מה אתם עושים בחול המועד לגבי כיבוד בדייטים?כלי פשוט
אכילת ארעי מותרתadvfb


נכון יישר כח. יש כאן מי שמקפיד גם על אכילת ארעי?כלי פשוט
מבחינה ערכיתadvfb

נראה לי שמאוד נכון להקל בזה אם זה מפריע למהלך הדייטים.

מי שמרגיש שזה בדם שלו והוא לא רוצה לוותר על זה - אני יכול מאוד להבין. כנראה שבאמת לו יהיה יותר נכון לא לוותר על כך.

אני לא מחמיר לבחורה. אלא-כלי פשוט
היא לא תאכל מסתמא אם אני לא אוכל בעצמי.
ברורadvfb

גם לא התכוונתי ביחס למה שברכתו מזונות.

פשוט ממה שידוע לי זאת רק חומרה ולא בשורת הדין ולכן מרגיש לי מוזר באופן אישי.

אתה צודק, לעצמי אני מחמירכלי פשוט
למה להחמיר בזה בדייטים?נוגע, לא נוגע
1. באופן כללי זו חומרא גדולה (זו גם לא בדיוק חומרא. יותר נכון לקרוא לזה מעלה. "הרי זה משובח"). ת"ח שאינו מקפיד בכך לא נחשב כאינו מדקדק במצוות.
2. מ"ש מהולכי דרכים (ואולי אפילו משלוחי מצווה)?
3. אם מוותרים על דייט בחוה"מ בגלל זה, זה מבאס, לא? שמחת הרגל לא עדיפה?
4. אם הגדר של החומרא הוא משום שמ"מ מקיים מצווה גם באכילת עראי (או משום חיבוב מצווה), לכאורה במקום שאי אפשר להחמיר אין צורך להחמיר (כלומר במקרה של אדם שיש קרוב אליו סוכה נאמרה החומרא. כפשט המשנה).
5. ברובד הפנימי, כלה היא בבחינת סוכה.
הסכך כנגד כיסוי הראש, הקישוטים כנגד התכשיטים, הבד הלבן כנגד השמלה הלבנה, הלבוד כנגד לא טוב היות האדם לבדו וכו'. הקידוש כנגד הקידושין, שבעה אושפיזין כנגד שבע ברכות, הכסא של האושפיזין כנגד כסא כלה, שבעה ימי החג כנגד שבעת ימי המשתה, הסעודות כנגד הסעודות.
וכידוע מי שאין לו סוכה מצווה לבנותה גם בחול המועד..

לא הבנתי, למה לא?.. זה לא פוגע באחריםכלי פשוט
השאלה היא האם זה מפריע להתנהלות רגילה של דייט ועדנוגע, לא נוגע
כמה
אז לשם כך פתחתי את השרשור..כלי פשוט
ועניתי ברמז בהתאם לתשובות..נוגע, לא נוגע
בגדול מסכיםארץ השוקולד
אבל אם מישהו קיבל על עצמו את העניין הזה צריך לוודא שלא קיבל כנדר
אני חושב שחלק משמחת המועד זה לא לאכול מחוץ לסוכהultracrepidam

תנסה ותראה.

מי אמר שאני לא עושה את זה?נוגע, לא נוגע
עבר עריכה על ידי נוגע, לא נוגע בתאריך ט"ז בתשרי תשפ"ג 23:22
ההשוואה הייתה בין אכילה עראית חד פעמית מחוץ לסוכה לבין לא להיפגש בחוה"מ.

אגב, בדומה למה שאמרת, מסופר על הגר"א שהיה בכלא והדיר שינה מעיניו ע"מ שלא לישון מחוץ לסוכה (או שזו לפחות ראיה לכך שחומרא זו דוחה שמחת הרגל)
שמעתי מר' שלמה זלמן זצ"ל שאם זה מפריעחסדי הים
לשמחת החג, אין עניין להחמיר.
יש גם ימ"ג שמסביר ככה את המשנה. אבל זה סותר את הירושלמי וראשונים.
לא יודע לפסוק הלכה למעשה
דווקא בדרשו מובא משהו אחר בשם רב שלמה זלמןנוגע, לא נוגע
שאף אם מצטער מחמת רעב או צמא יש מעלה להימנע מאכילה ושתיה חוץ לסוכה
כן. זה מסתדר עם הירושלמי.חסדי הים
ומאיפה שמעת את מה שאמרת בשם רב שלמה זלמן?נוגע, לא נוגע
מהבית מדרש. אני לא בקיא גדול בספריםחסדי הים
של דברים בשמו כמו 'שולחן שלמה' וכאלה.

אבל חשוב לדעת שבירושלמי (ב, ה) מפורש שרב הונא החמיר על עצמו במים, אפילו שהיה שליח מצוה לקדש את החודש:
"רב חונה אזל לעייני טב למימנה. מי אתי צחא גו איסרטא ולא קביל עלוי מיטעום כלום עד דעל ליה למטללתיה דר' יוחנן ספרה דגופתא."

אז יש סיכוי גדול שכאשר הרמב"ם והשו"ע פוסקים שמשובח לא לשתות אפילו מחוץ לסוכה מים, הם מתכוונים גם במקרה הזה.
ברמבם כן, אבל הבית יוסף היה צריך להזכיר את זהנוגע, לא נוגע
ולא רק את המשנה בבבלי, לא? זה הרי חידוש.
אגב הגמרא אומרת שלומדים מריב"ז ור"ג דלא הווי יוהרא ואילו הבית יוסף מסביר בשם הר"ן שהחידוש הוא הוא דלא הווי פטור מן הדבר ועושהו שנקרא הדיוט. כנראה לא היה להם את המשפט "ולית ביה משום יוהרא".
לכאורה הגרסה שלנו יותר מסתדרת עם הירושלמי
הבית יוסף לא תמיד מביא את כל מקורותיו.חסדי הים
הסיבה שנקרא הדיוט זה משום יוהרא (מהר"ם פדובה ס' לט)
ככה בפשטות משמע מהשוואת הירושלמי ברכות סוף פרק ב' שיש שם את הביטוי לבבלי ובמרדכי בברכות בשם הראבי"ה.

חשבתי שזה פשוט, אם יש לך עוד הסבר למה נקרא הדיוט, אשמח להחכים.
אני תמיד הבנתי שהדיוט כי הוא לא יודעארץ השוקולד
שלא צריך להקפיד.

אבל אין לי ראיה לכך, זו הייתה הבנתי בפשט הדברים.
לא נראה לי שזה נכון כי בירושלמי בברכותחסדי הים
ושבת שמדובר ר' שמואל בר רב יצחק רצה להפסיק באמצע הסעודה ולהתפלל, ושבת הוא לא היה את הדיוט והיה לו סברא למה להקפיד יאמרו לו עדיין לא לעשות כך.

גם ברמב"ם זה משמע כיוהרא:
פירוש המשנה סוטה ג, ג- "חסיד שוטה, אמרו בתלמוד שענינו ההגזמה בזהירות ובדקדוק עד שנמאס בעיני בני אדם, ועושה מעשים שאינו חייב בהם, וכאלו אמר שוטה בחסידותו. ואמרו בגמרא שבת ירושלמי כל מי שהוא פטור מדבר ועושהו נקרא הדיוט".

ככה גם משמע הרמב"ן גיטין לו ע"א:
"ומי שאומר מדת חסידות היתה להם אין שומעין לו שכל שלא תקנו חכמים אין העושה אותו נקרא חסיד אלא הדיוט כדאמרינן בירושלמי כל שאינו מצווה בדבר ועושהו נקרא הדיוט".
הוא מקשר את זה לחסידות לא חוכמה.
שכוייח, תודה על המקורותארץ השוקולד
שני המקורות שהם לא הירושלמי אכן מראים כי כנראה הבנתי איננה נכונה בזה.
לגבי הירושלמי, לא הבנתי את הראיה, תרצה להסביר בבקשה?
יש גם מקורות שהזכרתי קודם. לגבי הירושלמיחסדי הים
לא נראה לי שהיו אומרים על אמורא שהוא הדיוט במובן שלא יודע, במיוחד שהיה לו סברא להחמיר, ואפילו בסוף הסוגיא משמע שהוא היה בסדר כי הוא סבר שהוא כמו רבן גמליאל.

הם פשוט טענו כנגדו שזה נראה כיוהרא, ואז הוא אמר להם אני כמו רבן גמליאל שזה לא נראה כיוהרא, כי אני במדריגה שראוי להחמיר.
אכן, היו לך מספר ראיות כאן בשרשורארץ השוקולד
תוהה אם ניתן לתת הסבר אחר לתרץ, אבל על פניו שכנעת.
הייתה ראייה שלא הבנתי ולכן שאלתי עליה.

תודה על ההסבר, אכן נראה שיש פה ראייה נוספת לדבריך ולכך שטעיתי בהבנתי.

תמיד מחכים לדון עימך וללמוד מדבריך, יש לך ידע עצום. (אמנם לא תמיד מסכים עם הנהגותיך)
יישר כח גדול על כל המקורותנוגע, לא נוגע
אני הבנתי בפשטות שהדיוט זה בגלל שהוא עושה דברים שמעבר לרמתו. כלומר זה נראה מגוחך שאדם ברמה מסויימת עושה מעשים שלא בהתאם לאיפה שהוא נמצא.

ראיתי עכשיו את הירושלמי בברכות שציינת ואני חושב שזה מסתדר.
לפי רב מיישא חומרא מחשיבה את רב שמואל בר רב יצחק כהדיוט כי הוא לא מספיק בדרגה גבוהה כדי להחמיר ואילו אצל ר"ג חומרא זו מעלה.
ועל זה עונה לו רב שמואל שמכיוון שהסיבה לחומרא של ר"ג היא "איני שומע.." ולא רק חומרא הלכתית רגילה, זה יכול להיות נכון גם למקרה של רב שלו עם התפילה, שזה אותו עקרון, ולכן גם רבי סתם פה כר"ג וכל אחד יכול להחמיר.

לגבי היוהרא- יתכן שאלו שתי סיבות שונות.
לא מחמירים משום יוהרא (המקרה הקודם בגמרא שם עם ר יהודה בן פפוס ודברי רשב"ג במשנה) ולא מחמירים גם כדי לא להיקרא הדיוט.

אפשר אולי להסביר יותר ולומר שבמקרה הראשון שהשדה נפגעת יש יותר סברא להחמיר ולכן אין בעיה של הדיוט אלא רק של יוהרא. ובמקרה השני זה בין אדם למקום ואם אינו במעלה להחמיר נקרא הדיוט ואה"נ שהייתה יכולה להיות שם גם יוהרא אבל היה ברור להם שרב שמואל לא עושה את זה בגלל שהוא חושב שהוא יותר מהם והם גם לא נפגעו שאז אסור כי מבזה אותם שאינם מחמירים כמותו (כמו שאומרת הגמרא לפני לגבי דברים של צער).
גם לפי ההסבר שלך יוצא מוזר שהם חשבוחסדי הים
שהחומרא של ר' שמואל בר רב יצחק, לא לרמתו.
לגבי יוהרא, הם לא חשדו בו שהוא מתגאה, אלא יש בעיה של יוהרא גם כשזה נראה כגאווה.

החרדים מפרש על הירושלמי: 'הדיוט- דחיישינן ליוהרא".
זה עוד מקור שמסייע לדבריי.
נניח את זה בצד כרגע כי ראיתי בפנים כמה מקורותנוגע, לא נוגע
ואני חושב שיש הוכחה מהרמבן שהבאת לעיל שנקרא הדיוט זו לא יוהרא וגם לא איך שאני הסברתי אלא שבפשטות מי שעושה דברים שאין שום עניין לעשותם הוא הדיוט. אדם שלא מתנהל בצורה מושכלת.

קודם כל, הרמבן והריטבא והגרא כולם מסבירים באותה דרך את ההבדל בין חסידות לבין נקרא הדיוט.

ריטבא בקידושין לגבי גדול המצווה ועושה:
מכל מקום אף הוא (מי שאינו מצווה ועושה) ראוי לקבל שכר שהרי מטוב לבב וחסידות הכניס עצמו לעשות מצות הש״י ודוקא במצות שצוה הש״י לאחרים שיש לו בהן רצון אבל העושה מאליו מצות שלא צותה בהם תורה כלל זו היא שאמרו כל שאינו מצווה בדבר ועושהו נקרא הדיוט.

והגר"א בשנות אליהו מחלק בין דבר שהוא מצווה בעצם אלא שחכמים פטרו שאז המחמיר תע"ב, בתנאי שאינו מבזה אחרים, לבין דבר שאינו מצווה (כמו להטות בק"ש) ואז העושה נקרא הדיוט.

ומהרמבן מוכח שנקרא הדיוט זה לא משום יוהרא כי הרי לא שייך לומר על גדולי האמוראים שכתבו בחו"ל פרוזבול או השמיטו שזו יוהרא, שהרי לגדולים מותר להחמיר ואין בזה יוהרא. אלא ע"כ שנקרא הדיוט זה לא משום יוהרא אלא משום שעושה דבר חסר טעם.

מה שכן, ממה שהקשו על מה שעשה רב שמואל בר רב יצחק מנקרא הדיוט, מוכח שהאמוראים שם הבינו שגם במקרה שיש מצווה אלא שחכמים פטרוהו, שייך נקרא הדיוט (ואז הדיוט זו משום יוהרא או אולי איך שהסברתי).
הגרא שם מסביר שלמעשה רב שמואל בר רב יצחק סובר את החילוק דלעיל, ומה שאמר להם שרבי סתם כר"ג זה דיחויא בעלמא.
לא חייבים להסביר שיש כאן מחלוקת.חסדי הים
זאת אומרת, נראה לי שכולם יודו לריטב"א ולגר"א שמצוות שלא נצטוו בהם התורה נקרא הדיוט, וזה יכול להיות בגלל יוהרא.
אם זה דבר שאין בו מצווה בכלל, גם לגדולים יהיה אסור משום יוהרא.
לכן גם זה מה שהרמב"ן טוען שלכתוב בחו"ל, אם אין מצווה בכך, נקרא הדיוט, וזה משום יוהרא.

אני מסכים איתך שהגר"א הסביר אחרת את הירושלמי. לא הבאתי אותו אתמול כי לא רציתי לסבך.
בעיניי דחוק לומר ככהנוגע, לא נוגע
וגם מסברא פשוטה, מה שייך לומר יוהרא על משהו שאין בו שום מצווה? זה מעשה בעלמא.
זה כמו שמבטא הרמב"ם שהבאתי לעיל:חסדי הים
פירוש המשנה סוטה ג, ג- "חסיד שוטה, אמרו בתלמוד שענינו ההגזמה בזהירות ובדקדוק עד שנמאס בעיני בני אדם, 'ועושה מעשים שאינו חייב בהם', וכאלו אמר שוטה בחסידותו. ואמרו בגמרא שבת ירושלמי כל מי שהוא פטור מדבר ועושהו נקרא הדיוט".
אבל לא כתוב ברמבם שהסיבה זו יוהראנוגע, לא נוגע
אדרבה, זה נראה שזו פשוט שטות ודבר מוזר וחסר טעם. מי שמתייהר לא עושה דברים שישימו אותו ללעג וקלס.

אני חושב שזה גם מובן מכך שמה שיש בו יוהרא ממש אסור ואילו העושה דבר שפטור ממנו לא משמע שיש בכך איסור.
זה המובן של חסיד שוטה שהואחסדי הים
רוצה שיכבדו אותו כחסיד.
מהדוגמא של הגמרא עם האישה שטובעת בנהרנוגע, לא נוגע
לא משמע שזו הכוונה
אני מבין שכל המשפט הזה במשנה:חסדי הים

"חסיד שוטה, ורשע ערום, ואשה פרושה, ומכות פרושין, הרי אלו מכלי עולם", זה משום גאווה.

כמו, שכתוב בסוף הסוגיא: "אמר לה ינאי מלכא לדביתיה אל תתיראי מן הפרושין ולא ממי שאינן פרושין אלא מן הצבועין שדומין לפרושין שמעשיהן כמעשה זמרי ומבקשין שכר כפנחס". כל המשפט האחרון במשנה הם צבועים שמבשים שכר כפנחס.

הגיונינוגע, לא נוגע
אבל עכשיו הראש שלי בסוגיא אחרת שאני חוזר עליה ואולי תעזור לי להבין איזה רשבא..

המנער טליתו. פירש רש״י ז״ל מפני האבק ומשום מלבן. ובתוס׳ הקשו דלא מצינו לבון בכיוצא בזה. אבל ר״ח ז״ל פירש מנער את הטלית מן הטל כההיא דרבה דבסמוך ומשום מכבס, ולמאן דקפיד הוי פסיק רישיה, ולמאן דלא קפיד ליכא אלא דבר שאין מתכוון שאינו כבוס גמור.

איך אתה מבין את ההסבר שלו בסוף?
לא הבנתי מה אתה מקשה.חסדי הים
אולי אתה יכול לברר יותר על מה צריך יותר הסבר?
למה אם מקפיד זה פ"ר?נוגע, לא נוגע
הדין הזה קשור לרגש הסובקיטיביחסדי הים
של האדם, ואם הוא מקפיד לנער את הטל כדי שהבגד יראה יפה אז בוודאי הוא מחשיב את זה ככיבוס וכדברי הבית יוסף': "ולפר"ח נפרש שניעורם מהטל מיפה אותם ומינכר כיבוסם", אז יש בזה כיבוס, כי זה נחשב בעיניו כלכלוך.

אדם שלא מקפיד, אז זה לא נחשב אצלו לכלוך גמור.
אני מסכים שקשה להבין למה אצלו זה נחשב דבר שאינו מתכוון, שלא יחשב מלאכה כלל, כי אצלו זה לא לכלוך?

אבל נראה לי שבנוסף לזה שאצל מי שמקפיד, בוודאי אנחנו דנים בצורה סובקיטיבית שזה כיבוס, גם בצורה אובייקטיבית יש ספק אם זה כיבוס או לא ולכן אצל מי שלא מקפיד אין כאן פסיק רישא כי אין בטיחות על המלאכה אבל אי אפשר לדון את זה כלא מלאכה כלל, לכן מגדירים כלא מתכוון.
ולמה אצל המקפיד זה רק פ"ר?נוגע, לא נוגע
הוא הרי מנער כדי לכבס או לפחות גם כדי לכבס?
יש פה מה שהוא שאני חושבחסדי הים
שחסר פה. כנראה אני לא מבין את כוונתך.

פסיק רישא, הכוונה מלאכה גמורה שחייב חטאת. זה לא 'רק'.
אני מתכוון שפ"ר זה במקרהנוגע, לא נוגע
שהאדם התכוון לעשות מעשה מסויים שמותר ואגב זה נעשה בהכרח מעשה נוסף.

פה זה לא שהוא מנער ויש פ"ר שהבגד גם מתכבס אלא הניעור במהותו הוא כיבוס (למי שמקפיד). אני צודק?
פסיק רישא נאמר בכלחסדי הים
מקרה שאדם טוען לא התכוונתי אבל תוצאת מעשה האיסור שלו היא הכרחית מפעולתו. (זו ההגדרה)

אז פה באדם שבד"כ מקפיד על הטל בבגד, הוא לא יכול להגיד לא התכוונתי שיהיה עכשיו כיבוס אלא סתם ניערתי, כי הוא בד"כ מקפיד, אז יוצא שתוצאת המעשה היא הכרחית וודאית שיהיה כיבוס.
כן אני יודע שזו ההגדרהנוגע, לא נוגע
נשמטה לי מילה מקודם.

והבנתי עכשיו את ההסבר שלך. יפה.
תודה
התפיסה שעומדת בבסיס ה"רמה המתאימה"ארץ השוקולד
יוצאת מנקודת הנחה שהחמרה או לעשות דבר שפטורים ממנו מקיימת איזשהו אידיאל כאשר דווקא האמירה של "הדיוט" לכאורה אומרת הפוך על אידיאל בעניין.

רק מעיר
נכון. זה אומר שלהחמיר זה אידיאל במצב מסוייםנוגע, לא נוגע
וההיפך מאידיאל במצב אחר.
למה זה אומר שזה אידיאל אי פעם?ארץ השוקולד
מאיפה אתה לומד את זה מהאמירה ש"כל הפטור מדבר ועושהו נקרא הדיוט" או על החמרות מסויימות שעליהם נאמר שמי שמחמיר בהם נקרא הדיוט?
לא אמרתי שזה נלמד משםנוגע, לא נוגע
יש מקורות אחרים שמשמע מהם שטוב להחמיר ומפה משמע שלא ורק כתבתי אפשרות לחלק מתי טוב ומתי לא.

אבל זה לא משנה כי לפחות למסקנה הפירוש הזה לא נכון.
שטוב להחמיר באופן כללי או במקומות מסויימים?ארץ השוקולד
ברור שכאמירה כללית "הפטור מדבר ועושהו נקרא הדיוט", מצד שני, קיום מצוות עשה שהזמן גרמא על ידי נשים זה מצווה.

יש החמרות שנאמר עליהם ש"המחמיר בהם נקרא הדיוט" ומצד שני יש החמרות שעליהן אמרו שראוי להחמיר בהם, ומצד שלישי ברור שאין עניין להחמיר תמיד כפי שחז"ל ציינו שמי של המחמיר גם כדעת בית הלל וגם כדעת בית שמאי (באותו עניין) נאמר "והכסיל בחושך הולך" (עירובין דף ז עמוד א אם אני זוכר נכון)
השאלה היא על מה נאמר הפטור מן הדברנוגע, לא נוגע
לפי הגרא לדוגמא זה מדבר רק על מקרים שאין שום עניין הלכתי בחומרא
מה זה אומר שום עניין הלכתי?ארץ השוקולד
נגיד להחמיר כב"ש להטות בק"ש (בלי קשר ל-חייב מיתה)נוגע, לא נוגע
מעולהארץ השוקולד
זה בדיוק הטענה שלי, יש חומרות שזה טוב ויש חומרות שזה רע, אין אמירה גורפת שלהחמיר זה תמיד אידיאלי.

(אמרו לו שהוא חייב מיתה כי הוא עבר על דברי בית הלל, אז זה כן קשור)
לא טענתי אחרתנוגע, לא נוגע
(והתכוונתי שלהחמיר להטות כב"ש זו חומרא בלי עניין הלכתי ולכן אין לעשות את זה גם לולי העניין של חייב מיתה כי עבר על דברי ב"ה)
מעולה, מותר להסכיםארץ השוקולדאחרונה
הסיבה שמדייק אולי במשנה שלא צריך להחמירחסדי הים
כי כתוב שנתנו לרבי צדוק פחות מכביצה והוא לא אכל בסוכה, אבל איך רבי צדוק שהיה לו מידת ההתאפקות להחמיר על עצמו להתענות 40 שנה שלא תיחרב הבית, לא יכול להחמיר על עצמו בזה?
אבל אם אומרים שאסור להתאפק כשאין סוכה לידך מחמת שמחת החג, אז מסתדר השאלה.
יש שתי אפשרויות מאד פשוטותultracrepidam

1 לאכול במקום שיש סוכה

2 לא לאכול במקום שאין סוכה (או לאכול מה שלא צריך סוכה)

 

אם מדובר בסך הכל בשתיה, זה באמת לא אמור להיות בעיה

ואם אכן ממש מפריע לבחור אפילו לשתות מחוץ לסוכה, הוא יכול לא לשתות ולא לאכול. זה מותר.

 

יש בעיה מהותית יותר והיא השהיה מחוץ לסוכה, אבל אני מניח שהצורך מצדיק את זה

אני מכיר את ההלכה. חשבתי אולי יש פתרונות אלגנטייםכלי פשוט
אפשר להביא לא מזונותתפוחית 1
או אפילו לא לאכול פעם אחת, לא יקרה כלום כנראה ;)
נכון.. מהצד שלך זה פחות מורכב לא להביא אוכלכלי פשוט
לא בטוחה על איזה פתרון אתה חושב..kaparalay
אבל נראה לי שאם מדברים על זה מראש זה יכול להועיל..

או שהולכים על פורמט בלי אוכל/שתיה, ולוקחים בחשבון שיכול להיות שזה אומר שהמפגש יהיה קצר יותר.
או שבודקים מה אפשר לאכול/לשתות גם בלי סוכה (במידה והדבר נח לשני הצדדים).
או שמוצאים מקומות עם סוכות שנבנו לרווחת הציבור (בירושלים ידוע שיש כאלו, אבל מפרסומים כאלו ואחרים עושה רושם שאפשר למצוא כאלו כמעט בכל מקום בארץ כרגע). מבחינת פרטיות, אפשר להגיע בשעות קצה כדי שיהיה שקט ופרטי יותר. אבל יכול להיות שגם בשעות של עומס, דווקא הריבוי ייצור איזושהי תחושה של היטמעות בהמון שתאפשר פרטיות..
או שמנצלים את ההזדמנות כדי להכיר את הצד השני להורים (;
מה כוונתך שאם מדברים מראש יכול להועיל?כלי פשוט
בגדולkaparalay
פחות או יותר מה שאמרה @לגיטימי?..-
מאמינה שאם תסביר לה מראש מה ההתנהלות מבחינתך, כל החלטה שתתקבל (החל מזה שאתה לא תאכל ועד להתכוונן מלכתחילה למקום עם סוכה ציבורית) תהיה טובה, ובעיקר תמנע חוסר נוחות/חד צדדיות בזכות תיאום הציפיות מראש.

מתארת לעצמי שמלכתחילה היא פחות או יותר באותו הראש התורני כמוך, וזה אמור להתקבל בהבנה.
איך אף אחד לא הזמין אותו אליו לסוכה?עוגיפלצת יואב
תהיו אנשים טובים…
פעם פשוט נכנסנו לסוכה גדולה ציבורית .נפש חיה.
אתה יכול להביא מה שבא לך, ולא לאכוללגיטימי?

היא הרי לא תלויה בסוכה....

 

אבל אולי באמת כדאי לעשות תיאום ציפיות.

אתה יכול להגיד לה מראש שאתה מקפיד על אכילת ארעי, ולהציע כמה אפשרויות:

1. לא להביא כיבוד בכלל (ואם היא רעבה\צמאה, שהיא תדאג לעצמה).

2. לשבת במקום ציבורי עם סוכה (מהניסיון שלי, בקטנות אין כסאות ואין כל כך פרטיות, ובגדולות בד"כ יש).

3. לשבת בבית קפה עם סוכה.

4. להביא כיבוד שלא דורש סוכה (פירות, שתיה).

 

לדבר ולתאם מראש יחסוך אכזבה של חוסר תיאום ציפיות.

 

תודה על התגובהכלי פשוט
שומרים עוגות מפסח בשביל זהנוגע, לא נוגע
תגובה מנצחתultracrepidam


אפשר גםkaparalay
לא לחפוף את השיער מסוכות שלפני, ואולי יהיה אפשר להחשיב את מה שיווצר ממנו כסכך..(:
מניחה שזה כבר לא רלוונטיאיכה
אבל הכי לגיטימי להגיד,
לא הבאתי הפעם שום דבר כדי שלא נסתבך עם סוכה..

בסוף זה ממש הגיוני.
אפשר למצוא איזו סוכה..בימאית דמיונות


זה כואבהפי

להוציא את החנוכיה ולראות שהדברים שביקשת משנה שעברה לא התגשמו .. לחשוב שהתפילות לא נענות לך שנה ועוד שנה ו..

למרות שממש התכוונתי  אז אז יותר מזה? אני לא אצליח..להתפלל יותר חזק.


ואז

לחשוב על כמה שהעם הזה עובר והכל מתחבר

ואולי זה הולך לשם ?


גאולה כללית ופרטית

חג שמח

לכל המקווים לישועה לעם למשפחה לכם..


אמן ואמןadvfb
בעז"ה ישועה קרובה ממשית!חסדי הים

מאז ששמעתי על הטבח הנורא אני בוכה. ב'מעוז צור' שרתי בבכי ובכלל פרצתי בבכי ב'נקום נקמת דם עבדיך' והוספתי לאומה הרשעה את ישמעאל.

אבל ב"בִּבְכִי יָבֹאוּ וּבְתַחֲנוּנִים אוֹבִילֵם אוֹלִיכֵם אֶל נַחֲלֵי מַיִם בְּדֶרֶךְ יָשָׁר לֹא יִכָּשְׁלוּ בָּהּ כִּי הָיִיתִי לְיִשְׂרָאֵל לְאָב וְאֶפְרַיִם בְּכֹרִי הוּא".

הבכי מטהר את ה'יסוד' להכל, ומביא מהר לידי זיווג, כדברי החתם סופר.

הבכי הוא כמו מקווה לרצון, ומעלה את הרצון למקום גבוה וטהור, וכמו שמאריך הרב קוק באורות הקודש חלק ג' על עליית הרצון כמטהרת את מידת ה'יסוד'.

כשרצון נפגש עם רצון נוצר זיווג.

כל עם ישראל קדושים וטהורים, כפך השמן הטהור של הכהן הגדול, כמו שכתוב בעין אי"ה שבת.

ה' תרחם על כולנו! אנחנו ראויים!

נכון ממשהפי
ממש בעז"ה אמן ואמן
😶זיויק
אמן שתהיה ישועת ה' כהרף עין
ליבי איתך, כואבארץ השוקולד
נכון , יש גם טובהפי

גם הטוב הוא פה אצלנו , אצל כל אחד

רק נותר לנו למשוך אותו

מבין? 

כן. מבין..בנות מרכלות עלי

אני מגיב במקומו הוא לא נמצא פה הרבה

כן, מביןארץ השוקולד
צודקת 
כואב ואמן!! מחזקת ממש.פצלשי"ת
🥺❤️מבולבלת מאדדדד
נקווה שבקרוב אחותי❤️


חנוכה שמח🥰

המהירות של שוק השידוכיםadvfb

ברגע שהוואטסאפ נכנסל חיינו דברים עוברים מהירות האור כמעט.

לחכות כמה ימים להצעה זה נראה משהו שכמעט לא אפשרי,

מה דעתכם על זה?

למה אתה מתכוון ב"לחכות להצעה"?לגיטימי?
מישהי כתבה ליadvfb

אשלח לך הצעה ביום ראשון, ביום רביעי שלחה לי את הפרטים, וזה כבר לא היה רלוונטי..

כאילו זה נשמע לי הכי הגיוני לחכות קצת, אבל בגלל שהפלטפורמה של הוואטסאפ היא כל כך מהירה הקצב מתאים בהתאם.

קלטתי שמבחינתה זה כנראה לגיטימי לכתוב "אשלח לך הצעה" ואז לשלוח עוד 3 ימים.. ומבחינתי זה לא. לא בגלל איזו תפיסת עולם, אלא פשוט כי השוק מאוד מהיר.

אין לי שום סיבה לחכות להצעה 3 ימים ואני יודע שגם היא יכולה להגיד לי "אה היא בדיוק נתפסה" או סתם אגלה שאני לא חושב שאנחנו מתאימים.

העניין הוא שאנשים נתפסים ונפרדים בצורה מהירה מאוד ולכן גם ככה המהירות שאנשים מפגינים.

ברור לי שלפני הפלטפורמה של הוואטסאפ הדברים זזו הרבה יותר לאט ולאנשים היה גם יותר סבלנות

 

 

אני לא בטוחה שזו הפלטפורמהלגיטימי?

אולי זה יותר הצורה.

מי שהציעה לך - ידעה שהבחורה בכלל פנויה ביום ראשון? יכול להיות שמלכתחילה היא לא ביררה את זה איתה?

 

ממה שאני יודעת אין נוהל מסודר. נכון שמקובל יותר שקודם הוא אומר "כן" לפני שהיא מודעת לעניין בכלל, אבל זה ממש לא תמיד ככה. יש בנות שמעדיפות להישאל קודם. הרבה פעמים אם משדכים מכרים, את הצד שמכירים שואלים קודם.

 

באופן אישי אומר שאני לא מרגישה יותר מידי ככה. לא זכור לי שקרה לי מה שאתה מתאר.

לפעמים קורה שפתאום יש מבול של הצעות, ואז אני אומרת - שאני בדיוק מבררת, או בדיוק בתחילת קשר, ואולי בעתיד הקרוב זה יהיה רלוונטי.

 

 

ואני קצת נרתעת מה"שוק". המילה הזאת לא באה לי בטוב בהקשר הזה..

 

אין נוהל רישמי, יש נורמותadvfb

אני אומר שזאת הפלטפורמה, בגלל שלעשות "העבר" בוואטסאפ זה לוקח חצי שנייה ולהתקשר בטלפון זה לוקח יותר זמן, אנשים צריכים להתפנות לזה ריגשית.

ובלי קשר לאם היא ידעה או לא ידעה (במקרה הזאת אני מניח שהבחורה לא קיבלה פרטים שלי אבל נעשה בירור אם היא פנויה) - הקצב שפרטים עוברים דרך מיזמים, קבוצות וואטסאפ, שדכנים הוא קצב מסחרר. יש לי חבר שהתחתן לפי כמה שנים משידוך שנעשה ע"י 4 שדכניות וואטסאפ שונות שכל אחת שלחה לחברה שלה. וואטסאפ זאת תקשורת מאוד מהירה, תקשורת איטית כמעט ולא היתה מאפשרת לדבר כזה לקרות.

 

ובאמת, בדרך כלל אני מעדיף שלא יבררו אם הבחורה פנויה, כי אם היא לא פנויה יהיה לי דרך לדעת אם אני רוצה לחזור לי שהציע שינסה לאחר זמן שוב לבדוק לי אם התפנתה. וגם, זה לוקח זמן ואין לי סבלנות לזה. מעדיף לגלות שהיא תפוסה, מאשר לחכות עוד את הזמן הזה שיכול לקחת יומיים גם.

 

אולי את חווה את זה אחרת כי יש לך יותר סבלנות ממני, גם יכול להיות. אולי כי לפעמים מציעים לך אחרי שהבחור אישר, מה שכמעט בחיים לא קרה לי. לכן הניסיון במקרה כזה הוא לא הסבלנות, כי הבחור כבר אישר.

 

 

אסביר את ההקשר בו אני אומר את המילה "שוק". 

אני לא מתייחס לשידוכי וואטסאפ בתור דבר עמוק ולכן אני מרשה לעצמי להביא ביטוי מאוד שיטחי שלדעתי די תואם את השיטה הזאת.

כן, אני חושב שזה כלי, שברגע שיודעים את היתרונות והחסרונות שלו, אין סיבה שבעולם לא להשתמש בו בעת הצורך.

לרגע לא התכוונתי חלילה לדמות את כל מחפשי הזוגיות למיניהם כמוצרים בשוק. מה לעשות שבשיטה של כרטיסים זה חלק מהעניין וכמובן, חלילה אסור להשליך את זה על האנשים עצמם. 

השימוש בכלי הזה לא גורם לזלזל באנשים, הוא כן בעיני מבטא מגבלה אינטגרלית בשימוש בו.

 

לגבי וואצאפ וטלפון צודק.מוקי_2020

"שלעשות "העבר" בוואטסאפ זה לוקח חצי שנייה ולהתקשר בטלפון זה לוקח יותר זמן, אנשים צריכים להתפנות לזה ריגשית."


יש לי קצביה, שכל פעם שהיה צריך לעשות הזמנה, זה נעשה  דרך הטלפון.
אני רק מהמחשבה שאני מפריע למישהו באמצע עבודה מסויימת או שהוא עם לקוח בחנות.
זה כבר גורם לי לחשוב 3 פעמים לפני שאני מזמין.

מרגע שאפשר להזמין דרך אפלקציה,
אני מזמין הרבה יותר, הזמנות קטנות במקום אחת מרוכזת (חנות קרובה מאוד).

אבל לא הבנתי משהו.
מה הבעיה שלך להמתין 3 ימים ?
אני מנסה להבין אם אתה מכוון למשהו כללי או שזה רק משהו נקודתי שמפריע -לך-.

יכול להסביר ?
אם יגידו לי "תקשיב, נכיר לך מישהי שאנחנו חושבים שהיא מתאימה לך, אבל תמתין שבועיים"
אז אני לא מבין באיזה מקרה אני אגיד "לא, לא, שבועיים אני לא ממתין". מה אכפת לי "להמתין" ?
יכול להסביר. לצרכי מחקר כמובן.

אין עליךadvfb

אני יכול להשיג הצעות בצורה יחסית מהירה ולכן אם אדם חושב שאחכה להצעה שלו אז כנראה שהוא טועה.

זה שה"שוק" עובד בצורה מאוד מהירה גורם לי לחוסר סבלנות, לפעמים מוצדק ולפעמים שלא, ביחס לעיכוב בהצעות.

אין בעיה שישלח לי הצעה עוד שבועיים, שלא יחשוב שאני אחכה. יום יומיים כנראה שאחכה אם זה מישהו שאני סומך עליו.

נדמה לי שהבנתי.מוקי_2020

אבל שואל כדי להיות בטוח.
כי באמת נושא השידוכים זה דבר מרתק וגם חשוב.
כרגע לא בשימוש אישי שלי, אבל זה יכול להשתנות ביום אחד.

כשאתה אומר "שלא יחשוב שאני אחכה",
זה אומר שאם אתה כן מסכים "לחכות" שבועיים,
אז אתה למעשה מתחייב לא לצאת לדייטים אחרים, להמתין להצעה ואז להחליט אם אתה נפגש או לא עם אותה הצעה ?

הבנתי נכון ?

כןadvfb

אני לא חושב שאף אחד לא יסכים סתם לעצור שבועיים אז זה זמן יחסית מוגזם אבל כן הבנת.

ישר כוח!

תודהלגיטימי?

באמת נראה שגברים ונשים חווים את זה אחרת.

אני באמת כמעט תמיד מקבלת (ומבקשת..) רק אחרי שהצד השני אישר. [בהנחה שזה פנייה דרך צד ג]

וזה בעצם אומר שהצד השני פנוי ומעוניין. אבל זה גם אומר שיש מצב שאני לא פנויה, או לא מעוניינת. וגם שמבחינתי יכולות לעבור תקופות שבהם אין לי שום הצעה, כאשר בפועל יכול להיות שהיו כאלה שביררו והחליטו שלא...

 

תודה על ההסבר על השוק.

נתקלתי בשדכני וואטסאפ שפשוט מעבירים כרטיסים, בלי לקרוא יותר מידי. אבל מסתבר שגם להם יש הצלחות - אבל אף אחד מאלו שאני קיבלתי בדרך הזאת לא היו רלוונטיים.

זה עדיין צורם לי המילה הזאת, וזה לא שיש לי פתרון קסם לאיך אפשר לעשות את זה יותר טוב..

מסתבר שאני מאוד רגיל לאיך זה הולךadvfb
עבר עריכה על ידי advfb בתאריך כ"ד בכסלו תשפ"ו 11:16

שיש כרטיסים, שהם מנסים לשווק משהו, וברור שיש מאוחריהם אדם עם סיפור שלם, אבל הכרטיס עצמו הוא לא הבנאדם. לכן אני אולי מרגיש בנוח עם המונח שוק. למרות שגם יכול להיות שאצלי השימוש הזה יכול ליצור חוסר נוחות בהקשרים כאלה ואחרים.

 

נראה לי גם חשוב לומר שעצם הפלטפורמה של הכרטיסים (גם בוואטסאפ, אבל גם במיזמים שונים) היא פלטפורמה מאוד מוגבלת ולכן גם אם השדכן הוא מעולה ומקסים עדיין יהיה בזה מימד פחות "אנושי" וממילא מאוד מוגבל. ובודאי, התחושה האישית היא גם חשובה שמתעסקים עם שדכנים וחשוב מצד אחד לדעת לצאת מאיזור הנוחות או להרחיב אותו כדי שיהיה עוד אופציות להצעות, מצד שני חשוב גם להיות במודעות ריגשית ולשים גבולות גזרה ביחס ליציאה מאיזור הנוחות

 

אתה מתכווןהפי

שבזמן הזה קיבלת כבר הצעה אחרת? כי אם כן לגיטימי לקבל אותה .

אבל אם לא קיבלת הצעה ואתה סתם מעניש את מי שהציע כי שלח שבוע אחרי זה מיותר

האופציה הראשונה חחחadvfb

אני שואל את עצמי מה הוא התכוון שהוא שלח לי את זה תוך שלושה ימים

מן הסתם אנשים עסוקים ולא תמיד פנויים אבל בדרך כלל נראה לי הכיוון זה להציע ישר

וואו. מעניין.פצלשי"ת

אצלי אני לא מרגישה ככה

הכל איטי מאוד, ותמיד לוקח כמה ימים..

וגם אחרי קשר לוקח לי מלא זמן עד שמתחילה משהו חדש

אתה חושב שכמה ימים זה בגלל הווטסאפ?ארץ השוקולד

אני לא חושב,

אנשים לא רוצים לחכות ימים כי ההנחה שזה עוד כמה ימים עד שייפגשו, ומן הסתם יהיו הרבה נסיונות כך שזמן רב לברר יקח עוד זמן.

התכוונתי לטענה ההפוכה ממה שהבנת מדבריadvfb

בגלל שהפלטפורמה הזאת מאוד מהירה אז הציפייה שזה לא יקח כמה ימים אלא יהיה באותו יום.

כמה אתה מכיר שהלינו על תשובה אחרי יום?ארץ השוקולד
לא ראיתי שרשור מלין בנושא, גם פה דיברת על ימים 
לא תשובה כפרהadvfb

על עצם ההצעה.

אני אשלח לך הצעה ואז לוקח כמה ימים עד ששולח את ההצעה.

תאמת היה ממש לאחרונה שרשור על זה.

 

אני גם לא מלין על כך... אני תוהה על כך.

אתה חושב שלפני הפלאפונים זה לא הפריע?ארץ השוקולד
אתה מרגיש שזה מיידי?
הוואטסאפ יצר אפשרות להעברת מסרים בצורה מאוד מהירהadvfb

ולכן הכל נהיה מהר מאוד מאוד.. ולכן גם קיימת ציפייה שדברים יעברו מהר.

מאמין שלפני הוואטסאפ היתה ציפייה לזמן יותר ממושך, דהיינו היתה יותר סבלנות כי זה לקח יותר זמן.

לפני הפלאפונים בכלל מן הסתם היתה ציפייה לזמן עוד יותר ממושך.

ככה מסתבר לי

מקווה שהפעם זה מובן חח

זה מובןארץ השוקולדאחרונה
אבל אני לא רואה שום ציפייה למיידיות בעניין הזוגי
הדברים הקטנים שהיה נחמד מאוד אם הצד השני היה מעדיףמוקי_2020

אני מדבר על דברים שאם לא קיימים אצל אצל הצד שני, זה לא מפריע, 
אבל אם כן קיימים, אז  זה בונוס נחמד מאוד.

אני לא מכיר בן אדם נורמלי, שלא יכול להמציא רשימה של עשרות ואולי מאות דברים כאלה.
זה יכול להיות צבע מכונית, סוג מכונית, תוספות לפיצה, סוג מוסיקה, זמר, אלבום, שיר, עיר בירה בעולם לטייל בה...וכל דבר שהוא בעיקרון לא משמעותי
להצלחה ותחזוקת קשר אבל הוא בונוס שתמיד נחמד לדעת שהוא קיים ושבני הזוג באותו ראש שלכם גם בחלק מהדברים הקטנים שבחיים.

אז לכבוד החנוכה, יש 2 דברים שהם בונוס די נחמד עבורי. זה משהו סמלי כזה.
אגב, רק השנה למדתי שאין כזה דבר "חג החנוכה" יש "ימי החנוכה". חנוכה זה לא חג ביהדות כמו ראש השנה, פסח. 
אם יש תלמיד חכם בקהל, הוא מוזמן לאשר שלא חירטטו אותי.

לעניין עצמו :
א. בונוס 1 - שהיא אוכלת סופגניות רק בחנוכה, לא  חודש וחצי לפני כמו שרשתות השיווק היו שמחות כי זה טוב לביזנס. 

היום למעשה היא היתה אמורה לטעום את הסופגניה -הראשונה- שלה השנה ובאמת להנות ממנה בימי החנוכה ( לא לכעוס ! זה רק בונוס אם היא כן אוכלת בחנוכה בלבד ! )

ב. כאן אני מודה שזה קשוח יותר. אבל שוב, זה בעיקר בונוס. אז.. אה-אהמ ..
בונוס 2 - בחנוכה היא אוכלת סופגניות...רגילות. בצק, ריבה, אבקת סוכר.
ולא את כל ה"סופגניות" שהקשר בינהם לסופגניה זה כמו הקשר בין מכונית לרכבת.
עכשיו לפני שמישהו קופץ  עם :
"מה נסגר בן אדם ? זה ..ח.. סליחה זה..ימי החנוכה, תן לאנשים להנות מ "סופגניה" עם קצפת וקרם קמבודי בטעם פיסטוק חלבי-כנאפה- מלוח- מתוק"
אני בעד לאכול קינוחים שווים ומפנקים אבל שזה הופך מסופגניה ל..אני אפילו לא יודע איך לקרוא לזה..זה מבחינתי...לא בונוס. 
יש לך את כל השנה לאכול את זה. תשאירי את חנוכה, חנוכה.

הסבר על הבונוס במימד החילוני-מסורתי-רוחני.
אני רואה את זה (במיוחד בשנים האחרונות)  כסוג של...אני לא רוצה להגיד סדום ועמורה כי אז לא יבינו אותי בכלל,
אבל סוג של השתוקקות שהיא שורש יצר הרע ומקור הסבל. 
כלומר, זה בכלל לא משנה מה היו מוכרים ברשתות השיווק, אנשים פשוט רוצים את מה 
שכולם רוצים בלי לחשוב לרגע אחד אם הם -באמת- צריכים את זה ואם זה  באמת קשור לאירוע שבשבילו התכנסנו.

יש לכם דברים קטנים שחשובים לכם, לא קריטיים, אבל יהוו בונוס נחמד  אם הצד השני מעדיף אותם גם ?
ספרו בכיף.
לא בא לכם לשתף ורוצים לשמור את זה רק לעצמכם ? גם בכיף. רק קחו בחשבון שבסוף הכל יתגלה אז לפחות כאן תקבלו פידבק.

נ.ב - אם במקרה התחלתם לאכול סופגניות עם קצפת וקרם קמבודי בטעם פיסטוק-חלבי-כנאפה-מלוח-מתוק, כבר לפני חודש וחצי...אז..לבריאות.
 ימי חנוכה שמחים לכולם.

 

מה עם מי שלא אוהבת סופגניות?מבולבלת מאדדדד
זה גם בונוסShandy

כי היא לא תראה כמו אחת כזאת בסוף החג

אופס ימי החנוכה😂

לגבי ימי החנוכה זה נכון. זוכרת שלמדתי את זה לפנייעל מהדרום
חחחחח חזק. מזדהה מאוד עם הסופגניותפצלשי"תאחרונה

ותודה על התזכורת שיש לי כל מיני העדפות קטנטנות כאלו שאסור לשכוח בתוך כל ההתרכזות בערכים החושבים והגדולים, 

כי הדברים המשותפים הקטנים הם הרבה פעמים הבסיס לקשר טוב 

מצאתי בכתב ישן נושן את השיר הזה לחיזוק בחנוכה:חסדי הים

"הוי בחורים גיבורים וחזקים כארזים, הוי בנות בנויות חטובות כמגדלים.

חשבתם מחשבת חוץ לזמנו, כאילו ה' איננו משגיח בעתו.

האם ה' עזב אתכם גלמוד וערירי? האם הוא לא מכריז עלכים 'שלי'?

הקורא מראש דורות לא ראה? האם השגחתו הפרטית נסתרה?

יש לכם עוד תקווה ואחרית, בסוף הקשיים תגיעו לתכלית.

אהבתי אתכם אומר ה' אל נורא וחומל, מעיניי לא חבוי הקושי והסבל.

הנני בא לגואלכם כאם על בנים, בנפלאות אדירות ורחמים עצומים.

בית ה' נחנך בימי החנוכה, את הבית שלכם אבנה מהרה.

יצאתי לישע חשמונאים צדיקים, אצא כיום לישע הבדידות והמכאובים.

הכנתי לך גבר בחורה כלילת המעלות, ולך יפהפיה הכנתי איש חמודות.

נס פך השמן יאיר ויצהיר לעולם, ללבבות הנשברים לחזקם בריא אולם.

לרוממם לחשבם ממש כבני עליון, להסיר מהם כל פחד וחדלון.

לנטוע בהם כוחות וצפיות חדשים, להצמיח בהם חלומות כיוסף נרהבים.

עוד יהיה לכם ממלכת משפחה חמה, שבו מאיר באור יקרות השכינה הקדושה.

השכינה שורה על הנרות הקטנים היפים, זה ישרה על ביתכם באהבת עולמים."


התבוננתי על המראה וזה פלא עצום שגיליתי מסר כזה חזק לרווקים לפני חנוכה.

😂😂😂

מדהים!חרמון

מחזק מאוד! במיוחד המשפט "בית ה' נחנך בימי החנוכה, את הבית שלכם אבנה מהרה" נגע בי.

תודה!

תודה! חג שמח לך ולכולם!חסדי היםאחרונה
תפילה על כולם.
להתחיל קשר חדשראובן255

שלום לכולם לאחרונה יצאתי מקשר די ארוך שלא צלח לצערי

אני מעוניין לחזור לדייטים

מישהו מכיר שדכן או מקום שאפשר להתחיל בו את עולם הדייטים?

אני יודע שיש את הטבלה של השדכנים אבל מישהו מכיר חלק מהם שאפשר לסמוך עליו שיעזור לי?

תודה לכולם תזכו למצוות

מה הסגנון שלך?ברוקולי
דתי לאומי כיפה סרוגה בראש פתוח אבל מתייעץ רבניםראובן255
בהצלחה רבהארץ השוקולד

נראה לי כדאי למקד קצת יותר לפחות לעצמך.

מה זה אומר ראש פתוח?

האם זה אומר שאתה מוכן לשמוע גם רבנים מהר המור וגם ממרכז?

האם זה אומר שאתה מוכן לשמוע רבנים חרדים ו/או דמויות מהשמאל?

האם זה אומר שאתה לומד ספרים של הרב בני לאו?

האם זה אומר שאתה רואה סרטים? איזה סגנון?


מה זה אומר מתייעץ עם רבנים?

האם ההתייעצות אומרת שאתה מחפש הסכמה שלהם לאופי הכלה שתבחר או שתצטרך אישור שלהם בטרם תצא?

או שזה רק בשאלות ערכיות כגון ענייני פוליטיקה/השקעות? או שאולי גם ביחס לעבודה וחיי חברה?


 

כל תשובה פה לגיטימית, אבל לפחות לעצמך ורצוי גם לטובת מי שתחפש שתצא איתך כדאי לדעת מה הכותרות שאמרת אומרות


 

המון בהצלחה

תשובה לארץ השוקולדראובן255אחרונה

זה אומר שאני דתי בראש פתוח לעולם תרבות מערב מתערבב בין אנשים\קהילות אם זה חילוניים אז לוקח מהם את הדברים הטובים (למשל תרבות)  אם זה דתיים לוקח מהם את הדברים הטובים (למשל אהבת חינם וחיבור בין אנשים) ומהחרדים לקחתי את ללכת לפי הלכה לא דתי לפי דעתי ולעשות מה שבראש שלי בלי להייעץ אם אני נמצא בבעיה או שיש לי בעיה אני פונה לרב שייעץ לי ויעזור לי אני לא ישר הולך לבעל מקצוע רק כי יש לו תואר בדבר הזה למשל פסיכולוג

מקווה שדי הגדרתי את עצמי טוב

ולכן חשוב לי משהי מאמינה בדרך הזאת בחיבור בין העולמות

לא.לגיטימי?

יש כאלו שיותר מכוונים לסגנון מסוים.

אבל מעבר לזה, 

הייתי ממליצה לפנות לכמה שדכנים,

אבל לא רק.

להירשם לכמה מיזמים\אתרים\אפליקציות\קבוצות וואטסאפ,

ככל שיש לך כח להתמודד..

אתה צריך לדעתי להודיע לעולם (כולל חברים ומשפחה), שאתה פנוי ומחפש - ומה אתה מחפש.

מה בעצם נשאר מהאמירה "העיקר זה לב טוב/מידות"?צע

מניח שיצא לכם להתקל ולשמוע את המשפט הזה לא פעם..

והרהרתי בשאלה  האם נכון שרוב העולם , כולל אני, לא חי ככה?!

כאילו, מניח של90 אחוז מהרווקים יש לב טוב, ואיזה קטע הם עדיין רווקים, וכנראה למרות טוב ליבם נפרדו מהם.

לכל תגובה בנושא אשמח, חנוכה שמח חברים!!! 

שזה הבסיס.מוקי_2020

-דעתי-.

המילה "עיקר" מבלבלת כאן..
אבל הכוונה הבסיס. קודם שיהיה את זה. בלי זה, אין על מה לדבר. אין בכלל מה לנסות.

ניקח את שוק הרכב.

אם אין בלמים שעובדים חלק,
ואין מנוע שפועל חלק,

אין בכלל מה להסתכל על הצבע והצורה וכמה אנשים הוא מסוגל להכיל בתוכו.

עכשיו נניח שיש בסיס.
זה אומר שכל רכב מתאים לך ? לא.
יש כאלה מעדיפים רכב קטן, גדול, בטוח, מהיר, נמוך, גבוה. טוב לשטח, טוב לעיר.

אבל קודם הבסיס.

ככה אני מבין את זה.
כלומר, זה שיש למישהו "לב טוב, והוא מקסים" זה רק -תחילת- הסיפור. לא סוף הסיפור.

במה הוא עובד ? 
מה הוא למד ?
איך הוא מתנהג כשדברים לא מסתדרים כמו שהוא רוצה ? איך הוא עומד בלחץ ?
האם הוא דברן ? שקט ? 

כל אחד והפרמטרים שחשובים לו, ממש כמו בבחירת רכב. כמובן, כל אחד והתקציב שלו (מה שיש לו להציע)

בהצלחה.

..שפלות רוח

אני לא מסתכל מהצד של האדם שיש לו מידות טובות או לב טוב..המשפט הזה בדרך כלל נאמר לאנשים כאיזה משהו להתמקד בו ופחות בחיצוניות(אגב הוא נאמר בעיקר לגברים ממה שאני מכיר) אף פעם לר באמת האמנתי בו כל כך, נכון, יש בו מן האמת אבל בדור הזה להגיד לבחור "העיקר לב טוב ומידות טובות" אם הוא לא צדיק נסתר בנם של קדושים בעיניי זה פחות רלוונטי לנסות למכור לו את זה, והאמת עכשיו כשאני חושב על זה, אני חושב שהרבה שדכנים נופלים שם(גילוי נאות אף פעם לא הלכתי לשדכן/ית) ומרגיש לי שהם לא באמת מתעניינים במה אתה מחפש/ת אלא פשוט לחתן בלי הרבה מאמץ ואז מגיע המשפט " העיקר לב טוב"

חנוכה מלבלב מלא בלבלובי שמחה וכו🦝🔥

זה העיקר, אבל לא הדבר היחידי שצריךadvfbאחרונה
סוף סוף הרגשתי שהפורום נתן לי משהו.מוקי_2020

נסעתי באוטובוס ציבורי,
ואוטובוס טיולים חסם את כל התנועה כי הבנות, המון בנות, המון המון בנות פרקו מלא דברים, חוץ ממקרר, הוציא מתוכו הכל. 
זה היה נראה כמו מופע קסמים.

ואז נהג האוטובוס אמר משהו, "עוד פעם החרדים האלה...אבל למה ככה לחסום את התנועה ? אני לא מבין את זה..."
עכשיו בעיקרון, אני בדברים כאלה לא מתערב, אבל כאן לא יכלתי לשתוק.

אמרתי לו ברוגע, בנחת , "אלה לא בנות חרדיות, החמודות האלה שייכות למגזר הדתי-לאומי (גוש עציון)".

שבת שלום 

מי יתן, שאחרי השבת הזו יחל השינוי הגדול שכל אחד מצפה לו.
עכשיו ברור לכם, שכאשר קורה שינוי גדול בחיים,  לפניו יש שבת אולי מיוחדת אולי שגרתית, שפשוט מבחינת זמנים מגיע לפני אותו שינוי.
אני מאחל לכולם, לכל אחת ואחד בפורום הטהור הזהו, שהשבת הזו היא השבת לפני השינוי הגדול.

..שפלות רוח

"אלה לא בנות חרדיות, החמודות האלה שייכות למגזר הדתי-לאומי (גוש עציון)"....ואם הן היו חרדיות אז? היה אסור להן לעצור שניה ולהוריד את הדברים?

ואני לא מתפלא שזה מה שלקחת מהפורום הנ"ל..זה אומר המון על משתתפיו.

הוא צוחקאני:)))))
למה לקחת כל דבר רע?
אני לא יודעת מה מוזרהפיאחרונה

שקראתי את זה  

בפורום הטרור הזה

אולי עכשיו היא כבר החזירה תשובה?חרמון

 

עדיין לא.

טוב מן הסתם היא עסוקה, 

בטח בערב היא תברר ותחזיר תשובה.

מבאס, אבל עדיין היא לא החזירה. 

בטח מחר.

משום מה גם מחר היא לא החזירה.

'תגיד, יצרו איתך קשר לברר עלי',

אני שואל את החבר שלי אחרי שלושה ימים.

'האמת שלא..'.

התסריט הזה חזר אצלי לא פעם ולא פעמיים, לצערי זה חזר שוב ושוב. כל פעם מחדש אני אומר לעצמי 'אולי הפעם היא תחזיר תשובה מהר. אולי יקרה נס, והיא תחזיר תשובה אפילו היום..'. אני לא יודע מאיפה זה מגיע, אולי אין מספיק מודעות שיש מישהו שמחכה בצד השני. 

אז בנות, כשאתן מקבלות הצעה שימו לב שיש מישהו שיושב ומחכה בצפייה ממש לתשובה שלכן. יתכן מאוד שזה מעסיק לו את המחשבה כל היום, וכל כמה דקות הוא מציץ בטלפון בתקוה שהיא כבר החזירה תשובה. זה אלף בית של בין אדם לחברו. 

אני מרגיש ככה עם השכינה הקדושה.חסדי הים

אני רוצה "בחלום אדבר בו". תשובות לכל השאלות העמוקות שלי.

אני מתפלל על זה וכלום בחלום. אני שואל את ה' שהדוד רבא שלי הרב פנחס מפרנקפורט בעל ההפלאה יתגלה אלי וכלום. אין תשובות.

אבל אז כשאני קם, אגב העיון הרגיל שלי בתורה בסדרים הרגילים, אני מגיע ל'הפלאה' ו'לפנים יפות' ומבול של תשובות והדרכות לחיים העכשוויים שלי.

כן. זאת התגלות השכינה דרך ספרי הצדיקים.

תשובות. תשובות. תשובות.

"קול דודי דופק פתחי לי אחותי רעיתי". כמו ששמעתי בילדותי מר' אברום שפירא זצ"ל, הספר דופק לפתוח אותו ועם זה השכינה הקדושה.


אל תחכה למשהו מבחוץ, בחורה שלא רודפת אחריך תעזוב אותה. זה לא שווה את הזמן שלך. תתרכז בלהתענג על ה' וימלא משאלות לבך. תנדב את לבך ל-ה' ולעם ישראל. תתן תתן תתן, אל תצפה לקבל כלום. בסוף, הכל יסתדר. "יִרְוְיֻן מִדֶּשֶׁן בֵּיתֶךָ וְנַחַל עֲדָנֶיךָ תַשְׁקֵם. כִּי עִמְּךָ מְקוֹר חַיִּים בְּאוֹרְךָ נִרְאֶה אוֹר. מְשֹׁךְ חַסְדְּךָ לְיֹדְעֶיךָ וְצִדְקָתְךָ לְיִשְׁרֵי לֵב."

...advfb

מאוד מזדהה עם מה שאתה כותב.

הצפייה תלויה לפי תקופות בחיים. תקופות שונות בכל התקופה המתמשכת של הדייט וגם איך קמתי היום..

לגמרי רגישות צריכה להיות בנושא הזה. מסכים מאוד מאוד וליבי איתך.

 

עם זאת, בלי קשר לצד השני שצריך להיות רגיש - חשוב לשמור על איזון. 

אם כל דבר קטן מטלטל אותי, כדאי להתבונן למה זה קורה.

מה דפוסי המחשבה שמניעים אותי?

מה החששות, פחדים, דחפים, רצונות שקיימים בתוכי והאם אני מנהל אותם או שהם מנהלים אותי. ואם אני מנהל אותם - איך אני בוחר לעשות את זה.

וזה מפחיד גם לשאול את השאלות האלה, כי זה לא כיף לגלות שאני במקום שלא רציתי להיות בו, אך בד בבד, זה אנושי וזה קורה. אפילו אפשר לומר שאין אפשרות שזה לא יקרה.

 

ומאזן את מה שאני כתבתי הרגע - זה בסדר להיות לחוץ. בסדר גמור. רק כדאי לשים לב לזה.

האמת לדעתי מי שמציע צריך להיות על זהתפוחית 1

ולא לתת להצעה להתמרח ככה

גם, לא רקadvfb
....אילת השחר

חושבת שזה נכון בכללי לכל מי שאומר כן להצעה, וכשאני אומרת 'אומר כן להצעה' הכוונה ששמעו שיש הצעה, קיבלו מספר לבירורים ויודעים שיש מישהו בצד השני שמחכה.

ולא משנה אם מי שמחכה זה מי ששידך או המשודך.


ברשותך, פונה לצד השני:


דרך ארץ בסיסית...

גם אם עסוקים כל כך ברמה שאין זמן לברר תהיו הגונים ותגידו.

''אין לי פניות לברר'', ותשלחו מישהו שסומכים עליו שיעשה את זה.

''אין פניות ברמה שאין זמן לנשום, אז לברר?", סליחה ששואלת... אבל איפה תכניסו גם פגישות? אם יש זמן לפגישות יש זמן לברר, במיוחד אם זה ימשיך או יקרה בהמשך, זה הרושם שאתם משאירים.

לא עונים לכם בצד שמבררים איתו? תעדכנו בהקדם את מי ששידך שיוכל לעדכן את הצד הממתין. וגם לברר מה קורה שם... יכול להיות שהתקשרו ולא ענה החבר, או שמשהו בקליטה לא עבד או כל סיבה שהיא.

התחרטתם מכל סיבה שהיא? זכותכם... רק תודיעו.


ולך שמחכה -

תברר עם המשדכים, בפרק זמן שמרגיש שזה מספיק זמן לבירור, מה קורה עם הצד השני.


הלוואי ודברים יתוקנו בשורשם ונהיה טובים.


^^צעאחרונה
בין אדם לחברו זה בהחלט חשובלגיטימי?

ובאמת מבאס כשקורה רצף כזה.

אבל לא יפה להוציא שם רע על כל הבנות..

[וקרה לי גם הפוך - מישהו פנה אלי באתר, ביקש לברר, ולקח לו כמה ימים. שאלתי את החברה שלי אם הוא דיבר איתה, ואמרה שלא. שאלתי מה קורה, ועדיין לקח לו כמה ימים..]

 

אני רוצה להגיד שבאופן אישי - 

לפעמים הבירורים לוקחים זמן. שולחים הודעה לחבר, הוא לא זמין, מחפשים אולי מישהו אחר שמכיר, והוא בדיוק במילואים וכו וכו'.

מעדיפה לקחת עוד יום בבירורים מאשר לצאת עם מישהו ולהתבאס שזה יכל להיות ברור מהטלפון שלא שייך.

אבל אם זה מתעכב - נראה לי נימוסי להגיד משהו כמו - אני בתקופה עמוסה, צריכה עוד זמן, סליחה.

 

ועוד משהו קטן - כמעט תמיד, אם קיבלתי הצעה ביום מסוים, וכבר באותו יום ביררתי - לא נתתי תשובה באותו היום. רציתי לישון על זה לילה.

אולי יעניין אותך