היום נפתח את זה מוקדם. למי יש דיבורים יפים לשבת?חצילים
מתייג ביינישים
@מדרשיסטית20
@חידוש
@נשמה כללית
@חדשכאן
@והוא ישמיענו

אשמח להרבה גם ממי שלא תוייג

תודה רבה⁦️⁩
ביינישים. מדרשיסטית.. חדשכאן
חחחחחח הייתי חייב😉חצילים
אין לך איזה דיבור נחמד?
ניר מנוסי - ❤️ *כל מה שאתה צריך זה אהבה?* 💘מישהו איתי
----
פינחס היה בנו של אלעזר הכהן ונכדו של אהרן הכהן – אך לא היה כהן בעצמו. הכהונה פסחה עליו. פינחס הפך לכהן רק כשהרג את זמרי וכזבי החוטאים ובכך עצר את המגיפה שהם המיטו על העם. מדוע התגלגלו הדברים כך ומה משמעותם?

אהרן הכהן, ובעקבותיו הכהונה בכלל, הם סמל לאהבה ושלום: "הֱוֵי מִתַּלְמִידָיו שֶׁל אַהֲרֹן, אוֹהֵב שָׁלוֹם וְרוֹדֵף שָׁלוֹם, אוֹהֵב אֶת הַבְּרִיּוֹת וּמְקָרְבָן לַתּוֹרָה".

אהבה היא רגש רך ועוטף, המפיץ אור של חסד לכל הסובבים וגם מעורר חמלה על כולם – "על כל פשעים תכסה אהבה". אך לאהבה יש עוד ממד, שנוטים פחות להעריך אותו ולפעמים, בטעות, אף לשלול אותו: צד של *דין, יראה ואף קנאה*.

מה ערך האהבה אם לא שומרים עליה? מה תוקפה אם לא נלחמים לתחזק ולהגדיל אותה? באהבה זוגית יש גם ערך של בלעדיות – כיצד זו יכולה להתקיים בלי קנאה שתגונן עליה?

שלמה המלך רמז לכך בשיר השירים: כפי ש"עזה כמוות אהבה", כך באותה מידה "קשה כשאול קנאה". רק ביחד עם הקנאה השומרת עליה יכולה להיות האהבה "אש שלהבת י-ה".

הכהונה פסחה על פינחס בכוונה: כדי שהוא יגדל דווקא כלוי, יתעצם עם מידת היראה שהלויים מגלמים, ואז 'ייבא' אותה לתוך הכהונה וישלים אותה. באותו אופן גם אנחנו צריכים לצאת לפעמים מהדימוי הפשטני והמתקתק של האהבה ולזכור: אהבה צריכה גבולות, אהבה דורשת עבודה, אהבה הולכת יחד עם קנאה.

יפה ממש, עכשיו קראתי(:נופת צוף


לא, הרגת אותי 😂😂😂מדרשיסטית20
אני מתלבטת אם זה אמור להעליב אותי או להחמיא לי
חחחחחח וואלה בנינוחצילים
מחמאה גדולה! אבל אסור לבן להחמיא לבנות אז אל תגלי לאף אחד!
תתייחסי לזה כאילו זה היה ברצינות

(ואגב. באמת אם יש לך משו יפה על שבת או על הפרשה אני אשמח)
חחחמדרשיסטית20
שולחת לך לפרטי סרטון של הרב שלי על הפרשה
(מחשש אאוטינג וכו')
את התלמידה היחידה שלו?חדשכאן
חח ממש לאמדרשיסטית20

לא הבנתי את פשר השאלה😅

3 קטעיםהרמוניה



באתי לכתוב משהו על התיוג של מדרשיסטית, אבל רואה שכבר נדוש...הָיוֹ הָיָה


תחשוב על תגובה פמניסטית שאהיה מרוצה ממנה 😉ברוקולי
חח בתור פמיניסטית שאני לא? 🤦‍♀️מדרשיסטית20
ברוקולי יותר פמינסטית ממך את אומרת?הָיוֹ הָיָה


אל תתחיל ברוקולי
חחח היא הגנה עליי כל כך יפה שלא נעים לומר 😜מדרשיסטית20
סתם סתם @ברוקולי 💕

(למרות שאם פמיניזם זה להאמין בזה שחשוב שגם נשים ילמדו תורה כדי שע"י זה יראת השמיים שלהן תגדל [ובלי כל השטויות של הפמיזם המערבי]-אז אני פמיניסטית גאה😁)
זו כוונתי בהקשר שלך^ברוקולי
אה, אז גם אני פמניסט גאה.הָיוֹ הָיָה


משמח לשמועוהוא ישמיענו


הָיוֹ הָיָה

אגב, או לא אגב, הכרזה זו אינה סותרת מאום מכל מה שאי פעם כתבתי כאן בסוגיה.

כמו בנות צלפחד, שחידשו פרשה בתורהמישהו איתי
@נשמה כללית זה בסדר🤭?

אל תנסה להמשיך את פנחס (ברעיון כמובן)
אע, לא מספיקהָיוֹ הָיָה

ואני בעד להשיב חמה...

נו אולי תזכה לכהונת עולם..מישהו איתי
לא דבר תורה אבל משהו שמטריד אותי בזמן באחרוןרואה אור
משה מבקש מנהיג מחליף. משה מבקש מישהו שידע להלוך לפי רוחו של כל אחד ואחד והקב"ה ממנה את יהושע "אשר רוח בו". הרוח בו, ביהושע, במנהיג. כמה מנהיגים יש לנו שהם לא בפוליטיקה? "אני תומך בבנט", "אני תומך בסמוטריץ'". יש מנהיגים שלא בפוליטיקה? אני לא שואל על רבנים כי בזה מעורב עניין דתי, אני שואל על 'אנשי מעשה'אם אפשר לקרוא לזה ככה. אפילו פוליטיקאים, כמה מהם התחילו ממש מהשטח? היחידים שיש לי בראש זה בן גביר מימין וסתיו שפיר משמאל.
יש לנו מנהיגים לא פוליטים?
תלוי למה אתה קורא מנהיגחצילים
לדעתי אין בפוליטיקה מישו כזה
אבל יש לנו רבנים מדהימים אשר רוח בהם שמובילים אותנו ברוך ה'
במהלך השבת חשבתי על זה שאולי האנשים עצמם השתנורואה אור
שכחברה התמסדנו והמוסדיות גורמת לאנשים לשקוע בפרטיות של עצמם

מנהיג זה מישהו שיכול להוציא אותך מהשיגרה שלך כי אתה סומך עליו
יפה מאדחצילים
הלוואי שנצא מהמוסדיות הזאת
סמוטריץ׳ התחיל גם מהשטחבן מכיר
קראתי כל מה ששלחתם ונהנתי מאד תודה רבה לכולם!חצילים
@מישהו איתי
@הרמוניה
@והוא ישמיענו
@מדרשיסטית20 ראיתי מה ששלחת ונהנתי ממש תודה רבה!
שבת שלום לכולם⁦️⁩
פשש, היה שווה לתייג אותה!הָיוֹ הָיָה

ביינישית מבויינשת למופת

חח מה נשמע, אני מרגישה שיחת היום 😂מדרשיסטית20

(התלבטתי אם היה כאן איזה נימת ציניות/זלזול קל, אבל נו שויין. נשחרר)

 

ו-@חצילים שמחה שנהנת

די נו בחייךבנות יאלה לריב
ואיך את עם זה?הָיוֹ הָיָה

וחלילה

משהו יפה משבתנופת צוף

תמצות קטן מהספר חיי עולם של הרב עדין אבן ישראל שטיינזלץ:

פנחס מקנא ולכן הורג מישהו ומה ה' אומר? "לכן אמר הנני נתן לו את בריתי שלום"

בריתי שלום? זה מה שמתאים להבטיח לו? הרי הוא כעס והקפיד.

ואז הרב שטיינזלץ נותן מקורות מהגמרא שכתוב על כהנים שם אוהבים(כמו אהרן שהיה אוהב שלום ורודף שלום..)ואם רואים כהן קפדן סימן שהוא לא כהן(בזמן שהיו "כהנים" שגם לא היו יהודים)
ועם זאת מקורות אחרים מהגמרא שמראים שדווקא יש לכהנים את מידת הקנאה והקפדנות

ואז הוא עושה הבדלה-

יש קנאה ב... שזו מידה רעה
ויש קינאה ל.. שזה מגיע מאהבה
שזה הדרגה הכי גבוהה של האהבה, התייחדות.
כשאוהבים מישהו באמת ורוצים שהוא שייך רק לי.
ולכן דווקא מי שהוא הכי אוהב, הוא הכי קנאי. ולכן בריתי שלום הכי מתאים

ואז הוא הביא מקורות גם מאליה הנביא(שיש מקום שכתוב שהוא פנחס) שהוא היה קנאי גדול והרג הרבה 
ומה כתוב דווקא עליו "הנה אנוכי שולח לכם.. והשיב לבבות על בנים ולב בנים על אבותם"


ולכן גם הרבה פוסקים אומרים שרק לישראל אסורה ע"ז בשיתוף. כי ה' מקנא לנו. אנחנו שייכים רק לו והוא לא רוצה שנזנה לאחרים.

לכן מי שאוהב את ה' באמת, הוא גם מקנא לו. אכפת לו באמת.


האא. וסורי על הפלישה, אני לא ביינישית🙈
 

יפה מאוד!מישהו איתי
זה מתחבר למה שהבאתי למעלה

ואני מרשה לעצמי לדבר בשם הציבור כאן ולקבל בברכה כל מי שמביא ד"ת, ללא הבדל דת גזע ומין
חחח חן חן תודה תודהנופת צוף

ברוך ה' שזיכה אותי!

*עם* הבדל דת 😡הָיוֹ הָיָה

לא עשה כן לכל גוי ומשפטים בל ידעום הללויה!

ומה עם זה?מישהו איתי
ודבורה אשה נביאה אשת לפידות היא שופטה את ישראל בעת ההיא (שופטים ד-ד).

וכי מה טיבה של דבורה שהיא שופטת את ישראל בעת ההיא ומתנבאה עליהם? והלא פנחס בן אלעזר היה בימים ההם.

מעיד אני עלי את השמים ואת הארץ, בין ישראל בין עכו״ם, בין איש בין אשה, בין עבד ובין שפחה הכל לפי מעשה שהוא עושה - כך רוח הקודש שורה עליו.

מצד שני אסור ללמד תורה לגוי.
אבל יש לרב גינזבורג מהלך על זה..

א.זה רוח הקודש יכולה לשרות לפי מעשיו לא אומר שנקבל ממנו תורההָיוֹ הָיָה

ב. עצם לימוד התורה שלו זה באמת שאלה (בפרט לדעת הנתיבות שמצוות "דינים" של ז' מצוות היא בדיני ישראל וכתורה. מה שמביא אותנו לידי המצב האבסורדי שחיובם לדעת את הלכותיהם בעצם מחייב אותם ללמוד חו"מ עם כל הנו"כ, כולל הנתה"מ והקצה"ח והתומים... הזוי)

א.היחס בין רוה"ק ללימוד תורה הוא נושא מעניין בפנ"עמישהו איתי
ב. באמת מוזר.
אבל לא צריך שכולם ידעו, מספיק בודדים.
ואנחנו יכולים ללמד אותם בלי כל הפרטים (בשהיל מה יש ככ הרבה אברכים)

האמת שצחקתי בהודעה הראשונה, ובשניה זרמתי איתך(:
האמת שבנ"ד זה לא יעזור כי יש גמרא שיותר קשה עלי...הָיוֹ הָיָה

גם אם נתייחס באופן כלשהוא ליחס בין רוה"ק ללימוד תורה, ישנה הגמרא "אדם לא נאמר אלא האדם, ללמדך שאפילו עכו"ם ועוסק בתורה הרי הוא ככה"ג" (ציטוט מהזיכרון, כנראה לא מדוייק) 

ואאל"ט הפוסקים (או תוס'? או הגמ' עצמה? פדיחות. לא זוכר) מסייגים דווקא למילי דידהו. וע"ז ק' מש"כ מהנתיבות...

חשבתי שהחילוק בין אדם להאדם הוא של תוסמישהו איתי
(שהאדם כולל גם גוים)
אוי אוי, בלבלתי לגמרי 🤦‍♂️הָיוֹ הָיָה

אתה צודק. 

הגמ' אומרת "כהנים לויים וישראלים לא נאמר אלא האדם, שאפילו וכו'"

תוס' הוא זה שנכנס לחילוק בין אדם הלאדם כדי ליישב על הקו' מ"אתם קרויים אדם".

 

לא נעים...

זה בע"ז נכון?מישהו איתי
איזה דף?

כן,הָיוֹ הָיָה

בהתחלה כזה, סביבות ג-ד-ה 

👍מישהו איתי
זו מחמאה בשבילי לזכור משהו יותר טוב ממך, גם חד"פ
אעהָיוֹ הָיָה

אני בטוח שזה ממש לא חד"פ.. אני זה שצריך ללמוד ממך.. 

אל תצטנע לי פה..מישהו איתי
אני?! אתה!הָיוֹ הָיָה

מה נריב על זה??מישהו איתי
שלוש ארבע ו...הָיוֹ הָיָה

לקיים מה שנאמר:

-נכון זה כיף להתווכח?

-דווקא לא

-לא?! בטח שכן!

-ממש לא!

-לא נכון!

-כן נכון!....

🎇🎆🧨

אני קובעתברוקולי

שניכם תלמידי חכמים גדולים מאוד
אני נכנעמישהו איתיאחרונה
כידוע שנשים סומכות.
חן חן..
ואגב באמת:הָיוֹ הָיָה

מפורסם שהרב עמיטל שאל - למאן דאמר שגר לא יכול להתנבאות, איך יכול להיות שבלעם, שהיה גוי גמור, התנבא?

איהו מותיב לה ואיהו קא מפרק לה: בפרשה שאתון יכולה לדבר, אכן גם גוי יכול להתנבאות.

 

 

מעניין מה אומרים גושניקי זמנינו על הגזענות הזו.

את מי לתייג?

ולא רק שהיה נביא,משווים אותו למשה רבינונופת צוף

מנביאי אומות העולם

 "'ולא קם נביא עוד בישראל כמשה' בישראל לא קם, אבל באומות העולם קם! וכו', ואיזה נביא היה להם כמשה, זה בלעם בן בעור" (במדבר רבה יד יט).

הי הי אל תדבר עליהם, אחרת באמת נריבמישהו איתי
ופשוט שהרב עמיטל אמר את זה בבדיחותא

והאמת שבדיוק שבת שעברה דיברנו על זה קצת בשולחן שבת.
הפנו אותי לרמבן שאומר שזו לא היתה ממש נבואה, יותר כמו קסמים (לא עיינתי בפנים).

צריך לעיין בזה יותר, איך זה מסתדר עם יודע דעת עליון וההשואה למשה רבנו (כיו שכתבה @נופת צוףועוד

לי היתה מחשבה קצת נועזת אבל אני ממשמלא סגור עליה ולא מצאתי כ"כ סיעתא לדברי (גם לא חיפשתי)

וגם על האתון יש הסברים, שזה היה סוג של מחזה וכו (דיברו על זה בפורום ביהמ"ד)
אתה גושניק אתה?הָיוֹ הָיָה

ואינסיכוי שבאמת נריב 🤭

 

וכן, ברור שבבדיחותא, אבלאבל..

 

לא הייתי מעולם בגוש, וכמדומני שגם לא בבנותיהמישהו איתי
אבל מכבד ומעריך וגם מחבב את ראשי הישיבה זצ"ל ושליט"א, וגם את הרמים..
אה, גם אני הָיוֹ הָיָה


נו אז מה אתה רוצה מהגושניקים דהיום?מישהו איתי
הם ממשיכים את הרב עמיטל גם בדברים שפחות נעימים לך (ולי..).
כידוע עמדותיו המדיניות לא היו בגוש אמונים.
(הערת אגב לא קשורה- אני מקוה שאתה יודע מי עוד מגדיר את הרב עמיטל כרבו, למרות שהוא לא בדיוק מלמד בגוש)
אה, פשיטאהָיוֹ הָיָה

לפעמים הם ממשיכים דווקא בדברים שפחות נעימים

(ככלל, לא בטוח שהם אשמים... יש לי הקטן צד לא זניח שמבחינה חינוכית זה היה מוכרח להגיע לידי כך. וד"ל)

 

ולגבי ההערת אגב - וודאי וודאי...

וכמה עצוב שבהמשך חייו התייחס אליו באופן לא ראוי. כפי שעשה גם לרב נוסף... אשר לשניהם הוא חייב את הישארותו בעולם התורה.

ותוספת קטנה;)נופת צוף

הרבה כהנים היו קנאים, זה התחיל מלוי. זה הסבא שלהם "הכזונה יעשה את אחותינו?"
וגם החשמונאים ויש עוד מקורות תביאו אתם;)

ידוע שאסור להתעסק עם מישהו שהוא כהן, מרוקאי ובכור..מישהו איתי
זה ממש מסוכן(:
האמת שמעתי משהו דומה למה שכתבת בהתחלה בצורה קצת אחרתרץ-הולך
כתוב "פנחס בן אלעזר בן אהרון הכהן השיב את חמתי...הנני נותן לו את בריתי שלום" מה הקשר?! אהרון אהב אנשים ופנחס רצח אנשים! פנחס עשה מעשה של דין ואהרון של חסד!
התשובה שגם אהרון וגם פנחס עשו את מה שעשו מתוך דבקות מוחלטת בה' יתברך, כשצריך משתמשים בדין וכשצריך משתמשים בחסד.
לכן לא מפתיע לראות בספר יהושע כשאפרים וחצי המנשה חוזרים לאחור ונשלחת משלחת בראשות פנחס לבדוק למה הם מפרים את השבועה, ושם פנחס למרבה ההפתעה לא מקנא והורג אותם אלא מקשיב לדבריהם ומקבל אותם, כי המידה שלו זה להקשיב למה שה' רוצה ולפעול על פי זה ואצל ה' לפעמים משתמשים בדין ולפעמים בחסד.
ושיהיה לנו שבוע טוב!
זה בסדר, הותרו שבטים לבוא זה בזה...הָיוֹ הָיָה

כבר תייגו פה את @מדרשיסטית20 בתור ביינישית, אז אפשר להעניק גם לך את העטרה

אני מעדיפה לוותר עליהנופת צוף
עבר עריכה על ידי נופת צוף בתאריך כ"ד בתמוז תשפ"א 13:12

ולהיות אישה פשוטה🤦‍♀️
אבל תודה(:

הרב בעולת ראיהטיפות של אור

מסביר שבניגוד לכל שאר המצוות, בקנאות הכוונה חייבת להיות רק לשם שמים. לכן הקב"ה ייחס את פנחס לאהרון, להודיע שגם הוא היה אהוב לכל ורודף שלום

הרציה אומר שיש קנאות שבאה מתוך טהרה, ויש קנאות שבאה מתוך כעסנות ומידות לא מתוקנות. אפשר ממש לשמוע בטון, בנימת הדברים. ולמרות שהיו שם גדולים וקדושים, רק פנחס היה ראוי לקנא

וכך מספר הרציהטיפות של אור

סיפר לי חתנו של צדיק אחד, הזוויעהילר רבי, שפעם בא אליו אחד מהכת הידועה של קנאים, אשר בוערת להם יראת שמים. הוא ביקש שהרבי יעזור לו להילחם נגד פורקי עול וכו'. דיבר ודיבר באיזה מין קדושה חוצבת להבות אש. הגאון, הצדיק, הנחמד והפיקח, שמע, שמע. אחרי ששמע, אמר לו: כל זה עצבנות! בעד עצבנות לא מקבלים עולם הבא. עולם הבא מקבלים על קנאות טהורה ממקום התורה. ובכך גמר עם הבחור הזה.

שכוייחמישהו איתי
שנזכה..
ראיתי רק עכשיוארץ השוקולד
מה הכוונה בדיבורים נחמדים?

דברים כיפים שהיה השבוע?
דברים שאתה גאה בהם?
דברי תורה?
דברים שיכולים לעורר מחשבות?

אם דברי תורה:
פרשה קודמת:
1. קרבן התמיד וההתמדה.
2. נחלות ובנות צלפחד:
א. לדרוש מה שנכון גם אם לפעמים יש לנו רווח מזה.
ב. לא להתבייש ולשאול כשיש שאלה.
3. נקמה במדיין, לזכור שלפעמים יש רע שעלינו לטפל בו.
4. בחירה ביהושע ולא בפנחס:
א. מנהיג נבחר כתוצאה ממכלול ולא מהתנהלות אחת יוצאת דופן.
ב. ההתמדה בדרך הנכונה לעומת הבחירה הנכונה במקרים קשים ויוצאי דופן, מה טוב ומה חסר בכל מידה כזו.

פרשה הבאה, בלי נדר בהמשך (מוזמן להזכיר)
פורום תורני דתי לאומירוצה להשתחרר

מכירים את פורום אוצר החכמה? לתורה? ועוד כמה קצת פחות מוצלחים?

יש הרבה פורומים תורניים חרדיים. הראשונים שהזכרתי מוצלחים מאוד בהרבה מובנים, פעילים, ואפשר למצוא בהם דברים מעניינים גם לאחר זמן.

האם יקום פורום תורני דתי לאומי? שיהיה ברמה, פעיל, לגופו של עניין (בדרך כלל כמובן), ומעניין?

תגיד אוצר החוכמההפי

תגיד לי אלפי ספרים תורניים ב"ה שעזרו לי שנים

באיזה הקשר זה פורום? 

תחפשי בגוגל 'פורום אוצר החכמה'רוצה להשתחרר

ותגלי מקום מעניין מאוד. זה לא 'אוצר החכמה' עצמו - ספריית הספרים הענקית, אם כי יש ביניהם קשר כמובן.

זה פורום תורני, רובו חרדי אך לא כולו. חלק מהכותבים מוכרים (הרב איתם הנקין ז"ל, יבל"א הרב יוסף בדיחי, הרב יואל קטן, ועוד מן הסתם), אם כי כולם משתמשים בשמות אנונימיים כמו כאן.

זה קצת מצחיק אבלנקדימון

מי ששם בפורומים אלה מי שנחלשו רוחנית והתדרדרו לפורומים. אצלנו, החזקים לא משוטטים בדברים כאלה באינטרנט וממילא לא תראה מקבילה.

 

זו פרשנות בלבד.

לא חושב שזה נכוןרוצה להשתחרראחרונה

כלומר, מן הסתם יש שם רבים כאלה, אבל ודאי לא כולם. יש שם אנשים גדולים, ידענים ומעניינים, יראי שמיים בהחלט.

חלקם גם רבנים מוכרים, כפי שכתבתי להפי.

בסוף השימוש בכלים כאלה מועיל לפיתוח של שיח תורני, לפתרון שאלות, ועוד.

אה, ואני מכיר חברה חזקים מאוד אצלנו שמכירים את הפורומים האלה. כל מי שמחפש באינטרנט מדי פעם תשובות לשאלות תורניות עיוניות (לא הלכתיות פשוטות), כמעט בטוח נפגש בזה. דווקא חברה ברמה גבוהה לדעתי. אז אמנם הצדיקים הנ"ל אינם משוטטים יומם ולילה באינטרנט, אבל יוצא לפעמים להיכנס.

ממש מושך אותי כל הנושא הזה של בניה ויצירהרק נשמה

עכשיו יש לי אפס ניסיון אבל אני ממש רוצה לדעת לעבוד עם חומרים לעשות חריטות בעץ לבנות רהיטים וכאלה לא בקטע של מקצוע סתם כתחביב אבל אין לי מושג איך מתחילים וגם איך משלבים הכל עם לימודי תואר

יש למישהו רעיונות לקורסים או סדנאות או ליודעת מה?

פשוט להתחיל, בכל דרך, להשקיעזיויקאחרונה
מהאינטרנט בשלב א', ואחר כך תתקדמי לדברים ממשיים יותר
דייטיםאבוד
בנות תעזרו לי, אני לא מבין אני לוחם משוחרר נראה באמת טוב, אבל בנות פוסלות אותי סתם, מה קטע?
הפורום הלא נכוןארץ השוקולד

יש פורום לנו שנועד לזה.

לגופו של עניין, יש מגוון סיבות להחליט שכן או לפסול, לא הייתי מניח שהמראה היה הסיבה.

מוזמן לשאול בפורום לקראת נישואין וזוגיותפשוט אני..אחרונה
עבר עריכה על ידי פשוט אני.. בתאריך א' בטבת תשפ"ו 22:03

ו...

בנות הן לא בנים, תחליף דיסקט 🤭

פלאפון חדש. באיזה מחיר כדאי? מה היתרון של דגם יקר?מתיעצת28

אממ... מניחה שזאת שאלה קצת מצחיקה וילדותית כי זה כמו לשאול למה יש רכב שעולה 50K ולמה פרארי עולה 300K..

ובכל זאת.. אני רוצה לקנות סמארטפון חדש אחרי 5 שנים..  מה היתרונות לקנות ב2000 ולא ב1000/1500 ש"ח? ואולי בכלל כדאי חד"פ להוציא 3000 ש"ח?

 

השאלה מה חשוב לךפשוט אני..

לדעתי, לאדם הממוצע טלפון ב-1,000 ש"ח (מהדור האחרון של שיאומי למשל) יכול לספק את כל הצרכים +++. 

 

אבל אם למשל חשוב לך מצלמה מעולה, כזאת שתאפשר לך לפתח את התמונות שצילמת בלי שיראו שזה צולם בטלפון (כלומר בלי פיקסולים, מריחות וטשטושים), אז המחיר כבר קופץ פי כמה...

 

נתונים נוספים שאם הם חשובים לך, יכולים להשפיע על המחיר: עמידות למים ואבק, בהירות מסך (לנוחות צפייה באור שמש), עמידות לנפילות, זיכרון RAM (ככל שגבוה יותר - הטלפון יוכל לשרוד יותר משימות גם בלי להאט ולהיתקע), קליטה של דור 5 (מאז שיש לי דור 5 - אני כבר לא מחפש WIFI באף מקום, כי האינטרנט שלי במכשיר יותר מהיר מרוב הרשתות הביתיות), אפשרות לסים וירטואלי (בשביל להתחבר לחברות סלולר בלחיצת כפתור בלי צורך בסים פיזי, כולל למשל אם רוצים חבילת גלישה בחו"ל כמעט בחינם), טעינה מהירה, סוללה חזקה...

 

מכשיר שמצטיין בכל מה שכתבתי עכשיו, כנראה יעלה לפחות 3,000 ש"ח. אבל מי שלא חייב את כל התכונות האלה, בהחלט יכול לקנות מכשיר פשוט יותר.

נקודה למחשבה: מכשיר פשוט של היום שעולה רק 1,000 ש"ח, הרבה יותר משוכלל ומתקדם ממכשיר דגל שעלה לפני 5 שנים 3,000 ש"ח.

מצטרף לנאמרנפשי תערוג

הכל תלוי מה תרצי לעשות עם זה

לאחרונה קולגה רכשה את הדגם האחרון של אייפון הכי טוב.

עלה 7000+

שאלתי אותה מה הצורך, היא הסבירה שהיא מצלמת הרבה סרטונים לפרסום העסק שלה והיא חייבת שזה יהיה הכי טוב שיש


לעומת זאת.

אצלי התכונה הכי חשובה במכשיר סלולרי זה אינפרא אדום. לצורך שליטה במזגנים במקום עבודתי. לכן חיפשתי דווקא את התכונה הזאת. 

את חייבת להגדיר לעצמך מה אופי השימוש שלך בוזיויק

כי זה יכול להיות כלי זניח שאת לא נוגעת בו כמעט וזה יכול להיות מרכז היום שלך ללימודים / עבודה וכאלה.

אם למשל את מצלמת ועורכת סרטונים זה גם שיקול ובגלל זה כדאי לחשוב עם עצמך מה הפונקציות שחשובות לך ומה התקציב.

כמו שכתבו כולםפצל"פ

זה תלוי למה את משתמשת...

וגם לכל חברה ודגם יש יתרונות וחסרונות


אני מציע לך אם את באמת פחות מבינה ומכירה את העולם הזה של מפרטים של פלאפונים וההבדלים ביניהם

אז פשוט תכתבי מה השימושים שאת עושה בפלאפון וכמה מהם במקביל

אם בא לך אז יכולה גם לומר איזה מכשיר יש לך עכשיו ומה את מרוצה ולא מרוצה ממנו ככה יהיה מקום להשוואה וידעו לתת לך יותר מדויק

אם יש לך גם חברה של פלאפונים שאת רוצה רק מהם אז תכתבי

מה הצורך?משה

מכשירי ביניים (1500+) מספיקים לדעתי לרוב השימושים. אני עצמי מסתפק במכשיר ביניים שקניתי בפסח של 2021 ועבר מאז קצת שדרוגי תוכנה קצת יותר מורכבם (כן, בניתי לו רום !). הוא אחלה ומשרת אותי יפה לבינתיים.

קנית בסוף גלאקסי כלשהו אבל אל תשאלומתיעצת28

נמחקה לי כל היסטורית הצטאים בווצאפ במכשיר *הישן* .. ואחרי דו שיח ארוך עם הצאט GPT/גמיני נראה שאין לי שום גיבוי... מצד שני אם להיות רציונלית מה כבר איבדתי? הודעה ממשהי מהעבודה שמארה לי כמה אני מיוחדת.. נראלי נחיה.. 

תתחדשי🤗 ומעכשיו את מקפידה לגבות את הדברים בסלולריפ.א.

שלך באופן שוטף 

תתחדשי! נשמע לא קריטי בכללזיויק
"הודעה ממשהי מהעבודה שמארה לי כמה אני מיוחדת.. "יוני.ו.אחרונה
נשמע די מבאס לאבד חחח
כתיבה ברשתות חברתיות: מה אתם אומרים עלחסדי הים

הכלל לא לכתוב למישהו ברשתות החברתיות אלא אם כן הייתי אומר לו את זה בפנים או שדווקא המרחב נותן לבן-אדם אפשרות להביע את דעתו באמת מה שהוא לא יכל לעשות בפנים של הבן-אדם?

איזה צד עדיף.

תמיד עדיף לבחור באופציה הראשונה.בנות מרכלות עלי

זה מונע מהמצב להדרדר למקומות לא נעימים.

הבעיה שזה מונע יצירתיות וכנות.חסדי הים

יש צד טוב שאפשר להתבטא ככה, כשאתה ממש לא מול השני.

השיקול שלך מאוד רציני, וזה יכול למנוע הרבה דברים לא נעימים.

קשה להכריע.

ברור לי, צריך להיזהר מאוד במה שכותבים, אבל אולי לא יותר מדי.

כלל נחמדזיויק
נראה לי רחוק מאד ממה שהולך שם
דווקא פנים מול פניםהפיאחרונה
יותר קל לי
חברים - אלו שצופים מדי פעם בסרטים\סדרותשפיכת לב

כמה הייתם מוכנים לשלם עבור שעת וידאו, עבור מעבר על כל התוכן וסינון המקומות שבהם יש בעיה של צניעות (נניח שניתן לבחור מידה - עירום, בגדי ים, או גם מקרים גבוליים יותר כמו שמלות לא צנועות וכד') חותך ומסדר את הקובץ הסופי לצפייה?  אני מדבר פר שעה (נניח לסרט שאורכו שעה וחצי: אני מוכן לשלם 2 שח).

לא הבנתי מה השאלהבנות בזות לי

אתה שואל כמה היינו מוכנים לשלם בכדי שיצנזרו לנו סרטים? אם גוי היה עושה את זה.. הייתי משלם הרבה.

בטח לא 2 שקל..

בעיתונות הכתובה פתרו את הבעיה בצורה יותר חכמהפ.א.

במקום לצנזר ולשפר את בעיות הצניעות בעיתונות החילונית, יש עיתונות המותאמת לציבור הדתי.  

נראה לי מוזר לצרוך תוכן ומדיה עם בעיות צניעות גם אם יש מי שיחתוך וידביק וינקה את מה שמפריע. 

אם זה חותך לגמרי את החלקים הבעייתיים..בנות בזות לי

ולא רק מצנזר בקטע של להסתיר, אז אולי יש בעיה אחרת של עצם הסרט והתוכן שלו. זה כבר דבר אחר..

לא הבנתי כלוםכְּקֶדֶם
ומרגיש לי לא מתאים בכלל 
אם הייתי צופה, הייתי משלם אלף שקל לכלחסדי הים
דקה, אבל הכסף זה גם סיבה לא לצפות.


יש גם בעיה של אלו שצופים כדי לסנן, אבל אולי אתה מתכוון אם איזה אלגוריתם.

הבהרה חשובהשפיכת לב

מדובר כמובן על סרטים או סדרות שבגדול הן 'נקיות', אבל לפעמים יש פתאום כמה שניות של בעיה.

הסינון מתבצע ע"י AI ולא ע"י שום אדם יהודי וכד'.
השאלה הייתה האם מבחינתכם הייתם משקיעים סך מסוים שעבור כל סרט או פרק שאתם צופים - תוכלו לשים אותו בתוכנה שתעבור על כולו ותחתוך את המקומות הבעיתיים.

אם זה נקיהרמוניה

גם מבחינה רעיונית אז כן

אבל הרבה פעמים סרטים אפילו בלי קשר לחוסר צניעות לא תואמים את הלך הרוח של יהודי.

 

נ.ב

המטרה של סרטים היא לא לשרוף את הזמן או להוות ריגוש אלא ללמד דרך חוויה

כי זה גם ככה מחנך מהדלת האחורית... אז צריך לראות שזה עונה גם על זה 

וזה מסובך, לכן הפיתרון הוא כמו שכתב @פ.א. 

הייתי קוראת לזה נקודות למחשבה/ מסר, אבל לימוד?נפש חיה.
חינוך בעיניי הוא לא דרך סרטים ודומיהם
למה?הרמוניה

סרט זו חוויה חזקה ולכן זה כלי שאפשר לרתום אותו לקדושה את לא חושבת?

אנשים הולכים לסרטים, להצגות, כדי להתענג, להתנתקפ.א.

לשעתיים מטרדות היום יום, מלחצים ודאגות.

הולכים לקולנוע או צופים בבית בסרט, יוצאים להצגה,  כדי להכנס לזמן קצר לעולם אחר.  ההפוגה הזו מעניקה למוח "מנוחה" מרעשי הרקע של המציאות.

לפעמים אנחנו נהנים אפילו מסרטים שגורמים לנו לפחד או לבכות. זה קורה כי המוח שלנו יודע שזה "רק סרט" 🙃


 

מי מחפש לקבל שעת חינוך בצפייה בסרט?

לשם כך יש שיעורים ולימודים.

 

אני חשבתי על סיבה אחרתנפש חיה.

סרט הרבה מחצין דברים ומציג אותם בדו מימד ולפעמים תלת מימד חזותי

יש נושאים יפים וחשובים שמעבירים אותם בסרט,

עדיין הדיבור ןהעומק שבשיח או לימוד אמיתי מתוך ספר, נותן מימד אחר שא"א להעביר בצורה שטחית וצבעונית

נראלי שמסר או תוכן אמיתי או רעיון זה דבר שצריך עיבוד או שיח עמוק, לא דרך רדודה

שתעביר אותו

או תתיימר לחנך איתו  

..הרמוניה

בסרט יש יתרון שאין בלימוד מספר וכן להיפך.

זה כמו סיפור רק בצורה משודרגת וחיה יותר. בעיניי אין רע בלשלב... כל עוד הסרט חיובי.

ולאו דווקא בתור שעת לימוד, גם בשביל העשרה.

..הרמוניה

בין אם תרצה ובין אם לא הסרט מעביר מסרים, ובצורה הכי חזקה שיש... שאגב המטרה שאתה מתאר לענ"ד לא אידאלית בכלל. זה לברוח מהמציאות. אבל אם כבר, אז לפחות שיהיה משהו יחסית מועיל ולא מזיק. (מסייגת שאין בעיה בעיניי שיציאה לסרט תהיה שעת בילוי מדי פעם, אבל שוב שזה יהיה סרט חיובי)

מנסה להבין אותך - למה את מתכוונת לברוח מהמציאות?פ.א.

בניגוד למדיום ויזואלי שבו הכל מוגש לנו "מוכן", הקריאה דורשת מאיתנו להיות שותפים ליצירה. כששוקעים בספר טוב ומעניין, אנחנו בונים בדמיון שלנו את הדמויות, את תיאור המקומות, המוח שלנו הוא זה שמפיק את הסרט מהמילים הכתובות. וממש נכנסים למציאות המתרחשת בספר, ומתנתקים זמנית מהמציאות סביבי בזמן שאני שקוע בספר.  

וכשעוצרים באמצע קריאת ספר וחוזרים אליו כעבור יום/יומיים, שוב צריך להכנס למציאות המדומיינת של העלילה. 

התכוונתי לגבי המטרה של הצפיה.הרמוניה

סרט יכול למלא בהשראה, להעשיר וללמד כמו ספר, אבל אם המטרה היא להסיח את הדעת מהמציאות אז משהו במציאות לא תקין. אלו שתי מטרות שונות. לא קוראים או צופים רק בשביל להפעיל את הרגש ולכבות את השכל... מסכים?

המטרה היא הנאה נטו, בילוי חברתי נעיםפ.א.
הולכים לסרט, להצגה בתיאטרון , להופעה של אומן מוכשר, כדי להינות. כדי לגוון את השגרה של עבודה, בית, נסיעות. אנחנו מחפשים רגש. בין אם זה לצחוק מכל הלב, להתרגש עד דמעות, או פשוט להתפעל מיצירה טובה.


וככה גם מספר טוב.


נראה לי מרחיק לכת להגדיר יציאה לסרט שנהנים ממנו, ובעקבות כך התנתקות לשעה/שעתיים, כבריחה מן המציאות. 

אין בעיה עם בילוי מדי פעםהרמוניה

כי המטרה מוגדרת, כמו שמכניסים מנוחה בלו"ז אבל זה לא מה שהיה נשמע שאמרת. חוץ מזה גם בילויים צריכים להיות כשרים, ותאמין לי שאין בזה אמצע בד"כ... או שזה חיובי וממלא, או שזה מוריד.

חזרתי לקרוא עכשיו את התגובה מאתמולפ.א.

אכן אפשר היה להבין ממני משהו אחר ממה שהתכוונתי

 

אז אני בא להדגיש שאני מדבר על יציאה לבילוי מידי פעם כדי להינות מהפנאי ולא כדי לברוח ממציאות חיים, מצרות ובעיות. 

אוקייהרמוניהאחרונה
לא ברור לי איך זה יעבודברגוע
אתה תוריד את הסרט בצורה לא חוקית ואז תצנזר אותו בעזרת התוכנה שלך? אתה הרי לא יכול לצנזר את הסרטים/סדרות כשהם באתר המקורי שלהם (רימון אולי כן יכולים).
המקום שלכם בעולםזיויק

הוא קיים בכלל? הוא ברור לכם?

יהיה ברור אי פעם?

איך אחרים רואים את המקום שלכם?

זה למעשה תפקיד? שליחות? כישרון?

רק מי שהבין את השאלה שיענה. תודה 🙂

אולי הבנתי, אז-הרמוניה

אין לי "מקום" בעולם... אני כאן כל רגע שה' מחליט שאהיה כאן, כל רגע מחדש. 

שליחה, כל מה שיש לי זה מה', ממה שהוא נותן לי משתדלת לתת.

אחרים רואים את מה שאני באמת מכוונת. כשאני מצליחה באמת לכוון ולהיות בתודעה של מה שכתבתי לפני- אנשים רואים את זה, זה ממש כאילו "שם ה' נקרא עליך ויראו ממך". יראת כבוד כזו.

אבל לא תמיד אני ככה, וכשאני פועלת ממניעים אגואיסטים זה ניכר.

זה לא יוצר פיזור? לא עדיף מיקוד? יש דבר כזה בכלל?זיויק
תלוי אולי בסוג האנשים? איך הקב"ה עובד עם היצורים שברא?
לא, כיהרמוניה

אין לנו תפקיד אחד בעולם חוץ מלעשות את רצון ה' ולהתקרב אליו.

וזה כן בא ביחד עם מודעות עצמית, לראות מה הכלים שה' שם לך.

אם זה יכולת לשמח אנשים, אם זה לימוד שאתה צריך להפיץ... מבינים את זה לפי מה שקורה איתך, אתה יודע במה אתה טוב, ועדיין כל פעם ה' שם אותך בסיטואציה אחרת, כל רגע בפני עצמו. 

יכול להיות שאתה אדם תוסס ואתה יודע איך להשתמש בזה לטוב אבל עכשיו ה' רוצה אותך בפקק ולראות איך אתה מגיב ואם תתעצבן. זה מלא דברים. המגמה היא אחת.

בלבלתזיויק
כי אישרת שבאופן כללי יש מיקוד בתכונה, גם אם יש יוצא מן הכלל.
התכונה היא לא המיקוד בעינייהרמוניה

היא הדרך, לא המטרה. 

מי שמתקבע על התכונה שבעיניו היא התפקיד שלו עלול לחטוא לעיקר.

הטלת כאן פצצהזיויק

כי תמיד חשבתי שכישרון ויעוד קשורים זה לזה.

תוכלי לבאר את כוונתך?

אין לי כוחהרמוניה
בעיהזיויק
😆
היעוד שליoo

ברור לי מאד

לעשות טוב לעצמי ולאחרים

ללמוד ולהשתפר מיום ליום


אני לא מוטרדת ממה אנשים אחרים חושבים על התפקיד שלי

את התפקיד שלי רק אני קובעת ושאחרים יתעסקו בתפקידים שלהם

זה לא יעוד של כל אחד?זיויק
חשבתי יותר בכיוון של משהו ממוקד: לדוגמא חסד, רפואה, שליחות ציבורית, יצירה, חינוך, ביטחון, קדושה וכאלה
זה יכול להיותoo

יעוד של כל מי שרוצה בזה

לא רואה צורך לתחום את תפקידי לתחום מסוים 

לגמרי הבנתי את השאלה. עונה:די שרוט

בסוף, זה תלוי במינון של כמה אתה צורך. כי אם תגזים אתה בסוף תמצא את עצמך בחמש לפנות בוקר מתעורר ליד פח זבל עם גרביים שהם לא שלך.

 

ככה זה בחיים. צריך לקבל אותם כמו שהם. כל ניסיון להתכחש להם נועד לכישלון. כי מה הם החיים אם לא צבר אירועים שמפריעים לנו לישון?

מתברר עם הזמן-יש כיוון אבל רק ה' יודעהרשפון הנודד
אם רק ה' יודעזיויק
אז איך אתה גם יודע?
אני יודע את הכיוון לפי מה שאני מבין ומרגישהרשפון הנודדאחרונה

אבל בסוף מה יקרה איתי בפועל זה רק ה' יודע ומוביל

לשבור הרגלים קבועיםזיויק

יוצא לכם? קל? קשה? יש טיפים?


כמו כן היה לי הרגל טוב שנטשתי ורוצה לחזור אליו.

איך שוברים את הכבדות שחוסמת ביני לבינו?

ההובי של חייoo

לשנות הרגלים רעים

ליצור הרגלים טובים


כשהבנתי את הקונספט של ההרגל זה הפך קל


ממליצה על ספר כוחו של הרגל

הוא מסביר את הרעיון של

טריגר- פעולה- תגמול

איך להיפטר/ ליצור הרגל

אמיתי? זה קל לך?זיויק
אחפש את הספר
לשנותoo

או ליצור הרגל זה תהליך מתמשך


הרבה אנשים אוהבים תוצאות של כאן ועכשיו

לא אוהבים תהליכים

וזה גורם לקושי בהשגת דברים


אני כן אוהבת תהליכים

מסוגלת לראות את התוצאה העתידית ולחכות בסבלנות

לרוב גם נהנת מהדרך

לכן בעיניי זה לא קשה

אחרים בטח יקראו לזה קשה עד בלתי ישים

נשמע נדיר ממשזיויק
זה באמת קשה מאד מאד, מתאים לאנשים ספציפייםנפש חיה.
חדמשזיויק
עם זאת זה מאתגר תסכימי איתי
כןנפש חיה.אחרונה
לאט לאטנפש חיה.

ממליצה לקרא קצת טורים של הרב יצחק פנגר

ללכת בצעדים קטנים 

ולחלק את החזון הגדול למטרות קטנות ברות ביצוע

תהיי ספציפית?זיויק
וזה עזר?
אשתדלנפש חיה.

לפני כמה שבועות בעלון הידברות הרב פנגר רשם טורים בנושא שינוי התנהגות

ופירט איך לעשות את זה צעד צעד

זה עלונים לפני חודש- חודש וחצי ככה.


לגבי הצעדים הקטנים-

נגיד שאתה רוצה לרוץ מרתון שזאת המטרה הגדולה, אז

קודם אפשר כצעד ראשון להגביר מוטיבציה ובמקביל להוריד את המושג המופשט (רוצה לרוץ מרתון)

לפס מעשי (שינויים קטנים - לשים את הנעליים ליד הדלת, אפילו בלי לנעול, בשלב מאוחר יותר לקבוע זמן לריצה)


כשהייתה לי מטרה גדולה

השיטה של צעדים קטנים עזרו לי להגיע אליה....


היום אני מתמודדת עם דברים שאותה טכניקה בהחלט תשמש אותי


רק צריך לרצות

ולעשות משהו קטן בכיוון. 

תודההזיויק
מתחילים לאט לאטנפשי תערוג

ומוסיפים כמה שיכולים

אולי יעניין אותך