מחשבה שחשבתי על נחית דרגא ונסיב איתתא.כלי פשוט
ראיתי שמישהו פתח כאן דיון יפה האם צריך שתהיה התאמה מלאה בהכל, פחות או יותר, או שצריך לוותר על עקרונות כמו שחז"ל אומרים - רד בדרגה ושא אשה.

אני לא באמת יודע ולא למדתי את זה לעומק, אבל רק בתור רעיון. יש פעמים שחז"ל נותנים לנו עצות, שהם מעין עצות לזוגיות אבל זה לא מיועד לכל רמה (איכותית) של קשר או לכל אדם.
למשל לאחרונה ראיתי פה לגבי גירושין על כל מיני דברים זוטרים, שהמסקנה שהעלו רוב החברים פה היא שכוונת חז"ל ללמד אותנו מוסר, על ידי הקצנת הדברים. שאם זה מגיע למצב כזה חמור שזה באמת מאוד מפריע לו - עדיף כבר להתגרש. אבל ברור שחז"ל לא רוצים שנגיע לשם, זאת אמירה קצת צינית וזה מחדד את המסר.

אולי אותו דבר גם בנחית דרגא ונסיב איתתא.
יש אנשים שיודעים להעריך את המעלות והדברים שהאשה מביאה להם, אומר בזהירות: אולי המשפט לא מכוון אליהם.
יש אנשים שלא יודעים להעריך, מבחינתם אשה לא לומדת תורה כמו הגבר, היא לא שכלית כמו הגבר וכו וכו.
אנשים כאלה צריך להניח את דעתם כדי שיתחתנו. אחרת לא יהיה להם כביכול בשביל מה. לכן, נחית דרגא ונסיב איתתא. יותר חשוב שתתחתן מאשר שתשמור על הגובה שלך כרווק. אם מצד המצווה ואם מצד השלימות.

למה אמרתי את זה?
כי בדור שלנו, ובמיוחד בציבור שלנו יש הרבה תלמידות חכמות ב"ה. הדילמה הזאת פחות תופסת אותנו בד"כ, כי בסה"כ, לא ציפיתי שהיא תדע רמב"ם שו"ע בע"פ. אז מראש הרף יותר נמוך ולכן אני עדיין רואה בה תלמידה חכמה.

איפה זה יכול לפגוש אותנו?
כשנפגשים עם בחורות חוזרות בתשובה, או ממגזרים אחרים, או אפילו מהמגזר ה"דוסי" אבל בחורות שלא למדו במדרשה ולא קובעות עיתים לתורה כל יום, או שהן לא מצטטות פסקאות שלמות והפניות לרב קוק או למסילת ישרים. אבל יש להן שאיפות והן כן מחוברות מאוד לקודש.

כאן, יכולות להיות שתי הסתכלויות של אנשים. אחד יגיד לעצמו (במקרה הטוב) "נחית דרגא ונסיב איתתא", ומבחינתו הוא מבטל תורה אפילו בפגישות, ובטח יגיד לעצמו שביטולה זהו קיומה (והוא צודק).
השני בכלל לא ירגיש שהוא יורד דרגא. הוא לא מעריך את המין הנשי בכלים שה' נתן לו, כגבר, אלא בכלים שה' נתן לאשה, כאשה.
מבחינתו הוא לא רק משפיע לאשה את המימד השכלי, הוא גם מקבל ממנה את המימדים הרגשיים והנפשיים וכו' שעליהם עומד כל הבנין הרוחני.
בהסתכלות כזאת הוא מתרומם, לא יורד מדרגה. ואני חושב שהשאלה האם הוא יורד או עולה לא מתחילה אצלו בכלל
אשמח שתקראו מי שזה מעניין אותוכלי פשוט


כתבת יפהאוויל מחריש
רק בהקשר של הדיון שלי אדגיש שההקשר שאני מתכוון אילו בנחית דרגא זה סוג של זכה - עזר לא זכה- כנגדו. ע״פ הפירוש שבתחומים שהוא זכה אז הוא צריך עזר, (ממילא שייך בהם נחית דרגא) ובתחומים שלא -כנגדו דהיינו היא משלימה את החסרון, ואז חלק מהשאלה זה איפה נמצאת נקודת האיזון הזה...
דיברת שם על התאמה בכל ערך, והבאת דוגמה מהרב עובדיהכלי פשוט

משמע מהדוגמה שאם חסרה התאמה במשהו מסוים - הרי שיש כאן ירידת מדרגה. אני חושב שזה לא בהכרח. ותלוי בהסתכלות של האדם על האשה שמולו.
ואני לא בטוח שאפשר להשליך מהרב עובדיה על כל אופני הזוגיות החיוביים שה' רוצה שיהיו בעולם. הרב עובדיה היה תלמיד חכם גדול, ואפילו בין תלמידי חכמים גדולים יש הבדלים. ק"ו אלינו.

למשל זה שאשה רואה סרטים בקולנוע, לא בהכרח הופך אותה לפחות ממני. לדעתי בכל הנוגע לזוגיות עדיף תמיד לשאול גם "למה" ולהתמקד בזה, ולא להישאר אף פעם ב"מה".

אם על כל הנהגה של רב נגיד שאנחנו לא כמותואוויל מחריש
אז באמת נישאר אנשים קטנים, ואפשר ללמוד מהמעשה הזה עיקרון, לא בהכרח שזה אומר לכל אדם דווקא על קולנוע..
לכן צריך לחשוב עם השכל שה' נתן לנו מה לוקחים ומהכלי פשוט

מתאזרים בענווה או פשוט מבינים שזה שאלה של אופי או תפקיד בעולם

הדברים שאתה אוצר שייכים בתפקידאוויל מחריש
באמת אם אדם רוצה להיות אברך כל חייו שייך שיברר בצורה שונה ממי שרוצה להיות בעל מקצוע.
לעומת זאת בעניינים של צדקות כל אדם צריך לשאוף הכי גבוה שאפשר אז לא שייך לומר דבר כזה שם.
מה זה הכי גבוה שאפשר? אנחנו חלוקים בהגדרה הזאתכלי פשוט


צדיק כמשה רבינו, מתי יגיעו מעשיי למעשה אבותייאוויל מחריש
אבל משה רבנו כלל את כל הסגנונות של עם ישראל..כלי פשוט

ובכל אופן תצטרך להסביר איך זה מסתדר עם הכתוב ש"לא קם עוד נביא בישראל כמשה", או "והאיש משה עניו מאוד מכל האדם אשר על פני האדמה". שחז"ל אומרים שלא יהיה כמשה בדורות אחריו

יש לזה תירוציםאוויל מחריש
ראשית חז״ל הם אלה שאומרים שכל אחד יכול להיות צדיק כמשה רבינו.
בנבואה באמת לא קם, בענווה יש דעות שדוד יותר עניו ממשה. אבל אתה נכנס לקטנות כי שתי האמירות הם של חז״ל..
יש תירוצים גם על מה שכתוב צדיק כמשה רבנו. לא כ"ככלי פשוט

פשוט. יש על זה קושיות.

עיין בנושאי כלים בהלכות תשובה איפה שהבאת את דברי הרמב"ם.

אעתיק את הכס"מ כי זה היחיד שיש בויקיטקסט:

"על מ"ש רבינו אלא כל אדם ראוי להיות צדיק וכו' או חכם או סכל. כתבו הגהות תימא דאמרינן בפרק כל היד [ט"ז.] דמלאך הממונה על ההריון לילה שמו ונוטל הטפה וכו' או גבור או חלש או טפש או חכם. הרי בפירוש משמע שגם דבר זה הוא בידי שמים. ואולי יש חלוק בין סכל לטפש וסכל הוא לענין יראת שמים. ומורי הר"ם תירץ דהכא ה"פ לאחוז בחכמה או בסכלות וההוא דפ' כל היד ר"ל לעשות לו לב חכם או לב טפש עד כאן לשון הרמ"ך. ומ"ש דסכל הוא לענין יראת שמים אין לו טעם דאין ענין סכל לענין יראת שמים ועוד דאין זה מקביל לחכם"

 

לא בדיוק כמו שהצגת את זה...
והוא לא הנו"כ היחיד שהולך באותו כיוון

לא ברור לי מה אתה טוען...ultracrepidam

האם אתה טוען שחז"ל ציפו מאדם שיעשה הערכת שווי לאשתו ואז יתחתן איתה אפילו שהיא לא משהו?

זה די מגוחך. כמובן אם עשית, כדאי שתננהג בענווה.

אבל לכתחילה פשוט תתחתן עם מי שטובה לך. כוונת חז"ל היא בפשט שגם אם האשה הזאת לא תוסיף לך כבוד בנוכחותה, עדיין כדאי להתחתן איתה

לא, זה ממש ממש לא מה שטענתי. בדיוק הפוךכלי פשוט

מי שמבחינתו "נחית דרגא" - הוא זה שעושה "הערכת שווי" לאשתו.. ואת זה אני מנסה למנוע. זה בדיוק הציניות של חז"ל שמעבירה מסרים שהתכוונתי אליה.

ההשוואה וההערכה הזאת כל הזמן בדייטים מזיקה לקשרים בעיני.

חשוב מאוד שאדם יעריך את אשתואוויל מחריש
@ultracrepidam
ראשית זה נעשה אצל כל אדם בצורה טבעית עם כל אדם שאתה פוגש.
שנית רבותינו אמרו לא ישא אישה עד שיראנה, בדיוק בגלל הסיבות האלה. בסופו של דבר אדם צריך להכיר במעלות ובחסרונות של אשתו ולאהוב גם אותם, ואם הוא התחתן איתה תוך שהוא מתעלם מחלקים מסויימים אז הוא עושה החלטות בלי דעת.
הוצאת את דברי מהקשרם. דיברתי על הערכה במובן אחר,כלי פשוט

של מדידה והשוואתיות, ובנוסף הוספתי את המילים "כל הזמן". אין לי בעיה בהערכה הזאת שאני מתכוון אליה, יש לי בעיה עם זה שהיא נעשית בצורה מוגזמת

אני מדבר על הערכה במובן שאתה דיברתאוויל מחריש
כשאתה אומר שחשוב שאדם יעריך את אשתו - אז לא,כלי פשוט

לא דיברתי על זה.

אבל עזוב, זה רק מילה אחת מתוך רעיון שניסיתי להעביר. בוא נתייחס לרעיון

לדעתיultracrepidam

אדם שלא מסוגל להתייחס לאדם אחר מבלי לתת לו ציון ולהעריך את שוויו וערכו, הוא אדם מסכן.

ולכן התעלמות מהדברים האלה היא פשוט חלק מההתנהלות האנושית. אדם שרוצה אשה כדי להתחתן איתה לא אמור להתעניין בידע שלה בפיזיקה קוונטית, על אף שחוסר ידע זה הוא חסרון. אבל זה חסרון לא רלוונטי לדיון

ולדעתי אדם שנותן ציונים כל הזמן הוא אדם אפילוכלי פשוט

יותר מסכן.

ואין לו שום סיכוי ליצור קשר זוגי עם התנהלות ותפיסה כזאת.

ומכיון ששניהם גרועים, אני מדבר על איזון ביניהם ולא על הצד שכתבת עליו

אני מסכים שזה לא בריא לתת ציונים כל הזמן,אוויל מחריש
מה לדעתך המטרה של פגישות?
המטרה כמובן היא למצוא את בת הזוג.כלי פשוט

אבל כדי להגיע לשם ולפני שמגיעים לשם יש שתי מטרות שמשולבות ביניהן בתהליך של ביצה ותרנולת
1. למצוא פוטנציאל קיים לבניית קשר. כאן יש מקום בעיקר לשכל.
2. בניית הקשר עצמו. רובד יותר רגשי ונפשי.

מתחילים עם חיפוש הפוטנציאל. ואני בכוונה מדבר על פוטנציאל ולא על דברים שרואים ישר. ואני מדבר על חיפוש, ולא על היתקלות מקרית. שני דברים שהם אחד.
בהתחלה אני מחפש פוטנציאל ברמה בסיסית. ברגע שמצאתי, הוא גורם לי לרצות לעסוק בבניית הקשר ברמה בסיסית לגמרי ונותן לי כוח לזה. גם זה עדיין במידה מעטה. הבנייה גורמת לי להעמיק את ההיכרות, ושוב אני בודק בהתאם לשלב האם יש פוטנציאל. כשאני עוסק בבניה בשום פנים ואופן אני לא מכניס את הבדיקה השכלית, אני כל כולי בתוך הקשר ולא מסתכל עליו בצורה אובייקטיבית, אלא סובייקטיבית. ובשלב הבדיקה אני עוסק גם בשכל וגם ברגש, אבל הדגש המרכזי הוא השכל.
אז חיפוש פוטנציאל - בניה - חיפוש פוטנציאל יותר גדול - בניה יותר גדולה - וחוזר חלילה.
עד מתי? עד שהשלב הבא בבניה הוא הקמת בית. ואז עוסקים רק בבניה.

חשוב גם לציין שככל שמתקדמים בשלבים, צריך פחות לעסוק בחיפוש ומטבע הדברים עוסקים יותר בבניה.
זה בקצרה.

יוצא שגם אתה נותן ציונים בחלק של הבדיקהאוויל מחריש
ונראה לי די ברור שכל הדיון הוא על נקודת מבט סובייקטיבית של הפרט..
מה גם שנראה לי שקשר צריך להיות בנוי בעיקר על שכל והרגש נובע מתוך ההזדהות השכלית והמפגש הסובייקטיבי.
אני לא נותן שום ציונים. אני מחפש פוטנציאל לבניהכלי פשוט

משותפת. וזה חלק מהנקודה שאולטרה ניסה להעביר לך. בניה זוגית משותפת. לא חיפוש והשוואה ברמה הלמדנית או ההשכלתית או בכל רמה אחרת שתהיה. לא מחפש נתונים, מחפש פוטנציאל, ואני לא מחפש התאמה אני מחפש התאמה לבניה. זה בדיוק ההבדל!

נראה לי הבדל סמנטי לחלוטיןאוויל מחריש
מה אתה מתכוון ברמה הלמדנית? הרי כל הדיון פה הוא על המפגש של שני בני אדם עם הדברים האלה ולא על אידאות אלוקיות והתגלותן בעולם
אני לא מחפש נתונים, אלא פוטנציאל. את ההבדל הזה אתהכלי פשוט

מבין?

אבל את הפוטנציאל בנית לפי הנתוניםאוויל מחריש
לא בניתי את הפוטנציאל. חיפשתי אותו. אכן, באמצעותםכלי פשוט


אז נתת ציון לנתונים לצורך הבנת הפוטנציאל...אוויל מחריש
לא הבנת. אני לא בונה את הפוטנציאל על סמך הנתוניםכלי פשוט

אני חופר לרובד יותר עמוק מאשר הנתונים.
כדי להגיע לרובד יותר עמוק אתה קודם כל נפגש במה שעל פני השטח ומנסה להגיע למקומות יותר מהותיים וכוללים. ולכן אמרתי באמצעותם.

רובד יותר עמוק זה אומר למשל מניע על פני נתון.

מידה או תכונה זה יותר עמוק מאשר פרט טכני או נתון ביוגרפי בקורות החיים. ואתה יכול להסתכל על תכונה כמשהו טכני, אבל שתדע שלא הבנת בכלל את התכונה הזאת. אלא רק בצורה ענפית, לא שורשית

דווקא נראה לי שהבנתי,אוויל מחריש
נקודת המחלוקת בינינו היא שאתה חושב שאתה יכול להגיע לניתוח אובייקטיבי שכלי של נתונים ועל גביהם לבנות פוטנציאל. אני טוען שכל ניתוח שתעשה הוא מלכתחילה סובייקטיבי כי הוא מבטא את המפגש שלך שלך עם הנתונים, שכן לא מדובר פה במתמטיקה..

ואני דן איתך כי אני רואה שזה מעניין אותך, התועלות המעשיות שיצא לך מזה הם עניינך...
אני ממש לא חושב שאני יכול להגיעכלי פשוט
לניתוח אובייקטיבי. אני מסכים עם מה שכתבת בתגובה האחרונה, היא לא קשורה לנקודת המחלוקת בינינו
מה שכתבתי זה מה שדנתי איתך עליואוויל מחריש
כי זה מה שהבנתי שאתה סובר, אולי תכתוב לי בצורה פשוטה יותר מה לדעתך נקודת המחלוקת?
אנחנו לא מתעסקים בהאם אני אובייקטיביכלי פשוט
או סובייקטיבי.
שנינו סוברים שהאדם סובייקטיבי -במידה כזאת או אחרת, משתנה ונתון לשיפור.
השאלה היא באיזה רובד אתה מתמקד ומה אתה מחפש בבחורה שאתה נפגש איתה.
במה אתה מתמקד - במה שעל פני השטח, או ב*פוטנציאל לזוגיות* (זוגיות ≠ נתונים חיצוניים, תארים וכו) שמתחת לפני השטח?
מה אתה מחפש בה- דבר שכבר קיים בה מראש או פוטנציאל לבניה עתידית והדדית? משהו שיכול לצמוח בזוגיות שלכם ולא בהכרח נמצא בשלמותו עכשיו?
אני מחפש את הצדדים היותר עמוקים ואת הפוטנציאל הזה. כמובן מתוך הסובייקטיביות, אבל אין לזה שום קשר לרעיון שלי
אישית אני לא מתמקד באף חלקאוויל מחרישאחרונה
אני מנסה לקלוט משני החלקים כמה שיותר..
ואגב, אפשר להבין את מטרת הדיון המטופש הזה?כלי פשוט

לא מתקדם לשום מקום

אתה מוכן להתחתן עם מישהי שלא שומרת מצוות?אוויל מחריש
תיאורטית, כן. מעשית זה לא כדאיultracrepidam


תוכל לפרט למה? (על שני החלקים)אוויל מחריש
בהחלטultracrepidam

אם טוב לי עם מישהי, ואני יכול להקים איתה משפחה - היא יכולה להיות מרשעת מרושעת שעוברת על כל תרי"ג מצוות בכל שבוע, מה זה משנה. מה שאני רוצה זה את הזוגיות איתה.

ברור שזה לא ריאלי וצריך להיות קצת דפוק כדי להרגיש בנוח בחברת מומרת להכעיס, אבל דיברתי עקרונית. למטרה ששמה "זוגיות" או "משפחה" אין שום נפקא מינה בשאלה כמה צדיקה האשה (או הבעל....)

 

מאידך, אם אני רוצה להקים בית בסגנון מסוים ועם כיוון חינוכי מסוים, אז כדאי שהשותפה לבניית הבית הזה תהיה עם תוכניות דומות. ולכן מעשית זה כמעט לא ריאלי למצוא מישהי שתהיה כופרת ובכל זאת מתאימה לבניית בית

יכול להיות שזה תלוי בכמה אדם מזדהה עם ערכים כלשהםאוויל מחריש
לעניות דעתי מי זמחובר למצוות לא יכול להתחבר עם מי שמנתק עצמו ממצוות.

מעבר לכך מדבריך אני מסיק שהעיקר מבחינתך זה שיהיה לך טוב איתה, בעוד שמבחינתי העיקר זה שהקשר יהיה טוב לפני ה׳ (מה שיכלול שיהיה טוב גם לשנינו)
$$ultracrepidam

לו יצויר שהיה לך אח שאיננו שומר שבת.

1 האם היית אוהב אותו או שונא אותו?

2 האם הקב"ה רוצה שתאהב אותו או שתשנא אותו?

התשובה שלי היא שהקב"ה רוצה שאוהב אותו, ואני מקווה לעמוד במשימה הקשה הזאת.

 

הדיון כאן הוא על מקרה תיאורטי לחלוטין ושאמור להישאר תיאורטי, ולכן הרבה יותר קל לצאת בהצהרות. אבל באופן עקרוני הקשר עם אדם והתיעוב למעשים שלו לא בהכרח צריכים להיות בסתירה.

בוא ניקח את הדוגמה לקרובת משפחהאוויל מחריש
הייתי אוהב אותה מצד זה שהיא משפחה ולא הייתי מתחתן איתה מצד זה שהיא חוטאת
מענייןmelon
הגמרא ביבמות אומרת "נחית דרגא ונסיב איתתא, סק דרגא בחר שושבינא" - רד דרגה ושא אישה, עלה דרגה ובחר חבר.

העוייילם אומרים.. אם אתה מתחתן ורואה את בת הזוג רק כאישה - ירדת בדרגה, אם אתה רואה בה גם חבר ושותף לדרך - עלית בדרגה.

זה לא הפשט שם (המכלול כולל גם את 'מתון נסיב איתתא'.. וזה גם לא כפירש"י) אבל וורט נחמד..
עד כאןכְּקֶדֶם

מי יודע כבר כמה קשרים הלב הזה חווה

וכמה אמרו לך שאתה זוהר ושאתה משהו אחר ושהעולם צריך אותך באמת. ואיך זה שאתה כזה כל כך? והלוואי שהרגע הזה אתה ואני לבד יהיה לתמיד.  ושאם היה אפשרי הייתי נשארת איתך לנצח אבל אנלא יכולה להקים איתך בית. ועוד אינספור פתגמים מאינספור שהלב שלי נתן להן להיכנס בלי מעצורים. והן הביטו ברהב ונגעו בקצהו ונחרדו ונעלמו.

ולהבדיל גם קשרים עם חברים טובים מאד שהחליטו שדיי.

אה וגם הוא, שאמר לעולם דיי. גם איתו רציתי להגיע הכי רחוק שיש יותר מהכל וגם אתה מתי שככ התקרבתי אליך טרקת לי את הדלת בפרצוף. כמו כל האחרים.

ואולי אני באמת תמים ונאיבי אולי לא הרגשתם אליי כמו מה שאני הרגשתי ומרגיש אליכם עד היום. אולי באמת ניצלתם כל רגע אתי רק כדי לחוות עוד קצת , כמה שמתאפשר.


אבל הגיע הזמן שלי. שעכשיו אני איעלם.

הגיע הזמן שאומר לעולם - דיי.



התוהו קדם לעולם. 

נוגע, לא נוגע

עצוב וכואב לשמוע

 

קצת מניסיון, יש אנשים שהעבודה הרוחנית שלהם זה להסתנכרן עם העולם וללמוד להתהלך בו. ואם זה מנחם, אחרי העבודה הזאת אתה מרגיש אחרת, טוב יותר ורגוע ושליו, ושלם עם עצמך.

שתרגיש טוב במהרה בעז"ה, ותמצא את מקומך ואת רעייתך

נעמת לנו… חבל שאתה מחליט לעזובפ.א.
וואלה לא קלטתי שזה שרשור פרידהadvfb
כתיבה יפהאדם פרו+
מבטאת את ההרגשה
כואב ממשארץ השוקולד
מאחל רק טוב
חבר יקרכל היופי

עוד לא הגיע זמנך להיעלם.

הלב שבע אכזבות אבל יום אחד יהיה טוב יותר ותמצא את מקומך.

הסימן הכי טוב בעיניי לטוב ולכנות - הוא אנחנו עצמנו.

האם אתה מרגיש טוב ואהבה כלפי אחרים?

אם כן, בוודאי שיש עוד כמוך שאינם רק נצלנים.

כל אחד מאיתנו מסתובב בעולם הזה עם שריטות וקשיחם משל עצמו, החיים מורכבים ללא ספק.

אבל יש ויהיו רגעי אור.


אנחנו נוטים להבליט את החושך כי הטוב הוא המובן מאליו, כי אנחנו בנויים להתגונן מהרע.

אבל מה שזה אומר בתכלס, גם אם לא תמיד מרגישים ככה, שהטוב הוא הרוב. מקיף אותנו בלי שנרגיש.


מותר ליפול לתהומות, זה בסדר להרגיש, אבל לזכור שיש אור בקצה, שהנפילה הזו לא תהיה לנצח.

חולה עליךךךadvfbאחרונה

אחלה כתיבה

 

הצורך לשים גבולות הוא צרך הכרחי.

לאחרונה באמת עלתה התובה שזה גם נותן קרקע פוריה לדברים שיצמחו ויפרחו.

יש שני צדדים יראה ואהבה.

היראה שמתבטאת בשימת גבולות והיא נותנת בסיס יציב. 

על גבי הבסיס היציב אפשר לפתח ולהצמיח כל פעם את האהבה.

אז בהחלט - די! שמים גבולות! מתוך כך בעזרת ה' הרבה שפע ברכה והצלחה!!

יש לי בכלל סיכוי?מה כבר ביקשתי

אני יודע שהשאלה בכותרת קצת חריפה מדי אז אסביר...

לא יודע אם זה שייך לפה או לאר"מ אז כותב בשניהם.

עברו כמעט חודשיים מאז שהיא חתכה אותי. (לא יצאתי מאז מסיבה טכנית שקצת מנעה ממני להיפגש, ואני מרגיש שאולי זה קצת הזיק לי שאותה גברת ישבה לי במוח כל הזמן הזה ומצד שני גם עלו לי הרבה תובנות לגביה שלא חשבתי עליהם קודם אז אולי כן היתה מזה גם תועלת...לא משנה, זה לא העיקר. וגם סרו המניעות אז בעז"ה ממשיך.).

הנקודה היא שאני מרגיש שאני אולי קצת רגיש מדי. בכללי בחיים. ובדייטים זה מתפרץ במאתיים אחוז. כבר כתבתי על זה פה פעם אבל אז זה היה בהקשר של פרידות. עכשיו אני מתכוון בהקשר של אישיות.

זה היה הקשר הארוך יחסית הראשון שלי. יצאתי עם כמה בחורות לפניה ועם אף אחת לא התקדמתי באמת וגם תכלס לא היה כל כך שייך. כבר שראיתי את הפרטים שלה בהצעה הרגשתי שזה משהו אחר. וזה באמת היה. הבעיה הגדולה היא שלא הצלחתי באמת לקדם את הקשר. בכל רעיון שעלה לי חששתי שזה ילחיץ אותה, שהיא לא תגיב לזה טוב וכאלה. מפה לשם היא הרגישה שאני לא מוביל מספיק ועל זה (לפחות ככה אמרה) חתכה. היתה לנו שיחה ארוכה מאוד לפני שהיא קיבלה את ההחלטה, והמסר העיקרי שקיבלתי שם הוא "אתה באמת אדם טוב. באמת. לא פגשתי הרבה בחורים כאלה וגם אומרים שזה די נדיר אצל גברים. באמת התנהלת מדהים במהלך כל הקשר. הרגשתי שיש מי שרואה אותי ואכפת לו ממני. גם עוד לא פגשתי מישהו שמבין אותי ככה. יש לך לב כל כך טוב, וזאת אחת ה-תכונות החשובות לי. לכן ממש קשה לי לוותר על זה. באמת רציתי שזה יצליח. אתה מה שאני מחפשת. אבל אני מרגישה שזה לא מה שאני צריכה בחיים. אני צריכה מישהו חזק, יציב, שאני אוכל לסמוך עליו. ומבחינת הרגישות אני מרגישה שאנחנו קצת דומים מדי. וזה לא מה שאני צריכה לפחות בשלב הזה של החיים...".

מה שאני שמעתי זה "היית יכול ממש להצליח בתור בחורה. אתה לא גברי, אתה לא מסוגל לספק לאישה את מה שהיא צריכה בחיים, אתה רגיש מדי, מי שאמור לבכות בבית זה לא אתה זו אני, אין לך ביטחון עצמי, אתה לא החלטי, ובקיצור- בתור חברות היינו יכולות להסתדר יופי, אבל בתור בעל? תשכח מזה."

וכאן אני שואל כבר חודשיים ולא מצליח לקבל תשובה- למה אני אמור לצפות? מאז שאני זוכר את עצמי זה מי שאני. רגיש, מתחשב, אכפתי, דואג, שמח בלשמח מישהו אחר, מתכלב בשביל שמי שאני אוהב יהיה בנוח, וכו. אני לא מחפש מישהי גברית ושנחליף תפקידים. יש בי את הרצון הגברי הבסיסי הזה של לספק משענת, להוביל, להיות הקול השפוי. אבל בפועל זה לא מתבטא. בפועל היא נפגשת מיד עם הלב הטוב שלי, זה משמח אותה שיש גברים כאלה בעולם, ובזה מסתכמת התועלת שלה מהקשר. ואני? אני רק מאבד עוד את מעט הביטחון העצמי שנשאר לי. מי תוכל לראות אותי מעבר? ומי תוכל לאהוב את התכונות האלה באמת? יש מישהי שתשמח בזה שאני לפעמים לוקח דברים ללב והם משפיעים עלי? שאני חווה את העולם בצורה יותר עמוקה? שהלב שלי לא מסוגל לשמוע מישהו ובמיוחד מישהי שמחמיא לי בלי שיעלו לי דמעות?

זה קצת מייאש כל העסק הזה ובמיוחד הכנות שבה היא אמרה שאני אשכרה מה שהיא מחפשת ולמרות זאת החליטה לסיים את זה...

קלעת בולמה כבר ביקשתי

היא אמרה על עצמה שהרגש שלה לא נמצא איפה שהיא מצפה שיהיה ושהיא מאוד מקווה שיתפתח, ככה שכנראה באמת זה שלא היה שם שינוי משמעותי היה הטריגר העיקרי להיפרד. היא דיברה עם מישהי שהדביקה את החוסר התקדמות ברגש בהובלה שאולי חסרה מצידי, וזה היה נראה שהיא קצת נתלתה בזה בשביל לתרץ למה היא רוצה לסיים. בזמן הפרידה נאמרו הרבה דברים שאני כבר לא ממש זוכר, והאמת שמעדיף כבר לשכוח...

בעז"ה שבקרוב ממש נזכה למה שאתה מתאר ושבנתיים אצליח לחיות באמונה ובביטחון... 

מכיוון שאינני ראוי להיות הגאון של הדור,חסדי הים

אני חייב להתחתן עם אשה שתהיה מוכנה לגדל את גאון הדור הבא.

"יִבְחַר לָנוּ אֶת נַחֲלָתֵנוּ אֶת גְּאוֹן יַעֲקֹב אֲשֶׁר אָהֵב סֶלָה".

שדכנים לחוצניקים ודומיהםTachyon

האם מישהו מכיר שדכנים לחוצניקים או בכללי אנשים שיכולים מצד אחד להיות מאוד דוסים ומצד שני מאוד פתוחים לעולם? 

אתה יכול לפנות אלי במסר (לא בשיחה אישית) ואתן לךחסדי הים
מספר של שדכנית שעוסקת בזה.
אשמח גםראומה1
התחתנתי לתוך קהילה של חוצניקים רווקיםתמיד בבטחה

אז מוזמנים לפנות ואני אנסה לעזור

פניתי ראומה1
יש קהילה של חוצניקים רווקים כאן? סקרנת...מתוך סקרנות
זה סביב ישיבת מיר?
תודה, מכיר קבוצת ווצאפ שלהםמתוך סקרנות

יש להם גם קהילה פיזית?

בוודאיארץ השוקולד
תשאל בקבוצה איפה הם גרים ואיפה המניינים שלהם, לרוב זה סביב אוניברסיטאות לדעתי.
מעניין, טוב לדעתמתוך סקרנותאחרונה
תודה רבה! אם יש עוד איזה שדכנים מאזור בית שמש?Tachyon
יש בתחתית רשימת השדכנים בשרשור הנעוץלגיטימי?

כמה שדכנים ומיזמים.

כדאי להסתכל לדעתי גם על האתר SAYS.

בהצלחה

הייתי מחפש באינטרנט על JLICארץ השוקולד
ראיתי עכשיו זוג בדייטהפי

הבחורה כמעט מתעלפת מקור

והבחור מדבר על מטבע ביטקון או משו כזה..

הבנת מה אני אומר?

אחי , היא בעולמות עליונים

ביטקוייןמשה

זה באמת מקום לרחף בו.

כמה קשה לומר קר לי?בחור עצוב
בנות תמיד צודקות ובנים תמיד טיפשים וחסרי תשומת לבצדיק יסוד עלום
יותר קשה מלאכול סרטים אחר כך שהוא לא שם לב אלייךיוני.ו.

מה שבטוח.

ושאף אחד לא שם לב אלייך, ולכן את חותכת מעוד אחד ועוד אחד למרות שהייתם יכולים להיות מאוד מתאימים.

תאמיני לי תלמדי הרבה יותר על הבחור אם תחליטי להגיד שקר לך ולבחון את התגובה שלו, מאשר להחליט לבחון אם הוא שם לב שקר לך בכלל מלחתכילה.

בכלל הגישה הזאת היא פוטינציאל להיות כדור שלג מתגלגל לחיי זוגיות מתסכלים.

הוא נדרש לעבוד על עצמו לשים לב יותר לדברים שמפריעים לה בדיוק באותה מידה שהיא נדרשת לעבוד על עצמה להרחיב את תחומי הביטוי וההבעה שלה מולו.

ברור שהיא צריכה להגידהפי
לא ציפיתי שידע לבד
הצעתי לכמה בחורות את המעיל שליבחור עצוב
כולן סירבו. אולי הגיע הזמן לכבס אותו. 
נראה לי שזה בסיסי להיות רגיש למזג האווירadvfb
כדאי שיהיה תשומת לב מצידוארץ השוקולד

אבל אם היא לא יודעת לומר שקר לה זה גם בעיה.

 

ולגבי עצם המקרה, אולי גם לה היה מעניין ממש שהיא לא שמה לב לקור.

חחחח לא נראליהפי

אני צוחקת כי עכשיו שעה אני אומרת לחברה די קר לי בואי לאוטוו כבר

פתאום דוכן של תכשיטים סייל כל הדוכן

מה לא ניקח????


והיא כולה עלק קר לך

הורידה לי את החשק לא לקחתי .

סתם פשוט היה יש ים אנשים


קיצר יש משהו שמעניין לך פחות קר

אבל בדייטים לי ספציפית קפוא

ואני חופרת לבחור שקר לי!

הוא לא יכול לפספס את זה

אז תקבעו מראש במקום סגורבחור עצוב
ואי אני חושבתהפי

שהתסכול הכי גדול שלי בדייט היה שנכנסו למסעדה ואז גילנו שאנחנו בטעות בחלק החיצוני שלה אומנם מקורה אבל חיצוני היה שם קור בלתי נסבל.


שזה קטע זה יחסי  כי עם גברים קפוא לי רצח

ועם חברות שלי חם לי כל הזמן המזגן על חום דולק 

אז אפשר לעבורבחור עצוב

זו לא בושה לומר לבחור שקר לך ותשמחי לעבור.

בסוף המטרה שלו שיהיה לך הכי נוח בעולם כדי שתוכלי להביא את כל כולך לפגישה( וגם להיפך כמובן).


אני אישית הייתי שמח אם מישהו תאמר לי מה יגרום לה להרגיש טוב יותר. 

ברור שאמרתיהפי
סוף טוב הכל טוב?בחור עצוב

יש כאלו שמתפדחות לומר וסתם סובלות. 

אפשר להגיד בטל ומבוטלהפי
לא הבנתיבחור עצוב
קורה לי הרבה בשרשור הזה
אולי זה דייט בין הראשוניםמישהי נשואה

והיא עדיין התפדחה להגיד

אני מקווה שבהמשך היא תגיד שקר לה

את ההרצאות בנושא כלכלה שהיית נושא בפני😂יעל מהדרום
אשה היא לא יועץ השקעותבחור עצוב
אשה היא אכן לא יועץ השקעותאריק מהדרום
אבל אתה הולך לאחד את ההון שלך וההון שלה להון אחד.


זה נושא מספיק חשוב כדי שלפחות תהיה לכם ראיה משותפת לגבי איך נכון להשקיע.


המצב שבו צד אחד משקיע כראות עיניו בכל מיני השקעות וצד שני כלל לא מעורב זה המצב הנפוץ אבל הוא מאוד לא בריא בעיקר בעיתות משבר שבו צד אחד יקבל תרעומת על ההשקעות הגרועות שלו.


וגם איך בן אדם משקיע אומר הרבה מאוד על הנפש של בן האדם ועל איך הוא רואה את העתיד שלו ושל משפחתו.

זה לא אומר שצריך לאכול לה את הראש על זה בפגישותבחור עצוב
ולגמרי אין לי בעיה לקחת אחריות על הצד הכספי בקשר. לא כל אחד חייב לדעת לעשות הכל. 
אכן לא כל אחד חייב לדעת לעשות הכלאריק מהדרום
אבל בנושא הספציפי הזה זה מאוד חשוב לעבוד יחד כי ישנן החלטות מאוד גורליות.


אם מישהו אחד אחראי על שטיפת כלים, זריקת זבל או ספונג'ה זה לא נורא כל כך אם הפרטנר לא יהיה לו מושג בנושא.


אבל בנושאים כמו ניהול ההון המשפחתי וחינוך הילדים זה מאוד קריטי ששני ההורים יהיו אחראים ביחד.


וזאת כי שני בני הזוג מוציאים ומכניסים (בדרך כלל) ואם לשניהם יש מטרה לחסוך להון עצמי לבית או לחתונות ובר מצוות לצורך העניין לא הגיוני שאחד מבני הזוג על דעת עצמו יחליט להוציא יום אחד הכל על ביטקוין כי הוא ראה טיקטוק ששכנע אותו זה הדבר הנכון.

אתה יודע שזה בערך מה שקרה בקיבוציםמשה

השקיעו שם בכל מיני שטויות כל מיני אנשים שעבדו בגזברות. חלק קטן הצליח והתעשר (ואז הקיבוץ לא התלונן...) וחלק גדול פשטו את הרגל.

אני תוהה אם מספיק ששני הצדדיםארץ השוקולד

רואים עין בעין ביחס להוצאות וחסכונות, גם אם אחד הצדדים לא מתעסק באופן ההשקעה?

מה דעתך על זה?

המצב הנפוץאריק מהדרום
הוא שיש צד אחד מאוד מעורב בפיננסים וצד אחד לא מעורב בכלל, העובדה שזה מצב נפוץ לא אומר שזה בריא, במקרה של גירושין או מוות או נכות פתאומית שתמנע מהצד המעורב לתפקד זה יקשה מאוד, מקרים שבו צד אחד לא רק שאין לו את הקוד לחשבון בנק, אלא שבכלל לא הוריד את האפליקציה לחשבון זה יהיה ללמוד להתנהל הכל מאפס.


בשאלות הגדולות של החיים, עם מי להתחתן, כמה ילדים להביא, איפה לגור, איך לחנך את הילדים, במה לעסוק, צריכה להיות החלטה משותפת או לפחות מעורבות אחראית לדרך, גם בבניית ההון המשפחתי זו החלטה מספיק קריטית בחיים כדי לפנות לזה זמן איכות לדבר על העתיד הפיננסי שלכם.

אם תרצהאריק מהדרוםאחרונה

תוכל להשוות את זה לזוג שצד אחד מעורב בחינוך ילדים עד לשד עצמותיו והצד השני לא יודע איפה הילדים לומדים, לא מה הם לומדים, לא איזה כיתה, לא אם מישהו מציק להם בהית הספר, הוא בקושי יודע כמה ילדים יש לו ואם בכלל ומה השמות שלהם, מתי בר מצווה, לא מעניין אותו כלום בחינוך ילדים.


אז בפיננסים זה המצב הנפוץ.

ברור שמספיקברגוע
חחח גדולהפי
הרהורים בעקבות שירשורים: למי לדעתכם יש יותר סיכוי?יוני.ו.

ולמה

 

1. "לא הולך לי בדייטים/מערכות יחסים, לא מתקדם לשום מקום, למרות שאני משקיע/ה ומנסה זמן רב." >> "זאת הסיבה שהפכתי להיות פריק/ית ומוזר/ה" >> "אני מיואש/ת וכבר בקושי מנסה"

 

2. "אני פריק/ית ומוזר/ה" >> "זאת הסיבה שלא הולך לי בדייטים/מערכות יחסים, לא מתקדם לשום מקום, למרות שאני משקיע/ה ומנסה זמן רב." >> "אני מיואש/ת וכבר בקושי מנסה"
 

נגיד שאלו שני סוגי האנשים. שניהם לא אידיאלים, אבל כנראה יותר נפוצים מהסוג האידיאלי, אז תנסו להתייחס אליהם, ולא לשבור לסוג שלישי. אם תקלטו את הלך הדברים תגלו שיש הרבה פחות מקום לקטנוניות.

 

(חסכתי את הניסיון לעדן/ פוליטיקלי קורקט למינהם)

מסכים ומחזקאביעד מילוא

אבל זו התבוננות חיצונית  צריך לשבור את הסטיגמות

אתה מה זה צודקadvfb

גם בהתחלה זה עלה לי, אבל אולי זה רק עניין של ניסוח.

אם מדברים על שורש העניין אפשר למצוא בדילמה הזו עקרון שהוא אמיתי ולא חיצוני.

לא הבנתיהרמוניה

למה שיהיה הבדל אם לשניהם המסקנה השווה היא- "אני מיואש/ת וכבר בקושי מנסה" ?

לראשון יש יותר סיכויadvfb

הוא מגדיר את עצמו כנורמלי חוץ מהעובדה שהוא לא מצליח במערכות יחסים, לכן הוא יכול לבודד את חוסר ההצלחה בתחום הזוגי ולהבין שזה לא צובע את כל האישיות שלו. ככה הבטחון העצמי עולה וכך גם המסוגלות שלו לפתור את הבעיה עולה.

 

בסוג השני יש בעיה בהגדרת הזהות האישית והערך העצמי. הטיפול הוא בהכרח שורשי. 

תלוי ביחס בין כמה שהוא חושב שהוא פריק ומוזרנוגע, לא נוגעאחרונה

לבין כמה שהוא באמת

שוב נר בלי ביתאנונימיכלשהו

כל משב רוח מכבה אותו. נשארה רק פיסת שעווה חסרת צורה.

בעז"ה שנה הבאה 'נר לבי בית'חסדי הים

לפעמים רק צריך להחליף כמה אותיות בראש, כמו הדוגמה המפורסמת 'מחשבה-בשמחה'.

בעז"ה בקרוב ממש!

היום זה עדיין "זאת חנוכה" וההשפעה עדיין קיימתנפש חיה.

אפשר עדיין להתפלל ולבקש ליד החנוכיה אפילו שהיא כבויה

 

 

בע"ה

לשנה הבאה נר איש וביתו

מתוך בריאות ושמחה#

רק לומרנגמרו לי השמותאחרונה

שהתפללתי עליך לישועה שלמה ב"ה.

ניכר שאתה עובר קושי מאוד גדול, תקופה ממושכת

מקווה שאתה מוצא גם בחיים האמיתיים כתובת מיטיבה שתעזור לך ותלווה אותך דרך קושי זה

חזק ואמץ

ב"ה שתראה אור גדול במהרה ממש

"קווה אל ה'

חזק ויאמץ ליבך

וקווה אל ה'"

איך עוברים את הפגישה השנייה?אביעד מילוא

יצאתי עם בחורות מקסימות אבל אף פעם לא עברנו את הפגישה השנייה (נחתך תמיד על רקע שהן לא היו בשלות לשידוכים ונכנסו לזה מתוך לחץ חברתי)

💁🏻‍♂️אבטיח ברזילאי

ענית תשובה מאוד מרגיעה בסיפא, פשוט תצא עם בנות שלא נדחקו לפני בשלות לדייטים.


אם זה גורף אז או שמאגר ההצעות שלך מזעזע או שיש סיבה אחקת וזה היה רק התירוץ. זה לא נורמטיבי סטטיסטית שעם כל הבנות לא עוברים מאותה הסיבה את הדייט השני.

נוטה לחשוב שזו לא רק "חוסר בשלות" מצידן, ושאם תהיה איתך אווירה נעימה וכיפית הן ימשיכו

זה לא שאין איתי אווירה נעימהאביעד מילוא

אני לומד מטעויות ומשתפר ומבין איך לעשות דברים פעם אחת התעלמנו מהטריגרים ובפעם אחרת זה צץ משום מקום

מחזק אותךאבטיח ברזילאי

קשה הזיווג כקריעת ים סוף

ההשתדלות היא לא רק לוגיסטית אלא גם להשתפר בתדר, ללמוד מטעויות וצעירויות, לקרוא את הבחורה, לרצות להיות נעים...

בהצלחה

יוצאים עם בחורות בשלות יותר…מבולבלת מאדדדד
אולי כדאי גם לחפש בחורות גדולות יותר
^^^ארץ השוקולד

ואם ההצעות ברובם הגיעו מאותו מקום/שדכן/שדכנית כדאי לשתף אותם ולהבין מהם איך להתמודד עם זה.

בהצלחה

כפי שכבר אמרובחור עצוב

לצאת עם בשלות יותר.

כדאי רק לוודא עם עצמך \שיחה עם חבר שבאמת זו הסיבה וזו לא גרסה מנומסת שלהן ל"זה לא אתה, זו אני". 

משקיעים יותרהפי
ומנגד משדרים נחת נעימות
אולי לבדוק בעדינות את הנקודה הזאת בבירוריםadvfb

אתה מדבר עם החברה שלה ושואל אם יוצא לה לדבר על הרצון לבנות בית וזה משהו שמעסיק אותה.. תוהה לעצמי איך לשאול את זה בדיוק. נשמע לי לגיטימי לשאול.

אם יצאת עם כמה בנות, ואף פעם לא הגעת לפגישה שנייה-לגיטימי?אחרונה

אולי לא נכון להפנות את האצבע כלפי חוסר הבשלות שלהן, אלא כלפי הגורם האחר בעסק?

אולי כדאי לברר עם מי ששידך, שינסה לברר אם יש משהו ספציפי וקיצוני בהתנהגות שלך שמרתיע.

אולי יעניין אותך