מישו רוצה לספר לי קצת על עשרה בטבת?חצילים
אני חולה וצם אז לא מצליח לפתוח שום ספר ולא מצליח לחשוב על כלום
------רב שמואל
אם הייתה לך טיפה הבנה פוליטית, היית מבין למי באמת זה רע, ולמה באמת זה רע, למה - עבור מה זה רע, ולמה - מדוע.
--- ---רב שמואל
הטרול פה, באופן כללי, מפרש כל מצווה בתורה כך: יש מצווה לעשות חסד - משמעות המצווה: להיות חכם. יש מצווה לעשות משפט - משמעות המצווה: להיות חכם. יש מצווה ללמוד תורה - משמעות המצווה: להיות חכם. יש מצווה לשמור שבת - משמעות המצווה: להיות חכם. וכן הלאה. באמצע, בין "יש מצווה" לבין "משמעות המצווה", יופיעו טיעונים והסברים לרוב. ובסוף תמיד המסקנה תהיה אחת "משמעות המצווה: להיות חכם". כך גם לגבי מצוות האמונה - "משמעות המצווה להיות חכם".

הטרול בעצם מייסד שיטה חדשה, הנוטה מדרך היהדות - וגם מדרך הרמב"ם במורה נבוכים.

הטרול מאמין בכל הקונספט של "תורה שבעל פה". אבל כופר באופן מוחלט בעיקרון של "תורה שבכתב" - העיקרון שאומר, שיש דברים יש עקרונות שלא זזים מהם, לא בגלל שזה נראה לכם או לא נראה לכם, אלא בגלל שזהו עיקרון שאסור לזוז ממנו. הוא לאו דווקא "כופר" בתורה שבכתב - הוא פשוט מנכס אותה כמו גם את התורה שבעל פה, לתחום ההגדרה של "היות חכם". זה בעיניו, המצווה הבלעדית.

זה כמובן, סותר באופן מוחלט לדברי הנביא ירמיהו: "אל יתהלל חכם בחוכמתו... כי אם בזאת יתהלל המתהלל השכל וידוע אותי כי אני ה' עושה חסד משפט וצדקה בארץ" - המצווה המרכזית אינה "להיות חכם". אלא "לעשות את הדבר הראוי". "חסד ואמת" - חסד - זה חסד. מה זה אמת? הדבר הנכון והראוי. חכמים להרע, זה קונספט אפשרי מבחינת החוכמה. אבל איסור חמור מאוד. "איכה תאמרו חכמים אנחנו ותורת ה' איתנו, אכן הנה לשקר עשה עט שקר סופרים. הלבישו חכמים חתו וילכדו הנה בדבר ה' מאסו וחוכמת מה להם" "בנים סכלים המה ולא נבונים המה, חכמים המה להרע ולהיטיב לא ידעו" (עיין מחלוקת ר"י ור"מ בעניין "בנים סכלים", ונראה שכולם מודים שנקראים בנים, אלא חולקים אם הנביא יקרא להם כך.)
--- ---רב שמואל
כתוב שם: "אל יתהלל חכם בחוכמתו, אל יתהלל הגיבור בגבורתו, אל יתהלל עשיר בעושרו

כי אם בזאת יתהלל המתהלל השכל וידוע אותי כי אני ה' עושה חסד משפט וצדקה בארץ כי באלה חפצתי נאום ה'"

חסד - זה כנגד גבורה.
משפט - כנגד חוכמה.
וצדקה - כנגד עושר.

שבאלה מתקנים את הראוי בשלושת המוזכרים בתחילת הפסוק.

רק מדייקת מבחינת הסדר הכרונולוגיחתולה ג'ינג'ית

הדברים היו בסדר הפוך.

- מצור בית ראשון (י' טבת)

- פטירת עזרא הסופר- כ100 שנה אח"כ בתקופת שיבת ציון/  בניין בית שני (ט' טבת)

- תרגום התורה ליוונית בתקופת בית שני כשמלכות יוון שלטה בא"י - כ150 שנה לאחר פטירת עזרא (ח' טבת)

 

 

משהו יפה שקיבלתי, אין לי מושג מה מקורו:

רבי משה פיינשטין זצ"ל כותב שי' בטבת הוא תמיד היום ה- 100 מראש השנה, וזה הצום היחיד שלא דוחים לעולם. אילו הוא היה יכול לצאת בשבת, היו צמים אותו בשבת. כשהוא חל ביום שישי, צמים בשישי, גם כשהצום זולג לתוך השבת. והוא תמיד יום המאה, כי הוא גורלי.
מדוע? במילים שלו: בכל דור ודור כשמגיע עשרה בטבת כשהתחיל למעלה משפט החורבן, כל שנה יושב בית דין של מעלה וגוזר [לא עלינו] החורבן הכללי והפרטי של כל שנה ושנה. ועל צרה שעברה לא צמים בשבת ולא ביום שישי. אבל תענית עשרה בטבת, שהוא על ביטול הצרה העתידה –עונג הוא, ודוחה את השבת.
מילים מופלאות. צום תשעה באב, שבעה עשר בתמוז וגם צום גדליה הם כולם לזכר חורבן שאירע, ואילו עשרה בטבת הוא צום שבא כדי לבטל את החורבן שחס ושלום לא נגזר על השנה הזאת, על הכלל או על הפרט. בכל י' בטבת יושב הקב"ה ודן על בניין או חורבן: האישה הזו – האם היא תיבנה השנה? האם יהיה לה בן זוג? פרי בטן? ילדים בני-תורה? בניין או חורבן? זה יום שמחליט עבורך!
עשרה בטבת גורלי לעתיד ולכן הוא עונג, לא עונש. לא צמים כדי לכפר על חטא קדום אלא על מנת להתפלל לקב"ה: בבקשה - הבא לי שנת בניין! אם מקור החורבן החל בעשרה בטבת, עשה לי את היום הזה למקור השמחה!
 

 

--- ---רב שמואל
את כותבת על הדבר ש"אין לך מושג מה מקורו". אני מודיע בזאת, שידוע לי בבירור, שאחוז גדול מאוד מהדברים המובאים כאן כציטוטים - אין להם מקור. או שהם עיוות או סילוף, או חיבור לא ראוי ומלאכותי של דברים שעוותו כמה פעמים ובכמה עיוותים בצירוף אחד, ורעות רבות כאלה.

אני יכול, למשל, לציין, שלפני כשנתיים או שלוש, מישהו ציטט כביכול פיסקה של הרב קוק (והוא צירף מספר דף, עמוד ומספר פיסקה, כביכול שזה אמיתי). תוכן הדברים היה משהו כמו: "וכי אני משקר? והלוא כל דבריי אינם אלא פנימיות כללות ישראל, וכל השקרים והכזבים אין אלו שקרים, אלא עומק הנשמה ונעימות הצדק" משהו כזה. אני מניח שהיום אתם כבר יודעים לבד שאין צורך אפילו לחפש מה בדיוק זה היה - ההגדרה שצריך להגדיר את זה פשוטה מאוד: "עיוות, סילוף, ושקרים מוחלטים, " מבחינת הגדרת המקור שממנו הגיעו הדברים: "המצאות הבדויות מן האצבע"
--- ---רב שמואל
וכמה עלוב, שאפילו אין טעם לכתוב את מה שכתבתי, אלא כתגובה לדברי הטרלה
---רב שמואל
כך, גם, ההבדל בין משה לבלעם - יש בנים חכמים ובנים סכלים.

ויש נביא חכם, ונביא סכל. כמו שאמרו למשל על נוח, שהיה לו לבקש רחמים על דורו. והרי נוח היה בדרגה גבוהה של נבואה. הוא לא היה סתם בן אדם. וכך הלאה, כל נביא נתבע לפי מה שהוא. חבלים, הוא הדוגמא המובאת תמיד, הנביא שעיקר שיטתו היא לקסום קסמים ולתת עצות המשיגות איזה "רווח" כביכול, על חשבון דרך ה'. הוא מבין שה' קובע - וחושב שזו זכותו לנסות "להערים" על המצווה שניתנת.
מדהים!!חצילים
תודה רבה! שימחת אותי מאד!
אתה לפי התאריכים והיא לפי הסדר הכרונולוגיחדשכאן
בסליחות מוזכר בסדר שלך
תודה רבה יאח!חצילים
ה' מברך אותך!
לפי רשב"י בירושלמי היו צמים ב-ה' בטבת כי אז הגיע הבשורהחסדי הים
על חורבן בית ראשון לגולה.
אם חולה למה צם?אניוהוא
כי יכולתיחצילים
לא הייתי חולה מסוכן לדעתי
פשוט היה יותר קשה
בצומות הקלים אין סיבה להחמיר. גם חולה שאין בו סכנה פטוראניוהוא
פטור אבל מותרחצילים
קשה לי לא לצום..
ר' חיים מבריסק אומר שלחולה אין שום משמעות שיצום.חסדי הים
יכול להיות..חצילים
אבל היה לי משמעות פנימית עם עצמי לזה..
השאלה אם אדם שלא חייב וצם יש לו בכלל שכר על זהאניוהוא
מה זה משמעות פנימית?
מי שחולה המצווה שלו זה לאכול.
מי שצריך לאכול ולא אוכל - מסתכן - וזה ודאי איסור גמור
מה נעשהחצילים
לי היה רצון ממש חזק ועז לצום ולא הצלחתי להתנגד לו⁦🤷🏼‍♂️⁩
וכמובן שמח כי הרגשתי מלא ושזה נכון לי לעבודת ה'
ירושלמי - מובא בתוס' בגיטין-אניוהוא
כל הפטור מדבר ועושהו נקרא הדיוט.
הלוואי אחי הלוואיחצילים
רק להיות הדיוט כל החיים!
מההה?חתולה ג'ינג'ית

אבל יש מושג של שכר גם לשאינו מצווה ועושה.

אינו מצווה זה לא כמו פטור?

שם מדובר על דבר שאינו מצווה עצמיתאניוהוא
אלא שרטוט לכתיבת סת'ם. כלומר לסמן את השורות.
ס'ת חייב לשרטט, תפילין לא
כל מי שמשרטט תפילין - הוא פטור ולא עשה מצווה.


מי צם בלי שהוא חייב - לענ'ד לא עשה מצווה.
סליחהחתולה ג'ינג'ית

המושגים לא ממש מובנים לי.

מה שאני יודעת זה שאשה אינה מחוייבת בלימוד תורה אבל מקבלת שכר כמי שאינו מצווה ועושה.

לאיזה כלל זה נכנס?

יש מצוות שצריך לעשות וחלק פטורים מהםאניוהואאחרונה
יש דברים שהם לא מצווה אבל צריך לעשות -
אז אם זה מצווה - הפטור מקבל שכר כלא מצווה ועושה
אם זה לא מצווה - לא יקבל כלום


מי שפטור מלצום ובכל זאת צם זה לא מצווה בשבילו. ואפ' אולי עבירה.
במה לעבוד ומה אפשר לעשות בתקופת חיפוש עבודה?צע

כבר כמעט חודשיים שאני מחפש עבודה.

נראלי שיש מין תום כזה שבע"ה נמצא בקלות עבודה, ולכן זה בסדר לקבל דמי אבטלה נמוכים שנגזרים ממשרת סטודנט..


ואז מגיע הרגע הזה, שאתה מבין שאולי ח"ו זה יכול לקחת הרבה יותר זמן .. ויפה שעה אחת קודם גם לחשוב על הכנסה זמנית וגם על לוז או משהו כזה ..


אני מניח שלרבים מילואים זאת אופציה אבל אין לי כח ורצון לפרט למה, אבל ישמצב גדול שאני מנוע מלעשות מילואים..

(לא עשיתי במלחמה..)


האם יש רעיונות אחרים למקומות עבודה זמניים?


במהלך התואר לא קמתי בזמן אז קל וחומר עכשיו שאני ללא מסגרת.. ואני מניח שאולי עבודה תוכל לגרום לי לבריאות ויציבות .. וכמובן גם להכנסה..


רעיונות אחרים לסדר ויציבות עשיה לימוד והתקדמות בתקופה מאתגרת זו מלבד עבודה זמנית/או על הצד שאתקשה למצוא עבודה זמנית זה גם מבורך..


בתפילה לפרנסה בשפע ולמציאת מקום עבודה מתאים ומספק לכולם.. ואולי אפילו השבוע אעדכן שדברים יסתדרו והתקבלתי😃


תודה רבה..

אולי משלוחים? ראיתי מלא שעושיםזיויקאחרונה
והכי חשוב להתמקצע במה שאתה טוב
האם אחרי שמחת תורה התשפ"ד הפכתם לאנשים טובים יותר?זיויק

או שנשארתם אותו הדבר?

ומה המשמעות למה שעברתם? או שלא עברתם..

דברים שאני עושה לפעמים/משה

יחד עם שאר פרוייקטי הווטסאפ של ערוץ 7, הנה עוד אחד: אייטמים מעניינים שאני (או הצוות) דגים מהפורום.

 

מוזמנים להצטרף. קבוצה שקטה של 2 אייטמים ביום בממוצע .

 

ערוץ 7 הפורומים - Whatsapp

ילדה שיוצאת מלא פעמים בלילה ממיטת מעבר, מותשים.עינב66

אשמח לשמוע מנסיונכם כשילדה בת שנתיים ותשע עברה למיטת מעבר (כי למדה לצאת מהמיטת תינוק), מה הכי עזר לכן שתשאר במיטה שלה במהלך הלילה ולא תבוא אליכם חמש פעמים?

רוצים להתחיל איתה מהלך אבל מנסים להבין מה יגרום לה להישאר במיטה שלה ולא לבוא אלינו כי היא יכולה וזה מפתה לצאת ולהיות עצמאית.


מבחינת שפה היא מבינה אבל לא הכי מדברת עדיין.

תכתבי בפורוםרקאני

הריון ולידה

פה זה פחות רלוונטי

בפועלנפשי תערוג

מה שיעזור זה להחזיר כל פעם

כל פעם


אבל זה מתיש ומנסיון אישי באיזה שלב באמצע הלילה נשברים כי רוצים לישון

עם הזמן זה עובר.


ואתם כהורים.

אל תרגישו שנכשלתם אם היא בכל זאת מגיעה למיטה 

לא נוראנחלתאחרונה

כיף להיות במיטה עם אבא ואמא!  לא נורא בכלל. אם יש מיטה רחבה מספיק

והילדונת לא בועטת נוראות תוך כדי שינה, לא נורא. חושבת שזה נותן בטחון

לילד.  אולי להתפלל על זה, אם זה מפריע? לבקש עצה טובה מהשם?

אנשים שמבינים בכסף השקעות וכוניק זמניק
אני אשמח לשמוע אותכם שם בשאלה קטנה שאלה על חסכון קטן - חיסכון השקעה וצריכה
פורום תורני דתי לאומירוצה להשתחרר

מכירים את פורום אוצר החכמה? לתורה? ועוד כמה קצת פחות מוצלחים?

יש הרבה פורומים תורניים חרדיים. הראשונים שהזכרתי מוצלחים מאוד בהרבה מובנים, פעילים, ואפשר למצוא בהם דברים מעניינים גם לאחר זמן.

האם יקום פורום תורני דתי לאומי? שיהיה ברמה, פעיל, לגופו של עניין (בדרך כלל כמובן), ומעניין?

תגיד אוצר החוכמההפי

תגיד לי אלפי ספרים תורניים ב"ה שעזרו לי שנים

באיזה הקשר זה פורום? 

תחפשי בגוגל 'פורום אוצר החכמה'רוצה להשתחרר

ותגלי מקום מעניין מאוד. זה לא 'אוצר החכמה' עצמו - ספריית הספרים הענקית, אם כי יש ביניהם קשר כמובן.

זה פורום תורני, רובו חרדי אך לא כולו. חלק מהכותבים מוכרים (הרב איתם הנקין ז"ל, יבל"א הרב יוסף בדיחי, הרב יואל קטן, ועוד מן הסתם), אם כי כולם משתמשים בשמות אנונימיים כמו כאן.

זה קצת מצחיק אבלנקדימון

מי ששם בפורומים אלה מי שנחלשו רוחנית והתדרדרו לפורומים. אצלנו, החזקים לא משוטטים בדברים כאלה באינטרנט וממילא לא תראה מקבילה.

 

זו פרשנות בלבד.

לא חושב שזה נכוןרוצה להשתחרר

כלומר, מן הסתם יש שם רבים כאלה, אבל ודאי לא כולם. יש שם אנשים גדולים, ידענים ומעניינים, יראי שמיים בהחלט.

חלקם גם רבנים מוכרים, כפי שכתבתי להפי.

בסוף השימוש בכלים כאלה מועיל לפיתוח של שיח תורני, לפתרון שאלות, ועוד.

אה, ואני מכיר חברה חזקים מאוד אצלנו שמכירים את הפורומים האלה. כל מי שמחפש באינטרנט מדי פעם תשובות לשאלות תורניות עיוניות (לא הלכתיות פשוטות), כמעט בטוח נפגש בזה. דווקא חברה ברמה גבוהה לדעתי. אז אמנם הצדיקים הנ"ל אינם משוטטים יומם ולילה באינטרנט, אבל יוצא לפעמים להיכנס.

בינינו, קשה ברשת להישאר בדיונים מעמיקים כל הזמןמתוך סקרנות
להבנתי, סוד ההצלחה של הפורומים שהזכרת הוא שרוב גולשיו עם חסימה חזקה מאוד לרשת, ככה שאין לה באמת "רשת" שמושכת אותם לכל מיני מקומות ומפריעה לריכוז...
יש סיפור מעניין עם אוצר החכמה והפורום שלהםמשה

לעצם העניין. כנראה בעולם הדתי לאומי יש לא מעט פעילות כאן (פחות משהייתי רוצה) ולא מעט גדולי תורה צעירים כותבים דווקא בפייסבוק.

יש קבוצת פייסבוק/ווטסאפ של רבנים לדעתיארץ השוקולדאחרונה
אבל לא יודע אם היא סגורה, רק שמעתי עליה מרב שאני מכיר
ממש מושך אותי כל הנושא הזה של בניה ויצירהרק נשמה

עכשיו יש לי אפס ניסיון אבל אני ממש רוצה לדעת לעבוד עם חומרים לעשות חריטות בעץ לבנות רהיטים וכאלה לא בקטע של מקצוע סתם כתחביב אבל אין לי מושג איך מתחילים וגם איך משלבים הכל עם לימודי תואר

יש למישהו רעיונות לקורסים או סדנאות או ליודעת מה?

פשוט להתחיל, בכל דרך, להשקיעזיויק
מהאינטרנט בשלב א', ואחר כך תתקדמי לדברים ממשיים יותר
יש ביוטיוב כמויות של חומר בחינםמשהאחרונה

משם אפשר להתחיל. אחר כך להתקדם...

לשבור הרגלים קבועיםזיויק

יוצא לכם? קל? קשה? יש טיפים?


כמו כן היה לי הרגל טוב שנטשתי ורוצה לחזור אליו.

איך שוברים את הכבדות שחוסמת ביני לבינו?

ההובי של חייoo

לשנות הרגלים רעים

ליצור הרגלים טובים


כשהבנתי את הקונספט של ההרגל זה הפך קל


ממליצה על ספר כוחו של הרגל

הוא מסביר את הרעיון של

טריגר- פעולה- תגמול

איך להיפטר/ ליצור הרגל

אמיתי? זה קל לך?זיויק
אחפש את הספר
לשנותoo

או ליצור הרגל זה תהליך מתמשך


הרבה אנשים אוהבים תוצאות של כאן ועכשיו

לא אוהבים תהליכים

וזה גורם לקושי בהשגת דברים


אני כן אוהבת תהליכים

מסוגלת לראות את התוצאה העתידית ולחכות בסבלנות

לרוב גם נהנת מהדרך

לכן בעיניי זה לא קשה

אחרים בטח יקראו לזה קשה עד בלתי ישים

נשמע נדיר ממשזיויק
זה באמת קשה מאד מאד, מתאים לאנשים ספציפייםנפש חיה.
חדמשזיויק
עם זאת זה מאתגר תסכימי איתי
לאט לאטנפש חיה.

ממליצה לקרא קצת טורים של הרב יצחק פנגר

ללכת בצעדים קטנים 

ולחלק את החזון הגדול למטרות קטנות ברות ביצוע

תהיי ספציפית?זיויק
וזה עזר?
אשתדלנפש חיה.

לפני כמה שבועות בעלון הידברות הרב פנגר רשם טורים בנושא שינוי התנהגות

ופירט איך לעשות את זה צעד צעד

זה עלונים לפני חודש- חודש וחצי ככה.


לגבי הצעדים הקטנים-

נגיד שאתה רוצה לרוץ מרתון שזאת המטרה הגדולה, אז

קודם אפשר כצעד ראשון להגביר מוטיבציה ובמקביל להוריד את המושג המופשט (רוצה לרוץ מרתון)

לפס מעשי (שינויים קטנים - לשים את הנעליים ליד הדלת, אפילו בלי לנעול, בשלב מאוחר יותר לקבוע זמן לריצה)


כשהייתה לי מטרה גדולה

השיטה של צעדים קטנים עזרו לי להגיע אליה....


היום אני מתמודדת עם דברים שאותה טכניקה בהחלט תשמש אותי


רק צריך לרצות

ולעשות משהו קטן בכיוון. 

תודההזיויק
מתחילים לאט לאטנפשי תערוג

ומוסיפים כמה שיכולים

אי אפשר לשבור הרגליםצדיק יסוד עלום
אפשר לשבור הרגלים, זה לוקח זמן אבל קורהקעלעברימבאר
הפך היהדותזיויק
הפך הפסיכולוגיהקעלעברימבאר
מידות בסיסיות בנפש אי אפשר, אבל אפשר לנתב אותןקעלעברימבאר
למקומות אחרים בשבירת הרגלים. כדוגנת מי שזולד במזל מאדים בגמרא
יש לנו ש"ס שלם לצטטצדיק יסוד עלום
פוק חזי
איפה בשס?קעלעברימבאר
אנשים נשארים אותו הדבר,צדיק יסוד עלום

בני אדם הם יצורים קטנים וחלשים

הרצון להשתנות תמיד מתבדה

המציאות סותרת את דבריך. אבל מביןקעלעברימבאר
ללבך❤️
נדבר עוד כמה שנים בפורום גרושים גרושותצדיק יסוד עלום
אל תדאג יהיה טוב❤️🙂קעלעברימבאראחרונה

אולי יעניין אותך