הבת שלי ילדה מדהימה ועצמאית בת 3.5, נמצאת בגן עירייה טט"ח.
מאוד חולמנית ובוהה באוויר בזמן המפגשים של כל ילדי הגן עם הגננת, לא משתתפת פעילה, לא עונה על שאלות.
קל לה הרבה יותר אחד על אחד, אך גם שם עונה בעזרת שאלות מנחות בלבד.
מוצצת אצבע רוב היום, ביד השניה משחקת בשיער, הרגשה של רצון להימנעות מוחלטת.
בבית מדברת ומביעה את עצמה הרבה יותר, אך בגן ממש לא.
ילדה שלוקח לה המון זמן "להתחמם". גם בשלב זה של השנה, מגיעים בבוקר לגן והיא עומד ומסתכלת על שאר הילדים שיושבים סביב שולחן ומציירים. לא תצטרף אליהם אלא אם כן הגננת/אחד הילדים יקרא לה להצטרף.
עונה תמיד בתשובות קצרות, לא משתפת מעצמה יותר מדי.
בגן משחקת עם חברה קבועה או לבד, מובלת ולא יוזמת. לא מביעה את עצמה, חוטפת לילדים משחקים במקום לדבר.
תמיד מרגישה שיש לה עולם עשיר שאף אחד לא יודע עליו.
צריכה המון המון חיזוקים כל הזמן.
משחקת במשחקים יחסית קבועים כמו מטבח, מאכילה את הבובות, ממלאת תיק בכל מיני דברים והולכת כאילו היא אמא, אוהבת משחקי תפקידים "אני אמא ואת התינוקת" וכו'.
היינו אצל רופאה התפתחותית שטענה שהילדה מאוד מבלבלת ולא ידעה לומר מה כדאי לעשות מבחינת מסגרת.
קלינאית תקשורת ומרפאה בעיסוק כנ"ל.
עלתה שאלה לגבי אילמות סלקטיבית אבל הכל באוויר ובאמת לא ברור אם גם יש כאן פן של בעית תקשורת.
מה שקורה זה שבשנה הבאה יש רישום מטורף לגן הנוכחי שהיא נמצאת בו והגננת חוששת שלא תגיע אליה מספיק.
השאלה היא ---
האם כדאי להשאיר בגן הנוכחי שנה נוספת (עם חברים שהיא מכירה וגננת שאוהבת אותה) כולל גננת שיח שתגיע ל-5.5 שעות שבועיות
או
לרשום לגן עיכוב התפתחותי
חשוב לי לומר שבעיר שלנו אין קלינאית תקשורת בגני עיכוב התפתחותי באופן גורף.
הבת שלי היתה בשנה שעברה במעון עם קבוצה ממש קטנה של ילדים (9 ילדים) וגם שם היתה עם אצבע בפה ומאוד שקטה. השאלה היא מה יהיה שונה בגן עיכוב התפתחותי?
אשמח לכל דעה/תגובה/רעיון.
תודה רבה!
אבל באמת, אם זה רק זה אז מה שהצעתי. 

