מחשבה אחת שלא עוזבת אותי מאז המקרה עם חיים ולדר.יהודה224
איפה הפיתרון?
אני חושב שאנשים מגיעים למקום כזה זה לא מתחיל רק בזמן היותו אדם מוערך ונחשב אלא הרבה לפני.. כשהיה קטן כשהתבגר מינית.
בתור אחד שגדל בציבור החרדי. ומכיר טוב מאד את הציבור הדתי לאומי אני חושב שהכישלון הוא נמצא ביכולת לדבר את הקשיים והנפילות שלך.
אנחנו חיים בעולם שנפילות וכשלונות אינן לגיטימיים ואדם שנפל הופך באופן אוטומטי למוקצה מחמת מיאוס
ניקח את נקודת ההתחלה של כל פוגע בפעם הראשונה ההנחה הבסיסית שלי היא שיש לו מצפון וקושי על מה שעשה ואם היה מרגיש מספיק בנח הוא היה מתוודה איפה שהוא למישהו על זה שאולי היה מציע לו טיפול כל שהוא והיה עוזר לו לא ליפול בפעם הבאה ועושה לו סייגים כלשהם.
אבל המצפון נשאר לו תקוע בבטן ללא הפקת שום לקח עד הפגיעה הבאה וחוזר חלילה עד שעבר ושנה נעשית לו כהיתר...
מכאן הדרך חזרה כבר קשה וכמעט בלתי אפשרית והפגיעות ממשיכות וממשיכות
אולי הלקח הגדול שהייתי לוקח מזה
זה שאני הכי אתאמץ בעולם להיות החבר הכי טוב של ילדי לתת להם את ההבנה שאבא סופג הכל. ותמיד יש דרך חזרה, רק כדי שלא יגיעו למחוזות שכאלה
אני כותב בתור אחד שידע לשתף את אביו בהרבה נפילות בקדושה שהיו לי בגיל צעיר(לא ברמות האלו אבל כמו שציינתי זה מתחיל משם)
מקווה שיהיו הדברים לתועלת
רב יהודה אתה איש יקרדי שרוט
הרואה סוטה בקלקולה יזיר עצמו מן הייןיהודה224
לא סתם אנחנו מתוודעים לטרגדיות האלו.
צריך ממש להזהר.
הלקח שלך כל כך נכון, לשני הכיווניםפשוט אני..
בתור הורים אנחנו צריכים לתת לילדים שלנו את הביטחון לפנות אלינו בכל מצב, גם אם הם הקרבנות וגם אם הם הפוגעים.

ובדיוק כתבתי על זה ביום חמישי האחרון, בלי קשר לחיים...
נכון בהחלט.יהודה224
אבל הדגש הוא על חיים ולדר הקטן הילד בנפילה הראשונה.
(חיים ולדר בתור משל)
ישר כח גזור ושמורהעני ממעש
הדברים נכונים ללא קשר. אם כי ההשערה שלךעדיעד
היא רק בגדר השערה. וממתיי ואיך ומדוע זה רק בורא תעלומות יעיד.
זה ממש לא השערהיהודה224
לדעתי כל אדם חווה את זה בחיים
לדעתך=השערהעדיעד
אז אהיה ברור יותריהודה224
מדברי חכמים שאמרו
עבר ושנה נעשית לו כהיתר משמע בדיוק מה שאמרתי..
לא..חיים של

לא חושבת שלאנשים כאלה יש איזה מצפון.

אנשים שאוהבים נשים זה לגיטימי שהם נופלים,

ויש להם מצפון וחרטה וכו'.

 

אנשים שפוגעים בנשים, בילדים, בנערות, בנשים נשואות..

אין להם כנראה שום מצפון או חרטה.

יש ויש זה לא מתחיל בפגיעותיהודה224
זה מתחיל בנפילות קטנות
הסטיה לא פורצת פתאום..
חושב?חיים של

הכרתי פוגע אחד.

הוא היה אומר שהנפילות שלו הן לא בשליטתו.

הוא פשוט לא לקח אחריות ולא הצטער על זה שהוא נופל על ימין ועל שמאל..

אני לא חושבת שאפשר להשוותנעמי28
בין עבירות ונפילות (גם הכי קשות) שלנו בין עצמינו לבין כאלה מקרים.

כולנו נופלים, קמים ונופלים שוב ושוב באותם מקומות.
מרגישים מצפון, חרטה ועדיין עושים את זה שוב, ההבדל הוא, שאנחנו פוגעים בעצמנו וכאן יש פגיעה באחר.
אולי דווקא הידיעה שזאת פגיעה רק בעצמנו משתיקה קצת את המצפון וגורמת לנו לחטוא שוב.

כדי לפגוע במישהו אחר שוב ושוב צריך להיות עם תכונות קצת לא אנושיות, ולא כמו שתיארת עם נפילות אנושיות שקורות לכולם.

אני חושבת שלא סתם דווקא הרבה אנשים חשובים ובעלי עמדה נופלים לזה.
אנשים שהאגו שלהם מרופד טוב טוב, הם כל כל בטוחים בעצמם, במקומם, בתמיכה של אנשים בהם, לא מאמינים שמשהו יצליח להפיל אותם.
כל כל בטוחים שמגיע להם גם אם זה על חשבון אחרים.

מצפון אנושי של פגיעה והריסה של בן אדם אחר זה לא מצפון של נפילה בעבירה, זה מצפון כל כך גדול שאני לא מבינה איך אדם יכול לעשות את זה בפעם הראשונה ובטח שלא בפעם השניה.
פשוט לא אנושי.
עד כדי כך שאני בספק אם יש לאנשים כאלה מצפון.

אני לא חושבת שכל הפוגעים אותו הדבר, יש כאלה שפונים לעזרה, שאומרים שלא מצליחים לשלוט בעצמם, פדופילים שבאמת קיימת אצלם סטייה, גם אם לא מבצעים את זממם המוח שלהם עקום.
אבל אני חושבת שיש כאלה שזה פשוט גאווה כל כך גדולה, אגו, ורצון לשליטה..






ובשילוב עם חוסר בקרה עליהם.העני ממעש
הלוואי ואת צודקתיהודה224
כי אם את צודקת יש אפוטרפוס לעריות..
את בעצמך בפורום הול תיארת מקרה של קרוב משפחה שהצטער באמתמישהי עם שאלה
באמת לא מבינה. אתה כותב את זה כי יש פחות מקרים בציבור החילונמיואשת******
כי שם אין פדופילים ואנסים וקצינים בצבא ןרופאים שמנצלים את מעמדם לפגוע?
הפתיחות והדיבור וכו מוכיחים את עצמם?
אני לא יודעת מה קורה בציבור החרדי
ומן הסתם יש מעלות וחסרונות לכל גישה
אבל בחיי
אנשים סוטים ופוגעים מינית יש בכל חברה
ובן אדם מבוגר שפגע מינית אם אכפת לו מאחרים יכול ללכת לטיפול וזה ממש לא משנה מה קרה לו בילדותו ואם אבא שלו הקשיב לו או לא! בגיל שלושים ״אבא לא היה חבר שלי״ או ווטאבר ממש לא רלוונטי!

כשקורים כאלו דברים אנשים אוהבים לנסות לנתח ולחשוב למה זה קרה לו ואיך זה לא יקרה לנו
הרבה יותר יעיל במקום לחפש אשמים ומה אבא שלו ומה אמא שלו ומה הציבור שלו… להבין שבכל ציבור יש את זה. זה יכול לקרות לכולם ואנחנו צריכים להגן על הילדים שלנו ולדבר איתם על האפשרות שזה יכול לקרות. לכל אחד. בכל ציבור. בכל מקום.

ממש מוזר לי לבוא ולנתח שזה קרה בגלל שהוא בציבור מסוים כשעכשיו בחדשות יש רופאים חילונים שמואשמים בזה גם. לא צריך כל פעם שיש מישהו שעושה משהו- באחריותו האישית! בן אדם מבוגר! להתחיל להאשים את הציבור שהוא מגיע ממנו- דתי חרדי או חילוני, שזה בגלל שהוא גדל שם.
חיים ולדר לא עשה מה שיתכן שעשה בגלל היותו חרדי
והרופא איך שקוראים לו לא עשה מה שיתכן שעשה בגלל שהיא חילוני.
שתיהם אנשים מבוגרים בעלי זכות בחירה שאם רצו יכלו לטפל בעצמם ואם בחרו שלא זה אשמתם הבלעדית ולא של הציבור שלהם או של ההורים שלהם.


וחוץ מזה קראתי אתמול שעוד ההורים שלו חיים. נראה לי מספיק הם סובלים לגלות שהבן שלהם יואשם בכאלו דברים נוראיים, והוא גם התאבד, להוסיף על זה שיתכן שיש להם חלק באשמה הזו זה פשוט נוראי בעיני! לא מספיק גיהנום להם גם ככה?
ממש לא זה מה שאמרתייהודה224
האשם היחיד הוא הפוגע.
אבל הלקח האישי שלי הוא ליצר פתיחות והבנה שאם חטאת תשוב אם נפלת ונשארת עם זה לבד מי ערב לנו שלא נחטא שוב
אבל אם נפלת ואתה יכול לשתף את אבא
את הרב
את המדריך
את החבר
את האישה
את הבעל
את החברה
אז נפילות כאלו היו נעצרות הרבה יותר מהר.
והדברים לא אמורים נגד חרדים ודתיים אלא גם לציבור החילוני..
בפרט שיש עכשיו פרשיה רצינית בבית ספר בדרום...
אולי. הלוואי ..מיואשת******
הבעיה מתחילהקול געגועים
כשמי שלא ראוי לגדולה וכבוד מגיע לדרגה הזאת. לא כל אדם בנוי נפשית ואישיותית לכוח כבוד, וכסף. העולם שלנו, עם כל הטכנולוגיה המטורפת, התקשורת חוצת היבשות, ממליכה חמורים למלכים.

ילד חרדי, שגדל במסגרות שמרניות, שהחלום הכי גדול שלו זה לדעת גמרא, הופך להיות כוכב לאומי, עשיר ומשפיע, אז תנסה למלא בכוס מים בריכת שחיה ותקבל את חיים ולדר...
לא חושביהודה224
אין קשר בין הדברים עיין ערך גל אוחובסקי
לדעתיLia

זה התחיל אחרי מות הבן

 

יכול להיות שמאז גם לא היה דתי בכלל, רק כלפי חוץ..

 

הרבה נופלים באמונה אחרי מקרים כאלה. 

 

לא מכירה אותו בכלל חוץ מזה שהוא סופר. לא גדלתי עליו ורק לאחרונה יחסית נחשפתי לספרים שלו. סתם הרגשה שלי שזה מה שקרה.. 

המקרים הרבה יותר קדומים מזהמישהי עם שאלה
הבן שלו נפטר לפני שנתייםציפור מתוקה
והפגיעות שלו מתחילות הרבה קודם.
(כתוב בחלק מהעדויות במשך כ6 שנים)
יש נפגעות לפני 20 שנה.ruthi
זה ממש ממש לא התחיל אחרי שצביקי נפטר
לא חושבתפליונקה
לדעתי בן אדם חושב שמי שיש לו כוח ואפשרות מותר לו. נגיד פה. הוא בעצמו כתב בעצות לחינוך ילדים שהוא התחנך ברחוב, מבוגרים לא התערבו ומטבע הדברים יש שקט והיררכיה. אבל אם נחשוב לעומק , מה באמת קורה ברחוב בלי השגחה של מבוגרים? חזק פוגע בחלש. זה מה שקורה. אולי גם בצורה מינית. בשכונה שלנו היה מקרה של בן 12 מנסה לפגוע בבני שש ושבע. מה יקרה אם לא יהיה מבוגר בסביבה?
עכשיו יש מצב שגם בן 12 עבר משהו ומבחינותו ככה זה, אלו החיים. נורמה שהוא גדל בה. אז אם ניתן לזה להמשיך,ילדים יסתדרו בעצמם, שקט תעשייתי , זה מה שהם מביאים מילדות, חזק עושה מה שהוא רוצה. אין צדק. זה לא שאחרי גיל 18 מלך הרחוב או הכיתה או הסגנים שלו פתאום יעשו מהפך ויהפכו לאנשים טובים.
לפעמים גם הקורבן , הוא ירצה למצוא מישהו חלש יותר כי זה מה שהוא גדל. ביחד עם יצר מיני , מקבלים מה שמקבלים.

רק רוצה להגיד שיש הבדל בין נפילה בתחום המיניות להטרדה מיניתגליאור

היחס לנפילות ברור שהוא שונה. אנחנו מאמינים בחזרה בתשובה.

 7 יפול צדיק וקם. במקום שבעלי תשובה עומדים אין צדיקים גמורים עומדים. תשובה קדמה לעולם.

ועוד ועוד מקורות שמלמדים אותנו על החשיבות והאפשרות המופלאה של חזרה בתשובה. זה דבר גדול ועצום שריבונו של עולם נתן לנו. מתנה ענקית. 

אבל

וזה אבל גדול. יש הבדל גדול ועצום בין נפילה אישית בתחום המיניות. שהיא בין אדם לריבונו של עולם לבין פגיעה, ועוד פגיעה מתמשכת, באנשים אחרים.

שם זה כבר בעיה אחרת לגמרי. חמורה הרבה יותר.

זה לא נכון להגיד שאדם שיש לו נפילות בתחום המיניות יגיע בסופו של דבר להטרדות מיניות. 

 

נפילות בתחום הדתי זה שונה מאוד מנפילות בתחום האנושי. שונה מאוד מאוד מאוד.

 

יחד עם זה ברור שאדם שמגיע גם למקומות בעייתים כאלו של נפילות בתחום האנושי. של פגיעה מינית- ברור שיש לו מקום לחזור בתשובה. זה לא יהיה קל ולא פשוט אבל אפשר לתקן, לאט לאט תוך התייעצות ברבנים ענווה ולקיחת אחריות.

עזיבת החטא ווידוי וקבלה לעתיד.

זו דרכה של תשובה.

כואב הלב על הנזק שאותו אדם עשה שגרם לנו לחשוב שאי אפשר לתקן. שהעביר את האשמה הלאה והוסיף וחטא ונטל את חייו במקום לקום ולחזור בתשובה ולהתחיל להתמודד עם מה שהוא עשה.

מזה כואב הלב מאוד.

מה הכוונה לחזור בתשובה? לא לגמרי ברור לי איך חוזרים על כזהתאיר בן דוד
דבר בתשובה
זו באמת שאלה קשה.גליאור
אבל אני מאמינה שכן.
אפילו שזה לא נתפס בשכל ומרגיש לא הגיוני כי הנזקים לא נמחקים.
אבל באמת אני צריכה ללמוד על זה עוד ולהבין
פעם הייתי בהרצאת מוגנות של אורלי מנוביץירוק בעיניים
ואחת הדברים שהיא אמרה
שיש מקרים שמתחילים מילד מסוקרן, והורים שלא שמו לב.
ושתפקידינו כהורים לשים לב שאנחנו לא מבליגים מקרים קטנים בבית, אלא מציבים גבולות ברורים ומדברים על זה כשזה עדיין בגדר "משחק ילדים" לא מוצלח.
יפה. חשוב!גליאור
מז"א מה הפתרון? שחרדים ילמדו הלכה כמו שצריךפלונפון מירוסלב
אם לא היו עוברים על איסור ייחוד וקירוב דעות כאילו כלום, רק כי כולם שחור לבן, כלום לא היה קורה.
לא היה שום היצר לשלוח אליו נשים ובנות
חחחחיהודה224
ממש בוגר מצידך לתלות את הבעיה "בחרדים" ממש קטנוני ומטופש
שלא יהיה חרדים. שיהיה עמי ארצות שלא מקפידים על ייחוד. בסדר?פלונפון מירוסלב
כנראה שהוא לא היה עם הארץיהודה224
הוא ידע את ההלכות האלו לא פחות טוב ממך
גם בנים נפגעו ממנופשוט אני..

באופן כללי,

 

ייחוד עוזר מאוד לא להגיע למצב של יחסים בהסכמה, כאשר היחסים האלה אסורים.

 

ייחוד פחות יעיל נגד פגיעות מיניות, שבהן רק צד אחד מעוניין והצד השני הוא קרבן. 

למה ייחוד לא עוזר או לפחות מצמצם פגיעות מיניות?מצטרפת למועדון
נגיד מהבחינה שפגיעות יכולות להתרחש גם בתוך המשפחה בין אנשים שאין ביניהם איסור ייחוד אבל לגבי שאר הפגיעות, אם באמת נמנעים מייחוד זה די עוזר לא?
אמרתי שהוא פחות יעיל, לא שהוא לא יעיל בכללפשוט אני..
תוקף מיני יכול לתקוף ילדות בבית הכנסת,
יכול להיכנס בכוח לחדר שמישהי נמצאת בו ואז לפגוע בה,
יכול לגעת במישהי נגד רצונה באוטובוס,
ואלה ממש דוגמיות מכל האפשרויות שיש.

כלומר אשה שמאוד מאוד תקפיד על דיני ייחוד כנראה לא תגע בגבר זר בהסכמה,
אבל זה לא בהכרח ימנע מגבר פושע לגעת בה בלי הסכמתה.

בנוסף לזה כמובן צריך להוסיף פגיעות מיניות כלפי קרובי משפחה, כלפי אנשים מאותו המין, כלפי ילדים קטנים של חברים ובקיצור ה' ירחם.
צודק!מצטרפת למועדון
ברור שזה לא מונע לגמרי ויותר מזה גם אם מונע לא נכון לקשר בין שני הנושאים באופן הדוק.
אצלנו בבית ספר קבלנו הוראה לא לדבר על דיני ייחוד בהקשר למקרה של ולדר כדי שבנות שיתכן ונפגעו (לא מולדר אלא בכללי) לא יקחו את זה כאחריות שלהן שאם היו שומרות על ייחוד ודאי זה לא היה קורה.
למרות שהבנתי שדוד המלך תיקן את דיני ייחוד כתוצאה מהמקרה של אמנון ותמר.
אני מאוד מתחברת לכיוון של לנסות לראות ולמצוא את הטובנגמרו לי השמות

מתוך כל הרע הזה,

 

ולנסות לראות איפה אנחנו לומדים, גם לעכשיו וגם לעתיד,

 

ולנסות ולראות איפה אנחנו זורעים "מעט אור", כדי שב"ה הוא ידחה הרבה מן החושך...

 

להיכנס לכל הסיפור הזה, באמת שאין לי מילים וזה כ"כ כ"כ שובר וכואב ונוראי שאין אפשרות בכלל להתחיל...

 

אז אישית הכיוון של לראות מה הלאה...

 

מה ניתן לתקן,

מה ניתן לשים לב,

מה ניתן לקחת מכך -

הוא כיוון שאני מאוד מתחברת אליו כמאור.

 

וישר כוח ותודה לך שפתחת את השרשור הזה.

 

לי הקטנה עולים שלושה כיוונים כשאני חושבת על מה כן ניתן לעשות:

 

א. הורות - לחזק את ההורות שלנו. בדיוק כמו שהיטבת לתאר!

היחסים בין הורים לילדיהם הם לפעמים כמעט הכל בחיים של הילד/ה.

ילד שמרגיש שהוא אהוב, 

שהוא רצוי,

שהוא שייך,

שהוא מסוגל ועם יכולת,

ילד שיש לו ערוץ תקשורת ישיר ורציף עם הוריו,

ילד שיודע שלספר את האמת, גם אם היא לפעמים לא קלה, להוריו - אף פעם לא יפגע בו אלא יטיב איתו,

ילד שיודע שההורים תמיד תמיד שם בשבילו -

זה ילד שאחוזי ההצלחה שלו בחיים גדלים לאין ערוך...

 

לכן התפקיד שלנו, כל הורה באשר הוא - הוא לעבוד על המקום הזה.

 

שנזכה.

 

שנזכה להיות הורים כאלה.

 

הורים נוכחים.

 

הורים קשובים.

 

הורים מכילים.

 

הורים מיטיבים.

 

הורים שהילד שלהם מרגיש בטוח לבוא ולספר להם הכל, מטוב ועד רע.

 

 

ב. הנערים המתוקים - וכל המין הגברי בעצם באשר הוא.

מכל הסיפורים האלה שצצים השכם וערב בתקשורת ובכלל - ליבי ממש על כל הילדים, הנערים, הבחורים והגברים שחיים כאן.

באמת.

בתור אמא לשני בנים, רעיה לגבר, בת לאבא ז"ל, אחות לאח, נכדה לסבא וכן הלאה - לחשוב שלמשל הילדים שלנו (הבנים) ירגישו כל הזמן שהמין הגברי "דפוק"

או שהם "דפוקים"

או שהם "שור מועד" שכל רגע עלול ועתיד לנגוח...

או שהנשים מדהימות והם נוראיים,

או שכולם אנסים בפונטנציה חס ושלום

או שהם פשוט מגעילים ומפחידים וצריך להיזהר ולהישמר מהם - רק כי הם בנים -

זה פשוט כואב לי!

כואב לי כאמא

וכואב לי כאדם בעולם הזה שחצי כדור שלו גברים...

 

זה פשוט נוראי מה שהאנשים הרשעים הללו עושים לא רק לקורבנות - אלא גם לכל המין הגברי באשר הוא.

הם פשוט משחירים מין שלם!

זה לא הגיוני הדבר הזה!

לא הגיוני שילדה תפחד מכל בן בשבט שלה או בשכבה שלה

לא הגיוני שאישה תפחד מכל איש שהיא רואה ברחוב

לא הגיוני שכל אבא או אח או נער יחשד אוטומטית כאנס או אדם רע

וזה לצערנו קורה.

ומה שקורה לאותם בנים בנפש פנימה - אוי אוי אוי! פשוט כאב לב!!!

 

אז ברור שצריך להישמר ולהיזהר והכל,

וברור שיש לצערנו גם חלאות ונבלות - ברור.

 

אבל היי, רוב הגברים, הנערים, הילדים, הבנים - הם טובים! מתוקים מדבש! צדיקים! טהורים! טובים! ומיטיבים!

ואסור לנו לשכוח את זה

ואסור גם לבנות שלנו לשכוח את זה

ואסור גם לבנים שלנו עצמם לשכוח את זה!

 

וכמה חשוב שגם השיח הזה יהיה נוכח בחייו של נער, בוודאי שבתקופה הזו.

 

ג. להוסיף טוב

 

גם להוסיף טוב כל אחד במעגל הפנימי שלו, כל אחד איפה שהוא יכול,

להמשיך,

להתקדם,

לחיות,

להאיר.

 

 

וגם לעשות חשבון נפש וללמוד מהלימודים הכה רבים וכה חשובים וכה עמוקים שניתן ללמוד מכך,

כמו:

לברור את הרע מהטוב,

 

להתחזק בשכל הישר ובדעת התורה וכל הבירור שקורה עכשיו - שחיי הקורבנות קודמים,

 

ש"לשון הרע" לא יכול להיות על חשבון חיים של נפגעות,

 

שהסתרה שפוגעת באחרים היא לא מעלה אלא נוראית נוראית וצריך להוקיע ולמגר את ההסתרה הזו

 

שצריך להישמר מאדם גדול כקטן ללא כל קשר למעמדו - לראות שקודם כל יש כאן יושרה, שיש כאן בן אדם, שיש כאן שמירה על כללי ההלכה הבסיסיים וכן הלאה...

 

ושאר הלימודים החשובים שכתב נכתב עליהם רבות מאנשים חכמים ונפלאים, שהם עצמם מוסיפים את אותו האור בעולם

 

 

בתפילה ובתקווה שיהיה תמיד אור גדול, שיכסה את החושך כולו כולו 

ורק רק בשורות טובות לכל עם ישראל 🙏

 

תודה שהגבת, כתמיד מדהים!!.יהודה224
מה שהכי תפס אותי זה התיאור שלך את התחושה הגברית בדור הזה
אמיתי ונכון. מרגישים צורך להתנצל על שנולדנו גברים.
כמה מצער..
לא הספקתי לקרוא הכלנשוי שמח
אחרי הסיפור עם שיינברג, הרב שמואל אליהו אמר שהדרך לדעת אם רב הוא באמת רב, וכן למנוע בעיות כמו שהיו עם שיינברג:
שהרב לא עובר על השולחן ערוך, אם הוא עובר עליו סימן שצריך לחשוד, וכן רב לא יכול להגיד שמותר ייחוד איתו, אין כזה דבר!
וכן הלאה וכן הלאה, פשוט לחזק מאוד את כללי ייחוד וכללים אחרים שכתובים... ולחזק את זה שאף אדם לא יכול להגיד שאפשר לעבור על זה
נכון מאוד...הָיוֹ הָיָהאחרונה
ולא רק זה, יש הרבה פרמטרים שעוזרים בבירור, לדוגמה-
*האם ההתנהלות היא כמו כת? כולם חסידים של המנהיג?
*האם האדם מטפח חשיבות עצמית, לא במובן של סתם גאווה אלא של ''אני נעלה וקדוש'' כזה?
*האם מדובר באדם תלמיד חכם ''עם ראיות'' (יודע ש''ס, יודע לפסוק, מלמד ברצינות ''נגלה'', וכו') או ב''מקובל'', ''מלמד פנימיות'' ו''בעל אמונה''?
עזרת הפורום שוב בעניין רכב 7 מקומותlizi

מישהו מכיר מניסיון ויודע להמליץ בין טיוטה היילנדר לבנם קיה סורנטו

שניהם חצי היברידיים, 7 מקומות

לשימוש עירוני


תודה 🙏 

אשכרה עברו 5 שנים מאז? לא יאומן. עברנו מגפה עולמיתדי שרוט

ומלחמת קיום מאז. יש צורך בעוד אחד כזה? פעם הייתי מצחיק.


 

יאללה בואו נצחק קצת על עצמנו. מקווה שאצליח להעלות חיוך - נשואים טריים

 

עוד אחד דחוף ממשלאחדשה
אמאל'ה הזמן טסססספשוט אני..

וכן, פעם היית מאוד מצחיק 😝

אבל גם היום ❤️

וואו אני ממש זוכרת את השרשור הזהנגמרו לי השמות
כמה צחקתי, זה באמת ענק! 😂
וואו זה לבכות 🤣🤣אונמר
איך עושים כזה? אם אני רוצה לעשות עליו מילים אחרות.מישהי נשואה
??
גם אני אשמח לדעת אחרי שאת מגלהלחוח
יש כל מיני תוכנות של כתוביותאפרסקהאחרונה
אחריות הורית לוקה בחסרלביטה

מה אפשר לעשות כשהאחריות ההורית של ההורה השני לוקה בחסר?

אסביר,

הוא איש טוב ואבא טוב.

לא משנה המצב בינינו, הוא לא רלוונטי.

מתייחסת רק להתנהגות שלו כהורה.


כשהילדים בבית איתו, יש כאוס.

הוא לא מחזיק. לא מקפיד על דברים שצריכים להיות בשגרה.

הכל מרגיש כמו אווירת עלא באב עלא.

חוזרת למגבות על הספה, בגדים מלוכלכים על הרצפה שני ס"מ מהסל, וילדים חצופים ומשתוללים שצריך פלוגה כדי להרגיע אותם.  


כשהילדים איתי, יש רוגע והרמוניה.

מקפידה איתם על חוקים, סדר, זמנים.

הכל ברוגע ושלווה. אין חיכוכים. כל אחד תופס את הפינה שלו ויש אווירה של קסם בבית.

עד שהוא נכנס הביתה.

הילדים פשוט מריחים את הפשרנות שלו לדעתי.

על הכל הוא מוותר.

מעניש, ומוותר. מאיים. לא מקיים שיח.

עכשיו, כמובן שאני לא מושלמת. אבל מפה ועד הורה שהילדים איתו בכאוס מוחלט יש פער רציני.


פרקטית, להיות הורה 24/7 מבחינתי לא אופציונלי.

אני גם ככה איתם המון שעות לבד. באהבה ושמחה.

ויש לי כמובן דברים שאני מחויבת אליהם מול עצמי.

מעבר לעובדה שאם אתמסר ככה, בוודאות אשחק עד היסוד.


ניסיתי לומר לו, לרמוז, לבקש על דברים ספציפיים.

עדיין הכל נותר על כנו.

מה כן אפשר לעשות? 

מבינה אבלמקלדתי פתח

מה שמתואר לא מבטא חוסר אחריות הורית. לא נשמע שמדובר במשהו מסכן את הילד או חוסר דרגה למשהו בסיסי. בגדים על הרצפה ומגבות מפוזרות? זה אומר שקילח אותם/דאג שיתקלחו?

זה מעצבן בטירוף, אני יודעת וגם אצלינו ככה. אבל לא מעיד על כלום.

לגבי גבולות, גם כאן זה נתון לדיון, אבל לא נשמע משהו אקוטי או חריג. 

יש משהו שמפריע לי ואשמח לשתףאנונימית:)

בעלי ואני ב"ה בזוגיות מהממת ואוהבת באמת.

היום קרה משהו שמפריע לי ואני מתלבטת אם אני מגזימה או שזה באמת מציק. בעלי סטודנט והלך ללמוד למבחן שלו עם מישהי מהלימודים, כדי שתשלים לו חומר שהפסיד במהלך החודשים האחרונים במילואים. זה עורר בי פתאום רגשות של קנאות מה הוא יישב עם בחורה לבד והיא תסביר לו? מה ואם הם יצחקו פתאום וכו... אני קנאית בהגזמה או שמה?

חחחח תודה

אם הם יהיו כמה שעות ביחדפשוט אני..

אז מן הסתם הם יצחקו, ידברו, יקשקשו... 

 

אם הוא לא לומד הוראה והוא לא מתכוון לעבוד בישיבה,

אז זה לא כל-כך שונה מאינספור פגישות שיהיו לו גם בעבודה.

 

(אני יודע שלא עניתי לשאלה שלך, רק הרחבתי אותה...)

טעיתי. הבנתי לא נכוןיעל מהדרום
אם זה מפריע לך-אז זה מפריע לך!*אשתו של בעלי*

אין נכון או לא נכון.

לאחת זה יפריע-וזה בסדר.

ולאחרת זה לא יפריע-וגם זה בסדר.

אבל אם זה מפריע לך,פשוט תגידי לו.

תשתפי אותו בתחושות שלך.

מסכימה...לומדת כעת
רק לא כדאי לעשות מזה עניין גדול מדישלג דאשתקד
כי זה בעצמו יכניס רעיונות, בפרט אם אתם באמת נשואים טריים.. 
אפשר להבין אותך. תחושות של זוג טרי טריאלישבע999

אצלה בבית או במקום ציבורי, כמו בספריה?


זה  טבעי שדברים כאלה מעוררים מחשבות ורגשות, במיוחד כשאתם זוג טרי והקשר עוד בבנייה והתגבשות. זה ממש לא משהו לחוש עליו אשמה או לחשוב שאת "מגזימה".


אבל כיוון שההקשר הוא נטו לימודים ולא בילוי חברתי נניח של קולגות מהעבודה ,  לצורך השלמת חומר חיוני שהוא הפסיד עקב המילואים – זוהי מטרה פרקטית, ברורה ומקצועית. זה לא "בילוי" או "יציאה".


אם הם אכן ישבו בספריה - זו התנהלות שגרתית ונורמלית של חבורות סטודנטים.  

אם בפעם הזו נפגשו בבית שלה, לגיטימי לבקש שלהבא ישבו במקום ציבורי  

כל הטעויות הלא פרקטיות התחילו ממטרה פרקטיתשוקו.
פרקטית מי שרוצה לשמור על עצמו על ביתו ועל הזוגיות יתרחק מאוד מאוד


גרוע והתחושה שלך נכונהזיויק
לדעתי זה שונה מעבודה מקצועית
אתה משתמש במילים קשותשלג דאשתקד

יש הרבה חברויות בלימודים ובעבודה שלא מתפתחות למקומות שהפנטזיות של כבודו הולכיהם אליהם.

זה לא הופך את זה לטוב או לרע, אלא בעיקר שצריך לדעת לשים דברים בפרופורציות ולהבא להציב גבולות (נניח, שבפעם הבאה ייפגשו אצלכם בבית, או שייפגש עם אחר/ת).

מחשבה פסימית מיידית או תגובה קיצונית יכולים להזיק מאוד, בין אם החשש מוצדק ובין אם לא.

זה באמת מורכבהסטורי

השאלה אם יש לו ברירה.

לי לא היה מפריע, אם מפריע לך תגידי לו בצורהאור123456
מכובדת ואני מקווה שהוא יכבד 
קשה לתת גבולות ברוריםהעני ממעש

אבל כמה נקודות ציון

א האם יש איסור ייחוד. אם כן אז זה פשוט אסור .

ב האם חד פעמי/ פעמים בודדות/ סדרה של שיעורים

ג האם יש רעשי רקע שיגבירו צניעות או שיגבירו קלות דעת

ד מה הסגנון של הסטודנטית המדוברת


הצלחה רבה 

אני ממש מבינה למה זה מפריעיעל מהדרום

לק"י


לא קשור לאם סומכים על בן הזוג או לא.


ובעיני, אם לך זה מפריע, הכי לגיטימי שתבקשי ממנו ללמוד עם גבר.

אולי לא הייתי באה בדרישה, אלא מבקשת ומקווה שייענה לי.

בעיניי אם הכרחימאמינה-בטוב

עדיף ללמוד בזום ביחד ולא פיזית ועוד יותר עדיף ללמוד עם גבר..

זה די פשוט ובסיסי

אפשרתהילה 3>

שיפריע לך

כדאי לשתף בזה❤️

אפשר להזמין ללמוד אצלכם אם אין אופציה טובה יותר עם מי להשלים..  או שילמדו בזום.

החשש מובןנפשי תערוג

יחד עם זאת, ראוי לסמוך עליו

ואם ממש קשה (לאו דווקא קשה לסמוך אלא קשה הסיטואציה)

אפשר להזמין אותה ללמוד אצלכם

 

 

אני לא אוהב להגיב לדברים כאלו מהסיבההמצפה לישועה

שצריל זהירות גדולה ב"לתת עצות" שחלילה לא יפגע בצורה כלשהי בשלום והאהבה בין איש לאישתו.

אז כל המטרה היא רק לתיקון ולכוונה טובה.

גמו שכתבו זה חייב להיות ברור שהגבולות ההלכתיים חייבים להישאר אחרת אין לזה שום היצר בלי קשר לנישואין בכלל.

והדבר השני והקריטי זו לא הנהגה טובה אני מאמין שהוא עושה את זה בתום לב וגם אותה סטודנטית שעוזרת לו.

אבל זה לא מומלץ כלל וכלל גם כשאין  שום ייחוד ומבחינת הלכתית יבשה הכל נעשה לפי ההלכה.

מהסיבה שזה יוצר קירבה בטח אם משובר במשהו של כמה פעמים.אי אפשר להיות לא אנושיים אי אפשר לשבת עם אדם ולא קצת לצחוק איתו להביע נחמדות וזה לא דבר רע אבל בהקשר הזה זה עלול חלילה להגיע למקומות שליילים ואיני מדבר מדמיונות אלא מסיםורים ששמעתי ומתלמידי חכמים מאוד מתונים ומחוברים לחיים שגם הם אומרים את הדברים הללו.


זה מעבר להרגשה האישית זו הנהגה לא נכונה...

העולם היום הפך להיות מכיל וכל דבר כמו מה שכתבתי נשמע שמפגש בים איש לאישה הוא מלא ביצרים ותאוות.

אבל זו בכלל לא הכוונה שלי.

אנחנו בני אדם בריאים עם רגשות וכל פגישה מסוג כזו היא סוג של חוויה וחוויה היא דבר מקרב.

וזה לא משנה עבודה לימודעם וכד' צריל שיהיו גבולות ברורים

בסגנון הדיבור והתוכן.גם במקום של עבודה זה לא דבר נכון שאיש או אישה ידברו על אה ועל דא או יצחקו אחד עם השני...

זו האמת וזו דרכה של תורה

ברור לי שהרבה מאיתנו לא עושים את זה ממקום רע פשוט העולם הפך להיות מכיל כביכול ונותן לגיטמציה לערבוב הזה.

*אני ממש לא חושב שצריך שלא יהיה שום מפגש בין נשים לגברים.

אבל אני כן מתנגד שבתוך המפגשים האלו יכנסו ערכים,אמונות,תחביבים, חווית וכד' בין גברים לנשים(אא"כ המטרה שלהם להכיר ולהתחתן).

ודרך אגב אני בטוח שהוא ממש צדיק וטוב וממש אוהב את אשתו ובכלל לא חושב על הנ"ל.

אבל כמו שכתבתי זה לא דבר טוב ונכון.


הדרך הכי טובה לדעת אם זה תקיןמישהי נשואה

לשאול אותו

אם הפוך הוא היה מסכים שתשבי עם סטודנט

חזק שלךזיויק
לא הייתי עושה את זהשלג דאשתקד

זה בהחלט יצירתי, אבל אם מדובר בזוג צעיר, עדיף כמה שפחות להתבחבש בזה. כל העיסוק בזה רק מעלה רעיונות ויוצר טינות., ולצערי מדברים שאני מכיר, אנשים (בעיקר נשים!!!) מצטלקים מזה מאוד קשה, ונישואים מאוד יפים יכולים להיהרס על ידי שיחות על "אהה נהנית לגבר איתה", "מה יש לה שאין לי", "וואלה בטח בדקה וחצי שיש לך בערב אתה בטח מגשים איתה פנטזיות". זה פשוט חבל ומסוכן (גם אם זה לא גורם ח"ו לגירושין, זה גורם לפירוד בלב וטינות וכאב).

שפשוט תגיד לו שלהבא אם רוצים אז או עם גבר או בבית שלהם כשהיא נמצאת.

קודם כל זה מאד טבעי שככה תרגישיאליפאחרונה
למרות שסביר שכלום לא קרה וגם לא יקרה אני בהחלט מבין למה את חוששת. אני חושב שנכון שתבקשי שלכתחילה ימצא סטודנט זכר או לכל הפחות יצרף עוד סטודנט ללימוד משותף.
ערב נשים - המלצותתתטליולה

מחפשת המלצה לסדנה לערב נשים בקהילה❤️

לא סדנה יקרה! לא קשירת מטפחות.


תודה!!

אני אוהבת סדנאות יצירה קלותיעל מהדרום
לק"י


מניחה שיש במגוון מחירים, ואולי אפשר להכין ערכות ולהכין בלי הדרכה.


הכיף מבחינתי בזה שאפשר לפטפט תוך כדי.

מה זה יקרה?לאחדשה

כמה אתן מוכנות להשקיע פר משתתפת?
ואם לא דחוף לכן מפעילה מבחוץ אפשר סדנת DIY פשוטה יש מלא אופציות

איזה איזור בארץ?סוף טוב

עיצוב שוקולד לפרלינים

ציור בקפה


יש לי המלצות..

ערכות של צביעהמקלדתי פתחאחרונה

תלוי מי הקבוצה, כל אחת לוקחת הביתה או משהו שיוצר קולז

לרב זה על קנווס, עם מדבקה צובעים ומסירחם את המדבקה אז יוצא לכולן יפה ..

אפשר להזמין דברים ספציפיים.


מחפשת רעיון למשהו כיף בחצי האחרון של חנוכהמתייעצת גירושין

בא לי לטוס או לעשות משהו ממש כיף אבל אין לי כרגע ויזה

יש מקום שאפשר לטוס אליו, בלי?

מה עוד אפשר לעשות גם לבד וגם זוגי בחנוכה?

יש לי רצף כייפי של ימים שאני יכולה לעשות בהם מה בא לי 👸

כל רעיון יתקבל בברכה, אני כבר אשקול.

למדינות באירופה, אין צורך בויזה. וממש קל עם כשרותאלישבע999

במדינות הגדולות

וגם קרוב מבחינת משך הטיסה.

יש גם את דובאי - לא הייתי שם עדיין ולא יודעת להמליץ 🙃

גם שם יש שפע של מסעדות כשרות

(חפשי בגוגל "מטיילים בכיפה"  אתר מעולה לתכנון נופש לדתיים) 

אילת;)ברגוע
אם את אוהבת את הקטעמשה

לכי לאיזו גבעה  או מקום דומה. מעניין אותך?

התכוונת שאין לך דרכון?פשוט אני..

אם אין לך דרכון, אז את יכולה לטוס מקסימום לאילת

או לעשות דרכון זמני בנתב"ג, אבל הוא עולה המון ובתוקף רק לחצי שנה.

 

אם יש לך דרכון, אז אפשר לטוס להמון מדינות גם בלי ויזה:

למדינות האיחוד האירופי ושנגן - פשוט עולים על טיסה עם דרכון ישראלי.

כנ"ל לאיחוד האמירויות.

לבריטניה וארצות הברית - צריך להוציא אישור ESTA מהאינטרנט, תהליך של כמה דקות ועוד יום-יומיים לקבלת תשובה. עדיף לעשות אותו ולקבל תשובה חיובית *לפני* רכישת הכרטיסים כדי למנוע עוגמת נפש.

וואו תודה היה כיף נורא, נהנינו מאדדמתייעצת גירושין
תשתפי אותנו מה עשית והיה כזה כייף?אלישבע999אחרונה
נר איש וביתו ✨🏡נגמרו לי השמות

נר איש וביתו

דווקא בחג הזה, חג החנוכה, כשאנחנו מוצאים עצמינו מארחים או מתארחים,

מוקפים בסביבת המון אנשים, משפחה, חברים

דווקא אז חשוב שנזכור את הבסיס שלנו.

שנר איש וביתו.

"ואישתו היא ביתו"

איש ואישתו.

בבית.

פנימה.

כשטוב לנו יחד - מי יכול עלינו

רק מהתנועה *הזו*, מבפנים - החוצה - רק כך נוכל להתעלות.

נתרכז בביתנו פנימה.

נמצא את הכמה רגעים בין לבין, ניצור אותם, ניזום אותם, 

נעלה אותם לראש סדרי העדיפויות, מעל הכל.

גם במחיר "ביטול" מפגש משפחתי כזה או אחר,

גם במחיר אחר.

כמה שנצטרך.

עד שנרגיש שאנו מלאים.

וממילא בהתמלאות ובטוב שלנו - נוכל להיות עוד יותר בטוב ועוד יותר להשפיע גם החוצה.

 

נר ה' נשמת אדם

ה', הקב"ה -

אתה שאמרת שתמחה את שמך מעל המים כדי להשכין שלום בין איש לאשתו

שימכר ספר תורה ובלבד שיהיה שלום בית בין איש לאישתו

ששמך שלום וכמה חשוב השלום. ובראש ובראשונה בין איש לאשתו.

 

נשמת אדם -

נשמה שנתת בי טהורה היא.

ונשמה שנתת באשתי טהורה היא.

ונשמה שנתת בבעלי טהורה היא.

טהורים הם.

כוונותיה של אישתי טהורות הן, נשמתה טהורה היא, גם אם בטעות פגעה בי.

כוונותיו של בעלי טהורות הן, נשמתו טהורה היא, גם אם בטעות פגע בי.
 

וכל עוד הנר דולק אפשר עוד לתקן

כוונותיהם טהורות.

וגם אם מעשיהם לעיתים לא מיטיבים - נלמדם איך.

נלמד גם אנחנו יחד.

נלבן. נברר. נתקרב.

נגדל מזה. נתעצם.

 

נזכור שמי שאמר "ו*כל* זה אינו שווה לי" - היה המן הרשע,

בעוד מרדכי היהודי מלמדנו כי הוא "רצוי *לרוב* אחיו".

והרוב טוב.

ולא צריך לחפש את ה"כל".

נדבק ברוב. ברוב הטוב.

נגדיל אותו.

נמשיך ללמוד אחד את השנייה.

נמשיך ללמוד את עצמינו.

"מוסיף והולך"

נמשיך להוסיף לטוב הזה, כל פעם עוד ועוד

עוד תובנה,

עוד קירבה,

עוד אהבה,

עוד כלים,

עוד תקשורת,

עוד גדילה זוגית ואישית.

 

8 נרות 

8 - מעל הטבע.

נס.

ימים של ניסים, הלל והודיה.

*מעל* הטבע.

וה' מוחה שמו *מעל* המים כדי להשכין שלום בין איש לאישתו

וגם אנחנו, נתבונן *מעל*.

נתבונן ב*מבט על* על הסיטואציה הזוגית שלנו

מה היה שם?

היינו בריב? ריב נוראי? ריחוק איום? מצאתי את עצמי חווה קושי עצום? תסכול עמוק וחוסר אונים?

ואם אני מסתכל/ת במבט על, מה אני רואה?

מה *בעלי* הרגיש וחשב שם?

מה *אשתי* הרגישה וחוותה שם?

 

"לא טוב היות האדם לבדו" -

לא טוב לו לאדם כאשר הוא לבוד, דבוק, גב אל גב

"אעשה לו עזר כנגדו" -

כנגד, מול, מציאות של פנים מול פנים.

מציאות שרואים גם את ה"פנים" - אראה את הפנים של בעלי, אראה גם את הבפנים של בעלי, את הנשמה שלו - וזו תהיה מציאות מתוקנת שתוכל לקרב עוד ביננו.

מציאות בה אראה את הפנים של אשתי, את הבפנים שלה, את הנשמה שלה - היא מציאות מתוקנת שתוכל לקרב עוד ביננו.

 

המבט על הזה,

מעל,

יכול ליצור גם אצלנו מעל הטבע.

מעל הטבע האנושי שלנו.

להתגבר.

להתגדל.

להרחיב את כוחות הנפש שלנו.

לעלות מעלה מעלה.

להביט גם מעלה. לקב"ה. שהכל מאיתו. והוא משרה שכינתו ביננו.

ללמוד ממנו ולהביט גם אנחנו מעל הסיטואציה, מעל הפגיעות שלנו, 

לנסות לראות *גם* את הצד השני (גם ולא רק, לא לבטל את עצמינו חלילה, לא להתכחש לרגשות שלנו חלילה, אלא להיפך - להכיר בהם. לתת להם מקום. להבין אותם. לעומק.

ובהמשך נוכל גם לתווך ולתקשר זאת *נכון* לבן/בת זוגנו)

לנסות לראות מה עובר ועבר שם במחשבתו, ברגשותיו, בנשמתו?

 

ולעיתם דווקא *מתוך הקושי*, מתוך הקושי הכי הכי עצום אפילו -

מ-קץ

עת צרה היא ליעקב ו*ממנה* יוושע -

וגם אם הכי חשוך וקשה - עלות השחר עוד תגיע. וקרובה מאין כמותה.

ודווקא מתוך החושך הכי גדול - נדליק את האור. 

בלב שלנו.

בלב של החצי השני שלנו.

נראה גם את האור שבו/בה.

את כל הטוב שבו/בה.

נבין מתוך עוצמות הכאב במבט על מה היה כאן בעצם,

מה הוביל לכך,

מה אני הכי הייתי צריך שם?

מה אשתי הכי הייתה צריכה שם?

 

לכן נזכור -

כשאנחנו במשבר - זו הזדמנות נדירה ועמוקה בשבילנו לתקן.
לתקן את עצמנו.
לתקן את החיים שלנו.
לתקן מה ששבור לנו בחיים האלה.

כשאנחנו נמצאים במשבר -
יש לנו גם הזדמנות נדירה להיות "משבירים לעצמנו"
כמו יוסף הצדיק, שהיה המשביר במצרים,
בזכותו לכל העם היה מזון ויכולת קיום ל7 שנים שלמות.

גם אנחנו -
אם נשכיל להבין מה המשבר הזה שאנו חווים אומר לנו?
מה הוא אומר עלינו?
מה הוא אומר על המקום שאנו נמצאים בחיים?
מה בו כואב לנו הכי הרבה?
מה הוא גורם לנו לחשוב, להרגיש ולרצות הכי הרבה?
אם נענה לעצמנו על כל אלה -
נוכל לזכות ולהיות המשבירים של עצמנו.
לגרום לנו להיות ניזונים יותר,
להיות חיים יותר,
להיות שלמים יותר
להיות מרוצים יותר.

כשאנחנו נמצאים במשבר - 
ניתן לנו "שובר" במתנה.
כן,
לפעמים
המשבר הוא מתנה.
כי בלעדיו לא היינו עוצרים רגע להסתכל בחיים שלנו.
לראות איפה כואב, איפה קשה,
איפה רע,
מה צריך לתקן,
מה לא הולך אפילו שניסינו בכוח זמן רב,
מה דרוש תיקון לשבר הזה.

קיבלנו שובר חינם להזדמנות חד פעמית להפוך את החיים שלנו למשהו טוב יותר.

 

כשיש משבר,
אפשר לקחת את המשבר הזה,
להתעלם, לכאוב ולבכות ולא באמת לשנות משהו בחיים שלנו.

אבל אפשר גם אחרת.

אפשר גם לתקן את השבור.
אפשר גם לזכות בשובר מתנה להתבוננות מעמיקה על החיים שלנו.
אפשר גם ללמוד ממנו ובזכותו להיות המשבירים הראשיים של עצמנו.
"המשביר לצרכן"
וה"צרכן" הזה הוא אני. לי אני צריך להיות המשביר.

 

נר החיים

הנר שמסמל את החיים, "נר ה' נשמת אדם",

והטומאה - מסמלת היא את היעדר החיים.

"טמא" משורש א.ט.ם - אטום - היעדר חיים.

ביצית שיכלה להיות מופרית אך לא הופרתה - תגיע הוסת ותהיה כאן מציאות של היעדר חיים = טומאה.

תינוק שיצא לאוויר העולם וכבר איננו בתוך גופה של אימו - יש כאן מציאות של היעדר חיים בתוך הגוף = טומאה.

אדם שהתקרב למת, נגע במת - יש כאן מציאות של היעדר חיים = טומאה.

הטומאה היא היעדר החיים.

וכאשר אני עם אשתי/בעלי אני רואה חיים.

"ראה חיים עם האישה אשר אהבת"

איתה, ורק איתה אני אראה חיים.

איתו, ורק איתו אני אראה חיים.

ואם חלילה אפזול הצידה ולא אהיה בבלעדיות ונאמנות לאשתי/לבעלי - כאן יש טומאה. כאן יש היעדר חיים. כאן אראה מר. 

כאן היוונים רוצים להשכיחם מחוקי תורתך, לטמא את הקדוש לנו, להכניס עבודה זרה בליבנו.

נתחזק בחיים.

בשלמות.

בשלום.

בבלעדיות.

"ראה חיים עם האישה אשר אהבת" - נשואים טריים

 

רק איתה, עם אשתך, אתה יכול לראות *חיים*

 

רק לה, לאשתך, תשמור את האהבה שלך.

רק עבורה, עבור אשתך תהיה הגיבור שלה.

תהיה גבר. וגיבור. שלה. ועבורה.

לא לחפש להיות גיבור של אישה רנדומלית, אלא של אשתך.

לא לחפש לעזור ולסייע על חשבון הבית פנימה.

להשקיע את כל הטוב הענק הזה שבך – באשתך.

להסתכל *לה* בעיניים

לשמח *אותה*

להצחיק אותה

לפלרטט איתה

לכתוב לה מכתבים או הודעות משמחות במהלך היום

לשלוח לה אימוג'ים אוהבים

לראות מה קשה *לה*, מה אתה יכול לעשות עבורה? במה אתה יכול לעזור לה?

לראות עוד את כל הטוב הגדול הזה *בה*, במי שכרתת איתה ברית עולם.

 

אין לך דבר יותר יפה ושלם ואהוב ומדהים מהאהבה הזו בינך לבין אשתך.

אין שום דבר שיכול להתחרות בזה.

זה *באמת* הדבר הכי יפה ומדהים שקיים בעולם.

כמה יופי וטוב אתם יכולים לחוות!

אילו עוצמות של קירבה ואהבה ואושר יש בכוחכם לחוות! מרגש ומפעים עד כמה!

כמה היופי והטוב הזה יעשו לך טוב, לאשתך טוב, לילדים שלכם טוב, לקב"ה נחת גדולה, לעולם כולו טוב עצום.

 

-----------

 

"שמעי בת וראי והטי אוזנך" ושכחי כל עבודה זרה שבלב וכל גבר זר שאינו בעלך

והטי אוזנך וליבך לאישך שלך.

תהיי האישה שלו, ורק שלו.

שמרי את יופייך, את צחוקך, את ליבך רק לו.

ראי חיים ואהבה יחד איתו

כל כבודך בת מלך – רכזי פנימה, פנימה אל תוך ביתך, פנימה אל אישך.

השקיעי את כל הטוב הזה שנקרא את – בו.

להביט בו בעיניים

לשמח אותו

לצחוק איתו

להעריך ולתמוך בו

לאהוב אותו.

אין לך דבר יותר יפה ושלם ואהוב ומדהים מהאהבה הזו בינך לבין אישך.

אין שום דבר שיכול להתחרות בזה.

זה *באמת* הדבר הכי יפה ומדהים שקיים בעולם.

כמה יופי וטוב אתם יכולים לחוות!

אילו עוצמות של קירבה ואהבה ואושר יש בכוחכם לחוות! מרגש ומפעים עד כמה!

כמה היופי והטוב הזה יעשו לך טוב, לבעלך טוב, לילדים שלכם טוב, לקב"ה נחת גדולה, לעולם כולו טוב עצום.

אם מישהו רוצה גרסה מקוצרת פשוט אני..

הטקסט מדגיש את רעיון “נר איש וביתו”: חנוכה הוא זמן לחזור לבסיס הזוגי – איש ואשתו, פנימה אל הבית והקשר. מתוך חיזוק השלום, הקרבה והתקשורת בבית, ניתן להשפיע גם החוצה. הוא קורא לראות את בן/בת הזוג במבט על, מתוך הכרה בטוהר הנשמה והכוונות, גם כשיש פגיעה או משבר, ולזכור שדווקא הקושי הוא הזדמנות לצמיחה, תיקון והעמקת האהבה.

 

עוד מודגשת החשיבות של בלעדיות, נאמנות והשקעה רגשית בקשר הזוגי: לראות חיים רק עם בן/בת הזוג, להשקיע בהם את כל הטוב, החיבה, העזרה והשמחה, ולא לפזר את הכוחות החוצה. אהבה זוגית מתוקנת מביאה טוב לשני בני הזוג, לילדים, ולעולם כולו – והיא האור האמיתי שנדליק, במיוחד בימי חנוכה.

 

(GPT)

יש את הגרסה של די שרוטדי שרוט
נר איש וביתו - תדליקו אחד את השני.
במשמעות החיובית של המילה זו אחלה גירסה נגמרו לי השמות
תודהנפשי תערוג
לצערי אני לא מצליח לקרוא את הגרסה הארוכה
מנפלאות הAIנגמרו לי השמות
ממש במקום להעסיק קצרנית... 😅
ואני רק אגיד ששווה לקרוא את הגרסה הארוכה...בארץ אהבתי

קיצור זה טוב בשביל להבין על מה כתבת. אבל זה לא מעביר את התוכן באמת.

וכתבת כל כך מהמם וחזק שהיה לי שווה לקרוא הכל...❤️❤️

תודה רבה יקרה ❤️ ממש משמח לשמוע ב"ה 🙏נגמרו לי השמותאחרונה

אני באמת חושבת שללב ולהבעה של כל אדם ישנה חשיבות ולא תמיד ניתן להעבירה בהכרח בקיצור או בתימצות או בבינה מלאכותית, 

וכי יש מקום לזרימה, לעומק, למהות ולכוונת הלב שבאים מתוך האדם כפי שהם באותו רגע.

וגם מבינה לגמרי מהצד השני שקשה לקרוא אורך ולא אפשרי פעמים רבות מבחינת זמן, פניות, כוח וכו'

לכן בהחלט טוב שכל אחד יעשה כפי ראות עיניו והעדפותיו


 

ושוב תודה יקרה על הפידבק והמילים הטובות, מחמם את הלב לשמוע שהדברים נגעו בך 🙏❤️

תודה על הגירסה המקוצרתהעני ממעש
(התודה לפשוט אני ולצ'אט גיפיטו😅)נגמרו לי השמות
ויכוח סוער - אוכל קנוי - בבקשה בבקשה תעזרו לי!זקן ושבע ימים

אשתי לא אוהבת לבשל אבל טובה בזה, אמא שלה לעומת זאת שורפת סלט. בקיצור זה לא הצד החזק שלהן. אשתי כל הזמן אומרת שיש ביצה במקרר ואפשר להכין חביתה, ויש ירקות אפשר לחתוך סלט, ולכן לא מבשלת. ואני אומר לה שאני רעב והלוואי והייתי יודע לבשל אוכל, אוכל אמיתי. בישולים. סירים. הבנתם..


בקיצור, חזרנו שבת מההורים שלה, עם מה שמתיימר להיקרא "אוכל", וכל השבוע אני רעב! אומר לה אולי תוכלי להכין משהו, את טובה בזה. היא אומרת לי שיש אוכל מההורים שלה, או שאני אכין חביתה, מצידה לא חסר אוכל.


אז עשיתי מעשה - הלכתי לקנות אוכל מוכן, פיצה שווה, המבורגר טוב, סושי מפנק..


חזרתי ואמרתי לה  - זה שלי! אני רעב!


ואז היא נפגעה ממני ממש. אמרה לי שהיא גם עובדת קשה, וגם רעבה, וזה לא בסדר שאני לא חולק איתה. אז אמרתי לה שהיא טוענת שיש מלא אוכל בבית, אז מה פתאום היא מתנפלת על מה שקניתי? לא בקטע של קמצנות , אלא בקטע של אם את בסתר ליבך גם רעבה וגם יודעת שאין באמת מה לאכול ושסלט לא באמת משביע, אז מה את מחכה שאני אקנה אוכל מבחוץ ואז אוכלת לי אותו??


בקיצור - מה דעתכם? האם אני באמת לא בסדר במצב הזה? 

אחרי שנה זה הופך לצ'יק צ'ק ומענייןshaulreznik

התחלתי לבשל אחרי שהתחתנתי. עוד לא היה לי סמארטפון, ולא יכולתי לבדוק כל פעולה ופעולה. אפילו  לא ידעתי איך מבשלים ביצים - ישר הכנסתי אותן לתוך מים רותחים. 😂

 

אבל שוב, ניתן ללמוד הכול בעזרת ניסוי, טעייה ורשת האינטרנט.

אולי יעניין אותך