חברי אמתמנימני

הדבר הכי יקר בעולם אולי זה חברי נפש אמיתיים.

כולם רוצים לפחות 1 ועדיף כמה.

אז איך אתם מסבירים שיש משהו שכולם רוצים, אך למרות שכולם רוצים, זה לא קורה?

למשל - כולם רוצים לאכול, אין אחד שלא רוצה, ומסיבה זו יש (לפחות בערים) מספר עצום של חנויות אוכל מכל הסוגים.

אז למה בחברויות נפש אמיתיות זה כל כך נדיר / מסובך / קשה למצוא / קשה שיהיה לאורך זמן וכו'?

ואיך בעיה כל כך עתיקה ולא מצאו לה פתרונות עם השנים?

תשובה:ekselion

רוצים 

אבל לא רוצים מספיק

רצון זה טוב.

אבל רצון גדול גורם לך להיות הרבה יותר מעורה ולכן הסיכוי שזה יקרה גדול יותר מאשר סתם רצון סתמי

 

 

וחשוב לי להוסיף עוד משו 

שנוגע לעשור/עשור וחצי האחרון מאז שהאייפון נכנס לחיינו

אנשים נהיו הרבה הרבה יותר סגורים וקרירים, (לדאבוני מרגיש שזה השפיע גם עליי בצורה מסוימת)

כל תקועים עם הראש במסך/לא יוצאים לבלות 

ובתכלס יוצא שכל המדיה הזאת מביאה הרבה יותר בדידות מאשר טוב.

אני זוכר לפני התקופה של האייפון שהייתי ביסודי היינו כל יום נפגשים מהבוקר עד הלילה

אני נזכר בזה, ורואה את האחיין שלי, וזה שמיים וארץ, עצוב לראות את זה ממש עצוב וזה מתדרדר משנה לשנה..

 

------רב שמואל
הסיבה היא, שססטטיסטיקה היא שונה ממסטיק.

- במסטיק, הקשר בין הנקודות והצורות - תמיד תלוי בך. וככל שיש יותר נקודות ייחוס ויותר צורות - ככה זה יותר תלוי בך.

בסטטיסטיקה זה להיפך: ככל שיש יותר נקודות ויותר צורות - ככה זה פחות תלוי בך. ולכן, ככל שזה קשור ליותר סובייקטים אחרים - ככה זה הופך לפחות תלוי בך מכל בחינה.
מה שבא בקלות - הולך בקלות,לצורך.
כולם זקוקים לחום ואהבה,
ואת זה גם מקבלים במידה כזו או אחרת.
קשר טוב ואיכותי בא בעמל ובעבודה קשה,
הוא לא דבר שבנוי על קסם,
הבאת את הדוגמה של האוכל,
אז נכון אוכל יש לכולם, אי אפשר בלי זה,
אבל אוכל בריא שגם מזין את הגוף,
זה כבר לא משהו בסיסי,
אלא דורש יותר השקעה..
הרבה יותר קל לאכול משהו קנוי..

אני מאמינה שמי שיש לו כוח רצון יגיע לחברויות טובות,
בגלל שהצורך הזה לאהבה ולתת אהבה מושרש בכולנו, אין סיבה שלא נגיע לזה, אממה.. צריך פה את ההשקעה והנגיעה שלנו בשביל שזה יתמשש במציאות.

מקווה שמעודד..
------רב שמואל
השאלה היא מה זה "קלות"?
כי ה"הצלחה" הכביכול שלך, באה לך בעיקר בהרבה הרבה קלות ראש. - זה שאתה הסתרת את צורת הדיבור שלך מולי כשהיית מול אחרים - רק אומר שאתה שקרן גדול.

וזה לא יותר עבודה אמיתית מצידך.
(עבודה אמיתית זה עבודה פנימית על מה שראוי). (בלבד, ולא שום דבר אחר)
כי זה זוקק איזשהוא איזון וזה של שני צדדיםקונז

אבל באמת אתה יכול להתחיל לשדך חברי נפש

אני חושב שזה אחלה רעיון. ולאנשים לא נעים לשמוע על הרעיון הזה.

(-ברצינות-)

אם זה נשמע לך הגיוני כמו לי, אני מוכן לעזור לך, אבל אני מניח שזה דורש הרבה השקעה.

ועם זאת שאני עמוס זה מטרה מספיק טובה כדי שמישהו יעשה זאת.

אני פעם חשבתי לעשות את זה במסגרת של משהו בין מתנס לתנועת נוער.

 

נ.ב

בתנאי שזה לא למטרות רווח בגדול.

היי תדע לך שעבור קו"חקונז

יש לא מעט פרויקטים שהתחלתי וחלקם היו בקול רעש גדול רמקולפטיש,

אבל רובם (או כולם ) לא הסתיימו.

אם זאת יש הרבה פעמים שאחרים "סיימו" את העבודה.  או כמעט סיימו ברמה כזאת שזה לא היה "בוער" כמו בשלב שפתחתי זאת.

 

אם אתה באמת רוצה יש מצב שאני יוכל לגייס במיידי עוד מישהו שיעזור קצת. (בזמנו דיברתי איתו על זה)

לא הבנתי איך אתה יכול לשדך דבר כזהכבר לא ישיבישער

כאילו- אתה צריך פחות או יותר להיות חבר נפש של האדם כדי שתוכל להתאים לו חבר נפש אחר. ואז הוא כבר לא צריך. וגם אז זה לא תמיד יעבוד.

בהנחה שהיה לך מידע שיש שתיים שרוצים ניתן כן לחשוב שזה יתרחש.קונז

כאשר הפרטים שלהם דומים.

למה אתה לא אומר אותו דבר כלפי שידוכים? ששם הידע לעיתים יותר קטן.

בדיוקכבר לא ישיבישעראחרונה
לך לשידוכים ותראה כמה זה מסובך ולא פשוט למצוא. מוזמן לפורום השכן להתרשם..

וכשאין את הדבק שמקשר בין גברים לנשים זה יהיה קשה עוד יותר
אי אפשר להקצות למישהו חבר נפשחושבת בקופסא

חברות זה לא כמו זוגיות, כששני הצדדים מחפשים באופן מכוון את האחד, כאן זה לא חיפוש מכוון וגם אתה לא החבר היחיד שלו, אז מי אמר שאתם באמתם כאלו חברים טובים?

באמת למי יש חבר אחד הכי טוב? זאת סתם קלישאה מסרטים. חברות זה משהו הרבה פחות מוגדר ומחייב ותלוי בעיקר בנסיבות.

ממה נפשך אז מספיק שהנסיבות זה ששניהם רוצים...קונז


כי בני אדם שונים אלו מאלו...תילי חורבות

כולם רוצים אהבה וזוגיות- אז למה יש כאלה שעדיין רווקים?...

כולם רוצים להיות אנשים טובים- אז למה קיימים בעולם חלאות המין האנושי?...

לענ"ד זה לא נכון יש אנשים שיש להם סולם ערכי אחר.קונז


אם מה שאתה אומר נכון, אז אין שום אחריות למעשיםחושבת בקופסא

אם כל אחד תמיד עושה את מה שהוא חושב שנכון, אז על מה צריך להעניש אותו?

 

אותו הגיון עקום נמצא גם ב"יוזמות החינוכיות" הפמיניסטיות על הסכמה. כאילו שאנשים שעושים את הדברים האלו פשוט לא יודעים שזה אסור וברגע שתסביר להם על משקל "חטפני לא לחטוף" (דורה החוקרת שם, שם) אז לא יקרו כאלו דברים יותר.

 

יש אנשים רעים בעולם והם עושים דברים שהם יודעים שהם רעים כי פשוט לא אכפת להם.

אני מסכים התכוונתי סולם ערכי כדבר שמניע אותםקונז

לאו דווקא ערך במובן האתי.

בכל אופן אני מסכים בגדול.

אבל אני לא חושב שצריך להיות נאיבי ולחשוב שאין אנשים שטועים בשיפוט הערכי מוסרי שלהם.

ולגבי אנוס ודרך איש ישר בעיניו זה משהו קצת שונה. אבל אין לי ספק שיש כאלה שחושבים שמה שרע הוא טוב גם אם את מוניסט מוסרי. ואז השאלה היא גם אפיסטמית וגם מה היכולת שלנו לשפוט אותם.

 

------רב שמואל
תפיסות שאינם מתבססות על אמון ואמונה. מניחות שהאמון והאמונה נגזרים מתחילתם ועד סופם רק מתוך ידיעה, מתוך בירור, מתוך מציאות, ראיית יכולת הוכחות, וכדומה.

אבל תפיסה של אמון ואמונה, אומרת שאין "הוכחה" העומדת לעצמה. גם "חובה" אינה נגזרת מכוח עצמה, מכיוון ששום דבר אינו מוכיח את עצמו - מלבד עצם האמון והאמונה כלומר הבחירה של התייחסות מסויימת. ההוכחה נבנית על גב ההכרה הרצונית לקבלת צורת חשיבה - מרצון המקבל שקיבל את צורת החשיבה - וכולי. על זה נבנות גם "חובות" וכולי. לכן, הכל נגזר בסוף מההכרה הרצונית של האדם, מהחלטת האמון או האמונה.

והיכולת לשפוט - נובעת בדיוק מתוך זה - מתוך המציאות של האמון במשפט. - אין משמעות אחרת למשפט. והאמונה באלוהים, משמעה - ההכרה בכך שמסגרת ומערכת ההוכחות והדברים הטובים בכלל - אינם מנוכסים ואסור שיהיו מנוכסים בשום צורה ללא משפט - אפילו לא כחגירת הציפורן - ולא משום שהמשפט שולט באמונה - שאז המשפט מתפרד בלי יחס ידוע ומוכר של האמת. אלא משום שהמשפט הולך על פי האמונה - ואז מבררים את האמת באופן הידוע ומוכר, ולא שאינו כך.

מי שנותן "תורת כל אחד ואחד בידו" - אחד הוא מבחינת גישה אמונית עם מי שמונע "תורת כל אחד ואחד בידו" משום שמאמין שממילא האדם כל אחד ואחד חושב מה שהוא רוצה ועושה מה שהוא רוצה ללא הכרה באמון ואמונה.
פשוט זה לא פשוטברגע קטן עזבתיך
אני מניח כאן השערה-
זה דורש הרבה מאמץ, השקעה ועבודה קשה ליצור חברויות אמת..
ולפעמים יש גם עוד קשיים, של קושי לשתף ולהתקרב שקיים אצל לא מעט אנשים.
זתומרת לעומת אוכל שלא דורש יותר מדי מאמץ, זה עסק שדורש המון
נראלי שהקושי להתקרב ולשתף הרבה פעמים הוא מגיע מחשש עתידיקונז

האם גם השני יעשה את הצד הזה...

או איך הוא יגיב על השיתוף וכו'.

בד"כ בשיתוף לא משתפים רק את הדברים הטובים וההצלחות אלא גם את הקשיים...

 

אני חושב שמה הצעתי לכן לעיל הוא קונספט טוב.

אבל אף אחד לא כלכך רוצה לעשות אותו

 

נבגדתי...מחפש אהבה

אני מוקף בחברים טובים, חברים שבינתי איתם את הקשר במשך שנים, ביניהם גם אח שלי. יום אחד אני מגלה שהם סגרו כולם ביחד טיסה בלי לעדכן אותי. לפני חודש הם יצאו לטיול בלעדיי. וחבר אחר גרוש שהייתי איתו ברגעים הקשים, פתאום התארס וכבר לא סופר אותי...

נתתי אהבה כי אני באמת אוהב אותם, אבל זה כזה לא הדדי ברמה דוחה.

אני ממש שבור. כל כך השקעתי, נתתי את עצמי, למה הם מתנהגים ככה?

נמאס לי כבר מחברים. אני מיואש. לא מאמין שיכול להיות עוד חבר אמת בעולם הזה.

בסוף כל אחד מעניין אותו רק את עצמו.

 

כואב ממש, שולח חיבוק מכאן🫂ארץ השוקולד
מאחל שתמצא חברים טובים יותר 
מזל רע. מזדהה לגמרי עם התחושהנקדימון

פעם לפני שנים שאלתי חבר, לא סתם אלא חברותא, אם הוא רוצה לטייל בבין הזמנים. הוא סירב שלא בא לו. וכששאלתי אותו "הרי אתה כן יוצא לטיולים כי הנה הלכת עם ההוא ועם הזה", אז הוא ענה שיש חברים לטיולים ויש חברים לחברותא.
 

מיותר לציין שמחקתי אותו מחיי, ולו רק בגלל חוסר הטאקט לחשוף את היחס הזה.

 

מאחל לך שתמצא אנשים שראויים לחברות שלך. בעז"ה תלך לקודקוד, תמצא קבוצות חדשות, חייך ישתפרו בעז"ה.

לדעתך שם אנשים יודעים יותר להיות חברים?מחפש אהבה
אני לא הייתי בקודקוד כי אני לא חרדינקדימון
וגם אף אחד לר יכול להבטיח דבר כזה, אבל ככלל לפי מה שאני מבין זו אמורה להיות קבוצה די טובה בסך הכל
אולי כדאי לדבר איתם על כך. ואז לראות על מה ולמהנחלת
מה אני יכול לשאול אותם? זה עובדותמחפש אהבה
נכון. לא לשאולנחלת

אלא לדבר על כך;

 

הייתי כל כך שמח לו היית מודיע לי שהתארשת...

 

די נפגעתי כשלא שיתפתם אותי בטיול. כחברים טובים, ציפיתי שתשתפו אותי...

 

ככה. בלי להטיח. רק לבטא את אכזבתך וכאבך.

 

ותראה למה זה יוביל;  

 

תראה, יכול לקרות מצב כזה, כשיש כמה אנשים כשלא לכל אחד יש אותה תכנית

ואז צריך ללהטט, וזה די מעייף....כדאי לך לברר. עם כל אחד יכול לקרות מצב כזה.

אם מדברים על זה, המתח יורד, הדברים מתבהרים, ולפעמים רואים את הדברים

אחרת, ואפשר לסלוח. והם יכולים לעשות תשובה וללמוד להתחשב יותר. לא?

 

 

אם תשאל את דעתי-Lavender

במצבים כאלה, הכי קל וטבעי לחשוב על האפשרות הראשונה: שהחברים שלך פשוט אנשים רעים ובוגדניים.

 אם זה שרשור פריקה זה לגמרי מובן, ואתה מוזמן להתעלם מהאפשרות השנייה.

אבל יש גם אפשרות אחרת: יכול להיות שמבחינתם הכל בסדר והם אוהבים אותך, אבל התפיסה שלכם לגבי מהות הקשר היא שונה. מבחינתם אתה אולי חבר חמוד, זורם וכיפי, אבל לא מעבר לזה – בעוד שמבחינתך הם היו הבסטיז שלך. חוסר ההדדיות הזה הוא המקום שבו נוצר הפער הכואב.

בנקודה הזו עומדות בפניך כמה אפשרויות:

האחת: להיפגע, לנתק איתם קשר ולחפש חברים חדשים ולקחת בחשבון שגם קשרים עם חברים אחרים יכולים להיות לא הדדים במיוחד.

השנייה: להבין שזה המקום שלהם בחייך, ופשוט לא לצפות מהם ליותר...

לגבי החבר שהתארס – רק רציתי להזכיר שיש אנשים שכשהם נכנסים לקשר רציני או מתארסים, הם שוכחים מכל העולם ושקועים בבן/ בת הזוג שלהם.

 זה ממש לא אומר שהבעיה היא בך. יש סיכוי סביר מאוד שפרק זמן מסוים אחרי החתונה, הוא ייזכר בחברים הטובים שזנח מאחור וינסה לחדש את הקשר (אם כי בד"כ קשר עם חבר נשוי הוא לרוב שונה משמעותית מקשר עם חבר רווק או גרוש).

מאחלת לך שתמצא בקרוב זוגיות ואהבת אמת (אם אתה בקטע), ושתזכה לחברים טובים, נאמנים ובעיקר – הדדיים.

 

 

ולגבי קודקוד, מכירה כמה בחורים משם ובסך הכל יש שם חברה נחמדים ממש, אבל לא כולם שם מכירים לגמרי את כולם, נראהלי תלוי בסגנון...

אבל זו הזדמנות חדשה בסך הכל.

צודקת אבלנחלת

ייתכן שזה פשוט לא הסתדר איכשהו....

 

וגם, מחפש אהבה, אחותי! עצמי ובשרי! הודיעה לי על אירושי בנה , בבוקר אחרי (אם אני לא טועה)

קיבלתי הלם. גם לידת הנכד הראשון נודע לי מבלי שידעתי שכלתה מצפה.

 

אבל אני כן אמרתי לה, שעין הרע או לא עין הרע, כאחות אני מצפה שתהיי יותר גלויה, כי זה מעליב.

 

וזה הסתדר, תודה לקל. היא לא אומרת לי על החודש הראשון...אבל גם לא בבום, אחרי שהרך הנולד

הגיע out of the blue....

 

אז יש כאן אולי נקודה נוספת לקחת בחשבון: יש אנשים שמאוד חוששים מקנאה, עין הרע...

הרי אין ברכה אלא במה שסמוי מן העין...

 

יכול להיות דווקא מאוד מעניין מדוע לא שיתפו אותך בשני המקרים. ותמיד, תמיד -

למרות שקל יותר להיפגע ולהשתבלל ולהיסגר,  כדאי לפתוח את מה שפוגע ומכאיב -

לפחות עבורנו; שנדע שעשינו דבר מה כדי לברר את הדברים. אחרת נשארים מצולקים

ואנחנו המפסידים מזה ראשונים. לא החברים (זו כבר הבעיה שלהם).

 

בל נשכח שכולנו רק בני אדם, אחרי הכל. מי שאף פעם לא מאכזב....נו, אתה

יודע מיהו.

 

נשמח לשמוע מה קרה לאחר שדיברת.

 

שבת שלום!

^^כחתול זמני אני מחזקחתול זמני
כלבנדר אני מודה לך על החיזוקLavenderאחרונה
האמת שזה כואב ומבאסSeven

אתה צודק!

אבל טוב לדעת מי יש סביבנו באמת גם אם זה מאוד כואב..


בכל אופן אני בחיים לא שומרת בבטן אומרת מה יש לי (בלי התלהמות) וממשיכה הלאה בחיי

בדכ 2 אופציות

יש סיבה והיגיון מניח את הדעת

אין סיבה ואז הם או מתנצלים ולוקחים להבא או שזה לא מתאים הקשר הזה ודרכנו מתפצלות

אבל לפחות הלב נקי

נפלא ממש. לכך התכוונתי.נחלת
אניoo

לא מאמינה ב'חבר אמת'

קשרים בנויים על אינטרסים

על תן וקח

זה טבע של בני אדם

ואין מה לצפות להדדיות רק בגלל שאתה נותן אהבה


אנשים אוהבים לנסוע ולטייל עם מי שזורם להם

ולא עם כל אחד שהם בקשר איתו

גם אם הוא לכאורה קשר טוב


מה שהכי חשוב בחברות

זו מודעות

מה הקשר נותן ומה הוא לוקח

האם זה קשר טוב והאם הוא שווה


והמשפט האחרון די נכון

אנשים עסוקים בעיקר עם עצמם

וזה לא ממש רע

לדאוג לעצמך

כי אז אתה מרגיש טוב והכל יכול לעבוד יותר טוב

וואו. באמת תודה לכולם על החיזוקים והעצותמחפש אהבה

זה באמת מעניין להיכנס לראש הזה- כאילו, הם ראו את החברות שלנו שונה משלי.

אבל זה הכי מבאס, כי אני חשבתי שזה הדדי. אני לא חושב שהם אנשים אטומים. דווקא הם אנשי נפש, וזה סוג של משבר... "משיח השם אשר אמרנו בצילו נחיה בגויים" כזה.

באמת יש פה עוד שאלה ענקית האם חבר הוא בנוסף לחיי נישואין או רק סוג של תחליף זמני [פה הדעות שלכם חלוקות].

ומעל הכל, באמת מה שהכי קשה לי זה ההבנה שאין ידיד אמת בעולם הזה. אדרבה, אם מישהו מצא שייעדכן אותי זריז איך כי אני לא שורד.

בקשר לחבר הגרוש, זה באמת ממש מעניין. כי יש אנשים שקשה להם עם מחוייבות אפילו מינורית. אז אולי כשאני נתתי לו אז הכל היה טוב, וברגע שאני רוצה להיתרם מהקשר פתאום הוא נסגר [אמרתי לו את זה, הוא לא הכחיש].

מי שיכול לעשות סדר בבלאגן - תודה מראש

 

קורה,חתול זמני

ציפיות יש רק לכריות.

מה שהיה גם אם נגמר או השתנה לא בהכרח לא היה אמיתי.

אני כן מאמין בחברי אמת אבל לא בהכרח במובן של best friends forever.

ברור שאת כל אחד מעניין בעיקר הוא עצמו, זאת נקודת המוצא.

ועדיין אפשר להוציא מזה הרבה, גם אם פחות ממה שמצפים.

סקר: מי הניק הכי משפיע/מוערך עליכם בפורום?מחפש אהבה
הערה חשובה: אני יחסיתחדש פה, אז אני לא נוגע בדבר..מחפש אהבה
אני אתמחפש אהבה

נחלת

נקדימון

@נוגע, לא נוגעחתול זמני
ברמה האישיתחתול זמני
משפיע/מעריך אלה מילים קצת חזקות בשבילינקדימון

אבל אני אוהב לקרוא את טיפות-של-אור בעניינים תורניים, ואני חושב שגם ארץ-השוקולד. שניהם בעלי ידע רחב ומעמיק.

 

השאלות של זיויק מעניינות ומעוררות בדרך כלל, אבל אני לא אוהב את העובדה הוא עצמו לא מוסיף גם את דעתו שלו.

 

חתול-זמני מסקרן אותי גם כן. יש סגנון ייחודי לבחור הזה...

מהחביבים עלי...Lavenderאחרונה

@חתול זמני שנון ומסקרן

@די שרוט בפעמים הנדירות שמפציע בפורום שורט לי את המוח מבפנים 😂

 אני אוהבת את הלוגיקה של @לגיטימי 

@נחלת סבתוש חמודה 💗

ובאופן כללי יש כאן הרבה חברה טובים ונחמדים ואין לי כוח להמשיך לתייג

סקר: איזה רכב יש לכם והאם אתם מרוצים?מחפש אהבה
אין לי רכב ואני מרוצהאריק מהדרום
כסוף, מרוצהפשוט אני..
קריטי הצבע 😂😂😂Lavenderאחרונה
אתם בעד חיים פשוטים? או חיים סוערים?זיויק
ומה יגרום לכם לשנות את ההחלטה וללכת לקצה השני?
בעד חיים מאוזניםadvfb

מה יגרום לי ללכת לקצה השני? שאני אראה צורך לאזן

אני בעד חיים פשוטים כי אין לי כח ליותר מזהחתול זמני

כלום לא ישנה את דעתי.

בבסיסoo

הרצון שלי לחיים פשוטים

אבל עם השנים צצו הזדמנויות ודברים מעניינים

שעשו אותם לפעמים יותר סוערים

וזה נותן הרבה עניין ומשמעות בחיים

כשזה מתאים בקצב 

מדהיםזיויק
אז זה אומר שהחיים במהות זה דבר סוער?
החייםoo

בנויים

מתנועות

תהליכים

בחירות

אינטרקציות


סוערים יותר או פחות

תלוי בקצב ובסגנון שבוחרים

הדברים המעניינים לרוב יותר סוערים 

חיים מעניינים ושמחיםLavender

על בסיס רוגע ושלווה.

ואולי כשאזדקן אעדיף את השקט

מדהיםזיויק
פרטי בבקשה כדי שנבין
בסיס קבוע ויציב לחייםLavender

בית שכיף לחזור אליו וטוב להיות בו

אבל לא שגרה אפרורית אלא הרבה יציאות, שמחה וכיף. 

מקווה שזה נקרא מספיק סוער

השאלה היא למשלזיויק

כמה אחריות יש לך על הכתפיים כיום

ואם זה אמור להשתנות בקרוב

כיום יש לי הרבה מאד אחריות על הכתפייםLavender

ככה בתחושה שלי לפחות, וזה ילך ויפחת ככל שאתמקצע ואקבל ביטחון בעז"ה.

זה לגבי העבודה.

לגבי החיים עצמם, אז כן, אני רווקה הוללת כמו שאוהבים לומר ואין לי אחריות על משפחה/ ילדים

מצד שניזיויק
ככל שתתמקצעי ככה תהיי בכירה יותר ומשפיעה יותר והאחריות תגדל, לא?
האחריות אמנם תגדל, אבל הביטחון והניסיון שצברתיLavender

יהפכו את הכל לפשוט יותר.

תחרות קשה לדעתיזיויק
ואינסופית 🥵
תלוי מה הכוונה פשוטים ומה הכוונה סוערים?אריק מהדרום
תגיד אתהזיויק
מה זה סערהאריק מהדרום
7.10? שואה? ילד עם צרכים מיוחדים שנולד לך? מחלה ממארת שחוזרת שוב ושוב אחרי שנראה לך שאתה מנצח? גירושין מכוערים? נכות? אובדן של איש יקר? פשיטת רגל? לא מעוקצך ולא מדובשך.

אם אתה מחפש ריגוש אז שיהיה מוצלח וחיובי.


אם אתה מחפש פשטות מה זה אומר? לחיות כמו האמיש או מורמוני? לחיות כמו נזיר בודהיסטי או לחיות כמו פועל סיני במפעל לייצור מקלות אוזניים כדי להתקיים מחופן אורז ביום? לדוג דגים באנטרטיקה ולאבד תחושת זמן כמו אסקימו?


גם זה לא, אם אתה מחפש חיים פשוטים שיהיו מוצלחים.

חייבים דווקא מצבי קיצון?זיויק
אני שואל אותךאריק מהדרום
למה כוונתך.
אז תנסה לחשוב על סערות יותר סבירותזיויק
וככה גם בשלווה, תסתכל על אנשים סביבך, תראה שיש כאלה ויש כאלה בלי מצבי קיצון 
אז תנסה לשאול את עצמךאריק מהדרום
למה כוונתך?
ענו פה יפהזיויק
תסתכל
אני שואל אותךאריק מהדרום
כמו האמיש או נזיר בודהיסטי.נחלת
כן?אריק מהדרום
אני מבין שזו הפעם האחרונה שאת משתמשת באינטרנט, חשמל או כפתורים בבגדים.
לא חושבת שהתכוונתינחלת

לחיים פשוטים , לוותר על טכנולוגיה שעשויה לעזור. על האינטרנט אגב, הייתי מוותרת. כן. בהחלט.

 

גם לא חושבת שזו היתה הכוונה בשאלה; - פשוטים או סוערים.

יהיה קל יותר לענות אם יפרטו את הכוונה בשאלה.

 

לדידי, חיים פשוטים הם חיים הקרובים לטבע. להרגיש את האדמה, הצמיחה.

להתלבש פשוט, לאכול פשוט, ללא יומרות שצריך לרדוף אחריהן, לא לרוץ

אחרי דברים עד שהנשימה מתקצרת. להעריך כל יום ולהיות יכולים להנות

ממנו, מהמתיקות שבו....

 

כן. לא להתערבב באנשים אחרים, להיות יכולה לחיות עם עצמי, למלא

את עצמי, להספיק לעצמי.

 

ואם אפשר בבקתה פשוטה עם עץ ענק גדוש עלווה, בסמוך, 

ובעלי חיים נחמדים בגינה (שאני הכנתי), ולשבת באכסדרת

העץ הנוחה עם כוס קפה או משהו, בערב, להקשיב למלמול

העלים, לציוצים מנומנמים של ציפורים שהופרעו קצת

משנתם......הרי זה משובח.

 

מובן שאני לא חיה כך. אבל זה מאוד מושך אותי. מעורר

בי געגוע למשהו כזה.

 

אולי זה יהיה, אחרי 120, גן העדן שלי....

 

 

 

 

זה גם עניין של גיל כמובןנחלת

החיים קצת....מעייפים לפעמים. שוחקים...

החיים שאת מתארת קוסמים לכל גיל לדעתיLavender
אז עוברת לטלפון מקשים?זיויק
😄
א. מדוע לא? ב. אבל הבהרתי שזו לא היתה הכוונהנחלת

בחיים פשוטים.

 

אגב, אפשר גם בלי ט לפון בגלל. מכתבים למשל. או ביקורים ומפגשי רעים אחת ל....

 

באמת. ברצינות. כי אם אסתפק בעצמי, לא אהיה זקוקה לשיחות טלפון ו/או אחרות רבות.

 

יש כמובן סכנה של ניוון איזה שהוא, ללא מגע חברתי,ללא אינטרקציות, אבל אפשר לאזן;

ואז האיזון הזה, הויתור על הפרטיות המוחלטת שלי - הוא יהיה הסערות שלי.

 

באמת באמת הייתי שמחה לנסות את זה לזמן מה. אולי חודשיים בתור התחלה, כדי לראות

ולהרגיש איך זה.

 

הבעיה שאין מקום כזה שאפשר להיות בו ללא חשש. ללא אנטישמיות (אם זה בחו"ל)

ללא העלבויות משאר בני המשפחה; זה בהחלט יראה מוזר. ומה יגידו לנכדים?

(בתקווה שההורים יעכלו את זה איך שהוא...); סבתא בוחרת להתבודד - ללא

טלפון ללא קשר איתכם לזמן מה, ללא ביקורים, ללא....

 

צריך אומץ כדי לעשות צעד כזה.

 

נ.ב.  לאחרונה ביקשתי מאחד הבנים פינגווין כמתנת יום הולדת...כך שהילדים

לא יהיו מזועזעים מי יודע מה...אולי בעצם כן כי הם יודעים שאני רק כלב (סליחה

אבל זה הפתגם, לא?) נובח.

 

הם מכירים אותי. לא אשה אמיצה מי יודע מה. חולמת הרבה אבל לא מגשימה.

 

חבל.

 

 

 

כולם רוצים שירים פשוטים, שירים בשני אקורדיםנקדימון

"שירים פשוטים", שלמה גרוניך.

עיין שם והטה ליבך למוזיקה.

סועריםאני:)))))
פרטי נאזיויק
בעד חיים יחסית פשוטים אך מעורבים עם הציבורארץ השוקולד
אם סוער בציבור ארצה לקחת חלק
הגדרה מעניינתזיויקאחרונה
אחשוב על זה 
למה ויתרתי על "חגיגה" של כדורגל?דבדב

למה ויתרתי על "חגיגה" של כדורגל?
 

 

למה ויתרתי על "חגיגה" של כדורגל? |  גדליה בסופ"ש - הטור השבועי


 

הרגע בו ויתרתי על 'צפיה במשחק' שרציתי לראות - בנה אותי לחיים הרבה יותר מחוויית הצפיה ש"הפסדתי".


 

1. כשמציגים לי באותיות קידוש לבנה "חגיגה" - אני חושד. בסופרמרקט "חגיגת קניות" - אמורה להוציא ממני יותר כסף. ומה קורה במשחק המשווק להמונים כ"חגיגה" מדי ארבע שנים ומשודר בחינם? האם זאת באמת 'חגיגה להמונים' או שמישהו (שוב) מנסה לעבוד עליי ולקחת לי משהו שאני לא שם לב בכלל שהוא לוקח לי?


 

2. על פניו המחייכות, נדמה שהעולם מתחלק לשניים: אלו שאוהבים כדורגל ואלו שלא אוהבים. מי שלא אוהב - לא רואה כדורגל ומי שאוהב - מתמסר לחגיגה. כמדומני, אני משתייך למגזר השלישי והמקופח. זה שאף אחד לא סופר את קיומו: אלה שאוהבים כדורגל (איך אפשר שלא לאהוב צפיה פסיבית בבידור?!) - ובוחרים, למרות ה'אהבה' - להפסיד את ההנאה הזאת ולא להתמסר אליה, מתוך בחירה.


 

3. בואו נשים את זה על המגרש: לשבת 90 דקות (כל אימת שיש משחק 'טוב') - וליהנות מחגיגה מעשה רגלי ארגוני ספורט שאין בקצה שלה שום דבר - זאת חוויה רגשית מניפולטיבית שרק בני אדם מתוחכמים יכולים לייצר ולסחוף אחריה את ההמון העולמי, במשך דורות. ההמון אינו אשם ולכן איני בז לצופי כדורגל, חלילה. אני אוהב אותם מאוד ובו זמנית עומד בהשתאות מוחלטת מול האפשרות להתמסר להבל ולהישאר שלמים. לחבק תחום שמעצם הגדרתו גוזל לך כל כך הרבה זמן ומחשבות - ולנמק בפשטות ש'אתה פשוט אוהב כדורגל'. אלוקים אדירים. כל מה שבא לי הוא לנער את השעבוד הזה ולהזכיר שיש דרכים שוות ואמיתיות יותר לחוש הנאה, סיפוק והתלהבות (גם אם מדברים עליהן הרבה פחות).


 

4. מילא כשאתה צעיר מאוד ויש לך זמן פנוי בשפע. אתה חי באשליה שאם רק תסדר נכון את הלו"ז תספיק הכל. אפילו 'לבזבז את הזמן' על צפיה בספורט. אך בגיל מסוים, אתה מבין שכל דבר בא על חשבון משהו טוב יותר שלא תצליח (שוב) להגיע אליו. וכדורגל, בואו נשים את הכדור על נקודת הפנדל - זאת בעיה קשה מאוד. משאבי הזמן והראש שנלקחים מגברברי העולם המתעניינים בספורט - עצומים מאוד. קשה למדוד עד כמה הסיפור משפיע על מערכות יחסים וחיי משפחה. הפוטנציאל בנושאים הללו הוא שער מוחמץ כי כבר קשה לנו לדמיין חיים בלי צפיה בספורט. המשאבים נתפסו וצריך להסתדר עם אלו שנשארו. כן, אני שומע את הקולות ברקע: כדורגל דווקא מחבר, מרגש, מלהיב, מאוורר, אסקפיזם. וזאת בדיוק השאלה: האם 'הדברים החיוביים' בכדורגל אינם עניין שולי ביותר אל מול הפוטנציאל שלנו להתחברות, התלהבות והתאווררות ע"י דברים אמיתיים, בריאים, טבעיים ונכונים? התייאשנו מעצמנו עד כדי כך שהשלמנו עם זה שחיינו יונקים את חיותם מהמחוזות המצומצמים של הרחבה?


 

5. אישית, קשה לי לספר לעצמי שצפיה בכדורגל מקצועי זה 'איוורור' לא מזיק כשכל פינה בגלובוס מסבירה לי בלי מילים שמדובר בפולחן מסודר עם צבעים, חוקים, שעות שידור, אגו וים כסף. לטעמי, 'איוורור' - זה משהו שיש בו חופש ושמזין את הנשמה שלך תמורת ליטרת הזמן שאתה נותן לו. שעה על חוף בודד בלי טלפון - זה אוורור. הליכה רגלית - זה אוורור. גם לשחק בעצמך כדורגל - זה אוורור. צפיה בכדורגל היא לא יותר מתחום בידור מרוקן שלא יכול לנצח בתחרות מול דברים שיש בהם מהות ומנוחה אמיתית שממלאת את המצברים. בנוסף, התחום משעבד אותך אליו - כמו כל אמצעי בידור - ורוצה עוד ועוד מהזמן שלך. נגעת - נפגעת. כשיש לגיטימציה ציבורית ומגזרית רחבה - קשה מאוד לצאת מזה. אני מברך את הרגע ההוא לפני המון שנים כשחבריי הצעירים אצו דחופים ומבוהלים 'להספיק את המשחק' ובחרתי למרות תאוות הצפיה - לוותר. פשוט לוותר כדי להרוויח את זכות הבחירה לגבי זמן החיים בפלנטה הזאת. ותודה אבא שלא צפית מולי במשחק ספורט ולא השארת אותי תקוע עם המסורת הזאת לנצח.


 

הכותב הוא יוצר טקסטים, ספרים ועורך 'גדליה מייל'. סרטיו "אבא עם אלוקים" ו"בית עם אלוקים" יצאו לאחרונה.


 

הרשמה לגדליה במייל: https://ngedalia.substack.com/


 

סרטים, ספרים וטורים באתר: www.nadavgedalia.com

שאלהנחלת

האם מכירים מישהו יהודי הידוע ומוכר כרצף טוב? מקצועי?

בירושלים או בסביבתה, או מוכנים לעבוד בירושלים?

 

הרצפה שלנו די מבקשת את זה, למרות שאני לא בטוחה

שהמניע שלי לגמרי טהור לחלוטין...

 

הוא חייב להיות הגון כאדם וגם במחיר. 

 

פשוט, לא יכולה עם ערבים המסתובבים בבית...

 

תודה!

פורת נוב🤭פתית שלג
תודה! מקצועי? נסיון? הגון? טלפון?נחלת
חחח אני לא מכיר אותו אישיתפתית שלג

מדובר בזמר ויוצר בחסד עליון מדרום הר חברון, שמתפרנס מבניה. שמעתי עליו בעיקר כרצף..

 

 

תודה רבה. השאלה במה הוא יותר טוב.....נחלת
תשאלי במוקד עבודה עבריתאונמראחרונה

יש בטוח. גם אם לא מלא

יש לי עבודה קטנה חד פעמיתמשה

אצלי במשרד (פ"ת), עבודה פשוטה משרדית שדורשת קצת יעד בהלכה בסיסית אבל לא יותר מזה. 

צריך לצערי פיזי כי יש התקן פיזי שמעורב בעניין.

 

צריך אפשרות לתת חשבונית/קבלה חוקית כדי לשלם עליה (או שנסתדר אחרת).

 

שאר הפרטים באישי.

הלכה בסיסית זה מושג חמקמקפשוט אני..
ואני בקלות יכול לנצלש עם דוגמאות אבל אוותר לך😘
קצת חגים, יעלה ויבוא, כאלהמשהאחרונה
מחפשת סלוגן/ מיתוג/ קונספט לטיול צוות מורותאקונהמטטה

שקשורה לגאולה, צמיחה, חינוך..

אשמח לרעיונות!

תודה

..אריק מהדרום

הקישור מוביל לדיון בפורום של ערוץ 7 שכותרתו **"מחפשת סלוגן/ מיתוג/ קונספט לטיול צוות מורות"**. בפוסט הפותח המשתמשת מבקשת רעיונות למיתוג או סלוגן לטיול צוות מורות, עם חיבור לנושאים של **גאולה, צמיחה וחינוך**. ([ערוץ 7][1])


אם המטרה היא למצוא רעיונות למיתוג כזה, הנה כמה כיוונים אפשריים:


* **מצמיחות גאולה**

* **צועדות אל האור**

* **מחנכות עתיד, בונות תקווה**

* **זרעי חינוך – פריחת גאולה**

* **בדרך לצמיחה משותפת**

* **מאירות את הדרך**

* **מחיבור לצמיחה**

* **משורשים של אמונה לפירות של עשייה**

* **גאולה מתחילה בחינוך**

* **יחד מצמיחות דור של אור**


אם תספר/י:


* גיל התלמידות,

* אופי הצוות (יסודי/תיכון/אולפנה וכו'),

* האם הטיול הוא יום גיבוש, סיכום שנה או פתיחת שנה,

* והאם רוצים סגנון רציני, מרגש או קליל,


אפשר להציע סלוגנים וקונספטים ממוקדים יותר.


[1]: מחפשת סלוגן/ מיתוג/ קונספט לטיול צוות מורות - צעירים מעל עשרים "מחפשת סלוגן/ מיתוג/ קונספט לטיול צוות מורות | ערוץ 7"

אתה מודע לזה שAI זה דבר שיש לכולם? ובחינם?קפיץ
ושאני כבר אחרי הai...אקונהמטטה
אולי היה פה משהו מוצלח מניסיון...
אני מודע השאלה אם פותחת השרשור מודעתאריק מהדרוםאחרונה

אולי יעניין אותך