פורום חסידות ברסלב
בהנהלת:
מכתב פתיחה
היום יומולדת היום יומולדת ל-רבנו!קראתיך
מזל טויב טאטע...yaar
לק"י בזכות רביה"ק
טאטע טאטע הרבה מניעות היו לי מלדבר איתך בחודשים האחרונים
עם כל מה שעובר עליי ועל כולם לפעמים קשה מאוד
שלא לדבר על הפעמים שעשינו משהו נגד רצון ה' חלילה
והיה נדמה לנו שאנו מתרחקים ממנו וזה הקשה כפליים והעמיד המדמה
עוד אינסוף מחסומים כדי לדבר איתך.
אין לי שום יכולת שבעולם למנות את כל החסד שעשיתי עם נשמתי שקרבתי אותי
אליך ולדרך עבודתך הקדושה ולחסידיך הצדיקים בכל מקום שהם שבזכות כל אלה הוציאו
אותי ואת כל אחד מאנ"ש מהשאול תחתיות ונסקנו שמיימה
אין לי שום דרך להחזיר לך על אלפי הטובות והחסד חינם שעשית עמי כי בלעדיך
לא הייתי עובד ה' כלל חלילה וחלילה רק ממשיך בהבלי העולם הזה
ר' נתן אמר שבבית דין שלמעלה נתעקש ללכת לגיהינום ובלבד שלא נחזור לעולם הזה
אלא אם כן יבטיחו לנו שנגיע לציונך הקדוש ונזכה להגיד שם תיקון הכללי ולתת פרוטה לצדקה לפחות פעם אחת
רק אתה יודע את הנסיונות והמניעות הכיסופים שהיו לי ב11 שנים האחרונות כדי שאוכל להגיע אליך
פעם ראשונה רק השנה וכל הזמן הזה חייתי בפחד שאולי ירדתי לעולם הזה לחינם
גלוי וידוע לפני בורא עולם שאם לא אתה טאטע אין לי מה לחפש בעולם הזה שוב
אחרי כל הפעמים שהייתי פה ולא תיקנתי בעצמי מאומה
מי היה מוציא אותנו מהמשברים ומגלה שאין ייאוש מי היה נותן שמחת חיים?
אף אחד רק אתה בטח יצא לך לשמוע מאנ"ש שכבר הגיעו להיכל שלך
את הדיבור הזה "שלולא רבנו מה היה עלינו" ובאמת בגלל שזכיתי שהזמנת אותי אל ציונך הקדוש ברור
לי כסכין מסוכסכת באור השמש שהתעקשתי כראוי בבית דין שלמעלה...
טאטע לך ודאי שתמיד יש מזל טוב לכן אני מכוון באמירת המזל טוב לנו לכלל אנ"ש בכל מקום שהם
לנו המזל הטוב שהאיר פנים לנו המזל שזכינו להכיר אותך ללכת בדרכיך ולקיים עצותיך
לנו המזל שזכינו לנשק עפר רגליך הקדושים לנו יש את המזל
שזכינו להשתפך על ציונך שזכינו לשבות אצלך ולעשות ראש השנה
לנו יש את המזל ששתינו יין הוגרי משובח להפליא
הלוואיי ונזכה לאהוב אותך בתכלית ולו מן הקצת שאתה אוהב אותנו
להתדבק בך בלי סוף ולעשות לך נחת רוח...
ואם מזלי יאיר לי ותזמין אותי אליך שוב אולי אזכה להביא לך מתנה שתרווה לך נחת ממני ומשאר הגוזלים
ומי יתן חלקינו בחלקיך הקדוש בעולם הזה ובעולם הבא.
ממני המצפה לישועת עמ"י ולהתגלותך עלנו מהרה
לירן
ואווו אשרייך אח שלנו!! ומזל טוייב לרבנו.. =]אחותי?!
טאטע? מה זה טאטע? יבוא סבא שלך מתימן'ערבות הדדית'
יגיד לך מה זה טאטע לא מבין מה זה טאטע! תיזהרו לא להיות חקיינים!!
לא יודעת..אחותי?!
בעזר השי"ת.
לי קשה לקרוא לרבינו טעטא..
כי מבחינתי טעטא יש אחד וזה השי"ת.
אבל זו דעתי..
הסברyaar
מאז שהייתי באומן הרגשתי מאוד מוזר לקרוא לרבנו רבנו או כינוי אחר כי זה היה נשמע לי מרוחק מדי
אני לא יודע מה עם אחרים פשוט לי ברור שבלי רבנו אין לי מה לעשות ולחש בעולם הזה
ואני משוכנע שבאתי על דעת זה שאזכה לתיקונו לכן זה פשוט שהוא כמו אבא וגם הרבה יותר בלי קשר לזה שכל המלמד בן חברו תורה כאילו ילדו כן?
אלא זאת פשוט הרגשה שלי,כמובן שכדי לא אשמע מוזר ובלאגניסט
בחוץ אני אומר רבנו אבל בשיחות עם רבנו אני קורא לו טאטע כי ככה אני באמת מרגיש
למה טאטע? כי רבנו הוא טאטע האשכנזי שלי 
ובורא עולם זה אבא זה היכר והגדרה שונה מבחינתי
זה ככה
קבלתי. רוב הצלחות בהמשך!..ואני ישאר עם טעטא שלי...אחותי?!
את יודעת בן כמה טאטע שלך?אלעד
200 בערך..שיח השדה..
ב"ה כמה שצריך.....יהודי מרמ"ג
מה זאת השאלה המוזרה הזאתי?
הוא בטח בהשפעת 'יום הבהיר'.. (:אוהבתותך
נקטוף פרחים ושושנים...golaniאחרונה
סתם סתם..
הילולת רבנו הקדושאשר ברא
מחפשת מקומות שעושים הילולה לרבנו עם עזרת נשים..
באיזה איזור בארץ?ברגוע
ירושליםאשר ברא
תבדקי על "חוט של חסד"שלג דאשתקד
בעבר היו עושים שמחה גדולה כיאה לחסידי ברסלב. הייתי שם לפני כ20 שנה וזה לא היה בישיבה בשמואל הנביא אלא במקום אחר (והרב ברלנד היה חוגג עם חסידיו במתחם של ישיבת עץ חיים, במרכז העיר). בקיצור כנראה בשל ריבוי המשתתפים הם שוכרים מקומות גדולים שיתאימו לאוכלוסייה
לא רוצה שום קשר לברלנדאשר ברא
התכוונתי לומרשלג דאשתקדאחרונה
שזה בערך מה שעשו הברסלבים. אני מתאר לעצמי שמי שאז הלך לרב ברלנד, היום נמצא אצל הרב הרוש וכדו.
געגועצאצא
וואי אני לא מאמין שאני לא באומן...
יש בי רצון מטורף להיות שם עכשיו
ישר כוח על הזכות להיות בארץ ישראלפשוט אני..
שתזכה שרבנו יזמין אותך אליו בקרוב ממש!אשר בראאחרונה
אומן ראש השנההרשפון הנודד
מי כבר סגר כרטיס ומי עוד עובד על זה?
סבסוד נסיעה לאומן בפעם הראשונהMza
שלום לכולם, בעבר היו כאלה שמסבסדים נסיעה לאומן למי שנוסע בפעם הראשונה)אני נסעתי לפני הרבה שנים עם סבסוד מלא) עכשיו בעלי גם רוצה לנסוע (בפעם הראשונה) ואני מחפשת מי שיסבסד לו.. מכירים מישהו כזה?
מחפשת שיעורים בליקוטי מוהר"ןרק להידבק בצדיק
היי
אני מחפשת סדרת שיעורים בליקוטי מוהרן שמסודרת לפי הסדר של התורות שאפשר לשמוע אותם וללמוד איתם את הס"ק
אם מישהו מכיר רב שיש לו שיעורים אני אשמח לשמוע..
תודה!
ממליץ לקנות דיסק אונקי שיעורים של הרב טייכנרמבקש אמונה
אני קניתי לא מזמן, עולה 180 שקל, ולדעתי, שווה כל שקל! על כל ליקוטי מוהר"ן מסודר, וגם על חגים.
מסביר הכל ממש יפה וברור ומוריד את הכל למעשה
אני גם חיפשתי שיעורים על הספר מהאינטרנט ולא מצאתי, עד שגיליתי את זה באתר "ברסלב נייעס"
יש שם שיעורים שלו לשמיעה ישירה אבל לא הכל. את יכולה לשמוע ולשפוט אם זה מתאים לך
להלן קישור שיש בו גם שיעור וגם פרטים על הדיסק אונקי
תורה ה' תניינא 'תִּקְעוּ אֱמוּנָה': שיעור מפי הגר"ש טייכנר #01 |♪ » ברסלב נייעס
תודה!רק להידבק בצדיק
השיערים הולכים גם לפי הסדר של התורות?
כן. הכל מסודר שם בתיקיותמבקש אמונהאחרונה
אשמח לשמוע מכם על הסיפור הנלצע
לפני שאשלח אגיד מה שאלתי ובקשתי.
1 - אשמח לפירוש לסיפור. מה הנמשל?
2- שאלה שתופיע בסוף הסיפור .
וֹד שָׁמַעְתִּי מֵהָאִישׁ הַנַּ"ל שֶׁשָּׁמַע בְּשֵׁם רַבֵּנוּ הַקָּדוֹשׁ שֶׁסִּפֵּר מָשָׁל לְעִנְיַן מַה שֶּׁצְּרִיכִין לְדַבֵּר עִם אֲנָשִׁים בְּיִרְאַת שָׁמַיִם וְזֶהוּ. פַּעַם אַחַת הָיָה גְּבִיר גָּדוֹל שֶׁהָיוּ לוֹ כַּמָּה אֲלָפִים וּרְבָבוֹת. עָשָׂה הֶעָשִׁיר הַנַּ"ל פְּקֻדָּה וְאָמַר כָּל מִי שֶׁצָּרִיךְ לִלְווֹת מָעוֹת יָבוֹא אֶצְלוֹ וְהוּא יַלְוֵהוּ מִסְּתָמָא הָיוּ עַל זֶה בַּעֲלָנִים [קוֹפְצִים] הַרְבֵּה וּבָאוּ אֶצְלוֹ אֲנָשִׁים הַרְבֵּה וְלָווּ אֶצְלוֹ מָעוֹת. וְהַגְּבִיר הַנַּ"ל הָיָה אֶצְלוֹ פִּנְקָס עַל כָּל הַנַּ"ל. פַּעַם אַחַת לָקַח הַפִּנְקָס בְּיָדוֹ וְהִתְחִיל לְעַיֵּן בּוֹ וְרָאָה שֶׁהוֹצִיא הַרְבֵּה מָעוֹת מְאד עַל עֵסֶק הַהַלְוָאוֹת וְאֵין אִישׁ שָׁם עַל לֵב שֶׁיָּבוֹא לְהַחֲזִיר וְלִפְרעַ לוֹ מַה שֶּׁלָּוָה מִמֶּנּוּ. מִסְּתָמָא חָרָה לוֹ עַל זֶה, וְהָיָה לוֹ עַגְמַת נֶפֶשׁ. בְּתוֹךְ הַלּוֹוִים הַנַּ"ל הָיָה אִישׁ אֶחָד שֶׁלָּוָה גַּם כֵּן אֵצֶל הַגְּבִיר וְאִבֵּד וְהִפְסִיד הַמָּעוֹת בְּאֵיזֶה מַשָּׂא וּמַתָּן עַד שֶׁלּא הָיָה לוֹ מִמָּה לִפְרעַ חוֹבוֹ וְהָיוּ לוֹ יִסּוּרִים גְּדוֹלִים מִזֶּה. הַיְנוּ שֶׁהָאִישׁ הַנַּ"ל הָיָה לוֹ יִסּוּרִים גְּדוֹלִים מִזֶּה שֶׁאֵין לוֹ לִפְרעַ חוֹבוֹ. וְהִתְיַשֵּׁב הָאִישׁ הַנַּ"ל בְּדַעְתּוֹ, שֶׁעַל כָּל פָּנִים צָרִיךְ לְהִתְרָאוֹת פָּנִים עִם הַגְּבִיר וּלְסַפֵּר לוֹ כָּל לִבּוֹ, בַּאֲשֶׁר שֶׁהוּא אָנוּס בְּדָבָר וְכוּ'. וּבָא אֵצֶל הַגְּבִיר וְהִתְחִיל לְסַפֵּר לְפָנָיו לִבּוֹ בַּאֲשֶׁר שֶׁאֵיךְ שֶׁקִּבֵּל אֶצְלוֹ מָעוֹת בְּהַלְוָאָה וְהִגִּיעַ זְמַן פֵּרָעוֹן וְאֵין לוֹ מִמָּה לְשַׁלֵּם כִּי הִפְסִיד הַמָּעוֹת וְאֵינוֹ יוֹדֵעַ כְּלָל לָשִׁית עֵצוֹת בְּנַפְשׁוֹ מַה לַּעֲשׂוֹת בָּזֶה. וְעָנָה הַגְּבִיר וְאָמַר לוֹ מָה אִכְפַּת לִי הַמָּעוֹת הַמַּגִּיעַ אֶצְלְךָ כִּי מַה נֶּחְשָׁב אֶצְלִי סַךְ קָטָן כָּזֶה שֶׁאַתָּה חַיָּב לִי כְּשֶׁתְּסַלֵּק אוֹ לְהֶפֶךְ נֶגֶד סַךְ הַכּוֹלֵל מֵהַהַלְוָאוֹת אֲשֶׁר עוֹלֶה לַאֲלָפִים וְלִרְבָבוֹת. עַל כֵּן רְצוֹנִי שֶׁתֵּלֵךְ אֵצֶל כָּל הַלּוֹוִים שֶׁלִּי וְתִתְבַּע אוֹתָם וְתַזְכִּיר אוֹתָם שֶׁהֵם חַיָּבִים לִי כָּל כָּךְ מָעוֹת וְלָמָה אֵין מְסַלְּקִין לִי. וַאֲפִילּוּ אִם לא יִפְרְעוּ וִיסַלְּקוּ אֶת הַכּל רַק כָּל אֶחָד יִתֵּן וִיסַלֵּק מְעַט מֵחוֹבוֹ גַּם כֵּן יַעֲלֶה אֲלָפִים פְּעָמִים כְּמוֹ סַךְ כָּל הַחוֹב וְהַלְוָאָה שֶׁלְּךָ. וְהַנִּמְשָׁל מוּבָן מִמֵּילָא וְהָבֵן
אשמח להבין , מה בכך ש1,000,000 שח למשל הם הרבה יותר מהחוב שלי שהוא על סך 300 שח? סוף סוף את החוב שלי לא שילמתי.. וכמובן מה זה אומר ברוחניות?
שכוייח...
אומןאשר ברא
אף פעם לא הייתי אצל רבנו.
ולפני התשובה הייתי בחוץ לארץ..
קשה לי לחשוב על לצאת מהארץ (בכללי) עכשיו אחרי כבר כמה שנים טובים שנהיה לי חיבור חד משמעי עם ארץ ישראל.
ובכל זאת אומרים לי שאצל רבנו זה משהו אחר.
האם זה ממש משהו אחר יותר מלהיות אצל הרשב"י?
כי לרשב"י לקח 17 שנים להזמין אותי בפעם הראשונה ועוד שנתיים בפעם השנייה.
רעיונות? מחשבות? הגיגים?
תודה!