תגידו,מישו שמע על זה שהר' קוק הוא ניצוץ נשמת רבנו?קראתיך
או הגלגול שלו?
ובגלל שהר' קוק אמר לא לצאת מהארץ ולא לטוס לאומן אז הוא ירד לתקן את זה שרבנו אמר כן לצאת מהארץ ולבוא אליו.
נשמע לכם הגיוני?
והרב קוק לא אמר לא לצאת לאומן.יהודי מרמ"ג
הקשר ביניהם הוא....נ נח זה הכל
בס"ד בר"ה
 
תמיד אומרים שהתורות של הרב קוק ושל רבינו מאוד דומות אז כנראה זה מה שהתכוונו להגיד לך
לא,זה לא קשור לתורות...קראתיך
זה על הקטע של יציאה מהארץ.
טעיתי,אז הוא אמר לא לצאת מהארץ.יחי ההבדל הגדול...קראתיך
שמעתי שיש ספר ממש עבה כזה..שמחה ואמונה
שמסביר את הקשר בן רבי נחמן לרב קוק.. הוא כן ניצוץ נשמתו..
בקשר ליציאה לאומן.. אין לי שמץ...
טוב,נשמע לי קצת הזוי...קראתיך
עד כמה שזכור לי הוא אמרgolani
שאם זה רבו מובהק אז מותר.
בעניין יציאה לחו"ל לרבו מובהקאריאל יוסף
בס"ד
הרב מתייחס שם (משפט כהן קמ"ז) רק ל'רבו מובהק' - שלמד ממנו בחייו וגם על זה הוא אומר שאולי היה שייך להתיר...
נכון ולא רק...אריאל יוסף
בס"ד
הרב זצ"ל התנגד באופן כללי ליציאה לקברי צדיקים בחו"ל, מכמה טעמים ואכמ"ל. עי' בספרו שו"ת משפט כהן סי' קמ"ז
הרב משה צבי נריה כותב באחד הספרים שלוחגי עקיבא
(לא זוכר איזה) שהוא דיבר עם אחד מגדולי חסידי ברסלב בארץ (לא זוכר את השם) ואותו חסיד אמר לרב נריה שהרב קוק עצמו אמר לו "אני נשמת רבי נחמן"
 
לגבי תיקון על יציאה מהארץ לא זכור לי שראיתי את זה שם
אהההה נכון נראה לי ששמעתי משהו כזהנ נח זה הכל
אם זה נכון זה אחד החזקים!קראתיך
"אני נשמת ר' נחמן"...אוהבתותך
בס"ד בר"ה

לכאורה.. זהו הציטוט שאמר הרב קוק על רבנו..

קראתי את זה במקור הזה:http://www.shoresh.org.il/spages/articles/main.aspx?ID=1856

מי שיש לו מידע נוסף או יותר מדוייק- נשמח מאד.. ישכוייח!!







מקור הציטוט הנ"ל: 'חיי ראי"ה' עמ' קעאאוהבתותך
בס"ד

בקישור לעיל בשורש, בקישור הזה: http://www.shoresh.org.il/spages/articles/main.aspx?ID=1857
ובכלליות, תחת קטגורית הרב קוק וברסלב, ישנם מס' מאמרים באתר שורש שעוסקים בעניין הנ"ל..


זכור לי שהרב קוק אמר משהו כזה.golani
מוזר שזה לא דבר ידוע..או שכן?!קראתיך
לא ידוע בכלל, מדהים! ידוע שלרב קוק היו'ערבות הדדית'
שני ספרים במגירה, תניה ומשיבת נפש (נכון?)
המקור הואאנונימי (פותח)
מחסיד ברסלב אחד שסיפר שהרב קוק אמר לו את זה.(מובא במאמרי ראי"ה ערך "חסידות").
סיפר לי מרכזניק ממש צדיק ומבין בכל הקשור לרב קוק שמ-ם
הנין של הרב צבי פסח פראנק (והנין הוא חיליק...כך אמרו לי אני מקווה שזה באמת נכון ואני לא מזבל אותכם סתם.. )התחיל להתברסלב אז הסבא של חיליק שהוא גם הבן של הרב צבי פסח(לא זוכר את שמו) נלחץ וספר על זאת לאביו (הרב צבי פסח..כן?עוקבים עדיין??)והרב צבי פסח פראנק ענה לו שהוא לו צריך לדאוג כי הרב ישראל קורדינר(אני משער שמיותר פה להזכיר שזה רבו של הרב ישראל אודסר אבל בכל נזכיר...)אמר לו שהרב קוק אמר לו שהוא שורש נשמת ר' נחמן...
לגבי מה שאמר על אומן לא שמעתי אך יש בזה הרבה מן ההיגיון כי תלמידו של הרב קורדינר שהוא הרב אודסר אם הבנתי נכון היה נגד יציאה לאומן וטען שעכשיו רבי נ נח..בירושלים
[יש מקום שהוא בעצמו כתב את זה?]הסנה-בוער
^^^ חיי ראי"ה עמ' קע"אאוהבתותך
מסופר שהרצי"ה הגיש לאביו את ליקוטי מוהר"ןאלעד
בעניניים בורקות ושאל אותו מה דעתו על הספר הנפלא הזה.
לאחר שאביו הרב קוק עבר על הספר, התפעל מאוד מתוכנו ומעמקותו ורק העיר שנראה שהוא פרטי מידי ומתייחס בעיקר לאדם עצמו ולא לכלל ישראל ולתהליכים שהוא עובר
 
[זה מה ששמעתי]
לא היה לקוט"י מוהר"ן אלא שיחות הר"ן והתגהבלן
תודהאלעד
הרב נריה כותב (אני חושב באותו מקום)חגי עקיבא
שבתקופת יפו ה"ליקוטי תפילות" לא מש מהסטנדר איפה שהרב קוק היה מתפלל
לא מדוייק בכלל,נשמה ישראלית
א. זה היה שיחות הר"ן,
ב. במקורות שיש בידינו לא כתוב שום דבר על כלליות ופרטיות, יש רק איגרת שהרב קוק שלח לרב צבי יהודה ואמר שזה ספר שצריך לימוד וכו'
זה היה תגובה לאלעדינשמה ישראלית
זה לא נכוןרצון הרצונותאחרונה
רק השבוע שמעתי שיעור על פ"ש של הרב ארז משה דורון והוא מביא משם ציטוטים מרבנו או רבי נתן (לא עקבתי של מי הציטוט...) שקשור לעם ישראל,
ובדיוק חשבתי לעצמי מי החליט את השטות הזו שבברסלב לא מתייחסים לכלל ישראל (או נשמת האומה לפי הרב קוק...)...
הילולת רבנו הקדושאשר ברא
מחפשת מקומות שעושים הילולה לרבנו עם עזרת נשים..
באיזה איזור בארץ?ברגוע
ירושליםאשר ברא
תבדקי על "חוט של חסד"שלג דאשתקד
בעבר היו עושים שמחה גדולה כיאה לחסידי ברסלב. הייתי שם לפני כ20 שנה וזה לא היה בישיבה בשמואל הנביא אלא במקום אחר (והרב ברלנד היה חוגג עם חסידיו במתחם של ישיבת עץ חיים, במרכז העיר). בקיצור כנראה בשל ריבוי המשתתפים הם שוכרים מקומות גדולים שיתאימו לאוכלוסייה
לא רוצה שום קשר לברלנדאשר ברא
התכוונתי לומרשלג דאשתקדאחרונה
שזה בערך מה שעשו הברסלבים. אני מתאר לעצמי שמי שאז הלך לרב ברלנד, היום נמצא אצל הרב הרוש וכדו.
געגועצאצא

וואי אני לא מאמין שאני לא באומן...

יש בי רצון מטורף להיות שם עכשיו

ישר כוח על הזכות להיות בארץ ישראלפשוט אני..
שתזכה שרבנו יזמין אותך אליו בקרוב ממש!אשר בראאחרונה
אומן ראש השנההרשפון הנודד

מי כבר סגר כרטיס ומי עוד עובד על זה?

סבסוד נסיעה לאומן בפעם הראשונהMza
שלום לכולם, בעבר היו כאלה שמסבסדים נסיעה לאומן למי שנוסע בפעם הראשונה)אני נסעתי לפני הרבה שנים עם סבסוד מלא) עכשיו בעלי גם רוצה לנסוע (בפעם הראשונה) ואני מחפשת מי שיסבסד לו.. מכירים מישהו כזה?
מחפשת שיעורים בליקוטי מוהר"ןרק להידבק בצדיק

היי
אני מחפשת סדרת שיעורים בליקוטי מוהרן שמסודרת לפי הסדר של התורות שאפשר לשמוע אותם וללמוד איתם את הס"ק
אם מישהו מכיר רב שיש לו שיעורים אני אשמח לשמוע..
תודה!

ממליץ לקנות דיסק אונקי שיעורים של הרב טייכנרמבקש אמונה

אני קניתי לא מזמן, עולה 180 שקל, ולדעתי, שווה כל שקל!  על כל ליקוטי מוהר"ן מסודר, וגם על חגים.

מסביר הכל ממש יפה וברור ומוריד את הכל למעשה

אני גם חיפשתי שיעורים על הספר מהאינטרנט ולא מצאתי, עד שגיליתי את זה באתר "ברסלב נייעס" 

 

יש שם שיעורים שלו לשמיעה ישירה אבל לא הכל. את יכולה לשמוע ולשפוט אם זה מתאים לך 

להלן קישור שיש בו גם שיעור וגם פרטים על הדיסק אונקי

תורה ה' תניינא 'תִּקְעוּ אֱמוּנָה': שיעור מפי הגר"ש טייכנר #01 |♪ » ברסלב נייעס

 

תודה!רק להידבק בצדיק

השיערים הולכים גם לפי הסדר של התורות?

 

כן. הכל מסודר שם בתיקיותמבקש אמונהאחרונה
אשמח אם אפשר לקשר אותישאלה.אחת

למשאית/ וואן , של נחמנים, עם רמקולים והכל. בשביל חבר.

תודות מראש.

תבוא בזמן רגיל כל ערב למרכזית קשה לפספסכְּקֶדֶםאחרונה
אשמח לשמוע מכם על הסיפור הנלצע

לפני שאשלח אגיד מה שאלתי  ובקשתי.


1 - אשמח לפירוש לסיפור. מה הנמשל?

2- שאלה שתופיע בסוף הסיפור .


וֹד שָׁמַעְתִּי מֵהָאִישׁ הַנַּ"ל שֶׁשָּׁמַע בְּשֵׁם רַבֵּנוּ הַקָּדוֹשׁ שֶׁסִּפֵּר מָשָׁל לְעִנְיַן מַה שֶּׁצְּרִיכִין לְדַבֵּר עִם אֲנָשִׁים בְּיִרְאַת שָׁמַיִם וְזֶהוּ. פַּעַם אַחַת הָיָה גְּבִיר גָּדוֹל שֶׁהָיוּ לוֹ כַּמָּה אֲלָפִים וּרְבָבוֹת. עָשָׂה הֶעָשִׁיר הַנַּ"ל פְּקֻדָּה וְאָמַר כָּל מִי שֶׁצָּרִיךְ לִלְווֹת מָעוֹת יָבוֹא אֶצְלוֹ וְהוּא יַלְוֵהוּ מִסְּתָמָא הָיוּ עַל זֶה בַּעֲלָנִים [קוֹפְצִים] הַרְבֵּה וּבָאוּ אֶצְלוֹ אֲנָשִׁים הַרְבֵּה וְלָווּ אֶצְלוֹ מָעוֹת. וְהַגְּבִיר הַנַּ"ל הָיָה אֶצְלוֹ פִּנְקָס עַל כָּל הַנַּ"ל. פַּעַם אַחַת לָקַח הַפִּנְקָס בְּיָדוֹ וְהִתְחִיל לְעַיֵּן בּוֹ וְרָאָה שֶׁהוֹצִיא הַרְבֵּה מָעוֹת מְאד עַל עֵסֶק הַהַלְוָאוֹת וְאֵין אִישׁ שָׁם עַל לֵב שֶׁיָּבוֹא לְהַחֲזִיר וְלִפְרעַ לוֹ מַה שֶּׁלָּוָה מִמֶּנּוּ. מִסְּתָמָא חָרָה לוֹ עַל זֶה, וְהָיָה לוֹ עַגְמַת נֶפֶשׁ. בְּתוֹךְ הַלּוֹוִים הַנַּ"ל הָיָה אִישׁ אֶחָד שֶׁלָּוָה גַּם כֵּן אֵצֶל הַגְּבִיר וְאִבֵּד וְהִפְסִיד הַמָּעוֹת בְּאֵיזֶה מַשָּׂא וּמַתָּן עַד שֶׁלּא הָיָה לוֹ מִמָּה לִפְרעַ חוֹבוֹ וְהָיוּ לוֹ יִסּוּרִים גְּדוֹלִים מִזֶּה. הַיְנוּ שֶׁהָאִישׁ הַנַּ"ל הָיָה לוֹ יִסּוּרִים גְּדוֹלִים מִזֶּה שֶׁאֵין לוֹ לִפְרעַ חוֹבוֹ. וְהִתְיַשֵּׁב הָאִישׁ הַנַּ"ל בְּדַעְתּוֹ, שֶׁעַל כָּל פָּנִים צָרִיךְ לְהִתְרָאוֹת פָּנִים עִם הַגְּבִיר וּלְסַפֵּר לוֹ כָּל לִבּוֹ, בַּאֲשֶׁר שֶׁהוּא אָנוּס בְּדָבָר וְכוּ'. וּבָא אֵצֶל הַגְּבִיר וְהִתְחִיל לְסַפֵּר לְפָנָיו לִבּוֹ בַּאֲשֶׁר שֶׁאֵיךְ שֶׁקִּבֵּל אֶצְלוֹ מָעוֹת בְּהַלְוָאָה וְהִגִּיעַ זְמַן פֵּרָעוֹן וְאֵין לוֹ מִמָּה לְשַׁלֵּם כִּי הִפְסִיד הַמָּעוֹת וְאֵינוֹ יוֹדֵעַ כְּלָל לָשִׁית עֵצוֹת בְּנַפְשׁוֹ מַה לַּעֲשׂוֹת בָּזֶה. וְעָנָה הַגְּבִיר וְאָמַר לוֹ מָה אִכְפַּת לִי הַמָּעוֹת הַמַּגִּיעַ אֶצְלְךָ כִּי מַה נֶּחְשָׁב אֶצְלִי סַךְ קָטָן כָּזֶה שֶׁאַתָּה חַיָּב לִי כְּשֶׁתְּסַלֵּק אוֹ לְהֶפֶךְ נֶגֶד סַךְ הַכּוֹלֵל מֵהַהַלְוָאוֹת אֲשֶׁר עוֹלֶה לַאֲלָפִים וְלִרְבָבוֹת. עַל כֵּן רְצוֹנִי שֶׁתֵּלֵךְ אֵצֶל כָּל הַלּוֹוִים שֶׁלִּי וְתִתְבַּע אוֹתָם וְתַזְכִּיר אוֹתָם שֶׁהֵם חַיָּבִים לִי כָּל כָּךְ מָעוֹת וְלָמָה אֵין מְסַלְּקִין לִי. וַאֲפִילּוּ אִם לא יִפְרְעוּ וִיסַלְּקוּ אֶת הַכּל רַק כָּל אֶחָד יִתֵּן וִיסַלֵּק מְעַט מֵחוֹבוֹ גַּם כֵּן יַעֲלֶה אֲלָפִים פְּעָמִים כְּמוֹ סַךְ כָּל הַחוֹב וְהַלְוָאָה שֶׁלְּךָ. וְהַנִּמְשָׁל מוּבָן מִמֵּילָא וְהָבֵן


אשמח להבין , מה בכך ש1,000,000 שח למשל הם הרבה יותר מהחוב שלי שהוא על סך 300 שח? סוף סוף את החוב שלי לא שילמתי.. וכמובן מה זה אומר ברוחניות?

שכוייח...

אומןאשר ברא

אף פעם לא הייתי אצל רבנו.

ולפני התשובה הייתי בחוץ לארץ..

קשה לי לחשוב על לצאת מהארץ (בכללי) עכשיו אחרי כבר כמה שנים טובים שנהיה לי חיבור חד משמעי עם ארץ ישראל.


ובכל זאת אומרים לי שאצל רבנו זה משהו אחר.

האם זה ממש משהו אחר יותר מלהיות אצל הרשב"י?

כי לרשב"י לקח 17 שנים להזמין אותי בפעם הראשונה ועוד שנתיים בפעם השנייה.


רעיונות? מחשבות? הגיגים?

תודה!

אולי יעניין אותך