להציל את הכבוד הרמוסרצון הרצונות
תגובה לשו"ת על רבי נחמן
הרב יום טוב חשין ארגון "לב חדש"
פרשת ו"יחי" בעיתון "עולם קטן"

אף אחד מאיתנו לא נדרש הפעם לחוש זיהוי פלילי מפותח בכדי לגלות כבר במבט ראשון כי מקורן של ה"שאלות" הנפרשות לראווה זה שבועיים בשו"ת הסלולארי "על רבי נחמן" ו"עוד רבי נחמן" הריהם בקונטרס הידוע שגדולי הדור היושבים ראשונה במלכות (הרב מרדכי אליהו, הרב שלמה עמאר, הרב אלישיב, הרב עובדיה יוסף ועוד עשרות רבנים מפורסמים וחשובים) הוקיעו אותו מזמן כ"דברי הבל המלאים סילופים ושיבושים וכספרי מינות ואפיקורסות ששומר נפשו ירחק מהם".
ובכל זאת נתייחס בקצרה לחמש נקודות מתוך השו"ת שממש אי אפשר לעבור עליהן בשתיקה.
1. הקביעה כי כל מי שלא הסכים עם כל דבריו של אדם גדול מסוים הופך אוטומטית ל"חולק ומתנגד" שלו- היא מופרכת ואבסורדית, שלא לומר מגוחכת עד אימה. לפי הגיון זה" כל תנא וכל אמורא וכל גאון וכל פוסק וכל צדיק בכל דור היה מוקף במספר "חולקים ומתנגדים" כמספר הגדולים שחיו בדורו ומאז ועד סוף כל הדורות...
2. להציג את מוהר"ן כמתנגד החריף היחיד ללימוד ספרי חקירה הבנויים על יסודות הפילוסופיה ובראשם "מורה נבוכים"- זו טעות הזועקת לשמים. גדולי ישראל בכל הדורות, אחרונים כראשונים (הרשב"א, הריב"ש, האלשיך הקדוש, השל"ה הקדוש, הגאון היעב"ץ, הגאון ר' יהונתן אייבשיץ, הגר"א, ועוד ועוד), שללו לימוד זה בכל תוקף ורבים מהם תוך שימוש בלשונות ובגינויים חריפים פי כמה וכמה מסכנת "איבוד צלם אלוקים !"
3. השיחה על אודות "הר של זבל", יחד עם שיחות הבל וזבל רבות נוספות, לקוחה מהוצאה מפוקפקת גדושת זיופים ושיבושים שאין להם שום בסיס לא בכתבי יד ולא במסורות בעל פה ושהשם המתאים לה ביותר הוא לא אחר מ"הר של זבל"... בין רבי נחמן ובעל התניא שררה הערכה מלאה והשניים המתיקו סוד לא פעם בדברים העומדים ברומו של עולם .
4. "המחלוקת על ברסלב" היא שאלה חסרת כל פשר הגיוני בקרב כל החוקרים הבלתי תלויים שזקקו לסוגיה. היחיד ששופך אור על התופעה הוא החוקר דוד אסף בספרו "נאחז בסבך". לאחר מחקר מעמיק הוא מגיע למסקנה כי רק העובדה שחסידי ברסלב לא הסכימו להיכנע למרותו של הממסד החסידי השולט ותחת זאת שמרו אמונים לרבם המנוח ולמשנתו החיה, כשעצם קיומם מהווה תזכורת בלתי ניתנת להדחקה ולהכחשה כי החסידות יכולה בהחלט לשרוד ולהתפתח גם ללא ממסד האדמו"רים שלא כל אחד מהם אכן ראוי לכתר שקושרים לו מעריציו- יכולה להסביר את "נידויים" מהממסד.
5. התהללותם העצמית המופלגת של צדיקי עולם היא תופעה שכיחה ומוכרת (שאין כאן המקום להסביר את הכרחיותה ואת תועלתה) העוברת כחוט השני בקרב כל המיוחדים שבין ענקי האומה לדורותיה, למן התנא האלוקי רשב"י, דרך האר"י הקדוש, רבי חיים ויטאל, הרמח"ל, הבעש"ט, הגר"א ועד למי ששאל ללא מורא: " מי יגלה לרבים, לעולמים, לברואים, למלוא כל, ולגוי ואדם יחד, את הזיקים מלאי אוצרות אור וחום שהם אצורים בנשמתי פנימה ? כל אשר אדבר אינו אלא מכסה את זוהרי, מעיב את אורי !" והכריז ללא שמץ של ביישנות: "אם היו רבים מכירים את פנימיות הטוב המהותי שמאיר בקרבי- היו נוהרים אחריי, מתאבקים באפר רגליי ומצפים היו לכל תנועה מתנועותיי לקבל מהן דעת ואור חיים... אני איני צריך להתבייש כלל מלדבר על דבר עצמי ובזה אזכה לענווה באמת..."

ולסיום, בנימה אישית מלב כואב: לו אכן משכילים היינו כולנו לפתוח לרווחה את שערי מעיינות המרפא והנהרות המטהרים המפכים וגועשים מגדה לגדה בספרים עמוקי המחשבה ומשיבי הנפש של רבי נחמן מברסלב ותלמידיו- היינו חוסכים ללא ספק הרבה מן השאלות "הנוקבות והמביכות" באמת שמטרידות עד דכדוכן של מחשבה ונפש את הנער המתבגר בימינו וממלאים לא אחת את השו"ת הנכבד בזעקות נואשות להצלה.
האמירה שרוב גדולי ישראל חלקו על רבי נחמן היא נכונהgolani
הוא רצה שכוווווווווולם יהיו ברסלבים - הם לא הסכימו, מכאן שהם חלקו עליו. ואגב, גם השבת היה שאלות על רבי נחמן?
לא.רצון הרצונות
השבוע לא היו שאלות כי בשבוע שעבר היה וידוא הריגה, ז"א אחרי שבוע שעבר לכולם ברור שברסלב זו חסידות לא לגיטימית.
חוצמזה שאולי נגמרו החומרים המלכלכים על ברסלב, פשוט לא היה מה לכתוב.
...
 
 
והאמת?
זה כבר לא מעניין.
אז קוראי עולם קטן לא יצטרפו לתנועת המהפכה שמחוללים חסידי ברסלב בכל תחומי החיים, במיוחד בעבודת ה' של הנפש.
כואב עליהם,
אבל לא בכוח.
הפיסקה הראשונה מיותרת ומגעילההרועה
והתייחסות עניינית
1 נכון אבל היו מתנגדים לברסלב כמו בערך לכל דבר ביהדות.
2 לא מכיר אני אקבל כנכון, אבל מנגד זה מי מקשיב היום לאנשים האלה? לרבי נחמן יש חסידים ככה שעיסוק בדברים שלו רלוונטי יותר.
3 לא מכיר אקבל כנכון.
4 שטויות, כשאתה יוצר דרך חדשה לגמרי ברור שיתנגדו אליך בטח אם אתה מחדש דבר שהוא לא כ"כ פשוט בהסתכלות ראשונה.
5 אז? זה עדיין מצריך הבנה.
ולסיום, בנימה אישית מלב כואב: לו אכן משכילים היינו כולנו ללמוד מתוך אמונה אמיתית בקב"ה ומתוך חתירה לאמת היינו חוסכים ללא ספק הרבה מן השאלות "הנוקבות והמביכות" שהכותב העלה.
שכויח רק רציתי להוסיףyaar
רבינו אמר שהמתנגדים שהשאירו לו פתח הוא הצליח לעבור בו ומי שחסם אותו לגמרי ה' כבר הוציא אותו מהעולם...
חומר למחשבה...

ישר כוח צריך להגיד את האמת מבלי לראות אף אחד בעיניים
ואני רק צוחק מזה כל הזמן כל ה"רבנים" שמבלבלים ת'מוח על ברסלב וששוללים אותנו בכל מחיר מה הם מתעסקים בנו? אם  אנחנו שטוויות והכל שטויות שימשיכו הלאה... אבל כואב להם בפנים עמוק
שיהיה להם לבריאות ושימשיכו לחיות את השקר העלוב הזה שנקרא החיים שלהם
שרבינו יתגלה הכל יתגלה עד אז נשב בשקט ונקבל באהבה את הבזיונות שהכין לנו רבינו עוד מלפני 200 שנה

נ.ב רצון לגמרי הפסקה הראשונה רבינו כבר התייחס לזה בכמה מקומות בעניין מפורסמים של שקר ותורת לבן וכו'
אף רב לא שלל את ברסלבgolani
אתה לא יודע לקרוא? אני מאמין שכן. אז למה אתה משמיץ?
אה..הרועה
תזלזל ברבנים שדוחים אותך, מי הם בכלל שיזלזלו במחשבות שלך זה ממש מצדיק זילזול.
כל המקורות וכל המידע בעניין חשוב זהאנונימי (פותח)
http://www.shoresh.org.il/spages/articles/main.aspx?ID=1856

חדש!
סדרת מאמרים על הקשר בין הרב קוק לברסלב. שווה קריאה!
מתוך האתר 'שורש'.
האבינר המחוצף הזה..אנונימי (פותח)
איך רואים שהוא "שלח" לעצמו את כל ההודעות המגעילות האלה!
פשוט דוחה! גועל נפש של בן אדם!
כל הכבוד לרב חשין..  תשובות מא' עד ת'
פחחחחחחח...golani
הנה לכם רבותי, כך מתפחת קונספירציה. קודם כל "הוא שלח לעצמו את ההודעות האלה" ולאחר מכן התאורייה היא כבר בכלל לא תאוריה! היא אמת מוחלטת! אבינר מגעיל! יילללללללללללאאאאאאאאא בלללללאאאגגגגגגגגאןןן!!111 מוות לאבינר!!!1111
היי היי עד לכאן! מי אנחנו שנדבר?שיח השדה..
ה' ירחם איך מדברים פה לרבנים....1245
גם אם אתם חולקים על הרב אבינר. תדברו עליו יפה!!!!
כל מי שיודע תורה יותר ממכם (ובטח שהרב אבינר יודע...) צריך לכבדו,
כן,   גם אם חולקים עליו!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
היזהרו בכבוד תלמידי חכמים!!!
גולני, אתה ציני נכון?שמחה ואמונה
מותר ומצווה לדבר כך על אבינר.הוא לא רב!קראתיך
ואת זה לא אני אומרת.
הלוואי ולא תאכלו אותי!קראתיך
ביום בו זאת תהיה המצווה שתישאר לי לעשות אני אשמחהרועה
לבדוק את זה ולהחליט, בנתיים אני אלך לעשות מצוות פחות שנויותך במחלוקת ופחות הורסות את הנפש.
אפשר לחשוב כמה כוחות נפש זה דורש ...קראתיך
עזוב,פשוט לא נכנס לזה כי מי שלא רוצה להאמין לאמת ולרבנים שאמרו בעצמם,
אז אפשר להתווכח איתו גם עד שנה הבאה והוא לא יזיז ת'דעה שלו ממטר.
 
זה פשוט חבל.
גם אם הוא לא יזיז ת'דעה שלו ולא כלום..הוד':)
וזה עדיין לא סיבה לדבר עליו דברים כאלה רעים!!זה ממש לשון הרע!!
אני לא חושבת שמה שהוא עשה היה נכון!!ממש לא!!!אבל בכל זאת כתוב-
"הווה דן את כל האדם לכף זכות"
וזה אומר שלא נכון אותו ואנחנו לא יודעים בגרוש מה שעובר עליו..
וחוץ מזה אני שונאת שבגלל הלשון הרע הזה מתחילים לשנוא בנ"א וגם אח"כ אם האנשים האלה רוצים לחזור בתשובה אז החברה לא נותנת לזה בגלל כל הלשון הרע הזה!!
אממשירו למלך
באמת הדעות שלי מאוד זהירות כלומר.
בעבר הייתי מעריכה אותו מאוד וכו', הייתי קוראת דברים שהוא כתב
והראש אולפנית שלי למה אצלו בישיבה..
אבל באמת ששמעתי עליו וקראתי עליו כל מיני דברים לא טובים, לא ראויים
וכו'.
מצד שני אני לא רוצה להכפיש את שמו ולא שם של אף אחד מישראל..
לכן אני משתדלת להתרחק ממנו ומהדברים שהוא כותב וכו' אבל גם לא מעליבה
אותו בפומבי ..
זה באמת לא נראלי כ"כ ראוי הדברים שנכתבו פה..
 
 
זה לא לשון הרע!קראתיך
צריך להגיד לאנשים כדי שידעו ויזהרו לא להכשל בדברים חמורים בגללו.
אם לא נגיד איך הם ידעו?
 
ול-!!! את יכולה לחשוב מה שבאלך,אבל יש רבנים קצת יותר מעלייך שיודעים יותר טוב מה כן ומה לא.
ותאמיני לי שזה לא עושה להם נחת רוח לשבת ולהגיד לאנשים את זה.
 
נכון..אני יודעת שיש הרבה רבנים שהם המון מעלי!!כל ההוד':)
הרבנים מעלי!! הלוואי שהייתי קמצוץ מהם!!!
אבל יש גם רבנים גדולים שאומרים את מה שכתבתי לפני!!
וזה מה שאני שונאת במחלוקות!!לא יודעים לפי מה ללכת וכל אחד אומר לפי מה שנראה לו!!
הלוואי שהיינו יודעים קצת מה לעשות אבל בכל זאת כתבתי את מה שאני חושבת שזה לא נכון בכלל!!
בדיוק כמו שאת כתבת את הדעה שלך!!
קראתיך בקשה די!!שמחה ואמונה
אין טעם לדבר על זה, מה זה יתן לנו?.. אף אחד לא באמת יודע..
פשוט-
עשה לך רב והסתלק מן הספק- את לא בעדו? שיהיה לך בכיף.
 אם ה' ירצה הוא ימשוך אנשים לדעה הזאת גם בלעדיך......=]
הרב אבינר הוא בעצמו לא "קטלא קניה" כידוע.golani
ומה עם הרב עובדיה יוסף והרב טאו, הרב צפניה דרורי והרב מורדכי אליהו, הרבנות הראשית ועוד ועוד?  תלמדי קודם כל לכתוב בעברית ולא בלנגית ואז תתחילי לשלוח רבנים לגהינום.
זה לא דורש כוחות נפשהרועה
אבל זה כן משחית אותה, אני אל רואה סיבה להיכנס לזה.
מי אתם שתגידו מזה לשון הרע?שיח השדה..
תפתחי החפץ החיים.שמחה ואמונה
תדעי לך שכל מילה כמעט שאת אומרת זה לשון הרעהוד':)
למדתי שאפילו זה שתאמרי למישי שיש למישי אחרת חצאית יפה זה לשון הרע..ונכון!!זה קשה שלא להגיד לשון הרע!!אני ממש צריכה להתחזק בזה כי ממש כל יום אני אומרת לשון הרע בלי לשים בכלל לב!!הלוואי והיינו מצליחים!!
חחחחחחח עזבו אתכם, הויכוח הזה באמתמיכאל=)
שלא ישנה כלום. {אני אישית כמו "שירו למלך"} אבל באמת סתם חבל ללכלך ולהתלכלך "הוו זהירים בגחלתן של תלמידי חכמים שעקיצן עקיצת עקרב ונשיכתן נשיכת שרף וכל דבריהם כגחלי אש.
וסתם משהו חביב, זה ששלח את ההודעה הראשונה הוא חבר טוב שלי שבכלל מצטער עכשיו על כל הבלאגן שהוא עשה.. משעשע ביותר..
זה לא לשון הרע, אלא רכילות......יהודי מרמ"ג
מי אומר כךסולי הגינגי"
היה לך ספק בכך?golani
 
בתגובה^ לשאלה אם הייתי ציני.golani
אנשים, זה המדריך לקריאה נכונה של הודעות.
1. קיראו את ההודה
2. נישמו עמוק והסירו מעצמכם כל רבב של התלהמות.
3 תקראו שוב.
4. עכשיו תגיבו.
ילד טיפש.ii
מה שעשית עכשיו הוא שנאת חינם, עבודה זרה ושפיכות דמים - ואחרי זה אתה תתפלל על בניין ירושלים...
 
וזה בכלל בלי לדבר על הוצאת שם רע, ביזוי תלמידי חכמים ועוד עשרות לאוין שעברת עליהם.
יש הבדל בין לשון הרע,לבין לשון הרע לתועלת.קראתיך
מה שאומרים עליו זה לשון הרע לתועלת.
כדי שאנשים ידעו להתרחק ממנו.
וידעו להתרחק מבן-אדם שגורם לאחרים לעבור על עברות גדולות מאוד ובזדון.
אתה טיפש....יהודי מרמ"ג
א.כי לא הבנת אותו....
ב.כי ההודעה שלך לא נכונה.
זה שיש למישהו הסמכה ל"רב" לא אומר שבאמת הוא ריהודי מרמ"ג
אני בעצמי מכיר כמה "רבנים" שאני בקטנותי יודע יותר מהם....
אז מה? מי שמזלזל בי עובר על ביזיון תלמידי חכמים?
וחצמזה, שגם הנוצרים בהתחלה היו מלאי תורה.
אז הקללות שקיללו אותם, זה ביזוי תלמידי חכמים?
ובוודאי שיש להזהיר מ"רב" שרוצה לעצמו גדולה.
אז השאלה היא כאן מה הוא?
אם הוא באמת כזה אז קראתיך צודקת.
ואם לא, אז היא עברה על כל הבירות הנ"ל.
בכל מקרה, היא חושבת שהוא כזה ולא תוכלו לשנות את דעתה....
עזוב ת'קטע של הגדלות שהוא רוצהקראתיך
יש גם ת'קטע של להתיר בלי הפסקה שזה בא על חשבון אחרים והוא גורם להם לחטוא
 
חבר שלי שאל אותו אם זה הוא ואמר לו שלאסולי הגינגי"
הבהרה לכולםgolani
מה שאמרתי על הרה"ג שלמה אבינר שליט"א היה בציניות שנועדה לרדת על תאוריית הקונספירציה המטורפת שהועלתה על ידי "דוס בנשמה!" ולהציג את הקלות הבלתי ניסבלת שבה עוברים מתאוריית קונספירציה להסקת מסקנות.
נ.ב. לתשומת ליבו של הדיסלקט  הטרול ii.
אני הגבתי ל'דוס בנשמה'.ii
ולא - לא התכוונתי ש'דוס בנשמה' טיפש, אני לא מכיר אותו.
התכוונתי שמה שהוא כתב זה התנהגות ילדותית ומטופשת.
 
כתבתי זאת לאחר הרבה מחשבה, החלטתי שיש גבול. אם נעלבת - אני באמת מאוד מצטער.
צדיקים...די...הכל נכו!!ן אבל בוא נתקרב אל ה'!!!בסיעתא
חבל...על נפשינו האומללה....
תחזקו אותנו צדיקים בדיבורים קדושים מרבנו ולא בהבל הבלים של העולם הזה...
 
נכון צריך לדבר על העולם הזה בצורה הנכונה ובזמן הנכון זכינו בפורום של ברסלב בשביל להתחזק ברבינו...
שנזכה ביחד ללב בשר!!
 
חזקו אותי...
צדיקים!!!!
מה נכון?! הקונספירציות שנאמרו על הרב אבינר?!golani
מצווה  למחות על כבודם של תלמידי חכמים!
אשרינו שזכינו להתקרב לרבנואנונימי (פותח)
 
משו שראיתי היום..הוד':)אחרונה
זה כתוב בספר נצור לשונך פרק 5 סעיף ה'
המבזה תלמיד חכם:
אין לדבר בגנותו של תלמיד חכם ולהמעיט בערכו.
המעטת כבודו של תלמיד חכם בדברי גנאי-כגון "מידת ידיעותיו בתורה אינה מצדיקה את שמו"-לא רק שגורמת לו צער ובושה,אלא עלולה להביא לו נזק ממש עד כדי איבוד משרתו וסמכותו
(צינזור של הדוגמא מפאת האורך)
המשך...
אם חברך שואל אותך על כישרונותיו וכחו בלימוד של מישו אחר משום שהוא חפץ ללמוד עמו תורה ועליו לדעת אם הם מתאימים ללמוד יחדיו,אתה רשאי להשיב לו רק על הפרטים הנחוצים בלא להגזים.
ולעולם אל תשאל "האם הוא יודע ללמוד?" מלבד מקרה שמידע זה נחוץ לתכלית מעשית.
שאלה כזו שלא לצורך עשויה להביא לידי לשון הרע.
 
חוץ מהדוגמא לא צינזרתי כלום כדי שלא תחשבו שבכוונה צינזרתי..
אבל רק שתבינו שאסור להגיד עליהם לשון הרע שהוא לא לתועלת וגם תבררו אם האדם ששואל שואל לשמה או לסתם..ולא תענו פשוט למי ששואל סתם בצחוק בפורום גם אם הוא מתכוון באמת אלא רק בשיחה אישית או מסר"ש כדי שזה לא יהיה לשון הרע.  
הילולת רבנו הקדושאשר ברא
מחפשת מקומות שעושים הילולה לרבנו עם עזרת נשים..
באיזה איזור בארץ?ברגוע
ירושליםאשר ברא
תבדקי על "חוט של חסד"שלג דאשתקד
בעבר היו עושים שמחה גדולה כיאה לחסידי ברסלב. הייתי שם לפני כ20 שנה וזה לא היה בישיבה בשמואל הנביא אלא במקום אחר (והרב ברלנד היה חוגג עם חסידיו במתחם של ישיבת עץ חיים, במרכז העיר). בקיצור כנראה בשל ריבוי המשתתפים הם שוכרים מקומות גדולים שיתאימו לאוכלוסייה
לא רוצה שום קשר לברלנדאשר ברא
התכוונתי לומרשלג דאשתקדאחרונה
שזה בערך מה שעשו הברסלבים. אני מתאר לעצמי שמי שאז הלך לרב ברלנד, היום נמצא אצל הרב הרוש וכדו.
געגועצאצא

וואי אני לא מאמין שאני לא באומן...

יש בי רצון מטורף להיות שם עכשיו

ישר כוח על הזכות להיות בארץ ישראלפשוט אני..
שתזכה שרבנו יזמין אותך אליו בקרוב ממש!אשר בראאחרונה
אומן ראש השנההרשפון הנודד

מי כבר סגר כרטיס ומי עוד עובד על זה?

סבסוד נסיעה לאומן בפעם הראשונהMza
שלום לכולם, בעבר היו כאלה שמסבסדים נסיעה לאומן למי שנוסע בפעם הראשונה)אני נסעתי לפני הרבה שנים עם סבסוד מלא) עכשיו בעלי גם רוצה לנסוע (בפעם הראשונה) ואני מחפשת מי שיסבסד לו.. מכירים מישהו כזה?
מחפשת שיעורים בליקוטי מוהר"ןרק להידבק בצדיק

היי
אני מחפשת סדרת שיעורים בליקוטי מוהרן שמסודרת לפי הסדר של התורות שאפשר לשמוע אותם וללמוד איתם את הס"ק
אם מישהו מכיר רב שיש לו שיעורים אני אשמח לשמוע..
תודה!

ממליץ לקנות דיסק אונקי שיעורים של הרב טייכנרמבקש אמונה

אני קניתי לא מזמן, עולה 180 שקל, ולדעתי, שווה כל שקל!  על כל ליקוטי מוהר"ן מסודר, וגם על חגים.

מסביר הכל ממש יפה וברור ומוריד את הכל למעשה

אני גם חיפשתי שיעורים על הספר מהאינטרנט ולא מצאתי, עד שגיליתי את זה באתר "ברסלב נייעס" 

 

יש שם שיעורים שלו לשמיעה ישירה אבל לא הכל. את יכולה לשמוע ולשפוט אם זה מתאים לך 

להלן קישור שיש בו גם שיעור וגם פרטים על הדיסק אונקי

תורה ה' תניינא 'תִּקְעוּ אֱמוּנָה': שיעור מפי הגר"ש טייכנר #01 |♪ » ברסלב נייעס

 

תודה!רק להידבק בצדיק

השיערים הולכים גם לפי הסדר של התורות?

 

כן. הכל מסודר שם בתיקיותמבקש אמונהאחרונה
אשמח אם אפשר לקשר אותישאלה.אחת

למשאית/ וואן , של נחמנים, עם רמקולים והכל. בשביל חבר.

תודות מראש.

תבוא בזמן רגיל כל ערב למרכזית קשה לפספסכְּקֶדֶםאחרונה
אשמח לשמוע מכם על הסיפור הנלצע

לפני שאשלח אגיד מה שאלתי  ובקשתי.


1 - אשמח לפירוש לסיפור. מה הנמשל?

2- שאלה שתופיע בסוף הסיפור .


וֹד שָׁמַעְתִּי מֵהָאִישׁ הַנַּ"ל שֶׁשָּׁמַע בְּשֵׁם רַבֵּנוּ הַקָּדוֹשׁ שֶׁסִּפֵּר מָשָׁל לְעִנְיַן מַה שֶּׁצְּרִיכִין לְדַבֵּר עִם אֲנָשִׁים בְּיִרְאַת שָׁמַיִם וְזֶהוּ. פַּעַם אַחַת הָיָה גְּבִיר גָּדוֹל שֶׁהָיוּ לוֹ כַּמָּה אֲלָפִים וּרְבָבוֹת. עָשָׂה הֶעָשִׁיר הַנַּ"ל פְּקֻדָּה וְאָמַר כָּל מִי שֶׁצָּרִיךְ לִלְווֹת מָעוֹת יָבוֹא אֶצְלוֹ וְהוּא יַלְוֵהוּ מִסְּתָמָא הָיוּ עַל זֶה בַּעֲלָנִים [קוֹפְצִים] הַרְבֵּה וּבָאוּ אֶצְלוֹ אֲנָשִׁים הַרְבֵּה וְלָווּ אֶצְלוֹ מָעוֹת. וְהַגְּבִיר הַנַּ"ל הָיָה אֶצְלוֹ פִּנְקָס עַל כָּל הַנַּ"ל. פַּעַם אַחַת לָקַח הַפִּנְקָס בְּיָדוֹ וְהִתְחִיל לְעַיֵּן בּוֹ וְרָאָה שֶׁהוֹצִיא הַרְבֵּה מָעוֹת מְאד עַל עֵסֶק הַהַלְוָאוֹת וְאֵין אִישׁ שָׁם עַל לֵב שֶׁיָּבוֹא לְהַחֲזִיר וְלִפְרעַ לוֹ מַה שֶּׁלָּוָה מִמֶּנּוּ. מִסְּתָמָא חָרָה לוֹ עַל זֶה, וְהָיָה לוֹ עַגְמַת נֶפֶשׁ. בְּתוֹךְ הַלּוֹוִים הַנַּ"ל הָיָה אִישׁ אֶחָד שֶׁלָּוָה גַּם כֵּן אֵצֶל הַגְּבִיר וְאִבֵּד וְהִפְסִיד הַמָּעוֹת בְּאֵיזֶה מַשָּׂא וּמַתָּן עַד שֶׁלּא הָיָה לוֹ מִמָּה לִפְרעַ חוֹבוֹ וְהָיוּ לוֹ יִסּוּרִים גְּדוֹלִים מִזֶּה. הַיְנוּ שֶׁהָאִישׁ הַנַּ"ל הָיָה לוֹ יִסּוּרִים גְּדוֹלִים מִזֶּה שֶׁאֵין לוֹ לִפְרעַ חוֹבוֹ. וְהִתְיַשֵּׁב הָאִישׁ הַנַּ"ל בְּדַעְתּוֹ, שֶׁעַל כָּל פָּנִים צָרִיךְ לְהִתְרָאוֹת פָּנִים עִם הַגְּבִיר וּלְסַפֵּר לוֹ כָּל לִבּוֹ, בַּאֲשֶׁר שֶׁהוּא אָנוּס בְּדָבָר וְכוּ'. וּבָא אֵצֶל הַגְּבִיר וְהִתְחִיל לְסַפֵּר לְפָנָיו לִבּוֹ בַּאֲשֶׁר שֶׁאֵיךְ שֶׁקִּבֵּל אֶצְלוֹ מָעוֹת בְּהַלְוָאָה וְהִגִּיעַ זְמַן פֵּרָעוֹן וְאֵין לוֹ מִמָּה לְשַׁלֵּם כִּי הִפְסִיד הַמָּעוֹת וְאֵינוֹ יוֹדֵעַ כְּלָל לָשִׁית עֵצוֹת בְּנַפְשׁוֹ מַה לַּעֲשׂוֹת בָּזֶה. וְעָנָה הַגְּבִיר וְאָמַר לוֹ מָה אִכְפַּת לִי הַמָּעוֹת הַמַּגִּיעַ אֶצְלְךָ כִּי מַה נֶּחְשָׁב אֶצְלִי סַךְ קָטָן כָּזֶה שֶׁאַתָּה חַיָּב לִי כְּשֶׁתְּסַלֵּק אוֹ לְהֶפֶךְ נֶגֶד סַךְ הַכּוֹלֵל מֵהַהַלְוָאוֹת אֲשֶׁר עוֹלֶה לַאֲלָפִים וְלִרְבָבוֹת. עַל כֵּן רְצוֹנִי שֶׁתֵּלֵךְ אֵצֶל כָּל הַלּוֹוִים שֶׁלִּי וְתִתְבַּע אוֹתָם וְתַזְכִּיר אוֹתָם שֶׁהֵם חַיָּבִים לִי כָּל כָּךְ מָעוֹת וְלָמָה אֵין מְסַלְּקִין לִי. וַאֲפִילּוּ אִם לא יִפְרְעוּ וִיסַלְּקוּ אֶת הַכּל רַק כָּל אֶחָד יִתֵּן וִיסַלֵּק מְעַט מֵחוֹבוֹ גַּם כֵּן יַעֲלֶה אֲלָפִים פְּעָמִים כְּמוֹ סַךְ כָּל הַחוֹב וְהַלְוָאָה שֶׁלְּךָ. וְהַנִּמְשָׁל מוּבָן מִמֵּילָא וְהָבֵן


אשמח להבין , מה בכך ש1,000,000 שח למשל הם הרבה יותר מהחוב שלי שהוא על סך 300 שח? סוף סוף את החוב שלי לא שילמתי.. וכמובן מה זה אומר ברוחניות?

שכוייח...

אומןאשר ברא

אף פעם לא הייתי אצל רבנו.

ולפני התשובה הייתי בחוץ לארץ..

קשה לי לחשוב על לצאת מהארץ (בכללי) עכשיו אחרי כבר כמה שנים טובים שנהיה לי חיבור חד משמעי עם ארץ ישראל.


ובכל זאת אומרים לי שאצל רבנו זה משהו אחר.

האם זה ממש משהו אחר יותר מלהיות אצל הרשב"י?

כי לרשב"י לקח 17 שנים להזמין אותי בפעם הראשונה ועוד שנתיים בפעם השנייה.


רעיונות? מחשבות? הגיגים?

תודה!

אולי יעניין אותך