האם "עכירת הדמים" הם ההורמונים וכו'?מבקש אמונה

מה שרבינו מזכיר בכמה מקומות "עכירת הדמים" שמזה נהיה תאוות

ואומר (בתורה עב) שאצל אנשים נמוכים ומגושמים היצר הרע של ניאוף הם הדמים בעצמם

 

חשבתי לומר בפשטות שזה ההורמונים שיש לנו בדם..

מה דעתכם?

 

ר' צדוק מגדיר את עכירות הדמים:חסדי הים
"הדם שבכבד הוא עכירת הדם שממנו הכעס ורציחה וכל מחלה וכל תקלה וכל קטטה ומיני פורעניות הנמשך ממרירות המרה שאצלה:" (תקנת השבין ט"ו, יא)
תודה. אבל מהי העכירות הזאת?מבקש אמונה

האם אלו אותם הורמונים שמשפיעים עלינו

מה עוד יש בדם שמשפיע?

זה נובע בצורה רוחנית מהיצר הרע, מידות רעותחסדי הים
וכדומה. מבחינה גשמית זה זיהום כל שהוא בדם.

דרך אגב, רבי נחמן סובר שזה נובע מהטחול (ליקוטי מוהר"ן תניינא ו)
אז אני חושב שהגשמי זה ההורמוניםמבקש אמונה

לא יודע מאיפה הם נובעים אנאערף..

אבל אם אומרים שיש משהו בדם שדוחף לתאוות מה זה יכול להיות אם לא זה 

 

יש זיהום אחר שיכול לגרום לזה? בטח אתה לא מתכוון לזיהום מפצע

אבל הורמונים זה יכול להיות דבר טוב וכבר בבעש"טחסדי הים
משמע שזה דבר רע עכירות הדמים.
אולי הכוונה ליצר בכללי שהוא יכול להיות גם טובמבקש אמונה

כמו שמובא בגמרא ביומא על זה שחז"ל כלאו את היצר של עריות וכו'

ובעצם ה"יצר הרע" הזה הוא התגברות הורמונים ואז המשיכה יוצאת חוץ למידה..

כמו משביעו רעב וכו'

 

או שאשמח לשמוע פירוש אחר..

מהו הזיהום הזה? מה יש בדם שלנו שגורם?  

 

עכשיו הסתכלתי בליקוטי מוהר"ן שהבאת, אולי ערבבתי בין שני דברים. - בין היצר בדמים ו"עכירת הדמים"

כי שם הוא כותב שהעצבות מגיע מעכירת הדמים, ולמעלה הבאתי ציטוט שהיצר הוא הדמים עצמם ולא כתוב עכירת דמים..

לגבי 'עכירות הדמים' הבעש"ט אומר שזה רעחסדי הים
ומגיע מצד האחוריים.
אולי 'דמים' זה הורמונים, אם כי לא בטוח שירדו לרזולוציות האלו, כי הדם בכללותו כבר במדרש מסמל אנרגיה.

אני מבין ש'עכירות הדמים' זה סימן ולא סיבה, זאת אומרת שכאשר היצר הרע הרוחני פועל לצד הרע, אז יש סימן לזה בזיהום הדם.
כנראה שזה באמת רע גמור - לפי ההבנה האחרונהמבקש אמונה

בתורה שהפנית אותי אליה..

 

מעניין מה שאתה אומר,

לא יודע לפי התורה שם משמע שזה ממש משהו שיש בדם שהטחול מסנן ואם זה מתגבר זה גורם לעצבות וזה משהו שיוצא בזיעה...  לקוטי מוהר"ן תנינא ו – ויקיטקסט

נראה שזה ממש פיזי.  לא יודע מה להגיד אני קצת מבולבל כאן

 

אני גם מודה שזה פיזי אבל זה בא אחרי התאוותחסדי הים
הרוחניות ולא גורם לזה.
אוקיי אם נלך עם זה, אם ככה זה משהו ניסי או טבעי?מבקש אמונה

זאת אומרת, הליכה אחרי תאוות מעירה חומר בגוף שגורם לעצבות?

או שזה משהו ניסי...? 

זה לא נסי אלא רוחני. אבל אני מודה שזהחסדי הים
ברור מרבי נחמן שיש התעוררות משני הצדדים, זאת אומרת החומרי, במקרה שלנו הדם, והרוחני, התאוות, משפיעים אחד על השני בצורה הדדית.

זה כמו שתגיד שהכאב ראש בא מחטא, אבל כאשר יש כאב ראש זה יכול לגרום לך לחטוא עוד בצורה טבעית כי אין לך כח להתמודד עם היצר.
גם אולי לפעמים הכאב בא קודם וזה יכול לעורר את הנפילה הרוחנית.

הקיצור, יש כאן הדדיות, אם אני מבין נכון.
ממ אוקיי. תודה רבה! הועלת מאדמבקש אמונהאחרונה


הילולת רבנו הקדושאשר ברא
מחפשת מקומות שעושים הילולה לרבנו עם עזרת נשים..
באיזה איזור בארץ?ברגוע
ירושליםאשר ברא
תבדקי על "חוט של חסד"שלג דאשתקד
בעבר היו עושים שמחה גדולה כיאה לחסידי ברסלב. הייתי שם לפני כ20 שנה וזה לא היה בישיבה בשמואל הנביא אלא במקום אחר (והרב ברלנד היה חוגג עם חסידיו במתחם של ישיבת עץ חיים, במרכז העיר). בקיצור כנראה בשל ריבוי המשתתפים הם שוכרים מקומות גדולים שיתאימו לאוכלוסייה
לא רוצה שום קשר לברלנדאשר ברא
התכוונתי לומרשלג דאשתקדאחרונה
שזה בערך מה שעשו הברסלבים. אני מתאר לעצמי שמי שאז הלך לרב ברלנד, היום נמצא אצל הרב הרוש וכדו.
געגועצאצא

וואי אני לא מאמין שאני לא באומן...

יש בי רצון מטורף להיות שם עכשיו

ישר כוח על הזכות להיות בארץ ישראלפשוט אני..
שתזכה שרבנו יזמין אותך אליו בקרוב ממש!אשר בראאחרונה
אומן ראש השנההרשפון הנודד

מי כבר סגר כרטיס ומי עוד עובד על זה?

סבסוד נסיעה לאומן בפעם הראשונהMza
שלום לכולם, בעבר היו כאלה שמסבסדים נסיעה לאומן למי שנוסע בפעם הראשונה)אני נסעתי לפני הרבה שנים עם סבסוד מלא) עכשיו בעלי גם רוצה לנסוע (בפעם הראשונה) ואני מחפשת מי שיסבסד לו.. מכירים מישהו כזה?
מחפשת שיעורים בליקוטי מוהר"ןרק להידבק בצדיק

היי
אני מחפשת סדרת שיעורים בליקוטי מוהרן שמסודרת לפי הסדר של התורות שאפשר לשמוע אותם וללמוד איתם את הס"ק
אם מישהו מכיר רב שיש לו שיעורים אני אשמח לשמוע..
תודה!

ממליץ לקנות דיסק אונקי שיעורים של הרב טייכנרמבקש אמונה

אני קניתי לא מזמן, עולה 180 שקל, ולדעתי, שווה כל שקל!  על כל ליקוטי מוהר"ן מסודר, וגם על חגים.

מסביר הכל ממש יפה וברור ומוריד את הכל למעשה

אני גם חיפשתי שיעורים על הספר מהאינטרנט ולא מצאתי, עד שגיליתי את זה באתר "ברסלב נייעס" 

 

יש שם שיעורים שלו לשמיעה ישירה אבל לא הכל. את יכולה לשמוע ולשפוט אם זה מתאים לך 

להלן קישור שיש בו גם שיעור וגם פרטים על הדיסק אונקי

תורה ה' תניינא 'תִּקְעוּ אֱמוּנָה': שיעור מפי הגר"ש טייכנר #01 |♪ » ברסלב נייעס

 

תודה!רק להידבק בצדיק

השיערים הולכים גם לפי הסדר של התורות?

 

כן. הכל מסודר שם בתיקיותמבקש אמונהאחרונה
אשמח אם אפשר לקשר אותישאלה.אחת

למשאית/ וואן , של נחמנים, עם רמקולים והכל. בשביל חבר.

תודות מראש.

תבוא בזמן רגיל כל ערב למרכזית קשה לפספסכְּקֶדֶםאחרונה
אשמח לשמוע מכם על הסיפור הנלצע

לפני שאשלח אגיד מה שאלתי  ובקשתי.


1 - אשמח לפירוש לסיפור. מה הנמשל?

2- שאלה שתופיע בסוף הסיפור .


וֹד שָׁמַעְתִּי מֵהָאִישׁ הַנַּ"ל שֶׁשָּׁמַע בְּשֵׁם רַבֵּנוּ הַקָּדוֹשׁ שֶׁסִּפֵּר מָשָׁל לְעִנְיַן מַה שֶּׁצְּרִיכִין לְדַבֵּר עִם אֲנָשִׁים בְּיִרְאַת שָׁמַיִם וְזֶהוּ. פַּעַם אַחַת הָיָה גְּבִיר גָּדוֹל שֶׁהָיוּ לוֹ כַּמָּה אֲלָפִים וּרְבָבוֹת. עָשָׂה הֶעָשִׁיר הַנַּ"ל פְּקֻדָּה וְאָמַר כָּל מִי שֶׁצָּרִיךְ לִלְווֹת מָעוֹת יָבוֹא אֶצְלוֹ וְהוּא יַלְוֵהוּ מִסְּתָמָא הָיוּ עַל זֶה בַּעֲלָנִים [קוֹפְצִים] הַרְבֵּה וּבָאוּ אֶצְלוֹ אֲנָשִׁים הַרְבֵּה וְלָווּ אֶצְלוֹ מָעוֹת. וְהַגְּבִיר הַנַּ"ל הָיָה אֶצְלוֹ פִּנְקָס עַל כָּל הַנַּ"ל. פַּעַם אַחַת לָקַח הַפִּנְקָס בְּיָדוֹ וְהִתְחִיל לְעַיֵּן בּוֹ וְרָאָה שֶׁהוֹצִיא הַרְבֵּה מָעוֹת מְאד עַל עֵסֶק הַהַלְוָאוֹת וְאֵין אִישׁ שָׁם עַל לֵב שֶׁיָּבוֹא לְהַחֲזִיר וְלִפְרעַ לוֹ מַה שֶּׁלָּוָה מִמֶּנּוּ. מִסְּתָמָא חָרָה לוֹ עַל זֶה, וְהָיָה לוֹ עַגְמַת נֶפֶשׁ. בְּתוֹךְ הַלּוֹוִים הַנַּ"ל הָיָה אִישׁ אֶחָד שֶׁלָּוָה גַּם כֵּן אֵצֶל הַגְּבִיר וְאִבֵּד וְהִפְסִיד הַמָּעוֹת בְּאֵיזֶה מַשָּׂא וּמַתָּן עַד שֶׁלּא הָיָה לוֹ מִמָּה לִפְרעַ חוֹבוֹ וְהָיוּ לוֹ יִסּוּרִים גְּדוֹלִים מִזֶּה. הַיְנוּ שֶׁהָאִישׁ הַנַּ"ל הָיָה לוֹ יִסּוּרִים גְּדוֹלִים מִזֶּה שֶׁאֵין לוֹ לִפְרעַ חוֹבוֹ. וְהִתְיַשֵּׁב הָאִישׁ הַנַּ"ל בְּדַעְתּוֹ, שֶׁעַל כָּל פָּנִים צָרִיךְ לְהִתְרָאוֹת פָּנִים עִם הַגְּבִיר וּלְסַפֵּר לוֹ כָּל לִבּוֹ, בַּאֲשֶׁר שֶׁהוּא אָנוּס בְּדָבָר וְכוּ'. וּבָא אֵצֶל הַגְּבִיר וְהִתְחִיל לְסַפֵּר לְפָנָיו לִבּוֹ בַּאֲשֶׁר שֶׁאֵיךְ שֶׁקִּבֵּל אֶצְלוֹ מָעוֹת בְּהַלְוָאָה וְהִגִּיעַ זְמַן פֵּרָעוֹן וְאֵין לוֹ מִמָּה לְשַׁלֵּם כִּי הִפְסִיד הַמָּעוֹת וְאֵינוֹ יוֹדֵעַ כְּלָל לָשִׁית עֵצוֹת בְּנַפְשׁוֹ מַה לַּעֲשׂוֹת בָּזֶה. וְעָנָה הַגְּבִיר וְאָמַר לוֹ מָה אִכְפַּת לִי הַמָּעוֹת הַמַּגִּיעַ אֶצְלְךָ כִּי מַה נֶּחְשָׁב אֶצְלִי סַךְ קָטָן כָּזֶה שֶׁאַתָּה חַיָּב לִי כְּשֶׁתְּסַלֵּק אוֹ לְהֶפֶךְ נֶגֶד סַךְ הַכּוֹלֵל מֵהַהַלְוָאוֹת אֲשֶׁר עוֹלֶה לַאֲלָפִים וְלִרְבָבוֹת. עַל כֵּן רְצוֹנִי שֶׁתֵּלֵךְ אֵצֶל כָּל הַלּוֹוִים שֶׁלִּי וְתִתְבַּע אוֹתָם וְתַזְכִּיר אוֹתָם שֶׁהֵם חַיָּבִים לִי כָּל כָּךְ מָעוֹת וְלָמָה אֵין מְסַלְּקִין לִי. וַאֲפִילּוּ אִם לא יִפְרְעוּ וִיסַלְּקוּ אֶת הַכּל רַק כָּל אֶחָד יִתֵּן וִיסַלֵּק מְעַט מֵחוֹבוֹ גַּם כֵּן יַעֲלֶה אֲלָפִים פְּעָמִים כְּמוֹ סַךְ כָּל הַחוֹב וְהַלְוָאָה שֶׁלְּךָ. וְהַנִּמְשָׁל מוּבָן מִמֵּילָא וְהָבֵן


אשמח להבין , מה בכך ש1,000,000 שח למשל הם הרבה יותר מהחוב שלי שהוא על סך 300 שח? סוף סוף את החוב שלי לא שילמתי.. וכמובן מה זה אומר ברוחניות?

שכוייח...

אומןאשר ברא

אף פעם לא הייתי אצל רבנו.

ולפני התשובה הייתי בחוץ לארץ..

קשה לי לחשוב על לצאת מהארץ (בכללי) עכשיו אחרי כבר כמה שנים טובים שנהיה לי חיבור חד משמעי עם ארץ ישראל.


ובכל זאת אומרים לי שאצל רבנו זה משהו אחר.

האם זה ממש משהו אחר יותר מלהיות אצל הרשב"י?

כי לרשב"י לקח 17 שנים להזמין אותי בפעם הראשונה ועוד שנתיים בפעם השנייה.


רעיונות? מחשבות? הגיגים?

תודה!

אולי יעניין אותך