נושא לדיון | השפעת התנועהtomerittal
לה"ו

יש עניין שממש מסקרן אותי, ורציתי לדעת את דעתכם...

שמעתי הרבה אנשים מההנא"ר שאומרים משפטים כמו "תנועת אריאל עשתה מהפכה בציונות הדתית" [וכמובן גם בהווה].
חשבתי על זה, וזה עניין ממש רציני להגיד כזה דבר.
אז.. מה אתם חושבים:

- אתם רואים שהתנועה עשתה/עושה "מהפכה" כלשהי?
- א"כ- איך זה בא לידי ביטוי?
---דאץ
- אתם רואים שהתנועה עשתה/עושה "מהפכה" כלשהי? אני חושב שלאנשים באה המודעות לחינוך נפרד..
- א"כ- איך זה בא לידי ביטוי? קחו לדוג' את הסיפור עם הנטיעות בבנ"ע, לפני 40 שנה אף אחד לא היה שם לב.
אני חושבת שבעזרת ה'!!
תנועת אריאל באמת עשתה מהפך.
היא עשתה מהפך בזה שהיא אומרת:
אנחנו דוסים וגאים בזה!ואנחנו שואפים להתקדם עוד
בעבודת ה'!אנחנו לא דתיים ש"מתנצלים" על זה שאנחנו
שומרים מצוות ומתבעסים מזה אלה אנחנו אלה עובדים את
ה' ומשתדלים בשמחה ובאהבה!!!
התנועה באמת עשתה מהפך!!

חג פסח שמח לכולם!!
ב"ה הגאולה כבר פה!
תנועת אריאל הקימה פה קבוצה ששואפת ליותר.פלספנית
בעזהי"ת
 
מפה, רמת השאיפות של כל הציבור עלתה.
 
 
עדיין חסר..אנונימי (פותח)
אני חושבת שתנועת אריאל צריכה להקים יותר גרעינים ופורייקטים.
אי אפשר להתעלם מהעובדה שהתנועה פונה לציבור מאוד מסויים ולא משפיעה במעגלים הרחבים יותר בעם. 
אני לא חושבת שאת צודקת!!!בעזרת ה'!!
ומי אמר שיש בעיה, בפניה לציבור מסויים?פלספנית
בעזהי"ת
 
נכון, אנחנו לא 'תנועה של עם'. אפעם לא התיימרנו להיות כאלה.
זה שבנ"ע עושים הרבה רעש על האידאל הזה, לא אומר ש'רק הוא שאווה' וכל השאר- לא.
..להבת-כוח
אבל היא לא אמרה את זה בצורה קנטרנית ומוכיחה!!
היא אמרה את זה במובן של "יש מה לשפר".
ות'אמת שאני מסכימה איתה. אני מאמינה מאוד בערכים והאידיאלים של אריאל. אבל אני חושבת שזה החיסרון שלנו. אנחנו לא יכולים להרשות לעצמנו מטעמי צניעות לגעת בחלק מהעם, ואין מה לעשות- אנחנו מפסידים.
זה לא משנה אם בנ''ע עושים יותר או פחות, אלא האם אנחנו עושים מספיק..
 
לא באתי להשוות לתנועות אחרות,,,אנונימי (פותח)
הנושא של הדיון הוא ההשפעה של התנועה.
אז פשוט ציינתי את העובדה שלדעתי התנועה לא כל כך משפיעה על מעגלים נרחבים בעם,
ולדעתי אפשר להשתפר בזה.
לא אמרתי את זה בהשוואה לתנועות אחרות, ולדעתי גם התנועה שלנו ואולי בעיקר היא, למרות שהיא נפרדת וכד' ולכאורה זה מהווה מחסום בגישה לעם), יכולה להשפיעה המון. והלוואי שנצליח!!
מעט מאוד אנשים מכירים את אריאלזית שמן ודבש
ככה קשה להשפיע על העם.
ומי אמר שהיא אמורה 'להשפיע' במעגלים יותר נרחבים??שבונץ'
לא כל תנועה/פרוייקט צריכה להשפיע ולהשקיע בכ-ל המעגלים של החברה,
זה שבנ"ע היא תנועה של עם-זה אדיר!!
אבל אריאל היא תנועה שיותר מתמקדת בציבור מסויים וזה ממש טוב...
ל-א סותר.
[ולא קראתי את שאר התגובות ,אז קבלו את התנצלותי אם חזרתי ]
>>>ניסוי
אריאל היא תנועה חשובה, עם מסרים ואידאלים גדולים.
את חלקם אנחנו מגשימים, אבל חלק - לא.

כמה שאלות שעלו לי:
1) עד כמה אנחנו, החניכים והמדריכים בתנועה שמדגישה את ההפרדה בין בנים לבנות, יכולים לומר בפה מלא שכל החניכים/ות שאני מכיר/ה בתנועה באמת מממשים את האידיאל הזה? מי מאיתנו יכול לומר שהחניך שלו שומר על הפרדה מלאה בינו/ה לבין בני המין השני?

2) האם באמת אנחנו מקיימים את מה שכתוב על דגלנו "תורת חיים בעוז"? מישהו פה בכלל מסוגל להסביר לי מה המשמעות של המשפט הזה ואיך זה מתבטא בחיים הפרטיים שלנו?

3) אילו אידאלים חוץ מהפרדה בין גברים לנשים מישהו בפורום הזה מסוגל לומר? איזו דרך חיים ייחודית אנחנו מנסים לבנות חוץ מדרך חיים בלי בני המין השני?



סליחה אם אני נשמע קצת מתגרה/קנטרן או משהו אחר, אבל אילו שאלות קשות, שאני חושב שאנחנו, כחלק מהתנועה הזו - מדריכים, חניכים, קומונרים, בוגרים ומנהלה - צריכים לנסות לענות עליהן. ואם אין לנו תשובה, להוסיף במקום שחסר.

ליל"ט.
ניסוי, אני אנסה לענות.. קצת ארוך אבל שווה קריאה..מייק
תנועת אריאל חורטת על דגלה את הססמא "תורת חיים בעז", זה אומר ללכת עם התורה בעז, בלי פשרות בכל המובנים.
הדבר שהכי בולט בזה, זה ההפרדה, לכן רוב האנשים פשוט דבקים בזה וקצת הופכים את זה לאידיאל, אבל לא!
ההפרדה, זה אומנם משהו חשו אבל זה רק דרך להגיע אל המטרה שלנו שהיא כמו שאמרתי- לחיות את התורה בלי פשרות.
שאלת מה ההגדרה "תורת חיים בעז" אומרת חוץ מהפרדה, אז הדר לזה מתבטאת גם בצניעות כללית לאו דווקא בין בנים לבנות, אלא ענווה בדיבור, במעשה ובלבוש. יחסי בין אדם לחברו, בצורה הכי פשוטה שמשתמעת לזה. ועוד דברים שאין לי כ"כ זמן לפרט.. (את אתם רוצים, אפשר לחפור קצת באתר של התנוע ולמצוא..).
 
כולנו בשאיפה שהחניכים/ המדריכים והקומונרים באמת יצליחו לקיים את האידיאל הזה מתוך צניעות, פשטות ואמונת חכמים אמיתית ופשוטה, אבל גם כולנו יודעים שאנחנו חיים על הקרקע ולא בתוך איזה קוקוס ושבכל מקום יש את 2 המינים ושלכל אחד יש יצר, אבל אם באמת נדע לחנך את עצמינו ואת החניכים שלנו לדרך הנכונה בצורה הנכונה מתוך אמונה אמיתית במה שאנחנו עושים, נוכל לקרב אל עצמינו את המטרה העיקרית יותר מהר ויותר נכון..
 
ולגבי השאלה השלישית- אנחנו לא מחפשים דרך חיים ייחודית, אנחנו מחפשים דרך חיים אמיתית בלי פשרות..!
 
מקווה שהצלחתי להסביר את עצמי..
בצלב"א ואמונה שלימה!
אני אחדד את מה שאת אומרת.עוזיה
פותח השרשור כתב ששמע אנשים מדברים על השפעת תנועת אריאל ב"ציונות הדתית", ולא בכדי.
אכן, תנועת אריאל כמעט ולא השפיע על העם. לא באופן ישיר, בכולופן.
השפעתה על הציונות הדתית היתה חלק ממהלך של פיצול (לא קרע!) דרכים בציונות הדתית; בין ממשיכי דרכה לבין המכונים בשם מזעזע שמורחים על נקניקיה. תנועת אריאל לא גרמה לכך באופן ישיר, אך היתה חלק ממהלך כולל של התחזקות/התחרדות/חתירה לאמת/בדלנות/כל כינוי אחר. ייחודה של תנועת אריאל הוא גם לא באידיאל 'תורת חיים בעוז' שהיא נושאת; זו רק סיסמה לאמת הפשוטה: תנועת אריאל פונה לשכבה אחרת בציבור הדתי מאשר תנועת בני עקיבא.
זה הכל. שכבה אחרת של אנשים בציבור, סוג אחר של אוכלוסיה, גם אם (כמעט) כולם (עדיין) מתרכזים באותו ציבור ציוני דתי.
אני אנסה לסתור (כדרכי...) את דבריו של עוזיההאריאלניקהנאמן
למרות שאני משתדל לא להגיב כאן כלל, אם עוזיה ראה צורך להגיב (שהוא פי אלך יותר עתק ממני) אז ק"ו שאני אגיב...
 
תנועת אריאל בדרכה שלה בשנותיה הראשונות וגם כעת השפיעה רבות על הציבור הד"ל. נכונים דברי עוזיה שהקמת התנועה הינה חלק מתהליך שלם, תהליך שאותו החל הרב צבי יהודה זצ"ל שהיה הדוחף העיקרי להקמת התנועה. אולם התנועה הינה למיטב ידיעתי, המוסד הראשון שהוקם בתור אלטערנטיבה דתית לכל מה שהלך בציבור הד"ל באותם שנים, לפני נועם ולפני מורשה, ובטח לפני ת"ת זילבערמן של הציבור הד"ל. תנועת אריאל היתה הראשונה ששמה על השולחן את מה שבאמת חשוב - את התורה. התנועה היא המוסד הראשון בנוער הד"ל שראה בתורה (ורק בתורה) את הערך העליון של עמ"י. ורק לאחר מכן (כעשר שנים! לאחר מכן) החלה התעוררות דומה (אך שונה במהותה) אצל התנועה השניה (בנ"ע בלע"ז).
האידיאל 'תורת חיים בעוז!' יצר מהפכה של ממש בציבור הד"ל. עד אז לשלוח בנות דתיות לגרעיני נח"ל בצבא, היה דבר מקובל, ובמקומות מסוימים אף דבר שראוי להתגאות בו. כיום לא רק שדבר מעין זה לא קיים, ב"ה, אלא שהדבר הברור ברוב הישיבות התיכוניות הוא עצם הליכתם של הבחורים לישיבות הסדר וגבוהות, דבר שכמעט ולא היה קיים לפני הקמת התנועה.
כמובן שהינני מסכים שהתנועה זה חלק מתהליך התחזקות כללי שעבר הציבור הד"ל (אם כי ההתחזקות הזאת עדיין לא הגיעה לרמה שאפשר לומר שהיה פה שינוי של ממש בציבור, וזאת מכמה טעמים) אולם לתנועה בעצם היותה היה חלק גדול מאוד (מאוד מאוד!) בעיצוב המחודש של הציבור הד"ל.
 
ולא כמו שאמר ידידנו עוזיה נר"ו שהתנועה פונה לשכבה אחרת בציבור, זה אינו, כיוון שהאידיאלים הפשוטים של התנועה (תורת חיים בעוז!) זהו דבר שמתאים לכל עמ"י, כן גם לתנועה השנייה. רק צריך לדעת כיצד להעביר את האידיאלים הגדולים של התנועה לציבורים אחרים, אך אסור לנו לכופף את האידיאלים שלנו ואת התורה שלנו בפני כל מיני מצבים או אנשים, אחרי הכל, אנחנו לא בני עקיבא...
 
וכמו שאמר לי מרכזניק אחד מבוגרי התנועה 'אני חרד"לניק, ואני גאה להיות חרד"לניק! 
חח.. וואוו.. דניאל tomerittal
 איזה כיף.. סופסוף אני מסכים איתך!
|מצטרף חלקי|פגזניקית גאה!
אני עוד תוהה, התנועה בתכלס, באמת פונה לסוג אחר של אוכלוסיה.
לא מסכים.tomerittal
בהוא אמינא אולי כן.
ב"ה, אפשר לראות הצנועה היום את כל סוגי החבר'ה המגוונים בתנועה; אלה שיותר דוסים, ואלה שפחות.
זה כן מהפך!
נכון, ואני רואה אתזה על בשרי,פגזניקית גאה!
אבל בכ"ז, יש סניפים [אני לא מכלילה, יש סניפים שלא.] שמעיפים בנות שבאות עם מכנסיים או עם בגד אחר לא צנוע.
פעם גערו עליי במחנה שהסתובבתי עם חולצה קצרה. בחייאת זמזם, תהליכים! הייתי קטנה וזה באמת פגע בי, כאילו מי היא אותה רכ"שית שתעיר לי על צניעות?
אני מבינה שאם בת הייתה מסתובבת עם בגד ים במחנה היו מעירים לה, אבל חולצה קצרה, נו באמת. תלמדו לקבל לא כל מי שכמוכם.
פה אני נאלץ לא להסכיםהאריאלניקהנאמן
נכון שתנועת אריאל פונה לכל הציבורים, אך עם זאת, כפי שכתבתי בס"ד, איננו מוכנים לוותר אף על קוצו של יו"ד, ואם ישנן בנות שמגיעות עם מכנסיים, אז קודם כל צריך להסביר להן שבסניף עליהן 'ליישר קו' אע"פ שבבית יכול להיות שהן מתנהגות אחרת, (אח"כ זה מחלחל גם לבית). ואם יש חוסר צניעות (וחולצה קצרה - זהו חוסר צניעות ע"פ ההלכה של עם ישראל) יש להעיר.
ניסינו.האריאלניקהנאמן
זה בלתי אפשרי... ואני לא בטוח שהקמת גרעינים ופרויקטים זו הדרך להשפיע על עמ"י.
אפשר לשאול שאלה? ומסכימה לחפירות..אהה..
ואפילו אם זה יהיה ארוך אני אקרא..!!
 
חשוב לי לדעת- מה ההבדל בין תנועת אריאל לבני עקיבא?
 
שונאת שאומרים לי שאריאל זה בנ"ע נפרד!!
הנושא הזה נחפר יותר מדאי פעמים. ולענ"דהאריאלניקהנאמן
זהו נושא אחר ללא קשר לשירשור הנוכחי. את יכולה לפתוח שירשור אחר רק אני לא בטוח שמישהו יענה.
פני ל'פלספנית' באישי. תודה |מסנג'ר|פגזניקית גאה!
אשכרה מסנג'ר.פלספנית
בעזהי"ת
 
את לוידעת שתכף כבר ייגמר לי הכח לענות על זה?!?!
 
סתם, מוזמנת..
בשביל מה יש היסטוריה ו-ctrl+C?יורבית
האריאלניקהנאמן- מותר לשאול איך לדעתך כן אפשר להשפיע על עמ"י? מעניין אותי.
הוא פה רק במוצשים בערך, חכי.. פגזניקית גאה!
סבבה. אני אחכה יפה כמו שאני יודעת. (:יורבית
[ואגב, אם יש לכם גם תשובות, מוזמנים..]
איאייי... התמוגגתי.. התמוגגתי פה.אוריה שמחה
איזה שרשור יפה. ראוי לשבח. מזמן לא היה פה אחד כזה! שכוייח לכל העונים ברצינות.
דניאל אמר את כל מה שחשבתי.
לדעתי התנועה בשורה התחתונה כן פונה לציבור כלשהוא, לא מחייב, אבל זה מה שיוצא בהרבה מאוד סניפים.
[בפאתח רואים את זה מאוד לדוג והכוונה היא גם לבי"ס שההורים שולחים את ילדיהם. לעומת נתניה שזה ממש לא "מגזר מסויים", וזה רק דוג', אל תתפסו אותי על המילה. וכמובן שאין פה שום עניין של השמצה ח"ו זה רק לשם הדוג']
אבל צריך לזכור שבכ"ז בנ"ע היא התנועה של העם "תנועה של עם", כידוע, ואנחנו לא.. וזה כמובן לא סותר את המהפכה המטורפת שהתנועה הקטנה והמתוקה שלנו עשתה..

טוב, בעז"ה אסביר -האריאלניקהנאמן
יש הרבה דרכים להשפיע על עמ"י. אולם הדרכים היחידות שבאמת תהיה להם השפעה אמיתית לאורך שנים על עמ"י אלו דרכים שהן ע"פ ההלכה. דרך שאינה ע"פ ההלכה, דהיינו שטומנת בחובה חפיפניקיות, או ביטול מצוות - ובכ"ז האנשים הדוגלים באותה דרך רוצים להשפיע על עמ"י, אז כדאי שיצאו מהלום ומהר...
 
ישנן שתי אפשרויות עיקריות בגישה להשפעה על עמ"י - יש את הגישה החרד"לית - 'להשפיע מבחוץ' (שכיוון שגדולי ישראל בחרו בגישה הזאת אזי היא ודאי יותר נגונה מהגישה הבני עקיביסטית - 'להשפיע מבפנים...')
 
אנו דוגלים בכך, בעז"ה, שאם יש מציאות מקולקלת ומעוותת, אין אנו נכנסים לתוך אותה מציאות כדי לנסות להשפיע מבפנים, כיוון שהמציאות הוכיחה ששיטה כזאת לא משפיעה ולא מזיזה בכלום... אלא אם יש מציאות מקולקלת אני נקים מוסדות חלופיים כדי ליצור אלטרנטיבה יהודית למציאות המקולקל.
 
דוגמא מצוינת לכך היא פרישתנו מהתנועה השנייה (לפני יותר משלושים שנה) - המציאות שם היתה מקולקלת ואינה תואמת את ההלכה אז אנחנו פרשנו (כן, פרשנו ואני לא מתבייש לומר את זה) משם והקמנו תנועה לעצמנו ההולכת לפי ההלכה באמת. והמציאות מוכיחה שבשלושים שנה האחרונות התנועה השנייה (בנ"ע בלע"ז) התהפכה כמעט לגמרי, מתנועה המזלזלת בהלכה לתנועה שמחשיבה את התורה במידה מסוימת. לעומת החמישים שנה שהתנועה הזאת היתה קיימת, לפני קום תנועתינו, שלא השתנתה כמעט בכלל. 
אוי דקינמון
קפץ.. כמה דבריםקינמון
דניאל, אתה בעצם (ותקן אותי אם לא הבנתי אותך נכון) טוען שאנחנו לא צריכים את בנ"ע. שרק "השפעה מבחוץ" עובדת.
אז בוא ואני אקח אותך לסיבוב בכמה גרעינים תורנים בארצנו הק', בכמה וכמה סניפי פיתוח של בנ"ע, בצבא ההגנה לישראל ובכמה תיכונים דתיים וחילוניים עם מורים יר"ש.
ישנם שני סוגים של השפעה. סוג אחד זה כמות. לפנות להמון אנשים ולקדם אותם בקצת. סוג שני זה איכות- לפנות לקבוצה קטנה ו"להקפיץ" אותה.
הדברים באים בד"כ אחד על חשבון השני.
יש צורך בכל התקדמות שהיא! אסור לנו לזלזל באף אחד!
כמו שיש 70 פנים לתורה יש גם 70 דרכים ללמד אותה. "חנוך נער על פי דרכו" זה שאריאל עושים עבודה מדהימה עם סוג מסוים של אוכלוסיה לא שולל תנועות אחרות! יש מקום לכולנו.
בצלב"א!
אני לא מסכיםהאריאלניקהנאמן
קודם כל אמרתי שני דברים, בעז"ה. תחילה אמרתי שהדרך היחידה להשפיע היא דרך ההולכת לפי ההלכה (בלי קשר להשפעה מבפנים או מבחוץ...) והדבר השני, שהשפעה מבפנים היא מה שמשנה ועוזרת באמת.
 
ובכן כל צורת השפעה הגוררת בתוכה 'חיפוף' בהלכה או במצוות (בלי קשר אם זה בנ"ע או חב"ד לדוגמא) דרך כזאת אינה לפי רצון ה'.
 
והבוחר יבחר
מסכימה.אוריה שמחה
העניין הוא ללכת עם הדרך בשלמות- או במפנים או מבחוץ.
להשפיע מבחוץ יולתר קל בדרך שלמה, כי אתה תלוי רק בעצמך, משפיע "מבחוץ" [כמו תנועתנו]
ולהשפיע מבפנים לא פחות חשוב, לדעתי יותר, אבל בזמן משלו- כדוג' גרעינים תורניים. אתה ממשיך ללכת עם הדרך בשלמות לגמרי, ובכ"ז אתה "בפנים" בעומק ת"א קרית אונו או חיפה.

לעניין השפעת בנ"ע "מבפנים" אני מתנגדת- כי זה סותר את עניין התורה כפי שאמרו לפני. יתכן שזה משפיע, אבל לענ"ד הרבה יותר משפיע מה שבא בשלמות.

ועכשיו תורי..יורבית
סליחה מראש שאני מתנפלת - ישלי אישור
 
א'- לגבי זה שאריאל פונה לאוכלוסיה מסויימת אני מסכימה. זתומרת, זה די עובדות, אין הרבה מה להתווכח..
 
עכשיו. אתה אומר שיש 2 דברים ש'פוסלים' את הדרך, אם הבנתי נכון. אחד זה- דרך שהיא לא ע"פ התורה וסותרת אותה בצורה כלשהי, ודרך שהיא השפעה מבפנים.
עם זה שצריך ללכת ע"פ התורה וההלכה, אני מסכימה לחלוטין. ["צריך".. ]
 
"כיוון שגדולי ישראל בחרו בגישה הזאת אזי היא ודאי יותר נכונה מהגישה הבני עקיביסטית - 'להשפיע מבפנים...'"- דבראשון - העולם לא מתחלק ל'אנשים צדיקים' ול'בני עקיבא'. יש גם גדולי ישראל שתומכים בבנ"ע, ובכלל שמחזיקים בשיטה הזאת של השפעה מבפנים. מנהסתם היו לאורך כל הדורות. ולא כ"כ אהבתי את הזלזול כלפי תנועתי היקרה [גם בלי להתחשב בעובדה שהיא תנועתי]. נכון שיש תהליך אבל לא צריך להגזים, ולהגיד שהיא הפכה "מתנועה המזלזלת בהלכה לתנועה שמחשיבה את התורה במידה מסוימת" זה להגזים מאד. אתם יודעים, סניפים נפרדים זה לא הדבר היחיד בהלכה. [איילת השחר- בנ"ע זה 'סותר את עניין התורה'?!]
אני חושבת שצריך- כמו ש'קינמון' אמרה- את 2 הדברים. מי שההשפעה מבחוץ עובדת עליו, מצויין. זה דורש הרבה פחות סיכונים. אבל מה לעשות, לא כל אחד יבוא לאריאל. יש גם כאלה שצריכים בנ"ע. [ובערים נגיד אנ'לא מבינה- אבל ב(חלק מה)יישובים, אם רוצים לפחות סניף אז הכי סביר שזה יהיה בנ"ע, כי זה מתאים לכולם.] מה גם שיש הרבה מקומות ש-זה מה שיש, ועדיף לשפר את מה שכבר יש במקום להקים אלטרנטיבה שהיא לא כ"כ שונה. הדרך של אריאל אולי מאד טובה, אבל מה לעשות- היא לא מתאימה לכולם.. בע"ה יבוא יום וכל עמ"י יחיה חיי תורה, אבל יש תהליך שצריך לעבור קודם.
אני חושבת שגם השפעה מבפנים, למרות שלפעמים היא דורשת אולי קצת 'ירידה'- כשכל הזמן [כל הזמן!] זוכרים שזה לשם עלייה- היא טובה ונצרכת, ובלעדי'ה- לא יודעת איפה אנחנו.
שנזכה.
 
[בטוח כתבתי מלא שטויות, אבל שיהיה.]
[לא נראלי שאי-מישו אמר שלא צריך את שתי התנועות.פלספנית
בעזהי"ת
 
ואם הייתי רוצה להיות בוטה, הייתי מנסחת את הכותרת קצת אחרת. אבל נמנע מריבות וכאלה..]
אהה, ועוד משו שאנ'לא מסכימה איתו-פלספנית
בעזהי"ת
 
'אל תאמין בעצמך עד יום מותך', מכירה?
אנ'לא חושבת שאדם כלשהו יכול להרשות לעצמו להתפשר ו'לרדת', כמו שאת הגדרת את זה- אפילו רק בטיפ-טיפה- כי אין, אפחד לא יכול להיות בטוח שהוא יצליח לעלות אח"כ. שהוא ירצה בכלל לעלות אח"כ.
 
[בש"א-תזכירי לי לספר לך סיפור אחד שמוכיח שבהחלט [כמעט] כל אחד יכול לבוא לאריאל, אם לא יכניסו לו לראש שהוא לא.טוב? בטח שטוב!]
לא ממש הבנתי אותך, אבל--יורבית
"אנו דוגלים בכך, בעז"ה, שאם יש מציאות מקולקלת ומעוותת, אין אנו נכנסים לתוך אותה מציאות כדי לנסות להשפיע מבפנים."
"כל צורת השפעה הגוררת בתוכה 'חיפוף' בהלכה או במצוות- דרך כזאת אינה לפי רצון ה'."
[מתוך הנחה שהדרך של בנ"ע היא כזאת.]
^ אני הבנתי מזה שלא טוב שיש את בנ"ע, לפחות בצורתה הנוכחית.
 
'לרדת'- הכוונה היא לא לרדת בעצמך, ברמה שלך- אלא 'לרדת לעם'. זה לא אומר שאתה מתפשר. [טוב, זאת לא הייתה מילה ממש טובה למה שרציתי להגיד..]
וזה שאני במקום מסויים, לא אומר שאני משלימה עם זה. אני שם- אבל מתוך שאיפה ליותר. אני שם בינתיים- לא אומר שזה איפה שאני רוצה להיות, ולא אומר שאני אשאר שם..
נכון, כמו שאמרתי זה סיכון, אבל חייבים את זה כדי להתקדם.
 
 
[ומסיבות שונות עדיין אין לי מושג על איזה סיפור דיברת, אבל מי שאין לו סניף אריאל בטוח לא יכול להיות באריאל. מנסיון. ]
בקשר ל"לרדת לעם"---אוריה שמחה
מצטרפת לגמרי למוריה שאמרה- "אל תאמין בעצמך עד יום מותך", כי זה פשוט נכון.
התק' הזאת, עד אחרי 18-20 ככה  מועדת מצד אחד לפורענות גדולה, ומצד שני לצמיחה הכי בריאה, תקינה וטהורה. [זה בכל גיל, כן? יש עבודה תמיד, פשוט עכשיו זה החלק היותר קיצוני והמרכזי]

אז אין עניין "לרדת לעם" בגיל הנוער, גם אם אתה בטוח שאתה ה-כ-י חזק, ולא יקרה כלום. פשוט לא להכנס לידי סכנה, וזאת סכנה גדולה. מה כן אפשר לעשות? להבנות בצורה הכי חזקה-הווי אומר, להתרחק מלכתחילה ממקומות שאפשר ליפול בהם, ואז כמגיעים לגיל שהנפש בנויה וחזקה, ומה שצריך זה רק להמשיך לעבות, ולהרחיב, רק אז אפשר לצאת אל העם, כמובן עם הרבה עבודה רוחנית, כבר אמרתי שזה בכל גיל [ובד"כ המצב הזה מגיע אחרי שזוג מתחתן=עובר לגרעין תורני. לדעתי גרעינים תורניים זה הדבר הכיייי אפקטיבי בענייני הפצות ו"לרדת אל העם"]

ע"כ
ומה עם-יורבית
אנשים מסביב שהם בדיוק בגיל הזה שתיארת, ואם אתה לא תעזור אז הם עלולים מאד ליפול ל'פורענות כ"כ גדולה'? [בתיאוריה..]
או במילים אחרות- כשיש לך אפשרות להשפיע מבפנים או לא לעשות כלום- מה עדיף?!
 
לא, לא בכל מקום מתאים שיהיה סניף אריאל. ומוריה- כמו שאמרתי הסיפור שלך רק ביסס זה.
אפשר לבוא, להכנס, וזה ממש לא אומר להתפשר על הדרך שלך או על הערכים שלך. להפך- ככה אתה מעביר אותם לעוד אנשים. משפר את מה שקיים כבר!
 
[ואגב, זה לא לרדת לעם- זה לעלות לעם. ואני מתכוונת לכל מילה.]
---פלספנית
בעזהי"ת
 
אז אתה נכנס ומשפר את מה שקיים כבר, אבל-- בנ"ע זאת תנועה מבוססת מאוד. נכון, אולי- שוב, אולי- מדריך או מדריכה בני 16-17, שהם כבר חזקים מאוד-מאוד-מאוד ובאורך ניסי כלשהו יצליחו לשנות משו- זה אחלה וזה מצויין.
אבל, נניח ועכשיו כל שכבת כיתות ט' דאריאל נכנסת להדריך בבנ"ע.
מבחינה כמותית, זה לא יכסה הרבה. אולי חמישיץ מסניפי בנ"ע, וגם זה בקושי.
ההשפעה הזאת כמובן חשובה מאוד, אבל-- שנה-שנתיים אח"כ, כבר לא יהיו 'אריאלניקים', ונכון- העם כנראה יעלה מאוד, אבל אנ'לא חושבת שנצליח תוך שנה להעלות פה את כולם למצב של 'עמישראל שלם שלא מתפשר על תורה.'
 
ולכן, לענ"ד-- מי שצריכים אותו בסניף אריאל שלו- הכי חשוב. יחנך 20 וכמה חניכים אריאלניקים חמודים, וכשיגיע זמנם- 6-7 מתוכם ייכנסו בסניף, והשאר- שהם טובים ואיכותיים לא פחות- יעברו לסניפים אחרים שצריך אותם בהם.
[כי כן, כי אם לא הייתי נכנסת להדריך באריאל, אז יכול להיות שהייתי מחפשת סניף חוץ של אריאל שצריך. ואם לא, ב'מת שנראלי שהייתי נכנסת לסניף בנ"ע שצריך, בעז"ה בלי להתפשר בנעל ובלי להפסיק לחנך לתורת חיים בעוז. [[בעצם, לא. בכיתה ט'-י' לא הייתי מספיק חזקה. גם עכשיו לא, אבל יותר- אולי עכשיו אם הייתי בכיתה י' הייתי נכנסת. קחו את זה על העיקרון.]]]
[אני עדיין לא מצליחה להבין על מה אנחנו מתווכחים.]יורבית
זה הכל תלוי במי אתה, ואיפה אתה נמצא.
יורבית- בגלל זה כתבתי במרכאות "לרדת".אוריה שמחהאחרונה
חושבת בדיוק כמוך שזה לעלות.

ומצטרפת למוריה בשאר.
האבולוציה המגזרית:מקפיצים נטושים

פעם ערוץ 7 היה נחשב הערוץ המגזרי הדוסי,
ואריאל נחשבה התנועה הדוסית של המגזר,
ולכן היה פה פורום תסיס ופועל,

אלא שהיום ערוץ 7 כבר נחשב פרוגרסיבי מדי,

וכל תנועת אריאל מתעדכנת באמצעים אחרים....

 

*הסיפור דמיוני ועל אחריותי בלבד*

למה ערוץ 7קעלעברימבאר
נחשב פרוגרסיבי מדי?
חחחחח לא באמת התכוונתי לזהמקפיצים נטושים

אבל אני יכול להמציא סיבות למה אם תרצה.

אני סתם נכנס לפורומים נטושים וכותב בהם משהו.

אגב מסתבר שהפורום הזה אפילו מופיע בתפריט הפורומים אז כנראה הוא דווקא פעיל כביכול...

המון להט"בים מסתובבים פה באין מפריעפשוט אני..
איך הגעת לפורום הנטוש הזה?קעלעברימבאר
קפץ לי ב''עדכני''פשוט אני..
אה בעצם הוא מופיע בראשי, כמו שאני הגעתיקעלעברימבאר
אפילו המנהלת של הפורום גאהפשוט אני..אחרונה
אתם יודעים איך הופכים סניף של עזרא לאריאל?דורין השמיני
אני רואה שהפורום צולע אבל אני ישמח שתענו מהרדורין השמיני
נראליהעי

מתקשרים לתנועה יש בטוח מספר בגוגל

לגרש את הבנות ניסית?פתית שלגאחרונה

😜

סניף בלי מבנהתורת חיים בעiז

מה עושים בחודש אגון לגבי צביעת קירות?

צובעים על דפים גדוליםתות"ח!אחרונה

מחפשים מבנה שלא אכפת לו שיצבעו עליו (אנחנו צבענו על איזה מחסן של בית כנסת ששימש לנו גם כחדר ציוד של הסניף....), הכי טוב לדוגמא מבנה שטרם צבעו אותו והוא עוד בבנייה ואז יש סיכוי גבוה שייתנו לצבוע. אפשר לנסות לדבר עם העירייה/מועצה ולצבוע ארונות חשמל או קירות בעיר (יש קירות בעיר שלנו שאיזה ארגון של נוער צבע אותם).

בהצלחה רבה

הרוב הולכים לאריאל בגלל אידיאל ההפרדהadvfb

או בגלל שזה הסניף שכל החבר'ה הולכים?

צופר לשבת קליל ואפילו מצחיק לשבת צוות דחוףףףףףףדמיינו שם
אני חייבת כמה שיותר מהר משו לא כבד
שלום חברים אני בחור חרדי שמאוד מחובר לחבר'ה הדת"ל2020דתל

מחפש מקום כמו ישיבה וכדו' שיש שם אהבת חברים באופן מיוחד ומכילים כל אחד כמו שהוא,

 

ולאו דוקא ישיבה אלא כל מי שיודע על מקום כזה אשמח2020דתל

מאוד

לא לגמרי ברור מה אתה מחפשאני77אחרונה

ישיבה קטנה? ישיבה גבוהה? מה זה "מקום כמו ישיבה"? 

בהנחה שהתכוונת למסגרת לימודית כלשהי, אז מה חשוב לך שיהיה שם?

מבחינת סגנון  דתי/חרדי, מה חשוב לך?

איפה אתה מרגיש שאתה עומד מבחינת הרצינות שלך? כלומר - בהנחה שאתה מתכוון למסגרת לימודית, יש מסגרות שמיועדות לאנשים שלא כל כך יש להם כח ללמוד, ורוצים יותר מקום עם אווירה טובה אבל מחובר לקדושה, ויש מסגרות שמיועדות לאנשים שרוצים ללמוד בכל הכח...

הכנסה נוספת 4נטע ברזני

דרושים לעבודה בהזנת נתונים והזנת תוכן (קלדנות) מהבית❗

(ללא השקעה) וללא ניסיון!

ניתן להגיע לסכומים של 3000-11,800₪ בחודש!! בזמנכם הפנוי במהלך היום! לקבלת פרטים וליצירת קשר איתי

👇👇👇 ניתן לשלוח לנו הודעה בוואטספ 050-6158874 נטע👇

זמינות מיידית!

יש פה איראלנקים?בת סוד

בואו נעשה מאגר פעולות

אולי יעניין אותך