וורט כיס - כאשר הינכם עוצרים להנאתכם טרמפים ואז פתאום אתם מוצאים את עצמכם שומעים ת'נהג אומר: "נו, אתה בחור ישיבה, תן ככה איזה חידוש טוב על הפרשה" ואתם רוצים לעצוק לו: 'זה שאנחנו בישיבה/אולפנא, לא אומר שאנחנו גדולי הדור, ומה נראה לך, יש לנו חידושים בשרוול?!' (אבל - פאדיחה. הוא יזרוק אתכם מהרכב...

) או > כאשר אתם מוציאים ת'צמכם יושבים בסעודת שבת עם כולם ופתאום מגלים שהשירת 'יחי אדונינו מורינו ורבינו צדיק דורנו' מכוונת הישר אליכם ומכה בכם בכדי שתקומו לומר חידוש מול כל החברים והרבנים...
למקרים כאלה (האמינו לי - מנסיון לא נעים...

) ועוד, כדאי שיהיה 'וורט כיס' ביד. זהו וורט (ד"ת בלע"ז) קצר שבעזרתו אתה 'משתיק' את התוקף אותך. קיצור, מושלם לבעלי כיפות/חצאיות וכל מיני ירקות...
-------
לכיס ימין >> 
שואל הרבי מקוצק: כתוב שמשה ממנה אחראים על העם, 'ראשי מאות', 'ראשי עשרות' וכדו'.
נשאלת השאלה: איך משה לא חשש לכבודם? שהרי ישנם חלק שממונים על משרה יותר קטנה מהאחר - והם יעלבו כאשר יראו שחבריהם ממונים על משרה יותר מכובדת מהם, אז איך משה לא חשש שיקפידו עליו בגלל כבודם?!
אלא, שבתוך כל המעלות שהיו באנשים הממונים האלו, מוזכר שהם היו: 'אנשי אמת'.
ו...אנשי אמת - אומר הרבי מקוצק - אלו אנשים שלא מייחסים חשיבות לכבוד. הם יודעים שהכבוד הוא דבר חולף. שהוא הבל. ממילא, ידע משה שכאלה אנשים לא יעלבו ולא יקפידו עליו, משום שהם 'אנשי אמת' ויודעים שהכבוד הוא שקר ולכן לא חשש למנותם כל אחד על משרה אחרת...
------
לכיס שמאל >> 
וַיֵּצֵא משֶׁה לִקְרַאת חתְנוֹ, וַיִּשְׁתַּחוּ וַיִּשַּׁק לוֹ, וַיִּשְׁאֲלוּ אִישׁ לְרֵעֵהוּ, לְשָׁלוֹם וגו'
אומר רש"י:
וישתחו וישק לו - "איני יודע מי השתחוה למי כשהוא אומר איש לרעהו מי הקרוי איש זה משה שנאמר והאיש משה"
לכן, בגלל שמוזכר על משה בלשון 'איש' במקום אחר, אז גם כאן שכתוב איש הכוונה למשה.
הזוי = מוזר. הרי גם על יתרו מוזכר את המילה 'איש', אז אולי מדובר כאן 'איש' = יתרו?! [וַיּוֹאֶל מֹשֶׁה, לָשֶׁבֶת אֶת-הָאִישׁ = יתרו]
אלא, עונה ה - "חתם סופר" > לא לומדים מהמילה איש בלבד. אלא - מהענין שנאמר על המשה היכן שכתוב עליו את המילה איש = 'והאיש משה עניו מאוד'. האא, משה עניו מאוד?! אז זה ברור שמשה רבינו לא יחכה עד שישתחוו לו וישקו לו, אלא הוא יעשה את הפעולה, הוא יכבד קודם. וזה הפשט בדברים שמביא רשי על הפסוק הנ"ל.
-------
לא יודע מה איתכם, אבל אני לא משתמש בכיס האחורי ככה ש... 
יאלה צדיקים וצדיקות, בעז"ה שנזכה כולנו להיות אנשי אמת ולהגיע לצדקותו של משה רבינו עליו השלום -
שבאמת, כל אחד ואחת מאתינו מסוגל להגיע לצדקות כזו במרחב שונה לכל אחד ואחד.
הופ. למעלה, למעלה --- 
שבת שלום ומבורכת לכל עם ישראל. בעז"ה שנזכה להרבה גשמי ברכה וכל טוב לכל עם ישראל.
א-מ-ן!
