משבר, מכות, ומסר משמייםויפצלש

לפני שבוע באחד הערבים שכבתי ודיברתי עם ה' שלא כראוי. לצערי דיברתי בחוסר אמונה וייאוש, והאשמתי. דוקא בגלל שהשקעתי הרבה באמונה ובתודה ובביטחון, וכביכול ה' עדיין מנע ממני את הנישואין שזה דבר שאני הכי רוצה. אפילו שהוא נותן לי כ"כ הרבה דברים אחרים, כאב לי והיתה לי טרוניא לצערי.

למחרת חטפתי עשר מכות. 
1. בין לילה חסמו לצמיתות קיצור דרך משמעותי שהייתי רגיל לעבור בו הרבה במשך חודשים. 
2. כשנסעתי ברכב, רכב נסע בכוונה לאט על אמצע הנתיבים כדי להציק לי (ונסעתי נורמלי 125 קמ"ש). לא זוכר שזה קרה לי פעם. 
3. במהלך היום כמה פעמים צפרו עלי לחינם, וזה לא נעים כמובן, ובדר"כ לא צופרים לי בכלל. 
4. הבחורה שנפגשתי איתה באותו יום אחרה לי בשעה ורבע דקות. אף פעם זה לא קרה לי, לא קרוב אפילו. 
5. באתי לקחת את הכוס שלי לשתות, ופתאום קפצתי, היה עליה חגב דוחה. 
6. התפללתי ערבית בזופניק, וזו היתה הערבית הכי ארוכה שהייתה לי שם, עד התקבץ מנין, חזן איטי מאד, ועד שסיימו עשרה... 
7. קניתי מנה חמה ומילאתי אותה במים פושרים.
8. זרקתי אותה לפח ריק והיא השפריצה עלי מתוך הפח ולכלכה לי את הסוודר.
9. התקשרתי לאמא שלי כדי שתשלם על משהו, והיא דחתה את השיחה, מה שנדיר מאד שקורה איתה (אמרה איזשהו משפט), ולא חזרה אלי כל הערב. ולא קניתי.
10. באתי להכין טחינה וכוס המים שלה נשפך על השולחן ועלי (לא זוכר שזה קרה לי פעם).

 

בקיצור הבנתי שכנראה אני טועה. אבל זה לא עזר לי להתפייס עם ה', הייתי עוד יותר מתוסכל שעכשיו גם אני מקבל מכות מהשמיים, וזה היחס שאני מקבל, בפרט לאחר כל מה שהשקעתי באהבת ה'. ובאותו היום ולמחרת עשיתי מצוות רק לא לשמה, אלא בשביל השכר. אבל היה לי קשה מאד לעבוד מישהו שאני בטרוניא עליו. וכבר כמעט החלטתי להפסיק לעבוד כראוי את ה' ח"ו.

 

קמתי בארבע בבוקר (יום שבת) וניסיתי ללמוד תורה. אבל לא הייתי מסוגל, ישבתי בבמ"ד ודיברתי לה'. והרגשתי שזה לא טוב כי אני ממשיך לפלוט מדי פעם משפטים לא ראויים. וכבר החלטתי לשתוק. הרגשתי שאחרי הדברים שאמרתי בטוח ה' כבר לא רוצה אותי. והייתי מאד מאד מתוסכל, כשאני עם ה' כואב לי, וכשאני בלי ה' כואב לי, אז מה יהיה איתי? וכבר התקרב זמן התפילה בנץ ולא ידעתי אם ללכת להתפלל מניין או לא. לא הייתי מסוגל ללמוד, והיה לי קשה מאוד להתפלל. הורדתי את הראש. 

 

ואז חשבתי לשאול את ה' מה הוא רוצה ממני. שמעתי בעבר שאפשר לשאול שאלה, לפתוח את התנך באקראי ולהצביע על פסוק באקראי, וזו התשובה שלך. עשיתי את זה, שאלתי "ה' מה אתה רוצה ממני"? פתחתי תנ"ך והצבעתי באקראי, ויצא על המילים:
"ויבא אל אדוניו". (שמואל א כ,לח)
הייתי המום. "באמת"? "באמת ה' אתה רוצה אותי? שאני אבוא אליך"? והתחלתי לבכות ארוכות... ראיתי שה' כן רוצה אותי למרות הכל...
(אגב זה היה ר"ח אדר, וזה בדיוק פסוק מההפטרה שקוראים בשבת ר"ח רגיל)

 

אחרי שקצת נרגעתי החלטתי לשאול "אבל אני מפחד ממך, איך אוכל להתקרב אליך"? ופתחתי שוב את התנ"ך והצבעתי באקראי על המילים:
"בואו רדו כי מלאה גת, השיקו היקבים, כי רבה רעתם". (יואל ד,יג)
והסתכלתי בפירוש, כתב רש"י באו רדו כי מלאה גת: "מן הענבים בואו ודירכו אותם, כלומר נתמלא סאת עוונם". כלומר פירוש הפסוק שה' קורא למזיקים לדרוך על הרשעים (המשולים לענבים בגת שצריך לדרוך עליהם), כי עשו הרבה רעה.
והבנתי שזה אני... אני עשיתי הרבה רע בדיבורים שלי, ושכחתי לחזור בתשובה!

 

מיד חזרתי בתשובה, אמרתי וידוי בכאב, והתחרטתי מאד והחלטתי לא לדבר ככה שוב וחזרתי בתשובה מאהבה. החלטתי לזרוק את השכל ושזה הדבר הכי חכם לעשות. ואמרתי לה' שאפילו שאני לא מבין למה אתה עושה לי ככה, אתה מבין הכי טוב ואני סומך עליך. וחשוב לי הקשר איתך יותר מכל הבחורות שבעולם! ומרוב דאגה שאלתי את ה' "עכשיו זה בסדר?" פתחתי והצבעתי באקראי, ויצאו המילים:
"ותשלם כל המלאכה אשר עשה המלך שלמה בית ה'" (מלכים א ז,נא)
שמחתי מאד! נשלמה המלאכה (במובן מסוים), ה' מקבל את התשובה שלי! 

 

אבל עדיין דאגתי, שאלתי "אבל ה' אתה תייסר אותי"? ופתחתי והצבעתי ויצא הפסוק:
"כי יתחמץ לבבי וכליותי אשתונן" (תהלים עג,כא)
והבנתי שכנראה אני אצטרך לשלם, כי לבבי אמר דברים חמוצים וכיליותיי אמרו דברים חדים. (אשתונן לשון חרב שנון, רש"י)
אני מקווה שזה התכפר לי כשחיפשתי במוצ"ש את מפתחות הרכב 10 דקות, ועוד כמה דברים קרו.

 

אני שמח שה' עזר לי לצאת מהמשבר. אני שמח שאח"כ הצלחתי ללכת להתפלל באותו בוקר בנץ. ושמח שחזרה אלי חדוות הלימוד. אני שמח שהתקיימו בי דברי המשורר "דבר איתנו, תן לנו תקוה".
תודה ה'.

 

הערה- צריך להזהר כששואלים בתנ"ך. יש איסור תורה של "לא תנחשו": "המשים סימנים לעצמו אם יארע לי כך וכך אעשה דבר פלוני ואם לא יארע לי לא אעשה" (רמב"ם ע"ז יא,ד). לכן אסור לפתור התלבטויות ע"י שאלה בתנ"ך. אפשר לחזק החלטות שאתה כבר יודע מה התשובה הנכונה. וכן אפשר לשאול בדבר שאינו נוגע למעשה (כגון השאלה האחרונה שלי). אבל יש מתירים אז כל אחד יעשה כרבו.

 

תודה רבההפי
קראתי..
וזה מקסים כתוב מקסים בכנות ממש רואים את הנשמה שלך שם.
כיף לך שאתה פתוח וזה ממש רושם לך מה שביקשת עליו..
שאני פותחת .. מה שקורה לעיתים רחוקות (בליקוטי מהורן.) לרוב אני מתוסכלת עוד יותר ממה שפתחתי כי אני לא מבינה את ההקשר .

קיצר אני מבינה אותך ואת מה שכתבת ותדע שה' תמיד רוצה אותך הוא לוקח בחשבון גם שאתה בן אדם.. וצעקת כי היה לך קשה.

כלומר זה לא חוכמה שאדם שלא היה לו בזה נסיון לא בוכה או צועק או מדבר מהלב.
ואיך שמעתי פעם מישהי את כועסת על משהו ? ספרי לה' מה הטעם לעבוד עליו כביכול .. להגיד דברים לא מהלב?
עדיף שתגיד תמיד מה שאתה חושב ...
וגם על זה תגיד הלוואי שהיה לי אמונה לחשוב אחרת .. הלוואי שהיית מראה לי מה טוב .. והייתי בא אליך לספר לך דברים טובים.. אבל כואב לי .. וכו'.
ממש ריגש אותי הפשטות שכתבת את הדברים.יהודי פשוט.
תיארת במובן מסוים את הרצוא ושוב שכל אחד חווה בעבודת ה' שלו. תודה, נהנתי לקרוא..שבת שלום
(איזה אלוהים עצוב לעבוד)מזמור לאל ידי
(איזה אלוהים נורא אתה משרת...)

אך כך נראה האלוהים שלך- אני כמעט מעדיף להיות אתיאסט.
אלוהים לא עובדים מיראת עונש, אלוהים עובדים מאהבה.
זה אחד העקרונות וההבדלים שאין עובדי אלילים ליראי ה'
אמייתים.

האלוהים שלך מרגיש לי בבחינת "ראיתי אלוהים שאין לו אלוהים"
והקטע עם לשים את היד על פסוק ולחפש ממנו עצה-
גורל הגר"א נועד רק ליחדי סגולה ולמי שבאמת מבין בכך,
במחילה... מרגיש לי ע"ז בדיוק כמו אותם ששולחים
שאלה ל"רבי" (שליט"א?) ומקבלים "תשובה" באגרות קודש...
אתה מציג את דעתך כעובדה וזה לא נכון...דבש שלי
לפחות לא לפי דעת רוב חכמי התורה... וזה קצת צרם לי בעין ולכן בחרתי להגיב.
זה נכון, שעבודת ה׳ מאהבה היא מדרגה עליונה, אבל ואבל גדול, יש מקום גדול גם ליראת ה׳.
שנאמר ״את האלוקים ירא ואת מצוותיו שמור כי זה כל האדם״, ״את ה׳ אלוקיך תירא ואותו תעבוד״,

״ וְעַתָּה יִשְׂרָאֵל מָה ה' אֱלֹהֶיךָ שֹׁאֵל מֵעִמָּךְ כִּי אִם לְיִרְאָה אֶת ה' אֱלֹהֶיךָ לָלֶכֶת בְּכָל דְּרָכָיו וּלְאַהֲבָה אֹתוֹ וְלַעֲבֹד אֶת ה' אֱלֹהֶיךָ בְּכָל לְבָבְךָ וּבְכָל נַפְשֶׁךָ״

נלמד שיראת ה׳ צריכה לבוא ביחד עם אהבת ה׳ ולא מספיקה רק אחת מהן, כי יש דברים שמצריכים דווקא את יראת ה׳, ואת יראת העונש ושאהבת ה׳ לא בהכרח תספיק על מנת לקיימם.

לא זאת בלבד, בספר בזהר מובאות דרגות יראת ה׳ ובניהם נמצאת יראת העונש , יראת הרוממות וכו׳ ועוד מובאת שם סתירה בין הפסוקים:
״עיבדו את ה׳ ביראה וגילו ברעדה״ לבין ״עבדו את ה׳ בשמחה בואו לפניו ברננה״ ומוסבר ששתי יראות אלו, והאחת (יראת העונש) שהיא בד״כ היראה ״הפשוטה״ שממנה מתחילים ומי שיעבוד את ה׳ בדרך זו יזכה גם לעבוד את ה׳ בשמחה (התקדמות רוחנית וכו׳...)

להציג אדם העובד על פי יראת העונש כעובד אלילים או ע״ז או חס וחלילה לא מאמין בה׳ זה דבר מוטעה מהיסוד. לא הכל שחור או לבן. יש לי עוד המון מה להרחיב בנושא וגם לא מעט מקורות אם תרצה...

לא התייחסתי לגבי שאר הדברים שכתבת אלא בעיקר לגבי הנושא הזה ספציפית.
ואו ..לב אוהב

אממ ממש מרגש כל השיח והאמונה והפשטות

אבל ממש כאב לי שייסרת את עצמך על זה שבאת בטרוניה לקב"ה...

יש שלב שזה קורה, וזה דווקא מאוד יכול לפתוח בעבודת ה'

זה מזרים דמעות של כאב אבל מחזק בדיעבד באמונה...

 

ופה אני רואה שלא הפסקת לייסר את עצמך על זה ותשובה...

ומהמם התשובה שעשית

וכל התשובות והפסוקים מהתנך שקיבלת

 

ועדיין, אני חושבת שברגע שעולה לך כאב בנוגע להשגחה של הקב"ה עליך, אז כן לדבר איתו עלזה, ולבכות על זה...

ולא להתייסר על זה..

כי בד"כ משם מגיע אור גדול..

 

שבת שלום!

זה מה שהפריע?ultracrepidam

אני לא הגבתי לסיפור, כי מבחינתי כל מי שמתלונן על הקב"ה לא מעניין אותי, והחלטתי לא לפתוח דיון על זה.

 

אבל להגיד שאפילו לא צריך להתחרט על זה? זה מוגזם.

 

אני כן חושב שצריך לפתוח מקום לדעה הזאת - שלא מתלוננים על מי שברא אותך. ולכן החלטתי כן להגיב

אני חושבדבש שלי
*לא שמתי לב וחשבתי שהגבת למה שאני כתבתי וכבר הספקתי לכתוב תשובה, אז שיהיה... 😅
התשובה שלי עונה על ההתלוננות, חוסר עניין באנשים כאלו וכו׳, ולא לעניין החרטה שהוא הכרחי לחזרה בתשובה.*

אם הקב״ה מוכן לקבל חוזרים בתשובה אז מי אנחנו שלא נקבל אותם?

בדיוק אתמול למדתי על זכירת עמלק וזכירת השבת שחז״ל הסמיכו. וזאת כי לפעמים אדם מרגיש רפיון ידיים מעבירה שהוא עושה, ושזה הדבר הכי גרוע, וזהו הדבר שעמלק ניסו לגרום לבני ישראל במלחמתם ובכך להכניעם, ויש מה להאריך עם ידי משה כבדים, יהושוע וכו׳.
ושם הוסבר שזכירת עמלק באה להראות לנו שגם ממצב של רפיון ידיים, שהוא מצב גרוע ביותר, אפשר לצאת ולהתגבר. ואילו זכירת השבת מעלתה גדולה יותר כי נאמר שכל השומר שבת אפילו עובד עבודה זרה כדור הפלגה מוחלין לו, כלומר חטא עצום! ועדיין אפשר לצאת ולחזור מזה.

למה הזכרתי את זה?
כי אמנם אני נגד התרסה והתלוננות כלפי הקב״ה, ועדיין אנשים מגיעים למצבי קיצון ועלולים לפרוק את זה בצורה לא נכונה. אך נראה שהוא בכיוון הנכון וחוזר בו, וגם מתחרט(ככה לפחות משתמע) וכאמור אפשר גם לחזור ממצב כזה. ה׳ מקבל חוזרים בתשובה, לכן גם אנחנו צריכים, ולכן גם אין מה לפסול או לא להתעניין לדעתי. ההיפך, לקרב.

שיהיה אחלה יום
מקבל לגמרי את האמירה לגבי תשובהultracrepidam

אבל השאלה היא אם יש תשובה מתוך הכרה בחטא, או מחשבה שהתלונה היא דבר טוב.

 

וכשאדם ניגש אל הבורא מנקודה של מאבק, אני לא יכול לנהל איתו שיחה (ולכן הוא "לא מעניין")

 

לגבי מה שכתבת על החשיבות של יראת העונש ושהיא לא פסולה בכלל - אני מסכים איתך לחלוטין

יש הלכות תשובהדבש שלי
ושם יש שלבים בחזרה בתשובה, אחד מהם זה חרטה, אז אני לא חושב שזה אפשרי לחזור בתשובה כהלכתה ללא חרטה והכרת החטא...
מצד שנידבש שלי
אני חושב שלב אוהב לא התכוונה ״להתיר״ התרסה או תלונות על ה׳, אלא יותר בכיוון שאם מרגישים קושי בהשגחת ה׳ אז לדבר איתו על זה בבחינת ש״יכווין אותנו״ ושיגלה לנו את מה שקשה לנו להכיל בשכל ומוסתר מעינינו. אולי היא התכוונה שההתייסרות היא לעניין הכאב שמגיע מאיזשהו מקרה מצער שקרה לך ולא על התייסרות החטא של ההתרסה והתלונות...
שזה לדעתי דווקא דבר טוב לעשות.
אבל כן זה קצת נשמע דו משמעי אז ניתן לה לענות...
אני כשקראתי את דבריונופת צוף

הוא בכלל לא היה נשמע כ'מתלונן ומתריס' כל אחד רואה מה שהוא רוצה לראות.

 

אני קראתי מערכת יחסיים מאד עמוקה,

שזה דווקא נשמע בין השורות שהוא מאד מעריך, תלוי בו ויודע שלא יוכל בלעדיו.

שהוא רוצה להיות מחובר אליו ויודע שהוא הטוב האמתי.

 

עלו לי דמעות שקראתי אתזה.

 

אז נכון שקרובים לא תמיד מודדים את המילים ומדברים בכנות

אבל עדיף שאדם יהיה מחובר וקרוב אל ה' גם אם נמצא בעומק הקליפות(לא שאני חושבת שזה המקום שלו אבל אקצין)

מאשר שהוא לא יהיה מחובר בכלל.

 

עדיף שבנאדם יתקרב לה' מהמקום שהוא נמצא בו מאשר שיגידו לו "אין לי מה לדבר איתך, אתה מתלונן"

אני בטוחה שה' מתענג עליו וגם שבט אפריים שהכי חטא 

"הבן יקיר לי אפריים אם ילד שעשועים כי מדי דברי בו זכר אזכרנו עוד על כן המו מעי לו רחם ארחמנו נאם ד'"

 

 

 

 

 

 

 

אני התרשמתי אחרתultracrepidamאחרונה

וכמובן לדעתי אני צודק

 

מאד יכול להיות שגישה שבעיני מזעזעת היא בעיניכם מבורכת.

איזה יופי!אלפיניסטית

 

תקשיב .

ממש חיזקתי אותי . איזו עבודת אלוקים. איזה חיבור יפה וקשר מעורר קנאה יש לך עם הקדוש ברוך הוא.

קצת כואב לי שאתה חושב שכביכול האלוקים העניש אותך על כך שדיברת אליו לא כראוי.

הוא אוהב אותך בלי קשר למה שתעשה  או מה שתגיד .כי אתה בנו אהובו.

הוא לא שמע אותך ואז אמר "יאללה בוא נתנקם בוא. יש לו קפה ביד? נשפוך אותו, וכו' וכו'"

אין אנחנו יודעים חשבונות שמים יכול להיות שכל "10 המכות" היו נחתות עלייך בלי קשר .

יכול להיות שזה היה גם אחרי תפילה מרוממת ומקשרת.

 

גוט שאבעס.

אח יקרגד גדוד
מרגש לקרוא על קשר עמוק של יהודי עם ה' יתברך
נהניתי וכאבתי בו זמנית..

ונקודה למחשבה..
אם בי (ומוכן להמר שבקרב רוב הקוראים פה) עוררת רגש של אהבה ורחמים כלפי הסיפור, אז למה לחשוב שהקב"ה פחות?! אדרבה, אצלו זה לאין ערוך..

שנזכה להתחזק באמונה שה' יתברך אוהב אותנו יותר משנדמה לנו!
תודה לכם על התגובותויפצלש


זה נהיה טרנד?הפי

לדבר עם בחורה ולברוח?

2 נשים שלוותי השבוע היו מפורקות מבכי עד כדי מצב של חולי.

אם אתם לא מתכוונים לצאת לדייט תגידו את זה מראש

ולא ברור לי איך גבר שמגדיר את עצמו דוס עושה שטויות כאלה.

ובעצם דוס או לא לא מתנהגים ככה

לא סתם שולחים הודעות בוואצפ לבחורה שהעבירו לך את המספר בשביל שידוך ..ואז בורחים .

איך זה גורם לשדכן גם להרגיש?

ולא סתם קובעים עם בחורה דייט ומבטלים באותו יום


 

שלא נתחיל לדבר על שגרירים/ שליש/ וחבריו

ששם בכלל פותחים הודעות מדברים ואז יום אחרי נעלמים .

מדוע?


 

אני תמיד אומרת אף בחורה לא כועסת שלא רוצים אותה בחורה כועסת כי הראו לה שרצו אותה (בואי נקבע דייט )

ובסוף הלכו בלי הסבר בבום


 

אני כבר התרגלתי לזה שיש כאלה שדיבורים לחוד ומעשים לחוד ..

ואני אומרת את זה בכאב אם אדם בוחר להתנהג ככה או ניצלתי.. עוברת הלאה ..

אבל לא כולן לוקחות את זה ככה

יש בנות שלא רוצות לשמוע על דייטים בזמן הקרוב בגללכם..


 

באמת קחו אחריות.

גוסטינג זה גועל נפש

אתם גועל נפש

 

השרשור מופנה לאדם שבורח/ מבטל דקה 90 בלי לזכור שיש צד שני לסיפור.

אדם אשר לא יודע לבטא את רגשותיו ..

נכון לא תמיד אפשר להביע מה אתה מרגיש אבל אפשר שיהיה לך עמוד שדרה . אל תגיד סתם דברים .. מזה??

(אפילו הודעת נימוס יהיה מתאים .. מצטער על הזמן שלך.. בכל זאת אני חושב שלא מתאים .קשה?

 אפשרי גם אם לא מסתדר הכל בסדר .מידות יש פה צד שני לעזאזל 

 

דרך ארץ

 

כנל הפוך!! כלפי גברים

 

מעצבן ממשארץ השוקולדאחרונה
עד כאןכְּקֶדֶם

מי יודע כבר כמה קשרים הלב הזה חווה

וכמה אמרו לך שאתה זוהר ושאתה משהו אחר ושהעולם צריך אותך באמת. ואיך זה שאתה כזה כל כך? והלוואי שהרגע הזה אתה ואני לבד יהיה לתמיד.  ושאם היה אפשרי הייתי נשארת איתך לנצח אבל אנלא יכולה להקים איתך בית. ועוד אינספור פתגמים מאינספור שהלב שלי נתן להן להיכנס בלי מעצורים. והן הביטו ברהב ונגעו בקצהו ונחרדו ונעלמו.

ולהבדיל גם קשרים עם חברים טובים מאד שהחליטו שדיי.

אה וגם הוא, שאמר לעולם דיי. גם איתו רציתי להגיע הכי רחוק שיש יותר מהכל וגם אתה מתי שככ התקרבתי אליך טרקת לי את הדלת בפרצוף. כמו כל האחרים.

ואולי אני באמת תמים ונאיבי אולי לא הרגשתם אליי כמו מה שאני הרגשתי ומרגיש אליכם עד היום. אולי באמת ניצלתם כל רגע אתי רק כדי לחוות עוד קצת , כמה שמתאפשר.


אבל הגיע הזמן שלי. שעכשיו אני איעלם.

הגיע הזמן שאומר לעולם - דיי.



התוהו קדם לעולם. 

נוגע, לא נוגע

עצוב וכואב לשמוע

 

קצת מניסיון, יש אנשים שהעבודה הרוחנית שלהם זה להסתנכרן עם העולם וללמוד להתהלך בו. ואם זה מנחם, אחרי העבודה הזאת אתה מרגיש אחרת, טוב יותר ורגוע ושליו, ושלם עם עצמך.

שתרגיש טוב במהרה בעז"ה, ותמצא את מקומך ואת רעייתך

נעמת לנו… חבל שאתה מחליט לעזובפ.א.
וואלה לא קלטתי שזה שרשור פרידהadvfb
כתיבה יפהאדם פרו+
מבטאת את ההרגשה
כואב ממשארץ השוקולד
מאחל רק טוב
חבר יקרכל היופי

עוד לא הגיע זמנך להיעלם.

הלב שבע אכזבות אבל יום אחד יהיה טוב יותר ותמצא את מקומך.

הסימן הכי טוב בעיניי לטוב ולכנות - הוא אנחנו עצמנו.

האם אתה מרגיש טוב ואהבה כלפי אחרים?

אם כן, בוודאי שיש עוד כמוך שאינם רק נצלנים.

כל אחד מאיתנו מסתובב בעולם הזה עם שריטות וקשיחם משל עצמו, החיים מורכבים ללא ספק.

אבל יש ויהיו רגעי אור.


אנחנו נוטים להבליט את החושך כי הטוב הוא המובן מאליו, כי אנחנו בנויים להתגונן מהרע.

אבל מה שזה אומר בתכלס, גם אם לא תמיד מרגישים ככה, שהטוב הוא הרוב. מקיף אותנו בלי שנרגיש.


מותר ליפול לתהומות, זה בסדר להרגיש, אבל לזכור שיש אור בקצה, שהנפילה הזו לא תהיה לנצח.

חולה עליךךךadvfb

אחלה כתיבה

 

הצורך לשים גבולות הוא צרך הכרחי.

לאחרונה באמת עלתה התובה שזה גם נותן קרקע פוריה לדברים שיצמחו ויפרחו.

יש שני צדדים יראה ואהבה.

היראה שמתבטאת בשימת גבולות והיא נותנת בסיס יציב. 

על גבי הבסיס היציב אפשר לפתח ולהצמיח כל פעם את האהבה.

אז בהחלט - די! שמים גבולות! מתוך כך בעזרת ה' הרבה שפע ברכה והצלחה!!

בהצלחהברוקוליאחרונה
יש לי בכלל סיכוי?מה כבר ביקשתי

אני יודע שהשאלה בכותרת קצת חריפה מדי אז אסביר...

לא יודע אם זה שייך לפה או לאר"מ אז כותב בשניהם.

עברו כמעט חודשיים מאז שהיא חתכה אותי. (לא יצאתי מאז מסיבה טכנית שקצת מנעה ממני להיפגש, ואני מרגיש שאולי זה קצת הזיק לי שאותה גברת ישבה לי במוח כל הזמן הזה ומצד שני גם עלו לי הרבה תובנות לגביה שלא חשבתי עליהם קודם אז אולי כן היתה מזה גם תועלת...לא משנה, זה לא העיקר. וגם סרו המניעות אז בעז"ה ממשיך.).

הנקודה היא שאני מרגיש שאני אולי קצת רגיש מדי. בכללי בחיים. ובדייטים זה מתפרץ במאתיים אחוז. כבר כתבתי על זה פה פעם אבל אז זה היה בהקשר של פרידות. עכשיו אני מתכוון בהקשר של אישיות.

זה היה הקשר הארוך יחסית הראשון שלי. יצאתי עם כמה בחורות לפניה ועם אף אחת לא התקדמתי באמת וגם תכלס לא היה כל כך שייך. כבר שראיתי את הפרטים שלה בהצעה הרגשתי שזה משהו אחר. וזה באמת היה. הבעיה הגדולה היא שלא הצלחתי באמת לקדם את הקשר. בכל רעיון שעלה לי חששתי שזה ילחיץ אותה, שהיא לא תגיב לזה טוב וכאלה. מפה לשם היא הרגישה שאני לא מוביל מספיק ועל זה (לפחות ככה אמרה) חתכה. היתה לנו שיחה ארוכה מאוד לפני שהיא קיבלה את ההחלטה, והמסר העיקרי שקיבלתי שם הוא "אתה באמת אדם טוב. באמת. לא פגשתי הרבה בחורים כאלה וגם אומרים שזה די נדיר אצל גברים. באמת התנהלת מדהים במהלך כל הקשר. הרגשתי שיש מי שרואה אותי ואכפת לו ממני. גם עוד לא פגשתי מישהו שמבין אותי ככה. יש לך לב כל כך טוב, וזאת אחת ה-תכונות החשובות לי. לכן ממש קשה לי לוותר על זה. באמת רציתי שזה יצליח. אתה מה שאני מחפשת. אבל אני מרגישה שזה לא מה שאני צריכה בחיים. אני צריכה מישהו חזק, יציב, שאני אוכל לסמוך עליו. ומבחינת הרגישות אני מרגישה שאנחנו קצת דומים מדי. וזה לא מה שאני צריכה לפחות בשלב הזה של החיים...".

מה שאני שמעתי זה "היית יכול ממש להצליח בתור בחורה. אתה לא גברי, אתה לא מסוגל לספק לאישה את מה שהיא צריכה בחיים, אתה רגיש מדי, מי שאמור לבכות בבית זה לא אתה זו אני, אין לך ביטחון עצמי, אתה לא החלטי, ובקיצור- בתור חברות היינו יכולות להסתדר יופי, אבל בתור בעל? תשכח מזה."

וכאן אני שואל כבר חודשיים ולא מצליח לקבל תשובה- למה אני אמור לצפות? מאז שאני זוכר את עצמי זה מי שאני. רגיש, מתחשב, אכפתי, דואג, שמח בלשמח מישהו אחר, מתכלב בשביל שמי שאני אוהב יהיה בנוח, וכו. אני לא מחפש מישהי גברית ושנחליף תפקידים. יש בי את הרצון הגברי הבסיסי הזה של לספק משענת, להוביל, להיות הקול השפוי. אבל בפועל זה לא מתבטא. בפועל היא נפגשת מיד עם הלב הטוב שלי, זה משמח אותה שיש גברים כאלה בעולם, ובזה מסתכמת התועלת שלה מהקשר. ואני? אני רק מאבד עוד את מעט הביטחון העצמי שנשאר לי. מי תוכל לראות אותי מעבר? ומי תוכל לאהוב את התכונות האלה באמת? יש מישהי שתשמח בזה שאני לפעמים לוקח דברים ללב והם משפיעים עלי? שאני חווה את העולם בצורה יותר עמוקה? שהלב שלי לא מסוגל לשמוע מישהו ובמיוחד מישהי שמחמיא לי בלי שיעלו לי דמעות?

זה קצת מייאש כל העסק הזה ובמיוחד הכנות שבה היא אמרה שאני אשכרה מה שהיא מחפשת ולמרות זאת החליטה לסיים את זה...

קלעת בולמה כבר ביקשתי

היא אמרה על עצמה שהרגש שלה לא נמצא איפה שהיא מצפה שיהיה ושהיא מאוד מקווה שיתפתח, ככה שכנראה באמת זה שלא היה שם שינוי משמעותי היה הטריגר העיקרי להיפרד. היא דיברה עם מישהי שהדביקה את החוסר התקדמות ברגש בהובלה שאולי חסרה מצידי, וזה היה נראה שהיא קצת נתלתה בזה בשביל לתרץ למה היא רוצה לסיים. בזמן הפרידה נאמרו הרבה דברים שאני כבר לא ממש זוכר, והאמת שמעדיף כבר לשכוח...

בעז"ה שבקרוב ממש נזכה למה שאתה מתאר ושבנתיים אצליח לחיות באמונה ובביטחון... 

מכיוון שאינני ראוי להיות הגאון של הדור,חסדי הים

אני חייב להתחתן עם אשה שתהיה מוכנה לגדל את גאון הדור הבא.

"יִבְחַר לָנוּ אֶת נַחֲלָתֵנוּ אֶת גְּאוֹן יַעֲקֹב אֲשֶׁר אָהֵב סֶלָה".

שדכנים לחוצניקים ודומיהםTachyon

האם מישהו מכיר שדכנים לחוצניקים או בכללי אנשים שיכולים מצד אחד להיות מאוד דוסים ומצד שני מאוד פתוחים לעולם? 

אתה יכול לפנות אלי במסר (לא בשיחה אישית) ואתן לךחסדי הים
מספר של שדכנית שעוסקת בזה.
אשמח גםראומה1
התחתנתי לתוך קהילה של חוצניקים רווקיםתמיד בבטחה

אז מוזמנים לפנות ואני אנסה לעזור

פניתי ראומה1
יש קהילה של חוצניקים רווקים כאן? סקרנת...מתוך סקרנות
זה סביב ישיבת מיר?
תודה, מכיר קבוצת ווצאפ שלהםמתוך סקרנות

יש להם גם קהילה פיזית?

בוודאיארץ השוקולד
תשאל בקבוצה איפה הם גרים ואיפה המניינים שלהם, לרוב זה סביב אוניברסיטאות לדעתי.
מעניין, טוב לדעתמתוך סקרנותאחרונה
תודה רבה! אם יש עוד איזה שדכנים מאזור בית שמש?Tachyon
יש בתחתית רשימת השדכנים בשרשור הנעוץלגיטימי?

כמה שדכנים ומיזמים.

כדאי להסתכל לדעתי גם על האתר SAYS.

בהצלחה

הייתי מחפש באינטרנט על JLICארץ השוקולד
ראיתי עכשיו זוג בדייטהפי

הבחורה כמעט מתעלפת מקור

והבחור מדבר על מטבע ביטקון או משו כזה..

הבנת מה אני אומר?

אחי , היא בעולמות עליונים

ביטקוייןמשה

זה באמת מקום לרחף בו.

כמה קשה לומר קר לי?בחור עצוב
בנות תמיד צודקות ובנים תמיד טיפשים וחסרי תשומת לבצדיק יסוד עלום
יותר קשה מלאכול סרטים אחר כך שהוא לא שם לב אלייךיוני.ו.

מה שבטוח.

ושאף אחד לא שם לב אלייך, ולכן את חותכת מעוד אחד ועוד אחד למרות שהייתם יכולים להיות מאוד מתאימים.

תאמיני לי תלמדי הרבה יותר על הבחור אם תחליטי להגיד שקר לך ולבחון את התגובה שלו, מאשר להחליט לבחון אם הוא שם לב שקר לך בכלל מלחתכילה.

בכלל הגישה הזאת היא פוטינציאל להיות כדור שלג מתגלגל לחיי זוגיות מתסכלים.

הוא נדרש לעבוד על עצמו לשים לב יותר לדברים שמפריעים לה בדיוק באותה מידה שהיא נדרשת לעבוד על עצמה להרחיב את תחומי הביטוי וההבעה שלה מולו.

ברור שהיא צריכה להגידהפי
לא ציפיתי שידע לבד
הצעתי לכמה בחורות את המעיל שליבחור עצוב
כולן סירבו. אולי הגיע הזמן לכבס אותו. 
נראה לי שזה בסיסי להיות רגיש למזג האווירadvfb
כדאי שיהיה תשומת לב מצידוארץ השוקולד

אבל אם היא לא יודעת לומר שקר לה זה גם בעיה.

 

ולגבי עצם המקרה, אולי גם לה היה מעניין ממש שהיא לא שמה לב לקור.

חחחח לא נראליהפי

אני צוחקת כי עכשיו שעה אני אומרת לחברה די קר לי בואי לאוטוו כבר

פתאום דוכן של תכשיטים סייל כל הדוכן

מה לא ניקח????


והיא כולה עלק קר לך

הורידה לי את החשק לא לקחתי .

סתם פשוט היה יש ים אנשים


קיצר יש משהו שמעניין לך פחות קר

אבל בדייטים לי ספציפית קפוא

ואני חופרת לבחור שקר לי!

הוא לא יכול לפספס את זה

אז תקבעו מראש במקום סגורבחור עצוב
ואי אני חושבתהפי

שהתסכול הכי גדול שלי בדייט היה שנכנסו למסעדה ואז גילנו שאנחנו בטעות בחלק החיצוני שלה אומנם מקורה אבל חיצוני היה שם קור בלתי נסבל.


שזה קטע זה יחסי  כי עם גברים קפוא לי רצח

ועם חברות שלי חם לי כל הזמן המזגן על חום דולק 

אז אפשר לעבורבחור עצוב

זו לא בושה לומר לבחור שקר לך ותשמחי לעבור.

בסוף המטרה שלו שיהיה לך הכי נוח בעולם כדי שתוכלי להביא את כל כולך לפגישה( וגם להיפך כמובן).


אני אישית הייתי שמח אם מישהו תאמר לי מה יגרום לה להרגיש טוב יותר. 

ברור שאמרתיהפי
סוף טוב הכל טוב?בחור עצוב

יש כאלו שמתפדחות לומר וסתם סובלות. 

אפשר להגיד בטל ומבוטלהפי
לא הבנתיבחור עצוב
קורה לי הרבה בשרשור הזה
אולי זה דייט בין הראשוניםמישהי נשואה

והיא עדיין התפדחה להגיד

אני מקווה שבהמשך היא תגיד שקר לה

את ההרצאות בנושא כלכלה שהיית נושא בפני😂יעל מהדרום
אשה היא לא יועץ השקעותבחור עצוב
אשה היא אכן לא יועץ השקעותאריק מהדרום
אבל אתה הולך לאחד את ההון שלך וההון שלה להון אחד.


זה נושא מספיק חשוב כדי שלפחות תהיה לכם ראיה משותפת לגבי איך נכון להשקיע.


המצב שבו צד אחד משקיע כראות עיניו בכל מיני השקעות וצד שני כלל לא מעורב זה המצב הנפוץ אבל הוא מאוד לא בריא בעיקר בעיתות משבר שבו צד אחד יקבל תרעומת על ההשקעות הגרועות שלו.


וגם איך בן אדם משקיע אומר הרבה מאוד על הנפש של בן האדם ועל איך הוא רואה את העתיד שלו ושל משפחתו.

זה לא אומר שצריך לאכול לה את הראש על זה בפגישותבחור עצוב
ולגמרי אין לי בעיה לקחת אחריות על הצד הכספי בקשר. לא כל אחד חייב לדעת לעשות הכל. 
אכן לא כל אחד חייב לדעת לעשות הכלאריק מהדרום
אבל בנושא הספציפי הזה זה מאוד חשוב לעבוד יחד כי ישנן החלטות מאוד גורליות.


אם מישהו אחד אחראי על שטיפת כלים, זריקת זבל או ספונג'ה זה לא נורא כל כך אם הפרטנר לא יהיה לו מושג בנושא.


אבל בנושאים כמו ניהול ההון המשפחתי וחינוך הילדים זה מאוד קריטי ששני ההורים יהיו אחראים ביחד.


וזאת כי שני בני הזוג מוציאים ומכניסים (בדרך כלל) ואם לשניהם יש מטרה לחסוך להון עצמי לבית או לחתונות ובר מצוות לצורך העניין לא הגיוני שאחד מבני הזוג על דעת עצמו יחליט להוציא יום אחד הכל על ביטקוין כי הוא ראה טיקטוק ששכנע אותו זה הדבר הנכון.

אתה יודע שזה בערך מה שקרה בקיבוציםמשה

השקיעו שם בכל מיני שטויות כל מיני אנשים שעבדו בגזברות. חלק קטן הצליח והתעשר (ואז הקיבוץ לא התלונן...) וחלק גדול פשטו את הרגל.

אני תוהה אם מספיק ששני הצדדיםארץ השוקולד

רואים עין בעין ביחס להוצאות וחסכונות, גם אם אחד הצדדים לא מתעסק באופן ההשקעה?

מה דעתך על זה?

המצב הנפוץאריק מהדרום
הוא שיש צד אחד מאוד מעורב בפיננסים וצד אחד לא מעורב בכלל, העובדה שזה מצב נפוץ לא אומר שזה בריא, במקרה של גירושין או מוות או נכות פתאומית שתמנע מהצד המעורב לתפקד זה יקשה מאוד, מקרים שבו צד אחד לא רק שאין לו את הקוד לחשבון בנק, אלא שבכלל לא הוריד את האפליקציה לחשבון זה יהיה ללמוד להתנהל הכל מאפס.


בשאלות הגדולות של החיים, עם מי להתחתן, כמה ילדים להביא, איפה לגור, איך לחנך את הילדים, במה לעסוק, צריכה להיות החלטה משותפת או לפחות מעורבות אחראית לדרך, גם בבניית ההון המשפחתי זו החלטה מספיק קריטית בחיים כדי לפנות לזה זמן איכות לדבר על העתיד הפיננסי שלכם.

אם תרצהאריק מהדרוםאחרונה

תוכל להשוות את זה לזוג שצד אחד מעורב בחינוך ילדים עד לשד עצמותיו והצד השני לא יודע איפה הילדים לומדים, לא מה הם לומדים, לא איזה כיתה, לא אם מישהו מציק להם בהית הספר, הוא בקושי יודע כמה ילדים יש לו ואם בכלל ומה השמות שלהם, מתי בר מצווה, לא מעניין אותו כלום בחינוך ילדים.


אז בפיננסים זה המצב הנפוץ.

ברור שמספיקברגוע
חחח גדולהפי
הרהורים בעקבות שירשורים: למי לדעתכם יש יותר סיכוי?יוני.ו.

ולמה

 

1. "לא הולך לי בדייטים/מערכות יחסים, לא מתקדם לשום מקום, למרות שאני משקיע/ה ומנסה זמן רב." >> "זאת הסיבה שהפכתי להיות פריק/ית ומוזר/ה" >> "אני מיואש/ת וכבר בקושי מנסה"

 

2. "אני פריק/ית ומוזר/ה" >> "זאת הסיבה שלא הולך לי בדייטים/מערכות יחסים, לא מתקדם לשום מקום, למרות שאני משקיע/ה ומנסה זמן רב." >> "אני מיואש/ת וכבר בקושי מנסה"
 

נגיד שאלו שני סוגי האנשים. שניהם לא אידיאלים, אבל כנראה יותר נפוצים מהסוג האידיאלי, אז תנסו להתייחס אליהם, ולא לשבור לסוג שלישי. אם תקלטו את הלך הדברים תגלו שיש הרבה פחות מקום לקטנוניות.

 

(חסכתי את הניסיון לעדן/ פוליטיקלי קורקט למינהם)

מסכים ומחזקאביעד מילוא

אבל זו התבוננות חיצונית  צריך לשבור את הסטיגמות

אתה מה זה צודקadvfb

גם בהתחלה זה עלה לי, אבל אולי זה רק עניין של ניסוח.

אם מדברים על שורש העניין אפשר למצוא בדילמה הזו עקרון שהוא אמיתי ולא חיצוני.

לא הבנתיהרמוניה

למה שיהיה הבדל אם לשניהם המסקנה השווה היא- "אני מיואש/ת וכבר בקושי מנסה" ?

לראשון יש יותר סיכויadvfb

הוא מגדיר את עצמו כנורמלי חוץ מהעובדה שהוא לא מצליח במערכות יחסים, לכן הוא יכול לבודד את חוסר ההצלחה בתחום הזוגי ולהבין שזה לא צובע את כל האישיות שלו. ככה הבטחון העצמי עולה וכך גם המסוגלות שלו לפתור את הבעיה עולה.

 

בסוג השני יש בעיה בהגדרת הזהות האישית והערך העצמי. הטיפול הוא בהכרח שורשי. 

תלוי ביחס בין כמה שהוא חושב שהוא פריק ומוזרנוגע, לא נוגעאחרונה

לבין כמה שהוא באמת

שוב נר בלי ביתאנונימיכלשהו

כל משב רוח מכבה אותו. נשארה רק פיסת שעווה חסרת צורה.

בעז"ה שנה הבאה 'נר לבי בית'חסדי הים

לפעמים רק צריך להחליף כמה אותיות בראש, כמו הדוגמה המפורסמת 'מחשבה-בשמחה'.

בעז"ה בקרוב ממש!

היום זה עדיין "זאת חנוכה" וההשפעה עדיין קיימתנפש חיה.

אפשר עדיין להתפלל ולבקש ליד החנוכיה אפילו שהיא כבויה

 

 

בע"ה

לשנה הבאה נר איש וביתו

מתוך בריאות ושמחה#

רק לומרנגמרו לי השמותאחרונה

שהתפללתי עליך לישועה שלמה ב"ה.

ניכר שאתה עובר קושי מאוד גדול, תקופה ממושכת

מקווה שאתה מוצא גם בחיים האמיתיים כתובת מיטיבה שתעזור לך ותלווה אותך דרך קושי זה

חזק ואמץ

ב"ה שתראה אור גדול במהרה ממש

"קווה אל ה'

חזק ויאמץ ליבך

וקווה אל ה'"

אולי יעניין אותך