זה לא ענין של "מקורות", אלא פשוט של מציאות (לא קראתי את המאמר של הרב מתניה).
אלא מאי? כאשר מדובר בלבוש שאינו הולם את ההלכה - אז כמו כל דבר שאינו הולם את ההלכה, סביר שאם יראת השמיים היתה יותר מופנמת, יותר מובנת כמחייבת גם את המעשה ולא רק כתחושה פנימית שאינה מחייבת מעשה (הרי ה' רוצה את המעשה הטוב...), אז הלבוש היה בהתאם. וזה בוודאי נכון כשמדובר בבחורות (אם כי אכן יש בחורות שיש שלהן תחושה עמוקה של אמונה ויראת שמיים, ועדיין הדבר הזה לא מסודר אצלן כראוי. צריך להשתדל..).
אבל, יש דברים שאינם בהכרח "הלכתיים". ואז אינם בהכרח מעידים על יראת שמיים, אלא לפעמים על סתם קצת "זריקות חיצונית", לפעמים על חוסר ידיעה של פרט מסוים - ולפעמים אדרבה, בחור כ"כ עסוק בתורה, ביראת שמיים, שה"לבוש" ממש לא מענין אותו. מה שיש... (כך הסביר פעם הרב אבינר כשנשאל על ת"ח בישיבתו שהולכים בלבוש כזה או אחר. אמר שהם בכלל לא שמים לב לזה...).
כמובן, הדברים תלויים גם בסביבה. אם בישיבה "חרדית", כולם הולכים בלבשו מסוים, ומישהו יתחיל ללכת שם עם ג'ינס, אז זה דבר שמתפרש כקלות דעת, זלזול, חוסר רצינות. ואם הוא אדם יר"ש - אז מן הסתם ייזהר לא ליצור אוירה כזו, גם אם כוונתו האישית היא רק, נניח, לעבוד על הגאווה (הרב עדס בזמנו היה הולך עם חליפה קרועה בדווקא... אבל כולם ידעו שאצלו זה חלק מה"עבודה" שלו..).
יש בגמרא, ששניים מהחכמים בארץ ישראל, התווכחו על יד רבי יוחנן, כשכבר היה בזקנותו והתנמנם, מפני מה תלמידי חכמים שבבל מצויינים בלבושם.. אמרו "מפני שאינם בני תורה".. התנער רבי יוחנן וגער בהם, "דרדקי.. לא בגלל שאינם בני תורה, אלא בגלל שאינם בני מקומם".. זה לא המקום הטבעי של התורה.
הרצי"ה זצ"ל, היה מזכיר פעמים רבות את המאמר הזה, כשידוע שבישיבתו, מרכז הרב, לא הלכו בזמנו עם חליפות וכד', על אף שהוא אישית היה מעדיף שלכתחילה ילכו ב"לבוש ישיבתי" מקובל.
עם זה, היה חשוב לו שגם בחורים ילכו בצורה שיש בה צניעות.
אשר על כן, ה"יראת שמיים" של האדם, אינה בהכרח מתבטאת לפי מראהו החיצוני. זו מציאות פשוטה. יש אנשים עם "כיפה גרוש", שהם יראי שמיים מופלגים, וכד'.
לפעמים היא כן מתבטאת בכך.
והאם יש כללים איך ראוי להתלבש? בוודאי שיש. לפעמים אי קיומם בא מחיסרון ביראת שמיים, לפעמים מאי ידיעה פשוטה או מוסכמות חברתיות שלא נבדקו דיין.
ולפעמים - ה"כללים" (לא בהלכות צניעות ממש), משתנים לפי הנורמה המקובלת. מה בוטה ומה לא.
ולפעמים.. גם ההיפך: ההתהדרות היתרה מראה על חיצוניות בלבד.
וכל מעשיך יהיו לשם שמיים....