הנקה בפומביTaliar
היי, אשמח לדעתכן 🙏
פסח מתקרב ואנחנו אמורים לחגוג יחד עם כל המשפחה המורחבת. מה אתן עושות בליל הסדר? מניקות ליד 20+ אנשים?
בדר״כ אין לי בעיה להניק מול המשפחה הקרובה (מכוסה כמובן), אבל משהו בזה שיהיו כל כך הרבה אנשים גורם לי להרתע מעט. מה הייתן עושות? הילד על הנקה מלאה, בן 3 חודשים
תלוי איפה.. משתנה בין הצד שלי לבעלירק טוב=)
אם יש פינה טיפה נסתרת אז מניקה שם עם סינר, אם לא אז הולכת לחדר.
אם זה בזמן סעודה והספה מול השולחן אני מרגישה פחות בנוח ליד גיסים וכאלה, אבל אם משהי תעשה את זה זה יראה לי ממש נורמלי
ממש נורמלי בעיניי, הייתי מניקה אלא אם כן הייתיהדרים
מרגישה שגורם למישהו לחוש שלא בנוח ואז הולכת לצד אבל אם אף אחד לא מובך בעיניי ממש לגיטימי
לי פחות נעיםתותית ואגסית
נכנסת לחדר.
אם יש מקום צדדי אומנסה לעזור

בספה מאחורי בעלי / באיזור שאין שם גברים שיכולים לראות אותי (חוץ מבעלי והילדים שלי)- אז מניקה שם.

אם לא- הולכת לחדר

ככה עשיתי גם כשאנחנו אצל ההורים שלי וגם אצל המשפחה המורחבת/ משפחה של בעלי.

לא נעים לי להניק בנוכחות גברים זרים גם אם אני מכוסה.. (למרות שגיסות שלי מניקות הכייף בסלוןם של חמותי וליד כולם. מכוסות כמובן)

 

נראה לי הזויTaliar
ללכת להניק 40-60 דק בחדר ולהפסיד את הסדר. למה אני צריכה להיות בעונש כי אני מניקה? למה זה מרתיע אותי בכלל, למה צריך לדפוק חשבון?
אני מאכילה את הבן שלי, לא שום דבר אחר
אוף…
תעשי מה שנוח לך ונראה לך מתאים מנסה לעזור

או שתבקשי מקום צדדי יותר בסלון שתוכלי מצד אחד להיות מוכחת בסדר ומצד שני להניק בצורה נעימה יותר.

איך שנראה לך... זה ענין שלך.

יקרה אם אלו התחושות שלךממשיכה לחלום
אז פשוט להניק בסלון
אפשר ליד השולחן, אפשר על הספה
מה שמסתדר
את לא אמורה להרגיש מבודדת או בעונש.

יש סיבה לך סיבה להרתע?
לא מקובל במשפחה שלכם להניק ליד הרבה אנשים?
באמתTaliar
אין לי מושג למה זה מרתיע אותי. האמת אין לי מושג מה מקובל כי זאת המשפחה של בעלי, ואני המניקה היחידה, אז אולי בגלל זה…
שבעלך יברר אם מםריע למישהו..מקום בעולם
אחות של בעלי לא מניקה אצל ההורים שלה,
אני כגיסה כן
בדקתי שלא מפריע לאף אחד..
יש ספות ליד?יעל מהדרום
לק"י

אני כנראה הייתי יושבת קצת רחוק ומניקה.
גם בעיני הזוי.נעמי28
תחשבי מה נעים לך.
לא אם לאחרים נעים או לא.

אני מניקה בשולחן, אפילו לא בספה, גם בסעודות גדולות, לי לא מפריע..

גם ככה הנקה זה מסורבל, זה מה שחסר לי, לחשוב על אנשים מסביב 😳
תכלססTaliar
נמאס כבר להתחשב ולהתחשבן יותר מדי…
אז תשארי בסלוןתותית ואגסית
משהו אמר לך ללכת?
נראה לי כל אחת עושה מה שנוח ומתאים לה.
תראי, הסדר הוא ארוךאביול
זה לא שתפסידי את כולו. אבל אם ככה, אז אפשר להניק בספות או בכיסא צדדי
תלוי בהרגשה שלךבתי 123
לי לא היה אכפת להניק ליד אנשים זרים אבל לא הייתי מרגישה נעים להניק בסעודה עם דודים וכו
אולי יסדרו לך מראש מקום נעים להניק בו
אולי תנסי לשאוב ולתת בקבוק
אם את מכוסה לגמרי, אני בהתחלה התפדחתי והתרגלתי.:-)

נמאס לי כל פעם ללכת לחדר... 

אבל אם יש אנשים יותר קווים, לא משפחה או משו כזה כן הייתי זזה הצידה. לא לחדר אבל מתיישבת על הספה או משהו...

אני הלכתי לחדרתוהה לעצמי
אירגנתי לי מראש ספר יפה ונהניתי מהרגעי שקט האלו
תלוי בהרגשה שלךLana423
שנה שעבר בסדר היינו אצל ההורים של בעלי עם תינוקת בת שלושה חודשים, והרגשתי שגם חלק מהאנשים נגעלים מזה (הזוי מבחינתי אבל מה אפשר לעשות..) וגם התינוקת במילא לא הייתה מצליחה להרגע עם כל הרעש וההמולה.. אז לא חושבת שיצא לי לשבת בשולחן בכלל
הזויייייTaliar
וואלה החלטתי שאני אהיה אמיצה… גם ככה יש לי רגשות קשים עם ההנקה
עוקבתמיני מאוס
נמצאת באותו מצב ומתבאסת שאני מרגישה לא בנוח להניק בספה ובגלל זה אצטרך להיכנס לחדר..
וההנקות שלי ארוכות ממש.
אני בטוחה שלאף אחד מהנוכחים לא יהיה אכפת שאניק בספה אבל לי זה כן מפריע.
מתחזקת אצלי ההבנהTaliar
שצריך להתגבר על הלא נעים… למה שאנחנו נסבול? מה עשינו לא בסדר שאנחנו צריכות להרגיש לא נעים?
ככל שעובר הזמן אני מבינה שוואלה זה פשוט לא הגיוני שניהיה מנודות… למה אני צריכה להסתתר כשאני מניקה את הבן שלי?
את לא צריכה להסתתר בכללהמקורית
אם יש לך דרך להניק בצנעה
אני לא מתחברת בכלל ל'להסתתר'
אבל, יש פעמים שצריך למצוא את דרך האמצע. אולי לא ממש באמצע השולחן אלא בכסא בסוף
וייתכן שתצטרכי להשלים חלקים בהגדה לבד כדי לקיים את מצוות החג, אבל לא חייב ללכת לחדר. אפשר לחבר אותו ולהיות קשובה לנעשה..
ככה זה באמהות. עושים פשרות בשביל מה שחשוב. ומה שחשוב זה שהילד יאכל
תשתדלי להניק לפני הסדר. אולי הוא בכלל יישן כל הסדר ולא תצטרכי להתמודד עם זה
מתפללת שיישןTaliar
וכן, אני אניק בקצה השולחן כנראה
לדעתיאר
פחות אוהבת שמיניקים ממש ליד שולחן האוכל
נראה לי לא מתאים
אבל לעבור לספה ולהניק לא רואה בעיה
כמובן שמכוסה
דווקא כשיש הרבה אנשים,מוריה
יש יותר סיכוי שלא ישימו לב.

אני עשיתי לפי מה שהרגשתי.
אם הרגשתי לא בנח, הלכתי למקום שקט יותר.
תכלסTaliar
אלופה
מניקה ליד כולם😊פאף
דאגתי שיהיה לי סינר שנוח לי והנקתי בכל מקום, גם בשולחן הסדר ליד מלא אנשים
אני מאמינה שהנקה זה טבעי לחלוטין, אני מניקה בצורה צנועה, והיו כמה אנשים שאמרו שזה נראה להם מוזר (סבא וסבתא של בעלי🤭) כל השאר גם אם הופתעו שאני מניקה בין כולם-הופתעו לטובה. אני הכי בעד להניק איפה שנוח לך
אלופה!!!Taliar
חיזקת אותי
גם אני ככה. מניקה בכל מקום כולל גני שעשועיםמיקי מאוס
יש לי שכמיה וחולצות הנקה, מכוסה בנוחות בכל מקום
חולצות הנקהTaliar
איזה חולצות נוחות לך להנקה? אני שמה חולצות רגילות מתחת לסינר… יש משהו יותר נוח?
כן. יש חולצות שמיועדותהמקורית
שליפה מהירה, ביחד עם חזיית הנקה. ולא צריך להיחשף. חולצות הנקה מה שנקרא
אבדוק את זהTaliar
תודה!!
בשמחה המקורית
זה באמת יותר נח איתן. לי היה כך לפחות
האמת שאני לא קונה חולצות ייעודיותמיקי מאוס
אבל כן גופיות הנקה, ואז כל חולצה אני מרימה ונשארת צנועה מלמטה מכל הכיוונים
או חולצות עם וי מעטפת וגופית חצי ואז גם לא צריך לחשוף כלום מעבר לנדרש
הולכת לחדר אחר...שיח סוד
ובמקומות שאני יודעת שיהיה סיוט להניק אבל ממש סיוט, שואבת לבקבוק
רעיון מנסה לעזור

אפשר להכין חלב שאוב מראש, אם יהיה קשה לך להניק שם...

בהנחה שהוא יסכים לקחת בקבוק🤭יעל מהדרום
אבל אז עלול להיות גודשענבלית
ובעייתי לשאוב בחג
אכןמקום בעולםאחרונה
אני הנקתי ככה ליד כולםעננים כחולים
כל עוד את מכוסה לא רואה בזה בכלל בעיה, ההפך, חושבת שזה טבעי לחלוטין. לא חושבת שמישהו בשולחן החג הסתכל על זה מוזר, חוץ מדודה אחת (נכון יש כזאת בכל משפחה?!) שהתחילה לתת טיפים להנקה🤭
אני הייתי יוצאת מנקודת הנחההשקט הזה
שאם הסדר הוא 20+ אנשים אז הפוקוס לא יהיה עלייך ואם תלכי לשבת מעט בצד (בספה או בקצה השולחן) ולהניק רוב האנשים כנראה לא ישימו לב..

אולי אפילו במטבח אם זה בשלב שלא ממש נכנסים אליו ויש שם מקום נוח לשבת..

או שתנסי לסדר את הישיבה ככה שאנשים שיושבים קרוב אלייך זה אנשים שנוח לך איתם או כאלה שלא עושים עניין

אבל לא הייתי הולכת לחדר להניק 40 דקות.
בפסח כשהייתי עם תינוקתאין לי הסבר
אז ישבתי על הספות, במרחק מה מהשולחן.
ככה גם שמעתי הכל, אבל גם לא הייתי ממש עם כולם
רק רוצה לומרבאר מרים
שזאת היתה אחת הסיבות המרכזיות כשהחלטנו להפסיק להתארח בליל הסדר אצל ההורים ולהתחיל לעשות סדר בבית.
התחלנו את זה בשלב די מוקדם כשהיינו עם כמה זאטוטים..
אבל קלטנו שליל הסדר אצלנו רצוף הפסקות והסחות דעת (הנקות, החלפת טיטול, הרדמת תינוק, ניגוב בשירותים, פספוסים, בכיף ועוד..)
מכיוון שאצל ההורים משני הצדדים בנו על סדר מתוקתק שמריצים בלי לחכות, החלטנו שלא מתאים לנו לפספס חצי מההגדה בגלל הילדים, ולקבל פרצופים מהנוכחים על זה שאנחנו "מעכבים" כל הזמן...
(זה קצת מצטרף לשרשור שהיה כאן אתמול על סעודת ליל שבת עם קטנטנים - אז קל וחומר ליל הסדר..)

אצלנו בבית הנהגנו שמנצלים את הזמנים האלה של ההמתנה לסיום ההנקה/ההחלפה/ההרדמה כדי לשמוע את הדברי תורה של הילדים, לערוך חידונים ועוד.. וממשיכים בסדר רק כשכל הנוכחים כולל המיניקות חזרו לשולחן.
מאז יצא לנו גם לארח וככה אנחנו נוהגים גם לגבי הנשים האחרות שמתארחות.
זה אמנם מאריך לנו מאוד את ליל הסדר, אבל מאפשר לכולם להיות חלק...
עוד כמה שנים…Taliar
כשהמשפחה תגדל בע״ה
אצל המשפחה של בעלי אני כן הולכת לחדרמתנות-קטנות
וכן זה מבאס
אבל יש שם בנים מתבגרים
ואין ספות או מקום בסלון לשבת בצד
ולהניק ככה מול כולם לא שייך..

אני הרגשתי לא בנוח להניק ליד חמיהמקורית
או הגיסים
אז תמיד כשהנקתי עברתי לספה בסלון שלא הייתה מול השולחן
הולכת לספה ליד ומניקה שם אבלואילו פינו
לפעמים דווקא מנצלת את הזמן לכמה דק' של שקט.. ואחרי זה ממשיכה את ההגדה לבד ומשיגה אותם..
ליד השולחן לא מניקה כי זה לא נוח לי להניק על כסא.
בשביליTaliar
זה מבאס לפספס… כיף לי איתם
בגלל זה השנה התעקשתי שנעשה אצל ההורים שלי.לא מחוברת
אני בכורה ואין לי גיסים. ככה שממש סבבה לי לשבת על הספה מכוסה.
אצל ההורים שלו זה פחות זורם, והיא בת חודש וחצי והנקה עוד לוקחת נצח.
תאכלס אפשרי לגמרי להתכסות פשוט לי זה ממש לא נוח.
לחדר-זה הזמן איכות שליאם מאושרת
בזמן הזה אני מכינה לי חומר קריאה מעניין , מתפללת,וזה הזמן איכות שלי. ממש חסר לי כשאני לא מניקה
בדיוק גם אניאחתפלוס
תמיד מכינה לי חומר קריאה מעניין וזה הזמן שלי.
מסכימה אבל בליל הסדר זה ממש מבאסלא מחוברת
דווקא בליל הסדר זה מתאים ליאם מאושרת
זה זמן גדול של תפילות וישועות. זה נותן לי הזדמנות להתפלל מה שליד השולחן אני מאד טרודה במיץ ענבים שנשפך, בהגדות שהתחלפו ,בלשים לב לכל ילד וכו'
אבל בחג יש חושך בחדר שישנים בו, לא?ענבלית
או שמשאירים שעון שבת?
משאירים מנורת לילהתוהה לעצמי
מנורת לילה של שבת זה בכלל להיט
נכון. אבל גם רגילה זה טובהמקורית
אפשר לכסות עם כיסוי ראש
מנורת שבתאם מאושרת
כמו שכתבת,זה באמת להיט,גם בלילות שבת רגילים אני נהנית לקרא באמצע הלילה. ראיתי מאד זול באושר עד ,אפשר לקחת את זה איתך לנסיעות.
ראית לאחרונה מנורה כזו?קטני ומתוק
כי פעם קנינו ועכשיו לא מוצאת..
באושר עד מוכרים הרבה פעמיםהמקורית


נחפש, תודה!קטני ומתוק
אני חושבת שיש בkspפאף
אסתכל, תודה!!קטני ומתוק
זהוTaliar
לי אישית יש מספיק זמן איכות עם עצמי ב״חופשת״ לידה הזאת. אז דווקא זה הזמן בשבילי קצת להתאוורר ולפגוש אנשים
מבינה ממש מה שאת אומרתאם מאושרת
מתנצלת שהגבתי לך ממקומי ה"עמוס" בחיים , ואת במציאות אחרת- שרק עברת לאימהות,

כשאני מנסה להיזכר בי כאמא- לבכור, באמת זה היה תקופה קשה יותר מעכשיו,
אבל זה לא משנה איפה בדיוק תניקי- המעבר הזה מבחורה לאישה לאימא זה שנים מורכבות,שבכל מה שתבחרי לעשות יהיה קושי.
הגיוני שלמשל בדיוק כשיהיה קטע מאד מעניין בשולחן הסדר כולם ישתתפו בדיון פורה הוא יעשה בטיטול ויבכה מעייפות- ואת תלכי לחדר איתו🙂
זה מה שאומרים בהגדה- עמלנו אלו הבנים.
את עכשיו בתחילת שנות העמל,וזה בהחלט לא קל.
אפשר לספר לך שהעתיד מאד שמח?
בעז"ה עוד כמה שנים התינוק הזה ישאל מה נשתנה והלב שלך יגאה מאושר,וכשהוא ישתתף בסדר עם הגדולים בכלל זה שמחה גדולה!
אז גם אם יש כמה שנים לא קלות- הן הדרך לאושר הזה.
ואשרינו שזכינו לעמל המתוק הזה.

(ומחשבה שעזרה לי- מצה זה מאכל קדוש- מיכלא דמהימנותא- מאכל האמונה- אז כשאת מניקה בליל הסדר פעם ראשונה בחיים שהוא זוכה לאכול מהמצה- דרכך,זו זכות גדולה!)
אני חושבת שזה ממש תלוי משפחהנטועה
במשפחה שלי ברור שהייתי מניקה (כנראה הולכת לספות כי זה יותר נוח ונעים לי) אבל אנחנו בצד שלו וגם ככה ההנקה ממש מורכבת לי ואני נעה בין גם ככה יהיה סיוט אז טוב שיהיה לי את המפלט הזה, לבין באסה, אני אהיה לבד חצי מליל הסדר כי בעלי ישאר בשולחן ואני ארגיש אומללה נורא.
והכי גרוע, אנחנו לא ישנים אצלם, אלא כמה רחובות משם, אז זה למצוא חדר להתנחל בו, ואני ארגיש מאוד לא בנוח בכל סיטואציה שהיא, איף, לא בא לי על החג הזה
מרגישה שכתבת במקומי... בולמיני מאוס
ממש מצב מעצבן יעל מהדרום
לגמרי תודה על החיבוק!נטועה
ממליצה לחשוב על משהו נחמד לקרוא תוך כדי ההנקהתוהה לעצמי
זה ממש יכול לההיות המפלט שלך ורגעים נחמדים ממש
לגמרי צודקת, כבר יש לי ספר שאני מתכננת לקחת איתינטועה
ומה עם לשתף את בעלך?אביול
שמבקש הוא חדר פנוי, ויהיה איתך חלק מהזמן...
זה לא צריך להיות כזה מאמלל
ברור ששיתפתי אותו.נטועה
לא רק ההנקה עושה את הסיפור הזה לאומלל, אלא כל התפאורה. ממילא קשוח לי אצלם, לא מסתדרת עם המשפחה של בעלי. בנוסף, חמותי לא בעד הנקה ולא בא לי לשתף אותה בבלאגן שיש לי עם ההנקה כי היא רק תחליש אותי ובכללי אני לא מסתדרת איתה אז לא אוהבת להתארח שם, וגיסתי מגיעה עם כל ילדיה אז יהיה המוני ורועש. קיצר גם ככה לא בא לי על זה, ובגלל שגיסתי נזכרה בדקה ה90 תוקעים אותנו לישון אצל שכנים, אז כל החג אני אצטרך לחפש איפה להניק ואין לחמי וחמותי מפתחות בדלתות, וקניתי שמלות שלא נוח להניק איתם כי לא מצאתי משהו שכן נוח להניק איתו וחשוב לי גם להרגיש יפה. קיצר מלא דברים קטנים מבאסים.
לפחות יהיה לנו שקט ופרטיות איפה שאנחנו ישנים, אולי שווה לסבול בהנקות בשביל זה. ויש מצב שאני גם כל כך לא אמצא את עצמי בליל הסדר הזה ואני אשמח שיש לי לאן לברוח. אבל מבאס לי להיות בלי בעלי (החדרים בקומה נפרדת מהסלון-מטבח אז זה ממש בנפרד) ומבאס לי שזה מלא לוגיסטיקה, לבקש שישאירו מנורה באחד החדרים, לדאוג למפתח כי משום מה אין אצלם בשגרה. קיצר יצא לי המיץ עוד לפני שהחג התחיל.
מבינה אותךאביול
באמת מבאס... חיבוק
תודה❤️נטועה
נשמע ממש קשוחהמקורית

יפה לך שאת הולכת בכל זאת.. 

מקווה שיעבור בטוב ובשמחה 

אין ברירה, שנה שעברה היינו אצל הצד שלינטועה
ואנחנו עדיין זוג צעיר. זה לא יעבור בשתיקה אם לא נגיע... ומשפחה זה משפחה, גם אם קשה לי איתם
משתדלת לראות את זה שהם ממש משתדלים. ודאגו לנו לדירה ממש קרובה ובאמת רוצים שיהיה הכי נוח שאפשר ופשוט גיסתי הודיעה רק לפני כמה ימים שהיא מגיעה אז הכל התחרבש (אנחנו היינו אמורים להיות אצלם בחדר עם שרותים מקלחת צמוד, אבל בגלל שהיא מגיעה אז היא תקבל אותו)

אמן ואמן, תודה על העידוד❤️
את אלופה על הגישה!! מקווה שזה לא מחליש אותךקופצת רגע
או משהו כזה,
רק מציינת שאצלנו תינוק קטנטן יונק היה בהחלט סיבה לשנות מהסדר הרגיל ולהתארח יותר אצל הצד שלי...

תודה רבה נטועה
זה לא אופציה לצערי. אנחנו כן נוסעים פחות למשפחות מאז הלידה (מקווה שלאט לאט זה יחלחל כסטטוס קוו, לא אוהבת שבתות שם🙈) אבל אפילו על זה עושים לנו ממש פרצופים, אז חגים אין סיכוי להתחמק... ולא, חמותי כנראה לא מבינה שיש הבדל בינה לבין אמא שלי, היא הזמינה אותי אליהם אחרי הלידה בטענה שאמא שלי עובדת והיא בבית ותוכל לעזור לי. סירבתי בנימוס😶
סהכ הם באמת משתדלים ורוצים שיהיה לי טוב שם, פשוט הם 180° ממני, וזה קשה.
תקשיבי אני באמת מצדיעה לך על הרוח הטובהקופצת רגע
רק מאירה( מקווה לפחות שאני מאירה ולא מעירה),
שפחות חשוב מה החמה חושבת ומרגישה, ופחות חשוב הפרצופים.
חשוב יותר שאתם, שניכם באופן זוגי, תחליטו מה טוב למשפחה שלכם, ואת זה תעשו.
הכוונה שלי, אם אתם שניכם הגעתם למסקנה שלבעלך חשוב מאוד מאוד להיות שם בחג ויהיה לו קשה מאוד לוותר, ואת תצליחי לוותר ביתר הצלחה על להיות במקום שיותר נוח לך בו, אז כאמור אני באמת מצדיעה לך!
אבל, אם אתם הולכים לשם בגלל שהחמים יעשו לכם פרצופים, לדעתי זה פחות נכון. מקווה שאני מבהירה את ההבדל.
כאילו, דעתה של החמות לגבי איפה אתם 'אמורים' להיות בחג, לדעתי פחות רלוונטית. וגם לא משנה אם היא תבין את הצורך שלך להניק ולהשתדל מאוד בשביל זה, כולל להתארח במקומות שמקלים עלייך להניק, או שלא תבין.
העיקר הוא שאת ובעלך, אתם שניכם תקחו בחשבון את כל הצרכים של שניכם, ושל התינוק, ותגיעו לתוצאה שהכי מתאימה לכם.
אולי תגיעו למסקנה שאף אחד מכם לא נהנה שם, אבל חשוב לכם לקיים מצוות כיבוד הורים ולכן תסעו ותתפשרו- וזה לא רק בסדר גמור אלא מרשים ונדיב מצדכם.
אבל שוב, ההבנה של החמות לא אמורה להכנס בתוך מערכת השיקולים שלכם, בעיני. אם לדוגמא לדעתך המנוחה והנוחות שלך חשובה בתור יולדת ומניקה, אז זה לא משנה האם גם חמותך חושבת ככה או לא.

לכן, לא הייתי הולכת לשם מתוך 'אין אופציה לא להגיע' אלא מקסימום מתוך 'בעלי לא יצליח להתמודד עם האכזבה של אמא שלו אם לא נגיע'. בעיני אלמנט הבחירה הוא חשוב.
תודה ❤️נטועה
לגבי מפתחיראת גאולה
מדובר על נעילה עם מפתח אפס?
כי אצלנו היה אותו דבר, אז קנינו בטמבור כמה מפתחות, ופשוט לוקחים איתנו מפתח או שניים בכל פעם.
אני בעד להקל את הסיטואציה איפה שאפשר
לא מפתח אפס :/ בעלי אמר שידאג לזה בע"הנטועה
אוףTaliar
למה זה כל כך מסובך?
כי הנקה זה דבר מסובך, ומשפחה של הבעל זה דבר מסובךנטועה
אז ביחד זה מאוד מאוד מאוד מסובך
חיבוק לך ❤️
גם לך💗Taliar
מקווה שהחג יעבור בשלום…
אמן!נטועה
גם לי מוזר להניק ליד המשפחה של בעליילד בכור
מרגיש לי שזה ממש מביך אותם אם אני אניק לידם וגם לי לא מרגיש מתאים
ואני מנצלת את זה לזמן של שקט עם עצמי.. לפעמים אפילו נמרחת גם אחרי ההנקה בחדר
ברחוב אין לי בעיה להניק עם סינר אבל אם יש לי חדר נח קרוב אני מעדיפה כי זה יותר נח לי ופחות מסורבל
בליל הסדר אנחנו אצלם, בטח אני אנסה להניק לפני הסעודה ואז תהיה רק פעם אחת באמצע. גם ככה אני אף פעם לא מצליחה לשרוד את כל הסדר, כל השילוב של מצות ומיץ ענבים על בטן ריקה עושה לי רע. אז דווקא מתאים לי תירוץ נח ללכת לנח בחדר
איפה אתם ישנים?אביול
אם באותו בית שבו ליל הסדר, הולכים לחדר. אם לא, מבקשים מהמארחים חדר שפנוי באותו רגי
אני לא מניקה בפומבי ליד גברים. גם כשאני מכוסהסטטית
לי אישית מרגיש נוגד את הפרטיות שלי
מעדיפה ללכת לחדר צדדיסטטית
הייתי מניקה עם שכמיה על הספה. לא באמצע השולחןאורוש3
את לא בעונש.
כתבתי מה ההרגשה שלי...חודר לפרטיות גם אם ישסטטית
כיסוי
כל אחת תעשה כשיקול דעתה
היא לא הגיבה לך, אלא לפותחת השרשוריעל מהדרום
אבל לא הגבתי אליך. לא קראתי תגובות. הגבתי לפותחתאורוש3
בסדר שנה שעברה הייתי עם תינוקת בת חודשייםמישהי11
כשהנקתי התרחקתי לצד השני של הסלון כדי להישאר בסדר אבל לא להיות ממש צמוד לכולם, היה לי מעולה
לי היה קשוח לשבת סדר שלם אחרי לידהאמאשוני
במיוחד שזה לא המנהגים והשירים מהבית שלי,
דווקא הנקה בחדר היוותה עבורי מפלט.
יכולתי לנוח, ללכת, לחזור, לאכול משהו נורמלי
ראיתי בזה יתרון שיש לי פריוויליגיה לעשות מה שאני רוצה ולא כבולה לסדר מסויים לפי ליל הסדר.
גם ככה הגוף כואב מההתארגנות לחג ולי לפחות יש "נפילה", כמו נפילת מתח אבל ממש בתחושות הפיזיות בגוף.
אני מבינה שפעם ראשונה שאת בסיטואציה הזאת, לא בטוח שכדאי לך לבוא בגישה לוחמנית, בטח לא בצד של בעלך,
תביאי איתך סינר הנקה ותראי איך זורם, איך את מרגישה פיזית ואיך את מרגישה מבחינת נוחות בלי ועם קשר להנקה.
מצטרפת למה שכתבת..אין כמו טאטע!
זה בהחלט בונוס כזה שצאפשר איוורור.

כן מבאס אם ההנקות ארוכות ואת בקושי נמצאת בסדר, אבל לפחות לקצת זמן זה אחלה..

ובהחלט לנסות למצוא פתרון להניק יותר קרוב.
מניקה מכוסה בכל מקוםמקום בעולם
אני מאכילה את הילג שלי.
מי שמדמיין מה קורה מתחת זו בעיה שלו בלבד
מישהי קנתה סנדלים לילדים במחיר טוב?ואז את תראי

אשמח לשמוע איפה, לא אונליין

משהו איכותי

יש פאפאיה עודפים בחוצות המפרץ בחיפה למי שקרובקנמון
ילדה בת 10 ודאודורנטytrewq

הגדולה שלי בת עשר, מסיימת כיתה ד. ושמתי לב שהבגדים שלה מתחילים להיות מסריחים בבית שחי.

מתלבטת אם להסביר לה שהיא צריכה להתחיל לשים דאודורנט, או לחכות עם זה...

לא זוכרת שאני בגיל הזה התחלתי לשים. ודווקא הייתי מאוד מפותחת בגיל צעיר.. 

למה לחכות?אוזן הפיל

זה מאורע משמח

חלק מההתבגרות

אפשר לחגוג את המאורע

כמו שחוגגים נפילת שיניים בגיל 6 (תכלס זה די מפחיד)

ללכת לבחור

לתת עטוף יפה עם כרטיס ברכה


העיקר לא להסריח, זאת בקשה אישית ממני🙏

למה לא?רקאני

אני לא חושבת שזה עניין של גיל

אם מזיעים כדאי להשתמש בדאודורנט

למה היא צריכה לסבול אם היא קטנה?

סתם ככה לא הרחתי עליהytrewq

רק כשכיבסתי לה את הבגדים שמתי לב.

לא יודעת, גם לא כ"כ בריא, לכן באינסטינקט מעדיפה לדחות... 

אם ככה אז אולי לא קריטיאוזן הפיל

לפעמים זה יכול להיות חד פעמי בגלל עייפות, תזונה ספציפית, או אפילו מחלה


אם נראה לך שביום יום היא בסדר, אז גם אני הייתי דוחה

אבל כן מתחילה שיח שיבוא יום וכו'

אני לא חושבתרקאני

שצריך לחכות עד שאת תריחי

מספיק שהיא מריחה

אולי תשאלי אותה ותציעי לה שאם זה מפריע לה שתשתמש

כשהייתי ילדה הסרחתי הרבה זמן עד שקנו לי

והתפדחתי לבקש בעצמי

מסייגת שלפעמים זה הפוךטארקו
הרבה פעמים לא מריחים על עצמך... ומי שמסביב מריח ועוד איך.

יש לי אחות שלא הייתה מבינה מה אני רוצה ממנה כשהייתי שולחת אותה לשים דאודורנט....(והיא בהחלט הייתה צריכה..)

יש טבעיים.המקורית
לדעתי אם יש ריח - לשים
להקדים תרופה למכהאמאשוני

אם כבר מריחים בבגדים, ואנחנו בתחילת הקיץ,

זה יגיע מהר לריח שהסביבה מריחה.

לפעמים לוקח זמן להטמיע הרגלים וכדאי שתתחיל להתרגל.

אולי זה לא בהול לקנות מחר, את יכולה לבדוק מה האופציות ומה מדבר אלייך.

תקני לה דאודורנט טבעירק לרגע9
גם בריא וגם ריח נעים
נכון לא בריא, אבל תעכבי ואם יש ריח - אין ספק.ממתקית

אני לביתי קניתי את הדאודורנט של אלוורה שזה יותר עדין וב"ה מונע לה ריח (שנגיד לגדולות הוא לא מונע.)

יש גם אופציות טבעיות ללא אלומיניום וכובעלת תשובה

למיכל סבון טבעי יש דאודורנט לילדים אולי תבדקי אותו

יש גם את ערוגות ובטח בחנויות טבע יש מבחר

כן בטח כדאי לקנות לה. אם מפריע לך הבריאות יש כאלהקופצת רגע

טבעיים. וראיתי שגם ל dove יש עכשיו דאודורנטים של 0% אלומיניום או משהו כזה( שזה גם בתכל'ס לא עובד כל כך טוב 🫣)


נראה לי שעדיף שזה יבוא ממך.


אני קניתי לבת שלי שבכיתה ג', יותר בשביל ההרגל ובגגלל שהיא מגלה עניין בטיפוח עצמי ואני רוצה לעודד את זה. אין עדיין צורך אמיתי. אבל אני רוצה למקם את עצמי ככה שאני אהיה זו שאכיר לה את הדברים ושהיא תרגיש בנוח להתייעץ איתי, וגם תתרגל לרעיון שכשגדלים יש לזיעה ריח פחות נעים ושמים דאודורנט.

אגב היא כבר סיפרה לי שאחרי שיעורי ספורט הכיתה מסריחה ושבאמת כדאי שישימו דאודורנט. אבל למרות זאת לא נראה לי שהיא מקפידה כרגע לשים כל יום 😅 כאמור כרגע אין לה עדיין ריח. 

קניתי לילדים שלי מוקדם יותרקפצתי לבקר

בגיל 9 כבר התחילו להסריח, קניתי להם כמה סוגים שיוכלו תשים איזה ריח וסוג שיותר נעים להם.

כן מזכירה להם כל בוקר דאודורנט. כמו צחצוח שיניים וסנדלים גם דאודורנט..

שלא יסריחו. זה לא נעים להם ולא לסביבה

רק אומרת שבדאורדורנט יש חומרים לא מומלציםאוהבת את השבת

בטח לילדים..

ממליצה לנסות לקנות משו יחסית טבעי או בלי אלומיניום

או להכין מסןדה לשתיה


אולי למיכל סבון יש משהו נעים וטוב לילדים?נפש חיה.
יש לה, בדיוק ראיתיDoughnut
וואלה ניסינו. עבד עד שהוא באמת התחיל להתבגראורוש3

וביי. חייב את הרגילים.

ניסיתי גם בעצמי לעבור לבריא, אותו כנ''ל, לא באמת עובד. באסה. 

ניסיתי מלא סוגיםרק לרגע9
על הרבה מהם אפשר להגיד את זה, אבל של מיכל סבון טבעי (הקרם) עובד אצלי מעולה ואני איתו שנים. כל הסטיקים/רולים הטבעיים באמת לא מוצלחים מהניסיון שלי.
כיף לך. לא עבד לי....אורוש3
גם לי של מיכל לא עבד, לבעלי כןהמקוריתאחרונה
אמי מכינה בבית
באסה! הבנתי שלבנות זה יותר מסוכן..אוהבת את השבת
אז לפחות הוא בן...  😏
איך מכינים מסודה לשתיה?ממתקית
בטח שלשים דאודורנט אם יש ריח...ממתקית

תדברי איתה בנחת על זה וכו... תצאו לקנות יחד.
היא תגלה את זה לבד במוקדם או במאוחר, דרך עצמה או דרך הסביבה...
עדיף שאת הראשונה לומר לה בעדינות, וכמובן דאודורנט.
אציין, שלבת שלי בגל הזה קניתי דאודורנט של אלוורה, של החברה הזו, פחות חומרים, יותר עדין. וזה מונע לה מצויין

ואם אפשר לנצל בהקשר זה...ילדה בת 9 עם סימני התבגרוממתקית

התבגרות בגוף
החזה ממש גדל לה, הכי גבוהה בכיתה, ריח זעה חזק כמובן (יש לה דאודורנט טבעי וגוזיות)
בגלל שכאב לה איפה שצומח... נלחצתי ולקחתי לרופא, שהפנה לאנדוקרינולוג.
מישהי התנסתה בזה?
האנדו הסביר שהיא מתפתחת מוקדם מהרגיל... מבחינתי היא ילדה. והוא אומר שהיא יכולה לקבל גם מחזור בקרוב וזה ממש מלחיץ אותי.
שלח לבדיקות דם,צילום כף יד ועוד כמה מחכה לתור חוזר אצלו.
היא יכולה לקבל מחזור בגיל כזה?
זה נורא נכון?
מצד שני אמר שיש זריקות של הנורמונים לעצור את ההתפתחות, זה לא מסוכן?

איזה חוסר אחריות של הרופאאמאשוני

שככה מלחיץ אותך, מה נסגר.

אצל בנות גיל ההתבגרות מוגדר בגיל 8, ככה שהיא כבר בטווח ולכן בגיל הזה לא עוצרים את ההתפתחות בגדול.

גם הסיבה שמעכבים התפתחות מינית זה כדי לאפשר ליחד להמשיך לגדול (לכן צילום כף יד) כי אחרי קבלת מחזור כבר פחות גובהים.

אם היא מתפתחת באופן פרופורציונאלי זה תקין לגמרי.

לפעמים הגיל הוא רק מספר 🤭

וכן זה גם טבעי שיש כאב באיזור הפטמות בשלב של הנצת שדיים.

לגבי קבלת מחזור בד"כ מקבלים כשנה- שנתיים אחרי תחילת ההנצה.

אז השאלה מתי היא התחילה. גן משנה בת כמה היא בדיוק.

נניח היא כבר 9.5 ותקבל עוד שנה,

10.5 זה ממש גיל הגיוני כבר. אם כי יכול להיות שהיא לא תקבל לפני גיל 11.


את בטוחה שאת מצטטת את האנדו במדויק? למה הכוונה מוקדם מהרגיל? מוקדם מהטווח התקין? זה פשוט לא נכון. אז מה בדיוק הוא התכוון שזה מוקדם אבל בתוך הטווח? אוקי נכון, אבל זה לא אומר שזה לא טוב, לכל טווח יש קצוות לא כולם צריכים להיות בול על הממוצע.


אולי נתת לו נתונים על תחילת ההתפתחות שמתייחס לגילאים מוקדמים יותר? משהו לא מובן.


בכל אופן נשמע שמשפט המפתח שמבחינתך היא ילדה.

אולי אם תקבלי שהיא מתחילה להיות נערה בגיל 9, הכל יסתדר מבחינת החששות.


אבל הבת שלי בת 8.5 מסיימת ג', הכיתה שלה לגמרי באותו שלב.

יש לה חברות עם גוזיות. גם זוכרת מהגדולה שלי.

יש שמתחילות בג' יש שמתחילות בד'. זה לא נדיר בכלל.

איך אתן מתכוננות לחופש הגדול?אוהבת את השבת
בעיקר מעניין אותי מבחינת להיות עם הילדים בבית באוגוסט,  אבל כל שיתוף יתקבל בברכה❤️
מתכננת קניית ענק בסטוקאוזן הפיל

בעיקר חומרי גלם ליצירות

מספריים לכולם

מהדקים

ודבק סלוטייפ

יכול להעסיק אותם שעות


מתכננת להזמין את אחיות שלי, שכל אחת תבוא לשהות יום יומיים


מתחילה לחשוב על סדר יום שאני הולכת לתלות בגדול

מצטרפת. אשמח גם למידע על מי שכן עובדת בעצמה.אונמר

אני עובדת מהבית, והחופש לא ארוך כל כך כי יש קיטנות.

אבל יש לכן רעיונות למה אפשר לעשות בחודש שכן חופש?

אני עובדת וגם בעלי וזה באמת סופר מורכבדיאן ד.

עצה ראשונה ממני

לא לתכנן פתרונות לכל החופש מראש, כי זה נראה הר בלתי עביר

אני סיכמתי עם בעלי שמתכננים פתרון כל יום ליומיים שלוש הבאים.

 

אני באופן אישי יכולה אומנם לעבוד מהבית אבל לדעתי זה לא אפשרי עם ילדים קטנים ברקע

וכנראה שהרבה ימים ניקח חופשים על חשבוננו חלק אני וחלק בעלי (בגדול אנחנו מתכננים לחודש הזה שתהיה רק משכורת אחת במקום שתיים).

חלק מהזמן כנראה גיסתי הצעירה תבוא אלינו 

מקווה שחלק מהימים המשפחה תסכים לשמור עליהם.

 

מבחינת תעסוקה לא חשבתי על זה

אולי נקנה בריכה נמוכה למרפסת

וגם להזמין חברים או בני דודים, יותר קל להעסיק חבורה מאשר שניים לבד.

השם יעזור.אונמר

באמת חבר זה רעיון. שלא יהיו לבד.
אולי אקבע מראש עם אחת האמהות שנעשה כל יום אצל אחת ממנו, ואז יהיה לנו יום שקט יום לא.
והקטנה שלי פחות מפריעה לי וגם ישנה חצי צהריים.

אני אין לי חופשים ובעלי עצמאי גם ככה.
אבל הוא כן חייב להספיק דברים ולא יכול לקחת חופש מלא.

מנסה לחשוב איך אפשר לחלק נכון את הימים או את מי עובד ומי לא.

אולי שאני אתחיל ממש מוקדם בבוקר ואז אתפנה באמת לשעות של באמצע?

לא ידעת אם אפשרי. וואי

אני עובדת בחופשהמקורית

יוצאת איתם בעיקר אחהצ ערב כי חםם מאוד

פעם בשבוע לפחות יום חופש מהבוקר, בעלי איתם בזמן שלא (עובד הרבה מהבית)


בזמן שאנחנו בבית - יצירות צביעות בצק פליימוביל וזמן חופשי לשיעמום כמובן🤭

קצת זמן עם סבא וסבתא

מאלתרים מה שיש

כן. זה מה שאני עושה גם.אונמר

מנסה לחשוב אם יש יותר איך לייעל את זה כדי לא להתחרפן.

נורא קשה לעבוד כשהם סביבי ואני מתחזקת אותם ביצירות וכל זה.

הכיוון שאני חושבת עליו זה אם יש איך לשנות שעות או איכשהו שלא יצא שאני יושבת לעבוד והם סביבי. אולי רק חלק אפילו. לא מצליחה לסדר איך אפשר.

אצלי בחופש הם בדרכ ישנים עד יותר מאוחרהמקורית

כי הפעילות שלנו היא יוצר בערבממילא בגלל החום, אז אני מתחילה לעבוד מוקדם ועד שהם קמים כבר חצי יום עבודה מאחוריי

יש קייטנות המשךאמאשוני

בד"כ עד 13:00 אבל זה גם משהו.

המעונות גם אמורים לפעול חלקית באוגוסט.


בשאר הזמן:

לוקחים חופש

הבעל לוקח חופש

קצת סבא/ סבתא/ דודים אם אפשר..

פעילויות במתנס

בייביסיטר

ובסוף חופשה משפחתית מתישהו..

בינתיים קניתי כמה חומרי יצירה בסטוקמתואמתאחרונה

אבל זו רק התארגנות ראשונית...

אצלנו היציאה לחופש היא בהדרגה:

הבכורה כבר בחופש (אבל אני לא אמורה לדאוג לה, כמובן)

שלושה בנים ושתי בנות יוצאים בראשון ביולי - שניים מהם נרשמו למעין קייטנת לימוד (בעצם אני לא בטוחה מתי הראשון מביניהם יוצא לחופש אבל הוא גם יעסיק את עצמו בלימוד עצמי). לבנות אני צריכה לדאוג לתעסוקה (מתכננת להכין איתן קייטנה עצמית לפי נושא כלשהו).

הקטנה יוצאת לחופש בעשרים ביולי - שיהיה לי בהצלחה🥴

עוד בן יוצא לחופש קרוב לתשעה באב.

והילדונת בקייטנה עד שלב די מאוחר (אבל בלי צהרון).


עד תשעה באב אנחנו לא עושים תוכניות מיוחדות (בעלי עדיין לומד, וגם לא מתאים לעשות ממש פעילויות).

אחר כך אנחנו מכינים לוח חופש, ולפני כן יושבים בישביה משפחתית מיוחדת כדי לזרוק רעיונות לפעילויות. ואז אנחנו משבצים את הפעילויות הריאליות בלוח החופש, ויוצאים לדרך...

אני עובדת תוך כדי, אבל משתדלת לא לקחת פרויקטים חדשים. את מה שכן - עובדת בין לבין/בלילות... (ב"ה יש לי מחשב נייד, אז יכולה לעבוד בכל מקום בעיקרון)

משתדלים לעשות לפחות פעילות יציאה אחת לכל המשפחה ועוד פעילות יציאה לקטנים ופעילות יציאה לגדולים. עושים גם יום בנים/יום בנות, אבל זה לא בהכרח כולל יציאה של ממש (בתשלום).

מלבד זה פעילויות מיוחדות בבית - ימי נגרות, יום בית מלון, יום משחקייה בבית... לפעמים גם סתם יציאה לפארק רחוק.

סיפור הלידה שליסיפורלידהשלי

פתחתי משתמש למרות שכנראה תזהו אותי כדי שלא ישמר לי בכרטיס.

 

יום שני בצהריים צירים חזקים מאוד, ודיי תכופים.

אני מחליטה לא ללכת לבית חולים כדי שלא יתנו לי זירוז ושאהיה יותר קרובה ללידה.

סובלת מאוד אבל מתעקשת על זה.

עד הבוקר אני עם צירים ואז מפסיקים.

כל הבוקר אני עם צירים פעם ברבע שעה בערך.

מפזרת את הילדים לגנים כאובה ועייפה וחוזרת לבית

נכנסת הביתה ומגלה שאני לא יכולה לעמוד, יש לי לחץ חזק באגן כל כמה דקות

מתקשרת לספר לבעלי שיתכונן אולי הוא יצטרך תכף לצאת מהעבודה אליי.

 

אני מנסה להכין א.צהריים ורואה שממש אין סיכוי אז מתייאשת והולכת לנוח, שמה את הקטן שלי איתי במיטה שישחק לידי ואני שוכבת.

מרגישה הפרשה גדולה שיוצאת אז קמה לשירותים ומגלה שכנראה הפקק הרירי יצא, פעם ראשונה שזה קורה לי. אף פעם לא ראיתי אותו יוצא.

קצת נלחצתי אבל ידעתי שזה לא אומר כלום ושזה לא מלמד שאני יולדת היום.

עוברת עוד שעה ואני מגלה שאני לא יכולה לקום מהמיטה.

 

מתקשרת לבעלי להתייעץ איתו,

מספרת לו על המצב והוא אומר לי שהוא בא, אמרתי לו שלא יודעת אם כדאי כי אין לי צירים אז זה לא לידה.

הוא מתעקש שאם אני לא יכולה לעמוד אז שאלך להיבדק (ותודה לו על העקשנות הזאת).

מתייעצת גם איתכן כאן בפורום ואתן מדרבנות אותי להיבדק.

 

הוא מגיע, אני הולכת עם אמא שלי לבית רפואה והוא נשאר עם הקטן בבית.

מגיעים, האחות מקבלת אותי ושואלת למה באתי.

אמרתי לה שאין לי צירים ויצא לי הפקק הרירי וקשה לי לעמוד.

האחות התגובה: "בלידה חמישית את כבר אמורה לדעת שלא באים רק בגלל הפקק הרירי אם אין צירים. טוב תעלי למיטה נעשה מוניטור" (ורק בגלל המשפט הזה אני מספרת את הסיפור לידה שלי, אף פעם לא כתבתי סיפור לידה)

אני בלב שלי מרגישה לא נעים שככה ננזפתי ושאולי באמת סתם באתי.

עושים מוניטור, האחות: "יש לך צירים כל 10 דקות, אלה לא צירים של לידה. לכי תחכי לרופא שיקרא לך"

 

יצאתי לחדר המתנה מחכה לרופא ואז קוראים לי לעשות אולטראסאונד לבדוק מנח לפני הרופא.

הטכנאית: את יודעת באיזה מנח הוא?

אני: בטח, מנח ראש

הטכנאית: מנח רוחב

אני: זה אומר שבטוח לידה בניתוח??

הטכנאית אומרת שכנראה שכן.

אני יוצאת ממנה מזועזעת ובהחלטה שאני פה לא כדי ללדת אלא כדי להפוך אותו. אני לא יולדת בניתוח.

 

מתקשרת לספר לבעלי.

מגלה שלפני בתור יש בערך 15 נשים.

אחרי עוד חצי שעה של המתנה לרופא אני אומרת לאמא שלי שזה ממש מיותר שהיא תחכה איתי, אני לא יולדת עכשיו ויש פה תור ארוך, שתלך הביתה ואקרא לה אחרי שאדבר עם הרופא.

היא בהתחלה לא רוצה ללכת אבל כשהזמן עובר ולא קוריאם לי היא משתכנעת והולכת.

 

כל זמן ההמתנה אני יושבת ומחכה, רוב הזמן אני בסדר חוץ מכל 5 דקות שיש כאב חזק באגן ל2 שניות שגורם לי לעצור את הנשימה ןאז עובר ואני בסדר.

 

אחרי נצח הרופא קורא לי, אני קמה אליו וכמעט נכנסת לחדר ואז רצה אחות ואומרת לו "אולי תקבל קודם את היולדת ההיא? היא בוכה פה ונראה שממש סובלת"

הרופא אומר לה שהוא כבר קרא לי ובאתי אז יקבל אותי ואני האחרונה שלו אז אם יוכל אחר כך יתעכב ויקבל גם אותה. (עוד נס בשרשרת הניסים)

 

אני מתיישבת מולו ואומרת לו: אני לא באתי ללדת, עכשיו גיליתי שהעובר במנח רוחב אז באתי להפוך אותו.

הוא מסתכל עליי ואומר: את נראית בלידה, תעלי מהר למיטה. קודם נבדוק פתיחה ואחכ נדבר

 

אני עולה למיטה, הוא בודק פתיחה ואומר: מה אני מרגיש פה, אני לא יודע מה אני מרגיש פה.

מוציא את היד ומכניס שוב: מה זה? מה אני מרגיש כאן?

אוי זה היד! תעצרי, אני לא צוחק איתך. אל תנשמי, אל תזוזי, אל תלחצי.

הוא רץ לדלת וצועק "צוות לחדר שלי מהר, היא בלידה"

פתאום החדר מתמלא במלא אנשי צוות, הרופא מודיע להם שצריך להוציא אותי עם המיטה.

הם אומרים לו שזה מסובך. הוא הולך לדלת ובדרך מעיף את כל מה שמפריע, הכיסא, השולחן שלו ומודיע להם "היא יוצאת עם המיטה הזאת עד החדר ניתוח"

תוך כדי שגוררים את המיטה אחד מתחיל להפשיט אותי, אחר להוריד לי כיסוי ראש, עוד אחת את התכשיטים ואחד עם טפסים מקריא לי מה רשום תוך כדי ריצה במסדרון.

מגיעים לכניסה לחדר ניתוח, הוא סגור.

מדליקים אורות מכינים אותו לניתוח, אומרים לרופא שאין רופא שיכנס לניתוח והוא מיד אומר שהוא יכנס.

ואז מישהו נזכר לשאול אותי "הודעת לבעלך?"

אני אומרת להם שלא ומתקשרת אליו ומבקשת שיעדכן את אמא שלי.

אני חותמת קשקוש כל שהוא על הדף כי מכריחים אותי ואז שואלת אותם אם אני בטוח יוצאת חיה מהניתוח.

הרופא החמוד רואה שאני בוכה ומתנצל שהכל ככה מהר ובלחץ "פשוט אני חייב להשיג אותו לפני שהוא ממשיך לצאת" ולא עונה על השאלה שלי.

 

מכניסים איתי לחדר ניתוח ומיד מתחילה להרגיש ששמים לי כל מיני חומרים על הבטן (אולי חיטוי, לא יודעת) .

אני נלחצת ואומרת להם שלא יחתכו אותי כי לא נרדמתי.

אחרי שנייה כנראה נרדמתי 😅

 

התעוררתי אחרי לא יודעת כמה זמן כדי לגלות שתודה לה' הצליחו להציל אותי ואת התינוק.

לכאבים שלא הכרתי מעולם.

 

אני עוד מתאוששת מהניתוח, מהפחד הזה למות.

אמא שלי כמובן הייתה עם יסורי מצפון שלא הייתה שם אבל אמרתי לה שזאת אשמתי, אני שלחתי אותה. ובתכלס, לא חושבת שהיה מועיל לי אם מישהו היה שם כי גם ככה הכל היה מהיר ובלחץ.

 

אהה והקטע הכי מדהים.

יום חמישי שלפני הלידה הסתובבתי בבית והרגשתי תחושות מוזרות באגן.

ניסיתי לתאר לבעלי מה אני מרגישה אז אמרתי לו ש"זה מרגיש כאילו התינוק דוחף את היד שלו".

לא היה לי מושג שיש דבר כזה, לא שמעתי מעולם על תינוק שהוציא את היד.

 

ואת כל הסיפור הזה כתבתי גם בשביל לנסות להשתחרר עוד קצת מהסיפור הזה כי עדיין זה צרוב בי.

וגם כדי להגיד לכל אחת כאן- תקשיבי לעצמך. שכולם מסביב יגידו מה שהם רוצים, כולל הרופאים והאחיות.

אם את מרגישה שמשהו לא תקין, שמשהו לא רגיל, שאת צריכה להיבדק- תלכי!

עדיף ללכת 100 פעמים סתם ולא לפספס את הפעם אחת שהייתה נצרכת.

 

ותודה לה' על כל הניסים שבדרך.

על בעלי שדירבן אותי ללכת

על הרופא שלא ויתר על התור שלי לטובת מישהי שנראתה ונשמעה יותר סובלת

ו.ודה ענקית לכן על הדרבון והעידוד באותו יום להיבדק ובכלל שליוויתן אותי בלי שידעתן בדיוק את הפרטים אבל נתתן הרבה כח עד שנכנסתי לניתוח

ועל זה שהתינוק ואני בריאים ושלמים וחיים.


 

סליחה על האורך, לא תיכננתי לכתוב כל כך הרבה.

מזל טובדיאט ספרייט
התרגשתי מאוד מהסיפור ❤️
וואואוזן הפיל

כולי צמרמורות

אני רוצה לתת לך את גביע העולם

איזה גיבורה שאת

כשקראתי על האחות שקיבלה אותך רציתי לבעוט במשהו

אוף איזה עצבים

ואז טלטלות

וטוויסטים

חתיכת סיפור יש לך

בה שיצאתם מזה בשלום

🩷

וואו, איזה סיפור מצמררמתיכון ועד מעון

הןדו לה'  שהיה לך כזה שליח טוב.

איזה השגחות וואוווווו מזל טוב! התאוששות קלה ,נפש חיה.

החלמה מהירה וטובה

הרבה הרבה נחת!! 

אמא איזה מטורף❤️😭🥹חמדמדה

ליבי עלייך שהיית שם לבד רק, נשמע לא פשוט…

וברוך ה' ששם שליח טוב בדרך שלקח אותך ברצינות

החלמה מהירה, גופנית ונפשית💖💖

אמאל'ההההאורוש3

גרמת לי לבכות (הורמונלית וזה).

תקשיבי חוויה ממש מלחיצה.

הכי חשוב ששניכם בסדר ב''ה.

אבל ממש ממליצה לך לעשות איזה עיבוד רגשי לאירוע הזה.

כל הכבוד לך שהלכת.

האחות היתה מתנשאת להחריד ומזל שלרופא היו חושים טובים. מה זה אין רופא לניתוח? הזוי משהו.

חיבוק גדול לך!! התאוששות מהירה ונחת מהמתוק!

וואוו איזה צמרמורתשירה_11

אמאלה איזה סיפוררר

וואווו מרגש מאודדדנושש
איזה פחד! ממש נס!אן אליוט
שתהיה לך התאוששות מהירה, גם רגשית, והרבה נחת!
ואו ניסי ניסיםSeven

ותודה להשם שהיו שם שליחים טובים

מזל טוב והחלמה קלה

וואוו!השקט הזה

ממש שרשרת של ניסים! מרגש ממש

תודה ששיתפת אותנו

וואווורקאני

אני עם פה פעור

מטורףף

מלא מזל טוב

התאוששות קלה בגוף ונפש!

וואו וואו וואו איזה סיפור!!דיאן ד.

קראתי כמה פעמים בנשימה עצורה.

 

איזה ניסים! חסדי ד'

 

מקווה שהתאוששת ואת מרגישה יותר טוב גם את וגם הקטני.

תודה ששיתפתפילה

עברת את זה כמו גיבורה. ברוך ה' שאתם בסדר.

אני חושבת שזה חשוב מאוד לשתף גם סיפור כזה כדי שנזכור שאנחנו בידי ה' ...

הרבה מזל טוב! בריאות ונחת

וואוווו דמעותתתתת תקשיבי לא יאומןאוהבת את השבת

נס נס נס נס נס נס

מרגש ןמצמרררר


חיבוק ענקקקקקק

בע"ה שיהיה לכולכם מלא בריאות

וואי מטורף ומרגש ממש!Doughnut
איזו אלופה את שהיית קשובה לעצמך, ריגשת ממש💕
וואוווו ממש צמרמורות.אונמר

מזל טוב!!!!!

הרבה כוחות ובעז"ה שתתאוששי בקלות.

וואוו ווואוווו וואוווווווווו אני עם צמרמורות!!!!אמהלה

איזה סיעתא דשמייא בכל רגע ורגע הייתה לך שם

וב"ה שאתם בריאים

שמחה שהיתה לי הזכות לדרבן אותך......

תבשרי לנו רק בשורות טובות

ותגדלו אותו ואת שאר ילדכם בנחת, בבריאות ובשמחה

אמאלההההעדינה אבל בשטח
הייתי ממש בצמרמורות ודמעות! ב"ה שהכל בסדר איתכם! החלמה מהירה ונחתתתת!!
צמרמורתאנונימית בהריון

ריגשת ממש!

המון מזל טוב ורק נחת!!

אמאלה איזה סיפור, אני כולי דמעות!!ממתקיתאחרונה

כמה ניסים, הכל מלמעלה
קראתי מההתחלה במתח רב, בד"כ אין לי סבלנות לסיפורי לידה.
אבל פה לא יכלתי להפסיק.
לא מבינה איך התינוק התהפת לרוחב, אם היה ראש?
כי זה שלב שהם כבר לא מתהפכים לא?
וטוב שהלכת להיבדק בבית חולים, ולא בקופת חולים.
ממש ניסי ניסים.

מחפשת לקנות לבית עציצים מלאכותייםשמה לב
בדגש על כאלה שנראים אמיתיים.. אשמח מאוד לשמוע מניסיון, ואם יש המלצות על מקומות או קישורים בכלל טוב!
יש בשיין מלאאפונה
ראיתי בשיין אבל לא יודעת מה באמת נראה אמיתישמה לב

והתגובות לא חד משמעיות... לכן אמרתי אשאל פה את חכמת ההמונות🙃 אולי למישהי יש ניסיון

אני מסתכלתאפונה
על ביקורות עם תמונות
ואת מצליחה להבין מהתמונה איך זה נראה באמת?שמה לב

אין לי ניסיון בזה ובא לי לקנות בכמות. ראיתי שעל הרבה עציצים כתוב בתגובות שהגיע בפועל הרבה יותר קטן ומדולל מאיך שנראה באתר

ואם כבר מזמינה בא לי להזמין כמות, ולא בא לי להזמין ואז לגלות שלא מוצלח..

בד"כ כןאפונה
אבל לא הזמנתי עציצים.. פריטים אחרים ככה עושה.
אחלה תודה!שמה לב
אם יש למישהי קישורים מומלצים מניסיון, אשמח..
יש בסטוקים וכאלהבתאל1
וככה את יכולה להתרשם מקרוב. ובדכ זה לא יקר
יש באיקאה כל מיניקנמון

חלקם נראים מלאכותיים אבל יש כאלו (בעיקר עציצים שהם רק עלים) שממש נראים טוב!

ראיתי גם בסטוקים כל מיני. (לא יודעת אם הייתי קונה בשיין. זה קצת לקחת סיכון. במיוחד אם רוצים כמות)

איקאה16210
מציעה שתלכי לראות פיזיתשקדי מרק

כי קשה להתרשם באתרים..

ממליצה על איקאה או בחנויות סטוק לפעמים יש מציאות טובות 

תודה לכולן!שמה לב
איקאה רחוק לי מאוד, אבל אני מבינה שאין מנוס...
אם איקאה רחוק מאודטארקואחרונה
הייתי מנסה קודם אחד מסניפי המקסטוק הגדולים(למשל כפר סבא, אבל יש עוד כאלה)
איקאה!!!!ממתקית
מיטה ללא מעקההבוקר יעלה

קניתי מיטה חדשה לבת שלי בת שש וחצי

מתוך מחשבה שהיא כבר גדולה ובגיל הזה בדרכ לא מתגלגלים מהמיטה אצלי, קניתי ספפה ללא מעקה. היא נפלה מהמיטה בלילה הראשון, קירבתי את שידת ההחתלה כך שתחסום אותה מליפול אבל הבעיה שהיא זזה בשינה והשידה קרובה לראש המיטה.. בקיצור הלילה היא נפלה שוב ובכתה מתוך שינה, נקרע לי הלב ☹️

ויש לי מסורי מצפון שלא חשבתי לעומק וקניתי עם מעקה.

ומתלבטת מה לעשות? יש למישהי רעיון? 

תפרשי שמיכה מתחת, היא תתרגל בסוףחילזון 123
או שתשימי אולי גב של כסא ליד. ככה זה טיפה יאט את הנפילה, אם תהיה
אני אנסה, תודה!הבוקר יעלה
זה עם מיטה נפתחת?כורסא ירוקה
תוציאי את המיטה התחתונה כזה 3/4 החוצה, ככה שזה לא יעלה למעלה אבל אם היא תיפול תיפול עליה. לרוב לא נופלים פעמיים וגם כן זה ממש נמוך
אין אפשרות, חדר קטןהבוקר יעלה
וממול המיטה של אחותה 
בין המיטות, עד המיטה של אחותהטארקו
בתור פתרון זמני עד שהגוף שלה ילמד לא ליפול...
בין המיטות יש שידת החתלההבוקר יעלה
שאין לה מקום אחר להיות.. 
אז אולי יש איזה מזרון קטן שאפשר לשים שם?טארקו
^^ לשים על הרצפה בין המיטות משהוכורסא ירוקה
מזרן, פוף, שמיכות. העיקר משהו רך שתתגלגל עליו
לתקוע כריות בקצה מתחת לסדיןאור10
לא יחזיק..הבוקר יעלה
סדין קצת יותר אלסטי או גדול מחזיקאור10
מספיק כדי לתת תחושה לילד שזה הקצה

ככה אנחנו עשינו


2 כריות לאורך הקצה

לא בטוחה אז שהבנתי איךהבוקר יעלה
אפשר לקנות מעקה אוניברסלימאוהבת בילדי
יש כזה לספפה?הבוקר יעלה
מכירה רק למיטות מעץ
אולי פשוט תוסיפי מעקה?יהלוםנוצץאחרונה

יש ספפות שבאות עם מעקה, אולי אפשר להוסיף איכשהוא?

או לשים מזרון קטן ליד המיטה

ורמיס של הצרבלוםאהבה.

שבוע 16 בסקירה מוקדמת לא רואים התפתחות של ורמיס

מישי שמעה על זה? אנחנו ממש בלחץ

הרופא היה מסוייג ואמר שיכול להיות שזה יסתדר אבל


ממש אשמח לשמוע אם מישהי חוותה 

מקפיצה לעצמיאהבה.
לא שמעתי על זהמתיכון ועד מעון

אבל ממליצה לפנות למכון פועה, יש להם הרבה מידע בנושא.

בשורות טובות בעז"ה

ממליצה ללכת לסקירה נוספת אצל ד"ר נדג'ארי המלאךאמהלה

מומחה מס' 1 בארץ לUS

מאבחן מעולה ויש לו מכשיר הכי טוב שיש.

במידה ואכן זו האבחנה הוא יפנה אתכם לרופא המתאים.

מנסיון אישי

הוא הציל אותי!!!

קודם ללכת אליו ואז לסקירה מכוונת?אהבה.
את יודעת אם יש תורים? 
תלכי קודם אליו. תתקשרי לזימון תוריםאמהלה

אם פרטי אז יותר זמין, אם בציבורי קצת יותר המתנה

שווה ללכת גם בפרטי (תבדקי אם יש לך אופציה לקבל החזר מהקופה)

אוקי תודהאהבה.
אתקשר מחר 
לדעתי כדאי להתייעץ עם המזכירות קודםאמאשוני

תשלחי להם את התוצאות ותבקשי שישאלו אותו איזה סוג בדיקה לקבוע ומתי.

הייתי אצלו לפני הרבה שנים אז לא זוכרת את הפרוצדורה הטכנית,

אני כן זוכרת שהוא אמר שחבל שלא באתי בתזמון מסויים ופעם הבאה לשאול אותו או משהו כזה.

(הוא התבאס בשבילי ששילמתי על שר"פ ולא קיבלתי תשובה מושלמת בגלל העיתוי)

האמת לי בזמנו זה הספיק אבל אולי במצבך זה כן יכול להיות משמעותי ויותר וודאי.

לי בדיוק הפוך. אמר טוב שבאתם עכשיו....אמהלה

ואז אמר לי שילמתם מספיק על הביקור בשר"פ

אני לוקח אתכם תחת חסותי

הכניס אותנו לזמן שהוא מקבל בבוקר- ללא משכורת (סיפור בפני עצמו)

וקבל אותנו כל שבועיים

אפילו שאין לקופה שלנו הסדר איתו

הוא עשה איתם איזה שהוא הסכם שיאשרו לי

ובאמת הוא הציל אותי ואת הילדות שלי

 

הוא ממש איש חסד ורופא דגולאמאשוניאחרונה

ובכל אופן חושבת שכדאי לוודא שבאים אליו בזמן הנכון מבחינה רפואית כדי שהוא יוכל לתת אבחנה מיטבית.

לפעמים יש דברים שלא תלויים בטוב ליבו של הרופא.

אז אם למשל חשוב לבוא בשבועיים הקרובים, הוא יגיד את זה.

אבל אם עדיף דווקא לחכות ולבוא בשבועות מאוחרים יותר שהעובר יותר מפותח, הוא גם יגיד את זה.

הכוונה לתזמון מבחינה רפואית נטו.


הייתם אצלו בהדסה או במרפאה של קופ"ח?

אם את במאוחדתהשם שלי
אפשר לעשות סקירה מכוונת אצלו.

תמיד כשקבעתי סקירה מכוונת, קבעו לי אליו.

אני במכבי וגם לא מהאזוראהבה.
אבל אם הוא הכי טוב אז שווה נראלי 
אם את בכ"א לא מצליחה, אפשר ללכת לד"ר נילי ינאיאמהלה

אבל הוא בעדיפות הראשונה לפני כולם.

וזכור לי שכן היה איזה הסדר עם מכבי

הבן שלי באמצע אבחון תקשורתאנונימית בהו"ל

לדעתי נגלה בסופו של דבר שיש לו בעיות תקשורת.

בעיות תקשורת זה בעצם אוטיזם?

 

ילד מתוק וחכם בן 6

לא תמיד מצליח לשחק יפה עם האחים שלו, מציק להם הרבה, לא כל כך מסתדר חברתית בגן.

 

אחד הקשיים העיקריים איתו כרגע זה שהוא שובר דברים. התחיל לפני פחות מחודש.

אין לי מושג אם זה אופייני לילדים עם בעיות תקשורת, אם זה מצביע על עוד בעיה.

הוא לא תמיד שובר אבל הוא שובר לפחות משהו אחד ביום, לפעמים יותר.

זה לא נראה בטעות. ועד עכשיו היה ילד מאוד אחראי ששומר על דברים.

 

המפגש הבא של האבחון יהיה רק עוד 3 שבועות

ובינתיים אנחנו אובדי עצות איך להתייחס אליו.

לכעוס שהוא שובר לא יעזור, להתעלם גם לא עוזר כי הוא ממשיך.

כל פעם שהוא שובר משהו אני אומרת לו שממש חבל כי עכשיו לא יהיה להם את המשחק הזה יותר ושעכשיו יילך ויזרוק את זה לפח.

כאמור, זה לא מרשים אותו והוא שובר שוב ושוב.

 

וגם ההצקות לאחים שלו בלתי נסבלות.

יש לי ילד אחד שהוא הכי שק חבטות שלו, הילד שצמוד אליו מתחתיו.

הוא ממש מתלונן לפעמים "הוא תמיד מרביץ לי ועושה לי כואב"


 

אבל הוא גם מתהפך בשנייה והופך למלאך.

אתן דוגמא מהשבוע, הוא הסתובב בבית וכל אח שהוא נתקל בו קיבל ממנו מכה, בעיטה, משיכה בחולצה כדי שיפןל.

כשראיתי שלא עוזר שכולם חטפו והוא ממשיך לסיבוב שני כשעוד לא הספקתי להרגיע את כולם מהסיבוב הראשון אז אמרתי לו שיעמוד לידי (הוא ממש מקשיב), הוא נעמד לידי ואז הרגעתי את אחים שלו ותוך כדי אחד מהם ביקש פלסטלינה. אז המתוק השובב שעומד לידי מיד אמר לו "בוא אני אביא לך, יש לי במגירה"

ותוך רגע מצאתי את עצמי בסיטואציה אחרת לחלוטין, הבן שלי יושב וכולם סביבו במעגל והוא מחלק פלסטלינה. הוא שואל כל אחד כמה הוא רוצה, נותן להם לבחור.

כאילו לפני רגע לא היה כלום.

 

ויש מצבים שלא יזעור כלןם והוא בתוך התקף של השתוללות והצקות שהדבר היחיד שעוזר זה לתפוס אותו, אני מחבקת אותו ואז הוא מרביץ לי, מנסה לנשוך, לירוק, ללקק, לצבוט.

ואז אין לי ברירה אלא לתפוס קצת יותר חזק כדי שלא יצליח להרביץ גם לי. ואז הוא בוכה קצת ומתאפס.

וכל כך כואב לי שזאת הדרך היחידה להרגיע את הילד שלי.

אני גם אומרת לו לפני "בוא תנסה להרגע לפני שאני אצטרך להחזיק אותך יותר חזק כי זה לא נעים לא לך ולא לי" אבל נראה שבאמת הוא לא מצליח לעצור.


 

אני לא יודעת למה אני כותבת כאן, אולי יהיה לכן רעיון איך לעזור לו להפסיק לשבור דברים (אין לי דברים שמיועדים לשבירה ולדעתי גם לא יעזור כי יסיים איתם ויעבור למשהו אחר)

וגם איך להתמודד עם ההצקות שלו, ממש כואב לי על האחים שלו שככה סובלים. וגם עליו, הוא כזה ילד מתוק וטוב, לא יודעת איך השתנה לי ככה.

אני לפעמים מסבירה להם שיש לו קושי ושאנחנו מחפשים דרכים לעזור לו ושיתפללו לה' שנמצא מהר את הדרך.

מקפיצה לך חיבוק!!דיאן ד.
האמת שאני לא מבינה בזה יותר מידיבוקר אור

אבל בעיות תקשורת המשמעות היא שנמצאים על הרצף האוטיסטי, כלומר יש מאפיינים והתנהגויות שאופייניים לאוטיזם אבל הרמה התפקודית יכולה להיות גבוהה

אתם נמצאים בהדרכת הורים במקביל? לפעמים מפנים בהתפתחות הילד במקביל לתהליך האבחון

המון כוח, נשמע לא פשוט❤️

חיבוק גדולאורוש3

כן קשיי תקשורת זה נחשב על רצף האוטיזם. היום קוראים לזה רצף ה- ASD.

אני לא מומחית ממש, אבל לרוב אצל הילדים האלה יש צרכים חושיים שונים. יכול להיות שהעניין עם לשבור דברים עונה לו על צורך חושי כלשהו. אולי תנסי לחשוב יצירתי אם יש משהו שאת כן יכולה לתת לו ולאפשא לו לשבור. לא עולה לי יותר מדי, אבל אולי נגיד לנפץ בחוץ גוש גדול של קרח שתכינו בשקיות זיפלוק במקפיא?

כמובן ממליצה לחכות לאבחנה מסודרת ולאנשי מקצוע שיכירו אותו ושמנוסים בתחום. 

קודם כול חיבוק מתואמתאחרונה

וגם השתתפות דומעת בקושי החזק שאת מתארת...❤️


אכן, קשיי תקשורת זה אוטיזם (שהוא כמובן רצף גדול של קשיי תקשורת), וכן, ההצקות והזריקות והשבירות בהחלט יכולות להיות קשורות לחוסר הוויסות שהוא מרגיש.

כתבת שזה התחיל בחודש האחרון - הוא מודע לתהליך האבחון שהוא עובר? יכול להיות שזה מטרגר אותו? (לא שתפסיקו את התהליך, כמובן, אבל זה יכול לתת איזושהי סיבה...)

ויכול להיות שפשוט הוא גדל וקשה לו יותר להתנהל עם המוצפות שלו, ולכן הוא מתנהג כך.

לצערי אין לי פתרונות של ממש, חוץ מלנסות לתמלל לו: "אתה כועס עכשיו בגלל איקס, ולכן אתה זורק דברים/מרביץ לאח שלך." וכמובן, להגן ככל האפשר על הסביבה שלו...

אולי יעזור לתת לו משהו כמו שק אגרוף שלו הוא יכול להרביץ בשעת כעס (אולי גם בובה גדולה תעזור), אבל לא בטוח שהוא יצליח לווסת את עצמו לתקוף רק את זה...

בכל אופן, הכי טוב ללכת להדרכת הורים. אם אתם מסוגלים לחכות עד סוף האבחון - אז כך תוכלו לבוא בצורה מדויקת להדרכת ההורים, ואולי גם לבקש מהמאבחנים שמות של מדריכי הורים. אבל אם לא - אז כדאי כבר עכשיו...


ושוב חיבוק גדול ומבין זה לא קל...

אולי יעניין אותך