לדעתי, ללמדת יותר זכות על עם ישראל, עם ישראל לא צריכים דינים.
ומה שאנחנו פוסקים מלמטה, בדיבור במעשה או אפילו במחשבה יש לו השפעה רבה.
צריך לעשות חשבון נפש, על כל הדיבורים שהיו פה ובכלל לאחרונה על הציבור החרדי
הם יהודים אחים שלנו וכואב לנו מאד שהם נהרגים בצורה כזאת מזעזעת
וכשזה קורה אין חילוקי מעמדות/מגזרים, כך גם לפני שזה קורה צריך להיות
מה צריך להחליט אחרי אסון כזה?נופת צוף
צודקת לגמריבייניש נח
ההרוגים הם לא רק מהציבור החרדי....חצילוש
רובם כןנופת צוף
לא ברור בכלל..חצילוש
45 או 44?חצילים
45...הרמוניה
התפרסמו כבר יותר, לצערנו!נופת צוף
ובנתיים רק 2 מתוכם לא חרדים.
וזה באמת לא משנה. כמו שכתבת זה לא סותר את מה שכתבתי
אבל זה בדיוק הפוךפשוט אני..
הפוך!
חשבון הנפש צריך להיות איך הסכמנו לזה.
איך במשך שנים אוטובוסים נעצרים בכניסה למירון כי אין מקום, ואז הנוסעים פשוט יורדים למטה וממשיכים ברגל בניגוד להנחיות, שהרי ''יהיה בסדר''. הם גם גאים בעצמם, על כך ש''עמדו בניסיון'' והצליחו להערים על המדינה הציונית לזכותו של הקדוש רבי שמעון.
איך במשך שנים משרד הדתות רוצה לשפץ את כל ההר כדי להתאים אותו, אבל מנהיגי כמה מהכתות הקיצוניות לא מאפשרים זאת, שהרי ''יהיה בסדר''.
איך במשך חודשים ארוכים יש ציבור שצפצף על הנחיות הקורונה, בעט, קילל והשמיץ את מי שניסה למנוע מהם לרצוח את הוריהם, ועדיין אין ולו אדם אחד שנכנס לכלא על הביזיון הזה.
איך אנשים הזויים מנסים להגיע לאומן כשיש על כך איסור הן מצד ישראל והן מצד אוקראינה.
איך 73 שנה הרגלנו אותם שהם מעל החוק, שהם יכולים לעשות מה שבא להם, שאם מנסים לאכוף עליהם את החוק אז מותר להשתולל ולצווח ''נאצי'' לכל כיוון.
אין שוטר אחד שהיה שם, שלא אומר את אותם הדברים. שלא מספר על זה שבלתי אפשרי להשתלט על אירועים כאלה, אין דין ואין דיין. גם החרדים המתונים מספרים את זה, לאורך כל היום הזה ועוד לפני כן.
חשבון הנפש שלנו צריך להיות איך זה שיש כאן מדינה בתוך מדינה.
חשבון הנפש של החרדים צריך להיות איך זה שכל מצוות התורה מבחינתם דוחות את מצוות פיקוח נפש.
אני חלילה לא מדבר סרה במתים, ז''ל. אבל המארגנים של ההילולא, אלה שהצהירו מראש שלא יקשיבו להנחיות, אלה שחינכו את ילדיהם שלא להקשיב להיגיון אלא רק לרבנים (ע''ע קורונה), הם צריכים לתת את הדין.
האפשרות השנייה היא להמשיך לשתוק, להמשיך לחשוב שביקורת משמעה שנאה, להמשיך להתעלם מהסכנה האורבת לקיום המדינה כתוצאה מציבור כל-כך גדול שלא רואה עצמו חייב לשמור על החוק.
אחי עזוב דין!! מספיק כבר עם דינים!!חצילים
זה מעשה שלו וזה מעשה שלי ולמה לנו להתבונן באחרים?
זה לא זמן לדינים, זה זמן לרחמים..
גם אם זה הכי נשמע לך במקום..
אני דווקא מסכים איתו!בן מערבא
לצערי בדברים שהוא כתב יש בהחלט מן האמת. הביקורת הזאת חשובה.
אמנם אפילו רק המילה ׳משטרה׳ מעלה בי תחושת בחילה, אבל במקרה הזה ההאשמה כלפיהם לא הוגנת לטעמי.
כאילו שאם הם היו מנסים למנוע את הטירוף הזה מישהו היה מקשיב להם בכלל. היה רק בלאגן יותר גדול.
אנשים פועלים במסירות נפש מיותרת ובטוחים שהם עושים מעשה גדול וחשוב ו״מן השמים ירחמו״, אל תטריד אותם עם טיעונים הגיוניים ושיקול דעת, לאלה אין מקום מול להט דתי יוקד.
בראש שלי רצים כל הזמן דברי הגמרא
״תנו רבנן כשחלה רבי יוסי בן קיסמא הלך רבי חנינא בן תרדיון לבקרו אמר לו חנינא אחי (אחי) אי אתה יודע שאומה זו מן השמים המליכוה שהחריבה את ביתו ושרפה את היכלו והרגה את חסידיו ואבדה את טוביו ועדיין היא קיימת ואני שמעתי עליך שאתה יושב ועוסק בתורה [ומקהיל קהלות ברבים] וספר מונח לך בחיקך אמר לו מן השמים ירחמו אמר לו אני אומר לך דברים של טעם ואתה אומר לי מן השמים ירחמו תמה אני אם לא ישרפו אותך ואת ספר תורה באש״
התכוונת להגיב אלי...?פשוט אני..
אכן.בן מערבא
אני לא חושב שאתהחצילים
לא כל זמן הוא זמן לתוכחה ולא כל אחד ראוי להוכיח..
אני רוצה שיהיה כבוד ואהבה בין כל העם כדי שנוכל להתקדם באמת..
נאמנים פצעי *אוהב*בן מערבא
הדברים האלה באים מתוך כאב ולב כואב מתוך מחשבה ותקווה ליצור שינוי תודעתי שימנע מקרים דומים בעתיד. אפילו שמדובר בדברים פוצעים וכואבים הם נובעים מאהבה.
אני מסכים איתך נשמהחצילים
ולדעתי גם לא הדרך אבל זה כבר בחירה שלכם ואני לא מתערב..
בדיוקפשוט אני..
הרבה יותר קשה להתמודד עם המציאות.
בשבילך במיוחדראשיתך
הרב אנגלמן רגיש ומוכשרחצילוש
בדיוק מה שבאתי שלוח...והעיקר-לשמוח:)
לא זאת אמרתיחצילים
מספיק עם זה! זה לא הזמן!...לב אוהב
אח אח ...המעיר החדש
נכון, הזמן היה קודם - לפני אסון הטריבונותפסידונית
חבל שחיכו, עבר הרבה זמן מאז... באמת מזעזע הסיפורלב אוהב
הייתי צינית, מן הסתםפסידונית
אכן, הבנתי...לב אוהבאחרונה
כותב פוסט ארוך שכזהראשיתך
אם יש לי ביקורת אז אני רוצה שהם ימותו?!פשוט אני..
אסביר באופן הכי פשוט:
חצי ממשפחתי המורחבת - חסידי גור. סבי ז''ל היה חסיד, רוב האחים של אבא שלי וגם ילדיהם עדיין משתייכים לחסידות.
מותר לי לבקר את הדרך שבה הם חיים, ועדיין לאהוב אותם.
מותר לי להזהיר אותם מהאסון שהם מביאים על עצמם פעם אחר פעם (בקורונה נפטרו 1 מכל 60 חרדים בני 60 ומעלה, לעומת 1 מ-100 בשאר המדינה), ועדיין להיות החבר הכי טוב שלהם, ולאהוב אותם כמו את כל המגזר שלהם.
לבקר זה טובחצילים
אני חושב שהדיבור פה היה הרבה מעל לתוכחה נורמלית שגורמת לאדם להקשיב ולקבל אלא פגיעה אישית בציבור החרדי.
לא אומר עליך ספציפית כי אין לי מושג מי אתה ומה דעותיך.
רק אומר שכדאי לשים לב איך ומתי לתת ביקורת..
נגיד היום, כשאנחנו שותתי דם מהאירוע, זה לא הזמן לתת ביקורת אלא לתמוך ולאהוב..
אחר כך כבר נלמד ביחד את הלקחים הנדרשים..
אני חס ושלום לא בא לפגוע בך או להכנס בך. אני בא בבקשה תמימה שנתקדם כעם ולא כיחידים..
לא הייתי כותב זאת היום, אלמלא היו כותבים שהלקח הוא לא לדברפשוט אני..
מי שרוצה לראות עוד פעם תמונות של ילדים נדרסים למוות על ידי המון אנשים, שימשיך לחשוב ש''אהבה'' פירושה ''אין לי שום דבר רע להגיד על ההתנהגות שלך''.
זה הבעיה אחיחצילים
זה לא הזמן!!! אנחנו באבל לאומי...לב אוהב
ודברי הרב מוצפי במקרה קראתי עכשיו
שאלה - 225577
שלום לכבוד הרב, נהפך לאבל מחולינו. איך קרה כדבר הזה בהילולא דבר יוחאי?
מה עלינו לעשות כדי להשיב חרון אף השם? על מה ולמה?
תשובה
זו אינה השעה לפרט את הפרצות שיש אצלינו. כי המתים עדיים מוטלים לפנינו.
מנכ''ל איחוד הצלה, אלי פולק, דווקא נתן הסבר יפהפשוט אני..
כלומר הוא מודע היטב לכך שהכתובת הייתה על הקיר.
נשמה יהודי יקרחצילים
ללא התייחסות מפורשתהמעיר החדש
יש תחושה שבשרשור הנ״ל יש התחסדות מיותרת. לא ראיתי אתכם במקום שהיה צריך להעיר הערות במקום ולהגן על הנתקף.
איה אתם כשבאמת צריך?
מחכים לאסונות בכדי להשתנות?
נשמה אתהחצילים
אסבירהמעיר החדש
וזה הגנה על הנתקף. כאן בפורום .
אני בין היחידים שמזדעק על עוולות כאן.
לא יודע על איזה התקפות אתה מדברחצילים
באמת לא מובן מאליו!
טוב שיש אנשים כמוך.. באמת..
כל המלל הזהראשיתך
מה שלא היה כל השנים קרה השנה, כי המשטרה יצרה לחץ בכוונה, לפי עדי ראיה במקום!
ההטפות שלך לא במקום, לא בזמן ולא נכונות. יש דין ויש דיין מין השמיים על כל רשעות המשטרה מהתחלה ועד הסוף
יש בדבריך הרבה אמתבייניש נח
1. לדעתי הקצנת פה דברים בהרבה
2. כמו שכבר אמרו, זה לא הזמן להאשמון וביקורת. אני חושב שרוב מי שהיה בארוע מרגיש מצפון ואשמה ענקיים (הבאתי את הבן שלי והוא מת בגללי, עודדנו אותו ללכת, חסמנו את היוצאים, לא שיפצנו את המקום וכו) להגיד להם על עוד מקומות שהם לא בסדר זה לזרות מלח על הפצעים ולכן זה לא הזמן ולא הצורה
3. הם לא האשמים היחידים
4. דווקא אלה שפחדו ואמרו שהצפיפות הפכה למוגזמת ורצו לעזוב הם אלו שנפגעו
5. המלצה שלי כשקורה אסון אני מחפש איפה אני בסיפור. איפה אני יכול לעשות יותר טוב. על כל פורענות שבאה לישראל יש אשמה לכל ישראל שהם ערבים זה לזה. גם אם יש הרבה אשמים והרבה גופים שלא היו 100% בסדר בסופו של דבר אם ה' לא היה רוצה בזה זה לא היה קורה
אז מה אפשר לעשות?
1. עוד שבוע לבקר את החרדים והמשטרה וכל מי שיש לו חלק
2. עוד היום להרבות בתפילות ולימוד תורה לנפצעים ולנפטרים ולמשפחות השכולות.
3. לשאול את עצמנו במה אנחנו היינו לא בסדר ולתקן את זה.
ערוךאברך שעובד
ערוך
ישי כהן, עורך ופרשן פוליטי בכיכר השבת, מסכים אתי מילה במילהפשוט אני..
''מאז סוף השבוע אנו נחשפים לדוחות מבקר המדינה, לצד מסמכים פנימיים של קציני משטרה בכירים שהזהירו מפני אסון גדול. איש לא הקשיב להם. אמרו, סמכו על הנס ותו לא. כעת הם עסוקים בלגלגל את האחריות האחד לשני. עם זאת, צריך לומר את האמת: איש לא זקוק לדוח מבקר המדינה או קצין כזה או אחר, כל מי שביקר שנה אחת בהילולה במירון ידע שאנחנו לקראת אסון גדול. האתר לא ערוך לקבל את ההמונים, אך כולם בחרו לסמוך על הנס.
כן, גם אנחנו בציבור החרדי חייבים חשבון נפש. אם נכונה הטענה כי בכירים במשטרה נכנעו ללחצים של עסקנים ונציגים חרדים לקיים את האירוע למרות הסכנות, הרי שהם כשלו בתפקידם. הרי בדיוק בשביל זה הם בעלי ההחלטה, הם הגורם המנוסה שצריך להדוף לחצים. לצד זאת, גם אנחנו צריכים ללמוד שאם המשטרה או כל גורם אחר מזהיר מפני סכנה בקיום אירוע, הרי שהוא מחפש את טובתנו, את שלומנו. ולא, לא להפוך אותו ברגע לאויב המגזר החרדי.''
והרי זה בדיוק מה שכתבתי. שיש פה קבוצה גדולה שעוברת על החוק, במודע, מתוך מחשבה שהחוק נכתב ונאכף על ידי אויבים שרק מנסים לפגוע בעולם התורה.
מסכים לגמרי..חצילים
צריך להסתובב ברחובות ולהתחיל לפזר אהבה בכמויות!
צריך לשכוח מהדעות ולהסתכל על הלבבות והנפשות!
חלאס אי אפשר להמשיך בשינאה הזאת גם אם היא נשמעת הכי נכונה וגם אם היא מסתתרת מאחורי המילים ''חילוקי דעות''.....
איפה שנאה, למען ה'? מי לימד אותך שביקורת זה שנאה?פשוט אני..
להפיץ שזה היה רצח מכוון.ראשיתך
בשבילך במיוחדפשוט אני..
על המשטרה אתה רץ להגן\נופת צוף
ואת הציבור החרדי אתה יכול להשמיץ בטיעונים ארוכים למדיי
זה רק מראה שאתה מאשים את מי שאתה לא מחבב/מרגיש מרוחק ממנו
לא כי באמת הוא האשם. אתה מודע לכך שרק ה' אשם.
ואת החשבון נפש, כל אחד צריך לעשות עם עצמו על עצמו.
^^^!.ראשיתך
לא הגנתי על המשטרהפשוט אני..
בשבילך במיוחד - צעירים מעל עשרים
ואני אכתוב בפעם האחרונה בשרשור הזה:
מי שחושב שביקורת נוקבת משמעה שנאה, או שאני לא מחבב וכו', חייב להתבגר. באמת.
דבר נוסף:
יש פער עצום בין להגיד שהייתה רשלנות של המשטרה, לבין להאשים שזה רצח מכוון.
...הרמוניה
ביקורת ניתנתנופת צוף
ע"י האדם הנכון לאדם הנכון בשעה הנכונה במקום הנכון ובצורה הנכונה.
את כל הנותנים האלה חצית.
צודקת ב100 אחוזבייניש נח
מעניין שהמשפט הזה תקף רק בביקורת כלפי דתיים/חרדיםפשוט אני..
חייב למחות - איוולת אדם תסלף דרכו ועל ה׳ יזעף לבובן מערבא
״אתה מודע לכך שרק ה' אשם״ - כל כך כל כך לא!
אנשים מארגנים ונכנסים ביודעין למקום שהוא בגדר סכנת נפשות, מקום שעצם העובדה שעד היום לא קרה בו דבר כזה היא בגדר נס, מתוך מחשבה שהם עושים ״מצווה גדולה״ ובטח אם כן ש״מן השמיים ירחמו״ ומי שאשם לשיטתך זה רק הקב״ה ?!
איפה האחריות של מי שארגן את זה ומי שהלך לשם ?
הדברים שלך חמורים הן בהיבט הדתי, הם ממש בגדר של ״איוולת אדם תסלף דרכו ועל ה׳ יזעף לבו״, והן בהיבט המעשי של הפקת לקחים מאירוע כזה.
..נופת צוף
גם אם לדעתך צריך למחות, אז איך שכתבתי למעלה
ביקורת ניתנת - צעירים מעל עשרים
במיוחד שקראנו השבת בפרקי אבות:
"אל תרצה את חברך בשעת כעסו, ואל תנחמנו בשעה שמתו מוטל לפניו, ואל תשאל לו בשעת נדרו, ואל תשתדל לראותו בשעת קלקלתו"
זה לא הזמן, לא הצורה ולא חוכמה למחות על חרדים בערוץ 7.
...הרמוניה
מה שנכון נכון, באמת פשלה שלהם
אבל זאת לא הייתה מטרת השרשור הזה... היא יותר נראלי התכוונה לפן הרוחני..
שנמאס לי מאסונות כבר...שושיאדית
פורום תורני דתי לאומירוצה להשתחרר
מכירים את פורום אוצר החכמה? לתורה? ועוד כמה קצת פחות מוצלחים?
יש הרבה פורומים תורניים חרדיים. הראשונים שהזכרתי מוצלחים מאוד בהרבה מובנים, פעילים, ואפשר למצוא בהם דברים מעניינים גם לאחר זמן.
האם יקום פורום תורני דתי לאומי? שיהיה ברמה, פעיל, לגופו של עניין (בדרך כלל כמובן), ומעניין?
תגיד אוצר החוכמההפי
תגיד לי אלפי ספרים תורניים ב"ה שעזרו לי שנים
באיזה הקשר זה פורום?
תחפשי בגוגל 'פורום אוצר החכמה'רוצה להשתחרר
ותגלי מקום מעניין מאוד. זה לא 'אוצר החכמה' עצמו - ספריית הספרים הענקית, אם כי יש ביניהם קשר כמובן.
זה פורום תורני, רובו חרדי אך לא כולו. חלק מהכותבים מוכרים (הרב איתם הנקין ז"ל, יבל"א הרב יוסף בדיחי, הרב יואל קטן, ועוד מן הסתם), אם כי כולם משתמשים בשמות אנונימיים כמו כאן.
זה קצת מצחיק אבלנקדימון
מי ששם בפורומים אלה מי שנחלשו רוחנית והתדרדרו לפורומים. אצלנו, החזקים לא משוטטים בדברים כאלה באינטרנט וממילא לא תראה מקבילה.
זו פרשנות בלבד.
לא חושב שזה נכוןרוצה להשתחרראחרונה
כלומר, מן הסתם יש שם רבים כאלה, אבל ודאי לא כולם. יש שם אנשים גדולים, ידענים ומעניינים, יראי שמיים בהחלט.
חלקם גם רבנים מוכרים, כפי שכתבתי להפי.
בסוף השימוש בכלים כאלה מועיל לפיתוח של שיח תורני, לפתרון שאלות, ועוד.
אה, ואני מכיר חברה חזקים מאוד אצלנו שמכירים את הפורומים האלה. כל מי שמחפש באינטרנט מדי פעם תשובות לשאלות תורניות עיוניות (לא הלכתיות פשוטות), כמעט בטוח נפגש בזה. דווקא חברה ברמה גבוהה לדעתי. אז אמנם הצדיקים הנ"ל אינם משוטטים יומם ולילה באינטרנט, אבל יוצא לפעמים להיכנס.
ממש מושך אותי כל הנושא הזה של בניה ויצירהרק נשמה
עכשיו יש לי אפס ניסיון אבל אני ממש רוצה לדעת לעבוד עם חומרים לעשות חריטות בעץ לבנות רהיטים וכאלה לא בקטע של מקצוע סתם כתחביב אבל אין לי מושג איך מתחילים וגם איך משלבים הכל עם לימודי תואר 
יש למישהו רעיונות לקורסים או סדנאות או ליודעת מה?
פשוט להתחיל, בכל דרך, להשקיעזיויקאחרונה
דייטיםאבוד
הפורום הלא נכוןארץ השוקולד
יש פורום לנו שנועד לזה.
לגופו של עניין, יש מגוון סיבות להחליט שכן או לפסול, לא הייתי מניח שהמראה היה הסיבה.
מוזמן לשאול בפורום לקראת נישואין וזוגיותפשוט אני..אחרונה
ו...
בנות הן לא בנים, תחליף דיסקט 🤭
פלאפון חדש. באיזה מחיר כדאי? מה היתרון של דגם יקר?מתיעצת28
אממ... מניחה שזאת שאלה קצת מצחיקה וילדותית כי זה כמו לשאול למה יש רכב שעולה 50K ולמה פרארי עולה 300K..
ובכל זאת.. אני רוצה לקנות סמארטפון חדש אחרי 5 שנים.. מה היתרונות לקנות ב2000 ולא ב1000/1500 ש"ח? ואולי בכלל כדאי חד"פ להוציא 3000 ש"ח?
השאלה מה חשוב לךפשוט אני..
לדעתי, לאדם הממוצע טלפון ב-1,000 ש"ח (מהדור האחרון של שיאומי למשל) יכול לספק את כל הצרכים +++.
אבל אם למשל חשוב לך מצלמה מעולה, כזאת שתאפשר לך לפתח את התמונות שצילמת בלי שיראו שזה צולם בטלפון (כלומר בלי פיקסולים, מריחות וטשטושים), אז המחיר כבר קופץ פי כמה...
נתונים נוספים שאם הם חשובים לך, יכולים להשפיע על המחיר: עמידות למים ואבק, בהירות מסך (לנוחות צפייה באור שמש), עמידות לנפילות, זיכרון RAM (ככל שגבוה יותר - הטלפון יוכל לשרוד יותר משימות גם בלי להאט ולהיתקע), קליטה של דור 5 (מאז שיש לי דור 5 - אני כבר לא מחפש WIFI באף מקום, כי האינטרנט שלי במכשיר יותר מהיר מרוב הרשתות הביתיות), אפשרות לסים וירטואלי (בשביל להתחבר לחברות סלולר בלחיצת כפתור בלי צורך בסים פיזי, כולל למשל אם רוצים חבילת גלישה בחו"ל כמעט בחינם), טעינה מהירה, סוללה חזקה...
מכשיר שמצטיין בכל מה שכתבתי עכשיו, כנראה יעלה לפחות 3,000 ש"ח. אבל מי שלא חייב את כל התכונות האלה, בהחלט יכול לקנות מכשיר פשוט יותר.
נקודה למחשבה: מכשיר פשוט של היום שעולה רק 1,000 ש"ח, הרבה יותר משוכלל ומתקדם ממכשיר דגל שעלה לפני 5 שנים 3,000 ש"ח.
מצטרף לנאמרנפשי תערוג
הכל תלוי מה תרצי לעשות עם זה
לאחרונה קולגה רכשה את הדגם האחרון של אייפון הכי טוב.
עלה 7000+
שאלתי אותה מה הצורך, היא הסבירה שהיא מצלמת הרבה סרטונים לפרסום העסק שלה והיא חייבת שזה יהיה הכי טוב שיש
לעומת זאת.
אצלי התכונה הכי חשובה במכשיר סלולרי זה אינפרא אדום. לצורך שליטה במזגנים במקום עבודתי. לכן חיפשתי דווקא את התכונה הזאת.
את חייבת להגדיר לעצמך מה אופי השימוש שלך בוזיויק
כי זה יכול להיות כלי זניח שאת לא נוגעת בו כמעט וזה יכול להיות מרכז היום שלך ללימודים / עבודה וכאלה.
אם למשל את מצלמת ועורכת סרטונים זה גם שיקול ובגלל זה כדאי לחשוב עם עצמך מה הפונקציות שחשובות לך ומה התקציב.
כמו שכתבו כולםפצל"פ
זה תלוי למה את משתמשת...
וגם לכל חברה ודגם יש יתרונות וחסרונות
אני מציע לך אם את באמת פחות מבינה ומכירה את העולם הזה של מפרטים של פלאפונים וההבדלים ביניהם
אז פשוט תכתבי מה השימושים שאת עושה בפלאפון וכמה מהם במקביל
אם בא לך אז יכולה גם לומר איזה מכשיר יש לך עכשיו ומה את מרוצה ולא מרוצה ממנו ככה יהיה מקום להשוואה וידעו לתת לך יותר מדויק
אם יש לך גם חברה של פלאפונים שאת רוצה רק מהם אז תכתבי
מה הצורך?משה
מכשירי ביניים (1500+) מספיקים לדעתי לרוב השימושים. אני עצמי מסתפק במכשיר ביניים שקניתי בפסח של 2021 ועבר מאז קצת שדרוגי תוכנה קצת יותר מורכבם (כן, בניתי לו רום !). הוא אחלה ומשרת אותי יפה לבינתיים.
קנית בסוף גלאקסי כלשהו אבל אל תשאלומתיעצת28
נמחקה לי כל היסטורית הצטאים בווצאפ במכשיר *הישן* .. ואחרי דו שיח ארוך עם הצאט GPT/גמיני נראה שאין לי שום גיבוי... מצד שני אם להיות רציונלית מה כבר איבדתי? הודעה ממשהי מהעבודה שמארה לי כמה אני מיוחדת.. נראלי נחיה..
תתחדשי🤗 ומעכשיו את מקפידה לגבות את הדברים בסלולריפ.א.
שלך באופן שוטף
תתחדשי! נשמע לא קריטי בכללזיויק
"הודעה ממשהי מהעבודה שמארה לי כמה אני מיוחדת.. "יוני.ו.אחרונה
כתיבה ברשתות חברתיות: מה אתם אומרים עלחסדי הים
הכלל לא לכתוב למישהו ברשתות החברתיות אלא אם כן הייתי אומר לו את זה בפנים או שדווקא המרחב נותן לבן-אדם אפשרות להביע את דעתו באמת מה שהוא לא יכל לעשות בפנים של הבן-אדם?
איזה צד עדיף.
תמיד עדיף לבחור באופציה הראשונה.בנות מרכלות עלי
זה מונע מהמצב להדרדר למקומות לא נעימים.
הבעיה שזה מונע יצירתיות וכנות.חסדי הים
יש צד טוב שאפשר להתבטא ככה, כשאתה ממש לא מול השני.
השיקול שלך מאוד רציני, וזה יכול למנוע הרבה דברים לא נעימים.
קשה להכריע.
ברור לי, צריך להיזהר מאוד במה שכותבים, אבל אולי לא יותר מדי.
כלל נחמדזיויק
דווקא פנים מול פניםהפיאחרונה
חברים - אלו שצופים מדי פעם בסרטים\סדרותשפיכת לב
כמה הייתם מוכנים לשלם עבור שעת וידאו, עבור מעבר על כל התוכן וסינון המקומות שבהם יש בעיה של צניעות (נניח שניתן לבחור מידה - עירום, בגדי ים, או גם מקרים גבוליים יותר כמו שמלות לא צנועות וכד') חותך ומסדר את הקובץ הסופי לצפייה? אני מדבר פר שעה (נניח לסרט שאורכו שעה וחצי: אני מוכן לשלם 2 שח).
לא הבנתי מה השאלהבנות בזות לי
אתה שואל כמה היינו מוכנים לשלם בכדי שיצנזרו לנו סרטים? אם גוי היה עושה את זה.. הייתי משלם הרבה.
בטח לא 2 שקל..
בעיתונות הכתובה פתרו את הבעיה בצורה יותר חכמהפ.א.
במקום לצנזר ולשפר את בעיות הצניעות בעיתונות החילונית, יש עיתונות המותאמת לציבור הדתי.
נראה לי מוזר לצרוך תוכן ומדיה עם בעיות צניעות גם אם יש מי שיחתוך וידביק וינקה את מה שמפריע.
אם זה חותך לגמרי את החלקים הבעייתיים..בנות בזות לי
ולא רק מצנזר בקטע של להסתיר, אז אולי יש בעיה אחרת של עצם הסרט והתוכן שלו. זה כבר דבר אחר..
לא הבנתי כלוםכְּקֶדֶם
^^^
פ.א.
אם הייתי צופה, הייתי משלם אלף שקל לכלחסדי הים
יש גם בעיה של אלו שצופים כדי לסנן, אבל אולי אתה מתכוון אם איזה אלגוריתם.
הבהרה חשובהשפיכת לב
מדובר כמובן על סרטים או סדרות שבגדול הן 'נקיות', אבל לפעמים יש פתאום כמה שניות של בעיה.
הסינון מתבצע ע"י AI ולא ע"י שום אדם יהודי וכד'.
השאלה הייתה האם מבחינתכם הייתם משקיעים סך מסוים שעבור כל סרט או פרק שאתם צופים - תוכלו לשים אותו בתוכנה שתעבור על כולו ותחתוך את המקומות הבעיתיים.
הייתי קוראת לזה נקודות למחשבה/ מסר, אבל לימוד?נפש חיה.
למה?הרמוניה
סרט זו חוויה חזקה ולכן זה כלי שאפשר לרתום אותו לקדושה את לא חושבת?
אנשים הולכים לסרטים, להצגות, כדי להתענג, להתנתקפ.א.
לשעתיים מטרדות היום יום, מלחצים ודאגות.
הולכים לקולנוע או צופים בבית בסרט, יוצאים להצגה, כדי להכנס לזמן קצר לעולם אחר. ההפוגה הזו מעניקה למוח "מנוחה" מרעשי הרקע של המציאות.
לפעמים אנחנו נהנים אפילו מסרטים שגורמים לנו לפחד או לבכות. זה קורה כי המוח שלנו יודע שזה "רק סרט" 🙃
מי מחפש לקבל שעת חינוך בצפייה בסרט?
לשם כך יש שיעורים ולימודים.
אני חשבתי על סיבה אחרתנפש חיה.
סרט הרבה מחצין דברים ומציג אותם בדו מימד ולפעמים תלת מימד חזותי
יש נושאים יפים וחשובים שמעבירים אותם בסרט,
עדיין הדיבור ןהעומק שבשיח או לימוד אמיתי מתוך ספר, נותן מימד אחר שא"א להעביר בצורה שטחית וצבעונית
נראלי שמסר או תוכן אמיתי או רעיון זה דבר שצריך עיבוד או שיח עמוק, לא דרך רדודה
שתעביר אותו
או תתיימר לחנך איתו
..הרמוניה
בסרט יש יתרון שאין בלימוד מספר וכן להיפך.
זה כמו סיפור רק בצורה משודרגת וחיה יותר. בעיניי אין רע בלשלב... כל עוד הסרט חיובי.
ולאו דווקא בתור שעת לימוד, גם בשביל העשרה.
..הרמוניה
בין אם תרצה ובין אם לא הסרט מעביר מסרים, ובצורה הכי חזקה שיש... שאגב המטרה שאתה מתאר לענ"ד לא אידאלית בכלל. זה לברוח מהמציאות. אבל אם כבר, אז לפחות שיהיה משהו יחסית מועיל ולא מזיק. (מסייגת שאין בעיה בעיניי שיציאה לסרט תהיה שעת בילוי מדי פעם, אבל שוב שזה יהיה סרט חיובי)
מנסה להבין אותך - למה את מתכוונת לברוח מהמציאות?פ.א.
בניגוד למדיום ויזואלי שבו הכל מוגש לנו "מוכן", הקריאה דורשת מאיתנו להיות שותפים ליצירה. כששוקעים בספר טוב ומעניין, אנחנו בונים בדמיון שלנו את הדמויות, את תיאור המקומות, המוח שלנו הוא זה שמפיק את הסרט מהמילים הכתובות. וממש נכנסים למציאות המתרחשת בספר, ומתנתקים זמנית מהמציאות סביבי בזמן שאני שקוע בספר.
וכשעוצרים באמצע קריאת ספר וחוזרים אליו כעבור יום/יומיים, שוב צריך להכנס למציאות המדומיינת של העלילה.
התכוונתי לגבי המטרה של הצפיה.הרמוניה
סרט יכול למלא בהשראה, להעשיר וללמד כמו ספר, אבל אם המטרה היא להסיח את הדעת מהמציאות אז משהו במציאות לא תקין. אלו שתי מטרות שונות. לא קוראים או צופים רק בשביל להפעיל את הרגש ולכבות את השכל... מסכים?
המטרה היא הנאה נטו, בילוי חברתי נעיםפ.א.
וככה גם מספר טוב.
נראה לי מרחיק לכת להגדיר יציאה לסרט שנהנים ממנו, ובעקבות כך התנתקות לשעה/שעתיים, כבריחה מן המציאות.
אין בעיה עם בילוי מדי פעםהרמוניה
כי המטרה מוגדרת, כמו שמכניסים מנוחה בלו"ז אבל זה לא מה שהיה נשמע שאמרת. חוץ מזה גם בילויים צריכים להיות כשרים, ותאמין לי שאין בזה אמצע בד"כ... או שזה חיובי וממלא, או שזה מוריד.
חזרתי לקרוא עכשיו את התגובה מאתמולפ.א.
אכן אפשר היה להבין ממני משהו אחר ממה שהתכוונתי
אז אני בא להדגיש שאני מדבר על יציאה לבילוי מידי פעם כדי להינות מהפנאי ולא כדי לברוח ממציאות חיים, מצרות ובעיות.
אוקייהרמוניהאחרונה
לא ברור לי איך זה יעבודברגוע
המקום שלכם בעולםזיויק
הוא קיים בכלל? הוא ברור לכם?
יהיה ברור אי פעם?
איך אחרים רואים את המקום שלכם?
זה למעשה תפקיד? שליחות? כישרון?
רק מי שהבין את השאלה שיענה. תודה 🙂
אולי הבנתי, אז-הרמוניה
אין לי "מקום" בעולם... אני כאן כל רגע שה' מחליט שאהיה כאן, כל רגע מחדש.
שליחה, כל מה שיש לי זה מה', ממה שהוא נותן לי משתדלת לתת.
אחרים רואים את מה שאני באמת מכוונת. כשאני מצליחה באמת לכוון ולהיות בתודעה של מה שכתבתי לפני- אנשים רואים את זה, זה ממש כאילו "שם ה' נקרא עליך ויראו ממך". יראת כבוד כזו.
אבל לא תמיד אני ככה, וכשאני פועלת ממניעים אגואיסטים זה ניכר.
זה לא יוצר פיזור? לא עדיף מיקוד? יש דבר כזה בכלל?זיויק
לא, כיהרמוניה
אין לנו תפקיד אחד בעולם חוץ מלעשות את רצון ה' ולהתקרב אליו.
וזה כן בא ביחד עם מודעות עצמית, לראות מה הכלים שה' שם לך.
אם זה יכולת לשמח אנשים, אם זה לימוד שאתה צריך להפיץ... מבינים את זה לפי מה שקורה איתך, אתה יודע במה אתה טוב, ועדיין כל פעם ה' שם אותך בסיטואציה אחרת, כל רגע בפני עצמו.
יכול להיות שאתה אדם תוסס ואתה יודע איך להשתמש בזה לטוב אבל עכשיו ה' רוצה אותך בפקק ולראות איך אתה מגיב ואם תתעצבן. זה מלא דברים. המגמה היא אחת.
בלבלתזיויק
התכונה היא לא המיקוד בעינייהרמוניה
היא הדרך, לא המטרה.
מי שמתקבע על התכונה שבעיניו היא התפקיד שלו עלול לחטוא לעיקר.
הטלת כאן פצצהזיויק
כי תמיד חשבתי שכישרון ויעוד קשורים זה לזה.
תוכלי לבאר את כוונתך?
אין לי כוחהרמוניה
בעיהזיויק
היעוד שליoo
ברור לי מאד
לעשות טוב לעצמי ולאחרים
ללמוד ולהשתפר מיום ליום
אני לא מוטרדת ממה אנשים אחרים חושבים על התפקיד שלי
את התפקיד שלי רק אני קובעת ושאחרים יתעסקו בתפקידים שלהם
זה לא יעוד של כל אחד?זיויק
זה יכול להיותoo
יעוד של כל מי שרוצה בזה
לא רואה צורך לתחום את תפקידי לתחום מסוים
לגמרי הבנתי את השאלה. עונה:די שרוט
בסוף, זה תלוי במינון של כמה אתה צורך. כי אם תגזים אתה בסוף תמצא את עצמך בחמש לפנות בוקר מתעורר ליד פח זבל עם גרביים שהם לא שלך.
ככה זה בחיים. צריך לקבל אותם כמו שהם. כל ניסיון להתכחש להם נועד לכישלון. כי מה הם החיים אם לא צבר אירועים שמפריעים לנו לישון?
מתברר עם הזמן-יש כיוון אבל רק ה' יודעהרשפון הנודד
אם רק ה' יודעזיויק
אני יודע את הכיוון לפי מה שאני מבין ומרגישהרשפון הנודדאחרונה
אבל בסוף מה יקרה איתי בפועל זה רק ה' יודע ומוביל
לשבור הרגלים קבועיםזיויק
יוצא לכם? קל? קשה? יש טיפים?
כמו כן היה לי הרגל טוב שנטשתי ורוצה לחזור אליו.
איך שוברים את הכבדות שחוסמת ביני לבינו?
ההובי של חייoo
לשנות הרגלים רעים
ליצור הרגלים טובים
כשהבנתי את הקונספט של ההרגל זה הפך קל
ממליצה על ספר כוחו של הרגל
הוא מסביר את הרעיון של
טריגר- פעולה- תגמול
איך להיפטר/ ליצור הרגל
אמיתי? זה קל לך?זיויק
לשנותoo
או ליצור הרגל זה תהליך מתמשך
הרבה אנשים אוהבים תוצאות של כאן ועכשיו
לא אוהבים תהליכים
וזה גורם לקושי בהשגת דברים
אני כן אוהבת תהליכים
מסוגלת לראות את התוצאה העתידית ולחכות בסבלנות
לרוב גם נהנת מהדרך
לכן בעיניי זה לא קשה
אחרים בטח יקראו לזה קשה עד בלתי ישים
נשמע נדיר ממשזיויק
זה באמת קשה מאד מאד, מתאים לאנשים ספציפייםנפש חיה.
חדמשזיויק
כןנפש חיה.אחרונה
לאט לאטנפש חיה.
ממליצה לקרא קצת טורים של הרב יצחק פנגר
ללכת בצעדים קטנים
ולחלק את החזון הגדול למטרות קטנות ברות ביצוע
תהיי ספציפית?זיויק
אשתדלנפש חיה.
לפני כמה שבועות בעלון הידברות הרב פנגר רשם טורים בנושא שינוי התנהגות
ופירט איך לעשות את זה צעד צעד
זה עלונים לפני חודש- חודש וחצי ככה.
לגבי הצעדים הקטנים-
נגיד שאתה רוצה לרוץ מרתון שזאת המטרה הגדולה, אז
קודם אפשר כצעד ראשון להגביר מוטיבציה ובמקביל להוריד את המושג המופשט (רוצה לרוץ מרתון)
לפס מעשי (שינויים קטנים - לשים את הנעליים ליד הדלת, אפילו בלי לנעול, בשלב מאוחר יותר לקבוע זמן לריצה)
כשהייתה לי מטרה גדולה
השיטה של צעדים קטנים עזרו לי להגיע אליה....
היום אני מתמודדת עם דברים שאותה טכניקה בהחלט תשמש אותי
רק צריך לרצות
ולעשות משהו קטן בכיוון.
תודההזיויק
מתחילים לאט לאטנפשי תערוג
ומוסיפים כמה שיכולים

