נ נח נחמן מאומןאנונימי (פותח)
אני חדש בחסידות ורציתי לשאול
יש משו בנ נח נמן מאומן
ועוד רציתי לשאול מה הקטע עם הפיתקה
מה קרה שם
ואם אתם יודעים על שיעורי ברסלב באיזור אריאל
תודה  מראש
יש משהו ???אנונימי (פותח)
בנ נח יש הכל !!!
בשם של הצדיק כלול כל תורתו ועבודתו, כל האור מצומצם בתוך אותיות השם ומי שמזכיר אותו זוכה לאור הזה ויזכה לתשובה שלמה (אם הוא רוצה)
כך כותב ר' נתן!
 
ולגבי הפיתקה- את כל הסיפור לפרטיו אתה יכול למצוא בספרים "ישראל סבא" ו "שמע ישראל" כפי שסופר ע"י בעל הנס - ר' ישראל בעצמו.
הוא פשוט קיבל פתק  מר' נחמן ובו רמזים על מהלך הגאולה התלויה ברבנו ר' נחמן ובלימוד וקיום העצות שבספריו הקדושים והפצתם בכמויות אדירות בכל העולם "מלא וגדיש...".פשוט מאד לא צריך להתבלבל.
 
הודו לה' כי טוב כי לעולם חסדו!
  
לא כולם סוברים שיש משמעות לפיתקא קרי= נ נח נחמ נחמשמחה ואמונה
לדוגמא, הרב ברלנד. שהוא גדול חסידות ברסלב -אין לאפחד ספק בזה..
אממ והקטע של הפיתקא? כנ"ל לא משמעותי מבחינתו, רבי ישראל דב אודסר טוען שזה אמיתי ונכון..!
כדי לך לברר את זה לעומק[אם זה באמת מעניין אותך].. בגדול הסיפור הוא:
רבי ישראל היה דבוק מאוד לרבי נחמן.. ובאחד הימים שכבר הזדקן הוא הגיע ליום צום אחד שהוא הרגיש שממש קשה לו ואם הוא לא יאכל הוא ימות.ולכן הוא אכל.. וואחרי זה מרוב חרטה על מה שהוא עשה[שהוא אכל ביום צום] הוא הסתגר בחדר שלו ואנשים חשבו שהוא משוגע קיצור הוא הלך לחדר שלו איפה שכל הספרים ובאקראי הוא פתח ספר אחד ושם הוא מצא פתק שכתוב בו" מאוד היה קשה לי לרדת אליך תלמידי היקר להגיד לך כי נהנתי מאוד מעבודתך, ועליך אמרתי...  נ נח נחמ נחמן מאומן.." שכאילו ה נ נח זה החתימה של רבי נחמן.. יענו רבי נחמן שלח לו מכתב וחיזוק ואחרי המכתב הוא התעושש וחזר לעצמו וכו' וכו' יש מאמינים יש שלא..
 
אמממאנונימי (פותח)
השורות שכתבת כאן מעידות בעצמן על חוסר ידיעה וחוסר הבנה בעניין הפתק.
 
ר' ישראל אמר שהפתק נכתב ומיועד למי שרוצה ומחפש לעבוד את ה' באמת,
מי שמחפש כסף שילך ויחפש במקומות אחרים,  הפתק  באמת לא בשבילו וד"ל.
את מה שכתבתי סיפר לי כל נ נח שני שפגשתי ברחובשמחה ואמונה
גם קראתי על זה ספרים.. [מכירה שמע ישראל? מן הסתם]
כל מה שכתבת לא סותר את מה שאמרתי פרט ל5 מילים האחרונות.
כי בספר עצמו זה כתוב. ואם הוא היה לידי הייתי מעלה לך לפה..
 
כן, שיעור בליקו"ט שני בבוקר ב9. אבל יוצאים לבנזמני'ערבות הדדית'
...אנונימי (פותח)
ר' ישראל קיבל את הפתק בגיל 25 לא כשהזדקן!
הוא הראה אותו לחבריו, חסידי ברסלב דאז כמו הרב שלמה וקסלר וכו' והם קיבלו אתה זה.
 
אלו שמתלוצצים היום מהפתק  לא נולדו בכלל בזמן שזה קרה.
 
הבחירה היא: להאמין לר' ישראל או להאמין להם .
לי אין שום ספק או פיקפוק במי לבחור
לי זה נשמע מוזרgolani
להגיד שעל ידי מלמול איזה מנטרה ניוושע, נו באמת...
וזה שע"י אמירת 3 פעמים ביום מזמור "תהילה לדודאנונימי (פותח)
זוכים לעולם הבא כמובא בגמרא זה לא מוזר?!
כמו שכתבתי מי שרוצה יכול לזכות ע"י זה לכל טוב.
הכל תלוי ברצון ותמיד יש בחירה .הצדיקים מגלים עצות שעוזרות לנו אבל לא עושים את העבודה בשבילנו כמו שרבנו אמר לאחד : אתה לא יכול בלעדי ואני לא יכול בלעדיך.
 
נ נח...
"תהילה לדוד" זו תפילהgolani
נ נח נחמ נחמן מאומן זה יותר מזכיר מנטרה, וחוץ מזה מה החלק של אמירת "תהילה לדוד" שלוש פעמים ביום ביהדות? קטן מאו, אני שומע על זה פעם ראשונה? מה החלק של המנטרה/אמירה/ססמא לעיל אצל הנ נחים? עצום.
זה לא מנטרה זה שם של צדיק!אנונימי (פותח)
שהוא השיר פשוט כפול משולש מרובע שר' נחמן בעצמו דיבר עליו בתורה האחרונה שאמר בחייו על התיקוני זוהר שמגלה שיהיה בעתיד שיר שיכלה את כל הרע בעולם כן שיר ! שיר פשוט כפול משולש מרובע נשמע לך פשוט מידי קל מידי תתווכח עם ר' נחמן ור' שמעון שגילו את זה .
 
תבדוק אל תמהר לזלזל ולהקל ראש! ר' ישראל בעל הפתק היה עובד ה' עצום ונשגב בכל הבחינות שסבל הרבה הוא לא דיבר סתם.
 
 הנ נחים לא רק שרים נ נח הם עוסקים בספרי רבנו מיפצים אותם  במסירות נפש בלי להרויח פרוטה ומתפללים לא פחות מאף אחד אחר. תאמין לי אני מכיר אותם מקרוב יש כאלו שיכולים לעשות "בית ספר" להרבה ברסלבים מה זה עבודת ה' באמת , תורה ותפילה והכל מהכח של נ נח - השם של הצדיק , הזכות שלו. תנסה ותראה יש הרבה היום ב"ברסלב" שמרגישים שהאור האמיתי של רבנו נמצא  בנ נח אבל קשה להודות מפחדים על הכבוד.
זה מופי בגמרא.....יהודי מרמ"ג
מה יש להשוות?רצון הרצונות
המשך...רצון הרצונות
מה שכתוב בגמרא לא אמור להוות שום ראיה לאמונה בפתק.
אתם מאמינים בו למרות שאין הוכחה חותכת לאמיתותו(כמו ההוכחה הברורה שאין חולק עליה שרבי נחמן כתב את ליקוטי מוהרן).
אם הגמרא הקדושה אומרת על משהו שיש בו עניין, לפי האמונה היהודית זה נאמר למשה בסיני (תורה שבע"פ). אם יש משהו שלא ברור מה זה ומאיפה זה הגיע,
ומשננים אותו כאילו זה תורה למשה מסיני, אז זה מאוד מוזר.
בוודאי שזה לא ראיהאנונימי (פותח)
הבאתי את הגמרא להראות שאמירה מסיומת יכולה להביא אדם למעלות גדולות!
 
וכי אחרי הדף האחרון של הגמרא נגמרת אמונת חכמים ???
 
האם קראת פעם בכלל בעצמך את סיפור הפתק ?
 
האם ניסת לברר קצת מי הוא האדם שמצהיר שקיבל אותו -ר  ישראל דב אודסר זצ"ל?
 
על סמך מה אתה מטיל את ספקותיך ומקשה את קושיותך ???
 
תבדוק את עצמך לפניכן , אתה כותב באינטרנט אלפים קוראים את מה שאתה כותב אל תמהר ללחוץ על המקלדת דברים שיכולים להיות בגדר כפירה בנס וביזוי ת"ח.
 
זה שדבר נראה מוזר זה לא סיבה לכפור בו .   
אומר לך מה דעתיאנונימי (פותח)
קודם כל זה לא מופיע ברבנו ולא ברבי נתן
 
זה לא עיקר ולא יסוד בדרך של ברסלב
העיקר והיסוד זה התבודדות, תיקון הכללי, אזמרה, אומן  והדרך שהתווה רבי נתן בליקוטי הלכות
 
כל השאר זה תוספות
 
חבר טוב ומחותן של סבא ישראל : ר' שמואל הורביץ- שהיה חסיד ברסלב עצום ב"ימי שמואל" או ב"מכתבי שמואל"  לא כותב פעם אחת על הפתקא
 
כיוון שזה לא מופיע, וזה פתק שסבא ישראל חושב שזה מן השמיים - סבא ישראל בעצמו לא יודע מאיפה הפתק בא, צריך להתייחס לדברים האלו בזהירות.
 
 
חשוב להבדיל בין הפתק לבין סבא ישראל עצמו שהיה עובד ד' נפלא ומיוחד
 
חשוב גם לדעת שאין חלילה מחשבה רעה על הנ נחים שעושים עבודה מאוד חשובה וטובה
 
 
מסכים עם מור וקציעהאנונימי (פותח)
אבל בכלל, חלק מהדרך של הנח - נחים היא להפוך את תורת רבנו בכלל ואת הפיתקא בפרט לעיקר
בעבודת ה'.
צריך להבין שעיקר עבודת ה' זה לעבוד את ה' (בעיקר ע"י לימוד תורה ותפילה), ושרבנו נתן לנו את התורה שלו והדרך שלו אך ורק כדי שנעבוד את ה' בצורה יותר טובה או יעילה שמתאימה לדור שלנו, ולא כדי שנעבוד את הפיתקא או את רבנו או את ליקוטי מוהר"ן ח"ו.
 
הרב קוק (שמאד העריץ את רבנו  והרבה בלימוד תורתו העמוקה) אומר על תורת רבנו שבגלל  שהיא התורה הכי קיצונית בדרך החסידות, מי שלא מספיק מוכן (מבחינה נפשית) ללמוד אותה וללכת בדרכיה- לא כדאי שילמד אותה (כלומר- שאם בנאדם לא מספיק שקול ולא מספיק יודע לשים גבולות או שלא יודע מספיק להבחין בין טוב לרע, שעדין לא ילמד אותה) כי זה יכול להביא אותו למצב שאין גבולות ואין שחור ולבן, בגלל שזו תורה מאד מאד עמוקה. 
 
 לדוגמא: אם בנאדם שמאד קשה לו לקום בבוקר ילמד את תורת רבנו בלי שהוא מספיק מבין אותה ואת עומקה, הוא יוכל להגיע אחרי הרבה זמן שבו הוא קם כל יום מאוחר (אבל הוא לא התיאש ולא נפל לעצבות בזכות תורת רבנו) למצב שהוא כבר לא מנסה לקום בכלל, כי הוא חושב שהעיקר זה לא להיות מזה עצוב, והוא שכח שרבנו התכוון שנמשיך לנסות עוד פעם ועוד פעם ולא נתיאש ולא נהיה עצובים גם אם לא הצלחנו כל החיים ח"ו. ואז הוא כביכול הפך את תורת רבנו לעיקר במקום שעבודת ה' תהיה העיקר!  אבל אם הבנאדם היה מוכן לזה נפשית הוא היה ממשיך לנסות ולא הופך את היצר הרע שלו למציאות תמידית, אבל מצד שני הוא היה שמח ולא עצוב כל הזמן! 
לכן גם הרב ברלנד אומר שמי שלא לומד שבע שעות גמרא ביום, שלא יפתח ליקוטי מוהר"ן!!!
ולכן להשוות את מזמור "תהילה לדוד" לפיתקא שיש הרבה ברסלברים שלא מאמינים לה, זה נראה לי קצת מוגזם!
         
מור וקציעהאנונימי (פותח)
הרשה לי לחדש לך שיש מכתב של הר' שמואל הורויץ שבו הוא מוכיח ששם הצדיק האמת הוא הוא השיר פשוט כפול משולש מרובע ! שזה מה שאומר הפתק בעצם !!
 
ואל תתיתן לאלו שמפרידים בין ר' ישראל (וכביכול מכבדים אותו) לפתק לבלבל אותך
- דבריו המופלאים והחד משמעיים של ר' ישראל על הפתק מוקלטים ומוסרטים.
הוא מזכיר את השם נ נח במכתבים לנשיא המדינה שז"ר בשנות השישים!
 
מכבדים צדיק בלי להאמין לדבריו ?! זה פשוט מגוחך.
 
תפסקו להתבלבל שיר נ נח
תפנה אותיתיפי
קראתי  "ימי שמואל" ו"מכתבי שמול"
 
לא ראיתי פעם אחת  שהוא מזכיר את הפתקא
 
פעם אחת לא!!! - אז איך אפשר לעשות מזה  יסוד בעבודת ד'  או בעניין של רבנו?
 
רב שמואל שפירא דיבר על זה? רב לוי יצחק בנדר?
 
זה פשוט בלבול
 
אבל הננחים הם יהודים צדיקים - אשרי חלקם
 
 
מוזכר בזוהר דבר מה על הפיתקא.no name102
ואין לזה שום קשר לפיתקא של ברסלב!!
ל HAGI64אנונימי (פותח)
קודם כל שיהיה לך ולכולנו שבוע טוב!
רציתי להגיד לך אח שלי שבאמת הצטערתי לקרוא חלק מהדברים שהשיבו לך בעניין הפתק ובעניין רבי ישראל.
תאמין לי שבתור חסיד ברסלב שהכיר מקרוב את רבי ישראל, אין לי שום ספק ופקפוק שרבי ישראל אמת והפתק הקדוש אמת ומכל ה"תירוצים" שכתבו לך כאן כמו לדוגמא שהרב ברלנד לא בעד או שרבי ישראל זה לחוד והפתק לחוד אז סתם לידיעך הכללית, רבי ישראל בכבודו ובעצמו הוא זה שקירב את הרב ברלנד לרבינו וליהדות בכלל אז אני לא מאמין שיעיז להגיד שרבי ישראל לא אמת... זה שאומרים שרבי ישראל צדיק אבל מה שהוא אומר שקר, זה גם ממש לא יכול להיות שצדיק יגיד שקרים וכו'....
בקיצור, תמיד תמצא אנשים שיגידו לך אנחנו יודעים מי כתב את הפתק והכניס לו בספר וכו' כמו שיש גם שיגידו לך אנחנו יודעים מי שהפך את המים לדם בשופכו בהם צבע במצרים. כאלו ספקנים ומכחישים את הניסים הם קיימים מאז ומתמיד אבל גורלם המר היה להישאר במכת חושך במצרים ביחד עם הפקפקנים דאז... 

חזק ואמץ אח שלי, ה' לא עוזב אף אחד שמחפש באמת את האמת...  
כן יש ביום שלישי שיעור בקרני שומרון בליקוטי מהורןThe Juggler
יש הרבה חברה שיוצעים מרבבה לשם אם את מעוניין בשעה 9:30 השיעור מתחיל והם יוצעים בשעה9:00
כל הרבנים הרציניים של ברסלב אומרים שזה הבלolam70
יש לי חבר, שלא עליכם, נהיה ברסלב שחרחר, ופטפטתי איתו על דא והא, והוא אמר לי את הכותרת הנ"ל. הרב בעל הפיתקא בערוב ימיו לא היה בשיא כוחותיו ואנשים "דלא מעלי" לקחו ושמעו ממנו דברים, שאף הוא אם היה בכוחותיו היה מתנגד אליהם בצורה ברורה. עצוב שעשו מהבל כזה עיקר ביהדות.
הסכמת הרב משה פיינשטיין על הפתק יפשר לראות את הסכמאנונימי (פותח)
משה פיינשטיין
תפארת  ירושלים
בנאו יארק  
בע"ה לכבוד בני ישראל בברכת שלום וברכה וכט"ס
 באתיבזה להמליץ על הגאון ר' ישראל דוב אדעסער שליט"א ת שבא לכאן
מארצנו הקדושה ת ופגשתי עמו לפני חג הפסח  וראיתי פתק סודי שיש
לו  דבר נפלא מאד
הוא איש חשוב מאד ויש לו ידיעות גדולות בחכמת הקבלא וכדי
 לקבלו בכבוד הראויה וולתומכו כפי שאפר בפרט ברצונו להדפיס
מספרי האדמו"ר רבנו נחמן מברסלב זצ"ל וכל אלו שיעזרו יתברכו
בכל הברכות
 ועל זה באתי על החתום לכבוד התורה כז' אייר שמ"ח
 
זה הסכמת הרב משה פיינשטיין ניתן לראות את ההסכמה  ממש בספר
זה ינחמנו
הספר נמצה ב "שיר חדש  רח' שיינקין 19 ת"א יפו
054-8474727
 
בנוגע ל"זה ינחמנו"אנונימי (פותח)
הספר הזה לא מוסמך, יש שם פתק מהרב צבי יהודה (קוק) כביכול
כשאת זה למעשה כתב אח של חבר שלי בשביל פורים ואיכשהו זה התגלגל לבעהמ"ח זה ינחמנו..
 
אגב, לא מוזכר למיטב ידיעתי שהרב קוק "הרבה" ללמוד רבי נחמן, מה שכן הוא קרא לו "אדם גדול"
ואם ברב קוק עסקינן, ההדרכה היא ללמוד רבי נחמן רק אחרי הרבה לימוד תורת המתנגדים 
וגם לא על ההתחלה [כי יש מה להתבלבל]
 
כל טוב!!
הרב משה פיינשטייןאנונימי (פותח)
משה פיינשטיין
תפארת  ירושלים
בנאו יארק  
בע"ה לכבוד בני ישראל בברכת שלום וברכה וכט"ס
 באתיבזה להמליץ על הגאון ר' ישראל דוב אדעסער שליט"א ת שבא לכאן
מארצנו הקדושה ת ופגשתי עמו לפני חג הפסח  וראיתי פתק סודי שיש
לו  דבר נפלא מאד
הוא איש חשוב מאד ויש לו ידיעות גדולות בחכמת הקבלא וכדי
 לקבלו בכבוד הראויה וולתומכו כפי שאפר בפרט ברצונו להדפיס
מספרי האדמו"ר רבנו נחמן מברסלב זצ"ל וכל אלו שיעזרו יתברכו
בכל הברכות
 ועל זה באתי על החתום לכבוד התורה כז' אייר שמ"ח
 
זה הסכמת הרב משה פיינשטיין ניתן לראות את ההסכמה  ממש בספר
זה ינחמנו
הספר נמצה ב "שיר חדש  רח' שיינקין 19 ת"א יפו
054-8474727
 
אתה טוקי שיר ידידות בהקדמה רבי נתן כתב שם רבינו זהאנונימי (פותח)
השיר פשוט כפול משולש מרובע
כל רבני ברסלב החולקים על זה הם ערב רב אוהבים כבוד וכסף
עכשיו זמן הגאולה אבל יש הרבה אמתיים שמאמינים בסבא ישראל
אני שמשתי אותו ואמר שהדיין רב מוטל מסלונים בירר והכריז הפתק אמת סבא לא שקרן
שמי משה נ נחאנונימי (פותח)
moshenanach@wweebly.com
צרפתי כאן כרוז שפורסם לפני שנים ע"י חסידי ברסלבאריאל יוסף
צרפתי כאן כרוז שפורסם לפני שנים ע"י חסידי ברסלב (העתקתי מתוך צילום מקורי של המכתב):
גילוי דעת
על דבר הפרסומים על ידי שלטים ומדבקות ברחובות קריה ועל כלי רכב וכו', הנושאים את אותיות שמו הקדוש של אדמו"ר מוהר"ן זי"ע בצורה מסוימת, ע"פ הפתק המפורסם, כאילו יש בזה עניין של סגולה וכיוצא בזה - הננו להודיע בשער בת רבים כי אין לדבר זה שום יסוד ומקור בספרי רבינו הקדוש ותלמידיו זי"ע והוא דבר חדש אשר בדו איזה אנשים מליבם.
והדבר נשתלשל על ידי הר' יואל אשכנזי ז"ל מטבריה שכתב הפתק הנ"ל ונתנו בתוך הספר משום מעשה שהי' כידוע, והדברים מקובלים מפי בניו ונכדיו אשר יש להם גם כתבי ידו התואמים לכתב הפתק הנ"ל.
לא בכאלה דרכינו מאז ומעולם להתעסק בדברים טפלים ומשונים כאלה, ואין לנו אלא להתחזק במעוז התורה, בלימודה וקיומה ע"ד שהורו לנו רביז"ל ותלמידיו ז"ל בספריהם הקדושים, ותו לא מידי.
חסידי ברסלב
תרשה לי לחדש לךאנונימי (פותח)
לפני כשנתיים פגשתי נין של ר' יואל אשכנזי הנ"ל על קברו של ר' ישראל דב אודסר והוא העיד לפני ולפני עוד חבר (שני עדים) שהוא שאל את סבו - ר' אברום אשכנזי ז"ל שהיה בנו של ר' יואל הוא שאל אותו  כשהיה בבית חולים סמוך לפטירתו אם אביו שם
 את הפתק והוא ענה לו בודאות שלא והפתק נשלח ע"י ר' נחמן!!!
מדובר באדם ירא שמים חסיד סלונים מוכר וידוע לפני מותו איזה סיבה יש לו לומר משהו חוץ מהאמת!!!
 הכרוז הזה אין לו שום בסיס ואין שום סיבה להאמין לו הוא מבוסס על שמועות תנסו למצוא שני עדים שר' יואל אשכנזי העיד לפניהם שהוא שם את הפתק, ככה מבררים את האמת ע"פ התורה! לא ע"פ פשקווילים.
ההתנגדות בקרב חסדי ברסלב לפתק נובעת מאינטרסים או פשוט חוסר הבנה - אין להם כלים לאור הזה של הפתק וההפצה - סוג של זיקנה שהיא איסור חמור אצל רבנו כידוע.
אני מאמין שכל מי שירבה בלימוד ספרי רבנו ויחיפש באמת בלי שיבלבלו לו את המח כל מיני "חסידי ברסלב" וכל מיני מבינים , יודעים וחכמים מי שילך עם ספרי הצדיק בתמימות יבין במוקדם או מאוחר שהפתק והננח אמת לאמתה המעוגנת היטב בספר רבנו ור' נתן.
"אודך"...אהבתי לגמרי...חזק וברןך!!!!!!!נ נח זה הכל
מצטרפת לאודך!שירו למלך
גם אם זה נכון זה לא אומר שלהגיד "נ נח נחמ..."הוד':)
מביא לישועות....
כל העניין של הפתק הוא שטויות במיץאנונימי (פותח)
לפני כמה זמן שאלתי את אחד מזקני  ברסלב שהכיר את כל הסיפור מהתחלה ועד הסוף ואמר שכל הפתק זה הבל הוא גם הכיר את ר' יואל אשכנזי ואת בנו אברהם שנפטר לפני כמה שנים והוא גם הכיר את הסבא זצ"ל יותר מזה הוא אמר לי שכל ההתעסקות סביב ברסלב ולא בתוך ברסלב הוא הדבר הגדול והמצער שגורם לאנשים להתרחק מברסלב ולא להבין את גילוי תורת רבנו ז"ל בעולם שאנשים עושים מברסלב צחוק במיוחד שהם רואים את כל מה שמסביב לברסלב כל השטויות שלצערנו נהפך בשנים האחרונות לתופעה סביב הסבא ז"ל וכל ההתעסקות המטופשת בטפל של ברסלב ולא בעיקר וסיים אותו רב ואמר לי וה' יצלינו מהם ושכמותם כי אם אנשים לא מבינים שברסלב זאת עבודה עצומה וצריך לעבוד המון רק כדי להתקרב לשיטה המקורית של ברסלב ולא של הזוים ומשוגעים שאין להם השגה בתורה העצומה והנפלאה של רבנו ז"ל ותלמידו רבי נתן הקדוש אז כבר עדיף לא להתעטף באיצטלא של ברסלב שלא ראויה להם
ה' ירחם עליך נשמה....נ נח זה הכל
בס"ד בר"ה
 
חס ושלום לנו לדבר ככה...היזהר בלשונך אחי!!!
שה' יציל אותנו מ"זקני ברסלב" האלהאנונימי (פותח)
רבנו אמר "אסור להיות זקן" כל אלה שדברים בלשונות "אני הכרתי.. " "אני יודע"
מדליקים אצלי את כל הנורות האדומות. סבא זצ"ל היה סוד גדול !!!
 
המציאות מדברת בשטח אנשים מתקרבים ע"י הנ נח יש היום אפילו רבנים שמקבלים את זה. אנשי הנ נח הם כמעט היחידים שמוסרים נפשם על הפצת ספרי רבנו ור' נתן המקוריים ומי שיבדוק מקרוב יותר ימצא שהם גם אלו שבאמת לומדים אותם כראוי מקיימים וממש חיים ע"י הספרים האלה ! - מי שרוצה לטעום את היין ההונגרי שיחפש אצלם, ממולץ בחום רב
אתם לא רואים את זה גם?הוד':)
נ נחים כאלו שבטוחים שרבי נחמן הוא ה' ורבי נחמן הוא כרגע המשיח... וכו' וכו'??
אתה כ"כ צודק-שים לב לסיפור הבא...אריאל יוסף
בס"ד
שמעתי ממו"ר הגר"ד ליאור שליט"א, שהיה חסיד ברסלב אחד שלא היה לו כסף לנסוע לאומן, אז הוא נסע לרשב"י וביקש מרשב"י שיזכיר אותו אצל רבי נחמן...
נו, מה אתם אומרים איפה יותר כדאי להתפלל- אצל רשב"י או אצל רבי נחמן??? זכותו של מי גדולה יותר???
מה צודק?? זה ממש לא נכוןנ נח זה הכל
בס"ד בר"ה
שים לב מה הוא כתב...
נ נחים כאלו שבטוחים שרבי נחמן הוא ה' ורבי נחמן הוא כרגע המשיח... וכו' וכו'??
 
שיחליט רבינו הוא ה' או המשיח?? בקיצור זה לא היה משהו נכון אלא סתם ללעוג לציבור שלם של צדיקים...אף אחד לא חושב שרבינו הוא ה' ח"ו או המשיח מה שכן אנחנו יודעים שרבינו הוא צדיק האמת והוא לא ירד לעולם הזה בשביל עצמו אלא אך ורק כדי לקרב נפשות לה' יתברך...(שמעתי את מהרב מאיר שלמה שליט"א באחד הדיסקים שלו) ואנחנו שרופים על רבינו כי מבחינתי לפחות ואני מאמין שאצל כל אחד ואחד רבינו הפך ת'חיים של הבן אדם כל מי שהתקרב לרבינו יכול להגיד לך את זה שמאז שהוא התקרב לרבינו פשוט החיים נהיו אחרים לגמרי ובגלל זה אנחנו מרגישים הכרת טובה ענקית לרבינו והכרת טובה לרבינו לדעתי זה להפיץ את ספריו ותורתו וכו' וכו' ובד"כ בן אדם שמתחבר לאיזשהוא רב אז אותו רב זה כל החיים שלו אז גם אנחנו כאלה...זה בסדר לא?? אשריכם נשמות בע"ה שזנכה לעבוד את ה' יתברך ע"י עצותיו הקדושות של רבינו הקדוש...נ נח נחמ נחמן מאומן!!!!
אהה ובקשר לסיפור של הרב ליאור...נ נח זה הכל
בס"ד בר"ה
 
ידוע שמשה רבינו, האר"י, הבעש"ט (נראה לי), רשב"י ורבינו זה אותה נשמה
אני גם שמעתי את זה שרשב"י ורבינו זה אותה נשמה..שובי אמונה
מאיפה הוצאת את זה???אריאל יוסף
אגב, טענת שאהבת את התגובה של 'אודך' להודעתי הקודמת-שים לב איך הוא טוען שמבררים את האמת ע"פ תורה. ה'ידוע' שלך נאמן קצת פחות מהכרוז שציטטתי...
זו אמת לאמיתה!אוהבתותך
בס"ד

בכל תקופה יש את הנשמה הכוללת של כול נשמות ישראל, ונשמות אלו הן בבחינת 'משה שבדור'.
ואכן, מ"ר היה הראשון, אחריו: רשב"י, האר"י, הבעש"ט ולבסוף- רבנו.

בל"נ אחפש מקור מסודר ואעלה אותו.



מקור שמצאתי לעניין הנ"ל:אוהבתותך
בס"ד בר"ה

http://www.2all.co.il/Web/Sites/anahmanim/PAGE2.asp



גם כן מקור...אחד האורחים
בס"ד
מאמר שכתב 'רב חשוב' שאפילו א"א לגלות את שמו לא יכול לשמש מקור לטענה הנ"ל ועל אכו"כ כשהמקורות היחידים שעליהם הוא מתבסס באמרו שר"נ הוא 'בחינת' או 'המשך' [-הוא אינו משתמש כלל במושג 'נשמת רשב"י' לגבי ר"נ (שזו בעצם הטענה שנטענה לעיל)] רשב"י הם מאמרים שונים של ר"נ עצמו' ש'ברור' - ע"פ הבנת הרב הנ"ל- שבהם התכוון ר"נ לומר זאת (ואפילו קשה להוכיח זאת מדבריו של ר"נ עצמו).
בקיצור-זה לא יכול להוכיח או להוות מקור לשום דבר! (מה גם שעיקר טענתו מופרכת מהמציאות שרוב עמ"י לא קיבל את ר"נ כ'מנהיג' או כהמשך בלעדי של הבעש"ט ועאכו"כ של האר"י ז"ל או של רשב"י...)
סליחה... לא הייתי מספיק מובנת...הוד':)
ולא התכוונתי ללעוג!! אני באמת ממש מעריכה לא רק ברסלבים אלא גם נ נחים אבל מצטערת לאמר לך שבציבור של הנ נח הם כרגע טוענים שרבי נחמן הוא המשיח (כמו הרבי מילובביץ') אבל לא שהנשמה שלו או התורה שלו שזה נשמע יותר הגיוני...
ויש כאלה שבטוחים ממש שהוא ה'! (לא יצא לך אף פעם לשמוע נ נחים שאומרים :"תתפלל לרבי נחמן,הוא יעזור לך!"?)-אז זאת היתה הכונה שלי! וממש לא באתי מתוך זלזול!!
*אגב.. אני בת...
"נ נח זה הכל" צודק 100%*ים*
 
מי אנחנו שנגיד? ומי חושב על זה בכללשובי אמונה
ת'כלס מי אנחנו שנגיד אבל...נ נח זה הכל
בס"ד בר"ה
 
זהווו...שלא אנחנו אמרנו חחח
בוודאיאנונימי (פותח)אחרונה
אבל מה זה אומר וכי כל מי שקם בבוקר ושם כיפת נ נח מייצג את ר' ישראל ואת כל מי שהולך בדרכו (דרך ברסלב המקורית בלי כבוד ובלי כסף במסירות נפש אמיתית), פשוט שלא כמו שלא כל חובש כיפה מייצג בכל מעשה שלו את הקב"ה והתורה, יש בחירה !
אי אפשר להשקות בלי שיגדלו עשבים שוטים וקוצים ויש גם כאלו שמתחילים כך ואחר כך יוצאים מהם פרחים ! למתבונן מהצד יש את הבחירה על מה להסתכל.
 
הדרך של רבנו זה לא בי"ס לאילוף אין רסרי"ם ומשגיחים הצדיק עוזר למי שרוצה באמת ומשאיר לו את כל הבחירה וכך נהג ר' ישראל וזה ממשיך להתקיים בצורה מופלאה אחר הסתלקותו מי שמחפש איך לעבוד את ה'  באמת ימצא אור, סיפורים  ודיבורים מופלאים של ימצא בשום מקום אחר, מי שחפש לשחק בשטויות וחכמות ימצא את מה שהוא מחפש - בדרך שאדם רוצה לליך מוליכין אותו...
הילולת רבנו הקדושאשר ברא
מחפשת מקומות שעושים הילולה לרבנו עם עזרת נשים..
באיזה איזור בארץ?ברגוע
ירושליםאשר ברא
תבדקי על "חוט של חסד"שלג דאשתקד
בעבר היו עושים שמחה גדולה כיאה לחסידי ברסלב. הייתי שם לפני כ20 שנה וזה לא היה בישיבה בשמואל הנביא אלא במקום אחר (והרב ברלנד היה חוגג עם חסידיו במתחם של ישיבת עץ חיים, במרכז העיר). בקיצור כנראה בשל ריבוי המשתתפים הם שוכרים מקומות גדולים שיתאימו לאוכלוסייה
לא רוצה שום קשר לברלנדאשר ברא
התכוונתי לומרשלג דאשתקדאחרונה
שזה בערך מה שעשו הברסלבים. אני מתאר לעצמי שמי שאז הלך לרב ברלנד, היום נמצא אצל הרב הרוש וכדו.
געגועצאצא

וואי אני לא מאמין שאני לא באומן...

יש בי רצון מטורף להיות שם עכשיו

ישר כוח על הזכות להיות בארץ ישראלפשוט אני..
שתזכה שרבנו יזמין אותך אליו בקרוב ממש!אשר בראאחרונה
אומן ראש השנההרשפון הנודד

מי כבר סגר כרטיס ומי עוד עובד על זה?

סבסוד נסיעה לאומן בפעם הראשונהMza
שלום לכולם, בעבר היו כאלה שמסבסדים נסיעה לאומן למי שנוסע בפעם הראשונה)אני נסעתי לפני הרבה שנים עם סבסוד מלא) עכשיו בעלי גם רוצה לנסוע (בפעם הראשונה) ואני מחפשת מי שיסבסד לו.. מכירים מישהו כזה?
מחפשת שיעורים בליקוטי מוהר"ןרק להידבק בצדיק

היי
אני מחפשת סדרת שיעורים בליקוטי מוהרן שמסודרת לפי הסדר של התורות שאפשר לשמוע אותם וללמוד איתם את הס"ק
אם מישהו מכיר רב שיש לו שיעורים אני אשמח לשמוע..
תודה!

ממליץ לקנות דיסק אונקי שיעורים של הרב טייכנרמבקש אמונה

אני קניתי לא מזמן, עולה 180 שקל, ולדעתי, שווה כל שקל!  על כל ליקוטי מוהר"ן מסודר, וגם על חגים.

מסביר הכל ממש יפה וברור ומוריד את הכל למעשה

אני גם חיפשתי שיעורים על הספר מהאינטרנט ולא מצאתי, עד שגיליתי את זה באתר "ברסלב נייעס" 

 

יש שם שיעורים שלו לשמיעה ישירה אבל לא הכל. את יכולה לשמוע ולשפוט אם זה מתאים לך 

להלן קישור שיש בו גם שיעור וגם פרטים על הדיסק אונקי

תורה ה' תניינא 'תִּקְעוּ אֱמוּנָה': שיעור מפי הגר"ש טייכנר #01 |♪ » ברסלב נייעס

 

תודה!רק להידבק בצדיק

השיערים הולכים גם לפי הסדר של התורות?

 

כן. הכל מסודר שם בתיקיותמבקש אמונהאחרונה
אשמח אם אפשר לקשר אותישאלה.אחת

למשאית/ וואן , של נחמנים, עם רמקולים והכל. בשביל חבר.

תודות מראש.

תבוא בזמן רגיל כל ערב למרכזית קשה לפספסכְּקֶדֶםאחרונה
אשמח לשמוע מכם על הסיפור הנלצע

לפני שאשלח אגיד מה שאלתי  ובקשתי.


1 - אשמח לפירוש לסיפור. מה הנמשל?

2- שאלה שתופיע בסוף הסיפור .


וֹד שָׁמַעְתִּי מֵהָאִישׁ הַנַּ"ל שֶׁשָּׁמַע בְּשֵׁם רַבֵּנוּ הַקָּדוֹשׁ שֶׁסִּפֵּר מָשָׁל לְעִנְיַן מַה שֶּׁצְּרִיכִין לְדַבֵּר עִם אֲנָשִׁים בְּיִרְאַת שָׁמַיִם וְזֶהוּ. פַּעַם אַחַת הָיָה גְּבִיר גָּדוֹל שֶׁהָיוּ לוֹ כַּמָּה אֲלָפִים וּרְבָבוֹת. עָשָׂה הֶעָשִׁיר הַנַּ"ל פְּקֻדָּה וְאָמַר כָּל מִי שֶׁצָּרִיךְ לִלְווֹת מָעוֹת יָבוֹא אֶצְלוֹ וְהוּא יַלְוֵהוּ מִסְּתָמָא הָיוּ עַל זֶה בַּעֲלָנִים [קוֹפְצִים] הַרְבֵּה וּבָאוּ אֶצְלוֹ אֲנָשִׁים הַרְבֵּה וְלָווּ אֶצְלוֹ מָעוֹת. וְהַגְּבִיר הַנַּ"ל הָיָה אֶצְלוֹ פִּנְקָס עַל כָּל הַנַּ"ל. פַּעַם אַחַת לָקַח הַפִּנְקָס בְּיָדוֹ וְהִתְחִיל לְעַיֵּן בּוֹ וְרָאָה שֶׁהוֹצִיא הַרְבֵּה מָעוֹת מְאד עַל עֵסֶק הַהַלְוָאוֹת וְאֵין אִישׁ שָׁם עַל לֵב שֶׁיָּבוֹא לְהַחֲזִיר וְלִפְרעַ לוֹ מַה שֶּׁלָּוָה מִמֶּנּוּ. מִסְּתָמָא חָרָה לוֹ עַל זֶה, וְהָיָה לוֹ עַגְמַת נֶפֶשׁ. בְּתוֹךְ הַלּוֹוִים הַנַּ"ל הָיָה אִישׁ אֶחָד שֶׁלָּוָה גַּם כֵּן אֵצֶל הַגְּבִיר וְאִבֵּד וְהִפְסִיד הַמָּעוֹת בְּאֵיזֶה מַשָּׂא וּמַתָּן עַד שֶׁלּא הָיָה לוֹ מִמָּה לִפְרעַ חוֹבוֹ וְהָיוּ לוֹ יִסּוּרִים גְּדוֹלִים מִזֶּה. הַיְנוּ שֶׁהָאִישׁ הַנַּ"ל הָיָה לוֹ יִסּוּרִים גְּדוֹלִים מִזֶּה שֶׁאֵין לוֹ לִפְרעַ חוֹבוֹ. וְהִתְיַשֵּׁב הָאִישׁ הַנַּ"ל בְּדַעְתּוֹ, שֶׁעַל כָּל פָּנִים צָרִיךְ לְהִתְרָאוֹת פָּנִים עִם הַגְּבִיר וּלְסַפֵּר לוֹ כָּל לִבּוֹ, בַּאֲשֶׁר שֶׁהוּא אָנוּס בְּדָבָר וְכוּ'. וּבָא אֵצֶל הַגְּבִיר וְהִתְחִיל לְסַפֵּר לְפָנָיו לִבּוֹ בַּאֲשֶׁר שֶׁאֵיךְ שֶׁקִּבֵּל אֶצְלוֹ מָעוֹת בְּהַלְוָאָה וְהִגִּיעַ זְמַן פֵּרָעוֹן וְאֵין לוֹ מִמָּה לְשַׁלֵּם כִּי הִפְסִיד הַמָּעוֹת וְאֵינוֹ יוֹדֵעַ כְּלָל לָשִׁית עֵצוֹת בְּנַפְשׁוֹ מַה לַּעֲשׂוֹת בָּזֶה. וְעָנָה הַגְּבִיר וְאָמַר לוֹ מָה אִכְפַּת לִי הַמָּעוֹת הַמַּגִּיעַ אֶצְלְךָ כִּי מַה נֶּחְשָׁב אֶצְלִי סַךְ קָטָן כָּזֶה שֶׁאַתָּה חַיָּב לִי כְּשֶׁתְּסַלֵּק אוֹ לְהֶפֶךְ נֶגֶד סַךְ הַכּוֹלֵל מֵהַהַלְוָאוֹת אֲשֶׁר עוֹלֶה לַאֲלָפִים וְלִרְבָבוֹת. עַל כֵּן רְצוֹנִי שֶׁתֵּלֵךְ אֵצֶל כָּל הַלּוֹוִים שֶׁלִּי וְתִתְבַּע אוֹתָם וְתַזְכִּיר אוֹתָם שֶׁהֵם חַיָּבִים לִי כָּל כָּךְ מָעוֹת וְלָמָה אֵין מְסַלְּקִין לִי. וַאֲפִילּוּ אִם לא יִפְרְעוּ וִיסַלְּקוּ אֶת הַכּל רַק כָּל אֶחָד יִתֵּן וִיסַלֵּק מְעַט מֵחוֹבוֹ גַּם כֵּן יַעֲלֶה אֲלָפִים פְּעָמִים כְּמוֹ סַךְ כָּל הַחוֹב וְהַלְוָאָה שֶׁלְּךָ. וְהַנִּמְשָׁל מוּבָן מִמֵּילָא וְהָבֵן


אשמח להבין , מה בכך ש1,000,000 שח למשל הם הרבה יותר מהחוב שלי שהוא על סך 300 שח? סוף סוף את החוב שלי לא שילמתי.. וכמובן מה זה אומר ברוחניות?

שכוייח...

אומןאשר ברא

אף פעם לא הייתי אצל רבנו.

ולפני התשובה הייתי בחוץ לארץ..

קשה לי לחשוב על לצאת מהארץ (בכללי) עכשיו אחרי כבר כמה שנים טובים שנהיה לי חיבור חד משמעי עם ארץ ישראל.


ובכל זאת אומרים לי שאצל רבנו זה משהו אחר.

האם זה ממש משהו אחר יותר מלהיות אצל הרשב"י?

כי לרשב"י לקח 17 שנים להזמין אותי בפעם הראשונה ועוד שנתיים בפעם השנייה.


רעיונות? מחשבות? הגיגים?

תודה!

אולי יעניין אותך