אפשר להתפטר??כבתחילה
החורף הזה
יצא
לי
כבר
מכל החורים.

כל צהרים סיוט מחדש
איך להעסיק את הילדון(בן 3) כמה שעות??

ללכת לחברים ושיבואו אלינו- לא שייך בשל מחלות. לפעמים אצלנו הוא חולה ולפעמים אצל אחרים וחבל להדבק.
לצאת לגן שעשועים - אין סיכוי. קפוא, מחשיך מוקדם, או שרטוב/יורד גשם ואז בכלל לא רלוונטי.
גם אל תגידו להביא לו עוד אח- לא רלוונטי.

לשחק בכל המשחקים בבית כבר שיחק.
יצירות חדשות קנינו ועשה.
קיבל לאחרונה אופניים וגם אותם מיצה.

ואיך אני אמורה להעסיק אותו
יום יום
כמה שעות כל יום
עד פסח +- ???

איפה מתפטרים??
היי יקרהמדברה כעדן.
איזה מתסכל המציאות הזאת
(אצלנו היה אביבי עד עכשיו ויש תאורה בגינות..)

אעודד אותך שמתחיל להחשיך יותר ויותר מאוחר (שקיעה אחרי 5)
הוא במעון? ישן שם שנצ?

ולדעתי חייבים חברים... אפילו רק פעם בשבוע. או לקחת לג'ימבורי
הוא אצל מטפלת עד 14 וישן שם שנצ חצי שעהכבתחילה
הולך לישון בשבע וחצי+-

הלוואי והיה לי ג'ימבורי ליד הבית.
יש משחקיה רחוקה וגם עולה כמעט 50₪ לכניסה. אני שומרת את זה למקרי חירום.
אה אוקיימדברה כעדן.
מצד אחד טוב שישןמרק חצי שעה אבל בגלל שמסיים ב2 יש לך מלא זמן למצוא מה להעסיק אותו.. וזה ממש קשה בלי גינה ובלי חברים כ"כ הרבה שעות. אני חושבת שרק שם תמצאי את המפלט... זה מה שאני יודעת שחברות שלי שגרות בבית אל וכו' עושות... בגלל שקפוא
אני מוציאה מהמעון בין 14:45-15:30..חצילוש
ועד שמגיעים הביתה זה רבע שעה כי הוא אוהב לעצור כל שניה ולקשקש על כל דבר למרות שאנחנו ממש 2 דקות מהמעון.. ואז כשמגיעים הוא מבקש לאכול משהו קליל ולוקח לו זמן בכיף.. אז בערך משלוש וחצי הכי מוקדם אני צריכה להפעיל אותו.. אז 2 זה באמת הרבה לפני כן.. זה עוד שעה לפחות של הפעלות וכו'..
אז את מחזקת את דבריי, לא?מדברה כעדן.
בעלי מוציא מהמטפלת ואני מגיעה ב15:30-16:00כבתחילה
זאת תשובה גם ל @מדברה כעדן.

אני צריכה להעסיק מ15:30-16:00 עד 19:30 שזה 4 שעות של שיעמום.
אין לי איך להמרח איתו בדרך כי הוא כבר בבית, וגם נשמע לי פחות רלוונטי אצלנו כי אני מתה מפחד שיהיה שוב חולה אז מביאה מהר הביתה שלא יתקרר ולא יפתח שום דבר. כמובן שהוא לבוש טוב טוב אבל עדיין..
הבנתי...מדברה כעדן.
מתי מתחיל טקס השינה? כלומר ארוחת הערב?
וואי וואי. באמת קשה.מאוהבת בילדי

מה את אוהבת לעשות? אולי לשתף אותו בעבודות בית?

אצלי היום הילדים סחטו תפוזים למיץ וזה  העסיק אותם רבע שעה לכל תפוז!! אבל השיש היה נראה בהתאם... אז רק אם מתאים לך...

סיפורים, פאזלים, יצירות, פלסטלינה, פליימוביל, מקלחת א-רו-כה, שירים כיפיים ולרקוד...

אולי תשאלי את הגננת מה הוא אוהב לעשות בגן וזה יתן לך רעיונות??

 

באמת קשה להעסיק בחורף בתוך הבית... גם החושך לא עושה טוב למצב וח...

הוא שותף מלא בעבודות הביתכבתחילה
עוזר להכין אוכל זה בעיקר ארוחת ערב. הוא מוציא דברים מהמקרר אם צריך ומערבב את הביצה לחביתה.

לסחוט מיץ הוא סוחט אצל המטפלת.
ואין לי עבודות הבית שוטפות. כביסה עושה פעם בשבוע במוצש והוא עושה איתי.

תודה על הרעיונות
חלק כבר מיושמים..
באמת אשאל את המטפלת מה הוא אוהב לעשות, רעיון מעולה. תודה רבה!!
נשמע ילד מתוק ממש!מאוהבת בילדי

אולי ליזום יותר עבודות בית?

נגיד להתחיל לסדר משחקים וארונות לפסח, להכין עוגיות שלמחרת יקח לגן...

כאילו לא דברים שגם ככה היית עושה, אלא ליצור עבורו תעסוקה.

זה באמת ממש ממש קשה! מתי הוא נרדם?חצילוש
אנחנו מספרים סיפורים, מציירים, היום הלבשתי אותו טוב ושמנו מגפי גומי כי הוא רצה לקפוץ בשלוליות והוא היה ממש מבסוט.. חזרנו לבית מחומם וארוחת ערב ואז מקלחת, סיפור ולישון.. עכשיו בחורף הבן שלי בכיף נרדם בשש וחצי-שבע..
הולך לישון ב19:30 +-כבתחילה
אז אצלנו אין לי סבלנות גם לספר סיפור אז שמה לו ביוטיוב סיפור שישמע. בלי לראות.
יצירות הוא עושה..
לצאת לבחוץ כתבתי בתגובה נפרדת למה פחות שייך אצלנו..
באמת זה שונה, אצלינו בתקופה האחרונה בכלל לא היהחצילוש
כ"כ קר... זה שונה מבחינת האיזור..
מזדההאין לי הסבר
אומנם אצלי היא מסיימת ב16, אבל היא יכולה ממש להשתעמם.

כמה הצעות שאנחנו עושות:
1. מכינות שוקו חם, עוגיות ויושבות לקרוא ספר. כל ההכנה מסביב גם לוקחת זמן (והיא מאוד מתרגשת לעזור להוציא את הכוסות וכו').

2. ג'ימבורי, בדיוק היום היינו. תעסוקה ממש ארוכה...

3. יצירות שדורשות ריכוז או כמה שלבים. בהתחלה אני מוציאה לה מדבקות, ונותנת לה לעשות מסגרת לדף. אחרי זה מוציאה פרחים להדבקה, אחרי זה טושים, ובסוף צבעים. ככה כל פעם היא מתלהבת מחדש.

4. שיחות וידאו בווצאפ. עם הסבתות, הדודות, הדודים... זה ממש מלהיב אותה, וכולם מאושרים מכמה שאנחנו מתקשרות😌

5. מגנטים. גם המגנטים הרגילים, וגם לוח מגנט שאפשר לצייר עליו עם עט מגנט. זה יכול להעסיק אותה גם לשעה.

6. אוהל כדורים. חמותי קנתה לה במקסטוק, ומאז כל פעם שהיא משתעממת אני פותחת אותו והיא מבסוטית.

7. כלי מטבח. היא מבשלת לי מלאאא אוכל. היא מעסיקה את עצמה לשעות עם כלי מטבח!!

8. זה רעיון באופן כללי, אני לא מסכימה להוציא יותר ממשחק אחד. ואז כשהיא משתעממת ממשחק מסויים, היא אוספת ומחזירה, ורק אחרי זה מוציאה עוד משחק. כי אם משחקים בהכל ביחד אז כשנמאס אין משהו חדש להוציא...

מקווה שעזרתי קצת💞
תודה על הרעיונות!כבתחילה
יש לו מטבח עץ כזה עם מלא כלים ו'אוכל'.
בהתחלה התלהב, עכשיו אפילו לא מסתכל על זה.
אופניים כנל.
ואני גם לא מסכימה להוציא יותר ממשחק אחד כל פעם עד שהוא אוסף.

שיחות וידאו עושה בערך פעמיים בשבוע, אין לי סבלנות כל יום.

ג'ימבורי אצלכם עולה כסף?
מה שאני מכירה פה עולה כמעט 50₪ לכניסה. יקר...

יצירה בשלבים זה ממש מגניב
אבל ידרוש ממני להיות בשטח בשביל להוציא כל פעם משהו.
מתלבטת, אולי ננסה ונראה איך הולך
כשהיינו ילדיםאין לי הסבר
אמא שלי הייתה לפעמים לוקחת משחקים לשבוע-שבועיים, ואז כשהייתה מוציאה בחזרה, היינו מתייחסים לזה כמו משחק חדש. את יכולה לנסות גם את זה...

יצירה בשלבים זה לא באמת יותר מסובך...
גזרתי מלא מדבקות לרצועות והן פשוט בתוך קערה, הפרחים הם חתוכים, יש גם עוד כל מיני חלקים קטנים להדבקה. וכל 10 דקות- רבע שעה בערך אני מוציאה לה משהו חדש. זה דורש ממני רק ללכת לארון ולהניח על השולחן

והג'ימבורי אצלנו עולה 15₪ לכניסה, ואפשר לקנות כרטיסיה ואז יש 2 כניסות חינם (120₪ ל10 כניסות)
אגב יש לי חברה שקונה לבנים שלה בני 4 ו5חצילוש
מלא מלא יצירות מוכנות במקסטוק וכנ"ל חוברות. אמרה שזה עולה גרושים ותעסוקה מעולה.. כל פעם זה יצירה שונה וזה מחזיק אותם. לא ניסיתי, אבל נראה לי שאנסה גם..
מה שמבאס עם היצירות של מקסטוקאין לי הסבר
זה שאתה צריך לעשות לפי ההוראות...
הדברים שניסיתי לפחות היו לא מוצלחים והיא איבדה עניין אחרי 5 דקות.

פתחתי כאן שרשור שלקחתי אותה לחנות יצירה, ובחרנו כל מיני דברים שיעניינו אותה...
ואז זה תמיד מגוון. פעם עושים יצירה על גליל נייר טואלט, פעם על בריסטול, פעם על קרטון של קורנפלקס.
ואז מגוונים. פעם עם פרחים, פעם פסיפס, פעם פונפונים, פעם עיינים זזות, פעם למרוח פלסטלינה.
זה מעסיק אותה לפחות שעה!!!
הרבה יותר שווה בעיני
לגבי הג'ימבורימאוהבת בילדי

יש לכם מתנס קרוב לבית?

אצלנו יש והכניסה ממש בזול- 5-7 שקל.

אולי כדאי לך לברר.

 

ועולה לי עוד רעיון- אולי משהו "מדעי"?

כמו טלפון מכוסות או ניפוח בלון עם סודה לשתיה וחומץ...

 

מה החברים שלו עושים כל אחר הצהריים? אולי יתן לך רעיון.

וואו נכון. שיחות וידיאו אנחנו גם קבוע עושיםחצילוש
איזה אמא מהממת!!כי כל פה


אצלנוoo
גם בן 3 גם בגן עד 14:00
עד 16:30 בעלי איתו:
חוזרים מהגן עוברים בסופר עושים קניה
אוכלים צהרים
מקלחת ארוכה
משחקים ומסך

אני חוזרת מהעבודה 16:30:
אני אוכלת והוא לידי יושב משחק במשהו ולוקח לי קצת מהאוכל.
יושבים ומשחקים במה שבוחר
קצת מסך
שוב משחקים/ מציירים/ מדברים
אם הוא רעב אוכל שוב
19:30 הולך לישון

כן זה מתיש מסכימה לגמרי
מתלבטת אם להראות לו מסךכבתחילה
ברור לי שזה יתן לי שקט, אבל לא רוצה שיתמכר.

וכן, גם אצלנו בעלי מוציא ואני חוזרת מהעבודה באיזור 15:30-16:00 ואז צריכה להעסיק עד 19:30+-
אני חושבת שההתמכרות תלויה בנואין לי הסבר
כמה אנחנו מאפשרים להם, ואם אנחנו עוצרים אותם אחרי זמן מה. אם אני נותנת לבת שלי לראות משהו, היא יודעת שכשאני עוצרת לה- אין ויכוחים. ואם יש, אז בפעם הבאה היא לא תראה.

ובגלל המסך נזכרתי שאני גם שמה הרבה פעמים שירים ברקע, וזה ממש נעים לה לשחק ולהכין יצירות עם זה, היא מתרכזת במילים ואז גם משקיעה יותר ביצירות😅
אני בכלל לא צריכה להגביל אותוoo
יותר מענין אותו לשחק במשחקים רגילים מאשר לצפות או לשחק באייפד.

אצלי יש יד חופשית עם מסכים לילדים, רק אחד (גדול יותר) לפעמים מגזים וצריך לעודד אותו לעשות דברים אחרים. גם הוא לא מכור, אם מעודדים אותו לעשות דברים אחרים הוא עוזב בקלות את המסך.

לילדים שלא גולשים ברשתות חברתיות, אין הרבה סיכוי להתמכר. כמה כבר אפשר לצפות בסרטונים או לשחק? זה נמאס להם.
הילדים שלי יכולים לשבת הרבה זמן כשזה משהו שמענייןיעל מהדרום
לק"י

אותם (לשמחתי לאחרונה אם אחד עושה משהו שלא מעניין את השני, השני לרוב ילך לעשות משהו אחר).
אבל בת השנתיים וחצי לא....לא משנה מה האחים שלה עושים במחשב, היא לידם
(והם מקבלים זמן מחשב כל יום).
הלוואי והיו פחות אוהבים....

ומזכיר לי שהיינו ילדים בחופש אצל סבא וסבתא היינו שעות צופים בתוכניות לילדים בטלוויזיה, גם בתוכניות שלא עניינו אותנו. כי למה לקום משם?!🤭

כך שאם יכולתי לחזור אחורה הייתי מתנהלת אחרת.
לא יודעת אם לא נותנת צפיה בכלל, אבל לא מרגילה שיש כל יום.
אתoo
תמיד יכולה לחזור אחורה ולעשות שינוי בהתנהלות עם המחשב. כמו כל תעסוקה אחרת שהיית מחליטה שלא מתאימה.

זה בדיוק האישו במסכים, שנתפסים כתעסוקה לא טובה וממכרת. אפשר להתנהל איתם כמו כל תעסוקה אחרת ולהנות מהיתרונות שלהם.
לצערימדברה כעדן.
הילדים שלי יכולים לשבת מלאאאאא זמן לראות לולי.... שזה השירי ילדים
לא מסכימה איתך בכלל...אמא לאוצר❤
לצערנו ילדים מתמכרים בקלות רבה גם "רק" לסרטונים/ משחקים
צריך להיזהר עם זה ממש
יש לי ילד בגיל הזה וזה באמת לא קלאחתפלוס
אולי לפחות פעם בשבוע תצליחי למצוא חבר שמרגיש טוב?

אצלי יש גם שכנים בגיל המתאים אז משחקים בבניין הרבה פעמים.
יש לכם שכנים מתאימים?
לגבי המחלות- בכל מקרה הוא פוגש חברים במעון..אוהבת את השבת
אפילו אם תלכו פעם בשבוע לחבר זה יתן אוורור לכמה ימים,
ואצלנו יש משחקיה במתנס ב5 שח, פעמיים בשבוע,
גם מאוורר ממש...
לא הבנתי את הקטע עם המחלותרינת 23
ברור שאם הוא חולה אז לא משחקים עם חברים, אבל ברגע שהבריא אפשר וכדאי לשחק עם ילד בריא. גם ככה הוא פוגש חברים בגן.

שמתי לב שאצלנו יש זמנים שהיא מעסיקה את עצמה נהדר לבד (בעיקר זמנים שלא אמורים לשחק כמו לפני השינה או לפני הגן). אולי תנסי לחשוב אם גם לו יש זמנים כאלה ואיך אפשר ליצור אווירה שתאפשר לו להעסיק את עצמו גם אחה״צ
גם אני לא הבנתי לגבי המחלותחדשה_פה

לא נראה לי שזה יעזור, ילדים תמיד חולים וכמובן שהוא נחשף במסגרת

חבל לוותר על חברים בגלל זה

בכללי - יצירות זה תעסוקה נחמדה, צביעה, הרכבה, ספרים, סיפורים לשמיעה

וגם אולי הייתי מקדימה קצת את השעת שינה מ7 וחצי נניח ל7

לגבי שנת השינהמדברה כעדן.
ילד בן 3 שישן שנצ- 7 וחצי זה מדהים!
ספריה עירוניתמומו100
אם יש לכם ליד הבית, יכול להעביר קצת את הזמן
הולכים (או יושבים בעגלה), עד שמגיעים, אז אפשר לחקור קצת את המסביב, לעלות מדרגות אם יש, לחפש חדרים סודיים, ואז כמובן להסתכל קצת לחפש ספרים, לשבת לקרוא איזה ספר או שניים, עוד קצת הסתובבות ולחזור הבייתה, אפשר להעביר ככה כמעט שעה בכיף.
מניחה שימצה את זה גם בשלב מסויים חחח
לארגן א.ערב ביחד.מוריה
לעשות איתו עבודות בית.
כביסות. כלים.
לסדר מיטה.
החורף באמת מאתגר בימים כאלהתהילה 3>
דברים שלנו עוזרים:
להכין עוגיות כשיש כח
ללכת לספריה ולקרוא שם ספרים
לשבת עם עוד חברה וילדים אצלנו או אצלם- כשלא חולים
אולי יש אצלכם ג'ימבורי/משחקיה/הפעלות צהרים במתנס מדי פעם
אם יש רכב אפשר לקפוץ לבקר דודים
לבשל יחד ארוחת ערב

זה באמת מאתגר להעסיק ילדים בכלל ובטח כשזה אחד.
נשמע שכדאי למצוא דרך לטווח ארוך להתמודד עם זה, כי נשמע שזה הולך להיות ככה לאורך זמן.

לדוגמא אפשר לחלק את האחה"צ:
נניח ב15 וחצי ארבע לדבר קצת על איך היה היום ולכרסם משהו קטן/תה
אחר כך זמן שהוא בוחר משחק ומשחק לידך ואת נחה על הספה
נניח ב17 אפשר לקרוא 2 סיפורים,
ואז לעשות יחד עוד פעילות יזומה אפילו עבודת בית יחד.
נניח שיעזור לך לקפל כביסה/לקלף/לסדר
אחר כך אפשר לעשות יצירה קצרה/להכין ארוחת ערב/לתת לו זמן למשחק חופשי או משחק איתך
אחר כך ארוחת ערב,
אמבטיה ארוכה וחמה, להתלבש פיג'מה
סיפור וקריאת שמע ולישון.

ילד בגיל כזה בדרך כלל יכול גם לישון ב19, לפחות להיות במיטה ואז טפשר לשבת לדבר איתו קצת, לקרוא קריאת שמע לשים מוזיקה רגועה או סיפור מושמע...


מניחה שלא הכל יתאים אבל סצם כיוון לנסיון חלוקה קבועה של הזמן, זה ממש עוזר.

נניח במעון יש ממש הגדרות של אפשרויות וכל בערך רבע שעה או עשרים דקות משנים פעילות (בגיל קטן יותר)
וזה די עושה סדר ומקל
וכמובן ללמד אותו להיות עצמאי ולהעסיק את עצמו אפילו לידך.
אגב אם בא לך אפשר ללמוד איתו כבר אותיות וכאלה, חוברות לימודיות

חלוקה של הזמן זה עצה זהב!!אוהבת את השבת
תכנון מראש..
פיטורים אצל האבא😅כי כל פה

האמת שאצלינו אם יש ימים ממש קשים אז אני באמת מתפטרת ובעלי באותו יום חוזר מוקדם לשמור עליהם

חורף באמת טיפה קשוח יותר אבל נראה לי שבסוף מתרגלים גם אליו

כותבת לך מה אצלינו ואולי יתן לך רעיונות..

אצלינו טיפה שונה בשעות כי חוזרים הביתה ב1 וחצי ושינה ב6 וחצי אז בערך כל השעה הראשונה סביב האוכל- היא עורכת שולחן (כל פעם לוקחת משהו אחר: צלחות, כוסות, סכום, מים וכו')

אח"כ קצת זמן שמעסיקה את עצמה לבד עם כלי בובה וכאלה ואח"כ בערך שעתיים שבהם אני יותר איתה ומשתדלת לגוון- בהתחלה משחק (מגנטים, פטריות, פאזלים וכו), אחרי זה סיפור או שתיים שהיא בוחרת ובסוף יצירה שבהתחלה זה יותר ציורים ואחכ צביעה (היא בוחרת אם טושים או צבעי עפרון או מדבקות וכו).. לפעמים אם רואה שהיא ממצה מהר אז עושים משהו אחר כמו ריקודים, עוגיות וכאלה..

בשעה+ לפני השינה עושים מקלחת ארוכה עם משחקים ואח"כ ארוחת ערב והיא עוזרת להכין ולהוציא כלים..

ממש מבינה אותךמצטרפת למועדון
גם הגדולה שלי בגיל וזה מתיש.. העניין הוא שביום יום זה להעסיק מ4-8 וזה לא כל כך נורא. כי עד שמגיעים מהמעון אוכלים משהו ומתקשקשים זה כבר 5 ואז אם התמזל מזלי היא יכולה להעסיק את עצמה לבד עד 7 אבל הרבה פעמים היא רוצה שאשחק איתה ושנגמרת לי הסבלנות היא מתחילה לחפור על מסך ולרב אני נכנעת... אבל זה לא יוצא הרבה זמן. ב7 בעלי מקלח אותה ובינתיים אני מכינה ארוחת ערב, היא יוצאת, אוכלים מצחצחים שיניים והולכים לישון.
הבעיה שבגלל שאני בחופשת לידה ויש לי אפשרות להמשיך לישון בבקרים אני הרבה פעמים בוחרת להמשיך לישון ולא להעיר אותה למעון ואז מרוויחה אולי עוד שעת שינה אבל יש לי אותה במשרה מלאה...
למשל היום היה יום כזה והתחרפנתי.. לפעמים זה עובר יותר בטוב. מה שבעיקר היה לי קשה זה לא לתת לה מסכים, כי בתחילת היום היא עוד מועסקת יפה. משחקים איתי או לבד, ציורים איתי או לבד אבל באיזה שלב כשאני נהיית פחות אקטיבית ונמצאת בטלפון היא מתחילה לנג'ס ואז אם אני נותנת לה לפעמים זה מתארך והיא נכנסת ללופ שהיא רוצה עוד ועוד..
מתלבטת אם לתחום את המסך לזמן ספציפי ביום. נגיד רק רבע שעה ורק לפני מקלחת נגיד, מצד אחד יעזור לי לא להסחף עם זה מצד שני ברור לי שיהיו זמנים שאני ארצה לתת לה יותר ואני לא רוצה לעבור על הכלל של עצמי..
המחשבות שלי לגבי זההמקורית
קודם כל, באמת קשוח. אז חיבוק ❤️ לא מוצאת את עצמי עם אחד מהם ככ, אבל מנסה

אני לא הייתי מחפשת במה להעסיק אותו, בזמנים שאניי המון עם הילדים הם השותפים שלי, וזורמים איתי לתוך הדברים שיש לי לעשות, כמו קניות, קילוף ירקות, סתם סיבוב באוטו, לשבת על הספה לדבר, לשמוע מוזיקה ולשיר, ואם לא - יש משחקים.
אני גם חושבת אבל שמפגש חברתי יכול לעניין אותו ולהעביר לו עאב נחמד מדי פעם. למרות החורף.

אבל השאלה היא, אם את לא דואגת לכל זה, מה קורה כשאתם בבית ?

לא כל הימים קפואיםאביול
אצלנו לפחות יש הרבה ימים שאפשר לצאת לגינה. אני לא יוצאת הרבה כי אין לי כוח אחרי יום עבודה. אבל אם מחפשים תעסוקה בהחלט אפשר למצוא ימים שיותר נעים. גם אצל חברים, אפשר למצוא זמנים יותר בריאים, לא הכל שחור בכל יום.
אפשר גם ללכת לקניון, לספריה, משחקיה... מה שאוהבים. ואםשר גם לבנות סדר יום די קבוע, שיהיה לכם.
אני כותבת ומקווה ליישם גם בעצמי...
תודה לכולן!! קראתי הכל, לא מספיקה לענות אחת אחתכבתחילהאחרונה
אני אובדת עיצות עם השינהשירה_11

זה מוציא אותי מדעתי כבר.

ירדתי משינה עצמאית, של הילדה בת 3 כי לא בא לי טוב כל הבכי הזה, אני סוחבת איתה עד 9 בערך  ונותנת לה לישון בסלון.

או בנחת או גם בעצבים כי היא התרגלה לטוב הזה של הסלון.

 

אני לא מסוגלת לשבת לידה בחושך בחדר עד שהיא תירדם זה גדול עליי.

ובנוסף היא ממש מעירה את התינוק בן שנה שיישן איתה בחדר, השינה שלו לא חזקה והוא מתעורר בקלות.

 

בעלי מתעקש שצריך להחזיר אותנו לחדר שלנו בחזרה.

 

לא באלי בכלל, הוא כבר במיטת תינוק והחדר שלנו קטן, וגם מה תחשוב הגדולה? היא תקנא ותרצה לבוא גם.

 

מצדד שני דיי זה בלתי אפשרי כל ערב הסיוט הזה!! זה מביא אותי לרמה אחרת של חוסר סבלנות כבר ואני שונאת אתעצמי ככה.

 

 

 

מה אני מפספסת?

 

הסלון מוחשך?אמאשוני

את יושבת לידה?

זה יכול לקחת גם חצי שעה ויותר עד שהיא תירדם.

תדמייני בים כמו שיש גל, מכניסים את הראש ונותנים לגל לעבור, לא נילחמים בו.

מ20:30 תנסי ליצור אווירת שינה, מקלחת מרגיעה, תתקלחי בעצמך גם שיהיה לך יותר נעים סוף היום.

המטרה שהיא תירדם בלי מלחמות, ובלי לחשוב עם זה הרגל בריא או לא.

מה שעובד, עובד.

גם אחרי שהיא תפסיק לישון שנ"צ היא תהיה משובשת קשות,

אבל אז היא תתרגל, ותוכלו ליצור סדר יום נורמלי והרגלי שינה.


לגבי השינה בסלון, את מטרימה לה את התהליך?


תנסי להסביר לה כבר קודם מה הולך להיות ושאת יושבת לידה, ולא קמים.

ולהרפות מהרצון שהיא תירדם מהר ובקלות,

יש ילדים שלוקח להם זמן.

כל ילד והצרכים שלו.

במיוחד כל עוד "נכפה" עליה הרגלי שינה שלא תואמים את הצורך הטבעי (השנצ במעון)

אין טעם להתחיל תהליך עומק. לעשות תהליך כזה דורש הרבה יותר אנרגיות מאשר לשבת לידה שעה כל ערב,

ועד שתראי פירות, היא כבר תסיים את המעון ושוב הכל ישתנה.


שימי לב אם במעון היא מאריכה את השנצ בגלל שהיא הולכת לישון מאוחר, לא עשית בזה כלום שדחית את השינה מ19:30 ל21:00. זה טריקי.

זה מאוד קשה לעקוב על זה, כי לא תמיד אומרים את האמת. מבטיחים תילי הבטחות ובפועל כלום. רוב המטפלות יעדיפו "לגנוב" ככל האפשר יותר זמן שהילדים ישנים, לכן רק הפסקת שנ"צ לחלוטין פותרת את הבעיה הזו.


אגב עם הבן שלי, בגלל שהיה לנו ככה יותר משנה, הרגלנו אותו בסופ"ש לא לישון צהריים ואז לפחות שישי-שבת היה לנו טיפה זמן לעצמנו ולזוגיות.

בשאר השבוע, פשוט יצאנו איתו, לא הייתה ממש ברירה אחרת.

הקטע שבגלל כל הסגרים/ מלחמות

היו לו תקופות של רצף בבית.

גמלנו אותו משנצ, שזה תהליך בפני עצמו.

הסדר יום שלו התארגן, ובמעון שוב השכיבו אותו לישון והכל התחרבש שוב. ככה כל פעם עד שנגמרה השנה.


כן, ראינו כוכבים, הייתה שנה סיוטית מהבחינה הזו שלא היה לנו זמן לדברים אחרים והיינו כבולים לסדר יום המחורבש שלו, אבל גם זה חולף.

את כבר יכולה לראות את הסוף לפחות.

שירי ילדים שאני אוהבת, מוזמנות להוסיףפומלה
ההר הירוק תמידפומלה
אני נשאר אניפומלה
אמא הכי נהדרתפומלה
אני רוקד עם אמאפומלה
שיר על ברושפומלה
אני אוהב שוקולדפומלה
שי מן הפרדספומלה
מתנה לראש השנהפומלה
קום והתהלך בארץפומלה
שיבולת בשדהפומלה
מלאו אסמינו ברפומלה
עבר עריכה על ידי פומלה בתאריך ז' בתמוז תשפ"ו 23:21

טוב, זה בלי הקליפ.

איך יודעים שבא אביבפומלה
פתחו את השערפומלה
משפחה מיוחדת במינהפומלה
תוסיפו🪗פומלה
המלצה- אפשר להעלות כמה שירים בהודעה אחת....יעל מהדרום
שירים יפים! בעיני ההר הירוק הוא שיר עצובקופצת רגעאחרונה
סטייל שירי יום זיכרון, לא הייתי קוראת לו שיר ילדים. למרות שהמוזיקה באמת יפה ומרגיעה 
אתן אוכלות ביום יום חטיפים? או בכלל לא?פומלה
שוקולד כן... חטיפים לא ככ יוצא לילומדת כעת
לפעמים להשתתף עם הבן שלי בבמבה או צ'יטוס אבל ברמה הזו
בגדול לאמיוחדותאינסופית

יש תקופות שיותר יש שפחות

אבל משתדלת כמה שפחות להכניס הביתה 

בכלל לאדיאן ד.
חטיפים לאבוקר אור

גם לא אוהבת את הרוב

אבל בדכ אוכלת משהו כמו עוגיה או שוקולד כשחוזרת הביתה

ולפחות פעם בשבוע פופקורן שמכינה בבית

פעם ב....רק בשבתעם ישראל חי🇮🇱
לא מתחברת לממתקים וחטיפים 
איזה כיף לךךךךךךךך!!!!!!ממתקית

מה את כן אוכלת?
מעניין...
ממה את נהנית? (באוכל)

 

אם הכוונה לחטיפים מלוחים אזריבוזום
לא ממש, אבל אם הכוונה גם לממתקים אז לצערי כן...
כל יום 🤭אן אליוט
כשמי כן אני... לצערי.ממתקית
לא מתבזבזת על חטיפים 😉שומשומ

אם אני רוצה מתוק מחפשת דברים שווים יותר

מדויקשירה_11
נופלת על שוקולד או עוגיות 
חטיפים פחות יוצא לי,שגרה ברוכה

ממתקים גם לא מיודע מה  

המתוק שלי זה העוגיה ליד הקפה וכאלה. עוגה בבוקר  

וכו'

עוגות ביתיות .

פחות יוצא לי לשבת על תפוציםס.

כמובן תמיד יש יוצא מן הכלל אבל לרוב

כן. אוף. לפעמים לאורחת ערבמאוהבת בילדי

אני יכולה לאכול חטיף עם גבינה

לצערי כןזוית חדשה
לרוב לאהשם שלי

לפעמים אם יש בבית משהו שאני אוהבת ומתחשק לי.

או שפתאום בא לי לקנות משהו.


בדרך כלל את החטיפים שהילדים אוכלים אני לא אוהבת.

שוקולד והרבהרקאני

אבל חטיפים מלוחים פחות

אולי בשבת

לא כי לא קונה. רק כשצריך קוניםמנגואית

כמובן שאחרי פורים יש ואוכלים...


מתוק לצערי יש בבית . משתדלת לאכול בלי הילדים

הם מקבלים שלוקים לא כל יום, מסטיקים לפעמים ,עוגה/עוגיה גם לפעמים...


אני לא אוהבת בכללמישהי חדשה:)
וגם לא שוקולד, אוכלת קצת דגני בוקר מתוקים או פירות כשרוצה משהו מתוק. בשבת אוכלת קצת עוגה גם.

(סופסוף משהו פה שרלוונטי שאענה עליו🤭)

לפעמים כןטארקו

לא ברמה יומיומית

אבל כן יש פה תמיד חטיפים למקרה שצריך משהו זמין מיידי לאכול משו בקטנה שיחזיק עוד כמה זמן...


בנוסף לעוגיות ושוקולד שיש תמיד אבל אוכלים במידה. אבל כן כל יום 2-3 עוגיות/פרוסת עוגה/כמה קוביות שוקולד עם הקפה. זה לא בריא לגוף אבל זה חשוב לי לנפש העצירה הזו.

גלידות!יעל...
לא מחזיקה בבית כדי לא להתפתות לזההשקט הזה
אבל בכללי מתוק יותר עושה לי את זה😅
אוכלת שוקולד והרבה, חטיפים מלוחים כמעט ולא יוצא ליסטודנטית אלופה
בכלל לא.. בכללי אין לי בבית חטיפים ושוקולדנחת-רוח

קונה לשבת לילדים מארז חטיפים פשוט


וזהו


אחת למלאאא זמן קונה לי חטיף לשבת או שוקולד


אבל משתדלת שבשגרה לא יהיה בנמצא


אם יהיה אז אוכל שטויות


וברגיל לא אוכלת כלום בין הארוחות


אם יש בבית אז נניח פעם פעמיים בשבוע אני אוכלתקופצת רגע
חטיפים בסגנון תפוצ'יפס וביסלי.

חוץ מזה כמובן שאוהבת גם שוקולדים, לא סותר 😉 

לא. שוקולד כן (בערך 2 קוביות ביום)קמה ש.אחרונה
מדיניות מתוקים וחטיפיםשקדי מרק

אשמח להתייעץ לגבי מדיניות בבית לחטיפים וממתקים, לשמוע איך זה מתנהל אצלכם, ואז לראות מה מתאים לנו..


אצלנו אין בבית המון ממתקים, בדרך כלל יש עוגיות כלשהן, שוקולד בארון, חטיפים לשבת. לא המון אבל קיים.

במהלך השבוע אחרי המסגרות חותכת פירות, מאפשרת עוגיות , שלוקים, או נשנוש במידה. מכינה קרטיבים ביתיים..

פעם בחודש הולכים למכולת והם יכולים לבחור מה שרוצים..

גילאי 8 ומטה.

יש כרגע תסכול אצל הילדים סביב הנושא. אשמח לשמוע איך אצלכם

 

יש תסכול כי יש בבית והם מוגבלים?מנגואית

אצלנו זה עושה את התסכול. חטיפים אין ואין תסכול. אם אני קונה לשבת או לטיול או יום הולדת, זה יום יומיים לפני או מחביאה

שלוקים ועוגות יש וסביב זה יש יותר תסכול והם גם מקבלים יותר

לאו דוקא..שקדי מרק

מבקשים משהו טעים/מתוק ולא תמיד אני מאפשרת (לא יודעים בדרך כלל בדיוק מה יש) לצורך העניין קוביות שוקולד מריר תמיד יש בשביל אפיה.

מתוסכלים שאני מרשה רק פעם בחודש ללכת למכולת.

מתבאסים שמגבילה את הכמות (נגיד לא יותר מ3 פרוסות עוגה בכניסת שבת.. )

נשמע לי ממש בטוב טעםיראת גאולה

לדעתי תנסי להבין מה גורם לקושי שלהם.

למשל 3 פרוסות עוגה בכניסת שבת זה בכלל לא קצת. יכול להיות שהם פשוט רעבים? אז לתת לפני זה משהו יותר משביע אולי, או לאפשר במקביל עוגה ופירות חתוכים או פשטידה או צלחת מרק...

מבקשים מתוק ואת לא מאפשרת, אז לומר ברור שאצלנו אפשר נשנוש רק בין 16 ל17. בשאר הזמן מי שרעב מוזמן לקחת פרי או פריכיות למשל.

כלומר, אני לא חושבת שהתסכול הוא באמת בגלל כמות המתוק הכללית, אלא כי באותה הזדמנות הם רעבים למשל.

וגם, כשבאופן כללי יש ממתקים, הם לא מבינים למה עכשיו את לא מרשה. אז עדיף שיהיה כלל ברור מתי כן.

פעם בחודש ממתק במכולת זה ממש לא רק. גם לגבי זה, יכול להיות שאם זה ביום מסוים שהם יודעים מתי יקרה, זה יהיה להם קל יותר. מאשר לחשוב כל יום שאולי היום זה היום הנחשק ולהתאכזב כשהבקשה שלהם לא מתמלאת.

אני חושבת שלא כדאי להגביל בכמה לאכולדיאן ד.

אם להגביל אז בלא לקנות או להכין כמות קטנה.

 

ממה שאני זוכרת בתור ילדה כל דבר שאמרו לנו כמה אפשר לאכול אז זה מה שאכלנו אפילו אם זה היה ממש הרבה.

לצורך העניין יכול להיות ש- 3 פרוסות עוגה זה די הרבה להם אבל אם זה מה שאת מרשה זה מה שהם יאכלו.

ואח"כ עוד ירגישו שרצו עוד ולא הרשו להם.

 

אולי לפתוח פס עוגה בכניסת שבת ולהגיד שאת הפס השני שומרים למחר בבוקר?

או להגיד אפשר לאכול אבל תשימו לב שנשאר לשאר הילדים?

אני לא אומרת מראש..שקדי מרק

רק אחרי כמה פרוסות כבר לא מאפשרת עוד

וכמובן מציעה לאכול אוכל אם רעבים.. 

אצלנוכורסא ירוקה

פעם באף פעם אני מכינה עוגיות

ביום יום הממתק שלהם זה לחם עם שוקולד לגן, שמקבלים רק בחלק מהשבוע.

פעם בכמה שבועות נוסעים לסבתות והן כבר מפציצות אותם בממתקים.

בשבת מקבלים ממתק שבת בערב בהדלקת נרות ואוכלים קורנפלקס מיוחד בבוקר שבת (במשך השבוע זה הצהוב הרגיל), ובקידוש בשבת לרוב יש עוגה או חטיף כלשהו.

חוץ מזה הם מקבלים מהגן ממתק בקבלת שבת בשישי.

מעדנים אנחנו לרוב לא קונים, הם אוכלים פעם בכמה חודשים אצל סבתא או שאנחנו קונים פעם בכמה חודשים לקידוש.

שלוקים קטיבים וכאלה גם כן בקידוש בשבת או אם יש אירוע מיוחד, אבל אז זה במקום משהו אחר.

מדי פעם אני מכינה פנקייקים ולפעמים שמה בבלילה שוקולד ציפס. ולימי הולדת יש עוגה בחושה.

ביסקוויטים אני נותנת די בחופשיות בנסיעות וכאלה.


בתחושה שלי הם מקבלים המון מתוק, ממש יותר מדי. תכלס כשכותבת כאן זה נשמע לי סביר, אבל בגלל שהם כאלה מכורים ותמיד מבקשים אז זה מרגיש לי שיש יותר. 

אצלי באופן כללי איןנעמי28

יש עוגיות שאני אופה, ארטיקים וגלידה ביתיים והרבה פירות.
 

אני חושבת שזה כמו כל גבול - כשיש פתח, מנסים לעבור אותו.

אני רואה את זה הרבה עם המסכים - אצלי בכו כל יום שהם רוצים, ברגע שהוצאתי מהבית את המסך הגדול, אין על להתלונן בכלל והרבה פחות בכי בנושא.
 

תשקלי אולי לא להחזיק בבית בכלל ולקנות כשצריך (נגיד רק לשבת אבל לא מגירת חטיפים)

מה שיש לתת במועדים ממש קבועים.

 

ויכול להיות שפשוט יהיה תסכול בנושא, הרף של הרצון למתוק אצל ילדים הוא בלתי נגמר, וככל שאוכלים יותר מתוק רוצים יותר🤷🏼‍♀️

אצלנודפני11

שוקולד- בארון גבוה. רק לשימוש של אפייה (יש לי מריר רגיל)

פופייסים- בימים החמים מרשה די חופשי..

ביסקויטים- די חופשי

עוגות- אך ורק בשבת. או אם יש קצת שאריות אז גם במשך השבוע.

אין לי בכלל חטיפים או עוגיות. ואם כן- אז זה רק כ"ממתק שבת" שמקבלים בערב שבת אחרי הדלקת נרות.

עוגיות קנויות- רק כשאורחים באים. זה ממש לא נגיש לילדים ובעיקר הם לא יודעים שזה קיים (במקפיא/בארון סגור ולא נגיש)

לחם עם שוקולד- רק ביום שישי/ראש חודש/יומולדת/יום טיול. ואז כל הילדים מקבלים..


יש שפע של פירות..... אם ילד רוצה לנשנש הוא מוזמן לקחת מכל הסוגים והמינים. לפעמים כשהם רעבים ואין אוכל זמין מיידי אני אוציא בייגלה/קרקרים.


לא יודעת אם עזרתי לך..

בשבתדפני11
הם יכולים לאכול די חופשי מהעוגות. אין לנו הגבלה (חוץ מ- אחרי האוכל)
עונה מאצלנו ילדים יותר קטנים, הגדול בן 4.5דיאן ד.

עוגיות קנויות/ ביסקוויטים יש בבית חופשי, כל יום לוקחים לגן.

יכולים לאכול גם אחה"צ אבל בתכלס הם לא רוצים.

שלוקים יש כל היום כל היום.

 

יש קורנפלקס עם חלב, לפעמים אוכלים בבוקר לפני שיוצאים לגן, לפעמים אחה"צ.

משתדלת לחתוך להם פירות, לא תמיד זוכרים לקנות.

 

ממתקים אין בבית בכלל בכלל.

לפעמים לפעמים קונים לשבת.

אם הילדים הולכים איתי לקניות אני מרשה להם לבחור ממתק אחד מה שהם רוצים (קורה פעם במיליון...).

בעלי לא מרשה רק אם זה לקראת שבת.

 

יש לנו ליד הבית קיוסק כזה שמוכרים בו ברד שהם מאוד אוהבים,

בהתחלה כל יום ביקשו לקנות ברד ואמרתי להם שברד קונים רק ביום מיוחד, למשל יומולדת או ראש חודש וקיבלו את זה.

 

הרבה פעמים הם חוזרים רעבים מהמסגרות אז או שמצטרפים אלי לארוחת צהריים מבושלת שאני אוכלת בבית בארבע.

או שאני מקדימה להם את הארוחת ערב לשעה חמש.

 

 

אצלנו קטנים יותר, כיתה א ומטהבוקר אור

מה שמקבלים במסגרות כמובן אוכלים,  ביום שישי הם שומרים מה שהם מקבלים לכניסת שבת

בשבת כשנמצאים בבית יש עוגה בסוף הארוחה לפעמים, לא כל ארוחה, ואז אני מרשה שתי חתיכות והם בסדר עם זה

פעם בשבוע בערך כשחוזרים הביתה קרטיב או שלוק (האמצעי קצת יותר מבקש ומתבאס שאני לא מביאה עוד פעמים)

בבוקר לפני שיוצאים אוכלים מאפינס שיבולת שועל,  זה לא ממתק מבחינתי אבל זה מפנק אותם

חוץ מזה אין משהו ברגיל, לפעמים מכינים עוגיות באמצע השבןע לשבת ואז אני נותנת גם עוגיה

יש לנו האמת מלא חטיפים שמצטברים כשהם מביאים מימי הולדת או משלוחי מנות, אבל לא נראה לי שהם בכלל זוכרים את קיומם כי זו ממש לא אופציה אצלנו 

אצלינוהשם שלי

בבוקר אוכלים ופלים/ עוגיות/ ביסקוויטים.


בערב כולם אוכלים עוגה. לפעמים במקום עוגה יש אבטיח/ עוגיות/ גלידה).


במשך היום אני מרשה ממתק אחד. בדרך כלל אוכלים אחרי ארוחת צהריים.

אנחנו קונים שוקולדים, חטיפים קטנים, שלוקים, לפעמים מסטיקים. ולפעמים יש גם דברים שהילדים קיבלו בכל מיני מקומות.


בקיץ מידי פעם קונים ארטיקים שווים (הם לא מסתפקים בארטיק קרח), אבל שומרים לזמנים מיוחדים.


בשבתות הם מקבלים ממתקים בתפילות ילדים, תהילים וכד'.


מעניין תודהשקדי מרק
אם מתאים לך לענות.. גדלת באופן יחסית מאפשר כזה וזה טבעי לך? או שזה דוקא תנועת נגד לאיך שגדלת בתחום הזה?
כילדההשם שליאחרונה

היה יחסית דומה.


בבוקר אכלו עוגיות.


היה שלב שהיה מותר שני ממתקים ביום.

בדרך כלל היה כל מיני סוכריות, מסטיקים, קוביות שוקולד מריר. פחות חטיפים ושוקולדים שווים.

בקיץ לפעמים היו קונים ארטיק קרח. בשבת היה גלידה.


פחות היינו מקבלים ממתקים בבית כנסת וכד'.


כשגדלנו, כבר פחות היו כללים, ועם הזמן גם נכנסו דברים יותר שווים.


אני חושבת שהילדים שלי כן מקבלים ממתקים ברמה יותר גבוהה.

אולי יותר דומה למה שהיה לאחים הקטנים שלי.


יש משהו שונה, שיש פחות פער בין ההורים לילדים.

כשאני הייתי ילדה, אמא שלי יכלה לקנות לנו ארטיק קרח ולעצמה מגנום, או שרק לאבא היה מותר לשתות קולה באמצע השבוע.

אצל הילדים שלי זה לא עובר.

אם אני קונה משהו יותר שווה, הם לא יסתפקו ביותר פשוט. אלא אם הם לא רואים ולא יודעים.

אצלנו יש חטיפים קטניםניק חדש2

כמו ציטוס במבה וכאלה

לרוב אני מרשה אחד קטן ביום.

לא תמיד עולה דרישה.


כשיש חטיפים גדולים הם לא רגועים ורוצים כל הזמן.

אז אני נמנעת מלקנות.


בגדול אני לא בעד למנוע מהם לחלוטין. גדלתי בבית שמנעו מאיתנו וזה יצר לי אישיו סביב זה שעד עצם היום הזה משפיע עלי מאד.

היו תקופות אחרי שהפכתי עצמאית בקניות שלי שהייתי קונה ממתקים וחטיפים כמו מטורפת.

בכמויות. שיהיה לי.

אז לא רוצה שיגדלו ככה.


לגבי עוגה בשבת לא מגבילה אותם כל עוד זה אחרי אוכל.

עוגיות ובסקוויטים אני מסכימה אבל לא להיסחף. יש לי ילד שלא יודע לעצור ואז הוא מגיע לבחילה אז אני מזכירה לו.


הגדול בן 9 הקטן בן 4.5

אה ולגבי שלוקיםניק חדש2

אם הם קטנים דיי חופשי.

גדולים אני מסכימה אחד גדול ביום.

ארטיקים כנל. אחד ביום.

קרח.

ארטיקים מיוחדים במידה ויש זה בדכ לשבת.

תודה רבהשקדי מרק

זה בדיוק מה שאני חוששת.. שההגבלה קשה לה מדי ולא טובה בשבילה.

היא ילדה רגישה והנושא הזה ממש מפעיל אותה.

הקושי האמיתי הוא עם הגדולה אבל קשה לעשות הפרדה ולאפשר רק לה. וקשה לה להגביל את עצמה באופן טבעי.. לא סומכת על זה.

אצלנואיך?איך?

מבחינתי ביסקוויטים, שלוקים, קןרנפלקס וכו זה ממתקים

אז קורנפלקבס יש בבית אבל אוכלים ממנו לעיתים רחוקות. לפעמים אם אין משהו אחר לוקחים בבוקר לגן

באמצע שבוע יש עוגיות ביתיות  (בריאות) די חופשי ואוכלים גם במבה אם רוצים

יש פירות רוב הזמן

בשבת יש הרבה עוגות, מעדנים, קצת ממתקים וכמה סוגי חטיפים (אבל מרשים רק אחד)

וכמובן יש גם את מה שמקבלים במסגרות ובבית כנסת

אצלנו יש ממתקים רק בשבת ואירועים מיוחדיםדרקונית ירוקה

מקבלים ממתק או עוגיה בהדלקת נרות, במנות אחרונות ובקידוש וזהו. יוצא 5 בערך במהלך השבת, כולל פרוסות עוגה.

בראש חודש מקבלים כריך עם שוקולד

אחר הצהריים מקבלים פירות. מידי פעם גם ביסקוויט או חופן בייגלה. בקיץ לפעמים פופייס מיד בחזרה מהגן

הם יודעים מצויין מתי מותר ולכן אין תסכול. ממתקים שמקבלים במהלך השבוע שומרים בקופסה שלהם שממנה הם בוחרים בשבת.

תודה רבה לכל מי שינתה!שקדי מרק

קוראת את הכל ונחשוב מה מתאים לנו..

אני לא הולכת איתם אף פעם למכולתאוהבת את השבת

זה תמיד נגמר בעוגמת נפש..

השפע והמבחר ממש מאתגרים ומתישים את הנפש

מבינה אותם


אם הולכים זה רק אחרי שהחלטנו מראש מה קונים

..


משתדלת לדבר איתם על כל זה המון

שהמכולה מבלבלת

המפעלים רוצים שיקנו מהם כמה שיותר אז הם שמים הרבה פרסומות, הרבה צורות, הרבה חומרים מזיקים כדי למכר אותנו...


פעם הבת שלי הכינה דף עם מה הויטמינים של כל פרי וירק נותנים לנו, זה עזר לאיזה תקופה...


משתדלים להסביר הרבה שהחומרים המזיקים מקשים על הגוף ומפריעים לו לעבוד טוב. .


פעם הם שמעו מישהו מסביר על החשיבות לארוחה מאוזנת- שכל ארוחה תכיל פחמימות, חלבונים וויטמינים- ירקות, הוא הסביר טוב וזה עוזר להם להבין את החשיבות של תזונה...


הם גם שומעים הרבה מסע אל גוף האדם שהוא מסביר הרבה על גוף האדם ואיך האוכל משפיע על הגוף...

כמו לנו גם אצלם עוזר להבין את המשמעות וסיבת הדברים

..


והאמת הכי טוב שפשוט אין....

נעיקר זה הבטחון שלכם והשדר להםנחת-רוח

אצלינו יש חטיף לשבת- בדר''כ מארז של קטנים ואז גם מקבלים אחד בקבלת שבת ואחד במהלך השבת

יש עוגה לקידוש ולמלווה מלכה


שלוקים מקבלים כשחוזרים מהמסגרות

ולפעמים גם עוד אחד מתישהו במהלך היום


יש בארון ביסקויטים-קרקרים  דגני בוקר פשוטים כאלה וזולים (בשקיות כאלה..שמוכרים במשנת בערך ב11שח) לנשנושים בין לבין ולקחת בשקית לגנים-בי''ס

וגם מלפפונים רצים פה כנשנוש


פירות הם מחסלים ברגע אחד לא משנה כמה קונה ולכן לרוב לא קונים כי יוצא לא משתלם


בר''ח הפתעה מתוקה אחת קטנה


אישה לא עובדתאנונימית בהו"ל

אני כבר כמה שנים בבית מגדלת את הילדים בהסכמה

מלאה שלנו

יש לנו ילדה נכה וכל התיק הרפואי שלה עליי

חוץ מגידול הילדים אני הולכת איתה לבדיקות, לפגישות בגן,ריצות כאלה ואחרות

לא משעמם לי לרגע!!!! ויוצא שמדי פעם אני קופצת פה ושם לקפה אבל ממש לעיתים רחוקות

כמעט לא עושה לעצמי משהו אישי

בעלי לא מפרגן לי בכלום

חייב לעקוץ כל הזמן שאני לא עובדת

לא משנה שהכל הכל עליי והוא מצפה ממני להיות סופר וומן וגם לחטוף ביקורת

על זה שאני לא עובדת ויש לי זמן..

מרגישה כל הזמן בביקורת ועם עין בוחנת עליי

וכשאנחנו בזמן טוב הוא אומר שאני צודקת ובאמת יש עליי מעמסה ואני לא נחה לרגע

אבל אם אני מציעה שמצא לנופש אז ישר הוא עוקץ "את חיה בחופשות, בנופשים, אין לך אחריות של עבודה"

אבל זה כבר הופך להיות כל יום!!!!!

מאתמול פגע בי ברמות קשות

סגרתי את הדלת בחדר שינה והוא עבד בחדר השני ואמר לי  מהחדר השני "אל תיכנסי לחדר עכשיו להניק, יש עוד ילדים שזקוקים לטיפולך"

נפגעתי קשות

מרגישה מושפלת

מרגישה מבוזה

כבר כמה פעמים אמרתי לו שאני יוצאת לעבוד ושלוםםםם והוא יודע שזה לא משתלם לו

כי זה מעונות וצהרונים והוא עצמאי אז יוצא מתי שבא לו וכמובן שאני גם מארגנת את הילדים בבוקר בלי שום טיפת עזרה שלו. הוא יכול לקום ב8 ,לצאת לתפילה בכיף

 

אני כל הזמן מרגישה שחייבת דין וחשבון אם זה על כסף שמוציאה

מגיע לו מייל על כל הוצאה שלי, צריכה להתייעץ לרוב על כל הוצאה

אין מצב לצאת למשהו בלי לקחת אף אחד ופשוט לצאת חבש!!!!

הוא חופשי הולך לבד למקומות כמובן


 

מציינת שהוא עוזר עם הילדים לפעמים כי  עצמאי ויכול לתמרן בעבודה

איך הייתן מגיבות?? מרגישה שהגיעו מים עד נפש 😥

דבר ראשון חיבוק. נשמע שעבר כל גבול כבר.אונמר
אנסה בהמשך להגיב ארוך יותר
ממש עבר כל גבול 😓אנונימית בהו"ל
עצוב לי מאוד
אם יש משהו שלימדה אותי דודה שליניק חדש2

שלצערי התגרשה- זה אל תהיי תלויה באף גבר.

החיים שלך בידיים שלך.

קומי וצאי לעבוד. אפילו חצי משרה.

גם בשביל הנפש שלך.

גם כשעבדתי קצתאנונימית בהו"ל
הוא מצא תמיד לומר שאני לא עובדת כמוהו
והוא לא היה בהיריון ולא עבר לידות.ניק חדש2

תסבירי לו שזו לא תחרות.

הקללה על הפרנסה היא שלו.

אני הייתי מתפוצצת.


ליבי איתך🩷


זה נשמע קשה ממשפה לקצת

יעזור לדבר איתו ולהסביר לו?

אם לא, אז כנראה ששווה לעשות את זה בתיווך של מטפל או מישהו שיוכל לעזור.


אני לא חושבת שהפתרון הוא לצאת לעבוד כי זה לא יפתור את הבעיה אלא רק ישים פלסטר.

אז תצאי לעבוד ולא תהיי תלויה בו בכסף אבל אז כנראה תהיה סיבה אחרת לחיכוכים ולחוסר הערכה כי נשמע שזאת הבעיה ולא הכסף.

מסכימהאנונימית בהו"ל

הוא לא מעוניין בטיפול

לכן אני מעוניינת בעצות

אז כמו שתמיד ממליצים- לכי לבדפה לקצת
גם יחזק אותך וגם יכול להשפיע על הדינמיקה בינכם ואולי לשנות את התגובות שלו
הוא לא כזה רלוונטיאונמר

הוא לא מעוניין בטיפול,

ואת לא מעוניינת לשמוע כאלה דיבורים.

אז תשבו להחליט מה יותר חזק.

קשה ממש.

קחי בחשבון שמה שלאישה אחת נראה קל להציב עובדה ולבוא ולהגיד לו 'אין עוד ילדים או סדר בבית עד שמטפלים' יכול לא להיות רלוונטי בכלל בדינמיקה זוגית אחרת, היה חשוב לי לומר לך את זה.

אבל לגמרי לחשוב איך כן אפשרי אצלכם,

ובעיקר לעבוד עם עצמך על ערך עצמי. כי לא אמור להיות מצב שהוא ככה באפס הערכה אלייך ואת בשקט.

מילה על הנקה ולך תנסה להניק.

חיבוק ענק ממש.

לא קל בכלל בכלל בכלל.

 

מתפללת בשבילך שתגדלו מיזה ותגיעו לאיזון וליחס בהיר וטוב ❤️

נשמע שהוא לא שלם עם הענייןרוני 1234
אם את פתוחה לשינוי בתכנית, שבי איתו ותעשו ביחד חישובים מה יותר משתלם גם מבחינה כלכלית וגם מבחינות אחרות…
ברור שהבעיה היא לא כמה את עובדתחושבת בקופסא

יש זמנים שאתם בטוב? מה בדיוק הוא מצפה ממך?

יש תחומים אחרים שהוא מכבד אותך בהם?

אפשר לשאול שאלה קצת חופרת?פרח חדש

את לא חייבת לענות


 

למה את מסכימה להיות בהריון ולהביא עוד ילדים בשבילו  כשהוא ככה מתנהג ומתייחס כלפיך?


 

את לא חייבת לענות

אבל אני מרגישה שבמקום מסויים במקרים כאלו אנחנו הנשים מאפשרות קרקע פוריה לדברים האלו.

למה לא לעצור את זה ולהגיד

הי! סטופ! רוצה עוד ילדים? בא נלך לטיפול יחד נשפר את היחסים והכבוד והערכה בינינו

תדאג לרווחה הנפשית שלי ואז נתקדם.

 

וזה לא רק לגבי יילודה

כנל לגבי תפקוד בבית, ארוחות וכד. 

תפסיקי לתת לו כל הזמן בלי הערכה.


 

לכן כמו שכתבו לך

את חייבת ללכת לטיפול לעצמך לבד. רק את יכולה לעזור לעצמך.


 

חיבוק

מגיע לך כתר והערכה על כל מה שאת עושה🏅👑

מצטרפתהבוקר יעלה

ממש כאב לי לקרוא אותך

את אמא אלופה ולא מגיע לך החוסר הערכה הזה

בהתחלה רציתי לומר שתצאי לעבוד וירגיש מה זה. אבל בכנות כשחשבתי לעומק זה אינסטינקט שלא בטוח שיעזור.

אני כן חושבת שאשה לא צריכה להיות תלויה בגבר וצריכה לדאוג לעצמה, לעבודה, לרישיון וכו.

מה כן הייתי עושה? מציבה טיפול כאולטימטום להמשך הנישואין. 

מצטרפת. וזה לא רק ילדיםהמקורית

איך אפשר לקיים חיי זוגיות תקינים כשיחס כזה חוזר על עצמו פעם אחר פעם?

זה הזמן לשים סטופ. ולא, לצאת לעבוד לא בהכרח יעזור, זה רק פלסטר לדעתי

מה שיושב מתחת לפני השטח פה זה חוסר הערכה של בעלך כלפייך כפי שאני קוראת אותך. וזה יוצא בארסיות כלפייך. ולזה צריך טיפול שורש.

הוא מתוסכל? יושב לו משו על הלב? שיבוא לדבר. לא להתנהג ככה.

לדעתי, לכי את לטיפול אישי שיחזק אותך בהצבת גבולות והבנת והכרת הערך שלך. מגיע לך יחס אחר יקרה.

גם מייל על כל הוצאה זה לא לגיטימי.


אל תאפשרי את הדינמיקה הזו. ורק עם ליווי.

חיבוק❤️

אם את עם הילדים כל היוםשוקולד פרה.

זה הרבה יותר קשה מלעבוד במשרד... זה בעיניי.

אבל גם לי הייתה שנה שבקושי עבדתי בה, והילדים אפילו היו הצהרון, ועדיין הרגשתי לפעמים על הקצה.

הוא מביע הערכה על דברים אחרים?

זה לא נורמלי שאת צריכה להתייעץ איתו על כל ההוצאהאמאשוני

את אדם מבוגר.

החלטתם שהוא מפרנס יחיד.

עד כאן הגיוני.

זה שהוא המפרנס לא אומר שצריכה להיות לו שליטה על ההוצאות.

במצב נורמחי מגדירים מסגרת ובה את יכולה להתנהל כרצונך בלי לדווח לאף אחד.

חשוב לדעת מה נורמלי ומה לא, כי זה מבלבל.

השליטה שלו על ההוצאות שלך,

יחד עם השליטה שלו על אם את יכולה להניק בחדר או לא, היא נורה אדומה.

יש מצב שאת סובלת מאלימות כלכלית.

עדיף לשלם עם צהרונים ולקבל את החופש שלך חזרה. נשמע שזו לא רק בעיה של תקשורת

מסכימה שזו נורה אדומהזוית חדשה
מסכימה. יש פה כמה וכמה נורות אדומותיערת דבש

ומסכימה גם עם @פרח חדש לשים סטופ קודם כל

כך אי אפשר להמשיך

ועדיף בליווי טיפול אישי עבורך כדי להתחזק בתהליך הזה

גם אותי זה הקפיץ. הדגלים האדומים מתנפנפים במרץמרגולאחרונה

לפותחת - את נשמעת אמא ואישה מהממת.

והתיאורים שלך מעלים חשד לאלימות כלכלית (ואולי גם רגשית).

שזה משהו שממש לא צריך לחיות איתו, לא את ולא אף אישה (או גבר) אחרת.


ממליצה לקרוא על זה קצת, ולהתייעץ עם אשת מקצוע. מספיקה שיחה אחת שבה את מתארת בחופשיות, ושהיא תחווה את דעתה.


בהצלחה!

מצב בוoo

רק אחד מבני הזוג עובד

מצריך מהצד שעובד

לא להשתמש בשתלטנות בכסף

כי קל להיסחף לשם

במיוחד לגברים


לכן בעיניי ההמלצה הכי טובה

היא לצאת לעבוד

להרוויח כסף משלך

להכניס אותו כשותף לטיפול בילדים

זה כשלעצמו ייצור באלנס ראשוני


כמובן שיכול להיות שיש פה דברים מעבר

אבל המצב הבסיסי לא מאד בריא

גם אם יש זוגות שזה עובד להם יותר טוב 

אוי כואב לשמועמחכה להריון

קודם כל בתור אחת שגם עקרת בית

מגיע לך מדליה והערכה!!

זה לא משנה מה את עושה בחיים ואיזה מסלול בחרת לעצמך את צריכה שיעריכו אותך!!

להיות עם הילדים זו עבודה בפני עצמה ואפילו יותר!!

היחס שלו כלפייך הוא טוב בכללי? או שרק בזה את מרגישה שהוא מוריד אותך? 

ממש כואבנעמי28

אני לא חושבת שבמקרים כאלה יש מה לדבר ולבקש הערכה, כי הוא לא מבין את גודל הדבר.
 

בכנות, הייתי נוסעת לכמה ימים או אפילו יוצאת אחרי צהריים בכמה הזדמנויות , כדי לתת לו להתמודד ולהבין בעצמו כמה עבודה זה דורש.


 

ושהכנסות שלו הן לא נטו שלו, הן חצי חצי, כי אם  לא היית, הוא היה צריך לעשות את זה או לשלם למישהו שיעשה את זה.

 

ואם הסידור הזה שאת בבית והוא עובד לא מוסכם על שניכם, תקחו הכל בחשבון כולל ילודה.

למה הוא עושה את זה? מה חסר לו שהוא חושב שהוא משיגרקלתשוהנ

כשהוא משפיל אותך?

לא רואה סיבה לחזור על התנהגות משפילה למי שאתה אוהב, במיוחד שאת אומרת שבראש הוא יודע שאת צודקת

אולי משיג ככה כבוד שאין לו בעיני עצמו, או בעינייך.

אולי יודע בפנים שהוא לא מסוגל לעשות את מה שאת עושה, ושאת המהות של החיים שלכם את נושאת, והדרך (המעוותת) שלו להרגיע את זה היא להקטין אותך

אול העול הכלכלי כבד מנשוא

אולי הוא מרגיש לא מוצלח בעבודה שלו ומוציא את זה על ההוצאות שלך

 

אין לי מושג

ברור ששום סיבה לא לגיטימית להתנהגות הזאת

אבל אולי אם תחשבי על זה לעומק תוכלי להיות יותר חכמה כשאת עומדת על שלך, להגיד לו - כל זה לא אשמתי,

מגיע לי כבוד והערכה על החיים שלנו שאני מתפעלת, לך מגיע כבוד והערכה על המאמץ הכלכלי שלך, וזה לא דורך אחד על השני.

ואם יש לך הצעה טובה יותר ומכבדת את שנינו (למשל, עבודה במשרה חלקית שלך לא יכולה להיות מטרה לעוד לעג מצידו) - מוזמן להגיד, או לשנות מיד את היחס והדיבור.

 

ומצטרפת למי שאמרה שלפעמים מה שלא מובן במילים יהיה מובן במעשים. אל תיקחי על עצמך מה שאת לא יכולה. תתני לו להתמודד עם מה שאת מתמודדת איתו.

אולי לשקול מחדש את החלוקה החד משמעית הזאת. אולי מראש לא נכון שאת תהיי באחריות מלאה על ביתכם הנכה וגם על כל השאר.

זה שהוא עוזר זה מעולה, אבל להיות האחראי זה משקל אחר לגמרי של עומס לעומת לקפוץ לעזור, אפילו אם זה קורה הרבה.

עונה בפניםפומלה

קודם כל חיבוק, זה נשמע כואב ברמה יום יומית..

כל הכבוד לך על כל ההשקעה שלך בילדים,

זה לא מובן מאליו בכלל!!!

בקשר לבעלך,

בעיניי לא תקין בכלל העקיצות,

לא תקין שהוא לא מעוניין לפרגן לך בחופשה,

בעלך אמור לראות אותך הכי בעולם.

זאת נורה אדומה בעיניי.

את כותבת שכשאתם בזמן טוב אז הוא כן מודה שהעומס עלייך-

הקשר הזוגי הוא לא הצבת תנאים,

כשטוב הוא מודה שקשה לך

כשלא טוב - תתמודדי, ממש לא!

לדעתי ממש חייב שתדברו על הדברים לבד/עם איש מקצוע,

אני גם חושבת שאת במקביל צריכה קצת לצאת להתאוורר, לעשות דברים שאת אוהבת ושיחברו אותך לעצמך, הליכה עם חברה, חוג, קריאת ספר, יש לך עולם שלך!!!

זה שהבעל במקרה שלך מביא את הכסף לא מצדיק טיפת זילזול בעיניי. הפוך. 

בהמשך לדיון על משרות מקווהשזה בסדר לפתוח שרשור חדשנק-ניק

אני מתלבטת אם לשלוח את הבת שלי ללמוד הנדסת חשמל. אבל הייתי רוצה שיהיה לה אפשרות לעבוד גם במשרה חלקית בתקופות עמוסות יותר. תמיד חשבתי שכדאי ללמוד מקצוע שיש בה אפשרות לפחות למשרה חלקית

מה אתן אומרות?

לא שולחים את הבת ללמוד הנדסת חשמל וגם לא מקצוע אחר124816

בת שמספיק גדולה ללמוד הנדסת חשמל,

את לא אמורה לשלוח אותה,

היא אמורה לבחור ולהחליט,

את יכולה להמליץ ולייעץ (אם היא מוכנה לשמוע).


יודעת שזה לא מה ששאלת, אבל הרגשתי צורך להגיד.

מסכימה עם זה. זה מעניין אותה בכלל?המקורית
מעניין אותה מאוד. גם אם הניסוח לא מושלםנק-ניק
אחרי הרבה גלגולים ונסיונותכורסא ירוקה

למצוא את עצמי בעולם התעסוקה, גם ברמה האישית וגם כאמא, אני חייבת לומר שאני ממש מאמינה בהסללה של כל הילדים אבל במיוחד בנות למקצועות גמישים ועצמאיים.

מקצועות ההנדסה דורשים המון השקעה כשכירה, קשה למצוא משרה חלקית, אין צפי להקלה בעומס במקביל לעליה בשכר.  

מקצועות שבהם אפשר להיות עצמאי בהתאם לרמת העומס שרוצים ולהרוויח סכום לא רע -

רפואה, פיזיותרפיה, קלינאות תקשורת, ריפוי בעיסוק, ראיית חשבון, כלכלה, עריכת דין.. 

להיות עצמאי זה אופי שלא לכולם ישכולנה
בעלי ואני שנינו במקצועות שיש בהם אפשרויות לעצמאות די בקלות, אבל עם ההפרעות קשב שאנחנו זה ברור לנו שזה לא בשבילנו
קודם כל זה דבר שאפשר לעבוד עליוכורסא ירוקה
אבל חלק מהמקצועות כאן מאפשרים שכר מצוין גם כשכירים
רק אומרת שבעלי עם הפרעת קשב והוא עצמאיהמקורית

אצלו זה דווקא הפוך - לא מסוגל להיות שכיר

זה עזר לו מאוד האמת למצות את פוטנציאל ההשתכרות והוא מוציא החוצה את היתרונות שלו בעבודה בצורה יוצאת דופן בעיניי. ב"ה

כנ"ל בעליסטודנטית אלופה
העצמאות נותנת לו המון ולדעתי הג'ינגול בחוץ- בעבודה גורמת לו לחזור יותר מרוכז ורגוע הביתה.
לא יודעת, כשבדקתי בעבר הבירוקרטיה שיתקה אותיכולנה
אי אפשר פשוט להתחיל, צריך כל כך הרבה דברים מסביב שזה נראה רחוק ולא מושג..

לבעלי זה אפילו לא אופציה, הוא צריך שמישהו ימסגר אותו אחרת הוא הולך לאיבוד.


יש אנשים שנותנים שירותים בזהכורסא ירוקה
ועוזרים למפות את היציאה לעצמאות ולטפל בבירוקרטיה. אם הענין הוא טכני יש לו פתרונות טכניים, אם זה פחד מעצמאות יש פתרונות אחרים
היופי במקצועות ההנדסהאמאשוני

שאפשר לעשות "הסבה" לתחומים אחרים שבהם השכר מזנק ונדרשת רמת מומחיות מסויימת

כמו:

ניהול מוצר

ניהול לקוח

עיצוב

ניהול מכירות

אפילו ניהול HR בהייטק אחרי השלמת לימודים מסויימים.

ושם קוצרים את הפירות.

אני חושבת שכן חשוב לעבוד במעבדה/ פס ייצור/ הבסיס של שרשרת המזון במקצוע

לרכוש ניסיון אמיתי בעולם התעסוקה,

לפעמים גם צריך תואר שני במנהל עסקים וכד' ששם נותנים כלים משלימים,

אפילו לא הייתי מגדירה את זה הסבה, כמו שזה בעצם תחומי תעסוקה שונים במהותם תחת אותה מטריית לימודים.


עבדתי עם לא מעט אמהות בעולמות השיווק והמכירה, מנהלות מוצר, מנהלות פרוייקטים וכד'

שבאות מעולמות ההנדסה, מוכשרות, מרוויחות יפה מאוד, צעירות, אמהות לקטנטנים.

כן נדרשת זמינות ואחריות, ולפעמים יש מגבלת שעות הפוכות מול לקוחות במזרח ובארה"ב, אבל לקוחות באירופה זה אחלה.

בהחלט אפשר לעבוד בצורה שפויה מאוד בשכר מכבד.

יכול להיות שההתקדמות תהיה יותר איטית בשנים מסויימות וזה בסדר גמור להוריד הילוך בהתאם לרצון באותם שנים זה לא תוקע את הקריירה.


אגב אצלנו הנדסת חומרה קלאסית בהחלט יכולה להתאים למי שמחפשת עבודה רגועה.

כן זה הייטק ויש נהלים ותרבות ארגונית של הייטק, והמשרות מוגדרות כמשרה מלאה, אבל יש תפקידים שמצליחים לשלב בין כל העולמות.

אבל היא לא בכיוון של המקצועות שמתגלגלים אליהם מהנדנק-ניק

היא מעוניינת בפיתוח עצמו.

אני חוששת שזה חיים כמעט בלתי אפשריים חוץ מהשכר הנחמד

זו כבר תהיה בחירה שלה כשהיא תגיע לגשראמאשוני

זה לא שלא תהיה לה שום אפשרות אחרת.

אגב יש לא מעט אמהות שבוחרות בעבודה אינטנסיבית במקביל לגידול ילדים.

זו בחירה לגיטימית, תלוי איזה סגנון חיים היא רוצה שיהיה לה.

כסטודנטית להנדסת חשמל כשהיא תצא לדייטים, זה לא שאפשר שלא לדבר על זה.

כאמא, אני חושבת שכדאי דרך שאלות ולא דרך אמירות לוודא שהיא חושבת על העתיד ומודעת לאפשרויות ולהשלכות השונות,

אם היא מדברת על העתיד בראיה מפוקחת, אז מעולה, ושיהיה לה הכי בהצלחה!

אני מגיעה מהתחום הזהכורסא ירוקה

אמנם לא מתחום החומרה אז אולי זה שונה אצלכם, אבל בתחום שלי עבדתי בכמה מקומות עם אופי שונה אחד מהשני, ועדיין יש כמה דברים בסיסיים שמשותפים לכולם.

המעבר ממהנדס למשרות האחרות שתיארת הוא לא קל כל כך ובטח לא בשוק של היום, גם לאנשים עם הרבה נסיון. היציבות היא לא גדולה, לא בקורפורייטס ולא בסטרטאפים. בממשלתי כן, אבל השכר שם נמוך יותר והדרישות מקובעות יותר (קשה לקבל עבודה מהבית למשל, השעות נספרות עם שעון וכו)


אמהות סביבי (גם במקומות העבודה וגם בקבוצות שאני חברה בהן) בעולמות האלה נדרשו להרבה מאד ויתורים בבית, ברמה של כאלה שהיו להן בייביסיטר לפיזור הילדים בבוקר ואחת לאיסוף בצהריים. חלקן לא נצרכו לבייביסטר כי היה מישהו מהמשפחה שיעשה את זה אבל הנקודה היא שהן בקושי ראו את הילדים. לחלקן זה התאים בלי בעיות, חלק אחר סבל מאד מהסידור הזה.


אחת הנקודות העיקריות מבחינתי זה הצפי לשנים שאחרי ההתמקצעות. כל המהנדסים שאני רואה סביבי עובדים המון שעות, גם מי שיש לו ותק משמעותי. נכון שאצל חלק זה מבחירה אבל בהרבה מקומות עבודה אין אופציה אחרת, גם אם יש עבודה מהבית או שבדרגים בכירים יותר הזמן גמיש, עדיין צריך להיות זמין מאד ולהקדיש המון המון שעות.


מקצועות אחרים שאני רואה מסביב, מאלה שפירטתי למעלה, אלה מקצועות מאד מתישים בשנים הראשונות שגם השכר ההתחלתי שלהם לא מנצנץ כמו בהייטק, אבל אחרי כמה שנות התמחות והתמקצעות, אפשר לעבוד בהיקף ובשעות שמתאימות לך, בלי זמינות מחוץ לשעות (גם קביעת תורים יכולה להיעשות בשעות שמתאימות לך) ובשכר גבוה מאד.

בסופו של דבר, מהנדס בן 40 צריך לעבוד משרה מלאה ולהיות זמין אם הוא בדרג בכיר. היציבות שלו במקום העבודה מוטלת בספק והקושי למצוא עבודה בגיל כזה מתחיל לעלות.

רופא (כשם קוד לכל אחד מהמקצועות שפירטתי) בן 40 יכול להרוויח מעולה ממשרה חלקית מאד שאותה הוא עושה מכל מקום שהוא בוחר, הוא בוחר מתי להיות זמין, והיציבות וההערכה לנסיון שלו רק עולים עם הגיל עד גיל די מבוגר.


בעיניי עבור כל אחד ברור שהבחירה העדיפה היא באופציה השניה, אבל בטח בשביל הורים שהרבה פעמים רוצים או צריכים גם גמישות וגם הכנסה טובה ויציבה

תראי בגדול אני מסכימה איתךאמאשוני

ונשמע שבאמת עשית בדיקת עומק.

אבל אם להיכנס לפרטים, אני חושבת שמה שאת מכירה מקרוב נשמע לך קשה יותר,

לעומת מה שאת מכירה מרחוק שנשמע קל יותר.

אני לא חושבת שזה ככה.

יש גם וגם בהכל, ושום דבר לא פשוט, והכל עביר.

בסוף זה תלוי בפרטים ובהזדמנויות ופחות בכל השוק.

אני למשל בכל השנים שעבדתי בהייטק (לא בתפקיד טכנולוגי)

מעולם לא נתקלתי באמהות צעירות מהנדסות בתחום החומרה שהיו צריכות בייביביטר גם בבוקר וגם בצהריים. בתפקידים הקלאסיים עבדו 8:00-16:0 כזה.

ועבדתי עם נשים מוכשרות מאוד שקיבלו קידומים והעלאות שכר יפות.

בתפקידים האחרים שיש יותר גמישות אבל גם יותר אחריות

היו כאלה שיצאו ב15:00 קבוע וממש עפו עליהן!

(אני חשופה לנתוני נוכחות ושכר באופן גורף אז זה לא מפרשנות או השערות) החיסרון שצריך להיות זמין מחוץ למשרד במקרה הצורך.


לגבי מנהלות מוצר, מנהלות פרוייקטים וכד' אני באמת לא יודעת מה המסלול שעשו כדי להגיע לזה, רק יודעת שיש להם תואר בהנדסה והן צעירות.

לגבי חוסר יציבות, זה נכון. באמת זה תחומים שקל לחתוך בהם תקנים.


למה ללכת ללמוד הנדסה ולא רפואה או משפטים או כלכלה,

מניחה שיש לזה חסרונות, אבל מי שיש לה נטיית לב חזקה דווקא לזה, שם היא תצליח יותר.

ויחד עם זאתאמאשוני
אני חושבת שממש חשוב מה שאת כותבת, ושכדאי מאוד שהפותחת תתן לבת שלה לקרוא ולחשוב על זה.
האמת שבשלב הזהאיזמרגד1

אני מתלבטת כמה כדאי להתחיל ללמוד כל מקצוע שהוא לא 100% מול אנשים. הבינה המלאכותית מתפתחת במהירות מטורפת ולא בטוח בכלל שעוד 4 שנים כשהיא תסיים את התואר עולם התעסוקה יראה אותו דבר, עוד 10 שנים הוא בטוח ישתנה...

זה לא ממש תשובה על מה ששאלת, סתם תהיה כללית על  כמה כדאי בכללי להשקיע בתואר היום...

משרה חלקית היא לא ערובה לאיזון חיים- עבודהאמאשוני

למשרה חלקית יש חסרונות רבים.

עדיף לשים דגש על גמישות בשעות העבודה, עבודה מהבית וגמישות בנפח התפקיד.

משרה יכולה להיות מוגדרת 7 שעות עם נפח עבודה של יותר ממשרה מלאה,

ומשרה יכולה להיות מוגדרת 9 שעות עם נפח עבודה של 7 שעות שפויות.

משרה יכולה להיות 7 שעות+ נסיעות

ומשרה יכולה להיות מלאה ללא נסיעות כלל.

הדרך לקבל את המשרות השפויות והמתגמלות ממה שראיתי, זה להשקיע כמה שנים במשרות סטנדרטיות, להשקיע בפיתוח קריירה, להיות צעד לפני כולם.

הכוונה לחקור, להסתקרן, ללמוד עוד, להבין מהמומחים מה הם יודעים וממש לשאוב מהם ידע והתמקצעות. ליצור קשרים מקצועיים.

לראות איך קולגות ממחלקות אחרות מתסכלים,

לצבור שם טוב.

לשקף החוצה את העשיה ואת התועלת שמופקת מהעשיה (עוד נקודה שנשים ככלל חלשות בה מאוד)


בהתחלה כולם מתחילים כג'וניורים, אבל בהמשך כל אחד ומה שהוא מצליח להתקדם בו והידע הניסיון והיכולות שהוא מביא.

ואז אפשר לדרוש תנאים שהמעסיקים מסכימים להם כדי לקבל עובד טוב וחיוני.

היום למצוא מועמדים זה קל יחסית.

אבל לגייס עובד טוב, זה כבר קשה ממש ואני מכירה את זה מבפנים.

את הקושי הזה של המעסיקים כדאי לתפוס ולהבין מה מונע ממאות מועמדים להיות העובד המוצלח שהם מחפשים ולסגל את המיומנות הזו.

לדעתי דווקא לאמהות יש את הדרייב להוכיח מה הן שוות, כדי להצליח לקבל את מה שהן רוצות. זה גם עניין של אופי וגישה לחיים באופן כללי, וגם ניהול סדר עדיפויות. לדוגמה בחופשת לידה (במיוחד אם מאריכים) זו הזדמנות נהדרת ללמוד עוד על שוק התעסוקה, השינויים, לבדוק את נקודת המבט של המעסיק, לבדוק איפה זה פוגש את היכולות והדרישות שלי, לרכוש ידע באופן עצמאי ולהשתדרג לקראת התפקיד הבא.

אני חושבת שהרבה פעמים יותר ממה שהמשרה עצמה מגבילה, הגישה היא עצמה המגבילה.


למשל מי שרוצה לעבוד 7 שעות,

יכולה לרשום את זה על גבי הקורות חיים, לציין זאת כדרישת סף בראיון הטלפוני, לבוא בגישה של אני עובדת 7 שעות תתאימו את עצמכם אלי,

או לכוון לוויב של אני עובדת חרוצה ומשקיעה, מביאה ערך מוסף הרבה מעבר לשעון, אמנם אני יוצאת מוקדם אבל תראו שבהתנהלות נכונה של שני הצדדים זה יהיה בסדר, ובכל מקרה אם יש משהו דחוף אני זמינה גם בערב מהבית, ולתת הרגשה שיש על מי לסמוך.

יש מקצועות ותפקידים שהגישה השניה לגמרי יכולה לתפוס ולאפשר להינות משני העולמות.

התואר הראשון שלי בהנדסת חשמלהריון ולידה
אומנם מאז התקדמתי לתארים מתקדמים והיום אני יותר עוסקת במחקר בסיסי אז זה קצת סוג אחר של משרה. בשנים הראשונות באמת בעלי יותר היה עם הילדים (הוציא והכניס מהמסגרות) בהמשך כשכבר צברתי וותק אני התגמשתי יותר עם השעות (מגיעה מוקדם ויוצאת באזור 2 וחצי) והוא התפתח יותר עם הקריירה שלו. היום אנחנו במצב די מאוזן ושווה מבחינת עבודה בית. לא בטוחה שמשרה כמו מורה למשל הייתה מביאה אותנו למצב יותר מאוזן משפחתי - בזכות השכר הגבוה שלי בעלי לא היה חייב לעבוד מלא שעות וכן ראה את הילדים הרבה ויכל גם להתפתח בעצמו לקריירה עם שכר גבוה. וברוך ה' מבחינה כלכלית זה מאוד עוזר ששני בני הזוג משתכרים טוב אין לחץ כלכלי בכלל ואפשר לחסוך ולהשקיע לעתיד של הילדים בקלות. לדעתי אם היא מתחברת לתחום אין שום סיבה מראש שתגביל את עצמה למשרה פחות רווחית. בהמשך החיים מוצאים איך להתגמש ולאזן עם משפחה.
אם הבת שלך רוצה ללמוד הנדסת חשמלשקדי מרק

הייתי משתפת אותה במחשבות שלך ובחששות שלך

פותחת אותה לעוד מקצועות שיכולים לדעתך להתאים לכישורים ונטיית הלב שלה.

ושתחשוב על זה..

בסופו של דבר שילוב בין בית לעבודה הוא אף פעם לא קל, והיא תמצא את האיזונים שמתאימים לה. 

אולי תראי לה את השרשור הזהשיפוראחרונה
שתבין את היתרונות והחסרונות ותוכל לקחת אותן בחשבון בשיקולים שלה. בסופו של דבר אלו החיים שלה שהיא בונה, וכל החלטה שהיא תקבל תשפיע עליה בכל כך הרבה דרכים בהמשך שממש חשוב בעיניי שההחלטה תהיה רק שלה. ומצד שני גם מאוד חושב שתהיה מודעת במידת האפשר לשיקולים ולהשלכות האפשריות של כל בחירה.

ואני מסכימה שגמישות היא שיקול משמעותי, אבל גם משכורת מאוד משמעותית, שלרוב תהיה הרבה יותר גבוהה בהייטק מאשר בתחומים יותר גמישים.

בת חצי שנה שנרדמת רק בהנקהלומדת כעת

מה עושים 🙄🙄🙄

זה כבר בלתי נסבל.

מה הבעיה בזה, בעצם? הכי קל להרדים בהנקהמתואמת

לפחות בעיניי...

גיל חצי שנה זה עדיין די צעיר, וזה הגיוני להירדם בעזרת הנקה.

שהיא לא משחררת אותילומדת כעת
ולא מאפשרת להרדים אותה בעגלה או בדרך אחרת, אני כל הזמן צריכה להיות צמודה אליה
הבן שלי היה ככההשם שלי

לא נרדם דווקא בהנקה, אבל היה חייב להיות צמוד אלי.

לא ידעתי איך אני אשלח אותו למטפלת, בגיל 5 חודשים.


בהתחלה המטפלת היתה מרדימה אותו בנדנדה.

בהמשך מטפלת אחרת הצליחה להרגיל אותו לישון בעגלה.

כלומר - כשאת לא נמצאת היא לא מצליחה להירדם?מתואמתאחרונה
גם אצלי היה ככהנועה לה

בהתחלה זה הפריע לי שהוא חייב להיות איתי וצמוד אליי בשביל להרדם

ביום יום הייתי איתו בבית אז היה עוד בסדר אבל בעיקר בסביבת אנשים כמו סעודות שבת, או אם יצאתי איתו מהבית והוא היה חייב הנקה כדי להירדם.

גם פחדתי להשאיר אותו בלעדי כי אם הוא יתעורר איך יעזרו לו

מה שעזר לי זה שפעם אחת הייתי חייבת לצאת ובעלי נשאר איתו הרבה שעות ולמרבה הפלא הוא נרדם אצלו איכשהו

פתאום התנפצה לי הבועה שכנראה זה כן אפשרי ואז לאט לאט כשהיה לי כוח לזה הייתי אומרת לעצמי הוא לא רעב הוא יודע להרדם בלי הנקה ובסוף היה נרדם

בלילה או כשייתי חלשה כן הייתי מרדימה בהנקה, מבחינתי זה בהחלט יתרון ופיתרון מהיר וזמין

פשוט בזמנים שלא היה לי נוח כמו בסביבת אנשים או עם בגדים פחות נוחים להנקה הידיעה שהוא יכול לעשות את זה עזרה לי

 

מאיפה בעיקר אתן קונות מטפחות? ליום יום וגם חגיגיפומלה
ליום יום קונה את המטפחות ב10 שקל בגאולהמאוהבת בילדי

עם החגיגי קצת מסתבכת.

או במכירות או בפינק ליידי

פינק ליידירקאני
אצל המעצבות המוכרותשואלת12
כמו הדרא ואתכסיא. יש עמודי סייל ומבצעים כדאי תמיד לבדוק שם ממש שווה
אתכסיא בעיקרSeven

קצת אשכר וממש קצת הדרא

ולפעמים קמיליון

למה דווקא אתכסיא? זה יותר איכותי?פומלה
מתחברת לסיגנון בעיקרSeven

אשכר והדרא לא נופל ממנה באיכות בעיני

וגם להללו ואורה מטפחות יש דברים יפים במחירים יותר נגישים

תודה!!פומלה
בעיקר בזמן שיש מבצעים (;קנמון

קמיליון

הדרא

ולפעמים כל מיני מציאות

יש מעצבות זולות יותר. כמו למשל הלל, מור ותפארה, בנועם מטפחות

אני הולכת רק עם מרובעות ענקיותטארקואחרונה

קונה בעיקר בקמיליון לשבת ובאתכסיא ואביה ששון ליום חול

ליום חול משתדלת שלא יעבור את ה100₪ למטפחת אז קונה כשיש מבצעי עומק שווים.


לשאלתך למה דווקא שם- אוהבת את הסגנונות, המבחר והבדים.

אולי יעניין אותך