לפני שבוע באחד הערבים שכבתי ודיברתי עם ה' שלא כראוי. לצערי דיברתי בחוסר אמונה וייאוש, והאשמתי. דוקא בגלל שהשקעתי הרבה באמונה ובתודה ובביטחון, וכביכול ה' עדיין מנע ממני את הנישואין שזה דבר שאני הכי רוצה. אפילו שהוא נותן לי כ"כ הרבה דברים אחרים, כאב לי והיתה לי טרוניא לצערי.
למחרת חטפתי עשר מכות.
1. בין לילה חסמו לצמיתות קיצור דרך משמעותי שהייתי רגיל לעבור בו הרבה במשך חודשים.
2. כשנסעתי ברכב, רכב נסע בכוונה לאט על אמצע הנתיבים כדי להציק לי (ונסעתי נורמלי 125 קמ"ש). לא זוכר שזה קרה לי פעם.
3. במהלך היום כמה פעמים צפרו עלי לחינם, וזה לא נעים כמובן, ובדר"כ לא צופרים לי בכלל.
4. הבחורה שנפגשתי איתה באותו יום אחרה לי בשעה ורבע דקות. אף פעם זה לא קרה לי, לא קרוב אפילו.
5. באתי לקחת את הכוס שלי לשתות, ופתאום קפצתי, היה עליה חגב דוחה.
6. התפללתי ערבית בזופניק, וזו היתה הערבית הכי ארוכה שהייתה לי שם, עד התקבץ מנין, חזן איטי מאד, ועד שסיימו עשרה...
7. קניתי מנה חמה ומילאתי אותה במים פושרים.
8. זרקתי אותה לפח ריק והיא השפריצה עלי מתוך הפח ולכלכה לי את הסוודר.
9. התקשרתי לאמא שלי כדי שתשלם על משהו, והיא דחתה את השיחה, מה שנדיר מאד שקורה איתה (אמרה איזשהו משפט), ולא חזרה אלי כל הערב. ולא קניתי.
10. באתי להכין טחינה וכוס המים שלה נשפך על השולחן ועלי (לא זוכר שזה קרה לי פעם).
בקיצור הבנתי שכנראה אני טועה. אבל זה לא עזר לי להתפייס עם ה', הייתי עוד יותר מתוסכל שעכשיו גם אני מקבל מכות מהשמיים, וזה היחס שאני מקבל, בפרט לאחר כל מה שהשקעתי באהבת ה'. ובאותו היום ולמחרת עשיתי מצוות רק לא לשמה, אלא בשביל השכר. אבל היה לי קשה מאד לעבוד מישהו שאני בטרוניא עליו. וכבר כמעט החלטתי להפסיק לעבוד כראוי את ה' ח"ו.
קמתי בארבע בבוקר (יום שבת) וניסיתי ללמוד תורה. אבל לא הייתי מסוגל, ישבתי בבמ"ד ודיברתי לה'. והרגשתי שזה לא טוב כי אני ממשיך לפלוט מדי פעם משפטים לא ראויים. וכבר החלטתי לשתוק. הרגשתי שאחרי הדברים שאמרתי בטוח ה' כבר לא רוצה אותי. והייתי מאד מאד מתוסכל, כשאני עם ה' כואב לי, וכשאני בלי ה' כואב לי, אז מה יהיה איתי? וכבר התקרב זמן התפילה בנץ ולא ידעתי אם ללכת להתפלל מניין או לא. לא הייתי מסוגל ללמוד, והיה לי קשה מאוד להתפלל. הורדתי את הראש.
ואז חשבתי לשאול את ה' מה הוא רוצה ממני. שמעתי בעבר שאפשר לשאול שאלה, לפתוח את התנך באקראי ולהצביע על פסוק באקראי, וזו התשובה שלך. עשיתי את זה, שאלתי "ה' מה אתה רוצה ממני"? פתחתי תנ"ך והצבעתי באקראי, ויצא על המילים:
"ויבא אל אדוניו". (שמואל א כ,לח)
הייתי המום. "באמת"? "באמת ה' אתה רוצה אותי? שאני אבוא אליך"? והתחלתי לבכות ארוכות... ראיתי שה' כן רוצה אותי למרות הכל...
(אגב זה היה ר"ח אדר, וזה בדיוק פסוק מההפטרה שקוראים בשבת ר"ח רגיל)
אחרי שקצת נרגעתי החלטתי לשאול "אבל אני מפחד ממך, איך אוכל להתקרב אליך"? ופתחתי שוב את התנ"ך והצבעתי באקראי על המילים:
"בואו רדו כי מלאה גת, השיקו היקבים, כי רבה רעתם". (יואל ד,יג)
והסתכלתי בפירוש, כתב רש"י באו רדו כי מלאה גת: "מן הענבים בואו ודירכו אותם, כלומר נתמלא סאת עוונם". כלומר פירוש הפסוק שה' קורא למזיקים לדרוך על הרשעים (המשולים לענבים בגת שצריך לדרוך עליהם), כי עשו הרבה רעה.
והבנתי שזה אני... אני עשיתי הרבה רע בדיבורים שלי, ושכחתי לחזור בתשובה!
מיד חזרתי בתשובה, אמרתי וידוי בכאב, והתחרטתי מאד והחלטתי לא לדבר ככה שוב וחזרתי בתשובה מאהבה. החלטתי לזרוק את השכל ושזה הדבר הכי חכם לעשות. ואמרתי לה' שאפילו שאני לא מבין למה אתה עושה לי ככה, אתה מבין הכי טוב ואני סומך עליך. וחשוב לי הקשר איתך יותר מכל הבחורות שבעולם! ומרוב דאגה שאלתי את ה' "עכשיו זה בסדר?" פתחתי והצבעתי באקראי, ויצאו המילים:
"ותשלם כל המלאכה אשר עשה המלך שלמה בית ה'" (מלכים א ז,נא)
שמחתי מאד! נשלמה המלאכה (במובן מסוים), ה' מקבל את התשובה שלי!
אבל עדיין דאגתי, שאלתי "אבל ה' אתה תייסר אותי"? ופתחתי והצבעתי ויצא הפסוק:
"כי יתחמץ לבבי וכליותי אשתונן" (תהלים עג,כא)
והבנתי שכנראה אני אצטרך לשלם, כי לבבי אמר דברים חמוצים וכיליותיי אמרו דברים חדים. (אשתונן לשון חרב שנון, רש"י)
אני מקווה שזה התכפר לי כשחיפשתי במוצ"ש את מפתחות הרכב 10 דקות, ועוד כמה דברים קרו.
אני שמח שה' עזר לי לצאת מהמשבר. אני שמח שאח"כ הצלחתי ללכת להתפלל באותו בוקר בנץ. ושמח שחזרה אלי חדוות הלימוד. אני שמח שהתקיימו בי דברי המשורר "דבר איתנו, תן לנו תקוה".
תודה ה'.
הערה- צריך להזהר כששואלים בתנ"ך. יש איסור תורה של "לא תנחשו": "המשים סימנים לעצמו אם יארע לי כך וכך אעשה דבר פלוני ואם לא יארע לי לא אעשה" (רמב"ם ע"ז יא,ד). לכן אסור לפתור התלבטויות ע"י שאלה בתנ"ך. אפשר לחזק החלטות שאתה כבר יודע מה התשובה הנכונה. וכן אפשר לשאול בדבר שאינו נוגע למעשה (כגון השאלה האחרונה שלי). אבל יש מתירים אז כל אחד יעשה כרבו.


