מישהו יכול להסביר לי את זה...אני הנני כאינני

פעם אחת ולתמיד - אילו אולפנות הן ברמת דתית גבוהה ומה השוני ביניהם (מה הדגש בכל אחת, במה זה בא לביטוי)? אשמח לכמה שיותר הסתכלויות (דהיינו, אל תדלגו אם ראיתם שענו כבר...)!

אזרוק כמהadvfb
בהרן
כפר פינס
מעלה לבונה
רעיה
תהילה
טהר
ואאאווו יש מלא הבדלים בניהם!!הכול לטובה!

בגדול , בגישה בכול!!!

זה כול אולפנא דוסית מסגנון אחר לגמרי!!!

לא דומה!!  בכלל ..

אם באלך בפרטי אפרט לך .. כי אין לי כוח ממש לפרט פה..

או שאחר כך אני יפרט..שאני יהיה יותר בנחת..

אממ...אני הנני כאינני

אשמח אם תוכלי לפרט..

זה הכי סטיגמתי שיש, ולכן נכנס למקומות סופר בעייתיים.איכה
אז מתנצלת מראש, ולא לסקול אותי
מי שיש לה דעה אחרת, שתוסיף.

בהרן - דוסיות עירוניסטיות
כפר פינס אני לא מספיק מכירה
מעלה לבונה - יש שם ממש דוסיות, ויש שם פחות. זה סגנון חסידי (ו/או רוחני) וגבעוניסטי.
רעיה - דוסיות מתנחלות
תהילה - ''סמינר לדתיות לאומיות''. ממש ממש דוס וכבד.
טוהר - דוס ממש, חסידי.

וכמובן שזה לא אומר כלום על אחת שלמדה שם ויכול להיות בכל בהכל.
רק מוסיפה על טוהר^מדרשיסטית20
שלמיטב הבנתי זה סטייל קהילת "תורת החיים" של יד בנימין.. נראה לי חשוב לומר את זה.
(ומקווה שאני לא מטעה)
התלבטתי ולכן לא כתבתיאיכה
אבל גם אני יודעת ככה.
זה כבר של צביה...הָיוֹ הָיָה
(אהבתי את ההגדרה של תהילה(מישהו איתי
את יכולה לחדד את ההבדלים האלה:אוויל מחריש
בין מעלה לבונה לרעיה? (גבעוני לעומת מתנחל)
בהר״ן לבין רעיה ומעלה לבונה? (עירוניסטי לעומת מתנחל)
ועם בחורים מאיזה ישיבות בהרניסטיות יוצאות/ מתחתנות? (הבנתי שמעלה לבונה - רמת גן/רמת השרון, רעיה - בית אל/ מרכז))
...אכמל
עירוני ומתנחל זה לא ממש הבדלים ברמה הדוסית אלא יותר מנטלית...


ולכן נראלי בהרן ורעיה די מקביל בישיבות
זה לא ממש מדויקאיכה
כי המנטליות הזו משפיעה בסוף על דברים תכלס.

כמו פתיחות והכרות עם העולם שמחוץ לבועה הדוסית
לא חושבת שיש כבר הבדל בפתיחות..אכמל
אולי פעם היה..
אתה יודע מה ההבדל בין הישיבות?איכה
בעצמך כתבת..

רעיה - יותר בית אל ומרכז.
מעלה לבונה - יצהר וסתם גבעוניסטים שלא בהכרח בישיבה.

אבל אמאלה שזה סטיגמות ברמה אחרת והם ממש ממש לא מדויקות.
אפשר קצת יותר פירוט?אני הנני כאינני

כלומר, מצד המושגים - מה שאני מגדיר כעירונסטית אולי לא נתפס כך בעינייך..

נגיד ברעיהאיכה
פחות בנות ילכו עם מזוודות ובבהרן יהיו יותר.

זה להכנס למלא סטיגמות, נראלי עדיף לעזוב את זה.
אני לא בטוח שזה מאד משנהצהרים
בהנחה שמתחתנים כמה שנים אחרי סיום התיכון
בנות 20-21advfb
יכול להיות רלוונטי
תכלסצהרים
במקרה הטוב הן בחרו ללמוד שם לפני 6-7 שניםפשוט אני..

במקרה הפחות טוב הן בכלל לא בחרו אלא ההורים בחרו עבורן.

 

במה בחירה של נערה בת 14 עוזרת לי כשאני מנסה להבין אם היא מתאימה לי?

 

או שהציפייה היא שיהיה דמיון בין הבוגרות של המוסד, בלי קשר לבחירה ההתחלתית ללמוד שם. כלומר אם המוסד מחנך את כולן בצורה Y, ואני מחפש בחורה מחונכת בצורה Y, אז זה מתאים לי.

 

ובכן... לא.

 

מוסדות לימוד הם לא קו ייצור, אין נוסחה איך לייצר בוגר עם תכונות Y. העובדה שמישהי למדה שם לא אומרת כלום על מי שהיא היום.

אני בחרתי ללמוד בישיבה לפני כמעט סכום כזה של שניםהָיוֹ הָיָה
וזה בהחלט משמעותי.

אני מתקשה שלהניח שאין הבדל רלוונטי בין מי 'למדה בתהילה למי שלמדה באמי''ת...
כן, הקצנתי לשם הדוגמה, אבל העיקרון מובן..

ולמותר לציין שלמרות שמוסד אינו פס ייצור, בהחלט יש לו השפעה על חניכיו. מי שיאמר אחרת הוא בעצם מודה בכישלון המטומטם ביותר שיצרו בני האדם עלי אדמות...
הערה נכונה, אדייק את דברייפשוט אני..
אם אני ארצה בחורה דוסית, אבדוק איך היא היום ולא מה היא בחרה לפני 10 שנים, למרות שסטטיסטית הבחירה שלה לפני 10 שנים יכולה לנבא בצורה טובה את מי שהיא היום.

יש כאלה שיוצאים בשאלהנ או נהיים לייט אחרי שהיו במוסדות הכי דתיים, ויש כאלה שעושים את הכיוון ההפוך.

אני לא חושב שמדובר באחוזים בודדים בלבד, ואני חושב שזה לא קשה לברר על המצב הנוכחי, ובצירוף שתי הסיבות האלה - לדעתי הבירור על הבחירות מלפני כך וכך שנים (ועוד בגיל שבו כ''כ הרבה משתנה) הוא לא הדרך הטובה ביותר למצוא מישהי בסגנון המבוקש.

הרי אם למשל הבחירה בגיל 14 תנבא ב-70% את מי שהיא תהיה בגיל 21, ואין לי דרך טובה יותר לבדוק - אז אין ברירה, נסתפק בבדיקה של 70%. אבל אם יש לי הרבה דרכים אחרות לבדוק (איפה והאם עשתה שירות, איפה והאם עשתה מדרשה, מה היא עושה בימים אלה וכיוצ''ב), אז למה שאלך אחורנית לבדיקה של 70%?
מסכימה.נועה.
אני גם חושבת שאולפנא/ישיבה תיכונית לא בהכרח מעידים על מה שהבן אדם גם אם סיים שם לפני שנתיים. צריך להכיר את הבחור/ה על סמך ההווה.
אבלקל"תאחרונה
יש הבדל בין בחירה של נערה בת 14 לבין בחירה של בחור בן 18
רקע זה עניין משמעותי ואפילו מבחינה סטטיסטיתadvfb
יש לזה משמעות...
כשמסתכלים על הצעה ספציפית אז כדאי באמת להצמד לגוף ההצעה ולא רק להסתפק בנתונים אבל נראה לי שזה יכול לעזור הנתונים הללו. בדרך כלל למי שבא מרקע מסויים יכולים להיות דברים שאצל מישהו אחר יכולים לעורר תהיות. וזה עוזר. ברור שאלו רק תהיות שיכולות לצוף ולא מסקנות ברורות
מה עם צביה מעלה אדומים?בנש"ק

מוכר? ידוע? מה הסגנון?

במעלה אדומיםלגיטימי?

יש בחירה בין שתי מוסדות דתיים לבנות:

אמי"ת וצביה.

כלל אצבע: בכל מקום שיש בו אמי"ת ורשת אחרת (צביה, יב"ע וכו'), אמי"ת נחשב פחות דוסי אבל ברמה מקצועית יותר גבוהה. (שימו לב, זה כלל אצבע!)

צביה מא"ד היא אולפנה חצי פנימייתית, ומשרתת בעיקר את האוכלוסייה של מעלה אדומים+ירושלים. כאולפנה איזורית, יש שם טווח די רחב של בנות.

טווח רחב, אבל נראלי נחשבת אולפנה טובה ודוסיתאנמונימי
לצורך העניין לא לומדות שם רק בנות שמגיעות כי היא אזורית
אלא בנות מרחוק שבוחרות ללמוד שם
להבנתי זה יותר בשנים האחרונותברוקולי


יכול להיות.. באמת יודעת רק מהשנים האחרונותאנמונימי
יכולה לומראכמל
שמכירה משם בנות דוסות אבל יש שם גם ממש לא
אולפנא מצויינתקל"ת
מכילה גם בנות תושבות מעלה אדומים עצמה וגם בנות מירושלים וקרבתה. בדרכ הבנות שבאות מבחוץ ולא ממעלה אדומים עצמה הן הבנות התורניות יותר כי הן בחרו באולפנא לעומת תושבות מעלה אדומים שלרוב לומדות שם כי זה קרוב להם לבית.
אולפנא תורנית וברמה לימודית גבוהה. אבל לא קיצונית דתית כמו תהילה, טוהר וכאלה. יותר מתון.
צריך להבדיל בין מוסדות פנימיתיים לאקסטרניים.לגיטימי?

מוסדות פנימייתים אלו מוסדות שבנות בוחרות להגיע לשם מכל מיני סיבות.

מוסדות אקסטרניים אלו מוסדות שנמצאים לרוב בסמיכות גיאוגרפית למקום המגורים, ולכן סגנון התלמידות ישקף את סגנון התושבים באיזור.

עם זאת, בכל מוסד ישם חריגים. בתגובות אחרות הזכירו שמות של מוסדות - ואני מכירה בוגרות שלהם שהלכו לכל הכיוונים...

 

ומה נחשב אצלך רמה דתית גבוהה?

במה זה מתבטא אצל הבוגרת?

אתה מחפש את המוסד שבוגרת שלו מתפללת הכי הרבה? לומדת הכי הרבה? צניעות? שמירת הלכה? ידיעת הלכה? חסד? חוויה רוחנית?

לגבי הסוף-הָיוֹ הָיָה
אף אחד מאלו זה לא ''רמה דתית גבוהה''.
רמתו של האדם היא באישיות שלו, לא בהופע ה מסויימת כזו או אחרת שלה.
וממילא, בד''כ ההופעות גם חופפות.
אני לא אומר שאין מציאות בה יהיה לאדם קושי בדבר מסויים ולכן בו הוא לא יהיה כ''כ ברמה גבוהה, אבל זה אכן בגלל קושי מסויים, שדורש רף גבוה יותר, מעבר למה שנדרש ממנו בשאר התחומים.
אבל לולי החריגה הזו, אין דבר כזה שרמה דתית תיקבע לפי התנהלות מסויימת ומנותקת מהשאר.

כשאדם מחפש רמה דתית גובהה הוא לא מחפש שום דבר ממה שמנית, הוא לא מחפש הכי הרבה תפילות או הכי הרבה צניעות. הוא מחפש אדם במקום נפשי מסויים. עם יחס מסויים ליידישקייט. עם שאיפות ורצון והזדהות ברמה מסויימת, וכו'. אישיות תורנית.
זאת בדיוק הנקודה, ולכן בעיניי האולפנה לא הכי רלוונטית כדילגיטימי?

למדוד את זה.

בעיניי יש משמעות הרבה יותר גדולה לישיבה (אחרי תיכון), כי זה אומר משהו על השאיפות שלך, שאיננה תלויה במיקום הגיאוגרפי וכו'. כמובן שגם בתוך כל ישיבה יש מנעד רחב של אנשים (בישיבות מסוימות יותר מאחרות).

לבנות זה אכן קצת יותר מורכב - אפשר לעשות הקבלה לעניין המדרשות, אבל צריך לקחת בחשבון שיש בנות שלא הולכות למדרשה בכלל אבל הן כן ברמה דתית גבוהה.

לא מסכיםהָיוֹ הָיָה
לא חושב שמישי הולכת לרעיה, נניח, בשביל ''צניעות'' או ''תפילה''. היא הולכת בגלל ההזדהות הרגשית והרצון להיות תורנית, כאישיות.
וגם החלק של ההשפכה, בואי נאמר שאני רוצה להאמין שגם אולפנות מחנכות אישיות, ולא רק ''תתפללי המון ותלכי עם חצאית ארוכה''. יש למוסד השפעה רבה על האישיות של המתחנך.
זה פחות משנה הסיבה שהיא למדה שם, אלא עצם העובדה שהיא למדה שםאוויל מחריש
בהקשר לכל התגובות שטוענות שהמקום והבחירה בו לא רלוונטיים אחרי הרבה זמן.
בסוף הקודם שאדם למד בו מלמד על החברה של האדם, היבט שיש לו השפעה רבה על האדם עצמו...
לא בהכרח. עונה מהיכרות אישיתאנונימיות
למדתי באחת האולפנות המוזכרות בשרשור כיותר דוסית בפער.
אני ועוד כמה חברות שלי לא קשורות לסגנון בכלל. ובאמת שהעובדה שלמדנו שם לא מעידה עלינו כלום
---חשוף זרוע קדשך

יש גם את אולפנות ראשית ותפארת שלא הוזכרו פה-

אולפנות קטנות וחמודות ממש

רמה דתית גבוהה, סגנון דתי-לאומי חסידי

העבודת ה' נמצאת שם בדיבור ובשיח הרגיל והיומיומי

ראשית ממש חדשה, לא? כבר יש בה בוגרות?מיונז


שנה הבאה לדעתיאיכה
כאילו עכשיו יש שמינית
מתפארת אני מכירה בנות מדהימות ממש ממשחצילוש
באמת הסגנון שם די חסידי, כמו בישיבת נחלת ישראל השכנה..
אני חושב שתלוי מאוד מה הסגנון שלך.מישהו איתי
האולפנות שהוזכרו כאן שייכות בגדול למה שמכונה חרדלים.
יש המון דוסים וביינישים שכמעט ולא מתחתנים עם בנות מהאולפנות האלה.

בהכללה גסה הייתי אומר שהישיבות שמקבילות לאולפנות האלה זה מרכז, הר המור, בית אל, ת"א, מצפה, אלו"מ, יצהר, ר"ג (בגדול..).
כמו שאתה מבין יש עוד המון ישיבות בסגנונות שונים (גוש, ירוחם, ספרדיות יותר ועוד), שהחברה שם מתחתנים עם בנות שלרוב לא למדו באולפנות הנל, כי יש הבדל סגנון ולא בהכרח ברמת היר"ש..

אז תבדוק מה הסגנון החברתי/רוחני שלך ולפי זה תחפש.
וזה כמובן בלי הנק' שבכל מקום יש יוצאות דופן, לשני הצדדים כידוע..
אתה צודק..מיונז

יש עוד כל מיני אולפנות, שאולי הן לא במובהק אולפנות דוסיות ממש כמו רעיה נניח, אבל בהחלט יש לא מעט בנות דוסיות שיוצאות משם...

קרית ארבע, דימונה, מירון, אבן שמואל, דרכי נועם, למרחב...

וגם באולפנות שהן יותר פתוחות ואזוריות, כמו רבבה.. להבה.. עפרה.. אז יש בנות דוסיות..

 

קיצר מסכימה בהחלט שיש יוצאי דופן...

יש לי לא מעט חברות דוסיות ממקומות שלא 'נחשבים' לתורניים במיוחד אלא פשוט למדו באולפנה שהיתה קרובה לבית...

 

קיצר האולפנה מעידה משהו, אבל לא ככ הרבה לדעתי...

מוסיפה גם מירון, אמנה, אבן שמואל, חלוצהבינה.


מכיוון שאינני ראוי להיות הגאון של הדור,חסדי הים

אני חייב להתחתן עם אשה שתהיה מוכנה לגדל את גאון הדור הבא.

"יִבְחַר לָנוּ אֶת נַחֲלָתֵנוּ אֶת גְּאוֹן יַעֲקֹב אֲשֶׁר אָהֵב סֶלָה".

מה הקשר?!הסטורי
חחחחחחח הסטורי אני מדמיין אותך על פי הודעותיךצדיק יסוד עלום

עם וריד נפוח במצח אדום מזעם 💢

פותח האשכול הוא משהו בין טרול לרחפן (ואני נשמר במילותיי)

לא אדום מזעםהסטורי
יותר סקרן, חוויה אנתרופולוגית לנסות להבין את הראש של חסדי.


(לגופם של דברים, הוא לא טרול, גם לא 'רחפן' במובן הפשוט של המושג. אולי כן 'רחפן', במובן שהוא עוסק בדברים מאוד גדולים ורעיונות נשגבים, בלי מספיק 'בסיס ארצי לנאצלות'. מה שיוצר אצלו פער עצום בין האידאות ליכולת לממש אותן בעולם).

אני הייתי מדבר אפילו יותר בחריפות ממךצדיק יסוד עלום
אבל צריך לכבד ומי אנו בלא נימוסינו?
נכון. אבל האם מפני כך נעזוב את האמתחסדי הים

והאידיאות.

"כָּל זֹאת בָּאַתְנוּ וְלֹא שְׁכַחֲנוּךָ וְלֹא שִׁקַּרְנוּ בִּבְרִיתֶךָ. לֹא נָסוֹג אָחוֹר לִבֵּנוּ וַתֵּט אֲשֻׁרֵינוּ מִנִּי אָרְחֶךָ".

האם עם ישראל בגלות שהיה גוף מת עם תורת אמת הנטועה בתוכו, עזב את האידיאות?

לא. עסקנו באמת והרחבנו אותה בציצים ופרחים עד ש-ה' ברחמיו ריחם עלינו . "יְחַיֵּנוּ מִיֹּמָיִם בַּיּוֹם הַשְּׁלִישִׁי יְקִמֵנוּ וְנִחְיֶה לְפָנָיו".

אולי אני בינתיים סריס עץ יבש אבל אני לא יעזוב לעולם את ה' ולימוד תורתו, עד שה' ירחם עלי.

ממש לא לעזובהסטורי
עבר עריכה על ידי הסטורי בתאריך ב' בטבת תשפ"ו 20:22

עבר עריכה על ידי הסטורי בתאריך ב' בטבת תשפ"ו 20:22

אבל להתאמץ למצוא איך מקיימים אותם בפועל בארץ, בלי דמיונות שווא. איך מקיימים בארץ הזאת, לא באיזה עולם של ענני כבוד דמיוניים.

 

המצווה שלך היא לשאת אשה ולפרות ולרבות. כשיוולדו לך בעז"ה בנים המצווה עליך ללמד אותם תורה ולחנך אותם לקיום מצוות. האם הם יצאו גדולי הדור או קטני הדור - לא צריך לעכב אותך או לבלבל אותך כשאתה מחפש אשה מציאותית, 

"בהדי כבשי דרחמנא למה לך - מאי דמפקדת עלייך למעבד!!!"

"כַּלָּה קִשֻּׁרֶיהָ"חסדי הים
עד כמה שאני יודע, תקופת הגאונים הסתיימה ממזמן…נייקיי

איפה שהוא לפני כ 1000 שנים…

הסתיימה עם ירידת קרנה של יהדות בבל והעברת מרכז הכובד למערב

כדאי לפתוח שותי"ם של המאות השניםחסדי הים

האחרונות ולראות מה הם מכנים את חכמי דורם.

על כל פנים, בפסוק בפתיחת השרשור, כמובן רמזתי להחיית ישיבת הגאונים בארץ ישראל.

ישאלו אותך בשמים למה לא הייתקעלעברימבאר
חסדי הים, לא למה לא היית גאון או אבא של גאון (כמו הסיפור על רבי זושא).


כל אדם והתפקיד שלו בעולם. אחד המרבה ואחד הממעיט ובלבד שיכוון לבו לשמים. אני בריה וחברי בריה

אנא לא ר' זושא ידענא אלא מתניתא ידענא:חסדי הים
"לפיכך יהיו אומרים כל אחד ואחד, מתי יגיעו מעשיי למעשה אברהם יצחק ויעקב" (תנא דבי אליהו פרשה כג)
זה שכל אחד צריך לשאול, זה אומר שבהכרחadvfb

כולם צריכים להגיע למעשי האבות?

 

ואם נדייק הכתוב מתקמד במעשים, זה לא בכדי.

הכתוב לא מדבר על המדרגה הרוחנית של האדם.

 

 

אני לא מבין בדרגות רוחניות. אני רקחסדי הים

יודע ש'הברית מנוחה' כותב שאפשר להגיע למדרגות רוחניות יותר גדולים מהדורות הקודמים.

במיוחד בזמן הגאולה, כמו שהרב קוק מאריך בכמה מקומות.

ומי אמר,שאתה לא יכול וראויקעלעברימבאר
להיות בעל דרגה רוחנית גבוהה?
מסכים עם הרישאadvfb
מעשיך כמו אברהם זה לא חייב להיותקעלעברימבאר
כמו גדול הדור. כתוב כמו האבות, לא כמו משה
הכח הזה נטוע בנו מכח האבות להגיעחסדי הים

לדרגתם.

הם הורישו לנו את כח המידות והמעשים שלהם.

(כמעט כולנו לא צאצאים של משה, וגם יש להאריך ברוחב ובעומק שמשה לא הוריש את כוחותיו לדורות הבאים.)

..שפלות רוח

רק תיזהר לא להפיל את הילד בדרך עם הלחץ של התפקיד.

וגם עד כמה שזכור לי "נחית דרגא ונסיב איתתא" וגם שאישה עולה(או נשארת ברמתה) ואינה יורדת, בעוד הגבר יורד. ולכן ידידי וכו

לא ?

"בְּחַבְלֵי אָדָם אֶמְשְׁכֵם בַּעֲבֹתוֹת אַהֲבָהחסדי הים
וָאֶהְיֶה לָהֶם כִּמְרִימֵי עֹל עַל לְחֵיהֶם וְאַט אֵלָיו אוֹכִיל".
אם אתה אדם שמקשיב לאנשיםadvfb

כדאי לך להקשיב לכל האנשים שאומרים לך לרדת מהעץ.

אולי הם טועים, אבל כדאי להקשיב לקול הזה ולקחת אותו ברצינות. אולי הוא אומר משהו, אולי לא.

..צדיק יסוד עלום
עבר עריכה על ידי צדיק יסוד עלום בתאריך ב' בטבת תשפ"ו 13:48

לא חשוב

לרדת מעץ החיים?חסדי הים
"וְעֵץ הַחַיִּים בְּתוֹךְ הַגָּן". "עֵץ חַיִּים הִיא לַמַּחֲזִיקִים בָּהּ וְתֹמְכֶיהָ מְאֻשָּׁר". "פְּרִי צַדִּיק עֵץ חַיִּים. "וְעֵץ חַיִּים תַּאֲוָה בָאָה". "מַרְפֵּא לָשׁוֹן עֵץ חַיִּים".
לא, מעץ הדעת טוב ורעadvfb
"מסטרא דעץ הדעת טוב ורע דקשיר לון ביצר הטוב למהויחסדי הים
עזר בהדייהו".
..advfbאחרונה
מסכים עם הכותרתפשוט אני..
עם ההמשך פחות
הוריו של מר שושני דחפו אותו להיות גדול הדוראריק מהדרום
זה לא הפך את שושני להיות מאושר יותר, בספק אם הפך את הוריו.
לא דברתי על לדחוף. התכוונתי שאני ואשתי לעתידחסדי הים

נבנה בית מלא תורה וקדושה וניתן לו את מרב הכלים להיות גאון הדור, ואם הוא ירצה ויזכה הוא יהיה.

זה לא שנגיד לו תהיה גאון הדור.

"בַּיּוֹם הַהוּא יִהְיֶה צֶמַח ה' לִצְבִי וּלְכָבוֹד וּפְרִי הָאָרֶץ לְגָאוֹן וּלְתִפְאֶרֶת לִפְלֵיטַת יִשְׂרָאֵל".

רב' חסדי, אתה איש חמוד.די שרוט
יש לי בכלל סיכוי?מה כבר ביקשתי

אני יודע שהשאלה בכותרת קצת חריפה מדי אז אסביר...

לא יודע אם זה שייך לפה או לאר"מ אז כותב בשניהם.

עברו כמעט חודשיים מאז שהיא חתכה אותי. (לא יצאתי מאז מסיבה טכנית שקצת מנעה ממני להיפגש, ואני מרגיש שאולי זה קצת הזיק לי שאותה גברת ישבה לי במוח כל הזמן הזה ומצד שני גם עלו לי הרבה תובנות לגביה שלא חשבתי עליהם קודם אז אולי כן היתה מזה גם תועלת...לא משנה, זה לא העיקר. וגם סרו המניעות אז בעז"ה ממשיך.).

הנקודה היא שאני מרגיש שאני אולי קצת רגיש מדי. בכללי בחיים. ובדייטים זה מתפרץ במאתיים אחוז. כבר כתבתי על זה פה פעם אבל אז זה היה בהקשר של פרידות. עכשיו אני מתכוון בהקשר של אישיות.

זה היה הקשר הארוך יחסית הראשון שלי. יצאתי עם כמה בחורות לפניה ועם אף אחת לא התקדמתי באמת וגם תכלס לא היה כל כך שייך. כבר שראיתי את הפרטים שלה בהצעה הרגשתי שזה משהו אחר. וזה באמת היה. הבעיה הגדולה היא שלא הצלחתי באמת לקדם את הקשר. בכל רעיון שעלה לי חששתי שזה ילחיץ אותה, שהיא לא תגיב לזה טוב וכאלה. מפה לשם היא הרגישה שאני לא מוביל מספיק ועל זה (לפחות ככה אמרה) חתכה. היתה לנו שיחה ארוכה מאוד לפני שהיא קיבלה את ההחלטה, והמסר העיקרי שקיבלתי שם הוא "אתה באמת אדם טוב. באמת. לא פגשתי הרבה בחורים כאלה וגם אומרים שזה די נדיר אצל גברים. באמת התנהלת מדהים במהלך כל הקשר. הרגשתי שיש מי שרואה אותי ואכפת לו ממני. גם עוד לא פגשתי מישהו שמבין אותי ככה. יש לך לב כל כך טוב, וזאת אחת ה-תכונות החשובות לי. לכן ממש קשה לי לוותר על זה. באמת רציתי שזה יצליח. אתה מה שאני מחפשת. אבל אני מרגישה שזה לא מה שאני צריכה בחיים. אני צריכה מישהו חזק, יציב, שאני אוכל לסמוך עליו. ומבחינת הרגישות אני מרגישה שאנחנו קצת דומים מדי. וזה לא מה שאני צריכה לפחות בשלב הזה של החיים...".

מה שאני שמעתי זה "היית יכול ממש להצליח בתור בחורה. אתה לא גברי, אתה לא מסוגל לספק לאישה את מה שהיא צריכה בחיים, אתה רגיש מדי, מי שאמור לבכות בבית זה לא אתה זו אני, אין לך ביטחון עצמי, אתה לא החלטי, ובקיצור- בתור חברות היינו יכולות להסתדר יופי, אבל בתור בעל? תשכח מזה."

וכאן אני שואל כבר חודשיים ולא מצליח לקבל תשובה- למה אני אמור לצפות? מאז שאני זוכר את עצמי זה מי שאני. רגיש, מתחשב, אכפתי, דואג, שמח בלשמח מישהו אחר, מתכלב בשביל שמי שאני אוהב יהיה בנוח, וכו. אני לא מחפש מישהי גברית ושנחליף תפקידים. יש בי את הרצון הגברי הבסיסי הזה של לספק משענת, להוביל, להיות הקול השפוי. אבל בפועל זה לא מתבטא. בפועל היא נפגשת מיד עם הלב הטוב שלי, זה משמח אותה שיש גברים כאלה בעולם, ובזה מסתכמת התועלת שלה מהקשר. ואני? אני רק מאבד עוד את מעט הביטחון העצמי שנשאר לי. מי תוכל לראות אותי מעבר? ומי תוכל לאהוב את התכונות האלה באמת? יש מישהי שתשמח בזה שאני לפעמים לוקח דברים ללב והם משפיעים עלי? שאני חווה את העולם בצורה יותר עמוקה? שהלב שלי לא מסוגל לשמוע מישהו ובמיוחד מישהי שמחמיא לי בלי שיעלו לי דמעות?

זה קצת מייאש כל העסק הזה ובמיוחד הכנות שבה היא אמרה שאני אשכרה מה שהיא מחפשת ולמרות זאת החליטה לסיים את זה...

יפה טוב לדעתהפי
ראיתי עכשיו זוג בדייטהפי

הבחורה כמעט מתעלפת מקור

והבחור מדבר על מטבע ביטקון או משו כזה..

הבנת מה אני אומר?

אחי , היא בעולמות עליונים

ביטקוייןמשה

זה באמת מקום לרחף בו.

כמה קשה לומר קר לי?בחור עצוב
בנות תמיד צודקות ובנים תמיד טיפשים וחסרי תשומת לבצדיק יסוד עלום
יותר קשה מלאכול סרטים אחר כך שהוא לא שם לב אלייךיוני.ו.

מה שבטוח.

ושאף אחד לא שם לב אלייך, ולכן את חותכת מעוד אחד ועוד אחד למרות שהייתם יכולים להיות מאוד מתאימים.

תאמיני לי תלמדי הרבה יותר על הבחור אם תחליטי להגיד שקר לך ולבחון את התגובה שלו, מאשר להחליט לבחון אם הוא שם לב שקר לך בכלל מלחתכילה.

בכלל הגישה הזאת היא פוטינציאל להיות כדור שלג מתגלגל לחיי זוגיות מתסכלים.

הוא נדרש לעבוד על עצמו לשים לב יותר לדברים שמפריעים לה בדיוק באותה מידה שהיא נדרשת לעבוד על עצמה להרחיב את תחומי הביטוי וההבעה שלה מולו.

ברור שהיא צריכה להגידהפי
לא ציפיתי שידע לבד
הצעתי לכמה בחורות את המעיל שליבחור עצוב
כולן סירבו. אולי הגיע הזמן לכבס אותו. 
נראה לי שזה בסיסי להיות רגיש למזג האווירadvfb
כדאי שיהיה תשומת לב מצידוארץ השוקולד

אבל אם היא לא יודעת לומר שקר לה זה גם בעיה.

 

ולגבי עצם המקרה, אולי גם לה היה מעניין ממש שהיא לא שמה לב לקור.

חחחח לא נראליהפי

אני צוחקת כי עכשיו שעה אני אומרת לחברה די קר לי בואי לאוטוו כבר

פתאום דוכן של תכשיטים סייל כל הדוכן

מה לא ניקח????


והיא כולה עלק קר לך

הורידה לי את החשק לא לקחתי .

סתם פשוט היה יש ים אנשים


קיצר יש משהו שמעניין לך פחות קר

אבל בדייטים לי ספציפית קפוא

ואני חופרת לבחור שקר לי!

הוא לא יכול לפספס את זה

אז תקבעו מראש במקום סגורבחור עצוב
ואי אני חושבתהפי

שהתסכול הכי גדול שלי בדייט היה שנכנסו למסעדה ואז גילנו שאנחנו בטעות בחלק החיצוני שלה אומנם מקורה אבל חיצוני היה שם קור בלתי נסבל.


שזה קטע זה יחסי  כי עם גברים קפוא לי רצח

ועם חברות שלי חם לי כל הזמן המזגן על חום דולק 

אז אפשר לעבורבחור עצוב

זו לא בושה לומר לבחור שקר לך ותשמחי לעבור.

בסוף המטרה שלו שיהיה לך הכי נוח בעולם כדי שתוכלי להביא את כל כולך לפגישה( וגם להיפך כמובן).


אני אישית הייתי שמח אם מישהו תאמר לי מה יגרום לה להרגיש טוב יותר. 

ברור שאמרתיהפי
סוף טוב הכל טוב?בחור עצוב

יש כאלו שמתפדחות לומר וסתם סובלות. 

אפשר להגיד בטל ומבוטלהפי
לא הבנתיבחור עצוב
קורה לי הרבה בשרשור הזה
אולי זה דייט בין הראשוניםמישהי נשואה

והיא עדיין התפדחה להגיד

אני מקווה שבהמשך היא תגיד שקר לה

את ההרצאות בנושא כלכלה שהיית נושא בפני😂יעל מהדרום
אשה היא לא יועץ השקעותבחור עצוב
אשה היא אכן לא יועץ השקעותאריק מהדרום
אבל אתה הולך לאחד את ההון שלך וההון שלה להון אחד.


זה נושא מספיק חשוב כדי שלפחות תהיה לכם ראיה משותפת לגבי איך נכון להשקיע.


המצב שבו צד אחד משקיע כראות עיניו בכל מיני השקעות וצד שני כלל לא מעורב זה המצב הנפוץ אבל הוא מאוד לא בריא בעיקר בעיתות משבר שבו צד אחד יקבל תרעומת על ההשקעות הגרועות שלו.


וגם איך בן אדם משקיע אומר הרבה מאוד על הנפש של בן האדם ועל איך הוא רואה את העתיד שלו ושל משפחתו.

זה לא אומר שצריך לאכול לה את הראש על זה בפגישותבחור עצוב
ולגמרי אין לי בעיה לקחת אחריות על הצד הכספי בקשר. לא כל אחד חייב לדעת לעשות הכל. 
אכן לא כל אחד חייב לדעת לעשות הכלאריק מהדרום
אבל בנושא הספציפי הזה זה מאוד חשוב לעבוד יחד כי ישנן החלטות מאוד גורליות.


אם מישהו אחד אחראי על שטיפת כלים, זריקת זבל או ספונג'ה זה לא נורא כל כך אם הפרטנר לא יהיה לו מושג בנושא.


אבל בנושאים כמו ניהול ההון המשפחתי וחינוך הילדים זה מאוד קריטי ששני ההורים יהיו אחראים ביחד.


וזאת כי שני בני הזוג מוציאים ומכניסים (בדרך כלל) ואם לשניהם יש מטרה לחסוך להון עצמי לבית או לחתונות ובר מצוות לצורך העניין לא הגיוני שאחד מבני הזוג על דעת עצמו יחליט להוציא יום אחד הכל על ביטקוין כי הוא ראה טיקטוק ששכנע אותו זה הדבר הנכון.

חחח גדולהפי
אוחזיויקאחרונה
שוב נר בלי ביתאנונימיכלשהו

כל משב רוח מכבה אותו. נשארה רק פיסת שעווה חסרת צורה.

בעז"ה שנה הבאה 'נר לבי בית'חסדי הים

לפעמים רק צריך להחליף כמה אותיות בראש, כמו הדוגמה המפורסמת 'מחשבה-בשמחה'.

בעז"ה בקרוב ממש!

היום זה עדיין "זאת חנוכה" וההשפעה עדיין קיימתנפש חיה.אחרונה

אפשר עדיין להתפלל ולבקש ליד החנוכיה אפילו שהיא כבויה

 

 

בע"ה

לשנה הבאה נר איש וביתו

מתוך בריאות ושמחה#

איך עוברים את הפגישה השנייה?אביעד מילוא

יצאתי עם בחורות מקסימות אבל אף פעם לא עברנו את הפגישה השנייה (נחתך תמיד על רקע שהן לא היו בשלות לשידוכים ונכנסו לזה מתוך לחץ חברתי)

💁🏻‍♂️אבטיח ברזילאי

ענית תשובה מאוד מרגיעה בסיפא, פשוט תצא עם בנות שלא נדחקו לפני בשלות לדייטים.


אם זה גורף אז או שמאגר ההצעות שלך מזעזע או שיש סיבה אחקת וזה היה רק התירוץ. זה לא נורמטיבי סטטיסטית שעם כל הבנות לא עוברים מאותה הסיבה את הדייט השני.

נוטה לחשוב שזו לא רק "חוסר בשלות" מצידן, ושאם תהיה איתך אווירה נעימה וכיפית הן ימשיכו

זה לא שאין איתי אווירה נעימהאביעד מילוא

אני לומד מטעויות ומשתפר ומבין איך לעשות דברים פעם אחת התעלמנו מהטריגרים ובפעם אחרת זה צץ משום מקום

מחזק אותךאבטיח ברזילאי

קשה הזיווג כקריעת ים סוף

ההשתדלות היא לא רק לוגיסטית אלא גם להשתפר בתדר, ללמוד מטעויות וצעירויות, לקרוא את הבחורה, לרצות להיות נעים...

בהצלחה

יוצאים עם בחורות בשלות יותר…מבולבלת מאדדדד
אולי כדאי גם לחפש בחורות גדולות יותר
^^^ארץ השוקולד

ואם ההצעות ברובם הגיעו מאותו מקום/שדכן/שדכנית כדאי לשתף אותם ולהבין מהם איך להתמודד עם זה.

בהצלחה

כפי שכבר אמרובחור עצוב

לצאת עם בשלות יותר.

כדאי רק לוודא עם עצמך \שיחה עם חבר שבאמת זו הסיבה וזו לא גרסה מנומסת שלהן ל"זה לא אתה, זו אני". 

משקיעים יותרהפי
ומנגד משדרים נחת נעימות
אולי לבדוק בעדינות את הנקודה הזאת בבירוריםadvfb

אתה מדבר עם החברה שלה ושואל אם יוצא לה לדבר על הרצון לבנות בית וזה משהו שמעסיק אותה.. תוהה לעצמי איך לשאול את זה בדיוק. נשמע לי לגיטימי לשאול.

אם יצאת עם כמה בנות, ואף פעם לא הגעת לפגישה שנייה-לגיטימי?אחרונה

אולי לא נכון להפנות את האצבע כלפי חוסר הבשלות שלהן, אלא כלפי הגורם האחר בעסק?

אולי כדאי לברר עם מי ששידך, שינסה לברר אם יש משהו ספציפי וקיצוני בהתנהגות שלך שמרתיע.

שדכנים לחוצניקים ודומיהםTachyon

האם מישהו מכיר שדכנים לחוצניקים או בכללי אנשים שיכולים מצד אחד להיות מאוד דוסים ומצד שני מאוד פתוחים לעולם? 

אתה יכול לפנות אלי במסר (לא בשיחה אישית) ואתן לךחסדי היםאחרונה
מספר של שדכנית שעוסקת בזה.
לבנותמישהי 1
אני מנסה לשדך כמה שרק אני יכולה ואם יש לי עצה בשבילכן היא שהתמונה שאתן מעבירות תהיה הכי וואו שיש
לבנים גורמים להרגיש רע על חיצוניותלאצעיר

אותה שדכנית שאמרה לי לא לפסול על מראה, לא מצמצה כשאמרה לי שפוסלות אותי כי לבחורות חשוב שהבעל יהיה יפה בעיניהן, בלי שמץ של ביקורת.


אף אחד לא אומר להפגש עם מישהו ברמת "דוחה". לשני המינים. רק אומרים לוודא שריחוק קטן-בינוני לא יהפוך אצלך בראש ל"דוחה".


ובגיל מסויים באמת שצריך להעיף את תווית ה"קשיש"( מבזה בפני עצמו) הזו. במיוחד שביולוגית אכן יש הבדלים קריטיים.

ברווקות מאוחרת - בחור שמבוגר ממישהי גם ב10 שנים מתמודד( סטטיסטית) עם פחות מורכבות מבחינה ביולוגית. טענות לקב"ה. 

הרהורים בעקבות שירשורים: למי לדעתכם יש יותר סיכוי?יוני.ו.

ולמה

 

1. "לא הולך לי בדייטים/מערכות יחסים, לא מתקדם לשום מקום, למרות שאני משקיע/ה ומנסה זמן רב." >> "זאת הסיבה שהפכתי להיות פריק/ית ומוזר/ה" >> "אני מיואש/ת וכבר בקושי מנסה"

 

2. "אני פריק/ית ומוזר/ה" >> "זאת הסיבה שלא הולך לי בדייטים/מערכות יחסים, לא מתקדם לשום מקום, למרות שאני משקיע/ה ומנסה זמן רב." >> "אני מיואש/ת וכבר בקושי מנסה"
 

נגיד שאלו שני סוגי האנשים. שניהם לא אידיאלים, אבל כנראה יותר נפוצים מהסוג האידיאלי, אז תנסו להתייחס אליהם, ולא לשבור לסוג שלישי. אם תקלטו את הלך הדברים תגלו שיש הרבה פחות מקום לקטנוניות.

 

(חסכתי את הניסיון לעדן/ פוליטיקלי קורקט למינהם)

אולי יעניין אותך