הלפ! בת 9 חודשים לא מוכנה שיאכילו אותה בכפית אמאלהLana423
מוכנה רק לבד - להחזיק ביד.
הבית נראה כמו שוק הכרמל בסוף היום. כולל הריח. היא זורקת על הרצפה ועושה לאוכל שעל הרצפה שלום, אני עוד שניה מתעלפת

המלצות לאוכל אצבעות שבאמת יש סיכוי שתאכל? עד אתמול עפה על חביתיות כאלה עם גבינה
מכינה לה גם מקלות בטטה.
מה עוד? ממש אהבתי לטחון ולהאכיל אותה ולדעת שאכלה הכל 🙈
ושהבית נקי 😝
מצויין. זה חלק חשוב בהתפתחות.מוריה
אבל בדיוק היה שרשור נקיון 😂Lana423
לא התעמקתי בו. 🤭מוריה
זה באמת שלב חשוב.
להרגיש מרקמים. ולהתעסק בהם.
ואפשר לתת לה ביד משהו ותוך כדי להאכיל.
מכירה אנשיםננה123
שקנו שעוונית ושמים באיזור של הכיסא. אחרי ארוחה מנקים אותה ובזה נגמר הסיפור.
אני בעצמי פשוט לומדת להכיל את הלכלוך ולאהוב אותו, אבל אולי הפיתרון שלהם יעזור לך...
כלומר, מתחת לכיסאננה123
וואו איזה רעיון! תודה!Lana423
אפשר גם מפת ניילון- וישר לפחרינת 23
בנוסף- תתני לה כפית אחת לשחק איתה ועם כפית אחרת תאכילי אותה במקביל.
שלי דורש את שתי הכפיות🤭פאף
פה היא לא מוכנה גם כפית בעצמה, לא מוכנה לראות כפיתLana423
אני נותנת לאכול בידטל..
ובמקביל מנסה להאכיל עם כפית.
לפעמים עובד...

וכן, בעיקר ללמוד להתמודד עם הלכלוך.
אחרי כמה חודשים זה עובר
)לא אמרתי כמה...)

)בגדולה כשחששתי שלא אוכלת מספיק אז פשוט הוספתי למטרנה דייסה ושלום על ישראל. ידעתי שהיא תקבל את כל מה שצריכה ותהיה שבעה ולא נלחצתי שהיא בעיקר פוררה ולא אכלה המון)
כם שלי הייתה ככה, כפרה עליה תני להלא מחוברת
אנחנו שמים את הכסא שלה על שעוונית כזאת וככה הרצפה לא מלכלכת, מנקה בסוף היום בחוץ עם הצינור.
שולחן מעבירה סמרטוט.
אבל שתדעי לך היום היא בת 1.3 ואוכלת ממש ממש יפה לבד עם כפית/מזלג.
איזה רעיון! תודה! מאיפה קנית שעוונית כזאת?Lana423
האמת שלקחתי ישן שלנו. ופשוט גזרתי לגודל שמתאים לנולא מחוברת
בדכ יש בטמבוריםפולשת לרגע**
די איזה כיף לכם..אמא לאוצר❤
אנחנו עדיין צריכים להאכיל אותה אוכל שאי אפשר לאכול בידיים..
ממש. זה פשוט משחררלא מחוברת
אבל עוד כמה חודשים היא בטוח תצליח. ואני בטוחה גם שהמטבח שלכם יותר נקי 🙈
וואו זה מוקדם!מחי
חח חיית בטוב עד עכשיו אצלי כולם ככה מההתחלהשבע בום
הכל אפשרי לתת לה
ירקות של מרק, אורז קוסקוס פתיתים חתיכות עוף קטנות פשטידות קציצות חביתה מקושקשת..לחם עם כל מיני , ירקות חיים -מלפפון,עגבניה..
פירות חתוכים
הכל בעצם..כמעט..
גם אצלי היא זורקת הרבהאביול
זה ויכוח קבוע עם חמותי. כי חמותי היא פדנטית וכל הזמן רודפת אחרי הלכלוכים. אני פשוט משתדלת לנקות בסוף הארוחה רחריה, כלומר להעביר מטאטא. זה מאוד מפתח אותם, לדעת לאכול לבד
גם לחמותי קשה עם זהעלמא22
אבל לומדת להתמודד עם זה.
רצתה ללמד אותה לאכול עם כפית בגיל ממש קטן (כמו שהיא לא מבינה למה אנחנו עדיין לא גומלים אותה מחיתולים🤦🏼‍♀️). כל הזמן אומרת שאצלה לא אכלו עם הידיים, רק עם כפית ומזלג
היא פשוט שכחה 😅לפניו ברננה!
מה שנקרא להדחיק
וואי זה שלב שעצמתי עינייםילד בכור
לא שהיום הוא אוכל כמו מלכת אנגליה אבל אין מה להשוות.. זה שלב חשוב בהתפתחות שלהם ושלב במידת הסבלנות שלנו
שמעה את הבקשה של המטפלת שלה🤭יעל מהדרום
תקשיבי לא רציתי סתם להגיד פה.. אבל אגיד בכל זאת חחLana423
נראה לי שזה בגלל שהמטפלת מנסה להאכיל אותה בכוח 🙈 (לא אלימות חלילה..) פשוט גם כשהיא מסמנת שלא רוצה, המטפלת מנסה לדחוף לה עם הכפית. אז ברור שלא תסכים לראות כפיות יותר 🙈
חמודה שהיא מסמנת שהיא לא רוצהיעל מהדרום
לק"י

מטפלת פולניה🙊
״מסמנת״ דוחפת לה את היד 😂Lana423
מצויין. תגידי לה לא לדחוף להאורוש3
את יכולה לתת לה כל מיני קציצות ולביבותפאף
קציצות טונה, לביבות גזר, זה רך, נוח לאכול ביד ורק קצת מפורר....
אצלי אני גם חותכת לחתיכות קטנות סתם אוכל (כמו עוף) והוא תופס עם היד ולפעמים חלק נכנס לפה
התפתחות תקינה. תני להאורוש3
וקחי בחשבון שחצי הולך לרצפה ולכל מקום. לא נורא.
אני הייתי נותנת לה שהיא תחזיקאין לי הסבר
אבל מחזיקה לה את היד ומכוונת את היד.
היא הסכימה לסידור הזה

הצעות למאכלים:
שניצלונים
צ'יפס
פנקייקים
מאפינס
פשטידות קטנות
ביצה מקושקשת
להלביש חצאית במקום סינראם מאושרת
זה מאד מגן על הבגדים,
והם יכולים לשחק במשחקים שיש להם ביד בלי לתפוס את הכפית
כמעט כל דבר שהוא לא טחון...אפונהאחרונה
הבן שלי בן שבעה חודשים, אוכל המון דברים לבד:
ירקות מהמרק
אנטיפסטי
קציצות/לביבות
עוף
דג
סלט ירקות
אבוקדו
ירקות חתוכים לרצועות
פירות כנ"ל
קטניות (אפונה, אורז, עדשים)
ביצה קשה
חביתה
במעון נותנים לו כריך, הייתי מעדיפה בלי גלוטן בגיל הזה.

עוד רעיונות שלא ניסיתי אבל אמורים לעבוד:
גבינה צהובה
טונה
זיתים (חצויים לאורך)


לא הכל נאכל, הרבה מגיע לרצפה. אבל ההיכרות עם הטעמים והמרקמים מאד מאד חשובה (מבחינתי זאת המטרה, הוא לא באמת זקוק לתוספת מוצקים מבחינה תזונתית בשלב הזה).
הבן שלי באמצע אבחון תקשורתאנונימית בהו"ל

לדעתי נגלה בסופו של דבר שיש לו בעיות תקשורת.

בעיות תקשורת זה בעצם אוטיזם?

 

ילד מתוק וחכם בן 6

לא תמיד מצליח לשחק יפה עם האחים שלו, מציק להם הרבה, לא כל כך מסתדר חברתית בגן.

 

אחד הקשיים העיקריים איתו כרגע זה שהוא שובר דברים. התחיל לפני פחות מחודש.

אין לי מושג אם זה אופייני לילדים עם בעיות תקשורת, אם זה מצביע על עוד בעיה.

הוא לא תמיד שובר אבל הוא שובר לפחות משהו אחד ביום, לפעמים יותר.

זה לא נראה בטעות. ועד עכשיו היה ילד מאוד אחראי ששומר על דברים.

 

המפגש הבא של האבחון יהיה רק עוד 3 שבועות

ובינתיים אנחנו אובדי עצות איך להתייחס אליו.

לכעוס שהוא שובר לא יעזור, להתעלם גם לא עוזר כי הוא ממשיך.

כל פעם שהוא שובר משהו אני אומרת לו שממש חבל כי עכשיו לא יהיה להם את המשחק הזה יותר ושעכשיו יילך ויזרוק את זה לפח.

כאמור, זה לא מרשים אותו והוא שובר שוב ושוב.

 

וגם ההצקות לאחים שלו בלתי נסבלות.

יש לי ילד אחד שהוא הכי שק חבטות שלו, הילד שצמוד אליו מתחתיו.

הוא ממש מתלונן לפעמים "הוא תמיד מרביץ לי ועושה לי כואב"


 

אבל הוא גם מתהפך בשנייה והופך למלאך.

אתן דוגמא מהשבוע, הוא הסתובב בבית וכל אח שהוא נתקל בו קיבל ממנו מכה, בעיטה, משיכה בחולצה כדי שיפןל.

כשראיתי שלא עוזר שכולם חטפו והוא ממשיך לסיבוב שני כשעוד לא הספקתי להרגיע את כולם מהסיבוב הראשון אז אמרתי לו שיעמוד לידי (הוא ממש מקשיב), הוא נעמד לידי ואז הרגעתי את אחים שלו ותוך כדי אחד מהם ביקש פלסטלינה. אז המתוק השובב שעומד לידי מיד אמר לו "בוא אני אביא לך, יש לי במגירה"

ותוך רגע מצאתי את עצמי בסיטואציה אחרת לחלוטין, הבן שלי יושב וכולם סביבו במעגל והוא מחלק פלסטלינה. הוא שואל כל אחד כמה הוא רוצה, נותן להם לבחור.

כאילו לפני רגע לא היה כלום.

 

ויש מצבים שלא יזעור כלןם והוא בתוך התקף של השתוללות והצקות שהדבר היחיד שעוזר זה לתפוס אותו, אני מחבקת אותו ואז הוא מרביץ לי, מנסה לנשוך, לירוק, ללקק, לצבוט.

ואז אין לי ברירה אלא לתפוס קצת יותר חזק כדי שלא יצליח להרביץ גם לי. ואז הוא בוכה קצת ומתאפס.

וכל כך כואב לי שזאת הדרך היחידה להרגיע את הילד שלי.

אני גם אומרת לו לפני "בוא תנסה להרגע לפני שאני אצטרך להחזיק אותך יותר חזק כי זה לא נעים לא לך ולא לי" אבל נראה שבאמת הוא לא מצליח לעצור.


 

אני לא יודעת למה אני כותבת כאן, אולי יהיה לכן רעיון איך לעזור לו להפסיק לשבור דברים (אין לי דברים שמיועדים לשבירה ולדעתי גם לא יעזור כי יסיים איתם ויעבור למשהו אחר)

וגם איך להתמודד עם ההצקות שלו, ממש כואב לי על האחים שלו שככה סובלים. וגם עליו, הוא כזה ילד מתוק וטוב, לא יודעת איך השתנה לי ככה.

אני לפעמים מסבירה להם שיש לו קושי ושאנחנו מחפשים דרכים לעזור לו ושיתפללו לה' שנמצא מהר את הדרך.

זה לא עניין אותואנונימית בהו"ל

הוא ביקש שנעשה טבלה ואם תהיה מלאה יקבל פרס

לא יודעת אם זה יצליח אבל ננסה

שאלה על צניעותילדה של אבא

מעסיק אותי הרבה..


איך אתם מסתדרות בקיץ עם להתלבש

שכל הרגל תהיה מכוסה (חצאית ארוכה/טיץ ארוך/גרביים)

וגם שהפתח של הצוואר יהיה סגור (ששתי העצמות הבולטות יהיו מכוסות)

בלי להוסיף השלמות (שמוסיפות הרבה חום וזיעה..)

גם אצל המעצבות הדתיות אין בגדים כאלה😕


ואם מישהי מכירה פסק הלכה אחר אשמח לשמוע!

היום ישחדשה_פה

בחנויות חרדיות מלא בגדים שלא צריך תוספות בכלל...

ומבדים נוחים

אני קונה שמלות ארוכות עם שרוולים ארוכיםאמונה :)

שזה שני דברים שאפשר למצוא בד"כ

ואז לוקחת לתופרת שתסגור בצוואר...

או קונה בשיין, יש שם שמלות ממש צנועות

וגרבי ניילון דקות, זה הכי פחות חם (למרות שפחות מ60-70 דנייר נקרע בשניות)

אשרייך צדיקה!!

זה באמת קשה...מתואמת

אני מעדיפה סרפן וחולצת בסיס מבד נעים, מרגיש לי הכי מאוורר ככה. ומעדיפה סרפן ארוך, כדי שאוכל לגרוב גרביים קצרים יחסית (אני משתדלת שהרגל תהיה מכוסה תמיד).

וכשחוזרת מבחוץ בדרך כלל מחליפה בגדים


(בקשר לפסקי הלכה שאומרים אחרת - נראה לי שנכון לדבוק באותו רב/סגנון פסיקה בכל ההלכות, ולא לשנות פסיקה כשזה מגיע לנושא הצניעות...)

לגבי הפתח-באתי מפעם

יש בגדים שאפשר להוסיף להם סיכה שנראית כמו כפתור, וזה סוגר. ראיתי חברה שקנתה בכמה גרושים בשיין, נראה ממש מתאים ומסתדר עם הבגד, היא אמרה שאפילו לא מורידה את הסיכה בכביסה, פשוט נשאר שם תפוס בבגד.  

חצאית ארוכהשלומית.

זה לא כזה בעיה ( בהנחה שאת מתחברת לסגנון) כי יש חצאיות מבד ממש מאוורר ואז לא צריך גרביים ( אם את לא מקפידה שכף הרגל תהיה מכוסה)


פתח צוואר קצת יותר קשה למצוא אבל כן יש.

ואולי דווקא יותר בחנויות כלליות כאלה מאשר אצל מעצבות

בחנויות החרדיות יש שפעממשיכה לחלום

לא צריך מאמץ בכלל

החולצה מגיעה לאן שצריך

גם החצאית

שום השלמה

אשמח לשמות של חנויות ובמחירים סביביםדיאט ספרייט
כשיוצא לי להסתובב בבני ברק, אני פוגשת רק שמלות צנועות, מלאות בדים יוקרתיים במינימום 600 ש"ח, או חנויות פושטיות על רבי עקיבא או ז'בוטינסקי, עם מידות בסיסיות (אני מידה שופעת) ודורשות השלמות.
ניסיתי לחפש חולצות קיץ בחנויות חרדיותעדיין טרייה
הכל שם סריגים דקים לא הבנתי איך זה קולקציית קיץ...
נכון הרבה סריגיםשואלת12אחרונה
זה בהחלט מאתגרהמקורית

החום הזה. ממש..

אני תמיד שמה גרביונים שלמים

לגבי חולצות - אני שמה חולצות קלילות מכותנה שהן רחבות . יש כאלה שלא צריך איתן

תסתכלי באתרים כמו c style ודומיהם

אני באופן אישי קונה הרבה בשיין

ואני כן שמה משו מתחת האמת הרבה פעמים אבל בגלל שאני אוהבת חולצות בסגנון מסוים שהוא יותר רחב ויותר פתוח, אז גופיית בסיס מתחת זורם לי באופן אישי

מתלבשת צנועדיאט ספרייט

עם השלמות

שונאת את עצמי

מקללת את עצמי שיצאתי בגלל החוצה

ובכל פעם אומרת שזו הפעם האחרונה שאני מתלבשת ככה

לא קרה

איך את שורדת????שירה_11
זה בלתי אפשרי ככה
גם אניהשם שלי

לובשת בדרך כלל חולצה, חולצת בסיס וגופיה.

חצאית ארוכה וגרביים.

זה לא מאוד מפריע לי, וזה מה שאני רגילה.

אני גרה באזור חם, אבל בלי לחות.

ואני יחסית לא מזיעה הרבה.

למה צריךבתאל1
גופיה אם יש לך גם חולצת בסיס? 
לא צריךהשם שלי
זה מה שהתרגלתי ללבוש כשהייתי ילדה. (בלי חולצת בסיס).

בהנקה זה נח, כי אני מרימה את החולצה ומורידה את הגופה, ואז הכל מסביב נשאר מכוסה.


ובגלל שאני רזה, ולפעמים החצאית קצת גדולה עלי, אני צריכה משהו להכניס לתוך החצאית.

בפניםSeven

חצאית ארוכה זה די אורירי במיוחד אם זה לא סאטן

חולצה אני קונה פשוטות תכותנה הדקות עם שרוול ארוך זה ממש יפה (לא צמוד קצת אוברסייז כזה) או טטרה

אם צריך טיםה יותר כיסוי מרפק אני שמה שרוולון

סגירת פתח צוואר עם סיכת ביטחון מהצד הפנימי ככה שלא רואים

וזהו

נסיון הדורשירה_11

וכמו שאת אומרת גם בחנויות של דתיות לא הכל צנוע 

ואצל חרדים אני לא מוצאת זה לא הסגנון שלי.

 

כשאני שמה חצאית ארוכה או מידי אני לא שמה גרביים. 

רוב החולצות אני קונה בסי סטייל פתח צוואר סגור אבל שרוולים זה בעיה, הם כל כך רחבים את מרימה יד רואים לך הכל.

 

וחצאיות בדרך כלל אני לובשת רחב.

 

לגבי שרווליםשמיכת פוך

אני גם קניתי חולצות אוברסייז מסי סטייל והם קצרים בשבילי (אני הולכת עם שרוולים שמכסים את המרפק) אז הזמנתי מאליאקפרס שרוולים שנראים כמו גרביים לידיים. עולה כ10 שח בערך..

לקחתי תחרה בכמה צבעים של החולצות שיש לי  וזה מגניב ממש .... אפילו יותר יפה מללכת בלי.

אם תרצו קישור אעלה בשמחה...

אשמח לקישורבתאל1
עוקבת לקישור אחת כמוני
מצ''בשמיכת פוך

הנה משהו שמצאתי עכשיו ב-AliExpress:

שרוולים איסמליים מודאלי תחרה כפפות תחרה זרועות מתיחה מתיחה כיסוי סלאם שרוולים overlam abaya חיג 'אב האיסלאם שרוולים איסמתיים כיסוי חדש

שרוולים איסמליים מודאלי תחרה כפפות תחרה זרועות מתיחה מתיחה כיסוי סלאם שרוולים overlam abaya חיג 'אב האיסלאם שרוולים איסמתיים כיסוי חדש

הזמנתי גם את זה עדיין לא הגיע.. אז לא יודעת מה האישמיכת פוך

הנה משהו שמצאתי עכשיו ב-AliExpress:

שרוולי זרוע להגנה מפני השמש לנשים, שרוולים דמויי תחרה לכיסוי קעקועים, שרוולים נושמים מבד רשת לחסימת קרינת השמש

שרוולי זרוע להגנה מפני השמש לנשים, שרוולים דמויי תחרה לכיסוי קעקועים, שרוולים נושמים מבד רשת לחסימת קרינת השמש

פתח צווארעוד מעט פסח

אני אוהבת לסגור עם חצי גופיה. לי לא כל כך מפריע (אבל אני לא גרה באזור הלחות... כשאני עוברת באזור המרכז גם אני סובלת).

ראיתי לאחרונה סטייליסטית דתייה שהמליצה על דבק דו צדדי מיוחד שאפשר להדביק איתו חולצות מכופתרות, אם אין כפתור עליון (או חולצות עם פתח וי קטן כזה רק כמחשוף).

לא ניסיתי ואין לי קישור, אבל היא כתבה שזה עולה 5 ש''ח בשיין.

הפתח צוואר באמת מעצבןאורי8
אני הולכת עם חצאיות ארוכות מאווררות ואז לא שמה גרבים. קונה רק חולצות או שמלות שלא צריכות חולצת בסיס. גופית בסיס,אני מוכנה לשים.  ממה שראיתינרק בקמליון יש חולצות ושמלות שסגורות בצואר ברמה שאין צורך גם בגופיה . ויש לי כמה דברים שלהם. החנויות החרדיות בדרך כלל לא רלוונטיות לי , כמעט ולא מוצאת שם דברים שאני אוהבת.
מנסה לענותבתאל1

בגדול- חם. אין מה לעשות.

ללבוש כמה שפחות בגדים ניילוניים...

חצאית- הרבה יותר נעים חצאית ארוכה מאשר חצאית וגרביים...אז מנסה למצוא כאלה, לא מבד חם כמובן...

אם אין לי אז גרבי ברך הניילון האלה...אין ברירה.

טייץ לא מסוגלת בקיץ אין מצב.

לגבי חולצה- אני שמה גופיה סגורה מתחת לחולצה... אין לי חולצה עם מפתח סגור ככ.. וסהכ זה נעים כי זה סופג את הזיעה..  

יש אפשרות לקנות צווארון מחויטשמיכת פוך

לובשים את זה מתחת לבגד ואת לא צריכה ללבוש שכבות.

אני קניתי מאליאקפרס וממש מרוצה.. אם תרצי קישור אעלה לך בשמחה...

מצרפת קישור לצווארון - מומלץ במקום ללבוש חולצת בסישמיכת פוך

הנה משהו שמצאתי עכשיו ב-AliExpress:

נשים כותנה תחרה מזויפת צווארון חולצה וינטאג' צווארון חולצה מזויפת צווארון לפל חולצה עליונה אביזרי לבוש לנשים

נשים כותנה תחרה מזויפת צווארון חולצה וינטאג' צווארון חולצה מזויפת צווארון לפל חולצה עליונה אביזרי לבוש לנשים

מדוכאת..התינוקת לא עולה מספיק0544

בת חמישה חודשים 

כולם פה היו קטנים ובטיפת חלב אמרו שלא עולים מספיק

אבל זה כל פעם קשה לי מחדש

אני רק מניקה..

בהתחלה בה עלתה סבבה. ואז התלוננו בגיל חודשיים וחצי כזה שהיא לא עולה מספיק, והעקומה לא עולה..

בחודש האחרון היה השיא עלתה 130 גרם בחודש ו4 ימים

נולדה 2.930 עכשיו שוקלת 4.880

היא כל הזמן איתי בלילה גם יונקת בשכיבה...

מתפתחת מהמם ב"ה מתגלגלת וזוחלת קצת קדימה 

ב"ה מאד תקשורתית

הלכתי לרופאה. היתה כזאץ בוקית. יאללה תוספות ונראה אם היא עולה לשלול דברים אחרים , לא הקשיבה לכלום ...

ממש לא רוצה לתת מטרנה ושונאת לשאוב גם לא מאמינה בשאוב כי מה הקטע היא יונקתתת

מדוכאת בקיצור 

 

 

התחלת לתת לה טעימות?השם שלי

אם לא, אז אולי כדאי להתחיל.

יכול להיות שההנקה כבר לא מספיקה לה והיא צריכה גם מוצקים.


הבן שלי ממש פצפון. (הוא נולד פג, אבל לא מצליח להדביק את הפער).

הוא היה במעקב של כמה דיאטניות, ואף אחת מהן לא אמרה לי להפסיק להניק או להוסיף תמ"ל.

בעיקר כשהוא התחיל מוצקים, הנחו אותי לתת לו כמה שיותר שומנים בריאים ולדאוג לארוחות מסודרות.


כשהיא יונקת, זה מחזיק אותה לכמה שעות, או שכל קצת זמן היא יונקת שוב?


אולי אפשר שאת תאכלי דברים שמעשירים את החלב.

תודה על התגובה0544
אז זה לא פשוט המבנה שלה??שירה_11

תינוקות לא חייבים להיות שמנים ולא חייבים לגדול לפי העקומה של טיפת חלב.

 

היא אוכלת, מתפתחת, מתקשרת, שמחה, לא מקיאה וכו

אז מה הבעיה?

 

אני ממד לא מתחברת להלחצות האלה ולניסיון להלים את הפער של העקומה של טיפת חלב.

 

יש הבדלהשם שלי

בין תינוק שנמצא באחוזון נמוך, עולה לפי העקומה שלו.

לבין תינוק שיורד אחרונים בצורה משמעותית.


לא צריך להילחץ, ואם היא מתפתחת כמו שצריך זה מצוין.

אבל כן כדאי לעקוב לוודא שלא מפספסים משהו.

היא לא רשמה שהיא יורדתשירה_11

או שלא הבנתי את זה.

 

לפי המשקלים שהיא כתבההשם שלי

התינוקת יורדת בעקומות.

זאת לא ירידה במשקל עצמו, אלא באחוזון.

כן היא ירדה באחוזונים. היא מתחת אחוזון 3 וזה משטטח0544
אצלנו במקרה דומהדרקונית ירוקה

גילינו לשון קשורה שהפריעה בעליה במשקל. גם עלה תקין בהתחלה ובגיל 3 חודשים התחילה האטה עד שבגיל 5 חודשים לא עלה בכלל במשך שבועיים.

כדאי כן להתייעץ עם יועצת הנקה מומחית או בעל מקצוע שאת סומכת עליו

לא יודעת האחות טיפת חלב עם הרבה ניסיון יועצת הנקה0544

אמרה שלא רואה לשון קשורה... דברת טלפונית עם יועצת הנקה היא אמרה אולי בהתחלה  היה שפע חלב וזה הספיק ועכשיו אמור להתאזן וכנראה לא ינקה טוב אז הכמות לא מספיקה לה

גם אצלנו בהתחלה לא ראודרקונית ירוקה

גם @מתואמת כתבה בעבר על ילדה שגילו לה מאוחר על לשון קשורה.

אגב, יש עוד דברים שיכולים להשפיע כמו לסת אחורית. לכן המלצתי לפנות ליועצת הנקה מומחית.

היא יונקת בתדירות גבוהה?

זהו כשאני חושבת על חודש לפני עלתה 440 וגם על זה0544

העירו לי אז ניסיי לתגבר הנקות ולתת יותר זמן על השד ועכשיו זה.. לא יודעת אולי ההיפך בגלל שאני לא מרווחת כמו שצריך אז היא לא אוכלת טוב ?כאילו חלב אחורי וכו שהוא יותר שומני...

כדאי להתייעץ עם יועצת הנקההשם שלי
איך להניק בצורה שתהיה הכי יעילה.

אם היא יונקת הרבה הנקות קטנות, יכול להיות שהיא מנשנשת ולא אוכלת ארוחות מלאות.

נכון, לבת שלי גילו בגיל עשרה חודשיםמתואמת

הרופאים בבית החולים ורופא הילדים לא ראו את זה. (אני לא בטוחה שרופא הילדים בכלל בדק את זה)

יועצת הנקה מומחית ראתה את זה, ואח"כ גם רופא כירורג שמומחה בנושא הזה.

כך או כך כדאי ללכת ליועצת הנקה טובה מאוד כדי שתיתן טיפים נכונים (לא נראה לי שבטיפת חלב מספיק מומחים לזה...)

@0544 - יש לי המלצה לשתי יועצות, אחת בירושלים ואחת בכוכב השחר, אם מתאים לך.

תודה אני מהדרום..0544
מקווה שיהיו לך פה המלצות טובות❤️מתואמת
יש מישהי בבאר שבע או האזור, שראיתי המלצות עליהיעל מהדרוםאחרונה

לק"י


אם זה עוזר לך.

(לא מניסיון אישי. רק שמעתי מנשים אחרות).

סיפור הלידה שליסיפורלידהשלי

פתחתי משתמש למרות שכנראה תזהו אותי כדי שלא ישמר לי בכרטיס.

 

יום שני בצהריים צירים חזקים מאוד, ודיי תכופים.

אני מחליטה לא ללכת לבית חולים כדי שלא יתנו לי זירוז ושאהיה יותר קרובה ללידה.

סובלת מאוד אבל מתעקשת על זה.

עד הבוקר אני עם צירים ואז מפסיקים.

כל הבוקר אני עם צירים פעם ברבע שעה בערך.

מפזרת את הילדים לגנים כאובה ועייפה וחוזרת לבית

נכנסת הביתה ומגלה שאני לא יכולה לעמוד, יש לי לחץ חזק באגן כל כמה דקות

מתקשרת לספר לבעלי שיתכונן אולי הוא יצטרך תכף לצאת מהעבודה אליי.

 

אני מנסה להכין א.צהריים ורואה שממש אין סיכוי אז מתייאשת והולכת לנוח, שמה את הקטן שלי איתי במיטה שישחק לידי ואני שוכבת.

מרגישה הפרשה גדולה שיוצאת אז קמה לשירותים ומגלה שכנראה הפקק הרירי יצא, פעם ראשונה שזה קורה לי. אף פעם לא ראיתי אותו יוצא.

קצת נלחצתי אבל ידעתי שזה לא אומר כלום ושזה לא מלמד שאני יולדת היום.

עוברת עוד שעה ואני מגלה שאני לא יכולה לקום מהמיטה.

 

מתקשרת לבעלי להתייעץ איתו,

מספרת לו על המצב והוא אומר לי שהוא בא, אמרתי לו שלא יודעת אם כדאי כי אין לי צירים אז זה לא לידה.

הוא מתעקש שאם אני לא יכולה לעמוד אז שאלך להיבדק (ותודה לו על העקשנות הזאת).

מתייעצת גם איתכן כאן בפורום ואתן מדרבנות אותי להיבדק.

 

הוא מגיע, אני הולכת עם אמא שלי לבית רפואה והוא נשאר עם הקטן בבית.

מגיעים, האחות מקבלת אותי ושואלת למה באתי.

אמרתי לה שאין לי צירים ויצא לי הפקק הרירי וקשה לי לעמוד.

האחות התגובה: "בלידה חמישית את כבר אמורה לדעת שלא באים רק בגלל הפקק הרירי אם אין צירים. טוב תעלי למיטה נעשה מוניטור" (ורק בגלל המשפט הזה אני מספרת את הסיפור לידה שלי, אף פעם לא כתבתי סיפור לידה)

אני בלב שלי מרגישה לא נעים שככה ננזפתי ושאולי באמת סתם באתי.

עושים מוניטור, האחות: "יש לך צירים כל 10 דקות, אלה לא צירים של לידה. לכי תחכי לרופא שיקרא לך"

 

יצאתי לחדר המתנה מחכה לרופא ואז קוראים לי לעשות אולטראסאונד לבדוק מנח לפני הרופא.

הטכנאית: את יודעת באיזה מנח הוא?

אני: בטח, מנח ראש

הטכנאית: מנח רוחב

אני: זה אומר שבטוח לידה בניתוח??

הטכנאית אומרת שכנראה שכן.

אני יוצאת ממנה מזועזעת ובהחלטה שאני פה לא כדי ללדת אלא כדי להפוך אותו. אני לא יולדת בניתוח.

 

מתקשרת לספר לבעלי.

מגלה שלפני בתור יש בערך 15 נשים.

אחרי עוד חצי שעה של המתנה לרופא אני אומרת לאמא שלי שזה ממש מיותר שהיא תחכה איתי, אני לא יולדת עכשיו ויש פה תור ארוך, שתלך הביתה ואקרא לה אחרי שאדבר עם הרופא.

היא בהתחלה לא רוצה ללכת אבל כשהזמן עובר ולא קוריאם לי היא משתכנעת והולכת.

 

כל זמן ההמתנה אני יושבת ומחכה, רוב הזמן אני בסדר חוץ מכל 5 דקות שיש כאב חזק באגן ל2 שניות שגורם לי לעצור את הנשימה ןאז עובר ואני בסדר.

 

אחרי נצח הרופא קורא לי, אני קמה אליו וכמעט נכנסת לחדר ואז רצה אחות ואומרת לו "אולי תקבל קודם את היולדת ההיא? היא בוכה פה ונראה שממש סובלת"

הרופא אומר לה שהוא כבר קרא לי ובאתי אז יקבל אותי ואני האחרונה שלו אז אם יוכל אחר כך יתעכב ויקבל גם אותה. (עוד נס בשרשרת הניסים)

 

אני מתיישבת מולו ואומרת לו: אני לא באתי ללדת, עכשיו גיליתי שהעובר במנח רוחב אז באתי להפוך אותו.

הוא מסתכל עליי ואומר: את נראית בלידה, תעלי מהר למיטה. קודם נבדוק פתיחה ואחכ נדבר

 

אני עולה למיטה, הוא בודק פתיחה ואומר: מה אני מרגיש פה, אני לא יודע מה אני מרגיש פה.

מוציא את היד ומכניס שוב: מה זה? מה אני מרגיש כאן?

אוי זה היד! תעצרי, אני לא צוחק איתך. אל תנשמי, אל תזוזי, אל תלחצי.

הוא רץ לדלת וצועק "צוות לחדר שלי מהר, היא בלידה"

פתאום החדר מתמלא במלא אנשי צוות, הרופא מודיע להם שצריך להוציא אותי עם המיטה.

הם אומרים לו שזה מסובך. הוא הולך לדלת ובדרך מעיף את כל מה שמפריע, הכיסא, השולחן שלו ומודיע להם "היא יוצאת עם המיטה הזאת עד החדר ניתוח"

תוך כדי שגוררים את המיטה אחד מתחיל להפשיט אותי, אחר להוריד לי כיסוי ראש, עוד אחת את התכשיטים ואחד עם טפסים מקריא לי מה רשום תוך כדי ריצה במסדרון.

מגיעים לכניסה לחדר ניתוח, הוא סגור.

מדליקים אורות מכינים אותו לניתוח, אומרים לרופא שאין רופא שיכנס לניתוח והוא מיד אומר שהוא יכנס.

ואז מישהו נזכר לשאול אותי "הודעת לבעלך?"

אני אומרת להם שלא ומתקשרת אליו ומבקשת שיעדכן את אמא שלי.

אני חותמת קשקוש כל שהוא על הדף כי מכריחים אותי ואז שואלת אותם אם אני בטוח יוצאת חיה מהניתוח.

הרופא החמוד רואה שאני בוכה ומתנצל שהכל ככה מהר ובלחץ "פשוט אני חייב להשיג אותו לפני שהוא ממשיך לצאת" ולא עונה על השאלה שלי.

 

מכניסים איתי לחדר ניתוח ומיד מתחילה להרגיש ששמים לי כל מיני חומרים על הבטן (אולי חיטוי, לא יודעת) .

אני נלחצת ואומרת להם שלא יחתכו אותי כי לא נרדמתי.

אחרי שנייה כנראה נרדמתי 😅

 

התעוררתי אחרי לא יודעת כמה זמן כדי לגלות שתודה לה' הצליחו להציל אותי ואת התינוק.

לכאבים שלא הכרתי מעולם.

 

אני עוד מתאוששת מהניתוח, מהפחד הזה למות.

אמא שלי כמובן הייתה עם יסורי מצפון שלא הייתה שם אבל אמרתי לה שזאת אשמתי, אני שלחתי אותה. ובתכלס, לא חושבת שהיה מועיל לי אם מישהו היה שם כי גם ככה הכל היה מהיר ובלחץ.

 

אהה והקטע הכי מדהים.

יום חמישי שלפני הלידה הסתובבתי בבית והרגשתי תחושות מוזרות באגן.

ניסיתי לתאר לבעלי מה אני מרגישה אז אמרתי לו ש"זה מרגיש כאילו התינוק דוחף את היד שלו".

לא היה לי מושג שיש דבר כזה, לא שמעתי מעולם על תינוק שהוציא את היד.

 

ואת כל הסיפור הזה כתבתי גם בשביל לנסות להשתחרר עוד קצת מהסיפור הזה כי עדיין זה צרוב בי.

וגם כדי להגיד לכל אחת כאן- תקשיבי לעצמך. שכולם מסביב יגידו מה שהם רוצים, כולל הרופאים והאחיות.

אם את מרגישה שמשהו לא תקין, שמשהו לא רגיל, שאת צריכה להיבדק- תלכי!

עדיף ללכת 100 פעמים סתם ולא לפספס את הפעם אחת שהייתה נצרכת.

 

ותודה לה' על כל הניסים שבדרך.

על בעלי שדירבן אותי ללכת

על הרופא שלא ויתר על התור שלי לטובת מישהי שנראתה ונשמעה יותר סובלת

ו.ודה ענקית לכן על הדרבון והעידוד באותו יום להיבדק ובכלל שליוויתן אותי בלי שידעתן בדיוק את הפרטים אבל נתתן הרבה כח עד שנכנסתי לניתוח

ועל זה שהתינוק ואני בריאים ושלמים וחיים.


 

סליחה על האורך, לא תיכננתי לכתוב כל כך הרבה.

מזל טובדיאט ספרייט
התרגשתי מאוד מהסיפור ❤️
וואואוזן הפיל

כולי צמרמורות

אני רוצה לתת לך את גביע העולם

איזה גיבורה שאת

כשקראתי על האחות שקיבלה אותך רציתי לבעוט במשהו

אוף איזה עצבים

ואז טלטלות

וטוויסטים

חתיכת סיפור יש לך

בה שיצאתם מזה בשלום

🩷

וואו, איזה סיפור מצמררמתיכון ועד מעון

הןדו לה'  שהיה לך כזה שליח טוב.

איזה השגחות וואוווווו מזל טוב! התאוששות קלה ,נפש חיה.

החלמה מהירה וטובה

הרבה הרבה נחת!! 

אמא איזה מטורף❤️😭🥹חמדמדה

ליבי עלייך שהיית שם לבד רק, נשמע לא פשוט…

וברוך ה' ששם שליח טוב בדרך שלקח אותך ברצינות

החלמה מהירה, גופנית ונפשית💖💖

אמאל'ההההאורוש3

גרמת לי לבכות (הורמונלית וזה).

תקשיבי חוויה ממש מלחיצה.

הכי חשוב ששניכם בסדר ב''ה.

אבל ממש ממליצה לך לעשות איזה עיבוד רגשי לאירוע הזה.

כל הכבוד לך שהלכת.

האחות היתה מתנשאת להחריד ומזל שלרופא היו חושים טובים. מה זה אין רופא לניתוח? הזוי משהו.

חיבוק גדול לך!! התאוששות מהירה ונחת מהמתוק!

וואוו איזה צמרמורתשירה_11

אמאלה איזה סיפוררר

וואווו מרגש מאודדדנושש
איזה פחד! ממש נס!אן אליוט
שתהיה לך התאוששות מהירה, גם רגשית, והרבה נחת!
ואו ניסי ניסיםSeven

ותודה להשם שהיו שם שליחים טובים

מזל טוב והחלמה קלה

וואוו!השקט הזה

ממש שרשרת של ניסים! מרגש ממש

תודה ששיתפת אותנו

וואווורקאני

אני עם פה פעור

מטורףף

מלא מזל טוב

התאוששות קלה בגוף ונפש!

וואו וואו וואו איזה סיפור!!דיאן ד.

קראתי כמה פעמים בנשימה עצורה.

 

איזה ניסים! חסדי ד'

 

מקווה שהתאוששת ואת מרגישה יותר טוב גם את וגם הקטני.

תודה ששיתפתפילה

עברת את זה כמו גיבורה. ברוך ה' שאתם בסדר.

אני חושבת שזה חשוב מאוד לשתף גם סיפור כזה כדי שנזכור שאנחנו בידי ה' ...

הרבה מזל טוב! בריאות ונחת

וואוווו דמעותתתתת תקשיבי לא יאומןאוהבת את השבת

נס נס נס נס נס נס

מרגש ןמצמרררר


חיבוק ענקקקקקק

בע"ה שיהיה לכולכם מלא בריאות

וואי מטורף ומרגש ממש!Doughnut
איזו אלופה את שהיית קשובה לעצמך, ריגשת ממש💕
וואוווו ממש צמרמורות.אונמר

מזל טוב!!!!!

הרבה כוחות ובעז"ה שתתאוששי בקלות.

וואוו ווואוווו וואוווווווווו אני עם צמרמורות!!!!אמהלה

איזה סיעתא דשמייא בכל רגע ורגע הייתה לך שם

וב"ה שאתם בריאים

שמחה שהיתה לי הזכות לדרבן אותך......

תבשרי לנו רק בשורות טובות

ותגדלו אותו ואת שאר ילדכם בנחת, בבריאות ובשמחה

אמאלההההעדינה אבל בשטח
הייתי ממש בצמרמורות ודמעות! ב"ה שהכל בסדר איתכם! החלמה מהירה ונחתתתת!!
צמרמורתאנונימית בהריון

ריגשת ממש!

המון מזל טוב ורק נחת!!

אמאלה איזה סיפור, אני כולי דמעות!!ממתקית

כמה ניסים, הכל מלמעלה
קראתי מההתחלה במתח רב, בד"כ אין לי סבלנות לסיפורי לידה.
אבל פה לא יכלתי להפסיק.
לא מבינה איך התינוק התהפת לרוחב, אם היה ראש?
כי זה שלב שהם כבר לא מתהפכים לא?
וטוב שהלכת להיבדק בבית חולים, ולא בקופת חולים.
ממש ניסי ניסים.

לא קראתי את הסיפור (קשה לי לקרוא סיפורי לידה🙈)מתואמת

אבל יש עוברים אקרובטיים במיוחד (כנראה כי יש ריבוי מי שפיר), שמתהפכים עד הרגע האחרון...

(לי הייתה מתוקה גמישה כזו, שעשתה הרבה סלטות בסוף ההיריון. הלידה הסתיימה בקיסרי בגלל זה... בכל אופן, זה היה נס, כי בגלל כל ההתהפכויות נוצר לה קשר בחבל הטבור, ולידה רגילה מסוכנת במצב כזה)

רק רוצה להגידרוח הרים
שאצלה זה הסתיים גם בניתוח אז אולי כן תרצי לקרוא.
תודה! באמת קראתי אח"כמתואמת

הסיפור שלה הרבה יותר קשה ממה שהיה לי, כולל כל הלידות...

פותחת יקרה, שולחת לך חיבוק והערכה גדולה!

וואו איזה סיפורכורסא ירוקה
ואיזה רופא מדהים.

מזל טוב והתאוששות קלה🧡

וואו. כל כך מרגשאחת כמוני
ולא פשוט

חיבוק גדול אלופה!

וואו איזה ניסים!! פשוט מדהיםתוהה לעצמי

ואת אלופה ומדהימה ששרדת את כל הלחץ הזה לבדך.. וואו. מלכה

התאוששות קלה ומהירה עד כמה שאפשר♥️

ממש מרגש!רוח הרים

ואני בטוחה שזה עדיין צרוב בך. זו נשמעת חוויה מטלטלת.

ב"ה שאת והתינוק בריאים!

ואולי בהמשך תרצי לעשות עיבוד לידה, בכל מקרה אני בטוחה שהכתיבה עשתה לך טוב♡

הרבה נחת מהקטנטן!

יואו סיפור מטורףףףףסטודנטית אלופה
ב"ה שזכית לשליח טוב
וואו. תדעו כולן שאם אי אפשר ללכת זה תמיד סימן להיכתבתנו

להיבדק!

לא יודעת איך זה עם סימפי, וכנראה מי שיש לה יודעת לא ללכת על כל כאב שמקשה על הליכה, אבל כמובן שגם כדי לאבחן את זה צריך להיבדק.

כאב שגורם להגיד 'אני לא יכולה ללכת' הוא נורה אדומה מהבהבת לאפשרות שזו לידה פעילה גם אם לא מרגישים צירים.

כל הכבוד לבעלך, ולרופא ששמר על התור שלך ועליך ותודה לה' שאתם בריאים ושלמים 🤍

שיןאו איזה סיפוראמא לאוצר❤

איזה גיבורה את!!! אמא לביאה💓

חיבוק ענק והתאוששות קלה

סיפור מטלטל, חיבוק על החוויהקנקן שבוראחרונה

ובואי אין אלופות כמוך! איזה רוגע ושליטה במצב

אני אם היו מדברים אלי ככה זה היה מוציא אותי מאיזון

מקווה שהתאוששת והחלמת כמה שאפשר ונחת מכולם!

ילדה בת 10 ודאודורנטytrewq

הגדולה שלי בת עשר, מסיימת כיתה ד. ושמתי לב שהבגדים שלה מתחילים להיות מסריחים בבית שחי.

מתלבטת אם להסביר לה שהיא צריכה להתחיל לשים דאודורנט, או לחכות עם זה...

לא זוכרת שאני בגיל הזה התחלתי לשים. ודווקא הייתי מאוד מפותחת בגיל צעיר.. 

תשובה מהממת!שיפור
מתייעצת איתכםאנונימית בהו"ל

סיכמתי עם חברה טובה שבע''ה תיילד אותי (שיגיע הזמן.. זה עוד רחוק)


אני מתכננת ללדת בבית חולים שהיא עובדת

וביקשתי ממנה לבוא איתי פשוט ולהיות המיילדת


מתלבטת אם לשלם, ואם כן כמה וכו'

מדובר במישהי סופר דופר עסוקה

אבל אני ממש אוהבת אותה וקרובה אליה


כאילו ברור שכן, אבל אני לא אשלם לה כמו לידה פרטית...

וגם לא בטוחה שתסכים לקבל כסף

לדעתי תלוי אם היא במשמרת או שמגיעה במיוחדכבתחילה

אם היא במשמרת והיא/את מבקשת שיבוץ אצלך - הייתי מסתפקת במתנה נחמדה.

אם היא נשארת לפני/אחרי משמרת אקסטרה בשבילך, או מגיעה במיוחד - כן הייתי משלמת בטווח של 500-2000₪. 

היא עובדת רק שלוש משמרותאנונימית בהו"ל
ככה שכנראה היא תבוא במיוחד..

באמת חשבתי להביא משהו סביב 1500

ואו, איזה סכוםדיאט ספרייט

היא גם מיילדת פרטית שזה המקצוע שלה?

אני לא בתחום בכלל, אבל באופן אישי אם חברה הייתה לי מציעה לי סכום כזה זה היה מביך אותי מאוד.

(ובאופן אישי אין סיכוי שהייתי מוציאה על מיילדת סכום כזה)

תחשבי שזה במקום דולה..סטודנטית אלופה
לאאנונימית בהו"ל

בעיקרון גם אני לא בעד להוציא סכומים כאלו...

אבל מצד שני לבקש ממנה לבוא במיוחד זה ממש מאמץ


מיילדת פרטית עולה בדכ 5 אלף


בבתי חולים שמאפשרים את זה..

בבית זה יותר 

מה, דולה יכולה לקחת 3,000 גםלומדת כעתאחרונה
וזו מיילדת שהיא גם סוג של דולה.
לא יודעת לענות לך לגבי המחיר אבל-רוח הרים

לדעתי חשוב לסכם את הדברים האלו מולה מראש כדי למנוע אי נעימויות אחר כך.

אולי מתנה יקרה במקום תשלום? ביימי או מכשיר..?באתי מפעם
אני לא בטוחה שמותר לה לקבלמתיכון ועד מעון

אני עונה כעובדת בשרות הציבורי ואסור לנו לקבל מתנות ממטופלים, ז"א מתנה קטנה כן,אבל סכום כזה אסור

אם זו לא המשמרת שלה אזרוח הרים

אני לא בטוחה שישלמו לה על העבודה,

ואז מהבחינה שכתבת אני לא חושבת שיש בעיה שהיא תקבל ממנה תשלום.

אבל אם היא לא במשמרת והיא לא מיילדת פרטית אז אולי זה בעייתי מבחינה ביטוחית..

אין לי מושג איך זה בד"כ, סתם מעלה נקודה

בטוחה שהיא יכולה כשהיא לא במשמרת?רק טוב!
אני יודעת ממילדת שרוצה לילד את הבנות שלה שאם היא לא במשמרת יש עם זה מורכבות. אולי אני טועה או לא מדייקת אבל תבררי. 
°°°^^^יערת דבש

ולשלם 1500 זה סמלי ולא הרבה בכלל..

ומכבד אותה ואת המאמץ שעושה 

כן, זה מקובלאנונימית בהו"ל
בבית חולים שהיא עובדת בו.. וזה לא בעיה
קחי בחשבון שזה מורכב ולא בטוח שיתנו לה..מסע של החיים

אלא אם כן המיילדת שתהיה איתך תזרום ותעלים עין. זה ממש בעייתי.

אני יודעת את זה בודאות ממקרה דומה,

ואגב מחיר של מיילדת פרטית נורא נורא יקר.

אני לא יודעת מה להציע לך חוץ מלוודא מה שחשוב לך ולדעת שיכול להיות שהיא תוכל רק ללוות אותך לאורך הלידה אבל בפועל את הלידה תקבל המיילדת שבמשמרת ושובצה להיות איתך.

בהשראת סיפורי הלידות. סיפור הלידה שלי. חלק א.אנונימית בהו"ל

אזהרת אורך!!!! 

 

סיפור לידה

ההריון ב"ה עובר יחסית בטוב. ילד שני, אז רוב ההריון עסוקים בטיפול בגדול, ואני פחות נוכחת בהריון. יחסית בכושר ועליתי רק 5 קילו, שזה שדרוג משמעותי לעומת ההריון הראשון שהיה הריון בסיכון ועליתי בו 20 קילו!

תחילת תשיעי שלי בעלי מתגייס לסדיר. וכל תשיעי שלי הוא בטירונות במרחק של שעתיים מהבית ו3 שעות מהבי"ח שרציתי ללדת בו. פעם ראשונה שבעלי לא איתי בלילות. אני ישנה לבד וזה קשה לי נורא. באיזה שהוא שלב גם הבן שלי קולט שאבא נעלם והלילות נהיים עוד יותר קשוחים. בכיות, צרחות, ואני איתו ביחד. 

כבדה ומותשת מחודש תשיעי, אני צריכה לתפקד ב200%. לקחת כל בוקר את הבן שלי למטפלת (רבע שעה עלייה!!), עובדת עד 4 ואז לוקחת אותו מהמעון ונמצאת איתו ומתחזקת את הבית. ובלילות, השכבות קשוחות והרבה הרבה לבד... 

שבוע ראשון כולו בכי. שבוע שני אני מחליטה שאני לא רוצה להגיע ללידה בבכי ומנסה לפנק את עצמי בשטויות ולנסות לשמוח, או לפחות לא לבכות. אחרי שבועיים של נצח בעלי חוזר לשבת, ובראשון שוב חוזר לבסיס. קשוח לי מאד. אני כבר שבוע 38. וחם לי, וקשה לי, ונמאס לי. והלחץ שהוא לא יהיה בלידה קשוח נורא. יש ימים שמתחיל צירים וכל פעם לא יודעת אם לקרוא לו או לא, אם זה זה או לא זה. בגדול החיים משוגעים. וגם אני. יש לי קינון מטורף. אני בונה ארון שלא הגענו לבנות. מסדרת מחסנים הזויים. לא ברור לי מה נסגר. יום רביעי, אני בעבודה עם צירים, עושה נשימות תוך כדי העבודה. מביאה את הגדול לסבא וסבתא וחוזרת הביתה. מתקלחת. הצירים מצטופפים ומתחזקים. אבא שלי מגיע. חושב שכדאי כבר לצאת. הצירים כל 5 דק ואת הקודם ילדתי ברכב. אני מתלבטת אבל מרגישה שזה לא זה. לא יודעת למה. מחליטה ללכת לישון ולראות מה קורה. הולכת לישון. מתישהו הצירים נעלמים. לא ילדתי.  הייתי בטוחה שאלד מוקדם כי את הבכור שלי ילדתי מוקדם, אבל לא! אני מגיעה לשבוע 40 ביום שישי וכבר מבררת על מעקב הריון עודף ואין לי כח! משום מה אני מחליטה שצריך חלות לשבת ומכינה 2 קילו ועושה הפרשת חלה, ומשום מה אני מחליטה שהבנין מלוכלך ושוטפת את כל המדרגות, יסודי, עם הרבה מיים!

ליל שבת. אני יושבת על הספה ובוכה את נשמתי. לא רוצה שבעלי ילך. לא מבינה למה האדון הקטן לא מועיל בטובו לצאת. נשבר לי. ובראש מתגנן לי השיר: 'כשהנשמה יורדת לתוך הגוף היא צועקת וי וי'. ואני אומרת לעצמי שאני יכולה להבין למה הוא רוצה להישאר בפנים, אבל נמאס לי. ואני בוכה ואין לי כח ונמאס לי ממש! 

המשך. חלק באנונימית בהו"ל

שבת לפנות בוקר. 

4:00 בבוקר הבן שלי בוכה ומעיר אותנו. איכשהו אנחנו קמים, מדברים קצת וחוזרים לישון. 6 בבוקר אני מתעוררת מציר. לא חזק בכלל אבל עם התחלה אמצע וסוף. שבלידה הקודמת זה היה ממש הסימן שלי שזה לידה. אני מתעלמת, חוזרת לישון, ואחרי כמה דק מתעוררת מציר נוסף. ככה כל כמה דק ציר. אני מתעלמת וחוזרת לישון. לא מאמינה לצירים. בעלי הלך בזמן הזה להתפלל ותיקין ואני בכלל לא מספרת לו על זה. אחרי איזה שעה הצירים קצת מתחזקים אז אני מוסיפה נשימות ובשלב מסוים אני ממש קופצת מהמיטה מציר ועושה נשימות וסיבובי אגן. הבן שלי מתעורר. אני מטפלת בו תוך כדי צירים. ואז בעלי חוזר מהתפילה. אני מספרת לו ומציעה שנביא את הבן שלי לסבא וסבתא. אנחנו מארגנים לו בגדים ותיק בנחת. ובנתיים אני מנסה להכין לעצמי קפה. הצירים כואבים אבל אני בטוב ונהנית סך הכול. עוד מתלבטת אם זה לידה אבל לאט לאט מתחילה להפנים שהנה זה קורה. וב"ה בעלי איתי! כשבעלי חוזר מסבא וסבתא הצירים כבר חזקים ואני מתלבטת אם צריך כבר לצאת. רצינו לצאת מספיק מוקדם כי הייתי GBS חיובי ורצינו להספיק לקבל אנטיביוטיקה. אני מתלבטת ואומרת לבעלי שאם החילול שבת והכסף של האמבולנס אם אני לא יולדת עליו אז הייתי מזמינה. אבל בעיקרון לא באלי להזמין. הוא לקח אותי ברצינות והזמין אמבולנס. אחרי כמה דק דפיקות בדלת. בפתח עומד פרמדיק עם טלית ובגדי שבת שהגיע ישר מבית הכנסת (לא יודעת למה אותי זה ממש הצחיק). הוא נכנס ומתחיל לשאול אותי שאלות. ואז מתחיל לספר לבעלי על הלידות של אינלי שמץ מי. אני מרוכזת בצירים, כורעת ונשענת על משהו, ומציק לי 'רעשי הרקע' אז אני צועקת עליו 'שקט! די!' (אני בחיים לא מדברת ככה ביום יום). אחרי מס דקות נוספות, מגיע האמבולנס עם הנהג ואנחנו יוצאים מהבית לאמבולנס. אני הולכת ברגל וכל ציר עוצרת ונשענת על משהו. פתאום אמא שלי הגיעה והספיקה לתת לי חיבוק לפני שנסענו. וכל ציר שהיה בדרך היא לוחצת לי על הגב. 

אחרי הלידה ספרו לי שהתעצבנתי גם על נהג האמבולנס שדיבר ואמרתי לו שיסתום והוא היה ממש בהלם שמדברים אליו ככה. פדיחות! אני מכירה אותו. אבל לא זכרתי כלום.

מגיעים לאמבולנס ואני רואה את הכיסא שברכב. 'אתם יכולים להוציא אותו'? ביקשתי מהם. 'אין לי מקום לכרוע ככה'. הם מסתכלים עלי בשוק ומנסים להסביר לי שאין סיכוי שאני נוסעת בלי להיות חגורה עליו. 

איכשהו בלית ברירה אני מתיישבת עליו ונוסעים. המושב היה הרוס ולא הצליח להתיישב בצורה מלאה (כל פעם נשכב), אז בעלי כל הנסיעה מחזיק לי אותו ישר. הנסיעה סיוטית, למרות שהוא נוסע ממש מהר, אני מתרכזת בלנשום. מתאמצת להעביר צירים בנשימות. 

כשמגיעים הצירים כבר ממש צפופים. הם רוצים להסיע אותי בכיסא אבל אני לא מוכנה! מרגישה שהשתחררתי לחופשי סוף סוף! אני הולכת ברגל מהר וכל ציר עוצרת, מוצאת במה להאחז וכורעת. כשהפרמדיק רואה שהדרך מתארכת ומתארכת (כי הצירים מצטופפים) הוא אומר לאחת המעריות להביא את הכיסא, אבל אני לא מוכנה להתיישב עליו. אנשים בדרך מסתכלים עלי. כמה ניגשים להציע עזרה. אבל אני משתדלת להתעלם מהכול ולהתרכז בעצמי. 

יורדים במעלית. המעלית נפתחת בקומה שאנחנו צריכים לצאת, אבל אני באמצע ציר. כורעת שם ונושמת ומתעלמת מהמציאות. הם מחזיקים את המעלית ומחכים שיגמר הציר ואנחנו יוצאים למיון יולדות. בדיקת פתיחה מגלה שאני פתיחה 5. מוותרים על מוניטור וישר שולחים אותי לחדר לידה. אני מבקשת לידת מיים ונותנים לי חדר של לידת מים. 

ויאללה נכנסים לחדר לידה. 

מדהימה!! מחכה במתח להמשך💓אמא לאוצר❤
ורק רוצה להגיד שאל תרגישי לא נעים!!! אשה בלידה צריכה לעשות מה שבא לה גם עם זה לצעוק על נהג אמבולנס תסתום זה ממש בקטנה🤭
יואו את מהממת! השארת באמצע המתח...Doughnut
איזה מתח תמשיכייימחי
ונשים בלידה אומרות ועושות דברים הזויים, זה ממש בסדר ונסלח ❤️
את מהממת!! ממש מחכה להמשךסטודנטית אלופה

וחייבת לומר לך שאת לא צריכה להתבייש, את בלידה וזכותך לצעוק ולבקש שקט

ומנסיון של קרוב משפחה שלי שהוא פרמדיק ונכח מספר פעמים בלידות שנגמרו בבית או בדרך, צעקות זה מהדברים הנחמדים.. כבר קרה שמישהי תפסה לו את היד ברמה של כאב שנשאר כמה ימים (כי היא לא יכולה לגעת בבעלה🫣)

היי לא נעלמת? תמשיכי קנקן שבוראחרונה
סיפור הלידה החלומית שלינעם א-ל

לקראת לידה חמישית, כשהראשונה התחילה בזירוז והסתיימה בניתוח חירום, אח"כ 3 לידות רגילות וטבעיות בחסדי השם.. אבל תמיד יש את החשש מניתוח חוזר, ולכן מנסה לדחות כל התערבות, ומתפללת חזק שהלידה תתחיל מעצמה ולא אצטרך זירוז..

את כל הלידות ילדתי בתאריך/ אחרי, כך שבכלל לא היתה לי באופציה לידה לפני 40..


39+4- לפנות בוקר מתחילה להרגיש צרירונים..לא חושבת שזה "זה", כי כאמור אני "מהאלה שיולדות בזמן או מאוחר יותר", לכן מנסה לחזור לישון, לא כ"כ בהצלחה. אבל גם זה- דבר שקרה לי לא מעט במהלך ההריון- נדודי שינה והתעוררות מוקדמות..

בד"כ בעלי קם לתפילה מוקדם, משם ישר לעבודה, ואני מעירה את הילדים ומארגנת אותם לפיזורים.. באותו בוקר אני נרדמת רגע אחרי שהוא מתעורר, אז מבקשת ממנו שהיום יארגן את הילדים בעצמו, יתפלל מאוחר יותר ויאחר לעבודה, כי "לא הצלחתי לישון מ4 ואני גמורה".. אפילו לא הזכרתי את ההתכווצויות שהרגשתי, כי באמת שלא חשבתי שמדובר בצירים.. חשבתי אולי איזו פעילות מעיים חריגה, אבל מבחינתי יש עוד כמה ימים לפחות...

אני נרדמת ואין לי מושג מה קורה בבית (בדיעבד בעלי באמת אירגן את הילדים, פיזר אותם והתפלל במניין מאוחר יותר- למזלי לא נסע לעבודה, שיחסית מרוחקת מהבית...)

בשעה 8 וחצי בערך אני קמה עם כאבים שכבר מחלחלים לי לתודעה שאולי זה באמת קורה..? מתחילים צירים..? עכשיו?!

אני מתקשרת מהר לבעלי, חוששת שהוא בעבודה (שכחתי מהאירוע של הבוקר..), למזלי הוא בדיוק סיים תפילה ועוד היה בתוך הישוב לפני יציאה לעבודה.

אמרתי לו שיש מצב שהלידה מתחילה, אמר שהוא מגיע הביתה ומתקשר לבוס להודיע שהוא לא מגיע היום..

בינתים אני נכנסת למקלחת..מים חמים עושים לי טוב, ואני נרגעת.. מתחילה להבין שזה באמת הדבר האמיתי, אז מושכת כמה שיש מים חמים (לא הדלקתי בוילר, והדוד לא היה חם מהשמש כי היה אחרי הלילה..), יוצאת, מתחברת לטנס.. בעלי מנסה להביא לי אוכל ואני לא בלופ בכלל.. אומרת לו שיאכל בעצמו, כי כנראה יום ארוך לפנינו..

מתזמנים צירים, כל 10-12 דקות... הטנס עוזר, וגם לחיצות של בעלי (תרגיל אמית).. ב"ה מרגישה ששולטת במצב ומנהלת את הכאב..

ממש מרגיע אותי שהילדים במסגרות, שהעולם בחוץ בשיגרה רגילה, ואני פנויה למצבי בלי לתת דין וחשבון לאף אחד. אה! זה היה היום החופשי שלי בעבודה! שכחתי לציין... ככה שלא הייתי צריכה לעדכן כלום את אף אחד...


ככה מעבירים איזה שעה וחצי.. אני על כדור פיזיו, נשימות, טנס, לחיצות.. אין אווירת "צחוקים" וכיף כמו שנשים מתארות לפעמים בשלב הזה, אני די מרוכזת בעצמי, מתרכזת בתהליך הגופני, מדמיינת את העובר מתברג ויורד.. הרבה עם עיניים עצומות ונשימות.. לא כ"כ מתקשרת עם בעלי, מלבד איפה ללחוץ וכזה.. גם לא שמים שירים. לא יודעת, מרגישה צורך בשקט מכונס כזה..


בשעה 10 וחצי הצירים מצטופפים, ומחליטים לצאת לבי"ח.. הנסיעה לא ארוכה, וגם ב"ה זו לא שעת פקקים לכיוון של הבי"ח.. מגיעים תוך חצי שעה, בדרך עדיין עם הטנס ועושה תרגילי אמית עם מגבת קטנה שהבאנו מהבית..

התיק כבר חיכה ברכב, רק הכנסנו דברים אחרונים כמו מברשת שיניים, כפכפים וכזה..


מגיעים לחדרי לידה, רגוע, בוקר של אמצע שבוע, ממש אווירה כיפית.. כאילו חיכו לנו.. נכנסים למיון- מחברים למוניטור, עושים לי בדיקת פתיחה, והופ- אני כבר ב6-7!! איזה כיף! מנתקים מהמוניטור וישר לחדר לידה.. הייתי במיון יולדות משהו כמו 7 דקות.. קצת טפסים, פתיחת וריד, תחילת מוניטור, בדיקה וישר עברנו.. העדפתי ללכת בכוחות עצמי, לא על כסא גלגלים ולא על מיטה.. ב"ה מרגישה ממש בשליטה ובשמחה, למרות הצירים הארוכים! כל פעם שעוצרת בדרך בציר- בעלי לוחץ לי על הגב התחתון וזה ממש מקל עליי. את הטנס העפתי ממני באיזשהו שלב...


בגלל הניתוח בעברי, אני חייבת ניטור רציף.. המוניטור האלחוטי תפוס את יולדת אחרת, אז אני לא יכולה להיכנס למקלחת. קצת מתבאסת, אבל לא נורא, אני "עובדת" טוב גם בחדר לידה עצמו עם הנשימות והתרגיל של אמית. שוב, מרוכזת בעצמי.. הרבה בעיניים עצומות, נשימות ונשיפות.. מיילדת מהממת שממש מבינה את הסיטואציה, לא לחוצה בכלל (שוב, בגלל הניתוח יש פרוטוקולים כאלה של מעקב יותר צפוף), היא אפילו נותנת לי להשחרר מהמוניטור קצת ולהיכנס למקלחת למים חמים... הרופא נכנס לחדר בלחץ לראות מה קרה למוניטור של חדר 11, חח הרי זו יולדת עם ניתוח בעברה שחייבת ניטור רציף.. והיא ממש אמרה לו בנחת: שיחררתי אותה קצת למים חמים, זה בסדר, עליי. קיצר, היתה מלכה.


אני יוצאת מהמקלחת, כבר בערך 12 בצהרים.. עדיין בשליטה ממש.. כואב כמובן, אבל נראה לי שהכנה מנטלית שעשיתי לקראת הלידה הזאת ממש עזרה לי (תודה לאורית לייזרסון! ממליצה בחוםםם!), ואני שמחה בהתקדמות הצירים..


המיילדת שואלת אם אני רוצה בדיקת פתיחה, ואני בדיוק באיזה ציר של אמאלה..בעלי לוחץ לי חזק על הגב, ואז אני אומרת לה- יאוו, יש לי לחץ, נראה לי זה קורה..

אני עולה על המיטה, היא בודקת אותי, ואכן, הראש למטה.. יאווו, מרגש!! איזה חלום..


לא היו לי כוחות ללדת בכריעה או להישען על ראש המיטה, אז כן הייתי בחצי שכיבה.. היא העלתה לי את המשענת כך שאהיה בחצי ישיבה..

היא שופכת עליי איזה שמן, או מים חמים, אפילו לא יודעת מה בדיוק, אבל היה חמים ומרגיע.. אני כמובן עם עיניים עצומות בעוצמת החוויה..

שלוש-ארבע-ו.... לחיצה קטנה, הראש יוצא!!! את הגוף היא מחליקה החוצה ישר אחרי זה, לא הייתי צריכה ללחוץ עוד פעם!! היא מביאה לי אותו ישר..אני בוכה.. בעלי בצד מזיל דמעות גם... נס נס נס.. תינוק קטנטן ומתוק, בוכה בכי עדין ומרגש.. אני בוכה איתו מהודיה להשם..


אחרי איזה 10 דקות, היא שואלת אותי אם אני מוכנה להוציא את השילייה, אני כן צריכה ללחוץ קצת.. לוחצת פעם אחת והיא יוצאת, ב"ה שלמה...

היא בודקת אותי- אין קרעים, אין שריטות, כלום! וואוו, חסדי השםםם!! אני לא מעכלת את האירוע, זה קרה די מהר מבחינתי, ואף אחד בעולם לא יודע או מדמיין שזה קרה עדיין. אולי חוץ מהבוס של בעלי


המיילדת לוקחת את התינוקי, שוקלת אותו, עוטפת אותו (אמרנו לא לשטוף), ומחזירה לי להמשך הנקה.. הוא כמובן נרדם המתוק, אבל זה מטורף להרגיש אותו ככה צמוד אליי..


צריך לקחת אותו לבדיקות וכאלה, אז בעלי יוצא איתו, ובזמן הזה אני נכנסת להישטף (עוד בחדר לידה!!)..

הם חוזרים די מהר, אני כבר עם חלוק של מחלקה, ניקו את המיטה מהלידה עצמה.. אני נשכבת חזרה במיטה הנקייה, לוקחת אותו עליי, וככה מסיעים אותי למחלקה... בעלי יוצא רגע לרכב לשים כמה דברים ולהביא משם את התיק..

מגיעה למחלקה, רגוע, חלום של ממש.. מרגישה טוב ב"ה, התינוק ישן, השעה 13:30, ואנחנו נהנים רגע מהרוגע של שנינו, לפני שנודיע לכולם על ההפתעה...


בערך ב2 מביאים לי ארוחת צהרים, אני מגלה שאני גוועת, חח ובעלי יוצא לעשות את הטלפונים..

מתקשרים גם לגננות של הילדים ומספרים להם.. מחר יחלקו את ההפתעות בגן הם מתרגשים כ"כ!!


אני כבר אחרי מקלחת, שזה כיף, והתינוקי ישן.. אז אני גם רוצה לישון קצת, ובכל מקרה בעלי צריך לצאת לאסוף את הילדים.. יש קצת פקקים, וצריך להספיק את כולם עד 4..


אני לא אוהבת ביקורים כ"כ, מעדיפה להיות בבונדינג עם התינוק ובשקט, אז מדברת עם ההורים בוידאו, והם לא מגיעים.. למחרת בצהרים בעלי מביא את הילדים וזה דווקא כיף ומשמח ממש! הגדולה מחזיקה את הקטנצ'יק ויש אווירה מרוגשת כזאת...


ב"ה משתחררים בטוב, חוזרים הביתה להכנות לברית..

ואם מישהי זוכרת את ההתלבטות שלנו לגבי השם דוד ע"ש סבא- אז ב"ה קראנו לו: דוד עם שם שני "רגוע", וזה שימח מאד את ההורים ואת כל המשפחה, וגם אנחנו שמחים בשם הזה..


באמת ב"ה אלף פעמים תודה להשם, כלום לא מובן מאליו..

תודה למי שקראה, הכתיבה עשתה לי סוג של עיבוד לידה..

בשמחות אצל כולן!!

מדהיםאן אליוט

המון מזל טוב והתאוששות מהירה

והרבה נחת מכולם

איזה סיפור מהמם ומרגש!!סטודנטית אלופה
שתגדלו אותו בנחת ושמחה❤️
וואו!כי כל פה
איזה לידה מהממת!המון מזל טוב!
וואוו ממש לידה כפי בקשתךשירה_11

איזה יופי

ממש חסדי השם


תודה ששיתפת והמון מזל טוב 🩷🩷🩷🩷🩷

מהמם!! סיפור מרגשאחת כמוני
הרבה נחת
וואי מהמם!השקט הזה
איזה כיף להיות ככה מחוברת לעצמך ואיזה כיף שהיו שליחים טובים (המיילדת נשמעת מקסימה!)
נשמע לידה מהממת!!רק טוב!

איזה כיף שהיתה לך כזאת חוויה טובה ועם שליחים טובים. נשמע שהיית ממש בשליטה.

מזל טוב!! 

איזה סיפור כיפי באלי גם🥹🥹🥹🥹חמדמדה

התאוששות קלה ונעימה

איזה מדהים שהצלחת להיות ככה מחוברת פנימה וואו

וואו מרגש לידה חלומית!Doughnutאחרונה
ואיזה אנרגיות טובות! אלופה

אולי יעניין אותך