בשעה טובה ומוצלחה, יש לנו מבחן בתורה. 
אז בבקשה לא להגיב לכל השרשור, כדי שאני אוכל לערוך כמה שבא לי.
(כלומר, שאני אוכל לכתוב פה גם את הסיכומים של ר' המסכמת הראשית של הכיתה...
🤫)
שיהיה לנו לימוד מוצלח בעז"ה![]()
![]()
בשעה טובה ומוצלחה, יש לנו מבחן בתורה. 
אז בבקשה לא להגיב לכל השרשור, כדי שאני אוכל לערוך כמה שבא לי.
(כלומר, שאני אוכל לכתוב פה גם את הסיכומים של ר' המסכמת הראשית של הכיתה...
🤫)
שיהיה לנו לימוד מוצלח בעז"ה![]()
![]()
לפי רמבן-
חטאת- החטאת המטרה, בטעות, בשוגג
אשם- שממה, מי שעשה את החטא היה צריך להיות שמם ואבד=חסר חיים
קורבן יחיד
חובה
קודשי קודשים
יש שלושה מצבים בהם צריך להביא קורבן אשם.
אשם מעילות
אשם תלוי
אשם גזילות
מעילות-
אדם שבטעות השתמש בהקדש או השתמש בשגגה שימוש של חול בדבר שהוא קודש (לדוג'- קורבנות, נכסי המקדש, אוצרות שמיועדים לתיקוני המקדש)
מביא קורבן איל בתוספת קנס של חומש= חמישית ממה שלקח
לומדים מכאן שלמרות שנעשה בשגגה צריך להביא אשם, כי כניסה למקדש או קרבה לקודשים מחייבים ריכוז ומודעות ואסור לו להיות במצב של הסח הדעת
תלוי-
אדם שלא ידע בוודאות אם עבר עבירה שחייבים עליה כרת
הדוגמא שרש"י מביא- שהיתה לפניו צלחת שהיה בה שומן וחלב שהם דומים זה לזה ואכל אחד מהם כיוון שחשב ששניהם זה שומן אבל אחרי זמן נודע לו שהיה שם גם חלב אבל הוא לא יודע מה מהם הוא אכל.
מביא אשם תלוי כיוון שהוא 'מגן עליו' כל עוד הוא לא יודע, אבל ברגע שיודע שחטא בוודאות- צריך להביא גם חטאת
לומדים גם מכאן שעבודת ה' מחייבת ריכוז ומודעות בפרט בנוגע למצבים חמורים שיש עליהם עונש כרת. וגם על הסח הדעת אדם נותן את הדין
גזילות-
אדם שמכחש בחוב שחייב לחברו ונשבע לשקר כדי להוכיח את חפותו
ישנם חמישה מקרים:
"בפקדון" - התכחשות לפיקדון שניתן לו לשמירה
"בתשומת יד" - התכחשות לממון שניתן לו כהלוואה או לצרכי עסקיו
"גזל" - גזל רכוש רעהו
"עשק את עמיתו" - אינו משלם שכר על עבודת רעהו
"מצא אבידה" - התכחשות למציאת אבדת רעהו
מעילה= בגידה באמון
התכחשות= סרוב להודות
תנאי- בכולם הוא כופר, מכחיש וגם נשבע לשקר
העונש- מביא את שווי הרכוש+ חומש+ קורבן אשם
מזיד--> כרת
שוגג--> חטאת
ספק--> אשם תלוי
כבר שמחתי שסיימתי עם קורבן אשם, ואז ראיתי שכתוב גם בדף אחרכך
"נפש כי תחטא ומעלה מעל בה'..." (פס' כ"א)
אם זה עבירה שבין אדם לחברו, למה התורה רואה בזה כמעילה בה'?
רש"י-
מתכחש לא רק להוכחות שלווה (עדים ושטר), אלא מתכחש שה' רואה את כל מעשיו.
הוא בעצם מתכחש להשגחת ה'
על אשם מעילות כתוב "כי תמעל מעל" ועל אשם גזילות "ומעל מעל בה'"
מעילה בה' מיוחסת דווקא למעילה ברכוש
~אחח..
חסר לי כאן כמה שורות.. 
אשם מעילות ואשם גזילות-
דומה-
*נקראים אשם
*קשורים לפגיעה ברכוש
*מקריבים איל
*מחזירים את שווי הרכוש+ חמישית
שונה-
*מעילות- בין אדם למקום, גזילות- בין אדם לחברו
חזק וברוך. 
מטרת בניית המשכן- מקום שהשכינה שורה בו, ודרכו מתקרבים לה'
השראת שכינה= נוכחות אלוקית "בריכוז גבוה"
בעקבות חטא העגל משה עולה לקבל לוחות שניים. כשמשה יורד בפעם השניה הוא מצווה להקים את המשכן
המשכן נבנה כדי לשמש כמקום התגלותו של ה' בתוך עמ"י.
דרך המשכן אפשר להתקרב לה', זה מקום השראת השכינה בעמ"י
במשך מספר חודשי עבדו עמי על בניית המשכן.
כשהגיע הזמן ה' ציווה את משה לקחת את אהרון ובניו, לקדש אותם, ולתת להם הוראות איך לעבוד בקודש.
במשך שבעה ימים משה עושה את עבודת הקורבנות והכהנים לומדים ממנו את עבודתם
בטקס חנוכת המשכן נוכחים משה, אהרון וכל העם
בפסוקים ה'- י"ג
הפעיל זה משה
והסביל זה אהרון ובניו
למה משה עושה את הפעולות ולא אהרון ובניו?
כי הכהנים עדיין לא יודעים את תפקידם ומשה מלמד אותם
(לפחות ארבעה מ)מעשי מה בפסוקים-
רוחץ את אהרון ובניו, מלביש אותם, מושח בשמן את המשכן ואת כל מה שיש בו, מושח את אהרון
בפסוקים ל"ג- ל"ו
המצויים בפסוקים אלו הם אהרון ובניו
והציווי הוא לא לצאת מהמשכן שבוע
בסוף הפרק מופיע הביטוי "ויעש אהרון ובניו"
לפי רש"י
גדולתם של אהרון ובניו באה לידי ביטוי במילים אלה כדי לומר בשבחם שלא חשבו לעשות יותר\פחות ממה שנאמר להם, ושמחו למרות שמשה אמר להם את זה ולא ה'.
בפרק מוזכר הביטוי "כאשר ציווה ה' את משה" 7 פעמים
המשמעות של החזרה על ביטוי זה-
1. כל מה שמשה עושה לאהרון ובניו זה ציווי ה'. והוא לא עושה את זה סתם
2. ?
פרקים א'- ה'
ציווי לעם להקריב קורבנות על פי המצבים השונים
>>
פרקים ו'- ז' לימוד תיאורטי
ציווי לכהנים כיצד להקריב את הקורבנות השונים
>>
פרק ח' לימוד דרך צפייה
הכהנים צופים במשך שבעה ימים במשה עושה את עבודת הקורבנות
>>
פרק ט' עבודה מעשית
ביום השמיני הכהנים מתחילים בעבודת הקורבנות בעצמם
שכוייח🤪
איזה מזל שיש לנו בכיתה בנות שכל הדפים שלהם מלאים..😅🤫
א' ניסן- יום הקמת המשכן
פסוקים א'-ז'
הכנה להקרבת קורבנות היום השמיני
ביום השמיני משה קורא לאהרון, לבניו ולזקני ישראל והוא מנחה אותם מה לעשות.(להקריב את הקרובנת)
פסוקים ח'- כ"ב
אהרון מקריב את קורבנות היום השמיני ועושה את עבודתו כפי שציווה אותו משה בשבעת ימי המילואים
אהרון מסיים את עבודתו (פס' כ"ב) "וישא אהרון את ידיו אל העם, ויברכם. וירד מעשות החטאת, והעולה, והשלמים"
עכשיו מחכים להשראת השכינה.
כמו שמשה אמר מראש- כל מטרת היום השמיני היא השראת שכינה
[להעתיק סיכום של מישהי (ר' אני בונה עלייך..
) כי לי חסר🤭🤫]
מה היה חטאם של נדב ואביהוא? [תשובות מפרשנים שונים,]
רש"י:
רש"י מביא שני פירושים. של רבי אליעזר ושל רבי ישמעאל
רבי אליעזר: שהורו הלכה בפני משה רבם
רבי ישמעאל: שנכנסו למשכן שיכורים
ואיך יין קשור? שאחרי שמתו נדב ואביהוא- הזהירו את הכהנים שאסור להיכנס שיכורים למשכן
רשב"ם:
שהדליקו אש שלא צוו להדליק
כי משה רצה שהעם יראה שה' מדליק את האש, והם בעצם פגעו במעמד
(כמו בסיפור עם אליהו ומזבחות הבעל, שאליהו אמר לא להדליק שום אש, כדי שיראו שזה ה' לבדו)
הרש"ר הירש:
בקורבנות צריך לעשות בדיוק מה שה' אמר, והם הקריבו מעצמם
לומדים את זה מהמילים "אשר לא ציווה אותם"
מדרש ספרא:
המדרש מביא 4 סיבות
קירבה- שנכנסו מעבר למה שהיה להם מותר (נכנסו לקודש הקודשים)
הקרבה- הקריבו קורבן שלא נצטוו
אש זרה- אש פשוטה ולא מהקודש
שלא נטלו עצה- כל אחד עשה את זה מעצמו
|סוכריות מעזרת נשים| |מתגוננים עם הטליתות| |מחזירים בחזרה| |ילדים זוחלים| ני ני ניני סוכריות עליי, ני ני ניניני סוכריות עליי, נינינייננני נינינ ינינינ יני ני נינ ינינינייי נהנהנהנה נהנהנה נה נה נהנהנהנהנההה 
אני רואה את זה מהכותרת,
אז מישו רוצה לעזור לו?
ויש בעלים לפורום הזה?
יהיה טוב!
באמת. זה לא סתם סיסמא למרות שזה נשמע.
באמת שהכל מלא בטוב. יודעת שקשה לראות. אבל הוא פה❤️
אני יודעת שזה לא מעודד לשמוע את זה תוכדי שקשה. אבל תכלס צריך לזכור את זה
💓
וגם מותר להיות בדאון, לא חייב תמיד להגיד "וואו הכל לטובה🌸"
ומותר לבכות ומותר לרצות להתכרבל ולא לצאת. מותר
פשוט לזכור לקום אחר כך.🤗
החיים לא כאלה גרועים
בטוח יש גם טוב
מה קרה?
הכל משתנה בלי ששמנו לב
ולא התכוונו שזה יקרה
ואז מתסכלים אחורה וכזה הלם. כי תוכדי לא ראינו שזה ככה.
או שהתעלמנו מזה... פפ
החיים יכולים להיות ממש מסובכים לפעמים
שלא תדעי מה גיליתי
תכף נגמר שמינית
אמאל'ה
הזוי גם כמה עברתי.
ומשעשע במיוחד כי פה תוך רגע מגיעים לשלב שהייתי קטנה וחסרת מודעות כמו חמשושית/שישיסטית ממוצעת🤪