אז היום סיימתי את כל התנ"ךekselion

אחרי כמעט 4 שנים נראלי של לימוד יומ-יומי בעיון. 

וואו מטורף שהזמן עובר ככ מהר.. ומטורף שאשכרה הצלחתי בע"ה

 

אני זוכר שכשהתחלתי תלימוד הזה הייתי מגדיר את עצמי כסוג של חרדי. ומדהים שהיום אני לגמרי ציויני.. וזה לגמרי בזכות הלימוד נ"ך. ממליץ לכל אחד לעשות את זה.. ולא בישביל להיות ציוני פפפ

אלא בישביל לבוא במגע עם ישראל. התנך זה 900 שנים של היסטוריה מדויקת של העם הכל-כך מיוחד שלנו. ככל שלמדתי יותר, האהבה שלי לעם ישראל גדלה. ולא, לא בגלל שעם ישראל מתואר שם כצדיקים. הפוך... דווקא בגלל שרוב הדורות אנחנו מתוארים כדי רשעים, אבל תמיד רואים את הניצוץ הקדוש. תמיד. וזה מה שהכי יפה בנו. אנחנו לא שחור לבן. אנחנו מורכבים ומאד לא מובנים. 

אווחחח אני ככ שמח שאני יהודי. באסה שזה אשכרה נגמר.. נו טוב נתחיל מההתחלה

מזל טוב. אשריך עברי אנכי
אשריך! כל הכבוד! באמת התנ"ך מעצב לאדם דעות.חסדי הים
זה נותן הסתכלות בריאה על כל התורה כולה ועל החיים בכלל. אתה אוחז במקור.
ממש דבר ה' שמתענגים עליו: "כי אז על ש-ד-י תתענג ותשא אל א-ל-ו-ה פניך".
וואו, יישר כח!חצילוש
פששש יפה יישר כוח.מבקש אמונה

יאללה בוא נעשה לך בוחן פתע קורץ

איפה יש ראשי תיבות מרור בתנ"ך? חסדי הים
עלו לי 2 פסוקים..חצילוש
אחד בחזון ישעיהו

"מכף רגל ועד ראש אין בו מתם.."

השני בשירת האזינו

"מזי רעב ולחמי רשף.."

השאלה למה אתה התכוונת
את גאונה! שניהם קשורים. מהאזינו ההמשך זה:חסדי הים
"וקטב מרירי".
כן.. אני יודעת את ההמשךחצילוש
פשוט זה לא היה רלוונטי לר"ת..

חחח אני לא גאונה. למדתי הרבה תנ"ך..
כן. זה סתם מעניין שההמשך מתקשר.חסדי הים
אני מכיר את הלימוד הזה, שפשוט הפסוקים מזמרים בראש שלך. זה מדהים.
עוד חידה לפסח: איפה כתוב בתנ"ך שעשו פסח בימיחסדי הים
שמואל?
בהקשר של הפסח שהיה בימי יאשיהו מלך יהודה..חצילוש
שלא היה פסח כזה מימי שמואל..
מדהים. כן בדברי הימים ב. יש לי עוד מלא חידות.חסדי הים
אני כל הזמן שולח לאחים וגיסים.
עוד חידה: איפה יש איזכור של חלק מעשרת המכות שלאחסדי הים
לגמרי בסדר בתנ"ך?
שני מקומות.
יואל.עברי אנכי
ואולי ביחזקאל? שיש לו נבואה מקבילה ליצירת מצרים, רק שאני לא זוכר אם הוא מדבר גם על המכות או שהוא מדבר רק על יצימ
אני מתכוון לרשימה שלהם. רק לא הרשימה המלאהחסדי הים
וגם לא בדיוק בסדר.
תהלים עו אם אני זוכר נכוןארץ השוקולד
זה שיר של יום לדעת הגר"א ביום השני של פסח אם אני זוכר נכון.
יש מי שמסביר שלכן צריך להזכיר דצך עדש באחבultracrepidam

כדי לזכור מה הסדר הנכון

באיחור.. עכשיו אני רואה שענית כברמבקש אמונה


יש בתהילים. תיאור של המכות במצריםחצילוש
פרק ע"ח. לגבי השני, לא עולה לי עכשיו..
מרשים. גם תהלים ק"החסדי הים
חידהמבקש אמונה

מי עשה מעגל סביבו ונשבע לא לצאת עד שיענו לו על שאלה. 

זה מובא ברש"י שם

חבקוקחסדי הים
איזו בקיאות יש לכם!! אשריכםמבולבלת מאדדדד
הלוואי עלי..
להה... שלפתי חידה ממה שאני יודע.מבקש אמונה

את בחברה טובה גם אני לא בקיא מי ישמע 😅

האחרים פה באמת בקיאים

מרשים ממש שאת יודעתארץ השוקולד
לי לא עלה משהו בשלוף
טוב, תשאל אותי בגמרא, לא אדע כלום חצילוש
תנ"ך אני יודעת.. אבל גם כבר פחות. מזמן לא למדתי ברצינות..
וואו, מזל טוב👏👏👏ארץ השוקולד
כל הכבוד, שתזכה ללמוד ספרים רבים ולסיימם בהנאה, אושר, פרנסה טובה ובריאות איתנה

וכן, לימוד התנ"ך מחדד את החשיבות לנושאים מסויימים ביהדות שנזנחו מעט בלימוד הגמרא.
מזל טוב! מקנא בך..נע"ג האגדי
שכוייח עצום!advfb

שתזכה לחזור על התנ"ך שוב, ולהתחיל ללמוד ספרים אחרים ולסיימם. י"ר שיעמדו לזכותך כל הנביאים והצדיקים שכתובים בתנ"ך ושלא תמוש התורה מזרעך ומזרע זרעך עד עולם

אשריך ממש!נפש חיה.
כל הכבוד!מבולבלת מאדדדד
אשריך!
מחכים כבר לשמוע על הסיום הבא...
תודהekselion
כל סיום הוא התחלה למשו.
וכל התחלה למשו הוא בעצם סיום.
כל התחלה שתתחילי בחיים תהווה סיום לפרק מסוים בחיים שלך.
מזל טוב! יש לי חלום כזה גםמאותרת

אם אתה מוכן לענות, אשמח -

איך למדת?

הקדשת פרק זמן קבוע כל יום (נניח חצי שעה) או קצב התקדמות קבוע (נניח פרק ביום)?

איך למדת בעיון - רש"י או משהו מעבר?

יש לך טיפים איך לגשת לזה?

בא לי גם לענות לך: יש תנ"ך שהוא מחולק לימי השנהחסדי הים
ויש בקצרה לפעמים בתוך הפסוקים ביאור ברמה של הפשט.
לומדים דף כל יום-שני עמודים.
אני חושב שזה מעולה למתחילים, אם כי אני בצורה אישית למדתי ולומד באופן אחר, וזה משמש לי יותר לחזרות.


תודה!מאותרת


היי הייekselion
אשרייך על הרצון!

ובכן, האהבה לתנך הייתה מוטבעת בי מגיל 0 עוד מהזמן שלא הייתי שומר מצוות. אח שלי הטביע את זה בי.
אז כמו כל דבר שבוחרים להשקיע בו צריך שיהיה אליו חיבור חזק, שישאיר אותך מחובר גם כשקשה, וב"ה אני מבין שאצלך יש את זה. אז זה נהדר.
הייתי משתדל ללמוד כל יום לפחות 10 פסוקים בעיון. לא תמיד הייתי מצליח.. ובזמן האחרון נחלשתי ממש. אבל למרות כל הקשיים המשכתי ולא שכחתי את זה.

רש"י על התנך זה לא כמו רשי על התורה.. אין לו מספיק פירושים, ואם יש אז זה בעיקר מדרשים ופחות פירושים מקוריים שלו. ובכל זאת למדתי איתו גם. אבל בעיקר למדתי עם רד"ק שהוא כנראה גדול מפרשי התנך. למדתי עם מצודות כדי להבין את הפשט הפשוט. עם רלב"ג שהביא רעיונות נועזים ומוסרי השכל. ומלבי"ם שהפירושים שלו אמנם יותר קשים אבל עמוקים מאד מאד. ומקוריים.

כמו שהזכרתי למעלה. ניגשים ללימוד תנך ממקום להכיר יותר את עם ישראל, לטוב ולרע. וממקום להכיר יותר את השם. עם ישראל הוא בעצם ההופעה היותר מרוכזת של הקב"ה בעולם. ואין דרך יותר טובה לראות את זה מאשר התנך.

כמה טיפים: אחרי שסיימת פרק תעברי עליו שוב. אפילו ברפרוף. תסכמי בשפה שלך. ותלמדי עם מישו אם את יכולה. לא חייבת בכל פעם, אבל מומלץ. ככה זוכרים יותר. ולשמוע שיעורים על הפרק אם אפשר. אני התחלתי בזכות הסדרה של הרב אליהו עמר. סדרה מושלמת לדעתי. ויש סדרה שהתחילה לא מזמן של רב שאני מאד מעריך ממכון מאיר הרב אורן טרבילסי, סדרה על ספר שמואל זה ממש עמוק, נמצא באתר שלהם. ב"הצלחה!
תודה! הלוואי שהיהמאותרת

משהו כמו הדף היומי, שיעורים מוקלטים לפי סדר הפרקים שאפשר ללמוד איתם... 

מצד אחד בקטע של בקיאות אומרים לך פשוט לקרוא, ומצד של עיון בד"כ נתפסים לעניין מסויים ולומדים רק אותו מאוד בעמקות.

ובסה"כ כבוגרת חינוך דתי אני מגיעה עם מטען מסוים - למדתי את רוב התנ"ך לא לפי הסדר - וכחלק ממסגרת, אבל עדיין יש דברים שלא הגעתי אליהם, ולבד אני לא בטוחה שאעמוד בזה...

יש את 929עברי אנכי
לימוד פרק ליום. ובסוף שבוע חזרה. בתנך יש 929 פרקים.

בעיקרון יצאו נגד המיזם הזה הרבה, ולכן פתחו לו חלופות דתיות.
יש את מכללת הרצוג (שבכלל, יש להם אתר מדהים ללימודי תנ״ך)
הפרק היומי
אבל, כידוע, יש קצת ביקורת מסויימת על לימוד התנ״ך בהרצוג. כידוע. לכן, יש אתר נוסף ללימוד הפרק היומי. נקרא תנ״ך על הפרק
תנ"ך על הפרק - דף ראשי
יש גם את השיעורים של הרב פרנקו....תות"ח!

וזה באמת יותר בקיאות ופחות עיון...

וואו, אשריך....תות"ח!

אין על תנ"ך, צריך להתחזק בלימוד שלו....אגב, שמעתי לא מזמן שיעור של נתנאל אליסון, שיעור חזק ביותר....וממש כיף לשמוע שהתנ"ך השפיע על התפיסה שלך, מדהים לשמוע....

אשריך! תאריך טוב לסייםהיום הוא היום
שאלו פה שאלות, אז אני גם מצטרף....😉:תות"ח!

(וואו, הרבה זמן לא כתבתי שאלות בתנ"ך....).

1. איפה מופיעה הטיה צורנית של המילה "אַחַד" (פעמיים)?

2. באיזה הקשר מופיע המספר שתים-עשרה? (ארבע פעמים)? ואחת-עשרה?

3. מי אמר שהוא גר? (שניים)

4. איפה כתוב בתורה "זהב"? (ארבע פעמים)

5. איפה מוזכרת המילה "מנה" (פעמיים)?

6. על מי כתוב במפורש שהוא נביא? (לא שקיבל נבואה...שלושה)

7. איפה מופיעה בתורה המילה גד? (מלבד השבט גד)

אני מתביישת בעצמי שאני לא יודעת כמעט אף תשובה...מבולבלת מאדדדד
חוץ מגד ש "כזרע גד לבן" שנאמר על המן, אני לא יודעת כלום במה ששאלת... שאלות אחרות אולי כן...
יפה מאוד....תות"ח!

נו, אז תתחילי ללמוד....

לא בטוח שהבנתי נכון את השאלות, אבל אענה לפי הבנתי:חסדי הים
1. "ראה זה מצאתי אמרה קהלת אחת לאחת למצא חשבון".
2. שתים-עשרה אבנים בזמן יהושע. אחת עשרה מלכות צדקיהו- מלכים, ירמיהו, 2 יחזקאל.
3. יש כמה: אברהם, דוד בתהלים והגר העמלקי שבישר לדוד על מות שאול.
4. סיפור אליעזר ורבקה. בבניית המשכן הרבה פעמים זהב. הנשיאים 14 פעמים. מדין 5 פעמים. זה בתורה ואפשר להמשיך.
5. רק מכיר מדניאל "מנא מנא תקיל ופרסין". גם יש פסוק אחרי זה "מנא מנה" אבל כנראה לזה לא התכוונת.
6. שמואל, גד, נתן, שמעיה, עדו, עדד, אחיה השילני, יבוא בן חנני, אליהו, אלישע, ישעיהו, ירמיהו, חנניה בן עזור (בסוף נביא שקר אבל כתוב נביא), חבקוק, חגי, זכריה. (אולי פספסתי כמה)
7. בעל גד (תלוי הפרשנים אם קשור לשבט), כזרע גד, מגדל גד, גד הנביא, "העורכים לגד שלחן" בישעיהו.
*התכוונתי יהוא בן חנניחסדי הים
....תות"ח!

התכוונתי ללשון זכר, לא ללשון נקבה. הכוונה היא ל"...אחד העם", וכן: "והיו לאחדים...".

2. יפה מאוד.

3. נכון, חשבתי דווקא על דוגמאות בתורה, והתכוונתי לאברהם ולמשה רבינו: "כי אמר גר הייתי בארץ נכריה".

4. כן, נכון. זה באמת משהו עם הרבה דוגמאות, אני התכוונתי ל"מיטבאל בת מטרד בת מי זהב" (מלכי אדום), "וזהב הארץ ההיא טוב" (בארבעה הראשים של הנהר היוצא מעדן להשקות את הגן), "אם יתן לי בלק מלוא ביתו כסף וזהב"....אבל באמת יש בזה מלא דוגמאות.

5. לא, התכוונתי למשמעות של המילה מנה שאנחנו מכירים היום. כתוב בחנה: "ולחנה יתן מנה אחת אפיים...", וכן כתוב בפרשת צו או ויקרא: "למשה היה למנה".

6. וואו, יפה, לא זכרתי שיש כ"כ הרבה דוגמאות. אני חשבתי על אברהם אבינו, "כי נביא הוא ויתפלל בעדך וחיה וכו'....", וכן משה: "אם יהיה נביאכם...", וכן "ודבורה אשה נביאה...".

7. יפה מאוד....

שכוייח....!

זה מעניין שגם על אהרון כתוב שהוא נביא בתורה,חסדי הים
אבל במשמעות שהוא הנביא של משה.
רק בשמואל א ויחזקאל, איך שחז"ל מבינים את הפסוקים, מתגלה שאהרון נביא ה' במצרים.
נכון, יפה...תות"ח!

עוד מעניין שלפי פירוש הר"ן אין הבדל במשמעויות, שהרי לפי דעתו משמעות המילה "נביא" היא מלשון ניב שפתיים, וזה משום שהנביא נואם ומעביר מסרים שמיימים מה' יתברך, ולכן בכל מקום זו המשמעות של הביטוי "נביא"....

נכון ככה רש"י כותב שם לגבי אהרון בשמות ז, א:חסדי הים
"יהיה נביאך" - "כתרגומו מתורגמנך וכן כל לשון נבואה אדם המכריז ומשמיע לעם דברי תוכחות והוא מגזרת ניב שפתים (ישעיה נז, יט) ינוב חכמה (משלי י, לא) וַיְכַל מֵהִתְנַבּוֹת דשמואל (ש"א י, יג) ובלע"ז קוראין לו פרידיג"ר (פרעדיגען)."
יפה!תות"ח!

לא ידעתי שרש"י כמו הר"ן בעניין הזה....

מדהים לשמוע!אני הנני כאינני

מזל טוב אח יקר! שתזכה לעשות עוד הדרנים רבים על התנ"ך ושאר ספרים!

יישר כח, מדהיםהסטורי
וואוו מטורףאפרת???
אשריך
איזה ספר הכי אהבת/התחברת אליו?רץ-הולך
בטח שמואל או שופטיםמבולבלת מאדדדד
בטח ישעיהו. כל נבואות הנחמה והנבואות נגד הגוייםחסדי הים
ניחוש שלי, לאור מה שכתבהסטורי
יחזקאל
ואי קשה להחליט..ekselion
שמואל או מלכים זה מבחינת העלילה.
אבל ספרים שריגשו אותי בגלל פסוקים על ישראל זה ישעיהו הושע ירמיהו רק פרק לא.. יחזקאל
שיר השירים גם מאד ריגש
צדקתי!!!מבולבלת מאדדדד
חלקית
אבל הצלחתי
מבחינתי קצת נכנסים לדיכאון בשמואל ב מחטא בתחסדי הים
שבע וכל הפרקים הקשים אחרי, כמו בירמיהו.
לא יודע פחות קשה לי לקרוא על הפרקים בשמואל א על שאול.
תהלים שמדבר הרבה על תשובתו של דוד, זה מאוד מעודד.
אבל הכל קודש קודשים.
סתם שאלה....תות"ח!

מדוע הפרקים על שאול לא קשה לך לקרוא?

אולי כי כל ההתחלות קשות וכאשר מגיעים לדודחסדי הים
יש איזה הרגשה אידיאלית:
"כ אָז דִּבַּרְתָּ בְחָזוֹן לַחֲסִידֶיךָ וַתֹּאמֶר שִׁוִּיתִי עֵזֶר עַל גִּבּוֹר הֲרִימוֹתִי בָחוּר מֵעָם. כא מָצָאתִי דָּוִד עַבְדִּי בְּשֶׁמֶן קָדְשִׁי מְשַׁחְתִּיו. כב אֲשֶׁר יָדִי תִּכּוֹן עִמּוֹ אַף זְרוֹעִי תְאַמְּצֶנּוּ. כג לֹא יַשִּׁיא אוֹיֵב בּוֹ וּבֶן עַוְלָה לֹא יְעַנֶּנּוּ. כד וְכַתּוֹתִי מִפָּנָיו צָרָיו וּמְשַׂנְאָיו אֶגּוֹף. כה וֶאֶמוּנָתִי וְחַסְדִּי עִמּוֹ וּבִשְׁמִי תָּרוּם קַרְנוֹ. כו וְשַׂמְתִּי בַיָּם יָדוֹ וּבַנְּהָרוֹת יְמִינוֹ. כז הוּא יִקְרָאֵנִי אָבִי אָתָּה אֵלִי וְצוּר יְשׁוּעָתִי. כח אַף אָנִי בְּכוֹר אֶתְּנֵהוּ עֶלְיוֹן לְמַלְכֵי אָרֶץ. כט לְעוֹלָם אשמור [אֶשְׁמָר] לוֹ חַסְדִּי וּבְרִיתִי נֶאֱמֶנֶת לוֹ. ל וְשַׂמְתִּי לָעַד זַרְעוֹ וְכִסְאוֹ כִּימֵי שָׁמָיִם."
ופתאום יש נפילות וערעור.
גם דרך תהלים ממש מרגישים את כל מה שקורה בשמואל ב.
טוב...תות"ח!אחרונה

כל ההתחלות קשות הבנתי, וגם הבנתי את ההסבר השני (אם הבנתי נכון שזה שני הסברים שונים....), שמפשט התנ"ך אין כ"כ דיבורים על גדלות דוד. אבל באמת חז"ל אומרים לנו שגם שאול היה צדיק ובעצם הקושי כלפי שאול הוא גם קושי דומה, אם כי וודאי ששונה, שכן מלכות דוד היא נצחית. בכל מקרה, זו הרגשה ואין מה להתווכח ולהדיין על זה יותר מדי, סתם עניין אותי על מה זה יושב....

פורום תורני דתי לאומירוצה להשתחרר

מכירים את פורום אוצר החכמה? לתורה? ועוד כמה קצת פחות מוצלחים?

יש הרבה פורומים תורניים חרדיים. הראשונים שהזכרתי מוצלחים מאוד בהרבה מובנים, פעילים, ואפשר למצוא בהם דברים מעניינים גם לאחר זמן.

האם יקום פורום תורני דתי לאומי? שיהיה ברמה, פעיל, לגופו של עניין (בדרך כלל כמובן), ומעניין?

תגיד אוצר החוכמההפיאחרונה

תגיד לי אלפי ספרים תורניים ב"ה שעזרו לי שנים

באיזה הקשר זה פורום? 

ממש מושך אותי כל הנושא הזה של בניה ויצירהרק נשמה

עכשיו יש לי אפס ניסיון אבל אני ממש רוצה לדעת לעבוד עם חומרים לעשות חריטות בעץ לבנות רהיטים וכאלה לא בקטע של מקצוע סתם כתחביב אבל אין לי מושג איך מתחילים וגם איך משלבים הכל עם לימודי תואר

יש למישהו רעיונות לקורסים או סדנאות או ליודעת מה?

פשוט להתחיל, בכל דרך, להשקיעזיויקאחרונה
מהאינטרנט בשלב א', ואחר כך תתקדמי לדברים ממשיים יותר
דייטיםאבוד
בנות תעזרו לי, אני לא מבין אני לוחם משוחרר נראה באמת טוב, אבל בנות פוסלות אותי סתם, מה קטע?
הפורום הלא נכוןארץ השוקולד

יש פורום לנו שנועד לזה.

לגופו של עניין, יש מגוון סיבות להחליט שכן או לפסול, לא הייתי מניח שהמראה היה הסיבה.

מוזמן לשאול בפורום לקראת נישואין וזוגיותפשוט אני..אחרונה
עבר עריכה על ידי פשוט אני.. בתאריך א' בטבת תשפ"ו 22:03

ו...

בנות הן לא בנים, תחליף דיסקט 🤭

פלאפון חדש. באיזה מחיר כדאי? מה היתרון של דגם יקר?מתיעצת28

אממ... מניחה שזאת שאלה קצת מצחיקה וילדותית כי זה כמו לשאול למה יש רכב שעולה 50K ולמה פרארי עולה 300K..

ובכל זאת.. אני רוצה לקנות סמארטפון חדש אחרי 5 שנים..  מה היתרונות לקנות ב2000 ולא ב1000/1500 ש"ח? ואולי בכלל כדאי חד"פ להוציא 3000 ש"ח?

 

השאלה מה חשוב לךפשוט אני..

לדעתי, לאדם הממוצע טלפון ב-1,000 ש"ח (מהדור האחרון של שיאומי למשל) יכול לספק את כל הצרכים +++. 

 

אבל אם למשל חשוב לך מצלמה מעולה, כזאת שתאפשר לך לפתח את התמונות שצילמת בלי שיראו שזה צולם בטלפון (כלומר בלי פיקסולים, מריחות וטשטושים), אז המחיר כבר קופץ פי כמה...

 

נתונים נוספים שאם הם חשובים לך, יכולים להשפיע על המחיר: עמידות למים ואבק, בהירות מסך (לנוחות צפייה באור שמש), עמידות לנפילות, זיכרון RAM (ככל שגבוה יותר - הטלפון יוכל לשרוד יותר משימות גם בלי להאט ולהיתקע), קליטה של דור 5 (מאז שיש לי דור 5 - אני כבר לא מחפש WIFI באף מקום, כי האינטרנט שלי במכשיר יותר מהיר מרוב הרשתות הביתיות), אפשרות לסים וירטואלי (בשביל להתחבר לחברות סלולר בלחיצת כפתור בלי צורך בסים פיזי, כולל למשל אם רוצים חבילת גלישה בחו"ל כמעט בחינם), טעינה מהירה, סוללה חזקה...

 

מכשיר שמצטיין בכל מה שכתבתי עכשיו, כנראה יעלה לפחות 3,000 ש"ח. אבל מי שלא חייב את כל התכונות האלה, בהחלט יכול לקנות מכשיר פשוט יותר.

נקודה למחשבה: מכשיר פשוט של היום שעולה רק 1,000 ש"ח, הרבה יותר משוכלל ומתקדם ממכשיר דגל שעלה לפני 5 שנים 3,000 ש"ח.

מצטרף לנאמרנפשי תערוג

הכל תלוי מה תרצי לעשות עם זה

לאחרונה קולגה רכשה את הדגם האחרון של אייפון הכי טוב.

עלה 7000+

שאלתי אותה מה הצורך, היא הסבירה שהיא מצלמת הרבה סרטונים לפרסום העסק שלה והיא חייבת שזה יהיה הכי טוב שיש


לעומת זאת.

אצלי התכונה הכי חשובה במכשיר סלולרי זה אינפרא אדום. לצורך שליטה במזגנים במקום עבודתי. לכן חיפשתי דווקא את התכונה הזאת. 

את חייבת להגדיר לעצמך מה אופי השימוש שלך בוזיויק

כי זה יכול להיות כלי זניח שאת לא נוגעת בו כמעט וזה יכול להיות מרכז היום שלך ללימודים / עבודה וכאלה.

אם למשל את מצלמת ועורכת סרטונים זה גם שיקול ובגלל זה כדאי לחשוב עם עצמך מה הפונקציות שחשובות לך ומה התקציב.

כמו שכתבו כולםפצל"פ

זה תלוי למה את משתמשת...

וגם לכל חברה ודגם יש יתרונות וחסרונות


אני מציע לך אם את באמת פחות מבינה ומכירה את העולם הזה של מפרטים של פלאפונים וההבדלים ביניהם

אז פשוט תכתבי מה השימושים שאת עושה בפלאפון וכמה מהם במקביל

אם בא לך אז יכולה גם לומר איזה מכשיר יש לך עכשיו ומה את מרוצה ולא מרוצה ממנו ככה יהיה מקום להשוואה וידעו לתת לך יותר מדויק

אם יש לך גם חברה של פלאפונים שאת רוצה רק מהם אז תכתבי

מה הצורך?משה

מכשירי ביניים (1500+) מספיקים לדעתי לרוב השימושים. אני עצמי מסתפק במכשיר ביניים שקניתי בפסח של 2021 ועבר מאז קצת שדרוגי תוכנה קצת יותר מורכבם (כן, בניתי לו רום !). הוא אחלה ומשרת אותי יפה לבינתיים.

קנית בסוף גלאקסי כלשהו אבל אל תשאלומתיעצת28

נמחקה לי כל היסטורית הצטאים בווצאפ במכשיר *הישן* .. ואחרי דו שיח ארוך עם הצאט GPT/גמיני נראה שאין לי שום גיבוי... מצד שני אם להיות רציונלית מה כבר איבדתי? הודעה ממשהי מהעבודה שמארה לי כמה אני מיוחדת.. נראלי נחיה.. 

תתחדשי🤗 ומעכשיו את מקפידה לגבות את הדברים בסלולריפ.א.

שלך באופן שוטף 

תתחדשי! נשמע לא קריטי בכללזיויק
"הודעה ממשהי מהעבודה שמארה לי כמה אני מיוחדת.. "יוני.ו.אחרונה
נשמע די מבאס לאבד חחח
כתיבה ברשתות חברתיות: מה אתם אומרים עלחסדי הים

הכלל לא לכתוב למישהו ברשתות החברתיות אלא אם כן הייתי אומר לו את זה בפנים או שדווקא המרחב נותן לבן-אדם אפשרות להביע את דעתו באמת מה שהוא לא יכל לעשות בפנים של הבן-אדם?

איזה צד עדיף.

תמיד עדיף לבחור באופציה הראשונה.בנות מרכלות עלי

זה מונע מהמצב להדרדר למקומות לא נעימים.

הבעיה שזה מונע יצירתיות וכנות.חסדי הים

יש צד טוב שאפשר להתבטא ככה, כשאתה ממש לא מול השני.

השיקול שלך מאוד רציני, וזה יכול למנוע הרבה דברים לא נעימים.

קשה להכריע.

ברור לי, צריך להיזהר מאוד במה שכותבים, אבל אולי לא יותר מדי.

כלל נחמדזיויק
נראה לי רחוק מאד ממה שהולך שם
דווקא פנים מול פניםהפיאחרונה
יותר קל לי
חברים - אלו שצופים מדי פעם בסרטים\סדרותשפיכת לב

כמה הייתם מוכנים לשלם עבור שעת וידאו, עבור מעבר על כל התוכן וסינון המקומות שבהם יש בעיה של צניעות (נניח שניתן לבחור מידה - עירום, בגדי ים, או גם מקרים גבוליים יותר כמו שמלות לא צנועות וכד') חותך ומסדר את הקובץ הסופי לצפייה?  אני מדבר פר שעה (נניח לסרט שאורכו שעה וחצי: אני מוכן לשלם 2 שח).

לא הבנתי מה השאלהבנות בזות לי

אתה שואל כמה היינו מוכנים לשלם בכדי שיצנזרו לנו סרטים? אם גוי היה עושה את זה.. הייתי משלם הרבה.

בטח לא 2 שקל..

בעיתונות הכתובה פתרו את הבעיה בצורה יותר חכמהפ.א.

במקום לצנזר ולשפר את בעיות הצניעות בעיתונות החילונית, יש עיתונות המותאמת לציבור הדתי.  

נראה לי מוזר לצרוך תוכן ומדיה עם בעיות צניעות גם אם יש מי שיחתוך וידביק וינקה את מה שמפריע. 

אם זה חותך לגמרי את החלקים הבעייתיים..בנות בזות לי

ולא רק מצנזר בקטע של להסתיר, אז אולי יש בעיה אחרת של עצם הסרט והתוכן שלו. זה כבר דבר אחר..

לא הבנתי כלוםכְּקֶדֶם
ומרגיש לי לא מתאים בכלל 
אם הייתי צופה, הייתי משלם אלף שקל לכלחסדי הים
דקה, אבל הכסף זה גם סיבה לא לצפות.


יש גם בעיה של אלו שצופים כדי לסנן, אבל אולי אתה מתכוון אם איזה אלגוריתם.

הבהרה חשובהשפיכת לב

מדובר כמובן על סרטים או סדרות שבגדול הן 'נקיות', אבל לפעמים יש פתאום כמה שניות של בעיה.

הסינון מתבצע ע"י AI ולא ע"י שום אדם יהודי וכד'.
השאלה הייתה האם מבחינתכם הייתם משקיעים סך מסוים שעבור כל סרט או פרק שאתם צופים - תוכלו לשים אותו בתוכנה שתעבור על כולו ותחתוך את המקומות הבעיתיים.

אם זה נקיהרמוניה

גם מבחינה רעיונית אז כן

אבל הרבה פעמים סרטים אפילו בלי קשר לחוסר צניעות לא תואמים את הלך הרוח של יהודי.

 

נ.ב

המטרה של סרטים היא לא לשרוף את הזמן או להוות ריגוש אלא ללמד דרך חוויה

כי זה גם ככה מחנך מהדלת האחורית... אז צריך לראות שזה עונה גם על זה 

וזה מסובך, לכן הפיתרון הוא כמו שכתב @פ.א. 

הייתי קוראת לזה נקודות למחשבה/ מסר, אבל לימוד?נפש חיה.
חינוך בעיניי הוא לא דרך סרטים ודומיהם
למה?הרמוניה

סרט זו חוויה חזקה ולכן זה כלי שאפשר לרתום אותו לקדושה את לא חושבת?

אנשים הולכים לסרטים, להצגות, כדי להתענג, להתנתקפ.א.

לשעתיים מטרדות היום יום, מלחצים ודאגות.

הולכים לקולנוע או צופים בבית בסרט, יוצאים להצגה,  כדי להכנס לזמן קצר לעולם אחר.  ההפוגה הזו מעניקה למוח "מנוחה" מרעשי הרקע של המציאות.

לפעמים אנחנו נהנים אפילו מסרטים שגורמים לנו לפחד או לבכות. זה קורה כי המוח שלנו יודע שזה "רק סרט" 🙃


 

מי מחפש לקבל שעת חינוך בצפייה בסרט?

לשם כך יש שיעורים ולימודים.

 

אני חשבתי על סיבה אחרתנפש חיה.

סרט הרבה מחצין דברים ומציג אותם בדו מימד ולפעמים תלת מימד חזותי

יש נושאים יפים וחשובים שמעבירים אותם בסרט,

עדיין הדיבור ןהעומק שבשיח או לימוד אמיתי מתוך ספר, נותן מימד אחר שא"א להעביר בצורה שטחית וצבעונית

נראלי שמסר או תוכן אמיתי או רעיון זה דבר שצריך עיבוד או שיח עמוק, לא דרך רדודה

שתעביר אותו

או תתיימר לחנך איתו  

..הרמוניה

בסרט יש יתרון שאין בלימוד מספר וכן להיפך.

זה כמו סיפור רק בצורה משודרגת וחיה יותר. בעיניי אין רע בלשלב... כל עוד הסרט חיובי.

ולאו דווקא בתור שעת לימוד, גם בשביל העשרה.

..הרמוניה

בין אם תרצה ובין אם לא הסרט מעביר מסרים, ובצורה הכי חזקה שיש... שאגב המטרה שאתה מתאר לענ"ד לא אידאלית בכלל. זה לברוח מהמציאות. אבל אם כבר, אז לפחות שיהיה משהו יחסית מועיל ולא מזיק. (מסייגת שאין בעיה בעיניי שיציאה לסרט תהיה שעת בילוי מדי פעם, אבל שוב שזה יהיה סרט חיובי)

מנסה להבין אותך - למה את מתכוונת לברוח מהמציאות?פ.א.

בניגוד למדיום ויזואלי שבו הכל מוגש לנו "מוכן", הקריאה דורשת מאיתנו להיות שותפים ליצירה. כששוקעים בספר טוב ומעניין, אנחנו בונים בדמיון שלנו את הדמויות, את תיאור המקומות, המוח שלנו הוא זה שמפיק את הסרט מהמילים הכתובות. וממש נכנסים למציאות המתרחשת בספר, ומתנתקים זמנית מהמציאות סביבי בזמן שאני שקוע בספר.  

וכשעוצרים באמצע קריאת ספר וחוזרים אליו כעבור יום/יומיים, שוב צריך להכנס למציאות המדומיינת של העלילה. 

התכוונתי לגבי המטרה של הצפיה.הרמוניה

סרט יכול למלא בהשראה, להעשיר וללמד כמו ספר, אבל אם המטרה היא להסיח את הדעת מהמציאות אז משהו במציאות לא תקין. אלו שתי מטרות שונות. לא קוראים או צופים רק בשביל להפעיל את הרגש ולכבות את השכל... מסכים?

המטרה היא הנאה נטו, בילוי חברתי נעיםפ.א.
הולכים לסרט, להצגה בתיאטרון , להופעה של אומן מוכשר, כדי להינות. כדי לגוון את השגרה של עבודה, בית, נסיעות. אנחנו מחפשים רגש. בין אם זה לצחוק מכל הלב, להתרגש עד דמעות, או פשוט להתפעל מיצירה טובה.


וככה גם מספר טוב.


נראה לי מרחיק לכת להגדיר יציאה לסרט שנהנים ממנו, ובעקבות כך התנתקות לשעה/שעתיים, כבריחה מן המציאות. 

אין בעיה עם בילוי מדי פעםהרמוניה

כי המטרה מוגדרת, כמו שמכניסים מנוחה בלו"ז אבל זה לא מה שהיה נשמע שאמרת. חוץ מזה גם בילויים צריכים להיות כשרים, ותאמין לי שאין בזה אמצע בד"כ... או שזה חיובי וממלא, או שזה מוריד.

חזרתי לקרוא עכשיו את התגובה מאתמולפ.א.

אכן אפשר היה להבין ממני משהו אחר ממה שהתכוונתי

 

אז אני בא להדגיש שאני מדבר על יציאה לבילוי מידי פעם כדי להינות מהפנאי ולא כדי לברוח ממציאות חיים, מצרות ובעיות. 

אוקייהרמוניהאחרונה
לא ברור לי איך זה יעבודברגוע
אתה תוריד את הסרט בצורה לא חוקית ואז תצנזר אותו בעזרת התוכנה שלך? אתה הרי לא יכול לצנזר את הסרטים/סדרות כשהם באתר המקורי שלהם (רימון אולי כן יכולים).
המקום שלכם בעולםזיויק

הוא קיים בכלל? הוא ברור לכם?

יהיה ברור אי פעם?

איך אחרים רואים את המקום שלכם?

זה למעשה תפקיד? שליחות? כישרון?

רק מי שהבין את השאלה שיענה. תודה 🙂

אולי הבנתי, אז-הרמוניה

אין לי "מקום" בעולם... אני כאן כל רגע שה' מחליט שאהיה כאן, כל רגע מחדש. 

שליחה, כל מה שיש לי זה מה', ממה שהוא נותן לי משתדלת לתת.

אחרים רואים את מה שאני באמת מכוונת. כשאני מצליחה באמת לכוון ולהיות בתודעה של מה שכתבתי לפני- אנשים רואים את זה, זה ממש כאילו "שם ה' נקרא עליך ויראו ממך". יראת כבוד כזו.

אבל לא תמיד אני ככה, וכשאני פועלת ממניעים אגואיסטים זה ניכר.

זה לא יוצר פיזור? לא עדיף מיקוד? יש דבר כזה בכלל?זיויק
תלוי אולי בסוג האנשים? איך הקב"ה עובד עם היצורים שברא?
לא, כיהרמוניה

אין לנו תפקיד אחד בעולם חוץ מלעשות את רצון ה' ולהתקרב אליו.

וזה כן בא ביחד עם מודעות עצמית, לראות מה הכלים שה' שם לך.

אם זה יכולת לשמח אנשים, אם זה לימוד שאתה צריך להפיץ... מבינים את זה לפי מה שקורה איתך, אתה יודע במה אתה טוב, ועדיין כל פעם ה' שם אותך בסיטואציה אחרת, כל רגע בפני עצמו. 

יכול להיות שאתה אדם תוסס ואתה יודע איך להשתמש בזה לטוב אבל עכשיו ה' רוצה אותך בפקק ולראות איך אתה מגיב ואם תתעצבן. זה מלא דברים. המגמה היא אחת.

בלבלתזיויק
כי אישרת שבאופן כללי יש מיקוד בתכונה, גם אם יש יוצא מן הכלל.
התכונה היא לא המיקוד בעינייהרמוניה

היא הדרך, לא המטרה. 

מי שמתקבע על התכונה שבעיניו היא התפקיד שלו עלול לחטוא לעיקר.

הטלת כאן פצצהזיויק

כי תמיד חשבתי שכישרון ויעוד קשורים זה לזה.

תוכלי לבאר את כוונתך?

אין לי כוחהרמוניה
בעיהזיויק
😆
היעוד שליoo

ברור לי מאד

לעשות טוב לעצמי ולאחרים

ללמוד ולהשתפר מיום ליום


אני לא מוטרדת ממה אנשים אחרים חושבים על התפקיד שלי

את התפקיד שלי רק אני קובעת ושאחרים יתעסקו בתפקידים שלהם

זה לא יעוד של כל אחד?זיויק
חשבתי יותר בכיוון של משהו ממוקד: לדוגמא חסד, רפואה, שליחות ציבורית, יצירה, חינוך, ביטחון, קדושה וכאלה
זה יכול להיותoo

יעוד של כל מי שרוצה בזה

לא רואה צורך לתחום את תפקידי לתחום מסוים 

לגמרי הבנתי את השאלה. עונה:די שרוט

בסוף, זה תלוי במינון של כמה אתה צורך. כי אם תגזים אתה בסוף תמצא את עצמך בחמש לפנות בוקר מתעורר ליד פח זבל עם גרביים שהם לא שלך.

 

ככה זה בחיים. צריך לקבל אותם כמו שהם. כל ניסיון להתכחש להם נועד לכישלון. כי מה הם החיים אם לא צבר אירועים שמפריעים לנו לישון?

מתברר עם הזמן-יש כיוון אבל רק ה' יודעהרשפון הנודד
אם רק ה' יודעזיויק
אז איך אתה גם יודע?
אני יודע את הכיוון לפי מה שאני מבין ומרגישהרשפון הנודדאחרונה

אבל בסוף מה יקרה איתי בפועל זה רק ה' יודע ומוביל

לשבור הרגלים קבועיםזיויק

יוצא לכם? קל? קשה? יש טיפים?


כמו כן היה לי הרגל טוב שנטשתי ורוצה לחזור אליו.

איך שוברים את הכבדות שחוסמת ביני לבינו?

ההובי של חייoo

לשנות הרגלים רעים

ליצור הרגלים טובים


כשהבנתי את הקונספט של ההרגל זה הפך קל


ממליצה על ספר כוחו של הרגל

הוא מסביר את הרעיון של

טריגר- פעולה- תגמול

איך להיפטר/ ליצור הרגל

אמיתי? זה קל לך?זיויק
אחפש את הספר
לשנותoo

או ליצור הרגל זה תהליך מתמשך


הרבה אנשים אוהבים תוצאות של כאן ועכשיו

לא אוהבים תהליכים

וזה גורם לקושי בהשגת דברים


אני כן אוהבת תהליכים

מסוגלת לראות את התוצאה העתידית ולחכות בסבלנות

לרוב גם נהנת מהדרך

לכן בעיניי זה לא קשה

אחרים בטח יקראו לזה קשה עד בלתי ישים

נשמע נדיר ממשזיויק
זה באמת קשה מאד מאד, מתאים לאנשים ספציפייםנפש חיה.
חדמשזיויק
עם זאת זה מאתגר תסכימי איתי
כןנפש חיה.אחרונה
לאט לאטנפש חיה.

ממליצה לקרא קצת טורים של הרב יצחק פנגר

ללכת בצעדים קטנים 

ולחלק את החזון הגדול למטרות קטנות ברות ביצוע

תהיי ספציפית?זיויק
וזה עזר?
אשתדלנפש חיה.

לפני כמה שבועות בעלון הידברות הרב פנגר רשם טורים בנושא שינוי התנהגות

ופירט איך לעשות את זה צעד צעד

זה עלונים לפני חודש- חודש וחצי ככה.


לגבי הצעדים הקטנים-

נגיד שאתה רוצה לרוץ מרתון שזאת המטרה הגדולה, אז

קודם אפשר כצעד ראשון להגביר מוטיבציה ובמקביל להוריד את המושג המופשט (רוצה לרוץ מרתון)

לפס מעשי (שינויים קטנים - לשים את הנעליים ליד הדלת, אפילו בלי לנעול, בשלב מאוחר יותר לקבוע זמן לריצה)


כשהייתה לי מטרה גדולה

השיטה של צעדים קטנים עזרו לי להגיע אליה....


היום אני מתמודדת עם דברים שאותה טכניקה בהחלט תשמש אותי


רק צריך לרצות

ולעשות משהו קטן בכיוון. 

תודההזיויק
מתחילים לאט לאטנפשי תערוג

ומוסיפים כמה שיכולים

אולי יעניין אותך