ביטחון בה' ופרנסהמטילדה
אז
ב"ה תודה על כל השפע שיש
אבל כרגע מצבנו הכלכלי לא הכי טוב
בגלל המעבר דירה אני כרגע לא עובדת
בעלי עבר עבודה והמשכורת לא משהו
ועברנו למקום שרמת החיים שם יותר גבוהה ויקרה...

איך אתן מחזקות ובונות את הביטחון שלכם בקב"ה?
ֻאני מרגישה שאני לא באמת מצליחה לשחרר, לסמוך עליו..
בזמן האחרון ממש מודאגת מהנושא
(אנחנו כמובן עושים גם השתדלות מעשית בכל מיני דרכים אבל מרגישה שהעבודה שלי כרגע זה על האמונה והביטחון)

מתייגת לי מי שאני אוהבת לקרוא
כמובן שכל אחת שיש לה מה לכתוב לי אני אשמח
@בארץ אהבתי
@תוהה לי
@קמה ש.
@השם בשימוש כבר
@אין לי הסבר
@מיואשת******
התכוונת לתייג את מיואשת?אני אמא
כן ערכתי... תודה ♥️מטילדה
עוקבת. מרגישה באותו מצבהרפו ודעו..
את מאמינה בקב''ה?אין לי הסבר
את מאמינה שהוא יכול לעשות הכל?

אם את יצאת קצת מאוחר בבוקר לעבודה, הקב''ה יכול לעשות שתגיעי בזמן?
כן.
אז למה את מסתכלת אלף פעמים בשעון?

ובעניין אחר-
אם את מאמינה שאצל הקב''ה כל הכח שיש בעולם הזה, כל השפע שיש, למה את בלחץ מעניין כלכלי?
הרי הקב''ה יכול לתת לך...

''השלך על ה' יהבך והוא יכלכלך''
להשליך על ה' הכוונה, לזכור שהכל מאיתו והכח והשררה בידו, לבטוח בו שהוא יכול לתת
והוא יכלכלך, והוא ייתן לך.

יש מקרים שהקב''ה לא נותן לנו את מה שאנחנו צריכים, כי הוא יודע שזה לא יהיה לנו טוב.
אם הקב''ה היה נותן לאדם מסויים להיות עשיר, כמו שהאדם הזה רוצה וצריך, האדם הזה היה מתגאה בכסף שלו.
לכן ה' גם לא ייתן לו...

אבל באופן כללי, מה את דואגת?
יש לך אבא עשיר!!!
אבא בשמיים!!
בידיים שלו יש את כל הכסף שיש בעולם, ויותר מזה-
כל העולם שייך לו!!!!!
כל העולם שלו!!!!

אם הקב''ה ירצה, יהיה לך כסף בשפע!!!
שמחה בשפע!!!!
אהבה בשפע!!!!!!!!

תבטחי בו, תעשי את ההשתדלות שלך, ואי''ה תראי ישועות😘

ממליצה על הספר ''יגל ליבי בישועתך'' של הרב יגאל כהן
תודה יקרה! צודקת!מטילדה
מנסה... ❤קמה ש.

ה' שפתיי תפתח

 

 

תודה רבה על התיוג מטילדה יקרה ❤

וברכות על מעבר הדירה! הרבה נחת ושמחה במקום החדש בע''ה!

 

 

 

כמה דברים שעולים לי:

 

 

א. ערעור תחושת הביטחון שלך

 

לפני הכל, נראה לי חשוב להבין שאת בתקופה שהמרכיב הזה של 'תחושת ביטחון' (שימי לב שאני עוד לא מדברת על ביטחון בה', רק על תחושת ביטחון, כמו ילד שמרגיש או לא מרגיש בטוח בסיטואציה מסוימת) התערר לך.

 

גם מעבר דירה

- כשההרגלים המוכרים נשארו במקום הישן וצריך לבנות הרגלים חדשים

- כשהפרצופים המוכרים מתחלפים בפרצופים חדשים, אותם צריך להתחיל להכיר

- כשגם הלו''ז שלך משתנה ובמקום לעבוד כמו שהיית רגילה את מוצאת את עצמך בבית, וצריכה לחפש משהו חדש

- גם רמת חיים שהיא יותר גבוהה שמעלה המון תהיות שאיך יהיה לכם ואיך תסתדרו וכו'

- וכמובן ברמה הרגשית, לעזוב את הבית הקודם (בית = סמל של תחושת ביטחון) לטובת בית חדש, אליו צריך להתרגל.

 

וגם אתגר כלכלי

- מצב כללי שלא משהו (מבחינה פיננסית)

- משכורת של בעלך שלא מאד גבוהה

 

 

תחשבי על ילד שעובר דירה. יכולה בהחלט לעבור עליו תקופה שבה הוא מרגיש לא בטוח במקום החדש... אז זה קודם כל - הבנה של המקום בו את נמאצת והבנה שטבעי שבתקופה כזאת כל העניין הזה של ביטחון בה' יגיע לך פחות בקלות. ומצד שני, כמובן שביטחון נבנה גם (ואולי בעיקר) מזמנים שאנחנו מאותגרים קצת. כי אחרת, זה לא היה מעניין בכלל . מתי אנחנו נדרשים לבטוח בה' - דווקא כשהעתיד לא ברור לנו והמוכר והקל יחסית שהכרנו מתערערים...

 

 

 

ב. בחירה

כל העניין של אמונה וביטחון הוא עניין של בחירה.

במילים אחרות, אנחנו אף פעם לא מקבלות תעודת ביטחון שיהיה בסדר.

אנחנו בוחרות להאמין ולבטוח בה' ולכן להאמין ולבטוח שיהיה בסדר ושהכל לטובה.

אני חושבת שאחת המתנות הכי מדהימות שקיבלנו, בתור יהודים, זה הנושא הזה של אמונה וביטחון. אני באמת-באמת לא יודעת איך הגויים עושים, בלי האמונה שהכל מושגח ושהכל לטובה בסופו של דבר. איך הם צולחים משברים ורגעים של פחד או ייאוש? 

אז זאת נקודה אחת שרציתי להעלות - אני אוהבת להאמין לבטוח. ככה הכי טוב לי. ככה אני מרגישה הכי בריאה, הכי שמחה, הכי בהלימה. אני מאמינה ובוטחת כי ככה קיבלתי מהוריי שקיבלו משרשת נצחית של דורות, ואני מאמינה ובוטחת כי אני מרגישה שזה הדבר הנכון. ושוב - מודה כל-כך על הזכות.

 

 

 

ג. התפקיד שלי והתפקיד של הקב''ה

אני זוכרת שיחה מכוננת שהייתה לי עם חברה הרבה יותר בוגרת ממני (היא כבר הייתה אמא לילדה בגיל חתונה ואני הייתי רק עם שני קטנים), כשממש בדקנו כל שקל שהוצאנו. תהיתי איך שורדים את החיים האלה מבחינה כלכלית. היא ענתה לי שהיא מאמינה שהתקפיד שלה זה לזהות... מה התפקיד שלה באותו רגע, באותה התקופה של החיים שלה. לנסות לחשוב ''מה ה' רוצה שאני אעשה עם החיים שלי כרגע?''. וה' כבר ידאג לשאר. אני לא יודעת להסביר בדיוק איך, אבל המילים שלה התיישבו לי בדיוק על הלב ומאז מאד מנחים אותי. שוב - בשום שלב אני לא זוכה לשום תעודת ביטחון. ולכן לפעמים אני נבהלת. אולי אנחנו בוחרים בחירות לא נכונות ברמה הכלכלית? אולי זה יתנקם לנו? אולי אנחנו שאננים מדי? אבל באופן כללי, במאקרו, זה עדיין מה שמנחה אותנו. אנחנו מנסים לנהל את חיינו מהמקום שנדמה לנו שככה הקב''ה היה רוצה שננהל אותם. והשאר - יש לנו אבא שדואג וידאג לנו ב''ה. אגב, המשפחה הזאת של החברה שלי זכתה ב''ה לרכוש דירה משלה לפני כמה שנים, ומבחוץ זה היה ממש מפתיע... לא מכירה את הסיפור ולא יודעת מאיפה היה להם את הסכום, אבל זה עוד משהו שחיזק אותי.

 

 

 

ד. להיות בהווה, ולחזור אליו כל פעם שאני בורחת לחששות שקשורים לעתיד

עכשיו יש לנו גג?

עכשיו יש לנו אוכל?

עכשיו אנחנו ב''ה לא במינוס?

עכשיו יש לנו מה ללבוש?

 

אז עכשיו בסדר ב''ה, וזה מה שחשוב. ולגבי מחר? כמו שה' דאג לי עד עכשיו, הוא יכול לדאוג לי מחר. כמו שכתוב בפרשת המן, שקיבלו מנה של מן שהספיקה רק ליום אחד. ונדרש מהם להאמין שמי שסיפק להם את פרנסתם ביום ראשון יספק להם את פרנסתם גם ביום שני.

 

בכלל, אם נשאבים על-ידי דאגות, אין לזה סוף. יש כל-כך הרבה דברים לא טובים שיכולים לקרות חלילה... פשוט לא בריא וגם לא נכון לחיות ככה, כי אין לנו מושג ממה העתיד עשוי. יכול להיות הכל מהכל...

 

 

 

ה. תפילות

''פותח את ידיך ומשביע לכל חי רצון'' 

''הזן את העולם כולו בטובו בחן בחסד וברחמים''

''הוא נותן לחם לכל בשר''

''ובטובו הגדול תמיד לא חסר לנו...''

 

(לא תמיד אני מצליחה להתכוון, ממש לא. הלוואי. אבל כשאני כן מצליחה, יש בזה כוח מרגיע, מקרב, ושפשוט עוזר לביטחון לגדול).

 

ובכלל תפילות אישיות ובקשות מפורשות קבועות לפרנסה בשפע, בנחת, בהיתר ובשמחה... 

 

 

 

ו. השתדלות

לעבוד (מה שניתן, לפי כל המגבלות שיש לכל אחד מאיתנו)

למצוא דרכים להגדיל את הפרנסה ולהשתדל ליישם

להיות עם יד על הדופק, להשתדל מאד לא לעבור גבולות לא טובים או מסוכנים חלילה מבחינה כלכלית. 

 

מה שנקרא - ההשתדלות בידי האדם וההצלחה בידי הקב''ה. ברגע שאנחנו עושים את שלנו, בדרך הכי כנה שאנחנו יכולים, לפי כל מה שמתאפשר ולא מתאפשר כרגע, ברגע שאנחנו ממצים את ההשתדלות - אז זה כבר משחררים, כי מכאן ואילך זה עובר לידיים של הקב''ה.

 

לפעמים הדאגה נובעת מאיזושהי תחושה פנימית נסתרת (שצריך לעלות עליה) שבעצם, בנקודת הזמן הספציפית הזאת, אני לא מספיק ממצה את ההשתדלות שלי עד הסוף. ולכן אני דואגת. במקרה כזה מה שעוזר לי זה להגביר את התחום הזה של ההשתדלות (יותר בקרה של ההוצאות, יותר השתדלות בהגדלת ההכנסות או במה שעשוי לקדם אותי לקראת זה וכו')

 

 

 

ז. צדקה, מעשרות

אם יש אפשרות כמובן (לא תמיד זה מתאפשר). אנחנו ראינו ברכה ענקית לא פעם ולא פעמיים מנתינת צדקה ומעשרות ב''ה. וזאת המצווה היחידה שנאמר עליה שה' מסכים ש''ננסה אותו'' - כמו שדורשים ''עשר (מלשון 'מעשר') למען תתעשר (מלשון 'עושר')''. 

 

 

 

 

 

ורק רוצה להגיד שיש לי תקופות ויש לי תקופות. יש תקופות שאני מרגישה שזה בא לי ממש בטבעיות, וכאלה שאני יותר דואגת. עכשיו כתבתי לך עם תרכיז של אמונה אבל יש בהחלט פעמים שאני זקוקה שבעלי יגיד לי שוב ושוב את כל או את רוב הדברים האלה . וזה בסדר לפי דעתי... אנחנו בני אדם, עם הרבה מאד תנועות... וביטחון בה', זה משהו שנבנה לאורך כל החיים... תמיד יש לאן לגדול בזה, עד 120...

 

 

 

 

המון ברכה הצלחה יקרה!!!

 

במקום החדש!

מבחינת הפרנסה!

ומבחינת הדבר המתוק הזה שנקרא הביטחון בה'... ❤

מהממת אחת!מטילדה
תודה רבה רבה!
על מילה בסלע!

חיזקת ממש♥️
וואו ברוך ה', איזה כיף שזה דיבר אלייך. וממש תודה על תגובתך ❤קמה ש.

בס''ד

 

ותודה לכן

@מובכת לשאול
@לפניו ברננה!
@שומשומונית
@לולית10
@שמעונה
@בבוקר

מודה לה' על הזכות ומודה לכן שהגבתן וחיזקתן בחזרה ❤

 

קמה יא מדהימההה תודה.!!מובכת לשאול
ככ הייתי צריכה לקרוא את זה
@מטילדה מטילדוש תודה שפחת ושיתפת... איזה שרשור משמעותי!
איזה כיף♥️מטילדה
ואוו קמה מדהימה!! לגזור ולשמור!לפניו ברננה!
מקסים!שומשומונית
תודה על מה שכתבת! מחזק מאוד!
את ממש מדהימה! תודה רבה על הדברים המחזקים!!!לולית10


אוי קמה מהממת !שמעונה
תודה על המילים...

הנה יש לך פוסט חדש, על בטחון בבטחון!

ולך הפותחת מתילדה, לי לפעמים ראיתי שלהסתכל על המילים של ברכת המזון מחזק אותי בעניין הזה... לברך מברכון להתכוון במילים...
לחשוב על המשמעות..

ולראות את היש , ולשמוח בו. יש לי חברה שהבן שלה מאוד חולה. פעמים שאני נלחצת ממה שיש לי אני לפעמים עוצרת וחושבת עליה, ועלי. ה נתן לי ילדים בריאים. בית. הורים ... נחת... יש צרות גדולות יותר ... והקבה לא מביא לי נסיון שלא אוכל להתמודד איתו...

אז אלו דברים שקצת מחזקים אותי...
ושבעזרת ה הכל יסתדר!!
וואי ברכת המזון ממש!מובכת לשאול
גם אני אוהבת
תודה שהזכרת לי את הנקודה הזו ⁦✌️⁩
רק להגיד תודה על התגובה הזאתבבוקר
במיוחד על החלק של התפקיד שלנו מול התפקיד של הקבה.
לגבי להיות בהווה, אני משתמשת בזה לא מעט בדילמות וקשיים שצפים בחיים שלי. טיפ מעולה. יש לי נטיה להיות לחוצה ממה יהיה בהמשך, ואיך אסתדר, ואני ממש עובדת על לחשוב על הרגע, על היום. זה עובד.
בהצלחה ❤️
חיבוק גדולבימבה אדומה
מאמינה שזה יקרה. כי זה רצונו. מדמיינת שזה קורה וזו המציאות. ובמקביל ממשיכה בחיי ובהשתדלות (תפילות ומה שצריך לעשוץ כדי להתקדם באותו עניין ספציפי)
תודה ♥️מטילדה
אפשר לשאול מה זה נותן לך לדמיין שזה המציאות?
עוזר לנובימבה אדומה
להתנתק מהחוויות הפחות מושלמות מהעבר. ולהזמין אלינו את העתיד המושלם.
איזו מקסימה אתתוהה לי
אני לא מרגישה שאני ממש הכתובת לדבר ממקום אמוני.. אני כן יכולה לשתף אותך שכשאני מזכירה לעצמי שהחיים שלי נובעים מבחירות שקיבלתי ושהבחירות האלו טוהות לי מכל כך הרבה סיבות, זה מחזיר לי את התחושה הטובה
אבל זה באמת קשה ומלחיץ וזה גם בסדר להיות שם
חיבוק
תודה!מטילדה
אני אוהבת לקרוא אותך, יש לך חכמת חיים...

מנסההמקורית
בספר ״חובת הלבבות״ בשער האמונה והבטחון הוא מביא את המפתח לאמונה ובטחון בהשם והוא- מנוחת הבוטח.
מה הכוונה הפרקטית של הדברים?
לזכור שאנחנו עושים השתדלות בכל מיני דברים שאנחנו רוצים בנוסף לתפילה בהשם, ומבינים שהכל בידיו יתברך ו׳לא עליך המלאכה לגמור׳, אלא לסמוך שעשינו על מה שניתן בידינו לעשות ואם זה המצב הנוכחי אז וודאי שזה מה שהכי טוב עבורנו כי אחרת השם יתברך היה משנה את המציאות עבורנו כי הרי - היד השם תקצר חס ושלום? אין שום מניעה מלפניו יתברך להביא לפתחך הרבה יותר פרנסה ובשפע וברווח ואפילו ללא מאמץ קל או בכלל, אלא שכרגע זו המציאות שהכי טובה עבורכם.
תודה!!מטילדה
תודה על התיוג! אשתדל לכתוב בהמשך...בארץ אהבתי
בינתיים נהנית לקרוא את הדברים המדהימים שנכתבו פה...

וגם, אם את רוצה להשקיע ולהעמיק בלימוד הנושא הזה, ממליצה מאוד על הספר 'אמונה וביטחון' של הרב ראובן ששון. ספר שהוסיף לי המון...
אפשר להזמין אותו דרך הקישור פה-
https://malahn.aminutapps.com/mazot/index.html?w=594735
(אין לי שום רווח, מקווה שזה לא נחשב פרסומת...)
בהצלחה רבה רבה.. שיהיה ישוב טוב, מאחלת לך שיביא עימו שינויהשם בשימוש כבר
לטובה, מזל וברכה..

אז זה באמת נושא שתופס אצלי מקום, קטונתי מלייעץ בו..
יכולה לשתף במה שלי עוזר: לבסס מראש את האמונה שמזונתיו של אדם קצובים לו מר"ה עד ר"ה. אנחנו נעשה השתדלות כמובן, אבל אם ירצה ה' -גם אם ארוויח פתאום 100.000, הם יכולים להתבזבז לי ברגע על הוצאות שלא רציתי ולא יחלתי. מתפללת על פרנסה בשפע, מידיו של הקב"ה- שלא נזדקק למתנות בשר דם ושהפרנסה תהיה מבורכת.. כשקשה לי, וכשמגיעות מחשבות מייאשות ודאוגות- לפעמים אני נופלת אליהן, ולפעמים אני הולכת לדבר עם השם, במילים שלי. פורקת. מספרת לו שאני - את ההשתדלות שלי עושה-עובדת, לקחתי על עצמי גם את קללתו של אדם,(בנוסף לקללת חוה 🙂) בעלי לומד תורה, לומד באמת. מבקשת ממנו שיזכור את זה, ושיעזור לנו. והוא באמת עוזר, ב"ה זוכים להרבה רגעי חסד גלויים בכל נושא הפרנסה.
גם לשמוע הרצאות בנושא מחזק ממש. (ושוב, שיהיה ברור- אני ממש לא מלאך (אולי מלאך חבלה) הדאגות מכרסמות בי הרבה פעמים, ואני מבינה ומזדהה עם מה שכתבת.. לפעמים אני אומרת לו- הקב"ה, נו מה יהיה עם דירה משלנו? מתי כבר נזכה לקנות בית באחד מאזורי הארץ הכי מהממת בעולם? אתה יכול לסדר לי שכשנקנה, זה יהיה בירושלים?.. או שאתה רוצה שאצטער איתך עוד קצת, שלך אין בית כבר הרבה מאוד שנים.. ושוב מנסה להתחזק- "היד ה' תקצר"? ו"אם ה' ירצה-ברגע אחד יתמלא לי החשבון. מה זה בשבילו. כנראה שלא מגיע לי עדיין, או לא טוב עבורי כרגע.." וזה לא קל. כמה ש"העיקר הבריאות" - מה נעשה, גם לכסף יש משקל רב בחיינו, וא"א בלעדיו. עבודת חיינו, בקיצור- לקום וליפול ושוב לקום..)
וסתם עוד משהו קטן- יצא לי כמה פעמים, כשאנשים חילונים מגיעים איתי לשיח ושומעים שבעלי אברך, הם מסכמים את זה ב"אה, אז את מפרנסת יחידה" - אני מתקנת אותם: אני לא מפרנסת, לא יחידה ולא בכלל. ה' זן ומפרנס לכל. אני רק השליח..
בקיצור רק חפרתי פה ובלבלתי ת'שכל, כהרגלי..
בהצלחה רבה רבה לכם, שהקב"ה ישפיע עליכם שפע מתנות חינם, ופרנסה מבורכת מתוך בריאות וכבוד❤️
תודה יקרה!מטילדה
לא בילבלת ת'שכל בכלל, כתבץ דברים נכונים וחכמים! תודה♥️
נו נו..השם בשימוש כבר
בהצלחה❤️
אני ממש נהנית לקרוא אותך!חדקרן
תודה על הדברים שכתבת כאן
אני קוראת אותךצבעי התכלת
ואת פשוט אישה מתוקה!
מרגיש כאיל הקב'ה ואת גרים באותו בניין.
🙂💞 הלוואי שהקב"ה היה גר איתי פה.. אבל נראה לי בינתייםהשם בשימוש כבר
הוא מעדיף לתצפת מלמעלה, למה הבלוק שלי..
ישמור אלוקים
מנסה לענות גםבארץ אהבתי
עבודה על ביטחון זו עבודה שמלווה אותנו כל החיים.
בספר של הרב ראובן ששון על הנושא, הוא כותב שביטחון זה הפרי של האמונה. אדם שמאמין הקב"ה אמונה שלמה, הביטוי המעשי של זה בפועל יהיה הביטחון, ההרגשה הבטוחה שמה שקורה זה מה שה' רוצה, ובאמת הכל לטובה, ואין צורך לדאוג על מה שיהיה כי אפשר לסמוך על הקב"ה שמנהיג הכל בצורה שהכי טובה לנו.

אבל יש מצבים בחיים שאנחנו מגיעים למצב שאנחנו לא מרגישים ביטחון, שאנחנו כן דואגים וחוששים וקשה לנו עם המצב.
ושם זה הניסיון שה' נותן לנו. ובתוך הקושי הרבה פעמים קשה לנו לזכור שזה מהקב"ה, וקשה לזכור שזה ניסיון, ולפעמים עסוקים מידי בהתמודדות היומיומית בשביל לעבוד על האמונה והביטחון מתוך הניסיון.
ואני חושבת שזה ששאלת ככה בפורום, לא על הקושי עצמי, אלא על איך להתחזק באמונה ובביטחון, זה כבר אומר שאת בדרך הנכונה. וזה כבר צעד גדול ולא ברור מאליו בכלל.
ובאמת ברגע שמבינים שהקושי עצמו הוא מהקב"ה, וברגע שרואים את הקושי בתור ניסיון שבא לגדל אותנו ולפתח בנו דברים חדשים, זה כבר נותן הרבה יותר כוח להתאמץ ולגדול מתוך זה.

ומצד שני, זה עדיין קשה. גם כשיודעים שזה ניסיון, וגם כשרוצים לעמוד בו ולהצליח, בסוף הדאגות הן באמת דאגות, והקושי הוא באמת קושי.
זה שאת לא מצליחה לשחרר ולסמוך על הקב"ה, ושאת מרגישה מודאגת מהנושא, זה חלק מהניסיון. הקב"ה רוצה שתעמיקי יותר את האמונה שלך, אז הוא מעמיד אותך במצב מורכב יותר, שמדגיש איפה עדיין חסר, איפה צריך עוד לבנות.
וזה שאת מזהה את זה, ומבררת ושואלת איך להתחזק במקום הזה, זה בדיוק ההצלחה שלך. גם אם לא תצליחי מיד לשנות את הרגשות שלך. עצם הבירור הוא ההצלחה, והשינוי הפנימי לוקח זמן. לא כל מה שמבינים בשכל מתיישב מיד על הלב, צריך לתת זמן לדברים לחלחל פנימה.

הרב ארוש כותב בכמה ספרים שלו על כמה זה מוסיף וחשוב להודות לקב"ה דווקא על הקשיים שלנו. בהתחלה כשראיתי את זה היה לי קשה ליישם. איך אפשר להודות דווקא על הקושי? אבל כשניסיתי לעשות את זה גיליתי כמה זה כל כך נכון, וכמה עצם ההודאה על הקושי מחזקת את האמונה וההבנה שגם הקושי מכוון מהקב"ה, והוא נועד בשבילי, בשביל לעזור לי להתקרב יותר לקב"ה, ולגדל יותר את הכוחות שלי, ולמלא יותר את התפקיד שלי.

ומהצד השני, בציר המקביל, יש גם את התפילה - הבקשה מה' שיוציא אותנו מהקושי. וזה יכול להיראות שזה קצת סותר את הביטחון - כי אם אני מאמינה שמה שה' עושה הוא הכי טוב בשבילי, אז איך אני יכולה להתפלל שיעשה משהו אחר?
אבל באמת הקב"ה רוצה שנהיה בקשר ישיר איתו, ולכן
הוא קבע שהתפילה היא זו שתאפשר לנו לקבל את מה שאנחנו צריכים. ולפעמים מגיע לנו הרבה טוב, אבל אנחנו צריכים ליצור על ידי התפילה שלנו את הצינור כדי שהטוב הזה יגיע אלינו.
אז דווקא מתוך אמונה גדולה בקב"ה, יש מקום להתפלל ולבקש מהקב"ה את מה שאנחנו רוצים וצריכים. וכמובן עדיין להישאר בביטחון שאם זה לא מגיע מיד, כנראה שיש עוד דרך שאנחנו צריכים לעבור, והכל לטובתינו.

בצד של הביטחון עצמו אני לא חושבת שיש לי עוד מה להוסיף על כל הדברים המדהימים שכבר כתבו לך.
כמו שכתבתי בהודעה הקודמת שלי - אם את רוצה לנצל את הקושי בשביל להעמיק יותר בנושא הזה, אני ממליצה על הספר של הרב ראובן ששון בנושא. או בטח אפשר גם למצוא שיעורים ביוטיוב בנושא (שלו או של רבנים אחרים).
וכמובן - לקרוא את כל מה שנכתב פה, וליישם את העצות שנכתבו פה, ולהתפלל גם תפילה של להודות לה' על הקושי וגם תפילה שיוציא מהקושי, ולתת לעצמך לגדול מתוך זה, לאט לאט ובקצב שהלב שלך יכול לספוג...

הרבה בהצלחה, ובעז"ה שהכל יסתדר לטובה...
עוקבת כדי לקרוא בהמשך..דפני11אחרונה
תמיד חשוב להזכר
וברפרוף כתבו לך פה מהמם!!
אני אובדת עיצות עם השינהשירה_11

זה מוציא אותי מדעתי כבר.

ירדתי משינה עצמאית, של הילדה בת 3 כי לא בא לי טוב כל הבכי הזה, אני סוחבת איתה עד 9 בערך  ונותנת לה לישון בסלון.

או בנחת או גם בעצבים כי היא התרגלה לטוב הזה של הסלון.

 

אני לא מסוגלת לשבת לידה בחושך בחדר עד שהיא תירדם זה גדול עליי.

ובנוסף היא ממש מעירה את התינוק בן שנה שיישן איתה בחדר, השינה שלו לא חזקה והוא מתעורר בקלות.

 

בעלי מתעקש שצריך להחזיר אותנו לחדר שלנו בחזרה.

 

לא באלי בכלל, הוא כבר במיטת תינוק והחדר שלנו קטן, וגם מה תחשוב הגדולה? היא תקנא ותרצה לבוא גם.

 

מצדד שני דיי זה בלתי אפשרי כל ערב הסיוט הזה!! זה מביא אותי לרמה אחרת של חוסר סבלנות כבר ואני שונאת אתעצמי ככה.

 

 

 

מה אני מפספסת?

 

הסלון מוחשך?אמאשוני

את יושבת לידה?

זה יכול לקחת גם חצי שעה ויותר עד שהיא תירדם.

תדמייני בים כמו שיש גל, מכניסים את הראש ונותנים לגל לעבור, לא נילחמים בו.

מ20:30 תנסי ליצור אווירת שינה, מקלחת מרגיעה, תתקלחי בעצמך גם שיהיה לך יותר נעים סוף היום.

המטרה שהיא תירדם בלי מלחמות, ובלי לחשוב עם זה הרגל בריא או לא.

מה שעובד, עובד.

גם אחרי שהיא תפסיק לישון שנ"צ היא תהיה משובשת קשות,

אבל אז היא תתרגל, ותוכלו ליצור סדר יום נורמלי והרגלי שינה.


לגבי השינה בסלון, את מטרימה לה את התהליך?


תנסי להסביר לה כבר קודם מה הולך להיות ושאת יושבת לידה, ולא קמים.

ולהרפות מהרצון שהיא תירדם מהר ובקלות,

יש ילדים שלוקח להם זמן.

כל ילד והצרכים שלו.

במיוחד כל עוד "נכפה" עליה הרגלי שינה שלא תואמים את הצורך הטבעי (השנצ במעון)

אין טעם להתחיל תהליך עומק. לעשות תהליך כזה דורש הרבה יותר אנרגיות מאשר לשבת לידה שעה כל ערב,

ועד שתראי פירות, היא כבר תסיים את המעון ושוב הכל ישתנה.


שימי לב אם במעון היא מאריכה את השנצ בגלל שהיא הולכת לישון מאוחר, לא עשית בזה כלום שדחית את השינה מ19:30 ל21:00. זה טריקי.

זה מאוד קשה לעקוב על זה, כי לא תמיד אומרים את האמת. מבטיחים תילי הבטחות ובפועל כלום. רוב המטפלות יעדיפו "לגנוב" ככל האפשר יותר זמן שהילדים ישנים, לכן רק הפסקת שנ"צ לחלוטין פותרת את הבעיה הזו.


אגב עם הבן שלי, בגלל שהיה לנו ככה יותר משנה, הרגלנו אותו בסופ"ש לא לישון צהריים ואז לפחות שישי-שבת היה לנו טיפה זמן לעצמנו ולזוגיות.

בשאר השבוע, פשוט יצאנו איתו, לא הייתה ממש ברירה אחרת.

הקטע שבגלל כל הסגרים/ מלחמות

היו לו תקופות של רצף בבית.

גמלנו אותו משנצ, שזה תהליך בפני עצמו.

הסדר יום שלו התארגן, ובמעון שוב השכיבו אותו לישון והכל התחרבש שוב. ככה כל פעם עד שנגמרה השנה.


כן, ראינו כוכבים, הייתה שנה סיוטית מהבחינה הזו שלא היה לנו זמן לדברים אחרים והיינו כבולים לסדר יום המחורבש שלו, אבל גם זה חולף.

את כבר יכולה לראות את הסוף לפחות.

שירי ילדים שאני אוהבת, מוזמנות להוסיףפומלה
ההר הירוק תמידפומלה
אני נשאר אניפומלה
אמא הכי נהדרתפומלה
אני רוקד עם אמאפומלה
שיר על ברושפומלה
אני אוהב שוקולדפומלה
שי מן הפרדספומלה
מתנה לראש השנהפומלה
קום והתהלך בארץפומלה
שיבולת בשדהפומלה
מלאו אסמינו ברפומלה
עבר עריכה על ידי פומלה בתאריך ז' בתמוז תשפ"ו 23:21

טוב, זה בלי הקליפ.

איך יודעים שבא אביבפומלה
פתחו את השערפומלה
משפחה מיוחדת במינהפומלה
תוסיפו🪗פומלה
המלצה- אפשר להעלות כמה שירים בהודעה אחת....יעל מהדרום
שירים יפים! בעיני ההר הירוק הוא שיר עצובקופצת רגעאחרונה
סטייל שירי יום זיכרון, לא הייתי קוראת לו שיר ילדים. למרות שהמוזיקה באמת יפה ומרגיעה 
אתן אוכלות ביום יום חטיפים? או בכלל לא?פומלה
שוקולד כן... חטיפים לא ככ יוצא לילומדת כעת
לפעמים להשתתף עם הבן שלי בבמבה או צ'יטוס אבל ברמה הזו
בגדול לאמיוחדותאינסופית

יש תקופות שיותר יש שפחות

אבל משתדלת כמה שפחות להכניס הביתה 

בכלל לאדיאן ד.
חטיפים לאבוקר אור

גם לא אוהבת את הרוב

אבל בדכ אוכלת משהו כמו עוגיה או שוקולד כשחוזרת הביתה

ולפחות פעם בשבוע פופקורן שמכינה בבית

פעם ב....רק בשבתעם ישראל חי🇮🇱
לא מתחברת לממתקים וחטיפים 
איזה כיף לךךךךךךךך!!!!!!ממתקית

מה את כן אוכלת?
מעניין...
ממה את נהנית? (באוכל)

 

אם הכוונה לחטיפים מלוחים אזריבוזום
לא ממש, אבל אם הכוונה גם לממתקים אז לצערי כן...
כל יום 🤭אן אליוט
כשמי כן אני... לצערי.ממתקית
לא מתבזבזת על חטיפים 😉שומשומ

אם אני רוצה מתוק מחפשת דברים שווים יותר

מדויקשירה_11
נופלת על שוקולד או עוגיות 
חטיפים פחות יוצא לי,שגרה ברוכה

ממתקים גם לא מיודע מה  

המתוק שלי זה העוגיה ליד הקפה וכאלה. עוגה בבוקר  

וכו'

עוגות ביתיות .

פחות יוצא לי לשבת על תפוציםס.

כמובן תמיד יש יוצא מן הכלל אבל לרוב

כן. אוף. לפעמים לאורחת ערבמאוהבת בילדי

אני יכולה לאכול חטיף עם גבינה

לצערי כןזוית חדשה
לרוב לאהשם שלי

לפעמים אם יש בבית משהו שאני אוהבת ומתחשק לי.

או שפתאום בא לי לקנות משהו.


בדרך כלל את החטיפים שהילדים אוכלים אני לא אוהבת.

שוקולד והרבהרקאני

אבל חטיפים מלוחים פחות

אולי בשבת

לא כי לא קונה. רק כשצריך קוניםמנגואית

כמובן שאחרי פורים יש ואוכלים...


מתוק לצערי יש בבית . משתדלת לאכול בלי הילדים

הם מקבלים שלוקים לא כל יום, מסטיקים לפעמים ,עוגה/עוגיה גם לפעמים...


אני לא אוהבת בכללמישהי חדשה:)
וגם לא שוקולד, אוכלת קצת דגני בוקר מתוקים או פירות כשרוצה משהו מתוק. בשבת אוכלת קצת עוגה גם.

(סופסוף משהו פה שרלוונטי שאענה עליו🤭)

לפעמים כןטארקו

לא ברמה יומיומית

אבל כן יש פה תמיד חטיפים למקרה שצריך משהו זמין מיידי לאכול משו בקטנה שיחזיק עוד כמה זמן...


בנוסף לעוגיות ושוקולד שיש תמיד אבל אוכלים במידה. אבל כן כל יום 2-3 עוגיות/פרוסת עוגה/כמה קוביות שוקולד עם הקפה. זה לא בריא לגוף אבל זה חשוב לי לנפש העצירה הזו.

גלידות!יעל...
לא מחזיקה בבית כדי לא להתפתות לזההשקט הזה
אבל בכללי מתוק יותר עושה לי את זה😅
אוכלת שוקולד והרבה, חטיפים מלוחים כמעט ולא יוצא ליסטודנטית אלופה
בכלל לא.. בכללי אין לי בבית חטיפים ושוקולדנחת-רוח

קונה לשבת לילדים מארז חטיפים פשוט


וזהו


אחת למלאאא זמן קונה לי חטיף לשבת או שוקולד


אבל משתדלת שבשגרה לא יהיה בנמצא


אם יהיה אז אוכל שטויות


וברגיל לא אוכלת כלום בין הארוחות


אם יש בבית אז נניח פעם פעמיים בשבוע אני אוכלתקופצת רגעאחרונה
חטיפים בסגנון תפוצ'יפס וביסלי.

חוץ מזה כמובן שאוהבת גם שוקולדים, לא סותר 😉 

אישה לא עובדתאנונימית בהו"ל

אני כבר כמה שנים בבית מגדלת את הילדים בהסכמה

מלאה שלנו

יש לנו ילדה נכה וכל התיק הרפואי שלה עליי

חוץ מגידול הילדים אני הולכת איתה לבדיקות, לפגישות בגן,ריצות כאלה ואחרות

לא משעמם לי לרגע!!!! ויוצא שמדי פעם אני קופצת פה ושם לקפה אבל ממש לעיתים רחוקות

כמעט לא עושה לעצמי משהו אישי

בעלי לא מפרגן לי בכלום

חייב לעקוץ כל הזמן שאני לא עובדת

לא משנה שהכל הכל עליי והוא מצפה ממני להיות סופר וומן וגם לחטוף ביקורת

על זה שאני לא עובדת ויש לי זמן..

מרגישה כל הזמן בביקורת ועם עין בוחנת עליי

וכשאנחנו בזמן טוב הוא אומר שאני צודקת ובאמת יש עליי מעמסה ואני לא נחה לרגע

אבל אם אני מציעה שמצא לנופש אז ישר הוא עוקץ "את חיה בחופשות, בנופשים, אין לך אחריות של עבודה"

אבל זה כבר הופך להיות כל יום!!!!!

מאתמול פגע בי ברמות קשות

סגרתי את הדלת בחדר שינה והוא עבד בחדר השני ואמר לי  מהחדר השני "אל תיכנסי לחדר עכשיו להניק, יש עוד ילדים שזקוקים לטיפולך"

נפגעתי קשות

מרגישה מושפלת

מרגישה מבוזה

כבר כמה פעמים אמרתי לו שאני יוצאת לעבוד ושלוםםםם והוא יודע שזה לא משתלם לו

כי זה מעונות וצהרונים והוא עצמאי אז יוצא מתי שבא לו וכמובן שאני גם מארגנת את הילדים בבוקר בלי שום טיפת עזרה שלו. הוא יכול לקום ב8 ,לצאת לתפילה בכיף

 

אני כל הזמן מרגישה שחייבת דין וחשבון אם זה על כסף שמוציאה

מגיע לו מייל על כל הוצאה שלי, צריכה להתייעץ לרוב על כל הוצאה

אין מצב לצאת למשהו בלי לקחת אף אחד ופשוט לצאת חבש!!!!

הוא חופשי הולך לבד למקומות כמובן


 

מציינת שהוא עוזר עם הילדים לפעמים כי  עצמאי ויכול לתמרן בעבודה

איך הייתן מגיבות?? מרגישה שהגיעו מים עד נפש 😥

דבר ראשון חיבוק. נשמע שעבר כל גבול כבר.אונמר
אנסה בהמשך להגיב ארוך יותר
ממש עבר כל גבול 😓אנונימית בהו"ל
עצוב לי מאוד
אם יש משהו שלימדה אותי דודה שליניק חדש2

שלצערי התגרשה- זה אל תהיי תלויה באף גבר.

החיים שלך בידיים שלך.

קומי וצאי לעבוד. אפילו חצי משרה.

גם בשביל הנפש שלך.

גם כשעבדתי קצתאנונימית בהו"ל
הוא מצא תמיד לומר שאני לא עובדת כמוהו
והוא לא היה בהיריון ולא עבר לידות.ניק חדש2

תסבירי לו שזו לא תחרות.

הקללה על הפרנסה היא שלו.

אני הייתי מתפוצצת.


ליבי איתך🩷


זה נשמע קשה ממשפה לקצת

יעזור לדבר איתו ולהסביר לו?

אם לא, אז כנראה ששווה לעשות את זה בתיווך של מטפל או מישהו שיוכל לעזור.


אני לא חושבת שהפתרון הוא לצאת לעבוד כי זה לא יפתור את הבעיה אלא רק ישים פלסטר.

אז תצאי לעבוד ולא תהיי תלויה בו בכסף אבל אז כנראה תהיה סיבה אחרת לחיכוכים ולחוסר הערכה כי נשמע שזאת הבעיה ולא הכסף.

מסכימהאנונימית בהו"ל

הוא לא מעוניין בטיפול

לכן אני מעוניינת בעצות

אז כמו שתמיד ממליצים- לכי לבדפה לקצת
גם יחזק אותך וגם יכול להשפיע על הדינמיקה בינכם ואולי לשנות את התגובות שלו
הוא לא כזה רלוונטיאונמר

הוא לא מעוניין בטיפול,

ואת לא מעוניינת לשמוע כאלה דיבורים.

אז תשבו להחליט מה יותר חזק.

קשה ממש.

קחי בחשבון שמה שלאישה אחת נראה קל להציב עובדה ולבוא ולהגיד לו 'אין עוד ילדים או סדר בבית עד שמטפלים' יכול לא להיות רלוונטי בכלל בדינמיקה זוגית אחרת, היה חשוב לי לומר לך את זה.

אבל לגמרי לחשוב איך כן אפשרי אצלכם,

ובעיקר לעבוד עם עצמך על ערך עצמי. כי לא אמור להיות מצב שהוא ככה באפס הערכה אלייך ואת בשקט.

מילה על הנקה ולך תנסה להניק.

חיבוק ענק ממש.

לא קל בכלל בכלל בכלל.

 

מתפללת בשבילך שתגדלו מיזה ותגיעו לאיזון וליחס בהיר וטוב ❤️

נשמע שהוא לא שלם עם הענייןרוני 1234
אם את פתוחה לשינוי בתכנית, שבי איתו ותעשו ביחד חישובים מה יותר משתלם גם מבחינה כלכלית וגם מבחינות אחרות…
ברור שהבעיה היא לא כמה את עובדתחושבת בקופסא

יש זמנים שאתם בטוב? מה בדיוק הוא מצפה ממך?

יש תחומים אחרים שהוא מכבד אותך בהם?

אפשר לשאול שאלה קצת חופרת?פרח חדש

את לא חייבת לענות


 

למה את מסכימה להיות בהריון ולהביא עוד ילדים בשבילו  כשהוא ככה מתנהג ומתייחס כלפיך?


 

את לא חייבת לענות

אבל אני מרגישה שבמקום מסויים במקרים כאלו אנחנו הנשים מאפשרות קרקע פוריה לדברים האלו.

למה לא לעצור את זה ולהגיד

הי! סטופ! רוצה עוד ילדים? בא נלך לטיפול יחד נשפר את היחסים והכבוד והערכה בינינו

תדאג לרווחה הנפשית שלי ואז נתקדם.

 

וזה לא רק לגבי יילודה

כנל לגבי תפקוד בבית, ארוחות וכד. 

תפסיקי לתת לו כל הזמן בלי הערכה.


 

לכן כמו שכתבו לך

את חייבת ללכת לטיפול לעצמך לבד. רק את יכולה לעזור לעצמך.


 

חיבוק

מגיע לך כתר והערכה על כל מה שאת עושה🏅👑

מצטרפתהבוקר יעלה

ממש כאב לי לקרוא אותך

את אמא אלופה ולא מגיע לך החוסר הערכה הזה

בהתחלה רציתי לומר שתצאי לעבוד וירגיש מה זה. אבל בכנות כשחשבתי לעומק זה אינסטינקט שלא בטוח שיעזור.

אני כן חושבת שאשה לא צריכה להיות תלויה בגבר וצריכה לדאוג לעצמה, לעבודה, לרישיון וכו.

מה כן הייתי עושה? מציבה טיפול כאולטימטום להמשך הנישואין. 

מצטרפת. וזה לא רק ילדיםהמקורית

איך אפשר לקיים חיי זוגיות תקינים כשיחס כזה חוזר על עצמו פעם אחר פעם?

זה הזמן לשים סטופ. ולא, לצאת לעבוד לא בהכרח יעזור, זה רק פלסטר לדעתי

מה שיושב מתחת לפני השטח פה זה חוסר הערכה של בעלך כלפייך כפי שאני קוראת אותך. וזה יוצא בארסיות כלפייך. ולזה צריך טיפול שורש.

הוא מתוסכל? יושב לו משו על הלב? שיבוא לדבר. לא להתנהג ככה.

לדעתי, לכי את לטיפול אישי שיחזק אותך בהצבת גבולות והבנת והכרת הערך שלך. מגיע לך יחס אחר יקרה.

גם מייל על כל הוצאה זה לא לגיטימי.


אל תאפשרי את הדינמיקה הזו. ורק עם ליווי.

חיבוק❤️

אם את עם הילדים כל היוםשוקולד פרה.

זה הרבה יותר קשה מלעבוד במשרד... זה בעיניי.

אבל גם לי הייתה שנה שבקושי עבדתי בה, והילדים אפילו היו הצהרון, ועדיין הרגשתי לפעמים על הקצה.

הוא מביע הערכה על דברים אחרים?

זה לא נורמלי שאת צריכה להתייעץ איתו על כל ההוצאהאמאשוני

את אדם מבוגר.

החלטתם שהוא מפרנס יחיד.

עד כאן הגיוני.

זה שהוא המפרנס לא אומר שצריכה להיות לו שליטה על ההוצאות.

במצב נורמחי מגדירים מסגרת ובה את יכולה להתנהל כרצונך בלי לדווח לאף אחד.

חשוב לדעת מה נורמלי ומה לא, כי זה מבלבל.

השליטה שלו על ההוצאות שלך,

יחד עם השליטה שלו על אם את יכולה להניק בחדר או לא, היא נורה אדומה.

יש מצב שאת סובלת מאלימות כלכלית.

עדיף לשלם עם צהרונים ולקבל את החופש שלך חזרה. נשמע שזו לא רק בעיה של תקשורת

מסכימה שזו נורה אדומהזוית חדשה
מסכימה. יש פה כמה וכמה נורות אדומותיערת דבש

ומסכימה גם עם @פרח חדש לשים סטופ קודם כל

כך אי אפשר להמשיך

ועדיף בליווי טיפול אישי עבורך כדי להתחזק בתהליך הזה

גם אותי זה הקפיץ. הדגלים האדומים מתנפנפים במרץמרגולאחרונה

לפותחת - את נשמעת אמא ואישה מהממת.

והתיאורים שלך מעלים חשד לאלימות כלכלית (ואולי גם רגשית).

שזה משהו שממש לא צריך לחיות איתו, לא את ולא אף אישה (או גבר) אחרת.


ממליצה לקרוא על זה קצת, ולהתייעץ עם אשת מקצוע. מספיקה שיחה אחת שבה את מתארת בחופשיות, ושהיא תחווה את דעתה.


בהצלחה!

מצב בוoo

רק אחד מבני הזוג עובד

מצריך מהצד שעובד

לא להשתמש בשתלטנות בכסף

כי קל להיסחף לשם

במיוחד לגברים


לכן בעיניי ההמלצה הכי טובה

היא לצאת לעבוד

להרוויח כסף משלך

להכניס אותו כשותף לטיפול בילדים

זה כשלעצמו ייצור באלנס ראשוני


כמובן שיכול להיות שיש פה דברים מעבר

אבל המצב הבסיסי לא מאד בריא

גם אם יש זוגות שזה עובד להם יותר טוב 

אוי כואב לשמועמחכה להריון

קודם כל בתור אחת שגם עקרת בית

מגיע לך מדליה והערכה!!

זה לא משנה מה את עושה בחיים ואיזה מסלול בחרת לעצמך את צריכה שיעריכו אותך!!

להיות עם הילדים זו עבודה בפני עצמה ואפילו יותר!!

היחס שלו כלפייך הוא טוב בכללי? או שרק בזה את מרגישה שהוא מוריד אותך? 

ממש כואבנעמי28

אני לא חושבת שבמקרים כאלה יש מה לדבר ולבקש הערכה, כי הוא לא מבין את גודל הדבר.
 

בכנות, הייתי נוסעת לכמה ימים או אפילו יוצאת אחרי צהריים בכמה הזדמנויות , כדי לתת לו להתמודד ולהבין בעצמו כמה עבודה זה דורש.


 

ושהכנסות שלו הן לא נטו שלו, הן חצי חצי, כי אם  לא היית, הוא היה צריך לעשות את זה או לשלם למישהו שיעשה את זה.

 

ואם הסידור הזה שאת בבית והוא עובד לא מוסכם על שניכם, תקחו הכל בחשבון כולל ילודה.

למה הוא עושה את זה? מה חסר לו שהוא חושב שהוא משיגרקלתשוהנ

כשהוא משפיל אותך?

לא רואה סיבה לחזור על התנהגות משפילה למי שאתה אוהב, במיוחד שאת אומרת שבראש הוא יודע שאת צודקת

אולי משיג ככה כבוד שאין לו בעיני עצמו, או בעינייך.

אולי יודע בפנים שהוא לא מסוגל לעשות את מה שאת עושה, ושאת המהות של החיים שלכם את נושאת, והדרך (המעוותת) שלו להרגיע את זה היא להקטין אותך

אול העול הכלכלי כבד מנשוא

אולי הוא מרגיש לא מוצלח בעבודה שלו ומוציא את זה על ההוצאות שלך

 

אין לי מושג

ברור ששום סיבה לא לגיטימית להתנהגות הזאת

אבל אולי אם תחשבי על זה לעומק תוכלי להיות יותר חכמה כשאת עומדת על שלך, להגיד לו - כל זה לא אשמתי,

מגיע לי כבוד והערכה על החיים שלנו שאני מתפעלת, לך מגיע כבוד והערכה על המאמץ הכלכלי שלך, וזה לא דורך אחד על השני.

ואם יש לך הצעה טובה יותר ומכבדת את שנינו (למשל, עבודה במשרה חלקית שלך לא יכולה להיות מטרה לעוד לעג מצידו) - מוזמן להגיד, או לשנות מיד את היחס והדיבור.

 

ומצטרפת למי שאמרה שלפעמים מה שלא מובן במילים יהיה מובן במעשים. אל תיקחי על עצמך מה שאת לא יכולה. תתני לו להתמודד עם מה שאת מתמודדת איתו.

אולי לשקול מחדש את החלוקה החד משמעית הזאת. אולי מראש לא נכון שאת תהיי באחריות מלאה על ביתכם הנכה וגם על כל השאר.

זה שהוא עוזר זה מעולה, אבל להיות האחראי זה משקל אחר לגמרי של עומס לעומת לקפוץ לעזור, אפילו אם זה קורה הרבה.

עונה בפניםפומלה

קודם כל חיבוק, זה נשמע כואב ברמה יום יומית..

כל הכבוד לך על כל ההשקעה שלך בילדים,

זה לא מובן מאליו בכלל!!!

בקשר לבעלך,

בעיניי לא תקין בכלל העקיצות,

לא תקין שהוא לא מעוניין לפרגן לך בחופשה,

בעלך אמור לראות אותך הכי בעולם.

זאת נורה אדומה בעיניי.

את כותבת שכשאתם בזמן טוב אז הוא כן מודה שהעומס עלייך-

הקשר הזוגי הוא לא הצבת תנאים,

כשטוב הוא מודה שקשה לך

כשלא טוב - תתמודדי, ממש לא!

לדעתי ממש חייב שתדברו על הדברים לבד/עם איש מקצוע,

אני גם חושבת שאת במקביל צריכה קצת לצאת להתאוורר, לעשות דברים שאת אוהבת ושיחברו אותך לעצמך, הליכה עם חברה, חוג, קריאת ספר, יש לך עולם שלך!!!

זה שהבעל במקרה שלך מביא את הכסף לא מצדיק טיפת זילזול בעיניי. הפוך. 

בהמשך לדיון על משרות מקווהשזה בסדר לפתוח שרשור חדשנק-ניק

אני מתלבטת אם לשלוח את הבת שלי ללמוד הנדסת חשמל. אבל הייתי רוצה שיהיה לה אפשרות לעבוד גם במשרה חלקית בתקופות עמוסות יותר. תמיד חשבתי שכדאי ללמוד מקצוע שיש בה אפשרות לפחות למשרה חלקית

מה אתן אומרות?

לא שולחים את הבת ללמוד הנדסת חשמל וגם לא מקצוע אחר124816

בת שמספיק גדולה ללמוד הנדסת חשמל,

את לא אמורה לשלוח אותה,

היא אמורה לבחור ולהחליט,

את יכולה להמליץ ולייעץ (אם היא מוכנה לשמוע).


יודעת שזה לא מה ששאלת, אבל הרגשתי צורך להגיד.

מסכימה עם זה. זה מעניין אותה בכלל?המקורית
מעניין אותה מאוד. גם אם הניסוח לא מושלםנק-ניק
אחרי הרבה גלגולים ונסיונותכורסא ירוקה

למצוא את עצמי בעולם התעסוקה, גם ברמה האישית וגם כאמא, אני חייבת לומר שאני ממש מאמינה בהסללה של כל הילדים אבל במיוחד בנות למקצועות גמישים ועצמאיים.

מקצועות ההנדסה דורשים המון השקעה כשכירה, קשה למצוא משרה חלקית, אין צפי להקלה בעומס במקביל לעליה בשכר.  

מקצועות שבהם אפשר להיות עצמאי בהתאם לרמת העומס שרוצים ולהרוויח סכום לא רע -

רפואה, פיזיותרפיה, קלינאות תקשורת, ריפוי בעיסוק, ראיית חשבון, כלכלה, עריכת דין.. 

להיות עצמאי זה אופי שלא לכולם ישכולנה
בעלי ואני שנינו במקצועות שיש בהם אפשרויות לעצמאות די בקלות, אבל עם ההפרעות קשב שאנחנו זה ברור לנו שזה לא בשבילנו
קודם כל זה דבר שאפשר לעבוד עליוכורסא ירוקה
אבל חלק מהמקצועות כאן מאפשרים שכר מצוין גם כשכירים
רק אומרת שבעלי עם הפרעת קשב והוא עצמאיהמקורית

אצלו זה דווקא הפוך - לא מסוגל להיות שכיר

זה עזר לו מאוד האמת למצות את פוטנציאל ההשתכרות והוא מוציא החוצה את היתרונות שלו בעבודה בצורה יוצאת דופן בעיניי. ב"ה

כנ"ל בעליסטודנטית אלופה
העצמאות נותנת לו המון ולדעתי הג'ינגול בחוץ- בעבודה גורמת לו לחזור יותר מרוכז ורגוע הביתה.
לא יודעת, כשבדקתי בעבר הבירוקרטיה שיתקה אותיכולנה
אי אפשר פשוט להתחיל, צריך כל כך הרבה דברים מסביב שזה נראה רחוק ולא מושג..

לבעלי זה אפילו לא אופציה, הוא צריך שמישהו ימסגר אותו אחרת הוא הולך לאיבוד.


יש אנשים שנותנים שירותים בזהכורסא ירוקה
ועוזרים למפות את היציאה לעצמאות ולטפל בבירוקרטיה. אם הענין הוא טכני יש לו פתרונות טכניים, אם זה פחד מעצמאות יש פתרונות אחרים
היופי במקצועות ההנדסהאמאשוני

שאפשר לעשות "הסבה" לתחומים אחרים שבהם השכר מזנק ונדרשת רמת מומחיות מסויימת

כמו:

ניהול מוצר

ניהול לקוח

עיצוב

ניהול מכירות

אפילו ניהול HR בהייטק אחרי השלמת לימודים מסויימים.

ושם קוצרים את הפירות.

אני חושבת שכן חשוב לעבוד במעבדה/ פס ייצור/ הבסיס של שרשרת המזון במקצוע

לרכוש ניסיון אמיתי בעולם התעסוקה,

לפעמים גם צריך תואר שני במנהל עסקים וכד' ששם נותנים כלים משלימים,

אפילו לא הייתי מגדירה את זה הסבה, כמו שזה בעצם תחומי תעסוקה שונים במהותם תחת אותה מטריית לימודים.


עבדתי עם לא מעט אמהות בעולמות השיווק והמכירה, מנהלות מוצר, מנהלות פרוייקטים וכד'

שבאות מעולמות ההנדסה, מוכשרות, מרוויחות יפה מאוד, צעירות, אמהות לקטנטנים.

כן נדרשת זמינות ואחריות, ולפעמים יש מגבלת שעות הפוכות מול לקוחות במזרח ובארה"ב, אבל לקוחות באירופה זה אחלה.

בהחלט אפשר לעבוד בצורה שפויה מאוד בשכר מכבד.

יכול להיות שההתקדמות תהיה יותר איטית בשנים מסויימות וזה בסדר גמור להוריד הילוך בהתאם לרצון באותם שנים זה לא תוקע את הקריירה.


אגב אצלנו הנדסת חומרה קלאסית בהחלט יכולה להתאים למי שמחפשת עבודה רגועה.

כן זה הייטק ויש נהלים ותרבות ארגונית של הייטק, והמשרות מוגדרות כמשרה מלאה, אבל יש תפקידים שמצליחים לשלב בין כל העולמות.

אבל היא לא בכיוון של המקצועות שמתגלגלים אליהם מהנדנק-ניק

היא מעוניינת בפיתוח עצמו.

אני חוששת שזה חיים כמעט בלתי אפשריים חוץ מהשכר הנחמד

זו כבר תהיה בחירה שלה כשהיא תגיע לגשראמאשוני

זה לא שלא תהיה לה שום אפשרות אחרת.

אגב יש לא מעט אמהות שבוחרות בעבודה אינטנסיבית במקביל לגידול ילדים.

זו בחירה לגיטימית, תלוי איזה סגנון חיים היא רוצה שיהיה לה.

כסטודנטית להנדסת חשמל כשהיא תצא לדייטים, זה לא שאפשר שלא לדבר על זה.

כאמא, אני חושבת שכדאי דרך שאלות ולא דרך אמירות לוודא שהיא חושבת על העתיד ומודעת לאפשרויות ולהשלכות השונות,

אם היא מדברת על העתיד בראיה מפוקחת, אז מעולה, ושיהיה לה הכי בהצלחה!

אני מגיעה מהתחום הזהכורסא ירוקה

אמנם לא מתחום החומרה אז אולי זה שונה אצלכם, אבל בתחום שלי עבדתי בכמה מקומות עם אופי שונה אחד מהשני, ועדיין יש כמה דברים בסיסיים שמשותפים לכולם.

המעבר ממהנדס למשרות האחרות שתיארת הוא לא קל כל כך ובטח לא בשוק של היום, גם לאנשים עם הרבה נסיון. היציבות היא לא גדולה, לא בקורפורייטס ולא בסטרטאפים. בממשלתי כן, אבל השכר שם נמוך יותר והדרישות מקובעות יותר (קשה לקבל עבודה מהבית למשל, השעות נספרות עם שעון וכו)


אמהות סביבי (גם במקומות העבודה וגם בקבוצות שאני חברה בהן) בעולמות האלה נדרשו להרבה מאד ויתורים בבית, ברמה של כאלה שהיו להן בייביסיטר לפיזור הילדים בבוקר ואחת לאיסוף בצהריים. חלקן לא נצרכו לבייביסטר כי היה מישהו מהמשפחה שיעשה את זה אבל הנקודה היא שהן בקושי ראו את הילדים. לחלקן זה התאים בלי בעיות, חלק אחר סבל מאד מהסידור הזה.


אחת הנקודות העיקריות מבחינתי זה הצפי לשנים שאחרי ההתמקצעות. כל המהנדסים שאני רואה סביבי עובדים המון שעות, גם מי שיש לו ותק משמעותי. נכון שאצל חלק זה מבחירה אבל בהרבה מקומות עבודה אין אופציה אחרת, גם אם יש עבודה מהבית או שבדרגים בכירים יותר הזמן גמיש, עדיין צריך להיות זמין מאד ולהקדיש המון המון שעות.


מקצועות אחרים שאני רואה מסביב, מאלה שפירטתי למעלה, אלה מקצועות מאד מתישים בשנים הראשונות שגם השכר ההתחלתי שלהם לא מנצנץ כמו בהייטק, אבל אחרי כמה שנות התמחות והתמקצעות, אפשר לעבוד בהיקף ובשעות שמתאימות לך, בלי זמינות מחוץ לשעות (גם קביעת תורים יכולה להיעשות בשעות שמתאימות לך) ובשכר גבוה מאד.

בסופו של דבר, מהנדס בן 40 צריך לעבוד משרה מלאה ולהיות זמין אם הוא בדרג בכיר. היציבות שלו במקום העבודה מוטלת בספק והקושי למצוא עבודה בגיל כזה מתחיל לעלות.

רופא (כשם קוד לכל אחד מהמקצועות שפירטתי) בן 40 יכול להרוויח מעולה ממשרה חלקית מאד שאותה הוא עושה מכל מקום שהוא בוחר, הוא בוחר מתי להיות זמין, והיציבות וההערכה לנסיון שלו רק עולים עם הגיל עד גיל די מבוגר.


בעיניי עבור כל אחד ברור שהבחירה העדיפה היא באופציה השניה, אבל בטח בשביל הורים שהרבה פעמים רוצים או צריכים גם גמישות וגם הכנסה טובה ויציבה

תראי בגדול אני מסכימה איתךאמאשוניאחרונה

ונשמע שבאמת עשית בדיקת עומק.

אבל אם להיכנס לפרטים, אני חושבת שמה שאת מכירה מקרוב נשמע לך קשה יותר,

לעומת מה שאת מכירה מרחוק שנשמע קל יותר.

אני לא חושבת שזה ככה.

יש גם וגם בהכל, ושום דבר לא פשוט, והכל עביר.

בסוף זה תלוי בפרטים ובהזדמנויות ופחות בכל השוק.

אני למשל בכל השנים שעבדתי בהייטק (לא בתפקיד טכנולוגי)

מעולם לא נתקלתי באמהות צעירות מהנדסות בתחום החומרה שהיו צריכות בייביביטר גם בבוקר וגם בצהריים. בתפקידים הקלאסיים עבדו 8:00-16:0 כזה.

ועבדתי עם נשים מוכשרות מאוד שקיבלו קידומים והעלאות שכר יפות.

בתפקידים האחרים שיש יותר גמישות אבל גם יותר אחריות

היו כאלה שיצאו ב15:00 קבוע וממש עפו עליהן!

(אני חשופה לנתוני נוכחות ושכר באופן גורף אז זה לא מפרשנות או השערות) החיסרון שצריך להיות זמין מחוץ למשרד במקרה הצורך.


לגבי מנהלות מוצר, מנהלות פרוייקטים וכד' אני באמת לא יודעת מה המסלול שעשו כדי להגיע לזה, רק יודעת שיש להם תואר בהנדסה והן צעירות.

לגבי חוסר יציבות, זה נכון. באמת זה תחומים שקל לחתוך בהם תקנים.


למה ללכת ללמוד הנדסה ולא רפואה או משפטים או כלכלה,

מניחה שיש לזה חסרונות, אבל מי שיש לה נטיית לב חזקה דווקא לזה, שם היא תצליח יותר.

האמת שבשלב הזהאיזמרגד1

אני מתלבטת כמה כדאי להתחיל ללמוד כל מקצוע שהוא לא 100% מול אנשים. הבינה המלאכותית מתפתחת במהירות מטורפת ולא בטוח בכלל שעוד 4 שנים כשהיא תסיים את התואר עולם התעסוקה יראה אותו דבר, עוד 10 שנים הוא בטוח ישתנה...

זה לא ממש תשובה על מה ששאלת, סתם תהיה כללית על  כמה כדאי בכללי להשקיע בתואר היום...

משרה חלקית היא לא ערובה לאיזון חיים- עבודהאמאשוני

למשרה חלקית יש חסרונות רבים.

עדיף לשים דגש על גמישות בשעות העבודה, עבודה מהבית וגמישות בנפח התפקיד.

משרה יכולה להיות מוגדרת 7 שעות עם נפח עבודה של יותר ממשרה מלאה,

ומשרה יכולה להיות מוגדרת 9 שעות עם נפח עבודה של 7 שעות שפויות.

משרה יכולה להיות 7 שעות+ נסיעות

ומשרה יכולה להיות מלאה ללא נסיעות כלל.

הדרך לקבל את המשרות השפויות והמתגמלות ממה שראיתי, זה להשקיע כמה שנים במשרות סטנדרטיות, להשקיע בפיתוח קריירה, להיות צעד לפני כולם.

הכוונה לחקור, להסתקרן, ללמוד עוד, להבין מהמומחים מה הם יודעים וממש לשאוב מהם ידע והתמקצעות. ליצור קשרים מקצועיים.

לראות איך קולגות ממחלקות אחרות מתסכלים,

לצבור שם טוב.

לשקף החוצה את העשיה ואת התועלת שמופקת מהעשיה (עוד נקודה שנשים ככלל חלשות בה מאוד)


בהתחלה כולם מתחילים כג'וניורים, אבל בהמשך כל אחד ומה שהוא מצליח להתקדם בו והידע הניסיון והיכולות שהוא מביא.

ואז אפשר לדרוש תנאים שהמעסיקים מסכימים להם כדי לקבל עובד טוב וחיוני.

היום למצוא מועמדים זה קל יחסית.

אבל לגייס עובד טוב, זה כבר קשה ממש ואני מכירה את זה מבפנים.

את הקושי הזה של המעסיקים כדאי לתפוס ולהבין מה מונע ממאות מועמדים להיות העובד המוצלח שהם מחפשים ולסגל את המיומנות הזו.

לדעתי דווקא לאמהות יש את הדרייב להוכיח מה הן שוות, כדי להצליח לקבל את מה שהן רוצות. זה גם עניין של אופי וגישה לחיים באופן כללי, וגם ניהול סדר עדיפויות. לדוגמה בחופשת לידה (במיוחד אם מאריכים) זו הזדמנות נהדרת ללמוד עוד על שוק התעסוקה, השינויים, לבדוק את נקודת המבט של המעסיק, לבדוק איפה זה פוגש את היכולות והדרישות שלי, לרכוש ידע באופן עצמאי ולהשתדרג לקראת התפקיד הבא.

אני חושבת שהרבה פעמים יותר ממה שהמשרה עצמה מגבילה, הגישה היא עצמה המגבילה.


למשל מי שרוצה לעבוד 7 שעות,

יכולה לרשום את זה על גבי הקורות חיים, לציין זאת כדרישת סף בראיון הטלפוני, לבוא בגישה של אני עובדת 7 שעות תתאימו את עצמכם אלי,

או לכוון לוויב של אני עובדת חרוצה ומשקיעה, מביאה ערך מוסף הרבה מעבר לשעון, אמנם אני יוצאת מוקדם אבל תראו שבהתנהלות נכונה של שני הצדדים זה יהיה בסדר, ובכל מקרה אם יש משהו דחוף אני זמינה גם בערב מהבית, ולתת הרגשה שיש על מי לסמוך.

יש מקצועות ותפקידים שהגישה השניה לגמרי יכולה לתפוס ולאפשר להינות משני העולמות.

התואר הראשון שלי בהנדסת חשמלהריון ולידה
אומנם מאז התקדמתי לתארים מתקדמים והיום אני יותר עוסקת במחקר בסיסי אז זה קצת סוג אחר של משרה. בשנים הראשונות באמת בעלי יותר היה עם הילדים (הוציא והכניס מהמסגרות) בהמשך כשכבר צברתי וותק אני התגמשתי יותר עם השעות (מגיעה מוקדם ויוצאת באזור 2 וחצי) והוא התפתח יותר עם הקריירה שלו. היום אנחנו במצב די מאוזן ושווה מבחינת עבודה בית. לא בטוחה שמשרה כמו מורה למשל הייתה מביאה אותנו למצב יותר מאוזן משפחתי - בזכות השכר הגבוה שלי בעלי לא היה חייב לעבוד מלא שעות וכן ראה את הילדים הרבה ויכל גם להתפתח בעצמו לקריירה עם שכר גבוה. וברוך ה' מבחינה כלכלית זה מאוד עוזר ששני בני הזוג משתכרים טוב אין לחץ כלכלי בכלל ואפשר לחסוך ולהשקיע לעתיד של הילדים בקלות. לדעתי אם היא מתחברת לתחום אין שום סיבה מראש שתגביל את עצמה למשרה פחות רווחית. בהמשך החיים מוצאים איך להתגמש ולאזן עם משפחה.
מאיפה בעיקר אתן קונות מטפחות? ליום יום וגם חגיגיפומלה
ליום יום קונה את המטפחות ב10 שקל בגאולהמאוהבת בילדי

עם החגיגי קצת מסתבכת.

או במכירות או בפינק ליידי

פינק ליידירקאני
אצל המעצבות המוכרותשואלת12
כמו הדרא ואתכסיא. יש עמודי סייל ומבצעים כדאי תמיד לבדוק שם ממש שווה
אתכסיא בעיקרSeven

קצת אשכר וממש קצת הדרא

ולפעמים קמיליון

למה דווקא אתכסיא? זה יותר איכותי?פומלה
מתחברת לסיגנון בעיקרSeven

אשכר והדרא לא נופל ממנה באיכות בעיני

וגם להללו ואורה מטפחות יש דברים יפים במחירים יותר נגישים

תודה!!פומלה
בעיקר בזמן שיש מבצעים (;קנמון

קמיליון

הדרא

ולפעמים כל מיני מציאות

יש מעצבות זולות יותר. כמו למשל הלל, מור ותפארה, בנועם מטפחות

אני הולכת רק עם מרובעות ענקיותטארקואחרונה

קונה בעיקר בקמיליון לשבת ובאתכסיא ואביה ששון ליום חול

ליום חול משתדלת שלא יעבור את ה100₪ למטפחת אז קונה כשיש מבצעי עומק שווים.


לשאלתך למה דווקא שם- אוהבת את הסגנונות, המבחר והבדים.

מדיניות מתוקים וחטיפיםשקדי מרק

אשמח להתייעץ לגבי מדיניות בבית לחטיפים וממתקים, לשמוע איך זה מתנהל אצלכם, ואז לראות מה מתאים לנו..


אצלנו אין בבית המון ממתקים, בדרך כלל יש עוגיות כלשהן, שוקולד בארון, חטיפים לשבת. לא המון אבל קיים.

במהלך השבוע אחרי המסגרות חותכת פירות, מאפשרת עוגיות , שלוקים, או נשנוש במידה. מכינה קרטיבים ביתיים..

פעם בחודש הולכים למכולת והם יכולים לבחור מה שרוצים..

גילאי 8 ומטה.

יש כרגע תסכול אצל הילדים סביב הנושא. אשמח לשמוע איך אצלכם

 

יש תסכול כי יש בבית והם מוגבלים?מנגואית

אצלנו זה עושה את התסכול. חטיפים אין ואין תסכול. אם אני קונה לשבת או לטיול או יום הולדת, זה יום יומיים לפני או מחביאה

שלוקים ועוגות יש וסביב זה יש יותר תסכול והם גם מקבלים יותר

לאו דוקא..שקדי מרק

מבקשים משהו טעים/מתוק ולא תמיד אני מאפשרת (לא יודעים בדרך כלל בדיוק מה יש) לצורך העניין קוביות שוקולד מריר תמיד יש בשביל אפיה.

מתוסכלים שאני מרשה רק פעם בחודש ללכת למכולת.

מתבאסים שמגבילה את הכמות (נגיד לא יותר מ3 פרוסות עוגה בכניסת שבת.. )

נשמע לי ממש בטוב טעםיראת גאולה

לדעתי תנסי להבין מה גורם לקושי שלהם.

למשל 3 פרוסות עוגה בכניסת שבת זה בכלל לא קצת. יכול להיות שהם פשוט רעבים? אז לתת לפני זה משהו יותר משביע אולי, או לאפשר במקביל עוגה ופירות חתוכים או פשטידה או צלחת מרק...

מבקשים מתוק ואת לא מאפשרת, אז לומר ברור שאצלנו אפשר נשנוש רק בין 16 ל17. בשאר הזמן מי שרעב מוזמן לקחת פרי או פריכיות למשל.

כלומר, אני לא חושבת שהתסכול הוא באמת בגלל כמות המתוק הכללית, אלא כי באותה הזדמנות הם רעבים למשל.

וגם, כשבאופן כללי יש ממתקים, הם לא מבינים למה עכשיו את לא מרשה. אז עדיף שיהיה כלל ברור מתי כן.

פעם בחודש ממתק במכולת זה ממש לא רק. גם לגבי זה, יכול להיות שאם זה ביום מסוים שהם יודעים מתי יקרה, זה יהיה להם קל יותר. מאשר לחשוב כל יום שאולי היום זה היום הנחשק ולהתאכזב כשהבקשה שלהם לא מתמלאת.

אני חושבת שלא כדאי להגביל בכמה לאכולדיאן ד.

אם להגביל אז בלא לקנות או להכין כמות קטנה.

 

ממה שאני זוכרת בתור ילדה כל דבר שאמרו לנו כמה אפשר לאכול אז זה מה שאכלנו אפילו אם זה היה ממש הרבה.

לצורך העניין יכול להיות ש- 3 פרוסות עוגה זה די הרבה להם אבל אם זה מה שאת מרשה זה מה שהם יאכלו.

ואח"כ עוד ירגישו שרצו עוד ולא הרשו להם.

 

אולי לפתוח פס עוגה בכניסת שבת ולהגיד שאת הפס השני שומרים למחר בבוקר?

או להגיד אפשר לאכול אבל תשימו לב שנשאר לשאר הילדים?

אני לא אומרת מראש..שקדי מרקאחרונה

רק אחרי כמה פרוסות כבר לא מאפשרת עוד

וכמובן מציעה לאכול אוכל אם רעבים.. 

אצלנוכורסא ירוקה

פעם באף פעם אני מכינה עוגיות

ביום יום הממתק שלהם זה לחם עם שוקולד לגן, שמקבלים רק בחלק מהשבוע.

פעם בכמה שבועות נוסעים לסבתות והן כבר מפציצות אותם בממתקים.

בשבת מקבלים ממתק שבת בערב בהדלקת נרות ואוכלים קורנפלקס מיוחד בבוקר שבת (במשך השבוע זה הצהוב הרגיל), ובקידוש בשבת לרוב יש עוגה או חטיף כלשהו.

חוץ מזה הם מקבלים מהגן ממתק בקבלת שבת בשישי.

מעדנים אנחנו לרוב לא קונים, הם אוכלים פעם בכמה חודשים אצל סבתא או שאנחנו קונים פעם בכמה חודשים לקידוש.

שלוקים קטיבים וכאלה גם כן בקידוש בשבת או אם יש אירוע מיוחד, אבל אז זה במקום משהו אחר.

מדי פעם אני מכינה פנקייקים ולפעמים שמה בבלילה שוקולד ציפס. ולימי הולדת יש עוגה בחושה.

ביסקוויטים אני נותנת די בחופשיות בנסיעות וכאלה.


בתחושה שלי הם מקבלים המון מתוק, ממש יותר מדי. תכלס כשכותבת כאן זה נשמע לי סביר, אבל בגלל שהם כאלה מכורים ותמיד מבקשים אז זה מרגיש לי שיש יותר. 

אצלי באופן כללי איןנעמי28

יש עוגיות שאני אופה, ארטיקים וגלידה ביתיים והרבה פירות.
 

אני חושבת שזה כמו כל גבול - כשיש פתח, מנסים לעבור אותו.

אני רואה את זה הרבה עם המסכים - אצלי בכו כל יום שהם רוצים, ברגע שהוצאתי מהבית את המסך הגדול, אין על להתלונן בכלל והרבה פחות בכי בנושא.
 

תשקלי אולי לא להחזיק בבית בכלל ולקנות כשצריך (נגיד רק לשבת אבל לא מגירת חטיפים)

מה שיש לתת במועדים ממש קבועים.

 

ויכול להיות שפשוט יהיה תסכול בנושא, הרף של הרצון למתוק אצל ילדים הוא בלתי נגמר, וככל שאוכלים יותר מתוק רוצים יותר🤷🏼‍♀️

אצלנודפני11

שוקולד- בארון גבוה. רק לשימוש של אפייה (יש לי מריר רגיל)

פופייסים- בימים החמים מרשה די חופשי..

ביסקויטים- די חופשי

עוגות- אך ורק בשבת. או אם יש קצת שאריות אז גם במשך השבוע.

אין לי בכלל חטיפים או עוגיות. ואם כן- אז זה רק כ"ממתק שבת" שמקבלים בערב שבת אחרי הדלקת נרות.

עוגיות קנויות- רק כשאורחים באים. זה ממש לא נגיש לילדים ובעיקר הם לא יודעים שזה קיים (במקפיא/בארון סגור ולא נגיש)

לחם עם שוקולד- רק ביום שישי/ראש חודש/יומולדת/יום טיול. ואז כל הילדים מקבלים..


יש שפע של פירות..... אם ילד רוצה לנשנש הוא מוזמן לקחת מכל הסוגים והמינים. לפעמים כשהם רעבים ואין אוכל זמין מיידי אני אוציא בייגלה/קרקרים.


לא יודעת אם עזרתי לך..

בשבתדפני11
הם יכולים לאכול די חופשי מהעוגות. אין לנו הגבלה (חוץ מ- אחרי האוכל)
עונה מאצלנו ילדים יותר קטנים, הגדול בן 4.5דיאן ד.

עוגיות קנויות/ ביסקוויטים יש בבית חופשי, כל יום לוקחים לגן.

יכולים לאכול גם אחה"צ אבל בתכלס הם לא רוצים.

שלוקים יש כל היום כל היום.

 

יש קורנפלקס עם חלב, לפעמים אוכלים בבוקר לפני שיוצאים לגן, לפעמים אחה"צ.

משתדלת לחתוך להם פירות, לא תמיד זוכרים לקנות.

 

ממתקים אין בבית בכלל בכלל.

לפעמים לפעמים קונים לשבת.

אם הילדים הולכים איתי לקניות אני מרשה להם לבחור ממתק אחד מה שהם רוצים (קורה פעם במיליון...).

בעלי לא מרשה רק אם זה לקראת שבת.

 

יש לנו ליד הבית קיוסק כזה שמוכרים בו ברד שהם מאוד אוהבים,

בהתחלה כל יום ביקשו לקנות ברד ואמרתי להם שברד קונים רק ביום מיוחד, למשל יומולדת או ראש חודש וקיבלו את זה.

 

הרבה פעמים הם חוזרים רעבים מהמסגרות אז או שמצטרפים אלי לארוחת צהריים מבושלת שאני אוכלת בבית בארבע.

או שאני מקדימה להם את הארוחת ערב לשעה חמש.

 

 

אצלנו קטנים יותר, כיתה א ומטהבוקר אור

מה שמקבלים במסגרות כמובן אוכלים,  ביום שישי הם שומרים מה שהם מקבלים לכניסת שבת

בשבת כשנמצאים בבית יש עוגה בסוף הארוחה לפעמים, לא כל ארוחה, ואז אני מרשה שתי חתיכות והם בסדר עם זה

פעם בשבוע בערך כשחוזרים הביתה קרטיב או שלוק (האמצעי קצת יותר מבקש ומתבאס שאני לא מביאה עוד פעמים)

בבוקר לפני שיוצאים אוכלים מאפינס שיבולת שועל,  זה לא ממתק מבחינתי אבל זה מפנק אותם

חוץ מזה אין משהו ברגיל, לפעמים מכינים עוגיות באמצע השבןע לשבת ואז אני נותנת גם עוגיה

יש לנו האמת מלא חטיפים שמצטברים כשהם מביאים מימי הולדת או משלוחי מנות, אבל לא נראה לי שהם בכלל זוכרים את קיומם כי זו ממש לא אופציה אצלנו 

אצלינוהשם שלי

בבוקר אוכלים ופלים/ עוגיות/ ביסקוויטים.


בערב כולם אוכלים עוגה. לפעמים במקום עוגה יש אבטיח/ עוגיות/ גלידה).


במשך היום אני מרשה ממתק אחד. בדרך כלל אוכלים אחרי ארוחת צהריים.

אנחנו קונים שוקולדים, חטיפים קטנים, שלוקים, לפעמים מסטיקים. ולפעמים יש גם דברים שהילדים קיבלו בכל מיני מקומות.


בקיץ מידי פעם קונים ארטיקים שווים (הם לא מסתפקים בארטיק קרח), אבל שומרים לזמנים מיוחדים.


בשבתות הם מקבלים ממתקים בתפילות ילדים, תהילים וכד'.


אצלנו יש חטיפים קטניםניק חדש2

כמו ציטוס במבה וכאלה

לרוב אני מרשה אחד קטן ביום.

לא תמיד עולה דרישה.


כשיש חטיפים גדולים הם לא רגועים ורוצים כל הזמן.

אז אני נמנעת מלקנות.


בגדול אני לא בעד למנוע מהם לחלוטין. גדלתי בבית שמנעו מאיתנו וזה יצר לי אישיו סביב זה שעד עצם היום הזה משפיע עלי מאד.

היו תקופות אחרי שהפכתי עצמאית בקניות שלי שהייתי קונה ממתקים וחטיפים כמו מטורפת.

בכמויות. שיהיה לי.

אז לא רוצה שיגדלו ככה.


לגבי עוגה בשבת לא מגבילה אותם כל עוד זה אחרי אוכל.

עוגיות ובסקוויטים אני מסכימה אבל לא להיסחף. יש לי ילד שלא יודע לעצור ואז הוא מגיע לבחילה אז אני מזכירה לו.


הגדול בן 9 הקטן בן 4.5

אה ולגבי שלוקיםניק חדש2

אם הם קטנים דיי חופשי.

גדולים אני מסכימה אחד גדול ביום.

ארטיקים כנל. אחד ביום.

קרח.

ארטיקים מיוחדים במידה ויש זה בדכ לשבת.

אצלנואיך?איך?

מבחינתי ביסקוויטים, שלוקים, קןרנפלקס וכו זה ממתקים

אז קורנפלקבס יש בבית אבל אוכלים ממנו לעיתים רחוקות. לפעמים אם אין משהו אחר לוקחים בבוקר לגן

באמצע שבוע יש עוגיות ביתיות  (בריאות) די חופשי ואוכלים גם במבה אם רוצים

יש פירות רוב הזמן

בשבת יש הרבה עוגות, מעדנים, קצת ממתקים וכמה סוגי חטיפים (אבל מרשים רק אחד)

וכמובן יש גם את מה שמקבלים במסגרות ובבית כנסת

אצלנו יש ממתקים רק בשבת ואירועים מיוחדיםדרקונית ירוקה

מקבלים ממתק או עוגיה בהדלקת נרות, במנות אחרונות ובקידוש וזהו. יוצא 5 בערך במהלך השבת, כולל פרוסות עוגה.

בראש חודש מקבלים כריך עם שוקולד

אחר הצהריים מקבלים פירות. מידי פעם גם ביסקוויט או חופן בייגלה. בקיץ לפעמים פופייס מיד בחזרה מהגן

הם יודעים מצויין מתי מותר ולכן אין תסכול. ממתקים שמקבלים במהלך השבוע שומרים בקופסה שלהם שממנה הם בוחרים בשבת.

תודה רבה לכל מי שינתה!שקדי מרק

קוראת את הכל ונחשוב מה מתאים לנו..

אני לא הולכת איתם אף פעם למכולתאוהבת את השבת

זה תמיד נגמר בעוגמת נפש..

השפע והמבחר ממש מאתגרים ומתישים את הנפש

מבינה אותם


אם הולכים זה רק אחרי שהחלטנו מראש מה קונים

..


משתדלת לדבר איתם על כל זה המון

שהמכולה מבלבלת

המפעלים רוצים שיקנו מהם כמה שיותר אז הם שמים הרבה פרסומות, הרבה צורות, הרבה חומרים מזיקים כדי למכר אותנו...


פעם הבת שלי הכינה דף עם מה הויטמינים של כל פרי וירק נותנים לנו, זה עזר לאיזה תקופה...


משתדלים להסביר הרבה שהחומרים המזיקים מקשים על הגוף ומפריעים לו לעבוד טוב. .


פעם הם שמעו מישהו מסביר על החשיבות לארוחה מאוזנת- שכל ארוחה תכיל פחמימות, חלבונים וויטמינים- ירקות, הוא הסביר טוב וזה עוזר להם להבין את החשיבות של תזונה...


הם גם שומעים הרבה מסע אל גוף האדם שהוא מסביר הרבה על גוף האדם ואיך האוכל משפיע על הגוף...

כמו לנו גם אצלם עוזר להבין את המשמעות וסיבת הדברים

..


והאמת הכי טוב שפשוט אין....

נעיקר זה הבטחון שלכם והשדר להםנחת-רוח

אצלינו יש חטיף לשבת- בדר''כ מארז של קטנים ואז גם מקבלים אחד בקבלת שבת ואחד במהלך השבת

יש עוגה לקידוש ולמלווה מלכה


שלוקים מקבלים כשחוזרים מהמסגרות

ולפעמים גם עוד אחד מתישהו במהלך היום


יש בארון ביסקויטים-קרקרים  דגני בוקר פשוטים כאלה וזולים (בשקיות כאלה..שמוכרים במשנת בערך ב11שח) לנשנושים בין לבין ולקחת בשקית לגנים-בי''ס

וגם מלפפונים רצים פה כנשנוש


פירות הם מחסלים ברגע אחד לא משנה כמה קונה ולכן לרוב לא קונים כי יוצא לא משתלם


בר''ח הפתעה מתוקה אחת קטנה


התלבטות עבודהדיאן ד.

אשמח שתעזרו לי.

 

בזמן האחרון אני מאוד לא מרוצה מהעבודה הנוכחית שלי.

מחפשת מקום עבודה אחר בינתיים לא מוצאת וגם מאוד בוררת כי לעבודה הנוכחית שלי יש מלא מעלות שקשה לי לוותר עליהן.

 

לפני חודשיים בערך הוציאו בעבודה קול קורא למי שרוצה להצטרף להכשרה בנושא AI שאמורה באמת להיות מאוד מעניינת ותורמת

בהתחלה לא נרשמתי ואח"כ הבוס שלי מאוד לחץ עלי ונרשמתי.

קיבלתי הודעה שהתקבלתי ושאני צריכה לחתום על נספח שאני מתחייבת לעבוד בחברה לפחות שנה אחרי סיום ההכשרה.

ההכשרה עצמה זה חצי שנה לפחות.

זה אומר להתחייב להישאר בעבודה עוד שנה וחצי.

ואם אני עוזבת קונסים אותי בסכום ממש גבוה של כמה אלפים.

 

אני ממש מתלבטת אם לחתום על ההצהרה הזאת,

ואם לא אז מה להגיד? שאני לא מסכימה להתחייב להישאר בחברה?

וגם קצת חבל לי כי זה אמורה להיות הכשרה מאוד מעניינת שתתרום לי הרבה להמשך.

את יכולה לענות לעצמך בשקט אם יש לך יכולת לסחובקנקן שבור

עוד שנה וחצי בעבודה?

בתמורה למשהו שווה שיתרום לך כמו שאת מתארת?

אולי אפילו יעזור לך במציאת בעבודה הבאה יותר בקלות?


אם את ברמה שאת לא יכולה לחשוב על החודש הבא בעבודה, אז התשובה היא כנראה לא...

אם יש לך יותר אוויר ואחרי השיקולים האחרים זה עדיין שווה לך, לכי על זה


(במאמר מוסגר, לפעמים מוצאים עבודה שהיא משתלמת מספיק בשביל לשלם את הקנס ולעזוב לפני התקופה...)

בהצלחה!

נראה לי שאם את חושבת שההכשרה תעניין אותך ותרציקופצת רגע

להשתתף בה, אז תרשמי.

אם באמת תמצאי מקום אחר אז תשלמי את הקנס...


השאלה היא באמת כמה רע לך בעבודה הנוכחית וכמה את מעוניינת להתפטר, האם רק אם תמצאי משהו יותר טוב או בכל מקרה? 

לדעתי להירשםאמאשוני

כמה הקנס? כמה אלפים או כמה עשרות אלפים?

אם זה שווה ערך לחצי משכורת חודשית נגיד,


כשתגיעי לגשר ותהיה לך עבודה חדשה שאת מרוצה ממנה, תוכלי למצוא פתרון.

יש מעסיקים (החדש) שמוכנים לספוג קנס יציאה של העובד מהעבודה הקודמת שלו.


חוץ מזה שנשמע שהבוס שלך מרוצה ממך ודוחף אותך להתקדם.

תנסי במקביל להוציא ממנו הטבות שוות כסף.

למשל להגדיל את מספר ימי החופש (ואז בגמר חשבון זה יתרגם לכסף שיכסה במקצת את הקנס)


אם מפטרים אותך גם את צריכה לשלם את הקנס? אם לא, את יכולה לבקש מהבוס שלך בבוא העת מכתב פיטורין. ואת יכולה גם לשים הצעת שכר נגדית ואז לראות אם משווים לך את השכר, ואז זה גם מכסה חלקית את הקנס.

וגם אם לא, תחשבי שזה כמו השתתפות עצמית בעלות הקורס.

נשמע שזו הכשרה טובה ודי הכרחית להמשך הקריירה.

לא הייתי מפספסת את ההזדמנות בגלל כמה אלפים שאולי תצטרכי לשלם בסוף ההכשרה. וגם לא דוחה את חיפוש העבודה. אולי תמצאי משהו שישתלם למרות הקנס.

זה סיכון שווה לדעתי.

תודה רבה לכולןדיאן ד.

אני ממש על הקצה בעבודה

אם אני מוצאת מבחינתי להתפטר מחר.

 

אני כן מנסה לחפש תפקיד אחר בתוך העבודה,

כי החוסר שביעות רצון שלי זה בתפקיד הנוכחי ולא משהו גורף בחברה.

 

אני מתלבטת גם בגלל הכסף, הם רוצים התחייבות שאשלם 8000 שקל אם אני עוזבת (באופן יחסי, כלומר אם אעזוב חצי שנה אחרי הסיום זה 4000 ש"ח)

 

אבל בעיקר כי מרגיש לי מאוד לא בנח לחתום על משהו שמבחינתי אני יודעת שלא אעמוד בו 

אלא אם אמצא משהו אחר בתוך החברה.

בתפקיד הנוכחי בוודאות אני לא אשאר...

 

אני תוהה מה הם יעשו אם אני לא אחתום, יודיעו לי שאני לא יכולה להשתתף בהכשרה?

כי בתכלס המנהל שלי מאוד דחף אותי להירשם.

לגבי הסוףאמאשוני

כן, אם לא תחתמי לא תוכלי להשתתף בהכשרה.

זה סתם ליצור אסקלציה מיותרת.

זה נוהג מקובל מאוד לשלוח עובדים להכשרה תמטרת התחייבות להמשיך בחברה, או קנס יציאה סביר (העובדה שהקנס הוא יחסי לתקופה שאת ממשיכה מראה שהנהלים הוגנים)


לגבי החוסר נעימות, לא חושבת שיש סיבה להרגיש לא נעים. זה דבר מקובל וככה זה עובד (לא רק אצלכם)


מעניין שמצד אחד המנהל ממש דוחף אותך להשתלם ולהתקדם, ומצד שני את ממש לא מרוצה.

האם ניסית לדבר איתו ולהסביר לו מה מפריע לך בתפקיד הנוכחי?

אולי יש משהו שהוא יכול לעזור (כמו וויסות עומס, לתת גמישות לעבודה מהבית וכד')


לגבי לעזוב מחר,

אם את עוזבת לפני תום ההכשרה, את יכולה להמשיך אותה באופן פרטי? אם הקורס הוא מטעם מכון חיצוני הרבה פעמים זה אפשרי.


אלייך הקורס הזה מדבר בכלל? אם היית היום מובטלת, היית לוקחת את הקורס באופן פרטי?

נשמע שאת לא עפה על ההזדמנות בלי קשר לקנס.

תודהדיאן ד.

יש לי 2 מנהלים

אחד שהוא המנהל הישיר אני מאוד לא מסתדרת בלשון המעטה

השני הוא היה המנהל שלי בעבר והוא זה שקיבל אותי לעבודה

והוא מאוד מנסה להשאיר אותי בחברה

נראה לי רצה שאלך לקורס הזה כדי שאצטרך לחתום שאני נשארת עוד שנה

 

בשכל אני מבינה שמאדו כדאי לי קורס מקיף בכלי AI

אבל תאמת שממש ממש ממש נמאס לי לשמוע על זה...

חחח אל תראי את זה ככהאמאשוניאחרונה

ממה שכתבת נשמע שהמנהל השני הוא באמת רוצה בטובתך ולא מתוך אינרס אישי 😆

החלטות טובות!!

בזמן ההכשרה תעבדי כרגיל?כורסא ירוקה
אחכ תחזרי לאותו תפקיד או שתקבלי משהו אחר? כי אם הכל אותו דבר נראה לי מוזר שישלמו לך על הכשרה, אבל אם נותנים לך משהו  אחר אולי שווה להישאר בשבילו
כן עובדים כרגילדיאן ד.

זה הזדמנות שהיתה פתוחה לכל עובדי הארגון

 

אולי יעניין אותך