אני אמורה לא לצום בהוראת רב. מקסימום עד הבוקרחצילוש
תגידי תודה שזה לא יום כיפור..חיים של
נכון. את יום כיפור מקווה לא לסיים בבית חולים🤦♀️חצילוש
אם זה המצב כנראה שגם אותו לא תצומי..חיים של
ח''ו ושלום את תרגישי עד אז הכי טוברויטל.
תחשבי טוב ויהיה לך רק טוב.
יצא לי כמה פעמים לא לצום בתשעה באבט'
לא בנסיבות חיוביות, הרגשתי יפה את החורבן גם בלי לצום...
אם יש לך סיבה טובה, שלחי את המצפון לאנשהו ו"תהני" מההיתר 
תודה💕חצילוש
תסתכלי על עצמך בתור החלק הקטן בעמ"י שמציין את שלבי הגאולהרואה אור
ביהמ"ק הוא לא פסגת השאיפות, הוא עוד שלב בתהליך הגאולה. ההתקדמות שלנו כיחידים כעם וכחברה אנושית, תימשך גם וכנראה בעיקר לאחר שייבנה המקדש.
ב"ה אנו זוכים לחיות בדור שבו תהליך הגאולה הולך ונהיה מוחשי יותר ויותר. גם אם התהליך לא הושלם, גם אם עוד לא הגענו לשלבים חשובים בתהליך, קשה לא לראות שנגיע לשם (למי שלומד ומתבונן).
בדורנו, מי שלא צם יכול לראות את עצמו כמעין מתריס ואומר; נכון, המקדש חרב, אבל הגענו כבר להתקדמות גדולה, וההתקדמות הזו תמשיך עד לבניין המקדש והלאה, לימים שבהם לא נצום אלא נשמח.
בזכות ההיתר לא לצום, אפשר לציין את מה שכבר השגנו.
יש סיפור חסידי, לא זוכר על איזה רב, שהגיע לעיירה מסויימת ביום שבו היא קבעה לעצמה תענית ציבור על בצורת גשמים. כששמע זאת, הרב ביקש מהמארח שלו שיכין סעודה גדולה ויזמין את כל מי שרוצה לבוא. באו אליו אנשי העיר ורמזו שזה לא מתאים בזמן התענית. אמר להם הרבי "אתם אומרים שחסר לכם אוכל, נכון? הרי הקב"ה אוהב אתכם ורוצה לתת לכם 'עד בלי די', אלא מה? אתם מראים לו שאתם לא כל כך רוצים לאכול ומעדיפים לצום. בואו איתי לסעודה ונראה לקב"ה שאנחנו רוצים הרבה אוכל, ובעז"ה יהיה לכם הרבה גשם שיספק הרבה אוכל". כמובן שלפי הסיפור השנה הזו הייתה בסופו של דבר ברוכה בגשמים.
את יכולה לראות את עצמך כאותו חלק שמלבד האבל אומר תודה על מה שיש, ומביע רצון לעוד.
וואו איזו השקעה! תודה לך!חצילוש
בשמחהרואה אור
מצפון על מה? אם פוסק אמר לך שאת חייבת לאכולאנונימי חדש
נכון.. אבל זה לא היה מרגיש לך מוזר?חצילוש
מוזר? כן, מצפון? יכול להיות, אבל הייתי יודע שהמצפוןאנונימי חדש
כן.. גם אני יודעת
חצילוש
פשוט תחשבי על זה שאת חייבת לא לצוםחופשיה לנפשי
נכון. תודהחצילוש
יקרה אם שאלת רב זה נקרא כמו שצמת.רויטל.
כמובן לא לאכול מעדנים רק לצורך ההנקה,
בעזרת השם את תרגישי טוב אמן.
לא רק הנקה.. עוד כמה דברים נלווים🤷♀️חצילוש
-----רב שמואל
מסתמא המצב שלו לא כל כך טוב,
ויש לו על מה להצטער גם ככה
בהצלחה לך ולכל שאר הנמנעים מלצום, והרבה בריאותultracrepidam
חשוב לזכור שהקב"ה לא ציוה לצום, הוא ציוה לצום אם אפשר ולא לצום אם אי אפשר
זכית להזדמנות יקרה ונדירה לקיים את החלק השני של המצווה הזאת
תודה רבה!חצילוש
יפה שיש לך מצפון🙊יעל מהדרום
בהריון הראשון לא צמתי בתשעה באב ממספר סיבות שהרב מנה, ואחת מהן שהיו לי בחילות.
למרבה האבסורד דוקא אז כשאכלתי- התחילו לי בחילות.....
חזקקקרויטל.
סליחה על האיחור...תות"ח!
אבל אפשר לחשוב על כך כמשהו של תיקון...
דהיינו, בזמן החורבן וכשהרבה קללות מהתורה התרחשו במציאות לא עלינו ולא עליכם, הייתה מציאות עגומה, מציאות של רעב, מציאות של חרפה, וכמו שמתואר לא עלינו בהרבה פיוטים ושירים הנשים לא יכלו להניק את עובריהם כי היו חלשות ועוללים וטף התעלפו מצמא ונדבקה לשונם לחיכם מרוב צמא, ואפילו הגיעו למצב יותר גרוע של "נשים רחמניות וכו'..." (לא אפרט, מי שהבין למה התכוונתי הבין...), אך בימינו אנו במצב שלא בתוך החורבן, אלא במצב שאנו קרובים לגאולה, בדור של גאולה, ולכן דווקא זה ניצחון על הקללות, זה ניצחון על החורבן, שאמנם אם אפשר אנחנו צמים ובעצם מזכירים לעצמינו את ההרגשה, מתענים, קצת מתחברים לצום, נוהגים מנהגי אבילות, לא אוכלים לחם כי איך אפשר לאכול לחם וכבר בטלו המנחות ואיך אפשר לשתות מים כשאין ניסוך המים ואיך אפשר לאכול פירות הרי אין ביכורים וכו'...? וכן בתשעת הימים, איך אפשר לאכול בשר וכבר אין קרבנות ואיך אפשר לשתות יין וכבר אין ניסוך היין...? מתואר בגמרא שבגלל הסיבה הזאת רבו הפרושים בעם ישראל שרצו לנהוג כך כל השנה ולא לאכול בשר ולא לשתות יין מהסיבות לעיל ורבי יהושע אמר להם שאם כך שגם לא יאכלו לחם ולא ישתו מים מהסיבות שהוזכרו, ושתקו, וכך אמר להם:
"אמר להן: בָּנַי: בואו ואומר לכם: שלא להתאבל כל עיקר - אי אפשר, שכבר נגזרה גזרה ולהתאבל יותר מדאי - אי אפשר, שאין גוזרין גזירה על הצבור אלא אם כן רוב צבור יכולין לעמוד בה, דכתיב (מלאכי ג ט) במארה אתם נארים ואותי אתם קובעים הגוי כולו ; אלא כך אמרו חכמים: סד אדם את ביתו בסיד ומשייר בו דבר מועט.
וכמה?
אמר רב יוסף: אמה על אמה.
אמר רב חסדא: כנגד הפתח.
עושה אדם כל צרכי סעודה ומשייר דבר מועט.
מאי היא?
אמר רב פפא: כסא דהרסנא.
עושה אשה כל תכשיטיה ומשיירת דבר מועט.
מאי היא?
אמר רב: בת צדעא,
שנאמר: (תהלים קלז ה) אם אשכחך ירושלים תשכח ימיני תדבק לשוני לחכי וגו' [אם לא אזכרכי אם לא אעלה את ירושלם על ראש שמחתי].
מאי 'על ראש שמחתי'?
אמר רב יצחק: זה אפר מקלה שבראש חתנים.
אמר ליה רב פפא לאביי: היכא מנח לה?
במקום תפילין, שנאמר (ישעיהו סא ג) לשום לאבלי ציון לתת להם פאר תחת אפר [שמן ששון תחת אבל מעטה תהלה תחת רוח כהה וקרא להם אילי הצדק מטע ה' להתפאר].
וכל המתאבל על ירושלים זוכה ורואה בשמחתה, שנאמר (ישעיהו סו י) שמחו את ירושלים וגו' [וגילו בה כל אהביה שישו אתה משוש כל המתאבלים עליה].
תניא: אמר רבי ישמעאל בן אלישע: מיום שחרב בית המקדש - דין הוא שנגזור על עצמנו שלא לאכול בשר ולא לשתות יין, אלא אין גוזרין גזרה על הצבור אלא אם כן רוב צבור יכולין לעמוד בה; ומיום שפשטה מלכות הרשעה שגוזרת עלינו גזירות רעות וקשות, ומבטלת ממנו תורה ומצות, ואין מנחת אותנו ליכנס לשבוע הבן - ואמרי לה 'לישוע הבן' - דין הוא שנגזור על עצמנו שלא לישא אשה ולהוליד בנים, ונמצא זרעו של אברהם אבינו כלה מאליו! אלא הנח להם לישראל: מוטב שיהיו שוגגין, ואל יהיו מזידין".
(בבא בתרא, דף ס')
סליחה על האורך, אבל בקיצור, רואים משם שמכיוון שזו גזירה קשה מדי וכך אי אפשר להמשיך הלאה בחיים ולתקן את העולם, לא אומרים כך ולא נוהגים כך, אבל יום אחד בשנה נוהגים כמה שהשיב להם רבי יהושע, ואפילו לא אוכלים לחם ולא שותים מים, ושבוע שחל בו/תשעת הימים נוהגים כמה שהפרושים רצו לעשות ולא אוכלים בשר ולא שותים יין, אבילות שהולכת ומחמירה, ובכל שאר השנה זוכרים במשהו את חורבן הבית, משאירים חלק לא מסוייד כזכר לחורבן וכל מה שנאמר שם בגמרא...
אך כשאי אפשר, כמו שראינו במסקנת הגמרא, שערך המשך החיים מתנגש עם החורבן, לא אומרים שיהיה חורבן, אלא אומרים שערך החיים גובר, שצריך להמשיך הלאה, ודווקא זה מה שמראה את הגאולה, זה מראה שאנחנו מצד האמת לא חפצים להיות "נבכים מסכנים זרוקים" כאלו, אלא החורבן והכאב דווקא מראה את הרצון להיות בגאון ובעוז, להיות גאה בדרך שלנו, ודווקא בדור של גאולה שאפשר להיות גאים בדרך שלנו ולא לפחד (בדר"כ...) מגויים שמתרגשים עלינו לכלותינו, זה מאוד מתאים ומתחבר שיש גם את זה...
וכמובן, כל אחד מתחבר לצום בדרך שלו, ואפשר לקרוא דברים על החורבן, ללמוד בספרים המותרים, לראות סרטים שמתאימים, ובכללי ליצור אווירה כזאת, אווירה של אהבת חינם ואהבת אחים, זה העיקר...
מקווה שהובנתי ועזרתי, ושיהיה צום מועיל...(לא קל בכוונה, כי אין מטרה שהוא פשוט "יעבור בקלות", חלק מהעניין שזה יחבר אותנו קצת להרגשה...כמובן, שלא יהיה קשה מדי וכו'...)
תודה רבה
חצילוש
גם לי אוסר לצום...הכול לטובה!
ורק עכשיו ריאתי... את השירושר הזה חבל שלא ריאתי קודם...
סתם מעניין אותי...תות"ח!
למה אסור לך לצום...?
את לא חייבת לענות אם את לא מרגישה בנוח, כמובן...
סליחה מראש
סבבה ימיצחיקהכול לטובה!
אוסר לי מבעיה רפואית
אבא שלי רב... והוא לא מסכים לי כי הוא קרא באינטרנט ...
שזה מוסכן...
לקראת יום כיפורים הוא עושה שוב בדיקה , כול צום מחדש בודק..
אבל לפני יום כיפורים הוא גם קבע לי תור לרופא מוקצעי שאני אתייעץ אותו...
הבעיה רפואית זה פושט שלפני קצת פוחת משנה
פתאום לפתע פתאום פירקסיתי...
וחלק מתיסימנים של פריקוס זה שלא אוכלים אז כדי שלא אפרקס שוב...
אוי...רב שמואל
אה, הבנתי...תות"ח!אחרונה
וואי וואי, רפואה שלימה...!!
(אם את רוצה, תכתבי לי במסרים שם לתפילה לרפואה, בשיא הרצינות...)
פורום תורני דתי לאומירוצה להשתחרר
מכירים את פורום אוצר החכמה? לתורה? ועוד כמה קצת פחות מוצלחים?
יש הרבה פורומים תורניים חרדיים. הראשונים שהזכרתי מוצלחים מאוד בהרבה מובנים, פעילים, ואפשר למצוא בהם דברים מעניינים גם לאחר זמן.
האם יקום פורום תורני דתי לאומי? שיהיה ברמה, פעיל, לגופו של עניין (בדרך כלל כמובן), ומעניין?
תגיד אוצר החוכמההפי
תגיד לי אלפי ספרים תורניים ב"ה שעזרו לי שנים
באיזה הקשר זה פורום?
תחפשי בגוגל 'פורום אוצר החכמה'רוצה להשתחרר
ותגלי מקום מעניין מאוד. זה לא 'אוצר החכמה' עצמו - ספריית הספרים הענקית, אם כי יש ביניהם קשר כמובן.
זה פורום תורני, רובו חרדי אך לא כולו. חלק מהכותבים מוכרים (הרב איתם הנקין ז"ל, יבל"א הרב יוסף בדיחי, הרב יואל קטן, ועוד מן הסתם), אם כי כולם משתמשים בשמות אנונימיים כמו כאן.
זה קצת מצחיק אבלנקדימון
מי ששם בפורומים אלה מי שנחלשו רוחנית והתדרדרו לפורומים. אצלנו, החזקים לא משוטטים בדברים כאלה באינטרנט וממילא לא תראה מקבילה.
זו פרשנות בלבד.
לא חושב שזה נכוןרוצה להשתחרראחרונה
כלומר, מן הסתם יש שם רבים כאלה, אבל ודאי לא כולם. יש שם אנשים גדולים, ידענים ומעניינים, יראי שמיים בהחלט.
חלקם גם רבנים מוכרים, כפי שכתבתי להפי.
בסוף השימוש בכלים כאלה מועיל לפיתוח של שיח תורני, לפתרון שאלות, ועוד.
אה, ואני מכיר חברה חזקים מאוד אצלנו שמכירים את הפורומים האלה. כל מי שמחפש באינטרנט מדי פעם תשובות לשאלות תורניות עיוניות (לא הלכתיות פשוטות), כמעט בטוח נפגש בזה. דווקא חברה ברמה גבוהה לדעתי. אז אמנם הצדיקים הנ"ל אינם משוטטים יומם ולילה באינטרנט, אבל יוצא לפעמים להיכנס.
ממש מושך אותי כל הנושא הזה של בניה ויצירהרק נשמה
עכשיו יש לי אפס ניסיון אבל אני ממש רוצה לדעת לעבוד עם חומרים לעשות חריטות בעץ לבנות רהיטים וכאלה לא בקטע של מקצוע סתם כתחביב אבל אין לי מושג איך מתחילים וגם איך משלבים הכל עם לימודי תואר 
יש למישהו רעיונות לקורסים או סדנאות או ליודעת מה?
פשוט להתחיל, בכל דרך, להשקיעזיויקאחרונה
דייטיםאבוד
הפורום הלא נכוןארץ השוקולד
יש פורום לנו שנועד לזה.
לגופו של עניין, יש מגוון סיבות להחליט שכן או לפסול, לא הייתי מניח שהמראה היה הסיבה.
מוזמן לשאול בפורום לקראת נישואין וזוגיותפשוט אני..אחרונה
ו...
בנות הן לא בנים, תחליף דיסקט 🤭
פלאפון חדש. באיזה מחיר כדאי? מה היתרון של דגם יקר?מתיעצת28
אממ... מניחה שזאת שאלה קצת מצחיקה וילדותית כי זה כמו לשאול למה יש רכב שעולה 50K ולמה פרארי עולה 300K..
ובכל זאת.. אני רוצה לקנות סמארטפון חדש אחרי 5 שנים.. מה היתרונות לקנות ב2000 ולא ב1000/1500 ש"ח? ואולי בכלל כדאי חד"פ להוציא 3000 ש"ח?
השאלה מה חשוב לךפשוט אני..
לדעתי, לאדם הממוצע טלפון ב-1,000 ש"ח (מהדור האחרון של שיאומי למשל) יכול לספק את כל הצרכים +++.
אבל אם למשל חשוב לך מצלמה מעולה, כזאת שתאפשר לך לפתח את התמונות שצילמת בלי שיראו שזה צולם בטלפון (כלומר בלי פיקסולים, מריחות וטשטושים), אז המחיר כבר קופץ פי כמה...
נתונים נוספים שאם הם חשובים לך, יכולים להשפיע על המחיר: עמידות למים ואבק, בהירות מסך (לנוחות צפייה באור שמש), עמידות לנפילות, זיכרון RAM (ככל שגבוה יותר - הטלפון יוכל לשרוד יותר משימות גם בלי להאט ולהיתקע), קליטה של דור 5 (מאז שיש לי דור 5 - אני כבר לא מחפש WIFI באף מקום, כי האינטרנט שלי במכשיר יותר מהיר מרוב הרשתות הביתיות), אפשרות לסים וירטואלי (בשביל להתחבר לחברות סלולר בלחיצת כפתור בלי צורך בסים פיזי, כולל למשל אם רוצים חבילת גלישה בחו"ל כמעט בחינם), טעינה מהירה, סוללה חזקה...
מכשיר שמצטיין בכל מה שכתבתי עכשיו, כנראה יעלה לפחות 3,000 ש"ח. אבל מי שלא חייב את כל התכונות האלה, בהחלט יכול לקנות מכשיר פשוט יותר.
נקודה למחשבה: מכשיר פשוט של היום שעולה רק 1,000 ש"ח, הרבה יותר משוכלל ומתקדם ממכשיר דגל שעלה לפני 5 שנים 3,000 ש"ח.
מצטרף לנאמרנפשי תערוג
הכל תלוי מה תרצי לעשות עם זה
לאחרונה קולגה רכשה את הדגם האחרון של אייפון הכי טוב.
עלה 7000+
שאלתי אותה מה הצורך, היא הסבירה שהיא מצלמת הרבה סרטונים לפרסום העסק שלה והיא חייבת שזה יהיה הכי טוב שיש
לעומת זאת.
אצלי התכונה הכי חשובה במכשיר סלולרי זה אינפרא אדום. לצורך שליטה במזגנים במקום עבודתי. לכן חיפשתי דווקא את התכונה הזאת.
את חייבת להגדיר לעצמך מה אופי השימוש שלך בוזיויק
כי זה יכול להיות כלי זניח שאת לא נוגעת בו כמעט וזה יכול להיות מרכז היום שלך ללימודים / עבודה וכאלה.
אם למשל את מצלמת ועורכת סרטונים זה גם שיקול ובגלל זה כדאי לחשוב עם עצמך מה הפונקציות שחשובות לך ומה התקציב.
כמו שכתבו כולםפצל"פ
זה תלוי למה את משתמשת...
וגם לכל חברה ודגם יש יתרונות וחסרונות
אני מציע לך אם את באמת פחות מבינה ומכירה את העולם הזה של מפרטים של פלאפונים וההבדלים ביניהם
אז פשוט תכתבי מה השימושים שאת עושה בפלאפון וכמה מהם במקביל
אם בא לך אז יכולה גם לומר איזה מכשיר יש לך עכשיו ומה את מרוצה ולא מרוצה ממנו ככה יהיה מקום להשוואה וידעו לתת לך יותר מדויק
אם יש לך גם חברה של פלאפונים שאת רוצה רק מהם אז תכתבי
מה הצורך?משה
מכשירי ביניים (1500+) מספיקים לדעתי לרוב השימושים. אני עצמי מסתפק במכשיר ביניים שקניתי בפסח של 2021 ועבר מאז קצת שדרוגי תוכנה קצת יותר מורכבם (כן, בניתי לו רום !). הוא אחלה ומשרת אותי יפה לבינתיים.
קנית בסוף גלאקסי כלשהו אבל אל תשאלומתיעצת28
נמחקה לי כל היסטורית הצטאים בווצאפ במכשיר *הישן* .. ואחרי דו שיח ארוך עם הצאט GPT/גמיני נראה שאין לי שום גיבוי... מצד שני אם להיות רציונלית מה כבר איבדתי? הודעה ממשהי מהעבודה שמארה לי כמה אני מיוחדת.. נראלי נחיה..
תתחדשי🤗 ומעכשיו את מקפידה לגבות את הדברים בסלולריפ.א.
שלך באופן שוטף
תתחדשי! נשמע לא קריטי בכללזיויק
"הודעה ממשהי מהעבודה שמארה לי כמה אני מיוחדת.. "יוני.ו.אחרונה
כתיבה ברשתות חברתיות: מה אתם אומרים עלחסדי הים
הכלל לא לכתוב למישהו ברשתות החברתיות אלא אם כן הייתי אומר לו את זה בפנים או שדווקא המרחב נותן לבן-אדם אפשרות להביע את דעתו באמת מה שהוא לא יכל לעשות בפנים של הבן-אדם?
איזה צד עדיף.
תמיד עדיף לבחור באופציה הראשונה.בנות מרכלות עלי
זה מונע מהמצב להדרדר למקומות לא נעימים.
הבעיה שזה מונע יצירתיות וכנות.חסדי הים
יש צד טוב שאפשר להתבטא ככה, כשאתה ממש לא מול השני.
השיקול שלך מאוד רציני, וזה יכול למנוע הרבה דברים לא נעימים.
קשה להכריע.
ברור לי, צריך להיזהר מאוד במה שכותבים, אבל אולי לא יותר מדי.
כלל נחמדזיויק
דווקא פנים מול פניםהפיאחרונה
חברים - אלו שצופים מדי פעם בסרטים\סדרותשפיכת לב
כמה הייתם מוכנים לשלם עבור שעת וידאו, עבור מעבר על כל התוכן וסינון המקומות שבהם יש בעיה של צניעות (נניח שניתן לבחור מידה - עירום, בגדי ים, או גם מקרים גבוליים יותר כמו שמלות לא צנועות וכד') חותך ומסדר את הקובץ הסופי לצפייה? אני מדבר פר שעה (נניח לסרט שאורכו שעה וחצי: אני מוכן לשלם 2 שח).
לא הבנתי מה השאלהבנות בזות לי
אתה שואל כמה היינו מוכנים לשלם בכדי שיצנזרו לנו סרטים? אם גוי היה עושה את זה.. הייתי משלם הרבה.
בטח לא 2 שקל..
בעיתונות הכתובה פתרו את הבעיה בצורה יותר חכמהפ.א.
במקום לצנזר ולשפר את בעיות הצניעות בעיתונות החילונית, יש עיתונות המותאמת לציבור הדתי.
נראה לי מוזר לצרוך תוכן ומדיה עם בעיות צניעות גם אם יש מי שיחתוך וידביק וינקה את מה שמפריע.
אם זה חותך לגמרי את החלקים הבעייתיים..בנות בזות לי
ולא רק מצנזר בקטע של להסתיר, אז אולי יש בעיה אחרת של עצם הסרט והתוכן שלו. זה כבר דבר אחר..
לא הבנתי כלוםכְּקֶדֶם
^^^
פ.א.
אם הייתי צופה, הייתי משלם אלף שקל לכלחסדי הים
יש גם בעיה של אלו שצופים כדי לסנן, אבל אולי אתה מתכוון אם איזה אלגוריתם.
הבהרה חשובהשפיכת לב
מדובר כמובן על סרטים או סדרות שבגדול הן 'נקיות', אבל לפעמים יש פתאום כמה שניות של בעיה.
הסינון מתבצע ע"י AI ולא ע"י שום אדם יהודי וכד'.
השאלה הייתה האם מבחינתכם הייתם משקיעים סך מסוים שעבור כל סרט או פרק שאתם צופים - תוכלו לשים אותו בתוכנה שתעבור על כולו ותחתוך את המקומות הבעיתיים.
הייתי קוראת לזה נקודות למחשבה/ מסר, אבל לימוד?נפש חיה.
למה?הרמוניה
סרט זו חוויה חזקה ולכן זה כלי שאפשר לרתום אותו לקדושה את לא חושבת?
אנשים הולכים לסרטים, להצגות, כדי להתענג, להתנתקפ.א.
לשעתיים מטרדות היום יום, מלחצים ודאגות.
הולכים לקולנוע או צופים בבית בסרט, יוצאים להצגה, כדי להכנס לזמן קצר לעולם אחר. ההפוגה הזו מעניקה למוח "מנוחה" מרעשי הרקע של המציאות.
לפעמים אנחנו נהנים אפילו מסרטים שגורמים לנו לפחד או לבכות. זה קורה כי המוח שלנו יודע שזה "רק סרט" 🙃
מי מחפש לקבל שעת חינוך בצפייה בסרט?
לשם כך יש שיעורים ולימודים.
אני חשבתי על סיבה אחרתנפש חיה.
סרט הרבה מחצין דברים ומציג אותם בדו מימד ולפעמים תלת מימד חזותי
יש נושאים יפים וחשובים שמעבירים אותם בסרט,
עדיין הדיבור ןהעומק שבשיח או לימוד אמיתי מתוך ספר, נותן מימד אחר שא"א להעביר בצורה שטחית וצבעונית
נראלי שמסר או תוכן אמיתי או רעיון זה דבר שצריך עיבוד או שיח עמוק, לא דרך רדודה
שתעביר אותו
או תתיימר לחנך איתו
..הרמוניה
בסרט יש יתרון שאין בלימוד מספר וכן להיפך.
זה כמו סיפור רק בצורה משודרגת וחיה יותר. בעיניי אין רע בלשלב... כל עוד הסרט חיובי.
ולאו דווקא בתור שעת לימוד, גם בשביל העשרה.
..הרמוניה
בין אם תרצה ובין אם לא הסרט מעביר מסרים, ובצורה הכי חזקה שיש... שאגב המטרה שאתה מתאר לענ"ד לא אידאלית בכלל. זה לברוח מהמציאות. אבל אם כבר, אז לפחות שיהיה משהו יחסית מועיל ולא מזיק. (מסייגת שאין בעיה בעיניי שיציאה לסרט תהיה שעת בילוי מדי פעם, אבל שוב שזה יהיה סרט חיובי)
מנסה להבין אותך - למה את מתכוונת לברוח מהמציאות?פ.א.
בניגוד למדיום ויזואלי שבו הכל מוגש לנו "מוכן", הקריאה דורשת מאיתנו להיות שותפים ליצירה. כששוקעים בספר טוב ומעניין, אנחנו בונים בדמיון שלנו את הדמויות, את תיאור המקומות, המוח שלנו הוא זה שמפיק את הסרט מהמילים הכתובות. וממש נכנסים למציאות המתרחשת בספר, ומתנתקים זמנית מהמציאות סביבי בזמן שאני שקוע בספר.
וכשעוצרים באמצע קריאת ספר וחוזרים אליו כעבור יום/יומיים, שוב צריך להכנס למציאות המדומיינת של העלילה.
התכוונתי לגבי המטרה של הצפיה.הרמוניה
סרט יכול למלא בהשראה, להעשיר וללמד כמו ספר, אבל אם המטרה היא להסיח את הדעת מהמציאות אז משהו במציאות לא תקין. אלו שתי מטרות שונות. לא קוראים או צופים רק בשביל להפעיל את הרגש ולכבות את השכל... מסכים?
המטרה היא הנאה נטו, בילוי חברתי נעיםפ.א.
וככה גם מספר טוב.
נראה לי מרחיק לכת להגדיר יציאה לסרט שנהנים ממנו, ובעקבות כך התנתקות לשעה/שעתיים, כבריחה מן המציאות.
אין בעיה עם בילוי מדי פעםהרמוניה
כי המטרה מוגדרת, כמו שמכניסים מנוחה בלו"ז אבל זה לא מה שהיה נשמע שאמרת. חוץ מזה גם בילויים צריכים להיות כשרים, ותאמין לי שאין בזה אמצע בד"כ... או שזה חיובי וממלא, או שזה מוריד.
חזרתי לקרוא עכשיו את התגובה מאתמולפ.א.
אכן אפשר היה להבין ממני משהו אחר ממה שהתכוונתי
אז אני בא להדגיש שאני מדבר על יציאה לבילוי מידי פעם כדי להינות מהפנאי ולא כדי לברוח ממציאות חיים, מצרות ובעיות.
אוקייהרמוניהאחרונה
לא ברור לי איך זה יעבודברגוע
המקום שלכם בעולםזיויק
הוא קיים בכלל? הוא ברור לכם?
יהיה ברור אי פעם?
איך אחרים רואים את המקום שלכם?
זה למעשה תפקיד? שליחות? כישרון?
רק מי שהבין את השאלה שיענה. תודה 🙂
אולי הבנתי, אז-הרמוניה
אין לי "מקום" בעולם... אני כאן כל רגע שה' מחליט שאהיה כאן, כל רגע מחדש.
שליחה, כל מה שיש לי זה מה', ממה שהוא נותן לי משתדלת לתת.
אחרים רואים את מה שאני באמת מכוונת. כשאני מצליחה באמת לכוון ולהיות בתודעה של מה שכתבתי לפני- אנשים רואים את זה, זה ממש כאילו "שם ה' נקרא עליך ויראו ממך". יראת כבוד כזו.
אבל לא תמיד אני ככה, וכשאני פועלת ממניעים אגואיסטים זה ניכר.
זה לא יוצר פיזור? לא עדיף מיקוד? יש דבר כזה בכלל?זיויק
לא, כיהרמוניה
אין לנו תפקיד אחד בעולם חוץ מלעשות את רצון ה' ולהתקרב אליו.
וזה כן בא ביחד עם מודעות עצמית, לראות מה הכלים שה' שם לך.
אם זה יכולת לשמח אנשים, אם זה לימוד שאתה צריך להפיץ... מבינים את זה לפי מה שקורה איתך, אתה יודע במה אתה טוב, ועדיין כל פעם ה' שם אותך בסיטואציה אחרת, כל רגע בפני עצמו.
יכול להיות שאתה אדם תוסס ואתה יודע איך להשתמש בזה לטוב אבל עכשיו ה' רוצה אותך בפקק ולראות איך אתה מגיב ואם תתעצבן. זה מלא דברים. המגמה היא אחת.
בלבלתזיויק
התכונה היא לא המיקוד בעינייהרמוניה
היא הדרך, לא המטרה.
מי שמתקבע על התכונה שבעיניו היא התפקיד שלו עלול לחטוא לעיקר.
הטלת כאן פצצהזיויק
כי תמיד חשבתי שכישרון ויעוד קשורים זה לזה.
תוכלי לבאר את כוונתך?
אין לי כוחהרמוניה
בעיהזיויק
היעוד שליoo
ברור לי מאד
לעשות טוב לעצמי ולאחרים
ללמוד ולהשתפר מיום ליום
אני לא מוטרדת ממה אנשים אחרים חושבים על התפקיד שלי
את התפקיד שלי רק אני קובעת ושאחרים יתעסקו בתפקידים שלהם
זה לא יעוד של כל אחד?זיויק
זה יכול להיותoo
יעוד של כל מי שרוצה בזה
לא רואה צורך לתחום את תפקידי לתחום מסוים
לגמרי הבנתי את השאלה. עונה:די שרוט
בסוף, זה תלוי במינון של כמה אתה צורך. כי אם תגזים אתה בסוף תמצא את עצמך בחמש לפנות בוקר מתעורר ליד פח זבל עם גרביים שהם לא שלך.
ככה זה בחיים. צריך לקבל אותם כמו שהם. כל ניסיון להתכחש להם נועד לכישלון. כי מה הם החיים אם לא צבר אירועים שמפריעים לנו לישון?
מתברר עם הזמן-יש כיוון אבל רק ה' יודעהרשפון הנודד
אם רק ה' יודעזיויק
אני יודע את הכיוון לפי מה שאני מבין ומרגישהרשפון הנודדאחרונה
אבל בסוף מה יקרה איתי בפועל זה רק ה' יודע ומוביל
לשבור הרגלים קבועיםזיויק
יוצא לכם? קל? קשה? יש טיפים?
כמו כן היה לי הרגל טוב שנטשתי ורוצה לחזור אליו.
איך שוברים את הכבדות שחוסמת ביני לבינו?
ההובי של חייoo
לשנות הרגלים רעים
ליצור הרגלים טובים
כשהבנתי את הקונספט של ההרגל זה הפך קל
ממליצה על ספר כוחו של הרגל
הוא מסביר את הרעיון של
טריגר- פעולה- תגמול
איך להיפטר/ ליצור הרגל
אמיתי? זה קל לך?זיויק
לשנותoo
או ליצור הרגל זה תהליך מתמשך
הרבה אנשים אוהבים תוצאות של כאן ועכשיו
לא אוהבים תהליכים
וזה גורם לקושי בהשגת דברים
אני כן אוהבת תהליכים
מסוגלת לראות את התוצאה העתידית ולחכות בסבלנות
לרוב גם נהנת מהדרך
לכן בעיניי זה לא קשה
אחרים בטח יקראו לזה קשה עד בלתי ישים
נשמע נדיר ממשזיויק
זה באמת קשה מאד מאד, מתאים לאנשים ספציפייםנפש חיה.
חדמשזיויק
כןנפש חיה.אחרונה
לאט לאטנפש חיה.
ממליצה לקרא קצת טורים של הרב יצחק פנגר
ללכת בצעדים קטנים
ולחלק את החזון הגדול למטרות קטנות ברות ביצוע
תהיי ספציפית?זיויק
אשתדלנפש חיה.
לפני כמה שבועות בעלון הידברות הרב פנגר רשם טורים בנושא שינוי התנהגות
ופירט איך לעשות את זה צעד צעד
זה עלונים לפני חודש- חודש וחצי ככה.
לגבי הצעדים הקטנים-
נגיד שאתה רוצה לרוץ מרתון שזאת המטרה הגדולה, אז
קודם אפשר כצעד ראשון להגביר מוטיבציה ובמקביל להוריד את המושג המופשט (רוצה לרוץ מרתון)
לפס מעשי (שינויים קטנים - לשים את הנעליים ליד הדלת, אפילו בלי לנעול, בשלב מאוחר יותר לקבוע זמן לריצה)
כשהייתה לי מטרה גדולה
השיטה של צעדים קטנים עזרו לי להגיע אליה....
היום אני מתמודדת עם דברים שאותה טכניקה בהחלט תשמש אותי
רק צריך לרצות
ולעשות משהו קטן בכיוון.
תודההזיויק
מתחילים לאט לאטנפשי תערוג
ומוסיפים כמה שיכולים