ההשפעה של מדריך...הדרדק

לפתיחה כמה שאלותף תקראו, תחשבו, אל תענו.
כמה פעמים דיברת עם חניך יותר מ20 דקות עליו?
""""""""" על סתם דברים?
האם עשית את זה עם כל החניכים?
אתה יודע כמה אחים ואחיות יש לחניכים שלך? את הגילאים שלהם? את השמות שלהם? איפה הם לומדים?
אתה מכיר את החניכים שלך?
האם אתה מדבר עם חניך גם לא בזמן הפעולות (ו-שלום ברחוב)?
האם יש לך קשר אישי עם חניכים?
האם אי פעם הסברת לחניך ב1על1 את החשיבות של תנועות נוער, של תנועת אריאל?
האם המדריכים השפיעו עליך לטובה (ברמה הרוחנית)? האם אתה השפעת על חניכים שלך?
נסתפק בזה, למרות שיש עוד הרבה.

אני הייתי עם סיירת נצח, באחד מהמסלולים דיברתי עם אחד החניכים. הוא לא ידע מה המטרה של סניף, של התנועה. הוא אמר שהסניף לא השפיע עליו לטובה ברוחניות (למרות שתיקנתי, שהמדריך בגלוי לא השפיע לטובה, אבל בדוג' אישית, ובקביעת החברה איתם הוא מסתובב, הסניף כן השפיע), לא שהדרדר בסניף, אלא שהסניף לא רומם אותו.
בהמשך דיבורנו הסברתי לו, על פי תפיסתי, את חשיבות תנועות הנוער, איך זה משפיע על הנוער וכו', הוא אמר שאף פעם ב7 שנות היותו בסניף לא אמרו לו את החשיבות של תנועת נוער. אחד המדריכים של הסיירת (שגם הדריך בסמינריון הדרכה) לא התפלא וטען שיש המון מדריכים שלא יודעים מה המטרה שלהם בסניף. הם אולי יודעים שסניף מחזק, אבל משם ועד לחזק במעשה...
לאחר מכן דיברנו על קשר אישי עם חניכים, הוא היה בשוק שאני יודע כמה אחים (ואחיות, אבל פה אני לא שואל על שמות מקום לימוד וכו') יש לרוב חניכי, את השמות שלהם, איפה הם לומדים, איך יש לי שר אישי עם חניכים שלי. ההתפעלות הייתה כל כך גדולה עד שהוא אחר כך דיבר עם חברים "ראית אותו? הוא יודע כמה אחים ואחיות יש לכל חניך שלו." הוא היה בשוק שישבתי ודיברתי עם חניכים שלי שעה עם כמעט כל אחד על החשיבות של תנועות נוער. הוא לא זוכר יותר מ10 דקות שדיבר עם המדריך שלו.
אחר כך הוא עשה סקר לא מייצג אצל חלק מסיירת נצח, "האם הסניף רומם אותך מבחינה רוחנית". לא כולם אמרו כן. (ק"ו למדריכים...)
לא, לא באתי לקטר. מסתמא, זה יצא במקרה, ורוב השבטים המדריכים מדברים איתם יותר מפעם אחת. וכן, מדברים איתם על זה בסיירת (היה על זה יחידות). אולי אף בסמינריון

תאמת, אני לא יודע איך לסיים אז ננסא לא להרוס;
1. מתי צריכים לדבר עם חניכים על החשיבות של תנועות נוער? האם הם צריכים לגלות את זה רק בסוף החמישית?
2. האם הקשר האישי (דיבורים סתם, כמה אחים יש לך, איפה לומדים, המשחק של מכבי(טוב, את זה לא עשיתי...)) "מחובר" בקשר ישיר להשפעה של המדריך.

מסכים ... אך צריך להבדיל איך ניגשים לילד בנצחפנאט2 המשודרג
לבין ילד בנבטים
ברור שיש הבדל החכמה היא לדעת איך לעשות את זה.מור

וכמה תוספות /הערות .

1. יש חלק מחכיכים/ חניכות . שלא אוהבים שיחות אישיות. למשל אם יש מדריכה חדשה והיא מגיעה לשבט שלה ורוצה להכיר את החניכות שלה ואיך היא תעשה את זה? דרך שיחה אישית!

אבל- ופה הבעיה שיש חניכות שצריכות להכיר קודם את המדריכה ולתת בה אמון כדי לדבר איתה

אני מסכימה איתך שדברים בסיסים של כמה ילדים אתם? ואיפה אחים שלך לומדים ? זה בסדר

אני מדברת על פן יותר עמוק. 

2. על חשיבות תנועת הנוער וכו'.

צריך לדבר על זה . אני אישית עד סמנריון הדרכ  לא הבנתי לצערי . באמת למה חשוב כ"כ לשים חולצת תנועה ולמה חשוב להגיע לאירועים תנועתיים חוצמזה שזה כיף...

אני חושבת שזה חשוב לדבר על זה רק בגילאים קצת יותר מאוחרים כמו כיתות ז,ח,ט, לא לחכות עד סמנריון הדרכה.

חוצמזה שזה גורם להרבה יותר מוטבציה להשקיע בסניף, תנועה...

לתשומת לבכם-מיכל160

כמו ש'מור' כתבה יש הרבה חניכות ששונאות שיחות אישיות!!!

בהתחלה שאלתי את כל החניכות שלי כמה אחים הם ושאלות משפחולוגיה כגון במה ההורים עובדים וכו' אבל גם על שאלות מעין אלה לא כל החניכות אוהבות לענות... אתם יודעים לא לכולם יש אבא, אמא ואחים.... צריך להיות מאוד זהירים!!!!!!!!!!

ולדבר עם חניכות על מצב החסה בשטחים וכיו"ב נראה לי שרוב המדריכים עושים זאת.

אידיאלי התנועה וחשיבותה ממש לא מענינים חניכה בשבט ניצנים ובמיוחד לא בשיחה אישית בנושא. אם מדריכה שלי היתה עושה לי שיחה אישית על חשיבותה של התנועה הייתי מעיפה אותה לכל הרוחות. בשביל זה יש פעולות, ממש לא מעניין אותי שמדריכה שלי תדבר איתי על חשיבותה של התנועה ולדעתי חניכות שלי למדו זאת הכי טוב מזה שהן ראו שאני אוהבת את התנועה  לובשת חולצתנועה ועושה בתנועה והן מבינות שהאידיאלים שאני מחדירה הם בעצם האידיאלים של התנועה.

או במילים אחרות- "אמור מעט ועשה הרבה"

הבהרה-אני בעד שיחות אישיות מאוד, אבל עם תשומת לב רבה שאכן החניכות\ים רוצים\ות בזה!!!!!

הדרכה- ממש סכנת נפשות!!!!!!! 

את בטוחה?הדרדק

את בטוחה שכל מדריך ומדריכה יושבים עם כל חניך ומדברים (יותר מפעם אחת) יותר מעשרים דקות "על דא ועל הא"? באמת בטוחה בזה?

ברור שצריכים להיזהר, לכן בד"כ אני לא שואל על העבודה של ההורים. אפשר גם לשאול מישהו שמכיר את המשפחה (בד"כ רוב החניכים בסניף מוכרים על ידי איזה הוא מדריך) על בעיות כאלה ולהימנע מלגעת בנקודות רגישות. והשיחה לא צריכה להיות העברת כרטיס! זה לא שאני יודע את כל המידע על החניך ונו טוב סיימתי איתו.

אין חניך שלא רוצה דיבור אישי. אין אדם שלא רוצה יחס אישי. פשוט אין! האדם הוא יצור חברותי ואי אפשר להתנגד לעובדה זו. ואם לא רוצים יחס אישי איתך... ולא אמרתי שצריך על פעולת הכניסה. אבל אם אדם אחרי חצי שנה של הדרכה לא הצליח לדבר עם כל חניך לבד זמן מה...
איני אומר שבשיחה צריכים לצעוק על המידות וכו' אבל חובה לדבר, גם אם זה על המשחק של מכבי ביום חמישי, גם אם זה על הארי פוטר וגם אם זה על משהו אחר. שיהיה קשר אישי. אם אני אדבר עם חניכים שלי רק בפעולות, זה כמעט ולא ישפיע עליהם, הפעולות זה הדבר שהכי פחות משפיע בסניף. 

ברור שבגיל צעיר של חניך לא אדבר איתו על כל דבר. לכן שאלתי מאיזה גיל כן.

אכן הדרכה זה סכנת נפשות. אבל אם נבוא בגישה שזה סכנת נפשות ולא נעשה דבר; כבר אמרה הגמרא בסיפור של קמצא ובר קמצא "ענוותנותו של זכריה בן אבקולס החריבה את ביתנו ושרפה את היכלנו" ובסוטה "מי שלא הגיע להוראה ומורה עליו הכתוב אומר כי רבים חללים הפילה. ומי שהגיע להוראה ואינו מורה עליו הכתוב אומר ועצומים כל הרוגיה"

נ.ב. אין סיבה שהנושא הזה אשר מדבר על לב ליבה של ההדרכה לא יהיה מוצף בהודעות, גם אם הוא שרשור ברמה מאוד גבוה.

"הדרכה- ממש סכנת נפשות"-מיכל160

ניסתי להגיד בזה שצריך מלא מלא הקשבה, ואם כל הנכונות והרצון הטוב לחשוב הרבה לפני כל דבר שעושים ולעשות זאת במליון אחוזי זהירות.

 

לפי דעתי-אוסנת

יש הבדל בין בנים לבנות.

בנים, מטבעם-לא יאהבו את השיחות האישיות. לכן צריך להגיע אליהם הביתה, לעשות אצלם פעולות-וככה להתחבר אליהם, להכיר אותם יותר. לשאול אותם יותר על עבודות, מבחנים-אם הם צריכים עזרה... ואז זה בא טבעי. אם החניך רוצה קשר, ורוצה שיחה אישית-אז הוא יתחיל לדבר. ואז המדריך צריך כבר להבין את רצונו, ולקחת אותו לאיזה משחק כדורגל בשניים... ותוך כדי לדבר.

בשום פנים ואופן לא "סתם" לשבת ולדבר. זה לא אפשרי! בנים הם היפראקטיבים...

לגבי הבנות- אותו כנ"ל. לא לנסות לפתוח אותם... לבוא, לראות, לשמוע, לעזור... והם בד"כ מתחילות להפתח מהר. אז צריך ללכת למקום שקט, ולדבר... עד הלילה.

אני חושבת ...מוראחרונה

זה בא עם הזמן בהתחלה סתם מדברים על כל מיני דברים אח"כ לאט לאט אתה מתחיל לסחוף את החניך לשיחה אישית...

אבל פה המדריך צריך להיות רגיש לראות אם החניך  באמת רוצה את זה .

לא תמיד החניך מסוגל לדבר על עצמו זה קשה!

החניך צריך להכיר קודם טוב את המדריך. לעשות לו מבחנים קטנים אם הוא באמת הוא מסוגל לספר לו דברים על עצמו, מסוגל לשמור על סוד.

ואז שהוא רואה שהוא מסוגל אז הוא שובר את החומות ההגנה שלו ואז הוא מדבר.

לשאלתך . באיזה גיל אפשר לדבר . אני אישית חושבת שבכל גיל השאלה  עלמה, איך, מתי. כל זה

ברור שכל אחד רוצה שידברו איתו! זה מראה על אכפתיות, רצון להקשיב, שבאמת משהו מתעניין בך.

לכן המדריך צריך להיות רגיש כדי לראות מתי החניך רוצה שידברו איתו....

 

האבולוציה המגזרית:מקפיצים נטושים

פעם ערוץ 7 היה נחשב הערוץ המגזרי הדוסי,
ואריאל נחשבה התנועה הדוסית של המגזר,
ולכן היה פה פורום תסיס ופועל,

אלא שהיום ערוץ 7 כבר נחשב פרוגרסיבי מדי,

וכל תנועת אריאל מתעדכנת באמצעים אחרים....

 

*הסיפור דמיוני ועל אחריותי בלבד*

למה ערוץ 7קעלעברימבאר
נחשב פרוגרסיבי מדי?
חחחחח לא באמת התכוונתי לזהמקפיצים נטושים

אבל אני יכול להמציא סיבות למה אם תרצה.

אני סתם נכנס לפורומים נטושים וכותב בהם משהו.

אגב מסתבר שהפורום הזה אפילו מופיע בתפריט הפורומים אז כנראה הוא דווקא פעיל כביכול...

המון להט"בים מסתובבים פה באין מפריעפשוט אני..
איך הגעת לפורום הנטוש הזה?קעלעברימבאר
קפץ לי ב''עדכני''פשוט אני..
אה בעצם הוא מופיע בראשי, כמו שאני הגעתיקעלעברימבאר
אפילו המנהלת של הפורום גאהפשוט אני..אחרונה
אתם יודעים איך הופכים סניף של עזרא לאריאל?דורין השמיני
אני רואה שהפורום צולע אבל אני ישמח שתענו מהרדורין השמיני
נראליהעי

מתקשרים לתנועה יש בטוח מספר בגוגל

לגרש את הבנות ניסית?פתית שלגאחרונה

😜

סניף בלי מבנהתורת חיים בעiז

מה עושים בחודש אגון לגבי צביעת קירות?

צובעים על דפים גדוליםתות"ח!אחרונה

מחפשים מבנה שלא אכפת לו שיצבעו עליו (אנחנו צבענו על איזה מחסן של בית כנסת ששימש לנו גם כחדר ציוד של הסניף....), הכי טוב לדוגמא מבנה שטרם צבעו אותו והוא עוד בבנייה ואז יש סיכוי גבוה שייתנו לצבוע. אפשר לנסות לדבר עם העירייה/מועצה ולצבוע ארונות חשמל או קירות בעיר (יש קירות בעיר שלנו שאיזה ארגון של נוער צבע אותם).

בהצלחה רבה

הרוב הולכים לאריאל בגלל אידיאל ההפרדהadvfb

או בגלל שזה הסניף שכל החבר'ה הולכים?

צופר לשבת קליל ואפילו מצחיק לשבת צוות דחוףףףףףףדמיינו שם
אני חייבת כמה שיותר מהר משו לא כבד
שלום חברים אני בחור חרדי שמאוד מחובר לחבר'ה הדת"ל2020דתל

מחפש מקום כמו ישיבה וכדו' שיש שם אהבת חברים באופן מיוחד ומכילים כל אחד כמו שהוא,

 

ולאו דוקא ישיבה אלא כל מי שיודע על מקום כזה אשמח2020דתל

מאוד

לא לגמרי ברור מה אתה מחפשאני77אחרונה

ישיבה קטנה? ישיבה גבוהה? מה זה "מקום כמו ישיבה"? 

בהנחה שהתכוונת למסגרת לימודית כלשהי, אז מה חשוב לך שיהיה שם?

מבחינת סגנון  דתי/חרדי, מה חשוב לך?

איפה אתה מרגיש שאתה עומד מבחינת הרצינות שלך? כלומר - בהנחה שאתה מתכוון למסגרת לימודית, יש מסגרות שמיועדות לאנשים שלא כל כך יש להם כח ללמוד, ורוצים יותר מקום עם אווירה טובה אבל מחובר לקדושה, ויש מסגרות שמיועדות לאנשים שרוצים ללמוד בכל הכח...

הכנסה נוספת 4נטע ברזני

דרושים לעבודה בהזנת נתונים והזנת תוכן (קלדנות) מהבית❗

(ללא השקעה) וללא ניסיון!

ניתן להגיע לסכומים של 3000-11,800₪ בחודש!! בזמנכם הפנוי במהלך היום! לקבלת פרטים וליצירת קשר איתי

👇👇👇 ניתן לשלוח לנו הודעה בוואטספ 050-6158874 נטע👇

זמינות מיידית!

יש פה איראלנקים?בת סוד

בואו נעשה מאגר פעולות

אולי יעניין אותך