מה המקור שמותרלטוס לחו"לבשביל קברות צדיקיםסולי הגינגי"
..שמחה ואמונה
לפי הידוע לי -ii
/////////////יאירו
שלנסוע*יאירו
דעת רבינו האמיתית!!!! זה קצת ארוך 3 דקות ואתם בחוץחמו
דעת רבינו! תקדיש 4 דקותחמו
השדי חמד מתיר לצאת ואומר שזה מצווה רבה!!!!!!!!!!!!חמו
לגבי היציאה יש חילוקי דעותotk100
אבל אתה צריך לזכור שאם נניח אתה נוסע בראש השנה אז אתה מפסיד את כל מצוות היום! - לדמשל אתה לא שומע תקיעת שופר כי אתה חייב לשמוע בר"ה תקיעה בשופר אלא כדי לא לשכוח את מצוות שופר לכשתחזור לארץ ישראל !
ובעצם כל מצווה שאתה מקיים בחו"ל אתה מקיים כדי לא לשכוח אותה!! החיוב האמיתי של המצוות הוא רק בארץ ישראל !
נ.ב.
לדעתי הבעייה היותר גדולה היא נסיעה בשלוש הרגלים ,
אני מניח שאתה באמת מאמין בביאת המשיח כל יום ולאומן לצורך הענין אתה נוסע כמה ימים לפני הרגל והגיוני מאוד שיבוא המשיח כמה ימים לפני הרגל ואז נבנה את בית המקדש ואתה בטוח לא תספיק לחזור לארץ לפני הרגל......!
אני גם לא יודע איך אפשר להתפלל תפילת ר"ה שכל כולה מדברת על א"י בחו"ל ??? מה תתפלל "...ובגלל הצדיק גלינו מארצנו ונתרחקנו מעל אדמתנו..." ????)
אין שום חיוב מהתורהשמחה ואמונה
רק אציין -ii
דעת מיעוט.שמחה ואמונה
לא נכון !otk100
ואם הרב שלי יגיד לי לאכול חזיר אז גם אני יאכל חזיר ???
כשרבי נחמן דיבר על נסיעה לאומן לר"ה כמעט לא היו בארץ ישראל יהודים !!!
והתורה הגדירה בדיוק בשביל מה מותר לנסוע לחו"ל ! "תורה,פרנסה,אשה" ואל תבלבלו לי במוח שבאומן אתם לומדים תורה יותר טוב מאשר בירושלים !!!
נ.ב.
"אפילו אומר לך על שמאל שהוא ימין ועל ימין שהוא שמאל" נאמר על רבך המובהק שפוסק הלכה ספציפית לך וכמובן שהוא צריך להסביר לך את הסיבות לפסיקה ולהוכיח לך שהוא צודק !!
אתה יכול להתנגדשמחה ואמונה
אם איזה צדיק יאמר ליgolani
אם זה סתם רב- צודק גם אני לאשמחה ואמונה
כל רב שבעולם שלא יוכיח לי את זה.golani
ואם הוא לא יוכיח לך את זה?שמחה ואמונה
חח יש בזה "מחלוקת" בין המקורות...ii
ספרי דברים פיסקא קנד
לא תסור מן התורה אשר יגידו לך, ימין ושמאל, אפילו מראים בעיניך על ימין שהוא שמאל ועל שמאל שהוא ימין שמע להם.
[זה גם בבבלי איפושהו..]
ירושלמי מסכת הוריות פרק א דף מה עמוד ד /ה"א
יכול אם יאמרו לך על ימין שהיא שמאל ועל שמאל שהיא ימין תשמע להם? תלמוד לומר: ללכת ימין ושמאל. שיאמרו לך על ימין שהוא ימין ועל שמאל שהיא שמאל.
אבל למעשה נפסק כמקור הראשון..
למה שאני יאמין לרב בענייני העולם הזה?פיתון
כי רב זה דעת תורהשמחה ואמונה
אבל צריך לדעת שרב הואii
רב הוא רב רק לענייני רוח? זהו?שמחה ואמונה
ברור שלא...ii
את התורה א אני יכניס לתוך החיים האישיים שליgolani
שמעתי שיש שטועניםgolani
בנוסף לכול מה שאמרו, שולחן ערוך, סוף סימן תקס"ח-'ערבות הדדית'
>>ii
אף אחד לא האשים....יהודי מרמ"ג
רבינו אמר:יהודי מרמ"ג
עד שאותו אדם יגיע לר' נחמן הפאות כבר יתייבשו.קראתיך
אני הבנתי....יהודי מרמ"ג
לא חשבתי שהוא באמת התכוון שהפאות יהיו רטובות..קראתיך
נ.ב.יהודי מרמ"ג
אם זה טרנד חולף- אסור!!!!!!!no name102
לכל מי שבאמת רוצה לדעת את דעת רבינוחמו
לכל מי שרוצה לדעת את דעת רבינו האמיתית....חמו
אין שום בעיהgust me
דבר אחד יש לי להגיד לכולכם בשרשור הזה והוא:אנונימי (פותח)אחרונה





הילולת רבנו הקדושאשר ברא
באיזה איזור בארץ?ברגוע
ירושליםאשר ברא
תבדקי על "חוט של חסד"שלג דאשתקד
לא רוצה שום קשר לברלנדאשר ברא
התכוונתי לומרשלג דאשתקדאחרונה
געגועצאצא
וואי אני לא מאמין שאני לא באומן...
יש בי רצון מטורף להיות שם עכשיו
ישר כוח על הזכות להיות בארץ ישראלפשוט אני..
שתזכה שרבנו יזמין אותך אליו בקרוב ממש!אשר בראאחרונה
אומן ראש השנההרשפון הנודד
מי כבר סגר כרטיס ומי עוד עובד על זה?
סבסוד נסיעה לאומן בפעם הראשונהMza
מחפשת שיעורים בליקוטי מוהר"ןרק להידבק בצדיק
היי
אני מחפשת סדרת שיעורים בליקוטי מוהרן שמסודרת לפי הסדר של התורות שאפשר לשמוע אותם וללמוד איתם את הס"ק
אם מישהו מכיר רב שיש לו שיעורים אני אשמח לשמוע..
תודה!
ממליץ לקנות דיסק אונקי שיעורים של הרב טייכנרמבקש אמונה
אני קניתי לא מזמן, עולה 180 שקל, ולדעתי, שווה כל שקל! על כל ליקוטי מוהר"ן מסודר, וגם על חגים.
מסביר הכל ממש יפה וברור ומוריד את הכל למעשה
אני גם חיפשתי שיעורים על הספר מהאינטרנט ולא מצאתי, עד שגיליתי את זה באתר "ברסלב נייעס"
יש שם שיעורים שלו לשמיעה ישירה אבל לא הכל. את יכולה לשמוע ולשפוט אם זה מתאים לך
להלן קישור שיש בו גם שיעור וגם פרטים על הדיסק אונקי
תורה ה' תניינא 'תִּקְעוּ אֱמוּנָה': שיעור מפי הגר"ש טייכנר #01 |♪ » ברסלב נייעס
תודה!רק להידבק בצדיק
השיערים הולכים גם לפי הסדר של התורות?
כן. הכל מסודר שם בתיקיותמבקש אמונהאחרונה
אשמח לשמוע מכם על הסיפור הנלצע
לפני שאשלח אגיד מה שאלתי ובקשתי.
1 - אשמח לפירוש לסיפור. מה הנמשל?
2- שאלה שתופיע בסוף הסיפור .
וֹד שָׁמַעְתִּי מֵהָאִישׁ הַנַּ"ל שֶׁשָּׁמַע בְּשֵׁם רַבֵּנוּ הַקָּדוֹשׁ שֶׁסִּפֵּר מָשָׁל לְעִנְיַן מַה שֶּׁצְּרִיכִין לְדַבֵּר עִם אֲנָשִׁים בְּיִרְאַת שָׁמַיִם וְזֶהוּ. פַּעַם אַחַת הָיָה גְּבִיר גָּדוֹל שֶׁהָיוּ לוֹ כַּמָּה אֲלָפִים וּרְבָבוֹת. עָשָׂה הֶעָשִׁיר הַנַּ"ל פְּקֻדָּה וְאָמַר כָּל מִי שֶׁצָּרִיךְ לִלְווֹת מָעוֹת יָבוֹא אֶצְלוֹ וְהוּא יַלְוֵהוּ מִסְּתָמָא הָיוּ עַל זֶה בַּעֲלָנִים [קוֹפְצִים] הַרְבֵּה וּבָאוּ אֶצְלוֹ אֲנָשִׁים הַרְבֵּה וְלָווּ אֶצְלוֹ מָעוֹת. וְהַגְּבִיר הַנַּ"ל הָיָה אֶצְלוֹ פִּנְקָס עַל כָּל הַנַּ"ל. פַּעַם אַחַת לָקַח הַפִּנְקָס בְּיָדוֹ וְהִתְחִיל לְעַיֵּן בּוֹ וְרָאָה שֶׁהוֹצִיא הַרְבֵּה מָעוֹת מְאד עַל עֵסֶק הַהַלְוָאוֹת וְאֵין אִישׁ שָׁם עַל לֵב שֶׁיָּבוֹא לְהַחֲזִיר וְלִפְרעַ לוֹ מַה שֶּׁלָּוָה מִמֶּנּוּ. מִסְּתָמָא חָרָה לוֹ עַל זֶה, וְהָיָה לוֹ עַגְמַת נֶפֶשׁ. בְּתוֹךְ הַלּוֹוִים הַנַּ"ל הָיָה אִישׁ אֶחָד שֶׁלָּוָה גַּם כֵּן אֵצֶל הַגְּבִיר וְאִבֵּד וְהִפְסִיד הַמָּעוֹת בְּאֵיזֶה מַשָּׂא וּמַתָּן עַד שֶׁלּא הָיָה לוֹ מִמָּה לִפְרעַ חוֹבוֹ וְהָיוּ לוֹ יִסּוּרִים גְּדוֹלִים מִזֶּה. הַיְנוּ שֶׁהָאִישׁ הַנַּ"ל הָיָה לוֹ יִסּוּרִים גְּדוֹלִים מִזֶּה שֶׁאֵין לוֹ לִפְרעַ חוֹבוֹ. וְהִתְיַשֵּׁב הָאִישׁ הַנַּ"ל בְּדַעְתּוֹ, שֶׁעַל כָּל פָּנִים צָרִיךְ לְהִתְרָאוֹת פָּנִים עִם הַגְּבִיר וּלְסַפֵּר לוֹ כָּל לִבּוֹ, בַּאֲשֶׁר שֶׁהוּא אָנוּס בְּדָבָר וְכוּ'. וּבָא אֵצֶל הַגְּבִיר וְהִתְחִיל לְסַפֵּר לְפָנָיו לִבּוֹ בַּאֲשֶׁר שֶׁאֵיךְ שֶׁקִּבֵּל אֶצְלוֹ מָעוֹת בְּהַלְוָאָה וְהִגִּיעַ זְמַן פֵּרָעוֹן וְאֵין לוֹ מִמָּה לְשַׁלֵּם כִּי הִפְסִיד הַמָּעוֹת וְאֵינוֹ יוֹדֵעַ כְּלָל לָשִׁית עֵצוֹת בְּנַפְשׁוֹ מַה לַּעֲשׂוֹת בָּזֶה. וְעָנָה הַגְּבִיר וְאָמַר לוֹ מָה אִכְפַּת לִי הַמָּעוֹת הַמַּגִּיעַ אֶצְלְךָ כִּי מַה נֶּחְשָׁב אֶצְלִי סַךְ קָטָן כָּזֶה שֶׁאַתָּה חַיָּב לִי כְּשֶׁתְּסַלֵּק אוֹ לְהֶפֶךְ נֶגֶד סַךְ הַכּוֹלֵל מֵהַהַלְוָאוֹת אֲשֶׁר עוֹלֶה לַאֲלָפִים וְלִרְבָבוֹת. עַל כֵּן רְצוֹנִי שֶׁתֵּלֵךְ אֵצֶל כָּל הַלּוֹוִים שֶׁלִּי וְתִתְבַּע אוֹתָם וְתַזְכִּיר אוֹתָם שֶׁהֵם חַיָּבִים לִי כָּל כָּךְ מָעוֹת וְלָמָה אֵין מְסַלְּקִין לִי. וַאֲפִילּוּ אִם לא יִפְרְעוּ וִיסַלְּקוּ אֶת הַכּל רַק כָּל אֶחָד יִתֵּן וִיסַלֵּק מְעַט מֵחוֹבוֹ גַּם כֵּן יַעֲלֶה אֲלָפִים פְּעָמִים כְּמוֹ סַךְ כָּל הַחוֹב וְהַלְוָאָה שֶׁלְּךָ. וְהַנִּמְשָׁל מוּבָן מִמֵּילָא וְהָבֵן
אשמח להבין , מה בכך ש1,000,000 שח למשל הם הרבה יותר מהחוב שלי שהוא על סך 300 שח? סוף סוף את החוב שלי לא שילמתי.. וכמובן מה זה אומר ברוחניות?
שכוייח...
אומןאשר ברא
אף פעם לא הייתי אצל רבנו.
ולפני התשובה הייתי בחוץ לארץ..
קשה לי לחשוב על לצאת מהארץ (בכללי) עכשיו אחרי כבר כמה שנים טובים שנהיה לי חיבור חד משמעי עם ארץ ישראל.
ובכל זאת אומרים לי שאצל רבנו זה משהו אחר.
האם זה ממש משהו אחר יותר מלהיות אצל הרשב"י?
כי לרשב"י לקח 17 שנים להזמין אותי בפעם הראשונה ועוד שנתיים בפעם השנייה.
רעיונות? מחשבות? הגיגים?
תודה!