שמעתם על זה שהרגו את המחבל הדוקר מירושלים אחרי שכבר שכב על הקרקע לפני שבוע וחצי?
סקר (עצוב)נוגע, לא נוגע
שמעתם על זה שהרגו את המחבל הדוקר מירושלים אחרי שכבר שכב על הקרקע לפני שבוע וחצי?
מדהיםekselion
איך שהתקשורת לא פצתה פה על הפיגוע הזה - כן פיגוע!
כנראה הם נוקטים בגישה של המשטרה, שהיהודים הם המפגעים, והמחבלים הם הצד הנפגע..
אני מקווה מאוד שכל המצב פה בחודשים האחרונים יגרוםנוגע, לא נוגע
פגישה לילית: הליכודניקים נפעמו מהרב חיים דרוקמן | ערוץ 7
בעז"ה שהקב"ה יסכסך מצרים במצרים ויפיל את הממשלה הרעה הזאת ושתגיע במקומה ממשלת ימין אמיתית, כזו שלא הייתה פה כבר הרבה הרבה זמן.
ירידה לצורך עלייהekselion
ככה אני רואה את הממשלה הזאת
מ'לעשות שרוב העם היה רדום..? 30% לא הצביעו, ומתוכם גם הרבה מסורתיים-ימנים.
אני יודע שיש גם הרבה שמאלנים שציפו למשהו מסויים ממשלת רק לא ביבי וחטפו כאפה של החיים.
כמובן שיש המון שנשארו בשלהם, אבל אני מאמין שעכשיו לאנשים כן יש את האפשרות להבחין יותר בין הרע לטוב.
כך היא גאולתן של ישראל קמעה קמעה..
בדיוק. רק שכואב מאוד שיהודים סובלים בינתיים בגלל זהנוגע, לא נוגע
לעבור קשיים זה גם שלב בגאולה של שלנוekselion
נכון. זה השלב שהצבי בעמק שבין הגבעות..נוגע, לא נוגע
שמעתיחופשיה לנפשי
דווח בטוויטר+תמונות+אח של אחד מהם ממשיך לצייץ על זה
מזל שיש טוויטר (וערוץ 14)נוגע, לא נוגע
לא זה ולא זהקסם הקינמון
הפתעת.. הייתי בטוח ששאלה 2 היא רטוריתנוגע, לא נוגע
וואי, אני מהאנשים שלא מתעדכניםקסם הקינמון
ואז זה נכנס מפה ויוצא מפה.
הצילוממלא כל עלמין
-לא היה לי שמץ
-שמעתי בכל טרמפ אפשרי בכל תחנת רדיו מזדמנת אפילו בלי לפתוח חדשות
פעולה נכונה. ההצילו במקרה הגרוע לא יועיל ולא יזיקנוגע, לא נוגע
אני שמעתי על רעננה רק היום. ובמקרה
שמעתי באותו יום שהוא היה..אניוהוא
ככה זה היה תמידעזריאל ברגר
תמיד עשו יותר עסק בתקשורת כאשר אדם נשך כלב ולא כאשר כלב נשך אדם.
שימו לב שאפילו התשקורת השמאלנית יודעת היטב מיהו האדם ("אתם קרויים אדם") ומיהו הכלב (או ליתר דיוק החמור - "עם הדומה לחמור").
קראתי רק משפט בפייסבוק על השניטיפות של אור
גם לפי ההגיון הזה, זה לא "יותר עיסוק" אלא עיסוק מול התעלמותנוגע, לא נוגע
אוקיי. כשאני חיפשתי אני לא מצאתי (והקלדתי במפורש עםנוגע, לא נוגע
למרות שבלי הראיונות מ103fm נראה שאלו היו רק דיווח לקוניים בלי להיכנס כמעט לפרטים ואולי זה בכלל מה שעורר אותם להתייחס יותר.
בכל אופן, לגבי עצם טענתך, ברור שזה שמחבל נורה ומת בעודו שוכב זה ממש לא סיבה ליותר עיסוק מאשר נסיון לינץ של עשרות ערבים שמועסקים ע"י יהודים במרכז הארץ בצורה שמראה עד כמה המשילות אבדה פה. זה בכלל לא בר השוואה לולי ההשפעות הנוראות של הפוסטמודרניזם.
בסדר גמור, נעבור לדיון העקרוניטיפות של אור
אלא שאתה אומר שאנחנו צריכים לקדם סדר יום לאומי, שמתחשב בהקשר. אנחנו לא מהאו"ם. ואני בעיקרון מזדהה עם הסנטימנט. אבל כל הזמן צועקת לי ברקע פרשת דרייפוס, בה שארל מורס אמר שלא משנה אם דרייפוס באמת אשם - מכיוון שקצין צרפתי נשבע שהמסמך אותנטי, אם יזכו את דרייפוס זה יפגע בכבודה של צרפת. ולכן צריך להקריב את דרייפוס
אני חושב שהלקח ממקרים כאלו יצר את תפיסת העולם שאתה ככ נלחם נגדה. כמי שלא שותפים ל'פוסטמודרניזם', איך אנחנו נזהרים שלא נגיע למקומות כאלו?
אני לא אתייחס לכל התגובה אלא רק לפסקה האחרונהנוגע, לא נוגע
2. בשאלתך גלומה ההנחה שמקור הלימוד של הערך הזה הוא הפוסטמודרניזם ואם אנחנו לא שותפים אליו, צריך לחשוב על מקור לימוד חדש.
אז לא. הנחת היסוד מוטעית מראש.
לנו יש תורה וחז"ל, שקדמו לפוסטמודרניזם אלפי שנים, ומהם אנו לומדים. כל מי שבאמת לומד תורה ומחובר אליה, מבין שלפגוע בערבי סתם זה נגד הלך הרוח של התורה ונגד דרך ארץ קדמה לתורה.
3. גם לשיטתך, הלקח הזה כבר מזמן נלמד. אדרבה, מה שקורה עכשיו, שלא קובלים בתקשורת ולא ממש פועלים במדינה נגד אלימות לאומנית ערבית, זה דווקא מה שיכול לגרום להתחדשות של זה (וכפי שראינו בפרעות תשפ"א שיהודים תקפו ערבי עובר אורח רק אחרי שהמדינה לא פעלה כנגד האלימות הערבית הרצחנית כנגד יהודים).
עצוב לי מאוד, שיש אנשים דתיים תומכי א"י, חלקם פעלו רבות והסתכנו בצבא, שמשחקים לידיים של אלו שמרימים את קרן שונאינו.
כדאי מאוד להיזהר, דעות כאלה לא נגמרות רק בדעות ולא כדאי להיות שותף בהתרת דמם של יהודים ופגיעה בהם.
מתן כהנא לדוגמא, תקף את משה גפני על כך שהוא לא מסר נפשו על ציצית וכשרות בצבא ואין לו זכות להטיף לו מוסר.
רק שאדון כהנא שכח שבצבא הוא הגן על עם ישראל מפני הטרור הערבי, ואם הוא עכשיו יושב בממשלה שעושה בדיוק להיפך, משתפת איתם פעולה, הוא מוכיח שלא תורת ישראל היא זו שמעניינת ומדריכה אותו, אלא הרצון שלו להרגיש חשוב ואידיאליסט ומועיל. הוא עובד את עצמו ומנצל את אלהיו בשביל זה.
קיצר, אתה לא מוטרד שנגיע למקומות כאלוטיפות של אור
כמובן.. במקום לטרוח לחשוב ולהגיב עניינית לתוכןנוגע, לא נוגע
בעיניי זה לא לגיטימי.
וזה גם לא דרך ארץ. לא שאני נפגע, אבל הזלזול הזה שלך בתגובה שאדם ישב והקדיש כמה דקות מזמנו בשבילה, זלזול שעטוף בנחמדות מעושה, רק מוכיח שכל ההתייפיפות הפוסטמודרנית הזאת שדואגת לאחר היא בסה"כ כיסוי לרצון להרגיש טוב עם עצמי.
אויש, ממש לא התכוונתי
טיפות של אור
אבל אני מבין שאתה חושב שהדיון כן יוכל להיות פורה. אז אני אחזור לכאן כשיהיה לי יותר זמן ואגיב בכל סעיף למה אני רואה את הדברים אחרת. מוסכם?..
זו בדיוק הבעיה. שדיון בעניינים כלליים וציבוריים הופך לדיוןנוגע, לא נוגע
בכלא אופן, לא ראוי לפתוח דיון (אני לא זה שפתח אותו איתך אלא אתה) שאתה יודע שיגיע לשם ולפרוש אחרי שטרחו לענות לך.
אני מיציתי. בין היתר מהסיבה הפשוטה שזה לא דיון באותו מישור ולא נגיע לכלום לדעתי.
ואני גם לא מחפש דיונים פוריים. גם לי הזמן יקר לי ואין לי עודף ממנו. מה שאכפת לי זה הרע והעוול שנעשה ליהודים ע"י אחיהם שנוהגים בהם ההיפך ממנהג אחווה. וממילא אין לי טעם לדון עם מי שבכל מקרה מבחינתו הדיון אינו ישנה את דעתו ולא תהיה לדיון שום נפק"מ מעשית. כל טוב
טיפות של אור
חשבתי שתזדהה באופן בסיסי עם הגישה, ותסביר איך בעיניך אמורים להתמודד עם הסכנה, תוך כדי אחיזה בגישה לאומית. שזו סוגיה שבכנות מטרידה אותי ואני שמח לשמוע בנוגע לה אנשים אחרים
אחרי ההודעה שלך הבנתי שאנחנו לא מסכימים על הבסיס :/ כמו שכתבת בסוף ההודעה האחרונה. אז סורי..
לא נכון. עניתי לךנוגע, לא נוגע
בסעיף 2 כתבתי שזה דבר פשוט לכל מי שמחובר לתורה שאלו מעשים שלא יעשו. אז הפתרון פשוט, לא?
בסעיף 3 כתבתי והדגמתי שהלך הרוח והיחס של המדינה הוא זה שדווקא יכול לגרום לדברים כאלה להתחדש. וממילא אם המטרה שלך היא שדברים כאלה לא יקרו זו הנקודה המרכזית שאתה צריך לתקן אותה.
אבל מעבר לזה- איזה הסבר אתה בכלל מחפש?
איזו סוגיה אתה בכלל רואה שיש פה?
זה ליצור סוגיה על סמך איזו בעיה כמעט תיאורטית שנשענת על מקרים בודדים של פגיעה שגם הם לא מגיעים מתוך השקפה לאומית אלא כתגובת נגד לפגיעות רבות הרבה יותר שאלו שאמורים להתייחס אליהם לא עושים את זה.
ולכן אני חוזר על זה שגם מבחינה מעשית, אם מה שאתה רוצה בעיקר זה למנוע את הפגיעה בערבים, יהיה הרבה יותר יעיל להשקיע את כוחותיך בשינוי תפיסה פוסטמודרניסטית מעוותת של אנשים במדינה. ואז חזרנו לנקודת ההתחלה על חוסר הפרופורציה התקשורתי.
אוקיי אז פספסתיטיפות של אור
כשאני שומע מחבר שלי שגר בחברון שכילדים הם היו הולכים מכות עם הערבים כי ככה; כשאני שומע מנערים מלאים בתורה עמדות מחרידות כמו לרסס גן ילדות ערביות; כשאני שומע מאחותי שאנשים בלוד אמרו לה שהגיעו גם אנשים שסתם חיפשו אקשן עם הערבים; כשאני נזכר בריקודי דגלים שהשתתפתי בהם, כשבכלל לא חשבתי על מי שמאחורי הדלתות שאנשים מסביבי דפקו עליהן -
אז אני מגיע למסקנה שמשהו חסר בחינוך התורני שקיבלנו :/
בקיצור - נכון הרב מדבר על 'שלושה כוחות שמתאבקים במחננו'? אני חושב שהציבור שלנו איחד טוב מאוד את הקודש והלאומיות, והגיע הזמן לחבר גם את הליברליות
לכן הדגשתי בהודעה הראשונה-נוגע, לא נוגע
בנוסף לטענתי מקודם, שאמירות כמו לרסס גן, נובעות מכאב על זה שדם יהודי נשפך פה מבלי שלמדינה באמת אכפת.
ולכן ממילא, גם לשיטתך, אם אתה רוצה באמת לשנות את המצב בדור הבא של הציבור הדת"ל, הרבה יותר חשוב לחנך ילדים לחיבור אמיתי לתורה ולאמונה ובצדקת הדרך, כדי שלא יורידו את הכיפה כמו רבים מבני הציונות הדתית וישתפו פעולה עם הזיות פוסטמודרניות שמגבירות את הטרור הערבי ואת תגובת הנגד האזרחית היהודית.
מעבר לכך שברור לכל, גם לשיטתך, שמה שהרבה יותר חשוב מלא לדפוק על דלתות של ערבים בריקודגלים ולא ללכת איתם מכות לכיף זה לדאוג לפיקוח נפש של יהודים שנמצאים בסכנה שנגרמת פשוט בגלל שאין מספיק אנשים עם השקפה נורמלית במדינה שישפיעו פוליטית, והשקפה נכונה היא תוצר של חינוך טוב.
אחרי זה, אפשר להתעסק בחינוך למה שאתה מדבר אליו, אם בכלל יהיה צורך אז.
ואני גם לא מסכים עם ההמשך- לא איחדנו את הקודש עם הלאומיות מהסיבה הפשוטה שלצערנו רבים מהציבור הדת"ל בכלל לא דבקים *באמת* בקודש. ואגב, לכן ממילא- גם הלאומיות אינה לאומיות מוצקה ואמיתית, כמו שכל אחד רואה בממשלה הנוכחית שקמה רק בזכות אנשים "דתיים לאומיים", שעושים מעשים שהפוכים מלאומיות. יותר נכון עושים מעשים של לאומיות ערבית.
אני חושב שהפער ביננו גדול מדי :/טיפות של אור
לא כתבתי את זה ואני גם לא חושב ככה.נוגע, לא נוגע
בלי קשר לעניין, כתבתי לך מקודם באחת התגובותנוגע, לא נוגע
כל הכבוד!! נשמה כללית
בנות לא לריב 👆רחל יהודייה בדם
יאו אני מפורסם איזה כיייףףף נשמה כללית
אל תדאגי אני מזהה בקלות את הנשמה האמיתי
נוגע, לא נוגע
(תודה שכתבת)טיפות של אור
פששש איזה דבקות חבריםפצלש בקטנה
בוודאי..נוגע, לא נוגעאחרונה
כןתורם דם (חדש)
פורום תורני דתי לאומירוצה להשתחרר
מכירים את פורום אוצר החכמה? לתורה? ועוד כמה קצת פחות מוצלחים?
יש הרבה פורומים תורניים חרדיים. הראשונים שהזכרתי מוצלחים מאוד בהרבה מובנים, פעילים, ואפשר למצוא בהם דברים מעניינים גם לאחר זמן.
האם יקום פורום תורני דתי לאומי? שיהיה ברמה, פעיל, לגופו של עניין (בדרך כלל כמובן), ומעניין?
תגיד אוצר החוכמההפיאחרונה
תגיד לי אלפי ספרים תורניים ב"ה שעזרו לי שנים
באיזה הקשר זה פורום?
ממש מושך אותי כל הנושא הזה של בניה ויצירהרק נשמה
עכשיו יש לי אפס ניסיון אבל אני ממש רוצה לדעת לעבוד עם חומרים לעשות חריטות בעץ לבנות רהיטים וכאלה לא בקטע של מקצוע סתם כתחביב אבל אין לי מושג איך מתחילים וגם איך משלבים הכל עם לימודי תואר 
יש למישהו רעיונות לקורסים או סדנאות או ליודעת מה?
פשוט להתחיל, בכל דרך, להשקיעזיויקאחרונה
דייטיםאבוד
הפורום הלא נכוןארץ השוקולד
יש פורום לנו שנועד לזה.
לגופו של עניין, יש מגוון סיבות להחליט שכן או לפסול, לא הייתי מניח שהמראה היה הסיבה.
מוזמן לשאול בפורום לקראת נישואין וזוגיותפשוט אני..אחרונה
ו...
בנות הן לא בנים, תחליף דיסקט 🤭
פלאפון חדש. באיזה מחיר כדאי? מה היתרון של דגם יקר?מתיעצת28
אממ... מניחה שזאת שאלה קצת מצחיקה וילדותית כי זה כמו לשאול למה יש רכב שעולה 50K ולמה פרארי עולה 300K..
ובכל זאת.. אני רוצה לקנות סמארטפון חדש אחרי 5 שנים.. מה היתרונות לקנות ב2000 ולא ב1000/1500 ש"ח? ואולי בכלל כדאי חד"פ להוציא 3000 ש"ח?
השאלה מה חשוב לךפשוט אני..
לדעתי, לאדם הממוצע טלפון ב-1,000 ש"ח (מהדור האחרון של שיאומי למשל) יכול לספק את כל הצרכים +++.
אבל אם למשל חשוב לך מצלמה מעולה, כזאת שתאפשר לך לפתח את התמונות שצילמת בלי שיראו שזה צולם בטלפון (כלומר בלי פיקסולים, מריחות וטשטושים), אז המחיר כבר קופץ פי כמה...
נתונים נוספים שאם הם חשובים לך, יכולים להשפיע על המחיר: עמידות למים ואבק, בהירות מסך (לנוחות צפייה באור שמש), עמידות לנפילות, זיכרון RAM (ככל שגבוה יותר - הטלפון יוכל לשרוד יותר משימות גם בלי להאט ולהיתקע), קליטה של דור 5 (מאז שיש לי דור 5 - אני כבר לא מחפש WIFI באף מקום, כי האינטרנט שלי במכשיר יותר מהיר מרוב הרשתות הביתיות), אפשרות לסים וירטואלי (בשביל להתחבר לחברות סלולר בלחיצת כפתור בלי צורך בסים פיזי, כולל למשל אם רוצים חבילת גלישה בחו"ל כמעט בחינם), טעינה מהירה, סוללה חזקה...
מכשיר שמצטיין בכל מה שכתבתי עכשיו, כנראה יעלה לפחות 3,000 ש"ח. אבל מי שלא חייב את כל התכונות האלה, בהחלט יכול לקנות מכשיר פשוט יותר.
נקודה למחשבה: מכשיר פשוט של היום שעולה רק 1,000 ש"ח, הרבה יותר משוכלל ומתקדם ממכשיר דגל שעלה לפני 5 שנים 3,000 ש"ח.
מצטרף לנאמרנפשי תערוג
הכל תלוי מה תרצי לעשות עם זה
לאחרונה קולגה רכשה את הדגם האחרון של אייפון הכי טוב.
עלה 7000+
שאלתי אותה מה הצורך, היא הסבירה שהיא מצלמת הרבה סרטונים לפרסום העסק שלה והיא חייבת שזה יהיה הכי טוב שיש
לעומת זאת.
אצלי התכונה הכי חשובה במכשיר סלולרי זה אינפרא אדום. לצורך שליטה במזגנים במקום עבודתי. לכן חיפשתי דווקא את התכונה הזאת.
את חייבת להגדיר לעצמך מה אופי השימוש שלך בוזיויק
כי זה יכול להיות כלי זניח שאת לא נוגעת בו כמעט וזה יכול להיות מרכז היום שלך ללימודים / עבודה וכאלה.
אם למשל את מצלמת ועורכת סרטונים זה גם שיקול ובגלל זה כדאי לחשוב עם עצמך מה הפונקציות שחשובות לך ומה התקציב.
כמו שכתבו כולםפצל"פ
זה תלוי למה את משתמשת...
וגם לכל חברה ודגם יש יתרונות וחסרונות
אני מציע לך אם את באמת פחות מבינה ומכירה את העולם הזה של מפרטים של פלאפונים וההבדלים ביניהם
אז פשוט תכתבי מה השימושים שאת עושה בפלאפון וכמה מהם במקביל
אם בא לך אז יכולה גם לומר איזה מכשיר יש לך עכשיו ומה את מרוצה ולא מרוצה ממנו ככה יהיה מקום להשוואה וידעו לתת לך יותר מדויק
אם יש לך גם חברה של פלאפונים שאת רוצה רק מהם אז תכתבי
מה הצורך?משה
מכשירי ביניים (1500+) מספיקים לדעתי לרוב השימושים. אני עצמי מסתפק במכשיר ביניים שקניתי בפסח של 2021 ועבר מאז קצת שדרוגי תוכנה קצת יותר מורכבם (כן, בניתי לו רום !). הוא אחלה ומשרת אותי יפה לבינתיים.
קנית בסוף גלאקסי כלשהו אבל אל תשאלומתיעצת28
נמחקה לי כל היסטורית הצטאים בווצאפ במכשיר *הישן* .. ואחרי דו שיח ארוך עם הצאט GPT/גמיני נראה שאין לי שום גיבוי... מצד שני אם להיות רציונלית מה כבר איבדתי? הודעה ממשהי מהעבודה שמארה לי כמה אני מיוחדת.. נראלי נחיה..
תתחדשי🤗 ומעכשיו את מקפידה לגבות את הדברים בסלולריפ.א.
שלך באופן שוטף
תתחדשי! נשמע לא קריטי בכללזיויק
"הודעה ממשהי מהעבודה שמארה לי כמה אני מיוחדת.. "יוני.ו.אחרונה
כתיבה ברשתות חברתיות: מה אתם אומרים עלחסדי הים
הכלל לא לכתוב למישהו ברשתות החברתיות אלא אם כן הייתי אומר לו את זה בפנים או שדווקא המרחב נותן לבן-אדם אפשרות להביע את דעתו באמת מה שהוא לא יכל לעשות בפנים של הבן-אדם?
איזה צד עדיף.
תמיד עדיף לבחור באופציה הראשונה.בנות מרכלות עלי
זה מונע מהמצב להדרדר למקומות לא נעימים.
הבעיה שזה מונע יצירתיות וכנות.חסדי הים
יש צד טוב שאפשר להתבטא ככה, כשאתה ממש לא מול השני.
השיקול שלך מאוד רציני, וזה יכול למנוע הרבה דברים לא נעימים.
קשה להכריע.
ברור לי, צריך להיזהר מאוד במה שכותבים, אבל אולי לא יותר מדי.
כלל נחמדזיויק
דווקא פנים מול פניםהפיאחרונה
חברים - אלו שצופים מדי פעם בסרטים\סדרותשפיכת לב
כמה הייתם מוכנים לשלם עבור שעת וידאו, עבור מעבר על כל התוכן וסינון המקומות שבהם יש בעיה של צניעות (נניח שניתן לבחור מידה - עירום, בגדי ים, או גם מקרים גבוליים יותר כמו שמלות לא צנועות וכד') חותך ומסדר את הקובץ הסופי לצפייה? אני מדבר פר שעה (נניח לסרט שאורכו שעה וחצי: אני מוכן לשלם 2 שח).
לא הבנתי מה השאלהבנות בזות לי
אתה שואל כמה היינו מוכנים לשלם בכדי שיצנזרו לנו סרטים? אם גוי היה עושה את זה.. הייתי משלם הרבה.
בטח לא 2 שקל..
בעיתונות הכתובה פתרו את הבעיה בצורה יותר חכמהפ.א.
במקום לצנזר ולשפר את בעיות הצניעות בעיתונות החילונית, יש עיתונות המותאמת לציבור הדתי.
נראה לי מוזר לצרוך תוכן ומדיה עם בעיות צניעות גם אם יש מי שיחתוך וידביק וינקה את מה שמפריע.
אם זה חותך לגמרי את החלקים הבעייתיים..בנות בזות לי
ולא רק מצנזר בקטע של להסתיר, אז אולי יש בעיה אחרת של עצם הסרט והתוכן שלו. זה כבר דבר אחר..
לא הבנתי כלוםכְּקֶדֶם
^^^
פ.א.
אם הייתי צופה, הייתי משלם אלף שקל לכלחסדי הים
יש גם בעיה של אלו שצופים כדי לסנן, אבל אולי אתה מתכוון אם איזה אלגוריתם.
הבהרה חשובהשפיכת לב
מדובר כמובן על סרטים או סדרות שבגדול הן 'נקיות', אבל לפעמים יש פתאום כמה שניות של בעיה.
הסינון מתבצע ע"י AI ולא ע"י שום אדם יהודי וכד'.
השאלה הייתה האם מבחינתכם הייתם משקיעים סך מסוים שעבור כל סרט או פרק שאתם צופים - תוכלו לשים אותו בתוכנה שתעבור על כולו ותחתוך את המקומות הבעיתיים.
הייתי קוראת לזה נקודות למחשבה/ מסר, אבל לימוד?נפש חיה.
למה?הרמוניה
סרט זו חוויה חזקה ולכן זה כלי שאפשר לרתום אותו לקדושה את לא חושבת?
אנשים הולכים לסרטים, להצגות, כדי להתענג, להתנתקפ.א.
לשעתיים מטרדות היום יום, מלחצים ודאגות.
הולכים לקולנוע או צופים בבית בסרט, יוצאים להצגה, כדי להכנס לזמן קצר לעולם אחר. ההפוגה הזו מעניקה למוח "מנוחה" מרעשי הרקע של המציאות.
לפעמים אנחנו נהנים אפילו מסרטים שגורמים לנו לפחד או לבכות. זה קורה כי המוח שלנו יודע שזה "רק סרט" 🙃
מי מחפש לקבל שעת חינוך בצפייה בסרט?
לשם כך יש שיעורים ולימודים.
אני חשבתי על סיבה אחרתנפש חיה.
סרט הרבה מחצין דברים ומציג אותם בדו מימד ולפעמים תלת מימד חזותי
יש נושאים יפים וחשובים שמעבירים אותם בסרט,
עדיין הדיבור ןהעומק שבשיח או לימוד אמיתי מתוך ספר, נותן מימד אחר שא"א להעביר בצורה שטחית וצבעונית
נראלי שמסר או תוכן אמיתי או רעיון זה דבר שצריך עיבוד או שיח עמוק, לא דרך רדודה
שתעביר אותו
או תתיימר לחנך איתו
..הרמוניה
בסרט יש יתרון שאין בלימוד מספר וכן להיפך.
זה כמו סיפור רק בצורה משודרגת וחיה יותר. בעיניי אין רע בלשלב... כל עוד הסרט חיובי.
ולאו דווקא בתור שעת לימוד, גם בשביל העשרה.
..הרמוניה
בין אם תרצה ובין אם לא הסרט מעביר מסרים, ובצורה הכי חזקה שיש... שאגב המטרה שאתה מתאר לענ"ד לא אידאלית בכלל. זה לברוח מהמציאות. אבל אם כבר, אז לפחות שיהיה משהו יחסית מועיל ולא מזיק. (מסייגת שאין בעיה בעיניי שיציאה לסרט תהיה שעת בילוי מדי פעם, אבל שוב שזה יהיה סרט חיובי)
מנסה להבין אותך - למה את מתכוונת לברוח מהמציאות?פ.א.
בניגוד למדיום ויזואלי שבו הכל מוגש לנו "מוכן", הקריאה דורשת מאיתנו להיות שותפים ליצירה. כששוקעים בספר טוב ומעניין, אנחנו בונים בדמיון שלנו את הדמויות, את תיאור המקומות, המוח שלנו הוא זה שמפיק את הסרט מהמילים הכתובות. וממש נכנסים למציאות המתרחשת בספר, ומתנתקים זמנית מהמציאות סביבי בזמן שאני שקוע בספר.
וכשעוצרים באמצע קריאת ספר וחוזרים אליו כעבור יום/יומיים, שוב צריך להכנס למציאות המדומיינת של העלילה.
התכוונתי לגבי המטרה של הצפיה.הרמוניה
סרט יכול למלא בהשראה, להעשיר וללמד כמו ספר, אבל אם המטרה היא להסיח את הדעת מהמציאות אז משהו במציאות לא תקין. אלו שתי מטרות שונות. לא קוראים או צופים רק בשביל להפעיל את הרגש ולכבות את השכל... מסכים?
המטרה היא הנאה נטו, בילוי חברתי נעיםפ.א.
וככה גם מספר טוב.
נראה לי מרחיק לכת להגדיר יציאה לסרט שנהנים ממנו, ובעקבות כך התנתקות לשעה/שעתיים, כבריחה מן המציאות.
אין בעיה עם בילוי מדי פעםהרמוניה
כי המטרה מוגדרת, כמו שמכניסים מנוחה בלו"ז אבל זה לא מה שהיה נשמע שאמרת. חוץ מזה גם בילויים צריכים להיות כשרים, ותאמין לי שאין בזה אמצע בד"כ... או שזה חיובי וממלא, או שזה מוריד.
חזרתי לקרוא עכשיו את התגובה מאתמולפ.א.
אכן אפשר היה להבין ממני משהו אחר ממה שהתכוונתי
אז אני בא להדגיש שאני מדבר על יציאה לבילוי מידי פעם כדי להינות מהפנאי ולא כדי לברוח ממציאות חיים, מצרות ובעיות.
אוקייהרמוניהאחרונה
לא ברור לי איך זה יעבודברגוע
המקום שלכם בעולםזיויק
הוא קיים בכלל? הוא ברור לכם?
יהיה ברור אי פעם?
איך אחרים רואים את המקום שלכם?
זה למעשה תפקיד? שליחות? כישרון?
רק מי שהבין את השאלה שיענה. תודה 🙂
אולי הבנתי, אז-הרמוניה
אין לי "מקום" בעולם... אני כאן כל רגע שה' מחליט שאהיה כאן, כל רגע מחדש.
שליחה, כל מה שיש לי זה מה', ממה שהוא נותן לי משתדלת לתת.
אחרים רואים את מה שאני באמת מכוונת. כשאני מצליחה באמת לכוון ולהיות בתודעה של מה שכתבתי לפני- אנשים רואים את זה, זה ממש כאילו "שם ה' נקרא עליך ויראו ממך". יראת כבוד כזו.
אבל לא תמיד אני ככה, וכשאני פועלת ממניעים אגואיסטים זה ניכר.
זה לא יוצר פיזור? לא עדיף מיקוד? יש דבר כזה בכלל?זיויק
לא, כיהרמוניה
אין לנו תפקיד אחד בעולם חוץ מלעשות את רצון ה' ולהתקרב אליו.
וזה כן בא ביחד עם מודעות עצמית, לראות מה הכלים שה' שם לך.
אם זה יכולת לשמח אנשים, אם זה לימוד שאתה צריך להפיץ... מבינים את זה לפי מה שקורה איתך, אתה יודע במה אתה טוב, ועדיין כל פעם ה' שם אותך בסיטואציה אחרת, כל רגע בפני עצמו.
יכול להיות שאתה אדם תוסס ואתה יודע איך להשתמש בזה לטוב אבל עכשיו ה' רוצה אותך בפקק ולראות איך אתה מגיב ואם תתעצבן. זה מלא דברים. המגמה היא אחת.
בלבלתזיויק
התכונה היא לא המיקוד בעינייהרמוניה
היא הדרך, לא המטרה.
מי שמתקבע על התכונה שבעיניו היא התפקיד שלו עלול לחטוא לעיקר.
הטלת כאן פצצהזיויק
כי תמיד חשבתי שכישרון ויעוד קשורים זה לזה.
תוכלי לבאר את כוונתך?
אין לי כוחהרמוניה
בעיהזיויק
היעוד שליoo
ברור לי מאד
לעשות טוב לעצמי ולאחרים
ללמוד ולהשתפר מיום ליום
אני לא מוטרדת ממה אנשים אחרים חושבים על התפקיד שלי
את התפקיד שלי רק אני קובעת ושאחרים יתעסקו בתפקידים שלהם
זה לא יעוד של כל אחד?זיויק
זה יכול להיותoo
יעוד של כל מי שרוצה בזה
לא רואה צורך לתחום את תפקידי לתחום מסוים
לגמרי הבנתי את השאלה. עונה:די שרוט
בסוף, זה תלוי במינון של כמה אתה צורך. כי אם תגזים אתה בסוף תמצא את עצמך בחמש לפנות בוקר מתעורר ליד פח זבל עם גרביים שהם לא שלך.
ככה זה בחיים. צריך לקבל אותם כמו שהם. כל ניסיון להתכחש להם נועד לכישלון. כי מה הם החיים אם לא צבר אירועים שמפריעים לנו לישון?
מתברר עם הזמן-יש כיוון אבל רק ה' יודעהרשפון הנודד
אם רק ה' יודעזיויק
אני יודע את הכיוון לפי מה שאני מבין ומרגישהרשפון הנודדאחרונה
אבל בסוף מה יקרה איתי בפועל זה רק ה' יודע ומוביל
לשבור הרגלים קבועיםזיויק
יוצא לכם? קל? קשה? יש טיפים?
כמו כן היה לי הרגל טוב שנטשתי ורוצה לחזור אליו.
איך שוברים את הכבדות שחוסמת ביני לבינו?
ההובי של חייoo
לשנות הרגלים רעים
ליצור הרגלים טובים
כשהבנתי את הקונספט של ההרגל זה הפך קל
ממליצה על ספר כוחו של הרגל
הוא מסביר את הרעיון של
טריגר- פעולה- תגמול
איך להיפטר/ ליצור הרגל
אמיתי? זה קל לך?זיויק
לשנותoo
או ליצור הרגל זה תהליך מתמשך
הרבה אנשים אוהבים תוצאות של כאן ועכשיו
לא אוהבים תהליכים
וזה גורם לקושי בהשגת דברים
אני כן אוהבת תהליכים
מסוגלת לראות את התוצאה העתידית ולחכות בסבלנות
לרוב גם נהנת מהדרך
לכן בעיניי זה לא קשה
אחרים בטח יקראו לזה קשה עד בלתי ישים
נשמע נדיר ממשזיויק
זה באמת קשה מאד מאד, מתאים לאנשים ספציפייםנפש חיה.
חדמשזיויק
כןנפש חיה.אחרונה
לאט לאטנפש חיה.
ממליצה לקרא קצת טורים של הרב יצחק פנגר
ללכת בצעדים קטנים
ולחלק את החזון הגדול למטרות קטנות ברות ביצוע
תהיי ספציפית?זיויק
אשתדלנפש חיה.
לפני כמה שבועות בעלון הידברות הרב פנגר רשם טורים בנושא שינוי התנהגות
ופירט איך לעשות את זה צעד צעד
זה עלונים לפני חודש- חודש וחצי ככה.
לגבי הצעדים הקטנים-
נגיד שאתה רוצה לרוץ מרתון שזאת המטרה הגדולה, אז
קודם אפשר כצעד ראשון להגביר מוטיבציה ובמקביל להוריד את המושג המופשט (רוצה לרוץ מרתון)
לפס מעשי (שינויים קטנים - לשים את הנעליים ליד הדלת, אפילו בלי לנעול, בשלב מאוחר יותר לקבוע זמן לריצה)
כשהייתה לי מטרה גדולה
השיטה של צעדים קטנים עזרו לי להגיע אליה....
היום אני מתמודדת עם דברים שאותה טכניקה בהחלט תשמש אותי
רק צריך לרצות
ולעשות משהו קטן בכיוון.
תודההזיויק
מתחילים לאט לאטנפשי תערוג
ומוסיפים כמה שיכולים