י"ב אייר 01:34
כלום בעזה.
אפעם לא הייתי חסיד גדול של היום הזה.
אחרי שנה שיברה יש לי גם קצת רתיעה.
אפעם לא הייתי חסיד גדול של היום הזה.
אחרי שנה שיברה יש לי גם קצת רתיעה.
י"ב אייר 02:05
קודם כל
אסגור חלונות
השאר שמור במערכת
קודם כל
אסגור חלונות
השאר שמור במערכת
י"ב אייר 09:23
לא יודע
חוץ מלהתבאס שאני לא הולך להיות השנה אצל רבי שמעון
חוץ מלהתבאס שאני לא הולך להיות השנה אצל רבי שמעון
"וביטול עצם טבעיותם של החיים, כדי שיהיה האדם בלתי-חוטא, זהו עצמו החטא היותר גדול, "וכפר עליו מאשר חטא על הנפש"(אורות התשובה, ה ,ו*)
י"ב אייר 12:04
לך ביום אחר...
אני הייתי לפני כמה שנים כמה פעמים בל"ג בעומר.
ומאז לא התקרבתי כי הבנתי כמה מסוכן זה
אני הייתי לפני כמה שנים כמה פעמים בל"ג בעומר.
ומאז לא התקרבתי כי הבנתי כמה מסוכן זה
י"ב אייר 12:23
ביום עצמו, יום לפני ויום אחרי
אולי יעודד אותך
אולי יעודד אותך
י"ד אייר 00:31
או בפוסקים האחרונים שהיו לפני 200 שנה.
י"ד אייר 13:33
הרי הכל מתחיל מזה שכבר בזוהר משבח את היום הזה כ"יום ההילולא", והילולא פירושה שמחה.
רק שמתוך זה הגיעו להבנה של יום הפטירה. שיש בו שמחה לצדיק וכו'.
כלומר - כתוב על שמחה והתגלגל לפטירה, לא כתבו על פטירה והתגלגל לשמחה.
אז גם אם חולקים על הפטירה, זה רק מבטל את הפרשנות למהות השמחה, אבל סוף כל סוף זה יום שמחתו.
רק שמתוך זה הגיעו להבנה של יום הפטירה. שיש בו שמחה לצדיק וכו'.
כלומר - כתוב על שמחה והתגלגל לפטירה, לא כתבו על פטירה והתגלגל לשמחה.
אז גם אם חולקים על הפטירה, זה רק מבטל את הפרשנות למהות השמחה, אבל סוף כל סוף זה יום שמחתו.
ט"ו אייר 12:34
ר' יעקב הלל פרסם פעם שבכתבי האר"י (?) כתוב "יום שמחת רשב"י" ומישהו בטעות העתיק "יום שמת רשב"י" ומאז התחילו עם הקטע של יום פטירה = יום הילולא
לא יודע אם יש מקור נוסף, ואז זה סתם פרט מעניין, או שכל המקור למושג "הילולא" ביום פטירה הוא משם, ואז זה חסר בסיס
ט"ו אייר 15:31
לצערי השיחה אישית לא עובדת לי!
*** אם אפשר לשלוח מסר אני אשמח.
י"ג אייר 22:58
הרבי הריי''צ, [הרבי הקודם של חב''ד] - "הלשון היא קולמוס הלב והניגון הוא קולמוס הנפש"
ר׳ הלל מפאריטש, מגדולי חסידי חב״ד,{מתלמידיו הגדולים של מייסד חסידות חב''ד, בעל התניא} אמר: "מי שיש לו חוש בנגינה – יש לו חוש בחסידות״.