כידוע, "לא היו ימים טובים לישראל כחמשה עשר באב וכיום הכפורים.. ובנות ירושלים יוצאות וחולות בכרמים, ומה היו אומרות? בחור שא נא עיניך וראה מה אתה בורר לך, אל תתן עיניך בנוי תן עיניך במשפחה" (תענית ד)
ראיתי השנה פירוש יפהפה של בעל התפארת ישראל (יכין) שכותב ש"ביום הכיפורים לא שייך שישוררו בחור שא נא וכו'" וכי יעלה על הדעת "שישראל קדושים יתעסקו ביו"כ הקדוש והנורא בשדוכים??"
התפארת ישראל מפרש שבנוגע ליום הכיפורים כוונת המשנה ליחסים בין עם ישראל לקב"ה. אנחנו קוראים לקב"ה (שמכונה 'בחור' בשיר השירים) "שא נא עיניך וראה מה אתה בורר לך".. "אל תתן עיניך בנוי" - אל תתן עיניך ב'שקר החן של שאר האומות, הבל יופי שלהם', אלא "תן עיניך במשפחה" - בעם ישראל. ש"אף על גב שחטאו לפניך... בניך בני בחוניך הם, בני אברהם יצחק ויעקב". אשכרה משפוחה..
קצת מבאס בהקשר שלנ"ו
אבל פירוש מתוק מדבש
גמר חתימה טובה לכולם

