ושיפרוק כל מה שבא לו- כאן👇👇
מי עכשיו בתקופה לא פשוטה שירים יד✋הרמוניה
ושיפרוק כל מה שבא לו- כאן👇👇
איך צפוי שאני ארים יד 👆קסם הקינמון
אני חלמתי שיש מלחמההרמוניה
😍הרמוניה
אין לי כוח לזוז, בא לי לתת ואין לי למי, בא לי לחיות בלה לה לנד, באלי שהתקשורת תכחד לשנה
באלי שהממשלה תתפקח
באלי שאנלא אהיה מבולבלת ואני אצליח להתחבר לעצמי ולהבין מה אני רוצה
בא לי שיהיה קל להיות דתיה
באלי שארץ ישראל תהיה יפה וגם פורחת, ושהזקנים יסתכלו על כולנו בנחת (ולא יחשבו שאין על פעם)
שהערבים יבינו את מקומם וישרתו אותנו בסופו של דבר,
ופרחי ישראל יובילו את הרוח.
בא לי להתעורר ושהמציאות תהיה פחות קרה
שלא נצטרך סיבה לשמוח
קשה בלי משיח, אבל לאחרונה הגעתי למסקנה שה זורק עלינו סוכריותשפרינצא בוזגלו
היום ירד גשם, והלכתי ברגל, והיה לי כ"כ כיף...
סתם פשוט כזה, שמח, יש גשם, וכולם לבושים חם...
ופתאום שמתי לב לפרחים הסגולים (זה האמת לא חוכמה, אני תמיד שמה לב לפרחים), ולגורת חתולים מתוקה מתוקה (אני לא טיפוס של חתולים, אבל זה כזה קטן שזה מלהיב!), ויש ילדים קטנים שהולכים לבית ספר, ואני בעצמי קמתי מספיק מוקדם בשביל ללכת ברגל ממרכזית להרנוף...
ופתאום הרגשתי כ"כ מאושרת, לא הייתי צריכה שומדבר...
באמת לפעמים לשים לב למה שקורה מסביב פשוט גורם לאושר, הפרטים הקטנים האלו שמרכיבים את העולם, זה פשוט נפלא!!! הלכתי ברחוב עם חיוך של פרבולה...
זה היה כ"כ כיף להתמקד ברגע, לשכוח מכל מה שכתבת, ולהינות ממה שיש...
אני חושבת שלכולם קשה באיזשהו מקום, אבל כשיש ממה להינות, אז למה לא לנסות?
(אני סתם באורות מהגשם 😍)
וואיי גשם לגמרי עושה אורות!!הרמוניה
יש לנו המון...
אני לא רוצה לקלקל לך את האופוריה אז אני פשוט אסגור את זה כאן🤐
זה דבר מאוד סובייקטיבי, שמחה...
זה נשמע הרבה יותר מאשר תקופה לא פשוטהקסם הקינמון
מזכיר לי איך נראית התפילה שלי כשאני מגיע לכותל: נניח באתי להתפלל כשהייתי בדכאון וכשהיה בבית שלי מישהו חולה מסוכן, הייתי מגיע עם רגשות סוערים, ובא להתפלל,
אבל חבל אני בכותל, אני אבזבז על עניין גשמי או פרטי? אז התפללתי על הצלחה בלימוד,
אבל מה עכשיו הצלחה?! צריך להתאמץ ולהשקיע,
אז התפללתי שהשם יקבל את הלימוד שלי באהבה,
וששמו יתגדל בעולם,
שכל הגויים יקבלו מלכותו.
ושיחול כל מה שכתוב בסידור. מי צריך אותי. חז"ל כבר כתבו מה הכי חשוב לבקש.
קצת איבדתי את הטבעיות שלי בתפילה.
השם, תן לי ממתקים. וסלט טעים, ובית מסודר, כמה שעות שינה, או שתגרש את העייפות ממני. ותודה על סידור לילדים. תעזור לי עם הלימודים השבוע ושאני לא אראה סרטים.
אגב, בגלל שכתבת שחלמת על מלחמה יש איזו סיבה לכך - לא משהו שכלי שקשור למלחמה. יותר משהו רגשי שהרגשת בחלום.
בילבלת אותיהרמוניה
זה היה מעורבבקסם הקינמון
המסר - תנסי לפרוק קצת מתוך מוכין דקטנות: לא לחשוב על כל צרות העולם, אלא רק מה הרגש שיש בך עכשיו.
ועל הדרך פרקתי את נושא התפילה שהופכת לכללית, שהרגיש לי שאת שם, ומתוך כך נשאתי תפילה של מוכין דקטנות.
אה תפרוק בכיףהרמוניה
אני כועסת על ה' אבל אני יודעת שזה לא מוצדק באמת ואני פשוט מרוכזת בעצמי ברמות בצורה מגוחכת ואין לי איך להוציא את עצמי מהבועה הזאת אז אני זורמת עם המציאות ה******
אני חושבת שזה נכון מה שכתבו לי פה פעם שאולי זה גיל התבגרות שני.
בהתחשב בעובדה שנשבר לי מהדת, ושאומרים כל הזמן שאני נראית בת 16 (ושאני דומה למרים מהטיקטוק), והעובדה שאני לא יציבה על החיים שלי.. זה סתם מעצבן. יש את החיים שלי ויש אותי ואין קשר בין השניים.
גם טכנית החיים שלי מבולבלים, אני לא יודעת מה יהיה איתי מחר. כל העתיד שלי מרגיש לי אפור ובכלל מיותר ואין לי מטרה לחיות.
מישהו מסרט שראיתי אתמול אמר: "אתה צעיר מדי כדי להיות מזוהם מהעולם" איזה משפט נוקב הא.
את האמת לא ציפיתיקסם הקינמון
יום אחד הוא אמר לי - אתה יודע למה צובטים ילדים בלחי, כי אוהבים אותם. למה ילד מציק לאחיו הקטן, כי הוא אוהב אותו.
אני מברך אותך שאת גלויה (לפחות עם עצמך. פחות קריטי אם את גלויה לאחרים), ושאת יודעת שאת כועסת על השם. ראיתי הרבה דוסים כאלה... אחרים אומרים "אם ככה אז זה לא האלוקים שאני מאמין בו" וכדומה, או לא אומרים כלום ופשוט מדרדרים מהדרך.
אגב, אני לא אומר את זה מצדקותי. גם לי יש נפילות. והלוואי שאצליח - אני כל כך רוצה לקיים את כל המצוות.
תודה רבה ☺הרמוניה
אממ.. זה לא שאני לא הידרדרתי מהדרך..
אני לא רוצה לקבע את העתיד שלי לפי הקושי שלי עכשיו אבל כרגע שמירת המצוות שלי בסיסית ואני צריכה ללמוד לחיות גם עם כזה מצב נאחס.
בקשר לדוגמא שכתבת, אתה מתכוון שאנחנו כועסים על ה' כי אנחנו אוהבים אותו או שה' "צובט" אותנו כי הוא אוהב אותנו?
התכוונתי שאנחנו כועסים עליוקסם הקינמון
אנחנו אמנם יכולים לכעוס גם על מישהו שאנחנו לא אוהבים, כמו למשל אם גוי יחתוך אותנו בכביש,
אבל זה פחות קורה עם אלוקים, כי מי שלא מאמין בו - אין לו על מה לכעוס.
כן לגמריהרמוניה
אחרי שליכלכתי...הרמוניה
...
מהמעט שאנחנו מכירים אותך מהפורוםקסם הקינמון
ועצם זה שכתבת את זה בזמנו, הרגיש כמו ביטוי של אהבה.
כל טוב.
תודה!!הרמוניהאחרונה
--- ---רב שמואל
מתחברת למה שכתבת. מצב שיש פה מרכיב של דיסתמיה? או דיכאון קל?היא יושבה בחלון
מה זה דיסתמיההרמוניה
את מדברת עליי, נכון?
דיכאון מינוריהיא יושבה בחלון
אה. הגיוני.הרמוניה
מה ההבדל ביןהרמוניה
לא יודעת אינני פסיכולוגית או מטפלת לצערי. מינורי כנראההיא יושבה בחלון
תודה(:הרמוניה
מה הבעיה עם שרוטים? הנה תראי אותידי שרוט
תשאלי אפילו את קצין המבחן שלי
🤣🤣הרמוניה
🤍 לדעתי באמת אנחנו בנקודת קצה שלא הייתה כמותה. זה ברורהיא יושבה בחלון
מי שעוד אין לה שמלה לבנה לקנות מהר למשיח
נכון זה לגמרי ימות משיח...הרמוניה
---- --רב שמואל
😿כבר לא ישיבישער
זה האימוג'י הראשון שנשלף.
פריקה? לא מרגיש מספיק בנוח.. סורי
אוי אני אוהבת תאימוג'י הזה הוא כזה חמוד!הרמוניה
אין לי אימוג'י לשים בכותרת אבלגלקסיה
![]()
אני לגמרי מרגישה ככה...
אוף אוף אוף אוף
אני צריכה לעשות החלטה ממש ממש ממש קשה ולא יודעת איך
תקני שק איגרוף זה שימושי...הרמוניה
בחיים לא הייתי כזאתי אבל החיים מוציאים ממך דברים מגוונים
בהצלחה עם ההחלטה שלך! ושמה שתחליטי יהיה הכי טוב! בלי לחץ...
חחחגלקסיה
תודה רבה!!!!
וואי, מזכיר לי מה קורה כשאני מתפרקת...שפרינצא בוזגלו
בד"כ זה בתקופות מסויימות ואז אני פשוט בוכה בכי היסטרי.
ואם זה קורה סתם- אני אלך למקום מבודד ואצרח בו עד שיקרה לי משהן...
חחח "עד שיקרה לי משהו"... הרגת
הרמוניה
זה לא מצחיק!שפרינצא בוזגלו
כמה פעמים אנשים שמעו אותי צורחת (לא התכוונתי, אבל לא כזה נורא ששמעו...) ובאו לבדוק מה נסגר איתי...


הרמוניה
יש לך אומץ
אה, כן, אומץ יש בשפע, טוענים שיותר מידי...שפרינצא בוזגלו
את לגמרי מוזמנת איתי לאיזה מקום מבודד, אבל בתנאי שאת בקטע של לצרוח גם ולא רק לצפות בי כי אז זה כבר לא אותנטי ![]()
(פעם צחקתי על ברסלבערס שצועקים טאטע ביער, עד שגיליתי שהטאטע שלהם מינאטורי לעומת הוואהואהההה שלי...)
חחח... נחנקתי, באמתהרמוניה
הטאטע תמיד היה נראה לי לא שפוי למרות שכשגדלתי יכולתי להבין את זה קצת... זה פשוט סגנון כזה...
ואיפה את מוצאת מקום מבודד היום וואו זה נכס
את גרה ליד מדבר או משהו כזה?
זהו, שגם אני בהתחלה לא הייתי בקטע...שפרינצא בוזגלו
אבל הרגשתי שבאלי לפורר את כל העולם ולצעוק על כולם, אז לקחתי את הפשמינה, כיסיתי ת'פרצוף (כדי לא להתבייש מעצמי חחח) וצעקתי...
בהתחלה זה קשה עד שקולטים ת'קטע, אבל בסוף זה כ"כ משחרר, אח"כ זה יותר טוב מגנעדן של הצדיקים (ביטוי של אח שלי)
יש זמנים שבנאדם כ"כ שבור שכבר לא אכפת לו ממוזר...
בואי לפרטי, אפרט לך בדיוק איפה יש מקומות מבודדים 
טוב אז לי יש שיטה קלה יותר...הרמוניה
חח סתם העיקר שבסוף זה עושה טוב לנפש
חחחח מה מפחיד בג'וק אבל?שפרינצא בוזגלו
שאלה מצוינת!גלקסיה
האמת שהסיבה הרציונלית היחידה שאני רואה לפחד מג'וק היא שהוא יכול להעביר זיהומים ומחלות
אז למה את לא מפחדת מפופסים?שפרינצא בוזגלו
(את בטוח מכירה את החטיף החרדי הזה שהפסיקו למכור כי לפי דעתי הוא לא עמד בתקנים של משרד הבריאות)
חחחחגלקסיה
כי אני לא מספיק רציונלית ואני מפחדת מג'וקים למרות שאין בזה שום היגיון
למה באמת?שפרינצא בוזגלו
יש חרקים ממש מעניינים!
(מזכיר לי שהייתה לי חברה בגן שהייתה מדבירה באופן ידני את המקקים, כל פעם כשהגננות היו צורחות 'אימלה מקק!' היא הייתה מתקרבת בצעדי חשיבות גנגסטריים ותופסת אותם מהמחושים, אני לא הגעתי לרמה הזו ב"ה, אבל לא מפריע לי סתם לדרוך עליהם כי יש אנשים שמפחדים)
זו באמת שאלה מעניינתגלקסיה
אין לי מושג...
אפשר לקחת מטאטא ופשוט להעיף אותו.outrigger
מה מפחיד בג'וק?!😨 את באמת שאלת את זה עכשיו?!?!הרמוניה
והכי מזעזע זה שיש לו כנפייםם כאילו למה צריך את האימה הזאת עכשיו
חחחחחשפרינצא בוזגלו
טוייב, מה אומר ומה אדבר...
אבל איך את שורדת טבע? יש שם מלאאא ג'וקים...
בטבע אני בד"כ רואה חרקים אחרים קטנים יותר מג'וקים...הרמוניה
זה ברור איך...תיכוניסטית:(
זהו, היום הצטרפתי סופית...שפרינצא בוזגלו
אין לי כח לקשו"ר!!!!!!!!!!!!!!
זה מבלגן את החיים!
ואני במילא מבולגנת.
ועכשיו להתבלגן עוד יותר?
ואני בכלל לוידעת מה קורה...
אתמול עוד הייתי אופטימית...
פחחח טיפשות של ילדה בת 3.
אבל הבנתי שזה גםהרמוניה
אבל באמת מעצבן
בהצלחה בהתמודדות עם זה יא מלכה💪
כן, יש הרבה יתרונותשפרינצא בוזגלו
אבל זה פשוט מקשה!
אם לא היה לי קשו"ר הייתי פי אלף יותר פרודוקטיבית...
ובאלי לבכות. ואני חייבת טבע.
כל אחד והחבילה שלו😏הרמוניה
איך בא לי ים עכשיו
לא באלי ים, ים זה טבע עם הרבה אנשים...שפרינצא בוזגלו
באלי ים בקורונה (בלי קורונה)
או יער...
🙋🏻♀️חופשיה לנפשי
זה מתחיל בזה ש-א בצבא וזה לא משנה מה הוא יעשה זה יתסכל לפחות אחד מאיתנו.
חבר שלו(ה-שותף לשעבר) עובר תקופה מורכבת ואני דואגת לו ממש.
אני צריכה למצוא עבודה ואין לי טיפת כוח לזה.
ואני בודדה לגמרי כרגע ואין לי כוח לכלום.
---- ----רב שמואל
---- ----רב שמואל
וואייי באמת לא פשוט...הרמוניה
אולי דווקא העבודה תשמח אותך... תעבירי את הזמן עם מה שעושה לך טוב עד אז... אני נגד להעמיס יותר מדי אחריות על עצמנו, זה מיותר...
אני לא עושה כלוםחופשיה לנפשי
אוכל אם יש לי כוח
קניות אם יש לי כוח לצאת מהבית(קומה שלישית)
וזהו
אני צריכה עבודה גם בשביל התעסוקה אבל אין לי כוח לחפש ולמצוא
סבבה...הרמוניה

סתם בהצלחה עם העבודה!
(אולי תתקשרי לאגף החינוך במועצה שלכם ותשאלי אם צריך סייעת צמודה לילד או משהו זה שעות מושלמות)
היתה לנו תקופה שקיבלנו עזרהקסם הקינמון
מישהי שאלה אותנו בשביל עצמה - איך היא מזהה שהיא לא במצב שלנו.
התובנה שהיתה לי בשבילה ובשבילי ובשביל כל מי שהבית שלו רק חצי מתפקד - שלא צריך תעודה מביטוח לאומי בשביל לבקש עזרה. לא צריך להיות משהו רשמי כמו לידה, מחלה, מילואים, חתונה בשביל לבקש עזרה. אם אנשים מתחילים להתנהג כמו ביטוח לאומי - אז מבקשים עזרה מאנשים אחרים. ומוצאים חבר טלפוני.
ועוד לפני כן, גם אם אין לך תעודת מסכנות - מותר לך להרגיש מסכנה ולהיות פחות פעילה בבית.
זה חוסר מוטיבציה כללי שקיים כבר די הרבה זמןחופשיה לנפשי
אני באותו מקוםקסם הקינמון
אז סליחה על דברים כנראה לא במקום. ניסיתי לכתוב את זה בקטע מכיל וכנראה יצא לי מטיף.
זה בסדרחופשיה לנפשי
אני גם במקום הזההרמוניה
אז בואו נפתח שרשור של אנשים שצריכים עזרהקסם הקינמון
ברצינות.
ואולי נלמד ממנו משהו
ואולי נפתח קבוצה שעוזרת אחד לשני מרחוק.
אולי יש מספיק אנשים בשביל קבוצה נפרדת.
אולי אני נסחף.
אני פשוט מתרגש לראות שותפים לצרה...
זה ממש רעיוןהרמוניה
לא בעיה לנהלקסם הקינמון
אולי מתישהו אני אפתח. אולי לא...
🤚🤚🤚🤚אנמונימי
ולריב עם אמא זה לא כיף
אני מבחינה מסוימת.כתר הרימון

קורונה זה איכסה! תברחו ממנה כמו מאש!
(אני ברחתי. לא עזר
)😫אניי תקופה הכי מתסכלת שהייתה ליekselion
לגמרי (:הפי
אני! בצומת דרכים לא פשוטה בכלל... מזדהה הרמוניה ♥לב אוהב
אתם בעד חיים פשוטים? או חיים סוערים?זיויק
בעד חיים מאוזניםadvfb
מה יגרום לי ללכת לקצה השני? שאני אראה צורך לאזן
אני בעד חיים פשוטים כי אין לי כח ליותר מזהחתול זמני
כלום לא ישנה את דעתי.
בבסיסoo
הרצון שלי לחיים פשוטים
אבל עם השנים צצו הזדמנויות ודברים מעניינים
שעשו אותם לפעמים יותר סוערים
וזה נותן הרבה עניין ומשמעות בחיים
כשזה מתאים בקצב
מדהיםזיויק
החייםoo
בנויים
מתנועות
תהליכים
בחירות
אינטרקציות
סוערים יותר או פחות
תלוי בקצב ובסגנון שבוחרים
הדברים המעניינים לרוב יותר סוערים
בולזיויק
חיים מעניינים ושמחיםLavender
על בסיס רוגע ושלווה.
ואולי כשאזדקן אעדיף את השקט
מדהיםזיויק
בסיס קבוע ויציב לחייםLavender
בית שכיף לחזור אליו וטוב להיות בו
אבל לא שגרה אפרורית אלא הרבה יציאות, שמחה וכיף.
מקווה שזה נקרא מספיק סוער
השאלה היא למשלזיויק
כמה אחריות יש לך על הכתפיים כיום
ואם זה אמור להשתנות בקרוב
כיום יש לי הרבה מאד אחריות על הכתפייםLavender
ככה בתחושה שלי לפחות, וזה ילך ויפחת ככל שאתמקצע ואקבל ביטחון בעז"ה.
זה לגבי העבודה.
לגבי החיים עצמם, אז כן, אני רווקה הוללת כמו שאוהבים לומר ואין לי אחריות על משפחה/ ילדים
מצד שניזיויק
האחריות אמנם תגדל, אבל הביטחון והניסיון שצברתיLavender
יהפכו את הכל לפשוט יותר.
תחרות קשה לדעתיזיויק
תלוי מה הכוונה פשוטים ומה הכוונה סוערים?אריק מהדרום
תגיד אתהזיויק
מה זה סערהאריק מהדרום
אם אתה מחפש ריגוש אז שיהיה מוצלח וחיובי.
אם אתה מחפש פשטות מה זה אומר? לחיות כמו האמיש או מורמוני? לחיות כמו נזיר בודהיסטי או לחיות כמו פועל סיני במפעל לייצור מקלות אוזניים כדי להתקיים מחופן אורז ביום? לדוג דגים באנטרטיקה ולאבד תחושת זמן כמו אסקימו?
גם זה לא, אם אתה מחפש חיים פשוטים שיהיו מוצלחים.
חייבים דווקא מצבי קיצון?זיויק
אני שואל אותךאריק מהדרום
אז תנסה לחשוב על סערות יותר סבירותזיויק
אז תנסה לשאול את עצמךאריק מהדרום
ענו פה יפהזיויק
אני שואל אותךאריק מהדרום
כמו האמיש או נזיר בודהיסטי.נחלת
כן?אריק מהדרום
לא חושבת שהתכוונתינחלת
לחיים פשוטים , לוותר על טכנולוגיה שעשויה לעזור. על האינטרנט אגב, הייתי מוותרת. כן. בהחלט.
גם לא חושבת שזו היתה הכוונה בשאלה; - פשוטים או סוערים.
יהיה קל יותר לענות אם יפרטו את הכוונה בשאלה.
לדידי, חיים פשוטים הם חיים הקרובים לטבע. להרגיש את האדמה, הצמיחה.
להתלבש פשוט, לאכול פשוט, ללא יומרות שצריך לרדוף אחריהן, לא לרוץ
אחרי דברים עד שהנשימה מתקצרת. להעריך כל יום ולהיות יכולים להנות
ממנו, מהמתיקות שבו....
כן. לא להתערבב באנשים אחרים, להיות יכולה לחיות עם עצמי, למלא
את עצמי, להספיק לעצמי.
ואם אפשר בבקתה פשוטה עם עץ ענק גדוש עלווה, בסמוך,
ובעלי חיים נחמדים בגינה (שאני הכנתי), ולשבת באכסדרת
העץ הנוחה עם כוס קפה או משהו, בערב, להקשיב למלמול
העלים, לציוצים מנומנמים של ציפורים שהופרעו קצת
משנתם......הרי זה משובח.
מובן שאני לא חיה כך. אבל זה מאוד מושך אותי. מעורר
בי געגוע למשהו כזה.
אולי זה יהיה, אחרי 120, גן העדן שלי....
זה גם עניין של גיל כמובןנחלת
החיים קצת....מעייפים לפעמים. שוחקים...
החיים שאת מתארת קוסמים לכל גיל לדעתי
Lavender
אז עוברת לטלפון מקשים?זיויק
א. מדוע לא? ב. אבל הבהרתי שזו לא היתה הכוונהנחלתאחרונה
בחיים פשוטים.
אגב, אפשר גם בלי ט לפון בגלל. מכתבים למשל. או ביקורים ומפגשי רעים אחת ל....
באמת. ברצינות. כי אם אסתפק בעצמי, לא אהיה זקוקה לשיחות טלפון ו/או אחרות רבות.
יש כמובן סכנה של ניוון איזה שהוא, ללא מגע חברתי,ללא אינטרקציות, אבל אפשר לאזן;
ואז האיזון הזה, הויתור על הפרטיות המוחלטת שלי - הוא יהיה הסערות שלי.
באמת באמת הייתי שמחה לנסות את זה לזמן מה. אולי חודשיים בתור התחלה, כדי לראות
ולהרגיש איך זה.
הבעיה שאין מקום כזה שאפשר להיות בו ללא חשש. ללא אנטישמיות (אם זה בחו"ל)
ללא העלבויות משאר בני המשפחה; זה בהחלט יראה מוזר. ומה יגידו לנכדים?
(בתקווה שההורים יעכלו את זה איך שהוא...); סבתא בוחרת להתבודד - ללא
טלפון ללא קשר איתכם לזמן מה, ללא ביקורים, ללא....
צריך אומץ כדי לעשות צעד כזה.
נ.ב. לאחרונה ביקשתי מאחד הבנים פינגווין כמתנת יום הולדת...כך שהילדים
לא יהיו מזועזעים מי יודע מה...אולי בעצם כן כי הם יודעים שאני רק כלב (סליחה
אבל זה הפתגם, לא?) נובח.
הם מכירים אותי. לא אשה אמיצה מי יודע מה. חולמת הרבה אבל לא מגשימה.
חבל.
פשוטיםנפשי תערוג
כולם רוצים שירים פשוטים, שירים בשני אקורדיםנקדימון
"שירים פשוטים", שלמה גרוניך.
עיין שם והטה ליבך למוזיקה.
סועריםאני:)))))
פרטי נאזיויק
איזה מעניין!נחלת
יש אלפי סוגי פסיכוזות, למה דווקא זו מעניינת?פשוט אני..
היו לו שני חלומות בנושא המוות,
לי היו הרבה יותר...
באמת לא הצלחתי להבין מה מיוחד
אבל אלו היו חלונות שעושה רושם שממשנחלת
מתארים חווית מוות קליני, כפי שכתוב בחז"ל וכפי שאנשים
שעברו חוויה כזו מתארים.
מאוד מרגש לדעתי. קצת עוזר (לי לפחות) לזכור שיש
משהו מעבר לכל טרדות היום היום, העולם הזה שמרגיש
כל כך מוחשי ואמיתי....המתיקות הזו שהוא מדבר עליה...
יש משהו טוב לצפות לו. לא? (כמובן שמעדיפה לא
לחשוב על בית הדין שם למעלה, כי זה די מצמרר,
אבל לפחות אחר כך....)
ואם גם לך היו או יש חלומות מסוג זה, נשמח לשמוע!
להפךפשוט אני..
אם לפני 400 שנים מישהו היה חולם על מכשיר קטן שנמצא בכף ידו, עם גישה לאינטרנט ואפשרות לראות נטפליקס - זה היה וואו.
אם מישהו חולם היום על זה שיש לו סמארטפון ביד, אין בזה כלום.
כלומר את מתלהבת מזה שהוא חולם על דברים שכבר תוארו ונכתבו בעבר לטענתך, למרות שאין בזה שום דבר מיוחד או מפעים.
מסכימהנעמי28
וגם החוויה של מוות קליני תמיד מלווה עם תיאור אנושי וגופני כל כך.
הנשמה "ראתה אור" הנשמה שמעה קול" "עלתה למעלה" "מלאכים לבנים עם זקנים לבנים"
כל מיני תיאורים שכפופים לחושי הגוף שרק מצביעים על כך שזאת חוויה מוחית ולא על טבעית.
ומנגד המדע שיודע להסביר שבמצבים של חוסר חמצן במוח ומוות קליני יש פעילות מוחית חריגה ואיבוד של תחושת זמן ומרחב.
עשו ניסוי בבית חולים בארה"ב עוד בשנות ה 70די שרוט
הם החליטו לתלות מדף עם מסר עליו אבל שהכיתוב מופנה כלפי מעלה כך שאם הנשמה תרחף למעלה ורואה כל מה שקורה בחדר היא תהיה מסוגלת לקרוא את המסר שכתוב על המדף.
עד היום לא דווח על אף אחד שהצליח לראות מה כתוב שם עד היום.
במחקר הזהנעמי28
לא הצליחו בכלל לשחזר מוות קליני,
אז הוא לא מפריך כלום ולא מאמת כלום,
הוא פשוט לא רלוונטי.
מה הכוונה לא הצליחו לשחזר מוות קליני?די שרוט
הרמבן בשער הגילוליםנקדימון
לאור זה, בוודאי שמוות קליני יהיה חוויה מעורבת מתיאורים של גוף ושל נשמה.
ובלי קשר אפשר לקרוא גם כאן וכאן:
חוויות סף מוות - האם קיים "הסבר מדעי"?
קראתי ואקרא בעיון מאוחר יותרנעמי28
אני לא חוקרת כמוהו ולא בקיאה בנושא אבל כמה נקודות העלו לי סימני שאלה.
הראשונה והעיקרית היא שאי אפשר בצורה לוגית טהורה להוכיח קיום של משהו על טבעי ע"י חורים במדע.
וכל חוקר יודע את זה.
זה שהוא הפריך השערות מדעיות לא מוכיח שום דבר, אולי משאיר מקום להשערות אחרות אבל זה לא יכול לשמש כהוכחה לכלום .
במיוחד במקרים שהם לא דיון פילוסופי אלא ככל הנראה רק עניין של זמן ומחקר עד שהם יתגלו.
(ואני בטוחה שמדענים יחלקו על הטענות שהוא הביא, כי אז מה אם לא כל היפוקסיה מביאה למוות קליני, האם זה מוכיח שבמצבים מסוימים בשילוב מסוים היא לא גורמת לזה? ואז מה אם לא הצליחו לשחזר מוות מוחי בצורה יזומה עם סמי הזיה, זה מוכיח משהו?)
אחת הטענות שלו שהזיכרון של מוות קליני מאוד חד וזה מוזר שהוא מתרחש במצב מוחי כזה?
מי אמר? אולי דווקא במצבים כאלה המוח חד מאוד?
יש כל כך מעט מקרים וגם הם מפוקפקים מדי שכל תשובה החלטית לכל כיוון בנושא הזה היא מפוקפקת בעיניי.
לכן מוות קליני מעולם לא היתה הוכחה בשבילי לקיום או אי קיום של נשמה או משהו על טבעי בכל מצב אמוני שהייתי בו.
הוא לא בא להוכיח על ידי חורים במדענקדימון
הוא בא לפנות את הדרך לסבירות שהוא רוצה להביא מהעדויות שהוא סוקר במאמר השני.
ויש לו עוד כמה פוסטים בפייסבוק על הנושא. אפשר לחפש בדף שלו את המילים "סף מוות".
לגבי הדיון הפילוסופי זה לא ממש מדויק (לפחות אצלו). באופן כללי הוא אנטי-מטריאליסט ויש לו מאמרים גם על זה.
החומר, בהגדרה, לא יכול להיות חזות הכל - וממילא בעולם שלו יש מקום להסברים נוספים. לזה הוא חותר למעשה.
האם המוח קולט את התודעה או יוצר אותה? הוא עצמו בכלל יאמר לך שהוא מחזיק באידאליזם (גם על זה הוא כתב)
והתודעה בכלל היא זו שמייצרת את המוח ואת המציאות באופן כללי. המפגש בין התודעות הוא החוויה הקולקטיבית שלנו.
כדתיים, אנחנו בכל מקרה יוצאים מנקודת המוצא של התורה ושל המסורת. זו הקטגוריה השלישית של מקורות הידע: עדות.
אגב, בהקשר למה שהזכרתי מהרמבן, בדיוק נזכרתי שהרב שטיינזלץ זצ"ל כתב בספרו "נשמה" שה"אני" של האדם הוא כעין
תופעה לעצמה. נקודת המפגש בין הגוף לנשמה היא שיוצרת את ה"אני" וכשמתרחש מוות אז אותו "אני" נפרד לחלקיו.
אני מניח שהוא מבסס את זה באופן די ברור על משל הפיסח והעיוור שמופיע בגמרא. תובנה מעניינת שעולה מכאן מהדהדת לי
בדמיון מרוחק את תפיסה הבודהיסטית על כך שכל "אני" (או "עצמי") הוא למעשה אשליה (אני'צה ואנאטה).
בוודאי שקיום או אי קיוםנעמי28
של נשמה הוא דיון פילוסופי ענק.
העניין הוא, שהוא ימשיך להתקיים גם אם המדע יביא הסבר מדעי וחותך למוות קליני.
יש כמות מועטת של מידע והשערות שבעיקר מתבססות על סיפורים מפוקפקים וחורים במחקר מדעי (שלא מתאפשר כל כך כי איך אפשר לחקור תופעה שכמעט לא קורית ושאי אפשר לשחזר אותה בצורה יזומה?)
לכן- כל העניין של מוות קליני
כרגע לא רלוונטי לדיון הפילוסופי .
ומי שבוחר להאמין בגללו או לא להאמין בגללו לדעתי טועה מאוד.
אה, כמובןנקדימון
נכון. לוקח כנראה זמן (שנה?) להתנתק לגמרי.נחלת
אגב, חז"ל מתארים בדיוק כך מה שקורה לנשמה לאחר המוות;
והם אמינים עלי יותר מכל מחקר מדעי איזה שהוא.
אגב, חברה שעברה ניתוח קשה ראתה מלמעלה
את כל פרטי הניתוח, שמעה את חילופי הדברים
בין הרופאים, הצוות. הכל.
היא היתה רופאה בעצמה.
איך אפשר להסביר משהו שלא כפוף לחושי הגוף?נפשי תערוג
לכן גם אם חוו משהו. אין להם יכולת להסביר לך אותו בלי להשתמש בכלים גשמיים
ראית את הסרטון?נעמי28
הוא מדבר על חלום אבל חלום שכאילו נותן הצצה לעולמות עליונים ולא מוות קליני, אבל חוויה דומה.
הוא ראה את חמיו, עומד על הרגליים, כשלהבה יוצאת לו מהחזה.
כלומר חיזיון של עולם רוחני, עם תיאור של גוף גשמי לגמרי,
למה שחמיו בעולם הבא יהיה בגוף גשמי לגמרי?
לא יותר הגיוני שהוא חלם עליו כי הוא ביקר אותו כמה שעות לפני?
וכמו שפשוט אני כתב, כדי שיחשב כהוכחה שקרה משהו על טבעי, גם אם כפופים למגבלות השכל בתיאור שלו, לפחות משהו מזה צריך להיות לא ידוע בעולם ומעולמות נסתרים.
אני לא מתחברת לסיפורים האלה, הם לא שקרנים אבל הפרשנות שלהם לחוויה לא בהכרח אמת.
איזה מין שאלה זו?נקדימון
בעלת האוב של שרול העלתה את שמואל והוא נראה לה כאדם. נשמה רוחנית שהחיים קלטו אותה בדרכם שלהם.
כנ"ל לחזיונות של הנביאים.
כמו שכבר הבאתי מהרמב"ן, כל זמן שיש לגוף לאדם החווה אז זה יעבור דרך הרשמים האלה. מה גם שאולי אין הכי נמי הנשמות והעולם שלהן דומה לעולם החומרי באיזה אופן, כמו שאפלטון הציע שהעולם הוא צל של עולם האידאות. מה זה אימר על האידאות? איך הן נראות?
ייתכן והתיאור של האדם הוא מהירהורי ליבו, מעורבב בהזיות וכדומה - אבל העירעור לא יכול לבוא מצורת התיאורים.
לפעמים אני חושבתנחלת
שהעולם הבא מאוד קרוב (לא פיסית, אבל אני לא י ודעת להסביר איך) לעולם שלנו.
אבל הוא הרבה הרבה הרבה......יותר עמוק . אמיתי. מוחשי (כן!). הוא נוגע בעולם
שלנו איךשהוא וגם דומה לו, אבל אחרת.
לא לנסות לדחוק אותי לפינה, בבקשה, כי אני לא יודעת להסביר.
נזכרת שפעם ראיתי פלקט: מה שיותר גבוה, יותר עמוק.
אין לי מושגנקדימוןאחרונה
וטיפ לחיים: לברוח מפלקטים. אלה סיסמאות שנותנות תחושה של חוכמה מיסתורית, ומצמצמות את החשיבה.
לגמרי ולחלוטין לא מסכימה איתך!נחלת
מסוג הדבריםנעמי28
סתם לידיעהאריק מהדרום
לא מדובר בסרטון הזה בכלל על חווית סף המוות בכלל.
מדובר על משהו חמור יותר שיתכן ואסור מבחינת היהדות ומיתתו בחנק, צריך עיון.
לא הבנתי. מחילהנחלת
הוא לא מדבר על מה שקורה אחרי המוותאריק מהדרום
עצות לחיים שהייתם נותנים לצעירים (18-22)ל המשוגע היחידי
במידה והייתם יודעים שהם יקשיבו לכם, ומה שתגידו יכול לשנות להם את החיים.
(@אני
)))) , @פשוט אני.. מוזמנים לענות
)
שתקשיב לעצמךShandy
תלמד מה שאתה אוהב ורןצה
פרנסה זה משמיים
אבל בעבודה שאתה אוהב ונהנה יש יותר ברכה
תהנה כמה שאתה יכול
אל תדחה חלומות כי אחר כך לא תמיד יהיה לך זמן ואפשרות להגשים...
ואם אתה לא יודע זה הזמן לברר אותם.
ואם אין לך יכולת אז תתחיל להגשים אותם בקטן
כל פעם
נגיד דוגמא אני רוצה להיות אמנית קרמיה
אבל אין לי כרגע זמן או אפשרות לנסוע ללמוד מקצועי
אז אני אתחיל עם סדנה קטנה באזור שלי ואז בהמשך אלמד מקצועי
אני רוצה לטייל בחול מסביב לעולם
אין לי מספיק כסף
אז אתחיל בטיול אחד
או קודם פה בארץ אם לא טיילתי בה כבר
וכו וכו יש אפשרות לתת מלא דוגמאות.
אה ואל תוותר על עצמך בשביל אחרים
אתה יכןל להתפשר או לעזור
אבל אתה הכי חשוב
כי אנשים מתחלפים לנו בחיים בקצב מהיר הם לא שווים שתוותר על עצמך אם גם ככה הם הולכים.
אה ואם קשה לך מותר לך לקחת הפסקה מהכל אבל בתנאי שאתה ממשיך
מותר לך שיהיה קשה ומותר לך לעצור והאמת שלפעמים זה ממולץ מדי פעם בטוח השגרה איך אני עכשיו האם אני בסדר? מאושר?
האם זה מקדם אותי לעבר החלומות והעתיד שלי?
) לגביי לימודים כן זה סבל אבל שווה כי בסוף
תעשה מה שאתה אוהב אבל תמצא באמת מקצוע שכם תוך גדי למידה תהנה(
יפה, אהבתי ממש, תודה.ל המשוגע היחידי
במשפט אחדמשה
הקשבה עצמית
מודעות עצמית
ולהיות במקום שלך ולא בריצוי של אחרים.
(וביותר משפטים)?ל המשוגע היחידי
אם אתה מסכים להרחיב קצת איך מגיעים לזה,
אני אשמח, תודה ממש.
הרבה זמן לבד בלי הסחות דעת. לא אנשים ולא מדיהמשה
מקלדת של מחשב זה אחלה. גם עט ונייר. גם זמן שבו אתה מדבר בחופשיות עם הבורא או עם אדם שלא נמצא לידך אבל אתה מדמיין שהוא שם. זה לא כל כך משנה מה אתה עושה, העיקר זה להוריד את המחסום של היום יום ולנסות להבין באמת איך הדברים אצלך עובדים ומה גורם לך להתקדם או מכשיל אותך.
הממ.חתול זמני
– לא לקנות רכב לפני שמתארגנים על עבודה יציבה ומשכורת טובה
– לא להיכנס לשום חובות חוץ ממשכנתא
– ללמוד לבשל כן גם אם זה לוקח זמן
– לא התחתנת עם אף מעסיק אם רע לך תעזוב אלא אם כן אתה מרוויח יותר ממה שאתה מפסיד
– יש עבודות טובות וכיפיות
– עדיף להרוויח פחות וליהנות יותר בגבולות הסביר
– עדיף מקצוע כיפי יותר מאשר משהו שאתה לא אוהב בגבולות הסביר
– לקחת חופשים לעשות כיף שימותו כל השאר
יפה, מעניין, תודה על התגובה.ל המשוגע היחידי
אני זוכר שכבר שדיברתי איתך פה על החיים שאתה חווה כחתול זמני,
אז אני יכול להגיד לך שזה נשמע הרבה עצות בסגנון כזה.
זה עצות מאוד חשובות, אבל נשמע לי שהם רק טיפים לחיים,
ובשבילי חסר פה קצת משהו יותר עמוק לחיים מאשר כסף וכיף...
כחתול זמני, מה שמעניין אותי זה כסף וכיף.חתול זמני
אלה פשוט מקומות שנפלתי בהם חזק וחבל שלא ייעצו לי (או שלפחות לא הפנמתי את העצות) מראש. אולי חוץ מהקטע של הרכב (אין לי רישיון ולא מתכוון להוציא).
איזה סגנון עצות היית רוצה?
העצה הכי טובה שאני חי לפיה היא לחיות את החיים שלי בדיוק כפי שאני רוצה. לבנות עולם משלי בדיוק לפי הסגנון שמוצא חן בעיניי.
העצה שכתבת עכשיו נוגעת בנקודה הכללית שהתכוונתיל המשוגע היחידי
לחיות את החיים בדרך שאני רוצה, זה באמת חשוב מאוד. תודה
קראתי פעם בסבא מסלבודקה כמדומניחתול זמני
שהאדם מצווה להידמות לבוראו,
וכשם שהקב"ה ברא את העולם, כך האדם עצמו צריך לברוא עולם (בעזרת התורה ויכולותיו האישיות)
מה שלא יהיה, לא לשכוח שהחיים נגמריםנחלת
מתי שהוא....לחתור ולהשקיע באיזון הנכון בין הגשמיות לרוחניות,
לזכור תמיד את המטרה, כיהודים.
אהבתי ממש את זה-Lavender
– עדיף להרוויח פחות וליהנות יותר בגבולות הסביר
בעבר יצא לי לקרוא כתבה על אנשים שמעדיפים לחיות בדרך חיים הזאת, והאמת שאהבתי ממש.
זה ממש לא סותרזיויק
הכל עניין יחסיLavender
גם מי שמרוויח הרבה ועובד מעט יחסית- עדיין יכול לעבוד פחות
בדיוקזיויק
לא הכרחי אבל עבור האדם הממוצע כןחתול זמני
ככל שמשקיעים יותר בקריירה בין אם ברמה של יותר שעות נוספות / זמינות אחרי שעות העבודה / כו' (או לחילופין לימודים השתלמויות) ככה לרוב מטפסים בסולם
ודי קל להגיע למצב של יותר מדי עבודה ביחס לרמת ההשתכרות שבאמת נדרשת ככה שה"פינוק" עולה בזמן ובבריאות יותר ממה שהוא שווה
עצותoo
לא באמת משנות חיים
רק שינוי- שיפור עצמי פנימי ויישום שלו
שיפור עצמי משיגים ע"י
ניסוי וטעייה
התבוננות/ הקשבה עצמית וסביבתית
אומץ
לקיחת אחריות
אולי אפשר לשנות את זה ל:ל המשוגע היחידי
הדרכה שהייתם נותנים.
נראלי שזה גם מה שהתכוונתי,
וענית על זה יפה, תודה
מסכים מאודנקדימון
לפתח את האישיותLavender
את יכולת ניהול הרגשות, דחיית סיפוקים.
לקחת את החיים ברצינות, להשקיע ולהתמיד. אבל לא לשכוח לרגע לכייף ולשמוח בכל הטוב שיש לנו.
ולקבל את מה שה' שולח לנו באהבה(:
יפהזיויק
תחסוך ותשקיע כמה שאתה יכולאריק מהדרום
במדדים רחבים ותנצל את הריבית דריבית.
תלמד מקצוע שיפרס אותך ולא תחביב יקר שיקטלג אותך כחכם.
בכל מה שנוגע לדייטים, תלך יד ביד עם ה', הוא יכוון אותך.
לרכוש השכלה גבוההshaulreznik
אפילו בתחום זניח כלשהו, כי לניירת יש משמעות אצל הרבה מעסיקים, בדגש על המגזר הציבורי.
וגם לשמור על הבריאות - בכל מקרה, החל מגיל 35 פחות או יותר, הגוף מתחיל להישבר, ולקראת גיל 40 מרבית האנשים יסבלו מבעיה כרונית אחת לפחות. אז למה להעמיס?
נ. ב. תתחתנו בגיל מוקדם, בגבולות הסביר. לקראת גיל 50 עדיף להיות הורה לבני 20+ ולהשקיע בעצמך (ע"ע מצב הבריאות) מאשר להמשיך ולהתרוצץ עם הילדוד'ס.
בהנחה ופניך למגזר הציבוריאריק מהדרום
שזה מעט מאוד משרות במדינה ששואפת לקפיטליזם.
דווקא את זה הייתי מייעץ לא ללכת כי רוב האקדמיה היא בזבוז זמן וכסף בשוק החופשי למעט תחומים מאוד מסויימים STEM, משפטים וראיית חשבון, זה בגדול.
הוראה ורפואה ופרה רפואה גם כן אבל הם מכוונים למגזר הציבורי.
רוב רובה של האקדמיה מיותרת ואנשים כדי להתפרנס עדיף שילמדו אשכרה מקצוע מעשי.
דיפלומה כלשהי היא סוג של תעודת ביטוחshaulreznik
שפותחת דלתות נוספות. אותו בעל מקצוע מעשי יכול לחוות פיטורין/למאוס במקצוע, ואז התואר שבידיו יאפשר לו להוציא תעודת הוראה, לעשות הסבה וגם להתברג אל תוך המגזר הציבורי שעדיין מונה מאות אלפי עובדים.
זה היה שייך למאה העשרים, לא למאה העשרים ואחתאריק מהדרום
כאשר פסיכולוג עובר מסכת עינויים של 9 שנים לפחות (אם הוא מתקתק שני תארים ומתאם והתמחות לא כולל פסיכומטרי) כדי להרוויח פחות מאינסטלטור או שליח וולט הוא ישאל כמה פעמים בחייו האם זה היה שווה את זה? להתחיל עשור לתוך הקריירה ולהפסיד חצי מהפנסיה שהיתה יכולה להיות לו כשליח וולט בגללל אפקט הריבית דריבית, הוא צריך להיות פסיכולוג עם סופר אמביציות ותודעת שליחות מטורפת כדי לענות כן.
אני לא נגד האקדמיה אבל חוגים שלמים ומחלות הפכו מיותרים לחלוטין, מתי בפעם האחרונה ראית מודעת דרושים שמחפשים בעל תואר במנהל עסקים תואר ראשון? ועדיין זה אחד התארים הראשונים הכי נחשקים בשוק, למה? אילון מאסק אמר שסוחרי סמים מבינים במנהל עסקים יותר מ95 אחוז מהמרצים למנע"ס.
מסגר או מעליתן קודם כל לא יפטרו אותו כל כך מהר כי השוק לא מוצף במסגרים ומעליתנים מה שאין כן בבעלי תארים מיותרים וגם אם יפטרו אותו הם ימצאו עבודה חדשה תוך זמן מאוד מאוד קצר.
ואם ימאס במקצוע תמיד אפשר לעשות הסבה, לא חייבים תואר בעבור זה.
בגדול אני מסכים איתך שתואר הוא כמו ביטוח, אבל כמו ביטוח של מכונית חדשה מהמפעל, אתה מקבל ביטוח על השנה הראשונה אבל אתה מפסיד 60 אחוז מהערך של המכונית תוך 4 שנים, זה ביטוח שממש כדאי לא לקבל אותו, אתה חושק במכונית חדשה אין בעיה אבל יש לזה מחיר, אל תצא פראייר, להיות בעל תואר מיותר זה להיות פראייר ברמה מטורפת.
לא להכניס את הראש לפה של אריהדי שרוט
איזי איזי. תמיד. בכל תחום.נפש חיה.
הכל עובר אבל הזמן לא חוזרלאחדשהאחרונה
לצבור חוויות, משמעויות וגם כאלה שהן סתם לכיף.
לא להתרגש מנפילות ומדברים, ללמוד לקום להתנער ולהמשיך הלאה.
אף אחד לא חי את החיים בשבילך, תבחר ותלך לאן שהלב והראש גם יחד מושכים.
שאלהנחלת
האם מכירים מישהו יהודי הידוע ומוכר כרצף טוב? מקצועי?
בירושלים או בסביבתה, או מוכנים לעבוד בירושלים?
הרצפה שלנו די מבקשת את זה, למרות שאני לא בטוחה
שהמניע שלי לגמרי טהור לחלוטין...
הוא חייב להיות הגון כאדם וגם במחיר.
פשוט, לא יכולה עם ערבים המסתובבים בבית...
תודה!
ליאביש אי שם.
ליאב כבביה
מה שלומך?
אתה יכול לראות אותי עכשיו?
אולי אתה מידי עסוק שם למעלה
בדיוק מקבלים את פניך במחול ובשיר
אולי אתה בדיוק במעבר ולא מבין מה קורה איתך
אולי אתה מדבר עם הקדוש ברוך הוא
אולי אתה מתפנק לך על קערת תותים שמה בגן עדן
ליאב
ראיתי אותך פעם?
נפגשנו?
אולי באוטובוס?
אולי פעם ראיתי אותך ואמרתי, איזה חייל חתיך?
מה אתה חושב עכשיו
פתאום הכל מובן לך?
טוב לך?
אם טוב לך אז למה כולנו חיים כאן בכלל
בוא נעוף לנו לשם ויהיה לנו טוב
ליאב
על מה אתה מתבונן עכשיו
מה נראה לך שם מלמעלה
מה אתה מבין פתאום
מה אתה מגלה
ליאב
אני מתגעגעת אליך ומקנאה ועצובה
ואני לא מכירה אותך
ואתה הגנת עלי בחירוף נפש
ואתה לחמת
ואתה חיית פה במשך כל החיים שלך
ואתה היית פה כשנהרגו חיילים נוספים
ואתה שהית פה בשמחת תורה
ואתה יודע מה אנחנו מרגישים עכשיו
ואתה עכשיו אתה
ואתה זה שקרוב
ועל שמך יש אסון. אסון הטנק
היית מצחיק, ליאב?
אהבת את השם שלך?
אהבת את הים?
על מה חלמת אתמול?
אתה בכלל אוהב דגים?
אתה רב יותר עם אחותך או אחיך?
תודה ליאב. תודה
מעניין אם גם את הגבה השניה אתה יודע להרים
בהצלחה לך עם הכל שם למעלה
תהנה, תכייף, תבלה
תמסור לנו ד"ש
תמסור לאלוקים ד"ש מאיתנו
ממני
כואבזיויק
חזק וכואבעיניים טובות
וואו.
😞אינגידאחרונה
אם הייתם פותחים פורום חדש, מה היה הנושא?זיויק
השאלות של זיויקנקדימון
😂😂😂😂Lavender
101 דברים שימושיים לעשות בגרוויטציה 0די שרוט
תתחילפשוט אני..
אוקיי. משחק דוקים.די שרוט
בהמרת המתח הדרמטי בשעמום קיומי
בגרוויטציה רגילה, דוקים הוא משחק של עצבים מתוחים, נשימה עצורה ואצבעות רועדות. בגרוויטציה אפס, המשחק הופך רשמית לדבר הקל ביותר ביקום כולו.
אפס אחוזי פסילה: אתה יכול לגשת לדוק הצהוב, להעיף אותו עם האגודל, לתפוס אותו בשיניים או לעשות איתו ג'אגלינג. מכיוון ששאר הדוקים נמצאים כעת במרחק של שלושה מטרים ממנו ונעים לכיוון המטבח, אין שום דרך פיזית להיפסל.
ניצחון מובטח: המשחק מוגדר כהצלחה מוחלטת ב-100% מהמקרים. אתה תמיד מנצח. הבעיה היא, שברגע שאתה מבין שאתה לא יכול להפסיד, אתה נאלץ להתמודד עם העובדה שאתה פשוט אדם בוגר שרודף אחרי חתיכות פלסטיק צבעוניות שצפות בחלל.
כנראה שצריך להציע ל NASA לאמץ את רעיון הדוקיםפ.א.
לאסטרונאוטים בתחנת החלל הבינלאומית.. 😃
בינתיים יש תיעוד של משחקים אחרים בתנאי חוסר גרוויטציה…
Gemini אומר:
למרות שלוח הזמנים של האסטרונאוטים בתחנת החלל הבינלאומית (ISS) עמוס ומחושב בדיוק של דקות, יש להם גם זמן פנוי (בעיקר בסופי שבוע ובערבים). פסיכולוגים של נאס"א מעודדים אותם מאוד לשחק, שכן משחקים קבוצתיים חיוניים לשמירה על בריאותם המנטלית, הפגת השעמום וחיזוק הגיבוש החברתי.
התנאים הייחודיים של חוסר כבידה (מיקרו-כבידה) שינו לחלוטין את הדרך שבה הם משחקים, והובילו לכמה המצאות ומשחקים מרתקים:
## 1. משחקי קופסה (בגרסת החלל)
משחקי קופסה רגילים הם סכנה בחלל – חייל שנופל או קובייה שנזרקת עלולים לרחף לתוך מערכות אוורור או מכשירים רגישים. לכן, המשחקים עברו התאמה מיוחדת:
* **שחמט חלל:** משחק השחמט פופולרי מאוד בתחנה (במיוחד בקרב הקוסמונאוטים הרוסים). לוחות השחמט בחלל אינם מגנטיים (כדי לא להפריע למערכות האלקטרוניות בתחנה), אלא משתמשים ב**ולקרו (צמדן)**. כל כלי וכל משבצת מצוידים בולקרו כדי שהכלים יישארו במקומם. בעבר אף נערכו משחקי שחמט היסטוריים בין אסטרונאוטים בחלל לבין אנשים על כדור הארץ.
* **סקרבל (Scrabble):** האסטרונאוט הקנדי המפורסם כריס הדפילד לקח איתו גרסת נסיעות של סקרבל. גם כאן, כל אות קטנה הוצמדה ללוח באמצעות ולקרו. הדפילד סיפר שאם אות אחת הייתה מתעופפת, לרוב היו מוצאים אותה בסופו של דבר במסנני האוויר של התחנה.
## 2. משחקי וידאו
מכשירים אלקטרוניים קטנים וקלים הם אידיאליים לחלל:
* **טטריס ו-Game Boy:** בשנת 1993, הקוסמונאוט אלכסנדר סרברוב לקח איתו מכשיר גיים בוי ומשחק טטריס לתחנת החלל "מיר" (קדם-תחנת החלל הבינלאומית). בכך הוא הפך לאדם הראשון ששיחק במשחק וידאו בחלל. הגיים בוי הזה נמכר מאוחר יותר במכירה פומבית בלמעלה מ-1,200 דולר.
* **StarCraft:** האסטרונאוט דניאל בארי לקח איתו עותק של משחק האסטרטגיה המפורסם *StarCraft* לתחנה בשנת 1999, וסיפר שזו הייתה דרך נהדרת עבורו להתחבר למשפחתו שנשארה מאחור.
* **מציאות רבודה (AR):** בשנים האחרונות נאס"א שלחה לתחנה משקפי *HoloLens* של מיקרוסופט (לצרכי עבודה). האסטרונאוטים ניצלו אותם גם כדי לשחק במשחקי מציאות רבודה כמו *RoboRaid*, שבו הם "יורים" בלייזרים על חייזרים וירטואליים שפורצים מקירות התחנה האמיתיים.
## 3. ספורט ומשחקים פיזיים מומצאים
החלק המאושר ביותר של הפנאי מוקדש לניצול חוסר הכבידה כדי להמציא משחקים שאי אפשר לשחק בכדור הארץ:
* **"חץ וקשת" ודרטס חלל:** כריס הדפילד המציא גרסת דארטס (חיצים) בטוחה לחלל (שכן חיצים חדים מסוכנים מדי). הוא בנה חץ באמצעות סוללת מצלמה כבדה כראש, אזיקונים כגוף החץ, ונייר כנפיים. החיצים הללו ריחפו באטיות ובאלגנטיות מקצה אחד של הקבינה לקצה השני.
* **אולימפיאדת החלל:** בעת שנערכו משחקים אולימפיים בכדור הארץ, האסטרונאוטים קיימו "אולימפיאדת חלל" משלהם. אחד המשחקים הפופולריים היה **"כדור ללא ידיים"** (No-hand ball) – האסטרונאוטים היו צריכים להעביר כדור פינג-פונג מצד לצד או דרך חישוקים, אך ורק באמצעות נשיפת אוויר מהפה, מבלי לגעת בו בידיים.
* **בייסבול וכדורגל לשחקן בודד:** האסטרונאוט היפני סאטושי פורוקאווה הדגים כיצד בחוסר כבידה אפשר לשחק בייסבול לבד – הוא חבט בכדור עם מחבט, ואז ריחף במהירות עצומה לקצה השני של החדר כדי לתפוס את הכדור שהוא עצמו חבט בו.
> **בונוס היסטורי:** המשחק הפיזי הראשון מחוץ לכדור הארץ לא היה בתחנת החלל, אלא על הירח! ב-1971, האסטרונאוט אלן שפרד (במשימת אפולו 14) הבריח איתו ראש של מחבט גולף ושני כדורים, חבר אותם לכלי איסוף דגימות, וחבט בכדורי גולף על פני הירח. בשל כוח המשיכה החלש, הכדורים עפו למרחק של מאות מטרים.
>
באנג'י בלי חבלאריק מהדרום
עליות מתח. ככה תהיה בכושר שיא בלי להתאמץדי שרוט
עצות לחיים שהייתם נותנים לצעירים (18-22)ל המשוגע היחידי
במידה והייתם יודעים שהם יקשיבו לכם, ומה שתגידו יכול לשנות להם את החיים.
אל תקשיבו לאנשיםאני:)))))
זה רק רעיון לשרשורל המשוגע היחידי
אפשר לפתוח כזה ואז תגידי בו את מה שאת חושבת
אני יודעתאני:)))))
תשקיעו כל מה שיש לכם בביטקוין!פשוט אני..
(אני לא ממליץ לאף אחד להשקיע בהווה, רק אומר מה היה קורה אם הייתי משקיע בגיל 20... זה כמובן לא אומר שגם היום ההשקעה תשתלם)
בוא נניח שהייתי עושה את זהקפיץ
האם הייתי ממשיכה להחזיק עד אמצע 2024? לא בטוח בכלל
למה דווקא עד אמצע 2024?פשוט אני..
ובכל מקרה, אם היית נכנסת לפני 13 שנה, אז היית ברווח עצום וחסר פרופורציות, לא משנה מתי בשנים האחרונות היית יוצאת...
מכיר מישהו שעשה את זה?זיויק
כי זה הבור הגדול שםקפיץ
החלק שקשוח וצריך להאמין שזה שווה את זה, לא כזה עולה. זה קל
וכן, לקנות לפני 13 שנה כנראה היה צעד חכם
איפשהו לפני המסיבת סיום של כיתה ו', הייתי צריכה לקנות קצת ביטקוין.
צודק. מה חשבתי לעצמי
לא אשמתי שאת כ''כ צעירה 😬פשוט אני..
וואו מה התשואה שהשגת?זיויק
מניית טסלה עשתה יותרנפשי תערוג
אנבידיה הרבה יותר
מאיפה הנתונים?פשוט אני..
בשנת 2010 לצורך העניין, ביטקוין אחד היה שווה פחות מחצי דולר. אפילו פחות ב40 סנט.
היום, עם שווי של 64 אלף דולר, הוא גדל פי 160,000
זה כמובן תלוי באיזה יום מדויק בשנה אתה מסתכל, אבל זה הסדר גודל.
מניית טסלה הייתה שווה אז כ-1.3 דולר, היום 400 דולר, כלומר בערך פי 300.
160,000 זה הרבה יותר מ-300. זה 533 פעמים 300.
כלומר אם היית משקיע חצי מהכסף בביטקוין וחצי בטסלה, החצי של הביטקוין היה שווה היום פי 533 לעומת החצי של הטסלה, שכבר מזמן לא היה שווה חצי מההשקעה אלא שברירי אחוזים מההשקעה שלך מרוב שהביטקוין גדל בטירוף.
כוונתי מיום פריצת המטבע לתודעהנפשי תערוג
את טסלה הכירו כבר בשנת 2010, כנ"ל את אנבדיה
אתה הכרת את ביטקוין בשנת 2010?
אני אישית לא, לכן בכלל לא היה לי התלבטות האם להשקיע בו או לא
אבל זו לא הייתה כוונתי...פשוט אני..אחרונה
יש די והותר פורומים נטושים - פשוט לבקש הרשאהפ.א.
לניהול פורום שכיום נטוש
חח אם לא השאלות של זיויק גם צמ"ע יהיה פורום נטוש😂Lavender
חחח אכן נקודה למחשבהאינגיד
😆😆זיויק
חושבת שהייתי רוצה לשאול כל מיני שאלות על תנ"ךנחלת
להיכנס עמוק, לרבדים הנוגעים בחיים. בכללי וגם של היום.
מחפשת סלוגן/ מיתוג/ קונספט לטיול צוות מורותאקונהמטטה
שקשורה לגאולה, צמיחה, חינוך..
אשמח לרעיונות!
תודה
..אריק מהדרום
הקישור מוביל לדיון בפורום של ערוץ 7 שכותרתו **"מחפשת סלוגן/ מיתוג/ קונספט לטיול צוות מורות"**. בפוסט הפותח המשתמשת מבקשת רעיונות למיתוג או סלוגן לטיול צוות מורות, עם חיבור לנושאים של **גאולה, צמיחה וחינוך**. ([ערוץ 7][1])
אם המטרה היא למצוא רעיונות למיתוג כזה, הנה כמה כיוונים אפשריים:
* **מצמיחות גאולה**
* **צועדות אל האור**
* **מחנכות עתיד, בונות תקווה**
* **זרעי חינוך – פריחת גאולה**
* **בדרך לצמיחה משותפת**
* **מאירות את הדרך**
* **מחיבור לצמיחה**
* **משורשים של אמונה לפירות של עשייה**
* **גאולה מתחילה בחינוך**
* **יחד מצמיחות דור של אור**
אם תספר/י:
* גיל התלמידות,
* אופי הצוות (יסודי/תיכון/אולפנה וכו'),
* האם הטיול הוא יום גיבוש, סיכום שנה או פתיחת שנה,
* והאם רוצים סגנון רציני, מרגש או קליל,
אפשר להציע סלוגנים וקונספטים ממוקדים יותר.
[1]: מחפשת סלוגן/ מיתוג/ קונספט לטיול צוות מורות - צעירים מעל עשרים "מחפשת סלוגן/ מיתוג/ קונספט לטיול צוות מורות | ערוץ 7"
אתה מודע לזה שAI זה דבר שיש לכולם? ובחינם?קפיץ
ושאני כבר אחרי הai...אקונהמטטהאחרונה
מרגיש שאין עם מי לדברכתום כואב
ממש כפשוטו, יש פעמים שאני מרגיש חרדות או סוג של דכדוך ולא מוצא אוזן קשבת אז אני כותב לgpt
זה פשוט מצב ח^א
איש מקצוע?זיויק
❤️❤️אריק מהדרום
למה אתה צריך "מישהו" בשביל העצמי שלך?משה
דכדוך וחרדה זה סיבה לעשות עבודה אבל זה לא מוריד את הערך שלך או משהו כזה.
תמיד צריך מישוכתום כואב
למה לצאת מנקודת ההנחה הזאת?חתול זמני
מה עומד ביסוד התחושה הזאת?
– אם יש לך מחשבות לא מאורגנות, אז אוקיי, שיחה זאת אחת מיני דרכים רבות לסדר אותן (ובכלל, לא כל המחשבות צריכות סידור, לפעמים עדיף פשוט לתת לעצמך לחיות את ההווה).
– אם זה כדי ש"יבינו אותך", מה בעצם נותנת העובדה ש"מבינים אותך"? יש בזה תועלת מטפיזית, מעבר למה שאתה מייחס סובייקטיבית לעובדה הזאת?
– אם זאת תחושת בדידות, האין משהו אחר, כיפי, שתוכל לעשות כדי למלא את החלל הריק?
קראתי פעם בספר של פסיכיאטר נחשב שחלק גדול מהחוסן שלנו הוא היכולת ליצור מעין "הורה פנימי" או "מדריך פנימי" או איך שלא תרצה לקרוא לזה. בן־זוג פנימי. קבוצת מעודדות פנימית. לא ממש כדמות, אלא כפונקציה שדוחפת אותך, נותנת לך כוחות, אתה יכול לדבר איתה (יענו, לא במובן של חבר דמיוני, אלא פונקציה פנימית בתוכך שמסוגלת לנתח – גם לאו דווקא לנתח, אלא יותר כמו "לסדר" את עולמך הרגשי).
הוא מציע דרך מעשית?אינגיד
לא זוכר כבר מה היה שם,חתול זמני
זה נושא שהזכיר אותו בדרך אגב בהקשר של הפרעת אישיות גבולית כמדומני כך שלא היה שם הסבר אבל בגדול אפשר לגשת לזה מכמה כיוונים שונים.
במסגרת הכללית, האדם הוא כמו חֶברה בע"מ קטנה. כשהוא נולד, אין לו מושג מכלום וכל הפונקציות שלו הן במיקור חוץ (חום ביטחון מזון היגיינה תשומת לב צרכים רגשיים). בהדרגה ככל שאדם צובר ניסיון בחיים ככה הוא יכול לבצע יותר ויותר פונקציות לבד, עד שהוא מגיע לאיזשהו אקוויליבריום מסוים שבו הדברים "עובדים" (גם אם לא בהכרח באופן אופטימלי).
אז נניח אקוויליבריום לא אופטימלי: בן־אדם חי לבד אבל לא יודע לנקות ולא יודע לבשל. זה אומר שאו שהוא חי רעב בזבל, או שהוא מבזבז המון כסף על שירותי משק בית + אוכל בחוץ (=מיקור חוץ). אלא שאוכל בחוץ יכול להיות יקר ולא תמיד זמין. ולפעמים המנקה מבטלת. אז אם בשלב מסוים נמאס לו הוא פותח את ספר ההוראות של המטאטא ומתחיל לטאטא. וגם לומד איך מכינים חביתה בסיסית. כן זה קשה ומטורף אבל אנשים עושים את זה מי היה מאמין. ככה זה גם בהרבה חברות, בתור התחלה קונים כל־מיני שירותים במיקור חוץ עד שזה נהיה יקר ולא משתלם וכבר יותר קל להכניס את הידע הזה לתוך החברה ו"לעשות זאת בעצמך".
היות ורבים צרכי האדם, לכל אחד יש איזה עניין שמצריך דגש מיוחד. למשל יש אנשים שמאוד קשה להם לקבל החלטות. אז או שהם יכולים "להתעלק" על מישהו החלטי (אם זה עובד זה עובד אין לי בעיה, אבל אם זה לא עובד אז...) או להתחיל להעסיק בתוך המוח שלהם "יועץ אסטרטגי פנימי". פשוט ללמוד לקבל החלטות.
או מישהו אחר שמאוד סובל משעמום. אז אפשר להציק בלי הפסקה לחברה הכי טובה... או להקים מערכת בידור פנימית אצלך בתוך הראש! זה הרעיון. וברגע שיש לך כל הכוחות הנפלאים האלה, ממילא אתה חושש פחות כי אתה יכול לעשות הכל ולהתגבר על הכל.
זה נשמע כמו פסיכולוגיה בשקל אבל האמת לא ממש רציני קראתי על זה וגם דיברתי על זה עם אנשי מקצוע בשיחות מטא והתלהבו מזה מאוד.
אז ראשית תתחיל מלשאול את עצמך: איזה איש מקצוע פנימי הייתי צריך? או מה הייתי רוצה לדעת לעשות? הזכרת לצורך העניין חרדה, דע לך, יש הרבה מאוד דברים שאפשר לעשות עם חרדה – אם בהקשר של מיינדפולנס/קרקוע/תרגילים פיזיים/קוגנטיבי. נושא שנחקר המון. לא הכל בהכרח עובד מושלם, אבל למה לא לנסות לחקור את הנושא? מה עוזר לחרדה? במקום שתהיה תלוי לחלוטין בחסדי מישהו שיצטרך "להכיל" אותך ולהקשיב לך כו' למה לא תכיל את עצמך? או בנושא של קבלת החלטות: לקפוץ למים, לפתח כל־מיני כלים שעוזרים לקבל החלטות (רשימת בעד ונגד ו־CUTOFF או דברים בסגנון), או בנושא של בדידות: להיות אתה החבר הכי טוב שלך.
בקיצור תחשוב לגבי זה אני לא יכול לומר לך בדיוק מה אתה צריך או איך בדיוק תיראה הפונקציה של "החבר הפנימי" אצלך אישית אבל חושבני שזה כיוון פצצה.
אני לא פותח השירשוראינגיד
אבל תודה בכל אופן.
התגובות שלך נוטות להחכים (או לפחות לתת תחושה כזו).
אה לא שמתי לב.חתול זמני
כן ידוע שתגובותיי נכתבות בחכמה חתולית זמנית מופלאה (או לפחות נותנות תחושה כזאת).
אני תוההאינגיד
מה יקרה כשייגמר הזמן. מה אז יעשה החתול? או למה הוא ייהפך...
אבל עזוב.. אסור לנצל"ש שירשורים של אחרים.
בדקתי את הנושא,חתול זמני
חתולים אחרי שהם מגיעים לגיל מופלג הזנב שלהם מתפצל לשניים והם הופכים לנֶקוֹמַטַה.

....אילת השחר
בלי קשר לפותח השרשור מרגישה שזו זעקה שמבקשת להיזעק, ולי יש עכשיו מילים עבורה אז מניחה אותן פה :
למה צריך מישהו?
בהכי פשוט - כי ככה.
וביותר מילים - כי ככה העולם בנוי.
העולם בכללותו, בטבעו, בנוי על מערכות יחסים (בין אם מערכות גומלין הדדיות, טפיליות או במערכות אחרות).
גם היצורים הכי סוליסטיים בעולם, גם בעולם הצומח וגם בעולם החי, מנהלים מערכת יחסים עם יצורים אחרים בסביבתם.
מייצרים תקשורת מסויימת, בפרט עם בני מינם.
ואם הם כך...
על אחת כמה וכמה בני אדם.
בני אדם בנויים לחיות בסביבה של חברה וקהילה כזו שמאפשרת תמיכה ועזרה הדדית.
ועם כמה שאפשר למצוא מיליון סיבות למה אנחנו לא באמת זקוקים למישהו, ושיש פתרונות אחרים, בפועל בחיים עצמם אנחנו לא בנויים ללבד הזה לאורך זמן.
לא אני אמרתי, התורה מלמדת אותנו.
הרבה מאוד מהמצוות שאנחנו לומדים עליהן בתורה ומבקשים לקיים בחיינו, נוגעות לבין אדם לחברו ולדרך לייצר חיי חברה וקהילה תקינים ובריאים, מחברים ומחוברים לנשמה שלנו, הפרטית והכללית.
הן נוגעות ומלמדות אותנו לגבי ההיבטים הרגישים והעדינים ביותר במרקם החיים המורכב, מתוך תשומת הלב לפרטים השונים שמרכיבים את הכלל. ואת זה לומדים גם מהנהגותיהם של אבותינו ומנהיגינו לאורך הדורות.
הבחינה של לא טוב היות האדם לבדו, היא בסיס ויסוד לא רק בהיבט הזוגי, אלא גם בהיבט החברתי העמוק.
להתהלך בעולם תקופות ארוכות בתחושה של אין עם מי לדבר, אין מי שיקשיב... זה נורא.
קשר עם אדם קרוב שנמצא שם, פשוט נמצא שם גם אם אין לו דברים חכמים מדי לומר, זה צורך בסיסי.
שכשרוצים לשתף במשהו שמח או סתמי, או לפרוק מהלב, יש מי שנמצא שם לשמוע ולאסוף, ולחזק... והוא עושה את זה מהלב (ולא צריך לשלם ולפנות זמן ביומן כדי שזה יקרה).
שכשרוצים לחלוק זמן איכות שנותן כח וממלא, יש עם מי לתכנן ולעשות וליהנות.
וזה הרבה לפני שבכלל מגיעים לניתוחים פסיכולוגיים, טיפולים, בניית חוסן פנימי, תקשורת מיטיבה של ההורה עם הילד הפנימי ודומיהם.
כי זה הרבה לפני ה'תבינו'.
זה עוד ברמת ה'תראו'.
פשוט תראו אותי, במובן הכי פשוט ובמובן הכי עמוק.
אי אפשר לאמוד בכלל את הערך של חברות אמת נוכחת בחיים של האדם וכמה זה בפשטות נותן חיים.
יש לנו כח לתת חיים בהתעניינות פשוטה וכנה,
אז בואו ניתן חיים!
ולא צריך ללמוד רפואה או פסיכולוגיה בשביל זה...
אלא פשוט להיות שם עם הלב בענווה.
ורק להקשיב ללב שזועק שזה כל מה שהוא צריך עכשיו.
נוכחות והקשבה.
(חשוב לי לומר שאין בדברים שלי כדי להפנות אצבע מאשימה כלפי אי מי, במיוחד לא כלפי כותב התגובה. נעזרתי בתגובה הזו כדי להמשיך לעולם את המילים שביקשו לצאת ולעורר על מה שהתבקש).
מהן למעשה האפשרויות?חתול זמני
אפשר לתת מקום ללב לזעוק את בדידותו כמה שרוצים גם לקבל את המקום הזה באהבה ובהכלה.
השאלה שלי היא האם זה משהו שמזיז קדימה.
אם חברויות אמת משמעותיות וזמינות אכן יכולות לתת מענה הולם, אז למה לא, אם זה עובד זה עובד.
אלא שעל־סמך המצב שמתאר פותח השרשור, מה אפשר לייעץ בכיוון הזה? לפנות לאנשים ברחוב? לעבור על האלפון מבית הספר ולנסות לחדש חברויות נשכחות? לחפש חברים במרשתת? כאילו, אין בעיה, אם זה עובד, זה עובד...
כשהמשאבים האלה אינם זמינים אפשר אכן להיות שקוע במשבר קיומי, אבל חושבני שאין זו גזירת גורל כי אפשר לעשות גם מסע אל הנפש פנימה ולמצוא שם באר מים חיים. אם אין לחם נאכל עוגות.
במקור קראתי את הרעיון ביחס להפרעת אישיות גבולית שזה מצב שבו הצורך לא יודע שובע לכן בלתי־פתיר באמצעים חיצוניים ברמה הגיונית. מה שמצריך שינוי מערכתי. כלומר אם הדרך הזו חסומה אז מנסים משהו אחר. לא באתי לשלול שום גישה או רעיון אחר אלא רק לתת את הכיוון שלי בתקווה שהוא יכול לעזור כחלק ממגוון רעיונות.
///
במאמר מוסגר כחתול זמני איני חברתי במיוחד לכן "פשוט תראו אותי" פשוט לא אינטואיטיבי בשבילי ברמה שזה לא ממש אומר לי כלום. כאילו, אני מבין שלאנשים אחרים זה כן מובן מאליו... אבל זאת דווקא ההזדמנות שלי לנצל את מקומי המוזר כנקודת ארכימדס להציע מבט שונה גם אם הוא קצת מתכתי ופרגמטי מהמצופה.
...אילת השחר
הכתיבה שלי נבעה ממקום אחר, ולא ממקום שמבקש לתת עצה או פתרון מעשי. אם הייתי רוצה להשיא עצה הייתי עושה את זה באופן מכוון ומדוייק לשואל, ובמרחב שמאפשר לו להרגיש בנח לשתף באמת מה שיושב על הלב ולא בפורום ציבורי.
הכתיבה שלי באה לעורר אותנו להיות יותר ברגישות ותשומת לב שכשפוגשים אדם שזועק אני צריך מישהו אנושי שיהיה בנוכחות, לחפש את הדרך איך להיות עבורו באופן שייטיב איתו באמת, כמו שהוא צריך.
לא כמו שאנחנו חושבים שהוא צריך להתמודד בלעדינו.
ובמחילה מראש, אני לא אכנס לניתוחים לגבי כל העניינים שהבאת, למרות שיש לי מה לומר, מהסיבה הפשוטה שזה לא העניין שלי כרגע.
העניין שלי הוא לומר שמעבר לכל הניתוחים והכלים הנפלאים שיכולים להיות בעולם לתמיכה אישית ופנימית במצבים שונים, והם אכן יכולים להיות משמעותיים ותומכים, בנקודת היסוד יש לכולנו לב ורגש וצורך אנושי... ושנזכור את זה.
ברור ששני צדדים למטבע,חתול זמני
כחתול זמני אני מציג צד מסוים 
יש שני צדדים לזהמשה
צד אחד זה שאנחנו צריכים להיות מדוייקים. ולא "תלויים" בצד השני. שיש לנו ביטחון עצמי ועמידה בעולם.
והצד השני - אדם באמת נולד רוצה וצריך את החברה שלו, וההתפתחות הרגשית שלנו היא דרך מערכות יחסים. ופה כתבת את זה מאוד מאוד יפה וטוב בהרבה ממני.
והאמת היא שאנחנו מטיילים בין שניהם. מצד אחד לרצות בת זוג, מצד שני לא להיות תלוי בה ולא להתרסק רגשית אם היא מרגישה רע.
מצד אחד לרצות חברים, מצד שני להציב להם גבול כשהם נהיים מנצלים ולדעת להרגיש ולנווט מה טוב לי ומה לא.
מצד אחד להיות "ילד טוב" להורים. ומצד שני לא לאבד את עצמי בריצוי שלהם. להציב להם גבולות ולזכור שכיבוד אב זה משל אב.
ואחרי שכתבתי שיש שני צדדיםמשה
@אילת השחר התגובה שלך פה הייתה מטורפת בדיוק שלה. אני תמיד אכתוב שיש שני צדדים בגלל שבאמת יש שני צדדים ובגלל הרקע שלי שחייב לשים דגש על הצד המנוגד. אבל לפני כן - וואו.
❤️נעמי28
כדאי למצוא מטפל
זה בהחלט מקל שיש את מי לשתף אבל לא פותר בכלל את הבעיה
לא יודע אם שיתוף של אדם זר יעזור לי.כתום כואב
לא מדובר רק בשיתוףנעמי28
בעיקר הכוונה הדרכה וגם אוזן קשבת.
אני חושבת שכל עוד תולים את ה"הצלה" שלנו במישהו אחר, אנחנו אומללים.
חבר קרוב זה מנחם, אבל הוא לא יכול להיות הצלה, גם לא בן זוג.
גם כמה כובד זה מפיל עליהם, להציל אותנו.
לכן יש מטפלים, שגם הם לא יצילו אותך אבל ידעו להדריך אותך איך לעזור לעצמך.
דאגה בלב איש ישיחנה, אומרים חז"לנחלת
בין השאר, יכולת הדיבור, ניתנה לנו גם בשל כך;
לענ"ד, שלושת התשובות נכונות. זה תלוי גם באדם, עד כמה יש לו אותו עצמו בפנימיותו.
ואפילו אם כן, כל אדם זקוק למישהו שיוכל להשיח את ליבו לפניו. אני חושבת.
תלוי גם בנסיבות, במה האדם עבר וכו'.
גם באישיות שלו, אולי. יש אנשים סגורים יותר שמיטיבים או לא), להתמודד עם
רגשות וסיטואציות שונות בעצמם, ושאין או לא יכולים להרגיש שיש להם צורך
במישהו נוסף.
וכמובן, אפשר לכתוב לעצמך ולנסות להבהיר לעצמך למה וממה החרדה וכו'.
אבל ללא אדם אמין וקרוב שאפשר לבטוח בו, זה קשה, לרוב בני האדם,
נדמה לי.
אין כמו חבר/ה טובים שמכילים ויודעים גם לתת כיוון מחשבה קצת
שונה.. אבל העיקר הוא עצם ההקשבה; יש מישהו שאכפת לו ממני,
שמכיר אותי, שלא ישפוט אותי, שיקבל אותי כמות שאני.
ואולי זה מצריך כוח פנימי וחוסן פנימי ומשמעת עצמית רגשית
חזקה מאוד, כי להיות יכולים להסתדר לבד.
מה עם לשוחח עם השם? לא יכול יותר, אני חרד, אני בודד,
עזור לי..
אין בכלל ספק שהוא יענה, יפנה....צריך רק לנסות להקשיב
ולראות איך הוא עושה זאת.
במאמר מוסגר~ מישהו קרא את "בדד" של חוקר הקוטב
ריצ'רד בירד?
שם הוא הלך להתבודד מתוך בחירה, באי שם, בקוטב
הדרומי (אם איני טועה).
הוא "עבד" על עצמו חזק אבל זה היה...ק ש ה.
ולבסוף נזקק לאנשים. אמנם לא רק בקטע הרגשי,
אבל נזקק. ועוד איך.
חייב למצוא מישהו לדבר איתו. לדעתי.
אתה אולי יכול לבחור במישהו כאןנחלת
שנשמע לך רגיש ומתאים לשטוח לפניו את לבך?
בפרטי. בינתיים, עד שתמצא אדם שתוכל לסמוך עליו
ולדבר עמו פנים מול פנים.
אף אחד כאן לא מכיר את אף אחד. ולמרות
זאת ובעצם, הודות לכך, אנשים מדברים על
נושאים אישיים ורגישים. זה טוב. אולי שווה
לנסות? בינתיים?
אז מה כן? מה כן?נחלת
יש גם עצות פשוטות להקלנחלת
כמו לקחת את עצמך לטיול. בחוץ. זה מכניס קצת לפרופורציות.
מה עם נשימות? יש מישהו באינטרנט שמדבר על 4 נשימות
כדי להרגע. איני זוכרת מיהו. מדען העוסק במדעי המוח נדמה לי.
כדאי לחפש טיפים ועצות בעניין הזה.
וגם לא להיבהל מהחרדה כשהיא מגיעה. אפשר לקבל
אותה בסבר פנים יפות, בלי להיבהל, ואולי היא תימוג.
אבל אולי, זה לא במקום לדבר עם מישהו. מקצועי או שמבין ומכיל.
ויכול לשפוך נקודת אור על הרגשות הלא נחמדים האלה.
בזמניooאחרונה
חרדה/ דכדוך
לא כדאי לחפש אוזן קשבת
אלא פתרון אישי/ מקצועי
ורק בזמן מאוזן יותר
לחפש להיות בסביבה יותר תומכת ומקשיבה
ואז אם יגיעו זמנים קשים
אולי תהיה יותר הקשבה
(וגיפיטי יכול אולי לתת קצת מענה בינתיים)