בדיקות גנטיותשושנושי
היי,


לא יודעת מאיפה להתחיל.


רוצה התייעצות (במה בדיוק?), ואולי סתם לשתף משהו בנושא הרגיש הזה.


אני נשואה לבעלי, אדם מדהים.

עובדים על מידותנו בזוגיות טובה ואוהבת (כמו כל זוג, לפעמים מאתגרת), הכל בטוב בכיף באהבה והרבה תקשורת.


בשבח והודיה לבורא עולם, יש לנו אתגר בפוריות, מטופלים ב ivf


נשואים טריים של כמעט 6 שנים.


ממש לאחרונה, נודע לנו על שלושה אחים במשפחתו של בעלי, עם אפילפסיה.


לרוב אפילפסיה לא מגיעה כפגיעה נוירולוגית בודדת, אלא בנוסף לקושי נוסף.


יש לי שני גיסים עם לקות למידה קלה מאוד + אפילפסיה

גיסה נוספת עם פיגור קל + אפילפסיה - המקרה היה ידוע מראש כמקרה בודד.


3 ילדים במשפחה אחת, נשמע משהו תורשתי.


הילדים מעולם לא ביצעו בדיקה גנטית כדי לאשר שזו אפילפסיה תורשתית (או אולי לא),

אבל כן ביצעו mri ומטופלים אפילפטית תרופתית.


לאחר התייעצות עם יועץ גנטי,

ההורים לא מסכימים לעשות בדיקות גנטיות, כתוצאה מכך שאם אכן יעלו על זה שמדובר באפילפסיה גנטית תורשתית, זה "ידפוק" את כל בני המשפחה (מעל 10 ילדים).


התייעצנו עם הרב שלנו, והוא המליץ לא לבצע.


בטענה שאפילפסיה זו לא "מחלה" קריטית, וזה לא מה שאמור למנוע מאיתנו להביא ילדים.


אני מבינה שזו לא מחלה קריטית,


עובדה שלא מבצעים בדיקות סקר גנטיות בדור ישירם על הגנים האלה, כי זה לא מספיק משמעותי כדי למנוע חתונה (כמו שגם לא מבצעים בדיקות של ה X השביר, שזה גם לדעתי משהו גרוע מאוד, אבל לא מספיק קריטי).


מצד שני, אני רואה את אחיו של בעלי.


חברים, הם סובלים.


מאוד סובלים.

החברה לא יודעת איך להתמודד עם הקושי הזה.

הילדים שלושתם לומדים בכיתות מקדמות, הם מתקשים חברתית / לימודית

למשפחה קשה להתמודד איתם, לי באופן אישי קשה איתם

אני הכי בעולם מנסה להיות אדיבה אכפתית סבלנית, ובעיקר טובה.


הם באמת סובלים.


לא מחייב שמדובר באפילפסיה תורשתית,
בנוסף, ממש לא בטוח שבעלי נשא שקט (לא ניתן לבצע בדיקת נשאות רק על בעלי כי לא יודעים מה הגן "הפגוע" אצל החולים עצמם. אם אכן יש גן כזה םגוע).


אבל אם כן מדובר באפילפסיה תורשתית,

אנחנו מאוד בקלות יכולים לבצע מיון עוברים, אנחנו בין כה וכה נמצאים בתהליך הזה של ivf


אז למה לי חלילה להביא ילד לעולם, שלא ידוע אם אכן בריא או לא?

במיוחד אם אני רואה ויודעת כמה הם סובלים?!


בעלי כבר ממש רוצה להביא ילד לעולם, רע לו מאוד עבורנו שאנחנו עדיין לא הופכים להיות משפחה.


האחיות, הגיסות יולדות כל שנה.


ואנחנו אי שם תקועים מאחור עם פחדים מטורפים על הילדים המקסימים שלנו.


אני ממש מפחדת לחזור להחזרה.
לא רוצה ולא מסוגלת רגשיץ לחשוב על זה שאולי חלילה חלילה ממשיכה את הפגם הזה לדור נוסף.
אין קקשה לי.

העולם שאנחנו חיים בו, מדהים.
אבל אני רואה את היחס לחולי האפילפסיה עצמם )ראו ערך ויקפדיה. ממש כתוב שם שקשה להם חברתית(,
אז למ לי להמשיך את הרוע הזה?

דיברתי על זה עם בעלי, הוא מבין את הקושי.
לא יעזור לי להפגין ולומר. שמבחינתי לא חוזרת להחזרה.

אנחנו רוצים ילדים.
בריאים!


בבקשה אל תשלחו אותי לפורום הריון ולידה, טוב?

מרגישה שם דיס - פדופילית.

לא רוצה להיות נוכחת שם בשלב הזה של חיי היפים.

נ. ב. כן.
בס"ד מרובה, אנחנו היינו תקופה ארוכה בייעוץ זוגי.
ב"ה פתרנו הרבה בעיות.. למי שחושב להמליץ על ייעוץ, לא חושבת שזה מה שיפתור לנו את הקושי.
תקשורת יש.
פתרון אין.

עצוב לי עכשיו

מוסיפה נתון נוסףשושנושי
בעלי מהגדולים בבית

האחים שיולדים כל שנה בשבח והודיה קליטה להריון טבעית לחלוטין
הם לא חושדים חושבים או חוששים לרגע מנושא האפילפסיה.
רחוקים משם מבחינתם.

אבל אצלנו הפחד הזה ממש חי ובועט.
קיים בכל בוקר בו אנחנו מחליטים לא לחזור להחזרה.

לא עלינו יש עוד הרבה מחלות או הפרעות שאינן תורשתיותיפהכלבנה
אני אמא לילד אוטיסט.. עשיתי את כל הבדיקות והן יצאו תקינות, אבל את יודעת מה, זה פרס! יש לי ילד רגיש ונבון ששם לב לכל דבר, אז אם יש לו בין היתר קושי חברתי או לא זה לא באמת משנה, כי אם הוא היה נולד "רגיל" יש מישהו שמתחייב לי שחברתית הוא היה מסתדר? (לא קראתי על אפילפסיה ולא יודעת במה הקושי של בני משפחתך מתבטא.. אצל אוטיסטים הקושי הוא בעיקר להבין סיטואציות חברתיות ולהגיב בהתאם, מה שמוביל לזה שחלק מתייגים אותם כמוזרים ומתרחקים מהם). בקיצור הכל בידי שמיים, תתפללי לה' שיצאו ילדים בריאים ותאמיני לי שלכל ילד הקשיים והתתמודדויות שלו, בין אם הוא בריא או נולד עם תסמונת כלשהי, וה' יבחר להוריד לכם את הנשמה שהכי מתאימה לך ולבעלך לקדם אותם בעולם הזה. אולי ברגע שהחששות יפסקו הקליטה גם תהיה יותר מהירה.
איזו אימא מדהימה אתשושנושי
נשמע שאת מאוד גאה ביחד שלך,
מעריכה אותך מאוד על הדרך שעשית כדי להגיע אל המקום השלם הזה.

אני שומעת את מה שאת אומרת.

אין לי כלכך משהו חכם לענות על זה, כי את פשוט צודקת.

אם הילדים היו מגיעים בטבעי, לא היה לנו את הפריבילגיה לבחור אם כן חלילה לא ומתי
ולכן לדעתי כמו שאר בני המשפחה פשוט לא היינו נמצאים בהתלבטות הזו..

צודקת, נראה לי אני צריכה ללמוד לשחרר.
לא בטוחה שעם כמות ההורמונים שמקבלים, לאחר השחרור אכן תבוא הקליטה אבל הכל אכן משמיים )חייבת להתחזק באמונה(.

לגבי התפילות, רוצה להתפלל.
מרגישה יותר מידי בתוך הקושי.
לא מצליחה להתרכז בכלום 😢
מוסיפה משהו לגבי הבדיקותשושנושי
אם לא הייתי מודעת לבעיה, לרגע לא הייתי בודקת.
אבל דווקא בגלל שאני מודעת שיש קושי מסוים
אני מודעת לכך שיש כמה בני משפחה,
זה כבר לגמרי מעלה את החששות.
זה כמו שאתיישב באמצע כביש מהיר ולא אבין למה נדרסתי.
האמת המפחידה צורחת את קולה.
ואין לי מה לעשות בנידון. פשוט אין.
היכולת הזו לשחרר שליטה, במשהו שאני מודעת אליו
קשה לי.

אני גם לא בטוחה שאני אכן צריכה לשחרר,
אלה הילדים שלי.
הילדים שאני עובדת לקראת הגעתם כלכך קשה.
אנחנו משקיעים בזה הרבה מאוד אנרגיות.

כל העגמת נפש הזן, כמובן המתנה המדהימה בסופה,.

בשביל?

דיי אמאלה 😨

זה נשמע מזעזע, אבל ממש כך אני מרגישה.
אבל זה לא כמו להתיישב באמצע כביש מהריפהכלבנה
מי שישב בכביש מהיר ידרס, נכון? איזה סיכוי יש לו? את כותבת שהגיסות יולדות כל שנה (ובמשפחה של מעל עשרה ילדים בטח יש הרבה גיסות..) וברוך ה' הילדים בריאים.. אל תיכנסי לחשבונות שמיים, תשימי את מבטחך בה' ותרבי בתפילות והכי חשוב תאמיני שהכל לטובה.. אם את מאוד רוצה ילדים, וההורים והאחים לא מסכימים לבדיקה גנטית, איזה עוד ברירה יש לך? רק לשחרר את הפחד
יש אכן 4 גיסותשושנושי
הילדים עוד ממש קטנים.
הגדול מכולם בן 5.5 בערך..

סה"כ 8 אחיינים.

צודקת, צריכה ללמוד לשחרר.

בין המסקנה לביצוע בפועל יש הרבה הרבה מאוד עבודה.

המסקנה הזו ממש כואבת, במיוחד לכאלה שאוהבים להיות בשליטה 😨
מסכימה לגמריפרצוף כרית
אין גבול לחששות

זה לא בשליטתכם, תעזבו, נדמה לי שכדאי ש--- אל תחשבו חשבונות כאלו

יש ילד עם בעיות חברתיות
יש ילד עקשן
ולכל ילד בעיות משלו

באמת באמת!!!!
אתם שאלתם רב, האחינים רובם ללא אפילפסיה?, --- אם כך רוב הסיכויים שילדכם לא יהיה עם אפילפסיה
הסיכוי הקטן כבר מחוץ לשליטתכם
יש גם הרבה אסונות טבע ופטירה מאקדמת רחמנא לצלן לא עלינו..... אין גבול לדאגות
תהיו בטוחים בעצמכם שבעז'' ה יהיה ילד בריא,
ואם לא לגמרי בריא- לא אשמתכם ולא תלוי בכם
יש גבול כמה אפשר לנסות לשלוט בכל, לדעתי בנושא זה פשוט תרפו..... אין ברירה
התייעצתם עם רופא גנטיקאי לגבי זה?קופצת רגע
יש לך אפשרות לקבוע תור לרופאה גנטיקאית ממחלקת pgd ולהתייעץ איתה?
אולי בכל זאת יש אפשרות לבדוק את הדם של בעלך לפחות למוטציות שכבר ידוע שגורמות לאפילפסיה?
היי, התייעצנו עם גנטיקאי ספציפיתשושנושי
בתחום של טרום השרשה.

אפשר לבדוק את בעלי, אבל זה רק יעלה לנו סימני שאלה נוספים.
יכניס אותנו לשטח אפור.
אין לנו מספיק עוברים כדי להיכנס למשחקים האלה.
הוא לא ממליץ.
אם אתם גם ככה בהפריה חוץ גופיתנפשי תערוג
מה הבעיה לעשות על העובר בדיקה גנטית?
זה הדבר הכי טוב.

כנראה כתבת ופיספסתי את זה
לא הפותח-עונה לפי הבנתי: כרגע לא ידועים הגנים שגורמים לבעיהקופצת רגע
אז לא יודעים מה לבדוק על העובר.
אם ההורים והאחים של בעלה היו מסכימים לתת דם לבדיקה גנטית, היה אפשר לנסות לבודד את הגנים הבעייתיים ולבדוק האם בעלה נשא
בדיוקקקקקקקקשושנושי
כתבת אותי בכמה משפטים.
ממה שאני מכיר דווקא יודעים מהם הגניםנפשי תערוג
שגורמים לאפילפסיה לפחות חלק.

אפשר לבדוק לפחות אותם
אשאל את הגנטיקאישושנושי
מה שקופצת רגע ענתה...שושנושי
לא יודעים מה הגן הפגוע.
לכם לא יודעים איזה גן ספציפית לבדוק על בעלי.
לעשות בדיקה גנטית כללית )שבב גנטי( לא מועילה במקרה הזה
הצלחה רבה ובריאות טובההעני ממעש
חיבוק, אולי מצב של גיסים קשורחמצוצית
למהלך הריון /לידה. אני יודעת שבמקרה של פגות או מצוקה עוברית זה יכול לקרות. הם נולדו בבית חולים?
פעם שמעתי אחות בתינוקייה מדברת עם אחות אחרת בזעם על מישהי שלא הסכימה לקיסרי למרות מצוקה עוברית כי היא רוצה להביא עשרה ילדים. וכנראה בסוף היה איזשהו סיבוך.
כמה תיקונים בקשר לדור ישריםפשוט אני..

א. הסיבה שהם לא עושים X שביר היא שזאת בדיקה ששייכת לאשה בלבד, ולא "בדיקה זוגית". מכיוון שהם רק רוצים לבדוק האם פלוני ואלמונית יכולים להינשא זה לזו, זה לא שייך לבדוק גן שבו מספיק צד אחד פגום בשביל להעביר מחלה לילדים. הרי אם יש אשה שיש לה את הפגם הזה, אז תיאורטית לא משנה מה תהיה התוצאה של האיש - התשובה תמיד תהיה "לא מתאימים".

 

ב. יש גנים שלא נבדקים בדור ישרים (ולא נמצאים בסל הבריאות) לא בגלל שפגם בגנים האלה הוא לא חמור, אלא בגלל שפגם בגנים האלה הוא מאוד נדיר. 

במקרים האלה, גם אם הסיכוי לאדם אקראי הוא רק 0.001% נניח, הקופה כן תממן את הבדיקה אם הגן הזה מופיע במשפחה הקרובה של בני הזוג (מכיוון שעבורם הסיכוי הוא כבר 50%).

 

 

לענייננו,

יש לך אפשרות לבדוק גנים נפוצים שגורמים לאפילפסיה גם בלי לבקש מהמשפחה שלך לבדוק את הילדים. זה יעלה לך כסף, אבל אם זה חשוב לך - אז זה שווה את זה.

תודה על המענה - החכמתישושנושי
א. לא ידעתי שזה מה שעומד מאחורי זה - תודה 🙂
ב. כעת לא ידוע איזה גן "בעייתי" קיים במשפחה

לענייננו, אכן הוצע לבצע בדיקות גנטיות מקיפות עבור בעלי היקר )משהו שדומה לשבב גנטי( והוא כולל את כל הגנטיקה.
אך הגנטיקאי לא המליץ על זה מכמה סיבות.

תשאלו אותו על בדיקה ספציפית של גנים הקשורים לאפילפסיהפשוט אני..

לשכן שלי יש ילד עם אפילפסיה, והם עשו לו בדיקה במעבדה בגרמניה עם כל הגנים הידועים שיכולים לגרום לאפילפסיה (בארץ הרשימה קטנה הרבה יותר).

 

הם נסעו למכון מור, ושם עשו לילד בדיקת דם ושלחו את המבחנה לגרמניה. אחרי כחודשיים מקבלים במייל PDF עם כל התוצאות (במקרה שלהם לא מצאו שום דבר...)

הם עשו את הבדיקה לילד החולה, נכון?שושנושי
זו בדיוק הבעיה.
ההורים לא מוכנים לעשות בירור גנטי לילדים החולים באפילפסיה.
כך שלבעלי, כאח שלהם
אין דרך לדעת מה לבדוק.

מה גם שלחולה עצמו נותנים את זה ללא עלות

אין לי בעיה לשלם, אם היינו יודעים מה לחפש
לא הבנת...פשוט אני..

הם עשו לילד החולה בדיקה לכל הגנים הידועים לאפילפסיה. הם לא ידעו מה לחפש, לא בדקו גן ספציפי שהם יודעים שיש במשפחה, אלא פשוט בדקו ה-כ-ל. כל גן שהרפואה יודעת שהוא קשור לאפילפסיה.

 

את אותה הבדיקה בדיוק גם בעלך יכול לעבור.

 

אנסה להסביר בדרך אחרת:

 

נניח יש 100 גנים שקשורים לאפילפסיה. יש שתי אפשרויות:

 

א. האחיין יבדוק מה יש לו מתוך אותם גנים, ואז אם ימצאו למשל בעיה בגן X - אז בעלך יבדוק רק את אותו הגן.

ב. בעלך יבדוק מה יש לו מתוך אותם גנים.

 

בין כך ובין כך, מישהו יהיה חייב לבדוק את כל ה-100. אם האחיין לא בודק, אז שבעלך יבדוק. מלבד עניין תקציבי - אין כל הבדל בין המקרים.

מבינה עכשיו. אבדוק לעומקשושנושי
וואו, באמת מורכב...בארץ אהבתי
לא יודעת מה נכון לעשות. גם לא ברור כל כך מה האפשרויות, כי בעצם את תלויה בהחלטה שלהם...

ממליצה להתייעץ עם מכון פוע"ה. הרב דב פופר הוא גם יועץ גנטי וגם רב במכון, אפשר לבקש לדבר איתו, אולי הוא ידע לכוון יותר להחלטה נכונה.
02-651-5050
לא הבנתי למה אתם צריכים שהם יבדקו?בוקר אור
אם בעלך נשא, הוא יכול להיבדק בעצמו
לא בטוח שהוא נשאשושנושי
בכלל לא בטוח שזה תורשתי.

חששות שלי 😢
נו אז אם תבדקו תדעו אם הוא נשא, לא?בוקר אור
ואם כן, תהיה אפשרות לבדוק את העוברים שלכם
חיבוק על הקושי הזהסוסה אדומה
מה האופציות בעצם?

בהנחה שההורים לא מוכנים בשום מחיר לעשות את הבדיקות הנדרשות,

האם תוותרו על הבאת ילדים לעולם? תתגרשו?

בהנחה שלא, אז מה שנשאר לעשות זה להתפלל הרבה.
בהנחה שכן, אז תידעו את ההורים כדי שידעו שיש השלכות לזה שהם לא מוכנים לבדוק.

כלומר, הם לא רוצים לפגוע בשאר הילדים (אולי) אבל פוגעים בזוג אחד (בטוח)...

והאולי באופציה הראשונה הוא פי 3.
יכול להיות שלא מדובר באפלפסיה תורשתית בכלל.
לא בטוח ששאר הילדים ידפקו. אולי יהיו כאלה שמוכנים לקחת את הסיכון...
אפשר לשמור את זה בסוד (נראה לי - טכנית ומוסרית).
צודקת בכל מילהשושנושי
יעלה, תפילות 🙏

תודה לכולם.עזרתם לי ולו במעט לצאת מבחינה רגשית מהמקום הזה
כמובן שנשמור בסוד- סיכוםשושנושי
ברגע הראשון היום הבוקר, חשבתי שהשמיים נופלים עליי.

מכירים את זה שאתם נכנסים לדרמה מטורפת ובטוחים שסוף העולם הגיע?!

זה לגמרי מה שהרגשתי הבוקר.

ברגע שכתבתי, וקראתי את התגובות
זה לגמרי עשה לי קצת סדר בראש

את השאר אני אשלים איכשהו.

בשורות טובות הצלחות לכולם.

יעלוש, הסקתי מסקנות, לדעתי אפשר להמשיך הלאה.

תודה לכולם על המענה
..הללויה~
אני רק אומר לך שמכירה שתי בנות עם אפלפסיה~

אצל אחת ההורים נורא עוטפים, חונקים ומגדילים אל הבעיה הזו הרבה מעבר למה שהיא בפועל, בין אם להדגיש לה שהיא שונה ובין אם לעשןת על כך שיחות לכיתה, לאולפנא וכו (כשבפועל היא כמעט לא מקבלת התקפים וב"ה במצב באמת טוב)

אצל השניה, ההורים לא מקדישים לזה צומת לב חריגה, מתייחסים אליה רגיל, כן מודעים לקושי וגם היא יודעת להגיד ולבקש עזרה ולהסביר, אבל זה לא אישיו... היא חיה חיים מלאים לצד האפלפסיה, והיא מוקפת חברות ועושה הכל רגיל!

הכל עניין של גישה בסופו של דבר
__
אתם לא יודעים אם זה תורשתי או לא, ההורים לא מסכימים לבדיקה גנטית וגם הרב אמר שלא כדאי
אני לא חושבת שיש לך למה לדאוג נשמה~ הכל בידי ה'.
וואו. בדיוק רציתי לכתוב את זהתהילה 4
יצא לי לפגוש כמה וכמה חולי אפילפסיה לא הייתה להם שום בעיה חברתית.
הייתה גם אחת עם הרבה מאד התקפים - ילדה מהבית ספר שעשיתי בו שרות לאומי - היה מדהים לראות כמה זה נורמלי כשהיא פתאום מתחילה להתכווץ - אפילו באמצע משפט ואז חוזרת לעצמה אחרי איזה זמן. זה היה ממש נורמלי לילדי הכיתה והם ידעו לחכות בסבלנות שהיא תחזור אלינו.
בגן של הבן שלי יש ילד כזה. עם סייעת צמודה שבדרכ בכלל לא עסוקה איתו כי הוא עצמאי לגמרי. ולגמרי משולב עם החברים. ואני מכירה עוד כמה.


נשמע שלגיסים שלך יש עוד בעיות שאיפה שהוא מתורצות באפילפסיה. אבל זה לא באמת קשור.
כי גם עניין ההתקפים מאד משתנה מגיל לגיל ובין תקופות.

אם גם רופא מומחה לתחום ממליץ לא לעשות את הבדיקה נראה לי שזה המקום לשחרר. כי זה כבר לא סתם פחדים מנורמות וסטיגמות שעלולים לגרום ללידת יחד חולה אלא אפילו במישור הרפואי כנראה שאין עניין.

בהצלחה רבה ובעה שתיפקדו במהרה בילדים בריאים וחמודים
יש אפילפסיה ויש אפילפסיהפשוט אני..

במקרים מסוימים זה מגיע ממש לכדי סכנת חיים, ההתקפים עלולים לגרום לחנק וגם לקבלת מכות קטלניות בראש ו/או נפילות מגובה וכדומה.

 

יש גם מצב רפואי המכונה SUDEP, שהוא מוות פתאומי של חולי אפילפסיה. בלי התקף, בלי הכנה, יש חולי אפילפסיה שפשוט מתים ברגע אחד מאוד לא צפוי.

 

בקיצור, זה ממש לא נכון להגיד באופן גורף שאפילפסיה זו מחלה קלה עם השלכות מעטות.

 

(סיפור אישי: כשהייתי נהג אמבולנס הגעתי לבת שירות בגן חינוך מיוחד שחטפה התקף אפילפסיה. ההתקף היה ממש ארוך, הילדים היו מאוד מבוהלים. כשהיא התעוררה היא סיפרה שכבר שנים לא היה לה התקף, כי היא לוקחת תרופות שמצליחות לאזן את האפילפסיה שלה. שאלתי אותה אם משהו השתנה לאחרונה, והיא אמרה שהיא התחילה לפני יומיים לקחת גלולות. כששאלתי אם הרופא שרשם את הגלולות ידע שהיא מטופלת נגד אפילפסיה, היא ענתה שלא. הסברתי לה שאין לי שום מושג אם יש קשר בין הדברים, אבל בכל מקרה אסור לה אף פעם בחיים לקחת תרופה בלי להגיד קודם לרופא שהיא חולת אפילפסיה שמקבלת טיפול תרופתי).

אתה צודק לחלוטין. אני התייחסתי לעניין החברתיתהילה 4
ברר שיש דרגות ולעיתים גם צריך לשנות מיונים של התרופה. וברור שזה אתגר - עובדה שילד כזה צריך סייעת אבל הפגיעה היא פיזית ולא חברתית וכד'.
אזהרת בשורות קשות...פמיהלכהאחרונה
אמא של חברה שלי נפטרה מהתקף אפילפסיה קשה. התרופות פשוט לא עזרו לה. ה' ירחם. תבדקו. הקב"ה רוצה שנעשה מקסימום השתדלות. אם מפחדים מסטיגמה אפשר לעשות בשושו.
אלרגיות למזון אצל ילדים - מה קורה בגינת משחקיםאריק מהדרום
עבר עריכה על ידי מנהל בתאריך ג' בתמוז תשפ"ו 14:05

כשאין צורך לערוך אז אין צורך לערוךאריק מהדרוםאחרונה
הסרטון הזה טוב יותר בלי ספויילרים.
נופש לטיפול זוגי ורגשי משולבכי אני אני
מישהו מכיר מקום לנופש שנותן קבלה על טיפול זוגי או נפשי? רוצים מקום נחמד עם בריכה וכל השאר פחות משנה.. אם יש אופציה לבוא עם ילדים עדיף כי כרגע אין ביביסיטר..
למה ללכת עקום .העני ממעש
למה עקום? לא מסתירים את הרצון לנצל מימון שזכאיםפ.א.

אליו לטובת יציאה לחופשה משפחתית 
 

בדיוק כמו הכנסים השנתיים של לשכת רואי חשבון ולשכת עורכי הדין באילת, ועוד גופים מרכזיים במשק - נופש שנתי משפחתי, שממומן בחלקו כהוצאה מוכרת של השתלמות מקצועית מוכרת למס.  

לא עקום..כי אני אני
חלק מהטיפול שאנחנו צריכים כרגע לשיקום שלנו זה נופש ביחד ומאד זורם לנו מקום שנותן באותה חבילה גם איזשהו טיפול שגם הצבא מכיר בו כמו סדנא זוגית, ספא וכו ולכן נשמח לשמוע😀
אם כך אז חוזר ביהעני ממעשאחרונה
חיבוקחדווית

יש לי חברה סופר סופר קרובה,

חברת נפש כמו שאומרים..עברנו הכללל ביחד..

ברגיל היינו מתחבקות חיבוק ארוך (יכול להיות כמה דקות) מלא משמעות ,צורה לבטא את האהבה ואת הקשר העמוק ומשמעותי, מתוך אהבה נקיה.

עכשיו אני מתחתנת עם הבחור שלי.

ואני לא יודעת מה לעשות.

האם זה סבבה שאני ככה מתחבקת איתה באמת מתוך אהבה כנה ואמיתי? האם זה משהו שאוכל לעשות גם אחרי החתונה. הרי למרות שיש לי את האיש שלי אני עדיין רוצה את החיבוק דווקה שלה, כמו שאני עדיין רוצה תחיבוק של אמא
מה אתם אומרים על זה

פשוט לעדכן את האיש שלי ואז זה סבבה??

מה אתם ממליצים, הכל זה יכול פשוט להמשך כרגיל?
וגם בכללי איך מנהלים חברות כלכך קרובה אחרי החתונה 

 

משהו לא מסתדרפשוט אני..

לפני שבוע העלית פוסט על כך שחברה טובה שלך מתחתנת, ולך זה קשה כי את עדיין רווקה.

ועכשיו תוך מספר ימים את כבר מתחתנת בעצמך...? 

היא לא כתבה שהיא מתחתנתזיויק
אלא שאלה מה יהיה אחרי שתתחתן מתישהו
''עכשיו אני מתחתנת''פשוט אני..
שאלה טובהמחפש אהבה
ואלה יפה שאתם עוקבים ושמים לבחדווית

תכלס השאלה הקודמת היתה לחברה שלי שרצתה לשאול... (חסום לה משום מה)

אם לא היית מתייחסת לזה כעניין זה לא היה חייב להיותפתית שלג

אבל אם באמת את מתייחסת לזה כמשהו גדול שיכול להשפיע על הזוגיות שלך- אז כנראה זה באמת עניין שצריך לפתור. קודם מול עצמך, ואח"כ מולו.

בגדול בעיה בהגדרה זה לאSeven

הרי זה לא אסור..

אבל כן נשמע לי מוזר שאת זקוקה לחיבוק ארוך מחברה כדי להרגיש את האהבה המיוחדת והנקייה בינכן...

בד"כ נשים מבטאות רגש באמפתיה בלהכיל אחת את השניה פחות יצא לי לחבק חברה שעות ברגיל (לא מדברת על מקרה קיצון נניח שמישהי מאבדת אדם יקר ואז נותנים לה חיבוק ארוך אלא כהרגל בינכן של חיבוקים ארוכים)

כן נשמע לי יותר נכון לשמור כאלה דברים לבעלך ובהמשך לילדים...בהצלחה

??חתול זמני

אין בזה משהו אסור מבחינה הלכתית

גם מבחינה רגשית לא רואה את הבעיה בזה

איני יכול לדמיין לעצמי מצב שבו משהו כזה היה מפריע לי (או לכל מי שאני מכיר) לכן איני רואה מה יש לעדכן כאן

 

וחתונה אינה סיבה לחתוך את כל קשרייך החברתיים, בחורך היקר אינו תמנון עם יכולת למלא את כל עולמך וצרכייך הרגשיים (ואני מניח שגם הוא אינו רוצה בכך)

לא רואה שום בעיה, חוץ מעצם השאלה.רקלתשוהנאחרונה

למה שתחשבי שזה יהיה בעיה?...

המלצות לצימרחושבת בקופסא

מקווה שזה מתאים לשאול פה ויהיו מספיק תשובות.

יכול להיות שעדיף לשאול בהו"ל.


אנחנו רוצים לצאת לצימר זוגי מהתקציב שנשאר לנו מהמילואים וכנראה נוסיף קצת.

מחפשים צימר חדר אחד לזוג, עם ברכה פרטית (באמת פרטית, שלא רואים אותנו ואנחנו לא רואים אחרים)

עם ארוחת בוקר יהיה נחמד אבל לא חובה.

תקציב של סביבות 1,000 שקל לילה, (נחמד אם יהיה בפחות) שני לילות בסוף אוגוסט כנראה (אני מקווה שלא יהיה עמוס או יקר מידי בזמן הזה, אין לנו כל כך אפשרות אחרת)


אזור בארץ: לא ירושלים או המרכז ממש, ולא צפון רחוק ודרום רחוק. אולי בשולי המרכז?

אנחנו מתניידים באוטובוסים.

עדיפות אם יש אטרקציות, מסלולים ודברים מעניינים לעשות באזור שאפשר להגיע אליהם באוטובוס.


אשמח לעזרה כי ממש לא מבינה בזה.

מומלץ ממש ממשכנפי נשרים

צימר במחסיה, עלה לנו 1000 לסופש

כל המתחם מגודר ורק שלכם יש בריכה וגקוזי פרטיים ומטבחון נוח.

אפשר להוסיף 200 ולהישאר גם מוצש עד ראשון בבוקר

תודה רבהחושבת בקופסא

אפשר להגיע בתחב"צ?

מחיפוש מהיר ראיתי שיש לפחות 4-5 צימרים ביישוב הזה. התכוונת למשהו ספציפי?


אשמח לעוד תגובות

עוקבתרוני 1234
אני אשמח להמלצות גם למקומות שלא צריך תחב"צ, בכל רחבי הארץ.
לא מאוד בקי, אבל ברחבי יו"ש יש המוןהסטורי
אולי צימרבוס שומרון באלון מורה יכול להתאים.

(לא הייתי שם, רק ראיתי פרסומים)

נראה לי פחות הכיווןחושבת בקופסא

אנחנו כנראה יותר מידי עירוניים בשביל זה, אין ברכה פרטית, וגם לא נראה שיש אופציות מה לעשות באזור מסביב.

אבל תודה, אשמח לעוד תגובות. 

ממליצה בחום על צימרים נוף החאן בכפר אוריהנגמרו לי השמות

הנה הקישור: נוף החאן, צימר בכפר אוריה | Weekend


היינו אומנם עם שלושת הילדים ולא רק זוג, אבל גם לזוג זה שווה בהחלט לדעתי.

אני זוכרת שהמחיר היה נמוך יחסית למקומות אחרים ויכול להיות שדווקא כן יתקרב לתקציב (לא יודעת לגבי אוגוסט).

הבעלים של הצימר מקסימים.

יש שם בריכה שווה שפרטית בשעות מסוימות שאתם שם (בעל הצימר מסביר הכל כאשר מגיעים. בגדול כאשר זוג או משפחה רוצים להיות בבריכה ויש במתחם עוד זוגות אחרים אז או מחלקים מראש שעות ואז יש לכם שעות רק שלכם.

או נכנסים בלי לקבוע כאשר פנוי ואז סוגרים את הדלת של הבריכה עם הווילון וכך זה סימן לאחרים שתפוס ולא נכנסים )

יש גם ג'קוזי גדול בנוסף. גם בחלק מהצימרים בפנים וגם ליד הבריכה עם מפתח ודלת וכנ"ל כאשר זה מתחלק לזמנים שהם רק שלכם).

זה באיזור צרעה ואשתאול, נוף מדהים, הרבה מסלולים. יש גם סניף איקאה קרוב אם שייך

ומרכז של חנויות אוכל וכו' באיזור (לא בכפר אוריה עצמו אבל קרוב).

לא יודעת לגבי תחב"צ.

אנחנו נהנינו מאוד וממליצה


תהנו המון

איזה כיף ❤️

שמעתי על צימר הראל בשבי דרוםפצלושון

700 ללילה

נראה מאד יפה

טוב, אז וויתרנו על הבריכהחושבת בקופסאאחרונה

כרגע מחפשים צימר באזור באר שבע או דימונה בלי בריכה, במחיר של עד 1,200 לשני לילות.

(גילינו שאפשר להזמין ברכה פרטית בנפרד מהצימר באזור. זה חוסך המון כסף)

אשמח להמלצות בכיוון.

מישהי חייבת לי כסף ולא נעים לי להזכיר להפשוט אני..
עבר עריכה על ידי פשוט אני.. בתאריך כ"ב בסיוון תשפ"ו 19:59

אבל עם חוסר נעימות לא הולכים למכולת, לכן הזכרתי למדינת ישראל בכל זאת...


 

 

 


 

כן חברים,

לפעמים מומלץ למלא דוחות להחזר מס 😀

יש עוד הטבה לניצול בעניין זיכוי מס רווחי הוןזמירות

בטופס 1301, בנספח שממלאים על השקעות בשוק ההון לפי טפסי 867, יש אפשרות לסמן שההכנסה היא מרכוש שהיה בבעלותך שנה לפני הנישואין - וזה כולל מניות או תיק השקעות.

ואז לייחס לבן הזוג חישוב בנפרד או לבת הזוג חישוב בנפרד על הרווחים בשוק ההון. 

 

כך שאם מי מבני הזוג נכנס לנישואים עם הון מסויים, ואפשר להוכיח את מקור ההון, אם פקיד השומה יבקש הוכחות - אפשר לנצל הטבת מס זו בפקודת מס הכנסה. 

מישהו מבין טוב בליסינג?חזקה בעורף

אנחנו מתניידים בשני רכבים. בעלי מקבל מהעבודה רכב+דלקן של 7 מקומות, שלרוב נמצא אצלו. ויש לנו רכב פרטי שלנו (5 מקומות שלרוב נמצא אצלי) עד עכשיו הרכב הפרטי שלנו היו רכבים זולים ודי מתפרקים, לא כ"כ השקענו ברכב כי הוא שימוש בעיקר אותי לעבודה (ממש קרוב לבית) ובהקפצות של הילדים (שוב, לרוב נסיעות ממש קצרות)


עכשיו ב"ה כבר תקופה שהרכב 7 מקומות לא מספיק לנו❤️ אז הרכב הפרטי הופך להיות גם להרבה נסיעות (לשבתות ולטיולים) הרכב הנוכחי כבר מתפרק וכבר תקופה שאנחנו מחפשים רכב ממש טוב שיחזיק מעמד לאורך זמן. הקצבנו עד 50,000 אבל לא מוצאים משהו שמספק אותנו מבחינת הנתונים של הרכב😬


התחלנו קצת להתלבט אולי כדאי לנו להשקיע בליסינג. מצד אחד מרגיש לי קצת כמו לזרוק כל חודש כסף לפח. מצד שני, נותן לנו שקט נפשי עם הרכב (קצת זקוקים לזה)


אבל בסופו של דבר, לא באמת מבינים בליסינג עד הסוף…

נשמח לשמוע איך זה עובד. יתרונות וחסרונות.

למה צריך להתייחס כשרוצים להתחיל? על מה לשים דגש? מאמינה שאנשי מכירות של הליסינג יידעו ל"סובב" אותנו טוב, כדי להרוויח, אז רוצים לבוא כמה שיותר מוכנים מראש.


תודה לעוזרים🙏🏻

לא בדיוק מה ששאלתפשוט אני..

אבל אני מכיר אדם שהקים עסק למציאת רכבים יד 2, לפי תקציב וצרכים. הוא בעצמו מחפש את הרכב, בודק אותו, עושה משא ומתן עבורך על המחיר וכו'.

נעזרתי בו כבר פעמיים, וזה אחרי שהגעתי אליו דרך אח שלי שרכש דרכו. השירות עולה 3,300 ש''ח.


 

לדעתי, רק על מציאת תקלות שבאף מכון מורשה לא בודקים, הוא לגמרי שווה את המחיר. במיוחד אם אתם כמוני לא מבינים ברכבים .. והוא גם מילואימניק אז בכלל כיף. 

 

אני לא מכיר אותו אישית ואין לי שום אינטרס...

גם אנחנו נעזרנו במישהו כזהבארץ אהבתי

לנו זה עלה 2000 אם אני זוכרת נכון (אבל היה לפני כמה שנים, אולי העלה את המחיר מאז).

ממליץ גם על ארי ויילר1223334444
זה בדיוק הבנאדם 🤩פשוט אני..
גם אני ממליץ עליו, בחום רבדוד100
+972 54-532-0036
הוא נותן שירות בכל רחבי הארץ?רוני 1234
תודה! נחשוב גם על זה.חזקה בעורף
נשמע שזה לא נכון לכם ליסינגזיויק
תודה על התגובה. יכול לפרט למה?חזקה בעורף
כי הרצון שלכם זה ברכב טובזיויק
זו לא סיבה מספיקה לליסינג עם כל הכבוד..
ליסינג אף פעם לא יהיה משתלם לאדם הפרטינפשי תערוג

עלות של ליסנג פרטי הבסיסי יהיה כ2000 שח לחודש בהתחייבות ל3 שנים.

עם סכום כסף כניסה ויציאה

כך שתשלמו כמעט 60-70% מערך של רכב חדש

אבל בסוף התקופה לא תשארו עם רכב


בליסנג תפעולי זה יעלה כמעט פי 2 כל חודש

כן, חברות הליסינג תמיד מצחיקות אותיפשוט אני..
''ירידת הערך - עלינו''.

נו בטח עליכם, רק שאני צריך לשלם פי 2 מירידת הערך בשביל שזה יהיה עליכם... 

ליסינג זה דרך בעיקר לקנות את ההתחמקות מה"דרעק"משה

לכן עכשיו הלוביסטים של הליסינג נלחמים בתוכנית של מירי רכב (לא שגיאת כתיב) להפחית את כמות הטסטים למכוניות יחסית חדשות מפעם בשנה לפעם בשנתיים. בסוף ה"לחם והחלב" שלהם זה  אנשים ששונאי תחזוקה של מכונית.

אולי ישתלם לכם רק להשכיר רכב לטיולים ושבתותרוני 1234אחרונה
אני מניחה שזה רק פעם בכמה חודשים
מה זה אומר אם קשה לי ממש?נגמרו לי השמות

ומה זה אומר עלינו כזוג?

ומה אם פשוט נמאס לי מכל הריבים האלה?

או מכל הריחוק הזה?

או מכל הקושי הזה?

 

יצא לי להתבונן בחג השבועות האחרון במגילת רות,

ובקריאה הזו קפצו לי לעין המילים "ודבקה בה".

לפני הרי מתואר שגם עורפה וגם רות הלכו עם נעמי

אבל נתקלו שוב ושוב באתגר או סירוב או שימת המציאות כפי שהיא על כל קשייה ומורכבויותיה שהציבה בפניהן נעמי - ובעוד עורפה בחרה לחזור אחורה, על רות כתוב: "ודבקה בה".

ובעצם התבוננות על זה הביאה אותי לחשוב שדבקות מובילה לחיים, דבקות יוצרת חיים.

הרי בזכות אותה הדבקות נוצר אפילו המשיח שלנו! חיים. גאולה. בזכות הדבקות הזו. בזכות הלא לוותר הזה.

 

וגם במקום אחר בספר בראשית ששם נאמר "ודבק באשתו והיו לבשר אחד" - ורש"י מפרש בילדים, ופירושים אחרים מפרשים גם באחד ממש באיחוד הנשמתי והגופני והכולל כולו. כלומר יש כאן עוד דבקות שמובילה לחיים. גם להמשך החיים (ילדים) וגם לאיכות החיים עצמם ושמחת החיים שזה הביחד והאחדות של הזוג.

 

וגם בתפילה ששם נאמר: "ודבקנו במצוותיך" ואנו לומדים על התורה הקדושה ש"עץ *חיים* היא למחזיקים בה ותומכיה מאושר". וגם אם העץ מתנדנד ברוח - אנחנו מחזיקים. דבקים. בתורה. במצוות. באתגרים שהחיים מזמנים לנו.

 

ועוד מקור שעלה לי בהקשר הזה הוא "ואתם הדבקים בה' אלוקיכם *חיים* כולכם היום" - שוב דבקות שמובילה לחיים!

 

זה פשוט מדהים.

כמה הדבקות מובילה לחיים

כמה להמשיך, לדבוק, להתמיד, לא לוותר יכול להוביל אותנו לחיים.

לדבוק בטוב כמובן.

* ודבקה בה - לדבוק בטוב. רות ראתה בנעמי את הטוב ודבקה בטוב הזה. "באשר תלכי אלך ובאשר תליני אלין עמך עמי ואלוקייך אלוקיי" - זה הטוב. ה' אלוקי ישראל ולהיות חלק מעם ישראל ולהיות עם חמותי הטובה - זה הטוב עבורי ובו אני דבקה.

* ודבק באשתו - לדבוק בטוב שבאשתי. לדבוק בטוב שבבעלי. לדבוק באשתי עצמה. לא לוותר עליה. לדבוק באישי עצמו. לא לוותר עליו. 

לדבוק ולהתכוונן אליה ולהשקיע בה כמה שאני רק יכול. לדבוק ולהתכוונן אליו ולהשקיע בו כל מה שאני יכולה.

* ואתם הדבקים בה' אלוקיכם - לדבוק כמובן בקב"ה שבידו הכל וממנו הכל ומקור כל החיים וכל הטובה וכל הברכה.

* ודבקנו במצוותיך - לדבוק בטוב שבמצוות ובתורה. יש טוב ויש רע ובחרת בחיים - לבחור בטוב.

 

ואפשר ללמוד מזה גם על הזוגיות שלנו ועל ההורות שלנו - ולזכור שמעבר לזה שכל דבר בעולם הזה צריך אנרגיה כדי להתקיים, צריך עבודה כדי להתקיים ולקרות,

יש עוד משהו מאוד מאוד חשוב:

הטוב הגדול יותר, השלם יותר, האמיתי יותר והשורשי והעמוק יותר – כל אלה באים *רק* אחרי ההשקעה. רק אחרי הדבקות. רק אחרי שעובר זמן של השקעה מתמשכת ומרוכזת.

 

למשל,

לא דומה אהבה לתינוק בן יום

לאהבה לילד בן שנתיים

לאהבה לאותו הילד בן 10

 

ככל שהילד גדל,

ככל שנשקיע בו יותר - יותר נאהב אותו.

כמובן שמהתחלה אנו אוהבים אותו.

אבל אי אפשר להשוות את האהבה שהייתה לנו בלב כשרק ראינו אותו לראשונה, לאהבה שיש לנו בלב כשהוא פתאום קורא "אמא", "אבא", לאהבה שיש לנו בלב שהוא כבר משחק עם האח הקטן, מחבק אותנו וכותב לנו ברכה ואנחנו משחנשי"ם איתו ומגלים בו עולם שלם ואישיות שלמה שלא הכרנו! ואז האהבה מתעצמת אפילו עוד יותר!

 

אותו רעיון גם עם בני זוג,

בהתחלה יכולה להיות אהבה, חיבה, התרגשות וכו'

ופוטנציאל הצמיחה של האהבה עצמה הוא עצום

אחרי שנה עוד יותר

אחרי 10 שנים עוד יותר

ואחרי 20 ו30 שנים עוד יותר.

 

וגם אם קשה לנו עכשיו -

הרי אם נלך אחורה למקומות שחווינו קשיים בחיים הרבה פעמים נוכל לראות שאם לא היינו חווים את כל הקשיים האלה, את כל המשברים והרע שעברנו - לא היינו באותו מקום שאנחנו עכשיו. וכל אחד ואחת ומה שזה אומר עבורם.

כך גם אם אנו עוברים עכשיו קשיים בזוגיות שלנו - נוכל להגיע דווקא מהם ומתוכם גם לכמויות של *טוב* גדול אפילו עוד יותר בינינו. 

כמה שזה נשמע מופרך, לפעמים רק מהמשברים אפשר לצמוח ולהעמיק בעוצמה הכי חזקה שיש,

לפעמים דווקא מהרע אפשר לחוות את הטוב יותר בשלמות ויותר בחוזקה ועוצמה.

 

וזה נכון לכל תחום בחיים - אדם שעובר ומתגבר על מכשולים וקשיים - לרוב יכול לצאת הרבה יותר מחוזק, עם הרבה יותר כוחות ותעצומות נפש שגילה על עצמו, הרבה יותר לעזור גם לאחרים, הרבה יותר לפתח את השריר של הנתינה וגם של הקבלה, לפתח ולהרחיב עוד את כוחות הנפש שלו, וגם לחוות את הטוב הרבה יותר בעוצמה כאשר הוא מגיע.

 

אז דווקא אחרי ריב או אתגר או קושי זוגי - אם נצליח לעבור דרכו, בתוכו וממנו נכון -

או אז נוכל גם לגלות את הטוב העמוק יותר, הגדול יותר,

מה שלא היינו זוכים לו אם היינו נשברים באמצע!

מה שלא היינו זוכים לו אם היינו מרימים ידיים בקושי הראשון או השני או השלישי.

אז אם יש קשיים ואנחנו חושבים אולי להרים ידיים?

רגע!

לומר לעצמנו - רגע, בעצם עדיין אין לנו מושג עוד כמה טוב נוכל לקבל מהקשר הזה ואחד מהשנייה עוד יום, עוד חודש, עוד שנה ועוד 20 שנים.  

אז ננסה לאפשר לעצמנו את אותה השקעה והתמדה, את אותה דבקות, את אותו לימוד, וב"ה לזכות לטוב עמוק וחזק עוד יותר.

 

ובעצם אם חושבים על זה אז גם בהורות, גם בזוגיות, גם במיניות, גם בכל מערכת יחסים עם המשפחה, גם בעבודה, וגם בהכל - המתמיד זוכה! לגמרי זוכה ❤️

וזה הזכיר לי גםנגמרו לי השמות

קטע שכתבתי בעבר שמדבר בדיוק על המקום הזה, של כל הטוב שמגיע דווקא אחרי שדבקים, דווקא אחרי שעוברים אתגרים בחיים, אז רוצה לצרף גם אותו לכאן:

 

אשתי, תודה שחיכית.

היום חגגתי איתך ועם המשפחה המדהימה שבנינו יום הולדת 80.

 

זה משהו לחגוג יום הולדת 80.

לא בא ברגל...

 

וחשבתי קצת. או בעצם הרבה.

ומתוך כל המחשבות שלי על חיי, את יודעת איזו מחשבה קפצה כל הזמן בראש ועלתה על כולנה?

המחשבה עלייך.

המחשבה על כך שחיכית לי.

את חיכית.

 

חשבתי על כל אותם הצמתים בחיים שלנו, מגיל 20+ ועד היום.

וואו, 60 שנים, זה פשוט לא להאמין!

 

חשבתי על איך בכל צומת יכולת לבחור - להאמין בי, להאמין בנו

או לא להאמין.

לבחור

אם להישאר

או להיפרד

אם לקחת את עסקת החבילה, הלא פשוטה בכלל לפעמים, שקוראים לה "אני",

או פשוט לוותר על הכל, לקום וללכת.

 

ואת, אשתי היקרה, תמיד בחרת, וחזרת ובחרת בי.

את בחרת בנו.

כל פעם מחדש.

את בחרת לחכות.

 

את ידעת והיית כל כך חכמה כבר אז,

את ידעת מבפנים, שזה יגיע,

שאנחנו נעבור את זה.

וגם את זה, וגם את המכשול ההוא שחשבנו שזהו הגענו לסוף ולעולם לא נצליח להתגבר? גם אז היה בתוכך את הקול הפנימי שאמר לך לא לוותר,

שאמר לך להילחם

שאמר לך לחכות.

 

זמן.

כמה כמה שהוא משאב חשוב.

ומי כמוני בגיל 80 יודע זאת

כמה הזמן הוא המרפא הכי גדול

כמה הזמן הוא הקוסם הכי גדול 

כמה הזמן הוא המאפשר הכי גדול

כמובן שהקב"ה! אבל בורא העולם שברא את הזמן וגילם בתוכו כ"כ הרבה אוצרות,

שמי היה חולם לאן הם יובילו אותי, אותנו?

 

ומה היה קורה אם לא היית מחכה לי?

ומה היה קורה אם לא היית, היינו, נותנים לזמן לעזור לנו ולרפא בנו דברים?

ומה היה קורה אם לא היינו בוחרים לעבוד?

ומה היה קורה אם היינו נפרדים?

בצומת ההיא? וההיא? ובמשבר הגדול ההוא?

 

אני אפילו לא רוצה לחשוב על זה.

על מה הייתי יכול לפספס

על חיים שלמים ומתוקים וטובים איתך יקרה שלי

על המשפחה המדהימה שבנינו

על כל האוצרות הללו שעכשיו מביטים בנו בעיניים נוצצות

ושרים לנו שירים

ומחברים לנו ברכות

וכולם חוזרים על דבר אחד - אתם הדוגמא שלנו לזוגיות טובה סבא וסבתא!

אתם!

 

אנחנו יקרה שלי! אנחנו! שמעת?

אנחנו, הזוג שעבר והתמודד ונילחם וקם ונפל

ושוב נפל

ושוב קם

ושוב 

ושוב

 

אנחנו מודל להערצה!

ממנו שואבים!

 

והאמת? אני מבין אותם.

תראי יקרה שלי מה יצא מאיתנו!

תראי כמה אהבה יש בינינו

כמה עוצמות

כמה חוויות

כמה טוב. טוב צרוף. טוב שלם. חיים שלמים.

כמה נהיינו אחד, במלוא מובן המילה.

 

ואיזה מזל שחיכית לי

ואיזה מזל שהאמנת בי

ואיזה מזל שלא וויתרת

ואיזה מזל שגרמת גם לי לא לוותר

ואיזה מזל שלקחת את כל הפניות הנכונות בדרך

ואיזה מזל שהשכלת להבין שזו *דרך*,

ושגם כשאנחנו למטה, הכי הכי למטה -

אנחנו עדיין בדרך!

וכמה בהמשכה השמים צלולים

והשמש מאירה

והחיים מחייכים

וכמה טוב ואור ושפע וברכה יש מעבר לפינה, 

במורד הגבעה,

בהמשך הדרך הזו.

 

ואת, שחיכית,

וידעת

והאמנת

ובחרת

ואהבת

ללא תנאים 

לך אני עומד היום ומוקיר תודה ונושק לראשך על שהבאת לי את החיים המתוקים והנפלאים הללו לצידך ויחד איתך.

תודה.

את לא יודעת עד כמה תודה.

תודה שחיכית.

(רציתי לכתוב ישר ולא הספקתינגמרו לי השמות

בעקבות בלת"ם שמיד צץ,

אז חוזרת עכשיו רק לציין הבהרה:

@oo היקרה רק למען הסר ספק היה חשוב לי לכתוב שאת הקטע הנ"ל רציתי לכתוב כבר מחג השבועות שאז חשבתי על הדברים ופשוט חיכיתי לזמן פנוי לנסח ולכתוב אותו.

וכמובן שאין באמור שום התייחסות ספציפית למקרה ספציפי כזה או אחר או שום ביטול חלילה לדברים שנאמרו בשרשור אחר.

אלא רק התבוננות אישית שעלתה לי מקריאה במגילה וכל מה שפירטתי כאן. 

ואם יש מקרים שיתחברו וזה יהיה מתאים להם - מצוין, ואם יש מקרים אחרים שלא יתחברו או שלא יהיה שייך אליהם - זה גם כמובן בסדר גמור ואין הדברים מתיימרים להתאים לכל המצבים ולכל האנשים ולכל המקרים באשר הם כמובן, אלא רק לאלה שכן ).

ובכלל רוצה להודות לך גם כאן על הדיון המכבד, המפרה, המדייק והמחכים שם 🙏❤

כבר זמן רב כאן בפורומים אפשר ללמוד ממך המון מתוך המודעות הגדולה שלך, העבודה העצמית מעוררת ההערכה שלך, הגמישות המחשבתית שלך, החתירה למען מיקסום האושר בכל התחומים בחיים ועוד

🔴 מצב מלחמה 🔴 - תוספת קטנה לעכשיונגמרו לי השמות

יש משפט חשוב של דוקטור ויקטור פרנקל (ועוד רבים וטובים) שחשוב רגע להנכיח לעצמנו עכשיו:

 

כל התנהגות/תגובה בלתי נורמלית במצב/במציאות בלתי נורמלית - היא נורמלית.

 

אז מצאת את עצמך / את אשתך / את אישך / את הילד ברגרסיה בתחום מסוים?

אתם נורמליים.

זו המציאות שלא נורמלית.

 

אז לוקח לך שוב שנה לעשות פעולה פשוטה?

הכל עמום, מבולבל, לא מרוכז?

את נורמלית. אתה נורמלי.

 

פתאום בוכה כאילו בלי סיבה הנראית לעין?

כל פעולה הכי קטנה נראית כמו הר?

התחלת דיאטה בדיוק לאחרונה ומאתמול מחפשת רק מתוק ומנחם?

הסבלנות מתקצרת לפתיל קצרצר או אפילו בלתי נראה?

לא מבינה את עצמך?

שואל מה נסגר איתי?!

תוהה לעצמך או אפילו מבקרת את עצמך: מה זה מה קורה איתי?!

את נורמלית. אתה נורמלי.

 

ומה יעזור גם לנו וגם לזוגיות שלנו עכשיו?

בעיקר חמלה.

הבנה.

לגיטימציה לאנושיות שלנו.

המון חמלה ואהבה.

לעצמי. לאשתי. לאישי.

לקחת נשימה עמוקה

ועוד אחת

להוריד סטנדרטים כרגע במה שאפשר

ובעיקר לזכור שגם אני וגם בעלי/אשתי - אנושיים.

ועוברים, שוב, בתוך מציאות מוטרפת.

ולנסות למצוא עוגנים גם כעת

ולנסות לחזק את עצמינו ולהתמלא ממה שעוזר

לנו, ולזוגיות שלנו.

 

בשורות טובות ב"ה 🩵🙏

מאוד יפה ומרגש.נחלתאחרונה
מכירים את די סיטי במישור אדומים?ברגוע

האם יש שם חנויות במחירים טובים?

מחפשים בעיקר ספה ומיטת ילדים, אולי גם שולחן אוכל ותנורים

הייתי שם לפני שנה, זה היה בעיקר בית קברות לעסקיםפשוט אני..

אבל במג'יק קאס העברנו הרבה שעות מאוד מהנות

תודהברגוע
ואולם שמחות של ארועים חרדייםמשה

זה חור עולם. חוץ מברכב אין דרך להגיע לשם וגם אין סיבה.

אם אתם מהאיזורנפשי תערוג

שווה אולי לקפוץ

לנסוע ספיישל אני חושב שבירושלים יהיה יותר מבחר ובמנעד מחירים גדול יותר

תודה, יש לך המלצה על חנות מסויימת בירושלים?ברגוע
לא.נפשי תערוגאחרונה

אבל לפני שרצים לחנויות

90% מהחנויות ממציגות את הדברים שלהם באינטרנט


מציע לעשות את השוואת המחירים באינטרנט ורק אחרי שנסגרים על משהו ספציפי לנסוע לראות אותו פיזית

אולי יעניין אותך