🕯שרשור פרשת שבוע - פרשת חיי שרה🕯נפגשות בפרשה
עבר עריכה על ידי נפגשות בפרשה בתאריך כ"ב בחשון תשפ"ג 09:07
עבר עריכה על ידי נפגשות בפרשה בתאריך כ"ב בחשון תשפ"ג 09:05
עבר עריכה על ידי נפגשות בפרשה בתאריך כ"ב בחשון תשפ"ג 09:02
עבר עריכה על ידי נפגשות בפרשה בתאריך כ"ב בחשון תשפ"ג 09:01
מוזמנות לכתוב על הפרשה - לימוד, מחשבה, או תובנה...

מי שמעוניינת בתיוג כשנפתח שרשור,
מוזמנת לכתוב לנו.
@מתואמת
 @בארץ אהבתי
 @אם מאושרת
@אוהבת את השבת
@מאוהבת בילדי
@נפש חיה.
@אמא לאוצר❤
@מצטרפת למועדון
@לא כרגע< @אחתפלוס
וכל מי שרוצה להצטרף...
סליחה על העריכות המרובותנפגשות בפרשה
ניסיתי לקצר את הדרך ולהעתיק את התיוגים מהפעם הקודמת, אבל זה יצר לי קצת בלגן שלקח כמה זמן וניסיונות לסדר אותו... (דרך קצרה שהיא ארוכה🙊)
משהו קטן שראיתי בכלי יקר (מקווה שהבנתי נכון):מתואמת
בראשית כד, א:
וְאַבְרָהָ֣ם זָקֵ֔ן בָּ֖א בַּיָּמִ֑ים וַֽיהוָ֛ה בֵּרַ֥ךְ אֶת־אַבְרָהָ֖ם בַּכֹּֽל׃
הכלי יקר שואל: הרי כבר נכתב בפרשות לפני כן שאברהם ושרה היו כבר זקנים - אז למה כעת שוב מציינת התורה שאברהם זקן?
והוא עונה: כל עוד שרה הייתה בחיים, היא נתנה גם חיות לאברהם. כעת, כשנפטרה, חיותו שלו התעמעמה, וקפצה עליו זקנה אמיתית...
ולכן הוא החליט לחפש אישה ליצחק, שאולי היא תחזיר את החיות לביתו ולחייו.

אנחנו יכולות ללמוד מזה אלינו -
כמה כוח יש בנו כנשים בשביל הבעלים שלנו, כמה חיים וחיות אנחנו יכולות להעניק להן. גם אישה שלא ילדה אף פעם - עדיין יכולה לתת חיים לבעלה, ואולי אף לכל סביבתה.


הציטוט מתוך הכלי יקר עצמו (ותדה לאפליקציית התנ"ך:

ספר בראשית - פרק כ״ד - פסוק א׳, פירוש כלי יקר: ואברהם זקן בא בימים. הרבה מפרשים תמהו הלא כבר נאמר ואברהם ושרה זקנים באים בימים והיה כמו ל"ז שנה בין שני זמנים אלו, ובב"ר (מח.טז) מסיק שהחזיר הקב"ה את שניהם לימי נערותן, ותירוץ זה מספיק אך שאין לו סמך מן המקרא. וי"א באים מורה על הזמן ההוא כי הול"ל באו. אלא באים משמעותו שאז היו באים והולכים בימים אבל כאן נאמר בא משמע שכבר בא בימים וזה דקדוק נכון. וכפי הפשט נוכל לומר, שטובים השנים מן האחד והחוט המשולש לא במהרה ינתק וזה כי האשה הטובה מוספת לבעלה חיים כמו שאמר (קהלת ט.ט) ראה חיים עם האשה, והבן הטוב מוסיף ג"כ חיים לאביו, כי כל המעמיד בן צדיק כאלו לא מת ק"ו בחייו, לפיכך מן לידת יצחק עד מיתת שרה היה החוט משולש, כי נתוספה לאברהם חיות מצד האשה ומצד בנו יצחק. ובכל הימים הללו היה עומד במעמד אחד לא נתוספה בו חולשה כמנהג הזקנים, כי היו לו ימי שמחה וברכה, אבל קודם לידת יצחק לא היה לו שמחה כי אם מאשתו, ואחר מיתת שרה לא היה לו שמחה כי אם בבנו, על כן היו שני גבולים אלו שוים, כמו שהיה סמוך ללידת יצחק כך נעשה אחר מיתת שרה, לפיכך נאמר לשון אחד על ב' זמנים אלו אע"פ שהיה מרחק רב ביניהם. לפיכך היה מהדר תיכף להשיאו אשה, כי חשב אולי אשתו תמלא מקומה של שרה ויהיה שמח בה כמו באשתו ממש, וכך היה שעד שלא שקעה שמשה של שרה זרחה שמשה של רבקה ונעשית דוגמת שרה ממש כמו שפירש"י בסמוך ויביאה האהלה שרה אמו והרי היא אמו כו' וזהו קישור נכון בסמיכות פסוק זה אל הזיווג של יצחק.
ממש מיוחד ומחזק! תודה על הלימוד הזה!אם מאושרת
מהמם! תודה...בארץ אהבתי
וואו. מיוחד ממש!לא כרגע
"ויביאה יצחק האוהלה שרה אימו... וינחם יצחק אחרי אמבארץ אהבתי
השיעור של הרב ראובן ששון השבוע התמקד במעלת הנשים, מתוך הסתכלות על האימהות - שרה ורבקה.
השיעור הזה ארוך ואני לא זוכרת מספיק בשביל לסכם, אז כותבת חלק קטן מתוך השיעור שהצלחתי לקלוט ולכתוב. אבל באמת ממליצה מאוד להקשיב גם - שיעור מרומם ומעצים, במיוחד בשבילנו… (ובקרוב גם יצא ספר של הרב על הנושא הזה🙂)

אז בשיעור הרב קישר בין האימהות לבאר. אליעזר פגש את רבקה על הבאר, גם יעקב פגש את רחל על הבאר (ובהמשך גם מרים הנביאה קשורה לבאר).
יש הבדל בין בור לבאר. הבור הוא בית קיבול, אבל הוא רק מקבל את השפע מלמעלה - הוא אוסף אליו את הגשם שיורד, אבל לא מביא משהו מעצמו.
הבאר הוא כמו מעיין, "מעיין גנים באר מים חיים". הבאר קשור לנביעה מלמטה. גם כאן מדובר במים שברו מלמעלה וחילחלו פנימה לתוך האדמה, אבל עכשיו הם נובעים ועולים, מביאים משהו משל עצמם.

והנשים מבטאות את הכוח הזה. הכוח של העשייה מלמטה, החיבור לקודש דווקא מתוך החול, מתוך החיים עצמם.
וזה מתבטא גם במצוות המיוחדות לנשים - המצוות שמתקנות את כל ה'קללות' שניתנו לאחר חטא אדם הראשון.

הרב פירט בשיעור על כל אחת מהמצוות, אני כותבת רק על הפרשת חלה הפעם.
אחרי החטא העולם נפל למדרגה שצריך לעמול קשה כדי שיהיה לחם - "בזיעת אפך תאכל לחם". יש 11 מלאכות של הפת, האישה בדרך כלל עוסקת בפת משלב הלישה. לפני כן אלו מלאכות שנעשות בשדה, על ידי האיש. (סליחה על השוביניסטיות, אבל אנחנו מדברים כאן על מהויות של גברים מול נשים, שמתבטאת גם בתפקידים המסורתיים שלהם, גם אם זה לא מחוייב שיהיה כך למעשה…).
רק מהרגע שלשים את הקמח עם המים, מתחייבים במצוות חלה. ההוספה של המים, השפע מלמעלה, אל הקמח, והלישה שלהם ביחד, יוצרת עיסה שיש בה קדושה. עד שלא מפרישים חלה, כל הבצק אסור באכילה. והחלה שמפרישים היא הקודש שמתיר את כל הבצק, שמעלה את כל החומר.
וזה בעצם מבטא את הקדושה שבחיי המעשה - האישה מכניסה את האור העליון לתוך העשייה של החול, ומתוך כך היא מחברת את החיים אל הקודש. ועל ידי החיבור אל הקודש, כל החול מתברך (לא מפרישים את כל החלה. חייבים להשאיר חלק של חול, כי החול הוא חשוב, כשהוא מקושר אל הקודש).
וזו גם הברכה בעיסה שהיתה אצל שרה ואחר כך חזרה שוב אצל רבקה. זה לא רק העיסה של הבצק, זה ברכה בעשייה החומרית, בזכות החיבור של החול אל הקודש.


כמו שכתבתי, הרב הרחיב גם על המצוות הנוספות של הנשים, אבל לא בהכל הצלחתי להחזיק ראש כדי לנסח ולסכם בצורה מסודרת (וגם במה שכתבתי לא יודעת כמה הצלחתי להיות ברורה…).
בכל מקרה, מי שמתחברת בהחלט מוזמנת לשמוע את השיעור כולו, או לקנות את הספר כשהוא יצא בעז"ה…
מצרפת את הקישור לשיעור, למי שרוצה...בארץ אהבתי
איזה הגדרה מדהימה לתפקיד האישה!אם מאושרת
תודה רבה על הסיכום שהבאת לנו - דייקת כ"כ את תפקידנו בעולם! בעז"ה שנזכה למלא את תפקידנו כיאות ונראה "ברכה בעיסה"!
ועשית חשק ממש לקרוא את הספר...
גם אני כבר מחכה לספר...😊בארץ אהבתי
תעדכני כשיצא...אם מאושרת
וואו, איזה עמוק זה! מדהים כמה רבדים אפשר לראות פה!מתואמת
העניין עם הבאר מזכיר לי שיר שכתבתי פעם... (בעקבות שיעור של הרבנית דינה ראפ) על כך שאני באר... מעניין לפגוש את זה מעוד מקומות!
מקסים!!מאוהבת בילדי

ברשותך מתייגת את @אמא לאוצר❤ . נראה לי שזה יחזק אותך...! נשיקה

וואו זה מרגש!לא כרגע
ממש יפה..יערת דבש

תודה!

ומענין לשמוע על המצוות האחרות גם..

תודה רבה על השיתוף!!! אהבתי ממש!אם_שמחה_הללויהאחרונה
תודה על התיוג.אחתפלוס
בזכותכן אני לומדת קצת פרשת שבוע
ויצא יצחק לשוח בשדהאם מאושרת
הרב יעקב אריאל כותב על הפסוק הזה על הקשר בין עבודת התפילה ועבודת האדמה.

המפרשים פירשו את המילה "לשוח" כטיול בין השיחים או כהשגחה על הפועלים בשדה,
אז למה חז"ל מביאים את הפסוק הזה כמקור לכך שיצחק אבינו תיקן תפילת מנחה?

יצחק אבינו הוא היחיד מהאבות שהיה לו שדה.
לכל אחד מהאבות יש שליחות שמלמדת אותנו פן מיוחד.
יצחק אבינו מלמד אותנו על ההשתרשות בארץ ( שכון בארץ- הווי נוטע-נטוע)

השדה יכולה להשפיל ויכולה להעלות.
מצד אחד משעבדת את האדם אליה - בעולם האדם הכפרי הוא פרימיטיבי,גס שקוע באדמה ובאדמתיות.
מצד שני יש בה כדי להעלות-המצוות שאדם מישראל מקיים בקרקע בארץ ישראל מעשירות את נפשו.
בגלל שאדמת א"י קדושה,היא יכולה להיהפך לעבודת ה'.
*העלאת הביכורים מעלה ומרוממת את האדם.
* על מעשר שני נאמר "למען תלמד ליראה"- גדול מעשר שני שמביא לידי תלמוד..
*בשמיטה-הארץ שובתת לה',וכל הפירות קודש לה'.

לכן אומר הרב אריאל שאם התורה מספרת לנו שיצחק אבינו יצא לשוח בשדה,יש כאן משהו שבאה ללמדנו. התורה לא סתם מספרת דברים.
יתכן שיצחק אבינו יצא גם לטייל בשדה, אבל כשראה את השיבולים נעות ברוח, ראה מן הסתם את רוח ה' החופפת על השדה,
את מלאך ה' האומר לכל עשב גדל ,את ההשגחה האלוקית המברכת את השדה.
וגם כשיצא להשגיח על הפועלים בשדה, לא הסיח את דעתו מהייעוד שלשמו הנטיעה נעשית.
"שכון בארץ" זה גם לנטוע עצים וגם בו זמנית לשכן את השכינה בארץ.

את העיקרון החשוב הזה כותב הרמב"ם במורה נבוכים-
וזאת גם כן מדרגת האבות אשר הגיעה קרבתם אל הש"י... והגיע מהתאחד דעותם בהשגתו... והיו עם זה מתעסקים בהנהגת בני אדם והרבות ממון ומשתדלים במקנה וכבוד. שהם, כשהיו עושים המעשים ההם לא היו עושים אותם אלא כאבריהם בלבד, וליבותם ודעותם לא יסורו מלפני השם... ואפילו בעת התעסקם להרבות הממון, ר"ל בעת המרעה ועבודת האדמה והנהגת הבית היה מפני שתכלית כוונתם היתה בכל המעשים ההם להתקרב אל הש"י קרבה גדולה כי תכלית כוונתם כל ימי חייהם להמציא אומה שתדע השם ותעבדהו.

הפירוש הזה מאד הזכיר לי את האימהות,
התיאור של הרב אריאל על רוח ה' החופפת על השדה הזכיר לי להתבונן על רוח ה' החופפת על ילדנו- על הפלא המדהים הזה שהם גדלים וצומחים וזה זועק כ"כ ה"מלאך שאומר להם גדל"
ובנוסף לזכור שכשאנחנו עוזרות להם לצמוח- אנחנו צריכות לזכור את הייעוד הגדול שבשבילו אנו חיות- להתקרב אל ה', ובהשקעה ובגידול הילדים אנחנו זוכות לסייע ממש להמציא אומה שתדע את ה'



ממש יפה ומרומם! תודה רבה!בארץ אהבתי
איזה יפה!מתואמת
גם הפירוש עצמו (שעשה לי חשק לצאת לשוח בשדה ולראות את גדולת ה' שם) וגם מה שהוספת (שהחזחר אותי לחשק להיות בבית, ולראות את גדולת ה' שפה ).
מקסים!מאוהבת בילדי

כמה כח התורה נותנת!!

 

ותודה לכל מי שכותבת. בזכותכן אני גם לומדת...

יפה! תודהיערת דבש


תוך כדי הכלים עלה לי חידוש משהו משהו!נפש חיה.
רבקה עשתה חסד, נכון? נתנה בשפע מים לאליעזר והגמלים.

עכשיו

מים זה חסד
כשהיא התקרבה המים עלו לקראתה

מידה כנגד מידה
כשם שהיא באה לגמול חסד עם אחרים
משמיים גמלו איתה חסד וסימנו לאליעזר שמידת החסד הזאת שהוא רואה, ראויה ליצחק.
והוא גם הוא בא מבאר לחי רועי- מים (נביעה, אבל זה גם חסד)
אז חסד עם חסד, יצחק עם רבקה (אין מסווגים אלא לפי מעשיו- הוא עסק בחסד, בתפילה, המשכת שפע לעולם כולו, וקיבל אשת חסד)
וממילא אליעזר יכל להבחין שיש כאן בעלת חסד מיוחד.
איזה מקסים!מתואמת
דרך אגב, אומרים שאברהם אבינו הוא מידת החסד, ויצחק הוא מידת הגבורה. ונשותיהם היו מנוגדות להם - שרה מידת הגבורה ורבקה מידת החסד.
באמת אליעזר חיפש ליצחק אישה במידת החסד, כי זה מה שהוא ראה בבית אברהם...
יפה!!נפש חיה.
האישה מאזנת
בהחלט (מתחבר קצת למה שהבאתי מקודם...)מתואמת
מקסיםלא כרגע
ובאמת חלק מהסיבה שאליעזר בחר דווקא את המים ואת הגמלים.
כי מים מסמלים חסד.
וגמליך מסמל את המילים "גמילות חסדים".
אמנם כבר עברלא כרגע
אבל משהו קטן:
בעצם בפרשה למדים (המדרש שרש"י מביא) על שלושת הניסים שנעשו לשרה (ולרבקה) : נר מערב שבת לערב שבת, ברכה בעיסה וענן קשור על האוכל.
שלושת הניסים הללו מרמזים על שלושת מצוות האישה נר - נר שבת, ברכה בעיסה - הפרשת חלה, ענן קשור על האוכל - טהרת המשפחה.

בקשר לנר שבת: זו בעצם מצווה שלא נתקנה לאישה דווקא. זו תקנת חכמים כדי לשמור על שלום הבית בשבת (שלא יחשיך הבית וכתוצאה מכך מחוסר הראיה, יפגעו אחד בשני).
החיוב הוא שבכל בית ידליקו נרות. לאו דווקא האישה.
ובכל זאת באופן חד משמעי, לאורך הדורות נר שבת הוא תפקיד האישה, ורק אם אינה יכולה - הגבר עושה זאת.
הסיבה לכך היא כי באמת תפקיד האישה הוא לשמור על האור והחמימות בבית.
אישה היא העיקר בבית. לא סתם היא נקראת במקורות בית: "כה תאמר לבית יעקב" "ביתו זו אשתו". הבית הוא התפקיד והחלק בו האישה היא העיקר.
כדי לחדד את זה, אפשר להתבונן על מצוות הדלקת נרות הנוספת: הדלקת נרות חנוכה. שם דווקא תפקיד האיש ההוא להדליק.
ולמה? כי הדלקת נרות חנוכה באה להדליק את החוץ דווקא. לעומת הדלקת נרות המאירה את הבית מבפנים.
הדלקת החוץ מתאימה יותר להתבצע ע"י הגבר, והדלקת הפנים - מתאימה יותר שתתבצע עי האישה.
ממש יפה! כל כך נכון אמיתי...בארץ אהבתי
ומשלימה על המצווה השלישית שלא כתבו עליה פה...בארץ אהבתי
(שילוב של מחשבות שלי ביחד עם דברים מהשיעור של הרב ראובן ששון).

חשבתי השבת על הקשר בין שלושת המצוות של הנשים לבין הניסים שנעשו לשרה ורבקה, וחשבתי על הענן שעל האוהל והקשר שלו למצוות טהרת המשפחה.
במצוות האחרות הקשר ברור מאליו - ברכה בעיסה קשורה להפרדת חלה, ונר שדולק מערב שבת לערב שבת בוודאי קשור להדלקת הנר.
אבל מה הקשר בין הענן שעל האוהל (ומה המשמעות שלו בכלל - איזה מן 'נס' זה?) לבין מצוות טהרת המשפחה.
אני חושבת שאפשר להסביר שענן קשור להשראת שכינה (אצל משה רבינו זה מופיע הרבה, שה' בא לדבר איתו על ידי הענן - "ויכס הענן את אוהל מועד וכבוד ה' מלא את המשכן", ועוד). ומצוות טהרת המשפחה בעצם קשורה להשראת השכינה בבית.

וקצת יותר לעומק, על פי השיעור של הרב ראובן ששון (והספר שלו על טהרת המשפחה) - הקשר בין הבעל והאישה בבית מקביל לקשר בין עם ישראל לקב"ה, וקשור אליו באופן ישיר. מצוות טהרת המשפחה שמקיימים בבית, שכוללת את כל התהליך של התיקון והסרת הטומאה כדי להביא לחיבור מחודש של האיש והאישה, משפיעה על הקשר בין עם ישראל לקב"ה, מסירה את רוח הטומאה ומביאה לחיבור בין כנסת ישראל (השכינה) לבין הקב"ה, שזה מהות התיקון של העולם ולשם כך אנחנו מקיימים את כל המצוות - "לשם יחוד קודשא בריך הוא ושכינתיה".

אז אצל אברהם אבינו עוד לא היתה כנסת ישראל.
אברהם ושרה היוו את השורש של עמ"י, שעוד לא התבטא באופן גלוי בעולם. אבל טהרת המשפחה שהם קיימו הביאה להשראת השכינה באוהל הפרטי שלהם (או 'במשכן' שלהם, כמו שמתואמת לימדה אותנו בשבוע שעבר, על פי תרגום אונקלוס), ולחיזוק הקשר התמידי בין הקב"ה אלינו בעולם החומרי.

ועל פי האר"י הקדוש, שרה הצליחה ממש לתקן את חטא חווה, ועל זה נאמר "חדל להיות לשרה אורח כנשים". היא הצליחה להגיע למדרגה שכבר אין טומאה שצריך להסיר, והשכינה שורה באופן מלא.
ולכן גם הקב"ה אומר לאברהם "כל אשר תאמר אליך שרה שמע בקולה", כי היא כבר לא תחת הקללה של "והוא ימשול בך". (גם זה על פי השיער של הרב ראובן ששון).
וואו, איזה עמוק ומרומם זה! תודה!מתואמת
מיוחד!אם מאושרת

איזה פירוש מיוחד ל"חדל להיות אורח כנשים".

איזה יפה!מתואמת
כבר תקופה ארוכה מנצנץ לי שיר שהייתי ריצה לכתוב על נרות שבת ונרות חנוכה... עכשיו העמקת לי יותר את הרעיון הזה, ואולי סוף סוף אצליח לכותבו
יפה!מעניין שהחלוקה הזו נעשית באופן טבעי וללא ציוויאם מאושרת


אור החיים הקדושאם מאושרת

(לא הספקתי לפני שבת.. אז לפחות עכשיו)

התורה כותבת על רבקה אמנו " ותכל להשקותו" ואז היא הציעה לו להשקות את הגמלים .

האור החיים שואל למה לא כתוב שאליעזר גמר לשתות? למה היא השקתה אותו?

ומתרץ שלושה תירוצים - 

א. גודל גמילות החסדים של רבקה שאפילו אליעזר לא היה צריך לטרוח להטות אליו את הכד.

ב. רבקה אמנו חששה שאליעזר מאד צמא אחרי שהלך דרך ארוכה, ואדם שצמא שותה הרבה יותר ממה שזקוק לו וזה סכנה ( הרעלת מים), לכן היא השקתה אותו רק את הכמות שהיה צריך להרוות את צמאונו.

וכדי שאליעזר לא יחשוב שהיא אכזרית אליו, אמרה שתשקה גם את הגמלים.

ג. יש מצווה לתת אוכל לחיות לפני שהאדם אוכל, אבל במקום פיקוח נפש - האדם קודם,

לכן רבקה אמנו נתנה קודם לאליעזר כי הוא היה צריך לשתות, וכשיצא מכלל סכנה, הפסיקה ואמרה לו שעכשיו צריך להשקות את הגמלים.

 

ותכל להשקותו. היה צריך לומר ויכל לשתות,

נתכוון לומר שהיתה היא מקרבת לו המים לשתות עד סוף השתיה ולא היה צריך הוא לטרוח בהטיית מים אליו:

עוד אפשר שחששה עליו לצד שהיה עייף בדרך והפלגת השתיה תזיק והיא הצדקת שערה בדעתה שיעור שיספיק לשתייתו ולא רצתה להוסיף לו לבל יסתכן כי העייף לא ישער בשתייתו בעת צמאונו, וכדי שלא יחשוב כי לצד המעטת הטורח נתכוונה לזה אמרה אליו גם לגמליך וגו' עד אם כלו ולא אתנהג עמהם בהשערת ההסתפקות הא למדת כי לצד רחמנות ואהבה נתכוונה אליו כטעם הנזכר:

עוד יתבאר על דרך אומרם ז"ל (ברכות דף מ.) בפסוק (דברים יא, טו) ונתתי עשב בשדך לבהמתך וגו' שצריך אדם להקדים לתת מזון לבהמתו ואח"כ את עצמו. ויש לך לדעת כי דוקא דאין כאן סכנה או צער אבל בסכנה או בשיש צער קודם יש לחוש לצערו ואחר כך בהמתו, ולזה כששאל האיש הגמיאיני מעט הרגישה הצדקת כי צמא למים היה ומצטער היה לזה אמרה לו שתה וכשנתנה לו שיעור ששיערה כי ודאי אין כאן חשש לצער הצמא ותכל להשקותו ותאמר גם לגמליך אשאב כי בגדר זה שאינך מצטער אותם צריך להקדים, והוא שסמך הכתוב לותכל להשקותו ותאמר גם לגמליך וגו'. ואומר עד אם כלו פי' לא אשער להם כפי האומדנא אלא אשקה ולא אשא ידי עד שאראה שמים לפניהם ואינם שותים וזה לך האות כי כלו לשתות:

אילו פירושים יפים ומחודשים!מתואמת
לא הכרתי את הכיוונים האלה... תודה!
אפשר לפרוק? בתקווה שלא יהיה אווטינגאנונימית בהו"ל

יש לי גיס דתל"ש, בזוגיות עם קונסרבטיבית.

אנחנו דוסים מתנחלים.

היא טבעונית.

הם פציפסטים.


עד כאן רקע.

הם עשו חנוכת בית אצלם, כיבדנו

מפה לשם בעלי התבקש להגיע בלי האקדח. כיבדנו


אני אחרי שיחה קשוחה עם בעלי על מצבנו, אחרי התברברות בדרך כי שלחו לנו כתובת לא ברורה+ פקקים של המרכז

אני כבר עייפה, רעבה ועצבנית, אבל בשעה טובה הגענו.


נכנסים לריח של מרק טוב, שבושל בבית. אני נזכרת שהוא אמר שהוא אוכל גם טרפות. מבינה שאני צריכה לוותר על המרק.

רואה פיצה קנויה, נרגעת, מגלה שהוא מחמם אותה בתנור.

מישהי דתייה מהמשפחה מביאה לביבות, אני בונה על זה, מגלה שגם אותם הוא מחמם.

מסתכלת מאיזו פיצרייה הפיצה, בודקת עליה בגוגל, כתוב שהיא כשרה ללא תעודה. מבינה שגם עליה אני נאלצת לוותר.


נזכרת באירוע חלבי שעשינו לא מזמן, כמה השקעתי שיהיה מכל סוג גם משהו טבעוני...


בעלי מרים טלפון לפיצריה ומבין שיש תעודה, עוצר את גיסי מלחמם את שאירות המגש של חומם. אוכלת משולש פיצה קרה, עם תוספות שאני ממש לא אוהבת. וזהו, כי אכלו מהמגש הזה גם כאלה שלא אכפת להם מכשרות...


וככה אני מסיימת את הערב עם אכזבה גדולה, עייפות, רעב, עצבים

אהה ושיעמום מנושאי שיחה לא מעניינים.

וואי וואיינעמי28

אנשים שיכולים להכיל מחבלים מרוב טוב הלב שלהם והראש הפתוח והחכם שלהם אבל אוכל כשר לחצי מהמשפחה, את זה הם לא יכולים להכיל 🤦🏼‍♀️


סורי שמחממת אבל הם בילתי

מילא הם היו עקביים עם יכולת ההכלה שלהם.

תחושה של לא רצויים....ללכת?מולהבולה

חמי וחמותי עושים מחר מסיבת חנוכה בבית והם גרים מאוד רחוק

אנחנו בכללי לא נוסעים לשם הרבה כי קשוח לנסוע עם כל הילדים

ממש רציתי שיסייעו לשבת כי זה הכי נוח אבל לא הסתדר כי אח אחד לא יכול להגיע וחשוב להם

שיבוא

הקטע הוא שעלינו מקשים

אם אנחנו מגיעים למסיבה זה אחרי הדלקת נרות ונגיע רק באזור 8 וחצי בערב.כלמשנה אנחנו מגיעים שכולם בקינוח!!!

אז אמרתי לחמותי שבוע שעבר שממש קשה לנו להגיע אז היא הציעה שנישאר לישון

בעלי כל חייו בתפקיד הילד המרצה של הבית. והם מנצלים את זה!!!! לו היא אמרה שקשה לה שנישן אצלה כי גם האח השני נישאר לישון..

אני תוהה לעצמי למה אנחנו אף פעם לא בעדיפות אצלה? לא מעניין אותה שאולי פשוט נחליט לא לבוא?

זה כך גם בפורים תמיד כי לא רוצה שנישאר לישון והפסקנו ללכת והיא די מרוצה , לא מתלוננת על כך.

אגב גם בשבת שבע ברכות של גיסי היא אמרה לי שובל שלא אמרה לבת שלה להישאר לישון על. (הבת גרה רבע שעה מהאולם שאכלנו בו)

מי שזוכרת היא לא הסכימה שנישן כולנו אצלה עם הילדים וגם לבת שלה יש ילדים!!! אז למה דוקא אנחנו לא????

אני כרגע תוהה האם ללכת בכללי קשוח לי ממש הנסיעה ועוד בפקקים של חנוכה עם תינוק וילדים קטנים

ועוד ביקשו שלא נבוא בידיים ריקות, זה מצחיק אותי להביא אוכל לסוף האוכל.... העיקר לומר שהבאנו

לי באופן אישי בא לא להגיע ולא לענות אם יתקשרו...למה אנחנו צריכים תמיד להגיע במסירות ייראה שלא אכפת להם בכלל

הכל זו תחושה שלי.... בעלי כמובן חושב אחרת כי הוא אוהב לרצות אתם

אני לא כתבתי על אנשים.כתבתי עלינובורות המים

וכבר התנצלתי אם זה פגע או נשמעמתנשא

לא לזה התכוונתי


אז אפשר לעצור את הדיון...

משאפים לאסטמה ועצבנות ועייפות - קשור?אמא טובה---דיה!

הרופא אמר שלילד (בן 4) יש כנראה אסטמה, ונתן טיפול במשאפים לחודשיים - 

כל יום פעמיים, ובכל פעם 2 לחיצות מהכחול ו-2 מהכתום.

 

התחלנו לפני כמה ימים, והילד התחרפן. הוא עצבני בטירוף וישן המון המון.

 

יכול להיות שזה קשור למשאפים?

 

ובכלל קראתי את תופעות הלוואי בעלון ונלחצתי.

המינון שהוא לוקח נחשב גבוה?

יכול להיות שזה מהמשאפיםshiran30005

בהמשך שהגוף יתרגל כבר לא יהיה ככה אל תדאגי.

זה לא נחשב מינון גבוה הוא כבר גדול

אבל איך גיליתם רק עכשיו? מה היה בשנים קודמות?

הוא רגיל למשאפים בכללי?

הבן שלי מקבל מינון הרבה יותר גבוה (בן 3 עוד מעט) ואין לו תופעות כי הוא כל הזמן על זה 

העצבנות קשורה בהחלטגלסגולכהה

לגבי השינה אני לא מכירה תופעת לוואי כזאת.

תודה לכן על התגובות. מבאס. הוא ממש מסכן מזה.אמא טובה---דיה!

יודעות בערך תוך כמה זמן עוברות תופעות הלוואי?

וזה נכון שזה ממכר ושאחר כך אי אפשר להפסיק?

זה ממש תלוי בילד עצמו ובמצב.גלסגולכהה

סטרואידים זה לא ממכר, אבל יש תופעות לוואי ידועות. לצערנו אם יש מחלה שדורשת טיפול לפעמים זה הטיפול היחיד המתאים והוא מציל חיים.

אם את חוששת אפשר לקבוע תור לרופא ריאות לילדים

תודה רבה. היינו אצל מומחה ריאות, זה מה שהוא אמר.אמא טובה---דיה!

איזה תופעות לוואי?

הבת שלי מטופלת במשאפים לפי תקופות^כיסופים^

לא ראינו אצלה עצבנות במהלך השימוש במשאפים


ובטוחה שהרופא אמר לקח 2 לחיצות המכחול פעמיים ביום?

בעיקרון הכחול עד כמה שידוע לי הוא רק לזמן התקף..

לבת שלי היו התקפים חמורים שהיא הכחילה ונסענו איתה כמה פעמים למיון והכי הרבה אמרו לנו פעמיים לחיצה אחת מהכתום, ובזמן התקף פעם או פעמיים מהכחול

עכשיו נזכרת שלפעמים גם סטרואידים^כיסופים^
המינון יכול להתאים, זה לא חריגshiran30005

אולי זה מינון גבוה אם רק עכשיו התחילו לתת משאפים כי בדכ מתחילים עם 2 ליחצות מהכתום בלי הכחול/אפור.

אנחנו לקחנו תקופה ארוכה 4 לחיצות מהכתום ומהכחול יותר -בילד קטן יותר אז המינון לא חריג.

אבל- כן כדאי להתייעץ עם רופא ריאות טוב!! לא סתם רופא ריאות , לצערי יש לי ניסון מר עם רופאים סנדלרים...

זה לא נשמע לי מינון חריגטארקו

גם אצלנו זה המינון שניתן כבר פעמיים

ובזמן התקף אפשר משאף כחול בלי הגבלה.


פעם אחת קיבלנו גם 3 פעמים ביום מינון כזה.


עונה לכולן. אין לו בכלל התקפים.אמא טובה---דיה!

פשוט יש לו כל הזמן צפצופים מהריאות (בסטטוסקופ, לא בנשימה),

והמון דלקות ריאות חוזרות.

ברור, זה סטרואידים.. ממש משפיעאמא לאוצר❤

לגבי העצבנות בוודאי

לגבי השינה דווקא הרבה פעמים זה עושה הפרעות בשינה אבל בטח גם קשור לפחות בעקיפין

זה לא מהמשאףחנוקהאחרונה

אבל אם הוא מקבל סטרואידים אז חד משמעית

זה משפיע מאד.

לא מכירה בשביל להציע תחליף, אבל זה תרופה חזקה ביותר

אני בהלם. לא יודעת איך להגיבמחי

שמעתי את הקטן שלי (בן שנתיים וחצי) בוכה, הלכתי לבדוק מה קורה כי אחד האחים מציק לו הרבה לאחרונה, אני מגלה אותו סגור בחדר והרגליים שלו קשורות. הלם!!

כעסתי מאוד על הילד (בן כמעט 7) ואמרתי לו שזה אסור ורק גויים רשעים עושים ככה, אבל תכלס אין לי מושג מה הייתי אמורה להגיב. רוצה לדבר איתו על זה מאוחר יותר לא מתוך כעס.

מצד אחד אני מבינה שזה מעשה שובבות ילדותי ולא משהו אכזרי כמו שזה נתפס בראש שלי, אבל אני בכל זאת מזועזעת מהרעיון 

אני פחות מופתעתoo

ילד בן 7 הוא עדיין קטן ושיקול הדעת שלו לא רחב במיוחד

הוא כנראה ראה בזה סוג של משחק

אין מה ממש לכעוס


הייתי אומרת בפשטות שאסור לסגור ילד אחר בחדר וכמובן שאסור לקשור אותו וזהו

הבעיה שזה לא עוזר כשרק אומרים לו שאסורמחי
הוא ממשיך לעשות דברים שאמרנו לו מלא פעמים שאסור
צריךoo

להשגיח עליו שלא יעשה

וגם להמשיך לומר מה מותר ומה אסור

בסוף זה אמור לחלחל


ילד בן שנתיים צריך השגחה מפני בן 7

זה הגיוני לגמרי 

כמובןמחי
אבל אפילו אמהות צריכות להתפנות לפעמים
הגיוני 😂oo
אם הוא היה ככה רק קצת זמן זה לא נעים אבל לא נורא
וואו באמת מלחיץכורסא ירוקה

לא יודעת מה הייתי אומרת לו אבל הייתי דואגת שאם שניהם בבית תמיד אחד מהם יהיה בטווח ראיה של מישהו בוגר.

יודעת שזה קשה על גבול הלא ישים, אבל ילד שמסוגל לעשות דבר כזה יכול לעשות גם משהו מסכן חיים שהוא לא מבין שזו המשמעות, ונראה לי שההשגחה פה מהותית.


סליחה אם אני מלחיצה


ואגב לדעתי ההתנהגות הזאת לא הכי תקינה לגיל. חוץ מההצקות לקטן הוא מתנהג בסדר? וההצקות הן ברמה הזאת? 

ההצקות בדרך כלל לא ברמה כזאתמחי

ודווקא עם דברים מסוכנים הוא ממש נזהר

כנראה שכאן הוא לא הבין את המשמעות של מה שהוא עושה 

לא ישיםחנוקה

אני חושבת שצריך להזהר לא להכניס כאלה רעיונות לראש של עצמינו

חברה אמרה לי שהיא לא הולכת לשירותים כשהיא לבד עם הילדים

וואלה לא נשמע לי תקין בעליל.

אמא היא גם בן אדם עם צרכים.

גם לי יש ילד שובב מאד מאד מאד

והוא קטן ולא מבין סכנה

ועדיין יותר הייתי חושבת איך למנוע מצבי סכנה לא עי השגחה מתמדת שלי

(אלא אם כן השגרה אצלכם זה ש2 ההורים בבית, ואפילו אז)

יש לי ילד בן 6. גם בת השלוש וחצי שלי מבינה מה הכוונה מסוכן

אז הייתי מסבירה שלקשור זה מסוכן.

מה שמסוכן הוא רק ברשות ובהשגחה של אמא. כמו לגזור, לחתוך, לקלף..

(אגב אצלינו יש מלא דברים מסוכנים באמת בגלל הקטן. גם מטריה זה מסוכן- כי בקלות משתחרר שם שפיץ דוקר. ועוד שלל דברים בסגנון. וגם גומיות קטנות זה מסוכן. ושקיות מכולת. ועוד ועוד.)

ואגב לשכב ככה 5 דקות ואפילו 10 זה לא כיף אבל לא מסוכן

אבל היא אמרה שהוא עושה גם מה שמסבירים לוכורסא ירוקה

ואני חושבת שיש פער בין לא ללכת חמש דקות לשירותים וכשאת יוצאת לוודא שאף אחד לא עשה משהו קיצוני לבין לתת להם להסתובב בבית חצי שעה-שעה ואז לגלות ילד כפות בחדר סגור.

וגם עם הפער, וואלה יש ילדים שאי אפשר ללכת איתם לשירותים. עם הגדול שלי ממש לא הבנתי למה אי אפשר להגיד לילד "שב פה רגע עם ספר אני תיכף חוזרת" בגיל שנה וחצי. וגם אני בזמנו חשבתי שהוא ילד ממש ממש שובב.

עם השניה שלי גיליתי מה זה שובב בקיצון (ואני אפילו לא יודעת אם באמת גיליתי איתה את הקיצון). בגיל גם יותר קטן וגם יותר גדול באמת פחדתי ללכת לשירותים, ולפעמים הרשיתי לעצמי ומצאתי אותה במצב מלחיץ. אז גם אם משהו נראה לא ישים, האלטרנטיבה היא לפעמים מחיר שאת לא רוצה לשלם  וכן יש מצבים וילדים שדורשים ממך למתוח את הגבול ואם צריך גם להביא בייביסיטר שתהיה איתך בבית.


את מצליחה להביא בייביסיטר שתהיה איתך כל היום בבית?חנוקה

השובב שלי הוא השלישי

וכן הוא מלמד אותי דברים שלא ידעתי..

על סיכונים וסכנות

ואנחנו ממגנים את הבית

אבל המחשבה שלי זה איך הבית יהיה בטיחותי ולא איך יהיה לי כל הזמן זוג עיניים עליו

אני באמת לא מתרחקת ממנו לחצי שעה.

בגדול שהילדים בבית אני איתם כל הזמן

אבל היא מדברת על ילד בן שבע! השובב שלי בן שנה וחצי ואכן אין שכל אין דאגות ויש צרות

(למשל, למדו בגן שאש חם ומסוכן0 אז הוא רוצה להכניס יד לאש לבדוק אם חם..)

בגיל 7 אמור להיות הבנה של סכנה.

ועם בן השש שלי, וגם בת השלוש וחצי- כן אני מצפה שדברים מסוכנים לא ייעשו.

דברים אסורים קורים מעת לעת.. 

 

פעם הם שחקו בשרוכים והכינו שרשראות וקשרו לצוואר

הסברתי שחוטים על גוף זה מסוכן

ואסור לקשור על יד על צוואר או על רגל.

וזה גם גרם לי להעלות את החוטים למקום לא נגיש לפעוט כי הוא לא מבין סכנות...

 

שימי לב שאמרה שעושה מה שאסור (סבבה לצערי גם שלי) אבל מה שמסוכן לא

לכן הדגשתי שאפשר להרחיב את מטריית הסכנות.

 

הזכרת לי שפעם אחים שלי קשרו אותי לכסאפאף

לא נרשמו נזקים לטווח הרחוק 😅

אחים עושים שטויות, לא הייתי הולכת ללא תואם גיל-אלא להבין מה קורה ביניהם, ולהעלים דברים מסוכנים.

(אקדח סיכות למשל, אני מכירה מישהו שהידק את אח שלו הקטן, והוא היה מעל גיל 7)

עשו לי משהו אחר, לא קשירה לכיסאכורסא ירוקה

לא יודעת אם זה גרוע יותר או פחות אבל בעיניי זה מזעזע. וממש יכול להישאר עם ילד לכל החיים.

אני גם חושבת שזה מאד תלוי מה הגיל של הילד שעשו לו את זה, כמה הוא מבין שזה בצחוק (וגם כמה זה באמת בצחוק), ואיך הקשר בין שני הצדדים - אם מדובר באחים שהם חברים ברגיל זה יעבור הרבה יותר בקלות מאשר אם כמו שהפותחת תיארה שהילד הקטן כבר רגיל שהגדול מציק לו.


ולגבי הסיכות, זה שזה קרה חא הופך את זה לנורמטיבי.. נשמע ששם זה נגמר בסדר ואני שמחה בשבילו, אבל הידוק יכול להיגמר ממש רע. זה ממש ממש מסוכן

ברור שהידוק זה רע!פאף

לכן אמרתי שצריך לדאוג שלא יהיו נגישים דברים מסוכנים ללא השגחה, כולל דברים כמו דלגית-שמעתי על אח שהחליט שאח שלו הקטן זה כלב וצריך להוציא אותו לטיול, בנס נגמר בטוב!

הקשר נורמטיבי בין אחים זה קשר שמציקים בו הרבה וגם משחקים ביחד.... וכשההפרש גדול-יותר מציקים😅

גם לילדים בני 7 אין יותר מדיי שיקול דעת...

יכול להיות שיש גם קושי אצל הילד, וצריך לדבר על הדברים, אבל גם לזכור שאחים מציקים ואין להם יותר מדיי שיקול דעת 

ברור שאחים מציקיםכורסא ירוקה

אבל בקשר נורמטיבי הם בגיל כזה כבר מבינים מה פוגע ומה לא.

גם אנחנו הלכנו מכות, אבל לעולם לא מכות כואבות. ואני מסכימה ששיקול הדעת מעורער אבל יש דברים שנראה לי צריכים להיות ברורים, לא מאליהם אלא כי ילדים נתקלים בסיטואציות ושומעים את התגובה של מבוגרים אליהם - ילדים מנסים להכנס לקופסאות/ארונות למשל, אז עד גיל 7 הם שומעים מספיק פעמים (בטח אם יש אחים קטנים) שזה מסוכן, וידעו שנגיד להכניס ילד למזוודה ולסגור זה דבר מסוכן, גם אם הם לא מבינים מה בדיוק הסכנה.

אותו דבר קשירה של ילד, בגפיים או בצוואר, נראה לי שעד גיל 7 ילד נתקל/מתנסה במספיק שטויות כדי לדעת שזה מסוכן ושזה משהו שלא ייעשה.


בחוויה שלי ההצקות הן יותר דווקא בין גילאים קרובים. אולי בגלל שזה מה שחוויתי זה מה שנראה לי נורמטיבי, לא יודעת.. כשאני קואה הצקות בהפרשי גיל גדולים זה נראה לי סימן לדינמיקה לא בריאה בכללי ולבעיה שמסתתרת תחת מעטה תמים ולא להצקות נורמליות

יש פה כמה דברים לא נכוניםoo
בקשר נורמטיבי לא בהכרח יודעים בגיל 7 מה פוגע ומה לא (וגם בגיל יותר גדול)


המכות שילדים הולכים הרבה פעמים כואבות


לא בהכרח שבגיל 7 יודעים שקשירה היא פגיעה


יש מלא הצקות בהפרשי גילאים כמו שיש חברויות בהפרש גילאים

עם חלק אני לא מסכימה, חלק לא הובנתיכורסא ירוקה
בקשר נורמטיבי לא בהכרח יודעים מה פוגע, אבל אם יודעים שמשהו פוגע לא עושים אותו (כשלא מדובר בריב נקודתי)


אישית אני מצפה מילד בן 7 להבין על דברים ספציפיים שהם פוגעים, אבל אולי במקרה קיצון באמת יש ילד שהגיע לגיל 7 בלי לשמוע מעולם שזה מסוכן  ואז הייתי בודקת טוב טוב מה גרם לו בגיל 7 להחליט לראשונה בחייו לקשור מישהו .


ילדים הולכים מכות כואבות. אמרתי שאצלנו בבית דאגנו לא להכאיב כשזה היה הצקות סתם. זה היה דוגמא לזה שאם ילד יודע שמשהו פוגע הוא *אמור* לדעת לא לעשות אותו


ברור שיש הצקות בהפרשי גילאים. הנקודה שלי היתה שהצקות כאלה, ברמה מסויימת ובטח אם הן סדרתיות, *לדעתי* מעידות על דינמיקה בעייתית

לדעתי (הלא מקצועית) זה תקין לגילדיאט ספרייט

זה נשמע מזעזע אבל הוא לא רואה את זה כמו שאת רואה.

הייתי מסבירה שלא תקין ובו זמנית מפקחת קצת יותר, כמה שאפשר כמובן. 

מבינה מאוד את הזעזוע שלך❤️מתואמת

נשמע לי שזה משהו שהוא שמע או ראה - מספיק שראה תמונה שמתארת את הגולים לבבל, וכבר הראש שלו חשב איך להמחיש את זה במציאות... ומי יותר טוב בשביל המחשה מאשר האח הקטן וחסר האונים?

בכל אופן, אמרת לו נכון, שזה משהו שגויים רשעים עושים, ולא אחים שאוהבים זה את זה.

נראה לי שבשיחה איתו תדגישי יותר את האהבה והאחווה שביניהם, וגם תנסי לנתב אותו שיסביר לך מה קורה לו לאחרונה, למה הוא מציק הרבה לאח הקטן. נשמע לי שבזה טמון הפתח לשיפור המצב, כך שלא יישנה מקרה כזה.

ואם את רואה שהוא לא מבין כשמסבירים לו דברים כגון אלה, אולי כדאי לבדוק לעומק אם ההתנהגות שלו תואמת גיל או לא...

ובינתיים כמובן כמה שאפשר להשגיח ולהגן על הקטן. (ומי כמוני יודעת כמה זה קשה, מאוד קשה......)

זה ממש לא כיף לגלות דבר כזהמדברה כעדן.
מזדהה עם התחושות שלך


אבל מה שעושים, מסבירים שזה אסור. ואם חלילה *זה חוזר* הייתי משתפת את הפסיכולוגית של הבית ספר... פעם אחת זה מעשה שטות... פעם שניה זה כנראה חיקוי וצריך להתערב יותר... נראה לי לפחות

עוד כיווןאיזמרגד1

אני חושבת שחשוב להסביר לו למה זה לא בסדר, חוץ מלהגיד לו שזה לא בסדר

לנסות לחשוב איתו ביחד מה אחיו הקטן הרגיש כשהוא היה סגור בחדר לבד ולא יכל לזוז 

תודה יקרות על כיווני המחשבהמחיאחרונה

בעזרת ה' אדבר איתו על זה שוב ביישוב הדעת.

כמובן שעכשיו אני רגועה יותר ויכולה לחשוב על זה בצורה יותר שקולה

אני מטאטאת ערימה ענקית של בלגן לכיוון הכניסה לביתתודה לה''
מכל הסלון והחדרים,


בעלי פותח את הדלת ומסמן לי להמשיך עם הטאטוא- קדימה, החוצה לחדר מדרגות🤣🤣🤣


מי זורמת על שרשור יציאות של הבעל (על משקל פניני ילדים)?

הוא באמת אלוף!חנוקה

לכן קשה לי להתלונן...

 

אמרתי לו פעם שלא פייר שאני לא יכולה אפילו להתלונן עליו...

אבל לגבי הטאטוא- כל הקאצ' שהוא משאיר באמצעעעע החדר

תוך כמה זמן ורמוקס אמור להשפיע?שמש בשמיים

הגיוני שהילד קיבל ורמוקס ביום שישי ועדיין מתעורר מסכן בלילות?

היו לו תולעים, ראיתי אותם. שמנו לו וזלין בפי הטבעת וזה עזר. ביום שישי נתנו לו ורמוקס ולא ראיתי שיפור משמעותי, עכשיו הוא התעורר בוכה ומסכן ולא ידע מה הוא רוצה והיה נראה בבירור שמשהו מציק לו, לא הסכים לי למרוח לו וזלין וחזר לישון ככה.

 

יש פעמיםתקומה

שמנה אחת לא מספיקה, ואז ממליצים לתת שני לילות ברצף.

כמובן אני לא גורם רפואי

אבל זה מה שנאמר לנו

תודה! אז לשאול את הרופא ילדים?שמש בשמיים

או שאפשר לתת על דעת עצמי עוד מנה?

זה שלךתקומה

אני נותנת חופשי עוד מנה

אבל לא לוקחת כאן אחריות

תודה על התגובה!שמש בשמיים
הרופאה שלנו אומרת לתת 3 ימים ברצף ואז שוב ביום ה10תודה לה''

הרופאה השנייה שלנו אומרת מנהגים אחת ואז אחרי שבועיים עוד מנה


זה פשוט הבדלים בין רופאים


יש כאלה שנותנים טיפול משפחתי ויש כאלה שרק למי שסובל...

ואיך אני יכולה לדעת אם נדבקתי ממנו?שמש בשמיים

אתמול בלילה הייתה לי תחושה ממש מציקה בפי הטבעת, אז הרהרתי שאולי נדבקתי, אבל איך אפשר לדעת על עצמי?

בדרך כללתקומה

אם ממש רואים את התולעים, ההמלצה היא לתת טיפול לכל המשפחה, בגלל שזה באמת מאוד מדבק. אבל בשביל זה באמת תצטרכי לבקש מהרופא

ולהחליף מצעים ומגבות, לכבס הכל ב60 מעלות.

שאלתי את הרופא והוא אמר לתת רק לושמש בשמיים

הוא לא בגישה של לתת לכולם כי לאחד יש (סה"כ הגיוני, השני עדיין עם טיטול אז נראה לי פחות מדבק ככה ואנחנו מבוגרים אז גם פחות יש לנו ממי להידבק והילד בטח נדבק בגן)

אולי לאור העובדה שמציק לי אז כן כדאי שגם אני אקח, צריכה לבדוק אם מותר בהריון והנקה...

אסור בהריון לפי מה שאני זוכרתתודה לה''
זה לא לגמריתקומהאחרונה

נכון

נגיד באתר של כללית, כתוב שמחודש רביעי היא נחשבת בטוחה לשימוש

בחודשים לפני כן, פשוט אין מספיק מחקרים אז צריך להתייעץ עם רופא לפני שימוש.


זו תרופה שיש לה שם רע משום מה, אבל מכמה רופאים ששאלתי, היא דווקא נחשבת בטוחה לשימוש. (ושוב, לא לוקחת אחריות על התשובות שלי בפורום, רק משתפת מידע)

איך אתן מורידות חוםשירה_11

אני פחות בעד משככי כאבים ויותר בעד לתת לגוף לעבוד

אבל בלילה מלחיץ אותי לישון כשהחום עולה ואני לא בשליטה

ואני תוהה מה נכון לעשות 🤔


בחיים לא חשבתי על זה האמתמרגול

את מדברת עלייך או על ילד קטן?

אני לוקחת משככי כאבים, אבל בשביל הכאב, לא בשביל החום.


ותלוי גם כמה החום גבוה. 38.5 לא דומה ל40.5

בכללי הגוף צריך מנוחה. תקשיבי לגוף. אם את עייפה תלכי לנוח. אל תאכלי אם את לא רעבה (הרבה פעמים מערכת העיכול קצת מכבה את עצמה כדי שהגוף יתמקד במערכת החיסון)

גם אם את אוכלת - דברים קלילים. מרק, שייק, דברים כאלה. אני הייתי תמיד גם שותה תה.

תנסי כמה שיותר לנוח גם נפשית. עזבי אותך מהמיילים שצריך לענות להם וכו. תהיי במיטה תקראי ספר. כשתהיי עייפה תישני. כזה…


ונראה לי שהגוף מספיק חכם בשביל להעיר אותנו בעת מצוקה. לא מבטיחה. אבל כך נראה לי. 

התכוונתי לילדיםשירה_11
שמסוכן שהחום עולה ואני לא בשליטה לא?!


ותודה על התשובה המפורטת קראתי כל מילה וזה באמת מה שאני עושה עם עצמי כשאני לא מרגישה טוב

מגבת לחה על הראש/ מקלחתנפש חיה.
גם אם ביום אני מושכת, בלילה אני כן נותנתטארקו

בדיוק בגלל מה שכתבת למטה שזה מפחיד לתת לחום לעלות בלי להיות בבקרה.


אם לא, תביאי אותם אלייך למיטה


וגם

אני נותנת נורופן/אקמולי אם החום מעל 39

או אם החום נמוך יותר אבל הילד סובל


לא ממהרת לתת אבל גם לא נמנעת מלתת לילד כי גם לאפשר לגוף מנוחה ולא מלחמה מאפשר החלמה טובה יותר.

ממש ככהחנוקהאחרונה

זו גם ההמלצה שאני מכירה

בלילה בפרט אצל תינוקות כן לתת כי את לא במעקב.

הבן שלי מתנגד לתרופות, אז לא רבה איתו אם זה לא חיוני (אנטיביוטיקה נניח)

אבל הוא כבר גדול יחסית, בלילה מעיר אותי אם לא מרגיש טוב.

 

בגיל קטן יותר נתתי לפני השינה

הסברתי שבלילה חייבים.

שמה איתי במיטהעוגת גבינה.

מלבישה בגדים קלים.

לא מכסה בשמיכות.


בלילה לרוב אעדיף לתת. ואם לא אתן זה כבר שאראה שחיונית ובסוף חולי וכבר לא מעלה חום גבוה.

עקירת שן בינה - איך מרגישים אחרי?מחי
קבעתי מזמן לעקור שן בינה ביום חמישי, וגם קבעתי יום הולדת לבן שלי עם כמה חברים ביום ראשון, ולא שמתי לב שזה יוצא 3 ימים אחרי העקירה. אני לא רוצה לבטל, אבל חוששת מאוד... מישהי יכולה לשתף מניסיונה אם אחרי 3 ימים כבר אמורים לחזור לתפקוד? יש כאבים עדיין?
אחרי שלשה ימים זה עדיין לא קלEliana a

לוקח זמן להתאושש

תלוי אם שן היה תחתונה או עליונה

תחתונה זה יותר זמן להתאושש

אם זו עקירה רגילה ולא כירורגיתנשימה עמוקה
יום יומיים גג להתאושש.. לפחות כך היה אצלי ועקרתי את כולן. חלק היה יותר קשה והייתי צריכה משככי כאבים יום יומיים חלק היה קליל וכבר באותו יום הרגשתי יותר טוב.
מאד אינדיבידואלי.. איך את בדכ כשכואב לך?כורסא ירוקה

אני לרוב סבבה במחלות/כאבים, וגם אחרי העקירות (כירורגיות) תוך יום יומיים הייתי בסדר.

בעלי חולה הרבה יותר בקלות וכל כאב חמור יותר אצלו ולדעתי לקח לו שבוע פלוס אחרי עקירה כזאת.

אני עקרתי לא מזמןחנוקה

מאד הזהירו אותי אבל תכלס עבר בשלום.

עם משככי כאבים לא הרגשתי כלום.


הרופא אמר לי שזה נורא משתנה משן אחת לשניה, תלוי מה י ש מתחת לשורש. לפעמים עובר שם משהו חשוב.

בנוסף מה זכן משמעותי אולי זה שי שהרבה הגבלה באכילה, ולפעמים נוטלים אנטיביוטיקה שזה בעצמו מחליש.

זה ממש תלוי מיקום ומיומנות של רופא וכו'אמהלה

בעקירה אחת לקחתי משכך כאבים שחזרתי הביתה וממחרת לא הרגשתי כלום

בעיקרה אחרת, אצל אותו רופא, היו ביומיים הראשונים כאבים חזקים שהצריכו משככי כאבים ועוד כשבוע+ כאבים שהסתדרתי בלי משכך.

 

מאוד משתנה. תלוי איך השן יושבת בתוך הפהואילו פינו

תלוי איפה השן..

ממליצה להיערך עם מלא משככי כאבים, אוכל קר ורך..

אחרי 3 ימים בדרכ הרגשתי יותר טוב.. לבעלי השן הייתה באלכסון ולקח המון זמן לעקור אותה וההתאוששות הייתה ממש קשה.. 

תלוי מאוד באופי העקירהכבת שבעים

לי היתה עקירה ממש פשוטה, יצאתי מהעבודה, הלכתי לעקירה וחזרתי מיד לעבוד... לדעתי אפילו לא לקחתי שום משכך כאבים

וואי שרשור בול בשבילימאמינה-בטוב
תכף יש לי תור לעקירה שן תחתונה כירורגית, מקווה ממש שיהיה סביל
מנצלשתשמעונה
אשמח להמלצה על רופא מומחה או פרטי לעקירת שיני בינה (שגדלה לרוחב)
פרופסור שלמה קלדרון. מצויןאנונימית בהו"ל
איזה אזור?מאמינה-בטוב
אני עקרתי במרפאה בירושלים (בבעלז)בארץ אהבתי

על פי המלצה של רופא שיניים מצוין שאני סומכת עליו.

הלכתי לשם פרטי, עלה לא מעט, אבל הרופא שיניים ששלח אותי לשם אמר שהמחירים שם יחסית זולים ביחס לפרטי.

יכולה לתת מספר בפרטי.

אני עקרתי אצל ד"ר אגטשטייןסטודנטית אלופה

גם שן שגדלה לרוחב והייתה קרובה מאוד לעצב והייתי סופר מרוצה.

מה שכן המחיר…

https://www.google.com/search?q=jerusalem+oral+surgery&rlz=1C9BKJA_enIL1144IL1144&oq=jerusalem+oral+&hl=he&sourceid=chrome-mobile&ie=UTF-8#ebo=0

תודה בנותמחי

זו שן עליונה, והיא לגמרי בחוץ אז מקווה שזה יעבור בטוב 🙏

לא אכפת לי לקחת משככי כאבים, אני פשוט זוכרת את עצמי אחרי פעם אחרת שעקרתי שהגעתי הביתה וישנתי שעות. אבל אני לא זוכרת איך הרגשתי בימים שאחרי 🙃

מתארגנת על אוכל רך וקר בעזרת ה'.

חוששת איך אסתדר עם הילדים... לא להרים בן שנתיים וחצי זה קצת קשוח 

לא לדבר ולא לצעוק עוד יותר קשוח עם ילדים בחופש 😆

קחי בחשבון שיכול להיות שעדיין לא תוכלי לאכול נורמלמרגול

וואי וואי חייתי שבוע על אוכל של תינוקות בגדול חחח

אבל זאת היתה עקירה כירורגית של 2 שיניים כלואות… גם בשני צדדים


מבחינת הכאב, אחרי 3 ימים אם שמרת שלא יזדהם, אמור להיות בסדר, בטח אם את עם משככי כאבים. 

אוי זה נשמע נוראמחי

ממה שהבנתי עקירה של שן כלואה זו החלמה קשה יותר.

ובשני צדדים, זה באמת חוסר יכולת לאכול...

הרופא רצה להוציא לי 2, אבל כרגע רק אחת מציקה אז העדפתי לעשות צד אחד כדי שתהיה לי אפשרות לאכול בצד השני

האמת טוב שעקרתי את שתיהן יחדמרגולאחרונה

אין סיכוי שהייתי חוזרת לשם חחחחחח

אז כבר עשיתי כל מה שצריך

אותה שאלה-על טיפול שורש? איך ההתאוששות אחרי?בורות המים

כמה אפשרי לקחת אקמול ולהסתדר ?

בעל במילואים וכו..

לי כאב מאוד ביום הראשוןמחי
בימים הבאים תפקדתי כרגיל, עם משכך כאבים 
אני עקרתי שן בינה מורכבת מאודסטודנטית אלופה
תחתונה, ששכבה לרוחב וב"ה אחרי יומיים כבר הרגשתי הרבה יותר טוב.
ב"ה! מעודד!!מחי

אולי יעניין אותך