מה יש לאישי התנ"ך שאין לאנשים אחרים?פריחתקיץ

שלום,

לנו יש אינספור ספרים שלא היו קימיים בתקופת התנ"ך.

לנו יש תנאים שיכלו לחלום עליהם וכן הלאה וכן הלאה.

אז למה גם מליוני אנשים שישבו כל היום וכל הלילה ויעשו את המקסימום להתקדם רוחנית, לא יגיעו לרמה שלהם?

כלומר - מה יש להם שאין לשאר?

שאלה לא הכי ברורה אבל מקוה שבסדר...

אולי להם הייתה שכינה..והעיקר-לשמוח:)
קשר ישיר עם הקב"ה
מה שכיום אין..
הרמה הרוחנית של הדור שלנו גבוהה יותר משל רוב דורות התנ"ךekselion

אולי אתה שואל לגבי גיבורי התנך שהגיעו לרמה רוחנית כ"כ גבוהה? 

-כנראה בגלל שזה היה בתקופת הנבואה

 

 

עכ"פ גם אנחנו או צאצאינו עתידים בקרוב להגיע לדרגות גבוהות כמותם ואף יותר 

עיינ יואל ג פסוק א 

עם ביאור מלבי"ם ורד"ק

זה עניין של גדלות נשמתית, לא רק של ידעחידוש


רמב"ם בהלכות תשובה פרק הארץ השוקולד
הלכה ב

אל יעבור במחשבתך דבר זה שאומרים טפשי אומה"ע ורוב גולמי בני ישראל, שהקב"ה גוזר על האדם מתחלת ברייתו להיות צדיק או רשע. אין הדבר כן אלא כל אדם ראוי לו להיות צדיק כמשה רבינו, או רשע כירבעם, או חכם או סכל, או רחמן או אכזרי, או כילי או שוע, וכן שאר כל הדעות. ואין לו מי שיכפהו, ולא גוזר עליו, ולא מי שמושכו לאחד משני הדרכים אלא הוא מעצמו ומדעתו נוטה לאי זו דרך שירצה. הוא שירמיהו אמר: מפי עליון לא תצא הרעות והטוב כלומר: אין הבורא גוזר על האדם להיות טוב ולא להיות רע. וכיון שכן הוא נמצא זה החוטא הוא הפסיד את עצמו, ולפיכך ראוי לו לבכות ולקונן על חטאיו ועל מה שעשה לנפשו וגמלה רעה. הוא שכתוב אחריו: מה יתאונן אדם חי וגו'? גבר על חטאיו. וחזר ואמר הואיל ורשותנו בידינו, ומדעתנו עשינו כל הרעות ראוי לנו לחזור בתשובה ולעזוב רשענו שהרשות עתה בידינו, הוא שכתוב אחריו: נחפשה דרכינו ונחקורה ונשובה עד ה'.
אנשי התנ"ך היו אנשים רגילים, למעט השופטים והנביאיםshaulreznik

כל מי שקורא את קורותיו של שלמה המלך, למשל, רואה מדינאי דגול, עם חיבה למסורת (אך גם לעושר גשמי ולנשים), שידע לחסל יריבים פוליטיים. אליהו הנביא זה משהו אחר, שם רואים גדלות רוחנית, תבונה וכו' וכו'. 

לא נראה לי שאתה צודקמבקש אמונה

אם שלמה המלך היה איזה מסורתי עם חיבה ליהדות

הוא כנראה לא היה מגיע לכתוב שיר שחכמים כתבו עליו שהוא קודש קודשים. 

 

בכללי, לדורות הקודמים- למרות שגם להם היה להם מה לתקן- אבל היה הרבה יותר תמימות מאשר לנו

זה כבר כלי יותר מוכשר לקבל חכמה אמיתית. 

יש הבדל אפילו בינינו לדורות הקרובים אז כל שכן לאלו מהתנ"ך

הוא כתב שיר אהבהshaulreznik
שחז"ל בחרו לפרש באופן מסוים. לא נראה לי שהיום הציבור הדתי יקבל בהבנה איזה רב שיכתוב יצירה ארוטית עם תיאורים גרפיים ואז יגיד: "התכוונתי לקב"ה ולעם ישראל".
ההשוואה שלך כמובן לא רלוונטית בעלילרב שמואל
כי הסגנון של מה שכתב שלמה שונה לחלוטין ממה שאתה מנסה להגדיר. וגם כי כל דבר שנכתב נמדד - בין השאר - על רקע דברים אחרים שבסביבה ואיך שהם נתפסים בעיני הקהל, ולכן המצב של שלמה היה שונה.
לא. זה שיר אהבה בין ישראל לקב"ה. וחז"ל אמרו רק אמתמבקש אמונה

הם ידעו להעביר ביקורת על מי שלדעתם היה ראוי לכך, וגם שלמה קיבל ביקורת על מה שצריך.

פה הם קיבלו וידעו למה הוא התכוון אז כך הם אמרו...

 

שיר השירים קודש קודשים כדברי ר עקיבאekselion

המחלוקת בחז"ל האם להכניס את שיר השירים לתנ"ך הייתה רק משום שזה עלול להישמע חס ושלום כשיר אהבה סתמי.

ברור שחז"ל ידעו שבפועל זה לא כך, אלא שיר שכולו קודש שמלא בסודות עמוקים.

 

אני סמוך ובטוח שמדובר בהתפתחות היסטורית אנכרוניסטיתshaulreznik

כגון: פלוני מוצא מגילה עם שיר השירים, כעבור X שנים אלמוני מייחס אותה לשלמה המלך, כעבור Y שנים חז"ל אומרים: "לא ייתכן ששלמה המלך הצדיק הנשגב יכתוב שיר שכולו תשוקה, בוודאי ובוודאי מדובר באלגוריה מיסטית".

 

אגב, הגלוריפיקציה הזאת היא ההבדל העיקרי בין התנ"ך לגמרא. בתנ"ך רואים אנשים אמתיים, בעלי יצרים, שעושים מעשים נכונים ושגויים לסירוגין. בגמרא לעומת זאת הדמויות החיוביות של התנ"ך הופכות לל"ו הצדיקים, ח"ו לומר שדוד המלך חטא וכו' וכו'.

----------------רב שמואל
בדיון מקביל על שאלה היסטורית.
אתה כמובן תטען: לא ייתכן שלמה המלך האדם הרגיל לחלוטין. ונתון ליצרים לחלוטין. ומסתמא עריץ כי הוא מלך. ומסתמא אומר מה שבא לו כי על הכל הוא יגיד 'רוח הקודש'. ומסתמא מופקר כי אין מי שירצה בו. ומסתמא משעמם. ומסתמא לא חכם באופן מיוחד. ומסתמא לא מי יודע מה מקפיד על התורה. לייט כזה. ומסתמא לא באמת מעורב בתרבות של בית המקדש - כי בעיניך זו לא תרבות. ומסתמא עוד ועוד ועוד.

והמסקנה שלך מכל זה תהיה, שבהכרח אין שום סיבה להתייחס ברצינות לכלום, כמו שאכן כתבת בהודעה הקודמת. הבעיה, כמובן, שאתה לא רואה את המעגליות של החשיבה שלך שאין לה שום נקודת אחיזה אמינה או של אמונה, אלא פשוט מה שנדמה לך, ואתה עושה לזה אובר רציונליזציה, עד שזו כביכול האמת האולטימטיבי.
----------רב שמואל
נ.ב. חז"ל התפלפלו כדי להסביר דברים מתקופה רחוקה, שבלי בדיקה והיכרות קל לטעות בהבנתם.
חז"ל לא מכחישים את העוונות של שלמהekselion אחרונה

ואדרבא אף מחדשים שחלק מחורבן הבית הראשון הייתה באשמת שלמה

זה לא כתוב במפורש בתנ"ך.

 

האמירה שחז"ל רק מפארים את גיבורי התנ"ך מבלי להתייחס לפן השלילי שלהם 

מעידה על בורות 

תסביר את שאלתך.למה? ככה..
מה אתה רואה באישים בתנ״ך, מבחינת התנהגותם, אישיותם והידע שיש לנו עליהם, שאין בנמצא היום?

שאלה טובהבנות לא לריב ‍‍
זה אנשים שה׳ בחר בהם באותה תקופה להעביר את רצונו בעולם. אם אנחנו היינו שם, זה היה עובר דרכנו. אם מדובר במעלה של אישיות, ידיעת ה׳ היתה קרובה יותר ומציאותית יותר בחיי היום יום. כי הם היו קרובים יותר לכל תחילת המהלך, החל מהר סיני וכל מה שבא לאחר מכן. אז פשוט שהמעלה והחומר שלהם הזדכך והגיע למצב שאנחנו לא יכולים להגיע אליו היום.
לפי מה שאני הבנתימבקש אמונה
עבר עריכה על ידי מבקש אמונה בתאריך ד' באלול תשפ"א 13:21

לקב"ה היו נשמות חזקות שהן שורשים, והיו נשמות שהן ענפים ויותר חלשות

וככה הוא סידר את הדורות שבהתחלה יהיו הנשמות החזקות שהן השורשים והם יהיו הבסיס ומשם זה ירד לפי הסדר... 

אבל גם אדם בדור הכי חלש שיעשה את מה שהוא יכול הוא יקבל שכר כמו אותם צדיקים ראשונים.

 

ככה פחות או יותר הבנתי מהרמח"ל בספר דרך ה'  (השורה האחרונה זה תוספת שלי - לא משהו שכתוב שם)

דרך ה' חלק שני ד – ויקיטקסט (wikisource.org)   תסתכל שם באות ג'

'רמה רוחנית' זה לא משהו שכדאי שיעניין מישהוadvfb

הקב"ה מודד כל אחד ביחס לתפקידים וליכולות שניתנו לו וזהו.

 

ובנוגע לשאלה - נראה לי שזה קשור לניתוח היסטורי מעמיק של "ירידת הדורות". נראה לי שהרב קוק עוסק בזה במאמר הדור.

שאלה מסובכת: תשובה פשוטה: שהאור האלוהי יורד בפירמידהחסדי הים
בעבר האור התמקד בעיקר באנשים הגדולים בדור והם נשאו בהם את כל האור העצום. במשך הדורות האור מתפרס ליותר ויותר יחידים, שבכל אחד יש פחות אור אלוהי.
במה לעבוד ומה אפשר לעשות בתקופת חיפוש עבודה?צע

כבר כמעט חודשיים שאני מחפש עבודה.

נראלי שיש מין תום כזה שבע"ה נמצא בקלות עבודה, ולכן זה בסדר לקבל דמי אבטלה נמוכים שנגזרים ממשרת סטודנט..


ואז מגיע הרגע הזה, שאתה מבין שאולי ח"ו זה יכול לקחת הרבה יותר זמן .. ויפה שעה אחת קודם גם לחשוב על הכנסה זמנית וגם על לוז או משהו כזה ..


אני מניח שלרבים מילואים זאת אופציה אבל אין לי כח ורצון לפרט למה, אבל ישמצב גדול שאני מנוע מלעשות מילואים..

(לא עשיתי במלחמה..)


האם יש רעיונות אחרים למקומות עבודה זמניים?


במהלך התואר לא קמתי בזמן אז קל וחומר עכשיו שאני ללא מסגרת.. ואני מניח שאולי עבודה תוכל לגרום לי לבריאות ויציבות .. וכמובן גם להכנסה..


רעיונות אחרים לסדר ויציבות עשיה לימוד והתקדמות בתקופה מאתגרת זו מלבד עבודה זמנית/או על הצד שאתקשה למצוא עבודה זמנית זה גם מבורך..


בתפילה לפרנסה בשפע ולמציאת מקום עבודה מתאים ומספק לכולם.. ואולי אפילו השבוע אעדכן שדברים יסתדרו והתקבלתי😃


תודה רבה..

אולי משלוחים? ראיתי מלא שעושיםזיויק
והכי חשוב להתמקצע במה שאתה טוב
עבודה היא ברכה בלי קשר לתוכן שלהמשה

מה הכישרון הטבעי שלך? מה למדת?

סיימתי לימודי ראיית חשבון ב"ה.צע
לא עולם שאני מכירמשה

בינתיים אני במקומך הייתי יושב בבית ולומד שני דברים לעומק

 

1.AI

2. אקסל

ולא פחות חשוב מזה את השילוב בניהם.

 

 

נשמע רעיון ממש טוב, תודה.צע

אקסל אני מכיר קצת, היה לא מעט בתואר..

וגם יודע שיש קורסים חינמיים..


 

איך לומדים ai? אתה מכיר דרך או קורס?

ותוכל להסביר מעט מה יש ללמוד בזה? 

אתה צריך בסוף ללמוד איך לעשות את העבודה שלךמשה

כללומר. לנצל את הזמן כדי להתקדם מקצועית ולא רק "לחכות" שמישהו יואיל בטובו להסתכל עליך. כמובן גם הקו"ח שלך יתעדכנו  בהתאם.

 

לימודי AI ברשת - למה זה לא שורה? 

AI יש לא מעט חומר. הייתי מחפש ללמוד על השילוב בין AI לבין המקצוע שלך. כלומר  איך לשאול שאלות על טבלאות דוחות וחשבוניות וכל אלה. בסוף איך לעשות את העבודה שלך טוב יותר.

אופס… טעותפ.א.
יש בקמפוס ILהרמוניהאחרונה
אתה כבר עם רישיון רו"ח, אחרי סטאז' של שנתיים?פ.א.

יש הבדל גדול בין סיום לימודי חשבונאות ובין מי שמחזיק ברישיון לעסוק בראיית חשבון.  


אם אתה עם רישיון - חיפוש העבודה הוא שונה מחיפוש מקום לעשות בו סטאז'  

גם כיוון תעסוקתי הוא שונה - עם רישיון אתה כבר צריך לבחור כיוון התמחות / תת-התמחות מקצועי בתחום הגדול של ראיית חשבון.   

האם אחרי שמחת תורה התשפ"ד הפכתם לאנשים טובים יותר?זיויק

או שנשארתם אותו הדבר?

ומה המשמעות למה שעברתם? או שלא עברתם..

לצערי לא. אותו בן אדם.צעאחרונה
דברים שאני עושה לפעמים/משה

יחד עם שאר פרוייקטי הווטסאפ של ערוץ 7, הנה עוד אחד: אייטמים מעניינים שאני (או הצוות) דגים מהפורום.

 

מוזמנים להצטרף. קבוצה שקטה של 2 אייטמים ביום בממוצע .

 

ערוץ 7 הפורומים - Whatsapp

ילדה שיוצאת מלא פעמים בלילה ממיטת מעבר, מותשים.עינב66

אשמח לשמוע מנסיונכם כשילדה בת שנתיים ותשע עברה למיטת מעבר (כי למדה לצאת מהמיטת תינוק), מה הכי עזר לכן שתשאר במיטה שלה במהלך הלילה ולא תבוא אליכם חמש פעמים?

רוצים להתחיל איתה מהלך אבל מנסים להבין מה יגרום לה להישאר במיטה שלה ולא לבוא אלינו כי היא יכולה וזה מפתה לצאת ולהיות עצמאית.


מבחינת שפה היא מבינה אבל לא הכי מדברת עדיין.

תכתבי בפורוםרקאני

הריון ולידה

פה זה פחות רלוונטי

בפועלנפשי תערוג

מה שיעזור זה להחזיר כל פעם

כל פעם


אבל זה מתיש ומנסיון אישי באיזה שלב באמצע הלילה נשברים כי רוצים לישון

עם הזמן זה עובר.


ואתם כהורים.

אל תרגישו שנכשלתם אם היא בכל זאת מגיעה למיטה 

לא נוראנחלתאחרונה

כיף להיות במיטה עם אבא ואמא!  לא נורא בכלל. אם יש מיטה רחבה מספיק

והילדונת לא בועטת נוראות תוך כדי שינה, לא נורא. חושבת שזה נותן בטחון

לילד.  אולי להתפלל על זה, אם זה מפריע? לבקש עצה טובה מהשם?

אנשים שמבינים בכסף השקעות וכוניק זמניק
אני אשמח לשמוע אותכם שם בשאלה קטנה שאלה על חסכון קטן - חיסכון השקעה וצריכה
פורום תורני דתי לאומירוצה להשתחרר

מכירים את פורום אוצר החכמה? לתורה? ועוד כמה קצת פחות מוצלחים?

יש הרבה פורומים תורניים חרדיים. הראשונים שהזכרתי מוצלחים מאוד בהרבה מובנים, פעילים, ואפשר למצוא בהם דברים מעניינים גם לאחר זמן.

האם יקום פורום תורני דתי לאומי? שיהיה ברמה, פעיל, לגופו של עניין (בדרך כלל כמובן), ומעניין?

תגיד אוצר החוכמההפי

תגיד לי אלפי ספרים תורניים ב"ה שעזרו לי שנים

באיזה הקשר זה פורום? 

תחפשי בגוגל 'פורום אוצר החכמה'רוצה להשתחרר

ותגלי מקום מעניין מאוד. זה לא 'אוצר החכמה' עצמו - ספריית הספרים הענקית, אם כי יש ביניהם קשר כמובן.

זה פורום תורני, רובו חרדי אך לא כולו. חלק מהכותבים מוכרים (הרב איתם הנקין ז"ל, יבל"א הרב יוסף בדיחי, הרב יואל קטן, ועוד מן הסתם), אם כי כולם משתמשים בשמות אנונימיים כמו כאן.

זה קצת מצחיק אבלנקדימון

מי ששם בפורומים אלה מי שנחלשו רוחנית והתדרדרו לפורומים. אצלנו, החזקים לא משוטטים בדברים כאלה באינטרנט וממילא לא תראה מקבילה.

 

זו פרשנות בלבד.

לא חושב שזה נכוןרוצה להשתחרר

כלומר, מן הסתם יש שם רבים כאלה, אבל ודאי לא כולם. יש שם אנשים גדולים, ידענים ומעניינים, יראי שמיים בהחלט.

חלקם גם רבנים מוכרים, כפי שכתבתי להפי.

בסוף השימוש בכלים כאלה מועיל לפיתוח של שיח תורני, לפתרון שאלות, ועוד.

אה, ואני מכיר חברה חזקים מאוד אצלנו שמכירים את הפורומים האלה. כל מי שמחפש באינטרנט מדי פעם תשובות לשאלות תורניות עיוניות (לא הלכתיות פשוטות), כמעט בטוח נפגש בזה. דווקא חברה ברמה גבוהה לדעתי. אז אמנם הצדיקים הנ"ל אינם משוטטים יומם ולילה באינטרנט, אבל יוצא לפעמים להיכנס.

בינינו, קשה ברשת להישאר בדיונים מעמיקים כל הזמןמתוך סקרנות
להבנתי, סוד ההצלחה של הפורומים שהזכרת הוא שרוב גולשיו עם חסימה חזקה מאוד לרשת, ככה שאין לה באמת "רשת" שמושכת אותם לכל מיני מקומות ומפריעה לריכוז...
יש סיפור מעניין עם אוצר החכמה והפורום שלהםמשה

לעצם העניין. כנראה בעולם הדתי לאומי יש לא מעט פעילות כאן (פחות משהייתי רוצה) ולא מעט גדולי תורה צעירים כותבים דווקא בפייסבוק.

יש קבוצת פייסבוק/ווטסאפ של רבנים לדעתיארץ השוקולדאחרונה
אבל לא יודע אם היא סגורה, רק שמעתי עליה מרב שאני מכיר
ממש מושך אותי כל הנושא הזה של בניה ויצירהרק נשמה

עכשיו יש לי אפס ניסיון אבל אני ממש רוצה לדעת לעבוד עם חומרים לעשות חריטות בעץ לבנות רהיטים וכאלה לא בקטע של מקצוע סתם כתחביב אבל אין לי מושג איך מתחילים וגם איך משלבים הכל עם לימודי תואר

יש למישהו רעיונות לקורסים או סדנאות או ליודעת מה?

פשוט להתחיל, בכל דרך, להשקיעזיויק
מהאינטרנט בשלב א', ואחר כך תתקדמי לדברים ממשיים יותר
יש ביוטיוב כמויות של חומר בחינםמשהאחרונה

משם אפשר להתחיל. אחר כך להתקדם...

לשבור הרגלים קבועיםזיויק

יוצא לכם? קל? קשה? יש טיפים?


כמו כן היה לי הרגל טוב שנטשתי ורוצה לחזור אליו.

איך שוברים את הכבדות שחוסמת ביני לבינו?

ההובי של חייoo

לשנות הרגלים רעים

ליצור הרגלים טובים


כשהבנתי את הקונספט של ההרגל זה הפך קל


ממליצה על ספר כוחו של הרגל

הוא מסביר את הרעיון של

טריגר- פעולה- תגמול

איך להיפטר/ ליצור הרגל

אמיתי? זה קל לך?זיויק
אחפש את הספר
לשנותoo

או ליצור הרגל זה תהליך מתמשך


הרבה אנשים אוהבים תוצאות של כאן ועכשיו

לא אוהבים תהליכים

וזה גורם לקושי בהשגת דברים


אני כן אוהבת תהליכים

מסוגלת לראות את התוצאה העתידית ולחכות בסבלנות

לרוב גם נהנת מהדרך

לכן בעיניי זה לא קשה

אחרים בטח יקראו לזה קשה עד בלתי ישים

נשמע נדיר ממשזיויק
זה באמת קשה מאד מאד, מתאים לאנשים ספציפייםנפש חיה.
חדמשזיויק
עם זאת זה מאתגר תסכימי איתי
לאט לאטנפש חיה.

ממליצה לקרא קצת טורים של הרב יצחק פנגר

ללכת בצעדים קטנים 

ולחלק את החזון הגדול למטרות קטנות ברות ביצוע

תהיי ספציפית?זיויק
וזה עזר?
אשתדלנפש חיה.

לפני כמה שבועות בעלון הידברות הרב פנגר רשם טורים בנושא שינוי התנהגות

ופירט איך לעשות את זה צעד צעד

זה עלונים לפני חודש- חודש וחצי ככה.


לגבי הצעדים הקטנים-

נגיד שאתה רוצה לרוץ מרתון שזאת המטרה הגדולה, אז

קודם אפשר כצעד ראשון להגביר מוטיבציה ובמקביל להוריד את המושג המופשט (רוצה לרוץ מרתון)

לפס מעשי (שינויים קטנים - לשים את הנעליים ליד הדלת, אפילו בלי לנעול, בשלב מאוחר יותר לקבוע זמן לריצה)


כשהייתה לי מטרה גדולה

השיטה של צעדים קטנים עזרו לי להגיע אליה....


היום אני מתמודדת עם דברים שאותה טכניקה בהחלט תשמש אותי


רק צריך לרצות

ולעשות משהו קטן בכיוון. 

תודההזיויק
מתחילים לאט לאטנפשי תערוג

ומוסיפים כמה שיכולים

אי אפשר לשבור הרגליםצדיק יסוד עלום
אפשר לשבור הרגלים, זה לוקח זמן אבל קורהקעלעברימבאר
הפך היהדותזיויק
הפך הפסיכולוגיהקעלעברימבאר
מידות בסיסיות בנפש אי אפשר, אבל אפשר לנתב אותןקעלעברימבאר
למקומות אחרים בשבירת הרגלים. כדוגנת מי שזולד במזל מאדים בגמרא
יש לנו ש"ס שלם לצטטצדיק יסוד עלום
פוק חזי
איפה בשס?קעלעברימבאר
אנשים נשארים אותו הדבר,צדיק יסוד עלום

בני אדם הם יצורים קטנים וחלשים

הרצון להשתנות תמיד מתבדה

המציאות סותרת את דבריך. אבל מביןקעלעברימבאר
ללבך❤️
נדבר עוד כמה שנים בפורום גרושים גרושותצדיק יסוד עלום
אל תדאג יהיה טוב❤️🙂קעלעברימבאראחרונה

אולי יעניין אותך