אין מצב שזה קורה לייעוד אחת!
רק אתמול קראתי פה שמישהי בבדיקה של לפני השקיעה ביום הטבילה יצא לה ספק.
אני צריכה לטבול היום. כל השבוע מתכוננת לזהבדיקה של הבוקר נקייה
הלכתי לעבוד וזכרתי אפילו לעשות בדיקה של לפני השקיעה. הייתי בשוק. יכול להיות שזה מפצע כי גילחתי
אבל אוףף מחכים שהרב יענה
בטח שיש מצב לפצעפרח חדש
תנסי לבדוק קודם כל לבד עם מראה קטנה
רוצי לבודקתבאר מרים
ממש סיכוי טוב שזה פצע..
אין לך מה להפסיד..
רק אם הרב יאסור! בטח שיש מה להפסידמיקי מאוס
הגיוני שעצם זה שהיא גילחה באזור יאפשר לרב להתיר
היא ראתה דם בבדיקה פנימיתבאר מרים
אז היא גם ככה נאסרת אלא אם כן הבודקת תמצא פצע..
לא בטוח. אולי הרב יצליח להתיר בלי בודקתיעל מהדרום
לק"י

ואם הבודקת תראה דם מהרחם זה יאסור.
לא נכון. זה אומר שזה שאלה לרבמיקי מאוס
אם הרב יצליח לתלות בפצע, למשל מהגילוח אז זה בסדר...
גם לפני שהיה מקצוע כזה בודקת טהרה הצליחו לטהר בדיקות פנימיות

וגם היא כתבה שיש לה ספק,אולי זה בכלל צבע טהור

מסכימה איתך שזה מצב לא פשוט וסיכוי טוב שיהיה אוסר😑
ממש חוויה לא נעימה בטח ביום השביעי
ממש לאמקרמה
לפעמים עדות של אישה מספיקה לתלות בפצע
כנ"ל צורה ומיקום

בדיקה ע"י בודקת היא לא דבר של מה בכך לכולן
ואם טפשר להימנע אז למה לא????
מסכימה ממשהמקורית
אני לא מוכנה ללכת לבודקת, למשל, והתירו לי בלי ע"ס עדות ושאלות ששאלו אותי
הרב אמר לי בעצמו שגם אשתו לא הייתה מוכנה ללכת לבודקת, אז הוא הבין וניסה לעזור ככל הניתן.
היו גם מקרים שלא התירו כמובן, אבל זה אפשרי
מסכימה ומוסיפהחיוך גדול
שלא "חייבים" ללכת לבודקת
גם אני סרבתי, ופעמיים שהרב הצליח להתיר בלי כששמע שאני לא רוצה ללכת.
נכון. חלק ממומחיות של רב זה לזהות פצעיעל מהדרום
לק"י

עפ"י צבע/ מיקום על העד, וגם על סמך דברי האשה.
במקרה שלא- אז אפשר ללכת לבודקת.
מצטרפתמקקה
גם אני ממש לא הייתי הולכת לבודקת בשום סיטואציה
דווקא בזה אני ממש מסכימה עם דפנה מאיר ז"ל במה שהיא כתבה בספר שלה...
והייתי באינספור א"ס ובדיקטת פנימיות של רופאים. אבל זה משהו אחר.
מה היא רשמה?אהבתחינם
מהזיכרון, כן? לא מצטטתמקקה
עבר עריכה על ידי מקקה בתאריך י"ג בטבת תשפ"ג 06:28
שפעם היא הייתה בודקת ואז החליטה להפסיק לעסוק בזה. כי זה מקצוע שבא לכתחילה לחזק נשים אבל בפועל מחליש אותן. היא מתארת שהרבה רבנים הרבו לשלוח על כל דבר לבודקת במקום ךהסתמך על דברי האישה וכדומה
ומעבר לזה בסוף זאת בדיקה פולשנית שלא לצורך רפואי
ממליצה ממש על הספר שלה מה יקרה אם אמות מחר בבוקר. יש שם הרבה תובנות מעניינות. כמובן שמי שברוח ממש שמרנית לא תאהב אץ זה

מוסיפה
הנה באחד השירשורים פה מישהי כתבה שהרב שלח לבודקת, ראתה פצע ואז אמר להפחית בדיקות. בעצם היה אפשר לפסוק להפחית בדיקות בלי זה ולפתור בכלים הלכתיים בלבד, על סמך חשד האישה לפצע.
אם ההוספה היא עלייפה לקצת
היה לי ברור שזה פצע. זה לא היה דימום או משהו רציתי אלא נקודה פיצפונת על העד שהיה ברור לי שכזאת נקודה קטנה ומדוייקת היא רק מפצע.

ואני אגיד יותר מזה, הבודקת אמרה לי שהרבנים התאהבו במקצוע שלהן. אמרה שפעם לא היה את הדבר הזה והרבנים היו פוסקים שזה פצע על סמך התיאור שלי אבל עכשיו כשיש בודקת על כל דבר שולחים אליה.
ומשהו לזכותו של הרב, שאלתי רב מעיר אחרת.
הוא שאל מאיפה אני ועכשיו אני חושבת שזה כנראה היה כדי שאביא לו את העד. כששמע שאני רחוקה אז אמר שאלך לבודקת.
אני באמת לא זוכרת מי זאת, מחילהמקקה
את מחזקת בדברייך את מה שאמרתי בעצם
תודה על ההדגשים
אגב זה תלוי מקום וכנראה גם מגזר או תת מגזר. אותי מעולם לא הפנו לבודקת... וכאמור לא הייתי הולכת בשום סיטואציה
יש לזה הרבה השלכות נפשיות פרטיות וגם חברתיות
אז גם אותי לא הפנו לבודקתפרח חדש
כמו שכתבתי למטה
הרב אמר או שאני יודעת שיש לי פצע, או מרגישה שיש לי פצע
ואם לא אז יש תמיד את האפשרות לחפש את הפצע אצל בודקת
אבל לא הפנה אותי לאחת כזאת
ואני מהמגזר החרדי לא יודעת אם זה משנה..
אני אגיד לך מה עצוב שלימקרמה
שאת כותבת ש*לך* היה ברור שזה פצע.
גם הרב חשד שזה פצע לפי התיאור שלך
ורק בגלל שלא היה ניתן להביא את העד לרב הלכת לבודקת

ומקרה כזה הוא מקרא קלאסי על כך שהפקיעו את היכולת של האישה להעיד על עצמה.

בעבר מספיק שאישה היתה חושדת (על בסיס הרגשה כל שהי לדוג' כאב או יובש/ על בסיס היכרות עם הגוף שלה/על בסיס מיקום הכתם על העד וכו) שזה יכול להיגרם מפצע והיו מתירים אותה

ובנושא הזה הלכנו אחורה...
זה באמת לא המצב התקיןיעל מהדרום
לק"י

בודקת אמורה להיות באופציה האחרונה אם לא מצליחים להתיר אחרת.
אז לא רק דפנה מאירחיוך גדול
גם אני.
הייתי בודקת וראיתי שרבנים שולחים ממש על כל דבר, וכבר המושג "תליה" הולך ונעלם
רב אחד גם הגדיל לעשות ואמר לי מפורשות שכשיש לו אופציה שמישהו יראה בעיניים שזה פצע, הוא לא חושב שיש מקום לתליות
אז פרשתי מזה, וגם לא אלך בעצמי לבודקת בשום אופן.
לדעתי רבנים בכלל לא מבינים כמה זה יכול להיות קשה לאישה
זה ממש עצובמקרמה
האמירה של הרב
ומודה שאותי אפילו מקומם
וואי כל כך כל כך עצוב לשמועמקקה
כל הכבוד לך שהיית בודקת וכל הכבוד שפרשת
וכן נשמע שהם בכלל לא מבינים את ההשלכות. וכן מעדיפים להפיל אחריות על אחרים ולא לקחת אחריות בעצמם לפתור בכלים הלכתיים. פתאום למסורת הפסיקה יש פחות חשיבות??
את מחזקת עוד יותר את דעתי שאין לשתף פעולה עם זה. תודה ששיתפת
מוזר...הרבנים שאנחנו שאלנו ממש נגד ללכת לבודקתאם מאושרת
אני נתקלתי ביחס הפוך ממה שכתבת של רב לבודקת.

אף רב אף פעם לא אמר לי ללכת לבודקת.
רק פעם אחת הלכתי כי לא הצלחתי להיטהר ואחות המליצה לי ללכת לבודקת, והבודקת אמרה שנגיד לרב מה שהיא אמרה,
בעלי הלך לרב והרב לא הסכים להתייחס למה שהבודקת אמרה,הוא אמר שכשיש סיבה רפואית שואלים רב מומחה בעניין ושנשאל רב שמבין בעניין, כששאלנו רב - הרב ממש כעס שהלכתי לבודקת, הוא אמר שזה בכלל לא צריך להיות ככה וזה תפקיד של רב לפסוק ורב לא צריך בודקת בשביל לפסוק.

במקום "לפרוש מזה" כמו שכתבת, אפשר ללכת לרב אחר
מהמם. אהבתי את הגישההמקורית
וזה גם יכול לאסור לפעמים.
לי גם אמרו פעם לא ללכת מחשש שאאסר.
נכון. אני תמיד נתקלת ברצון להתיר ולא לאסוראם מאושרת
זה בדיוק העניין של בודקת, להתירפה לקצת
לא שמעתי מעולם על אישה שהלכה לבודקת כדי להיאסר או שנאסרה רק כי הלכה לבודקת
תאורטית אם אשה הלכה לבודקת בלי הנחיה של רביעל מהדרום
לק"י

יכול להיות שהבודקת תראה דם מהרחם ולכן האשה תהיה אסורה.
בעוד שאם היא היתה שואלת רב ולא הולכת, אולי הוא היה מצליח להתיר.

לכן צריך קודם לשאול רב.
אה בסדר, זה המחמירות שהולכות בלי לשאול רבפה לקצת
אם רב אומר ללכת אז זה לא כדי לאסור אלא כדי להצליח להתיר
בדיוקמתחדשת11
אז פה נכנסת השאלה של מה היה קורה אם לא היו בודקותמקרמה
עבר עריכה על ידי מקרמה בתאריך ט"ו בטבת תשפ"ג 20:40
הטיעון המרכזי הוא שמה יש לי להפסיד?
אבל השאלה החשובה באמת היא האם היתה דרך להתיר ולתלות בפצע גם בלי ההוכחה?
לצערי התשובה היא לפעמים כן...
אפילו מבלי לקחת בחשבון את מה שחיוך גדול שמעה במפורש מרב שהוא כבר לא מנסה לתלות אם יש את האופציה לבדיקה

רק לראיה-כל התת שרשור הזה נפתח בעקבות המלצה ללכת לבודקת שלא לצורך (עובדה שבסוף התירו גם בלי...)
והיו פה לאחרונה עוד שרשורים שונים שהאופציה של בודקת לא היתה בלית ברירה-כי אין מה להפסיד

אם מישהי מתארת לרב סיטואציה שיש סבירות שמדובר בפצע ובכל זאת נשלחת לבודקת-גם אם אכן התגלה פצע בעיני היא הפסידה כי לא היה בזה הכרח
בדכ כששולחים זה כי לא מוצאים במה לתלותמתחדשת11
והאישה כביכול אסורה, אז בודקת יכולה במקסימום להתיר. היא לא יכולה לאסור אם ממילא זו נקודת המוצא
תתפלאי אבל זה בהחלט ייתכןהמקורית
שמעתי
איך? אני באמת לא מצליחה להבין..מתחדשת11
אם ראית דם בבדיקה פנימית לדוג
ולרב אין מושג ממה זה יכול להיות
וגם בדיני צבעים, בעיניים שלו, זה נראה צבע מטמא
אז הוא מפנה אותך לבודקת
איך היא תאסור אותך יותר משעכשיו?
בדיקה אצל בודקתחיוך גדול

לא אוסרת.

גם אם היא תגרום לדמם, זו בדיקה חיצונית

אם היא רואה שיוצא דם מהרחם זה אוסריעל מהדרום
לק"י

מניחה שלזה הכוונה.
אם ככה ברור שזה נכוןחיוך גדול


בכל מקרה אם אישה מגיעה לבודקתמתחדשת11
זה כי אין במה לתלות את הדם. והיא כביכול אסורה
אז אם הבודקת תמצא שזה מהרחם- המצב נשאר כפי שהיה
ואם לא- אז היא מקלה

כלומר הבודקת יכולה להקל ולא הפוך
הלוואי שכל פעם שאישה הייתה מגיעהחיוך גדול

לבודקת זה רק כי אין במה לתלות…

זה המצב האידיאלי שבפועל פחות קורה

אני חולקת עלייךמתחדשת11
אם יש במה לתלות אז הרב אומר
טהור או לא
אם לרב אין במה לתלות הוא שולח
אז אישית כבודקת נתקלתי באינספור מקרים אחריםחיוך גדול

כמו שכתבתי כבר קודם לא באתי להכליל, גם מה שהצגת קיים, אבל הצער הוא שלא ״רק״ 

זה עדיין לא מעיד על הכללמתחדשת11
אשמח לדעת בכמה מקרים מדובר?
שואלת באמת
כי זה מהות הדיון
אם נתקלת בעשרה מקרים, זה בהחלט מצער אבל להגיד שזה מלמד על הכלל?
יקרהחיוך גדול

זה בהחלט היו המוני מקרים, ולא רק אצלי. היינו מדברות על זה קבוע בינינו כמה חברות שגם הן בודקות,

זו מגמה, בהחלט 

ויש אזורים שהיא יותר בולטת ואזורים שפחות

באופן אישי הגיע שלב שלא הסכמתי לקבל לבדיקה נשים אחרי לידה שלפי הסיפור שלהן קרוב לוודאי יש פצע (סליחה אבל במצב כזה בדיקת ספקולום נראית לי אכזרית) 

ואחרי שיחות עם כמה רבנים שניסיתי להבין מאיפה זה בא ולהביא את העמדה של הנשים הבנתי אין ככ הבנה לנושא הרגשי הזה (לא מכלייללהההה) ופשוט עזבתי.

ברור שלא פסו רבנים מעולים מישראל ולא מזלזלת באף אחד, ואשרי מי שפוסק בתחום ומבין ויודע מהשהוא אומר

אך לא ניתן לשלול את הצד הפחות יפה שקיים גם הוא

ואישה צריכה לדעת שאם שולחים אותה ישר לבודקת זכותה המלאה לומר שזה לא נעים לה ומעדיפה שלא ללא שום נקיפות מצפון ובלי להרגיש שבזה היא עברה על הלכה.

בדיוקהמקורית
זה גם קיצוני בעיני- ואם הרב לא מצליח להתיר?יעל מהדרום
לק"י

צריך להשאיר את הבודקת למקרים כאלה.
(ויש רבנים כאלה).
יפה לשמוע שזה מה את חווית.חיוך גדול

ברוב המקרים זה לא כך.

נתקלתי בהרבה יותר מרב אחד… הייתי בזה תקופה לא מעטה של שנים עד שהחלטתי לפרוש..

בדברי לא באתי להכליל ולא להכפיש, אבל כן להעלות למודעות את הבחירה החופשית כאישה, ואת הקלות היחסית שרבנים שולחים בלי תמיד להבין לעומק את הקושי שבנושא.

מבאס שזה ככה.המקורית
שמחה שלא הסכמתי ועמדתי בסירובי
ועוד יותר - שמצאתי אוזן קשבת
אני בחיים לא הייתי נטהרת לפני חודשיים+ מהלידה בלימישהימכאן
ללכת לבודקת

בזכות שמצאו פצע הצלחתי לטבול לרוב אחרי 4-6 שבועות מהלידה

והן עזרו לי להטהר גם בעוד סיטואציות בהן העד היה עם מראה מטמא שללא הפצע שנמצא לא היה ניתן להתיר

אני לא ממעיטה בקושי להחשף
אבל גם לרופאה הולכים כשצריך
אז בעיני זה אותו הדבר

ושווה את הבושה
ויש בודקות עדינות ורגישות ומקסימות
בעיניי זה לאהמקורית
אבל מניחה שזה אינדיבידואלי
אני לא ממהרת להיבדק אצל רופאת נשים. זה לא נעים לי. ברמה שהספקולום הראשון שלי היה בחשש לירידת מים בהריון.
ואני לא מזלזלת במי שרואה בזה צורך נפשי ממשי ומוכנה לעשות כן. אבל צריך לדעת שלפעמים החוויה החודרנית הזו לא שווה לאישה מסוימת בשביל להיטהר. בשבילי לפחות.
בעיני טהרה שווה המוןמישהימכאן
זה יכל להיות הפרש של חודש כמעט אחרי לידות
ובמחזוריות רגילה זה יכל להיות מה שמאפשר כניסה להריון ולא לפספס ביוץ

אני לא אומרת מה נכון לאחרות
ומי שלא שווה לה לחכות עוד שבוע-שבועיים-חודש אסורה
בחירה שלה

אבל אני לא מסכימה לצורה בה מציגים את זה פה
זה נשמע עינוי סיני לפחות
אני הלכתי לכמה והכל היה כל כך מכבד ורגיש ונעים
הכאב הפיזי בבדיקה- תלוי ברמת הרגישות שלאחת. אבל לא חושבת שלרוב זה אמור להיות כואב כ''כ..
לי אישית זה כמעט ולא
כי את רואה את זה מהעינייםהמקורית
שלך. ובעינייך זה בסדר.
גם עבורי טהרה שווה המון, אבל לא בכל מחיר.
לא במחיר של בודקת לפחות.
אני מניחה שהשם נותן ניסיון למי שיכולה לעמוד בו. ברוך השם שלא הייתי צריכה להגיע למצב כזה
השאלה פה היא לא כמה זה עינויחיוך גדול

אלא כמה זה הכרחי ובאיזו סיטואציה

ומה קורה עם מי שחווה את זה כבדיקה פולשנית ולא נעימה גם אם לא כואבת ומאוד מכבדת

 

בעיני השאלה הגדולה יותר זה אם יש תחליףמיקי מאוס
וכל פעם שרב שולח לבודקת כשיש תחליף הלכתי זו בעיה בעיני
אני גםסליל
אצל רופאת נשים, הכי נעימה ועדינה ומכבדת, מרגישה פגיעה כי אני צריכה להיחשף.
למה? לא יודעת.
אבל אני ממש צריכה לנשום עמוק, להזכיר לעצמי שעוד רגע זה נגמר וזה חשוב, וזה צורך רפואי ולעצור את הדמעות.

ואני חושבת שזה הכי טבעי בעולם.
זה המקום הכי פרטי שיש. להרגיש חשופה ופגיעה כשהוא נחשף, זה מאוד מאוד הגיוני. אז בעיניי אם הצורך חשוב, כמו רפואה, מחיר החשיפה שווה את התועלת.

בהקשר ההלכתי, אם מישהי יכולה לבחור בזה מבחירה מלאה, נהדר שקיימת לה האופציות.
אבל לצערי יש לא מעט אג'נדות שמועמסות בתחום הזה, נשים שמרגישות שהם צריכות להיטהר בשביל בעלן, הדיבור סביב החשיבות של מצוות טבילה, היטהרות וכו וכו. כך שזה לא לגמרי מאפשר לאישה בחירה נקייה לחלוטין. לא לכל אחת לפחות.
ואני חושבת שיש כאן קצת מצב שנשים מרגישות לא נעים אם הן ייבחרו שלא ללכת לבודקת, וזה לא תקין בעיניי. כן, מותר לאישה לבחור לא ללכת לבודקת, זו החלטתה הבלעדית בלבד, גם אם זה במחיר שהטבילה תדחה גם בעוד חודש.
אם תגידו שזה המצב היום וזה מקובל לגמרי, אז מקבלת. לצערי זה לא נראה לי המצב, רק ממה קוראים כאן בפורום ניתן להבין זאת.
כמה נכון. תודה שכתבת!!המקורית
תודה על הקול הזהחיוך גדול


אז אצלי התירו בלי בודקת, יותר מפעם אחתמיקי מאוס
מתוך הנחה שאחרי לידה המקום רגיש אז פלוס שאר הנתונים הרב סבר שזה פצע והתיר

אני לא קיצונית ולא נגד שיהיו בודקות בכלל
אישית לא הייתי מוכנה ללכת והלוואי שה' אף פעם לא יעמיד אותי בנסיון הזה

אבל חייב לזכור שדרך המלך ההלכתית היא בלי בודקת, דורות על דורות פסקו ככה
רב אמר לי פעם שאם אני יודעת שיש פצעפרח חדש
אז אפשר לתלות בזה
אם לא ידוע לי אז ללכת לבודקת
מה איתך?מתחדשת11
בדכ פצע מגילוחביבוש
הוא אדום ממש, ובלי הרבה דם, בפרט אם לא שמת לב לדימום מסיבי. הוא היה כזה?
למיטב ידיעתי, אפשר לתלות- זה לא אומרהמקורית
שצריך לנתח עד לרמת הסטינמטר, אלא ש- ייתכן שזה משם. וזה מספיק.
כדאי לברר מול רב אבל
ישש! מעדכנתעוד אחת!
ברוך ה' כמו שאמרתן
הרב תלה את זה הפצע כי אני יודעת בוודאות שנחתכתי תוך כדי גילוח
פשוט משמח
גם הייתי תלויה בזמן בטבילה אז יצא מדוייק.
ה' הוא המלך פשוט!!
איזה כיף!!!אודה לה'
משמח אחות🤗
תודה !! עוד אחת!
ב"ה!!!! משמח ממש!!מאוהבת בילדי


כמה צדיקות אנחנואהבתחינם
המסירות למצווה הזאת ואוו
נפשית, פיזית, רגשית..
רק הארה זהירות בכבוד חכמים!!מתחדשת11
ושלא נעמוד בנסיונות 🙏
ומצטרפת עם עוד נקודה חשובה..באר מרים
בנות כתבו כאן עת מקרים שהיה אפשר להקל ולתלות בפצע גם בלי בודקת..

אבל יש גם את הצד ההפוך - של מקרים שאי-אפשר היה לתלות בפצע (וגם יש שיטות שונות מה מוגדר כסיבה מספיקה לתליה - יש שיטות פסיקה שמצריכות ממש כאב מאוד ברור ולא מספיקה תחושה של האישה למשל..) ואז לפני שהיו בודקות אי אפשר היה להתיר את האישה ובזכות הבודקות מצליחים להתיר.
עם כל הקושי של נשים אצל בודקת, זה לא שהרבנים מנסים סתם להתעלל בנשים אלא הם ממש ממש רוצים לעזור לנשים להיטהר.
אתן צודקות שראוי שרבנים יבינו את הרגישות של הבדיקה הזאת וישתמשו בה רק במקרים הנכונים או שיתנו לאישה את הבחירה לגבי זה.

וכל זה בכלל בלי להיכנס לשאלה ההלכתית המורכבת (גם בלי קשר להלכות נידה) לגבי הדין במצבי ספק - האם מותר לפסוק לפי כללי ספיקות גם במצב שיש אפשרות טכנית לברר את הספק או שברגע שיש דרך לברר את הספק במציאות חייבים לברר אותו ואי אפשר לפסוק על סמך הספק בלבד..
זאת סוגיה הלכתית רחבה, ונדמה לי שדווקא הרב צבי יהודה היה מהמחמירים הגדולים לגבי הנושא של ספיקות במציאות...
(שמעתי על זה פעם שיעור ארוך..)
מסכימה איתך...יעל מהדרום
מצטטת אותךמיקי מאוס
לגבי הדין במצבי ספק - האם מותר לפסוק לפי כללי ספיקות גם במצב שיש אפשרות טכנית לברר את הספק או שברגע שיש דרך לברר את הספק במציאות חייבים לברר אותו ואי אפשר לפסוק על סמך הספק בלבד..

זה הבעיה שבגללה היו כאלה שיצאו נגד הרעיון של בודקות
(לא חלילה נגד ברמה אישית, כדיון הלכתי חברתי)
כי פתאום "מכניסים" עוד כלי לבירור ספיקות שלא היה קיים, ואז זה הופך להיות סטנדרט שכבר *אי אפשר* לפי שיטות כמו שציינת להמשיך ולהסתפק בנאמנות האישה
ואם באמת מחליטים לפסוק ככה אז זה חסרון עצום ואז זה כבר לא מספיק שרבנים יהיו רגישים אלא באמת זה "דוחק אותם לפינה" וכמובן את האישה שהיתה מעדיפה להנות מהספק ולא מחוויה מפוקפקת כזו

לא יודעת מה היה עדיף שיהיה, זה מורכב.... אבל לפחות שתהיה כמה שיותר מודעות לזה שזו בדיקה נוראית לחלק מהנשים ובכלל לא ברורה מאליה ודיון ציבורי ער שרבנים ידעו ויבינו מה זה אומר לאישה
כי רציונלית זה אולי נשמע כמו כלי פשוט ויעיל
ומה עם כבודסליל
הנשים?

סתם, פשוט כל פעם מחדש בדיוק מסוג זה מגיעים בסוף לטענה של כבוד חכמים.

לא מזלזלת בטיעון, ולא מזלזלת בחכמים. אבל משום מה יש תחושה שניתן משקל הרבה יותר גדול לכבודם של הרבנים, מאשר למה שנשים מרגישות.

ללכת ולהיחשף בפני אישה אחרת במקום הכי הכי אינטימי, זו חוויה מפוקפקת לחלוטין. לא צנועה ואני אישית מרגישה לא נעים גם כשזה קורה אצל רופאת נשים לצורך רפואי.
אז לצורך הלכתי?
זה צריך להיות ממש ממש ממש במקרי קצה, ורק כאשר לאישה יש יכולת בחירה מלאה האם לעשות זאת או לא.
כן, גם במחיר שלא יהיה אפשר להתיר אישה לבעלה.
אני לא מזלזלת בנשים וחבל שאלו המילים שאתמתחדשת11
אומרת בשמי.
יש הרבה הנחות שגויות במה שכתבת.
אין לי זמן כרגע להאריך, מקווה שבהמשך
לא חושבת שהיא אמרה שאת מזלזלתחיוך גדול

ובטח שאני לא חושבת שאת מזלזלת❤️

 

זו הגישה הכללית כל פעם לנושא, בטח לא את אישית

חס וחלילהסליל
אני לא חושבת שאת מזלזלת בנשים.
אני מבינה מאיזה מקום את אומרת את זה.

אבל בעיניי הטיעון הזה לא מאפשר לנשים להשמיע את מה שהן באמת מרגישות, או לחלוק על המציאות שלפעמים כי קורת. כי "כבוד חכמים".

אז כן, לפעמים מותר גם לחלוק על רב, ומותר לעשות זאת בחריפות. בצורה מכבדת, אבל בתקיפות. רבנים הם בני אדם, מגיע להם שיכבדו אותם כמובן ואת תורתם. אבל בעיניי זה טיעון שהרבה פעמים לא באמת מאפשר דיון וגורם לנשים להישאר עם רגשות הבושה שלהן לבד
מסכימה ומוסיפהמקקה
כל עוד אין פה שיימינג לרב כלשהו אלא הדיון הוא באופן כללי, לא רואה בזה שום בעיה. להפך!
כשמדברים על אדם ספציפי כמובן יש מקום לזהירות גדולה מאוד אבל גם שם יש מקום לדבר
כל מילהחיוך גדול


אז ככהמתחדשת11
אם אני מעלה את הנושא של כבוד חכמים, זה לא אוטומטית אומר שזה שווה לזלזול בנשים.
אני בטוחה שיש מקרי קיצון, ואני לא מזלזלת בהם, אבל רוב רובם של הרבנים רוצים כמה שיותר להקל.
אני בטוחה שרובנו נתקלנו ביחס מכיל ומכבד ולא הפוך.
ובעיניי, בשרשור הזה מציגים את הרבנים באור אחר, הרבה פחות מזה

אגב דיונים כאלה מתקיימים רק בנושא רבנים
וזה משהו שבהחלט דורש שיפור ברמה הכללית, כציבור. (גם אני נכללת בזה)
מעולם לא ראיתי שרשורים כאלה ברמת הכמות והיחס כלפי רופאים למשל
אצל רבנים היד הרבה יותר קלה על ההדק, ובכך צריך זהירות.

אספר לך מהחויה האישית שלי, יש לי הרבה עניינים עם פצעים
ובכל פעם שפניתי לרב, קיבלתי יחס מכיל ומקל
מעולם לא הפוך! הבודקת זה תמיד תמיד היה המוצא האחרון. ואני בטוחה שזו החויה של רוב רובן של הנשים.
ולכן היה חשוב להעמיד את הדברים בפרופרציה.

לגבי החויה שלך עם הבודקת
זו תחושתך ואני לא יכולה להתווכח.
זו בהחלט חויה לא נעימה
אבל כמו שאמרת גם אצל רופא יש הרבה חויות לא נעימות
ועדיין לא נתקלתי ביחס כזה, כלפיהם.
וכן שולחים לבודקת, לרוב, במקרי קיצון לא על כל שאלה
שוב- אולי יש מקרים יוצאי דופן, אבל הם לא מלמדים על הכלל


הלוואי שנזכה לחדש ימנו כקדם ולא נצטרך לעמוד בנסיונות כאלה
עוד משהומתחדשת11
לעניין הבודקת
אם החויה שלך כלכך לא נעימה
את ממש לא חייבת לפנות אליה
את יכולה להתחיל לספור מחדש
זה לא שהרב מחייב. זו המלצה. ובעקרון היא לטובת האישה
הבודקת רק יכולה לעזור.

אז זה שיקול
האם לעבור את החויה הרגעית הזו שהיא בהחלט לא סימפטית כי הרב לא מצא במה להקל ואולי בכך להיות מותרת או שלהתחיל מחדש
אצל רבניםסליל
היד יותר קלה על ההדק?
להיפך.
לא ראיתי אף פעם מישהי שכתבה שהיא חוששת מבדיקה רפואית ולא נעים לה להיחשף וכתבו לה בתגובה אבל זה רופא הוא טרוד בעבודתו ולא מעניין אותו, או שאמרו לה להיזהר בכבוד הרופאים במהלך הדיון.
זה מועלה רק בדיונים שבהם יש מחלוקת על הגישה של הרבנים.

אני לא הלכתי מעולם לבודקת, וגם לא הופנתי לבודקת. כתבתי את מה שאני מרגישה אצל רופאת נשים, שאת זה אני מנחמת את עצמי שאין ברירה. ולא צריך שהרופאה תהיה חא נחמדה כדי להרגיש לא נעים, עצם החשיפה פוגעת בי
אז בשביל משהו הלכתי ולא רפואי?
צריכה להיות סיבה ממש ממש טובה בעיניי כדי לשלוח לבודקת. ממש טובה. ולאפשר לאישה זכות בחירה מלאה, בלי אג'נדות, בלי לחץ שבגללה תדחה הטבילה.
אז איך אפשר לדבר על הבודקותמתחדשת11
ועל הרבנים שמפנים לשם אם מעולם לא היית אצלה?
נשגב מבינתי.
זה לשה"ר כפשוטו.
סליחה
לא מוכנה להצטרף לדיון כזה אם הדיבור הוא תאורטי בלבד

הדיון לטעמי הוא לא על הבודקת עצמההמקורית
אלא על הצורך ללכת.
אם בכלל זה נצרך
וכמה דוחפים לשם.
והאם אין ברירה אחרת.
ולמה מי שהולכת בלי לרצות עושה את זה
אבל היא לא הופנתה מעולםמתחדשת11
ככה כתבה.
אז איך אפשר לומר שרבנים עושים כך וכך
ולדבר על הבודקות במקביל?



אני דיברתי על הבודקות?סליל
לא אמרתי עליהם אף מילה רעה.
ואגב, גם לא על הרבנים.
לשון הרע על מי? על מה?

אני רק מתנגדת לטיעון כבוד חכמים שמונף כדגל בכל דיון כזה. בעיניי זה לא מאפשר לנשים להביע את דעתן באמת בנושא, ולא נותן משקל מספק לרגשות של נשים בקשר לבדיקה חושפנית.
ואני לא חושבת שצריך ללכת לבודקת כדי להבין שזו בדיקה חשופה ולא נעימה.
כשעלתה אולי אופציה כזו, בעלי נתן לי את האפשרות להחליט. הרב מעולם לא העלה את זה בעצמו.
אבל כן נשאלתי שאלות כדי להבין האם ניתן לתלות זאת בפצע או לא.
מותר ליסליל
להביע את דעתי בעניין עצם קיומו של מוסד הבודקות, גם אם אני אישית בחרתי כרגע לא להיעזר באופציה הזו.
לא אמרתי שהבודקות עצמן לא מכבדות, לרגע לא אמרתי את זה.
אמרתי שעצם ההיחשפות יכולה להרגיש לא נעים לחלק מהנשים, בעיניי זה קו אדום ומוחלט הרבה מעבר לכבוד חכמים.
על זה הגבתי. ועכשיו חוזרת שוב לדברי, גם לא אמרתי שרבנים עושים כך וכך.

אני לגמרי מסכימה שהרבנים רוצים להקל והחוויה שלי עד עכשיו בהקשר הזה היא מדהימה.

כל טענתי הייתה נגד האמירה שלך של כבוד חכמים, וגם הטענה הזו לא הייתה אישית כלפייך. אלא באופן כללי זו טענה שמופיעה בהקשרים כאלו בפורום. ואני חושבת שזה לא נכון להעלות אותה. כי בעיניי לא מאפשר דיון לעצם העניין.
אחרי שאמרתי את זה, גם הסברתי מה זו חשיפה בעיניי. וההמשך של זה אמור להיות, ולכן עם כל הרצון לתת כבוד לחכמים, יש גם מקום לתת לנשים לכתוב מה המחיר של החשיפה הזו עבורן גם אם תוך כדי הדיון, מופיעות דעות שיוצאות נגד גישה של חלק מהרבנים ששולחים לבודקת.
חשבתיסלילאחרונה

עלייך ועל התגובה שלי כל השבת.

נשים כרגע בצד את עניין התוכן,

אני חושבת שהתבטאתי בצורה חריפה ולא נעימה כלפייך.

לא משנה מה אני חושבת, דיון לא צריך להיות ככה.

אני מצטערת ממש. סליחה

יודעת שלא הגבתי כמו שצריך

בן 6 שמדבר על רצון למות ..חדשה ישנה4

היי יקרות. סליחה מראש על האורך

בני בן 6 ילד מאד חכם לגילו, כריזמתי, סקרן, עקשן ביותר, דעתן, רגיש ופגיע מאד, אהוב ביותר.

ההתנהלות איתו ביומיום מאד מאד מתישה מעייפת ומאתגרת, ממש כמו לטפל בעשר ילדים - מבחינה נפשית. הוא מאד מאתגר שובב היפר אקטיבי וגם מאד מאד רגיש

משקיעה בו המון בשיחות בהתאם לגילו על כל מיני נושאים שמעניינים אותו, בהסברים, בזמן איכות יחס חם ותשומת לב.

לאחרונה, על כל דבר שלא הולך לפי איך שבאלו ,או שלא מקבל מה שרוצה או שאני לרגע מאבדת סבלנות ולא האמא המכילה והסבלנית,  ובמיוחד כשמשעמם לו הוא ישר משתמש במילים- משפטים

"אני רוצה למות"

"אני לא רוצה לחיות בעולם הזה"

ובימים האחרונים זה הסלים ל-

"כשלא תראי אני יקח סכין וידקור את עצמי"

"נמאס לי כבר מהחיים האלו"

"אני יתפלל לאלוקים שאני רוצה למות כבר ולא להיות פה יותר"

התגובות שלי הן-

"אנחנו לא נתן לך למות אנחנו אוהבים אותך וצריכים אותך איתנו אתה חשוב לנו מאד"

"ה' הביא לך את החיים כי הוא רוצה שתחייה אותם ושיהיה לך טוב ותיהיה מאושר בריא ושמח"

"חס וחלילה זה מילים שלא אומרים אותם, אתה תיהיה בריא וה' ישמור עלייך"

ואז ממשיכה כרגיל בשגרה

וכמובן שהוא מתעקש בחזרה

"אני רוצה אבל למות" "אני יהרוג את עצמי"

(מציינת שהוא מבין את מלוא המשמעות של המילה מוות.)

יש לציין שבוודאות הוא לא שומע את המשפטים/מילים האלו מהסביבה הקרובה.

לדעתי דרך המשפטים האלו הוא מחפש ויתורים לגבולות שמציבים לו ולגיטמציה להתנהגות שלילית שלו.

דוגמא למשל כל ערב הוא מסרב להכנס למיטה ולישון, הוא ממש מתעקש להשתולל ולהציק לאחיות שלו, אני כועסת עליו ומסבירה לו שזה זמן לישון ושאחיות שלו עייפות ורוצות שקט, והוא כתגובה מאיים עליי שהוא ישן כל הלילה על הרצפה. אני אומרת לו בסדר תשן על הרצפה, רק תעלה לישון כבר עכשיו.

ואז הוא באמת שוכב על הרצפה וכל רגע אומר "איי כואב לי הגב איזה כואב לישון על הרצפה"

"קר לי ברצפה"

"אני סובל כלכך"

"אני ימות אמן"

וכשאני מזכירה לו את האפשרות לעלות למיטה שלו ולישון ברוגע ובחום הוא ממשיך להתעקש שהוא מעדיף לסבול על הרצפה.

(כל לילה יוצא שאנחנו מעבירים אותו מהרצפה למיטה🥵)

(ובבוקר הוא כועס ורב איתנו על זה שהעברנו אותו למיטה שלו)

בחזרה לנושא- ב"ה בפועל כרגע הוא ילד ששומר על עצמו מאד, די פחדן מאד זהיר ושקול במעשיו.

מה לדעתכן ראוי להגיב לו?

האם צריך איש מקצוע או לתת לזה עוד קצת זמן אולי יחלוף?

🛑✋️די לנצלש.טארקו

אנחנו לא רוצות לנעול כי הנושא חשוב

וההתנצחות הזו על גבי השרשור מסיתה את הדיון ופוגעת בפותחת.


אם ימשיך ככה נתחיל למחוק הודעות ללא התראה.


לילה טוב.

שאלה שעלתה לי במחשבות עם עצמי ועניין אותיכנה שנטעה

לשמוע דעתכן-

מה ההבדל, אם יש כזה לדעתכן,  בין חיי שותפות של חברים שגרים יחד לחיי זוגיות של איש ואישה?

את מתכוונת נשואים לעומת לא נשואים?oo
כןכנה שנטעה
שותפות של חברים שגרים יחד (נגיד דירת סטודנטים או סתם חברות ששוכרות יחד דירה) לבין זוג נשוי . בשניהם יש חלוקה נגיד של עבודות משק בית וכזה, אז מה עושה את ההבדל?
האמת שאני מופתעת לנוכח השאלההמקורית

גרת פעם עם חברה/ בדירת שותפים? אני מניחה שלא

ההבדל הוא משיכה, חיבור, מחויבות

כשזה בפן הזוגי זה לא דומה בדשום צורה לעניין זל שותפות חברית. הגבולות הם שונים. האינטימיות הרגשית היא אחרת.

אכןoo

יש הרבה משותף

כי נישואים זה גם שותפות

אבל בנישואים יש גם

ילדים משותפים

כלכלה משותפת

ומחויבות (לנישואים לילדים)

חלוקת משימות זה הדמיון היחיד אם בכללואני שר

באמת נשמע שאת לא מכירה את המציאות הזו

גם אם מדובר בחברים הכי טובים,

זאת לא אהבה ולא עומק רגשי כמו זוג נשוי (מניחה רגע בצד בני זוג שגרים יחד בלי להתחתן)

הרבה פעמים זה גם לא פסגת החברות, אלא שותפים.

וזה אומר בעיקר שזו תחנה זמנית.

וגם שלכל אחד יש עיסוקים משלו ועניינים שלו ושריטות שלו ויש פחות מוטיבציה להשקיע לטווח הארוך, להתחשב באחר (מעבר לנחמדות חברתית), לבוא לקראת....

 

מה את תעשי ותתאמצי בשביל בן משפחה לעומת חברה ממש טובה לעומת חברה סתם?

אותו דבר.

מה הדמיון בניהם?מתיכון ועד מעון

זה שונה ממש.

חיי זוגיות נועדו להיות חיים שלמים של בחירהה הדדית עם אהבה ומשיכה, מיניות וילדים.

שותפים חולקים אותה קורת גג ומקסימום חולקים בהוצאות ובתורנות שטיפה

אני אולי אדייק קצתכנה שנטעה

למען הסר ספק, אני לא מרגישה סתם בדירת שותפים עם בעלי, ויש בינינו אהבה ושותפות לחיים והכל..

אבל מה ביומיום גורם להרגיש את זה? אנחנו נגיד בדכ נפגשים איזה שעה שעתיים ביום, שנינו גמורים עייפים מהיום ומהטיפול בילד. אז במצב כזה לא כזה מרגישים משהו מיוחד באוויר, זה מאוד טכני - אתה עם הילד, אני מכינה אוכל, אתה לומד, אני מנקה... כמו דירת שותפים..

מה עושה את השגרה יותר זוגית?

נראה ליאנונימית בהו"ל

מאוד תלוי בכל זוג

כשבעלי מתעניין איך היה היום שלי, גם אם זה חמש דקות ואז ממשיכים עם הילדים - אני מרגישה אכפתיות

יש פעולות יומיומיות "פשוטות" שעושים תוך כדי, גורמות לך להרגיש אהוב.


ובאמת ממליצה גם מידי פעם לצאת כזוג ולהנות. אבל אלו פיקים

בעיניי מה שבעיקר מחזיק את זה זו השגרה, והפעולות בתוכה שמראות אכפתיות ואהבה


כןoo

השגרה יכולה לכלול הרבה זמנים של יותר שותפות מאשר רגשות של משיכה ואהבה


בעיניי זה מקסים שיש שותף לחיים זה נותן לי בטחון ושלווה


רגשות משיכה וריגוש שמורים לזמנים זוגיים

וגם לפעמים יש סתם ימים עם יותר רגשות כאלה

בלי לעשות משהו מיוחד

דווקא המחויבות לשותפות הזוהמקורית

זה מה שמחזיק את הקשר לדעתי

תחשבי שזוגות שנים רבות חיים בהעברת שרביט ושותפות מתוך מחויבות לבית הזה שהקימו, כדי לקיחם אותו. שזה מן הסתם רצון שניהם.


לפי מה שאת כותבת נשמע שאתם לא עושים הרבה דברים יחד. כמו לנקות או לבשל, אלא הכל בתורות כזה כמו סרט נע, יכול להיות שאם תתחילו לשתף פעולה גם בפעולות כאלה זה ירגיש לך אחרת

וגם, שבירות שגרה. מחוות אחד לשניה. שמעתי מפי רבנית אחת שאמרה שהרב דסלר כותב בספרו שאהבה זו נדיבות. אז מחוות של נדיבות אחד לשנייה, של מעבר למה שסוכם זה בהחלט מקרב

וגם, נשמע שאתם בלופ של שגרה שוחקת. תינוק, בעל סטודנט, נשמע עמוס. יש גם תקופות כאלה. זה מה שיפה בזוגיות ארוכת שנים. אחרי ובמהלך תקופות כאלה, למצוא את הקרבה מחדש ולהשתדרג. לשים את הביחד שלכם בראש סדרי עדיפויות. פתיחות, אינטימיות רגשית ופיזית.

אולי הרבנית אמרהדיאט ספרייט

או התכוונה לומר ששורש ותולדת האהבה היא הנתינה וכך אומר הרב דסלר ב"מכתב מאליהו".

הוא גם מספר על זוג עם ילד שהופרד בשואה והתאחד לאחר מכן. הילד נשאר רק עם אחד ההורים, לזכרוני עם האם. והיא זו זדאגה לכל מחסורו ולכל צרכיו לאורך כל הזמן הזה.

לאחר השואה, לכשהתאחדו ניכר היה שהאב אינו אוהב את בנו כשם שאימו אוהבת אותו וזאת לדעת הרב דסלר כיוון שלא עסק בנתינה כלפיו לאורך כל התקופה הזו. 

לא היא אמרה נדיבותהמקורית

האמירה על הנתינה ידועה ומפורסמת

היא אמרה שבמקום נוסף בספר כתוב על נדיבות

(האמת שיש לי אותו אבל לא עברתי על כולו כדי לאמת את דבריה)

בעלי חשב שאני איזו למדניתדיאט ספרייט
והוא קנה לי סדרה שלמה בשם מכתב מאליהו בת 4 כרכים, כשקראתי רק את הכרך הראשון (שם קראתי את מה שכתבתי) וזהו לא התקדמתי מעבר, אז אין לי מושג 🫣
גם לי יש אותההמקורית

אני ביקשתי מבעלי שיקנה לי 🤭

אבל צריך לאחוז ראש וההתקדמות איטית 

יואו איזו מלכה!דיאט ספרייט
המקורית
את בעצמך! 
המממ זמן זוגי בתוך השגרה זה חשובמרגול

כוס קפה בבוקר, או כוס תה אחרי שהילדים נרדמים

ללכת לישון ביחד זה משמעותי בעיניי (כלומר, להיכנס יחד למיטה. שלא יקרה שעד שאחד מגיע לחדר השני כבר נרדם), אפילו במובן של השיחה הקטנה על הא ועל דא.


ובנוסף, גם אם תסתכלי רק על ההיבט של שותפות בתפקידים. יש משהו בשותפות של נישואים שהיא הרבה יותר רחבה משותפות של חברות מאוד טובות.

נגיד חברות טובות יכולות להגיד - טוב, לא נעשה חצי חצי קלאסי, אני אהיה על כלים תמיד ואת תמיד על כביסה. נניח. ואז בסוף זה איכשהו יוצא שווה.


בנישואים זה רחב יותר. כי קודם כל אין לי עניין להשוות איתו. אנחנו לא צריכים לעשות את אותו הדבר.

וגם, נישואים זה קצת קיבוץ בהיבט הזה מבחינתי. כל אחד עושה לפי יכולתו ומקבל ע"פ צורכו.


נגיד, אם צד אחד בלימודים, וגם לא מרוויח כסף וגם בשגרה עמוסה בלימודים והרבה שעות מחוץ לבית.

אז ברור שהוא תורם פחות גם מבחינה כלכלית וגם מבחינת טיפול בילדים, וגם מבחינת עבודות הבית.

זה לא בהכרח צריך לצאת פה שוויוני.

אם הזוג, כזוג, החליט שהלימודים האלו חשובים (מכל סיבה), אז זה מה שעושים. ושני הצדדים מתגייסים למאמץ. 

לדעתי הכי חשובאהבה.

לנסות לפתור את הבעיה שאתם נפגשים שעה שעתיים כל יום

זה ממש מעט

אני נמצאת עם בעלי פחות מזה כל יום, וזה בסדר גמןר .אמא טובה---דיה!

זה לא בהכרח קצת.

אני מרגישה שקודם כל ביומיוםשלומית.

זה כל מיני דברים שהם טיפה "אקסטרא".

למשל: אם בעלי מבקש אוכל להגיש לו יפה, חם עם סכו"ם ולברך שישבע ויהנה, להכין כוס קפה, לקנות שוקולד קטן, לבוא מאחורה לעשות קצת מסאז', וכד. להכניס בתוך הדברים שממילא עושים עוד קצת טעם אווירה.

חוץ מזה: לצחוק, סתם להריץ קצת צחוקים ביומיום על כל מיני דברים.

ובנוסף, להקפיד על דייטים וזמנים שהם בהגדרה מוקדשים לזוגיות והם נותנים בוסט של אנרגיה לכל ההתנהלות היומיומית

בעיני התשובה היא אינטימיותתהילנה
עבר עריכה על ידי תהילנה בתאריך כ"ט בכסלו תשפ"ו 1:29

גופנית כמובן, אבל בעיקר רגשית.

מה שקורה בין בני זוג במערכת נישואין זה פתיחות וכנות, באופן שאין עם אף אחד אחר בעולם. היכולת להיות פגיע, כנה ולהביא את עצמך עד הסוף.

וזה דבר שלא קשור לכמות הזמן שמבלים ביחד או לסוג הפעילויות שעושים. כל השיח בזוגיות הוא שונה באופן מהותי משיח בין חברים. זה שיח נטול מסיכות, נטול אגו וריצוי.

כמובן שאם יש הסתרה של רגשות / תחושות / מחשבות וכל אחד מנסה לרצות את השני או מפחד להביא את עצמו אז האינטימיות נשחקת עד נעלמת. ושוב, בשונה מתגובות אחרות פה, לא חושבת שהזמן הוא הנקודה כי זה לא בהכרח הגורם שהכי משפיע על האינטימיות הרגשית.

אני חושבתשומשומאחרונה

שהתשובה בגוף השאלה ..

שותפות מול זוגיות.

לדעתי כל עוד אנחנו רק שותפים יש שלי, שלך

כשאנחנו זוג זה שלנו.


אני חייתי במשך חצי שנה עם חברה - שותפה, בילינו יחד מבחינת זמנים הרבה יותר מאשר בעלי ואני כיום.

גם עבדנו וגם גרנו יחד, כולל שבתות וחגים (הייתי איתה בשליחות בחו"ל). ועדיין זה לא מתקרב לחיים עם בן זוג. הדאגה, השותפות, ההתעניינות באמצע היום אחד בשניה.

גם מבחינת המשק בית, הכל שלנו ביחד אין תחום שלי ותחום שלך.. כמובן כל הנושא האינטימי..

בקיצור, יש יותר הבדל מאשר דימיון 

איך אתן מורידות חוםשירה_11

אני פחות בעד משככי כאבים ויותר בעד לתת לגוף לעבוד

אבל בלילה מלחיץ אותי לישון כשהחום עולה ואני לא בשליטה

ואני תוהה מה נכון לעשות 🤔


היא גם לא כתבה לא לאכולפשוט אני..
היא כתבה שצריך לסמוך על הגוף, ואם מרגישים פחות רעב אז באמת לא צריך לאכול.


הבאתי כדוגמה את עניין השתייה, שגם כאשר לא מרגישים צורך לשתות, זה לא אומר שהגוף ''צודק'' ובאמת אין צורך בשתייה.


ובמקום אחר הבאתי דוגמה לכך שגם מנגנון הרעב הוא לא מדויק ולא כדאי לסמוך עליו בעיניים עצומות.


לחי נפוחה ושן כואבתytrewq

לא קשור לפורום, אבל לא יודעת את מי לשאול...

שמתי לב שלבן ה4 אחת הלחיים נפוחה. שאלתי אותו אם כואב לו בשיניים הוא אמר שכן ושהיה לו כואב כשאכל ארוחת ערב (לא הייתי איתו בזמן הארוחה)


אני מה זה לא מבינה בזה... זה משהו שמחייב טיפול בימים הקרובים? או שאם זה עובר אז סבבה ופשוט להמשיך בביקורת קבועה? 

צריך לבדוקדיאט ספרייט
ללכת לרופא שיניים.מוריה

סביר להניח שיביאו אנט', ואח"כ יטפלו בשן.

ללכת כמה שיותר מהראהבה.

לדעתי

אפילו פרטי אם יש אופציה 

קרה לי לאחרונה עם ילד..קיבל אנטיביוטיקהמולהבולה

חשוב לפנות בהקדם כי זה עלול להחמיר ממש

אגב זה לא ממש כואב לו כי זה נפוח.כרגע שמתנפח זה כבר פחות כואב

הייתי מדברת על רופא אונליין או קופצת מיד על הבוקר לעזרה ראשונה לצילום וקבלת אנטיביוטיקה לפני שבת

רפואה שלמה!

צריך רופא שיניים דווקא?ytrewq
הייתי מתחילה בשיחת טלפוניתמולהבולה
אם את בטוחה שה משהו יתכן שילמו לך דרך הטלפון
אם את במכבי, יש להם שירות טלפוני במכבידנטמוריה
תבדקי באתר איך מגיעים אליהם.
כלליתytrewq
גם בכללית יש רופא שיניים אונליין124816
כן. כנראה דלקת שצריכה אנטיביוטיקההמקורית

ממה שאני מכירה

לא לחכות לביקורת רנדומלית. הילד סובל וצריך טיםול. הייתי הולכת איתו לחירום האמת

לבקש עזרה ראשונה של רופא שיניים דווקא?ytrewq
כן. יש דבר כזה שנקרא טיםול חירוםהמקוריתאחרונה

זה מיועד בדיוק למקרים כאלה, ורק רופא שיניים. זה מה שכואב לו ורופא משפחה לא מטפל בשיניים..

ולא הייתי מעבירה שבת בלי לראות רופא האמת. לא בשביל להלחיץ אני אומרת, כי שוב, סביר להניח שזו דלקת, אבל חבל שהילד יסבול כשאפשר שלא וכאבי שיניים זה סיוט

רעיון מה אפשר לקנות לבחור ישיבה חרדי?ואז את תראי

בן 26

רווק

בגדול הכי נשמע לי זה ספר אבל לא יודעת איזה ולא ממש רוצה לשאול אותו...


יש לכן רעיון?

נגן מוזיקהכורסא ירוקה

שובר לגלידה שיכול לצאת עם חבר

אם הוא בקטע אז אולר

אם יש לו תחביבים אז משהו שקשור אליהם

יש סט ספרים בשם 'המשודך המתוסבך'התברזל!
סדרה קומית, דתית-חרדית, הרבה ממליצים - אני לא קראתי אבל מכירה חומרים אחרים של המחבר.
אפשר שובר לחנות ספריםמתואמת
אלא אם כן חשוב לך להביא משהו פיזי, ואז אפשר לבחור ספר גנרי כלשהו בחנות ספרים ששייכת לרשת ולצרף פתק החלפה.
אהממ פחות מהיכרותי ספר..חנוקה

אחים שלי עונים להגדרה הזו

מה ישמחו לקבל- וואו מלא.

משקפי שמש

ארנק

שובר ליציאה לאוכל (רק לשים לב שזה בכשרות המקובלת אבל בירושלים נניח יש המון מבחר)

פעם קנינו לאחים שלי מתנה כניסה לחדר בריחה הם נהנו ברמות! זה קצת יקר, לא כתבת תקציב..

אפשר שובר לאטרקציות שונות ומגוונות

אגב סוודר יפה גם יתקבל בברכה (אבל צריך להכיר גם את הטעם וגם את המקובלות)

בקבוק טרמוס איכותי (ששומר על חום באמת יותר משעה-שעתיים)

מקציף חלב לקפה.

חפתים (בחורים שאוהבים אלגנט מחזיקים קולקציה יורת גדולה מאוצר העגילים שלי)

עניבה

צעיף/כפפות

נעלי בית חמות

פיז'מה חמה

גאדג'טים לפי תחומי ענין, צריך להכיר את הבחור המדובר.

 

לידיעה- חרדים לא כל כך קונים ספרים.

ספרי לימוד- בחור ישיבה אז יש לו בישיבה

ספרי קריאה- לוקחים מספריה

ספרי עיון- זה יכול להיות שכן, אבל מאד אינדיווינדואלי כל אחד לפי טעמו מה יקנה.

מעניין מה שכתבת בסוף...מתואמת

אנחנו לא חרדים, אבל אפשר לומר שקרובים לשם (חרד"ל/דת"ל תורני), ואין דבר שישמח יותר את הבנים שלי מאשר ספרים חדשים (ספרי קודש, הכוונה, אבל גם ספרי קריאה) וגם את בעלי, בעיקרון, אבל הוא כבר למד למנן את עצמו, כי הספריות אצלנו מתפוצצות...

מה שכן, צריך לדעת מה בדיוק הם רוצים וצריכים. בעבר הייתי קונה לבעלי ספרים ולא קולעת לטעם שלו🙈 אז למדתי לתת לו לקנות לעצמו...

אבל אצל הבנים שלי - המתנות הכי שוות שקיבלו לבר מצווה היו שוברים לקנייה בחנות ספרים. הם התלבטו שעות אילו ספרים לבחור, כמו שנשים מתלבטות איזה בגד לקנות...

אצלנוoo

בעלי והילדים (חרדים) לא קונים כמעט ספרי קודש

יש להם מספיק ממה שקבלו/ קנו בעבר

יש לי ילד אחד שקונה ספרי קריאה וילד שני שלא אוהב לקרוא

אז לא יהיה לו מה לעשות עם שוברים לספרים


והמתנה הכי טובה בעיניי לבחור ישיבה חרדי היא כסף מזומן שיקנה מה שהוא רוצה

או שוברים שאפשר לקנות בהם הרבה סוגי דברים

כי זה גיל שהטעם האישי מאד ספציפי וגם אם מכירים אותו

לא בטוח שקולעים לטעם

אז זה באמת שונה מאצלנו...מתואמת

הבנים שלי ממשיכים לקנות אף שהמדפים שלהם מתפוצצים מספרים🤭

בכל אופן, הפתרון שהצעת בסוף הוא טוב לכל מי שלא יודעים מה לקנות לו🙂

יש הבדל גדול בין גיל ההתבגרות לגיל 261112
נכון, אבל אני מאמינה שזה יישאר להם גם בבגרות...מתואמת
זה פשוט עניין אישי כנראה. לא קשור למגזריעל מהדרום
חח אני גם מאדדד אוהבת לקראחנוקה

וגם בילדות

אבל ספר זה מהדברים הלא שווים לחובבי קריאה

תמיד גמרתי את הספר ביום או בלילה שקניתי אותו.

 

כן היה לנו מנוי לכל ספריה אפשרית..

אני גם אוהבת לקרוא, ודוקא מעדיפה להחזיק בביתיעל מהדרום

לק"י


ספרים טובים. כאלה שאני קוראת הרבה.

חבל רק שאין הרבה כאלה...


(ואוהבים לקנות ספרים זה לא בהכרח כל חובבי הקריאה).

תלוי איזהחילזון 123
יש ספרים שכיף שיש אותם קרוב ואפשר לקרוא בהם שוב ושוב
הוא לא כזה...ואז את תראי

לא יילך לחדר בריחה או מסעדות

מאוד למדן

לא יסתובב עם משקפי שמש

ארנק, עטשומשומ

חגורה, סוודר, מחברת, מנורת לילה  

גאדג'טים שקשורים לתחביבים שלי כמו ציור/ נגינה / קריאה 

אז משהו נחמד שקשור ללמידהמרגול

תלוי מה התקציב

אבל הייתי משקיעה בבקבוק תרמי טוב (בשביל שתיה קרה/חמה/גם וגם). אם תרצי אשלח לך המלצה.

תקני בצבע בנאלי. נגיד שחור.

משהו שלא מסובך גם לנקות.

כיף לקחת ללימודים, ולא צריך בשביל זה טעם אישי מי יודע מה.

את יודעת איזה כיף זה שהשתיה החמה לא מתקררת בגלל שהתרכזת שעה? ואפשר להביא מהבית קפה טעים ולא את הקפה-חדר-מורים שבישיבה.


או משהו אחר שקשור, לא מספיק יודעת מה מותאם לבחור ישיבה:

תיק ללימודים (צריך לדעת איזה גודל בערך הוא צריך)

סטנדר נוח ללמידה עצמה?

אם הוא מסכם/כותב לעצמו הערות אז מחברת מעולה עם עטים טובים.


בעצם, אם אוהב קפה או תה אז אפשר להביא מגוון של תה/קפה שווה. (משהו איכותי)

מתלבטת אם אפשר לעשות שידוך על סמךאהבה.
מה בחור יאהב לקבל מתנה חחחחחחח 
שעוןמחיאחרונה
אויש זה ממש אינדוודואלי... אצלנו יש חולשה איומהאמהלה

לספרים.

אין מצב שיוצאים לקניות ולא חוזרים עם ספרים....

וזה ככה ברוב המשפחה שלי.

וזה בנוסף כמובן להשאלה מהספריה של 9 ספרים לשבוע

זה פשוט לא מספק אותנו...

אין  כמו ספר חדש טרי מהחנות

 

ולפותחת-

הכי טוב זה להביא סכום כסף או שובר מתנה כמו גיפטא

אם דווקא מתנה

אז:

ארנק

מברשת לכובע- אפשר לחרוט שם

עט עם חריטה

צעיף

אוזניות בלוטוס

 

אולי סטנדר שולחן?אביגיל ##
ארנק או נגןמולהבולה
מה התחביבים שלו?דיאן ד.

מה הוא אוהב לעשות בזמנו הפנוי?

 

זה לא קשור רק למגזר, גם בתוך מגזרים לכל אינדיבידואל יש העדפות משלו.

מנסה מהיכרותי-אנונימיות

סוודר שווה

פיג'מה חורפית

סטנדר

השתנקות בזמן הנקהמולהבולה

התינוק שלי ממש נחנק בזמן הנקה..מניחה שזה מהזרם אבל זה ממש מלחיץ

ולא קרה לי עם אף אחד מהילדים כמו שאצלו כמעט בכל האכלה...

יש לכן רעיונות מה אפשר לעשות?

אולישירה_11

לשבת קצת אחורה לא לרכון אליו שהזרם יהיה איטי יותר?

ניסיתי וזה לא תמיד עוזר משום מהמולהבולה

אני בסרטיםנשיש לו בעיה כלשהי חלילה

למרות שכשאוכל בבקבוק זה לא קורה

אולי לשון קשורה?צלולה
נראה לי שזה יכול להיות קשור
וואלה? אני יכולה לראות את זה?מולהבולה
להניק כשאת שוכבתזברה ירוקה

ואז השד מקביל אלין ולא מעליו

והזרם פחות

היה גם אצלינוחרות
עזר כששמתי אותה עלי כשאני על הבטן והיא עלי (לבדוק כל הזמן שיש נתיב אויר פתוח, אולי זה מפחיד מידי עם ניו בורן ולוודא שלא נרדמים כי אז זה מסוכן)
להישען אחורה בזמן הנקהממשיכה לחלוםאחרונה
הנקה-- לנשים בלבדחולמת להצליח

בזמן האחרון אני מניקה ויש לי גושים ענקיים, יותר מעגבניית שרי. יש דרך לשחרר אותם?

התינוקת גם לפעמים רוצה לאכול ממש הרבה, כל חצי שעה, שעה.

(קבעתי גם תור לאולטראסאונד שד לבדוק שזה לא בעייתי)

תנסיבאתי מפעם

לעסות את הגושים תוך כדי הנקה, יתכן שזה סתימות , זה שהיא רוצה לינוק הרבה זה טוב לשחרר את הגושים.

אני עושה את זה וזה לא מספיק עוזרחולמת להצליח
חלק מהגושים נשארים..
זה מפחיד אותך כאילו שזה משהו בעייתי? או שסתם מציק?באתי מפעם
רק אומרת בהנקה יש הרבה פעמים תחושה של גושים וזה בסדר. בכל אופן תמיד עדיף לבדוק שתהיי רגועה. 
ממש תלכי לרופאת הנקהצמאה

להתייעץ

ושתראה איך את מניקה ואיך התינוק יונק

מה זה רופאת הנקה? התכוונת ליועצת?חולמת להצליחאחרונה
כן זה קצת מלחיץחולמת להצליח
כי זה גושים גדולים
תחושה של לא רצויים....ללכת?מולהבולה

חמי וחמותי עושים מחר מסיבת חנוכה בבית והם גרים מאוד רחוק

אנחנו בכללי לא נוסעים לשם הרבה כי קשוח לנסוע עם כל הילדים

ממש רציתי שיסייעו לשבת כי זה הכי נוח אבל לא הסתדר כי אח אחד לא יכול להגיע וחשוב להם

שיבוא

הקטע הוא שעלינו מקשים

אם אנחנו מגיעים למסיבה זה אחרי הדלקת נרות ונגיע רק באזור 8 וחצי בערב.כלמשנה אנחנו מגיעים שכולם בקינוח!!!

אז אמרתי לחמותי שבוע שעבר שממש קשה לנו להגיע אז היא הציעה שנישאר לישון

בעלי כל חייו בתפקיד הילד המרצה של הבית. והם מנצלים את זה!!!! לו היא אמרה שקשה לה שנישן אצלה כי גם האח השני נישאר לישון..

אני תוהה לעצמי למה אנחנו אף פעם לא בעדיפות אצלה? לא מעניין אותה שאולי פשוט נחליט לא לבוא?

זה כך גם בפורים תמיד כי לא רוצה שנישאר לישון והפסקנו ללכת והיא די מרוצה , לא מתלוננת על כך.

אגב גם בשבת שבע ברכות של גיסי היא אמרה לי שובל שלא אמרה לבת שלה להישאר לישון על. (הבת גרה רבע שעה מהאולם שאכלנו בו)

מי שזוכרת היא לא הסכימה שנישן כולנו אצלה עם הילדים וגם לבת שלה יש ילדים!!! אז למה דוקא אנחנו לא????

אני כרגע תוהה האם ללכת בכללי קשוח לי ממש הנסיעה ועוד בפקקים של חנוכה עם תינוק וילדים קטנים

ועוד ביקשו שלא נבוא בידיים ריקות, זה מצחיק אותי להביא אוכל לסוף האוכל.... העיקר לומר שהבאנו

לי באופן אישי בא לא להגיע ולא לענות אם יתקשרו...למה אנחנו צריכים תמיד להגיע במסירות ייראה שלא אכפת להם בכלל

הכל זו תחושה שלי.... בעלי כמובן חושב אחרת כי הוא אוהב לרצות אתם

גם אנחיו ממש משתדלים להדליק בזמןאורי8
אבל לפי התורה יש עוד מצוות כמוו כיבוד הורים... ואם יש אחים שעובדים בבוקר ומסבך אותם להגיע מוקדם, ולא מסתדר בזאת חנוכה מכל מיני סיבות. וחשוב חהורים שיהיה מפגש משפחתי ערב אחד וחשוב גם לנו ,כי הגודל של המשפחה כבר כמעט ולא מאפשר שבתות של כולם יחד), וזה הקשר של הילדים עם הבני דודים. אז' מותר לפי דעתי ( ודעת בעלי שהדלקה בזמן חשובה לו מאוד) ערב אחד להדליק מאוחר . 

אולי יעניין אותך