חצאיות ארוכות?שלומצ=]
בסייעתא דשמיא =] ה' הוא המלך!
 
יש לי שאלה שמטרידה אותי מלא זמן...האם חייב ללכת עם חצאית ארוכה או גרביים? או שזה רק החמרה? ולפי אלו דעות?
כי אם זה חייב, איך זה שבמדרשות ובאולפנות דתיות מאד לא מחייבים את זה??
ככהשמחה ואמונה
בעניין החצאית היא חייבת לעקוף את הברך בישיבה ועמידה.
וגרביים- אם את ספרדיה, את חייבת נטו אין לך התרים
אבל על אשכנזיות יש מחלוקת יש אומרים שכן יש אומרים שלא..
עצה שלי, אל תקחי דוגמא מהאולפנות.. עד שלא ביררתי את העניין הזה לבד הייתי בטוחה שזה החמרה כל הגרביים.. מסתבר שאף אחד לא באמת יודע..
אהה ודרך אגב- לא חייבים ללבוש חצאיות ארוכות העיקר שיעבור את הברך ושהגרביים יכסו את שארית השוק..=]
בירור המחלוקת, גם לאשכנזיםגבעוני מצוי
הנה בגמ' כתוב במפורש "שוק באישה ערווה"
ורוב ככל הפוסקים כתבו ששוק הוא החלק התחתון של הרגל, בין הברך לקרסול אולם המשנ"ב כתב ששוק הוא החלק העליון - מהברך ועד למותן. 

לכאורה היינו אומרים: אם המשנה ברורה פסק - הוא הפוסק האחרון ולפיו הולכים, אבל אם מסתכלים במקורות שהביא בשער הציון, רואים 2 מקורות:
א. הפרי מגדים
ב. החיי אדם

ומי שיפתח אותם במקורות שהוא הביא יראה שהפרי מגדים כתב בדרך אפשר שהשוק הוא החלק העליון, אך לא הכריע למעשה, ואילו החיי אדם כתב במפורש שהשוק הוא החלק התחתון ויש לכסותו!

ורוב ככל פוסקי זמננו פסקו להחמיר, אבל כמה רבנים דתיים לאומיים פוסקים להתיר כמו המשנ"ב, ובמחילה מכבודם - הם לא עיינו במקורות שהביא המשנ"ב, שאסרו.
וידוע שהרב צביהודה קוק אמר שההלכה בזה לא כדעת המשנ"ב.

יש שאומרים שצריך לכסות טפח..הוד':)
שזה משו כמו  גודל של בוקס..
ותכל'ס..הבנתי שעדיף להחמיר..
וואי...שלומצ=]
ידעתי על המחלוקת עם משנה ברורה אבל לא ידעתי שהיא הביאה עוד מקורות סותרים =\
 
וואי תכלס, זה מזה קשה..כאילו מה? אני יזרוק עכשיו את כל החצאיות שלי??!
ואני בד"כ הולכת עם טבע[בקיץ..]
את יודעתשמחה ואמונה
שכל העניין של האישה בעולם הזה זה הצניעות?..
אף אחד לא חשב שיהיה לך קל.. אם זה באמת חשוב לך תצליחי להתגבר על הנאות.. ובקשר לחצאיות הקצרות.. האופנה מתחלפת, ומתישהו בכל מקרה תצטרכי להיפטר מהם השאלה היא מתי ובאילו נסיבות.. אז תחשבי מה משתלם לך..
 
בהצלוחה=]
אישית התגובה הזאת לא הייתה גורמת לי ללכת על גרבייםחילא דמשכנא
אבל אולי זה עניין של אופי.
לענ"ד העניין הוא לא הקלות של זה או הקושי - אנחנו מקיימים מצוות כי ה' ציווה עלינו אותם ואנחנו אוהבים אותו אז אנחנו עושים מה שהוא מבקש.
שלומצ תחשבי על אדם שאת מאד אוהבת - הכי אוהבת בעולם, אם הוא היה מבקש ממך לעשות כזה דבר בשבילו היית עושה? עם ה' יתברך על אחת כמה וכמה!!
שמחה ואמונה - מקווה שלא פגעתי.
לא פגעת בכללשמחה ואמונה
מה שכן.. לא כולם מבינים מזה אהבת ה' ובכלל לא אוהבים אותו..אני לדוגמא לא התחלתי ללכת עם גרבים כי חשבתי על ה' וכי אני אוהבת  אותו.. הלכתי כי צריך ללכת נקודה.. אם הייתי בונה את זה רק על הרגש שלי לה'.. תוך שבוע הייתי מורידה..
אבל עדיין צריך להיות ברור שזאת השאיפה.חילא דמשכנאאחרונה
הילולת רבנו הקדושאשר ברא
מחפשת מקומות שעושים הילולה לרבנו עם עזרת נשים..
באיזה איזור בארץ?ברגוע
ירושליםאשר ברא
תבדקי על "חוט של חסד"שלג דאשתקד
בעבר היו עושים שמחה גדולה כיאה לחסידי ברסלב. הייתי שם לפני כ20 שנה וזה לא היה בישיבה בשמואל הנביא אלא במקום אחר (והרב ברלנד היה חוגג עם חסידיו במתחם של ישיבת עץ חיים, במרכז העיר). בקיצור כנראה בשל ריבוי המשתתפים הם שוכרים מקומות גדולים שיתאימו לאוכלוסייה
לא רוצה שום קשר לברלנדאשר ברא
התכוונתי לומרשלג דאשתקדאחרונה
שזה בערך מה שעשו הברסלבים. אני מתאר לעצמי שמי שאז הלך לרב ברלנד, היום נמצא אצל הרב הרוש וכדו.
געגועצאצא

וואי אני לא מאמין שאני לא באומן...

יש בי רצון מטורף להיות שם עכשיו

ישר כוח על הזכות להיות בארץ ישראלפשוט אני..
שתזכה שרבנו יזמין אותך אליו בקרוב ממש!אשר בראאחרונה
אומן ראש השנההרשפון הנודד

מי כבר סגר כרטיס ומי עוד עובד על זה?

סבסוד נסיעה לאומן בפעם הראשונהMza
שלום לכולם, בעבר היו כאלה שמסבסדים נסיעה לאומן למי שנוסע בפעם הראשונה)אני נסעתי לפני הרבה שנים עם סבסוד מלא) עכשיו בעלי גם רוצה לנסוע (בפעם הראשונה) ואני מחפשת מי שיסבסד לו.. מכירים מישהו כזה?
מחפשת שיעורים בליקוטי מוהר"ןרק להידבק בצדיק

היי
אני מחפשת סדרת שיעורים בליקוטי מוהרן שמסודרת לפי הסדר של התורות שאפשר לשמוע אותם וללמוד איתם את הס"ק
אם מישהו מכיר רב שיש לו שיעורים אני אשמח לשמוע..
תודה!

ממליץ לקנות דיסק אונקי שיעורים של הרב טייכנרמבקש אמונה

אני קניתי לא מזמן, עולה 180 שקל, ולדעתי, שווה כל שקל!  על כל ליקוטי מוהר"ן מסודר, וגם על חגים.

מסביר הכל ממש יפה וברור ומוריד את הכל למעשה

אני גם חיפשתי שיעורים על הספר מהאינטרנט ולא מצאתי, עד שגיליתי את זה באתר "ברסלב נייעס" 

 

יש שם שיעורים שלו לשמיעה ישירה אבל לא הכל. את יכולה לשמוע ולשפוט אם זה מתאים לך 

להלן קישור שיש בו גם שיעור וגם פרטים על הדיסק אונקי

תורה ה' תניינא 'תִּקְעוּ אֱמוּנָה': שיעור מפי הגר"ש טייכנר #01 |♪ » ברסלב נייעס

 

תודה!רק להידבק בצדיק

השיערים הולכים גם לפי הסדר של התורות?

 

כן. הכל מסודר שם בתיקיותמבקש אמונהאחרונה
אשמח אם אפשר לקשר אותישאלה.אחת

למשאית/ וואן , של נחמנים, עם רמקולים והכל. בשביל חבר.

תודות מראש.

תבוא בזמן רגיל כל ערב למרכזית קשה לפספסכְּקֶדֶםאחרונה
אשמח לשמוע מכם על הסיפור הנלצע

לפני שאשלח אגיד מה שאלתי  ובקשתי.


1 - אשמח לפירוש לסיפור. מה הנמשל?

2- שאלה שתופיע בסוף הסיפור .


וֹד שָׁמַעְתִּי מֵהָאִישׁ הַנַּ"ל שֶׁשָּׁמַע בְּשֵׁם רַבֵּנוּ הַקָּדוֹשׁ שֶׁסִּפֵּר מָשָׁל לְעִנְיַן מַה שֶּׁצְּרִיכִין לְדַבֵּר עִם אֲנָשִׁים בְּיִרְאַת שָׁמַיִם וְזֶהוּ. פַּעַם אַחַת הָיָה גְּבִיר גָּדוֹל שֶׁהָיוּ לוֹ כַּמָּה אֲלָפִים וּרְבָבוֹת. עָשָׂה הֶעָשִׁיר הַנַּ"ל פְּקֻדָּה וְאָמַר כָּל מִי שֶׁצָּרִיךְ לִלְווֹת מָעוֹת יָבוֹא אֶצְלוֹ וְהוּא יַלְוֵהוּ מִסְּתָמָא הָיוּ עַל זֶה בַּעֲלָנִים [קוֹפְצִים] הַרְבֵּה וּבָאוּ אֶצְלוֹ אֲנָשִׁים הַרְבֵּה וְלָווּ אֶצְלוֹ מָעוֹת. וְהַגְּבִיר הַנַּ"ל הָיָה אֶצְלוֹ פִּנְקָס עַל כָּל הַנַּ"ל. פַּעַם אַחַת לָקַח הַפִּנְקָס בְּיָדוֹ וְהִתְחִיל לְעַיֵּן בּוֹ וְרָאָה שֶׁהוֹצִיא הַרְבֵּה מָעוֹת מְאד עַל עֵסֶק הַהַלְוָאוֹת וְאֵין אִישׁ שָׁם עַל לֵב שֶׁיָּבוֹא לְהַחֲזִיר וְלִפְרעַ לוֹ מַה שֶּׁלָּוָה מִמֶּנּוּ. מִסְּתָמָא חָרָה לוֹ עַל זֶה, וְהָיָה לוֹ עַגְמַת נֶפֶשׁ. בְּתוֹךְ הַלּוֹוִים הַנַּ"ל הָיָה אִישׁ אֶחָד שֶׁלָּוָה גַּם כֵּן אֵצֶל הַגְּבִיר וְאִבֵּד וְהִפְסִיד הַמָּעוֹת בְּאֵיזֶה מַשָּׂא וּמַתָּן עַד שֶׁלּא הָיָה לוֹ מִמָּה לִפְרעַ חוֹבוֹ וְהָיוּ לוֹ יִסּוּרִים גְּדוֹלִים מִזֶּה. הַיְנוּ שֶׁהָאִישׁ הַנַּ"ל הָיָה לוֹ יִסּוּרִים גְּדוֹלִים מִזֶּה שֶׁאֵין לוֹ לִפְרעַ חוֹבוֹ. וְהִתְיַשֵּׁב הָאִישׁ הַנַּ"ל בְּדַעְתּוֹ, שֶׁעַל כָּל פָּנִים צָרִיךְ לְהִתְרָאוֹת פָּנִים עִם הַגְּבִיר וּלְסַפֵּר לוֹ כָּל לִבּוֹ, בַּאֲשֶׁר שֶׁהוּא אָנוּס בְּדָבָר וְכוּ'. וּבָא אֵצֶל הַגְּבִיר וְהִתְחִיל לְסַפֵּר לְפָנָיו לִבּוֹ בַּאֲשֶׁר שֶׁאֵיךְ שֶׁקִּבֵּל אֶצְלוֹ מָעוֹת בְּהַלְוָאָה וְהִגִּיעַ זְמַן פֵּרָעוֹן וְאֵין לוֹ מִמָּה לְשַׁלֵּם כִּי הִפְסִיד הַמָּעוֹת וְאֵינוֹ יוֹדֵעַ כְּלָל לָשִׁית עֵצוֹת בְּנַפְשׁוֹ מַה לַּעֲשׂוֹת בָּזֶה. וְעָנָה הַגְּבִיר וְאָמַר לוֹ מָה אִכְפַּת לִי הַמָּעוֹת הַמַּגִּיעַ אֶצְלְךָ כִּי מַה נֶּחְשָׁב אֶצְלִי סַךְ קָטָן כָּזֶה שֶׁאַתָּה חַיָּב לִי כְּשֶׁתְּסַלֵּק אוֹ לְהֶפֶךְ נֶגֶד סַךְ הַכּוֹלֵל מֵהַהַלְוָאוֹת אֲשֶׁר עוֹלֶה לַאֲלָפִים וְלִרְבָבוֹת. עַל כֵּן רְצוֹנִי שֶׁתֵּלֵךְ אֵצֶל כָּל הַלּוֹוִים שֶׁלִּי וְתִתְבַּע אוֹתָם וְתַזְכִּיר אוֹתָם שֶׁהֵם חַיָּבִים לִי כָּל כָּךְ מָעוֹת וְלָמָה אֵין מְסַלְּקִין לִי. וַאֲפִילּוּ אִם לא יִפְרְעוּ וִיסַלְּקוּ אֶת הַכּל רַק כָּל אֶחָד יִתֵּן וִיסַלֵּק מְעַט מֵחוֹבוֹ גַּם כֵּן יַעֲלֶה אֲלָפִים פְּעָמִים כְּמוֹ סַךְ כָּל הַחוֹב וְהַלְוָאָה שֶׁלְּךָ. וְהַנִּמְשָׁל מוּבָן מִמֵּילָא וְהָבֵן


אשמח להבין , מה בכך ש1,000,000 שח למשל הם הרבה יותר מהחוב שלי שהוא על סך 300 שח? סוף סוף את החוב שלי לא שילמתי.. וכמובן מה זה אומר ברוחניות?

שכוייח...

אומןאשר ברא

אף פעם לא הייתי אצל רבנו.

ולפני התשובה הייתי בחוץ לארץ..

קשה לי לחשוב על לצאת מהארץ (בכללי) עכשיו אחרי כבר כמה שנים טובים שנהיה לי חיבור חד משמעי עם ארץ ישראל.


ובכל זאת אומרים לי שאצל רבנו זה משהו אחר.

האם זה ממש משהו אחר יותר מלהיות אצל הרשב"י?

כי לרשב"י לקח 17 שנים להזמין אותי בפעם הראשונה ועוד שנתיים בפעם השנייה.


רעיונות? מחשבות? הגיגים?

תודה!

אולי יעניין אותך