לגור עם שותפים או אצל ההוריםכבר לא ישיבישער

מועדים לשמחה!

אתם עדיין גרים אצל ההורים או עצמאיים?

 

אני מחפש סיבות ושיקולים נגד מעבר לדירת שותפים. תנו בראש

בשגרה - כסף (שכר דירה, חשבונות), כביסה, הכנת אוכלadvfb

להסתדר עם שותפים (זה משתנה מאדם לאדם וגם תלוי איזה שותפים את מוצא)

ההתמודדות עם כל הנ"ל דורשת התעסקות שלעומתה כשגרים אצל ההורים היא לא קיימת בכלל.

 

וכשמגיעים לדירה קיימת צריך לדאוג לריהוט, ולחפש שותפים טובים. 

חח אני דווקא בצד השנייאללהמשיח

גרה אצל ההורים ובתקופה האחרונה ממש בוער לי לצאת החוצה לדירת שותפות

מרגישה שמיציתי

גם אני ככהכבר לא ישיבישער

רוצה לצאת ורק מנסה לשקול את כל הצדדים לפני כן

אם אתה רוצה נגד אז בעיקרתפוחית 1
כסף- הרבה יותר זול לגור אצל ההורים
גם הרבה התעסקות טכנית של בישולים כביסות ניקיון, שגם אצל ההורים כמובן עוזרים אבל יוצא פחות לרוב
וגם מבחינת עם מי אתה גר- אם השותפים פחות בראש שלך זה מבאס..
כמובן שיש גם מלא שיקולים בעד, רק שזה לא מה שביקשת
אני חושבתהפי
שזה מאוד אינדיבידואלי
השיקולים של פלוני לצאת מבית ההורים
לא בהכרח אותם שיקולים שלך .

כן יש שיקולים כללים שהם נגד התעסקות עם חוזה ,שותפים ,להוציא המון כסף על תמורה שלא בהכרח יותר טובה למה שאתה מקבל כרגע וכו..

כמובן שיש גם בעד אך לזה לא ביקשת להתייחס
מנציח את הרווקות0x1694

לגור עם ההורים יהיה סיבה מספיק טובה להתאמץ לברוח משם מוציא לשון

חחח שונא את הסטיגמה הזאתadvfb


דווקא יש בזה משהוכבר לא ישיבישער

הרי יש קורלציה בין רווקות מבוגרת למגורים עצמאיים, ודי נחמד להמציא תיאוריות של מה הגורם למה

 

והאמת גם שזה סוג הדברים שרציתי לשמוע.

אני מכיר ויודע את השיקולים הכספיים ואת הקושי במציאת שותפים. ומענין לשמוע פסיכולוגיה בגרוש בסגנון "אם כשתתחתן זה לא יכלול עזיבת בית ההורים אתה לא מספיק תרגיש שבנית בית" וכדו'..

 

ממש לא, זאת טעותadvfb

כשאדם מגיע לגיל מסויים יש לו רצון כבר לצאת מהידיים של ההורים ולחיות על פי החוקים שלו. ביין אם זה עם אישה בין אם זה עם שותפים.

זה שאדם יגור במרחב שפחות מתאים לו זה אומר שזה יעזור לו להתחתן?

זה נשמע לי ממש מופרך שירד למישהו המוטיבציה להתחתן בגלל שהוא שוכר דירה (אתה יכול לראות ולנסות בעצמך..). ממש להיפך.

תשמע0x1694
בכל סטיגמה ובכל קלישאה - יש משהו מן האמת.

במקום לתקוף אותה, כדאי לנסות להבין את השורש שלה ולנקז ממנה את האמת הזאת שצריך לתת עליה את הדעת.
אולי תאיר ליadvfb

מה אמת בזה?

זה לא תפקידי0x1694

הסברתי כאן שזה אישי: לגור עם שותפים או אצל ההורים | ערוץ 7

(יש לי תשובות משל עצמי אבל לא נעים לכתוב כאן)

 

אם אליך זה לא מדבר בכלל אז סבבה.

באופן כללי אני דוגל בכך שמיליון סינים לא טועים, ודברים לא הומצאו סתם. יכול להיות שהמשפטים כאלה יצאו מפרופורציה ונעשו כלליים מדי, אבל גרעין של אמת - יש. אם תחפור קצת בתוך הנפש של עצמך אולי תבין (אבל שוב, אתה לא חייב להגיע למסקנה בכלל). 

זה נכון שמיליון סינים לא טועיםadvfb

אך כמו סטיגמה, גם לכלל הזה יש יוצא מן הכלל.

יש המון שטויות ושקרים שנזקים לחלל האוויר והם לא נכונים.

זה שרוב העולם נוצרים זה לא אומר שהיא הדת הנכונה וכן על זה הדרך.

 

אני לא בניתי לך שום תפקיד.

לכן אם אתה אומר לי "תקח בחשבון שיכול להיות שאתה טועה" אז אני יסכים איתך. בוודאי! אבל זה שהדעות שלי יחסיות ואני בנאדם וככה לפעמים אני טועה זה לא אומר שאני לא יגיד את דעתי כפי שגיבשתי אותה למיטב הבנתי. זה לא מחדש לי שאני יכול לטעות. אני לא חשבתי שהאמת המוחלטת אצלי. אם יש לך דבר עם תוכן ענייני לגבי הסוגיה הנידונת אני אשמח לשמוע.

אני מתבטא בצורה חד משמעית כי כך הגעתי בהבנתי הנוכחית.

זה מה שאמרתי0x1694

שבתור משפט מסוגנן בלי קונטקסט כנראה הוא כולל הרבה דברים לא מדוייקים ולא נכונים, אבל יש לו שורש נכון ומשהו קטן שכן נכון בו. אז מי שמתעקש לא לראות את השורש בצורה מיידית, שיחפור בו ויסנן אותו עד שתמצא מה יש שם שנוגע לאישיות שלו ולא זוהם בשטויות של אנשים אחרים.

 

לא הבנתי למה התעצבנת עליי כל כך בפסקה השניה. מחילה אם נשמעתי מתקיף אותך אישית, לא התכוונתי בכלל... כנגד הטענה שלך 'זאת טעות' כתבתי שבכל דבר יש אמת ולכן הוא לא טעות מוחלטת. והצעתי באופן כללי לבחון מה נקודת האמת - לא התכוונתי שדווקא אתה צריך לעשות את זה. אז מצטער שוב שזה היה נשמע לך ככה.

אמנם זה היה בצחוק ואסור לקחת קשה0x1694
עבר עריכה על ידי 0x1694 בתאריך י"ח בניסן תשפ"ב 20:24

דברים כאלה.
כי זה מאוד אינדיבידואלי.
רק אם זה מדבר אליך כנראה שיש שם משהו שכדאי לחפור בו קצת ולראות מה המניע האמיתי שלך לחשוב בכלל על לצאת מבית ההורים. כתבת איזה כיוון, תמשיך איתו ותראה איך לנטרל אותו עד כמה שאפשר שיישאר שיקול נקי.

לדעתיהרמוניה
אם אין קושי לגור אצל ההורים- עדיף.
גם חיסכון כלכלי וגם יותר מצוות כיבוד הורים.
אם יש קושי אז רק אם לעבור יהיה הפיתרון הייתי עוברת, אבל בסה"כ יש קשיים שאפשר להתגבר עליהם, תלוי באיזה שלב אתה. באמת תלוי באדם אישית...
היתרון הגדול שאני רואה בלצאת מהבית זה שזה שומר עליך גמיש.
לפעמים סתם כדי להתנער מהשגרה שווה למצוא איזה תכנית של חודש; נגיד עבודה של חודש+ מחוץ לבית שנותנים לך מגורים (חקלאות, הדרכה, אבטחה או כל רעיון אחר) או לימודים, או התנדבות בבית חב"ד. אין לי מושג כמה זה ישים, אבל בדרך שאדם רוצה לילך מוליכים אותו אז אם אתה מחפש משהו פתאום תראה את זה.

ניסוח מעניין בחרתkaparalay
מי קבע שמגורים עם ההורים בהכרח מעידה על חוסר בעצמאות? (;

שואלת באמת. יש לי כמה כיווני מחשבה אבל אינלי כח לחפור אז מנסה להתמקד..
לא יודע מה הוא התכוון0x1694

אבל זה נשמע לי כמו "עצמאי" = "עומד בפני עצמי".

 

בבית של ההורים את תמיד תהיי מחוברת אליהם בדרך כלשהי. דוגמאות: קורת הגג שאת ישנה תחתיה שלהם (זה כבר מספיק לתחושה שאתה לא לגמרי אתה), האוכל כנראה שלהם, תצטרכי לדווח לאן ומתי את יוצאת - אפילו שזו בחירה שלך עדיין הם ירצו לדעת. בטח יש עוד דברים ותלוי בהורים וכו'

אז נראה ליkaparalay
קודם כל שהייתי מחליפה את המילה מחוברת במילה תלויה. כי חיבור הוא לא בהכרח שלילי, ואפילו חיובי..(:

ובלי התפלפלויות על הניסוח המדויק-
אני חושבת שעם עבודה עצמית מסוימת, אפשר לגור עם ההורים ועדיין להיות עצמאי.
ומהצד השני- אפשר לגור עם שותפים (או עם אשתך) ועדיין לא להיות עצמאי.
דווקא בכוונה בחרתי במילה הזאת חח0x1694

התכוונתי לחיבור שקרוב מאוד למובן הפיזי של המילה.

כמו צמח שמחובר לשורש שלו ויונק דרכו גם אם ירצה וגם אם לא (הבאתי דוגמאות).

 

אז בנוגע לעצמאות כמו שאת מבינה את זה - אני מסכים לחלוטין.

אבל הבאתי הסבר אחר (שאת קוראת לו תלות), שככה היה נשמע לי שהוא מתכוון אליו מתוך השאלה.

אמממכבר לא ישיבישער

קודם כל אני מודה לך על מה שכתבת, גרמת לי לחשוב קצת ולחדד לעצמי את הדברים.

 

יש עצמאות טכנית (מי מבשל, מנקה, וכו') ויש עצמאות שנקרא לה "נפשית" (האם מישהו אומר לי מה לעשות. האם אני חייב לתת דו"ח על מעשיי).

גם בעצמאות הטכנית אי אפשר לזלזל כי זה מבגר את האדם ומכין אותו לחיים האמיתיים. 

 

וזה מאוד אינדווידואלי ותלוי במנטליות, אבל הרבה פעמים המשך מגורים עם ההורים ועדיין להיות עצמאי בשתי החלקים זה משהו שידרוש הרבה מאמץ ושינוי הסדרים המקובלים ולא בהכרח שווה את זה.

לדעתי אם יש לך אפשרות אזekselion

שותפים

 

 

לגור עם ההורים בגיל 25+ 

זה נראלי פחות מתאים

מה גם שזה עלול ליצור מין תלות לא טובה בהורים בגיל מאוחר

ולפתח הרגלים שליליים של עצלנות..

 

הקיצר אם יש לך הכנסה סבירה ואחלה שותפים אז עדיף זה.

וזה דיי תלוי באופי

לדוגמא אם אתה סבבה עם ההורים ואתה לא עצלן ויש לך עבודה סבירה

אז זה יכול להיות דרך מצוינת לחוסך כסף לחתונה

גר עם ההוריםנוגע, לא נוגע
אין סיכוי שאחרי הרבה שנים בפנימיה אני חוזר לגור יחד עם בנים.. (ואפילו פילחתי מהרחוב שלידי תמרור אין כניסה ומהשירותים מאיזו מרכזית את השלט שיש בכניסה לשירותים של הבנים ושמתי אותם ביחד בכניסה לחדר שלי)


זה תלוי אדם ותלוי עוד כמה דברים.
עקרונית אני חושב שעדיף להישאר עם ההורים וככה גם לקיים מצוות כיבוד הורים, גם לחסוך כסף וגם להימנע מנסיונות מיותרים הרבה פעמים.
חחח אני יכול להביןכבר לא ישיבישער

אבל אפשר לגור בחדר פרטי בדירה משותפת. אאל"ט כתבו פה על זה לאחרונה..

 

 

למה כוונתך בנסיונות מיותרים?

לדעתי אם מדובר באדם לא תלותי ובמקרה שלא מפריענוגע, לא נוגע
להורים שהוא בבית ואין סיבה מהותית כלשהי לעזוב, עדיף להישאר בבית (ולא למצוא פתרונות שהשהיה בדירת שותפים תהיה נוחה יותר).

נסיונות מיותרים (לא מדבר כמובן ספציפית עליך)- מפגשי ידידות עם בנות וכדומה (כמו בביצות למיניהן) שגורמים כמובן גם לעוד בעיות, במקום לפגוש בנות רק בדייטים ולהיות נחוש וממוקד מטרה.

בנוסף לזה, יש גיל (אני חושב שזה מתחיל מסביבות ה25 אצל בנים) שהנפש מתקבעת ולכן עדיף להיות במקום שבו הקבעון פחות יקרה (פה נראלי שזה כבר ממש אינדיבידואלי איפה הקבעון יהיה גדול יותר).
ואגב, לא משנה איפה גרים ומאיזו סיבה, אני מאוד ממליץ לדאוג לזה שלא יהיה לך נוח מדי כדי שתמיד ישאר חזק בתודעה שהחיים בסטטוס הנוכחי שלך הם זמניים (התהליך הזה של התקבעות הוא טבעי בנפש וצריך לעשות דברים כדי לעכב/למנוע אותו). בגיל צעיר זה אולי נשמע מוזר, אבל צריך לדאוג שנקודת המוצא הנפשית-רגשית תשאר "כל עוד אני לא נשוי אין לי עיקר החיים שלי" ולא תהפוך ל"יש לי את החיים שלי וצריך גם להכניס אליהם אישה". אם אתה מקבל את המיילים מפרוייקט 252 תראה שהשורש של חלק מהבעיות שמתוארות שם נובעות מזה.
כשחבר שלי אמר לי את הדבר הזה כמה פעמים אי שם בשיעור ז-ח, ידעתי בשכל שזה נכון ואמיתי אבל אמרתי לעצמי בלב שלי כמעט אין סיכוי שזה יקרה.. אבל בסוף זה קרה. ולקח לי לא מעט זמן לצאת משם לחופשי.
תודה על התגובה!כבר לא ישיבישער

ר' דוד כהן רגיל לומר שהסיבה שיש הרבה אלטערע'ס בחברון זה הנייעס שבקומה 4 (כלומר, ההווי החברתי החזק והסוחף שיש בפנימיה של המבוגרים 'תוקע' שם את חלקם)..

 

בחלק החברתי זה יותר מובן שההווי החברתי מפחית את תחושת הבדידות ואת הצורך להתחתן (ולא כמו התגובה הזאת לגור עם שותפים או אצל ההורים | ערוץ 7). ואתה מוסיף שיש גם ענין של קבעון וכניסה לשגרת חיים מורגלת, וכשאדם מרגיש מידי בנוח במצב שלו יקשה עליו לצאת מזה (פשוט כי הוא רגיל לשגרה מסוימת לא כ הזוגיות לא חסרה לו) וזה נכון גם בשאר תחומי החיים כמו עבודה מסודרת ומהנה, פרטיות גדולה בחיים וכדו'.

כמובן שכמו כל דבר צריך כאן איזון, כי מצד שני גם לא בריא להיות כל הזמן במצב של המתנה וכאילו כל החיים ארעיים עד שהגאולה המיוחלת והאשה תבוא.

 

 

👍🏻נוגע, לא נוגע
ונכון, כמו בכל תחום בחיים צריך איזון. אבל מצד שני אני חושב שבעומק יותר לא צריך להסתכל על זה כאיזון אלא כתכלית ואמצעים.

לדוגמא, כשצעירים יש יותר מרץ וגמישות וכו' אבל יש גם פחות מודעות עצמית ומבט שכלי קר שמנתח טוב ומהר. כשמבוגרים יותר זה להיפך לפעמים, יש יותר מדי ומודעות והבנה וחשיבה ופחות זרימה.
החכמה היא שהמודעות והניתוח השכלי הקר רק ילוו את החיים ולא יהפכו למשהו מרכזי בחיים (אנשים שכל דבר מנתחים וחושבים עליו בלי סוף).
אז זה בעצם לא איזון, אלא פשוט לחיות את החיים חיים בצורה הנכונה שלהם. כלומר המודעות היא רק כלי כדי לחיות את החיים טוב ונכון ופנימי יותר (במובן מסויים זה הפוך אבל לא נכנס לזה).

וככה גם פה- מי שההרגשה שלו מכוונת נכון, שעיקר החיים זה הזוגיות, אז *דווקא בגלל זה* יהיה לו יותר כח להשקיע בפיתוח החיים הפרטיים שלו במגוון תחומים. הוא יודע שככה הוא יגיע מוכן יותר לנשואין. מבחינת הבנייה העצמית, מהבחינה הכלכלית, מבחינת הנסיון בחיים.

היתרון של המבט הזה על המבט המאזן הוא שהוא פחות גורם להתקבעות. במבט המאזן כן יש נטיה לנפש להתרגל למצב הקיים כדי לכאוב פחות וכדי לחיות ברוגע (אבל צריך גם אותו. ככה שבסופו של דבר צריך שילוב).

ואם כבר הזכרת גאולה..
גם שם זה ככה.
יש כאלה שמתמסרים לרעיון של גאולה משמיים ועד אז צריך רק פעולות רוחניות, ויש כאלה שיותר מדי אחוזים בגאולה בדרך הטבע (ושני המבטים יוצרים תקלות).
בפועל צריך גם וגם, אבל לא רק כאיזון, אלא מתוך הבנה שדווקא מתוך שנשתדל להחיש את הגאולה בדרך הטבע אנחנו מקרבים את הגאולה השמיימית, ושדווקא מי שחי בכל ליבו את הגאולה השמיימית הוא זה שיש לו כח להשקיע מאוד בגאולה בדרך הטבע.

לגור לבדחסדי הים
זו שאלה לבנים בלבד?חתולה ג'ינג'ית

קח בחשבון גם שיקולים חברתיים.

(אלא אם זה כבר לא מעניין אותך)

יש הבדל בין בנים לבנות בזה? 🤔kaparalay
בהקשר החברתי תרבותי של פותח השרשור אני חושבת שכןחתולה ג'ינג'ית


האמתkaparalay
שחשבתי בינתיים (אמנם קצת, ובכ''ז;)
וקלטתי שיש דברים שכתבו אותם כאן שנראה לי שמצטיירים אחרת כשהם נאמרים על בנות או על בנים.

מעניין..
מנוסח בלשון זכר אך פונה לכל המיניםכבר לא ישיבישער

שיקולים חברתיים כוונתך ליחס של הסביבה?

זאת נקודה טובה, אך עם טיפה יח"צ אפשר לשווק את זה כמגורים ב"ישיבה" ואז זה דווקא פלוס (אצל בנים. לבנות באמת היחס שונה וזה פחות מקובל, ובאמת מענין מה הן עושות והאם הן פחות מרגישות צורך במגורים לבד)

זה הולך ונעשה מקובלחתולה ג'ינג'ית

אבל יותר בכיוון ה30 ומעלה.

אני גרתי בבית עד החתונה (בגיל 25)יעל מהדרום
לק"י

לא הרגשתי שום סיבה לעזוב.
למדתי קרוב לבית.
כשרציתי לדבר בטלפון בפרטיות- מצאתי חדר ריק, ואפשר לצאת לדבר בחוץ. ולרוב גם לא היה לי צורך בפרטיות רבה כל כך.
לא חושבת שהיה לי נחמד יותר לגור עם שותפות במקום עם המשפחה.

בעיני, אם אין סיבה טובה, לא רואה סיבה לעזוב את הבית.
נראה לי עד 25 זה עוד סבירסולמית
אני לא בטוחה שזה באמת כיבוד הורים

הרבה פעמים אני שומעת מההורים שזה מפריע להם מציק להם אבל הם לא יגרשו את הילדים מהבית. אבל כן גם בגיל מבוגר יש זוגיות שרוצה את השקט שלה, וזה בהחלט עלות כלכלית כשעוד מישהו גר איתך בבית, גן אם הוא הילד שלך.
אני מאמינה שיש הורים שאוהבים שהילד שלהם קשור להם לסינר אבל זה נראה לי לא בריא
כמו שאני מכירה את עצמי לא הייתי עוזבת את הבית מהריעל מהדרום
לק"י

זה גם תלוי בנתונים של הבית, ותלוי בנפשות הפועלות.
אני גרתי אצל אבא שלי עד החתונהחופשיה לנפשי
לא ראיתי שום סיבה לעזוב את הבית ולהוציא כמה אלפי שקלים בשביל לגור במקום אחר.
לא שתמיד היה לי מדהים, כן? אבל במיצוי השיקולים שלי היה לי עדיף להשאר בבית
(כמובן שכל אחד ואיך שהוא חווה את החיים בבית וכאלה שפשוט לומדים רחוק או עובדים רחוק)
רגע, אחרי שמצאתי סיבות למה לאadvfb

על מה שאתה שם את הדגש, על למה לא או על למה כן?

 

אני חושש ממש מהסטיגמה שנוצרה ללגור עם חברים (במיוחד אם אתה בא ממגזר שזה לא מקובל בו).

לגור עם חברים זה לחיות על פי החוקים שלך. זה מסוכן? לגמרי. אבל החיים הם לא תמיד הכי בטוחים ולא כל הזמן יש כפית לפה גם מחוץ לתחום הזה.

 

לצערי נראה לי שבנושא הזה יש הרבה השמצות.

לא בטוח שירדתי עד הסוף לעומק דעתךכבר לא ישיבישער

רק רוצה לציין שלפחות במגזר שאני משתייך אליו היחס למגורים עם חברים איננו שלילי (אצל בנים). 

אתה כן רואה שיש סטיגמה בעייתית על כך?

כרגע גר עם ההורים עד תחילת העבודהגבריאל.ק.צ
ברגע שאראה שזו עבודה יציבה אני אעבור דירה.
אבל לא דירה עם שותפים. הייתה לי חוויות לא טובות עם שותפים בעבר. וגם מעדיף להיות במרחב אישי בלי להיות מושפע ממה שעובר על שותפים.
אם זה יהיה עם שותפה לכל החיים זה מצוין.
בנוסף, אני בגיל שאני מרגיש שאני צריך את המרחב שלי.
הרמב"ם אומרבינייש פתוחאחרונה
קודם עבודה, אח"כ בית ואח"כ חתונה.
ועדיף לגור לבד
יש לי בכלל סיכוי?מה כבר ביקשתי

אני יודע שהשאלה בכותרת קצת חריפה מדי אז אסביר...

לא יודע אם זה שייך לפה או לאר"מ אז כותב בשניהם.

עברו כמעט חודשיים מאז שהיא חתכה אותי. (לא יצאתי מאז מסיבה טכנית שקצת מנעה ממני להיפגש, ואני מרגיש שאולי זה קצת הזיק לי שאותה גברת ישבה לי במוח כל הזמן הזה ומצד שני גם עלו לי הרבה תובנות לגביה שלא חשבתי עליהם קודם אז אולי כן היתה מזה גם תועלת...לא משנה, זה לא העיקר. וגם סרו המניעות אז בעז"ה ממשיך.).

הנקודה היא שאני מרגיש שאני אולי קצת רגיש מדי. בכללי בחיים. ובדייטים זה מתפרץ במאתיים אחוז. כבר כתבתי על זה פה פעם אבל אז זה היה בהקשר של פרידות. עכשיו אני מתכוון בהקשר של אישיות.

זה היה הקשר הארוך יחסית הראשון שלי. יצאתי עם כמה בחורות לפניה ועם אף אחת לא התקדמתי באמת וגם תכלס לא היה כל כך שייך. כבר שראיתי את הפרטים שלה בהצעה הרגשתי שזה משהו אחר. וזה באמת היה. הבעיה הגדולה היא שלא הצלחתי באמת לקדם את הקשר. בכל רעיון שעלה לי חששתי שזה ילחיץ אותה, שהיא לא תגיב לזה טוב וכאלה. מפה לשם היא הרגישה שאני לא מוביל מספיק ועל זה (לפחות ככה אמרה) חתכה. היתה לנו שיחה ארוכה מאוד לפני שהיא קיבלה את ההחלטה, והמסר העיקרי שקיבלתי שם הוא "אתה באמת אדם טוב. באמת. לא פגשתי הרבה בחורים כאלה וגם אומרים שזה די נדיר אצל גברים. באמת התנהלת מדהים במהלך כל הקשר. הרגשתי שיש מי שרואה אותי ואכפת לו ממני. גם עוד לא פגשתי מישהו שמבין אותי ככה. יש לך לב כל כך טוב, וזאת אחת ה-תכונות החשובות לי. לכן ממש קשה לי לוותר על זה. באמת רציתי שזה יצליח. אתה מה שאני מחפשת. אבל אני מרגישה שזה לא מה שאני צריכה בחיים. אני צריכה מישהו חזק, יציב, שאני אוכל לסמוך עליו. ומבחינת הרגישות אני מרגישה שאנחנו קצת דומים מדי. וזה לא מה שאני צריכה לפחות בשלב הזה של החיים...".

מה שאני שמעתי זה "היית יכול ממש להצליח בתור בחורה. אתה לא גברי, אתה לא מסוגל לספק לאישה את מה שהיא צריכה בחיים, אתה רגיש מדי, מי שאמור לבכות בבית זה לא אתה זו אני, אין לך ביטחון עצמי, אתה לא החלטי, ובקיצור- בתור חברות היינו יכולות להסתדר יופי, אבל בתור בעל? תשכח מזה."

וכאן אני שואל כבר חודשיים ולא מצליח לקבל תשובה- למה אני אמור לצפות? מאז שאני זוכר את עצמי זה מי שאני. רגיש, מתחשב, אכפתי, דואג, שמח בלשמח מישהו אחר, מתכלב בשביל שמי שאני אוהב יהיה בנוח, וכו. אני לא מחפש מישהי גברית ושנחליף תפקידים. יש בי את הרצון הגברי הבסיסי הזה של לספק משענת, להוביל, להיות הקול השפוי. אבל בפועל זה לא מתבטא. בפועל היא נפגשת מיד עם הלב הטוב שלי, זה משמח אותה שיש גברים כאלה בעולם, ובזה מסתכמת התועלת שלה מהקשר. ואני? אני רק מאבד עוד את מעט הביטחון העצמי שנשאר לי. מי תוכל לראות אותי מעבר? ומי תוכל לאהוב את התכונות האלה באמת? יש מישהי שתשמח בזה שאני לפעמים לוקח דברים ללב והם משפיעים עלי? שאני חווה את העולם בצורה יותר עמוקה? שהלב שלי לא מסוגל לשמוע מישהו ובמיוחד מישהי שמחמיא לי בלי שיעלו לי דמעות?

זה קצת מייאש כל העסק הזה ובמיוחד הכנות שבה היא אמרה שאני אשכרה מה שהיא מחפשת ולמרות זאת החליטה לסיים את זה...

בתור בת מאה אחוז הייתי רוצה להמשיךהגבעות בלב תמיד

דבר ראשון, אני אישית הייתי רוצה להמשיך בוודאות. לא לכולן חשוב הדומיננטיות של הצד השני בדייטים!

אני ועוד הרבה חברות שלי חיפשו או מחפשות אדם רגיש, עדין, מכיל, מאוזן, שרואה את האחר ומבין ניואנסים. והשאר גם מתפתח העיני עם הזמן - לפעמים אדם צריך להרגיש מספיק בנוח ועם ביטחון בסיסי בקשר בשביל להוביל, להביע את דעתו, להיות קול ההגיון וכו'.


וגם בעיני בכל מקרה צריך לזכור שדייטים הם די 'מחוץ לחיים האמיתיים' - לא בהכרח משקפים את כל צדדי האישיות, מגיעים לחוצים, הפגישות נעות במסלול מובנה, בחיים האמיתיים מביאים הרבה יותר את כל המורכבות וכל צדדי האישיות. לדוגמא אני לא מנהיגה בדינימיקה קבוצתית, אבל כשצריך - לדוגמא יש מצב חירום בעבודה וכו' - אני לגמרי תופסת פיקוד, יש לכולנו רבדים באישיות ויש המון סיטואציות בחיים האמיתיים שאני בטוחה שאתה מוביל, הקול השפוי וכד' ויש סיטואציות שאתה צריך להיות עם עצמך ולעבד רגשות (כמו כולם בעצם..).


גם בעיני תפרגן לעצמך על הרגישות שלך, זו מתנה גדולה ואישית ממש עודד איתי לקרוא שיש כמה גברים רגישים בעולם, ועם עדינות נפש שחשבתי שאולי לא קיימת..

אני גם רוצה למשל מישהו שירצה להקים איתי חווה עם כלבי תרפיה, ולא מוצאת כי מסתבר שאין הרבה שמתחברים לרעיון (לגיטימי לגמרי). אז כמו שאומרת לעצמי, אומרת גם לך - מי שתתאים לך ויהיה לכם טוב ביחד, תגיע! מי שחתכה או הקשר לא היה שייך, כנראה שאם הייתם ממשיכים היו כל מיני קונפלקטים וקשיים שה' חסך ממך 😉


ותזכור - רגישות היא לא חסרון, היא מעלה גדולה! אל תכנס לסטריואטפים על צד נשי וגברי, או על ציפיות של אחרים.. אתה לא אמור להכנס לתבנית שהיא מאוד מוכללת ומוקצנת כמו סטריוטיפ גברי, או להיות בריצוי כלפי חלומות ושאיפות של אחרים. תהיה מי שאתה, מי שמתאימה תגיע!

מכיוון שאינני ראוי להיות הגאון של הדור,חסדי הים

אני חייב להתחתן עם אשה שתהיה מוכנה לגדל את גאון הדור הבא.

"יִבְחַר לָנוּ אֶת נַחֲלָתֵנוּ אֶת גְּאוֹן יַעֲקֹב אֲשֶׁר אָהֵב סֶלָה".

מה הקשר?!הסטורי
חחחחחחח הסטורי אני מדמיין אותך על פי הודעותיךצדיק יסוד עלום

עם וריד נפוח במצח אדום מזעם 💢

פותח האשכול הוא משהו בין טרול לרחפן (ואני נשמר במילותיי)

לא אדום מזעםהסטורי
יותר סקרן, חוויה אנתרופולוגית לנסות להבין את הראש של חסדי.


(לגופם של דברים, הוא לא טרול, גם לא 'רחפן' במובן הפשוט של המושג. אולי כן 'רחפן', במובן שהוא עוסק בדברים מאוד גדולים ורעיונות נשגבים, בלי מספיק 'בסיס ארצי לנאצלות'. מה שיוצר אצלו פער עצום בין האידאות ליכולת לממש אותן בעולם).

אני הייתי מדבר אפילו יותר בחריפות ממךצדיק יסוד עלום
אבל צריך לכבד ומי אנו בלא נימוסינו?
נכון. אבל האם מפני כך נעזוב את האמתחסדי הים

והאידיאות.

"כָּל זֹאת בָּאַתְנוּ וְלֹא שְׁכַחֲנוּךָ וְלֹא שִׁקַּרְנוּ בִּבְרִיתֶךָ. לֹא נָסוֹג אָחוֹר לִבֵּנוּ וַתֵּט אֲשֻׁרֵינוּ מִנִּי אָרְחֶךָ".

האם עם ישראל בגלות שהיה גוף מת עם תורת אמת הנטועה בתוכו, עזב את האידיאות?

לא. עסקנו באמת והרחבנו אותה בציצים ופרחים עד ש-ה' ברחמיו ריחם עלינו . "יְחַיֵּנוּ מִיֹּמָיִם בַּיּוֹם הַשְּׁלִישִׁי יְקִמֵנוּ וְנִחְיֶה לְפָנָיו".

אולי אני בינתיים סריס עץ יבש אבל אני לא יעזוב לעולם את ה' ולימוד תורתו, עד שה' ירחם עלי.

ממש לא לעזובהסטורי
עבר עריכה על ידי הסטורי בתאריך ב' בטבת תשפ"ו 20:22

עבר עריכה על ידי הסטורי בתאריך ב' בטבת תשפ"ו 20:22

אבל להתאמץ למצוא איך מקיימים אותם בפועל בארץ, בלי דמיונות שווא. איך מקיימים בארץ הזאת, לא באיזה עולם של ענני כבוד דמיוניים.

 

המצווה שלך היא לשאת אשה ולפרות ולרבות. כשיוולדו לך בעז"ה בנים המצווה עליך ללמד אותם תורה ולחנך אותם לקיום מצוות. האם הם יצאו גדולי הדור או קטני הדור - לא צריך לעכב אותך או לבלבל אותך כשאתה מחפש אשה מציאותית, 

"בהדי כבשי דרחמנא למה לך - מאי דמפקדת עלייך למעבד!!!"

"כַּלָּה קִשֻּׁרֶיהָ"חסדי הים
עד כמה שאני יודע, תקופת הגאונים הסתיימה ממזמן…נייקיי

איפה שהוא לפני כ 1000 שנים…

הסתיימה עם ירידת קרנה של יהדות בבל והעברת מרכז הכובד למערב

כדאי לפתוח שותי"ם של המאות השניםחסדי הים

האחרונות ולראות מה הם מכנים את חכמי דורם.

על כל פנים, בפסוק בפתיחת השרשור, כמובן רמזתי להחיית ישיבת הגאונים בארץ ישראל.

ישאלו אותך בשמים למה לא הייתקעלעברימבאר
חסדי הים, לא למה לא היית גאון או אבא של גאון (כמו הסיפור על רבי זושא).


כל אדם והתפקיד שלו בעולם. אחד המרבה ואחד הממעיט ובלבד שיכוון לבו לשמים. אני בריה וחברי בריה

אנא לא ר' זושא ידענא אלא מתניתא ידענא:חסדי הים
"לפיכך יהיו אומרים כל אחד ואחד, מתי יגיעו מעשיי למעשה אברהם יצחק ויעקב" (תנא דבי אליהו פרשה כג)
זה שכל אחד צריך לשאול, זה אומר שבהכרחadvfb

כולם צריכים להגיע למעשי האבות?

 

ואם נדייק הכתוב מתקמד במעשים, זה לא בכדי.

הכתוב לא מדבר על המדרגה הרוחנית של האדם.

 

 

אני לא מבין בדרגות רוחניות. אני רקחסדי הים

יודע ש'הברית מנוחה' כותב שאפשר להגיע למדרגות רוחניות יותר גדולים מהדורות הקודמים.

במיוחד בזמן הגאולה, כמו שהרב קוק מאריך בכמה מקומות.

ומי אמר,שאתה לא יכול וראויקעלעברימבאר
להיות בעל דרגה רוחנית גבוהה?
מסכים עם הרישאadvfb
מעשיך כמו אברהם זה לא חייב להיותקעלעברימבאר
כמו גדול הדור. כתוב כמו האבות, לא כמו משה
הכח הזה נטוע בנו מכח האבות להגיעחסדי הים

לדרגתם.

הם הורישו לנו את כח המידות והמעשים שלהם.

(כמעט כולנו לא צאצאים של משה, וגם יש להאריך ברוחב ובעומק שמשה לא הוריש את כוחותיו לדורות הבאים.)

..שפלות רוח

רק תיזהר לא להפיל את הילד בדרך עם הלחץ של התפקיד.

וגם עד כמה שזכור לי "נחית דרגא ונסיב איתתא" וגם שאישה עולה(או נשארת ברמתה) ואינה יורדת, בעוד הגבר יורד. ולכן ידידי וכו

לא ?

"בְּחַבְלֵי אָדָם אֶמְשְׁכֵם בַּעֲבֹתוֹת אַהֲבָהחסדי הים
וָאֶהְיֶה לָהֶם כִּמְרִימֵי עֹל עַל לְחֵיהֶם וְאַט אֵלָיו אוֹכִיל".
אם אתה אדם שמקשיב לאנשיםadvfb

כדאי לך להקשיב לכל האנשים שאומרים לך לרדת מהעץ.

אולי הם טועים, אבל כדאי להקשיב לקול הזה ולקחת אותו ברצינות. אולי הוא אומר משהו, אולי לא.

..צדיק יסוד עלום
עבר עריכה על ידי צדיק יסוד עלום בתאריך ב' בטבת תשפ"ו 13:48

לא חשוב

לרדת מעץ החיים?חסדי הים
"וְעֵץ הַחַיִּים בְּתוֹךְ הַגָּן". "עֵץ חַיִּים הִיא לַמַּחֲזִיקִים בָּהּ וְתֹמְכֶיהָ מְאֻשָּׁר". "פְּרִי צַדִּיק עֵץ חַיִּים. "וְעֵץ חַיִּים תַּאֲוָה בָאָה". "מַרְפֵּא לָשׁוֹן עֵץ חַיִּים".
לא, מעץ הדעת טוב ורעadvfb
"מסטרא דעץ הדעת טוב ורע דקשיר לון ביצר הטוב למהויחסדי הים
עזר בהדייהו".
..advfbאחרונה
מסכים עם הכותרתפשוט אני..
עם ההמשך פחות
הוריו של מר שושני דחפו אותו להיות גדול הדוראריק מהדרום
זה לא הפך את שושני להיות מאושר יותר, בספק אם הפך את הוריו.
לא דברתי על לדחוף. התכוונתי שאני ואשתי לעתידחסדי הים

נבנה בית מלא תורה וקדושה וניתן לו את מרב הכלים להיות גאון הדור, ואם הוא ירצה ויזכה הוא יהיה.

זה לא שנגיד לו תהיה גאון הדור.

"בַּיּוֹם הַהוּא יִהְיֶה צֶמַח ה' לִצְבִי וּלְכָבוֹד וּפְרִי הָאָרֶץ לְגָאוֹן וּלְתִפְאֶרֶת לִפְלֵיטַת יִשְׂרָאֵל".

רב' חסדי, אתה איש חמוד.די שרוט
ראיתי עכשיו זוג בדייטהפי

הבחורה כמעט מתעלפת מקור

והבחור מדבר על מטבע ביטקון או משו כזה..

הבנת מה אני אומר?

אחי , היא בעולמות עליונים

ביטקוייןמשה

זה באמת מקום לרחף בו.

כמה קשה לומר קר לי?בחור עצוב
בנות תמיד צודקות ובנים תמיד טיפשים וחסרי תשומת לבצדיק יסוד עלום
יותר קשה מלאכול סרטים אחר כך שהוא לא שם לב אלייךיוני.ו.

מה שבטוח.

ושאף אחד לא שם לב אלייך, ולכן את חותכת מעוד אחד ועוד אחד למרות שהייתם יכולים להיות מאוד מתאימים.

תאמיני לי תלמדי הרבה יותר על הבחור אם תחליטי להגיד שקר לך ולבחון את התגובה שלו, מאשר להחליט לבחון אם הוא שם לב שקר לך בכלל מלחתכילה.

בכלל הגישה הזאת היא פוטינציאל להיות כדור שלג מתגלגל לחיי זוגיות מתסכלים.

הוא נדרש לעבוד על עצמו לשים לב יותר לדברים שמפריעים לה בדיוק באותה מידה שהיא נדרשת לעבוד על עצמה להרחיב את תחומי הביטוי וההבעה שלה מולו.

ברור שהיא צריכה להגידהפי
לא ציפיתי שידע לבד
הצעתי לכמה בחורות את המעיל שליבחור עצוב
כולן סירבו. אולי הגיע הזמן לכבס אותו. 
נראה לי שזה בסיסי להיות רגיש למזג האווירadvfb
כדאי שיהיה תשומת לב מצידוארץ השוקולד

אבל אם היא לא יודעת לומר שקר לה זה גם בעיה.

 

ולגבי עצם המקרה, אולי גם לה היה מעניין ממש שהיא לא שמה לב לקור.

חחחח לא נראליהפי

אני צוחקת כי עכשיו שעה אני אומרת לחברה די קר לי בואי לאוטוו כבר

פתאום דוכן של תכשיטים סייל כל הדוכן

מה לא ניקח????


והיא כולה עלק קר לך

הורידה לי את החשק לא לקחתי .

סתם פשוט היה יש ים אנשים


קיצר יש משהו שמעניין לך פחות קר

אבל בדייטים לי ספציפית קפוא

ואני חופרת לבחור שקר לי!

הוא לא יכול לפספס את זה

אז תקבעו מראש במקום סגורבחור עצוב
ואי אני חושבתהפי

שהתסכול הכי גדול שלי בדייט היה שנכנסו למסעדה ואז גילנו שאנחנו בטעות בחלק החיצוני שלה אומנם מקורה אבל חיצוני היה שם קור בלתי נסבל.


שזה קטע זה יחסי  כי עם גברים קפוא לי רצח

ועם חברות שלי חם לי כל הזמן המזגן על חום דולק 

אז אפשר לעבורבחור עצוב

זו לא בושה לומר לבחור שקר לך ותשמחי לעבור.

בסוף המטרה שלו שיהיה לך הכי נוח בעולם כדי שתוכלי להביא את כל כולך לפגישה( וגם להיפך כמובן).


אני אישית הייתי שמח אם מישהו תאמר לי מה יגרום לה להרגיש טוב יותר. 

ברור שאמרתיהפי
סוף טוב הכל טוב?בחור עצוב

יש כאלו שמתפדחות לומר וסתם סובלות. 

אפשר להגיד בטל ומבוטלהפי
לא הבנתיבחור עצוב
קורה לי הרבה בשרשור הזה
אולי זה דייט בין הראשוניםמישהי נשואה

והיא עדיין התפדחה להגיד

אני מקווה שבהמשך היא תגיד שקר לה

את ההרצאות בנושא כלכלה שהיית נושא בפני😂יעל מהדרום
אשה היא לא יועץ השקעותבחור עצוב
אשה היא אכן לא יועץ השקעותאריק מהדרום
אבל אתה הולך לאחד את ההון שלך וההון שלה להון אחד.


זה נושא מספיק חשוב כדי שלפחות תהיה לכם ראיה משותפת לגבי איך נכון להשקיע.


המצב שבו צד אחד משקיע כראות עיניו בכל מיני השקעות וצד שני כלל לא מעורב זה המצב הנפוץ אבל הוא מאוד לא בריא בעיקר בעיתות משבר שבו צד אחד יקבל תרעומת על ההשקעות הגרועות שלו.


וגם איך בן אדם משקיע אומר הרבה מאוד על הנפש של בן האדם ועל איך הוא רואה את העתיד שלו ושל משפחתו.

זה לא אומר שצריך לאכול לה את הראש על זה בפגישותבחור עצוב
ולגמרי אין לי בעיה לקחת אחריות על הצד הכספי בקשר. לא כל אחד חייב לדעת לעשות הכל. 
אכן לא כל אחד חייב לדעת לעשות הכלאריק מהדרום
אבל בנושא הספציפי הזה זה מאוד חשוב לעבוד יחד כי ישנן החלטות מאוד גורליות.


אם מישהו אחד אחראי על שטיפת כלים, זריקת זבל או ספונג'ה זה לא נורא כל כך אם הפרטנר לא יהיה לו מושג בנושא.


אבל בנושאים כמו ניהול ההון המשפחתי וחינוך הילדים זה מאוד קריטי ששני ההורים יהיו אחראים ביחד.


וזאת כי שני בני הזוג מוציאים ומכניסים (בדרך כלל) ואם לשניהם יש מטרה לחסוך להון עצמי לבית או לחתונות ובר מצוות לצורך העניין לא הגיוני שאחד מבני הזוג על דעת עצמו יחליט להוציא יום אחד הכל על ביטקוין כי הוא ראה טיקטוק ששכנע אותו זה הדבר הנכון.

חחח גדולהפי
אוחזיויקאחרונה
שוב נר בלי ביתאנונימיכלשהו

כל משב רוח מכבה אותו. נשארה רק פיסת שעווה חסרת צורה.

בעז"ה שנה הבאה 'נר לבי בית'חסדי הים

לפעמים רק צריך להחליף כמה אותיות בראש, כמו הדוגמה המפורסמת 'מחשבה-בשמחה'.

בעז"ה בקרוב ממש!

היום זה עדיין "זאת חנוכה" וההשפעה עדיין קיימתנפש חיה.אחרונה

אפשר עדיין להתפלל ולבקש ליד החנוכיה אפילו שהיא כבויה

 

 

בע"ה

לשנה הבאה נר איש וביתו

מתוך בריאות ושמחה#

איך עוברים את הפגישה השנייה?אביעד מילוא

יצאתי עם בחורות מקסימות אבל אף פעם לא עברנו את הפגישה השנייה (נחתך תמיד על רקע שהן לא היו בשלות לשידוכים ונכנסו לזה מתוך לחץ חברתי)

💁🏻‍♂️אבטיח ברזילאי

ענית תשובה מאוד מרגיעה בסיפא, פשוט תצא עם בנות שלא נדחקו לפני בשלות לדייטים.


אם זה גורף אז או שמאגר ההצעות שלך מזעזע או שיש סיבה אחקת וזה היה רק התירוץ. זה לא נורמטיבי סטטיסטית שעם כל הבנות לא עוברים מאותה הסיבה את הדייט השני.

נוטה לחשוב שזו לא רק "חוסר בשלות" מצידן, ושאם תהיה איתך אווירה נעימה וכיפית הן ימשיכו

זה לא שאין איתי אווירה נעימהאביעד מילוא

אני לומד מטעויות ומשתפר ומבין איך לעשות דברים פעם אחת התעלמנו מהטריגרים ובפעם אחרת זה צץ משום מקום

מחזק אותךאבטיח ברזילאי

קשה הזיווג כקריעת ים סוף

ההשתדלות היא לא רק לוגיסטית אלא גם להשתפר בתדר, ללמוד מטעויות וצעירויות, לקרוא את הבחורה, לרצות להיות נעים...

בהצלחה

יוצאים עם בחורות בשלות יותר…מבולבלת מאדדדד
אולי כדאי גם לחפש בחורות גדולות יותר
^^^ארץ השוקולד

ואם ההצעות ברובם הגיעו מאותו מקום/שדכן/שדכנית כדאי לשתף אותם ולהבין מהם איך להתמודד עם זה.

בהצלחה

כפי שכבר אמרובחור עצוב

לצאת עם בשלות יותר.

כדאי רק לוודא עם עצמך \שיחה עם חבר שבאמת זו הסיבה וזו לא גרסה מנומסת שלהן ל"זה לא אתה, זו אני". 

משקיעים יותרהפי
ומנגד משדרים נחת נעימות
אולי לבדוק בעדינות את הנקודה הזאת בבירוריםadvfb

אתה מדבר עם החברה שלה ושואל אם יוצא לה לדבר על הרצון לבנות בית וזה משהו שמעסיק אותה.. תוהה לעצמי איך לשאול את זה בדיוק. נשמע לי לגיטימי לשאול.

אם יצאת עם כמה בנות, ואף פעם לא הגעת לפגישה שנייה-לגיטימי?אחרונה

אולי לא נכון להפנות את האצבע כלפי חוסר הבשלות שלהן, אלא כלפי הגורם האחר בעסק?

אולי כדאי לברר עם מי ששידך, שינסה לברר אם יש משהו ספציפי וקיצוני בהתנהגות שלך שמרתיע.

שדכנים לחוצניקים ודומיהםTachyon

האם מישהו מכיר שדכנים לחוצניקים או בכללי אנשים שיכולים מצד אחד להיות מאוד דוסים ומצד שני מאוד פתוחים לעולם? 

אתה יכול לפנות אלי במסר (לא בשיחה אישית) ואתן לךחסדי היםאחרונה
מספר של שדכנית שעוסקת בזה.
לבנותמישהי 1
אני מנסה לשדך כמה שרק אני יכולה ואם יש לי עצה בשבילכן היא שהתמונה שאתן מעבירות תהיה הכי וואו שיש
לבנים גורמים להרגיש רע על חיצוניותלאצעיר

אותה שדכנית שאמרה לי לא לפסול על מראה, לא מצמצה כשאמרה לי שפוסלות אותי כי לבחורות חשוב שהבעל יהיה יפה בעיניהן, בלי שמץ של ביקורת.


אף אחד לא אומר להפגש עם מישהו ברמת "דוחה". לשני המינים. רק אומרים לוודא שריחוק קטן-בינוני לא יהפוך אצלך בראש ל"דוחה".


ובגיל מסויים באמת שצריך להעיף את תווית ה"קשיש"( מבזה בפני עצמו) הזו. במיוחד שביולוגית אכן יש הבדלים קריטיים.

ברווקות מאוחרת - בחור שמבוגר ממישהי גם ב10 שנים מתמודד( סטטיסטית) עם פחות מורכבות מבחינה ביולוגית. טענות לקב"ה. 

הרהורים בעקבות שירשורים: למי לדעתכם יש יותר סיכוי?יוני.ו.

ולמה

 

1. "לא הולך לי בדייטים/מערכות יחסים, לא מתקדם לשום מקום, למרות שאני משקיע/ה ומנסה זמן רב." >> "זאת הסיבה שהפכתי להיות פריק/ית ומוזר/ה" >> "אני מיואש/ת וכבר בקושי מנסה"

 

2. "אני פריק/ית ומוזר/ה" >> "זאת הסיבה שלא הולך לי בדייטים/מערכות יחסים, לא מתקדם לשום מקום, למרות שאני משקיע/ה ומנסה זמן רב." >> "אני מיואש/ת וכבר בקושי מנסה"
 

נגיד שאלו שני סוגי האנשים. שניהם לא אידיאלים, אבל כנראה יותר נפוצים מהסוג האידיאלי, אז תנסו להתייחס אליהם, ולא לשבור לסוג שלישי. אם תקלטו את הלך הדברים תגלו שיש הרבה פחות מקום לקטנוניות.

 

(חסכתי את הניסיון לעדן/ פוליטיקלי קורקט למינהם)

אולי יעניין אותך