אם מישהו היהשושיאדית
מחטיף לכם סטירה, אבל ממש סטירה מצלצלת...

איך הייתם מגיבים?

(אני פשוט עדיין בטראומה🙈 אז שתפו-)

אם זה היה

א. הורה.

ב. אח גדול.

ג. אח קטן/אחיין.

ד. חבר טוב.

ה. חבר קרוב עד רחוק.

ו. חבר/ה (מהמין השני, כולל מדוייטים)

ז. בעל/אישה.

בבקשה😁
ט'

מהורה/בן זוג הייתי מתרחקת ונעלמת.

 

לאחרים הייתי מחזירה 👿

נראה לי

 

מה אנחנו

נוצרים?

 

 

 

 

נוצרים?שושיאדית
יש להם תרבות סטירות?
הם מגישים את הלחי השניהט'


מזתומרת?שושיאדית
..שושיאדית

אוקיי אז בכל המקרים הייתי מביטה בהלם גמור בסוטר/ת.

א. הייתי עוד יותר בהלם וכועסת מאד, ו... יואוו הייתי ממש כועסת... זה לא קרה לי אבל אם ח"ו... אז הייתי בורחת מהבית.

ב. הייתי מחזירה.

ג. הייתי כועסת ומענישה אותו/ה שלא אדבר איתו/ה יומיים. (קרה לי, וזה עונש שעוזר מאד!)

ד. הייתי בהלם, וחוקרת את העניין, ומסבירה שזו הפעם האחרונה בתולדות חייה שהיא מעיזה להרביץ לי בפנים.

ה. קרה לי!!! ומזה אני בטראומה!!!! פשוט אמרתי לה שיומיים אני לא מדברת איתה עד שארגע כי זה חמור מאד ולא אנושי להרביץ לחבר/ה סטירה ולא משנה למה.

ו. הייתי מנתקת קשר.

ז. בורחת מהבית ולוקחת איתי את הילדים.

תרבות סטירותרב שמואל
תרבות סטירות
(עייני במדבר ל"ב י"ד)

את מתארת פחות או יותר רעיונות של תגובה בתור ה"מקסימום שאת יכולה להגיב", שזה אומר שאת בעצם נמנעת ובעיקר מתעלמת מהיחסים הבינאישיים - בינאנושיים, זה אגב, מה שבעיקר את מניחה ש"זה מה שיש לעשות". על ההורה היית כועסת ובורחת מהבית? אני מניח שהדבר הראשון שאדם צריך הוא להבין שיש יחסים ארוכי טווח והם בדרך כלל מורכבים, וגם לא כאלה של או-או (תרגום: או זה או זה), לגבי ג' אני מניח שכדאי שתדעי שלפי התורה, מי שלא מדבר עם אדם אחר שלושה ימים מתוך כוונה ברורה לריחוק, הוא עובר על הלאו של "לא תשנא את אחיך בלבבך", וגם אם אין סיבה אחרת למנוע ממנו להעיד עדות כלשהיא על האדם שהוא שונא אותו, עצם ההימנעות מלדבר היא עילה למנוע ממנו להעיד בבית דין כל עדות שהיא בקשר אליו. מדובר שלושה ימים, אבל כמובן, זה שאת תגידי "אמרתי יומיים" זה כמובן לא תירוץ. השאלה היא שאלת היחס, וכאשר הכוונה היא ליצור ריחוק מודדים יחסים ארוכי טווח. (בגמרא אגב, כמו גם בשיטות משפט שונות, יש כל מיני דרכים להגדיר "כמה אדם קרןב או רחוק, או באיזו מידה האינטרס שלו רלוונטי למנוע ממנו להעיד וכדומה. אגב, מהגמרא כמובן יש הרבה מה ללמוד בעניין, כיוון שהגמרא היא למעשה ספר שמעגן את זה בתוך כל כללי היסוד, בדרכים שונות, מה שאומר שבעצם יש שיטה לדאוג להתקיימותם של יחסים תקינים (תחשבי שזה הספר שדאג להתקיימות יחסים תקינים בקרב העם לאורך 1500 שנה. זה לא סביר להניח שכל דור הוריש טראומות לדור שלאחריו, ו"במקרה" הצליחו להתאושש בעת המהפכה הליברלית. זה לא אומר שלפני המהפכה הליברלית המצב היה יותר טוב, אבל זה גם לא אומר שהצהרה "אני ליברל", משמעה שכדאי להזניח כל ספר שאולי נכתב על ידי מישהו שלא היה תחת הדגל הזה.) בכל אופן היחסים בין בני אדם, הם עילה לבחינת היחסים ביניהם. יצירת ריחוק הינה יצירת ריחוק. ויש הבדל, כמובן, בין במכוון לבין שלא במכוון. וכמובן לאורך זמן או שנים (גם בזה יש דברים מפורשים שכתובים במקורות ביהדות) אם את שואלת אותי, הצרה הגדולה ביותר היא התשובה שלך בסעיף ד'. היית "חוקרת" את החברה הטובה, ו"מבהירה" שזו הפעם האחרונה? זה כאמור מעיד על כך, ש, כאמור,

את מאמינה ב
תרבות סטירות,
במקום בתרבות סתירות ויישובים=קושיות ותירוצים=שאלות ותשובות. זו גישה נוראית מכל בחינה, מה שאומר שבעצם את די מעדיפה לעסוק בתרבות ההלימה במקום בתרבות הדיבור. אגב, אם את לא אןהבת משפטים כמו "מי שעושה כך וכך הוא לא חבר", זו שוב גישה לא נכונה - תדמייני שיהיה משפט בחז"ל "כל העושה כך וכך לאדם אחר הרי זה איננו חבר" ואגב גם כאן יש לך מה ללמוד מהגמרא, כי יש משפט כזה "כל הסוטר לועו של חברו כאילו סוטר לועו של שכינה"
"הקורא לחברו עבד יהא בנידוי
ממזר סופג את הארבעים
רשע יורד עימו לחייו"

אגב, לידיעתך, המשפט של "הלחי השנייה", הוא רעיון שנאמר בכלל כרעיון שישו אמר מתוך רצון להעלות את הרעיון של "מוסר הנביאים", הוא למשל אמר "מי שכועס על אחיו ראוי לעמוד לדין", וגם המשפט של "הלחי השנייה" נאמר בתוך שורת פתגמים מהסוג הזה, שמטרתם לא הייתה "לקבוע הלכה" (ממילא גם בימים ההם כנראה לא "פסקו הלכה" על ידי כל פתגם שנאמר, גם אם הוא נאמר על ידי נביא גדול, כי גם אז היו להם כללים מה עושים ומה לא עושים) אלא בעיקר ללמד דרך להתנהלות נכונה, (בהקשר הזה, הכוונה היא לא "לצאת מהכלים" בגלל שמישהו עצבני. לזכור שיש דרך התנהלות ראויה, ויש דרך התנהלות לא ראויה, ואת צריכה לשמור על עצמך בצד הראוי. (גם ביהדות אגב, גם בגמרא, וגם בספרי מוסר, תמצאי פתגמים יפים שמנוסחים בצורה לא הרבה יותר קלה לתרגום לשפת אנשים בימינו) יש כל מיני יחסים בין אומות שיוצרים מצבים לא נעימים, שבין השאר "מאפשרים" ל"בית דין" או ל"ועדת אנשי דת" (גם ביהדות יש, וגם בנצרות ובכל דת), ויש מצבים שבתי דין או ועדות כאלו ידונו מישהו מעם אחר אם הוא מחוייב לדינים שבתחום השיפוט שלהם, אז הם עשויים לדון אותו, ולפעמים להחמיר איתו על זה שהוא עושה "בדווקא" בגלל שהוא מתנגד לחוק חוקי הדת המקובלים. זה לא שןנה מכל שאר המצבים בעולמנו הנחמד, לפעמים נחמד יותר, לפעמים נחמד פחות, במקומות מסויימים נחמד יותר, במקומות מסויימים נחמד פחות, אבל תמיד יש יחסים בין אישיים, ובכל מקום שיש גם כן תרבות דיבור - יש גם כן תרבות סתירות ויישובים=קושיות ותירוצים= שאלות ותשובות
----רב שמואל
וכמובן במצבי חיכוך, גם יש את הדבר ה"מעקצץ" שמניע את התוקף או את המותקף, פיזית או רגשית, לפרש דברים "דווקא" בצורה יותר "חיובית" או "דווקא" בצורה יותר שלילית. לכן מה שחשוב הוא בעיקר לזכור את העיקרון, שמה שקובע זה צורת ההתייחסות - בראש ובראשונה
ואגברב שמואל
השאלה בסעיף ה' מנוסחת בצורה כל כך לא מוגדרת, קצת בדומה לעוד יותר מידי דיונים בפורומים. (כלומר,מה זה לא מוגדר? סטירה זה דבר מאוד מוגדר ובעייתי מכל הבחינות. כשאת מציבה את זה כמות שזה, שזה אכן נכון, אבל במקביל את אומרת "מה קורה אם מדובר בחבר "קרוב עד רחוק" זה בערך כמו לשאול "מה קורה אם מישהו מהמשפחה, קרוב עד רחוק, מזמין אותך לאירוע. זה כמובן, שאלה מאןד רלוונטית, כמה הוא קרוב או רחוק
*נ.ב.רב שמואל
שאלות לא מוגדרות עלולות ליצור בלבול ו/או אי הבנות
בגדול לא נוגעים בי אבל *אם*חצילים
א - מרכין ראש נראלי..
ב - כנ''ל
ג - צוחק
ד - מחזיר יותר חזק
ה - כנ''ל
ו - הלם ואז צוחק
ז - תלוי. אם זה עניין שחוזר על עצמו או משו מקווה שפשוט עוזב. אם זה חד פעמי ויש מצב שהגיע לי אז אני ארכין ראש ואסתום.
מקווה ממש לא להגיע לאף אחת מהסיטואציות ובעיקר לא לאחרונה!
"לא נוגעים בי" -שושיאדית

זה נשמע מעורר מחשבה

בעקרוןאפרת????
א. בוכה
ב. מתעצבנת
ג. מחזירה חזרה
ד. נוטשת לנצח
ה. נוטשת לנצח נצחים
ו. מקללת את המשדך (סתם, אין לי מושג...)
ז. כנראה שעוזבת לכמה ימים ואז מנסה לפתור את זה..
נראלי ככההכול לטובה!

דבר ראשון זה מממש תלוי במצב שלי באותו רגע 

במצב רוח יחסית טוב הייתי 

א. מתפוצצת מצחוק

ב. בהלם של החיים 

ג. שותקות

ד. יוצאת מהחדר במבוכה...

במצב רוח מעצבן 

א. הלם של החיים

ב. צורחת עליו 

ג. מעיפה לו כאפה בחזרה

ד. יוצאת בחדר בעצבים 

מה עם ה' ו' ז' ?שושיאדית


לפני שנה וחצי בערך קיבלתי סטירה ממישהי בעבודה שליפשוט אני..
בכלל לא הכרתי אותה, סתם עברתי מאחוריה בזמן הלא נכון.

הייתי בעיקר בשוק, לא ציפיתי לזה בכלל.
יואוו זה כל כך...שושיאדית

הלם!

 

לקבל סטירה זה... זה פשוט לא נתפס!

אממקורא ממעמקים

ממש תלוי בקונטקסט, אבל בעיקרון

א. עצוב/עצבני

ב. עצוב/עצבני

ג. תלוי בגיל, אם הוא קטנציק ממש אני אצחק ואוכל לו את הצורה, אם הוא כבר בגיל חינוך אני אגיד לו שזו לא התנהגות

ד. תלוי בהקשר, בעיקרון אני אשמח להחזיר לו אלא אם כן זה לא שייך (נניח אם הגיע לי)

ה. מתעצבן/ מחזיר לו/ הולך משם

ו. ז. לוידע להגיד, עוד לא קרה ליחצי חיוך (לא שהאחרים בהכרח קרו לי אבל אני מספיק מכיר את הסגנון התנהגות שלי עם האנשים האלה כדי להגיד די בוודאות מה תהיה התגובה שלי)

 

 

ככהאהבה.
עריכה. תלוי למה ומתי ואיך
ה' ישמור מאיפה הבאת את השאלה הזאתאדמך
סטירה מאבאמא, הייתי מובך
מאח גדול, מחזיר ושואל למה
מאח קטן, נראלי שהייתי מחזיר וברגעי חסד נותן חיבוק ומסביר שזה לא חוקי
מחבר טוב, הייתי בשוק ובהמשך שואל אותו על זה
מחבר רחוק, אותו דבר
מהמין השני אומר ביי ביי
מאשתי, נו בחייאת

אבל הכל תיאורטי כל כך בע"ה
לפי איך שזב נראה פה אני היחידה שזה קרה לה...הכול לטובה!

ומה אני אגיד לפעמים הגיע לי ולפעמים לא

הבאתי את השאלה הזו-שושיאדית

מהלחי שלי, שעדיין בהלם מהסטירה שקיבלתי....

 

זה פשוט מטורף!!!

 

אשכרה נתנו לי סטירה!!!

 

אני לא מאמינה!!!!!

וואי וואיאדמך
נורא
למרות שבסוף בסוף
זה סך הכל סטירה...
מותר להמשיך הלאה
כן.. אבל זה היה מבהילשושיאדית

תאר לך אתה מדבר בשיא הלהיטות על משהו, פתאום חבר מחטיף לך סטירה מצלצלת... שאתה שומע אותה באוזן השניה!

 

למה? סתם, כי פשוט לא היה נעים לו לשמוע משהו...

 

אוקי, אני פשוט אגיד-

 

דיברתי על איזושהי עבודה רצינית שהיינו צריכות להגיש, והיא בכלל לא התחילה, וסיפרתי מה כתבתי בכל סעיף וכל מני סיפורים ואטרקציות, עד שפתאום, ללא כל התראה מוקדמת, נוחתת לי על הלחי כזאת יד חמה (שלא לדבר על זה שאני לא סובלת ידיים כאלה...) ופשוט מסטירה לי בחזקה!!!

 

פשוט הייתי הממומה! יואוו אמאלה איך נבהלתי... אבל חשבתי תוך כדי ההלם, מה לומר. אז פשוט אמרתי לה:

"לא... אני פשוט בהלם, שתדעי לך שזה חמור מאד, על חוסר התרבות הזה אני מענישה אותך, את לא מדברת איתי ולא מתקשרת אליי יומיים, אח"כ את יכולה להמשיך רגיל, אבל אני לא מוכנה ליצור איתך קשר יומיים עד שארגע"

 

עכשיו ב"ה נרגעתי ואנחנו מדברות חופשי... והיא כבר לא מעיזה להרביץ לי... חינכתי אותה כהוגן על יחסי אנוש...

מה? חברה חברה כאילו??מבקש אמונה

 לא להבנתי למה הודעת לה מרגע הסטירה שאת רק צריכה להרגע ואח"כ תדברי איתה.

 

חבר כזה עד שלא מבקש סליחה על הברכיים אין מה לדבר...

חברה חברה...שושיאדית

אני לא אבקש ממנה לבקש סליחה.... ממש לא..

 

אבל אני משערת שהיא הבינה שזה חמור והיא התחרטה מאד, כי היא הייתה צריכה את העזרה שלי ביומיים האלו, ולא עזרתי לה...

 

ובלי קשר מאז ירד לה הערך בעיני, כל אדם באשר הוא שמרביץ, ק"ו בפנים - שזה צלם אלוקים והדמות של האדם, זה אומר שהוא לא מכבד את החברים שלו, את האנשים סביבו, הוא חסר טקט ופולש לפרטיות של בני אדם - עם כאלה אנשים, לא אכפת לי לאבד קשר. כי אני ממש לא רוצה בו.

מוזר... אז באמת טוב שתחפשי חברות יותר טובות.מבקש אמונה


יש לי מספיק שושיאדית

זו היא שהפסידה

 

וחוץ מזה שבכלל לא רבנו, היא לפעמים מתקשרת... אין לי שום בעיה עם זה, כבר נרגעתי מאז.

 

זה לא קרה אתמול.

ברוך ה'. לא כתבת מקודם שאת עדיין בהלם מהסטירה?מבקש אמונה

חשבתי שזה טרי 

כע, זה באמת הלם לחשוב על זה.שושיאדית

ואני לעולם אהיה בהלם.

 

אבל כבר לא כועסת.

חח אוקיי, הבנתימבקש אמונה

 

 

 

😱😱😱מזמור לאל ידי
מי? מה? מו?
למה שזה יקרה?הפי
יצורים
אמ... המון סיבותשושיאדית
כבחורה חצופה אומרת לך שחטפתי המון בחיי...

אבל סטירה זה כבר דרגת חומרה אחת מעל לכל....
לא יודעתהפי
בטוח הייתי בוכה גם אם נותנים סטירה בצחוק וואלה פחות נעים .
בוכה?שושיאדית
עד כדי כך?

אוף... כולם פה בכייניות🤔 אני מרגישה מוזרה
חחחחחחהפי
אני לא בכיינית
אבל מי מביא סטירה זה מוגזם
זה גם כואב וגם משפיל ..
ואני די בטוחה שזה לא יקרה לי בחיים .
בלי נדר
אוו... תקווי באמת...שושיאדית


יואו בדיוק היום המנהלת שלי נתנה סטירה לחברה שליאפרת????
כאילו בצחוק כזה, בחיבה, תוך כדי שהיא מעירה לה על משהו... אבל מסכנה זה כאב לה
אני בהלם...שושיאדית
זה אסור!!

גם כשאני מרביצה לחברה שלי בדרך חיבה אני עושה את זה בגב, וחלש.

לא נוגעים בפלג גוף קדמי של אדם, בטח שלא בצלם האלוקים, ובטח ובטח שלא סוטרים לו!
...הרמוניה

בלי להבהיל (אני נבהלת מהחומרה של זה..)

בדיוק!!!!שושיאדית

גם אני קראתי את הקטע הזה מתישהו...

 

מאז הרבה יותר הקפדתי על זה

כן זה היה מטומטם מצידהאפרת????
אבל היא באמת אישה טובה, והיא לא עשתה את זה מכוונה רעה.... קיצר סלחה לה...
כנראה בטעות יצא לה תנועה מהירה מדימבקש אמונהאחרונה


ילדה שיוצאת מלא פעמים בלילה ממיטת מעבר, מותשים.עינב66

אשמח לשמוע מנסיונכם כשילדה בת שנתיים ותשע עברה למיטת מעבר (כי למדה לצאת מהמיטת תינוק), מה הכי עזר לכן שתשאר במיטה שלה במהלך הלילה ולא תבוא אליכם חמש פעמים?

רוצים להתחיל איתה מהלך אבל מנסים להבין מה יגרום לה להישאר במיטה שלה ולא לבוא אלינו כי היא יכולה וזה מפתה לצאת ולהיות עצמאית.


מבחינת שפה היא מבינה אבל לא הכי מדברת עדיין.

תכתבי בפורוםרקאניאחרונה

הריון ולידה

פה זה פחות רלוונטי

פורום תורני דתי לאומירוצה להשתחרר

מכירים את פורום אוצר החכמה? לתורה? ועוד כמה קצת פחות מוצלחים?

יש הרבה פורומים תורניים חרדיים. הראשונים שהזכרתי מוצלחים מאוד בהרבה מובנים, פעילים, ואפשר למצוא בהם דברים מעניינים גם לאחר זמן.

האם יקום פורום תורני דתי לאומי? שיהיה ברמה, פעיל, לגופו של עניין (בדרך כלל כמובן), ומעניין?

תגיד אוצר החוכמההפי

תגיד לי אלפי ספרים תורניים ב"ה שעזרו לי שנים

באיזה הקשר זה פורום? 

תחפשי בגוגל 'פורום אוצר החכמה'רוצה להשתחרר

ותגלי מקום מעניין מאוד. זה לא 'אוצר החכמה' עצמו - ספריית הספרים הענקית, אם כי יש ביניהם קשר כמובן.

זה פורום תורני, רובו חרדי אך לא כולו. חלק מהכותבים מוכרים (הרב איתם הנקין ז"ל, יבל"א הרב יוסף בדיחי, הרב יואל קטן, ועוד מן הסתם), אם כי כולם משתמשים בשמות אנונימיים כמו כאן.

זה קצת מצחיק אבלנקדימון

מי ששם בפורומים אלה מי שנחלשו רוחנית והתדרדרו לפורומים. אצלנו, החזקים לא משוטטים בדברים כאלה באינטרנט וממילא לא תראה מקבילה.

 

זו פרשנות בלבד.

לא חושב שזה נכוןרוצה להשתחרר

כלומר, מן הסתם יש שם רבים כאלה, אבל ודאי לא כולם. יש שם אנשים גדולים, ידענים ומעניינים, יראי שמיים בהחלט.

חלקם גם רבנים מוכרים, כפי שכתבתי להפי.

בסוף השימוש בכלים כאלה מועיל לפיתוח של שיח תורני, לפתרון שאלות, ועוד.

אה, ואני מכיר חברה חזקים מאוד אצלנו שמכירים את הפורומים האלה. כל מי שמחפש באינטרנט מדי פעם תשובות לשאלות תורניות עיוניות (לא הלכתיות פשוטות), כמעט בטוח נפגש בזה. דווקא חברה ברמה גבוהה לדעתי. אז אמנם הצדיקים הנ"ל אינם משוטטים יומם ולילה באינטרנט, אבל יוצא לפעמים להיכנס.

בינינו, קשה ברשת להישאר בדיונים מעמיקים כל הזמןמתוך סקרנות
להבנתי, סוד ההצלחה של הפורומים שהזכרת הוא שרוב גולשיו עם חסימה חזקה מאוד לרשת, ככה שאין לה באמת "רשת" שמושכת אותם לכל מיני מקומות ומפריעה לריכוז...
יש סיפור מעניין עם אוצר החכמה והפורום שלהםמשה

לעצם העניין. כנראה בעולם הדתי לאומי יש לא מעט פעילות כאן (פחות משהייתי רוצה) ולא מעט גדולי תורה צעירים כותבים דווקא בפייסבוק.

יש קבוצת פייסבוק/ווטסאפ של רבנים לדעתיארץ השוקולדאחרונה
אבל לא יודע אם היא סגורה, רק שמעתי עליה מרב שאני מכיר
ממש מושך אותי כל הנושא הזה של בניה ויצירהרק נשמה

עכשיו יש לי אפס ניסיון אבל אני ממש רוצה לדעת לעבוד עם חומרים לעשות חריטות בעץ לבנות רהיטים וכאלה לא בקטע של מקצוע סתם כתחביב אבל אין לי מושג איך מתחילים וגם איך משלבים הכל עם לימודי תואר

יש למישהו רעיונות לקורסים או סדנאות או ליודעת מה?

פשוט להתחיל, בכל דרך, להשקיעזיויק
מהאינטרנט בשלב א', ואחר כך תתקדמי לדברים ממשיים יותר
יש ביוטיוב כמויות של חומר בחינםמשהאחרונה

משם אפשר להתחיל. אחר כך להתקדם...

דייטיםאבוד
בנות תעזרו לי, אני לא מבין אני לוחם משוחרר נראה באמת טוב, אבל בנות פוסלות אותי סתם, מה קטע?
הפורום הלא נכוןארץ השוקולד

יש פורום לנו שנועד לזה.

לגופו של עניין, יש מגוון סיבות להחליט שכן או לפסול, לא הייתי מניח שהמראה היה הסיבה.

מוזמן לשאול בפורום לקראת נישואין וזוגיותפשוט אני..אחרונה
עבר עריכה על ידי פשוט אני.. בתאריך א' בטבת תשפ"ו 22:03

ו...

בנות הן לא בנים, תחליף דיסקט 🤭

פלאפון חדש. באיזה מחיר כדאי? מה היתרון של דגם יקר?מתיעצת28

אממ... מניחה שזאת שאלה קצת מצחיקה וילדותית כי זה כמו לשאול למה יש רכב שעולה 50K ולמה פרארי עולה 300K..

ובכל זאת.. אני רוצה לקנות סמארטפון חדש אחרי 5 שנים..  מה היתרונות לקנות ב2000 ולא ב1000/1500 ש"ח? ואולי בכלל כדאי חד"פ להוציא 3000 ש"ח?

 

השאלה מה חשוב לךפשוט אני..

לדעתי, לאדם הממוצע טלפון ב-1,000 ש"ח (מהדור האחרון של שיאומי למשל) יכול לספק את כל הצרכים +++. 

 

אבל אם למשל חשוב לך מצלמה מעולה, כזאת שתאפשר לך לפתח את התמונות שצילמת בלי שיראו שזה צולם בטלפון (כלומר בלי פיקסולים, מריחות וטשטושים), אז המחיר כבר קופץ פי כמה...

 

נתונים נוספים שאם הם חשובים לך, יכולים להשפיע על המחיר: עמידות למים ואבק, בהירות מסך (לנוחות צפייה באור שמש), עמידות לנפילות, זיכרון RAM (ככל שגבוה יותר - הטלפון יוכל לשרוד יותר משימות גם בלי להאט ולהיתקע), קליטה של דור 5 (מאז שיש לי דור 5 - אני כבר לא מחפש WIFI באף מקום, כי האינטרנט שלי במכשיר יותר מהיר מרוב הרשתות הביתיות), אפשרות לסים וירטואלי (בשביל להתחבר לחברות סלולר בלחיצת כפתור בלי צורך בסים פיזי, כולל למשל אם רוצים חבילת גלישה בחו"ל כמעט בחינם), טעינה מהירה, סוללה חזקה...

 

מכשיר שמצטיין בכל מה שכתבתי עכשיו, כנראה יעלה לפחות 3,000 ש"ח. אבל מי שלא חייב את כל התכונות האלה, בהחלט יכול לקנות מכשיר פשוט יותר.

נקודה למחשבה: מכשיר פשוט של היום שעולה רק 1,000 ש"ח, הרבה יותר משוכלל ומתקדם ממכשיר דגל שעלה לפני 5 שנים 3,000 ש"ח.

מצטרף לנאמרנפשי תערוג

הכל תלוי מה תרצי לעשות עם זה

לאחרונה קולגה רכשה את הדגם האחרון של אייפון הכי טוב.

עלה 7000+

שאלתי אותה מה הצורך, היא הסבירה שהיא מצלמת הרבה סרטונים לפרסום העסק שלה והיא חייבת שזה יהיה הכי טוב שיש


לעומת זאת.

אצלי התכונה הכי חשובה במכשיר סלולרי זה אינפרא אדום. לצורך שליטה במזגנים במקום עבודתי. לכן חיפשתי דווקא את התכונה הזאת. 

את חייבת להגדיר לעצמך מה אופי השימוש שלך בוזיויק

כי זה יכול להיות כלי זניח שאת לא נוגעת בו כמעט וזה יכול להיות מרכז היום שלך ללימודים / עבודה וכאלה.

אם למשל את מצלמת ועורכת סרטונים זה גם שיקול ובגלל זה כדאי לחשוב עם עצמך מה הפונקציות שחשובות לך ומה התקציב.

כמו שכתבו כולםפצל"פ

זה תלוי למה את משתמשת...

וגם לכל חברה ודגם יש יתרונות וחסרונות


אני מציע לך אם את באמת פחות מבינה ומכירה את העולם הזה של מפרטים של פלאפונים וההבדלים ביניהם

אז פשוט תכתבי מה השימושים שאת עושה בפלאפון וכמה מהם במקביל

אם בא לך אז יכולה גם לומר איזה מכשיר יש לך עכשיו ומה את מרוצה ולא מרוצה ממנו ככה יהיה מקום להשוואה וידעו לתת לך יותר מדויק

אם יש לך גם חברה של פלאפונים שאת רוצה רק מהם אז תכתבי

מה הצורך?משה

מכשירי ביניים (1500+) מספיקים לדעתי לרוב השימושים. אני עצמי מסתפק במכשיר ביניים שקניתי בפסח של 2021 ועבר מאז קצת שדרוגי תוכנה קצת יותר מורכבם (כן, בניתי לו רום !). הוא אחלה ומשרת אותי יפה לבינתיים.

קנית בסוף גלאקסי כלשהו אבל אל תשאלומתיעצת28

נמחקה לי כל היסטורית הצטאים בווצאפ במכשיר *הישן* .. ואחרי דו שיח ארוך עם הצאט GPT/גמיני נראה שאין לי שום גיבוי... מצד שני אם להיות רציונלית מה כבר איבדתי? הודעה ממשהי מהעבודה שמארה לי כמה אני מיוחדת.. נראלי נחיה.. 

תתחדשי🤗 ומעכשיו את מקפידה לגבות את הדברים בסלולריפ.א.

שלך באופן שוטף 

תתחדשי! נשמע לא קריטי בכללזיויק
"הודעה ממשהי מהעבודה שמארה לי כמה אני מיוחדת.. "יוני.ו.אחרונה
נשמע די מבאס לאבד חחח
כתיבה ברשתות חברתיות: מה אתם אומרים עלחסדי הים

הכלל לא לכתוב למישהו ברשתות החברתיות אלא אם כן הייתי אומר לו את זה בפנים או שדווקא המרחב נותן לבן-אדם אפשרות להביע את דעתו באמת מה שהוא לא יכל לעשות בפנים של הבן-אדם?

איזה צד עדיף.

תמיד עדיף לבחור באופציה הראשונה.בנות מרכלות עלי

זה מונע מהמצב להדרדר למקומות לא נעימים.

הבעיה שזה מונע יצירתיות וכנות.חסדי הים

יש צד טוב שאפשר להתבטא ככה, כשאתה ממש לא מול השני.

השיקול שלך מאוד רציני, וזה יכול למנוע הרבה דברים לא נעימים.

קשה להכריע.

ברור לי, צריך להיזהר מאוד במה שכותבים, אבל אולי לא יותר מדי.

כלל נחמדזיויק
נראה לי רחוק מאד ממה שהולך שם
דווקא פנים מול פניםהפיאחרונה
יותר קל לי
חברים - אלו שצופים מדי פעם בסרטים\סדרותשפיכת לב

כמה הייתם מוכנים לשלם עבור שעת וידאו, עבור מעבר על כל התוכן וסינון המקומות שבהם יש בעיה של צניעות (נניח שניתן לבחור מידה - עירום, בגדי ים, או גם מקרים גבוליים יותר כמו שמלות לא צנועות וכד') חותך ומסדר את הקובץ הסופי לצפייה?  אני מדבר פר שעה (נניח לסרט שאורכו שעה וחצי: אני מוכן לשלם 2 שח).

לא הבנתי מה השאלהבנות בזות לי

אתה שואל כמה היינו מוכנים לשלם בכדי שיצנזרו לנו סרטים? אם גוי היה עושה את זה.. הייתי משלם הרבה.

בטח לא 2 שקל..

בעיתונות הכתובה פתרו את הבעיה בצורה יותר חכמהפ.א.

במקום לצנזר ולשפר את בעיות הצניעות בעיתונות החילונית, יש עיתונות המותאמת לציבור הדתי.  

נראה לי מוזר לצרוך תוכן ומדיה עם בעיות צניעות גם אם יש מי שיחתוך וידביק וינקה את מה שמפריע. 

אם זה חותך לגמרי את החלקים הבעייתיים..בנות בזות לי

ולא רק מצנזר בקטע של להסתיר, אז אולי יש בעיה אחרת של עצם הסרט והתוכן שלו. זה כבר דבר אחר..

לא הבנתי כלוםכְּקֶדֶם
ומרגיש לי לא מתאים בכלל 
אם הייתי צופה, הייתי משלם אלף שקל לכלחסדי הים
דקה, אבל הכסף זה גם סיבה לא לצפות.


יש גם בעיה של אלו שצופים כדי לסנן, אבל אולי אתה מתכוון אם איזה אלגוריתם.

הבהרה חשובהשפיכת לב

מדובר כמובן על סרטים או סדרות שבגדול הן 'נקיות', אבל לפעמים יש פתאום כמה שניות של בעיה.

הסינון מתבצע ע"י AI ולא ע"י שום אדם יהודי וכד'.
השאלה הייתה האם מבחינתכם הייתם משקיעים סך מסוים שעבור כל סרט או פרק שאתם צופים - תוכלו לשים אותו בתוכנה שתעבור על כולו ותחתוך את המקומות הבעיתיים.

אם זה נקיהרמוניה

גם מבחינה רעיונית אז כן

אבל הרבה פעמים סרטים אפילו בלי קשר לחוסר צניעות לא תואמים את הלך הרוח של יהודי.

 

נ.ב

המטרה של סרטים היא לא לשרוף את הזמן או להוות ריגוש אלא ללמד דרך חוויה

כי זה גם ככה מחנך מהדלת האחורית... אז צריך לראות שזה עונה גם על זה 

וזה מסובך, לכן הפיתרון הוא כמו שכתב @פ.א. 

הייתי קוראת לזה נקודות למחשבה/ מסר, אבל לימוד?נפש חיה.
חינוך בעיניי הוא לא דרך סרטים ודומיהם
למה?הרמוניה

סרט זו חוויה חזקה ולכן זה כלי שאפשר לרתום אותו לקדושה את לא חושבת?

אנשים הולכים לסרטים, להצגות, כדי להתענג, להתנתקפ.א.

לשעתיים מטרדות היום יום, מלחצים ודאגות.

הולכים לקולנוע או צופים בבית בסרט, יוצאים להצגה,  כדי להכנס לזמן קצר לעולם אחר.  ההפוגה הזו מעניקה למוח "מנוחה" מרעשי הרקע של המציאות.

לפעמים אנחנו נהנים אפילו מסרטים שגורמים לנו לפחד או לבכות. זה קורה כי המוח שלנו יודע שזה "רק סרט" 🙃


 

מי מחפש לקבל שעת חינוך בצפייה בסרט?

לשם כך יש שיעורים ולימודים.

 

אני חשבתי על סיבה אחרתנפש חיה.

סרט הרבה מחצין דברים ומציג אותם בדו מימד ולפעמים תלת מימד חזותי

יש נושאים יפים וחשובים שמעבירים אותם בסרט,

עדיין הדיבור ןהעומק שבשיח או לימוד אמיתי מתוך ספר, נותן מימד אחר שא"א להעביר בצורה שטחית וצבעונית

נראלי שמסר או תוכן אמיתי או רעיון זה דבר שצריך עיבוד או שיח עמוק, לא דרך רדודה

שתעביר אותו

או תתיימר לחנך איתו  

..הרמוניה

בסרט יש יתרון שאין בלימוד מספר וכן להיפך.

זה כמו סיפור רק בצורה משודרגת וחיה יותר. בעיניי אין רע בלשלב... כל עוד הסרט חיובי.

ולאו דווקא בתור שעת לימוד, גם בשביל העשרה.

..הרמוניה

בין אם תרצה ובין אם לא הסרט מעביר מסרים, ובצורה הכי חזקה שיש... שאגב המטרה שאתה מתאר לענ"ד לא אידאלית בכלל. זה לברוח מהמציאות. אבל אם כבר, אז לפחות שיהיה משהו יחסית מועיל ולא מזיק. (מסייגת שאין בעיה בעיניי שיציאה לסרט תהיה שעת בילוי מדי פעם, אבל שוב שזה יהיה סרט חיובי)

מנסה להבין אותך - למה את מתכוונת לברוח מהמציאות?פ.א.

בניגוד למדיום ויזואלי שבו הכל מוגש לנו "מוכן", הקריאה דורשת מאיתנו להיות שותפים ליצירה. כששוקעים בספר טוב ומעניין, אנחנו בונים בדמיון שלנו את הדמויות, את תיאור המקומות, המוח שלנו הוא זה שמפיק את הסרט מהמילים הכתובות. וממש נכנסים למציאות המתרחשת בספר, ומתנתקים זמנית מהמציאות סביבי בזמן שאני שקוע בספר.  

וכשעוצרים באמצע קריאת ספר וחוזרים אליו כעבור יום/יומיים, שוב צריך להכנס למציאות המדומיינת של העלילה. 

התכוונתי לגבי המטרה של הצפיה.הרמוניה

סרט יכול למלא בהשראה, להעשיר וללמד כמו ספר, אבל אם המטרה היא להסיח את הדעת מהמציאות אז משהו במציאות לא תקין. אלו שתי מטרות שונות. לא קוראים או צופים רק בשביל להפעיל את הרגש ולכבות את השכל... מסכים?

המטרה היא הנאה נטו, בילוי חברתי נעיםפ.א.
הולכים לסרט, להצגה בתיאטרון , להופעה של אומן מוכשר, כדי להינות. כדי לגוון את השגרה של עבודה, בית, נסיעות. אנחנו מחפשים רגש. בין אם זה לצחוק מכל הלב, להתרגש עד דמעות, או פשוט להתפעל מיצירה טובה.


וככה גם מספר טוב.


נראה לי מרחיק לכת להגדיר יציאה לסרט שנהנים ממנו, ובעקבות כך התנתקות לשעה/שעתיים, כבריחה מן המציאות. 

אין בעיה עם בילוי מדי פעםהרמוניה

כי המטרה מוגדרת, כמו שמכניסים מנוחה בלו"ז אבל זה לא מה שהיה נשמע שאמרת. חוץ מזה גם בילויים צריכים להיות כשרים, ותאמין לי שאין בזה אמצע בד"כ... או שזה חיובי וממלא, או שזה מוריד.

חזרתי לקרוא עכשיו את התגובה מאתמולפ.א.

אכן אפשר היה להבין ממני משהו אחר ממה שהתכוונתי

 

אז אני בא להדגיש שאני מדבר על יציאה לבילוי מידי פעם כדי להינות מהפנאי ולא כדי לברוח ממציאות חיים, מצרות ובעיות. 

אוקייהרמוניהאחרונה
לא ברור לי איך זה יעבודברגוע
אתה תוריד את הסרט בצורה לא חוקית ואז תצנזר אותו בעזרת התוכנה שלך? אתה הרי לא יכול לצנזר את הסרטים/סדרות כשהם באתר המקורי שלהם (רימון אולי כן יכולים).
המקום שלכם בעולםזיויק

הוא קיים בכלל? הוא ברור לכם?

יהיה ברור אי פעם?

איך אחרים רואים את המקום שלכם?

זה למעשה תפקיד? שליחות? כישרון?

רק מי שהבין את השאלה שיענה. תודה 🙂

אולי הבנתי, אז-הרמוניה

אין לי "מקום" בעולם... אני כאן כל רגע שה' מחליט שאהיה כאן, כל רגע מחדש. 

שליחה, כל מה שיש לי זה מה', ממה שהוא נותן לי משתדלת לתת.

אחרים רואים את מה שאני באמת מכוונת. כשאני מצליחה באמת לכוון ולהיות בתודעה של מה שכתבתי לפני- אנשים רואים את זה, זה ממש כאילו "שם ה' נקרא עליך ויראו ממך". יראת כבוד כזו.

אבל לא תמיד אני ככה, וכשאני פועלת ממניעים אגואיסטים זה ניכר.

זה לא יוצר פיזור? לא עדיף מיקוד? יש דבר כזה בכלל?זיויק
תלוי אולי בסוג האנשים? איך הקב"ה עובד עם היצורים שברא?
לא, כיהרמוניה

אין לנו תפקיד אחד בעולם חוץ מלעשות את רצון ה' ולהתקרב אליו.

וזה כן בא ביחד עם מודעות עצמית, לראות מה הכלים שה' שם לך.

אם זה יכולת לשמח אנשים, אם זה לימוד שאתה צריך להפיץ... מבינים את זה לפי מה שקורה איתך, אתה יודע במה אתה טוב, ועדיין כל פעם ה' שם אותך בסיטואציה אחרת, כל רגע בפני עצמו. 

יכול להיות שאתה אדם תוסס ואתה יודע איך להשתמש בזה לטוב אבל עכשיו ה' רוצה אותך בפקק ולראות איך אתה מגיב ואם תתעצבן. זה מלא דברים. המגמה היא אחת.

בלבלתזיויק
כי אישרת שבאופן כללי יש מיקוד בתכונה, גם אם יש יוצא מן הכלל.
התכונה היא לא המיקוד בעינייהרמוניה

היא הדרך, לא המטרה. 

מי שמתקבע על התכונה שבעיניו היא התפקיד שלו עלול לחטוא לעיקר.

הטלת כאן פצצהזיויק

כי תמיד חשבתי שכישרון ויעוד קשורים זה לזה.

תוכלי לבאר את כוונתך?

אין לי כוחהרמוניה
בעיהזיויק
😆
היעוד שליoo

ברור לי מאד

לעשות טוב לעצמי ולאחרים

ללמוד ולהשתפר מיום ליום


אני לא מוטרדת ממה אנשים אחרים חושבים על התפקיד שלי

את התפקיד שלי רק אני קובעת ושאחרים יתעסקו בתפקידים שלהם

זה לא יעוד של כל אחד?זיויק
חשבתי יותר בכיוון של משהו ממוקד: לדוגמא חסד, רפואה, שליחות ציבורית, יצירה, חינוך, ביטחון, קדושה וכאלה
זה יכול להיותoo

יעוד של כל מי שרוצה בזה

לא רואה צורך לתחום את תפקידי לתחום מסוים 

לגמרי הבנתי את השאלה. עונה:די שרוט

בסוף, זה תלוי במינון של כמה אתה צורך. כי אם תגזים אתה בסוף תמצא את עצמך בחמש לפנות בוקר מתעורר ליד פח זבל עם גרביים שהם לא שלך.

 

ככה זה בחיים. צריך לקבל אותם כמו שהם. כל ניסיון להתכחש להם נועד לכישלון. כי מה הם החיים אם לא צבר אירועים שמפריעים לנו לישון?

מתברר עם הזמן-יש כיוון אבל רק ה' יודעהרשפון הנודד
אם רק ה' יודעזיויק
אז איך אתה גם יודע?
אני יודע את הכיוון לפי מה שאני מבין ומרגישהרשפון הנודדאחרונה

אבל בסוף מה יקרה איתי בפועל זה רק ה' יודע ומוביל

אולי יעניין אותך