אני בדילמת חינוך קשה.די שרוט
אני מניח שאתם כבר מכירים אותי.

אני סוג של "כופר".
לא מאמין ביותר מ 90% ממה שלימדו אותי כל החיים על אמונה, דת, רוחניות וכו'.

אבל יש בעיה.
הבית שלי מתנהל על אישתי והילדים כן בצורה אמונית.

אני אומר דיברי תורה בשולחן שבת.
אני דורש מהילדים לברך על אוכל.
אני מניח תפילין (מרצון דווקא).
אני שומר קצת שבת.
אישתי עם כיסוי ראש מלא (למרות ההיסטוריה).

הבעיה היא שאני מלמד ומחנך את הילדים שלי לאורח חיים ואמונה שאני לא בהכרח מאמין בו.

וזה בגלל שלמרות שאני "כופר", בסוף אני כן אוהב את הדת והאמונה. זה מקל על החיים להאמין ולהשתייך לחברה ששומרת מצוות. וכן הייתי רוצה שהילדים שלי יחיו בצורה מסודרת ונינוחה. לא כמוני מבולבל, מבזבז הרבה אנרגיה על מחשבות ופילוסופיות ותהיה אחר משמעות שלא קיימת. זה מתיש לחיות כמוני.

יוצא שאני לא קונה אפילו בחצי שקל את מה שאני מעביר לילדים וזה הולך ונעשה קשה להמשיך ככה ככל שהגיל שלהם עולה.

אני לא יודע מה לעשות.
הזדמנות לשבת ללמודסולמית
לברר לעצמך אולי מחדש , בענווה, כי אולי זה עשוי לשנות בך משהו, מה המשמעות של כל זה בשבילך.
אולי תגלה דברים חדשים..
אני כל הזמן לומד. לומד וקורא ומדבר.די שרוט
שוקל אפילו להוריד קצת רגל מהגז ולקבל את איפה שאני היום כמו שזה וזהו.
וואחד בעיה. משחק באש לא פשוט בכללהעני ממעש
משחק באש? לא הייתי מגזים, זה לא משחק באש.די שרוט
ילד שיגלה שחונך בכחשהעני ממעש
לה, זה לא "כחש".די שרוט
כחש זה כשאני אומר להם שהם יגיעו לגיהנום ויענישו אותם באש וגופרית בשמיים וכל מיני דברים כאלה.

לא ככה אני מלמד אותם.
כששואלים אותי למשל "אבא, למה צריך לברך על אוכל?"
אז אני אומר דברים כמו "כי צריך להגיד תודה על האוכל שלנו. וכתוב בתורה שצריך לברך" ודברים כאלה.

לא שאלו אותי עד היום "מה יקרה אם לא נברך על האוכל".
אם היו שואלים והייתי אומר להם שזה ירגיז את אלהים אז זה באמת היה כחש מצידי.
לא קורה כלום אם לא מברכים, לא צריך להפחיד...פרצוף כרית
אם זה בשוגג
ואם עושים תשובה
גם אם זה לא בשוגג לא יקרה כלום 🙂די שרוט
באמת לא קלLia
אבל תסתכל על זה בצורה כזו שאתה בסך הכל עוזר לאשתך להעביר את המסר כמו שהיא מאמינה בו, ובכך אתה חוסך לילדים שלך בית עם 2 צורות חיים שונות ובלבולים מיותרים כמו שכתבת...

רק שאלה, האם הם רואים אותך לא שומר שבת לגמרי? כי זה לכשעצמו מעביר מסר אחר
לא. אני לא "עובר עבירות" מולם אף פעם.די שרוט
עוד יותר קשה לחיות בסתר לדעתיLia
בגלל זה קשה לך עם המסרים שאתה מעביר להם כי בתת מודע אתה רוצה ''לצאת מהארון''.

אולי יותר פשוט להסביר להם שגם אדם מאמין יכול לחיות בצורה שונה ממה שמקובל לחשוב על אדם דתי.
דתי זה לא אומר בהכרח לשמור שבת כהלכתה. אני קוראת לעצמי דתיה כי אני מקיימת הרבה דברים מתוך אמונה (אחרת לא היה שום היגיון לעשות את זה) וגם אני לא שומרת שבת מאה אחוז. זה בסדר ולא הופך אותך לאדם פחות טוב. להפך, אני חושבת שילד שגדל בבית שמקבלים בו את כולם גדל להיות אדם עם הכי הרבה פחות בלבולים וחסכים ושאלות קיומיות האם כל מה שלימדו אותו באמת נכון. להגיד דברי תורה ולדבר דברי אמונה ומה כתוב שצריך לעשות לא סותר את איך שאתה חי בפועל. החיים בפועל זה עניין של בחירה אישית. לא לשמור שבת לא מחייב אותך לכפור. זה לא שחור ולבן וילד צריך להבין את זה, גם אם הוא חי בבית דתי/חילוני לגמרי. בדיוק כמו שמלמדים ילדים לקבל את השונה בלי קשר לדת.
לא ברור הענייןהעני ממעש
אם אתה לא מאמין, אז על ילדיך לדעת זאת. לא סותר שאולי תחיה באורח חיים דתי או יחסית דתי. אבל שהקלפים יהיו על השולחן. ילדיך יגלו זאת ויכול לערער את אושיות היסוד שלהם. לא בדווקא הדתי אלא בכלל
אם זה שאתה מסתייג מסגנון אמנון יצחק כפי שמשתמע מהירה שלך אז מה הבעיה?

זו דעתי על כל פנים
אני צריך לחשוב על מה שאתה אומרדי שרוט
אני חושבתאני123
שזו ההוכחה שאתה אדם מאמין..
אחרת לא היית ממשיך להנחיל את זה הלאה לילדים שלך.
ואני לא חושבת שאתה עושה את זה כי זה נח להשתייך לחברה ששומרת תורה ומצוות
יש הרבה קבוצות שאפשר להשתייך אליהם..
ולמרות הכל החלטת לדבוק בדרך הזו
תהיה רגוע אתה פשוט יהודי כשר
אשריך
יש הבדל בין להטיל ספקזוזיק העכבר
לבין לכפור.
נראה לי תברר קודם עם עצמך במה אתה ממש לא מאמין ומה אתה מטיל ספק.
דברים שאתה ממש לא מאמין בהם זה מאד בעייתי להנחיל לילדים - אפשר להציג את זה בכל מיני דרכים אבל בסוף אתה משקר להם. לא צריך להגיד להם את כל האמת בפרצוף כשהם תינוקות , אבל כשהם מתבגרים ומסוגלים קצת יותר להכיל תפיסה מורכבת הם אמורים לדעת שאבא חושב אחרת אבל הוא מכבד וכו'. האם זה עלול לסבך אותם? ברור שכן, אבל זה המציאות של החיים שלהם ואלו ההורים שלהם.

זה יפה וטוב שאתה רוצה לתת להם חיים פשוטים אבל השליטה שלך על הדבר הזה כשהם מתבגרים נחלשת. הם יצטרכו לעבור את המסלול שלהם בעצמם.
אין אצלי דברים שאני "ממש לא מאמין".די שרוט
אני מטיל ספק *בהכל* כולל *הכל* אבל אין אצלי שום דבר מוחלט וסופי שאני יכול לומר "בזה אני לא מאמין".

נראה לי קצת קיצוניזוזיק העכבר
להטיל ספק בהכל ולא להאמין בשום דבר. אני מכיר אתאיסטים שבטוחים שאין אלוקים או שהדת היא שטויות , הם לא חיים בספקות
יש דבר אחד שאני בטוח בודי שרוט
שמי שאומר על משהו שהוא *בטוח* שזה 100%, הוא מדבר שטויות.

לא משנה אם זה אתאיסט שבטוח שאין אלהים או אם זה דתי שבטוח שהדת שלו היא היחידה הצודקת.

אני מאמין למי שמחפש את אלהים. אני מטיל ספק במי שמצא אותו.
אוקייזוזיק העכבר
אבל בסוף צריך לבחור. לתחושתי לא לבחור בשום עמדה זה סוג של עצלנות (לא שיש לי בעיה עם עצלנים, כמה מהחברים הכי טובים שלי)
זה לאו דווקא עצלנותשם פשוט
לפעמים זה הכי נוח
כמו מנגנון הגנה השרדותי
יש שיגידו שדווקא האמונה היא העצלנותדי שרוט
כי אתה בעצם נתקע ומתקבע על משהו מסויים בלי להתאמץ לחשוב על דברים מעבר ואתה בנקודת הנוחות שלך.

אני לא חושב שאלה או אלה עצלנים.
הפוךהמקורית
אמונה דורשת עבודת חקר אינסופית
והרבה שאלות
התמודדות גדולה עם עומק של דברים
וגם בחירה
בחירה להאמין גם אם לא מצאתי עדיין את כל התשובות כי בתשובות שכן מצאתי ויגעתי עליהן, הבנתי שהתמונה האמונית עדיפה עשרות מונים על החלופה.
והכי חשוב - מאחר שתורה ניתנה על ידי השם ולא מחשבותיו כמחשבות בני אדם, יתכן שיש תשובות שלא נמצא עליהן מענה, או שהמענה לא יסבר את אזנינו. כי אנחנו לא מסוגלים להבין
כל צד ימצא צידוק ללמה השני הוא העצלןדי שרוט
בסוף, כולם מבינים, לפחות ההגונים שבינינו שלא האמונה ולא האי אמונה נובעים מעצלות
דבר ראשון מבינה אותךפרצוף כרית
עבר עריכה על ידי פרצוף כרית בתאריך כ"ה בסיון תשפ"ב 15:18
עבר עריכה על ידי פרצוף כרית בתאריך כ"ה בסיון תשפ"ב 15:16
גם לי יש קטע שאוהבת לחקןר כל דבר לעומק, ואם יש דברים באמונה שלא מסתדרים ומתישבים בול- זה מערער לי קצת את האמונה
תשובות רדודות ושטחיות לא מספקות אותי

עד שמגיעים לשלב בחיים... (מאחלת לך להגיע לשלב כזה...) שב''ה אני שמחה שהגעתי אליו...
שאתה מבין ככה - זו המסגרת, זו המערכת, אלו הכללים והרעיון שהמערכת חותרת אליה -
חיי משפחה

התורה ודרך המצוות והדת בכללי לדעתי חותרת לחיי משפחה ולשלום
זו לא מסגרת מושלמת
(כלומר תמיד יישארו השאלות כמו - למה אסור להדליק אור בשבת? הרי זה לא מאמץ....)
אבל שווה את זה

איזו מסגרת אתה מעדיף? חילונית אח גויית? שם יש בעיות קשות שאני מאמינה שאתה מעדיף לא להיות בהן
עצם העובדה שהם לא שומרים נגיעה, כבר מרתיע וגורם להעדיף את דרך החיים הדתית.....
היית באמת רוצה שאשתך תתחבק עם גברים באירועים משפחתיים? אותי אישית זה מגעיל....

צרך להסתכל על דרך היהדות במקרו ולא במיקרו
להפסיק לחפש שאלות (כי יש הרבה....)
(אם יש שאלה שממש מנקרת בך, ברור שאפשר-לקרוא, ללמוד ולחקור)
אלא להבין שזו דרך חיים שחותרת לטוב ולשלמות ולפתור את רוב הבעיות

ולגבי אנשים ממש דתיים או חרדים שמתנהגיםבצורה של חילול ה'? אז זה מגעיל ויש המון אנשים כאלה, אבל צריך לזכור שיש מושג שנאמר כלפיהם 'קרדום לחפור בה' ו'נבל ברשות התורה' וכן הלאה
כך שאל לך להתרגש מהם, הן לא מייצגים את הקב'ה או את דרך היהדות.....




ודבר נוסף, לגבי חינוך הילדים, אני אישית אוהבת לחנך בצורה של כיף ושמחה, ולא בצורה של הפחדות, גיהנום וכו'


ולגבי זה שאין תשובות לכל השאלות? צריך לצאת מה'נאיביות' הזו - העולם בכללי הוא דבר קשה, ויש לכך מקורות רבים איפה שרק תחפש, כגון שהעולם נקרא מלשון 'היעלם' ( אם תרצה - יש עוד מלא מקורות.. תגיד לי..) -כלומר באמת יש המון דברים קשים ולא ברורים בעולם שאין עליהם תשובות, טצריך לקבל את זה
ואם תהיה חילוני או גוי - לא נראה לי שזה יפתור לך את הבעיות... להפך- היהדות זו מסגרת מצוינת לחיים טובים ומאושרים -
תראה את זה ככה -

ברכת המזון=מדיטצית הודיה
שבת=התנתקות מהפלאפון ועבודה, חלון זמן משפחה
תפילה =הכרת תחדה ליקום/לה', הכנסת מחשבות חיוביות במקום לופ שלילי אוטומטי של דאגות, הזדמנות להיות לבד ולחשוב על החיים שלך
לימוד תורה=מפלפל את המוח, אתגר אינטלקטואלי, ומספק תעסוקה חיובית הולמת (במקום לעשות שטויות חלילה שגברים עלולים לנטות אליהם..)
ברכות=לחפש את השמחה והתודה והנאה בדברים הקטנים
צניעות=אישה שומרת על הלב של הגברים שיאהב את אשתו ולא אותה
זמירות שבת=שמחה ויציאה מהדאגות
תפילה במנין=מסגרת חברתית קבועה, יציאה מדכאון
סעודות שבת משפחתיות =המנעות משעמום טוטאלי ביום חופש, כולם יחד


לדון לכף זכות=להיות אופטימי, לחיות בטוב, סדנא להסרת כעסים, אנרגיה טובה
לא לדבר לשון הרע= אנרגיה חיובית, חברותיות..

/>בהצלחה רבה....
עם 2 החלקים האחרונים שלך אני מזדההדי שרוט
אבל אלה דוגמאות קלות.

מה אני למשל אענה לקטני שלי ששואל אותי על אבא שלי שנפטר "איפה סבא עכשיו?".

עניתי לו שסבא מתגעגע מאוד אליך והוא מסתכל עליך מגן עדן ומאוד שמח.

אני לא מאמין בזה. כלומר, מטיל ספק בקיום הזה של עולמות אחרים רוחניים.
אז מה אענה לו? "סבא כבר לא איתנו והוא נגמר?"
זה מאוד מבאס תשובה כזאת
אתה יכול לענות לו משהו אותנטיפרצוף כרית
שאתה כן מאמין בו, ומצד שני נשמע טוב ולא חושף את כל דעתך בענין....


'סבא לא איתנו ונגמר' -בלי קשר לאמונה שלך, זה תשובה שלא מביעה הזדהות לרגש של הילד....

אתה יכול לענות לו ככה-
( לא יודעת אם 'מותר' לכם בעולם הגברים להביע רגש.. אבל מציעה רעיון, תחליט אם מתאים לך...)
'אתה מתגעגע אליו? גם אני מאוד מתגעגע אליו, הוא לימד אותי א. ב. ג. ד. ואני מתגעגע לחיוך שלו ולשירי שבת איתו בלה בלה בלה... וזה עצוב אבל כשבנאדם זקן בסוף נפטרים'
ואם אתהמאמין בתחית המתים, אתה יכול להגיד לו שהוא יקום בתחית המתים....
אם לא- אז תתחמק איכשהוא..
יפה. כלומר תמיד להטות איך שהוא את התשובותדי שרוט
שמצד אחד לא יביעו התחייבות לאמונה מסויימת ומצד שני כן לתת איזו שהיא תקווה "דתית" למקום שהוא נמצא.

זאת אומרת, כן לגיטימי בעיניך "לשחק" עם תשובות כאלה על התחום האפור?
לא בטוחה שהבנתי את שאלתך..פרצוף כרית
אתה מדי מתוחכם בשבילי...
לא בדיוק הבנתי מה הכוונה 'לשחק' - זה לא לשחק,..... לא התכוונתי לעבוד על הילד חס וחלילה...

מה שכן התכוונתי,
זה כמו משחק 'כן, לא, שחור, לבן' -מכיר?
זה כאילו כן להגיד משהו אמיתי וכנה ונכון שאתה מאמין בו, בלי לחשוף דברים שאתה לא רוצה לחשוף (כגון-כן, לא, שחור, לבן.. במשל דלעיל)

בקיצור לצאת דיפלומטי מכל הצדדים
(וגב זה גם סתם כישור טוב לחיים -לדעת לומר דברים אותנטיים בצורה 'נקיה' בלי לפגוע באף אחד ולצאת ידי חובת כולם)


ונקודה נוספת, לגבי תחית המתים אם אתה לא מאמין, אתה תמיד יכול להגיד ש'אף אחד לא יודע מה יהיה בתחית המתים בדיוק' , שזה גם נכון ע'פ המקורות היהודיים - תיק''ו- שאף אחד לא יודע בדיוק איך יהיה ומה יהיה...
בהצלחה
הייתי מציע לך ללמוד את פנימיות התורה, תלמוד עשרSnoopy821
הספירות וכו'.
הקבלה ופנימיות התורה הם החוקים שמסבירים את כל המציאות ונותנות תשובות לשאלות הכי מהותיות בחיים, למה אנחנו פה, מה המטרה, למה לקיים מצוות וכו. לא ממקום של הפחדה ועונשים אלא ממקום אמיתי
אישית, אני לומד משיעורים של הרב יובל אשרוב אבל יש הרבה רבנים שמלמדים.
לא מאמין בזה. סורי.די שרוט
נשאל הפוךהמקורית
במה אתה כן מאמין?
שאלה מורכבת לכתיבה אקראית בפורום. אבל בגדולדי שרוט
אני מאמין בערכים שהוכיחו את עצמם.

מאמין בחירות.
מאמין בקדושת החיים.
מאמין בלא לפגוע בבני אדם.

מאמין במדע. בהתפתחות.

אני גם מאמין שיצר לב האדם הוא רע מנעוריו.


מצד שני, אני כן מאמין שלדת באופן כללי הייתה השפעה חיובית על העולם ולאו דווקא השפעה שלילית. ושזה טוב שיש דת. פחות מאמין במה שבני אדם *עשו* מהדת.
את זה לדעתיהעני ממעש
תצטרך ללבוש כובע זה כלפי הילדים
אגב. האם יש גישה פילוסופית דתית שאתה מקבל?
מה אצטרך? לא הבנתי.די שרוט
אין גישה פילוסופית דתית שאני *לא* מקבל.
אני מקבל דת באופן כללי כמשהו שתורם לאנושות.

כמו שאמרתי, בני אדם נולדו עם יצר רע מנעוריו. האדם מאז המהפכה החקלאית שלו הפך להיות כוח מאוד חזק במערכת האקולוגית.

מטבע הדברים האלה, בני אדם התחילו להלחם בינם לבין עצמם על משאבים, על הישרדות, על שטחי מרעה, על מקורות מזון, מים.
האדם כמו שהוא היום שזה בעצם ההומו-ספיינס הוא החיה היחידה בטבע שהכחידה מיני אדם אחרים.

כשבני אדם התחילו להתביית ולביית משאבים, הוא צבר מספיק כוח כדי להיות החיה הכי חשובה בטבע.

ברגע שבני האדם הפכו להיות הכי חזקים בטבע, מתוקף התפקיד של האדם זה גם לדאוג לטבע.
איך דואגים לטבע? אז ההיסטוריה מראה שרק באמצעות דת, *כל* דת וערכים רוחניים אפשר להפוך את העולם למקום טוב יותר.
התפקיד של הדת באופן כללי הוא להטמיע מושגים של טוב ורע. המדע לבדו לא יכול להטמיע מושגים של טוב ורע. חיי הישרדות גם לא מסוגלים להטמיע מושגים של טוב ורע.
דת לעומת זאת, היא זאת שהטמיע והשרישה את התודעה שיש מושגים כאלה. לא משנה מה הם הטוב והרע כרגע. עצם המושג של טוב ורע זה מה שמשנה.

הבעיה היא בעיני שבני האדם הפכו את הדת למטרה ולא לאמצעי. בגלל זה בני אדם הפכו את הפוטנציאל החיובי שיש בדת למלחמות דת עקובות מדם עד היום. הדת כפי שהיא היום, פיספסה את המטרה המקורית שלה.


אז אני אומר, שלכל הדתות יש נימה אחת קטנה ממכלול שלם של איך להפוך את העולם למקום טוב יותר.
הנצרות שמה זרקור על חמלה. האיסלאם שם זרקור על עזרה לחלש. היהדות שמה זרקור על חירות ואהבה. הבודהיזם שם זרקור על הפסקת הסבל. כל דת והזרקור שלה.

*ביחד* כולם יכולים להביא דברים מופלאים. אבל אממה, הפכו את הדת למטרה בפני עצמה. וכאן הפיספוס לדעתי.
לא משנה אם אלהים קיים או לא קיים, לדת יש פוטנציאל עצום להביא את העולם למקום הרבה יותר טוב אם רק היו משכילים להבין שדת אחת לא חייבת לבוא על חשבון דת אחרת.


יש תפיסותהעני ממעש
דומות שהן בתוך היהדות
ככל שמישהו מסיבה זו או אחרת מקצין אל מחוץ למסגרת אז יש להיות מודע לזה
אל תדאג מרבית הילדים לא יקנו חינוך לא אותנטיהמאור הקטן

הילדים מרגישים שהחינוך הוא מהשפה לחוץ. לכן הדילמה שלך לא באמת משנה יותר מדי.

 

בבית הכנסת בו אני מתפלל יש שני זקנים, האחד הוא רב ואיש חינוך, שמההיכרות שלי איתו כמחנך היה אדם שכל כולו דיבורים ומעט מאוד אמונה, וכל ילדיו כמעט הם דתלשים או על הגבול. השני שיפוצניק מסורתי, אך אוהב תורה ולומדיה אהבת נפש, (בשנים האחרונות הוא גם התחזק והחל לנהל אורח חיים יותר דתי)  שכל ילדיו נהיו לתלמידי חכמים שמוסרים את נפשם על לימוד התורה.

 

 

סיפור מפעים ומרגש..... אהבתי! תודה על השיתוףפרצוף כרית


אולי לחזק (ולהתחזק) בדברים בהם אתה כן יותר שלם איתנגמרו לי השמות

איתם, וממילא הילדים ירגישו את השלמות הזו בך.

למשל לברך על אוכל מתוך הוקרת תודה על האוכל שניתן לנו ויתר הדברים שהבאת - לראות מה מתוכם יותר מתיישב על ליבך ולחזק את זה גם בהעברה אליהם וגם בינך לבין עצמך.

 

וחשוב לי לומר כקוראת מהצד, שנשמע שיש בך הרבה יותר אמונה ממה שאתה מעיד על עצמך

אתה יודע, תמיד אומרים שאיך שאנחנו *באמת* מרגישים וחושבים לנכון - זה מה שנרצה להעביר לילדים שלנו, אלו הערכים והיסודות שאנו מרגישים בפנים שהכי נכונים וראויים, וממילא מכיוון שאנו רוצים את הטוב ביותר עבור ילדנו - נעביר להם את ההכי טוב הזה.

 

למשל אם ניקח לדוגמא אבא שמעשן - ודאי שהוא ירצה שילדיו לא יעשנו ואפילו יעביר להם זאת בצורה שלמה.

מה זה אומר שהוא חושב על עישון *באמת*? כמובן שעישון זה דבר מזיק...

אחרת היה נותן לילדיו לעשן ומחנך אותם לכך...

 

בדומה לזה, זה שאתה מעיד שאתה *רוצה* *ובוחר* להעביר לילדיך את המסורת והערכים של היהדות - נשמע שבתוכך אתה מאמין ומרגיש שהם יטיבו איתם והם הנכונים ביותר עבורם, וממילא הנכונים ביותר בפני עצמם.

 

אז לחזק בילדיך את הדברים שיותר שלמים ומתיישבים על ליבך נראה כיוון נכון.

 

בהצלחה רבה וישר כוח על הרצון והחתירה אחר החינוך הטוב ביותר בצורה הטובה ביותר, בטוחני שילדיך זכו באבא שאתה 🙏

לדעתי תקרא ספרי מיכאל אברהםירח קר
מדבר בדיוק לאנשים כמוך, אם הבנתי אותך נכון
באמת רעיוןפאזאחרונה
יש גם מאמרים יחסית יותר קצרים
אחריות הורית לוקה בחסרלביטה

מה אפשר לעשות כשהאחריות ההורית של ההורה השני לוקה בחסר?

אסביר,

הוא איש טוב ואבא טוב.

לא משנה המצב בינינו, הוא לא רלוונטי.

מתייחסת רק להתנהגות שלו כהורה.


כשהילדים בבית איתו, יש כאוס.

הוא לא מחזיק. לא מקפיד על דברים שצריכים להיות בשגרה.

הכל מרגיש כמו אווירת עלא באב עלא.

חוזרת למגבות על הספה, בגדים מלוכלכים על הרצפה שני ס"מ מהסל, וילדים חצופים ומשתוללים שצריך פלוגה כדי להרגיע אותם.  


כשהילדים איתי, יש רוגע והרמוניה.

מקפידה איתם על חוקים, סדר, זמנים.

הכל ברוגע ושלווה. אין חיכוכים. כל אחד תופס את הפינה שלו ויש אווירה של קסם בבית.

עד שהוא נכנס הביתה.

הילדים פשוט מריחים את הפשרנות שלו לדעתי.

על הכל הוא מוותר.

מעניש, ומוותר. מאיים. לא מקיים שיח.

עכשיו, כמובן שאני לא מושלמת. אבל מפה ועד הורה שהילדים איתו בכאוס מוחלט יש פער רציני.


פרקטית, להיות הורה 24/7 מבחינתי לא אופציונלי.

אני גם ככה איתם המון שעות לבד. באהבה ושמחה.

ויש לי כמובן דברים שאני מחויבת אליהם מול עצמי.

מעבר לעובדה שאם אתמסר ככה, בוודאות אשחק עד היסוד.


ניסיתי לומר לו, לרמוז, לבקש על דברים ספציפיים.

עדיין הכל נותר על כנו.

מה כן אפשר לעשות? 

אני מאמינה גדולה בילדיםעוד מעט פסח

ובראדרים של הילדים, וביכולת שלהם לקלוט מה הלך הרוח.

כשאני חושבת על עצמי כילדה, יכולתי לדעת טוב מאוד מה אמא שלי חושבת על אבא בלי קשר למה שהיא אמרה או לא אמרה. אפילו היום, שאני גרה מחוץ לבית כבר שני עשורים, כשאני אצלם בשבת אני מרגישה דברים כאלה.

אצלך זה לא ככה?

לדעתי כל עוד את חושבת שהוא לא אבא טוב, הם קולטים את זה. וזה מפריע לו להיות אבא טוב.


וזה חשוב במיוחד אם אתם מתגרשים- שלא תכניסי אותם למצב שהם צריכים לבחור צד ולהחליט מי טוב ומי רע.

שניכם טובים, כל אחד בדרכו.

רק אם תאמיני בזה, הם יאמינו בזה גם.


(לא הייתי כותבת את זה אם היית מתארת אלימות או הזנחה קשה. אבל השארת באלגן ולהשכיב לישון מאוחר- צר לי, זה בסך הכל סגנון הורות שונה. לגמרי בטווח הנורמה).

איני יודעת מה לעשות?אורית יעל

ממד אחד חושבת על גירושין מצד שני על הילד שיוולד.

בעלי עוזר לחבר שלו " בן 60" עבר ניכור הורי חי במקלט אדם רווק.

הולך איתו לקניות,מתקשר אליו , מבשל לו (מה שבבית הוא לא עושה) ואומר לי שהוא לוקח ממנו כסף על הבישול כי זה חשמל ומים.

הבנאדם נדבק לבעלי כל הזמן מתקשר , תבוא איתי לאירוע.

הגעתי מהעבודה אחרי שעתיים וחצי של פקקים וקניות בעלי ביקש שאבשל

בישלתי , גם בשביל אותו אדם.

בעלי חוזר ב3-4 לפנות בוקר כל הזמן מסתובב איתו.

עובד רק בעבודה אחת שהכסף לא מספיק , מתבטל.

התייעצתי עם רב מקובל שאמר לי שאותו אדם לא יעזוב את בעלך הוא נדבק אליו ורק יהיה יותר גרוע.

אפילו יש לי אוכל של אותו אחד כדי שנבשל לו.

חוץ מזה שבעלי רב איתי שהלכתי לבת מצוה של אחיינית שלי

ואחותי והוא לא מדברים יש קצר במשפחה.לחמותי היא לא אמרה שלום וחברותי אומרות שהיא דיברה עלי בחתונה שלי ואמרה " אחותי סתומה שהתחתנה".

היה לי ויכוח עם חמותי ובעלי ופתחתי בפניה את עניי הגירושים

אמרתי לה קחי את הבן שלך תחנכי אותו וקחי אותו.

היא ענתה לי שאין לה שליטה עליו ושאני צודקת שאנשים מתגרשים בגלל זה.

ואמרה לו תעזוב את אותו חבר.

אחיות שלו רבו איתו שגר יעזוב וזה לא עוזר.

אין לי את מי לספר ולשתף רק חברה אחת שיודעת

אבל אני מרגישה שנמאס לי מהניצול הזה

אפילו ההורים של בעלי אין להם מה להגיד ומה לעשות- רבו איתו ומה לא...

כן אומרת שבעלי לא מדבר גם עם אחיות האחרות שלי.


 

מרגישה שנמאס לי מהנישואים האלה

ולגבי שם של  גרושה עדיף

אבל לחיות בנחת ובשלווה .

נ.ב - יש סיפור במשפחתי שאני גילתי בשבעה של אימי ע"ה - שהיא היתה מבשלת פעם בשבוע אוכל ושולחת בקופסאות לאדם ערירי ניצול שואה וכך כל שבוע.

אבא שלי ידע מזה והאחים שלי היו מביאים לו 

הם סיפרו שהם היו ילדים קטנים והיו שותפים לזה

 

 

יש פה כמה דבריםכל היופי

א. העזרה של בעלך לאדם בודד

ב. חוסר בגבולות בעזרה

ג. חוסר בתקשורת בינך ובין בעלך ותחושה שהוא לא רואה אותך ואת הצרכים שלך, או אולי לא נפל לו האסימון שהוא בזוגיות וצריך לשנות פאזה

ד. מעורבות גבוהה של המשפחה שלך ושלו


אתחיל מההתחלה.

בעלך עוזר לאדם בודד, זה מאוד יפה. הוא עושה איתו חסד.

גם אמא שלך עשתה חסד דומה וזה מקסים. חיובי, ומעיד על נפש טובה.


הבעיה מתחילה במינונים... כאשר זה נמשך המון שעות, חוזר הביתה בשעות לא שעות, מצפה גם ממך להיות שותפה למרות שזה לא מתאים לך, זה כבר הופך להיות עוול ולא חסד.

כי זה חסד על חשבונך וגם חוסר הגבולות הזה מטריד, גם אצל בעלך כלפי עצמו זה ברמה חריגה ומשהו בקשר הזה מאוד מוזר.

ברור לי שאת מנסה להסביר לו את זה והוא לא מבין.


השאלה היא מה יש לכם בזוגיות מעבר לדינמיקה הזו, האם יש לכם מכנה משותף? שיחות? מחוות הדדיות?

למשל, האם את חושבת מה יפנק אותו ומה חשוב לו?

האם את מרגישה שאכפת לו ממך?

האם אתם יוצאים מדי פעם, מפטפטים, מתחבקים וכל מה שמעבר?

ומה היה לפני החתונה, היה לו את הקשר עם האיש הזה?


האם דיברת איתו על זה פעם בנחת או רק בעצבים או רק דרך קרובי משפחה?

תקשורת זוגית אמיתית לא אמורה לעבור דרך חמותך או האחיות שלך או שלו, אם הוא מדבר עם אמא שלו על להתגרש ממך וגם את פונה אליה ככתובת "קחי אותו תחנכי אותו" שניכם צריכים לעשות איזה סוויצ' בראש.

להפנים שהקשר הזה הוא אך ורק שלכם ולא קשור לסביבה, אתם שני אנשים בוגרים שנחליטו להתחתן וזה שלכם.

שימי גבול מאוד ברור מה את מוכנה ולא מוכנה לעשות בשותפות שלך במצווה הגדולה שבעלך עושה.

למשל - שיעזור לו רק בשעות שהוא לא בעבודה ואת כן בעבודה (אם יש כאלה). או רק יום בשבוע. או רק לבשל לו אבל לא להסתובב איתו. וכו'.

מה שמתאים לך, מתוך ראיית הטוב.

יכול להיות שכמה מפגשים בודדים עם יועצ/ת זוגי/ת יעשו לכם טוב ויאפשרו לכם לדבר על זה בנחת כי נשמע שמשהו בתקשורת ביניכם לא 100%, לפחות ממה שאת כותבת.


מהניסיון שלי זה ממש יכול לעזור להציל את הנישואים.


בהצלחה יקרה!


וואו, כואבהסטורי
יותר מהכל, כואב שאינכם מצליחים לתקשר. בבסיס נשמע שבעלך אדם טוב עם רצון טוב, אבל בלי פרופורציות נכונות.


מציע לנסות ללכת ביחד לטיפול זוגי ופשוט להעזר במטפל/ת לתקשר. תשמעי איך בעלך רואה את הדברים ואת חלוקת המשימות, הוא ישמע אותך ותראו ביחד איך מסדרים את החיים עם פרופורציות.

ממש בשולי הדבריםפשוט אני..

לוקח כסף על הבישול כי... חשמל ומים?


אלה שני הרכיבים הכי זולים בבישול.

החלקים העיקריים זה זמן עבודה וחומרי גלם. 

ממש לא הדבר היחיד שמוזר בשרשור...לאחדשה
לא נשמע שזה רק חסדנעמי28

או שהוא מצא חבר שהוא נהנה איתו והוא יכול להתנהג כמו רווק

או ללכת למחוזות רחוקים יותר כמו קשר של ניצול.


הקשר עם המשפחה שלך לא רלוונטי למקרה הספציפי אבל רלוונטי לתקשורת ביניכם, גם איתך אין תקשורת?

לחזור כל הזמן ב3-4 זה לא תקין.

נשמע מוזר קיצונילביטה
נשמעתהילה 3>אחרונה

שיש כל מיני מורכבויות,

מה שלי בלט זה שאת מדברת עם הרבה אנשים אבל ביניכם שיח כן וקרוב שראוי לבני זוג.


ממליצה לך מאד לא להסתפק בעצה של המקובל, כבודו במקומו מונח. (גם כי יש כל מיני שרלטנים,

וגם כי לא מבינה איך המידע הזה מקדם את המצב)

אלא ללכת לקבל עזרה אמיתית: ללכת יחד שניכם לטיפול זוגי, או לחילופין אם זה לא מצליח ללכת בעצמך לטיפול ולקבל מענה מה לעשות ואיך.


קורה שיש מצבים מורכבים או קשרים בתקשורת.

יש דברים בסיפור שתיארת שיכולים להתפרש בכל מיני אופנים.

בשורה התחתונה לא ניתן להבין דרך הודעה את המצב לאשורו, וודאי שכדאי לנסות לתקן מה שאפשר

(בזוגיות או אצל כל אחד מכם בפני עצמו, זה אף פעם לא רק "הצד השני").

מאחלת לכם שתמצאו שליחים טובים.


נשואים טרייםנשואה127

היי

מתייעצת פה עם אנשים שמן הסתם היו במקום הזה...

תחילת הנישואין, ב"ה מאושרים עד הגג יחד. הבעיה היא שאנחנו ממש ממש מתקשים עם ימי הנידה והריחוק. חשוב לנו מאוד להקפיד ועדיין נופלים במגע ומרגישים אחרי זה רגשות אשם. מה עושים עם זה? 

בעיה ידועה וגם הפתרון...זיויק

ככל שהעיקרון הדתי חזק בבית אז זה פחות אופציה, ונשארים עם ה"פיתו בסלו", כלומר יודעים שיגיע ליל הטבילה וזה נשמר עד אז.

לכן השאלה היא כמה ההלכה נוכחת אצלכם בשאיפה הזוגית.

ברור שכל זה לא מזילזול בדחפים וברצונות הטבעיים שזה דבר משמח בפני עצמו וטוב מאד שקיים אצלכם.

קודם כל מזל טוב גדול לחתונההסטורי
שנית - להחליט באמת שכל ההרחקות המופיעות בהלכה, הן קו אדום חד משמעי. לא מעבירים חפצים, שמים בינכם סימן כשאתם יושבים לאכול לבד וכו'. כשמקפידים על זה, המגע כבר אינו אופציה.


שלישית - ללמוד ביחד, לחזור ביחד על ההלכות הללו, שהן חדשות לכם ואולי לא מספיק במודעות ובכלל - ללמוד משהו ביחד מחזק את היחס המשותף שלכם לתורה.


בהצלחה רבה וברכה גדולה בביתכם

בעיה מוכרת ומבורכתשלג דאשתקד

אתם רוצים קשר טוב ומגע וחיבה, וזה מדהים.

מה שצריך לשים לב, זה לשני דברים שפחות קל לראות מהמקום שלכם:

1. ככל שיש יותר מגע אסור ונקיפות מצפון, אתם תחוו את המגע כמשהו שמוביל לתחושות אשם, או שצד א מעיר לצד ב ומנסה למנוע אותו מהחטא. התוצאה היא כמובן בעייתית (ואפילו הרסנית, בטווח הארוך).

2. ככל שיש יותר שמירה, ככה ימי הטהרה הרבה יותר מרגשים ועוצמתיים. שוב, זה מתחיל בקטן אבל ככל שחולף הזמן זה מקבע את ליל הטבילה ובכלל את תקופת הטהרה כזמן של קשר מאוד מרגש ועוצמתי.


עצה פשוטה שלי: זמן הנדה הוא הזמן העי חשוב באמת לבניית הזוגיות, ואם מנהלים אותו נכון, מרוויחים בגדול. תקופת הטהרה, בעיקר כזוג צעיר, גולשת כמעט במישרין למגע וחיבור פיזי וזה מדהים. אבל אם מנהלים נכון את זמן הנדה, בונים את הרובד של קשר בשיחה משותפת, דיבור וסיפור על עצמי. זה מאוד מאוד חשוב, כי תוך כמה שנים שני התחומים האלה יהיו פחות לחוצים לכם, וככל ששניהם ייבנו טוב (מגע נעים מתוך קרבה ולא מתוך תחושות אשם, לצד שיחה נעימה ומקרבת) - צלחתם את החלק הכי בסיסי בזוגיות, ואתם במועדון הטוב של אלו שבונים את עצמם.

כדי ליישם את זה, תפנימו ביחד כמה חשוב גם זמן בלי מגע פיזי ואיך כדאי לנהל אותו בחכמה. תחשבו להעמיס על ימי הנדה שלכם מפגשים של שיח וקרבה שמצד שני לא מאפשרים ככ מגע. יותר יציאות בערב להליכה משותפת, לרכז אז נסיעות להורים ולאירועים וכדו'.


אני חושב שאתם נמצאים בשלב מרגש ויש לכם את הכלים לפתח זוגיות מהממת. מכיר הרבה אנשים שהיו שמחים לחזור לתקופה הזו ולעשות את זה שוב, בצורה נבונה ובונה.


מלא הצלחה יקרים!

ומזל טוב 🍷

תגידו כל בוקר תודה על המקום שלכםמשה

פתרונות טכניים כבר כתבו לפניי טוב ממני.

המון מזל טוב וברכה בע"ה!לאחדשה

קודם כל הכל תקין אצלכם ואתם לגמרי נורמליים ומצויינים ברוך השם.
זו מתנה וברכה גדולה, המשיכה הבלתי ניתנת למעצור הזו...
מבחינת עזרה טכנית- צעדי תינוק.
כל פעם להחליט על משהו קטן, לא ישר הכל או כלום כי זה קשה.
כל פעם שאתם מצליחים לשמור על הריחוק- לשמוח בזה.

אולי לעזור לעצמכם, לא להיות יחד המון זמן במצב של קרבה,
לצאת יחד למקומות ציבוריים אולי אפילו ליד אנשים אם ממש ממש קשה,
וכמובן להתפלל על זה להשם...
לשים לעצכם גבולוצ קטנים יותר- מה אתם בטוח לא עושים. צעדים קטנים. זה לא המקום לפרט אם באלך בפרטי בשמחה רבה...

מרגש לשמוע את זה,באמת.. מתיקות
 

רק אומרת שמפעם לפעם זה נהיה יותר קלאמונה :)

הפעמים הראשונות היו לנו סיוט ממש

אבל באמת מפעם לפעם זה נהיה יותר טוב ב"ה

ושנה-שנה וחצי אחרי החתונה זה היה לנו הבדל של שמיים וארץ מהחודשים הראשונים...

שולחת חיבוק, בע"ה שה' ישלח לכם כוחות לניסיון הזה, ואם זה מעודד- בע"ה זה ילך וישתפר...;)

זה עניין של החלטהרקלתשוהנ

ברור שקשה מאד מאד. ברוווור.

אבל זה עניין של החלטה, שרק אתם יכולים לקבל לעצמכם. יחד.

 

מה שהקל עלינו זה לצאת מהבית יחד כמה שיותר. 

לדעתי צריך לסייגשלג דאשתקד
עבר עריכה על ידי שלג דאשתקד בתאריך כ"ו בכסלו תשפ"ו 17:49

שאין הכוונה שכל היום תשהו בחברת אנשים, כמו להתארח הרבה אצל ההורים וכדו. זה יהרוס לכם את הכיף של הביחד.

אני הייתי ממליץ לטייל ברחוב או בקניון וכדו, שיש אנשים אז המגע תמיד עדין (או לא קיים - עניין של הנורמות שלכם), או לנסוע למקומות ואירועים אבל יש לכם את הביחד של הדרך לשם ברכב וכדו.

מאוד חשוב להתרגל להנות מלשבת לפטפט ולספר על עצמינו ולשתף ביחד, בלי אנשים נוספים ובלי יותר מדי מגע. זה הרגל מאוד כדאי להמשך הזוגיות (יש גם רובד של להעמיק את השיח המשותף, אבל זה לא נשאל כאן ולא כאן המקום לדבר על זה).

מציע לדייקהסטוריאחרונה

באמת יכול להועיל חלק מהזמן לצאת מהבית, מסכים שזו עצה טובה לחלק מהזמן או אפילו להרבה זמן, למי שבאמת לא מסוגל.

 

אבל, חשוב מאוד באופן כללי לשלוט בעצמנו וחשוב באופן ספציפי שתהיה זוגיות עמוקה ואוהבת גם בלי המגע. לא אומר בהכרח שהייתי מנדב לזה בלי שהתרה חייבה, אבל אחרי שיש את המצווה והאיסור - כדאי לקחת זאת כהזדמנות להעמקה.

 

הזדמנות לברר שהקשר שלנו הוא קודם כל קשר של נשמות, מתוך כך קשר של אנשים שיש להם ערכים משותפים ועולם ידע משמעותי ועשיר. מתוך כל הקומות הללו ועל גביהן מגיעה, בזמנים המתאימים, גם הקומה החשובה של המגע- שהיא מאוד מיוחד ונעימה ומביאה את היחד שלנו לקומות מדהימות. אבל היחד קיים הרבה לפני המגע.

 

כמדומני שאצלינו כזוג צעיר (אי אז...), הרבה מהשיחות הארוכות שביססו את היחד התודעתי שלנו - היו דווקא בשבתות שהיינו לבד בבית ואסורים.

מחזקים ומתחזקים יחד במהות מצוות טהרת המשפחהנגמרו לי השמות

ובמהות שמירת התורה והמצוות כולה.

ובפן הפרקטי, אכן מנסים קודם כל להיות בזה *יחד* מתוך הבנה שזה מה שאנו בוחרים וכי זה מה שחשוב לנו,

ומתוך החיזוק הזה כל אחד לעצמו וגם לשני/ה לעשות בפועל דברים שיעזרו - כגון דיני ההרחקות שבאים בדיוק כדי לשים את הגדרות הללו.

 

כתבו עוד על הפן הפרקטי ומצטרפת לכל דברי החוכמה שנאמרו כאן,

 

ורוצה גם להוסיף על הפן הרעיוני וההבנתי של הדברים בהרחבה:

 

בהחלט הזמנים השונים במעגלי החיים (כדוגמת הזמן שאסורים) מזמנים לנו הזדמנות מופלאה ללמוד ולהעמיק בכך יחד, ולגדול בתור הזוג שאנחנו לעוד ועוד רבדים עמוקים.

זו ממש עבודת חיים. 

 

בהחלט אפשרות של עבודה על רמת קירבה נפשית-רגשית בעוצמה גבוהה בזמנים אלו יכולה לתרום,

גם התכנסות והתמקדות אישית חשובים בפני עצמם

ולשניהם יש מקום, הכל תלוי באיזון העדין והנכון לכם כיחידים וכזוג.

 

ויש גם נקודה שחוזרת על עצמה הרבה פעמים בתקופה הזו, שהיא נקודת הרגשת הבדידות בזמנים אלו שאסורים. כתבתי עליה בהרחבה בעבר ומצרפת את הדברים גם כאן:

 

לפעמים עולה אצל האישה, ואולי גם אצל האיש, מן תחושה של "בדידות" כאשר אסורים.

וזו אכן נקודה מאוד עמוקה שלדעתי יושבת איפשהו שם-בנבכי הנפש של הרבה מאוד נשים (וגם גברים) בזמן שאסורים.

 

וזה ממש לא סתם.

 

הרי יש שפה שלמה של אהבה (בין היתר, יש 8 שפות של אהבה) שהיא שפת המגע -

שבעצם מי ש"מדבר" בה - אומר ע"י כל סוג של מגע - חיבוק, נשיקה, ליטוף, יחסי אישות וכו' - אומר ע"י כך "אני אוהב/ת אותך"

וגם מרגיש אהוב/ה ע"י מגע שנותנים לו/לה.

 

עכשיו,

בתקופה שאסורים,

ועוד אחרי החיבור הגדול שהיה שמותרים,

ועוד אחרי הרבה זמן שהייתם מותרים -

פתאום נלקחה מכם השפה הזו!

משניכם!

 

אז גם בעלך - זה קשה לו

כי הוא אוהב אותך

ורוצה להגיד את זה

להגיד את זה גם במגע

והוא לא יכול!!!

 

ואת, אוהבת אותו כל כך

ורוצה להיות קרובה אליו

אבל לא יכולה לומר לו זאת בשפת המגע!

 

ואז מה קורה?

למי שממש קשה, כי הוא ממש "ספץ'"- ממש מדבר חזק ורהוט בשפה הזו של האהבה - הוא לגמרי מרגיש כמו נכה חלילה שלקחו לו את הקביים והוא לא יכול ללכת... כאילו איבר ממשי מתוכו חסר...

ואז מתוך קושי הוא ממש מרגיש חסר אונים!

ומהחוסר אונים הזה באמת לפעמים נוצר ריחוק גם ברגש/בנפש -

*כי* כל כך אוהבים

*כי* כל כך קשה בלי המגע

ולעיתים אפילו מעדיפים "להתרחק" לגמרי כדי שלא יהיה קשה מדי עד בלתי אפשרי

וגם כדי לא ליפול.

 השורש החיובי של זה כמובן מראה עד כמה אהבה ענקית וקירבה ענקית *כן* יש ביניכם!

שעד כדי כך אתם מפחדים לא ליפול מרוב שהתשוקה והאהבה ביניכם חזקה!

שעד כדי כך אתם מרגישים חסרי אונים בלי יכולת המגע הזו

שעד כדי כך לפעמים הנפש ומנגנוני ההגנה מעדיפים להתרחק כי פשוט לא יכולים ככה בלי המגע!

 

אם מבינים את השורש של זה,

את המקום ממנו הכל קורה -

זה מאוד יכול להרגיע את הנפש.

 

כי דווקא כאשר אסורים יכול לעלות רצון יותר חזק לקירבה נפשית ומילולית

אך לעיתים מרגישים, כמו שפירטתי קודם, בדיוק להיפך

ואז התסכול גדול שבעתיים

גם אין שפת המגע

וגם אין את שפת המילים

אז כאילו מה? אז מה כן יש?

מה? כל מה שאנחנו זה רק מגע?

מה, למה אנחנו כ"כ רחוקים?

מה, הוא כבר לא אוהב אותי?

מה, הוא רק רוצה אותי כשמותר לגעת? ואני אותו?

מה יש לנו?!

 

אז על כל השאלות האלה לענות - ממש ממש לא!

יש ביניכם קשר שלם!

אהבה שלמה ואמיתית

אתם פשוט אנושיים!

פשוט לקחו לכם שפה! קביים, איבר, פה, יכולת התבטאות!

והריחוק הוא לא אמיתי אלא רק כמו מסכה לתסכול וחוסר האונים שהנפש מרגישה *כי* היא רוצה להיות כל כך קרובה!

 

עכשיו זה חשוב חשוב חשוב

אני כותבת את זה לך, לעצמי, לכולן

וכ"כ למה?

כי דווקא בימים האלו,

הימים שאיש ואישתו אסורים,

הם ימים שחלילה "מועדים לפורענות".

הכוונה שחלילה חלילה בגלל אותה הרגשה בנפש

אותו איש

או אותה אישה

יכולים "להאמין" ו"ללכת שבי" אחרי הרגש המתעתע והשקרי הזה של ה"ריחוק" לכאורה

ולחשוב שהאישה שלהם/האיש שלהן רחוק מהם

ואז זה כר פורה לחלילה ריחוק אמיתי

ע"י קשרים אסורים ל"ע

או מריבות

ויכוחים

צעקות

חוסר הבנה

רצון למלא את ה"חלל" הזה בהתכתבויות או דיבור עם גבר אחר חלילה,

או לצחוק ממישהו אחר חלילה,

או כל דבר שמכניס גורם זר בקשר המקודש בינינו

וכל דבר שהוא לא מקרב בינינו אלא מרחיק

כיוון שאין ואקום בעולם.

איפה שלא נכניס את הטוב - ישר יש בור פעור לרע.

וישר צריך למלא אותו!

כמו שכתוב בתורה "הבור ריק"

ומפרש רש"י מים אין בו

אבל נחשים ועקרבים יש בו!

 

ז"א, אם אין את הקירבה

אז חלילה הפוטנציאל לרע ולריחוק עוד יותר גדול!

 

וצריך להיזהר שבעתיים!

צריך ל"סור מרע" שבעתיים!

ואז "לעשות טוב" שבעתיים

 

לא לדבר עם מישהו שאסור (תמיד כמובן!)

לא לריב מריבות מכוערות

להמשיך להבין אחד את השני

כן להסתכל בעיניים (אם מתאים לכם, אני חושבת שזה חשוב)

כן לצאת יחד דווקא כשאסורים לבילוי רק בלי מגע

כן ליצור זמן ומרחב לזוגיות - זמן, פניות ומקום לזוגיות,

כן לדבר על הדברים

כן לומר במילים "אני אוהבת אותך"

או בפתקים

או מחוות

או חיוך

כן להתמלא במה שכן יש

במה שכן היה

להיזכר בזה

לזכור את זה

להפנים את זה

להסניף את זה עמוק לתוכנו

 

ובשאר הזמן?

בשאר הזמן להבין את המקום בנפש של זה.

ולשחרר.

להרפות.

ככה זה.

אי אפשר תמיד מושלם.

אז להכניס גם דברים טובים *אחרים* אבל שיהיו *טובים*

זמן למרחב *האישי* של כל אחת ואחד מאיתנו

זמן יותר לפיתוח תחביבים

זמן יותר ליציאות עם אחות/חברה/אמא/אחר

זמן יותר לפתח דברים בעצמך ובעולם האישי שלי ולהשקיע בזה יותר

זמן יותר לבקר הורים ומשפחה

זמן יותר לישון

זמן יותר לראות סדרות אולי, או כל דברים שאוהבים וזה דורש רק אחד ולא זוג

וכמובן גם אישך אותו דבר - יקדיש את הזמן להתמלא ב*אני* שלו

זמן יותר לעצמו

לעבודה/לימוד תורה

לחברים

ליציאות עם משפחה וחברים

לפיתוח עצמו ותחביבים שלו ויצירתיות שלו

 

ואז

כאשר המקום של זה בנפש קצת נרגע

אפשר לאט לאט לראות גם את הברכה בזה -

שזה באמת באמת מאםפשר גם זמן לגדול בתור יחידם ולא רק בתור זוג,

ואז אותם שני היחידים האלה יגיעו לטבילה ולמפגש המחודש עוד יותר מלאים

עוד יותר שמחים

עוד יותר *הם*

ומתוך המקום האישי השלם הזה - גם הזוגיות תהיה שלמה יותר

כי כאשר כל אחד מרגיש *עם עצמו* ועם *עצמה* טוב ושלם - הזוגיות היא הראשונה להרוויח מכך! (וגם להיפך כמובן!)

 

ואז יש גם את הגעגוע

והציפייה

והכמיהה

והתשוקה

ואת החיבור המחודש שהוא ממש יכול להיות עם פרפרים בבטן ממש כמו ואפילו עוד יותר מיום החופה!

ולהכניס עוד עומק וגיוון וטוב שלם בתוך המרחב הזוגי שלכם בתחום האישות ובכל התחומים.

 

אני קוראת לזה (לתקופה שאסורים) "שעת האפס"

שכאילו אנחנו, הנפש שלנו, כמו שעון,

שצריך מדי פעם להתאפס

לאפס אותו.

כי אם לא הוא משתגע ולא מראה את השעה הנכונה

אבל כאשר מאפסים אותו

ונותנים לו את היחס הראוי לו - הוא ימשיך להתאפס על עצמו ולהרואת את השעה הנכונה

 

ממש "אם תעירו ואם תעוררו את האהבה עד שתחפץ" -

שיש כמו שטח אפור כזה שהוא הזמן שאסורים בו, תקופת הריחוק בנידה,

שמה שיכול לתרום ולעזור לאפס אותו זה מה שכתבתי קודם - להכניס טוב ולא רע,

למשל סרט, שיר שכותבים או שרים עליכם עם תמונות שלכם מכל הזמנים, ממש להקדיש באופן *אקטיבי* זמן ב"להעיר ולעורר" את האהבה עד שתחפץ בזמן הזה שזה דורש יותר אנרגיה,

אז כן, לעשות קליפ מכל הסרטונים והתמונות שלכם,

לדבר על הילדים החמודים

להקדיש יותר זמן לילדים החמודים

לשמוע שירים שמקרבים ומחזקים

לרקוד

לראות סרט שיכול לקרב (לאו דווקא ביחד, הכוונה לקרבב את הלב שלכן בנפרד לשני ולתחושת הקירבה)

בילוי יזום יחד

שיחה טובה

מבט בעיניים א ר ו ך

 

ממש להעיר את הקירבה הזו

כמו שעון מעורר

 

ואז,

במקום ללכת ולהיות בשטח האפור - שיכול לזמן את כל הרע והריחוק והדברים הרעים חלילה שפירטתי למעלה -

ללכת לשטח הלבן, או הורוד - ששם הכל טוב, ומקרב, ונכון, ואמיתי ולא מזויף, גם בטווח הקצר וגם בטווח הארוך.

למשל להוסיף עוד פגישה עם אחות

עם חברה

לצאת לאוויר עם מוזיקה

לישון

להסניף את הילדים

להתפלל על זה ולהתפלל בכלל

להתחזק

לראות סרט טוב

לראות תמונה שלכם יחד

ליצור משהו

לעזור למישהו - בטוב

ממש להתכוונן לזה!

לדבר את זה.

לשהות לבקש מהשם את זה.

במילים פשוטות.

כל יום.

ואם קשה אז יותר חזק לבקש.

 

ותמיד תמיד לחשוב

מהי מטרת העל שלי? למשל זוגיות טובה לנצח ובית שלם ושמח לנצח -

אז מה מקרב אותי למטרת העל הזו שלי?

ומה מרחיק אותי ממטרת העל הזו שלי?

וכ-ל מה שמקרב אותי למטרה - לעשות!

וכ-ל מה שמרחיק אותי מהמטרה - להתרחק!

 

ב"הצלחה רבה, מאחלת לכם שתזכו לצמוח ולמצוא המון מתנות דווקא בתוך התקופות שאסורים, ומתוכן להעמיק ולשמוח עוד יותר גם בתקופות שמותרים 🙏🌹

יש משהו שמפריע לי ואשמח לשתףאנונימית:)

בעלי ואני ב"ה בזוגיות מהממת ואוהבת באמת.

היום קרה משהו שמפריע לי ואני מתלבטת אם אני מגזימה או שזה באמת מציק. בעלי סטודנט והלך ללמוד למבחן שלו עם מישהי מהלימודים, כדי שתשלים לו חומר שהפסיד במהלך החודשים האחרונים במילואים. זה עורר בי פתאום רגשות של קנאות מה הוא יישב עם בחורה לבד והיא תסביר לו? מה ואם הם יצחקו פתאום וכו... אני קנאית בהגזמה או שמה?

חחחח תודה

אם הם יהיו כמה שעות ביחדפשוט אני..

אז מן הסתם הם יצחקו, ידברו, יקשקשו... 

 

אם הוא לא לומד הוראה והוא לא מתכוון לעבוד בישיבה,

אז זה לא כל-כך שונה מאינספור פגישות שיהיו לו גם בעבודה.

 

(אני יודע שלא עניתי לשאלה שלך, רק הרחבתי אותה...)

טעיתי. הבנתי לא נכוןיעל מהדרום
אם זה מפריע לך-אז זה מפריע לך!*אשתו של בעלי*

אין נכון או לא נכון.

לאחת זה יפריע-וזה בסדר.

ולאחרת זה לא יפריע-וגם זה בסדר.

אבל אם זה מפריע לך,פשוט תגידי לו.

תשתפי אותו בתחושות שלך.

מסכימה...לומדת כעת
רק לא כדאי לעשות מזה עניין גדול מדישלג דאשתקד
כי זה בעצמו יכניס רעיונות, בפרט אם אתם באמת נשואים טריים.. 
אפשר להבין אותך. תחושות של זוג טרי טריאלישבע999

אצלה בבית או במקום ציבורי, כמו בספריה?


זה  טבעי שדברים כאלה מעוררים מחשבות ורגשות, במיוחד כשאתם זוג טרי והקשר עוד בבנייה והתגבשות. זה ממש לא משהו לחוש עליו אשמה או לחשוב שאת "מגזימה".


אבל כיוון שההקשר הוא נטו לימודים ולא בילוי חברתי נניח של קולגות מהעבודה ,  לצורך השלמת חומר חיוני שהוא הפסיד עקב המילואים – זוהי מטרה פרקטית, ברורה ומקצועית. זה לא "בילוי" או "יציאה".


אם הם אכן ישבו בספריה - זו התנהלות שגרתית ונורמלית של חבורות סטודנטים.  

אם בפעם הזו נפגשו בבית שלה, לגיטימי לבקש שלהבא ישבו במקום ציבורי  

גרוע והתחושה שלך נכונהזיויק
לדעתי זה שונה מעבודה מקצועית
אתה משתמש במילים קשותשלג דאשתקד

יש הרבה חברויות בלימודים ובעבודה שלא מתפתחות למקומות שהפנטזיות של כבודו הולכיהם אליהם.

זה לא הופך את זה לטוב או לרע, אלא בעיקר שצריך לדעת לשים דברים בפרופורציות ולהבא להציב גבולות (נניח, שבפעם הבאה ייפגשו אצלכם בבית, או שייפגש עם אחר/ת).

מחשבה פסימית מיידית או תגובה קיצונית יכולים להזיק מאוד, בין אם החשש מוצדק ובין אם לא.

זה באמת מורכבהסטורי

השאלה אם יש לו ברירה.

לי לא היה מפריע, אם מפריע לך תגידי לו בצורהאור123456
מכובדת ואני מקווה שהוא יכבד 
קשה לתת גבולות ברוריםהעני ממעש

אבל כמה נקודות ציון

א האם יש איסור ייחוד. אם כן אז זה פשוט אסור .

ב האם חד פעמי/ פעמים בודדות/ סדרה של שיעורים

ג האם יש רעשי רקע שיגבירו צניעות או שיגבירו קלות דעת

ד מה הסגנון של הסטודנטית המדוברת


הצלחה רבה 

אני ממש מבינה למה זה מפריעיעל מהדרום

לק"י


לא קשור לאם סומכים על בן הזוג או לא.


ובעיני, אם לך זה מפריע, הכי לגיטימי שתבקשי ממנו ללמוד עם גבר.

אולי לא הייתי באה בדרישה, אלא מבקשת ומקווה שייענה לי.

בעיניי אם הכרחימאמינה-בטוב

עדיף ללמוד בזום ביחד ולא פיזית ועוד יותר עדיף ללמוד עם גבר..

זה די פשוט ובסיסי

אפשרתהילה 3>

שיפריע לך

כדאי לשתף בזה❤️

אפשר להזמין ללמוד אצלכם אם אין אופציה טובה יותר עם מי להשלים..  או שילמדו בזום.

החשש מובןנפשי תערוגאחרונה

יחד עם זאת, ראוי לסמוך עליו

ואם ממש קשה (לאו דווקא קשה לסמוך אלא קשה הסיטואציה)

אפשר להזמין אותה ללמוד אצלכם

 

 

נר איש וביתו ✨🏡נגמרו לי השמות

נר איש וביתו

דווקא בחג הזה, חג החנוכה, כשאנחנו מוצאים עצמינו מארחים או מתארחים,

מוקפים בסביבת המון אנשים, משפחה, חברים

דווקא אז חשוב שנזכור את הבסיס שלנו.

שנר איש וביתו.

"ואישתו היא ביתו"

איש ואישתו.

בבית.

פנימה.

כשטוב לנו יחד - מי יכול עלינו

רק מהתנועה *הזו*, מבפנים - החוצה - רק כך נוכל להתעלות.

נתרכז בביתנו פנימה.

נמצא את הכמה רגעים בין לבין, ניצור אותם, ניזום אותם, 

נעלה אותם לראש סדרי העדיפויות, מעל הכל.

גם במחיר "ביטול" מפגש משפחתי כזה או אחר,

גם במחיר אחר.

כמה שנצטרך.

עד שנרגיש שאנו מלאים.

וממילא בהתמלאות ובטוב שלנו - נוכל להיות עוד יותר בטוב ועוד יותר להשפיע גם החוצה.

 

נר ה' נשמת אדם

ה', הקב"ה -

אתה שאמרת שתמחה את שמך מעל המים כדי להשכין שלום בין איש לאשתו

שימכר ספר תורה ובלבד שיהיה שלום בית בין איש לאישתו

ששמך שלום וכמה חשוב השלום. ובראש ובראשונה בין איש לאשתו.

 

נשמת אדם -

נשמה שנתת בי טהורה היא.

ונשמה שנתת באשתי טהורה היא.

ונשמה שנתת בבעלי טהורה היא.

טהורים הם.

כוונותיה של אישתי טהורות הן, נשמתה טהורה היא, גם אם בטעות פגעה בי.

כוונותיו של בעלי טהורות הן, נשמתו טהורה היא, גם אם בטעות פגע בי.
 

וכל עוד הנר דולק אפשר עוד לתקן

כוונותיהם טהורות.

וגם אם מעשיהם לעיתים לא מיטיבים - נלמדם איך.

נלמד גם אנחנו יחד.

נלבן. נברר. נתקרב.

נגדל מזה. נתעצם.

 

נזכור שמי שאמר "ו*כל* זה אינו שווה לי" - היה המן הרשע,

בעוד מרדכי היהודי מלמדנו כי הוא "רצוי *לרוב* אחיו".

והרוב טוב.

ולא צריך לחפש את ה"כל".

נדבק ברוב. ברוב הטוב.

נגדיל אותו.

נמשיך ללמוד אחד את השנייה.

נמשיך ללמוד את עצמינו.

"מוסיף והולך"

נמשיך להוסיף לטוב הזה, כל פעם עוד ועוד

עוד תובנה,

עוד קירבה,

עוד אהבה,

עוד כלים,

עוד תקשורת,

עוד גדילה זוגית ואישית.

 

8 נרות 

8 - מעל הטבע.

נס.

ימים של ניסים, הלל והודיה.

*מעל* הטבע.

וה' מוחה שמו *מעל* המים כדי להשכין שלום בין איש לאישתו

וגם אנחנו, נתבונן *מעל*.

נתבונן ב*מבט על* על הסיטואציה הזוגית שלנו

מה היה שם?

היינו בריב? ריב נוראי? ריחוק איום? מצאתי את עצמי חווה קושי עצום? תסכול עמוק וחוסר אונים?

ואם אני מסתכל/ת במבט על, מה אני רואה?

מה *בעלי* הרגיש וחשב שם?

מה *אשתי* הרגישה וחוותה שם?

 

"לא טוב היות האדם לבדו" -

לא טוב לו לאדם כאשר הוא לבוד, דבוק, גב אל גב

"אעשה לו עזר כנגדו" -

כנגד, מול, מציאות של פנים מול פנים.

מציאות שרואים גם את ה"פנים" - אראה את הפנים של בעלי, אראה גם את הבפנים של בעלי, את הנשמה שלו - וזו תהיה מציאות מתוקנת שתוכל לקרב עוד ביננו.

מציאות בה אראה את הפנים של אשתי, את הבפנים שלה, את הנשמה שלה - היא מציאות מתוקנת שתוכל לקרב עוד ביננו.

 

המבט על הזה,

מעל,

יכול ליצור גם אצלנו מעל הטבע.

מעל הטבע האנושי שלנו.

להתגבר.

להתגדל.

להרחיב את כוחות הנפש שלנו.

לעלות מעלה מעלה.

להביט גם מעלה. לקב"ה. שהכל מאיתו. והוא משרה שכינתו ביננו.

ללמוד ממנו ולהביט גם אנחנו מעל הסיטואציה, מעל הפגיעות שלנו, 

לנסות לראות *גם* את הצד השני (גם ולא רק, לא לבטל את עצמינו חלילה, לא להתכחש לרגשות שלנו חלילה, אלא להיפך - להכיר בהם. לתת להם מקום. להבין אותם. לעומק.

ובהמשך נוכל גם לתווך ולתקשר זאת *נכון* לבן/בת זוגנו)

לנסות לראות מה עובר ועבר שם במחשבתו, ברגשותיו, בנשמתו?

 

ולעיתם דווקא *מתוך הקושי*, מתוך הקושי הכי הכי עצום אפילו -

מ-קץ

עת צרה היא ליעקב ו*ממנה* יוושע -

וגם אם הכי חשוך וקשה - עלות השחר עוד תגיע. וקרובה מאין כמותה.

ודווקא מתוך החושך הכי גדול - נדליק את האור. 

בלב שלנו.

בלב של החצי השני שלנו.

נראה גם את האור שבו/בה.

את כל הטוב שבו/בה.

נבין מתוך עוצמות הכאב במבט על מה היה כאן בעצם,

מה הוביל לכך,

מה אני הכי הייתי צריך שם?

מה אשתי הכי הייתה צריכה שם?

 

לכן נזכור -

כשאנחנו במשבר - זו הזדמנות נדירה ועמוקה בשבילנו לתקן.
לתקן את עצמנו.
לתקן את החיים שלנו.
לתקן מה ששבור לנו בחיים האלה.

כשאנחנו נמצאים במשבר -
יש לנו גם הזדמנות נדירה להיות "משבירים לעצמנו"
כמו יוסף הצדיק, שהיה המשביר במצרים,
בזכותו לכל העם היה מזון ויכולת קיום ל7 שנים שלמות.

גם אנחנו -
אם נשכיל להבין מה המשבר הזה שאנו חווים אומר לנו?
מה הוא אומר עלינו?
מה הוא אומר על המקום שאנו נמצאים בחיים?
מה בו כואב לנו הכי הרבה?
מה הוא גורם לנו לחשוב, להרגיש ולרצות הכי הרבה?
אם נענה לעצמנו על כל אלה -
נוכל לזכות ולהיות המשבירים של עצמנו.
לגרום לנו להיות ניזונים יותר,
להיות חיים יותר,
להיות שלמים יותר
להיות מרוצים יותר.

כשאנחנו נמצאים במשבר - 
ניתן לנו "שובר" במתנה.
כן,
לפעמים
המשבר הוא מתנה.
כי בלעדיו לא היינו עוצרים רגע להסתכל בחיים שלנו.
לראות איפה כואב, איפה קשה,
איפה רע,
מה צריך לתקן,
מה לא הולך אפילו שניסינו בכוח זמן רב,
מה דרוש תיקון לשבר הזה.

קיבלנו שובר חינם להזדמנות חד פעמית להפוך את החיים שלנו למשהו טוב יותר.

 

כשיש משבר,
אפשר לקחת את המשבר הזה,
להתעלם, לכאוב ולבכות ולא באמת לשנות משהו בחיים שלנו.

אבל אפשר גם אחרת.

אפשר גם לתקן את השבור.
אפשר גם לזכות בשובר מתנה להתבוננות מעמיקה על החיים שלנו.
אפשר גם ללמוד ממנו ובזכותו להיות המשבירים הראשיים של עצמנו.
"המשביר לצרכן"
וה"צרכן" הזה הוא אני. לי אני צריך להיות המשביר.

 

נר החיים

הנר שמסמל את החיים, "נר ה' נשמת אדם",

והטומאה - מסמלת היא את היעדר החיים.

"טמא" משורש א.ט.ם - אטום - היעדר חיים.

ביצית שיכלה להיות מופרית אך לא הופרתה - תגיע הוסת ותהיה כאן מציאות של היעדר חיים = טומאה.

תינוק שיצא לאוויר העולם וכבר איננו בתוך גופה של אימו - יש כאן מציאות של היעדר חיים בתוך הגוף = טומאה.

אדם שהתקרב למת, נגע במת - יש כאן מציאות של היעדר חיים = טומאה.

הטומאה היא היעדר החיים.

וכאשר אני עם אשתי/בעלי אני רואה חיים.

"ראה חיים עם האישה אשר אהבת"

איתה, ורק איתה אני אראה חיים.

איתו, ורק איתו אני אראה חיים.

ואם חלילה אפזול הצידה ולא אהיה בבלעדיות ונאמנות לאשתי/לבעלי - כאן יש טומאה. כאן יש היעדר חיים. כאן אראה מר. 

כאן היוונים רוצים להשכיחם מחוקי תורתך, לטמא את הקדוש לנו, להכניס עבודה זרה בליבנו.

נתחזק בחיים.

בשלמות.

בשלום.

בבלעדיות.

"ראה חיים עם האישה אשר אהבת" - נשואים טריים

 

רק איתה, עם אשתך, אתה יכול לראות *חיים*

 

רק לה, לאשתך, תשמור את האהבה שלך.

רק עבורה, עבור אשתך תהיה הגיבור שלה.

תהיה גבר. וגיבור. שלה. ועבורה.

לא לחפש להיות גיבור של אישה רנדומלית, אלא של אשתך.

לא לחפש לעזור ולסייע על חשבון הבית פנימה.

להשקיע את כל הטוב הענק הזה שבך – באשתך.

להסתכל *לה* בעיניים

לשמח *אותה*

להצחיק אותה

לפלרטט איתה

לכתוב לה מכתבים או הודעות משמחות במהלך היום

לשלוח לה אימוג'ים אוהבים

לראות מה קשה *לה*, מה אתה יכול לעשות עבורה? במה אתה יכול לעזור לה?

לראות עוד את כל הטוב הגדול הזה *בה*, במי שכרתת איתה ברית עולם.

 

אין לך דבר יותר יפה ושלם ואהוב ומדהים מהאהבה הזו בינך לבין אשתך.

אין שום דבר שיכול להתחרות בזה.

זה *באמת* הדבר הכי יפה ומדהים שקיים בעולם.

כמה יופי וטוב אתם יכולים לחוות!

אילו עוצמות של קירבה ואהבה ואושר יש בכוחכם לחוות! מרגש ומפעים עד כמה!

כמה היופי והטוב הזה יעשו לך טוב, לאשתך טוב, לילדים שלכם טוב, לקב"ה נחת גדולה, לעולם כולו טוב עצום.

 

-----------

 

"שמעי בת וראי והטי אוזנך" ושכחי כל עבודה זרה שבלב וכל גבר זר שאינו בעלך

והטי אוזנך וליבך לאישך שלך.

תהיי האישה שלו, ורק שלו.

שמרי את יופייך, את צחוקך, את ליבך רק לו.

ראי חיים ואהבה יחד איתו

כל כבודך בת מלך – רכזי פנימה, פנימה אל תוך ביתך, פנימה אל אישך.

השקיעי את כל הטוב הזה שנקרא את – בו.

להביט בו בעיניים

לשמח אותו

לצחוק איתו

להעריך ולתמוך בו

לאהוב אותו.

אין לך דבר יותר יפה ושלם ואהוב ומדהים מהאהבה הזו בינך לבין אישך.

אין שום דבר שיכול להתחרות בזה.

זה *באמת* הדבר הכי יפה ומדהים שקיים בעולם.

כמה יופי וטוב אתם יכולים לחוות!

אילו עוצמות של קירבה ואהבה ואושר יש בכוחכם לחוות! מרגש ומפעים עד כמה!

כמה היופי והטוב הזה יעשו לך טוב, לבעלך טוב, לילדים שלכם טוב, לקב"ה נחת גדולה, לעולם כולו טוב עצום.

אם מישהו רוצה גרסה מקוצרת פשוט אני..

הטקסט מדגיש את רעיון “נר איש וביתו”: חנוכה הוא זמן לחזור לבסיס הזוגי – איש ואשתו, פנימה אל הבית והקשר. מתוך חיזוק השלום, הקרבה והתקשורת בבית, ניתן להשפיע גם החוצה. הוא קורא לראות את בן/בת הזוג במבט על, מתוך הכרה בטוהר הנשמה והכוונות, גם כשיש פגיעה או משבר, ולזכור שדווקא הקושי הוא הזדמנות לצמיחה, תיקון והעמקת האהבה.

 

עוד מודגשת החשיבות של בלעדיות, נאמנות והשקעה רגשית בקשר הזוגי: לראות חיים רק עם בן/בת הזוג, להשקיע בהם את כל הטוב, החיבה, העזרה והשמחה, ולא לפזר את הכוחות החוצה. אהבה זוגית מתוקנת מביאה טוב לשני בני הזוג, לילדים, ולעולם כולו – והיא האור האמיתי שנדליק, במיוחד בימי חנוכה.

 

(GPT)

תודה על הגירסה המקוצרתהעני ממעשאחרונה
יש מטפלים בקהל?חוזר

אשמח אם תוכלו אפילו לתייג אנשים מהפורום שעוסקים במקצוע. תודה

אני מטפלת, פסיכולוגיתמתיכון ועד מעון
מטפלים באיזה תחום אתה מחפש?לאחדשה
כל תחום, אני רוצה להבין משהו על המקצוע הזהחוזר
אז תשאל את שאלתך ומי שיהיה לו מה לענות יענההסטורי
אנשים לא אוהבים, בצדק, שניק חדש מתחיל לאסוף פרטים על ניקים.


מחילה, עניתי לך אתמול (לא גילית סוד, זה ידוע בפורום) כי הייתי בטוח שמי שבפורום נשואים מחפש מטפל - מחפש לעצמו מטפל זוגי. אבל אם אתה בסה"כ רוצה לברר משהו כללי - אין צורך לאסוף כאן מידע.

טוב, אבל בפומבי בטח לא יענו... אנסהחוזר

מה ההכשרה שלכם?
כמה שנים אתם במקצוע?

מה היקף העבודה?

על זה בוודאי לא יענו ואני גם לא באמת מבין מה אתההסטורי

מנסה להשיג.

 

המושג 'מטפלים' הוא עולם מאוד רחב והתשובה לשאלותיך תהיה שונה מאוד מאחד לשני. אם אתה רוצה ללכת למישהו לטיפול, הגיוני לשאול אותו את השאלות הללו באופן אישי, אבל לא חושב שדרך הפורום.

מזל שלא שאלתעוד מעט פסחאחרונה

גם מה גובה המשכורת וכמה יש להם ביו''ש.

המטרה שלך לא ברורה, (ואם כבר נראית כחשודה) ולכן אין רצון לעזור לך.

אתה שוקל ללכת לטיפול? אתה שוקל ללמוד טיפול? או שאתה סתם רוצה להסביר שהכל חארטה?

תסביר מה אתה צריך, תקבל תשובות למה שאתה צריך.

למה השרשור הכלכלי שלי נמחק?חוזר
דיברת בצורה לא מכובדת, פנית לנשים בפרטיפשוט אני..

למרות שהן לא היו מעוניינות בכך.

 

 

זה סיבה למחוק שרשור?שלג דאשתקד
מה?!?!חוזראחרונה
ערב נשים - המלצותתתטליולה

מחפשת המלצה לסדנה לערב נשים בקהילה❤️

לא סדנה יקרה! לא קשירת מטפחות.


תודה!!

אני אוהבת סדנאות יצירה קלותיעל מהדרום
לק"י


מניחה שיש במגוון מחירים, ואולי אפשר להכין ערכות ולהכין בלי הדרכה.


הכיף מבחינתי בזה שאפשר לפטפט תוך כדי.

מה זה יקרה?לאחדשה

כמה אתן מוכנות להשקיע פר משתתפת?
ואם לא דחוף לכן מפעילה מבחוץ אפשר סדנת DIY פשוטה יש מלא אופציות

איזה איזור בארץ?סוף טובאחרונה

עיצוב שוקולד לפרלינים

ציור בקפה


יש לי המלצות..

אולי יעניין אותך