דמות מהתנ"ך שהכי מסקרנת אתכםekselion

וסיבה

 

 

אני : המלך אחאב.

סיבה: דמות מאוד מגוונת והפכפכית ניתן לראות בחוש את המלחמה שלו נגד היצר הרע, פעמים שהוא עושה מעשי זוועה, פעמים שהוא עושה תשובה בכל ליבו.

ומותו ההירואי מאוד ריגש אותי

נחארץ השוקולד
איך הוא האמין שהכרם אותו הוא נטע אחרי המבול ישרוד ולא יהיה עוד מבול לפני שיהיו פירות?
זמרי מלך ישראל כי הוא מלך שבוע, הצית את עצמו ושמו נחשבחסדי הים
בהיסטוריה כארכיטיפ של בוגד- "השלום זמרי הורג אדוניו"?
נראלי יעל אשת חבר הקיניהכול לטובה!

איך היא העיזה ומאיפה הכוחות?

וגם שמשון הגיבור מענין אותי כי הוא ממש מורכב מצד אחד הציל אם עמ"י אבל היה לו אישה גויה

וגם יהודה עם הסיפור של תמר אני רוצה להבין 

אבל כן יודעת שאם היו אנשים גדולים ולא אבין ...

אשרייךekselion

שמח לראות שלאט לאט את משתפרת מבחינת שגיאות כתיב

חח תודה! באמת הרבה פוחתהכול לטובה!

אבל עדין אני כול פעם עוברת לפני ומתקנתקורץ

זה גם תלוי ממש במצב רוח תאמת

שמעון פרסדי שרוט
חחחחחחחחחחחחחחחחekselion


אחאב באמת מרתקחופשיה לנפשי
גם שאול מאוד מעניין אותי
ואבישי אחרי ששני האחים שלו נהרגו והוא נשאר לבד
מה שמעניין באבישי שהוא קרוי על שם סבא שלו. רק בתוספתחסדי הים
אב-ישי.
באמת מענייןחופשיה לנפשי
אני מסכים לגביekselion

שאול - הוא הדמות האהובה עלי בכל התנ"ך

אדםsimple man

מסקרן אותי לראות איך הוא נברא

דניאלאורות.
יש לו מלא חלומות/נבואות שמדברים על ההיסטוריה והעתיד. מעניין אותי איך הוא חי עם כל מה שראה. וגם מסקרן איך זה להיות בצמרת ההנהגה של אימפריה
גם אני בנוסף גם דניאל הוא נשמע אדם ואווהכול לטובה!

כול הילדות שלי לפני השינה סיפרו עליו סיפורים ועד עכשיו זה חקוק בי 

 

אחיתופלגלקסיה

אני זוכרת את השיעור נביא שהמורה סיפרה לנו עליו, נראה לי שזו היתה הפעם הראשונה ששמעתי על הרעיון של התאבדות... אבל חוץ מזה גם מאוד התפעלתי מהחוכמה שלו והכול... הוא דמות מאוד מאוד מעניינת

עתליההאטורי האנזו

רגע לפני שהרעילה את כל הממלכה

הייתי רוצה לשאול אותה-

מה נשמע?!

 

 

 

---ישיבישעעעער
עתליה הבת של אחאב

--- - צעירים מעל עשרים

ובכן - היא קינאה לכבודו של בית אביה אחאב שחיתן אותה עם מלך יהודה, ובגלל יהוא המלך חסר היציבות שבעוונותיו הסתיימה ממלכת עשרת השבטים - כך במפורש על פי הנביא הושע ויש לזה רמזים גם בספר מלכים - אבל יהוא ברמה כזאת או אחרת של מחשבה שהוא "עושה שפטים בעובדי הבעל" הרג את אחאב ומחותנו מלך יהודה, ובכן עתליה בת אחאב אשת מלך יהודה, היא כמובן קינאה את כבוד אביה וכבוד מלכי יהודה שהתחתנו עם בית אחאב - הרמ"ד וואלי תלמיד הרמח"ל רואה את זה כעניין חיובי מאוד - ועתליה קינאה לכבוד האמורים ודאגה לכבוד המלכות (גם מלכות יהודה, אגב, נחלשה החל מאותו זמן שמלכות מלכי יהודה שהתחתנו לאחאב נגמרה, כמו שרואי בבחינה של הסיפורים בתנ"ך - וגם בפסוקים הראשונים בספר ישעיהו שנסובים כנראה על התקופה הראשונה שאחרי.)
...מדרשיסטית20

וואי לא יודעת למה אבל תמיד יואב בן צרויה היה אחד הדמויות החביבות והמסקרנות ביותר בעיני בתנ"ך.

גם כדמות שמקורבת לדוד המלך וגם משהו בתעוזה שלו..

ואווו גם אותי!!הכול לטובה!
אבל זה מצחיק בעיקר בגלל גם הסיפור אליו וכו...
אבל גם יואב זה שם כזה יפה
חח
רחל אמנואהבה.
שרשור מענייןאליזבת'

משה רבינו כי הוא פועל במציאות

מה הכוונה?גלקסיה


שהוא לא מקבל את המציאות כמו שהיאאליזבת'

אלא עושה כביכול משא ומתן עם הקב"ה 

למשל 

"ועתה אם תשא את חטאתם ואם אין מחני נא מספרך אשר כתבת"

"לא איש דברים אנוכי..כי כבד פה וכבד לשון אנוכי" 

"למה הרעתה לעם הזה למה זה שלחתני"

 

אהה הבנתיגלקסיה

באמת מעניין

ממש מעניין אותי איך סיפור יוסף היה במציאות ואו ממשהפי
אני כאילו ממש מדיימנת שהם אוכלים ויוסף בבור
ואת הנאום של יהודה
ושהוא ממש מתאפק לא לספר שלהם שהוא אח שלהם ..
וגם בסעודה שהוא עשה איתם
כלכך הרבה דברים שכאילו אני לא יודעת איפה לשים את היד .

והרגע שהוא סיפר להם זה ..

וגם ממש הייתי רוצה לראות את הרגע של מרים שהיא אומרת לאבא שלה על הגזרה והכל .
זה ממש מרגש ממש מעניין


ואו רגע שניה גם אסתר ממש ממש
נכון (:האטורי האנזו

בגדול הלכת על כל הספר

😅

 

 

 

ממש לא עדיין לא התחלתיהפי
אגב גם מעניין אותי רחל ולאה
וגם בנימין - שזה באמת מוזר כי לא כתוב עליו הרבה
אבל עדיין יש משהו שם שמעניין אותי
טוב שלי אולי קצת מוזר אבלחצילים
ממש באלי לפגוש את מיכה

סיבה - כי משו במה שהוא עשה שם עם כל הפסל והעבודה זרה שלו ממש מבלבל אותי. הייתי לאחרונה במקום שאומרים שהיה פסל מיכה וממש רואים משם את מקום המשכן בשילה. זה היה עניין שלעוד שעה שעתיים הליכה ואתה במשכן. אז למה הוא רצה דווקא שם אמצעי לעבודת ה'? (ראיתי במפרשים שככה זה התחיל. כאמצעי ולא כעבודה זרה)
אני חשבתי עלזההכול לטובה!
שנראלי את כול הדמיות בתנך הם מסקרנים אותי מאוד גם נתן הנביא ויש כול כך הרבה שכזה מוזכרים רק במשפט אחד בכול התנך והם גם מאוד מסקרנים אותי...קיצר יש הרבה
הרד"ק הרלב"ג והמלבי"םekselion

ואני בטוח שעוד הרבה מפרשים

סוברים שכאשר בני ישראל עבדו אלילים הם עשו זאת לשם שמים (עם כמה מוזר שזה נשמע)

כמו שאמרת, כמו אמצעי כזה..

 

המלבי"ם מסביר על זה באריכות במלכים ב פרק יז כמדומני בפרשת הכותים בשומרון

 

 

אגב, מקום המשכן (לפחות השלד של המשכן כלומר המבנה אבנים שעליו הוקמו היריעות)

עדיין בשלמותו היום זה דיי מרשים

מאוד קרוב למושב שילה

שמשוןadvfb

דמות של מנהיג שהוא גם נזיר מבטן (שאין דבר כזה חוץ ממנו) וגם מוזכר עליו סיפורים עם נשים

יש לו כוח ממש חזק לבדו, ממש דבר פלא. בדרך כלל נביאים מתוארים בצורה שונה. הוא ממש ייחודי

שמשון היה נביא?צהרים
צודקadvfb

כנראה שלא.

הקב"ה התגלה אליו ישירות?

לכאורה לאצהרים
אבל באמת אחת הדמויות המסקרנות
רחב.Reminder
---ישיבישעעעער
ממש לא
אחאב - המלך היציב ביותר בין כל המלכים בתנ"ך - יהודים או גויים. יציבותו המופלגת העלתה את הרגשת הביטחון שלו, כך שכרת ברית עם כל אויביו - מלך יהודה, מלך ארם, מל גוי נוסף שהכניס אליו דרך ביתו איזבל שהתחנתנה איתו את העבודה זרה שנקראת "הבעל", וכמובן שהוא - כלומר אחאב השלים גם עם הנביא ש"עשה לו צרות" (אחרי שאליהו עשה את המופת לעיני כל העם אחאב הניח לו לעשות שפטים בנביאי הבעל - אליהו ברח רק בגלל איזבל (אגב כנראה זה אותו שם כמו איזבלה ואליזבת), וכשחזר עם הודעה שאלישע הנביא יהיה הממשיך במקומו - כנראה שאז גם איזבל ויתרה - עובדה שלא רואים שמישהו רדף אותו (ואיזבל עדיין שם, כמו שרואים בהמשך) את נבות החצוף הוא אפילו לא כעס עליו - אלא הניח לו - ורק איזבל תבעה את עלבון המלכות.

לא סתם חז"ל אמרו שאחאב היה אחד מהמלכים ש"משלו בכיפה" כלומר תחת כל כיפת השמים - וההוכחה שלהם שכשאליהו נעלם אחאב השביע את כל המלכים שיישבעו שאליהו לא מתחבא אצלם,
נבות היה חצוף?!צהרים
הרי הם נענשו על מה שעשו לנבות
ובפרפראזה: (הרצחת וגם ירשת) וגם עשית לו שיימינג?!
---ישיבישעעעער
חצוף גדול מאוד
כבר חז"ל כתבו בפירוש שכשמיכיהו בן ימלה התנבא על המלחמה שנפל בה אחאב, אז הוא אמר ש"ויצא הרוח ויעמוד לפני ה' ויאמר אני אפתנו ויאמר ה' אליו במה, ויאמר אצא והייתי רוח שקר בפי כל נביאיו, ויאמר תפתה וגם תוכל צא ועשה כן" וחז"ל אמרו ש"הרוח" זה רוחו של נבות, שרצה לנקום באחאב, וחז"ל אמרו מה זה "צא ועשה כן" "צא" "צא ממחציתי," שהרי "דובר שקרים לא יכון לנגד עיני".

כשתעיין בדבר תמצא - שזו הייתה גם תחילת דרכו של נבות - אחאב מבקש ממנו לקנות חלקת אדמה - ויש לו כמובן דינא דבר מצרא (אדם שהוגן למכור לו ראשון, כי הוא גר שם), ונבות אומר "חלילה לי מה' מתיתי את נחלת אבותי לך" - איפה כתוב שאסור למכור? ובכן, ראשית, זה לא כתוב. שנית, כתוב שצריך להחזיר ביובל, ואחאב כנראה לא שמר - או לפחות לא הקפיד על יובל. ההתנסחות של נבות הייתה חוצפנית חלילה... מתיתי... לך" הוא משתמש בשם ה' כדי להתחצף - ואמנם מת בעוון עדי שקר שהעידו "ברכת אלוהים ומלך" בלשון סגי נהור כמובן. אחאב הבליג ושתק, רק אליהו תבע קיום הלכה בלי חריגות גם לא על ידי מישהו אחר מבית אחאב, וכמובן לא לשתף עם זה פעולה. אבל נבות - בהחלט - היה חצוף גדול. מאוד. זה כמובן לא הגיע לו למות - אבל הוא כן התנהג בצורה לא הגונה.
המפרשים שם מסבירים שהסיבה שהתנגד הייתה בגללekselion

שהוא ידע שהמלך אחאב 

יהפוך את האדמה הזאת למקום פולחן לעובדי אלילים..

 

הוא לא רצה לתת לזה יד

---ישיבישעעעער
אין שום הוכחה לטענתך בשם המפרשים

וגם לנבות לא הייתה שום הוכחה שאחאב רוצה את זה בשביל עבודה זרה (אחאב ביקש בקשה פשוטה ואנושית), צורת ההתנסחות של נבות הייתה חצופה באופן מובהק
אז עיין שוב והפעם טוב יותר. אני לא בודה מלבי דבריםekselion


---ישיבישעעעער
אין הוכחה בתנ"ך, ואתה לא הבאת הוכחה. אם תביא הוכחה, אפשר לבדוק אותה בצורה הוגנת וישרה וגלויה עם שקיפות. כרגע לא הבאת. רק אמרת "אני לא בודה מליבי דברים" בערך כמו "סמוך עליי",
חחחחח הצחקת אותיekselion

העובדה שאתה לא ממש בקיא במפרשים 

לא מוכיחה את הטענה שזה לא קיים..

 

 

זה כמו שאדם שלא מבין כלום באבולוציה יבוא ויאמר שתאוריית האבולוציה לא נכונה

הרי לך מקור לדברי :ekselion

מלכים כא פסוק ב 

ראה שם את פירוש המלבי"ם שמביא את דעת התוספות של סנהדרין כ ע"ב.

 

ואין אני תמה עליך שהרי ידעתי מתחילה שאתה או בור בנושא או טרול או שניהם ביחד.

 

 

 

---ישיבישעעעער
אתה מאשים אחרים בבורות וטרוליות, ומתנהג כשוטה ממש. הרי זה ידוע שהמלבי"ם הוא מהרחוקים מהפשט בין הפרשנים, ובאמת גם במקרה הזה הפירוש שלו רחוק מהפשט -וגם הסתמכות על תוספות שגם אמר דברים בהקשר אבל לא בנןשא הזה (וגם כולם יודעים מה היחס בין רמת לימוד הפשט הרגילה לרמת לימוד הפשט בפרשנים כמו "דעת זקנים מבעלי התוספות", שעיקר כוונתם ללמד מוסר, וגם זה לא עשו אלא בסמיכות לדברי רש"י ופרשני הפשט וגם דבריהם לא התקבלו כעיקר לימוד ודאי לא כעיקר לימוד המקרא, )- אין שום הוכחה בתנ"ך וברוב פרזני הפשט - ודאי לא בפרשני הפשט האולטימטייבים כמו רש"י והרד"ק - אדרבה פרשן הפשט הידוע בעל הפירוש שנקרא "מצודת דויד" מפרש כמוני, שהוא נמנע מלמכור בגלל דיני יובל ולא קשור לעבודה זרה, ולא עוד אלא שאם היית תלמיד חכם אמיתי היית מפעיל את שכל הלמדנות ורואה שהתוספות כותב בפירוש שנבות חשב ש"מותר" לו להימנע מלמכור לאחאב רק בגלל ש"משפט המלך" הוא נתון להחלטת המלך, ובמקרה הזה אחאב לא ניסה להפעיל את דיני "משפט המלך" אלא ביקש לקנות בכסף בצורה רגילה, אבל ודאי היה לו דין של זכות לעשות או לדרוש וכל שכן אם הוא נותן לו תמורה עבור זה. ותוספות מביא את ההסבר של עבודה זרה רק כסיבה למה אחאב נענש, ולא כסיבה של נבות וגם לא כסיבה שמצדיקה את נבות (אדרבה, אתה רואה בחז"ל במקרה של אוריה החיתי שסיבה מסוג זה בפשטות איננה מונעת דין של מורד במלכות), וגם ההיקש שעשה המלבי"ם לגבי "המתקדשים והמטהרים אל הגנות" הוא דבר רחוק מהפשט ואינו כי אם רמז שאין לו סימוכין אלא בדרך אפשר ודעת יחיד של המלבי"ם, ואין לו שום הוכחה לא בתנ"ך ולא בחז"ל, ורק התוספות הביא את הפסוק ההוא כראיה שה"מתקדשים והמטהרים אל הגנות" יכול להיןת רומז לאיסור, ולא שזה מטרת הגן, וגם זה אינו מוכח אלא אפשר, וגם את האפשר הזה תוספות הביא בדיוק בגלל שאם לא בעיה כזאת, מצד "משפט המלך" ודאי לא הייתה בעיה. בקיצור אתה מוצא איזה ראיה שאיננה קשורה ומביא אותה כ"פרשני הפשט", בעוד שהיא פרט בודד בהבנת הפשט, פרט שכמעט ואין לו דבר עם הפשט העיקרי והמרכזי בפרשה, ומכך שאני מתנגד, אתה "מוכיח" מכך שאני מתנגד שאני כביכול בור וטרול. בקצרה אתה בעיקר עסוק ב"להוכיח" משהו שאתה רוצה, ולא משהו שהוא לעניין
---ישיבישעעעער
ובשם השטות הזאת אתה מכפיש בני אדם וחושב שמותר להרוס לאנשים חיים
לא טרחתי לקרוא את המגילה כי אני יודע שאתה טרולekselion

אין לי זמן לשטויות עכשיו

---ישיבישעעעעראחרונה
לא טרחת לקרוא את המגילה מאותה סיבה שמלכתחילה כתבת שטויות והתעלמת מדברי השכל שאמרתי והסברתי אחר כך באריכות, וכדי שכולם יחשבו שאתה יודע יותר אז אתה אומר שזה מיותר לקרוא. בערך כמו ילד טיפש שאומר שעדיף לא ללמוד מתמטיקה כי הוא יודע שזה שטויות, והמורה לא ממש מבין, והוא בכלל יש לו כובע מוזר, ובכלל הוא לא חבר שלו אז למה שהוא יקשיב למתמטיקה שהוא מסביר לו
א. מה שקרה אח''כ זה משהו אחר.צהרים
ב. דינא דבר מצרא זה כאשר המוכר מעוניין למכור. אין חיוב למכור לשכן של החלקה שלי את החלקה שלי...
ג. אם ככה אתה מפרש.. טוב, אני חושב אחרת. אשמח לראות פרשנים שסוברים כמוך
------ישיבישעעעער
ג. אתה מתעלם מצורת התנסחות נורמלית של בני אדם הגונים
ב. יש "משפט המלך" כמו שכתוב בספר שמואל, ואחאב גם לא ניסה בכח, אלא בצורה נוחה ונעימה, ונבות הגיב בחוצפה גדולה, וחוץ מזה שהנביא מדגיש "כרם היה לנבות היזרעאלי אשר ביזרעאל" - נבות בכלל חי ביזרעאל, רק היה לו כרם בשומרון ליד אחאב, כך שכנראה לא הייתה לו בעיה למכור את זה, ועוד בטענה שזה "נחלת אבותיו" שהוא כביכול כל כך מקפיד עליה, וגם רואים שכשהקדוש ברוך הוא אומר לאליהו ללכת לאחאב הוא אומר לו "אחאב מלך ישראל אשר בשומרון הנה בכרם נבות אשר ירד שם לרשתו", הפשט כמובן שכרגע ממש אחאב בשומרון (אחרת היה כתוב: אשר מולך בשומרון), וגם כשההוא שהרג את אחאב (או בכינוי הבהחלט מתאים שהצמידה לו איזבל "ותאמר השלום, זמרי הורג אדוניו")(*זמרי - המלך שהרג את בעשא ומלך בעצמו שבוע בלבד), אז ההוא שהרג את אחאב נאמר שם "וה' נשא עליו את המשא הזה... ושילמתי לך בחלקה הזאת נאום ה'" ורומז לדבריו לעיל "בחלקת שדה נבות היזרעאלי" וזה אמנם היה כן ביזעראל ולא בשומרון, כמו שרואים בכל הסיפור, אבל רואים שכתוב שם "שדה", בעוד שבסיפור הראשון היה כתוב "כרם", וגם אנחנו הרי מכירים מקרים דומים - למשל אצל דויד - שאנשיו אמרו לו ביחס לשאול, בסיפור במערה - "הנה היום אשר אמר ה' אליך הנה אנוכי נותן את אויבך בידך ועשית לו כאשר ייטב בעיניך", ודויד סירב - מהסיבה הפשוטה שזה היה יותר פרשנות שלהם לדבר ה', ולא דבר ה' בצורתו המקורית (ואנחנו אמנם יודעים, שבניגוד לשאול, דויד הקפיד מאוד לקיים דברים ככתבם וכלשונם), וכך מסתבר ביחס לדברי ההוא שהרג את אחאב, שאין זה בהכרח דבר ה' המקורי אלא קצת פרשנות שלו (הרי הנביא מעיד עליו, שהוא עצמו, שהרג את אחאב -כלומר יהוא שהרג את אחאב הנביא מעיד ש"לא שמר ללכת בתורת ה' אלוקי ישראל בכל לבבו", כך שספק אם אפשר להתייחס לדבריו כאל דבר ה' המקורי ממש, וגם אם כן - ייתכן שנבות נהרג באמת ביזרעאל, אבל הכרם היה בשומרון (בפרשת כרם נבות לא כתוב שנבות החה בשומרון, ומאידך כן רואים שבכל צעד וצעד איזבל "שולחת" כלומר לא ברור איפה נמצא המקום השני ששם עשו את הדין המלאכותי לנבות.

א.זה לא משהו אחר - זה מעיד על האישיות שלו, עובדה שבשמים דנו אותו דין גמור בנושא "צא ממחיצתי - דובר שקרים לא יכון לנגד עיני", (בניגוד לאחאב שלא מופיע איזה דבר אישי עליו - ואדרבה, אנחנו רואים שהוא מת על ידי נקמה ושקר של אדם לא הגון

אתה מתעלם מכך שחז"ל טרחו לספר על נבות את הדבר הזה (שהוא היה רוח השקר), שלא הייתה לכך סיבה אילולי חשבו שנבות היה אדם בעייתי באמת
---ישיבישעעעער
וגם אתה - שאומר לי "הרצחת וגם ירשת" בתור פראפרזה שאתה מפנה אלי, כשאני בסך הכל העזתי לפרוס סוגיא בתנ"ך בצורתה הנכונה - כפי שרואים מתוך הכתוב בתנ"ך ובחז"ל ואתה, כמו שאר הבורים שמסתתרים כאן מאחורי ניקים עלומים ולועגים לדברים שהם לא מבינים - כשעיון היטב מסביר אותם בטוב טעם - כמו התנהגות עתליה - ובכן התנהגותך והתנהגות אלו הכופרים באמת ומנסים לרשת אותה לעצמם - הלוא נאמר לזה - "הרצחת וגם ירשת"?
כשאני אומר הפכפך כוונתי לא הייתה מבחינה מדינית..ekselion

אכן מהבחינה הזאת הוא היה מצויין.

עם נגיעות של שמאלנות אבל.. נו נו

 

 

כוונתי לעובדה שמבחינה רוחנית הוא היה הפכפך

כותב אל שערי עירו שאין לו חלק באלוהי ישראל

ומאידך מוסר נפש בכדי לשמור על ספר התורה/ עושה תשובה חמורה עם המון סיגופים

יש עוד המון דוגמאות

 

 

בגלל זה חז"ל אמרו שהוא היה חציו חייב חציו זכאי

------///€€€ישיבישעעעער
אתה לוקח כמה עובדות וסיפורים, ומפרש אותם בצורה שטחית, ואז אוסף אותם לכדי הבנה שטחית שכוללת יחד את כל הסיפורים השטחיים לשק וצרור הבנה שטחי גדול ושלם שצורר בתוכו את כל השאר, וקובע קביעה לא מסתברת -לא מתוך דברי התנ"ך (אחאב לא שינה את דרכו בהתחלה, וגם לא אחר כך אחרי הסיפור בהר הכרמל) ולא מתוך דברי חז"ל (חז"ל סיפרו כל מיני עניינים על הרבה דמויות בתנ"ך או דמויות אחרות, ובדרך כלל אי אפשר להבין אותם בצורה שטחית ומקומית, כמו שמוכח מעצם הפרשנות שהם נותנים בסיפוריהם לדברי התנ"ך שבמקור)

כדרך הטרולים פה שמפרשים דברים בצורה שטחית, ומסיתים גם כן את כולם לצורת חשיבה כזאת, כלומר באופן שיטתי לפרש הכל בשטחיות, תוך התנהגות של הרס כל חלקה טובה של אנושיות. ינקום ה' את נקמת דם עבדיו השפוך
הפוסל במומו..ekselion

בינתיים חוץ מלחזור על אותה מילה יותר מ 10 פעמים תוך כמה שורות 

לא טרחת להסביר כלל מה הבעיה בדברים שאמרתי שמבוססים על דרשות חז"ל ועל פשט הכתוב במלכים  וכן בד"ה

---ישיבישעעעער
אני מסכים שהשורה הראשונה, הכותרת של ההודעה שלך אכן מעידה - על עצמה
---ישיבישעעעער
אני הסברתי ואתה מתעלם
לך לישון טרול כבר מאוחרekselion


ילדה שיוצאת מלא פעמים בלילה ממיטת מעבר, מותשים.עינב66

אשמח לשמוע מנסיונכם כשילדה בת שנתיים ותשע עברה למיטת מעבר (כי למדה לצאת מהמיטת תינוק), מה הכי עזר לכן שתשאר במיטה שלה במהלך הלילה ולא תבוא אליכם חמש פעמים?

רוצים להתחיל איתה מהלך אבל מנסים להבין מה יגרום לה להישאר במיטה שלה ולא לבוא אלינו כי היא יכולה וזה מפתה לצאת ולהיות עצמאית.


מבחינת שפה היא מבינה אבל לא הכי מדברת עדיין.

תכתבי בפורוםרקאני

הריון ולידה

פה זה פחות רלוונטי

בפועלנפשי תערוגאחרונה

מה שיעזור זה להחזיר כל פעם

כל פעם


אבל זה מתיש ומנסיון אישי באיזה שלב באמצע הלילה נשברים כי רוצים לישון

עם הזמן זה עובר.


ואתם כהורים.

אל תרגישו שנכשלתם אם היא בכל זאת מגיעה למיטה 

אנשים שמבינים בכסף השקעות וכוניק זמניק
אני אשמח לשמוע אותכם שם בשאלה קטנה שאלה על חסכון קטן - חיסכון השקעה וצריכה
פורום תורני דתי לאומירוצה להשתחרר

מכירים את פורום אוצר החכמה? לתורה? ועוד כמה קצת פחות מוצלחים?

יש הרבה פורומים תורניים חרדיים. הראשונים שהזכרתי מוצלחים מאוד בהרבה מובנים, פעילים, ואפשר למצוא בהם דברים מעניינים גם לאחר זמן.

האם יקום פורום תורני דתי לאומי? שיהיה ברמה, פעיל, לגופו של עניין (בדרך כלל כמובן), ומעניין?

תגיד אוצר החוכמההפי

תגיד לי אלפי ספרים תורניים ב"ה שעזרו לי שנים

באיזה הקשר זה פורום? 

תחפשי בגוגל 'פורום אוצר החכמה'רוצה להשתחרר

ותגלי מקום מעניין מאוד. זה לא 'אוצר החכמה' עצמו - ספריית הספרים הענקית, אם כי יש ביניהם קשר כמובן.

זה פורום תורני, רובו חרדי אך לא כולו. חלק מהכותבים מוכרים (הרב איתם הנקין ז"ל, יבל"א הרב יוסף בדיחי, הרב יואל קטן, ועוד מן הסתם), אם כי כולם משתמשים בשמות אנונימיים כמו כאן.

זה קצת מצחיק אבלנקדימון

מי ששם בפורומים אלה מי שנחלשו רוחנית והתדרדרו לפורומים. אצלנו, החזקים לא משוטטים בדברים כאלה באינטרנט וממילא לא תראה מקבילה.

 

זו פרשנות בלבד.

לא חושב שזה נכוןרוצה להשתחרר

כלומר, מן הסתם יש שם רבים כאלה, אבל ודאי לא כולם. יש שם אנשים גדולים, ידענים ומעניינים, יראי שמיים בהחלט.

חלקם גם רבנים מוכרים, כפי שכתבתי להפי.

בסוף השימוש בכלים כאלה מועיל לפיתוח של שיח תורני, לפתרון שאלות, ועוד.

אה, ואני מכיר חברה חזקים מאוד אצלנו שמכירים את הפורומים האלה. כל מי שמחפש באינטרנט מדי פעם תשובות לשאלות תורניות עיוניות (לא הלכתיות פשוטות), כמעט בטוח נפגש בזה. דווקא חברה ברמה גבוהה לדעתי. אז אמנם הצדיקים הנ"ל אינם משוטטים יומם ולילה באינטרנט, אבל יוצא לפעמים להיכנס.

בינינו, קשה ברשת להישאר בדיונים מעמיקים כל הזמןמתוך סקרנות
להבנתי, סוד ההצלחה של הפורומים שהזכרת הוא שרוב גולשיו עם חסימה חזקה מאוד לרשת, ככה שאין לה באמת "רשת" שמושכת אותם לכל מיני מקומות ומפריעה לריכוז...
יש סיפור מעניין עם אוצר החכמה והפורום שלהםמשה

לעצם העניין. כנראה בעולם הדתי לאומי יש לא מעט פעילות כאן (פחות משהייתי רוצה) ולא מעט גדולי תורה צעירים כותבים דווקא בפייסבוק.

יש קבוצת פייסבוק/ווטסאפ של רבנים לדעתיארץ השוקולדאחרונה
אבל לא יודע אם היא סגורה, רק שמעתי עליה מרב שאני מכיר
ממש מושך אותי כל הנושא הזה של בניה ויצירהרק נשמה

עכשיו יש לי אפס ניסיון אבל אני ממש רוצה לדעת לעבוד עם חומרים לעשות חריטות בעץ לבנות רהיטים וכאלה לא בקטע של מקצוע סתם כתחביב אבל אין לי מושג איך מתחילים וגם איך משלבים הכל עם לימודי תואר

יש למישהו רעיונות לקורסים או סדנאות או ליודעת מה?

פשוט להתחיל, בכל דרך, להשקיעזיויק
מהאינטרנט בשלב א', ואחר כך תתקדמי לדברים ממשיים יותר
יש ביוטיוב כמויות של חומר בחינםמשהאחרונה

משם אפשר להתחיל. אחר כך להתקדם...

פלאפון חדש. באיזה מחיר כדאי? מה היתרון של דגם יקר?מתיעצת28

אממ... מניחה שזאת שאלה קצת מצחיקה וילדותית כי זה כמו לשאול למה יש רכב שעולה 50K ולמה פרארי עולה 300K..

ובכל זאת.. אני רוצה לקנות סמארטפון חדש אחרי 5 שנים..  מה היתרונות לקנות ב2000 ולא ב1000/1500 ש"ח? ואולי בכלל כדאי חד"פ להוציא 3000 ש"ח?

 

השאלה מה חשוב לךפשוט אני..

לדעתי, לאדם הממוצע טלפון ב-1,000 ש"ח (מהדור האחרון של שיאומי למשל) יכול לספק את כל הצרכים +++. 

 

אבל אם למשל חשוב לך מצלמה מעולה, כזאת שתאפשר לך לפתח את התמונות שצילמת בלי שיראו שזה צולם בטלפון (כלומר בלי פיקסולים, מריחות וטשטושים), אז המחיר כבר קופץ פי כמה...

 

נתונים נוספים שאם הם חשובים לך, יכולים להשפיע על המחיר: עמידות למים ואבק, בהירות מסך (לנוחות צפייה באור שמש), עמידות לנפילות, זיכרון RAM (ככל שגבוה יותר - הטלפון יוכל לשרוד יותר משימות גם בלי להאט ולהיתקע), קליטה של דור 5 (מאז שיש לי דור 5 - אני כבר לא מחפש WIFI באף מקום, כי האינטרנט שלי במכשיר יותר מהיר מרוב הרשתות הביתיות), אפשרות לסים וירטואלי (בשביל להתחבר לחברות סלולר בלחיצת כפתור בלי צורך בסים פיזי, כולל למשל אם רוצים חבילת גלישה בחו"ל כמעט בחינם), טעינה מהירה, סוללה חזקה...

 

מכשיר שמצטיין בכל מה שכתבתי עכשיו, כנראה יעלה לפחות 3,000 ש"ח. אבל מי שלא חייב את כל התכונות האלה, בהחלט יכול לקנות מכשיר פשוט יותר.

נקודה למחשבה: מכשיר פשוט של היום שעולה רק 1,000 ש"ח, הרבה יותר משוכלל ומתקדם ממכשיר דגל שעלה לפני 5 שנים 3,000 ש"ח.

מצטרף לנאמרנפשי תערוג

הכל תלוי מה תרצי לעשות עם זה

לאחרונה קולגה רכשה את הדגם האחרון של אייפון הכי טוב.

עלה 7000+

שאלתי אותה מה הצורך, היא הסבירה שהיא מצלמת הרבה סרטונים לפרסום העסק שלה והיא חייבת שזה יהיה הכי טוב שיש


לעומת זאת.

אצלי התכונה הכי חשובה במכשיר סלולרי זה אינפרא אדום. לצורך שליטה במזגנים במקום עבודתי. לכן חיפשתי דווקא את התכונה הזאת. 

קצת דיוקיםגירגירמיאחרונה

כל מה שכתבת גם מכשיר ב-1000₪ יכול לתת, חוץ מסים וירטואלי שזה שמור למכשרים יקרים.

כמו שכתבת בעצמך, המכשירים הפשוטים היום הם הכי טובים שהיו לפני 5 שנים.

 

ההבדלים בעיקר הם "הפרמיום", ועל זה משלמים הרבה מאוד.

לדוגמא, אם המכשיר מפלסתיק או מאלומיניום מוסיף עלויות ייצור של בערך 30$, האם זה משנה? כנראה שלא, עוד לא הכרתי מישהו שלא משתמש בקייס (חוץ ממני). 

כנ"ל לגבי מסך אם הוא LCD או OLED מדובר על הפרשים של 100$ לפחות עבור היצרן, אני אישית לא רואה הבדל בצבעים או בבהירות גם באור שמש.

כנ"ל לגבי המצלמה, אם אתה מצלם צילומים קלים (ללא תנועה, אור טוב) ולא אכפת לך ש-AI ישפר את הצילומים, לא תוכל להבדיל בין תמונה שצולמה למכשיר יקר או זול.

כנ"ל לגבי איטום למים, כל המכשירים שראיתי מבפנים היו חסינים למים, זה בסה"כ אטמי גומי פשוטים יחסית, אבל לזה שאין תקן אומר שהיצרן לא לוקח אחריות ולא משלם תמלוגים עבור ההסמכה.

יש עוד הרבה הבדלים כאלו, היצרנים יודעים את זה ולכן המכשירים הזולים פשוט חותכים את על הפינות האלה.

כל האמור לעיל לא מנע ממני לקנות את מכשיר יקר מאוד מאוד.

 

אגב, סים וירטואלי לא יותר זול מסים רגיל מחברה מקומית או סים רגיל גלובלי שתזמין מאליאקספרס, הוא רק יותר נוח,  זה יותר זול רק עבור סים עם חבילת גלישה בלי מספר. 

את חייבת להגדיר לעצמך מה אופי השימוש שלך בוזיויק

כי זה יכול להיות כלי זניח שאת לא נוגעת בו כמעט וזה יכול להיות מרכז היום שלך ללימודים / עבודה וכאלה.

אם למשל את מצלמת ועורכת סרטונים זה גם שיקול ובגלל זה כדאי לחשוב עם עצמך מה הפונקציות שחשובות לך ומה התקציב.

כמו שכתבו כולםפצל"פ

זה תלוי למה את משתמשת...

וגם לכל חברה ודגם יש יתרונות וחסרונות


אני מציע לך אם את באמת פחות מבינה ומכירה את העולם הזה של מפרטים של פלאפונים וההבדלים ביניהם

אז פשוט תכתבי מה השימושים שאת עושה בפלאפון וכמה מהם במקביל

אם בא לך אז יכולה גם לומר איזה מכשיר יש לך עכשיו ומה את מרוצה ולא מרוצה ממנו ככה יהיה מקום להשוואה וידעו לתת לך יותר מדויק

אם יש לך גם חברה של פלאפונים שאת רוצה רק מהם אז תכתבי

מה הצורך?משה

מכשירי ביניים (1500+) מספיקים לדעתי לרוב השימושים. אני עצמי מסתפק במכשיר ביניים שקניתי בפסח של 2021 ועבר מאז קצת שדרוגי תוכנה קצת יותר מורכבם (כן, בניתי לו רום !). הוא אחלה ומשרת אותי יפה לבינתיים.

קנית בסוף גלאקסי כלשהו אבל אל תשאלומתיעצת28

נמחקה לי כל היסטורית הצטאים בווצאפ במכשיר *הישן* .. ואחרי דו שיח ארוך עם הצאט GPT/גמיני נראה שאין לי שום גיבוי... מצד שני אם להיות רציונלית מה כבר איבדתי? הודעה ממשהי מהעבודה שמארה לי כמה אני מיוחדת.. נראלי נחיה.. 

תתחדשי🤗 ומעכשיו את מקפידה לגבות את הדברים בסלולריפ.א.

שלך באופן שוטף 

תתחדשי! נשמע לא קריטי בכללזיויק
"הודעה ממשהי מהעבודה שמארה לי כמה אני מיוחדת.. "יוני.ו.
נשמע די מבאס לאבד חחח
ווטסאפ זה צרה צרורהמשה

וגיבוי שלו (באמצעי חיצוני, כלומר קובץ טקסט) בעיניי זה די קריטי.

לשבור הרגלים קבועיםזיויק

יוצא לכם? קל? קשה? יש טיפים?


כמו כן היה לי הרגל טוב שנטשתי ורוצה לחזור אליו.

איך שוברים את הכבדות שחוסמת ביני לבינו?

ההובי של חייoo

לשנות הרגלים רעים

ליצור הרגלים טובים


כשהבנתי את הקונספט של ההרגל זה הפך קל


ממליצה על ספר כוחו של הרגל

הוא מסביר את הרעיון של

טריגר- פעולה- תגמול

איך להיפטר/ ליצור הרגל

אמיתי? זה קל לך?זיויק
אחפש את הספר
לשנותoo

או ליצור הרגל זה תהליך מתמשך


הרבה אנשים אוהבים תוצאות של כאן ועכשיו

לא אוהבים תהליכים

וזה גורם לקושי בהשגת דברים


אני כן אוהבת תהליכים

מסוגלת לראות את התוצאה העתידית ולחכות בסבלנות

לרוב גם נהנת מהדרך

לכן בעיניי זה לא קשה

אחרים בטח יקראו לזה קשה עד בלתי ישים

נשמע נדיר ממשזיויק
זה באמת קשה מאד מאד, מתאים לאנשים ספציפייםנפש חיה.
חדמשזיויק
עם זאת זה מאתגר תסכימי איתי
לאט לאטנפש חיה.

ממליצה לקרא קצת טורים של הרב יצחק פנגר

ללכת בצעדים קטנים 

ולחלק את החזון הגדול למטרות קטנות ברות ביצוע

תהיי ספציפית?זיויק
וזה עזר?
אשתדלנפש חיה.

לפני כמה שבועות בעלון הידברות הרב פנגר רשם טורים בנושא שינוי התנהגות

ופירט איך לעשות את זה צעד צעד

זה עלונים לפני חודש- חודש וחצי ככה.


לגבי הצעדים הקטנים-

נגיד שאתה רוצה לרוץ מרתון שזאת המטרה הגדולה, אז

קודם אפשר כצעד ראשון להגביר מוטיבציה ובמקביל להוריד את המושג המופשט (רוצה לרוץ מרתון)

לפס מעשי (שינויים קטנים - לשים את הנעליים ליד הדלת, אפילו בלי לנעול, בשלב מאוחר יותר לקבוע זמן לריצה)


כשהייתה לי מטרה גדולה

השיטה של צעדים קטנים עזרו לי להגיע אליה....


היום אני מתמודדת עם דברים שאותה טכניקה בהחלט תשמש אותי


רק צריך לרצות

ולעשות משהו קטן בכיוון. 

תודההזיויק
מתחילים לאט לאטנפשי תערוג

ומוסיפים כמה שיכולים

אי אפשר לשבור הרגליםצדיק יסוד עלום
אפשר לשבור הרגלים, זה לוקח זמן אבל קורהקעלעברימבאראחרונה
דייטיםאבוד
בנות תעזרו לי, אני לא מבין אני לוחם משוחרר נראה באמת טוב, אבל בנות פוסלות אותי סתם, מה קטע?
הפורום הלא נכוןארץ השוקולד

יש פורום לנו שנועד לזה.

לגופו של עניין, יש מגוון סיבות להחליט שכן או לפסול, לא הייתי מניח שהמראה היה הסיבה.

מוזמן לשאול בפורום לקראת נישואין וזוגיותפשוט אני..אחרונה
עבר עריכה על ידי פשוט אני.. בתאריך א' בטבת תשפ"ו 22:03

ו...

בנות הן לא בנים, תחליף דיסקט 🤭

רעיונות למשחקי קופסאהרמוניה
עבר עריכה על ידי הרמוניה בתאריך כ"ג בכסלו תשפ"ו 20:09

מגבשים וכייפים ששווה לקנות?

 

תודה

אליאסדרור אל
קטאן כמובןריבוזום
טיקט-טו-רייד שיחקתי פעם אחת ומאוד נהניתי אבל אין לנו בבית, אז אין לי ניסיון אישי אם הקסם שלו מחזיק מעמד. לפי מה ששמעתי מסביב נראה שכן משחק שווה. 
נראה ככה...הרמוניה
שם קוד!ריבוזום
איך שכחתי (דורש לפחות ארבעה שחקנים)
זהוו גם אליאס...הרמוניה
סיאנס. לא משחק קופסא אבל מגבש.די שרוט
ואם יש בעיה הלכתית של עבודה זרה אז טוויסטר. ואם יש בעיה הלכתית של נגיעה אז טלפון שבור. ואם יש בעיה הלכתית של במושב ליצים אז תלמדו הלכות לשון הרע.
אני בוכה😂Shandy
אציע כמה שונים:ארץ השוקולד

שם קוד,

אליאס,

דיקסיט,

עידן האבן,

טיקט טו רייד,

Robo rally,

The crew,

Avalon,

Shadows over Camelot,

Nefarious,

Colloretto,

סושי גו,

אזול,

Draftasorus

 

יואוהרמוניה

מה זה השמות האלה אתה בטוח שזה בישראל?😂

 

ממש תודה!

מה ה3 הכי מומלצים בעיניך? (חוץ משם קוד ואליאס)

הרבה משחקים הם באנגלית במקורארץ השוקולד

ולא יודע אם תרגמו אותם, בכל מקרה, בכלל המשחקים שפירטתי אין מלל כמעט.


תלוי מה הסגנון שאת מחפשת?

האורך? מספר השחקנים?

אה וואלה...הרמוניה

טוב אז יש לי שיעורי בית לחקור.

 

לא משנה הסגנון והאורך העיקר שיהיה אפשר גם בשני שחקנים ומעלה ולא מ-4

מה שלא מתאים רק ל2 מהרשימהארץ השוקולד

שם קוד (יש לו גרסה לזוג),

אליאס,

דיקסיט (אפשר לבצע התאמות שיעבוד לזוג),

Avalon,

Shadows over Camelot

סושי גו,

ולא בטוח לגבי Draftasorus 

תודה רבה!הרמוניה
לכל אחד מתאים משהו אחרנפשי תערוג

תלוי איזה סגנון אוהבים

מה עם הישנים והטובים?אוריןאחרונה

סבלנות, מונופול, דמקה, רמי קוביות, המשחק עם הרכבת מילים - שכחתי את שמו ועוד

אולי יעניין אותך