רבנו הקדוש עוד בקטנותו...הבלן
"גם בימי קטנותו התחיל להתמיד מאד מאד בלמודו והיה משלם למלמד מכיסו בעד כל דף גמרא כדי שהמלמד יכריח עצמו ללמד עימו הרבה דפין בגמרא בכל יום ויום" שיחות הר"ן ד'
שאף אחד לא ימכור לכם לוקשים - רבנו זה שיא השטייגן!
 
"כבר למדת כמה דפי גמרא היום?"
מה אתה בא להגיד בעצם???נ נח זה הכל
בס"ד בר"ה
 
שרק ללמוד גמרא וזהו...??? אני קראתי פעם לא זוכר איפה שהיו ימים שרבינו היה מתבודד כל היום כולו מהבוקר עד הערב אז אפשר להגיד שרבינו זה התבודדות וזהו...אז מה שאני חושב זה שהדרך של רבינו זה הנקודות טובות שאדם מוצא בעצמו בין אם הוא לומד גמרא או מתבודד או קורא תהילים בתחנונים לפני ה' או כל מה שהוא עושה לא משנה מה העיקר זה להחיות את עצמו לעבודתו יתברך ו..."אחד המרבה ואחד הממעיט ובלבד שיכוון ליבו לאביו שבשמיים"...
אשריך לגמרי אחי....שנזכה להתקרב אליו יתברך בשמחה עצומה!!!!נ נח נחמ נחמן מאומן!!!
אשריך!!!!הבלן
זאת בדיוק הנקודה. שאנשים מעצימים את הדמות של רבנו כהתבודדות ותפילה בלבד ורוצים לתפוס טרמפ על הקושי שלהם ללמוד או לקום בבוקר לתפילה במניין בגלל שהם קשורים לברסלב. אז צריך לדעת שרבנו היה מחובר מאוד ללימוד עוד מקטנותו והרוצה להתקרב אליו וללכת בדרכו צריך ללמוד היטב את מה שמובא בספריו הקדושים ולא רק להסתמך על דמיון שיש לו ממה שאנשים מדמיינים.
חלק ממה שאמרת נכון...נ נח זה הכל
בס"ד בר"ה
 
זה שרבינו היה מתבודד מלא זה לא דמיון...ורבינו אמר שאם מגיל קטן היה יודע את כחה של ההתבודדות לא היה מסגף את כצמו ככה...
 
וזה העניין אחי שברוב הדרכים בד"כ הבן אדם מקבל על הראש על ברים שהוא לא עושה כמו לא לומד לא קם לתפילה וכו'/ וכו' אבל בברסלב לא מתעסקים איתך במה אתה לא עושה אלא במה אתה כן עושה "נקודות טובות" ובגלל זה אנשים מוצאים ת'נחמה בברסלב ואולי בהתחלה ממשיכים לא ללמוד הרה או לא לקום אבל לאט לאט שנכנסים יותר לברסלב אז מתחזקים יותר ואח"כ החיים נהיים שונים  לגמרי...שנזכה בע"ה..אשריך!!!
הרוב ממה שאמרת לא נכוןהבלן
ברוב הדרכים מקבלים על הראש? יש אולי איזה פיסקה בכתבי הרב קוק שמדברת על אוי ואבוי אם מישהו לא קם בבוקר? יש איזה פיסקה ב"נתיבות שלום" שנותנת על הראש? או בשפת אמת? או במי השילוח או בר' צדוק?
"הייתי מסתכל על אכילתו. והיה מתכוון שלא להכניס הדבר שאוכל לתוך הפה והחך. רק היה מכניס בין שניו והיה לועסו שם בלי סיוע החיך. ומי שאוכל כך כמעט שאין מרגיש שום טעם באכילתו. ואי אפשר לצייר עניין זה בכתב אך המעין יבין זאת מעצמו. ומי שרוצה לשבור תאות אכילה בתכלית שלא יקבל שום תענוג מאכילתו, על ידי עצה זאת בנקל יזכה לזה". (שיחות הר"ן)
 
בבקשה, באף אחד מהספרים שציינתי לעיל אין הדרכה כזו ואצל רבנו הקדוש כן!!!. ברסלב זה לשבור תאוות אכילה למשל, אבל אף אחד לא רוצה לקרוא ולראות את הספרים בפנים אלא רק להיות ברסלב שלומד את אופי ההדרכות של רבנו מסטיקרים ושירי זמרים. רבנו הקדוש הוא אור האורות וצריך לרוץ איתו הלאה וקדימה עם כל ההדרכות והעצות הטובות שהשאיר לנו.
 רק בשמחה!
הדרך של רבינו זה לא סיגופים....נ נח זה הכל
בס"ד בר"ה
 
וחבל שככה אתה מפיץ את תורת רבינו...אמונה, פשיטות, תמימות, שמחה, התבודדות, לימוד וכדו' זה דרך רבינו אפשר להרחיב בעניינים האלו ע"י עיון בספריו
"תורת רבנו" זה לא מה שאנחנו נחליטהבלן
להגיד מה זה "הדרך של רבנו" ו"תורת רבנו" ומה זה לא, צריך להיות בקי היטב היטב בכל ספריו ולהיות קשור לכל זקני הדורות הקודמים ולתמידיהם שחיים ונושמים את רבנו הקדוש בכל רגע מחייהם. אז ודאי שלא הסיגופים העניין אבל אם נמצאים כאלו הדרכות ועצות ברבנו אז נקבל אותם. ר' נתן אמר על עצמו שהדבר הראשון שעשה כדי להבנס לרבנו זה לזרוק את השכל ולהתבטל לדעת רבנו.
אשריי ההולכים אחר עצות רבנו הקדוש בתמימות ובפשיטות.
אשרי בעלי האמונה האמיתית בעצות הצדיק.
בך רבנו נגילה ונשמחה
(מה נלחצת?)
נלחצתי?? חחח ממש לאנ נח זה הכל
בס"ד בר"ה
 
אבל בע"ה בזה אתה צודק צריכים ללמוד את ספרי רבינו הקדוש וללכת עפ"י עצותיו....וזה תורת רבינו...יאללה רבינו חחחחחחחחח
אשרינו מה טוב חלקנו שזכינו להתקרב לרבנוהבלן
רק בשמחה
רבנו הקדוש זה רק עמל ויגיעה עצומה כל החייםאנונימי (פותח)
 כתבתי בהודעה למטה שסיפר לי אחד מזקני ברסלב בירושלים מהי הדרך האמיתית של ברסלב וברסלב זה עבודה עצומה ולימוד בשקידה וכל זה רק ההתחלה כדי להבין מה זה בכלל ברסלב ורבנו הקדוש ותלמידו רבי נתן ומי שלא משקיע את עצמו בלימוד בשקידה ובעמל של גמרא אי אפשר בכלל לקרוא לו ברסלבר ללמוד רק עצות וחיזוקים ולמצוא את הנקודה הטובה זה לא העיקר של ברסלב חבל שאנשים עושים מהטפל גם לשמוע שיחות חיזוק כל היום זה לא ברסלב ברסלב זה עבודה עצומה בביטול הגשמיות והתאוות בנוסף לשקידה עצומה בלימוד גמרא ופוסקים צאו מהדימיונות חבר'ה ברסלב זה חיים לא קלים ומי שרוצה לעשות לעצמו חיים קלים מברסלב טועה וממש שטויות לומר שרבנו הדגיש רק את ההתבודדות וכבר אמרו שכדי להיות ברסלבר צריך להיות קודם להיות ליטאי על מנת לדעת ללמוד
 
אבל הבעיה מתחילה מאנשים שלא למדו את דרך ברסלב רב מפי רב ולא שימשו את זקני ורבני ברסלב וממציאים לעצמם שיטות שרבנו בכלל לא התכוון אליהם  לבוא ולצטט מספרים של רבנו זה לא בעיה אבל זאת לא הדרך  מי שיודע באמת מה זה ברסלב לא נקשר לכל מיני דברים טפלים למינהם וסיסמאות כי יודעים שבשביל להיות רק קשור לרבנו צריך קודם ללמוד הרבה והרבה במיוחד גמרא ופוסקים ושימו לב שכל רבני ברסלב הגדולים דורשים לימוד בשקידה ובעמל
חבל שיש אנשים שהקשר היחידי שלהם לברסלב זה רק קצת מלומר נ נח או להתבודד קצת או לרקוד זה פשוט חילול שם ברסלב וכל רבני ברסלב זועקים על זה
אחי היקר, אשרייך שאכפת לך אבלהבלן
אם אתה רוצה לפעול בקדושה עלייך להדגיש יותר צדדים של חיזוק והתעוררות לעבודה ולא רק לשלול וככה אנשים עלולים להכוות ולהתרחק מקצת התשוקה שהתעוררה בהם להתקרב לרבנו ולקדושה. וזה נכון גם לגבי מה שכתבת למטה.
דרך אגב, אולי תגלה לנו את השם של החסיד הזקן ששוחחת איתו?
חס ושלום לא להחליש אף נשמה קדושהאנונימי (פותח)אחרונה
אבל צריך פשוט לדעת מה האמת כל הבעיה שיש סילוף של האמת והדרך האמיתית של ברסלב זה מה שאמרתי   נכון שזה קשה לשמוע כי כולם רוצים לעשות חיים משוגעים בלי יגיעה ושקידה אבל צריך להבין ולדעת שזאת לא הדרך אין בעיה להיות יהודי פשוט אפילו עם מראה יהודי מלא עם כל מיני הוספות למינהם אבל למה צריך להשתמש באיצטלא של ברסלב רוצים להיות ברסלברים רוצים להיות מקושרים באמת לרבנו הקדוש אז צריך ללכת עד הסוף ולפחות אם לא אז לדעת מה הדרך הנכונה ולא לתלות את כל החיים בטפל ובשטויות העיקר לדעת מה הדרך ולא להתעסק בכל מיני שטויות מסביב לברסלב צריך לחיות בתוך ולא מסביב  אם תשימו לב דבר מעניין  בכל החסידיות חוץ מברסלב אז אפשר גם לחיות מסביב תמיד אפשר לראות במאה שערים בטישים הרבה כיפות סרוגות וברור שהם לא הולכים להיות עכשיו חסידי תולדות אהרן אבל בסדר פה הם סתם נהנים מהטיש ומסביב כנ"ל גם בקרלין ובשאר המקומות אבל בברסלב אין את הדבר הזה לחיות מסביב אם אתה רוצה להיות ברסלבר תדע לך שזה עבודה עצומה ואם לא בא למישהו את העבודה העצומה הזאת אז למה צריך להשתמש באיצטלא של ברסלב אפשר פשוט סתם ללמוד את ברסלב בדיוק כמו שמרכזניק ילמד ברסלב או כמו שאדם לומד נתיבות שלום אז הוא לא הולך לקרוא לעצמו חסיד סלונים עכשיו ואם אדם ירצה לדוגמא להיות חסיד סלונים בגלל שהוא דלוק על הדרך של הנתיבות שלום הוא פשוט יילך ישר להיות חסיד סלונים אמיתי הוא לא ישתמש באיצטלא של סלונים סתם אם הוא באמת לא כזה
 
אז פשוט אם רוצים סתם ללמוד ברסלב אפשר ללמוד בלי לחשוב שאתה חסיד ברסלב באותה מידה שלומדים את הרמח"ל וכדומה
 
בקשר לזקן חסידי ברסלב אני לא בטוח שהוא ירצה שאני יפרסם את זה הוא גם חי בעולם מנותק לגמרי מכל העולם הזה וזה אחד שממש לא אוהב להתעסק בזה אבל פשוט כואב לו הלב לראות איך הפכו את הדרך שמקובלת בברסלב רב מפי רב עד לרבנו הקדוש  לדרך טפלה ובלי שום טעם אמיתי וזה ברור שזה לא היה רצונו של רבנו הקדוש שכל ספריו הם ספרי מוסר חיים בעמל ובשקידה
הילולת רבנו הקדושאשר ברא
מחפשת מקומות שעושים הילולה לרבנו עם עזרת נשים..
באיזה איזור בארץ?ברגוע
ירושליםאשר ברא
תבדקי על "חוט של חסד"שלג דאשתקד
בעבר היו עושים שמחה גדולה כיאה לחסידי ברסלב. הייתי שם לפני כ20 שנה וזה לא היה בישיבה בשמואל הנביא אלא במקום אחר (והרב ברלנד היה חוגג עם חסידיו במתחם של ישיבת עץ חיים, במרכז העיר). בקיצור כנראה בשל ריבוי המשתתפים הם שוכרים מקומות גדולים שיתאימו לאוכלוסייה
לא רוצה שום קשר לברלנדאשר ברא
התכוונתי לומרשלג דאשתקדאחרונה
שזה בערך מה שעשו הברסלבים. אני מתאר לעצמי שמי שאז הלך לרב ברלנד, היום נמצא אצל הרב הרוש וכדו.
געגועצאצא

וואי אני לא מאמין שאני לא באומן...

יש בי רצון מטורף להיות שם עכשיו

ישר כוח על הזכות להיות בארץ ישראלפשוט אני..
שתזכה שרבנו יזמין אותך אליו בקרוב ממש!אשר בראאחרונה
אומן ראש השנההרשפון הנודד

מי כבר סגר כרטיס ומי עוד עובד על זה?

סבסוד נסיעה לאומן בפעם הראשונהMza
שלום לכולם, בעבר היו כאלה שמסבסדים נסיעה לאומן למי שנוסע בפעם הראשונה)אני נסעתי לפני הרבה שנים עם סבסוד מלא) עכשיו בעלי גם רוצה לנסוע (בפעם הראשונה) ואני מחפשת מי שיסבסד לו.. מכירים מישהו כזה?
מחפשת שיעורים בליקוטי מוהר"ןרק להידבק בצדיק

היי
אני מחפשת סדרת שיעורים בליקוטי מוהרן שמסודרת לפי הסדר של התורות שאפשר לשמוע אותם וללמוד איתם את הס"ק
אם מישהו מכיר רב שיש לו שיעורים אני אשמח לשמוע..
תודה!

ממליץ לקנות דיסק אונקי שיעורים של הרב טייכנרמבקש אמונה

אני קניתי לא מזמן, עולה 180 שקל, ולדעתי, שווה כל שקל!  על כל ליקוטי מוהר"ן מסודר, וגם על חגים.

מסביר הכל ממש יפה וברור ומוריד את הכל למעשה

אני גם חיפשתי שיעורים על הספר מהאינטרנט ולא מצאתי, עד שגיליתי את זה באתר "ברסלב נייעס" 

 

יש שם שיעורים שלו לשמיעה ישירה אבל לא הכל. את יכולה לשמוע ולשפוט אם זה מתאים לך 

להלן קישור שיש בו גם שיעור וגם פרטים על הדיסק אונקי

תורה ה' תניינא 'תִּקְעוּ אֱמוּנָה': שיעור מפי הגר"ש טייכנר #01 |♪ » ברסלב נייעס

 

תודה!רק להידבק בצדיק

השיערים הולכים גם לפי הסדר של התורות?

 

כן. הכל מסודר שם בתיקיותמבקש אמונהאחרונה
אשמח אם אפשר לקשר אותישאלה.אחת

למשאית/ וואן , של נחמנים, עם רמקולים והכל. בשביל חבר.

תודות מראש.

תבוא בזמן רגיל כל ערב למרכזית קשה לפספסכְּקֶדֶםאחרונה
אשמח לשמוע מכם על הסיפור הנלצע

לפני שאשלח אגיד מה שאלתי  ובקשתי.


1 - אשמח לפירוש לסיפור. מה הנמשל?

2- שאלה שתופיע בסוף הסיפור .


וֹד שָׁמַעְתִּי מֵהָאִישׁ הַנַּ"ל שֶׁשָּׁמַע בְּשֵׁם רַבֵּנוּ הַקָּדוֹשׁ שֶׁסִּפֵּר מָשָׁל לְעִנְיַן מַה שֶּׁצְּרִיכִין לְדַבֵּר עִם אֲנָשִׁים בְּיִרְאַת שָׁמַיִם וְזֶהוּ. פַּעַם אַחַת הָיָה גְּבִיר גָּדוֹל שֶׁהָיוּ לוֹ כַּמָּה אֲלָפִים וּרְבָבוֹת. עָשָׂה הֶעָשִׁיר הַנַּ"ל פְּקֻדָּה וְאָמַר כָּל מִי שֶׁצָּרִיךְ לִלְווֹת מָעוֹת יָבוֹא אֶצְלוֹ וְהוּא יַלְוֵהוּ מִסְּתָמָא הָיוּ עַל זֶה בַּעֲלָנִים [קוֹפְצִים] הַרְבֵּה וּבָאוּ אֶצְלוֹ אֲנָשִׁים הַרְבֵּה וְלָווּ אֶצְלוֹ מָעוֹת. וְהַגְּבִיר הַנַּ"ל הָיָה אֶצְלוֹ פִּנְקָס עַל כָּל הַנַּ"ל. פַּעַם אַחַת לָקַח הַפִּנְקָס בְּיָדוֹ וְהִתְחִיל לְעַיֵּן בּוֹ וְרָאָה שֶׁהוֹצִיא הַרְבֵּה מָעוֹת מְאד עַל עֵסֶק הַהַלְוָאוֹת וְאֵין אִישׁ שָׁם עַל לֵב שֶׁיָּבוֹא לְהַחֲזִיר וְלִפְרעַ לוֹ מַה שֶּׁלָּוָה מִמֶּנּוּ. מִסְּתָמָא חָרָה לוֹ עַל זֶה, וְהָיָה לוֹ עַגְמַת נֶפֶשׁ. בְּתוֹךְ הַלּוֹוִים הַנַּ"ל הָיָה אִישׁ אֶחָד שֶׁלָּוָה גַּם כֵּן אֵצֶל הַגְּבִיר וְאִבֵּד וְהִפְסִיד הַמָּעוֹת בְּאֵיזֶה מַשָּׂא וּמַתָּן עַד שֶׁלּא הָיָה לוֹ מִמָּה לִפְרעַ חוֹבוֹ וְהָיוּ לוֹ יִסּוּרִים גְּדוֹלִים מִזֶּה. הַיְנוּ שֶׁהָאִישׁ הַנַּ"ל הָיָה לוֹ יִסּוּרִים גְּדוֹלִים מִזֶּה שֶׁאֵין לוֹ לִפְרעַ חוֹבוֹ. וְהִתְיַשֵּׁב הָאִישׁ הַנַּ"ל בְּדַעְתּוֹ, שֶׁעַל כָּל פָּנִים צָרִיךְ לְהִתְרָאוֹת פָּנִים עִם הַגְּבִיר וּלְסַפֵּר לוֹ כָּל לִבּוֹ, בַּאֲשֶׁר שֶׁהוּא אָנוּס בְּדָבָר וְכוּ'. וּבָא אֵצֶל הַגְּבִיר וְהִתְחִיל לְסַפֵּר לְפָנָיו לִבּוֹ בַּאֲשֶׁר שֶׁאֵיךְ שֶׁקִּבֵּל אֶצְלוֹ מָעוֹת בְּהַלְוָאָה וְהִגִּיעַ זְמַן פֵּרָעוֹן וְאֵין לוֹ מִמָּה לְשַׁלֵּם כִּי הִפְסִיד הַמָּעוֹת וְאֵינוֹ יוֹדֵעַ כְּלָל לָשִׁית עֵצוֹת בְּנַפְשׁוֹ מַה לַּעֲשׂוֹת בָּזֶה. וְעָנָה הַגְּבִיר וְאָמַר לוֹ מָה אִכְפַּת לִי הַמָּעוֹת הַמַּגִּיעַ אֶצְלְךָ כִּי מַה נֶּחְשָׁב אֶצְלִי סַךְ קָטָן כָּזֶה שֶׁאַתָּה חַיָּב לִי כְּשֶׁתְּסַלֵּק אוֹ לְהֶפֶךְ נֶגֶד סַךְ הַכּוֹלֵל מֵהַהַלְוָאוֹת אֲשֶׁר עוֹלֶה לַאֲלָפִים וְלִרְבָבוֹת. עַל כֵּן רְצוֹנִי שֶׁתֵּלֵךְ אֵצֶל כָּל הַלּוֹוִים שֶׁלִּי וְתִתְבַּע אוֹתָם וְתַזְכִּיר אוֹתָם שֶׁהֵם חַיָּבִים לִי כָּל כָּךְ מָעוֹת וְלָמָה אֵין מְסַלְּקִין לִי. וַאֲפִילּוּ אִם לא יִפְרְעוּ וִיסַלְּקוּ אֶת הַכּל רַק כָּל אֶחָד יִתֵּן וִיסַלֵּק מְעַט מֵחוֹבוֹ גַּם כֵּן יַעֲלֶה אֲלָפִים פְּעָמִים כְּמוֹ סַךְ כָּל הַחוֹב וְהַלְוָאָה שֶׁלְּךָ. וְהַנִּמְשָׁל מוּבָן מִמֵּילָא וְהָבֵן


אשמח להבין , מה בכך ש1,000,000 שח למשל הם הרבה יותר מהחוב שלי שהוא על סך 300 שח? סוף סוף את החוב שלי לא שילמתי.. וכמובן מה זה אומר ברוחניות?

שכוייח...

אומןאשר ברא

אף פעם לא הייתי אצל רבנו.

ולפני התשובה הייתי בחוץ לארץ..

קשה לי לחשוב על לצאת מהארץ (בכללי) עכשיו אחרי כבר כמה שנים טובים שנהיה לי חיבור חד משמעי עם ארץ ישראל.


ובכל זאת אומרים לי שאצל רבנו זה משהו אחר.

האם זה ממש משהו אחר יותר מלהיות אצל הרשב"י?

כי לרשב"י לקח 17 שנים להזמין אותי בפעם הראשונה ועוד שנתיים בפעם השנייה.


רעיונות? מחשבות? הגיגים?

תודה!

אולי יעניין אותך