ג' אלול - 86 שנים לרב קוק זצ"ל -מישהו איתי
אז ככהekselion
"ההיכרות" הממש התחלתית שלי עם הרב
הייתה בצבא אני זוכר שהיה לי חבר שהיה חופר לי מלא על הרב קוק הוא היה באורות כפשוטו
וזה היה כולה שנתיים אחרי החזרה בתשובה שלי ואז הייתי מבחינת השקפה יותר לכיוון חרדי.
בעוונותי באותה תקופה חשבתי שהדתיים עם הכיפות הסרוגות הם לא ממש רציניים והם סתם מלמלים שטויות על ארץ ישראל
(ככה עובד ראש של בעל תשובה צעיר dont judge me)
כך שייחסתי פחות חשיבות לדברי תורה שהוא היה מנסה לומר לי כל הזמן בשם הרב קוק
איך בדיוק התחלתי להתקרב למשנה של הרב?
אני מניח שזה היה אחרי תובנות מסוימות שהיו לי בלימוד נ"ך שלי, ובדרך שאני רואה את המציאות מבחינה תורנית.
אמנם לא הכרתי רב חרדי שאמר את הדברים שחשבתי, אבל כן הרגיש לי שהמחשבות שלי נכונות.
מפה לשם נחשפתי לכמה שיעורים של הרב שרקי וזה מאוד משך אותי, אבל הגושפנקא הייתה אחרי שחבר הציע לי לראות את סדרת יסודות האמונה של הרב לונדין והכל התחבר לי פתאום.
כמו הקטעים האלה בלימוד גמרא שאתה חושב על משהו מסוים וכעבור דקה אתה רואה שהאמורא גם מציג את זה
אז אותה הרגשה אבל כפול 100.
וזה הרגיע אותי ממש וכמובן שגם אני נכנסתי לאורות, כי פתאום ההשקפה שלי השתנתה לגמרי אבל בקטע מושלם!
עם ההשקפה החרדית עוד מההתחלה היו לי הסתיגויות..
עברו שנתיים בערך מאז ועד היום אני עדיין באורות בע"ה
עד היום למדתי רק חלק ממאמרי ראיה, עין איה, אורות התשובה/והתורה
וזהו. כמובן שהיו המון פיסקאות שנגעו בי ממש, אבל את הרוב עוד טרם יצא לי להבין..
יש לי תאבון גדול לסיים את כל "הארסנל" אבל קמעה קמעה..
וואו מעניין. תודהמישהו איתי
וואי אני גם רוצה ללמוד כמוךהיא יושבה בחלון
לפניו ביותר ממאה חמישים שנה הגאון ר' כליפא בן מלכא זצ"ל.חסדי הים
חיבר פירוש מקיף על המחזור תפילה ופיוטים חדשים. היה בעל ידע במוזיקה.
מקובל.
בעל ידע השכלית, כולל כמה שפות.
שכוייח.מישהו איתי
מבחינתי תכתוב כאן מגילה.
נראלי שעוד כמה ישמחו לקרוא(:
מה שמעניין אצל הרב קוק זצ"ל שאף על פי שהוא היה אדםחסדי הים
בתשובותיו הוא לא רק דן בצד ההלכתי אלא בצד המעשי וכמו שכותב עליו הרב זוין:
"אחד הקוים המאפיינים את תשובותיו של הרב הוא - החדירה לצד המעשי שבשאלות, לא פחות מהבירור ההלכותי."
אף על פי?advfb
הי! גנב! 😏מדרשיסטית20
אופס🙈, לא ראיתי..מישהו איתי
חח צחקתי כמובן(:מדרשיסטית20
נראה לי שהאופי של השרשורים מאוד שונהadvfb
אז יש מקום לשניהם
תסתכל על השרשור שמהadvfb
הוא נשמע לי יותר בית מדרשי..
אני פתחתי בלי כוונה לאופי מסוייםמישהו איתי
אבל זה לא באחריותי אז הגיוני שיתפתחו שרשורים שונים, לפי הכותבים
פרי סטייל זה גם סוג של סטיילadvfb
נכון(:מישהו איתי
מה שהרב צבי יהודה אמר על אביוadvfb
באגרת הראשונה בצמח צבי מופיע במכתב שלו לברנר -
"אבי נ"י, המחבר, הוא מן הרבנים האדוקים. ואשר מלבד גאונותו ב"תורה" זה גם לשם "צדיק" - ועם זה הוא חוקר ופילוסוף חפשי - באין שום מעצור לפניו - במלוא המובן של המילה הזאת"
לדעת לרפא את המחלות של הדור. להיות קשוב לצרכי הדור. להסתכל על אנשים בעין טובה ולראות את הנשמה והפוטנציאל שטמון בהם.
הרב קוק עצמו גדל על טהרת הקודש. חייו הציבוריים היו ממש ממש אחרי שהוא כל כולו היה בעולם הקודש ואחרי שנים של לימוד תורה אינטסיבי ושקיעה בכל רבדי התורה.
מרגיש לי שאין עניין לקבע את התורה של הרב קוק. יש עניין כמוהו לנסות כמה שיותר להקשיב ולראות מה הצרכים החדשים שמתחדשים בימינו אנו ולאו דווקא היו בימיו.
להסתכל בנשמה של כל דבר, ב'פנים' ולא בחוץ.
גם כלפי עולם המעשה וגם כלפי עולם התורה עצמו.
מאוד מתחבר לי עם התביעה של תנועת החסידות ללימוד תורה לשמה.
בכללי הרבה מהפכות שתורת החסידות חוללה מרגישים לי מאוד מתחברים למהפכה של הרב קוק בימיו.
יפה, אשריךמישהו איתי
אני מודה שיש לי יותר שאלות מתשובות..
מעניין.. מה השאלות?advfb
..מישהו איתי
מצד שני יש הבדלים, גם לעומת אדמורים ציוניים.
ויש שוני מול חבד, גם ברמת הפרט.
הרצ"י דיבר על זה כמה פעמים (באחת מהאזכרות בג' אלול הרב יעקב אריאל אמר משהו בסגנון שהרב הוא המשך החסידות, והרצ"י מאוד הקפיד עליו..)
אולי זה הבדל של דור, שאבות החסידות היו בגלות והרב כבר כחלק מהגאולה.
אבל בחסידות אומרים שתורת הבעשט תביא את המשיח
בקיצור יש לי הרבה מחשבות בלי משהו ברור.
אם אתה מכיר מישהו שמדבר על זה לעומק אשמח לשמוע
נראה שההבדל הוא בעיקר בעיסוקadvfb
תנועת החסידות התעסקה בפרט בהרחבה והרב קוק הוסיף את הנדבך של הכלל.
ברור שגם אדמו"רים דיברו על הכלל וגם הרב קוק התייחס לפרטים אבל זהו רושם מסויים שנשאר. מעניין מה זה אומר
אני שומע מה שאתה אומרמישהו איתי
רוב גדול מהפסקאות של הרב מדברות על היחיד (יחס של 1 ל4 או 5)
שאלו פעם את הרצ"י מה ההבדל בין אהבת ישראל של הרב לאהבת ישראל של החסידות (אולי שאלו על אדמור ספיציפי, הוסיאטין, לא סגור על זה).
לא זוכר את התשובה אבל רואים ממנה שהוא הבין שיש גם הבדל מהותי.
בין התניא לנפש החיים יש מחלוקות יסודיות, והרב נטה לבית מדרשו של הגרא.
יש כאן מה להבין, לא מספק אותי לפטור את זה בחילוק של דגשים
אז אני מנסה להבין מהו
אממadvfb
גם אם רוב הפסקאות שהרב כתב מדברות על היחיד זה לא בהכרח אומר משהו.
הרב כתב הרבה פסקאות בתור רעיונות בפנקסים בצורה שבכלל לא מסודרת. כתב מכתבים לאנשים.
ההסתכלות בפסקאות מפוזרות שלו ממש לא בהכרח מראה מה היחס שלו לפרט ולכלל.
בוודאי שהרב כלל בתוכו גם את תורת החסידות. זה נראה לי אחד המעקרונות הכי פשוטים ומרכזים. לזהות את גרעין האמת בתנועות השונות ולייצר תפיסה אחדותית כוללנית.
הרב קוק גדל בוולז'ין אבל היה לו קשר עם כמעט כולם, מה שלא כל כך מאפיין את וולז'ין (לכל הידוע לי).
הרב היה בסופו של דבר בתפקיד הרב הראשי לארץ ישראל. הקים והגה את החזון של 'הישיבה המרכזית העולמית'. ניסה להקים את 'דגל ירושלים' (תנועה דתית ציונית שאמורה להיות יותר טובה מ'המזרחי'). היה קשור לישוב היהודי בכל נימי נפשו... דרך הפעילות הציבורית הענפה שלו רואים שההתעסקות בכלל תופס אצלו מקום מרכזי.
לדוגמא הסיפורים בחסידות חב"ד הם 180 מעלות ביחס לפרט ולא לכלל. הסיפורים על המעשיות של הריי"צ ברוסיה. השליחים של הרבי מלובביץ' בכל העולם. יש כאן מרכזי כובד שונים.
וטיפה יותר לעומק - אין טענתי שהחב"ד לא מתייחסים לכלל והרב קוק לא מתייחס לפרט אלא אבל ברור שהיחס בין הפרט לכלל הוא באיזון שונה בניהם. הנפק"מ היא ביחס של הפרט לתופעות השונות שהוא רואה מחוץ אליו (ב'כלל') והיחס של העבודה של הפרטית עצמה ביחס לכלל, איך הוא מושפעת ממנו. "מכלל שהוא צריך לפרט ומפרט שהוא צריך לכלל"
תודה על הדבריםמישהו איתי
הדברים האלה טעונים ביאורלא לריב בנות
ברור. אם יש לך מה להוסיף אתה מוזמן בשמחהadvfb
..לא לריב בנות
הרב כתב הרבה פסקאות, והוא כן התכוון להדריך ולתת את הכלים לדעת ליצור מציאות השקפתית ברורה יותר. זה הגרעין שהניע את הכל מתחילת דרכו של הרב והערכים שרצה להנחיל.
וולוזין זה משהו אחר לגמרי, אתה לא בכיוון אפילו במחילה.
בעיקר לא הבנתיadvfb
לא אמרתי שכתיבת הפסקאות על עבודת היחיד אומרות משהו על הכלל (את הטענה הזאת דווקא דחיתי). טענתי שהפעילות הציבורית של הרב היא יכולה לשקף את עמדותיו.
לא הבנתי מה הקשר בין תנועת החסידות לחזון הצמחונות והשלום דווקא. אשמח אם תסביר. ואיך זה סותר משהו שטענתי?
"למעשה במספר ספרים ניתן לראות שהרב התמקד בלראות את המכלול של הדברים ובפרט במצב שבו רוב העם נוהרים אחרי דעות מדעות שונות."
זה משפט שאמור להאמר כתגובה על משהו שכתבתי? אם כן לא הבנתי על מה
גם מה שאני מכיר על דגל ירושלים (לא מידע רב) קשור לחזון לאומי של תחיית עם ישראל בארצו - דגל ירושלים (תנועה) – ויקיפדיה
למה מחילה? אשמח מאוד שתספר לי מה שאני לא יודע על וולוז'ין. לא רוצה להשאר עם הבורות שלי.
מה שטענתי על וולוז'ין - שרוב אנשיה לא היו קשורים לתנועת החסידות כמו הרב קוק. באמת זה לא מבוסס.
אצלנו בבית אבא שלי תמיד אומרהכול לטובה!
שהרב קוק אמר "יפה שיחתם תלמידי הגר"א עם תלמידי הבעל שם טוב" משו כזה...
הרב זצוק"ל יש המון סיפורים על מדותיו... ועל אישיותו ועל דרכו , ועל מה שהיה לו חושב בחיים...
לי תמיד מאז שאני זוכרת את עצמי גדלתי בידיעה שהראי"ה הוא גדול
תמיד היה לו בראש שהוא סוג של מלאך , אבל אני מרגישה שאני צריכה לזוכר שהו היה בנאדם משכמו ומעלה ענק שבענקים תלמיד של הנ"יצב וכו...
אבא שלי סיפר לי שהר"מ שלו בישיבה לא זוכרת את שמו היה בן 13 והוא באה אל הרב זצוק"ל ושאל שאלה.... והוא התחיל לעונת לו ואז קראו לו באו מהר...
אחרי חודש הוא פגש אותו וענה לו על שאלתו...
זה מסוג הסיפורים ששומעים הרבה על רבנים המון
אבל לא יודעת למה אותי זה הדליק שהוא היה בנאדם!
ולא רק למעלה
הוא אדם גדול!!
.,שינשין2
הרבה מה לכתובדודי 321
איזה כיף שפתחת את השרשור הזה, רציתי לפתוח משהו דומההיא יושבה בחלון
כבר כמה חודשים שאני מרגישה החמצה שלא למדתי ושאני לא מכירה את תורת הרב
למרות שאני דוסית ברמות, למדתי במוסדות הכי הרב קוק, בני עקיבא שנים
קיצר היו לי לכאורה את כל ההזדמנויות
ובכל זאת לא הצלחתי להתחבר לרצות ללמוד. שכבר למדתי משהו הייתי באורות. אבל לצערי לא היה לי תשוקה לזה
והסיבה היא כואבת, בטח חלק יחלקו עלי פה
ובכן, הרגשתי שזו תורה שמייצגת את הזרם האשכנזי החזק בלבד בציבור. היה לי אנטי לרב כי הרגשתי זרות ולא הצלחתי להזדהות- לא עם התורה שלו- אלא עם המייצגים שלה היום בציבור
וזה בעייני חבל באסה והיום כשקצת בגרתי (אני מקווה) אני מצליחה לעשות את ההפרדה
עוד נקודה, הרגשתי הרבה שאין מקום בציבור לחכמי המזרח כמו הרב קאפח, הרב כלפון ועוד ועוד
שתורתם הייתה די דומה לרב קוק אבל לא הייתה מודעות וזה גם היה לי קשה רגשית
אקיצור היום זה יותר שונה ב''ה אבל עדיין
היום אני כן רוצה ללמוד ולהכיר ויודעת שיש הרבה מה להרוויח
אבל אלו התחושות שלי
ומשהו מתורת הרב שממש הציל אותי: מי שיש לו נשמה של יוצרהיא יושבה בחלון
זה השיר אני חורשת עליו והוא ממש מציל אותי
נתן תוקף ליצירתיות שלי ולתת לזה מקום והבנה על עצמי
מרגישה שהשיר הזה מדבר עלי
..מישהו איתי
אמנם הרקע שלי שונה משלך אבל עדיין אני מבין את המקום הזה ולמה הרגשת את זה.
בעז"ה תצליחי לקבל את האורות של הרב קוק יחד עם האור של חכמים אחרים
פעם חפרתי פה על זהטיפות של אוראחרונה
באחת מהאגרות הרב מסביר למה צריך ללמוד את ספרי המחשבה של הראשונים. לא בשביל להשתמש בטיעונים שמופיעים בהם as is, אומר הרב. כי באמת הרבה מהטיעונים האלו מבוססים על הנחות פילוסופיות שכבר התבטלו, והרבה מהאחרים נכונים אבל העולם כבר נעתק מכל המרחב העיוני הזה. אלא בשביל לימוד תורה במובן הגבוה, וכדי שהלומד יוכל 'לחדש מעצמו דרכים רבים ונשגבים'
אני מתייחס כך לרב עצמו (;
במה לעבוד ומה אפשר לעשות בתקופת חיפוש עבודה?צע
כבר כמעט חודשיים שאני מחפש עבודה.
נראלי שיש מין תום כזה שבע"ה נמצא בקלות עבודה, ולכן זה בסדר לקבל דמי אבטלה נמוכים שנגזרים ממשרת סטודנט..
ואז מגיע הרגע הזה, שאתה מבין שאולי ח"ו זה יכול לקחת הרבה יותר זמן .. ויפה שעה אחת קודם גם לחשוב על הכנסה זמנית וגם על לוז או משהו כזה ..
אני מניח שלרבים מילואים זאת אופציה אבל אין לי כח ורצון לפרט למה, אבל ישמצב גדול שאני מנוע מלעשות מילואים..
(לא עשיתי במלחמה..)
האם יש רעיונות אחרים למקומות עבודה זמניים?
במהלך התואר לא קמתי בזמן אז קל וחומר עכשיו שאני ללא מסגרת.. ואני מניח שאולי עבודה תוכל לגרום לי לבריאות ויציבות .. וכמובן גם להכנסה..
רעיונות אחרים לסדר ויציבות עשיה לימוד והתקדמות בתקופה מאתגרת זו מלבד עבודה זמנית/או על הצד שאתקשה למצוא עבודה זמנית זה גם מבורך..
בתפילה לפרנסה בשפע ולמציאת מקום עבודה מתאים ומספק לכולם.. ואולי אפילו השבוע אעדכן שדברים יסתדרו והתקבלתי😃
תודה רבה..
אולי משלוחים? ראיתי מלא שעושיםזיויק
עבודה היא ברכה בלי קשר לתוכן שלהמשה
מה הכישרון הטבעי שלך? מה למדת?
סיימתי לימודי ראיית חשבון ב"ה.צע
לא עולם שאני מכירמשה
בינתיים אני במקומך הייתי יושב בבית ולומד שני דברים לעומק
1.AI
2. אקסל
ולא פחות חשוב מזה את השילוב בניהם.
נשמע רעיון ממש טוב, תודה.צע
אקסל אני מכיר קצת, היה לא מעט בתואר..
וגם יודע שיש קורסים חינמיים..
איך לומדים ai? אתה מכיר דרך או קורס?
ותוכל להסביר מעט מה יש ללמוד בזה?
אתה צריך בסוף ללמוד איך לעשות את העבודה שלךמשה
כללומר. לנצל את הזמן כדי להתקדם מקצועית ולא רק "לחכות" שמישהו יואיל בטובו להסתכל עליך. כמובן גם הקו"ח שלך יתעדכנו בהתאם.
לימודי AI ברשת - למה זה לא שורה?
AI יש לא מעט חומר. הייתי מחפש ללמוד על השילוב בין AI לבין המקצוע שלך. כלומר איך לשאול שאלות על טבלאות דוחות וחשבוניות וכל אלה. בסוף איך לעשות את העבודה שלך טוב יותר.
אופס… טעותפ.א.
אתה כבר עם רישיון רו"ח, אחרי סטאז' של שנתיים?פ.א.אחרונה
יש הבדל גדול בין סיום לימודי חשבונאות ובין מי שמחזיק ברישיון לעסוק בראיית חשבון.
אם אתה עם רישיון - חיפוש העבודה הוא שונה מחיפוש מקום לעשות בו סטאז'
גם כיוון תעסוקתי הוא שונה - עם רישיון אתה כבר צריך לבחור כיוון התמחות / תת-התמחות מקצועי בתחום הגדול של ראיית חשבון.
דברים שאני עושה לפעמים/משה
יחד עם שאר פרוייקטי הווטסאפ של ערוץ 7, הנה עוד אחד: אייטמים מעניינים שאני (או הצוות) דגים מהפורום.
מוזמנים להצטרף. קבוצה שקטה של 2 אייטמים ביום בממוצע
.
ילדה שיוצאת מלא פעמים בלילה ממיטת מעבר, מותשים.עינב66
אשמח לשמוע מנסיונכם כשילדה בת שנתיים ותשע עברה למיטת מעבר (כי למדה לצאת מהמיטת תינוק), מה הכי עזר לכן שתשאר במיטה שלה במהלך הלילה ולא תבוא אליכם חמש פעמים?
רוצים להתחיל איתה מהלך אבל מנסים להבין מה יגרום לה להישאר במיטה שלה ולא לבוא אלינו כי היא יכולה וזה מפתה לצאת ולהיות עצמאית.
מבחינת שפה היא מבינה אבל לא הכי מדברת עדיין.
תכתבי בפורוםרקאני
הריון ולידה
פה זה פחות רלוונטי
בפועלנפשי תערוג
מה שיעזור זה להחזיר כל פעם
כל פעם
אבל זה מתיש ומנסיון אישי באיזה שלב באמצע הלילה נשברים כי רוצים לישון
עם הזמן זה עובר.
ואתם כהורים.
אל תרגישו שנכשלתם אם היא בכל זאת מגיעה למיטה
לא נוראנחלתאחרונה
כיף להיות במיטה עם אבא ואמא! לא נורא בכלל. אם יש מיטה רחבה מספיק
והילדונת לא בועטת נוראות תוך כדי שינה, לא נורא. חושבת שזה נותן בטחון
לילד. אולי להתפלל על זה, אם זה מפריע? לבקש עצה טובה מהשם?
אנשים שמבינים בכסף השקעות וכוניק זמניק
פורום תורני דתי לאומירוצה להשתחרר
מכירים את פורום אוצר החכמה? לתורה? ועוד כמה קצת פחות מוצלחים?
יש הרבה פורומים תורניים חרדיים. הראשונים שהזכרתי מוצלחים מאוד בהרבה מובנים, פעילים, ואפשר למצוא בהם דברים מעניינים גם לאחר זמן.
האם יקום פורום תורני דתי לאומי? שיהיה ברמה, פעיל, לגופו של עניין (בדרך כלל כמובן), ומעניין?
תגיד אוצר החוכמההפי
תגיד לי אלפי ספרים תורניים ב"ה שעזרו לי שנים
באיזה הקשר זה פורום?
תחפשי בגוגל 'פורום אוצר החכמה'רוצה להשתחרר
ותגלי מקום מעניין מאוד. זה לא 'אוצר החכמה' עצמו - ספריית הספרים הענקית, אם כי יש ביניהם קשר כמובן.
זה פורום תורני, רובו חרדי אך לא כולו. חלק מהכותבים מוכרים (הרב איתם הנקין ז"ל, יבל"א הרב יוסף בדיחי, הרב יואל קטן, ועוד מן הסתם), אם כי כולם משתמשים בשמות אנונימיים כמו כאן.
זה קצת מצחיק אבלנקדימון
מי ששם בפורומים אלה מי שנחלשו רוחנית והתדרדרו לפורומים. אצלנו, החזקים לא משוטטים בדברים כאלה באינטרנט וממילא לא תראה מקבילה.
זו פרשנות בלבד.
לא חושב שזה נכוןרוצה להשתחרר
כלומר, מן הסתם יש שם רבים כאלה, אבל ודאי לא כולם. יש שם אנשים גדולים, ידענים ומעניינים, יראי שמיים בהחלט.
חלקם גם רבנים מוכרים, כפי שכתבתי להפי.
בסוף השימוש בכלים כאלה מועיל לפיתוח של שיח תורני, לפתרון שאלות, ועוד.
אה, ואני מכיר חברה חזקים מאוד אצלנו שמכירים את הפורומים האלה. כל מי שמחפש באינטרנט מדי פעם תשובות לשאלות תורניות עיוניות (לא הלכתיות פשוטות), כמעט בטוח נפגש בזה. דווקא חברה ברמה גבוהה לדעתי. אז אמנם הצדיקים הנ"ל אינם משוטטים יומם ולילה באינטרנט, אבל יוצא לפעמים להיכנס.
בינינו, קשה ברשת להישאר בדיונים מעמיקים כל הזמןמתוך סקרנות
יש סיפור מעניין עם אוצר החכמה והפורום שלהםמשה
לעצם העניין. כנראה בעולם הדתי לאומי יש לא מעט פעילות כאן (פחות משהייתי רוצה) ולא מעט גדולי תורה צעירים כותבים דווקא בפייסבוק.
יש קבוצת פייסבוק/ווטסאפ של רבנים לדעתיארץ השוקולדאחרונה
ממש מושך אותי כל הנושא הזה של בניה ויצירהרק נשמה
עכשיו יש לי אפס ניסיון אבל אני ממש רוצה לדעת לעבוד עם חומרים לעשות חריטות בעץ לבנות רהיטים וכאלה לא בקטע של מקצוע סתם כתחביב אבל אין לי מושג איך מתחילים וגם איך משלבים הכל עם לימודי תואר 
יש למישהו רעיונות לקורסים או סדנאות או ליודעת מה?
פשוט להתחיל, בכל דרך, להשקיעזיויק
יש ביוטיוב כמויות של חומר בחינםמשהאחרונה
משם אפשר להתחיל. אחר כך להתקדם...
לשבור הרגלים קבועיםזיויק
יוצא לכם? קל? קשה? יש טיפים?
כמו כן היה לי הרגל טוב שנטשתי ורוצה לחזור אליו.
איך שוברים את הכבדות שחוסמת ביני לבינו?
ההובי של חייoo
לשנות הרגלים רעים
ליצור הרגלים טובים
כשהבנתי את הקונספט של ההרגל זה הפך קל
ממליצה על ספר כוחו של הרגל
הוא מסביר את הרעיון של
טריגר- פעולה- תגמול
איך להיפטר/ ליצור הרגל
אמיתי? זה קל לך?זיויק
לשנותoo
או ליצור הרגל זה תהליך מתמשך
הרבה אנשים אוהבים תוצאות של כאן ועכשיו
לא אוהבים תהליכים
וזה גורם לקושי בהשגת דברים
אני כן אוהבת תהליכים
מסוגלת לראות את התוצאה העתידית ולחכות בסבלנות
לרוב גם נהנת מהדרך
לכן בעיניי זה לא קשה
אחרים בטח יקראו לזה קשה עד בלתי ישים
נשמע נדיר ממשזיויק
זה באמת קשה מאד מאד, מתאים לאנשים ספציפייםנפש חיה.
חדמשזיויק
כןנפש חיה.
לאט לאטנפש חיה.
ממליצה לקרא קצת טורים של הרב יצחק פנגר
ללכת בצעדים קטנים
ולחלק את החזון הגדול למטרות קטנות ברות ביצוע
תהיי ספציפית?זיויק
אשתדלנפש חיה.
לפני כמה שבועות בעלון הידברות הרב פנגר רשם טורים בנושא שינוי התנהגות
ופירט איך לעשות את זה צעד צעד
זה עלונים לפני חודש- חודש וחצי ככה.
לגבי הצעדים הקטנים-
נגיד שאתה רוצה לרוץ מרתון שזאת המטרה הגדולה, אז
קודם אפשר כצעד ראשון להגביר מוטיבציה ובמקביל להוריד את המושג המופשט (רוצה לרוץ מרתון)
לפס מעשי (שינויים קטנים - לשים את הנעליים ליד הדלת, אפילו בלי לנעול, בשלב מאוחר יותר לקבוע זמן לריצה)
כשהייתה לי מטרה גדולה
השיטה של צעדים קטנים עזרו לי להגיע אליה....
היום אני מתמודדת עם דברים שאותה טכניקה בהחלט תשמש אותי
רק צריך לרצות
ולעשות משהו קטן בכיוון.
תודההזיויק
מתחילים לאט לאטנפשי תערוג
ומוסיפים כמה שיכולים
אי אפשר לשבור הרגליםצדיק יסוד עלום
אפשר לשבור הרגלים, זה לוקח זמן אבל קורהקעלעברימבאר
הפך היהדותזיויק
💁🏻♂️צדיק יסוד עלום
הפך הפסיכולוגיהקעלעברימבאר
💁🏻♂️צדיק יסוד עלום
מידות בסיסיות בנפש אי אפשר, אבל אפשר לנתב אותןקעלעברימבאר
יש לנו ש"ס שלם לצטטצדיק יסוד עלום
איפה בשס?קעלעברימבאר
אנשים נשארים אותו הדבר,צדיק יסוד עלום
בני אדם הם יצורים קטנים וחלשים
הרצון להשתנות תמיד מתבדה