למה ללבוש חצאית?...שפרירית
לפני שתתקפו אותי, זאת לא אני יודעת למה. בעצם, לא באמת יודעת, אבל זה ברור לי. כי זה דבר שעושים.
שאלתי מתייחסת לחברה שלי, ואספר את מה שקרה-
שבוע שעבר, בחנוכה, הייתי בקניות בעיר ופתאום פגשתי 2 חברות שלי. אחת מהאול', ואחת שעזבה לפני כחודש. הזאתי מהאול' הייתה עם מכנסיים. ואני הייתי בשוק. זאת לא אחת שהייתי אי-פעם חולות שאני אראה אותה ככה. ושלא תחשבו שזה מכנסיים רחובות, היא לבשה מכנסיים צרות, ג'ינס.
בהתחלה[היינו בו-זמנית באותו חנות, מודדות בגדים..] ניסתי להתעלם מהעניין, לשאול בשלומן וכו', אבל אחרי קצת זמן, כבר לא יכולתי. אז שאלתי אותה מה הסיפור[פעורה שכמותי]. היא ענתה שככה זה במשפחה שלה, וכולן ככה, וזה שהיא באה לאול', היא מכבדת את האול' שהיא בחרה להיות בו, אבל חוץ לאול', במקום שלא רואים אותה אין לה בעיה להיות עם. הייתי בשוק. פשוט ככה. ולא ידעתי מה לענות לה. שאלתי אותה אם היא לא מבינה שיש בעיה בללכת עם המכנסיים, והיא אמרה שלא-המכנסיים הרי עוברים את הברך.ואז בציניות אמרתי לה שאני אכין לה לאחרי חנוכה דף מקורות על למה צריך ללבוש חצאית, והיא פשוט אמרה-עדיף שתכיני על למה שרוולים אחרי המרפק, כי זה אני רואה איזשהוא הגיון, בחצאית בכלל לא. בשלב זה היתי בשוק, והיתי צכה ללכת. ומאז שחזרנו לאול', לא דיברתי איתה על זה.
עכשיו, שאלתי היא-מה עושים עם זה?האם אני בתור חברה, לא כ"כ קרובה, אבל עם אומץ יכולה לשנות משו, צריכה לעשות משו? לדעתי כן. מעניין מה דעתכם. אבל השאלה העיקרית היא-מה?! מה אני עושה עם זה...
אשמח לתגובות. תודה.
יש בזה שתי בעיותנועמיק
א.בעיה של "לא ילבש"

האיסור מוזכר בפרשת כי תצא"לא יהיה כלי גבר על אשה ולא ילבש גבר שמלת אשה כי תועבת יהוה אלהיך כל עשה אלה"

בגדול יש שני הסברים לאיסור:1.למנוע עירוב בין בנים לבנות (ספרי רכ"ו)"שלא תלבש אישה כדרך האיש ותלך לבין האנשים"
המפרשים שם מביאים תיאורים שנראים מאד רחוקים,על מישהו שיעזור לאישה להרים איזה משא,ופתאום ישים לב שהיא אישה,והענינים יתפתחו בכיוון לא רצוי.מה שנראה דמיוני.
   גם בלי ללכת כל כך רחוק,ברור שזה יוצר איזה בלבול מסויים,ויכול להביא למצבים לא נעימים.וזה גם מטשטש את ההבדל בין בנות לבנים,ונותן יותר לגיטימציה לעירוב בין המינים.

2.איסור שלא קשור לצניעות אלא לעבודה זרה או כישוף,וחוקות הגויים.לפי פירוש זה,רק כאשר זה מנהג מיוחד של גויים זה אסור(לא בימינו,שזה לא איזה משהו מיחוד,אלא סתם ככה הולכים)
 ויוצא מזה שאין בעיה ללכת עם מכנסים,כל עוד הם לא נראים,או שהם מכנסיים שברור שהם מיוחדים לבנות

ב.בעיה צניעותית.ברור(לפחות לי,בתור בן) שמכנסיים זה פחות צנוע מחצאית.אלא אם כן זו חצאית קצרה\צרה מאד והמכנסיים רחבים.כשלובשים מכנסיים רואים פחות או יותר את צורת הרגליים,מה שאין כן בחצאית.אם היא לא מאמינה,היא יכולה פשוט לשאול את הבנים שהיא מכירה.


מקורות:האברבנל על התורה(בפרשת כי תצא)מביא סיבות די מפחידות.
רמב"ם הלכות עבודה זרה י"ב י'.
ספר החינוך מצווה תקמ"ב-ג' בפיסקא משורשי המצווה.
מקורות יותר עיוניים:טור בית יוסף ושולחן ערוך ביורה דעה סימן קפ"ב(סיבות בעיקר בבית יוסף וקצת בטור)
~הסנה-בוער
בס"ד
עם דלא ילבש אולי יהיה מה לומר, כי יש היום מכנסיים שהגזרה שלהן היא רק לנשים,
אבל מכנסיים לא צנועות מבחינת הגוף.
עוד משהו שאולי יכול להוות שיקול זה העניין שבת שלובשת מכנסיים מרגישה הרבה יותר חופשיה [לשבת בתנוחות לא ראויות וכו']

בנוגע לחברה עצמה-
אם תביאי לה דף מקורות היא תשתנה נגד כל המשפחה שלה? יש לה בכלל רצון להשתנות או שזו התרסה?
כי אולי תצליחי לשכנע אותה ללבוש חצאית, אבל לדעתי זה עניין יותר עמוק ומהותי- של האם אני מקיימת הלכה כי אני מבינה או כי קודם כל ככה ה' ציווה.
מה שהם^ אמרו..יורבית
אבל משהו חשוב, הרבה אנשים אומרים "זה לא נראה לי בעייתי" וכד'.
וצריך להבין שא"א בכלל להשוות בין המבט שלי, הקטנה, לבין המבט של חכמי ישראל האדירים..
אם הם קבעו שככה ההלכה- הם לא עשו את זה סתם כדי שיהיה לי פחות נוח, או כי הם פרימיטיביים ומבינים פחות טוב ממני- הם עשו את זה כי הם ראו שזאת הדרך לחיים של תורה, ושהצבת הגבולות האלה היא הכרחית.
[ובדיוק כמו שאני לא אדליק אש בשבת כי ככה התורה ציוותה, אני גם לא אלבש מכנסיים כי התורה ציוותה "לא תסורו מהם ימין ושמאל"..]
 
עד כאן.
אבל יש רבנים שמתירים...אנונימי (פותח)

בכיתה שלנו התווכחנו על זה.. ו

ובת אחת אמרה  [מקיבוץ דתי] שהראו לה דברים שאמרו כמה רבנים , שאפשר ללכת עם מכנסים!!!

תבקשי מאותה הבת שתראה לך בדיוק את המקורנעמה*

מי הרב ומה הוא בדיוק כתב.

 

אני פעם ביררתי את הנושא הזה- וזה לא כ"כ חד משמעי כמו שאומרים את זה- שמותר ללכת ככה סתם במכנסיים.

נראה לי שחלה כאן אי הבנה . אין להסתמך על כך בליron9

מקור ברור ואמין.

נראה שחלה אי הבנה.

כמעט לכל דבר תמצאי רב שיתיר לך אותו.אחת מהשומרון

בס"ד

השאלה היא מי הרב הזה.. (ובלי לזלזל ח"ו מתלמידי חכמים, רק שיש דברים שצריך ללכת ע"פ פוסקים גדולים וחשובים ולא הסתמך על כל רב נח..)

 

ו-שפרירית:

אני מציעה שתסבירי לחברה שלך על מהות הצניעות. למה בכלל צניעות, מה זה.. תסבירי לה שאנחנו לא מכסים את הגוף בשביל הבנים, אלא בשביל עצמנו. כבודנו. כדי לומר: אני נשמה, אני אישיות. והיא יותר חשובה מהחיצוניות שלי אז תסתכלו אליה!

ברגע שמבינים מה זה צניעות, יותר קל להבין שחצאית מכסה צנועה הרבה יותר ממכנסיים צמודות.

הסבר לאחת מהשומרון -יוסף גמלא

יש רבנים שמצווה לבזותם אבל אם תעשה את זה במטרה לשכנע מישהו זה לא ילך - לכן  למרות שזה קשה צריך לצאת נגד דעותיהם ולא נגדם ( )

יש איסור הלכתי ללבוש מכנסיים לבנות -יוסף גמלא

אבל זה לא מספיק כדי לשכנע .

מי שרוצה וזה חשוב לו לשמור על ההלכה או שהוא נמצא , גר במקום שככה הולכים אז הוא פשוט ישמור על ההלכה הזאת

 

מי שלא צריך להתאמץ  וכדי להסביר לו צריך להתאמץ אפילו יותר !

 

לכן אני ממליץ על לימוד משותף זיחזק את שתיכן ( ספר מסילת ישרים מאד קולע ! אבל מה שבא לכן שיהיה המון בהצלחה -)

אין רבנים שמצוה לבזותם.עוזיהאחרונה
תפילה ללידה קלהחירטטתי
אשמח אם תוכלו להתפלל ללידה קלה לנעמה בת רבקה 
שיהיו בשורות טובותליפא העגלוןאחרונה
משניות זרעיםלעבדך

האם לדעתכם יש מסכתות שמוטב להקדים כדי להבין מסכתות אחרות בסדר זה או פשוט ללמוד על הסדר?

שאלה מעט שונה - אם אני רוצה ללמוד תחילה את המסכות הקלות האם יש כמה [חוץ מברכות] שקלות יותר או לחילופין יש כאלו שקשות יותר?

רוב תודות..

 

אתה יכול ללמוד על הסדר. חוץ מקצת מתמטיקה אין מעכבפתית שלג

(בעיקר בפאה\כלאיים).

ממליץ מאוד ללמוד עם משניות קהתי ולעשות הספק יומי.

לא בשמים היא, מה שצריך זה בעיקר משמעת עצמית.

בהצלחה! תעדכן כשסיימת

לדעתי תשקיע בידע המקדים של המושגיםזיויק
וככה תוכל ללמוד על הסדר.


למשל, תקרא את ההקדמות של קהתי.

מבחינת ידע קודם..אדם כל שהואאחרונה
עבר עריכה על ידי אדם כל שהוא בתאריך כ' בחשוון תשפ"ו 16:57

נדמה לי שאפשר להסתפק בידע בסיסי, כמו ההקדמות של הרב קהתי שהוזכרו כאן.

לגבי קושי - נראה לי כלאיים קשה יותר, ואולי גם תרומות.

למה כשאברהם אומר לאליעזר לקחת אשה מארצי וממולדתי,קעלעברימבאר

אליעזר משנה בסיפורו למשפחת רבקה ואומר "ממשפחתי ומבית אבי". כאילו אליעזר מחליף משימה ומחליט לקחת אשה דווקא ממשפחת נחור כאילו לזה שלחו אברהם, בעוד,שאברהם שלחו לקחת אשה מארצו בין ממשפחתו ובין לא.


הראיה שאברהם אמר לו לקחת ממולדתו ומארצו: א. "כי אם אל ארצי ומולדתי תלך ולקחת אשה לבני ליצחק"

ב. שאליעזר מגיע לחרן במקום לשאול בחרן איפה משפחת נחור (מה שיעקב עושה בהגיעו לחרן) אז הוא עושה את מבחן המעיין, משמע שהוא מחפש אשה מארצו של אברהם, אך לאו דווקא ממשפחתו. ג. הוא נותן תכשיטים לרבקה ורק אז שואל בת מי את, משמע שהוא נותן את התכשיטים בלי לדעת את משפחתה בכלל, בעוד שבסיפורו הוא משנה ואומר שקודם כל שאל בת מי את ורק כשנודע לו שהיא ממשפחת נחור אז הוא נותן את התכשיטים

מהלך מוכר אומר שכל השינויים נועדו ללמד אותנו איךטיפות של אור
להיות שליח. להעמיד את המטרה מעל הטובה האישית


במקרה הזה, השינוי ל"ממשפחתי ומבית אבי" נועד להחמיא למשפחת בתואל ולגרום להם להסכים

אז:קעלעברימבאר

א. וזה מצדיק לשקר?

 

ב. בעניין המחלוקת שלנו האם הדרך ארץ בבראשית קשורה ישירות להווצרות עם ישראל - האם השינוי בין ארצי ומולדתי למשפחתי ובית אבי הוא מקרי? ולמה ה' דאג לעשות נס לאליעזר שדווקא מישהי ממשפחת אברהם תשאב ראשונה? והאם אליעזר לא למד מהנס משהו?


 

ג. למה התורה חוזרת פעמיים על הסיפור שאורך עשרות פסוקים, כאשר אנו יודעים שגופי תורה נכתבו בקצרה אך "יפה שיחתן של עבדי אבות". כאשר עיקר השינוי בפעם השניה הוא השינוי ממולדתי למשפחתי

 

ד. מרש"י על פי המדרש אפשר ללמוד שאחרי נס המעיין אליעזר מבין שאשה ליצחק תלקח דווקא ממשפחת אברהם. כי רשי מפרש את דברי אברהם בתחילת הפרשה והיית נקי מאלתי - קח לו אשה מבנות ענר אשכול וממרא. אבל אליעזר בסוף הפרשה אומר "ואם לא הגידו לי ואפנה על ימין או על שמאל" רשי - ואקח ליצחק אשה מבנות ישמעאל או לוט

 

ה. בשם מי הרעיון שכתבת?

אה אז כבר הייתה לך תשובה...טיפות של אור

כרגיל אין לי עניין בוויכוחים

 

שמעתי וקראתי את המהלך שהזכרתי הרבה. כמדומני מופיע גם במכתב מאליהו

יש לי תיאוריה חלקית, אבל אשמח לשמוע רעיונות, ואיךקעלעברימבאר
אתה מסביר את רשי שכתבתי ב ד?
שגם לוט וישמעאל ממשפחת אברהם, אבל פחות,טיפות של אור
ובכל מקרה הם לא כנענים
אז למה בתחילת הפרשה אברהםקעלעברימבאר

לפי רשי והמדרש אומר לאליעזר שאם לא ייתנו לך בארם נהריים אז קח לו אשה מבנות ענר אשכול וממרא ולא אומר לו קח מבנות לוט או ישמעאל? ולמה בסוף הפרשה רשי אומר שאליעזר אומר שיפנה ללוט או ישמעאל ולא שיפנה לשאר ארם נהריים?

כאמור אין לי עניין בוויכוחים יש על זה אריכותטיפות של אור

במפרשי רשי. על המדרש עצמו לא קשה, כי בבראשית רבה כתובה רק הדרשה על לוט וישמעאל

ענר אשכול וממרא זה לא מהמדרש?קעלעברימבאר
לא שאני מכירטיפות של אור
אוליטעמי🍫
יתכן להגיד שרשי מפרש את דברי אברהם דווקא לענר אשכול וממרא בגלל שאברהם יודע שבנות לוט כבר לא פנויות ושצאצאי ישמעאל לא מתאימים ליצחק, בעוד שאליעזר לא יודע את שני הדברים האלו ולכן כשרשי מפרש את דברי אליעזר הוא כותב את בנות לוט וישמעאל
הגיוני. אבל לאור ההבדל בין ציוויקעלעברימבאר

אברהם "ולקחת אשה ליצחק מארצי ומולדתי" לבין הבנת אליעזר אחרי נס המעיין שה' חפץ דווקא באשה ממשפחת אברהם ושינויו בסיפורו מדברי אברהם לגרסא-"ממשפחתי ומבית אבי", אז מובן למה רשי בדברי אברהם מדבר שאברהם חפץ מבנות ענר ואשכול שהרי כל הסיבה ללכת לארם נהריים היתה לא לקחת מבנות כנען, ואם אין שם אז מוטב כנעניות צדיקות.

בעוד שאליעזר מבין אחרי הנס,שאשה צריכה להיות דווקא ממשפחת אברהם, ולכן מעדיף את בנות לוט או ישמעאל הפחות צדיקות, מאשר בנות ענר ואשכול הצדיקות.

 

כלומר אליעזר מבין אחרי נס המעיין, שה' רוצה שאשה ליצחק תהיה דווקא ממשפחת אברהם, ולכן ה' סידר בנס שדווקא רבקה תבוא ראשונה ובדיוק תשאב לגמלים. 

 

ומכאן השינוי בין סיפור המקורי לסיפור אליעזר למשפחת רבקה. ולכן שיחתן של עבדי אבות יפה, כי כתלמידי האבות הם מבינים בעקרונות האבות דברים שהאבות עצמם לא הבינו, כתלמיד שמוצא בדברי רבו חידושים שרבו עצמו לא שם לב אליהם.

 

@טיפות של אור  אגב, זה התשובה שלי לשאלה

 

 

יפהנוגע, לא נוגעאחרונה
קמפיין ישיבת מצפה יריחועולה חדש

שלום,

אני תלמיד בישיבת מצפה יריחו, אני מקבל מהישיבה המון, אם ברוחניות, אם בלימודים ואם במידות.

הישיבה מכוונת למצוינות למען עם ישראל, ויש לה מאות בוגרים בצבא, בהיי-טק, ברבנות ועוד.

לישיבה גם יש מעל 7 גרעינים תורניים שפועלים למען חיזוק עם ישראל.

יצאנו בקמפיין התרמה לישיבה ע"מ להמשיך את המפעל ולהגדילו.

אשמח אם תוכלו להיות שותפים במפעל הגדול למען עם ישראל.

הוראת קבע של 100-200 שקל לשנתיים שלוש יעזרו מאד, אפילו תרומה חד פעמית של סכום נאה.

כל שקל יעזור, לקחתי על עצמי יעד גדול ואשמח שתעזרו לי לעמוד בו.

תודה רבה, מעומק הלב על פתיחת הלב שלכם, אין עליכם עם ישראל!!!

 https://causematch.com/ymy/534282

 

למען עמו באהבה

 


 

יש עם או שבט בתנך בשם הגרים או הגריים. האם זה קשורקעלעברימבאר
להגר? האם זה שבט ישמעאלי, או שמא מבני קטורה וזה מקושר לכך שקטורה היא הגר במדרש? השבט מתואר כשוכן המדבר ממזרח לארץ ישראל מקום בני ישמעאל וקטורה. מצד שני בפדט קטורה אינה הגר. וכתוב גם "לבני הפילגשים אשר לאברהם" משמע שני פילגשים הגר וקטורה. מצד שני זה יכול להיות כמו "ובני דן חושים" או כמו "בני דודים" למרות שגם הם אם הם מדוד אחד
לא קצת דחוק לומר שהיו לה בנים מבעל אחר?קעלעברימבאר

לעיתים זה סתם דמיון צלילי, כמו כוש וכושן. זה גם יכול להיות שבט ישמעאלי שנקרא על שם אמא של ישמעאל, כמו שהצידונים בני צידון בכור כנען נקראו הכנעני

עוד מראי מקומות (שחולקים)טיפות של אור
(מצאתי בחיפוש, אני הכרתי רק שזה בני הגר)


MikraotGedolot – AlHaTorah.org


MikraotGedolot – AlHaTorah.org


MikraotGedolot – AlHaTorah.org

תודה🙂קעלעברימבאראחרונה
דפי מקורות מפורטים וסדרת שיעורים ללימוד הלכות שבתעיתים לתורה

שמחים לעדכן על זמינות סדרת בהלכות שבת הכוללת דפי מקורות מפורטים ושיעורים מצולמים של הרב ירון אליה רב קהילת רינת ירושלים ביד בנימין וראש הכולל שם.

כל השיעורים כוללים מקורות מהגמרא ועד לפוסקי ימינו, על פי שיטות הפסיקה השונות למעשה לספרדים ולאשכנזים. ומותאמים לקובעי עיתים.

ניתן ללמוד מדפי המקורות לבד או בצירוף השיעור. וכן לשמוע את השיעורים בדרך בוידאו או באודיו.

 

בהצלחה רבה!

 

כבוד ועונג השבת

הדלקת נרות שבת ודין אורחים

 הלכות קידוש

הלכות הבדלה

ממצוא חפצך ודבר דבר

איסורי קריאה בשבת

הכנה משבת לחול וליום טוב

 

איסור מוקצה

מבוא להלכות מוקצה

מוקצה מחמת גופו

מוקצה מחמת חסרון כיס

כלי שמלאכתו לאיסור

בסיס לדבר האסור

 מבטל כלי מהיכנו

 

בישול בשבת

יסודות בישול בשבת

בישול בעירוי ובכלי שני ושלישי

בישול אחר בישול ואחר אפיה וצליה

איסור שהייה בערב שבת

גזירת הטמנה בערב שבת ובשבת

חזרה ונתינה בשבת ודין פלטה

 

הנאה ממעשה שבת

 אמירה לנכרי והנאה ממעשיו

מעשה שבת של ישראל

מלאכה על ידי קטן בשבת

 

מלאכות שבת

מלאכת מלבן - ניקוי בגדים בשבת

מלאכת בונה

 בנין בכלים

סתירה בכלים ופתיחת אריזות

אוהל ומחיצת ארעי בשבת

 מלאכת צד

מלאכת הקושר והמתיר

מלאכת בורר

מלאכת דש - סחיטת פירות בשבת

 מלאכת טוחן

מלאכת לש

תיקון אוכלין – צביעה, מליחה ומירוח באוכלין

מלאכת תופר והדבקה בשבת

מלאכת הכותב והמוחק

מלאכת צובע

מלאכות ממחק וממרח

 

רפואה בשבת

רפואה בשבת וגזירת שחיקת סממנים

פיקוח נפש בשבת

חולה שאין בו סכנה וקטן בשבת

 

כללי מלאכות שבת

מלאכת מחשבת א' - דבר שאינו מתכוין, פסיק רישא ומלאכה שאין צריך לגופה

מלאכת מחשבת ב' – שינוי ומקלקל

גרמא במלאכת שבת

 

 

אתגר: איך קראו לאשתו של לוט?רק אמונה
מה שמעניין השאלה אם היא היתה ילידת סדום?קעלעברימבאר

כי אז יוצא שדוד ממש צאצא של אנשי סדום.

 

לתשובה, פלוטית או עירית, לא?

לפי הת"י היא מבנות סדוםטיפות של אור

ולכן הסתכלה אחורה לראות מה קרה לבית אביה

(אבל לפי מדרשים אחרים היא הסתכלה לראות מה קרה לבנותיה שנשארו, אז אולי הם חולקים)


לפי התרגום ירושלמי היא גם עתידה לחיות בתחיית המתים

יישר כוח , חידשת לי🙂קעלעברימבאר
מהרב הדרי שמעתי שהמדרש שנעמה היא אשת נחטיפות של אור
מלמד שאין רע גמור, וגם מהשושלת של קין יצא דבר טוב


אז אני מניח שאפשר להוציא את אותו מסר מכאן - שאפילו מסדום יצא משהו טוב. אומר המדרש: 'קום קח את אשתך ואת שתי בנותיך הנמצאות' - שתי מציאות, רות המואביה ונעמה העמונית. 'מצאתי דוד עבדי' - היכן מצאתיו? בסדום.

יפה🙂קעלעברימבאר
מהמדרש משמע שלא רק שאפשר להוציא מסדום משהו טוב, אלא,שחובה להוציא זאת ועד בירור זה מלכות ישראל לא תהיה שלימה. ושהמשהו טוב הזה הוא הנתן את הכוח והחיוניות לסדום, לפי גישת הקבלה וחלק מהפסיכולוגיה, שהרע לא יכול להתקיים ללא נקודה טובה שתעמוד בבסיסו. ולפי הקבלה שכל רע בעולם הוא בעצם טוב שעוות ונכנס למקומו ושעתו הלא נכונים, שהרי אין לך דבר שאין לו מקום ושעה. ולפי הכלל של חזל שכל דבר שקר שאין לו קצת אמת לא מתקיים.


"מצאתי דוד עבדי" בסדום מצאתיו

עיריתadvfb

הרמב"ן אומר

אז מי זו פלוטית?קעלעברימבאר

ומעניין עם עירית.מלשון עיר

לא מכיר אותהadvfb

אם יוצא לכם להפגש תמסור ד"ש

הגיפיטי אומר שפלוטית היא בתו של לוטקעלעברימבאר
פלוטית הבת של לוטשפלות רוח
רוצים לדעת מניין הידיעות שלי? ממשכן שילה
דוקא אני מכיר שזה עידיתפתית שלג
אמתלאי או אמתלא?קעלעברימבאר
צללפונית או הצללפוני?
לזכרוני המנהג לא לקרוא לאדםקעלעברימבאר

על שם אדם רשע זה רק אם האדם מוזכר בשמו בתנך.  כאן זה במדרש לא בתנך. מן הסתם זה לא שמה האמיתי, אלא כוונת חזל לומר שסדום היתה העידית של ארץ ישראל. שהרי עידית זה הקרקע הכי משובחת

 

 

גרסאות במדרשיםטיפות של אוראחרונה
עבר עריכה על ידי טיפות של אור בתאריך י"ח בחשוון תשפ"ו 20:17

בפרקי דרבי אליעזר (למשל) עירית, בתנחומא (למשל) עידית

מה אני מפספס?בנות רבות עלי

הזוהר מביא פסוקים מסוימים מתהילים. אבל זה נראה כאילו הוא מערבב כמה פסוקים ביחד .. 

 

בכל מקרה, ציטוט של חלק מהפסוק נשמע לי מאוד מוכר ואני יודע שזה כתוב.. אבל מחיפוש שעשיתי אין את הפסוק הזה. משהו מוזר..

 

זה ציטוט של הזוהר : ועל דא אמרינן דישראל יהבי עוז לאלהי"ם, דמקיימין עלמא, אלהי"ם דא שכינתא, ואם ח"ו אי ישראל ישתכחו חייבין, מה כתיב (תהלים נז יב) רומה על השמים אלהי"ם וכו', משום דרשת הכינו לפעמי, כפף נפשי בסבת חמס ושנאת חנם, כרו לפני שיחה וגו'.

 

רומה על השמים... שייך לרשת הכינו לפעמי.. 

כפף נפשי גם כן שייך..כרו לפני שוחה שייך. 

 

אבל.. סבת חמס ושנאת חנם... לא. אני משוכנע שקראתי את הפסוק הזה בתהילים.. אבל הוא פשוט לא נמצא. משהו מטורף.

שמישהו יסביר לי מה קורה כאן.

אולי יעניין אותך