מחשבות של לילה (לא קשור להריון ולידה..)אמא לאוצר❤
שרק עכשיו הבאתי על הכתב....

מצד אחד, יש לאחרונה הרבה דברים, גדולים וקטנים, שאני ממש מרגישה שמשמיים מנסים לעורר אותי לחשבון נפש, לשינוי כלשהו...
מרגיש לי שזה לא יכול להיות מקרי. ככ הרבה דברים שמנסים 'לנער אותי'.

מצד שני, באמת אין לי את הכוחות לזה כרגע....אני עסוקה מידי בלהשקיע את הכוחות הפיזיים והנפשיים בכאן ועכשיו. בלנסות לחיות בטוב ובשמחה. בלשרוד.....


ואני באמת לא יודעת מה ה' מצפה ממני, הוא הרי רואה נבכי לב...הוא רואה כמה באמת, בפשטות,אני לא במקום כזה כרגע שמסוגל להתקדם ולעבוד או לעשות איזה שינוי משמעותי. כמה היומיום באמת דורש ממני הרבה.

אני מתוסכלת......מרגישה במין גלגל כזה
ה שולח ניסיונות לעורר אותי, אין לי את הכוחות לשינוי הזה, הוא שולח עוד נסיונות, זה גורם ליומיום להיות עוד יותר קשה, עוד יותר אין סיכוי לשינוי, וכן הלאה

הלוואי שיהיה לכן איך להחכים אותי
ואם לא, סתם פרקתי...
תודה על המקום❤️
וסליחה שכתוב מבולגן..
לא יודעת אם זה יעודד אותךהמקורית
אבל אני יכולה להגיד לך שככה בדיוק הייתי אחרי הלידה השנייה.
וככל שניסיתי להתחמק מהשינוי, המציאות היכתה בי יותר ונהיה לי יותר קשה. עד שכבר לא הייתה לי ברירה וזה היה כבר ממש בגדר פיקוח נפש
אומרים שאם לא נוגעים בקרקעית, לא מצליחים לדחוף קדימה. אני אומרת שחבל לצלול ככ עמוק.
השם רוצה אותך שמחה. אישה שמחה, רעיה שמחה, אמא שמחה. יהודיה שמחה.
מה להיות שמחה דורש ממך? זה מה שאת צריכה לעשות. ולפעמים זה טיפה להעמיס, אבל כמו בסיבולת לב ריאה, כל ניסיון מגדיל את הקיבולת הרוחנית שלך.

שינוי דורש הרבה כוחות נפש. והוא קשה. אבל עדיף קושי שמצמיח אותנו ומביא אותנו למקום טוב יותר מאשר קושי של עמידה במקום והישרדות.

חיבוק ענק אהובה ❤️ מקווה שיהיה לך רק טוב!
אני כבר הרבה זמן כותבת ומוחקתאמא לאוצר❤
יש לי הרבה מה לענות לך ולא מצליחה לנסח
אני פה גם באישי אם תרצי אהובה ❤️המקורית
תודה❤️❤️אמא לאוצר❤
מנסה לענות, מקווה שיהיה מובןאמא לאוצר❤
אז זהו, מרגישה שמצופה ממני דווקא שינוי אחר. נניח החמרות כלשהן שהחלטתי לשחרר בדיוק בשביל המטרה שכתבת.
אני מרגישה שאני דווקא עושה המון בשביל המטרה שכתבת. ואנחנו גם ממש על זה...... על זה הרבה מהכוחות הולכים ודוקא אני קצת מרגישה כאילו ה אומר לי, לא, תשני כיוון... וזה קשה לי. כי עד עכשיו היה לי ברור שזה רצון השם. וזה מה שהשם רוצה ממני עכשיו, גם אם זה קצת בא על חשבון דברים אחרים. והכי חשוב כרגע גם לו עצמו זה זה.
אבל כל מיני דברים גורמים לי לחשוב ולהרגיש שוואלה, אולי לא...
לגבי הסייפא, מסכימה מאד לגבי שינוי הוא קושי שמביא אותנו למקום טוב יותר. אבל שוב- מרגישה שמצופה ממני שינוי אחר.. להקפיד יותר באיזה מצווה, לפשפש במעשיי..וזה שינוי שגם אם היה לי הכוח אני בכלל לא מרגישה שיעשה לי טוב עכשיו!
מבינה?
אני מנסההמקורית
להבין ולא ככ מצליחה
אז אשאל אותך כדי לראות אם הבנתי

יש דברים בעבודת השם, הנהגות מסוימות שויתרת עליהן בינתיים כדי שיהיה לך יותר קל ואת לא מרגישה שזה מה שיעזור לך?
לזה התכוונת? את חושבת שדווקא החמרה במצווה מסוימת או דקדוק במשהו מסוים הוא מה שמצופה מצך?

אם הבנתי אותך, אז אולי כדאי לשאול את עצמך
מה את הכי צריכה עכשיו
מה הדבר שאת מרגישה שהכי ייתן לך כח עכשיו
ועופי בדמיון. אל תגבילי את עצמך. ואל תבקרי את עצמך על התשובה. כי גם אם זה לא ישים, זה יעזור לך להבין את שורש הצורך שלך ולנבות למצוא פתרון במשהו אחר
לא ממש......אמא לאוצר❤
ולא ככ הבנתי את החלק השני של התשובה😶
ערכתי כי קראתי אותך בשניתהמקורית
עבר עריכה על ידי המקורית בתאריך י"ח בשבט תשפ"ג 19:09
עבר עריכה על ידי המקורית בתאריך י"ח בשבט תשפ"ג 19:00
ממה שאני מבינה את מרגישה כמו מין סימנים משמיים להתעורר לתשובה/ שינוי בדברים מסוימים?
ואת מרגישה שקשה לך עם זה ואת לא מצליחה לשנות בגלל העומס של היומיום?
ראיתי רק אחרי העריכה🙂אמא לאוצר❤
משו כזה
כן .
כאילו הכיוון שאני הולכת בו עכשיו הוא לא נכון
מה גורם לך לחשוב כך? רצף ה'מקרים'?המקורית
אני חושבתהמקורית
שזה מתעתע
לפעמים היצר הרע הוא זה שדווקא דוחק בנו לשינויים כאלה, שהם מעל הכח, וזה לא בא דווקא מהמקום הטוב. זאת אומרת, שלפעמים אנחנו נותנים למקרים מסוימים פרשנות לא נכונה. מתוך פחד, שאם לא נעשה x, יקרה y. או אפילו הדחקה מהתמודדות אחרת יותר גדולה ומקיפה שגדולה עלינו. לפעמים זה אפילו לא הדחקה כמו חוסר שימת לב
וכן, יש יצר הרע כזה. שמסית אותנו מהמטרה והדרך האמיתית. לא בעצם קיום מצווה חלילה, אלא בלסגור את כיווני המחשבה

איך יודעים מאיפה זה מגיע? הלוואי וידענו, אין היום נבואה יקירתי.
מה יש בידינו לעשות? בוחנים אם זה ישים כרגע. אם זה בכח. על חשבון מה זה בא. האם אפשר לקחת על עצמנו רק קצת. רק חלק. והאם במה שלקחנו על עצמנו, אם לקחנו (בלי נדר), אנחנו מרגישים יותר טוב
האם יש משו אחר שאני יכולה ללמוד מהמקרים האלה ולקחת למעשה לחיי?

והדבר שהכי עוזר - תפילה להשם מעומק הלב. לבקש שיכווין אותך למה שנכון לך. שיעזור לך לדייק בינך ובין עצמך את החשבון וההשתדלות שאת צריכה לעשות
בדיוק סיימתי לכתוב תגובה וראיתי את התגובה הזאתמקסיקנית

והיא מסבירה מעולה את מה שאני רציתי להגיד

המקורית, את מהממת!!!

תודה לך! את בעצמך המקורית
תודה אהובה!! נראה לי הבנת ❤️אמא לאוצר❤
לפחות הרוב.

כן, באמת היו לי מחשבות מה פה היצר הרע ומה היצר הטוב
עולם מבלבל ככ......
אנסה לראות עם מה שכתבת
תודה לך!!❤️
שמחה שהועלתי במשו, רק טוב אהובה ❤️המקורית
וואו אהובה!! איך לפעמים אני מרגישה בדיוק אותו דבר!מקסיקנית

מה שעוזר לי זה לדעת שבורא עולם רוצה בשבילי את ההכי טוב, הוא טוב מוחלט ורוצה להיטיב, ואחרי שמפנימים את זה (אגב אפשר לעשות את זה תוך כדי שטיפת כלים או בישול....) לדבר איתו, במילים הכי פשוטות, לבכות לו, לפרוק לוף מה את מרגישה, מה קשה לך!

ואז הרווחת כמה דברים:

פריקה

חיזוק באמונה, תפילה והתקרבות אליו

וככה בצעדים הכי פשוטים את כן מתקרבת אליו, ולפעמים עם תפילה אחת קטנה מעומק ליבך השבור והמבולבל את זוכה להענות לקריאה שך הקב''ה!!

 

ועוד משהו שעולה לי:

עבודת ה' של האשה זה מתוך הבית, תוך כדי עבודות הבית והטיפול בילדים! זה מה שבורא עולם רוצה ממך!! את לא חייבת זמן..... דתפי אותו בכל מה שקורה לך כל רגע, אולי תוך כדי בישולי שבת לשים שיעור....

זה מה שהוא רוצה ממך!! 

 

חיבוק ענק ענק!! מזדהה מאד

אני רק רוצה להגידהמקורית
שלא יודעת אם לכך התכוונת, אבל לא לכל הנשים טוב לעבוד את השם מהבית. לפעמים זה דווקא היפך רצון השם, כי יש שחיקה גדולה וחוסר פניות לעצמנו והצפה, שמביאה לתחושות קשות. ואז כבר כדאי לצאת ולעבוד אותו גם מבחוץ כדי שהעבודה בבית תבוא ממקום יותר שמח
לפעמים כל מה שאישה צריכה כדי להיות שמחה זה לחזור לעצמה. להתחבר לעצמה מחדש. להרגיש עצמאית. שהיא אדון או גברת אם תרצי לזמן שלה ושלא שואבים אותה מכל כיוון כי להיות בבית זו העבודה הכי קשה שיכולה להיות. והיא גם טומנת בחובה לעתים ממש בדידות.
ברור לגמרי!! מהדברים הכי חשובים זה שיהיהמקסיקנית

לה פניות לעצמה ותתפנק וכו'....

לי את לא צריכה להזכיר חחחחחח! ב''ה למדתי להתפנק

 

ולגבי עבודת ה', זה מעולה שהעלית את הנקודה הזאת, אבל בכל אופן האשה עושה את עבודות הבית בדרך כלל וחשוב שהיא תרגיש גם שם חיבור גם אם אח''כ היא תעבוד את ה' בחוץ

 

תודה שחידדת את הדברים שלי, אוהבת מאד את התגובות שלך יקרה!! נשיקה

בוודאי. מסכימההמקורית
רק זלפעמים מה שמאפשר את החיבור הוא האוורור שביציאה מהבית. לכך התכוונתי.
תודה על התגובה❤️אמא לאוצר❤
אני עושה את זה הרבה, לצערי גם מכעס ותסכול.. לא מרגישה שזה מקרב אותי לקב"ה
ולגבי כל מה שכתבת, את צודקת, זה ברור לי, אבל לא זאת הנקודה.....
איזה תגובה מהממת!!אוהבת את השבת
תודה יקרה!!מקסיקנית


חיבוק ענקמדברה כעדן.
מה עם מאמנת? בקצב שלך, בנחת שלך, שתעזור לך לסדר את המחשבות, לשים אותם בצורה ברורב מול הפנים, תומר תובנות מחכימות ומחזקות...?
גם אם ה' רוצה לנער אותך, אנחנו עדין צריכים לעשות את זה בקצב שלנו
תודה יקרה❤️אמא לאוצר❤
אני חושבת על משו בסגנון.
תודה!!
אני רק רוצה לומרמתואמת
שיש לך מודעות עצמית עצומה, וזה ממש מעורר התפעלות.
רוב האנשים כועסים (על ה' או על אחרים) כשיש להם קשיים וצרות. את לא שם - אלא יודעת לזהות שהקשיים הם לטובתך.
איך בדיוק הם לטובתך? זו כבר שאלה אחרת. אבל עצם המודעות לכך, עצם זה שאת יודעת שהם נועדו לשפר ולהעלות אותך - זה כבר דבר גדול ומדהים.
ואני מזדהה איתך עם חוסר הכוח לטפל בדברים האלו ולנסות להתקדם... זה קצת כמו אחרי לידה - מצד אחד יש לנו את התינוק, שדורש מאתנו טיפול והתקדמות, ומצד שני אנחנו נורא חלשות אחרי הלידה, ואין לנו הרבה כוחות לטפל בו...
אבל אם הקב"ה ברא כך את העולם כנראה שזו הדרך הנכונה להתמודדות. אולי אם היינו סתם חלשות - לא היה לנו כוח לאושש את עצמנו, אבל כשיש לנו תינוק - אין לנו ברירה אלא להתאושש, וכך אנחנו בסופו של דבר מרגישות טוב.
אז אולי זה גם כך בקשיים בחיים שאמורים להוליד מאיתנו מידות חדשות - דווקא מתוך הקושי המעייף אנחנו נדרשים לעבוד קשה, ורק כך נתאושש.
ועוד דבר - לפעמים נראה שכרגע למרות הקשיים המעוררים לא התקדמנו בכלום, אבל בדיעבד אחרי שנים - אנחנו מגלים כמה צמחנו באותה תקופה קשה...

זהו, בינתיים.
מרגישה שיש עוד הרבה מה לומר ולכתוב על זה, אבל לא מצליחה לסדר את זה לכדי מחשבות ברורות... יבואו חכמות הלב שכאן ויבארו יותר את הדברים
ובינתיים - הרבה כוחות להתמודדויות!
תודה שהגבת❤️אמא לאוצר❤
הלוואי שהייתי במקום שאת מתארת.
אני גם מאד כועסת על ה לצערי. ומתוסכלת מכל ההתמודדויות והניסיונות הקטנים והגדולים.
ועם זאת- ברור לי שזה לא סתם, שזה מנסה להגיד לי משו, להביא אותי למקום מסויים.

אהבתי מאד את ההשוואה לאחרי לידה. נקודה מאד יפה ומחזקת. אני אחשוב עליה עוד.

וכן, מקווה שבמבט לאחור אני אראה שיצא מהתקופה הזאת טוב.
אבל כרגע רוצה לראות מה יש לי לעשות בתוך התקופה.

תודה שהשקעת את הזמן וכתבת לי❤️
אם תוכלי כן לכתוב עוד אשמח, דווקא נראה שכן אולי קצת הבנת אותי 😘
מנסה להוסיף עוד משהומתואמת
בעבודת המידות אי אפשר לכבוש את העולם ברגע אחד. צריך לעבוד עליהן צעד-צעד.
אז אולי באמת ה' מסמן לך שצריך לעשות שינוי, אבל השינוי לא צריך להיות משהו גדול בבום.
עדיף לבחור משהו אחד, קטן ויחסית משמעותי, משהו שנמצא בכוחותייך עכשיו, ועליו לנסות לעבוד.
ממנו יהיה הפתח להתקדמות הרוחנית בעוד תחומים. ("פתחו לי פתח כפתחו של מחט, ואני אפתח לכם פתח כפתחו של אולם")
חוץ מזה - מתחברת למה ש @אם מאושרת כתבה. אולי השינוי הזה צריך להיות דווקא בצד הגופני. אולי רק כך יהיה מצע טוב לשינוי הרוחני.

הלוואי שאזכה גם להצליח בזה...
וואי גמאני הייתי במחשבות דומות לא מזמןכחל
שהיו פעמים שאפילו תפילה קצרה כמעט פספסתי
והרגשתי שבכלל באופן כללי משהו בי לא כמו פעם ויש לי מה להשתפר מול אלוקים
ואז נתקלתי בזה והבנתי שאני כרגע במקום אחר וכאן ה' מרוצה ממני
אני יכולה כמובן להוסיף עוד ולהשתפר, אבל בלי דכדוך, כי את התפקיד העיקרי שלי אני עושה
תודה יקרה!אמא לאוצר❤
לא חושבת שהבנת את כוונתי❤️
באמת כתבתי מבולגן ..
בכל אופן תודה
מה שצירפת יפה💕
מרגשדיקלה91
מרגישה שלא הובנתיאמא לאוצר❤
כל אחת לקחה את זה למקום אולי שהיא מכירה
אבל לא מרגישה שמישהי הבינה מה אני התכוונתי להגיד
אולי רק @המקורית קצת
אויששש, באמת רציתי לעזור, אולי תנסי להתנסח בצורהמקסיקנית

אחרת? רק אם תרצי....

בכל אופן קבלי חיבוק גדול!! חיבוק

מתלבטת איך אני יכולה לנסח אחרתאמא לאוצר❤
תודה אהובה😘
תראי... קראתי שוב את כל השרשור ומה שאני יכולהמקסיקנית

להגיד לך זה ש...

אני תמיד מנסה לראות מה הסימנים שה' שולח לי, לראות בכל דבר סימן ש....

ואז התחתנתי ובעלי הוריד אותי למציאות! הוא תמיד אומר: את לא מזכירה של ה'!! את לא יכולה לדעת מה הוא רוצה ולמה הוא שלח את זה ואת זה....

אני לא יודעת אלו סימנים ראית ומה השינוים שנראה לך שאת צריכה לעשות, אולי אני אפילו לא בכיוון...

אבל דבר ראשון צריך לדעת שהרבה פעמים זה לא סימן, זה נסיון או קושי שבורא עולם רוצה שנעבור, ולקבל באהבה... ואז זה מחשל אותנו

ומצד שני אם את מרגישה שזה סימן לפשפש במעשייך, אז אולי שתפי את בעלך ושישמור על הקטנות כמה זמן שתצטרכי. ואת תסגרי בחדר עם דף ועט ותעשי לך סדר במחשבות ומצב שלך?

מקווה שעזר לך קצת...

אם אני לא בכיוון אז תזרקי לפח!

ושוב חיבוק!

 

דווקא עכשיו נראה לי יותר הבנת.אמא לאוצר❤
דווקא אני לא אחת שרואה בכל דבר סימנים
אבל לאחרונה היה באמת הרבה דברים קטנים וגדולים שממש גורמים לי לחשוב שיש איזה סיבה שה' גרם להם לקרות ושאני חייבת ללמוד מהם משהו

לגבי העצה שלך, זה לא רק עניין של זמן, כמו שזה עניין של פניות נפשית וכוחות....

תודה על ההשקעה שלך!!❤️❤️❤️
מבינה מאד, לפעמים כשיש זמן ואת בתוך זה אז מגיעהמקסיקנית

הפניות

 

ומה שעוזר לי תמיד להכל זה לדבר עם בעלי ולשתף אותו בהכל!! הרבה פעמים הם פחותרגשיים ורואים הכל מזווית אחרת הרבה יותר מרגיעה

שיתפתי אותואמא לאוצר❤
והוא דווקא הסכים איתי שיש פה איזה משו לא ברור
שמרגיש שרומזים לנו מהשמיים ולא ברור מה
אולי להתייעץ עם רב, מורה או רבנית? מתאים לך??מקסיקנית


מקסיקניתאודה לה'
הזכרת לי אותי עכשיו
גמאני הייתי אשת הסימנים
הייתי יכולה להמנע מלעשות דברים
וכמעט כמעט שלא התחתנתי עם הבעל המדהים שלי בגלל הסימנים האלה🙄
עד שבעלי שעוד לא היה בעלי הוריד אותי למציאות
וכן למדתי היום אני רחוקה מזה ב"ה
סתם התרגשתי שיש עוד משהי כמוני😅
חחחח.... לא ברמה כזאת אבל כןמקסיקנית


אורות התשובה יד כאם מאושרת
"ברפיון הרצון הגורם כמה מכשולים, אשם הרבה חסרון הכח הגופני אף שגם הוא אחוז בכמה גורמים מוסריים, מכל מקום בתיקום התשובה צריכים לדקדק על כל הגורמים לרפיון הרצון, ולהשתדל בתיקון כללי, בין ביחס המוסר והטוהר הרוחני, בין ביחס הגוף וחיזוק כוחותיו כדי שיהיה האומץ הנפשי מצוי ביתר תיקון ושכלול בסיסי"

יקרה! אם את לא מצליחה לבצע מה שאת רוצה,
סימן שאת צריכה לחזק את הגוף!
תישני טוב,תאכלי טוב ותגדילי את כוחות הגוף ואז יהיה לך כח לבצע שינויים,

אני חושבת שמכיוון שאת יולדת כפול 2 ( את עדיין בתוך הכ"ד חודש מהלידה הראשונה) אין לך כ"כ יכולת להגיע לכוחות הדרושים לשינוי ולכן זה לא הזמן לשינוי. בעז"ה כל דבר בעיתו ובזמנו.

אם זה שינוי שאת מרגישה שמוכרים להעשות עכשיו הייתי מתייעצת עם מישהי שמכירה אותי טוב- אמא/סבתא/ אחות וכו'
שואלת אותה האם זה נראה לה חשוב שאעשה עכשיו כזה שינוי, ותבקשי ממנה להיות כנה איתך.
למה להתייעץ? כי בדרך כלל כשהיצר הרע רואה שהוא לא מצליח להכנס לבית שמלא בקדושה ועבודת ה' ( כמו שנשמע מהבית שלכם) הוא לא מתייאש ומנסה שוב ושוב בתחפושות ודרכים שונות להכנס לתוך הבית.
צריך לדעת להיזהר ממנו ולבדוק טוב שמחשבות כאלה מקורם בקודש ולא ביצר הרע.


חזקי ויאמץ לבבך💗
וואו אם מאושרת איזה כיף שחזרת אלינו!!!אוהבת את השבת
עבר עריכה על ידי אוהבת את השבת בתאריך י"ט בשבט תשפ"ג 00:00
עבר עריכה על ידי אוהבת את השבת בתאריך י"ט בשבט תשפ"ג 00:00
כל מילה זהב

איך את תמיד יודעת גם לקלוע בדיוק לדברים הכי חשובים
וגם עם עידודים וחיזוקים והתרוממות..

לוקחת גם לעצמי!
תודה גדולה גדולה!!!!
את פשוט משו מיוחד. באמת באמת❤️אמא לאוצר❤
ככ מעניין להכיר אותך במציאות💕
היית מאד חסרה בימים האחרונים.
תודה על התגובה הזאת!
ריגשת אותי ממש🥹
וחיזקת אותי
אני באמת צריכה להיות יותר בחמלה כלפי עצמי.
והלוואי שניצר הרע לא היה מצליח להיכנס לפה😔 הוא כאן יותר מידי ..

תודה תודה ושוב תודה עלייך!
את נשמה מיוחדת
ויש לך מלא שכר בעולם הבא
בטוח
❤️
הגזמתןאם מאושרתאחרונה

אם הייתן מכירות אותי במציאות הייתן רואות כמה אני לא מי שאתן חושבות...

במרחב הוירטואלי לא רואים את כל החסרונות🙈

 

תודה @אמא לאוצר❤ על השאלה שלך, גרמת לי לעצור ולחשוב בעצמי על הדברים.

ומה שכתבתי,היה מתוך התבוננות חשובה לחיים שלנו עצמנו בבית שלנו, אז תודה רבה שגרמת לי לקחת תובנות לחיים שלי. אני ממש מעריכה אותך שככה עם כל העומס בחיים שלך בכל הדברים שאת עושה את בכלל מוצאת זמן להתבונן ♥

 

@אוהבת את השבת , @מאוהבת בילדי, @מדברה כעדן. תודה רבה ♥ 

 

נכנסתיבמיוחד לקרוא את התגובה שלךמאוהבת בילדי

והתחזקתי ממש!

יש לך הרבה זכויות בשמיים! אני בטוחה!!

יש לך מילים טובות ומדוייקות, והכל מהמקורות...

 

תודה לך ותודה עלייך!!

ואומדברה כעדן.
איזה מחזק זה!
היי יקרה ומדהימה!אוהבת את השבת
דבר ראשון, אני ממש ממש לא יודעת אם ירדתי לסוף דעתך..

אבל אנסה לכתוב לך משהו קטן-
בעלי תמיד אומר לי כשיש לנו אתגרים - שכל ניסיון שהקב"ה שולח לנו אנחנו לא יכולים לדעת למה (ואני ממש שלא חושבת שזה סימנים למשהו האמת..) אלא המישמה לשנו היא להתחזק באמונה ובשמחה,
ואיך עושים את זה בעיקר להודות על כל ננסיים הגדולים שה' עשה לנו, ולנסות שהניסיון יקרה אותנו לקב"ה - להגיד לעצמנו שגם אם אנחנו לא מבינים למה זה קורה לנו אם ה' עושה את זה אז לטובה ולהתפלל לישועה..


דבר שני ,שגם בעלי אומר לי
וגם נראלי קראתי אצל @תיתי משהו דומה, שהרבה פעמים נראה לנו שי שכל מיני דברים עמוקים משפיעים עלינו וצריך לטפל בהם והרבה פעמים זה פשוט צורך פיזיקה לישון מספיק, לאכול טוב ולקחת את התוספים שאנחנו זקוקות להם..
(מה שקראתי אצל @תיתי נראלי שלפעמים כשיש י להם מריבה זוגית היא פושט הולכת לישון ואני גם ככה- לפעמים נראה לנו שקרה מהשו גדול ביננו ואולי חייבים חייבים לפתור מה בדיוק וכו' ואז מגלים שפשוט עייפות גדולה עמדה מאחורי הכל..) אז ככה גם בחיים ובקשר שלנו על הקב'ה.. לפעמים יש לנו פושט צרכים פיזיים שלא מטופלים והם משחירים את הכל...


אני באותו המצב הייתי בדיוקדיקלה91
עד לפני שבועיים בערך. הייתי צריכה לקבל החלטות מאוד קשות שלוו אחרי שנתיים מאוד קשות. אני חושבת שעכשיו דברים מתחילים להתבהר, וההתקדמות שלי הרוחנית גם. מאחלת לך ולכולנו כוחות נפשיים ופיזיים להתמודד עם המציאות המאתגרת ,כל אחת בתחומה.
לא יודעת אם הבנתי אותךnorya
אבל מתחברת מאוד למה שאני חושבת שהבנתי....
בכל מקרה, כשאני אומרת לבעלי שאולי מסמנים לנו משמיים (או אפילו שאני רוצה סימן משמיים), הוא מספר לי על חתן שכאשר באו לחתום על הכתובה שלו העט במפתיי הפסיק לעבוד... בלחץ הוא שאל את הרב אבינר (אאל"ט) מה זה אומר ומה ה' מסמן לו, והרב ענה- שצריך להביא עט חדש...
אנחנו יכולים למצוא רמזים וסימנים בכל דבר, הרי הכל מאת ה'.
מהספר בגן האמונה למדתי שלפעמים צריך לראות את הדברים ופשוט להבין שהם מאת ה' והם לטובה ולומר עליהם תודה (הרבה לפני שמחפשים רמזים ולמה זה קרה). ואולי בשביל זה הם הגיעו- שאוכל להתחזק באמונה שהכל מה'. בתקופות שאני מצליחה לחשוב ככה (זה קשה לי...) אני ממש מרגישה את הליווי של הקב"ה בחיים.
לא יודעת אם רלוונטי לך, והלוואי שתמצאי תשובות שיתנו לך נחת רוח❤️ ובכל מקרה תודה על השרשור, עזרת לי להזכר בדברים חשובים.
אובדת עצות- חום אחרי ניתוחshiran30005

בת 2.5 רביעי שעבר בבוקר עברה הקטנת שקדים, שקד שלישי וכפתורים. מיום שישי בבוקר היא עם חום. בשישי בערב נבדקה במיון עשינו רק צילום חזה שיצא תקין ושחררו. אמרו שאם עד יום ראשון עדיין יהיה חום לחזור ונעשה בירור יותר. היום היינו שוב במיון כי החום ממשיך התלבטו ובסוף אמרו שאין צורך לבצע בדיקות דם כי זה רק יום 3 לחום , הניתוח נראה בסדר והם לא רואים צורך כרגע. מה גם שהיא שותה "יחסית" בסדר.

החום עדיין ממשיך והיא פתאום מסרבת לקחת אקמול או נורופן גם,נר היא ממש בןכה וגם פולטת את זה החוצה. ככה היא נרדמה


מה עושים במקרה כזה? נתנו לה במיון אופטלגין היום בכוח וכנראה בגלל זה היא לא מוכנה לקחת כלום עכשיו

לא יןדעת מה לעשות איתה, ולמה הרופאים לא עשו בירור כבר?

היא ממש עקשנית לתרופות וזה כל הקושי. היא גם חכמה שלא מוכנה לשתות פטל/מיץ/מים כלום עכשיו.


גם אנטיביוטיקה לא נתנו בטענה שהם לא יודעים מה המקור של החום ולכל דבר יש סוג אחר של אנטיביוטיקה 

אוףףף. מה עם ליצור קשר עם המחלקה של הניתוחאורוש3
לבקש שיעבירו שאלה לרופא?
היינו במיון איפה שעשתה ניתוחshiran30005

הם התייעצו עם אאג

סתם מעצבן ומלחיץ 

ממש, שיעבור מהרראורוש3
נר אקמול או נר נורופן!התייעצות הריון
נר היא מוציאהshiran30005
כנראה לוחצת אחכ חזק וזה יוצא..
איזה מוזרשושנושי

אנחנו עשינו ניתוח שקדים ושקד שלישי - ומראש קיבלנו המלצה לקחת אנטיביוטיקה.

שכנתי לחדר עשתה רק כפתורים ואני זוכרת ממש איך הרופא אמר לה בשחרור - להתחיל להביא אנטיביוטיקה ברגע שמתחיל חום.

איזה קטע שלא קיבלתם המלצה כזאת.

אני ממש מקווה איתך לטוב. 

גם אחותי עשתה שקדים וקיבלה מראשshiran30005

אנטיבייטיקה למקרה שיתחיל חום

אבל פה הם לא מןכנים לתת, רופא ילדים לא לוקח סיכון ושולח למיון, גם מוקד שולח למיון

לדעתי, את חייבת להתעקש על ברור יותר רציני. לא לוותנק-ניק
בעיני זה משהו שצריך לנדנד לרופאים למצוא את מקור הבעיה ולא שהפתרון שלהם זה לתת אופטלגין בכח
אמרו שכנראה נדבקה בלי קשר במשהו ולכןshiran30005

הבירור הוא מהיום ה 5 לחום, היום זה היום ה 3

נכון מוזר? מצד שני היינו בביח גדול תל השומר והם התייעצו עם עוד רופאים

ממה שאני גם יודעת נותנים די בקלות אנטיביוטיקהאורוש3

אחרי ניתוח. לנו נתנו מוקסיפן כשיצא ריח כזה לא טוב מהפה שלו.

גם לה יש ריח נוראי מהפה אבלshiran30005

אמרו שזה תהליך תקין של אחרי ניתוח

כדאי מחר ללכת שוב ולהתעקש על בדיקות או משהו? במידה והחום ממשיך או לחכות לשלישי כבר

הייתי מבקשת מהרופא ילדים שייתן מוקסיפן ושלוםאורוש3
גם אצלינו היה ריח מזעזע, אבל הנחנו שזה חלקהתייעצות הריוןאחרונה

מתהליך ההחלמה.. אצל שני ילדים

יוצאות עם הילדים לנופש?מולהבולה

בעלי ממש לא אוהב את זה....אומר שזה קשוח.אנחנו עם קטנים

ולפני שנתיים יצאנו והילדים היו בחוויה מה זה טובה !!!!!

אשמח לשמוע מכם לאן אתן יוצאות אם כן

לא בתי מלון כי זה סופר יקר

בעבר יצאנו לקמפינגרוני 1234

השנה לקחנו דירת איירביאנד בי

היו גם שנים שנשארנו בבית אבל כל יום יצאנו לאנשהו (מעין, מוזיאון וכו).

זה באמת עבודה קשה עם קטנים אבל אנחנו מאד נהנים בכל זאת.

אנחנו פחות, יותר טיולים של יוםשיפור
זה הרבה עבודה, הרבה כסף, הילדים לא תמיד ישנים טוב מחוץ לבית, יותר נוח לי לחזור בסוף יום מעייף איתם למקום המוכר והידוע.
וואי זה סגנון אישיואני שר

כילדה יצאנו כל שנה ל3 ימים,

שינה בבית ספר שדה בעיקר

והתוכנית היתה מסלולים...

ההורים שלי תמיד אמרו שדווקא כשהיינו קטנים היה יותר קל כי הלכנו יפה וכשגדלנו התחלנו להתלונן  😅


אני היום כאמא פחות אעשה את זה כי מסלולים זה פחות בשבילי ואז אם הילדים לא מתרגלים זה באמת לא הכי מתאים...


עדיין אפשר לחשוב על מקומות לא יקרים מדי (למרות שאולי עכשו זה שלב די מאוחר) - בית ספר שדה, אנא, מקומות אירוח אולי לא במקומות קלאסיים של הצפון שמבוקשים מאוד ולבנות תוכנית באיזור - ים, מעין, מסלול קטן... תלוי מה האופי שלכם.


מניסיון משפחתי בשנים האחרונות (כשיוצאים עם ההורים שלי ואנחנו כבר נשואים עם ילדים אז זה נהיה שבט) - באמת המקומות הפשוטים באיזורים לא מבוקשים מאוד הופכים את המחיר לריאלי יותר - הבית הארחה בהר ברכה, בסוסיא וכאלה... זה לא צפון כמו שמדמיינים קיץ אבל מאפשר.


וגם לצאת לימים בודדים זה פתרון.


אני חושבת שכדאי לעשות תכנון של הקיץ ככה שלכם ולילדים יהיה מול העיניים למה לצפות.

אצלנו היו שנים שכן והיו שנים שלאמתואמת

בעיקרון כל עוד הרכב הכיל את כולנו - יצאנו כמעט כל שנה לצימר. היו פעמים שהיה מוצלח, והיו פעמים שפחות...

אחר כך עשינו הפסקה ארוכה בנופשים העצמיים שלנו (כן הצטרפנו למשפחה שלי לנופש משפחתי מורחב, שלפעמים בכלל היה אצל ההורים שלי בבית), ולפני שנה הרגשנו שהמשפחה האישית שלנו חייבת את זה, ויצאנו שוב לנופש משלנו בצימר. (בחרנו מקום נגיש בתחבורה ציבורית, כדי שנוכל לנסוע וגם להתנייד במהלך הנופש)

היה לנו טוב מאוד, אבל גם מתיש... כך שאני מבינה את בעלך ומבינה גם אותך.

השנה אנחנו חושבים לצאת לקמפינג, גם מבחינת המחיר וגם כדי שלא נצטרך להתארגן על זה מראש יותר מדי. נקווה שיהיה טוב...

אני חושבת שיש בזה משהו שמאוד מאחד משפחתית, לצאת לנופש משותף. מצד שני, אפשר גם ליצור חוויות משפחתיות מאחדות אחרות, שכוללות לינה בבית... (אנחנו למשל כמה פעמים הפכנו את הבית לבית מלון, וזה היה כיף מאוד לילדים ומגבש)

אני רקאורוש3

קמפינג בלי להתארגן יותר מדי?? 🫣😁

סתם הבנתי שהתכוונת ללסגור מראש. אבל זה יצא מבדר. 

נכון, התכוונתי שלא צריך לקבוע את זה מראשמתואמת
מתכננים ללכת למקום חינמי... נצטרך כמובן לקנות כל מיני דברים, אבל אפשר לעשות זאת שבוע מראש.
קמפינג זה טונות התארגנות....אורוש3
טוב שאת מזהירה אותנו🙈מתואמת
בכל אופן, מתכוונים ללכת למקום לא רחוק מאוד מהבית, אז "מקסימום" נוכל לחזור הביתה אם נשכח דברים...
היינו השבת בנופש במושב "רחוב"שוקולד פרה.

בצפון.

אז לא ישנו ברחוב...

ישנו בצימר. היה מאוד מאוד נחמד. הילדים שלו בברכה ביום שישי, ובשבת עצמה היו בג'קוזי בלי להפעיל אותו.

הכל כולל אוכל מוכן עלה לנו- 1350.

הלכנו לבית הכנסת, לגן השעשועים, טיילנו באזור של בננות, יש גם מתחם לצימר עם טניס שולחן, כדורסל, נדנדות.

ברוך ה' שמחנו מאוד

הוא רצה 1100שוקולד פרה.

שזה תשלום יחסית נמוך לשבת, אבל זה כי היינו בצימר הזוגי ופשוט הוספנו מיטה, מזרון ולול.

בסוף שילמנו 1200 כי הוא רצה מזומן והיה לנו רק ביט

יש לך מספר?יערת דבש
דוד אוחנהשוקולד פרה.
0584464698
לאDoughnut
עם ילדים מעדיפה לצאת לטיולים של יום ולחזור בלילה להתארגן בבית בנוחות שלנו. אולי כשיגדלו...
כן לוקחים דירה בצפוןאמאשוני

עולה 3500-4000 ל3 לילות, אפילו פחות. סוגרים כבר בחורף, מחפשים המלצות בבוקינג.

3 חדרי שינה פחוס סלון פלוס מטבח פחוס שני חדרי רחמה לפחות. אנחנו צריכים 6 מיטות אבל תמיד היה יותר.

עד היום הדירות היו ממש טובות (בסטדרטים שלנו)

מטיילים באתרי שמורות הטבע, אוכלים בעיר, עושים קניות בסופר גדול באיזור (רמי לוי וכאלה)

מביאים מהבית כלים לבשל.

שווה לקחת דירה עם מכונת כביסה, מאוד נוח שאפשר לכבס מגבות ובגדי ים ובגדים שהילדים אוהבים לטיולים. מחליפים הרבה בטיולים האלו,

כי אנחנו אוהבים להיכנס לנחלים, מעיינות, הכינרת וכו' וגם טיולעם יבשים מלכלכים.

תבדקו קירבה לבתי כנסת.

שני רכבים.

כתבו אותי ואת בעלי בעצם 🙂מולהבולה

חלק כתבו שלא מעדיפים לישון בבית בסוף יום-בעלי

וחלק כתבו שכן לוקחים צימר ונהנו-מה שאני אומרת


ברור שהכי כיף לישון בסוף בבית

אבל זו החוויה יותר לילדים,הם כל הזמן מתבאסים שכל החברים יוצאים

בחופש לכמה ימים ואנחנו כמעט ולא...,

ברור לי שלא כולם יוצאים,זה יקר וקשוח לכולם


השאלה אם טיולים יומיים לא יוצא כבר יותר יקר מכמה לילות בצימר...כי החופש ארוך 🤦

אז תעשו שנה-שנהרוני 1234
או נופש עם לינה בחוץ רק פעם בשלוש שנים. ככה זה מאזן את הצורך בחוויות עם ההוצאה הכספית הגדולה וה"התשה" להורים.
לדעתי לינה בבית זה לא בר השוואהאמאשוני

זו חוויה אחרת. כשיש רק קטנטנים וזו המון עבודה להיות מחוץ לבית, באמת עדיף טיולים יומיים.

כשהילדים גדלים, בשביל להיפתח ולהתנתק ולהחליף אווירה עדיף לצאת כמה ימים (אם יש אפשרות כלכלית)

טיולים יומיים כשיש גם בנים וגם בנות, גם גדולים וגם קטנים,

זה אומר שרוב הסיכויים שחלק לא יבואו. זה גם שיקול מבחינתי.

נסיעה לצפון הרחוק יותר, אני לא אעשה בנסיעות יומיות..

אבל מה שטוב לכם 🙂

יוצאים כל שנה לפעמיים פעמיים בשנהעדיין טרייה

בשנתיים האחרונות גם התחלנו לצאת לטיול משפחתי בחו"ל (במקום חופשה אחת בארץ. לצערי בארץ צפון היה יחסית בעייתי בתקופה האחרונה).

מבחינתי אני לא אצא בלי הילדים (מקסימום לילה אחד עם בעלי במקום קרוב) אז נופש זה רק כולנו יחד. בתחושה שלי זה מאוד מגבש ונזכרים תמיד בחוויות שהיו לנו יחד. כמובן שזה תלוי תקציב היו תקופות שהיינו הולכים לקמפיינג או מתאימים את החופשה למשהו פשוט יותר תלוי תקציב. בארץ אנחנו הכי נהנים מצימר עדיף עם בריכה פרטית שם אנחנו מתארגנים על על האש/ארוחות בוקר ורוב היום מטיילים בחוץ. מרגיש לי יותר זורם עם ילדים בניגוד למלון (מה גם שחדר במלון מוגבל בדרך כלל להורים +2 ילדים).

אשמח להמלצה לצימר עם בריכהרוני 1234
אפשר גם בפרטי
ממה שאני זוכרתעדיין טרייה

היינו פעם ברוח ברמה ברוכים קלע אלון המקום היה ממש מהמם חיסרון אחד שהבריכה לא מגודרת יש רק אפשרות לנעול את הצימר עצמו (עם ילדים קטנים ולא שוחים יותר בעייתי)


באילת היינו ביאלרנט דירות אפרסמון זה בריכה לאיזה 3-4 דירות אבל למזלנו זה היה אנחנו ועוד משפחה והתחלקנו בשעות על הבריכה.


היינו גם ביאלרנט במגדל עם בריכה


לרוב יותר קל למצוא צימר עם ג'קוזי פרטי בריכות יש בדרך כלל למתחם של 2 צימרים ומעלה זה היינו הרבה פעמים עם עוד משפחה אחת שנסענו יחד. כבר לא זוכרת את השמות של המקומות.

נראה לי שכל הקונספט של ילדים זה קשוחהבוקר יעלה

אבל אין מצב לוותר על נופש, כל שנה בשביל הילדים.

מתיש נכון אבל כ"כ חשוב להם לביחד ושלא ינטרו לך טינה בגיל גדול, לא חשוב איך אני יודעת 😉 

אנחנו יוצאים עם עוד משפחהשומשומ

מתאמים עם האחים (לפעמים ממש מאורגן כולם  לפעמים יותר ספונטני)  ואז כל נושא הילדים פחות קשוח 😉

יש להם חברה ותעסוקה

וגם להורים כיף

בקיצור קונספט מומלץ ממש 

אשמח להמלצות של צימריםמולהבולה

וגם טיולים יומיים אם יש לכן

ממש תודה על התגובות! החכמתן אותי

תצאו לסגנון טיול שמתאים לכם ואתם נהנים ממנו...חילזון 123

מצד שני אני כן חושבת שיש מקום גם לצאת לטייל למשהו שאתם לא מאד נהנים ממנו כדי שלילדים תהיה חוויה של טיול וזמן איתכם.

אז צריך לאזן ולנסוע למשהו שמתאים לכם אבל לא לצפות שזה יהיה נופש של רגל על רגל...


אנחנו אוהבים קמפינג וטיולים בטבע

אם את מחפשת במחיר יותר זול ממחיר בדר'כקנמון

יש בצפת קבוצות וואטצפ של אנשים שמשכירים את הדירה שלהם במחיר יותר זול מצימר.

כמובן התנאים הם לא תנאים של צימר (אין בריכה, אין ג'קוזי) וגם צריך להיות זהירים ליפול על בית נקי (להתבונן היטב בתמונות!)

אבל זה נחמד

ולילדים קטנים החוויה של בית אחר עם משחקים אחרים (במידה שהמארחים מאשרים לשחק בהם) היא חוויה ממש נחמדה.

אם מוצאים בית בעתיקה זה בכלל שווה.

חלק מציעים גם צימרים ממש..

קיצר שווה להכנס לקבוצה כזו ולבדוק אופציות.

אולי למישהי פה יהיה קישור עדכני לקבוצה כזו

כן. אבל זה לא נופשמקרמה

אנחנו יוצאים פעמיים בשנה

כי זה חשוב לנו

זה צבירת חוויות עם הילדים

ואנחנו עובדים קשה מאוד בזמן הזה

וחוזרים עייפים


אבל זה שווה לנו


אוהבים מאוד את אנ"א

אנחנו יוצאים לא בהכרח לנופשאפונה

אבל בעיני הדגש הוא על פניות.

לצאת כולל לינה זה ממש קשוח, לפעמים אנחנו עושים את זה אבל לא כל שנה,

ולפעמים ישנים אצל חמותי או אחים שלנו שזה יותר קל מבחינה לוגיסטית.


יציאות יומיות הרבה יותר קל, זול, ומועיל לנו. זה ממש לא צריך להיות מפוצץ.

זה מעיין שלא מכירים, פארק שווה, בישול בשטח, לפעמים מסלול (לצערי לא לקחנו את הילדים כ"כ למסלולי הליכה, אנחנו צריכים להכיר להם את זה יותר). מזרקות, אתרי עתיקות/מורשת...

פעם ב... אטרקציה בתשלום כמו קיר טיפוס וכאלה.

צריך להיות על זה, להגיע מאורגנים ולדעת לאן הולכים ומה עושים, להצטייד כמו שצריך - בעיקר אוכל אבל גם משחקים לשטח - אפילו ברמת הכדור/מטקות/צלחת מעופפת. אפשר להשקיע יותר עם מחצלת, ערסל, ציליה, ועוד ועוד זה כיף ממש. העיקר הפניות וההנאה שלנו ההורים שאנחנו על זה, במצב רוח טוב, שמחים, פתוחים להתנסות ומשחק.

גם לנו זה קשוח האמתהמקורית

אבל עד עכשיו יצאנו, בעיקר לבתי מלון

לא יוצאים ליותר מלילה גג שניים. ממצים לגמרי מבחינתו

השנה לא קבענו כלום האמת. עדיין.

כן יוצאיםבשורות משמחותאחרונה

ליצור חוויות של טיול פעם-פעמיים בשנה זה השקעה משפחתית חשובה לדעתי גם אם זה מורכב

יוצאים לטיולים של 3 ימים במהלך השבוע/חמשוש

דירת אירוח, צימר, אירוח כפרי מכבד לא להתכלב אבל כן ברמה נורמלית

במקומות שמתאים לילדים להסתובב חופשי ומרחבים שהם יכולים לשחק אז לעניין הזה מלון ממילא לא רלוונטי בעיני

קמפינג אני לא אוהבת אז פחות בקטע, אבל כן עושים להם פעילויות שטח כמו סאג', מדורה, יצירות מהטבע וכד'

 

ממש ממש מחפשת שיעורים טובים בנושא חינוך ילדיםרק טוב=)

בעיקר בנושא כעס על ילדים ואיך להיות איתם יותר סבלניים.

בתקופה האחרונה אנחנו ממש עמוסים ומרגישה שאנחנו במקום לא טוב איתם

ההמלצה הקבועה שלימדברה כעדן.

פודקאסט של אפרת וקסלר.

הכעס מגיע כתוצאה מהשורש.... בהצלחה 

תודה רבה!!רק טוב=)
אני לא מוצאת את הפודקאסט הזה..הילושש

תוכלי לשלוח לי קישור בבקשה?

 

 

מענין אותי גם אז חיפשתיאונמר

זה האתר שלה ארכיון Podcasts - אפרת וקסלר - הורות מגדלת ומובילה

וזה בספוטיפיי https://open.spotify.com/show/3a5OZ3OiuK5kTOQOqgTuyV

לאחרונההילושש

התחברתי לשיעורים של הרבנית מיטל דאודי- ביוטיוב.. 

 

תודה!!רק טוב=)
שיעורים ששמעתי בעבר ואהבתי:מתואמת

של הרבנית חבצלת סולטין ושל הרבנית דינה ראפ.

לא זוכרת אם יש שם התייחסות ספציפית לנושא הכעס...

הרבנית חבצלת מעולה, שמעתי את כל הסדרה..רק טוב=)
הרבנית דינה לא יצא לי, נבדוק.. תודה רבה!
יכולה לשרשר לי את הסדרה? רק אם לא קשה לךנפש חיה.
תודה מראש
אני ממליצה ללמוד על ויסות רגשיאפונה

הרי הסיפור הוא לא הילדים ומה שהם עושים אלא היכולת שלנו לנהל את האנרגיות הרגשיות שלנו.

סליחה שאני לא מציעה מקור מידע ספציפי, אוכל לחפש לך בהמשך, אולי מחר, אבל אצטרך תזכורת.

וואי לגמרי לגמרי.רק טוב=)

בסוף זה באמת לגמרי שלנו..

אשמח אם תוכלי לחפש לי

באיזה שבוע סיפרתם על ההריון?אנונימית בהו"ל

מלתבטת כזה מה לעשות..

תלוי למיאיזמרגד1

להורים סיפרנו בהריון הראשון מיד בבדיקה החיובית, בשני אחרי אולטרסאונד עם דופק

אחיות שלי ראו עלי ממש בהתחלה, הרבה לפני שסיפרתי. מצידי הייתי מספרת כנראה בחודש שלישי- רביעי כזה

לחברות בחודש רביעי- חמישי

עונהמולהבולה

להורים סוף שלישי

לאחים חודש חמישי

תחילת רביעישיפור
חח וואיואני שר

מרוב שהייתי בחרדות שזה יגמר לא העזתי לספר

להורים סיפרנו אחרי סקירה ראשונה

ואח"כ לאט לאט לאחים

לחברות קרובות

בעבודה


לא חושבת שיש בזה נכון ולא נכון (חוץ מבעבודה שיש חוק),

אתם צריכים להרגיש בנוח

זהו הייתי כבר בסקירהאנונימית בהו"ל

ואני תוהה מתי לספר


נגיד בעבודה מתחשק לי למשוך עד שבוע 20+

אבל מסביב אני מתלבטת 

למעסיק צריך עד שבוע 20ואני שר

בגדול הייתי מספרת למי שחשוב לי לפני שרואים

כי אז זה כבר מתחיל להיות קצת מביך


החלטות טובות!

יפה שאת מצליחה להסתיר הריון ראשון?עדיין טרייהאחרונה
בהריונות מתקדמים בקושי הצלחתי להסתיר עד הסקירה המוקדמת הבטן יוצאת לי לפני...
שבוע 16 השבוע פרסמתי לכולםהרמה
גם רואים עלי למרות כל המאמץ שלי להסתיר..
תלוימתיכון ועד מעון

בהריון ראשון לאמא שלי ממש ממש בהתחלה, קצת אחרי שגיליתי, ביתר ההריונות קצת יותר מאוחר סביב שבוע 10, לחמותי טיפה אח"כ, ולאחים מתי שהסתדר.

לחברות טובות מתי שהתחשק לי, לרוב מוקדם מאוד, בהתאם לתמיכה שהייתי זקוקה לה. לחברות פחות טובות מתי שראו, לא טרחתי לספר.

בעבודה- ממש מוקדם, הרבה לפני שצריך.

תלוי באיזה הריון..רק טוב=)

ממש השתנה.

לאמא שלי בדרך כלל ספרתי אחרי הדופק או לפני אם הרגשתי ממש לא טוב,  להורים של בעלי בהריון הראשון בשבוע 9 ובשבוע 13 חמותי סיפרה לכולם אז מאז אנחנו מספרים לה רק אחרי סקירה ראשונה

לאמא שלי- אחרי הדופקהשקט הזה

לחמי וחמותי אזור שבוע 10 כזה

לאחים וכו אחרי סקירה ראשונה

ולשאר העולם בדכ נותנת לגלות לבד😅

לאמא שלי מספרת מיד אחרי הבדיקה הביתיתכחל

מבחינתי גם שבעלי יספר להורים שלו באותו זמן, לא רואה הבדל בין ההורים

ואכן סיפר להם בערך ככה או ממש כמה ימים אחרי, אבל סתם בלי סיבה מיוחדת לא יצא שסיפר ממש מיד..

לאחים והאחיות מספרים בתחילת חודש חמישי (למרות שהאחיות הקרובות שלי חשדו לפני🤭)

לשאר העולם, נותנת לגלות לבד, ומשוחחת על זה חופשי מחודש חמישי 

ריפלוקס סמוי והנקהאן#שרלי

שלום לכולן, אשמח לכמה שאלות

1. תינוקת בת חודש וחצי כנראה עם ריפלוקס סמוי, נותנים תרופה עדיין ללא השפעה מספקת. רציתי לשאול איך מניקים תינוק ככה? היא אוכלת בחוסר נוחות גדול, מתחברת ומתנתקת גם עם הבקבוק, לוקחת שלוק וצורחת.. יוצא שפשוט אני כמעט לא מניקה כי לא פיצחתי את השיטה.. קשה לי לדחוף לה את השד כל פעם לשלוק ושהמאבק הזה קורה בגוף שלי.  ומאוד הייתי רוצה לעבור משאיבות להנקה. (היא יודעת לינוק בסדר, אני נותנת לה עדיין לפעמים לכמה דקות כשהיא רגועה). אשמח מאד לטיפים או אפילו הזדהות, להרגיש נורמלית. נראה לי כאילו כולן סביבי מניקות בסבבה ורק אני מסתבכת..

2. איחור בנטילת סרזט - של שלוש וחצי שעות. לקחתי מיד כשנזכרתי.  את הגלולה הבאה צריך לקחת בשעה הרגילה או בשעה החדשה שנזכרתי?

3. כמה משמעותי שאיבות (או הנקות) בדיוק בזמן כדי למנוע דימומים עם הגלולות?

תודה רבה לכן!!

עונההשם שלי

לגבי 1, אין לי ניסיון. אולי כדאי לנסות להניק בתנוחות שונות, ולמצוא איך הכי נח לה.


2. תמשיכי בשעה הרגילה.


3. לא שמעתי שיש קשר לזמנים הנקה ושאיבה.

אני יודעת שזמן לקחתי הגלולות יכול להשפיע.


לי אישית לא היו כתמים, גם כשלא הקפדתי על השעה. וגם עם הנקות ושאיבות לא דווקא בשעות בלי קשר לזמנים.

אני רק אזדהה בקשר לקושי בהנקה...מתואמת

לי למזלי היו כמה וכמה הנקות מוצלחות לפני כן, אז ידעתי שה"בעיה" לא בי...

אני לא יודעת אם באמת היה לה רפלוקס סמוי או לא (הרופא לא שלל ולא אישר, וגם לא נתן תרופה) - רק יודעת לומר לפי הרופא שצריך להיניק כשהתינוק כמה שיותר בישיבה (לא יודעת איך עושים את זה תכל'ס🙄 אבל אולי תנסי), ואחרי ההאכלה להניח אותו באלכסון (בטרמפולינה זה הכי טוב. הוצאנו מהמחסן את הטרמפולינה שקיבלנו בילד השני ולא באה לידי שימוש, והבת שלי חצי גרה שם...)

עוד דבר שכדאי לבדוק הוא לשון קשורה. לבת שלי הייתה מסתבר לשון קשורה, שאף אחד (מהרופאים בבית החולים ועד לרופא הילדים) לא זיהה רק יועצת הנקה שהגעתי אליה בגיל עשרה חודשים זיהתה את זה...

ואם גם בבקבוק היא מסתבכת - מציעה לנסות את הבקבוק של לנסינו. זה הבקבוק היחיד שהבת שלי הסכימה לקחת.


בהצלחה יקרה! זה באמת קשה ומתסכל❤️

תודה רבה על הנירמולאן#שרלי

לשים בטרמפולינה לישון פשוט?

בסהכ מה שהיא עושה רוב היום זה לאכול ולישון הרי.

ולגבי הבקבוק

חשבתי שזה הגיוני שגם עם הבקבוק לא נעים לה לאכול, כי זה כואב /צורב במידה דומה להנקה, לא? היא אוכלת מהבקבוק ותוך כדי מתחילה להתפתל אז לא חשבתי שזו בעיה עם הבקבוק דווקא כי אנחנו משתמשים בכמה סוגים.. אבל אולי אני טועה?

כרגע תשכיבי אותה לישון (וקודם כדי שתעשה גרפס)מתואמת

בהמשך היא תתחיל גם קצת לשחק שם.

ולא יודעת לומר בקשר לבקבוק, בעצם... יכול להיות שאצלנו היא לא הסתדרה עם בקבוקים אחרים בגלל הלשון הקשורה, וזה לא קשור לרפלוקס שאולי היה לה ואולי לא.

בכל אופן, את יכולה לנסות להאכיל אותה בבקבוק כשהיא שוכבת בטרמפולינה, אני חושבת שזה גם יכול לעזור.

תודה רבהאן#שרלי
ההמלצה היא להניק בתנוחות זקופותאנונימית בהו"ל
נגיד התנוחה הפיזיולוגית

כדאי להתייעץ עם יועצת הנקה ברמה גבוהה, יכולה לעזור למצוא פתרונות 

האמת שהייתי בייעוץ עם מישהי ממש נחשבת וטובהאן#שרלי

אבל לעניין הזה בינתיים לא מצאתי פתרון

כי גם אם אני מניקה בתנוחה זקופה, אם היא לא נינוחה היא פשוט זורקת את הראש אחורה ומקשיתה את הגב וצורחת מרעב וכאב

קיבלת הנחיה מהרופא שרשם את התרופהקופצת רגע

מה לעשות אם זה לא עוזר?

נראה לי שצריך לחזור אליו, לא? 

רק ממליצה לבדוק לשון קשורהצלולה

אצלי זה היה קשור באופן ישיר לריפלוקס. וזה מאוד משפיע על היכולת להתחבר כמו שצריך בהנקה.

צריך לבדוק אצל רופא שמבין בזה, המון רופאי ילדים לא יודעים לזהות לשון קשורה אחורית (אצלי שלושה רופאים אמרו לי שאני טועה, עד שלקחתי לרופאה מומחית וראיתי ישועות).

וואו. שני רופאים בדקו אותהאן#שרלי

וגם יועצת הנקה שנחשבת מאד מקצועית. אבל עכשיו אני דואגת שאולי כן יש לשון קשורה ולא עלו על זה?

מה שם הרופאה אם אפשר לשאול?

יש רופא שמומחה לזה - ד"ר רפאל יודסיןמתואמת

ויועצת ההנקה שבדקה את הבת שלי היא אודליה גור אריה.

שניהם בירושלים, אם נגיש לך.

יש מרפאת לשון קשורה באיכילובאנונימית בהו"ל

תפני אליהם

יעל דובסטר גם נחשבת מעולה

נכון על מי שכתבו לךצלולה

אני מאוד התרשמתי מד''ר יעל דובסטר.

גם ד''ר בוצר אמור להיות מקצועי מאוד בתחום.

באיזה אזור נוח לך?

אזור ירושליםאן#שרלי
אז באמת ד''ר יודסיןצלולהאחרונה
אני חושבת שהוא יודע לזהות. בעיני אין על ד''ר דובסטר (שהיא זאת שזיהתה את הלשון הקשורה האחורית של הקטנה שלי ועשתה התרה יסודית, בהשוואה לחוויה שלי אצל ד''ר יודסין) אבל נראה לי שגם ד''ר יודסין יודע לזהות.
אוסתאופתאפונה

הציל אותנו ככל הנראה מריפלוקס סמוי, אמנם ההנקה הרגיעה אותה אבל היא לא היתה רגועה בשום מצב אחר חוץ מהנקה ו/או מנשא.

ממליצה על יעקב דרמון מירושלים.

בטיפול הראשון כאילו לא קרה כלום, בטיפול השני פשוט קסם, אי אפשר להסביר.

אתן מצליחות לשתות מים בתחילת ההריון? ממש מענייןפומלה
אותי
כשלא הצלחתי- שתיתי מים עם תרכיז וכדומהיעל מהדרום
ממשלאשירה_11
בעיקר שתיה מוגזת.. או שלוקים קטנים של מים...ליני(:
תודה לכן!! ממש קשוחפומלה
או מים עם מלא קרח או עם מיץ אחרת לא שותה....דיאן ד.
בקושירק טוב!אחרונה

שתיה מוגזת

תה

מים קרים

קרטיבים

גלידה

במצטבר היה יכול לצאת פחות מ4 כוסות ביום. לפעמים חלק מזה היה יוצא בהקאות..

הרגשה אחרי הפלהכמהה ליותר

מאוד התלבטתי אם לשאול ואיך לשאול, אבל ממש בוער בי.

אני רואה פה בפורום, וגם מסביבי, שהפלה היא אירוע מאוד קשה לאישה, שזה דבר שממש מרסק נפשית, שנשים בוכות אחר כך הרבה, במשך תקופה לא מפסיקות לחשוב על האובדן, ושזה ממש קשה להם.

כמו ששיתפתי, ביום ראשון האחרון גילינו שאין דופק, וביום חמישי החרון עברתי גרידה. שבוע 13+3.

כמובן שהיה לי ממש הלם וקשה כהודיעו שאין דופק, אבל לא פרציתי בבכי או משהו כזה , וגם בהמשך חוותי את זה בצורה די קלילה.
וזה לא שלא חיכיתי להריון, חיכיתי מאוד, התרגשתי מאוד, כשראיתי דופק פעם ראשונה, ממש בכיתי. דיברתי אל העובר, תיכננתי כבר שמות אם זה יהיה בן ואם זה יהיה בת, קניתי עגלה חדשה, הייתי ממש בהתרגשות סביב זה.
אבל מרגע שנודע לי שאין דופק, לא נשברתי ולא התרסקתי בשום צורה. בכיתי טיפה, אבל בעיקר הרגשתי אדישות, הרגשתי סוג של תחושה של "הייתי בטוחה שזה יקרה לי, לא באמת מגיע לי עוד תינוק".
אני מרגישה מצויין מבחינה נפשית, אני מרגישה שמחה, אני מאושרת שזכיתי שיש לי כבר שני ילדים. אני ממש מרגישה ומשדרת אושר.

אני לא מבינה אם משהו דפוק בי שאני לא מקבלת את זה כל כך קשה.
אני מרגישה שהמשפחה והחברות שלי, מקבלות את הידיעה הזאת על זה שאני כבר לא בהריון, בצורה הרבה יותר קשה ממני.
כשהודענו לחמי וחמותי, חמי ממש בכה, בדמעות. כאב לי הלב הלב בשבילו, לא הבנתי איך הוא מקבלת את זה יותר קשה ממני.

בעלי לא אומר לי כלום, אבל מתחת לפני השטח, אני מרגישה כאילו הוא מצפה ממני להגיב אחרת ממה שאני מגיבה.
הוא לא מבין למה אני כל כך שמחה, למה כל מי ששואל אותי איך אני מרגישה, אני אומרת לו שהכל בסדר, שאני מרגישה מעולה.

היום החלטתי לחזור לעבוד, אני בסך הכל עובדת מהבית בעבודה מחשבית, לקחתי חופש כבר מיום שני האחרון, והרגשתי שזה די והותר, במיוחד שאני מרגישה מצוין, פיזית ונפשית, 
ובעלי די הזדעזע מההחלטה, הוא לא מבין למה אני לא מנצלת את זה שאמרו לי בבית חולים לקחת 3 ימי חופשת מחלה, בהוא ממש משדר לי כאילו אני אוצה לרצות את כולם ואת העבודה על חשבון עצמי, אבל אני ממש לא מרגישה שזה על חשבוני, כי אני באמת מרגישה מצויין.

תודה למי שקראה עד עכשיו, כתבתי ממש הרבה, ומבולגן, ונראה לי שחזרתי על עצמי עשרות פעמים, ואני גם לא ממש יודעת מה אני רוצה ממכם 🤷‍♀️
אולי סתם לשמוע מה אתם חושבות. השיחה עם בעלי הבוקר ממש עירערה אותי, ואני תוהה אם משהו בי באמת לא נורמלי שאני רוצה לחזור לעבוד יומיים אחרי גרידה.

אניoo

לא עברתי הפלה

אבל

הכי נורמלי בעולם להקשיב למה שאת מרגישה ולרצות לחזור לשגרה


אף אחד לא אמור להגיד לך איך את מרגישה

זה הגוף שלך

את עברת את זה

אחרים עברו את זה יותר ממרחק

שלא יתערבו לך

ואם הם כן מתערבים

תבקשי מהם שלא

את נורמלית לגמרידיאן ד.

אין שום ספר הדרכות איך להרגיש אחרי הפלה ולכן כל אחת יכולה להרגיש ולחוש איך שמתאים לה.

 

אני גם לא חושבת שכולן חוות הפלה בצורה כל כך קשה כמו שנראה לך.

פשוט מי שחווה את זה בצורה מאוד קשה אז נוטה יותר לשתף את זה כאן או בחיים האמיתיים.

 

אני ראיתי את אחיות שלי שמאוד קרובות אלי שעברו הפלות בשבועות מוקדמים יחסית

אצל אף אחת זה לא היה טראומטי במיוחד, כן עצוב וכואב אבל נורא מהר חזרו לשגרה.

(רק אחת מהן שעברה הפלה אחרי שחיכתה הרבה שנים להריון אז זה באמת היה ממש ממש כואב ועצוב)

את מדהימהרוני 1234

כנראה יש לך חוסן אישי מאד גבוה וזה מעולה.

תקשיבי ללב שלך ותהי הכי כנה עם עצמך (נראה שדוקא במקרה הזה לרצות אחרים יהיה להיות שבורה "בכח").

לפעמים גם האסימון נופל באיחור והעצב מגיע אחרי כמה שבועות/חודשים וזה גם בסדר, תמשיכי להיות קשובה לעצמך.

אגב, פה בפורום הכי טבעי שהנשים שלקחו את זה יותר קשה יכתבו פה בניגוד לנשים האחרות. מי שלא לקחה את זה קשה פחות תרגיש צורך לשתף ולחפש תמיכה.

אני עברתי הפלהעדינה אבל בשטח
אחרי ציפייה מאוד גדולה טארוכה, ואכן נשברתי מזה ממש. אני מניחה שאם הייתי עוברת הפלה בתקופת פוריות רגילה וללא המתנה, כנראה הייתי עוברת את זה יותר בקלות. כל אחת והסיפור שלה, כל אחת ומבנה הנפש שלה, כל אחת והמצב הרגישי שהיא נמצאת בו לאותה נקודת זמן, אף אחד לא יכול להגיד לאף אחת איך להרגיש בשום מצב. רגש זה רגש. אולי את אופטימית מטבעך, אותי מלאת אמונה, ואולי חזקה, אותי את אחת שנאחזת בדברים הטובים, הכל יכול להיות. ואם את מרגישה טוב, למה להישאר בבית. כל מה שאת מרגישה לגיטימי לגמרי, תרגישי טוב בגוף ובנפש, בשורות טובות תמיד ♥️
נשמע לי ממש תקיןמתיכון ועד מעון

הייתה לי הפלה בעבר, בשלב קצת יותר מוקדם ממה שתיארת. הצטערתי, התבאסתי, ועברתי הלאה. ממש לא חוויתי את זה באופן דרמטי.

ולגבי לקחת חופשת מחלה, תעשי מה שטוב לך! אני יכולה לספר לך שעברתי בעבר הפלה בשלב מאוחר בהריון וקיבלתי חל"ד מלא וניצלתי רק 9 שבועות במקום 15 ומלא אנשים העירו לי שזה טעות, אבל עבורי זה היה הרבה יותר מתאים.

אין נכון או לא נכון, על אחת ומה שמתאים לה, זה לא אומר עליך שום דבר רע!!!

גם אני לא הרגשתי אבל כשעברתי הפלהמתואמת

(היו לי תחושות קשות אחרות, שנבעו מהטראומה שצפה לי מבתי חולים)

אבל העובר הפסיק להתפתח בשלב מוקדם מאוד, וממהתחלה הייתה הרגשה שההיריון לא תקין. והוא גם הגיע קצת בהפתעה, שנה וקצת אחרי הולדת תאומים, ובדיעבד אני שמחה שלא נולד לי אז תינוק, כי זה היה צפוף מדי עם התאומים.

אז לא יודעת מה לומר עלייך, אם התחושות שלך כרגע נורמליות או לא. יכול להיות שהן נובעות מבריאות נפשית - של עיכול והבנה שאם כבר אין, אז אין מה לבכות, כי זה לא יעזור.

אבל יכול להיות גם שזו מעין הדחקה, ולכן אני חושבת שכדאי לך לשים לב לעצמך בהמשך, כי אולי תחושות האבל יצופו פתאום בעוד חודש-חודשיים, ואז תצטרכי לתת להן מקום אף שלכאורה כבר התקדמת הלאה...

בשורות טובות❤️

כאחת שעברה לצערי ארבע הפלות בשבועות כאלהשמיכת פוך

יכולה לומר לך מניסיוני שכנראה את עדיין לא מעכלת.. את עדיין בהדחקה.

באיזה שהוא שלב יפול לך האסימון ותרגישי את הכאב הזה.

יש הרבה טריגרים שיכולים לגרום לך לכאוב... זה יכול להיות לפני המקווה או כשתקבלי מחזור שוב או כשתראי נשים בהריון בשלב שלך.

אל תלחיצי את עצמך עכשיו להתאבל. אבל כשזה יגיע תתני מקום להתאבל ולבכות. אל תדחיקי את זה.

חיבוק גדול ממני❤️❤️❤️

את עדיין קרובה לאירועאמאשוני

יכול להיות שבהמשך תחווי תחושת פספוס או אובדן. תהיי קשובה לעצמך, לעבוד מהבית נשמע מעולה, להיות בחוסר מעש זה גם לא בריא.

אם בהמשך תרגישי שאת צריכה אוורור תתני לעצמך את זה, ולכן חשוב לדעתי להשאיר את התגובה שלך לאירוע לא סופית עדיין, אלא לפעול לפי מה שמרגיש לך נכון באותו זמן.

חיבוק. בעיני יש פער גדול בין התחושה שציינתירושלמית במקור

של "לא מגיע לי תינוק", לתחושות של השלמה או אפילו המונח אושר בו נקטת. תשהי עוד קצת בפער הזה...

(ובלי קשר, רבות חשות מגוון של עוצמות ביחס להרגשות שלהן, בטח סביב הפלה. אישית ההרגשה בהפלה הראשונה שלי היתה של אכזבה קלה, יחד עם ציפיה ותקווה, ובכל הפלה נוספת - היו 3 רצופות - ההרגשה החמירה)

סך הכל נשמע לי ממש הגיוני חוץ מ"לא מגיע לי תינוק"שיפור
על זה נראה לי כדאי להתעכב, שאת כן ראויה. וזה שקרה ככה לא מראה שאת לא ראויה. 
גם אני כמוך. הצטערתי על הפוטנציאל שלא זכהכתבתנו

להגיע למימוש, אבל מצד שני לא בכיתי, לא הרגשתי רגשות אשמה, זה היה נראה לי די טבעי וחלק מחבילת הפוריות של העידן הזה.

השתדלתי לשמור על מנוחה בהתאם לכוחות שלי בימים שאחרי, אבל לא נמנעתי נגיד מארוע משפחתי שהיה למחרת הגרידה. לא רקדתי כמובן.

גם לא היו רגשות שליליים שהופיעו מאוחר יותר, אבל תהיי קשובה לעצמך ואם את רואה שכן מגיעות תחושות יותר של דאון, לא להתנגד להן. תני מקום, תשהי בהן כמה שהן מבקשות ממך כדי שיעלמו ברגע הנכון ולא ימשיכו לזמזם כשאנחנו לפעמים בהתנגדות לחוויה כלשהי. תרגישי טוב, ובעיקר תרגישי טוב עם עצמך בכל תחושה שעולה לך, את ממש נורמלית.

זה בסדר גמור, כל אחת חווה את זה אחרתמחיאחרונה
הדבר היחיד שבלט לי זו המחשבה שלא מגיע לי תינוק. מה? למה?
אשמח לרעיונות איזה מאכלים לתת לתינוקתבכינוי אחר

בת 8 חודשים,

היא אוהבת ביצה,

נתתי לה גם לטעום דג סלמון

וגם בטטה ותפו"א ממרק קוסקוס.

אני רוצה שתהיה לה ארוחה אחת קבועה ביום.

מה אפשר להוסיף לביצה שיתאים לארוחת בוקר?

כרגע אסור לה מוצרי חלב.

תודה 🙏

קוואקר.מוריה
סתכלי באתר 'המתכוניה'רק טוב!

אתר מתכונים לתינוקות. אפשר לחפש לפי גיל, מרקם, רגישויות וכו.

מפעילה אותו תזונאית תינוקות וילדים. 

תודה, האמת שהסתכלתיבכינוי אחר
ולא מצאתי לגיל שלה, אם יש לך אפשרות לצלם מסך אשמח. תודה 
את רוצה דווקא לארוחת בוקר?מישהי מאיפשהו

אני התחלתי עם מרק טחון (ירקות ועוף והודו)

ואחכ גם מנה של פירות טחונים

אבוקדו/ תפואהמקורית
אבוקדו, טחינה, חביתה עם קצת מיץ של עגבניהראשונית

בננה מעוכה

אם היא אוכלת סלמון אז אולי טונה מתאים


להחליף ממש ארוחהמדברה כעדן.

זה לפי התגובה שלה... שאת רואה שהיא לא צריכה השלמת הנקה/תמ"ל אחרי הארוחה....


טונה

אבוקדו

חביתה/ביצים קשות מעוכות עם מלח ושמן זית

פשטידות

דייסת קוואקר (עם מים, כך אני תמיד עושה)

מרקים

קציצות טונה וקינואה

פירות מעוכים/ טחונים עם טחינה/ חמאת בוטניםיעל מהדרום

לק"י


חתיכות קטנות של לחם עם אבוקדו/ טחינה/ חומוס. עם זה אפשר גם חביתה.

לחם מטוגן

החלק הפנימי של המלפפון מגורד. או לתת לה רצועות מלפפון עם הקליפה, שתכרסם את הפנים שלו. רק לשים לב שהיא לא חותכת חתיכות גדולות.


ירקות מעוכים. אפשר להוסיף עם עוף או קציצות רכות.


אני מועכת הכל במזלג.

תודה לכולן על כל הרעיונות!בכינוי אחר
זה ממש משתנה מילד לילדרק טוב=)

יש לי ילדים שבגיל הזה אכלו רק גרבר, והתינוק הנוכחי למשל כבר אוכל הכל כמעט..

בבוקר- חתיכות לחם קטנטנות טבולות בטחינה וחביתה

צהריים- אורז וקציצות מרוסק גס, קוסקוס ומרק (בגדןל מה שאנחנו אוכלים אא"כ זה לא מתאים עדיין אז משתדלת שיהיה לו מרק טחון)

ערב- משתנה. מרק/ לחם מטוגן/ פנקייק מקמח מלא/ שאריות מא. צהריים/ ביצה קשה מרוסקת עם טחינה/ פשטידה כלשהיא/ אבוקדו

אני מוסיפה אבוקדו לביצהמולהבולהאחרונה
או ביצה עם קוטג'

אולי יעניין אותך