בקרוב מתחתן ויש לי שאלהלקראת זוגיות
עד כמה שכיח שבני זוג נופלים בימים האסורים?
אנחנו עכשיו כבר לא מחזיקים מעמד, אז בימים האסורים שנחיה ונישן באותו בית?!
נשמע לי בלתי אפשרי.
ועוד שאלה- איך מצליחים לשמור נגיעה עד החתונה?
יש את הידיעה שזה קרב ומגיע, אבל בכל זאת זה פשוט קשה😭 וגם זה מרגיש נצח.
זו צריכה להיות החלטה קודם כלנגמרו לי השמות
של שניכם

ועל גבי ההחלטה הברורה גם ההצלחה יותר סלולה...

חזקו את החשיבות בכך כלפיכם, תעמיקו בלמה בכלל אתם שומרים על הנגיעה ועל ההלכה בכללותה,

דיני יחוד יכולים לעזור מאוד (לפני החתונה כמובן)

לשים גדרות וגבולות יותר רחוקים שלא יגרמו לכם להגיע למצב שמאפשר זאת

וזה אכן קשה
אבל זו עבודה אפשרית.

ב"ה שתזכו לבניין עדי עד ולהופעת האחדות גם בגוף בשיא העוצמה, בקדושה ובטהרה שלמים 🙏🌷
מתייחסים לזה כמו חמץ בפסחאין לי הסבר
כשלא נותנים אופציה לנפילה- היא גם לא תגיע.
כמו שברור לנו שלא נוסעים בשבת, כך צריך להיות ברור שלא נופלים בנגיעה.

בנוסף, שמים סייגים שקבעו חז''ל (דיני ייחוד, דיני הרחקות). הסייגים האלו לא נקבעו סתם

אם זה קשה לכם, זה אפילו משמח! כנראה יש ביניכם משיכה וקרבה! אבל צריך לזכור- ''לכל זמן ועת...'', לכל דבר יש את העיתוי שלו. וכשהדברים הנכונים מגיעים בזמנים הנכונים, זה הכי טוב משמח ומרגש שיש...

כמובן מה שכתבתי לא סותר את הקושי העצום בשמירה על הנגיעה.

בהצלחה רבה ומזל טוב!!!
מסכימהאור123456
בגדול, אני חושב שאחרי החתונה זה כבר יותר קל במובנים מסוימיםפשוט אני..
עבר עריכה על ידי פשוט אני.. בתאריך כ"ח בתמוז תשפ"א 13:47
מצד אחד אמנם גרים ביחד, האהבה רק גדלה ואין יותר איסור ייחוד.
אך מהצד השני המגע כבר לא אסור תמיד, אלא רק בחלק מהזמן. כשאתה יודע שבעוד X ימים המגע יהיה מותר (ואף מצווה), יותר קל להישמר.
מה שנקרא "פת בסלו"בסדר גמור
התלבטתי אם להשתמש בביטוי הזהפשוט אני..
בסוף בחרתי שלא, כי אני לא יודע כמה הוא נכון בתקופת הנידה.

יש פת בסל אבל אסור לאכול...
אני חושב שהמשמעות של הביטוי מסתדרת בדיוקבסדר גמור
שכותבים ״פת בסלו״ בגוגל, אחת התוצאות הראשונות היא מפה…עץ הזית
בין פת שחרית, מסעדה בנתניה - ובין בסלו, Besalú, בספרד
נסיעה טובה לסוריה 🤭פשוט אני..
אתה מתכוון ספרד..בסדר גמור
תסתכל על המפה, תראה מאיפה גוגל לוקח אותופשוט אני..
(עדיין אין לנו גבול יבשתי עם טורקיה)
לא היה יותר הגיוני מבחינתו להתחיל בפתח תקווה???בוריס
מזל טוב!קפה הפוך

אין לי מושג כמה שזה שכיח, אבל מאמינה שהרוב מצליחים לשמור (לפעמים יש טעויות כמו להעביר חפצים סתם משכחה לא בכוונה...)

וזה אפשרי.

א. אם זה חשוב לכם, הכל אפשרי. אם קשה לכם תמצוא את הגבולות שלכם שיעזרו לכם.

ב. יש משהו מאד בריא בעיני שלפעמים לא חייבים מגע, ואפשר לתקשר באלף דרכים אחרות ולהעצים ככה את האהבה ואת הזוגיות. (וגם לפעמים רוצים קצת זמן עצמי וכו' אבל אני לא מאריכה בזה כי אין מה לעשות עד שלא נמצאים שם אי אפשר להבין) 

ברור שאני בעד שאפשר להיות מותרים תמיד (הריון והנקה זה כיף גדול), אבל במצב שאסור וזה מצב נתון אפשר למצוא את הנקודות הטובות

ג. אין קשר בין שמירת נגיעה / או אי שמירת נגיעה לפני החתונה ואחרי, בעיני.

ד. איזה כיף שיש משיכה ורצון לקרבה! בעז"ה אחרי החתונה תגלו כמה זה כיף עוד יותר שזה מותר ובלי יסורי מצפון.. תחזיקו מעמד!

ה. אל תחשוב על זה לדעתי עכשיו, זה סתם ללמוד שחיה בהתכתבות (או לחשוב איך זה לגלוש בים שאתה בכלל עוד בלי גלשן וכו')... חכה בעז"ה אחרי החתונה ותבין יותר. וגם ההתמודדות תהיה אחרת לגמרי ממה שאתה חושב עכשיו שהיא תהייה.
תתרכז בהכנות לחתונה, הכל יהיה בסדר בעז"ה - וגם אם לא, תלכו ליעוץ, לרב, למה שצריך... יש היום כל כך הרבה מקומות שאפשר להעזר בהם אל תדאג.

ו. הכי חשוב שתהיה תקשורת טובה בנושאים האלה (כמובן אחרי החתונה..), מה שכדאי עכשיו זה לחזק את יכולת התקשורת ביניכם בנושאים אחרים - רגישות, הכלה, אותנטיות, לשתף ברגשות, לדעת להגיד מה מפריע, להקשיב, לרצות להיטיב לשני, לשמח אותו וכו' ואז בממילא לעבור לתקשר בנושא כ"כ אינטימי יהיה יותר קל.

 

בהצלחה!

בקשר לאחרוןשוחרת ידע

אני מסכימה שתקשורת פתוחה בנושאים האלה עוזרת מאוד מאוד.

אצלנו כבר בבוקר שלמחרת החתונה (כשהיינו עדיין מותרים כי היינו עייפים אחרי החתונה...) בעלי יזם שיחה כזו על הלכות ההרחקות, ועל מה שהוא למד אצל המדריך שלו ועל מה שאני למדתי, וכבר דיברנו על הרבה דברים אינטימיים - כמו מחזור למשל (מצחיק לי לחשוב עכשיו איך ישבתי עם בעלי הטרי טרי ודיברתי איתו על מחזור...בוכה/צוחק)

אבל הקפיצה הזו למים ממש עזרה לנו להתמודד במישור המעשי.

אני בחיים לא הבנתי את זה..תיתיל

זה היה מבחינתנו פשוט דבר שלא קורה וזהו. כמו שאפילו שמאוד קשה לי אני לא אוכלת בשר וחלב ככה לא נוגעים. זה אפילו לא אופציה מבחינתו ואני מניחה שזה מה שמקל על זה.. כנ"ל "נפילות" לפני הנישואין. פשוט מושג שלא קיים אצלנו..

לדעתי לא שכיח בכללחצילוש
זו בעצםמשמעת עצמית
שאלה לא רלוונטית.
מה זה משנה אם אנשים נופלים בזה או לא?
זה אסור. (ואגב, חמור יותר הלכתית מאי שמירת נגיעה לפני החתונה)

אממה?
אתה בעצם שואל אם זה רווח כמו נגיד לדבר לשוה"ר, או לשקר בקטנה, או לפספס תפילה?
כלומר, אם תשמע שהרבה נופלים בזה אז תרגיש בנח עם עצמך?

אז ככה. כאמור זה אסור בלי קשר למה קורה מסביב.
אבל כן, יש למצוה הזו משקל כבד יותר.
מעבר לציווי לעשות את דבר השם כמו על ציווי אחר, יש לזה השלכות משמעותיות על שלמות הבית, המשכיותו ונקיון דור ההמשך.

אמרה לי פעם מישהי שלא ידעה ולא שמרה ואח"כ חזרה בתשובה שלימה שהיא ככ מצטערת שהילד הראשון נולד לה לא בטהרה. ואת הנעשה אין להשיב.

זה בעומק.

עכשיו פרקטיקה:
ביום שאחרי החתונה בעלי אמר לי שהוא רוצה שזה יהיה הקו הכי אדום שלנו. אדום בוהק! בורדו!
כמו שלא נחשוב אפילו לקפוץ מהגג, באותה מידה זה.
פשוט מחוץ לשאלה בכלל.
וגם אם קצת מחפפים בכל מיני, בזה לא!
ברגע שזה מחוץ לתחום, זה הרבה פחות קשה.
אני יכולה להגיד שכמה שהיה לנו קשה מאוד בכל מיני סיטואציות, זה אפילו לא חצה את קו המחשבה.

)חוץ מפעם אחת ב4 בבוקר שבעלי אשכרה מתוך שינה קם נישק אותי וחזר למיטה ישןןן לחלוטין. עד היום הוא מכחיש🤣)
לא משנה כמה קשה היה, זו פשוט לא אופציה.

בהצלחה רבהה!



מה שמיש אמרה. כל מילה זהבבוקר אור
חמוד בעלך!
רק הערה הלכתית קטנהאניוהוא
זה לא נכון להגיד שאחרי החתונה זה חמור יותר, כי גם לפני החתונה סביר להניח שהיא טמאה כמו בתקופת שאסורים בנישואין...
נדמה לי שהשאלה בעיקר לגבריםפרצוף כרית
נדמה לי שהשאלה בעיקר לגברים
כי ''לא חוכמה'' שנשים יענו.... להן אין יצר וכו' אולי רק קצת קשה הריחוק מבחינה רגשית
לנשים אין יצר?פשוט אני..
העולם מתקיים בזכות גברים שאונסים את הנשים שלהם?

נכון שלעיתים (אולי גם ברוב הפעמים) יש שוני בין גברים לנשים בתחום הזה (וגם זה לא תמיד נכון), אבל מכאן ועד להגיד שאין לנשים יצר מין?
ברמה הרבה יותר פחותהפרצוף כרית
אני לא מחדשת לך ... יש לזה מקורות רבים... וכן הלכות כגון שירת /ריקוד נשים - לעומת הגברים שמותר לצפות/ לשמוע לנשים
קודם לא כתבת ''ברמה פחותה'', אלא ''אין יצר''פשוט אני..
ואני לא סתם מתעקש על דקות חסרת משמעות. זה קריטי. אחר כך נשים חושבות שהן לא בסדר כשהן רוצות, כי באולפנה או בפורום מלמדים אותן שזה משהו של גברים.
יש הרבה מה להסביר על זה...לא יודעת אם צנוע לפרט כאןפרצוף כרית
....פרצוף כרית
זה קצת משפיל לאישה ליזום
היא יותר מצפה מהגבר לחזר אחריה
על פי רוב
כך היא מרגישה מושכת יותר
---וסליחה אם כתבתי דברים מדי אישיים - ניתן למחוק לפי הצורך---
למה משפיל? אני לפחות לא מרגישה ככהMonica Geller
אני זאת שיותר קשה לה לשמור בימים שאסורים ובעלי מחזק אותי.
ולא כי הוא לא רוצה..
רק אל תוציאו דברים מהקשרם....פרצוף כרית
רק אל תוציאו דברים מהקשרם בבקשה.....
נכון אישה אוהבת חיבוק והרגשת קרבה וכו'
אבל בנוגע לשאלה הספציפית, שכאילו הציג זאת בשאלה שממש לא ניתן להתאפק, הרגיש לי יותר מתאים לגבר, זה הכל
ממש לא משפילחצילוש
מה משפיל בזה?
תלוי...פרצוף כרית
תלוי..... מבינה אותך
תלוי איזה סגנון וכו'....לא יודעת אם ראוי לפרט כאן....
באמת הדברים ע"ג פורום מעורב לא מתאימיםחצילוש
וקשה גם להסביר בצורה כזאת.. כל דינמיקה זוגית היא שונה והכוונות הן שונות
נשמע שיש לך תפיסות שגויות לגבי מיניות.חלונות
"לנשים אין יצר"
"משפיל לאישה ליזום"

אנחנו יודעים היום כ"כ הרבה דברים.
התפיסות האלו יכולות להשפיע ממש לרעה על הזוגיות והמיניות.
אם סבבה לכם - אל תקשיבי לי אפילו.
אם יש אי אלו קשיים בתחום - לעניות דעתי יש מקום ללמידה מחודשת את הנושא.
תודה על ההתקפה בפומביפרצוף כרית
וואי. אני ממש מתנצלת שהרגיש לך התקפה.חלונות
ממש לא התכוונתי להתקיף, אלא חלק מהדיון שנוצר פה...
אבל אולי באמת הייתי צריכה לכתוב רגיש יותר. סליחה🙏

ושוב, אם לא רלוונטי לך - אל תכניסי אפילו לאוזן הראשונה. כתבתי נטו מאהבת הדיון ואהבת הנושא.
אני מכירה עוד כאלופרצוף כרית
שכל מי שחושב אחרת מהם -
מתחילים ישר להתקיף ולהדביק עליו סטיגמות....
צריך להזהר קצת...תסלחי לי.... זה מעליב.....
תביני שאולי לא הסברתי ברור, אולי התכוונו שתינו לאותו דבר רק במילים שונות.....
לא להכליל בבקשה....
מקבלת ותודה על הסליחה.....
תודה על ההבנה שלך. באמת❤️חלונות
באמת לא הבנתי את הכוונה הראשונית שלך.


ולא חושבת שיש פה ענין של הדבקת סטיגמות למי שחושב אחרת ושונה. מה שאני הבנתי בטעות(שלי!) ממך - הוא היה פשוט לא נכון, לא רק דיעה שונה משלי...
לא נוראפרצוף כרית
כפרת עוונות.....
לנשים אין יצר?אין לי הסבר
''ואל אישך תשוקתך''.
למה החלטת שלנשים אין צורך ורצון למגע פיזי?

יכול להיות שלא הבנתי אותך?
לפחות תמציאי כותרת משלך 😉פשוט אני..
חח כששלחתי זה היה כנראה אלפית שניה אחרייך😁אין לי הסבר
במקרה אתה מגיב לאחת הבחורות היצירתיותחצילוש
שיצא לי להכיר.. בדרך כלל היא לא מעתיקה😌
יש, אבל מתבטא בצורה שונהפרצוף כרית
ואני יכולה להסביר על כך הרבה
אבל זה ארוך
ולא יודעת אם צנוע לפרט כאן
צר לי, אבל לא מסכימה איתך בכללאין לי הסבר
גם אם יש שוני בין גברים לנשים בצורך המיני, זה פשוט הטעייה לכתוב, ואני מצטטת- ''להן אין יצר וכו'''. פשוט לא נכון.
אישה שאין לה יצר מיני זו בעיה רצינית!!
לא נעים לי לפרט כאןפרצוף כרית
ובבקשה לא להוציא את דבריי מהקשרם
ודי עם הזלזול הגורף של 'בעיה רצינית' וכו' -
פשוט לא הבנת אותי נכון, ואין כאן המקום לפרט
את כתבת אמירה מאוד נוקבתאין לי הסבר
ובעיניי לא נכונה...
קצת קשה לבקש ממנו להתעלם

ח''ו זה לא מתוך זלזול, אבל בני אדם צריכים להיות עם חשק. כמובן שאצל כל אדם החשק יתבטא בצורה שונה, אבל זה לא קשור לגברים/נשים, אלא לאופי המיוחד שיש לכל אדם...
אז אם מישהי מרגישה לא בנוח ליזום, זה קשור כנראה לאופי רגיש ועדין, מישהי שרוצה שיעטפו אותה, אבל זה לא בגלל שהיא אישה, אלא מכיוון שיש לה אופי מיוחד משלה...

וזהו. אשתדל לא להגיב יותר🤐
התכוונתי שזה סןג אחר של חשקפרצוף כרית
מבינה אותך אך
התכוונתי שזה סוג אחר של חשק
פחות יצרי
ויש לו מאפינים שונים ואחרים משל הגבר
ולא בא לי לפרט כאן בדיוק ..... כי אולי קצת לא צנוע
אני חושבת שהבנתי את הכוונה שלךחולת שוקולד
אצל הגבר זה היצר הרבה יותר פיזיולוגי ואצל האישה הצורך הוא שונה, לא שהיא לא צריכה, ואןלי על צורך פיזיולוגי יותר קשה להתגבר ולא לתת מענה מיידי
יופי, תודה!פרצוף כרית
סוף סוף מישהו שמנסה להבין למה השני התכוון
ולא ישר לשפוט ולראות שלילי.....

כך התכוונתי
ויש הרבה מה להרחיב על זה, מרגישה לא צנוע לפרט ע''ג הפורום,
זה רק בגדול/ בכללי....
זה גם לא נכון..יערת דבש

אלו תפיסות שגויות מאוד

יש נשים מיניות מאוד עם צורך פיזיולוגי לא קטן בכלל

רק לידע כללי

נכון..כ20% מהנשיםמופאסה
אבל זה צורך פיזיולוגי שהן יכולותחולת שוקולדאחרונה
לממש לבד, לא צריך בשביל זה גבר, אם הבנתי למה את מתכוונת
רק אוסיף משהו קטן:חלונות
להיות כל הזמן בצד היוזם, לא משנה אם זה גבר או אישה, זה משפיל מאוד, מערער מאוד, מוריד את הבטחון העצמי...

אז גם אם יש אופי רגיש ועדיין שאוהבים עיטוף וכו' (וזה נכון!) - מן הראוי להתגבר ולדאוג לאיזשהיא רמה סבירה של הדדיות.
נכוןפרצוף כרית
שניהם צריכים ליזום
מסכימה איתך
צודקת במליון אחוזים
תמיד אני מזדעקת למקרא משפטיםחלונות
כאלה.
לנשים יש יצר, וטוב וכיף שכך.
וואווווו כמה היה קשה לי לפני החתונהרקלתשוהנ
וווואיייי כמה סבלתי אחרי החתונה מההלכות של הריחוק

גם בעלי וגם אני.
נראה לי גם תלויפרצוף כרית
כשזוג צעיר - יותר קשה
כי זה הבנאדם היחיד איתך בבית, בלי לגעת בו ולחבק אתה מרגיש בדידות ממש

כשיש ילדים - קצת מוצאים נחמה גם בלחבק את הילדים ולהרגיש קשר עם החמודים

ולכל הקפדנים: רק אלתוציאו דבריי מהקשרם!!!! ברור שילדים ובעל זה לא אותו דבר, ברורררר אין ספק, פשוט קצת מנחם, זה הכל, כי ילדים אחרי הכל זה עוד מתוקים שממלאים עת הלב בשמחה ובאהבה
ברור כמו שאןמרים שבהנקה החשק המיני יורד לאישהאור123456
כי היא במגע צמוד עם הילד (וכמובן גם השפעה הורמונלית)
יש יצר והוא יכול להיות מאוד גדול ומפתהחופשיה לנפשי
ומגע לא מחייב מיניות, הייתה לי תקופה לפני כמה חודשים(לפני שהתחלתי לצאת איתו וזה בכלל לע היה מולו) שהייתי כל כך בודדה ונואשת שפחדתי להפגש עם חברים שלא אגיע למצב של אי שמירת נגיעה(בסוף פגשתי את אחד מהם ולא קרה כלום)
שטויותמנסה להועיל

לאשתי הרבה יותר קשה ממני

נראה ליפרצוף כרית
מבחינה רגשית יותר
לקבל חיבוק, להרגיש שמישהו איתך ...
בעיני זה לא נקרא יצר...
לא אפרט יותר מדי מפאת הצניעות.....
נכון אבלקל"ת
לקבל חיבוק זה מגע, מגע אסור בתקופת הנידה, אז למה לדעתך השאלה מיועדת בעיקר לגברים?
אולי אני טועה...'פרצוף כרית
אבל מתיאור השאלה היה נשמע ממש כזה חוסר איפוק...
אולי במובן מסוים מתאימה גם לנשים... את צודקת

מצד שלישי, אולי התיחסתי בעיקר לחלק האחרון של השואל - נגיעה עד החתונה, שאז יותר נוגע לגברים, הרי עדיין לא חיים באותו בית ומעולם לא נגעת בו...
זה לא אומר שלבנות אין רצון למגע(גם אם הוא יותר בצד הרגשי)חופשיה לנפשי
וזה עדיין מגע בעייתי כי זה חיבה
נראה ליפרצוף כרית
נראה לי אצל בנות זה לא ברמה שא''א להתאפק
לא יודעת
אולי אצל כל אחת זה אחרת
כולם יכולים להתאפקחופשיה לנפשי
א. הדמיון על "אז" אינו נכון.ד.

פת בסלו.

 

יש זמנים מותרים ויש זמנים אסורים.

 

שומרים בכל תוקף. תופסים שהלכות נידה הן הלכות חמורות-שבחמורות, אפילו שעד כה לא ממש הכרת אותן מקרוב - ואז זה מובן מאליו.

 

והיחס בין איש ואשתו אינו בנוי רק על זה. 

 

כבר נתקלתי פעם במישהי שאמרה כאילו "לא תוכל", ואחרי החתונה זה היה ברור לגמרי. אדרבה, גילו מעלה של כבוד ויחס הדדי פנימי שנבנה דווקא בזמנים האלה.

 

ב. עד החתונה, זו בחורה "אחרת". לא אשתך. מישהי שאיתה בכוונתך להתחתן. להסיר את האופציה של המישור הזה לחלוטין מהראש. ולשמור באופן מעשי מרחק - לא "על הס"מ האחרון" - פגישות בתנאים שרחוקים מאופציה של יחוד, ובמינון סביר.

ולזכור, שכאשר גם הצד הזה יבוא דווקא מתוך שאתם איש ואשתו, משפחה, זה משהו אחר לגמרי ומבטא מישור אחר לגמרי, עמוק ואמיתי, מאשר פריקה של הזמן הנוכחי. חבל לאבד את זה.

 

תצליחו, תתחזקו, ותשמחו.

כשזוכרים שמדובר ביהרג ואל יעבור, כפשוטו! - קל יותר להתגבר.דלת ורודה
איסור נגיעה בנידה - בין לפני החתונה ובין אחריה.
נסיון לא פשוט. בהצלחה לכם.
מה זה משנה כמה זה שכיח אם זה אסור?סוסה אדומה
מבחינתי טהרה זה כמו שבת, כיפור, כשרות וכו', מצווה קריטית.

לכל זוג בריא יש יצר ותשוקה ורצון להתקרב, רק שכשיודעים שזה אסור, לא משחקים בזה.
מקפידים על הלכות ייחוד.
עושים סוויץ' בראש ומבינים ששמירת נגיעה זו לא מצווה של "דוסים", אלא מצווה מהתורה ומדרבנן.
מעבר לזה, שאם אתה מכבד את האישה שאתה נמצא איתה, אל תיגע בה לפני שאתה מתחייב אליה. אותו דבר הייתי אומרת לבחורה שרוצה לכבד את עצמה.

אחרי החתונה, זה יוצר מתח, אבל שוב, כל עוד אין בלקסיקון את האפשרות לעבור על זה, לא עוברים על זה. זה מאוד פשוט.
ואז במקום להיות מתוסכלים, נהנים מזה.
נהנים מהמתח ומהציפיה שזה מייצר. אח"כ מתקרבים ונהנים בהיתר, הכי כיף.

מאחלת לכם הצלחה גדולה.
אין דבר יותר כיף מלעמוד תחת החופה ולהרגיש שניצחת את עצמך בברכה "אסר לנו את הארוסות, והתיר לנו את הנשואות על ידי..."
תנצחו את עצמכם ♥️ למען ה'.
..הללויה~
קודם כל מזל טוב~

יכולה להגיד שאצלנו דווקא זה שהחתונה קרובה, שיש תאריך וזמן ברור עזר לנו מאוד
תחשבו על כך, אתם יודעים מתי כן תהיו מותרים אחד לשני! זה מדהים!
יש לכם פרק זמן מסויים עד אז אומנם, אבל הזמן יעבור די מהר ושווה לחכות

אחרי החתונה זה שונה, קשה, אבל אפשרי
וזה לא משנה מה קורה אצל זוגות אחרים והאם זה שכיח או לא. אתם צריכים לעשות את ההשתדלות והמאמץ שלכם, זה מה שההלכה מורה וזה מה שעושים וה' עוזר

בהצלחה~
שאלתי את אותה שאלה בדיוק לפני שהתחתנתיהשקט הזה
איך עומדים בזה לעזאזל?? החודשיים שהיינו מאורסים היו חודשיים קשיייייםםםם בטירוף ולא הבנתי איך אפשר להצליח בזה אחרי החתונה.

התשובה שלי עד היום היא שהקב"ה נותן כוחות. אני יודעת שזה נשמע מיסטי ולא יודעת מה.

אבל, בימים אחרי החתונה, מצאנו את עצמנו אסורים, בבית קטן, התחתנו בקורונה אז לא היה שבע ברכות והיינו פשוט כל היום בבית, וזה לא היה קשה באותה צורה כמו לפני.
לא יודעת להסביר את זה. באמת.

אם כשהיינו מאורסים הייתי יושבת לידו על הספה ומרגישה איך זורם בנינו חשמל וכולי רוצה רק לגעת בו, ואם מישהו ייגע ברווח הזה בנינו הוא פשוט יתחשמל, זה פשוט השתנה אחרי החתונה. ולא כי נמשכנו פחות. באמת לא יודעת להסביר את זה חוץ מסיעתא דישמיא.

וכן, כמה שקשה לי עם הימים שאסורים, ואני צריכה את החיבוק לפעמים, זה לא דומה למה שהיה לפני החתונה.
זו הבחנה שמוזכרת כבר בחז''ל ויש לה השלכות הלכתיותחידוש


בכוחחופשיה לנפשי
מזכירים לשניכם שזו לא אופציה כרגע, לא מדברים על דברים שעלולים להפיל פנים מול פנים.
מזל טובאריק מהדרום
לשאלתך: לא קורה.
אלרגיות למזון אצל ילדים - מה קורה בגינת משחקיםאריק מהדרום
עבר עריכה על ידי מנהל בתאריך ג' בתמוז תשפ"ו 14:05

כשאין צורך לערוך אז אין צורך לערוךאריק מהדרוםאחרונה
הסרטון הזה טוב יותר בלי ספויילרים.
נופש לטיפול זוגי ורגשי משולבכי אני אני
מישהו מכיר מקום לנופש שנותן קבלה על טיפול זוגי או נפשי? רוצים מקום נחמד עם בריכה וכל השאר פחות משנה.. אם יש אופציה לבוא עם ילדים עדיף כי כרגע אין ביביסיטר..
למה ללכת עקום .העני ממעש
למה עקום? לא מסתירים את הרצון לנצל מימון שזכאיםפ.א.

אליו לטובת יציאה לחופשה משפחתית 
 

בדיוק כמו הכנסים השנתיים של לשכת רואי חשבון ולשכת עורכי הדין באילת, ועוד גופים מרכזיים במשק - נופש שנתי משפחתי, שממומן בחלקו כהוצאה מוכרת של השתלמות מקצועית מוכרת למס.  

לא עקום..כי אני אני
חלק מהטיפול שאנחנו צריכים כרגע לשיקום שלנו זה נופש ביחד ומאד זורם לנו מקום שנותן באותה חבילה גם איזשהו טיפול שגם הצבא מכיר בו כמו סדנא זוגית, ספא וכו ולכן נשמח לשמוע😀
אם כך אז חוזר ביהעני ממעשאחרונה
חיבוקחדווית

יש לי חברה סופר סופר קרובה,

חברת נפש כמו שאומרים..עברנו הכללל ביחד..

ברגיל היינו מתחבקות חיבוק ארוך (יכול להיות כמה דקות) מלא משמעות ,צורה לבטא את האהבה ואת הקשר העמוק ומשמעותי, מתוך אהבה נקיה.

עכשיו אני מתחתנת עם הבחור שלי.

ואני לא יודעת מה לעשות.

האם זה סבבה שאני ככה מתחבקת איתה באמת מתוך אהבה כנה ואמיתי? האם זה משהו שאוכל לעשות גם אחרי החתונה. הרי למרות שיש לי את האיש שלי אני עדיין רוצה את החיבוק דווקה שלה, כמו שאני עדיין רוצה תחיבוק של אמא
מה אתם אומרים על זה

פשוט לעדכן את האיש שלי ואז זה סבבה??

מה אתם ממליצים, הכל זה יכול פשוט להמשך כרגיל?
וגם בכללי איך מנהלים חברות כלכך קרובה אחרי החתונה 

 

משהו לא מסתדרפשוט אני..

לפני שבוע העלית פוסט על כך שחברה טובה שלך מתחתנת, ולך זה קשה כי את עדיין רווקה.

ועכשיו תוך מספר ימים את כבר מתחתנת בעצמך...? 

היא לא כתבה שהיא מתחתנתזיויק
אלא שאלה מה יהיה אחרי שתתחתן מתישהו
''עכשיו אני מתחתנת''פשוט אני..
שאלה טובהמחפש אהבה
ואלה יפה שאתם עוקבים ושמים לבחדווית

תכלס השאלה הקודמת היתה לחברה שלי שרצתה לשאול... (חסום לה משום מה)

אם לא היית מתייחסת לזה כעניין זה לא היה חייב להיותפתית שלג

אבל אם באמת את מתייחסת לזה כמשהו גדול שיכול להשפיע על הזוגיות שלך- אז כנראה זה באמת עניין שצריך לפתור. קודם מול עצמך, ואח"כ מולו.

בגדול בעיה בהגדרה זה לאSeven

הרי זה לא אסור..

אבל כן נשמע לי מוזר שאת זקוקה לחיבוק ארוך מחברה כדי להרגיש את האהבה המיוחדת והנקייה בינכן...

בד"כ נשים מבטאות רגש באמפתיה בלהכיל אחת את השניה פחות יצא לי לחבק חברה שעות ברגיל (לא מדברת על מקרה קיצון נניח שמישהי מאבדת אדם יקר ואז נותנים לה חיבוק ארוך אלא כהרגל בינכן של חיבוקים ארוכים)

כן נשמע לי יותר נכון לשמור כאלה דברים לבעלך ובהמשך לילדים...בהצלחה

??חתול זמני

אין בזה משהו אסור מבחינה הלכתית

גם מבחינה רגשית לא רואה את הבעיה בזה

איני יכול לדמיין לעצמי מצב שבו משהו כזה היה מפריע לי (או לכל מי שאני מכיר) לכן איני רואה מה יש לעדכן כאן

 

וחתונה אינה סיבה לחתוך את כל קשרייך החברתיים, בחורך היקר אינו תמנון עם יכולת למלא את כל עולמך וצרכייך הרגשיים (ואני מניח שגם הוא אינו רוצה בכך)

לא רואה שום בעיה, חוץ מעצם השאלה.רקלתשוהנאחרונה

למה שתחשבי שזה יהיה בעיה?...

המלצות לצימרחושבת בקופסא

מקווה שזה מתאים לשאול פה ויהיו מספיק תשובות.

יכול להיות שעדיף לשאול בהו"ל.


אנחנו רוצים לצאת לצימר זוגי מהתקציב שנשאר לנו מהמילואים וכנראה נוסיף קצת.

מחפשים צימר חדר אחד לזוג, עם ברכה פרטית (באמת פרטית, שלא רואים אותנו ואנחנו לא רואים אחרים)

עם ארוחת בוקר יהיה נחמד אבל לא חובה.

תקציב של סביבות 1,000 שקל לילה, (נחמד אם יהיה בפחות) שני לילות בסוף אוגוסט כנראה (אני מקווה שלא יהיה עמוס או יקר מידי בזמן הזה, אין לנו כל כך אפשרות אחרת)


אזור בארץ: לא ירושלים או המרכז ממש, ולא צפון רחוק ודרום רחוק. אולי בשולי המרכז?

אנחנו מתניידים באוטובוסים.

עדיפות אם יש אטרקציות, מסלולים ודברים מעניינים לעשות באזור שאפשר להגיע אליהם באוטובוס.


אשמח לעזרה כי ממש לא מבינה בזה.

מומלץ ממש ממשכנפי נשרים

צימר במחסיה, עלה לנו 1000 לסופש

כל המתחם מגודר ורק שלכם יש בריכה וגקוזי פרטיים ומטבחון נוח.

אפשר להוסיף 200 ולהישאר גם מוצש עד ראשון בבוקר

תודה רבהחושבת בקופסא

אפשר להגיע בתחב"צ?

מחיפוש מהיר ראיתי שיש לפחות 4-5 צימרים ביישוב הזה. התכוונת למשהו ספציפי?


אשמח לעוד תגובות

עוקבתרוני 1234
אני אשמח להמלצות גם למקומות שלא צריך תחב"צ, בכל רחבי הארץ.
לא מאוד בקי, אבל ברחבי יו"ש יש המוןהסטורי
אולי צימרבוס שומרון באלון מורה יכול להתאים.

(לא הייתי שם, רק ראיתי פרסומים)

נראה לי פחות הכיווןחושבת בקופסא

אנחנו כנראה יותר מידי עירוניים בשביל זה, אין ברכה פרטית, וגם לא נראה שיש אופציות מה לעשות באזור מסביב.

אבל תודה, אשמח לעוד תגובות. 

ממליצה בחום על צימרים נוף החאן בכפר אוריהנגמרו לי השמות

הנה הקישור: נוף החאן, צימר בכפר אוריה | Weekend


היינו אומנם עם שלושת הילדים ולא רק זוג, אבל גם לזוג זה שווה בהחלט לדעתי.

אני זוכרת שהמחיר היה נמוך יחסית למקומות אחרים ויכול להיות שדווקא כן יתקרב לתקציב (לא יודעת לגבי אוגוסט).

הבעלים של הצימר מקסימים.

יש שם בריכה שווה שפרטית בשעות מסוימות שאתם שם (בעל הצימר מסביר הכל כאשר מגיעים. בגדול כאשר זוג או משפחה רוצים להיות בבריכה ויש במתחם עוד זוגות אחרים אז או מחלקים מראש שעות ואז יש לכם שעות רק שלכם.

או נכנסים בלי לקבוע כאשר פנוי ואז סוגרים את הדלת של הבריכה עם הווילון וכך זה סימן לאחרים שתפוס ולא נכנסים )

יש גם ג'קוזי גדול בנוסף. גם בחלק מהצימרים בפנים וגם ליד הבריכה עם מפתח ודלת וכנ"ל כאשר זה מתחלק לזמנים שהם רק שלכם).

זה באיזור צרעה ואשתאול, נוף מדהים, הרבה מסלולים. יש גם סניף איקאה קרוב אם שייך

ומרכז של חנויות אוכל וכו' באיזור (לא בכפר אוריה עצמו אבל קרוב).

לא יודעת לגבי תחב"צ.

אנחנו נהנינו מאוד וממליצה


תהנו המון

איזה כיף ❤️

שמעתי על צימר הראל בשבי דרוםפצלושון

700 ללילה

נראה מאד יפה

טוב, אז וויתרנו על הבריכהחושבת בקופסאאחרונה

כרגע מחפשים צימר באזור באר שבע או דימונה בלי בריכה, במחיר של עד 1,200 לשני לילות.

(גילינו שאפשר להזמין ברכה פרטית בנפרד מהצימר באזור. זה חוסך המון כסף)

אשמח להמלצות בכיוון.

מישהי חייבת לי כסף ולא נעים לי להזכיר להפשוט אני..
עבר עריכה על ידי פשוט אני.. בתאריך כ"ב בסיוון תשפ"ו 19:59

אבל עם חוסר נעימות לא הולכים למכולת, לכן הזכרתי למדינת ישראל בכל זאת...


 

 

 


 

כן חברים,

לפעמים מומלץ למלא דוחות להחזר מס 😀

יש עוד הטבה לניצול בעניין זיכוי מס רווחי הוןזמירות

בטופס 1301, בנספח שממלאים על השקעות בשוק ההון לפי טפסי 867, יש אפשרות לסמן שההכנסה היא מרכוש שהיה בבעלותך שנה לפני הנישואין - וזה כולל מניות או תיק השקעות.

ואז לייחס לבן הזוג חישוב בנפרד או לבת הזוג חישוב בנפרד על הרווחים בשוק ההון. 

 

כך שאם מי מבני הזוג נכנס לנישואים עם הון מסויים, ואפשר להוכיח את מקור ההון, אם פקיד השומה יבקש הוכחות - אפשר לנצל הטבת מס זו בפקודת מס הכנסה. 

מישהו מבין טוב בליסינג?חזקה בעורף

אנחנו מתניידים בשני רכבים. בעלי מקבל מהעבודה רכב+דלקן של 7 מקומות, שלרוב נמצא אצלו. ויש לנו רכב פרטי שלנו (5 מקומות שלרוב נמצא אצלי) עד עכשיו הרכב הפרטי שלנו היו רכבים זולים ודי מתפרקים, לא כ"כ השקענו ברכב כי הוא שימוש בעיקר אותי לעבודה (ממש קרוב לבית) ובהקפצות של הילדים (שוב, לרוב נסיעות ממש קצרות)


עכשיו ב"ה כבר תקופה שהרכב 7 מקומות לא מספיק לנו❤️ אז הרכב הפרטי הופך להיות גם להרבה נסיעות (לשבתות ולטיולים) הרכב הנוכחי כבר מתפרק וכבר תקופה שאנחנו מחפשים רכב ממש טוב שיחזיק מעמד לאורך זמן. הקצבנו עד 50,000 אבל לא מוצאים משהו שמספק אותנו מבחינת הנתונים של הרכב😬


התחלנו קצת להתלבט אולי כדאי לנו להשקיע בליסינג. מצד אחד מרגיש לי קצת כמו לזרוק כל חודש כסף לפח. מצד שני, נותן לנו שקט נפשי עם הרכב (קצת זקוקים לזה)


אבל בסופו של דבר, לא באמת מבינים בליסינג עד הסוף…

נשמח לשמוע איך זה עובד. יתרונות וחסרונות.

למה צריך להתייחס כשרוצים להתחיל? על מה לשים דגש? מאמינה שאנשי מכירות של הליסינג יידעו ל"סובב" אותנו טוב, כדי להרוויח, אז רוצים לבוא כמה שיותר מוכנים מראש.


תודה לעוזרים🙏🏻

לא בדיוק מה ששאלתפשוט אני..

אבל אני מכיר אדם שהקים עסק למציאת רכבים יד 2, לפי תקציב וצרכים. הוא בעצמו מחפש את הרכב, בודק אותו, עושה משא ומתן עבורך על המחיר וכו'.

נעזרתי בו כבר פעמיים, וזה אחרי שהגעתי אליו דרך אח שלי שרכש דרכו. השירות עולה 3,300 ש''ח.


 

לדעתי, רק על מציאת תקלות שבאף מכון מורשה לא בודקים, הוא לגמרי שווה את המחיר. במיוחד אם אתם כמוני לא מבינים ברכבים .. והוא גם מילואימניק אז בכלל כיף. 

 

אני לא מכיר אותו אישית ואין לי שום אינטרס...

גם אנחנו נעזרנו במישהו כזהבארץ אהבתי

לנו זה עלה 2000 אם אני זוכרת נכון (אבל היה לפני כמה שנים, אולי העלה את המחיר מאז).

ממליץ גם על ארי ויילר1223334444
זה בדיוק הבנאדם 🤩פשוט אני..
גם אני ממליץ עליו, בחום רבדוד100
+972 54-532-0036
הוא נותן שירות בכל רחבי הארץ?רוני 1234
תודה! נחשוב גם על זה.חזקה בעורף
נשמע שזה לא נכון לכם ליסינגזיויק
תודה על התגובה. יכול לפרט למה?חזקה בעורף
כי הרצון שלכם זה ברכב טובזיויק
זו לא סיבה מספיקה לליסינג עם כל הכבוד..
ליסינג אף פעם לא יהיה משתלם לאדם הפרטינפשי תערוג

עלות של ליסנג פרטי הבסיסי יהיה כ2000 שח לחודש בהתחייבות ל3 שנים.

עם סכום כסף כניסה ויציאה

כך שתשלמו כמעט 60-70% מערך של רכב חדש

אבל בסוף התקופה לא תשארו עם רכב


בליסנג תפעולי זה יעלה כמעט פי 2 כל חודש

כן, חברות הליסינג תמיד מצחיקות אותיפשוט אני..
''ירידת הערך - עלינו''.

נו בטח עליכם, רק שאני צריך לשלם פי 2 מירידת הערך בשביל שזה יהיה עליכם... 

ליסינג זה דרך בעיקר לקנות את ההתחמקות מה"דרעק"משה

לכן עכשיו הלוביסטים של הליסינג נלחמים בתוכנית של מירי רכב (לא שגיאת כתיב) להפחית את כמות הטסטים למכוניות יחסית חדשות מפעם בשנה לפעם בשנתיים. בסוף ה"לחם והחלב" שלהם זה  אנשים ששונאי תחזוקה של מכונית.

אולי ישתלם לכם רק להשכיר רכב לטיולים ושבתותרוני 1234אחרונה
אני מניחה שזה רק פעם בכמה חודשים
מה זה אומר אם קשה לי ממש?נגמרו לי השמות

ומה זה אומר עלינו כזוג?

ומה אם פשוט נמאס לי מכל הריבים האלה?

או מכל הריחוק הזה?

או מכל הקושי הזה?

 

יצא לי להתבונן בחג השבועות האחרון במגילת רות,

ובקריאה הזו קפצו לי לעין המילים "ודבקה בה".

לפני הרי מתואר שגם עורפה וגם רות הלכו עם נעמי

אבל נתקלו שוב ושוב באתגר או סירוב או שימת המציאות כפי שהיא על כל קשייה ומורכבויותיה שהציבה בפניהן נעמי - ובעוד עורפה בחרה לחזור אחורה, על רות כתוב: "ודבקה בה".

ובעצם התבוננות על זה הביאה אותי לחשוב שדבקות מובילה לחיים, דבקות יוצרת חיים.

הרי בזכות אותה הדבקות נוצר אפילו המשיח שלנו! חיים. גאולה. בזכות הדבקות הזו. בזכות הלא לוותר הזה.

 

וגם במקום אחר בספר בראשית ששם נאמר "ודבק באשתו והיו לבשר אחד" - ורש"י מפרש בילדים, ופירושים אחרים מפרשים גם באחד ממש באיחוד הנשמתי והגופני והכולל כולו. כלומר יש כאן עוד דבקות שמובילה לחיים. גם להמשך החיים (ילדים) וגם לאיכות החיים עצמם ושמחת החיים שזה הביחד והאחדות של הזוג.

 

וגם בתפילה ששם נאמר: "ודבקנו במצוותיך" ואנו לומדים על התורה הקדושה ש"עץ *חיים* היא למחזיקים בה ותומכיה מאושר". וגם אם העץ מתנדנד ברוח - אנחנו מחזיקים. דבקים. בתורה. במצוות. באתגרים שהחיים מזמנים לנו.

 

ועוד מקור שעלה לי בהקשר הזה הוא "ואתם הדבקים בה' אלוקיכם *חיים* כולכם היום" - שוב דבקות שמובילה לחיים!

 

זה פשוט מדהים.

כמה הדבקות מובילה לחיים

כמה להמשיך, לדבוק, להתמיד, לא לוותר יכול להוביל אותנו לחיים.

לדבוק בטוב כמובן.

* ודבקה בה - לדבוק בטוב. רות ראתה בנעמי את הטוב ודבקה בטוב הזה. "באשר תלכי אלך ובאשר תליני אלין עמך עמי ואלוקייך אלוקיי" - זה הטוב. ה' אלוקי ישראל ולהיות חלק מעם ישראל ולהיות עם חמותי הטובה - זה הטוב עבורי ובו אני דבקה.

* ודבק באשתו - לדבוק בטוב שבאשתי. לדבוק בטוב שבבעלי. לדבוק באשתי עצמה. לא לוותר עליה. לדבוק באישי עצמו. לא לוותר עליו. 

לדבוק ולהתכוונן אליה ולהשקיע בה כמה שאני רק יכול. לדבוק ולהתכוונן אליו ולהשקיע בו כל מה שאני יכולה.

* ואתם הדבקים בה' אלוקיכם - לדבוק כמובן בקב"ה שבידו הכל וממנו הכל ומקור כל החיים וכל הטובה וכל הברכה.

* ודבקנו במצוותיך - לדבוק בטוב שבמצוות ובתורה. יש טוב ויש רע ובחרת בחיים - לבחור בטוב.

 

ואפשר ללמוד מזה גם על הזוגיות שלנו ועל ההורות שלנו - ולזכור שמעבר לזה שכל דבר בעולם הזה צריך אנרגיה כדי להתקיים, צריך עבודה כדי להתקיים ולקרות,

יש עוד משהו מאוד מאוד חשוב:

הטוב הגדול יותר, השלם יותר, האמיתי יותר והשורשי והעמוק יותר – כל אלה באים *רק* אחרי ההשקעה. רק אחרי הדבקות. רק אחרי שעובר זמן של השקעה מתמשכת ומרוכזת.

 

למשל,

לא דומה אהבה לתינוק בן יום

לאהבה לילד בן שנתיים

לאהבה לאותו הילד בן 10

 

ככל שהילד גדל,

ככל שנשקיע בו יותר - יותר נאהב אותו.

כמובן שמהתחלה אנו אוהבים אותו.

אבל אי אפשר להשוות את האהבה שהייתה לנו בלב כשרק ראינו אותו לראשונה, לאהבה שיש לנו בלב כשהוא פתאום קורא "אמא", "אבא", לאהבה שיש לנו בלב שהוא כבר משחק עם האח הקטן, מחבק אותנו וכותב לנו ברכה ואנחנו משחנשי"ם איתו ומגלים בו עולם שלם ואישיות שלמה שלא הכרנו! ואז האהבה מתעצמת אפילו עוד יותר!

 

אותו רעיון גם עם בני זוג,

בהתחלה יכולה להיות אהבה, חיבה, התרגשות וכו'

ופוטנציאל הצמיחה של האהבה עצמה הוא עצום

אחרי שנה עוד יותר

אחרי 10 שנים עוד יותר

ואחרי 20 ו30 שנים עוד יותר.

 

וגם אם קשה לנו עכשיו -

הרי אם נלך אחורה למקומות שחווינו קשיים בחיים הרבה פעמים נוכל לראות שאם לא היינו חווים את כל הקשיים האלה, את כל המשברים והרע שעברנו - לא היינו באותו מקום שאנחנו עכשיו. וכל אחד ואחת ומה שזה אומר עבורם.

כך גם אם אנו עוברים עכשיו קשיים בזוגיות שלנו - נוכל להגיע דווקא מהם ומתוכם גם לכמויות של *טוב* גדול אפילו עוד יותר בינינו. 

כמה שזה נשמע מופרך, לפעמים רק מהמשברים אפשר לצמוח ולהעמיק בעוצמה הכי חזקה שיש,

לפעמים דווקא מהרע אפשר לחוות את הטוב יותר בשלמות ויותר בחוזקה ועוצמה.

 

וזה נכון לכל תחום בחיים - אדם שעובר ומתגבר על מכשולים וקשיים - לרוב יכול לצאת הרבה יותר מחוזק, עם הרבה יותר כוחות ותעצומות נפש שגילה על עצמו, הרבה יותר לעזור גם לאחרים, הרבה יותר לפתח את השריר של הנתינה וגם של הקבלה, לפתח ולהרחיב עוד את כוחות הנפש שלו, וגם לחוות את הטוב הרבה יותר בעוצמה כאשר הוא מגיע.

 

אז דווקא אחרי ריב או אתגר או קושי זוגי - אם נצליח לעבור דרכו, בתוכו וממנו נכון -

או אז נוכל גם לגלות את הטוב העמוק יותר, הגדול יותר,

מה שלא היינו זוכים לו אם היינו נשברים באמצע!

מה שלא היינו זוכים לו אם היינו מרימים ידיים בקושי הראשון או השני או השלישי.

אז אם יש קשיים ואנחנו חושבים אולי להרים ידיים?

רגע!

לומר לעצמנו - רגע, בעצם עדיין אין לנו מושג עוד כמה טוב נוכל לקבל מהקשר הזה ואחד מהשנייה עוד יום, עוד חודש, עוד שנה ועוד 20 שנים.  

אז ננסה לאפשר לעצמנו את אותה השקעה והתמדה, את אותה דבקות, את אותו לימוד, וב"ה לזכות לטוב עמוק וחזק עוד יותר.

 

ובעצם אם חושבים על זה אז גם בהורות, גם בזוגיות, גם במיניות, גם בכל מערכת יחסים עם המשפחה, גם בעבודה, וגם בהכל - המתמיד זוכה! לגמרי זוכה ❤️

וזה הזכיר לי גםנגמרו לי השמות

קטע שכתבתי בעבר שמדבר בדיוק על המקום הזה, של כל הטוב שמגיע דווקא אחרי שדבקים, דווקא אחרי שעוברים אתגרים בחיים, אז רוצה לצרף גם אותו לכאן:

 

אשתי, תודה שחיכית.

היום חגגתי איתך ועם המשפחה המדהימה שבנינו יום הולדת 80.

 

זה משהו לחגוג יום הולדת 80.

לא בא ברגל...

 

וחשבתי קצת. או בעצם הרבה.

ומתוך כל המחשבות שלי על חיי, את יודעת איזו מחשבה קפצה כל הזמן בראש ועלתה על כולנה?

המחשבה עלייך.

המחשבה על כך שחיכית לי.

את חיכית.

 

חשבתי על כל אותם הצמתים בחיים שלנו, מגיל 20+ ועד היום.

וואו, 60 שנים, זה פשוט לא להאמין!

 

חשבתי על איך בכל צומת יכולת לבחור - להאמין בי, להאמין בנו

או לא להאמין.

לבחור

אם להישאר

או להיפרד

אם לקחת את עסקת החבילה, הלא פשוטה בכלל לפעמים, שקוראים לה "אני",

או פשוט לוותר על הכל, לקום וללכת.

 

ואת, אשתי היקרה, תמיד בחרת, וחזרת ובחרת בי.

את בחרת בנו.

כל פעם מחדש.

את בחרת לחכות.

 

את ידעת והיית כל כך חכמה כבר אז,

את ידעת מבפנים, שזה יגיע,

שאנחנו נעבור את זה.

וגם את זה, וגם את המכשול ההוא שחשבנו שזהו הגענו לסוף ולעולם לא נצליח להתגבר? גם אז היה בתוכך את הקול הפנימי שאמר לך לא לוותר,

שאמר לך להילחם

שאמר לך לחכות.

 

זמן.

כמה כמה שהוא משאב חשוב.

ומי כמוני בגיל 80 יודע זאת

כמה הזמן הוא המרפא הכי גדול

כמה הזמן הוא הקוסם הכי גדול 

כמה הזמן הוא המאפשר הכי גדול

כמובן שהקב"ה! אבל בורא העולם שברא את הזמן וגילם בתוכו כ"כ הרבה אוצרות,

שמי היה חולם לאן הם יובילו אותי, אותנו?

 

ומה היה קורה אם לא היית מחכה לי?

ומה היה קורה אם לא היית, היינו, נותנים לזמן לעזור לנו ולרפא בנו דברים?

ומה היה קורה אם לא היינו בוחרים לעבוד?

ומה היה קורה אם היינו נפרדים?

בצומת ההיא? וההיא? ובמשבר הגדול ההוא?

 

אני אפילו לא רוצה לחשוב על זה.

על מה הייתי יכול לפספס

על חיים שלמים ומתוקים וטובים איתך יקרה שלי

על המשפחה המדהימה שבנינו

על כל האוצרות הללו שעכשיו מביטים בנו בעיניים נוצצות

ושרים לנו שירים

ומחברים לנו ברכות

וכולם חוזרים על דבר אחד - אתם הדוגמא שלנו לזוגיות טובה סבא וסבתא!

אתם!

 

אנחנו יקרה שלי! אנחנו! שמעת?

אנחנו, הזוג שעבר והתמודד ונילחם וקם ונפל

ושוב נפל

ושוב קם

ושוב 

ושוב

 

אנחנו מודל להערצה!

ממנו שואבים!

 

והאמת? אני מבין אותם.

תראי יקרה שלי מה יצא מאיתנו!

תראי כמה אהבה יש בינינו

כמה עוצמות

כמה חוויות

כמה טוב. טוב צרוף. טוב שלם. חיים שלמים.

כמה נהיינו אחד, במלוא מובן המילה.

 

ואיזה מזל שחיכית לי

ואיזה מזל שהאמנת בי

ואיזה מזל שלא וויתרת

ואיזה מזל שגרמת גם לי לא לוותר

ואיזה מזל שלקחת את כל הפניות הנכונות בדרך

ואיזה מזל שהשכלת להבין שזו *דרך*,

ושגם כשאנחנו למטה, הכי הכי למטה -

אנחנו עדיין בדרך!

וכמה בהמשכה השמים צלולים

והשמש מאירה

והחיים מחייכים

וכמה טוב ואור ושפע וברכה יש מעבר לפינה, 

במורד הגבעה,

בהמשך הדרך הזו.

 

ואת, שחיכית,

וידעת

והאמנת

ובחרת

ואהבת

ללא תנאים 

לך אני עומד היום ומוקיר תודה ונושק לראשך על שהבאת לי את החיים המתוקים והנפלאים הללו לצידך ויחד איתך.

תודה.

את לא יודעת עד כמה תודה.

תודה שחיכית.

(רציתי לכתוב ישר ולא הספקתינגמרו לי השמות

בעקבות בלת"ם שמיד צץ,

אז חוזרת עכשיו רק לציין הבהרה:

@oo היקרה רק למען הסר ספק היה חשוב לי לכתוב שאת הקטע הנ"ל רציתי לכתוב כבר מחג השבועות שאז חשבתי על הדברים ופשוט חיכיתי לזמן פנוי לנסח ולכתוב אותו.

וכמובן שאין באמור שום התייחסות ספציפית למקרה ספציפי כזה או אחר או שום ביטול חלילה לדברים שנאמרו בשרשור אחר.

אלא רק התבוננות אישית שעלתה לי מקריאה במגילה וכל מה שפירטתי כאן. 

ואם יש מקרים שיתחברו וזה יהיה מתאים להם - מצוין, ואם יש מקרים אחרים שלא יתחברו או שלא יהיה שייך אליהם - זה גם כמובן בסדר גמור ואין הדברים מתיימרים להתאים לכל המצבים ולכל האנשים ולכל המקרים באשר הם כמובן, אלא רק לאלה שכן ).

ובכלל רוצה להודות לך גם כאן על הדיון המכבד, המפרה, המדייק והמחכים שם 🙏❤

כבר זמן רב כאן בפורומים אפשר ללמוד ממך המון מתוך המודעות הגדולה שלך, העבודה העצמית מעוררת ההערכה שלך, הגמישות המחשבתית שלך, החתירה למען מיקסום האושר בכל התחומים בחיים ועוד

🔴 מצב מלחמה 🔴 - תוספת קטנה לעכשיונגמרו לי השמות

יש משפט חשוב של דוקטור ויקטור פרנקל (ועוד רבים וטובים) שחשוב רגע להנכיח לעצמנו עכשיו:

 

כל התנהגות/תגובה בלתי נורמלית במצב/במציאות בלתי נורמלית - היא נורמלית.

 

אז מצאת את עצמך / את אשתך / את אישך / את הילד ברגרסיה בתחום מסוים?

אתם נורמליים.

זו המציאות שלא נורמלית.

 

אז לוקח לך שוב שנה לעשות פעולה פשוטה?

הכל עמום, מבולבל, לא מרוכז?

את נורמלית. אתה נורמלי.

 

פתאום בוכה כאילו בלי סיבה הנראית לעין?

כל פעולה הכי קטנה נראית כמו הר?

התחלת דיאטה בדיוק לאחרונה ומאתמול מחפשת רק מתוק ומנחם?

הסבלנות מתקצרת לפתיל קצרצר או אפילו בלתי נראה?

לא מבינה את עצמך?

שואל מה נסגר איתי?!

תוהה לעצמך או אפילו מבקרת את עצמך: מה זה מה קורה איתי?!

את נורמלית. אתה נורמלי.

 

ומה יעזור גם לנו וגם לזוגיות שלנו עכשיו?

בעיקר חמלה.

הבנה.

לגיטימציה לאנושיות שלנו.

המון חמלה ואהבה.

לעצמי. לאשתי. לאישי.

לקחת נשימה עמוקה

ועוד אחת

להוריד סטנדרטים כרגע במה שאפשר

ובעיקר לזכור שגם אני וגם בעלי/אשתי - אנושיים.

ועוברים, שוב, בתוך מציאות מוטרפת.

ולנסות למצוא עוגנים גם כעת

ולנסות לחזק את עצמינו ולהתמלא ממה שעוזר

לנו, ולזוגיות שלנו.

 

בשורות טובות ב"ה 🩵🙏

מאוד יפה ומרגש.נחלתאחרונה
מכירים את די סיטי במישור אדומים?ברגוע

האם יש שם חנויות במחירים טובים?

מחפשים בעיקר ספה ומיטת ילדים, אולי גם שולחן אוכל ותנורים

הייתי שם לפני שנה, זה היה בעיקר בית קברות לעסקיםפשוט אני..

אבל במג'יק קאס העברנו הרבה שעות מאוד מהנות

תודהברגוע
ואולם שמחות של ארועים חרדייםמשה

זה חור עולם. חוץ מברכב אין דרך להגיע לשם וגם אין סיבה.

אם אתם מהאיזורנפשי תערוג

שווה אולי לקפוץ

לנסוע ספיישל אני חושב שבירושלים יהיה יותר מבחר ובמנעד מחירים גדול יותר

תודה, יש לך המלצה על חנות מסויימת בירושלים?ברגוע
לא.נפשי תערוגאחרונה

אבל לפני שרצים לחנויות

90% מהחנויות ממציגות את הדברים שלהם באינטרנט


מציע לעשות את השוואת המחירים באינטרנט ורק אחרי שנסגרים על משהו ספציפי לנסוע לראות אותו פיזית

אולי יעניין אותך