לכל מי ששאל אם יש מקור ל"הר של זבל"גבעוני מצוי
בחיי מוהר"ן (שיחות השייכים לספורי מעשיות) אות ס"ד כתוב כך

אַחַר כָּךְ בְּיוֹם רִאשׁוֹן אַחַר חֲצוֹת עָמַדְנוּ לְפָנָיו וְדִבֵּר עִמָּנוּ וּבְתוֹךְ הַשִּׂיחָה דִּבֵּר אֵיזֶה דִּבּוּר שֶׁקּוֹרִין וֶוערְטִיל (בדיחה) עַל הַכַּת וְכוּ' אַחַר כָּךְ דִּבֵּר מֵעִנְיַן כְּתֵפַיִם רְחָבִים. אַחַר כָּךְ מֵאוֹתָהּ הַשִּׂיחָה נִתְגַּלְגֵּל שֶׁשָּׁאַל הֵיכָן אָנוּ עוֹמְדִים בְּהַמַּעֲשֶׂה, וְהֵשַׁבְנוּ לוֹ בַּיּוֹם הַחֲמִישִׁי וְאָז סִפֵּר הַמַּעֲשֶׂה שֶׁל יוֹם הַחֲמִישִׁי וְסִפְּרָהּ בְּשִׂמְחָה.

ובכן - למי שלא יודע - בד"כ כשכתוב וכו' בחיי מוהר"ן זה אומר שבכתב היד היו כתובים דברים נוספים, שבד"כ הושמטו מפחד חסידים מחסידויות אחרות או ממתנגדים שיפרשו את הדברים לא נכון, או שפשוט הדברים כתובים עליהם, למשל כתוב שאמר רבנו "אני זקן שבקדושה וכו'", ובכתב היד נוסף שם "והוא [דהיינו הזקן הידוע משפוליע] זקן שבסטרא אחרא".
אם היו מדפיסים את זה אז - המחלוקת על ברסלב לא היתה מחלישה את החסידות אלא גומרת אותה לגמרי.
דוגמא נוספת: 
כשאמר רבנו את השיחה המובאת בתחילת לקו"מ על גדולת רשב"י, כתוב בסופה "ועכשיו וכו'" 
לא כתוב מה זה ועכשיו
בחיי מוהר"ן מפורט יותר - "ועכשיו יש נחל נובע מקור חכמה וכו'" - שוב פעם וכו'
בכתבי היד של חיי מוהר"ן כתוב "ועכשיו יש נחל נובע מקור חכמה שגם העיר וקדיש צריך לקבל ממנו".
זה מראה שרבינו הוא מעל רשב"י וחסידים לא ברסלבים לא היו עוברים על זה בשתיקה לכן זה הושמט.

אותו הדבר כאן.
בכתב היד של רבי נפתלי (ראיתי אותו) כתוב כך:
וּבְתוֹךְ הַשִּׂיחָה דִּבֵּר אֵיזֶה דִּבּוּר שֶׁקּוֹרִין וֶוערְטִיל עַל הַכַּת שקרויין חב"ד, אַחַר כָּךְ דִּבֵּר מֵעִנְיַן כְּתֵפַיִם רְחָבִים. 
בכתבי יד אחרים יש הערה נוספת שמיד לאחר שדיבר את הוערטיל דיבר מעניין כתפיים רחבים ועניין ההר של זבל וכו', וכתוב "והבנו מדבריו שזה מיוחס לכת הזו"


אז תכלס נכון מה שהוא אמר על הסבא מהשפועלי ועל הכתסולי הגינגי"
חבד
אף אחד לא מבין מה זה הר של זבל בסיפורי מעשיות.אנונימי (פותח)
בסיפורי מעשיות כל מילה היא עמוה מיני ים בספר שבחו של צדיק כתוב שבעל התניא אמר "מי שחולק על ר' נחמן 
 
חולק גם עלי ממש. תפסיקו לחפש כל מיני דברים שהם לא המרכז. וחוץ מזה שלא מבינים בהם כלום כי הן הם באמת
 
לא כפשוטם כלל
גדול הדור בדורו של רבי נחמן , האדמ"ור הזקןבן ציון גגולה
ב"ה
 
בעל התניא - נשיא נביא ומשיח בדורו אמר שרבי נחמן הוא צדיק ועמד בתוקף מול
החולקים עליו
פעם אחת בעל התניא ביקש מרבנו שיגיד תורהפונפון
ורבנו לא רצה ואמר לו שיגיד הוא
לאחר 8 שעות, רבנו אמר את הפסוק "רחמיך מרובים השם"
כזו רחמנות יש עליך השם שבעל התניא אומר תורה בפני רבנו.

וכבר הודיעו לנו לפרסם שכת חבד היא שקר
סילוףאברהם רחמים
מי שפירש את הפסוק "רחמיך רבים ה'", שיש רחמנות כביכול על ה' יתברך, זה בעל התניא בעצמו, ורבנו שיבח את הפירוש הזה.
היתה לרבנו ביקורת על בעל התניא שמלמד קבלה לאנשים שלא ראויים לכך אבל הוא שיבח אותו מספר פעמים.
פעם אחת אמר רבנו לרבי נתן, שבכתיבת חידושים - הוא (מוהרנ"ת) חד בדרא, ורבי נתן שאל אותו, לגבי בעל התניא, שגם החידושים שלו הם מופלאים, ענה לו רבנו "נכון אבל אין לו את ההקדמות שיש לך (דהיינו את הליקוטי מוהר"ן)
האדמו"ר הזקן הוא פוסק אדיר מקובל על כולם ונשיאבן ציון גגולה
ב"ה
 
ונביא ומשיח בדורו ולכן ראוי לכולנו ללמוד מכתביו ולשתות מתורתו
לגבי הסילוף...פונפון
אני אומר את זה בשם אנ"ש
שהם קיבלו בבירור שרבנו שיבח דווקא את הפירוש הזה, למה? אחרי 8 שעות... דווקא את הפירוש הזה? אז אנ"ש קיבלו שזה כפי שכתבתי. וחוץ מזה הם ביקשו ממני למסור לכם שחב"ד זה כת של שקר. שמעכבים את הגאולה שתלויה ברבי נחמן
אז תמסור להם שיעשו תשובה גדולה על מה שהם אמרו..אנונימי (פותח)
מה הקשר ומה לכם בהבנה בחב"דyaar
יוצאים באין כניסה על חב"ד מי נראה לכם שאתם?

רבינו והאדמור הזקן היו מחותנים בכלל

חב"ד חסידות היחידה חוץ מברסלב שממשיכה את הדרך של הבעש"ט
תשאלו פעם את הרב ארוש על הרבי מליובאוויטש תשמעו במילים האלה :
"היה לו 100% רוח הקודש ולא אחוז פחות"
מה אתם מבינים? רק מתעסקים במחלוקות ומריבות כל היום צאו מהסרט
מי שבקיא בעצות רבינו יודע שהפואנטה להמשיך את העבודה בשקט ולא להתייחס לעולם
ודאי שלא לאחוז במחלוקות אז חלאס אתם משועממים וגם חיים בסרט שאתם ברסלברים
אפחד לא ברסלבר אבל אפחד ברסלבר זה עובד ה' הכי גדול שיש וכאלה בדור יש מעטים
לפחות מנסים לשאוף ומשתדלים אז במקום לבלבל ת'מוח תעשו חצות לכו ללמוד להתבודד

איי איי איי בוא לא נגזיםאנונימי (פותח)אחרונה
ברסלב אולי יותר מחבד אבל גם לחבד יש מעלות ברוך ה'.
משהו אחד לא הושמט דווקאאנונימי (פותח)
שרבנו בודאי העיד על עצמו שהוא מעל הרשב"י ומי שלא יכול לבוא לאומן בר"ה יבוא לרשב"י וגם שם רבנו יעשה את התיקון ויקיים את הבטחתו. זה רבינו העיד על עצמו ככה וניראה לי שזה ידוע.
רבנו אמר את זה כאשר הוא היה בציון הרשב"י עם ר' נתן. רבנו גם העיד על עצמו שאם הרשב"י היה חי עדיין אז גם הרשב"י היה אומר שחידוש כמו רבינו עוד לא היה וגם לרשב"י זה חידוש.
הילולת רבנו הקדושאשר ברא
מחפשת מקומות שעושים הילולה לרבנו עם עזרת נשים..
באיזה איזור בארץ?ברגוע
ירושליםאשר ברא
תבדקי על "חוט של חסד"שלג דאשתקד
בעבר היו עושים שמחה גדולה כיאה לחסידי ברסלב. הייתי שם לפני כ20 שנה וזה לא היה בישיבה בשמואל הנביא אלא במקום אחר (והרב ברלנד היה חוגג עם חסידיו במתחם של ישיבת עץ חיים, במרכז העיר). בקיצור כנראה בשל ריבוי המשתתפים הם שוכרים מקומות גדולים שיתאימו לאוכלוסייה
לא רוצה שום קשר לברלנדאשר ברא
התכוונתי לומרשלג דאשתקדאחרונה
שזה בערך מה שעשו הברסלבים. אני מתאר לעצמי שמי שאז הלך לרב ברלנד, היום נמצא אצל הרב הרוש וכדו.
געגועצאצא

וואי אני לא מאמין שאני לא באומן...

יש בי רצון מטורף להיות שם עכשיו

ישר כוח על הזכות להיות בארץ ישראלפשוט אני..
שתזכה שרבנו יזמין אותך אליו בקרוב ממש!אשר בראאחרונה
אומן ראש השנההרשפון הנודד

מי כבר סגר כרטיס ומי עוד עובד על זה?

סבסוד נסיעה לאומן בפעם הראשונהMza
שלום לכולם, בעבר היו כאלה שמסבסדים נסיעה לאומן למי שנוסע בפעם הראשונה)אני נסעתי לפני הרבה שנים עם סבסוד מלא) עכשיו בעלי גם רוצה לנסוע (בפעם הראשונה) ואני מחפשת מי שיסבסד לו.. מכירים מישהו כזה?
מחפשת שיעורים בליקוטי מוהר"ןרק להידבק בצדיק

היי
אני מחפשת סדרת שיעורים בליקוטי מוהרן שמסודרת לפי הסדר של התורות שאפשר לשמוע אותם וללמוד איתם את הס"ק
אם מישהו מכיר רב שיש לו שיעורים אני אשמח לשמוע..
תודה!

ממליץ לקנות דיסק אונקי שיעורים של הרב טייכנרמבקש אמונה

אני קניתי לא מזמן, עולה 180 שקל, ולדעתי, שווה כל שקל!  על כל ליקוטי מוהר"ן מסודר, וגם על חגים.

מסביר הכל ממש יפה וברור ומוריד את הכל למעשה

אני גם חיפשתי שיעורים על הספר מהאינטרנט ולא מצאתי, עד שגיליתי את זה באתר "ברסלב נייעס" 

 

יש שם שיעורים שלו לשמיעה ישירה אבל לא הכל. את יכולה לשמוע ולשפוט אם זה מתאים לך 

להלן קישור שיש בו גם שיעור וגם פרטים על הדיסק אונקי

תורה ה' תניינא 'תִּקְעוּ אֱמוּנָה': שיעור מפי הגר"ש טייכנר #01 |♪ » ברסלב נייעס

 

תודה!רק להידבק בצדיק

השיערים הולכים גם לפי הסדר של התורות?

 

כן. הכל מסודר שם בתיקיותמבקש אמונהאחרונה
אשמח אם אפשר לקשר אותישאלה.אחת

למשאית/ וואן , של נחמנים, עם רמקולים והכל. בשביל חבר.

תודות מראש.

תבוא בזמן רגיל כל ערב למרכזית קשה לפספסכְּקֶדֶםאחרונה
אשמח לשמוע מכם על הסיפור הנלצע

לפני שאשלח אגיד מה שאלתי  ובקשתי.


1 - אשמח לפירוש לסיפור. מה הנמשל?

2- שאלה שתופיע בסוף הסיפור .


וֹד שָׁמַעְתִּי מֵהָאִישׁ הַנַּ"ל שֶׁשָּׁמַע בְּשֵׁם רַבֵּנוּ הַקָּדוֹשׁ שֶׁסִּפֵּר מָשָׁל לְעִנְיַן מַה שֶּׁצְּרִיכִין לְדַבֵּר עִם אֲנָשִׁים בְּיִרְאַת שָׁמַיִם וְזֶהוּ. פַּעַם אַחַת הָיָה גְּבִיר גָּדוֹל שֶׁהָיוּ לוֹ כַּמָּה אֲלָפִים וּרְבָבוֹת. עָשָׂה הֶעָשִׁיר הַנַּ"ל פְּקֻדָּה וְאָמַר כָּל מִי שֶׁצָּרִיךְ לִלְווֹת מָעוֹת יָבוֹא אֶצְלוֹ וְהוּא יַלְוֵהוּ מִסְּתָמָא הָיוּ עַל זֶה בַּעֲלָנִים [קוֹפְצִים] הַרְבֵּה וּבָאוּ אֶצְלוֹ אֲנָשִׁים הַרְבֵּה וְלָווּ אֶצְלוֹ מָעוֹת. וְהַגְּבִיר הַנַּ"ל הָיָה אֶצְלוֹ פִּנְקָס עַל כָּל הַנַּ"ל. פַּעַם אַחַת לָקַח הַפִּנְקָס בְּיָדוֹ וְהִתְחִיל לְעַיֵּן בּוֹ וְרָאָה שֶׁהוֹצִיא הַרְבֵּה מָעוֹת מְאד עַל עֵסֶק הַהַלְוָאוֹת וְאֵין אִישׁ שָׁם עַל לֵב שֶׁיָּבוֹא לְהַחֲזִיר וְלִפְרעַ לוֹ מַה שֶּׁלָּוָה מִמֶּנּוּ. מִסְּתָמָא חָרָה לוֹ עַל זֶה, וְהָיָה לוֹ עַגְמַת נֶפֶשׁ. בְּתוֹךְ הַלּוֹוִים הַנַּ"ל הָיָה אִישׁ אֶחָד שֶׁלָּוָה גַּם כֵּן אֵצֶל הַגְּבִיר וְאִבֵּד וְהִפְסִיד הַמָּעוֹת בְּאֵיזֶה מַשָּׂא וּמַתָּן עַד שֶׁלּא הָיָה לוֹ מִמָּה לִפְרעַ חוֹבוֹ וְהָיוּ לוֹ יִסּוּרִים גְּדוֹלִים מִזֶּה. הַיְנוּ שֶׁהָאִישׁ הַנַּ"ל הָיָה לוֹ יִסּוּרִים גְּדוֹלִים מִזֶּה שֶׁאֵין לוֹ לִפְרעַ חוֹבוֹ. וְהִתְיַשֵּׁב הָאִישׁ הַנַּ"ל בְּדַעְתּוֹ, שֶׁעַל כָּל פָּנִים צָרִיךְ לְהִתְרָאוֹת פָּנִים עִם הַגְּבִיר וּלְסַפֵּר לוֹ כָּל לִבּוֹ, בַּאֲשֶׁר שֶׁהוּא אָנוּס בְּדָבָר וְכוּ'. וּבָא אֵצֶל הַגְּבִיר וְהִתְחִיל לְסַפֵּר לְפָנָיו לִבּוֹ בַּאֲשֶׁר שֶׁאֵיךְ שֶׁקִּבֵּל אֶצְלוֹ מָעוֹת בְּהַלְוָאָה וְהִגִּיעַ זְמַן פֵּרָעוֹן וְאֵין לוֹ מִמָּה לְשַׁלֵּם כִּי הִפְסִיד הַמָּעוֹת וְאֵינוֹ יוֹדֵעַ כְּלָל לָשִׁית עֵצוֹת בְּנַפְשׁוֹ מַה לַּעֲשׂוֹת בָּזֶה. וְעָנָה הַגְּבִיר וְאָמַר לוֹ מָה אִכְפַּת לִי הַמָּעוֹת הַמַּגִּיעַ אֶצְלְךָ כִּי מַה נֶּחְשָׁב אֶצְלִי סַךְ קָטָן כָּזֶה שֶׁאַתָּה חַיָּב לִי כְּשֶׁתְּסַלֵּק אוֹ לְהֶפֶךְ נֶגֶד סַךְ הַכּוֹלֵל מֵהַהַלְוָאוֹת אֲשֶׁר עוֹלֶה לַאֲלָפִים וְלִרְבָבוֹת. עַל כֵּן רְצוֹנִי שֶׁתֵּלֵךְ אֵצֶל כָּל הַלּוֹוִים שֶׁלִּי וְתִתְבַּע אוֹתָם וְתַזְכִּיר אוֹתָם שֶׁהֵם חַיָּבִים לִי כָּל כָּךְ מָעוֹת וְלָמָה אֵין מְסַלְּקִין לִי. וַאֲפִילּוּ אִם לא יִפְרְעוּ וִיסַלְּקוּ אֶת הַכּל רַק כָּל אֶחָד יִתֵּן וִיסַלֵּק מְעַט מֵחוֹבוֹ גַּם כֵּן יַעֲלֶה אֲלָפִים פְּעָמִים כְּמוֹ סַךְ כָּל הַחוֹב וְהַלְוָאָה שֶׁלְּךָ. וְהַנִּמְשָׁל מוּבָן מִמֵּילָא וְהָבֵן


אשמח להבין , מה בכך ש1,000,000 שח למשל הם הרבה יותר מהחוב שלי שהוא על סך 300 שח? סוף סוף את החוב שלי לא שילמתי.. וכמובן מה זה אומר ברוחניות?

שכוייח...

אומןאשר ברא

אף פעם לא הייתי אצל רבנו.

ולפני התשובה הייתי בחוץ לארץ..

קשה לי לחשוב על לצאת מהארץ (בכללי) עכשיו אחרי כבר כמה שנים טובים שנהיה לי חיבור חד משמעי עם ארץ ישראל.


ובכל זאת אומרים לי שאצל רבנו זה משהו אחר.

האם זה ממש משהו אחר יותר מלהיות אצל הרשב"י?

כי לרשב"י לקח 17 שנים להזמין אותי בפעם הראשונה ועוד שנתיים בפעם השנייה.


רעיונות? מחשבות? הגיגים?

תודה!

אולי יעניין אותך