ט"ו אייר 17:51
אם בחוץ אסור לבת ללכת עם מכנסיים כי זה לא צנוע,
אז שהיא לבד או רק עם בעלה מותר לה?
אני יסביר את הדילמה,
המושג צניעות הוא קודם כל לאדם עם עצמו מול אלוקיו,
מצד שני ההפך מצניעות - הלחשוף, הוא דבר טוב, קדוש נעלה, כשהוא במסגרת הנכונה.

אז זה מנוגד.

מבחינת מכנסיים, אסור כי זה לבוש גברי?, אבל אם זה מכנסי בנות?
המחשבה היא,
אם בפועל אישה משתדלת לנהוג בצניעות אז אמור להיות לה מקום שבו היא יכולה בקדושה כן להתלבש ולהופיע כרצונה. נכון? או שזה סותר את כל העניין של הצניעות גם בחדרי חדרים שהאדם רק מול אלוקיו?

יש גם את העניין ההשקפתי \ רעיוני שעומד מאחורי הלבוש הלא דתי, שזה יכול להשפיע על הנפש וכו' אבל אני לא כותבת מההיבט הזה, אני שואלת באופן כללי,
אם זה לגיטימי כשבת נמצאת לבד ללבוש מכנסיים (של בנות) שהיא חושבת שהם יפות? או שזה לא שייך? (יש סכנה שזה יכול להתחיל מזה ולהיגרר לעוד דברים, אבל שוב.. אני שואלת מבחינה טכנית יבשה)

ט"ו אייר 18:39

אני לא הולכת בבית אם טיץ לפעמיים אם אני מתקלחת ואז ישר למיטה וכמובן שאין בנים בבית אז אני יכולה להיות עם שרוואל (אם ככה כותבים) ממש רחב וישר להכנס לחדר ולישון כאילו אם יש לי איזה שיעורי בית או שאני צריכה\ לרדת לסלון או משהו כזה (המקלחת והחדר שלי זה בקומה למעלה וזה ממש דלת ליד דלת..) אז אני ישים כבר חצאית.. אז עקרונית אני לא ילך עם מכנסיים גם בחדר אבל לישון אני בדרך כלל כן מורידה...

ואיואי כתבתי על עצמי יומן מה אני עושה אחרי המקלחת.. חח

 

ואני מבינה למה בנות הולכות בבית שלהם עם מכנסים.(לא יודעת אם זה טוב או לא כי זה לא ראוי שבת תלך אפילו ליד אבא שלה עם טיץ קצר צמוד...) אני כם יכולה לדון לכף זכות ולהגיד שכאתה לבד אז כאילו ה' אבא שלי אז למה שיהיה בעיה ללכת עם מכנסים...

קיצור אני כן ידון אותם לכף זכות..

*😀אל תיתן לעולם לשנות לך את החיוך-

תן לחיוך שלך לשנות את העולם😀*

אחיה ערקי ז"ל

 

 

ט"ו אייר 20:27
שרוואל זה מכנסיים רחבות כאלה, כמו מכנסי אלאדין, אז יש בזה משהו קצת יותר צנוע שנמצאים בחדר וכו'.
מכנסי טייץ זה צמוד ולכן זה כבר יותר בעיה.
כשיש בנים באזור אז עדיף חצאית.
לישון עם מכנסיים מותר, רק צריך לדאוג שיהיה חצאית נגישה ליד המיטה.
כל הכבוד לך שאת מנסה לדון לכף זכות.
בעיקרון שנמצאים לבד אז כנראה זה בסדר להיות עם מכנסיים, גם צמודות.
ט"ו אייר 19:59
ט"ו אייר 20:04
חלאס עם השקר של "צניעות זה בכלל לא בשביל הבנים, זה מול ה' וגם כשאת נמצאת לבד. גם לגברים יש הלכות צניעות".
אפשר לומר שבגדול יש שתי מדרגות בצניעות הלבוש- הבסיסית, שהיא לבנים ובנות וגם כשהם לבד, שזה אומר רמה מינימלית של לבוש שנחשב מכבד, נניח כמו שהיית פותחת את הדלת לשכנה. במצב כזה את יכולה להיות גם עם מכנסיים, שרוול קצר וכו'.
רמה יותר גבוהה של צניעות היא במקום מעורב עם בנים ובנות, ששם אכן נדרש מבנות לבוש יותר צנוע, כמו חצאית, שרוול עד המרפק וכד'. וזה תכל'ס ''בשביל הבנים'', וגם כדי שהמרחב הציבורי יהיה צנוע ונעים לשני הצדדים בסופו של דבר, עם פחות מתח מיני , מבטים וכד'.
עד כאן נאומי לאומה. ערב נעים
ט"ו אייר 20:31
מה התכוונת להגיד בזה?
ברור שהמדרגה הבסיסית והגבוהה זה העמידה מול ה', מה, לא?!
התחברתי לדברים שכתבת:
לבוש מכבד (בנות בחברה עם בנות)
לבוש ברמה צנועה (בנות בחברה עם בנים)
ט"ו אייר 20:33
אין בעיה שבת תלבש מכנסיים (שהיא אוהבת) אם היא רק מול בנות או חולצה קצרה ועוד.
ט"ו אייר 21:55
והמשפט הראשון הוא לא ציטוט ממקום מסויים, אלא סוג אמירה שרווחת בציבור, אצל רבנים/ות ומחנכים/ות
ט"ו אייר 22:19

הוא מה שאתה אומר, בנים לא לובשות צנוע בשביל לא להחטיא את הגברים, הן לובשות צנוע בשביל להתקד בפנימיות ולא בחיצוניות.

ט"ז אייר 00:37
איפה זה כתוב?

תלמד קצת תלמוד ופוסקים לפני שאתה קובע דברים בידענות
כ"א אייר 00:11
וצריך להבין שבהחלט כשבת חשופה מול גבר זה עוד יותר מבזה אותה.
בדיוק כמו שבהלכות צניעות של גברים יש הבדל אם הגבר לבד או שהוא ליד חבר. ושיש הבדל בין מה שגבר יכול לחשוף ליד חבר למה שהוא יכול לחשוף מול בת.

את צודקת שיש גם את המימד של הבנים, אבל הנקודה החשובה היא שאין שום דבר ש*כולו* בשביל הבנים. בכל חלק יש את שני הממדים.
ט"ז אייר 02:00

אני חושב שיש טשטוש בין הרהור עבירה לצניעות. איסור הרהור עבירה נוגע לשני המינים, נובע ב"לא תתורו", קשור ללפני עוור לפעמים, והוא כנראה גורם המחשבה ללבוש צנוע בשביל הבנים. ויש גם איסור "לא ילבש" ודיניו.

 

אך מידת הצניעות לענ"ד איננה תלויה בין המינים אלא אדם לעצמו ולאלוקיו, וכמובן שלבנים כמו לבנות. תיאור הגמרא לצנוע הוא "מִיָּמַי לֹא רָאוּ קוֹרוֹת בֵּיתִי אִמְרֵי חֲלוּקִי". הלכות צניעות מפורטות בבית הכסא בדיוק רב. וכדברי השו"ע, "והאדם צריך להתנהג בצניעות ובושה לפני הקב"ה. ואפילו כשהוא לילה ובחדרי חדרים, הלא מלוא כל הארץ כבודו, וכחשיכה וכאורה לפניו יתברך". כך כתבו כל גדולי הדורות. כך גם אמר הבורא יתברך ע"י מיכה נביאו, "והצנע לכת עם אלוקיך".

י"ט אייר 15:47

כמו שכתוב בתגובה הזאת שאלה | ערוץ 7

 

יש רמת צניעות בסיסית שנדרשת מכל אדם באשר הוא, ולא משנה איפה, גם לבד.

יש רמה מעל זה שנדרשת בשביל עיסוק בענייני קודש, או רמה גבוהה יותר גם בפני נשים אחרות (לא בטוח באיזה סיטואציה נדרש יותר - בפני נשים אחרות או בשביל ברכות וכו')

ויש גם מעל זה, שזה באמת בגלל מי שרואה (לדוגמה - בגד אדום, כנראה הבעיה היא בגלל שזה בולט ואחרים רואים, אבל לבד בחדר זה לא משנה ומותר גם להתפלל עם בגד אדום)

בלי קשר לזה, יש איסור לא ילבש - ובזה באמת אם זה 1 מכנסיים של נשים ולא של גברים 2 בהנחה ונקבל את התפיסה ההלכתית שאכן מכנסי נשים הם בגד אשה, ולא שמכנסיים היום הם בגד איש באופן מוחלט (כגבר לא התעניינתי בזה) - אז הגיוני להתיר מכנסיים אם הם עומדים בגדרי הצניעות, כל סיטואציה לפי הנדרש

כ"ו אייר 16:52
כתוב ש*צריך* להיות צנוע גם בבית, ומיד כתוב שזה רק לאנשי מעלה עם דוגמה של קמחית.
זה שני דברים נפרדים: יש גבולות שאותם *חובה* גם לבד, כמו שהוא מביא מהמשנה ברורה. ויש תוספות - כמו הסיפור של קמחית - שזה הידור מצווה. כנראה זה מה שהוא התכוון לומר