היי הדר, אני רוצה לספר לך משהו (טריגר פגיעה מינית)פשוט אני..
עבר עריכה על ידי מנהל בתאריך כ"ג באלול תשפ"ב 21:18
 
 
ובכן, הדר, טראומה יכולה להשפיע על כל אדם בדרך אחרת, ואני חלילה לא מתכוון לתת ציון לדרך שבה את מתמודדת עם ההטרדה המינית שחווית בשיעור נהיגה.
 
עם זאת, חשוב לי שתדעי דבר מאוד חשוב:
לבוש חושפני לא יכול לגרום לאנשים טובים לפגוע בך.
מי שבחר לגעת בך נגד רצונך - הוא אדם רע.
 
אנשים רעים לא צריכים תירוצים בשביל לפגוע.
הם יכולים לפגוע בילדה בת 4 בבית הכנסת, הם יכולים לפגוע בתלמידות שלהם באולפנה

הם לעיתים פוגעים גם בקרובות משפחתם. אנשים רעים יכולים להפעיל מניפולציות בשביל לקבל את מבוקשם, וגם בגדים ארוכים וסגורים חסרי כל ייחוד לא יכולים לעצור אותם

 

אין ביטוח מפני פגיעות מיניות, כל אדם חייב תמיד להיזהר. להיזהר על עצמו, על משפחתו ובעיקר על ילדיו.

 

גם אם בזמן שהוטרדת מינית לבשת משהו חושפני - דעי לך שאת כלל וכלל לא אשמה שמישהו נגע בך נגד רצונך. הוא בחר לעשות רע, הוא בחר לפגוע בך, כשהוא יודע שהלבוש שלך לא מתיר לו דבר וחצי דבר. אני מקווה שאת יודעת זאת היטב, ולא מאשימה את עצמך חלילה במה שעוללו לך.

 

 

 

*בבקשה לא לפתוח כאן דיון פוליטי או דיון על אישיותה*

זה נראה שאשמה וזהירות משמשים אצלך בערבוביאsomeone
גם מי שהולכת בשתים בלילה בדרום תל אביב לא אשמה,
ולא חסר מקרים של אונס לאור יום במקומות סימפטיים יותר, ועדיין לא תתן לבת שלך להסתובב שם בשעות האלו למרות שהיא "לא אשמה"
צניעות=זהירות. איש לא דיבר על אשמה
ההבדל מאוד פשוטפשוט אני..

יהיה קל מאוד להראות שהסיכוי להיות מוטרדת בשתיים בלילה בדרום תל אביב, גבוה מהסיכוי להיות מוטרדת בשעה 10 בבוקר בצפון תל אביב.

 

לעומת זאת, אני לא מכיר שום דרך מעשית להראות שנשים בלבוש צנוע מוטרדות פחות, יתירה מכך - יש פחות דתיים וחרדים בכלא לעומת חילונים (גם בשקלול האחוז באוכלוסייה הכללית) על עבירות רכוש ואלימות, אבל האחוז בעבירות מין דומה (אמנם זה לא מוכיח את הטענה כי אולי חרדים ודתיים פוגעים דווקא בנשים לא צנועות, אבל הדעת נותנת שלפחות חלקם הגדול פוגע בתוך הקהילה/משפחה, וכמו ברוב מקרי הפגיעות המיניות).

 

גם באופן מהותי יש הבדל בין מקום האירוע לבין לבוש האשה:

 

המקום לא גורם לאף אחד לרצות לפגוע בך, אלא פשוט בדרום ת"א גרים אלפי חסרי מעמד בישראל שהחוק עבורם הוא בגדר המלצה ותו לא, במקרה הטוב. במילים אחרות, יש שם אחוז גבוה יותר של אנשים "רעים" (בפשטות ובכוללנות) לעומת אזורים אחרים בארץ. 

אנשים רעים פוגעים יותר מאנשים טובים, מן הסתם.

 

לעומת זאת ביגוד חשוף לא יוצר אנשים רעים, וביגוד צנוע לא מונע מאנשים רעים לפגוע.

הבאתי את המקרהsomeone

רק כדי להראות שאין קשר בין חוסר אשמה לצורך בזהירות.

עכשיו יש לך טענה אחרת, שלגביה אני באמת לא קובע מסמרות- שצניעות לא עוזרת למנוע הטרדות.

שוב, אני לא קובע מסמרות, אבל עדיין צריך להעיר כמה דברים

 

א. החלוקה הדיכוטומית שלך לאנשים "טובים" - שגם אם יתייחדו כל יום כל היום עם נשים לא יחטאו, ומנגד אנשים "רעים"- ששום דבר לא יניא אותם מעשות רע, היא ילדותית משהו.

 

יש ספקטרום רחב שבקצה האחד שלו בהחלט יש אנשים רעים, מצד שני אנשים "טובים", והרוב איפשהו באמצע. שיכולה להיות להם איזו "הוראת היתר" להטריד (לא לאנוס, להטריד. נגיד לפרש כל מיני דברים כ"סימן" ש"גם היא רוצה") 

 

ב הגברת הנל הייתה בסיטואציה, ולא אתה. אז כל עוד אין לך הוכחה אמפירית השוללת את הקשר בין צניעות להטרדות, יותר מסתבר להאמין להרגשה שלה שאם היא הייתה לבושה בצניעות היתה נחסכת ממנה הסיטואציה.

 

כל זה בהנחה שהיא לא מבלבלת את השכל מתוך מחשבה שבחירות זה כמו מאסטר שף- אם יש לך ברזומה סיפור עצוב- אתה תעבור

 

זאת בדיוק הנקודה שניסיתי להעבירפשוט אני..

שגם אם היא מרגישה אשמה בגלל הבגד שלבשה באותו שיעור נהיגה - היא לא אשמה.

מורה נהיגה לא אמור לשלוח ידיים לגוף של תלמידתו, לא משנה מה היא לבשה בשיעור.

 

ברור שיש המון אנשים "באמצע", אכן ציירתי זאת בצורה פשטנית אבל הכוונה היא ברורה (ואם לא אז אני מבהיר עכשיו) - ההחלטה לפגוע היא החלטה רעה, והיא שייכת רק לאדם הפוגע ולא מעידה דבר על האדם הנפגע. בסופו של דבר מי שפוגע הוא זה שהתנהג לא בסדר ("רע") ולא האדם שנפגע.

מה גרם לך לחשוב שהיא מרגישה אשמה?someone
פשוטפשוט אני..

אם אני יכול למנוע ממישהו לפגוע בי על ידי זה שאבחר בבגד אחר, 

אז אני אשם בכך שלא בחרתי בגד אחר לפני שהוא פגע בי.

 

אגב, אצל נפגעים דתיים רבים קיימת גם תחושת אשמה על כך ש"החטאתי אותו"...

אשה שהולכת בחוסר צניעות ופגעו בה;אילתי
אי אפשר להגיד שהיא אשמה בפגיעה ולעולם אסור לנו להאשים את הקורבן אבל..
אם יש חיות שמסתובבות בעולם, לדעתי חוסר צניעות מושך אותם. אז בעיניי זה כן בעייתי.
אולי יש קורולציה מסויימת בין תקיפה לגירוי.
יש כאלה שנמשכים לחוסר צניעותפשוט אני..

ויש כאלה שנמשכים דווקא לתמימות (בשורוק) שהבגדים הצנועים מסמלים,

וממילא אחוזים מאוד מאוד גבוהים של פגיעות מיניות הן בתוך הקהילה ומבוצעות על ידי אדם מוכר, כך שאדם רע שחי בקהילה שבה כולם לבושים בצניעות - זה לא מה שיעצור אותו...

בתור עובדה יבשה זה נכון, אבל אסור להישאר רק בזהחושבת בקופסא
נכון צניעות לא מונעת פגיעות, אבל האמירה הזאת משמשת אנשים לזלזל בדרישה לצניעות.
כשמבקשים מבנות בבית ספר חילוני לכסות את הירך שלהן הם לא אומרים את זה כי הם חושבים שזה מה שעומד בין הבנות האלו לפגיעה מינית. זה עניין של כבוד לסיטואציה של בית ספר שלא אמורה להיות בה אווירה רווית מיניות כמו מסיבת בריכה.

אנחנו לא יודעים מה "ידליק" פוגע פוטנציאלי, אם זה באמת לבוש לא צנוע, החיוך הכובש שלה או סתם הגועל נפש שעובר לו בראש. העובדה הזאת לא אומרת שעכשיו צריך לגרום לבנות לזלזל בלבוש צנוע ולהתנהג כאילו זאת הסיבה היחידה להתלבש ככה. ואם כבר לעניין מניעת פגיעות פעולות שבנות באמת יכולות לעשות זה לשמור על ייחוד ונגיעה, זה יותר יעיל מלומר "מה שאתן עושות לא עוזר בכלל" וללכת.
בשום מקום לא כתבתי שלבוש לא צנוע הוא טובפשוט אני..

התייחסתי רק לפגיעות מיניות ותו לא

הטענה הזאת משמשת את מי שמזלזל בלבוש צנועחושבת בקופסא
אני מתייחס לאמת, לא למי יכול להשתמש בטענה הזאתפשוט אני..

גברים ונשים בהחלט צריכים להתלבש בצורה צנועה ומכובדת, אבל לא בגלל פגיעות מיניות. יש מספיק סיבות אחרות

יופי, זה כל התוספת שחיפשתיחושבת בקופסא
מסכימה מאודמיקי מאוס
כן יש עניין שלבוש ובעיקר התנהגות פרובוקטיבית יכולים לזמן יותר הטרדות מיניות.
שזה תחום יותר אפור, לא נובע מאותם מניעים כמו אונס

בעיקר בקרב צעירים שחושבים שאם ההתנהגות שלה מתירנית אז היא תוחמא ותשמח מהתיחסות למיניות שלה או לפחות תזרום ותשחק איתם את המשחק (ואכן יש בחורות שמוחמאות מהגסויות האלה, ולא. אני לא מצדיקה התנהגות כזו בכל מקרה)

אבל הקו לא דווקא איפה שההלכה שמה אותו, אפשר ללכת בגופיה שלא משדרת מיניות ואפשר לשמור על חצאית אבל לשדר את זה מאוד
זה נכון.עולו
כנראה שיש מחשבה אצל המטרידים ש"אם היא חושפת אז היא רוצה"
ברור שזה לא נכון אבל נדמה לי שדי ברור שבת שחשופה בלבוש יותר חשופה לפגיעות.
אנני קרמינולוגנפשי תערוג
אך אני חושב שבהחלט לבוש לא חשוף יכול להביא לסיכוי יתר להיות מוטרד מינית.

שתי נשים ברחוב אחת צנועה ואחת לבושה חשוף לגמרי.
מניח (שוב הנחה בסיסית שלי) שאם יסתובב מטריד מינית הוא יבחר די בוודאות באישה החשופה

אבל האם לבוש צנוע מונע בוודאות הטרדה מינית?
לא. הוא פשוט מצמצם את הסיכוי שהיא תקרה (בדיוק כמו שלסתובב ב3 לפנות בוקר בדרום ת"א מעלה את הסיכוי להיות מוטרד מינית)

לכן בטענה הזאת. היא צודקת.
אתה מניח שאונס מגיע כתוצאה מייצר מין חזקפשוט אני..

ולכן כאשר יש משהו שמעורר את יצר המין, כמו בגד חשוף, האנס מחליט לפעול.

 

זאת שגיאה, אונס (ובכלל הטרדות מיניות) מגיע כתוצאה מרצון לשלוט, להטיל אימה, להיות זה שקובע, להיות האדם החשוב שאומר לאדם הלא חשוב מה עכשיו צריך לעשות, רצון להרגיש שווה וכו'.

 

אנסים הם לא אנשים עם יותר טסטוסטרון מהממוצע, הם לא רווקים יותר מהממוצע, לא בהכרח אנשים שמקיימים פחות יחסים בהסכמה מהממוצע, ומבחינה *מינית* הם אנשים לגמרי נורמליים.

 

מה שהופך אותם לעבריינים זה כל מה שכתבתי קודם - הרצון לשלוט וכיוצ"ב.

 

 
 
כאן יש מאמר בגרדיאן, שהוא בעצם ראיון עם פסיכולוג שחוקר בעיות מיניות. הוא מתאר שם באריכות למה ילדים שנפגעו מינית בילדותם או סבלו מבריונות, יהפכו במקרים רבים לתוקפים מיניים בעצמם (כפי שידוע לנו מכ"כ הרבה מחקרים).
רמז: זה לא בגלל יצר המין החזק שלהם, אלא בגלל הרצון להרגיש שהם אלה ששולטים בחייהם.
 
שוב פעם אתה? הנח להם לדוסים לדיעות הקדומות שלהםאריך וייס
ותן להם להעביר פעולות על עגבניות שליטפו אותם.

הם לא יבינו עד כמה הם טועים אף פעם.

לך לפייסבוק, שמה יש אנשים מעט יותר פתוחים הם יעריכו אותך.

איזו תגובה נאורה!!עולו
כשמו כן הוא..יהודה224
ברח מגרמניה מתי שהוא.. איש בהחלט נאור וחושב שהוא חושב
אונס לא מגיע רק מרצון לשלוטנפשי תערוג
אחרת אנסים היו תופסים א/נשים קושרים אותו ומצווים עליהם לעשות פקודות.
ולא היה כאן כלל אקט מיני.

אונס נוצר בראש ובראשונה בגלל רמת טסטוסטרון גבוה (לאו דווקא גבוה מהממוצע) ועובדה שחלק מטיפול באנסים הוא טיפול תרופתי המפחית את רמת הטסטוסטרון.
נכון. רמת טוסטרון גבוה אינה אומרת שהגבר יהיה אנס, צריך להתלוות לזה שלל גורמים פסיכולוגיים והתנהגותיים.

אבל בלי רמת טוסטרון גבוהה. הגבר יהיה אלים ולא אנס.

ואני חוזר לדוגמה שלי.
2 נשים זהות.
אחת לבושה צנוע ואחת לבושה חשוף.
אם קיים אנס בסביבה, האם אתה או מישהו יאמין שיש סיכוי 50/50 לאונס לכל אחת מהן? (אני לא מדבר דווקא על סטיה לאישה צנועה. אלא אנס ממוצע)
שליטה של "תקפוץ על רגל אחת" לא תיתן את אותהפשוט אני..

תחושת שליטה כמו פגיעה מינית, פשוט כי רוב האנשים לא מאוד יתנגדו לקפוץ על רגל אחת וממילא השליטה היא חלקית מאוד. דווקא פגיעה בדבר הכי אינטימי של האדם, הגוף שלו, היא זו שגורמת לאנס להרגיש שהוא כ"כ עילאי וכ"כ חשוב וכו', לעומת הקרבן שהוא כ"כ חסר ערך עד שאפילו בגוף של עצמו ובפעילותו המינית הוא לא יכול לשלוט.

 

ידעת למשל שפדופילים רבים שפוגעים בבנים, כלל אינם נמשכים לגברים/ילדים?

הם פוגעים מינית, בילדים, זכרים, בלי שיש להם משיכה מינית לזכרים.

מה כן יש להם? משיכה לשליטה, לרצון להכאיב, להיות חשוב.

 

אונס לא נוצר בגלל טסטוסטרון, אין שום מתאם בין רמות טסטוסטרון לבין הסיכוי להיות אנס, למרות שהשאלה הזאת נחקרה כמה וכמה פעמים.

במה כן יש מתאם? בתחושה שאתה יותר חשוב מאנשים אחרים, בתחושה שהסבל של אחרים הוא לא עניין שלך, בתחושה שהחיים שלך רעים ולכן כדי לשמח את עצמך אתה צריך לדעת שגם לאנשים אחרים יש חיים רעים ועוד. זה על סמך שאלונים שניתנו לאלפי אסירים.

 

בקשר לשאלה שלך:

אני לא יודע מה זה "אנס ממוצע" ומהן העדפותיו לגבי לבוש הנאנסת, אני יודע שאחוז האנסים בחברות הדתית והחרדית מאוד מאוד דומה לאחוז בחברה החילונית, וגם אחוז הקרבנות דומה בכל החברות.

 

האם אשה צנועה שחיה בחברה חילונית תהיה בסכנה פחותה לעומת אשה חשופה בחברה החילונית? לא יודע, לא מצאתי מחקר שתומך בכך (וחיפשתי).

 

אבל אשה צנועה שחיה בחברה דתית/חרדית, בוודאות לא יותר מוגנת מאשה חשופה בחברה חילונית. איך אני יודע? דלג שתי פסקאות אחורנית.

 

והדיון הגיע רחוק ממה שתכננתי...פשוט אני..

הרעיון לא היה לנתח את מוחם של הפוגעים,

אלא לפנות לקרבנות ולהגיד שזו לא אשמתם,

ולפנות לכולנו כדי שנדע תמיד להיזהר ולהישמר.

האשמה אכן לא על הקורבנותנפשי תערוג
אבל במציאות של היום. אם תלך לישון עם כלבים. תקום עם פשפשים.

אם תשאיר את הרכב פתוח. סביר יותר שתחווה פריצה.
אם לא תשמור על פרטי האשראי שלך. סביר שתחווה גניבת כסף.
אם תכנס לאמצע עזה ותצעק אני יהודי. כנראה תחווה לינץ'.
ואם _____ (השלם לפי הבנתך) כנראה תחווה פגיעה מינית.

האם כל מי שיקפיד על הדברים האלה. בוודאות לא יפגע?
לא.
יש כאלה שנועלים את הרכב. ופורצים להם.
וכו' על שאר הדוגמאות

זאת לא אשמתם,
אבל כן צריך לעשות השתדלות.

הדר הזאת חושבת שהליכה בצורה צנועה היא "השתדלות". אני אישית מסכים איתה. (ועוד הרבה חושבים ככה)
ואתה חולק עליה.

לא למדתי קרימונולגיה אבל לפי מה שאני יודעתהמקורית
הלבוש הוא לא אישיו בהכרח. אלא מה מה שהפוגע הפוטנציאלי רואה בקורבן.
אם הוא מזהה חולשה - הוא יתקוף.
ולכן לבוש שאינו צנוע איננו טריגר בהכרח. או בכלל.
זה בדיוק הדיון כאןנפשי תערוג
האם לבוש יכול להוות טריגר לתקיפה מינית.

בהמשך השבוע אני אמור להפגש עם מדריכים במרכז לנפגעים מינית.

בלנ"ד אשתדל לשאול אותם את דעתם.
זו השערהאלפיניסטית


אני חושבת שזה עוד ספיין שלה ודרך למשוךERT U
עבר עריכה על ידי בסדר גמור בתאריך כ"ט באלול תשפ"ב 14:28

תשומת לב.

במחילה.

היה כל אחד שרוצה קצת צומי מספר מה עבר מי נפטר, מי מת לו ומה הוא עבר.

לא שאני מזלזלת אבל זה סוג של דרך.

 

וגם לדעתי היא לא תמיד אמרה אמת


שימי לב לשורה האחרונה בפוסטפשוט אני..
^^ בהחלט.נגמרו לי השמות

ונא לשים לב לא לדבר בגנות אדם בפומבי

הייתי שמח, אם יש מידע יותר מפורטהסטורי
כלומר, כמדומני שאצל דתיים יש יותר פגיעות בסביבה המוכרת (בתוך המשפחה, לצערי מכיר יותר מידי), במוסדות החינוך או מוקדי סמכות אחרים וכד' ופחות בסיטואציות מקריות.

האם מוכרים נתונים על כך?

ואם אין נתונים, אני קורא מכאן לחוקרים למיניהם להתחיל לאסוף ולעבד. הפילוח לפי מגזרים, סגנונות חיים, סוגי אוכלוסיה ועוד מאפיינים חשוב לא בשביל לנצח בתחרות מדומיינת על 'מי יותר טוב', אלא בשביל לדעת להתגונן ולטפל יותר טוב.
ובהערה נפרדת, לא חושב שלבוש מונע פגיעותהסטורי
אני כן חושב, שלבוש צנוע בפרט והתנהגות צנועה בכלל - מונעת בסיכוי משמעותי 'גלישה' מקירוב מוגזם למעשים בהסכמה או שתחילתם בהסכמה וסופם פחות, שאח"כ מצטערים עליהם.

אגב, כשלפעמים עולות טענות והצד המואשם טוען שהדברים נעשו בהסכמה, אם הוא חילוני, אני מרגיש צער גדול על כך שפריצות הפכה למקובלת, אבל ס"ס אולי אפשר להאמין לו.

לעומת זאת, כשאיש ציבור דתי טוען שמעשים כאלו היו בהסכמה (/"בחביבות" פוליטיקאי דתי, בוגר שנות ישיבה משמעותיות ומחזיק בסמיכה לרבנות), אני קודם כל 'תופס את הראש' ותוהה איך הוא עדיין מעז להוציא את האף מהבית ולהחזיק מעצמו נציג ציבור דתי.
שנית, בהתלבטות למי להאמין, הדתי הזה כבר 'מודה במקצת', כלומר, לדבריו הוא, הקוד האתי שלו לא יציב וממילא גרסתו פחות אמינה.
עצוב על בנות שניזוקות על מזבח הטהרנות הזוהָיוֹ הָיָה

מרוב רצון להדגיש בכל דרך את זה שהליכה חושפנית לא "מצדיקה" אונס (למי צריך להדגיש את זה בכלל?) שוחטים את ההכרה הבסיסית שבלי שום קשר לשום צידוק - זה בהחלט יכול לגרום לזה לקרות. לא כי נכון שזה יקרה, אלא כי יש אנשים שעושים מה שרוצים ולא מה שנכון.

 

גם אם אונס מגיע מרצון לשלוט וכו' וכו' וכו' כמו כל ההסברים היפים, אי אפשר לנטרל מכאן את העניין המיני. כשיש אדם שמחליט לאנוס בחורה והוא רואה מולה אשה מנשות השאלים ובחורה בבגד ים ובוחר את מי לאנוס - צריך מידה רבה של אטימת עיניים כדי להאמין שהסיכוי של שתיהן שווה.

 

 

בעבר פרסמתי כאן פוסט כואב על זה, ואח"כ פרסמתי אותו בנוג"ה עם עריכות והתאמות לקהל היעד. לצערי לא מצאתי כרגע את המקורי שכתבתי כאן, אז מצרף את ההעתק שפרסמתי בנוג"ה, גם הוא שווה משהו.

אנא, תקראו ותתבוננו, זה כ"כ חשוב: | ערוץ 7

מחילה אבל בעיניי זה לא מוחלט שזה כךהמקורית
הוטרדתי על ידי איש מבוגר כביכול דתי שמנהל אורח חיים חרדי (הכרתי אותו מילדות) ליד בית כנסת. כשאני לבושה בצניעות מכף רגל ועד ראש. וזה לא היה בגדר אמירה בעלמא.

אישה שלא לבושה בצניעות מזמינה תשומת לב מגברים גם אם באופן לא מודע בהכרח, וזה אני יכולה לומר כי אני מעידה על עצמי כי הייתי שם, אבל זה לא מזמין הטרדה. לא מזמין כפייה. לא מזמין אונס. נקודה.
אדם שלוקח את זה שלב אחד קדימה מעבר ללהסתכל - יש לו בעיה.
אתה יכול להגיד שהציפייה להסתכל ולא לגעת היא לא לגיטימית. אבל רוב הגברים עושים כן. כי יש להם יכולת לשלוט על עצמם. הקומץ שלא, לא יכול להכתיב את הנורמה. והנורמה היום היא לא שאדם רואה אישה יפה שנראית לו ומחליט לקחת אותה לעצמו, אלא שיש פתיחות בעניין הזה לצערנו.
וזה לא שאני מסכימה עם חוסר צניעות. זה ממש לא העניין. אבל מפה ועד להגיד שזה מזמין וכו' - זה פשוט לא נכון בעיניי.
יש הרבה דרכים להטרדה מיניתאורה שחורה

יש גברים שנמשכים לאסור, לכפיה להשפלה, יש אלימים, יש פדופילים יש סטיות, יש גברים אימפולסיבים חסרי אנטלגנציה שלא מסוגלים להבחין בין חיזור רומנטי לבין הטרדה, יש שמהופנטים מיופי חיצוני ואורבים לדוגמניות, ויש גם משוגעים.
בנוסף לאלה יש הטרדות של גברים שמחפשים קשר קל וזמין ונשים שלבושות בצורה פרובקטיבית משדרות להם זמינות ופתיחות וכאילו מבקשות את זה ומחפשות את אותו קשר קל.
כמו כשנוהגים בכביש ואי אפשר לצפות נהגים מטורפים או שיכורים שנוסעים לידינו, אפשר רק לדרוש מעצמינו לנהוג בזהירות, לשים חגורה להדליק אורות ולא לסמס.
נשים מוטרדות הרבה מאוד
חלק בשליטה שלנו וחלק לא
תעשו מה שאתן יכולות
תתלבשו בצניעות, תתנהלו בצניעות, תתרחקו ממקומות ומצבים לא צנועים, מאנשים לא צנועים מאנשים רעים, תתרחקו מהקו האדום כמה שיכולות.
המינימום זה להיות צנועות בשביל לקיים 'ונשמרתם', משם זה בידיים של ה'.
אני מסכימה שלהתרחק מהקו האדום ככל הניתןהמקורית
הוא הדבר הטוב ביותר.
אבל הקו האדום של אישה שלא שומרת צניעות וחיה כך והולכת למועדונים ולמסיבות ולים כ'חופשייה' הוא שונה מאשר של אישה שחיה חיים של שומרי תורה ומצוות.
ולכן הקו האדום המדובר הזה דה פאקטו לא חל על כולם לצערנו. ועם זאת עדיין יש הטרדות גם במגזר הכללי וגם בקרב המגזר הדתי והחרדי.
היוצא מזה בעיניי הוא שזה לאו דווקא הלבוש.
נכון, רק תבדילי בין שתי הסיטואציותאורה שחורה
שתי סוגי הטרדות מיניות שני סוגים שונים של מטריד.
יש הבדל גדול מאוד בין נערה צנועה שהוטרדה ליד בית כנסת
לבין בחורה במועדון שלבושה ב"חופשיות" ורוקדת ב"חופשיות" בין גברים זרים ו"חופשיים" שברור לכל אדיוט שהם באו לחפש שם יחסים "חופשיים",
מה גם שאולי היא שתתה משהו (סם אונס קיים לפחות עשרים שנה), וכל הגברים מסביבה שתו משהו, סביר שגם לקחו גם משהו, ותכלס יש לגיטימציה טוטאלית ליחסים מזדמנים.
אז יש גם לה אחריות, מה שלא ניתן להגיד על הילדה הצנועה בבית הכנסת.
וזה לא אותו פרופיל של אנס
היא נוהגת שיכורה בלי חגורה בכביש של שיכורים אי אפשר רק להאשים את השיכורים
היא שמה את עצמה בסיטואציה "חופשיה" וחולה.
יש מצב גדול שהיא חשבה שזה מגניב ורק רצתה תשומת לב מגברים,
אבל היא משחקת באש.
וזה שזה נורמלי בעולם הלא נורמלי.....
ובכן גם אם לא היינו ערב יום הדין ניתן לומר שהם תינוקות שנשבו.

מסכימה חלקית.המקורית
עבר עריכה על ידי המקורית בתאריך ח' בתשרי תשפ"ג 06:34
מי שמתנהגת בחוסר זהירות (גם אם בתמימות, כמו שכתוב - תוריד את ראש התרנגול והוא לא ימות? ) לרוב תשלם על זה.
ועם זאת, אישה ששמה ג'יס קצר וגופייה לצורך העניין לא מזמנת בעיניי הטרדה. יש התנהגות שמזמנת בגדר פרצה שקוראת לגנב (כמו ההתנהגות שתיארת- סמים, שתייה במועדון מגבר זר, כניסה לחדרי מלון של גברים בחופשה 'תמימה' בגילופין) ויש התנהגות כביכול טבעית שהיא חלק מנורמה (אפילו שהיא לא הנורמה שלנו היום כאנשים שומרי תורה ומצוות) כמו לבוש קצר או יציאה למסיבה שמי שעובר עליה יש לו בעיה.
מי מחליט מה צנוע לעניין הטרדה?Lia
ההלכה?
זה רק מתוך המחשבה הדתית נטו. אין קשר בין זה לבין המציאות בכלל.

איפה הקו האדום? גופיה ושורטס לא, אבל מכנסיים ארוך וחולצה עם שרוול קצר כן? או הכל לא בא בחשבון אלא אם כן עומד בכללי משטרת הצניעות? או שנלך עם רעלות וזהו aka איראן

אבל בכללי מסכימה עם מה שכתבת, רק לא עם המסקנה הסופית שההשתדלות שלנו צריכה להיות לבוש צנוע. זה לא שחור לבן ובכל מקרה זה לא יפתור כלום.
השתדלות צניעות כמו שאני רואה אותהנפשי תערוג
זה לא להתבלט בכוונה מעל הסביבה
לא להכנס עם גופיה ושורט לבני ברק
אבל גם מצד שני לא ללכת לחוף הים עם לבוש צנוע במיוחד.

למה? כי היא לא רוצה למשוך תשומת לב שעלולה להפעיל טריגר של תקיפה.

וכן, אחד הטריגרים של תקיפה הוא משיכה מינית.
אבל בחוף הים שכולן לבושות בלבוש חשוף סביר להניח שאם טריגר המשיכה המינית יופעל זה לא יהיה דווקא אליה אלא אקראית.
אבל אם טריגר אחר יופעל זה יכול להיות אליה
לכן מישהי שתבוא עם לבוש מלא לחוף עלולה דווקא היא להיות הקורבן (ויכול להיות שלא)

אני מקווה שמבינים את כוונתי.
ועוד פעם אני חוזר.
לבוש צנוע לא מונע הטרדה.
זו בדיוק הנקודהLia
שההגדרה של צניעות של כל אחד משתנה לפי אורח החיים שלו. מה שצנוע לי לאו דווקא צנוע לך ואין סוף לדבר.

ולכן אין מקום בכלל לבסס את ההשערות של הטרדה לבין לבוש שכן סף הגירוי המיני של כל אחד שונה, ומה שמושך גבר ששומר עיניים בכלל לא מזיז למי שלא, אז שוב, אין קשר ולא על זה או בגלל זה נשים (וגברים) צריכים לשנות את הלבוש שלהם. אני לא אתלבש בצורה מסויימת רק כדי להתחשב במישהו אחר. אני אתלבש כמו שאני רוצה כי אני אוהבת את זה וזהו. מי שיש לו בעיה, שיטפל בעצמו.

ולדעתי זה גם מאוד מסוכן לצעוק צניעות צניעות על כל דבר כאילו שזה מקור הבעיה. אם נמשיך ככה זה עלול להיגמר כמו באיראן שזה לגיטימי לרצוח מי שלא לבוש כמו "שצריך". תראו מה קרה שם, למרות שזו לא פעם ראשונה ולא אחרונה..
אני חושב שהייתה פה אי הבנה.הָיוֹ הָיָה

ברור ברור ברור ברור שצניעות היא לא ערובה שמבטיחה הגנה מושלמת ומוחלטת מהטרדות וכו'. ברור שיש אנשים רעים שעושים רע והם עושים אותו בכל מצב.

 

כוונתי היא אך ורק שללבוש יש גם כן משקל ביצירת הסיכויים. 

ברור שאפשר להישדד גם ברחוב ז'בוטינסקי. כנראה שזה גם קרה וצר לנו מאוד על מי שזה קרה לו. אבל עדיין, יש יותר סיכוי להישדד בהארלם, ולכן בבחירה בין הארלם לז'בוטיסנקי ברור איפה יותר כדאי להסתובב.

 

אדם שמטריד אשה, וקל וחומר אדם שאונס, הוא בהחלט אדם עם בעיה חמורה. לא רק מי שעושה את זה לאשה צנועה הוא עם בעיה חמורה, גם מי שעושה את זה לאשה שלבושה בבגד ים הוא חמור חמורותיים. הדברים שכתבתי כמובן לא סותרים את זה משום כיוון.

 

אבל כיוון שיש בעולם אנשים שהם חמורי חמורותיים. ויש אנשים עם בעיות. אנחנו נאצלים להגן על עצמינו מפניהם. לא כי יש הצדקה לפגיעה שלהם, אלא כי חוסר ההצדקה לא ינחם אותנו כשניפגע.

 

מקווה שעכשיו אני מובן יותר ואת מסכימה

ולסיום - אני מצטער לשמוע על מה שקרה לך, ומאחל כמובן לך ולכולם שלא תיפגשו בעוד מקרים כאלו.

גמר חתימה טובה!

מסכימה ממשחושבת בקופסא
אבל אחרי הכל אני לא חושבת שצריך להתמקד בגברים זרים כסיבה המרכזית לצניעות.
ברור שיש השפעה לנושא, אבל כשמדברים לבנות מציגים את נושא הצניעות לומר "צניעות זה כדי לא להכשיל גברים/ למשוך אנסים" בדרך כלל יוצא מהאוזן השנייה אם לא מעורר התנגדות.
יש סיבות הרבה יותר משמעותיות שכדאי להתמקד בהן לכתחילה, על הדרך אולי זה גם עוזר למנוע פגיעות. למרות שאני חושבת ששמירת ייחוד ונגיעה יותר משמעותיות בעניין הזה, כמובן שגם להן יש סיבות אחרות וזה רק מעין בונוס.

אני חושבת שמה שעומד בבסיס של הטענה "לבוש צנוע זאת הצדקה לפגיעה" היא רצון יחסית הגיוני שבנות לא ילכו בפחד ויסחבו אשמה. הבעיה שהם לוקחים את הבסיס הזה בצורה לא בריאה להצדקת לבוש שפוגע בכולם, גם בבת, גם בסביבה, לאו דווקא מבחינת האם מישהו נגע בה בניגוד לרצונה או לא.
את צודקת בכל מילההָיוֹ הָיָהאחרונה

ובטח זוכרת כמה כתבתי על זה בנוג"ה...

 

כשהנושא הוא צניעות צריך להסביר אותה מצד עצמה. כמובן. ולא בגלל זה.

אבל היות והדברים שכתבתי נכונים, גם לדעתך, אז כשמדברים על פגיעות צריך להזכיר את העניין הזה.

 

 

 

ואת צודקת בפסקה האחרונה שלך, אבל כבר אין לי כרגע זמן להאריך לגביה. אחרי יום כיפור בעז"ה.

 

בבקשה תקראוLibi9999

לפני כמה שנים הייתי במקום של ייאוש.

התחתנתי צעירה ותמימה  עם אדם שפגע בי ורמס אותי יום־יום, מהרגע שנכנסנו לנישואים.

אחרי שנים של פחד והשפלה, הגיע רגע אחד מכריע – תקרית שבה הוא הרים עליי יד.

באותו יום קיבלתי החלטה: אני הולכת, ולא חוזרת.

ועשיתי את זה.

עזבתי עם הילדים שלי ויצאתי לדרך חדשה.

המשפחה תמכה בי, החברות והחברים עטפו אותי, וכולם היו גאים בי – אפילו בני משפחה שלו.

והכי חשוב: אני גאה בעצמי.

עברתי מהחושך אל האור.

הצלתי את עצמי – בזמן.

והצלתי את הילדים שלי.

היום אני במקום אחר לגמרי.

יש לי עסק פרטי, יש לי רישיון, ובעזרת השם יהיה לי גם בית משלי.

ועדיין, כמו לכל מי שעבר טראומה, יש תקופות של נפילות באנרגיה.

אולי זיכרונות, אולי פצעים שהודחקו.

לא מזמן, כשמצאתי את עצמי שוב במצב ירוד, עלו בי תמונות מהעבר:

איך אחרי מכות או יריקות לפנים הוא היה יוצא מהבית,

ואני נשארת לבד בחדר, בוכה,

עם הילדים הקטנים סביבי.

בלי למי לספר, בלי כתף להישען עליה.

ואז נזכרתי איך הייתי מגיעה לכאן, כותבת שרשור,

ואנשים זרים – טובים – היו מגיבים, מחזקים, מרימים אותי מהרצפה.

כי אז באמת לא היה לי עם מי לשתף.

כשקיבלתי את ההחלטה להתגרש, אנשים לא האמינו שאעשה את זה.

זה היה צעד אמיץ, כמעט בלתי נתפס.

והיום אני רוצה לומר תודה.

עברו כמה שנים, אבל תודה על האנושיות, על הטוב, על היד המושטת.

רק לומר: בסוף יש סוף טוב, גם אם הדרך קשה וכואבת.

יש אור גדול בדרך.

תהיי חזקה.

תאמיני בעצמך 

ווווווואאאו, איזו מלכה!!!!!!דיאט ספרייט

לא זוכרת אותך ובטח לא הייתי אז כאן בכלל.

אבל מה שכתבת ומה שעשית- וואו!

אישה מלכה!

תודה שנתת פה השראה לאומץ!

הלוואי שתצליחי בכל מכל כל!

זה נראה שהסיפור הזה מופיע כאן לראשונהשלג דאשתקד

כך שאף אחד לא היה כאן כדי לחזק...

(סליחה שאני מעלה את זה בזהירות, אבל יש סיכוי שאנחנו מתרגשים מיצירה לא מאוד משובחת של ai)

זה נראה אמיןמישהי נשואה
אבל אולי אני לא מומחית לבינה מלאכותית 
מקף עליון, מקף ארוך?יוני.ו.
וואלה מעורר חשד ..מישהי נשואה
עכשיו אני קוראת את זה אחרת
רק הראשוני והמובהקיוני.ו.

התוכן עצמו גם מעלה כמה חשדות. 

בבקשה, תבוא הכותבת ותבדה אותנו.

אלא אם כן היא סופרת במקצועהמישהי נשואה

אבל כן

קראתי שוב

ואכן יש מצב שזה בינה מלאכותית.


והסיכום: תהיי חזקה

תאמיני בעצמך.


קצת לא קשור לכל הטקסט הקודם.


אם המטרה היתה לחזק מישהי

אז למה רק בסוף?


כל הפוסט מדבר על להגיד תודה

ואז בסוף

תהיי חזקה

תאמיני בעצמך

אז למי דיברו ופנו בפוסט הזה?

לאלה שעזרו?

או למי שרוצה לעשות צעד?

את מעליבה את הסופרים במקצועםיוני.ו.
עבר עריכה על ידי יוני.ו. בתאריך ד' בטבת תשפ"ו 21:32

 

(ולעניין: שוב, אולי מבוסס על סיפור אמיתי, ונעזר בבינה מלאכותית, 

וכן כמו שאמר שם, דרושה זהירות. אבל גם מצידנו כסתם אנשים בעולם המשוגע הזה דרושה זהירות. ואצ"ל בפורום אנונימי וכו'.

תבוא הכותבת עם תגובתה והערותיה.)

וואלה עכשיו שמה לב לזהסטודנטית אלופה
ואני דווקא כן טובה ב-ai בדרך כלל.
את כנראה טובה לא רק ב-aiיוני.ו.

אלא בן אדם אמפתי באופן כללי, לכן זה מיד נגע בך.

אבל בתוכן הדברים יש סתירות 180 בין הרישא והסיפא.

האמת שלא הבנתי מ זה מקף עליון מקף ארוךדיאט ספרייט

מה זה?

ובכלל למה שאנשים ימציאו סיפור?

מה יצא להם מזה? 

סימנים מסגירים של a.iבחור עצוב
סימני פיסוק שבד"כ לא משתמשים בהם בכתיבה רגילה וa.i כן.


כמובן שיכול להיות שמדובר גם במישהי אמיתית שנתנה לai לשפץ לה את הכתיבה. 

תודה על ההתייחסותדיאט ספרייטאחרונה
אכן שאלה טובה: למה שימציאו סיפור?שלג דאשתקד
יש לי מחשבה כלשהי, אבל הייתי דמח קודם לשמוע רעיונות של אחרים
מחילה, היו כאן לאורך השנים כמה וכמה נשים מוכותהסטורי
שאנחנו בפורום עודדנו ללכת לטיפול, ולהצליח לעזוב את הבעל המכה.


אין לי מושג על הסיפור הספציפי, אבל הדיון הזה שאתם מנהלים כאן, עלול להחליש את הקוראת הסמויה שעכשיו מנסה לאזור כחות ולקום ולצאת.

מסכימה. בין אם מדובר במשתמשת אמיתיתדיאט ספרייט

ובין אם לא.

הכי חשוב שמי שקוראת תדע שנוכל להוות עבורה כאן מרחב ביטחון אישי ונשמח לתת לה כוחות. 

וואו איזו מדהימה ואמיצה את!!!סטודנטית אלופה

מאחלת לך רק טוב!!🫂❤️

וואו, בהצלחה רבההסטורי
יש משהו שמפריע לי ואשמח לשתףאנונימית:)

בעלי ואני ב"ה בזוגיות מהממת ואוהבת באמת.

היום קרה משהו שמפריע לי ואני מתלבטת אם אני מגזימה או שזה באמת מציק. בעלי סטודנט והלך ללמוד למבחן שלו עם מישהי מהלימודים, כדי שתשלים לו חומר שהפסיד במהלך החודשים האחרונים במילואים. זה עורר בי פתאום רגשות של קנאות מה הוא יישב עם בחורה לבד והיא תסביר לו? מה ואם הם יצחקו פתאום וכו... אני קנאית בהגזמה או שמה?

חחחח תודה

אם הם יהיו כמה שעות ביחדפשוט אני..

אז מן הסתם הם יצחקו, ידברו, יקשקשו... 

 

אם הוא לא לומד הוראה והוא לא מתכוון לעבוד בישיבה,

אז זה לא כל-כך שונה מאינספור פגישות שיהיו לו גם בעבודה.

 

(אני יודע שלא עניתי לשאלה שלך, רק הרחבתי אותה...)

טעיתי. הבנתי לא נכוןיעל מהדרום
אם זה מפריע לך-אז זה מפריע לך!*אשתו של בעלי*

אין נכון או לא נכון.

לאחת זה יפריע-וזה בסדר.

ולאחרת זה לא יפריע-וגם זה בסדר.

אבל אם זה מפריע לך,פשוט תגידי לו.

תשתפי אותו בתחושות שלך.

מסכימה...לומדת כעת
רק לא כדאי לעשות מזה עניין גדול מדישלג דאשתקד
כי זה בעצמו יכניס רעיונות, בפרט אם אתם באמת נשואים טריים.. 
אפשר להבין אותך. תחושות של זוג טרי טריאלישבע999

אצלה בבית או במקום ציבורי, כמו בספריה?


זה  טבעי שדברים כאלה מעוררים מחשבות ורגשות, במיוחד כשאתם זוג טרי והקשר עוד בבנייה והתגבשות. זה ממש לא משהו לחוש עליו אשמה או לחשוב שאת "מגזימה".


אבל כיוון שההקשר הוא נטו לימודים ולא בילוי חברתי נניח של קולגות מהעבודה ,  לצורך השלמת חומר חיוני שהוא הפסיד עקב המילואים – זוהי מטרה פרקטית, ברורה ומקצועית. זה לא "בילוי" או "יציאה".


אם הם אכן ישבו בספריה - זו התנהלות שגרתית ונורמלית של חבורות סטודנטים.  

אם בפעם הזו נפגשו בבית שלה, לגיטימי לבקש שלהבא ישבו במקום ציבורי  

כל הטעויות הלא פרקטיות התחילו ממטרה פרקטיתשוקו.
פרקטית מי שרוצה לשמור על עצמו על ביתו ועל הזוגיות יתרחק מאוד מאוד


גרוע והתחושה שלך נכונהזיויק
לדעתי זה שונה מעבודה מקצועית
אתה משתמש במילים קשותשלג דאשתקד

יש הרבה חברויות בלימודים ובעבודה שלא מתפתחות למקומות שהפנטזיות של כבודו הולכיהם אליהם.

זה לא הופך את זה לטוב או לרע, אלא בעיקר שצריך לדעת לשים דברים בפרופורציות ולהבא להציב גבולות (נניח, שבפעם הבאה ייפגשו אצלכם בבית, או שייפגש עם אחר/ת).

מחשבה פסימית מיידית או תגובה קיצונית יכולים להזיק מאוד, בין אם החשש מוצדק ובין אם לא.

הפריע לי שכתבתאדם פרו+

"הפנטזיות של כבודו"

זה לא מכובד.

אני רוצה למחות

זה בסדר שמפריע לךשלג דאשתקד
וממש לא מפריע לי שתמחה
הריני מוחהאדם פרו+
קיבלנו מסירת המודעה 🤗שלג דאשתקדאחרונה
זה באמת מורכבהסטורי

השאלה אם יש לו ברירה.

לי לא היה מפריע, אם מפריע לך תגידי לו בצורהאור123456
מכובדת ואני מקווה שהוא יכבד 
קשה לתת גבולות ברוריםהעני ממעש

אבל כמה נקודות ציון

א האם יש איסור ייחוד. אם כן אז זה פשוט אסור .

ב האם חד פעמי/ פעמים בודדות/ סדרה של שיעורים

ג האם יש רעשי רקע שיגבירו צניעות או שיגבירו קלות דעת

ד מה הסגנון של הסטודנטית המדוברת


הצלחה רבה 

אני ממש מבינה למה זה מפריעיעל מהדרום

לק"י


לא קשור לאם סומכים על בן הזוג או לא.


ובעיני, אם לך זה מפריע, הכי לגיטימי שתבקשי ממנו ללמוד עם גבר.

אולי לא הייתי באה בדרישה, אלא מבקשת ומקווה שייענה לי.

בעיניי אם הכרחימאמינה-בטוב

עדיף ללמוד בזום ביחד ולא פיזית ועוד יותר עדיף ללמוד עם גבר..

זה די פשוט ובסיסי

אפשרתהילה 3>

שיפריע לך

כדאי לשתף בזה❤️

אפשר להזמין ללמוד אצלכם אם אין אופציה טובה יותר עם מי להשלים..  או שילמדו בזום.

החשש מובןנפשי תערוג

יחד עם זאת, ראוי לסמוך עליו

ואם ממש קשה (לאו דווקא קשה לסמוך אלא קשה הסיטואציה)

אפשר להזמין אותה ללמוד אצלכם

 

 

אני לא אוהב להגיב לדברים כאלו מהסיבההמצפה לישועה

שצריל זהירות גדולה ב"לתת עצות" שחלילה לא יפגע בצורה כלשהי בשלום והאהבה בין איש לאישתו.

אז כל המטרה היא רק לתיקון ולכוונה טובה.

גמו שכתבו זה חייב להיות ברור שהגבולות ההלכתיים חייבים להישאר אחרת אין לזה שום היצר בלי קשר לנישואין בכלל.

והדבר השני והקריטי זו לא הנהגה טובה אני מאמין שהוא עושה את זה בתום לב וגם אותה סטודנטית שעוזרת לו.

אבל זה לא מומלץ כלל וכלל גם כשאין  שום ייחוד ומבחינת הלכתית יבשה הכל נעשה לפי ההלכה.

מהסיבה שזה יוצר קירבה בטח אם משובר במשהו של כמה פעמים.אי אפשר להיות לא אנושיים אי אפשר לשבת עם אדם ולא קצת לצחוק איתו להביע נחמדות וזה לא דבר רע אבל בהקשר הזה זה עלול חלילה להגיע למקומות שליילים ואיני מדבר מדמיונות אלא מסיםורים ששמעתי ומתלמידי חכמים מאוד מתונים ומחוברים לחיים שגם הם אומרים את הדברים הללו.


זה מעבר להרגשה האישית זו הנהגה לא נכונה...

העולם היום הפך להיות מכיל וכל דבר כמו מה שכתבתי נשמע שמפגש בים איש לאישה הוא מלא ביצרים ותאוות.

אבל זו בכלל לא הכוונה שלי.

אנחנו בני אדם בריאים עם רגשות וכל פגישה מסוג כזו היא סוג של חוויה וחוויה היא דבר מקרב.

וזה לא משנה עבודה לימודעם וכד' צריל שיהיו גבולות ברורים

בסגנון הדיבור והתוכן.גם במקום של עבודה זה לא דבר נכון שאיש או אישה ידברו על אה ועל דא או יצחקו אחד עם השני...

זו האמת וזו דרכה של תורה

ברור לי שהרבה מאיתנו לא עושים את זה ממקום רע פשוט העולם הפך להיות מכיל כביכול ונותן לגיטמציה לערבוב הזה.

*אני ממש לא חושב שצריך שלא יהיה שום מפגש בין נשים לגברים.

אבל אני כן מתנגד שבתוך המפגשים האלו יכנסו ערכים,אמונות,תחביבים, חווית וכד' בין גברים לנשים(אא"כ המטרה שלהם להכיר ולהתחתן).

ודרך אגב אני בטוח שהוא ממש צדיק וטוב וממש אוהב את אשתו ובכלל לא חושב על הנ"ל.

אבל כמו שכתבתי זה לא דבר טוב ונכון.


הדרך הכי טובה לדעת אם זה תקיןמישהי נשואה

לשאול אותו

אם הפוך הוא היה מסכים שתשבי עם סטודנט

חזק שלךזיויק
לא הייתי עושה את זהשלג דאשתקד

זה בהחלט יצירתי, אבל אם מדובר בזוג צעיר, עדיף כמה שפחות להתבחבש בזה. כל העיסוק בזה רק מעלה רעיונות ויוצר טינות., ולצערי מדברים שאני מכיר, אנשים (בעיקר נשים!!!) מצטלקים מזה מאוד קשה, ונישואים מאוד יפים יכולים להיהרס על ידי שיחות על "אהה נהנית לגבר איתה", "מה יש לה שאין לי", "וואלה בטח בדקה וחצי שיש לך בערב אתה בטח מגשים איתה פנטזיות". זה פשוט חבל ומסוכן (גם אם זה לא גורם ח"ו לגירושין, זה גורם לפירוד בלב וטינות וכאב).

שפשוט תגיד לו שלהבא אם רוצים אז או עם גבר או בבית שלהם כשהיא נמצאת.

אמנם להתבחבש בזהמישהי נשואה

יכול ליצור יותר מידי התעסקות בעניין

אם זה באמת לא עניין גדול

אז שלא ייפגש עם הסטודנטית.

זה יכולה להיות שיחה קצרה

שאשתו פשוט תגיד לו

תשמע זה מפריע לי....

אני ממש אשמח אם תמצא סטודנט ללמוד איתו במקומה.

אם זה מקובל על בעלה אז הכל סבבה



שוב כל אחד והסטנדרטים שלו

אני מכירה מישהו שכן למד עם סטודנטיות כי לא היתה ברירה בפקולטה הספציפית שבה הוא למד

אולי לא היו מספיק סטודנטים...

הוא אשר אמרתישלג דאשתקד

פשוט להגעד לא, או לתת גבולות כלשהם שמקובלים עליה.

אבל חהתחיל לדון איתו איך הוא היה מרגיש ומה דעתו אם וכאשר ולמה ושמה, זה מתכון למשבר בזוגיות.

כן מה שאני הצעתי מכיל התנצחותמישהי נשואה
קודם כל זה מאד טבעי שככה תרגישיאליפ
למרות שסביר שכלום לא קרה וגם לא יקרה אני בהחלט מבין למה את חוששת. אני חושב שנכון שתבקשי שלכתחילה ימצא סטודנט זכר או לכל הפחות יצרף עוד סטודנט ללימוד משותף.
זה תלויוהנה חלום

יכול להיות שאני שטחי ופרימיטיבי אבל אגיד לך בכנות:

אם היא בחורה יפה - יש לך על מה להיות מוטרד.

אם היא מכוערת, אין מה לדאוג.

לא נכון, ממש לא נכוןהסטורי
אדם ששומר על עצמו, ישמור בכל מקרה וישיבה משותפת סביב עניין משותף לאורך שעות, עלולה ליצור קירוב דעת. זה טבע העולם.
יופי זה גם עניין של טעם אישייעל מהדרום

לק"י


ואני גם לא מסכימה איתך.

אגלה לך סוד קטן...פשוט אני..

גם מכוערות מתחתנות,

גם מכוערות נמצאות בזוגיות מאושרת,

גם מכוערות יכולות לבגוד,

גם מכוערות יכולות להיות מאהבות...

גם אני לא מסכימה לגבי זהמישהי נשואה

במצב של חוסר בבית

לא מדברת על זאת שפתחה את השרשור

חלילה

כי היא אמרה שיש להם זוגיות יפה ברוך ה'

אבל במצב שחסר בבית

בקלות אפשר להיסחף

עזרת הפורום שוב בעניין רכב 7 מקומותlizi

מישהו מכיר מניסיון ויודע להמליץ בין טיוטה היילנדר לבנם קיה סורנטו

שניהם חצי היברידיים, 7 מקומות

לשימוש עירוני


תודה 🙏 

אשכרה עברו 5 שנים מאז? לא יאומן. עברנו מגפה עולמיתדי שרוט

ומלחמת קיום מאז. יש צורך בעוד אחד כזה? פעם הייתי מצחיק.


 

יאללה בואו נצחק קצת על עצמנו. מקווה שאצליח להעלות חיוך - נשואים טריים

 

עוד אחד דחוף ממשלאחדשה
אמאל'ה הזמן טסססספשוט אני..

וכן, פעם היית מאוד מצחיק 😝

אבל גם היום ❤️

וואו אני ממש זוכרת את השרשור הזהנגמרו לי השמות
כמה צחקתי, זה באמת ענק! 😂
וואו זה לבכות 🤣🤣אונמר
איך עושים כזה? אם אני רוצה לעשות עליו מילים אחרות.מישהי נשואה
??
גם אני אשמח לדעת אחרי שאת מגלהלחוח
יש כל מיני תוכנות של כתוביותאפרסקהאחרונה
אחריות הורית לוקה בחסרלביטה

מה אפשר לעשות כשהאחריות ההורית של ההורה השני לוקה בחסר?

אסביר,

הוא איש טוב ואבא טוב.

לא משנה המצב בינינו, הוא לא רלוונטי.

מתייחסת רק להתנהגות שלו כהורה.


כשהילדים בבית איתו, יש כאוס.

הוא לא מחזיק. לא מקפיד על דברים שצריכים להיות בשגרה.

הכל מרגיש כמו אווירת עלא באב עלא.

חוזרת למגבות על הספה, בגדים מלוכלכים על הרצפה שני ס"מ מהסל, וילדים חצופים ומשתוללים שצריך פלוגה כדי להרגיע אותם.  


כשהילדים איתי, יש רוגע והרמוניה.

מקפידה איתם על חוקים, סדר, זמנים.

הכל ברוגע ושלווה. אין חיכוכים. כל אחד תופס את הפינה שלו ויש אווירה של קסם בבית.

עד שהוא נכנס הביתה.

הילדים פשוט מריחים את הפשרנות שלו לדעתי.

על הכל הוא מוותר.

מעניש, ומוותר. מאיים. לא מקיים שיח.

עכשיו, כמובן שאני לא מושלמת. אבל מפה ועד הורה שהילדים איתו בכאוס מוחלט יש פער רציני.


פרקטית, להיות הורה 24/7 מבחינתי לא אופציונלי.

אני גם ככה איתם המון שעות לבד. באהבה ושמחה.

ויש לי כמובן דברים שאני מחויבת אליהם מול עצמי.

מעבר לעובדה שאם אתמסר ככה, בוודאות אשחק עד היסוד.


ניסיתי לומר לו, לרמוז, לבקש על דברים ספציפיים.

עדיין הכל נותר על כנו.

מה כן אפשר לעשות? 

מבינה אבלמקלדתי פתח

מה שמתואר לא מבטא חוסר אחריות הורית. לא נשמע שמדובר במשהו מסכן את הילד או חוסר דרגה למשהו בסיסי. בגדים על הרצפה ומגבות מפוזרות? זה אומר שקילח אותם/דאג שיתקלחו?

זה מעצבן בטירוף, אני יודעת וגם אצלינו ככה. אבל לא מעיד על כלום.

לגבי גבולות, גם כאן זה נתון לדיון, אבל לא נשמע משהו אקוטי או חריג. 

ערב נשים - המלצותתתטליולה

מחפשת המלצה לסדנה לערב נשים בקהילה❤️

לא סדנה יקרה! לא קשירת מטפחות.


תודה!!

אני אוהבת סדנאות יצירה קלותיעל מהדרום
לק"י


מניחה שיש במגוון מחירים, ואולי אפשר להכין ערכות ולהכין בלי הדרכה.


הכיף מבחינתי בזה שאפשר לפטפט תוך כדי.

מה זה יקרה?לאחדשה

כמה אתן מוכנות להשקיע פר משתתפת?
ואם לא דחוף לכן מפעילה מבחוץ אפשר סדנת DIY פשוטה יש מלא אופציות

איזה איזור בארץ?סוף טוב

עיצוב שוקולד לפרלינים

ציור בקפה


יש לי המלצות..

ערכות של צביעהמקלדתי פתחאחרונה

תלוי מי הקבוצה, כל אחת לוקחת הביתה או משהו שיוצר קולז

לרב זה על קנווס, עם מדבקה צובעים ומסירחם את המדבקה אז יוצא לכולן יפה ..

אפשר להזמין דברים ספציפיים.


מחפשת רעיון למשהו כיף בחצי האחרון של חנוכהמתייעצת גירושין

בא לי לטוס או לעשות משהו ממש כיף אבל אין לי כרגע ויזה

יש מקום שאפשר לטוס אליו, בלי?

מה עוד אפשר לעשות גם לבד וגם זוגי בחנוכה?

יש לי רצף כייפי של ימים שאני יכולה לעשות בהם מה בא לי 👸

כל רעיון יתקבל בברכה, אני כבר אשקול.

למדינות באירופה, אין צורך בויזה. וממש קל עם כשרותאלישבע999

במדינות הגדולות

וגם קרוב מבחינת משך הטיסה.

יש גם את דובאי - לא הייתי שם עדיין ולא יודעת להמליץ 🙃

גם שם יש שפע של מסעדות כשרות

(חפשי בגוגל "מטיילים בכיפה"  אתר מעולה לתכנון נופש לדתיים) 

אילת;)ברגוע
אם את אוהבת את הקטעמשה

לכי לאיזו גבעה  או מקום דומה. מעניין אותך?

התכוונת שאין לך דרכון?פשוט אני..

אם אין לך דרכון, אז את יכולה לטוס מקסימום לאילת

או לעשות דרכון זמני בנתב"ג, אבל הוא עולה המון ובתוקף רק לחצי שנה.

 

אם יש לך דרכון, אז אפשר לטוס להמון מדינות גם בלי ויזה:

למדינות האיחוד האירופי ושנגן - פשוט עולים על טיסה עם דרכון ישראלי.

כנ"ל לאיחוד האמירויות.

לבריטניה וארצות הברית - צריך להוציא אישור ESTA מהאינטרנט, תהליך של כמה דקות ועוד יום-יומיים לקבלת תשובה. עדיף לעשות אותו ולקבל תשובה חיובית *לפני* רכישת הכרטיסים כדי למנוע עוגמת נפש.

וואו תודה היה כיף נורא, נהנינו מאדדמתייעצת גירושין
תשתפי אותנו מה עשית והיה כזה כייף?אלישבע999אחרונה
נר איש וביתו ✨🏡נגמרו לי השמות

נר איש וביתו

דווקא בחג הזה, חג החנוכה, כשאנחנו מוצאים עצמינו מארחים או מתארחים,

מוקפים בסביבת המון אנשים, משפחה, חברים

דווקא אז חשוב שנזכור את הבסיס שלנו.

שנר איש וביתו.

"ואישתו היא ביתו"

איש ואישתו.

בבית.

פנימה.

כשטוב לנו יחד - מי יכול עלינו

רק מהתנועה *הזו*, מבפנים - החוצה - רק כך נוכל להתעלות.

נתרכז בביתנו פנימה.

נמצא את הכמה רגעים בין לבין, ניצור אותם, ניזום אותם, 

נעלה אותם לראש סדרי העדיפויות, מעל הכל.

גם במחיר "ביטול" מפגש משפחתי כזה או אחר,

גם במחיר אחר.

כמה שנצטרך.

עד שנרגיש שאנו מלאים.

וממילא בהתמלאות ובטוב שלנו - נוכל להיות עוד יותר בטוב ועוד יותר להשפיע גם החוצה.

 

נר ה' נשמת אדם

ה', הקב"ה -

אתה שאמרת שתמחה את שמך מעל המים כדי להשכין שלום בין איש לאשתו

שימכר ספר תורה ובלבד שיהיה שלום בית בין איש לאישתו

ששמך שלום וכמה חשוב השלום. ובראש ובראשונה בין איש לאשתו.

 

נשמת אדם -

נשמה שנתת בי טהורה היא.

ונשמה שנתת באשתי טהורה היא.

ונשמה שנתת בבעלי טהורה היא.

טהורים הם.

כוונותיה של אישתי טהורות הן, נשמתה טהורה היא, גם אם בטעות פגעה בי.

כוונותיו של בעלי טהורות הן, נשמתו טהורה היא, גם אם בטעות פגע בי.
 

וכל עוד הנר דולק אפשר עוד לתקן

כוונותיהם טהורות.

וגם אם מעשיהם לעיתים לא מיטיבים - נלמדם איך.

נלמד גם אנחנו יחד.

נלבן. נברר. נתקרב.

נגדל מזה. נתעצם.

 

נזכור שמי שאמר "ו*כל* זה אינו שווה לי" - היה המן הרשע,

בעוד מרדכי היהודי מלמדנו כי הוא "רצוי *לרוב* אחיו".

והרוב טוב.

ולא צריך לחפש את ה"כל".

נדבק ברוב. ברוב הטוב.

נגדיל אותו.

נמשיך ללמוד אחד את השנייה.

נמשיך ללמוד את עצמינו.

"מוסיף והולך"

נמשיך להוסיף לטוב הזה, כל פעם עוד ועוד

עוד תובנה,

עוד קירבה,

עוד אהבה,

עוד כלים,

עוד תקשורת,

עוד גדילה זוגית ואישית.

 

8 נרות 

8 - מעל הטבע.

נס.

ימים של ניסים, הלל והודיה.

*מעל* הטבע.

וה' מוחה שמו *מעל* המים כדי להשכין שלום בין איש לאישתו

וגם אנחנו, נתבונן *מעל*.

נתבונן ב*מבט על* על הסיטואציה הזוגית שלנו

מה היה שם?

היינו בריב? ריב נוראי? ריחוק איום? מצאתי את עצמי חווה קושי עצום? תסכול עמוק וחוסר אונים?

ואם אני מסתכל/ת במבט על, מה אני רואה?

מה *בעלי* הרגיש וחשב שם?

מה *אשתי* הרגישה וחוותה שם?

 

"לא טוב היות האדם לבדו" -

לא טוב לו לאדם כאשר הוא לבוד, דבוק, גב אל גב

"אעשה לו עזר כנגדו" -

כנגד, מול, מציאות של פנים מול פנים.

מציאות שרואים גם את ה"פנים" - אראה את הפנים של בעלי, אראה גם את הבפנים של בעלי, את הנשמה שלו - וזו תהיה מציאות מתוקנת שתוכל לקרב עוד ביננו.

מציאות בה אראה את הפנים של אשתי, את הבפנים שלה, את הנשמה שלה - היא מציאות מתוקנת שתוכל לקרב עוד ביננו.

 

המבט על הזה,

מעל,

יכול ליצור גם אצלנו מעל הטבע.

מעל הטבע האנושי שלנו.

להתגבר.

להתגדל.

להרחיב את כוחות הנפש שלנו.

לעלות מעלה מעלה.

להביט גם מעלה. לקב"ה. שהכל מאיתו. והוא משרה שכינתו ביננו.

ללמוד ממנו ולהביט גם אנחנו מעל הסיטואציה, מעל הפגיעות שלנו, 

לנסות לראות *גם* את הצד השני (גם ולא רק, לא לבטל את עצמינו חלילה, לא להתכחש לרגשות שלנו חלילה, אלא להיפך - להכיר בהם. לתת להם מקום. להבין אותם. לעומק.

ובהמשך נוכל גם לתווך ולתקשר זאת *נכון* לבן/בת זוגנו)

לנסות לראות מה עובר ועבר שם במחשבתו, ברגשותיו, בנשמתו?

 

ולעיתם דווקא *מתוך הקושי*, מתוך הקושי הכי הכי עצום אפילו -

מ-קץ

עת צרה היא ליעקב ו*ממנה* יוושע -

וגם אם הכי חשוך וקשה - עלות השחר עוד תגיע. וקרובה מאין כמותה.

ודווקא מתוך החושך הכי גדול - נדליק את האור. 

בלב שלנו.

בלב של החצי השני שלנו.

נראה גם את האור שבו/בה.

את כל הטוב שבו/בה.

נבין מתוך עוצמות הכאב במבט על מה היה כאן בעצם,

מה הוביל לכך,

מה אני הכי הייתי צריך שם?

מה אשתי הכי הייתה צריכה שם?

 

לכן נזכור -

כשאנחנו במשבר - זו הזדמנות נדירה ועמוקה בשבילנו לתקן.
לתקן את עצמנו.
לתקן את החיים שלנו.
לתקן מה ששבור לנו בחיים האלה.

כשאנחנו נמצאים במשבר -
יש לנו גם הזדמנות נדירה להיות "משבירים לעצמנו"
כמו יוסף הצדיק, שהיה המשביר במצרים,
בזכותו לכל העם היה מזון ויכולת קיום ל7 שנים שלמות.

גם אנחנו -
אם נשכיל להבין מה המשבר הזה שאנו חווים אומר לנו?
מה הוא אומר עלינו?
מה הוא אומר על המקום שאנו נמצאים בחיים?
מה בו כואב לנו הכי הרבה?
מה הוא גורם לנו לחשוב, להרגיש ולרצות הכי הרבה?
אם נענה לעצמנו על כל אלה -
נוכל לזכות ולהיות המשבירים של עצמנו.
לגרום לנו להיות ניזונים יותר,
להיות חיים יותר,
להיות שלמים יותר
להיות מרוצים יותר.

כשאנחנו נמצאים במשבר - 
ניתן לנו "שובר" במתנה.
כן,
לפעמים
המשבר הוא מתנה.
כי בלעדיו לא היינו עוצרים רגע להסתכל בחיים שלנו.
לראות איפה כואב, איפה קשה,
איפה רע,
מה צריך לתקן,
מה לא הולך אפילו שניסינו בכוח זמן רב,
מה דרוש תיקון לשבר הזה.

קיבלנו שובר חינם להזדמנות חד פעמית להפוך את החיים שלנו למשהו טוב יותר.

 

כשיש משבר,
אפשר לקחת את המשבר הזה,
להתעלם, לכאוב ולבכות ולא באמת לשנות משהו בחיים שלנו.

אבל אפשר גם אחרת.

אפשר גם לתקן את השבור.
אפשר גם לזכות בשובר מתנה להתבוננות מעמיקה על החיים שלנו.
אפשר גם ללמוד ממנו ובזכותו להיות המשבירים הראשיים של עצמנו.
"המשביר לצרכן"
וה"צרכן" הזה הוא אני. לי אני צריך להיות המשביר.

 

נר החיים

הנר שמסמל את החיים, "נר ה' נשמת אדם",

והטומאה - מסמלת היא את היעדר החיים.

"טמא" משורש א.ט.ם - אטום - היעדר חיים.

ביצית שיכלה להיות מופרית אך לא הופרתה - תגיע הוסת ותהיה כאן מציאות של היעדר חיים = טומאה.

תינוק שיצא לאוויר העולם וכבר איננו בתוך גופה של אימו - יש כאן מציאות של היעדר חיים בתוך הגוף = טומאה.

אדם שהתקרב למת, נגע במת - יש כאן מציאות של היעדר חיים = טומאה.

הטומאה היא היעדר החיים.

וכאשר אני עם אשתי/בעלי אני רואה חיים.

"ראה חיים עם האישה אשר אהבת"

איתה, ורק איתה אני אראה חיים.

איתו, ורק איתו אני אראה חיים.

ואם חלילה אפזול הצידה ולא אהיה בבלעדיות ונאמנות לאשתי/לבעלי - כאן יש טומאה. כאן יש היעדר חיים. כאן אראה מר. 

כאן היוונים רוצים להשכיחם מחוקי תורתך, לטמא את הקדוש לנו, להכניס עבודה זרה בליבנו.

נתחזק בחיים.

בשלמות.

בשלום.

בבלעדיות.

"ראה חיים עם האישה אשר אהבת" - נשואים טריים

 

רק איתה, עם אשתך, אתה יכול לראות *חיים*

 

רק לה, לאשתך, תשמור את האהבה שלך.

רק עבורה, עבור אשתך תהיה הגיבור שלה.

תהיה גבר. וגיבור. שלה. ועבורה.

לא לחפש להיות גיבור של אישה רנדומלית, אלא של אשתך.

לא לחפש לעזור ולסייע על חשבון הבית פנימה.

להשקיע את כל הטוב הענק הזה שבך – באשתך.

להסתכל *לה* בעיניים

לשמח *אותה*

להצחיק אותה

לפלרטט איתה

לכתוב לה מכתבים או הודעות משמחות במהלך היום

לשלוח לה אימוג'ים אוהבים

לראות מה קשה *לה*, מה אתה יכול לעשות עבורה? במה אתה יכול לעזור לה?

לראות עוד את כל הטוב הגדול הזה *בה*, במי שכרתת איתה ברית עולם.

 

אין לך דבר יותר יפה ושלם ואהוב ומדהים מהאהבה הזו בינך לבין אשתך.

אין שום דבר שיכול להתחרות בזה.

זה *באמת* הדבר הכי יפה ומדהים שקיים בעולם.

כמה יופי וטוב אתם יכולים לחוות!

אילו עוצמות של קירבה ואהבה ואושר יש בכוחכם לחוות! מרגש ומפעים עד כמה!

כמה היופי והטוב הזה יעשו לך טוב, לאשתך טוב, לילדים שלכם טוב, לקב"ה נחת גדולה, לעולם כולו טוב עצום.

 

-----------

 

"שמעי בת וראי והטי אוזנך" ושכחי כל עבודה זרה שבלב וכל גבר זר שאינו בעלך

והטי אוזנך וליבך לאישך שלך.

תהיי האישה שלו, ורק שלו.

שמרי את יופייך, את צחוקך, את ליבך רק לו.

ראי חיים ואהבה יחד איתו

כל כבודך בת מלך – רכזי פנימה, פנימה אל תוך ביתך, פנימה אל אישך.

השקיעי את כל הטוב הזה שנקרא את – בו.

להביט בו בעיניים

לשמח אותו

לצחוק איתו

להעריך ולתמוך בו

לאהוב אותו.

אין לך דבר יותר יפה ושלם ואהוב ומדהים מהאהבה הזו בינך לבין אישך.

אין שום דבר שיכול להתחרות בזה.

זה *באמת* הדבר הכי יפה ומדהים שקיים בעולם.

כמה יופי וטוב אתם יכולים לחוות!

אילו עוצמות של קירבה ואהבה ואושר יש בכוחכם לחוות! מרגש ומפעים עד כמה!

כמה היופי והטוב הזה יעשו לך טוב, לבעלך טוב, לילדים שלכם טוב, לקב"ה נחת גדולה, לעולם כולו טוב עצום.

אם מישהו רוצה גרסה מקוצרת פשוט אני..

הטקסט מדגיש את רעיון “נר איש וביתו”: חנוכה הוא זמן לחזור לבסיס הזוגי – איש ואשתו, פנימה אל הבית והקשר. מתוך חיזוק השלום, הקרבה והתקשורת בבית, ניתן להשפיע גם החוצה. הוא קורא לראות את בן/בת הזוג במבט על, מתוך הכרה בטוהר הנשמה והכוונות, גם כשיש פגיעה או משבר, ולזכור שדווקא הקושי הוא הזדמנות לצמיחה, תיקון והעמקת האהבה.

 

עוד מודגשת החשיבות של בלעדיות, נאמנות והשקעה רגשית בקשר הזוגי: לראות חיים רק עם בן/בת הזוג, להשקיע בהם את כל הטוב, החיבה, העזרה והשמחה, ולא לפזר את הכוחות החוצה. אהבה זוגית מתוקנת מביאה טוב לשני בני הזוג, לילדים, ולעולם כולו – והיא האור האמיתי שנדליק, במיוחד בימי חנוכה.

 

(GPT)

יש את הגרסה של די שרוטדי שרוט
נר איש וביתו - תדליקו אחד את השני.
במשמעות החיובית של המילה זו אחלה גירסה נגמרו לי השמות
תודהנפשי תערוג
לצערי אני לא מצליח לקרוא את הגרסה הארוכה
מנפלאות הAIנגמרו לי השמות
ממש במקום להעסיק קצרנית... 😅
ואני רק אגיד ששווה לקרוא את הגרסה הארוכה...בארץ אהבתי

קיצור זה טוב בשביל להבין על מה כתבת. אבל זה לא מעביר את התוכן באמת.

וכתבת כל כך מהמם וחזק שהיה לי שווה לקרוא הכל...❤️❤️

תודה רבה יקרה ❤️ ממש משמח לשמוע ב"ה 🙏נגמרו לי השמותאחרונה

אני באמת חושבת שללב ולהבעה של כל אדם ישנה חשיבות ולא תמיד ניתן להעבירה בהכרח בקיצור או בתימצות או בבינה מלאכותית, 

וכי יש מקום לזרימה, לעומק, למהות ולכוונת הלב שבאים מתוך האדם כפי שהם באותו רגע.

וגם מבינה לגמרי מהצד השני שקשה לקרוא אורך ולא אפשרי פעמים רבות מבחינת זמן, פניות, כוח וכו'

לכן בהחלט טוב שכל אחד יעשה כפי ראות עיניו והעדפותיו


 

ושוב תודה יקרה על הפידבק והמילים הטובות, מחמם את הלב לשמוע שהדברים נגעו בך 🙏❤️

תודה על הגירסה המקוצרתהעני ממעש
(התודה לפשוט אני ולצ'אט גיפיטו😅)נגמרו לי השמות

אולי יעניין אותך