שמעתי בשם הגר"א שאם לא היה תורה, הוא היה עוסק בשירה כל היום.חסדי הים
שמעתי מיעקב שוואקיחסדי הים
זה תוך כדי ראיון ארוך איתו
לא יודע זה לא עשה לי טוב ..בנות יאלה לריב
קשה לחשוב על המציאות הזו.. מה היינו עושים אם לא היתה תורה. זה אומר במילים אחרות שלא היה משמעות לכלום, ולכן קשה לי לשמוע שהגאון אמר את זה.. גם כשאמר את זה באופן תאורטי כמובן.
אם לא היתה תורהשום וחניכה

זה לא היה אומר בהכרח שאין משמעות. זה היה אומר שהיינו צריכים יותר להתאמץ כעיורים באפילה כדי למצוא אותה. כמו שאפשר לראות אצל חלק מאנשי אומות העולם שאין להם שום ידיעה בתורה, והם מגיעים לתובנות עמוקות ופנימיות ומכוונות לאמת, גם ללא תורה.

אבל גם לאומות היה בסיסבנות יאלה לריב
בסיס שממנו הם שאבו את התפיסה הכללית. מעין מה שכתוב ״ ולבני הפילגשים אשר לאברהם נתן אברהם מתנת וישלחם מעל יצחק בנו בעודנו חי קדמה אל ארץ קדם״
קשה לדעת אם הרקע הכללי הוא הגורם.שום וחניכה


תורה שקולה כשירה- "ועתה כתבו לכם את השירה"חסדי הים
ומגילה (לב.) כל הקורא כו', ומנגד סוטה (לה.) שקרא לד"ת זמירותשום וחניכה

ועי' סנהדרין (צט: ) זמר בכל יום. ובביצה (כד.) ובכ"מ זמורתא תהא.

וגם- ולא אמר איה אלוה עשי נתן זמרות בלילהבנות יאלה לריב
מה היינו עושים אם לא הייתה תורה....פלוני.
(בהנחה שמדובר על לימוד תורה ולא על מצוות התורה) לפי דעתי היינו מקיימים מצוות יותר בכוונה, יותר עוזרים לזולת, כי זאת הייתה הדרך לעבוד את הקדוש ברוך הוא. אני לא מזלזל בלימוד תורה, אבל יש מיעוט שולי שהפכו את התורה למשמעות החיים. אז לא. זה לא. מצווה גדולה מאד, אבל המטרה זה לעבוד את השם ולא לסיים את הש"ס.
טוב ..בנות יאלה לריב
בעיניי לא כדאי להפחית מהערך של לימוד תורה,
התורה אמרה בעצמה והגית בו יומם ולילה, למרות שבמחשבה שניה ההמשך שם זה למען תשמור לעשות וגו׳ .

טוב זה כבר דיון אחר 🙂
אבל אני מאמין שעצם הדיבור של התורה כבר פועל דברים עצומים.. וזה גם הגיוני, דברי אלוקים .

״והלחת מעשה אלהים המה והמכתב מכתב אלהים הוא חרות על הלחת״
אם אני לא טועהנראה.לאחרונה
זה כתוב בנביא ולא בתורה... בספר יהושע
שמות לב טזעברי אנכי


יהושע א חנראה.לאחרונה
לֹא יָמוּשׁ סֵפֶר הַתּוֹרָה הַזֶּה מִפִּיךָ וְהָגִיתָ בּוֹ יוֹמָם וָלַיְלָה לְמַעַן תִּשְׁמֹר לַעֲשׂוֹת כְּכָל הַכָּתוּב בּוֹ כִּי אָז תַּצְלִיחַ אֶת דְּרָכֶךָ וְאָז תַּשְׂכִּיל.
לאבנות יאלה לריב
הוא מדבר על הלוחות ..
הוא דיבר על והגית בובנות יאלה לריב
ואתה מדבר על הלוחות .. (:
נכון טעות שליבנות יאלה לריב
התבלבלתי מעניין המלך בספר דברים..

וְהָיְתָה עִמּוֹ וְקָרָא בוֹ כָּל יְמֵי חַיָּיו לְמַעַן יִלְמַד לְיִרְאָה אֶת יְהוָה אֱלֹהָיו לִשְׁמֹר אֶת כָּל דִּבְרֵי הַתּוֹרָה הַזֹּאת וְאֶת הַחֻקִּים הָאֵלֶּה לַעֲשֹׂתָם.
סייעתא לדברי:שום וחניכה

עירובין ק: - אילמלא לא ניתנה תורה היינו למידין צניעות מחתול, וגזל מנמלה, ועריות מיונה, דרך ארץ מתרנגול. 

 

הוי אומר שהעולם סופג במסרים של התורה, רק צריך עיניים מיוחדת ורגישות כדי לדלות אותם.

אוי זה מעולהבנות יאלה לריב
הצלחת למצוא את המקור הטוב ביותר כראיה לדברים שלך. ישר כח.

זה מזכיר לי קצת את השאלה איך אברהם אבינו קיים את התורה כולה אם עדין לא ניתנה תורה. אבל באמת, מה ישוב הקושיה שם על עניין לשונות החרדל והחלב? שום תירוץ לא התיישב לי ..
הקושיא על אברהםשום וחניכה

לא כ"כ מסובכת אלמלא היינו צריכים ליישב את הכתוב עם מדרש אחר - שמשה רבינו ניצח את המלאכים בטענה שאכלו אצל אברהם בשר בחלב. שהרי על פשט הכתובים היה אפשר לומר כתירוצים המקובלים: שהגיש קודם חמאה. או שדרך בישול אסרה תורה, והוא הגיש לפני האורחים כשזה לא מבושל, ואם הם אכלו ביחד, אין בכך בעיה.

אלא מאי? שמדברי המדרש שמשה ניצחם בטענה שאכלו אצל אברהם בשר וחלב, משמע שעברו על מה שכתוב בתורה, והיינו ע"כ שאכלו בשר וחלב מבושלים יחד, ובזה יש תימה שאם הם מבושלים ע"כ אברהם בישלם, ועבר על איסור דאורייתא של בישול.

תירוץ נאה שמעתי לפני כמה שנים: אברהם אבינו באמת הגיש לפניהם חלב ובשר נפרדים, לא מבושלים. אולם המלאכים הם אש: משרתיו אש לוהט. כשהם אכלו אותם אז הם באמת בושלו ועברו על איסור דאורייתא.

ולפי זה אפשר לתפוס את החבל משני קצותיו: אברהם לא עבר אפילו על איסור דרבנן. והמלאכים מצידם עברו על איסור דאורייתא.

-------רב שמואל
המלאכים, לפי דרגתם, היה ראוי להם להחמיר...
יש לי תירוץ טוב יותרבנות יאלה לריב
ושכה יהיה לי טוב, חשבתי על זה ורק אז הלכתי לראות את הרש״י על הפסוק.

חשבתי לומר שמי שעשה את בן הבקר היה ישמעאל הנער, ולכן היה לו דין שונה מכיוון שהוא לא בכלל ישראל. ואז ראיתי שרש״י אומר שהנער היה ישמעאל. למרות שעדין יש סתירה עם הרש״י הזה שאומר שרצה לחנכו במצוות, ואם כן זה לא היה עבירה על כורחנו אלא ההפך זה היה מצווה .

ובקשר למה שכתבת על משרתיו אש לוהט, חח תירוץ יפה. אולי אם הייתי מלאך הייתי טוען להגנתי שאין בישול אחר בישול .. שכבר בישלו את הבקר ולא היו מגישים לפני חי .
כמה הערות:שום וחניכה

א. אין קושיא ממה שפירש"י שעשה כן כדי לחנכו במצוות, שיש לפרש שהכוונה למצוות שבן נוח מחוייב בהן, והן מגדר דרך ארץ של כיבוד אורחים.

אלא אי קשיא הא קשיא, שאף אם נאמר שלישמעאל היה דין בן נח, אסור היה לאברהם לומר לו לעשות כן. ועיין בביאור הלכה (סי' שז סכ"א): "ועיין בפמ"ג דאסור ליתן לאינו יהודי בשר וחלב בחול ולומר לו בשל לך, כיון שאינו יכול לבשלם יחד בעצמו הוא בכלל אמירה לגוי שבות... ועי"ש עוד שמצדד דה"ה דאסור ליתן לו בשר שיבשל בכלי חולבת ב"י".

 

ב. בקשר להערתך מצד בישול אחר בישול: ראשית יש דיון נרחב האם יש בישול אחר בישול לגבי בשר בחלב, ואפס קצהו תראה בחידושי רעק"א (יו"ד ריש סי' פז). שנית, כבר העירו האחרונים שכל הספק כאשר התבשלו בשר וחלב יחד ושוב מבשלם, אך אם כל אחד התבשל בפני עצמו ולאחר מן מבשלם ביחד, בזה לית דין ולית דיין שיש איסור דאורייתא.

אז אולי אפשר לומרבנות יאלה לריב
שהטענה של משה על המלאכים היתה שהם ידעו גם מהאיסור של דרבנן.. ובזה הם נכשלו . לא חיכו שש שעות .. חח..
הלשון במדרש שעברו "על מה שכתוב בתורה".שום וחניכה


איך מלאכים עברו על מה שכתוב בתורהבנות יאלה לריב
אם הם לא מצווים עליה?
לדעתי זה לא ההסבר בגמרא.אניוהוא
וזה תלוי בגירסאות בגמרא
האם ר' יוחנן אמר אלמלא או אלמלי שכן מבואר בתוס' בכמה מקומות ש-
אלמלא- אילו לא
אלמלי - אילו כן
אם הגירסא היא אלמלא-
אילו לא 'לא ניתנה תורה' - כלומר גם שכן ניתנה תורה צריך ללמוד מהם - שזה יהיה טבעי לאדם כמו אצל החיות

אבל לכשתעיין בדוגמאות תראה שאינן שלמות,
גזל מנמלה- הנמלה אינה גוזלת מחברותיה, אם נמלה נגעה בגרגיר נמלה אחרת לא תיקח אותו. אבל השדות של בני אדם? זה אפשר להרוס....
צניעות מחתול- החתול צנוע כשהוא עושה צרכיו בלבד, אבל לא בשעת תשמיש...
עריות מיונה- היונה מאמנת לבת זוגה, אבל בת הזוג הזו היא האחות שלו...
דרך ארץ מתרנגול - התרנגול מפייס ואח'כ בועל - שאומר כזה ארמון אתן לך- אבל הוא יודע מראש שלא יהיה לו, הוא סתם מחרטט לתרנגולת....
אז המוסר הזה הוא רק חלקי

ולכן -
אלמלי - אילו כן - לא ניתנה תורה - שבאמת אין תורה - אז היינו לומדים מוסר חלקי ולא אמיתי. ועכשיו שיש תורה המוסר שלם.
---------רב שמואל
אני חושב שזה לא סותר

כי באמת, אם לא הייתה תורה, והיינו צריכים ללמוד צניעות מחתול וגזל מנמלה, אז באמת לא היה המוסר שלם, ולכן ניתנה תורה.

אבל, מאידך, גם אם ניתנה תורה, עדיין יש מתוחכמים כמו הטרולים, שחושבים שהם בחוכמתם מחליטים מהו מוסר, והם ילמדו אותך איך לומדים צניעות מחתול וגזל מנמלה. לכן חז"ל אומרים, ודאי יש איזה נקודה יהודית איזה נקודת אמת, בחמורו של הטרול. אבל הגדול שבחמורי הטרולים, אינו כהקטן שבחמורי ר' פנחס בן יאיר. ולכן צריך ללמוד תורה ולא לסמוך על חמורים של הטרולים. כי אפילו שיחת חולין של תלמידי חכמים צריכה תלמוד, אבל חמור של טרול - חמור בריבוע הוא.
בכל מקום שיש בגמ'שום וחניכהאחרונה

אלמלא או אלמלי שלא מתאים ללשון חיוב או שלילה בהתאמה, רגיל הגרי"פ בהגהותיו לציין ולתקן את דברי הגמ' ע"פ דברי התוס' במגילה (כא.). וגם כאן ציין לדבריהם. ופשוט הוא שכוונת ר' יוחנן היא אילו לא נתנה תורה.

וברור שהמוסר של הטבע לא שלם וצריך שכלול, שהרי אינו יורד לפרטים וגם אינו נותן מענה להתנגשות בין ערכים. אך העיקרון הוא שיסודות המוסר כבר מוטבעים בטבע.

בטח שהיה משמעותאדמך
השירה זה הרבה מעל המילים. זה עומק עצום של משמעות שלא ניתן להסביר במילים.
אבל אנחנו בני אדם. אז משתמשים במילים.
תודה נראה מענייןבנות יאלה לריב
אקרא את זה בעיון יותר מאוחר.
יצא לי לקרוא באתר הזה דיון מעניין אחר לפני כמה זמן.
הרב עובדיה אמר שאם הוא לא היה רב הוא היה פייטן עברי אנכי

אבל זה כי הוא באמת היה פייטן וחזן מדהים בערך

שלט בכל המקאמאת

ואהב מאוד מאוד מאוד מוזיקה

 

וזה ידוע שמוזיקה זאת חכמה עליונה מאוד

מקובלים אהבו מוזיקה..

שמעתי משהו כזה דומהאושפיזין מהירח
התורה נקראת שירהadvfb

"ועתה כתבו לכם את השירה הזאת ולמדה את בני ישראל שימה בפיהם"

שירה היא דבר שנוגע בנפש.

במה לעבוד ומה אפשר לעשות בתקופת חיפוש עבודה?צע

כבר כמעט חודשיים שאני מחפש עבודה.

נראלי שיש מין תום כזה שבע"ה נמצא בקלות עבודה, ולכן זה בסדר לקבל דמי אבטלה נמוכים שנגזרים ממשרת סטודנט..


ואז מגיע הרגע הזה, שאתה מבין שאולי ח"ו זה יכול לקחת הרבה יותר זמן .. ויפה שעה אחת קודם גם לחשוב על הכנסה זמנית וגם על לוז או משהו כזה ..


אני מניח שלרבים מילואים זאת אופציה אבל אין לי כח ורצון לפרט למה, אבל ישמצב גדול שאני מנוע מלעשות מילואים..

(לא עשיתי במלחמה..)


האם יש רעיונות אחרים למקומות עבודה זמניים?


במהלך התואר לא קמתי בזמן אז קל וחומר עכשיו שאני ללא מסגרת.. ואני מניח שאולי עבודה תוכל לגרום לי לבריאות ויציבות .. וכמובן גם להכנסה..


רעיונות אחרים לסדר ויציבות עשיה לימוד והתקדמות בתקופה מאתגרת זו מלבד עבודה זמנית/או על הצד שאתקשה למצוא עבודה זמנית זה גם מבורך..


בתפילה לפרנסה בשפע ולמציאת מקום עבודה מתאים ומספק לכולם.. ואולי אפילו השבוע אעדכן שדברים יסתדרו והתקבלתי😃


תודה רבה..

אולי משלוחים? ראיתי מלא שעושיםזיויק
והכי חשוב להתמקצע במה שאתה טוב
עבודה היא ברכה בלי קשר לתוכן שלהמשה

מה הכישרון הטבעי שלך? מה למדת?

סיימתי לימודי ראיית חשבון ב"ה.צע
לא עולם שאני מכירמשה

בינתיים אני במקומך הייתי יושב בבית ולומד שני דברים לעומק

 

1.AI

2. אקסל

ולא פחות חשוב מזה את השילוב בניהם.

 

 

נשמע רעיון ממש טוב, תודה.צע

אקסל אני מכיר קצת, היה לא מעט בתואר..

וגם יודע שיש קורסים חינמיים..


 

איך לומדים ai? אתה מכיר דרך או קורס?

ותוכל להסביר מעט מה יש ללמוד בזה? 

אתה צריך בסוף ללמוד איך לעשות את העבודה שלךמשה

כללומר. לנצל את הזמן כדי להתקדם מקצועית ולא רק "לחכות" שמישהו יואיל בטובו להסתכל עליך. כמובן גם הקו"ח שלך יתעדכנו  בהתאם.

 

לימודי AI ברשת - למה זה לא שורה? 

AI יש לא מעט חומר. הייתי מחפש ללמוד על השילוב בין AI לבין המקצוע שלך. כלומר  איך לשאול שאלות על טבלאות דוחות וחשבוניות וכל אלה. בסוף איך לעשות את העבודה שלך טוב יותר.

אופס… טעותפ.א.
יש בקמפוס ILהרמוניהאחרונה
אתה כבר עם רישיון רו"ח, אחרי סטאז' של שנתיים?פ.א.

יש הבדל גדול בין סיום לימודי חשבונאות ובין מי שמחזיק ברישיון לעסוק בראיית חשבון.  


אם אתה עם רישיון - חיפוש העבודה הוא שונה מחיפוש מקום לעשות בו סטאז'  

גם כיוון תעסוקתי הוא שונה - עם רישיון אתה כבר צריך לבחור כיוון התמחות / תת-התמחות מקצועי בתחום הגדול של ראיית חשבון.   

האם אחרי שמחת תורה התשפ"ד הפכתם לאנשים טובים יותר?זיויק

או שנשארתם אותו הדבר?

ומה המשמעות למה שעברתם? או שלא עברתם..

לצערי לא. אותו בן אדם.צעאחרונה
דברים שאני עושה לפעמים/משה

יחד עם שאר פרוייקטי הווטסאפ של ערוץ 7, הנה עוד אחד: אייטמים מעניינים שאני (או הצוות) דגים מהפורום.

 

מוזמנים להצטרף. קבוצה שקטה של 2 אייטמים ביום בממוצע .

 

ערוץ 7 הפורומים - Whatsapp

ילדה שיוצאת מלא פעמים בלילה ממיטת מעבר, מותשים.עינב66

אשמח לשמוע מנסיונכם כשילדה בת שנתיים ותשע עברה למיטת מעבר (כי למדה לצאת מהמיטת תינוק), מה הכי עזר לכן שתשאר במיטה שלה במהלך הלילה ולא תבוא אליכם חמש פעמים?

רוצים להתחיל איתה מהלך אבל מנסים להבין מה יגרום לה להישאר במיטה שלה ולא לבוא אלינו כי היא יכולה וזה מפתה לצאת ולהיות עצמאית.


מבחינת שפה היא מבינה אבל לא הכי מדברת עדיין.

תכתבי בפורוםרקאני

הריון ולידה

פה זה פחות רלוונטי

בפועלנפשי תערוג

מה שיעזור זה להחזיר כל פעם

כל פעם


אבל זה מתיש ומנסיון אישי באיזה שלב באמצע הלילה נשברים כי רוצים לישון

עם הזמן זה עובר.


ואתם כהורים.

אל תרגישו שנכשלתם אם היא בכל זאת מגיעה למיטה 

לא נוראנחלתאחרונה

כיף להיות במיטה עם אבא ואמא!  לא נורא בכלל. אם יש מיטה רחבה מספיק

והילדונת לא בועטת נוראות תוך כדי שינה, לא נורא. חושבת שזה נותן בטחון

לילד.  אולי להתפלל על זה, אם זה מפריע? לבקש עצה טובה מהשם?

אנשים שמבינים בכסף השקעות וכוניק זמניק
אני אשמח לשמוע אותכם שם בשאלה קטנה שאלה על חסכון קטן - חיסכון השקעה וצריכה
פורום תורני דתי לאומירוצה להשתחרר

מכירים את פורום אוצר החכמה? לתורה? ועוד כמה קצת פחות מוצלחים?

יש הרבה פורומים תורניים חרדיים. הראשונים שהזכרתי מוצלחים מאוד בהרבה מובנים, פעילים, ואפשר למצוא בהם דברים מעניינים גם לאחר זמן.

האם יקום פורום תורני דתי לאומי? שיהיה ברמה, פעיל, לגופו של עניין (בדרך כלל כמובן), ומעניין?

תגיד אוצר החוכמההפי

תגיד לי אלפי ספרים תורניים ב"ה שעזרו לי שנים

באיזה הקשר זה פורום? 

תחפשי בגוגל 'פורום אוצר החכמה'רוצה להשתחרר

ותגלי מקום מעניין מאוד. זה לא 'אוצר החכמה' עצמו - ספריית הספרים הענקית, אם כי יש ביניהם קשר כמובן.

זה פורום תורני, רובו חרדי אך לא כולו. חלק מהכותבים מוכרים (הרב איתם הנקין ז"ל, יבל"א הרב יוסף בדיחי, הרב יואל קטן, ועוד מן הסתם), אם כי כולם משתמשים בשמות אנונימיים כמו כאן.

זה קצת מצחיק אבלנקדימון

מי ששם בפורומים אלה מי שנחלשו רוחנית והתדרדרו לפורומים. אצלנו, החזקים לא משוטטים בדברים כאלה באינטרנט וממילא לא תראה מקבילה.

 

זו פרשנות בלבד.

לא חושב שזה נכוןרוצה להשתחרר

כלומר, מן הסתם יש שם רבים כאלה, אבל ודאי לא כולם. יש שם אנשים גדולים, ידענים ומעניינים, יראי שמיים בהחלט.

חלקם גם רבנים מוכרים, כפי שכתבתי להפי.

בסוף השימוש בכלים כאלה מועיל לפיתוח של שיח תורני, לפתרון שאלות, ועוד.

אה, ואני מכיר חברה חזקים מאוד אצלנו שמכירים את הפורומים האלה. כל מי שמחפש באינטרנט מדי פעם תשובות לשאלות תורניות עיוניות (לא הלכתיות פשוטות), כמעט בטוח נפגש בזה. דווקא חברה ברמה גבוהה לדעתי. אז אמנם הצדיקים הנ"ל אינם משוטטים יומם ולילה באינטרנט, אבל יוצא לפעמים להיכנס.

בינינו, קשה ברשת להישאר בדיונים מעמיקים כל הזמןמתוך סקרנות
להבנתי, סוד ההצלחה של הפורומים שהזכרת הוא שרוב גולשיו עם חסימה חזקה מאוד לרשת, ככה שאין לה באמת "רשת" שמושכת אותם לכל מיני מקומות ומפריעה לריכוז...
יש סיפור מעניין עם אוצר החכמה והפורום שלהםמשה

לעצם העניין. כנראה בעולם הדתי לאומי יש לא מעט פעילות כאן (פחות משהייתי רוצה) ולא מעט גדולי תורה צעירים כותבים דווקא בפייסבוק.

יש קבוצת פייסבוק/ווטסאפ של רבנים לדעתיארץ השוקולדאחרונה
אבל לא יודע אם היא סגורה, רק שמעתי עליה מרב שאני מכיר
ממש מושך אותי כל הנושא הזה של בניה ויצירהרק נשמה

עכשיו יש לי אפס ניסיון אבל אני ממש רוצה לדעת לעבוד עם חומרים לעשות חריטות בעץ לבנות רהיטים וכאלה לא בקטע של מקצוע סתם כתחביב אבל אין לי מושג איך מתחילים וגם איך משלבים הכל עם לימודי תואר

יש למישהו רעיונות לקורסים או סדנאות או ליודעת מה?

פשוט להתחיל, בכל דרך, להשקיעזיויק
מהאינטרנט בשלב א', ואחר כך תתקדמי לדברים ממשיים יותר
יש ביוטיוב כמויות של חומר בחינםמשהאחרונה

משם אפשר להתחיל. אחר כך להתקדם...

לשבור הרגלים קבועיםזיויק

יוצא לכם? קל? קשה? יש טיפים?


כמו כן היה לי הרגל טוב שנטשתי ורוצה לחזור אליו.

איך שוברים את הכבדות שחוסמת ביני לבינו?

ההובי של חייoo

לשנות הרגלים רעים

ליצור הרגלים טובים


כשהבנתי את הקונספט של ההרגל זה הפך קל


ממליצה על ספר כוחו של הרגל

הוא מסביר את הרעיון של

טריגר- פעולה- תגמול

איך להיפטר/ ליצור הרגל

אמיתי? זה קל לך?זיויק
אחפש את הספר
לשנותoo

או ליצור הרגל זה תהליך מתמשך


הרבה אנשים אוהבים תוצאות של כאן ועכשיו

לא אוהבים תהליכים

וזה גורם לקושי בהשגת דברים


אני כן אוהבת תהליכים

מסוגלת לראות את התוצאה העתידית ולחכות בסבלנות

לרוב גם נהנת מהדרך

לכן בעיניי זה לא קשה

אחרים בטח יקראו לזה קשה עד בלתי ישים

נשמע נדיר ממשזיויק
זה באמת קשה מאד מאד, מתאים לאנשים ספציפייםנפש חיה.
חדמשזיויק
עם זאת זה מאתגר תסכימי איתי
לאט לאטנפש חיה.

ממליצה לקרא קצת טורים של הרב יצחק פנגר

ללכת בצעדים קטנים 

ולחלק את החזון הגדול למטרות קטנות ברות ביצוע

תהיי ספציפית?זיויק
וזה עזר?
אשתדלנפש חיה.

לפני כמה שבועות בעלון הידברות הרב פנגר רשם טורים בנושא שינוי התנהגות

ופירט איך לעשות את זה צעד צעד

זה עלונים לפני חודש- חודש וחצי ככה.


לגבי הצעדים הקטנים-

נגיד שאתה רוצה לרוץ מרתון שזאת המטרה הגדולה, אז

קודם אפשר כצעד ראשון להגביר מוטיבציה ובמקביל להוריד את המושג המופשט (רוצה לרוץ מרתון)

לפס מעשי (שינויים קטנים - לשים את הנעליים ליד הדלת, אפילו בלי לנעול, בשלב מאוחר יותר לקבוע זמן לריצה)


כשהייתה לי מטרה גדולה

השיטה של צעדים קטנים עזרו לי להגיע אליה....


היום אני מתמודדת עם דברים שאותה טכניקה בהחלט תשמש אותי


רק צריך לרצות

ולעשות משהו קטן בכיוון. 

תודההזיויק
מתחילים לאט לאטנפשי תערוג

ומוסיפים כמה שיכולים

אי אפשר לשבור הרגליםצדיק יסוד עלום
אפשר לשבור הרגלים, זה לוקח זמן אבל קורהקעלעברימבאר
הפך היהדותזיויק
הפך הפסיכולוגיהקעלעברימבאר
מידות בסיסיות בנפש אי אפשר, אבל אפשר לנתב אותןקעלעברימבאר
למקומות אחרים בשבירת הרגלים. כדוגנת מי שזולד במזל מאדים בגמרא
יש לנו ש"ס שלם לצטטצדיק יסוד עלום
פוק חזי
איפה בשס?קעלעברימבאר
אנשים נשארים אותו הדבר,צדיק יסוד עלום

בני אדם הם יצורים קטנים וחלשים

הרצון להשתנות תמיד מתבדה

המציאות סותרת את דבריך. אבל מביןקעלעברימבאר
ללבך❤️
נדבר עוד כמה שנים בפורום גרושים גרושותצדיק יסוד עלום
אל תדאג יהיה טוב❤️🙂קעלעברימבאראחרונה

אולי יעניין אותך