לכל העולים למירוןאוי טאטע!
נפתח עכשיו המכירות כרטיסים להילולא בטיקצאק
מירון אתר הרישום המרכזי תשפ"ג - טיקצ
הכרטיסים נחטפים שם בטיל
אז כדאי להקדים
"ואתם עזבי ה' השכחים את הר קדשי הערכים לגד שלחן...חסדי הים
ותעשו הרע בעיני ובאשר לא חפצתי בחרתם".
יש מקום אחד לעלות לרגל וזה הר הבית בירושלים.
כדברי החתם סופר.
מי דיבר על לעלות לרגל?ברגוע
🙄אוי טאטע!
כן... כי כל מי שעולה למירון
גם נמצא שם יותר מהכותל/הר הבית
גם עושה הרע בעיני ד'
וגם מקריבים קורבנות לאלילות ה"גד"
די עם הדמגוגיה...

לעלות לרגל לצדיקים מופיע גם בתנך גם במשניות וגם בגמרא...
וזה עוד בלי להביא את הזוהר על שלוש פעמים בשנה יראה כל זכורך שכותב שם דא רשב"י
איפה מופיע במקורות קדומים פולחן של עליות המוניותחסדי הים
לקברים?
כוונתי על "העורכים לגד שלחן", כי הרבה מהעולים עושים את זה להשיג מזל וסגולות.
לא הבנתי מה הקשר הזוהר. הזוהר בפרשת בא מדבר כשהוא חי, כמו שהגמרא בסוכה כז ע"ב לומדת מהשונמית שחייב אדם להקביל פני רבו ברגל.
נתחיל בנעמי28
כלב אצל האבות בחברון.
ורחל, שלפי רש״י נקברה בבית לחם בשביל הגולים שיעברו דרך קברה.

עלייה המונית? צדיק גדול, יום הילולא שלו, הגיוני.

כשאתה רוצה אתה יודע למצוא מקורות (;



כלב זה לא עלייה המונית. רחל ביקשה עליהם רחמיםחסדי הים
כשהיא ראתה אותם גולים באזור הקבר שלה, לא כתוב שהם ביקשו רחמים על הקבר שלה.
הדוגמאות האלה מראות שיש עניין בקבר של צדיקנעמי28
יש לזה משמעות וזה מקום מסוגל לתפילות.

הגיוני שתהיה עלייה המונית ביום פטירה שלו..
כן חסידויות מסויימות הדגישו עוד יותר את העניין.
דווקא אל רשב״י תמיד היתה נהירה, גם לפני החסידות.

לא שאני משטתחת סדרתית. בכלל לא.

יש לך הרבה ידע בתורה, אין ספק, רק שאתה בוחר את הציטוטים שבא לך, מקשר אותם למה שבא לך ומתעלם ממה שלא בא.
לגבי עצם ההליכה לקברי צדיקים יש בזה דעותחסדי הים
שונות:
אני חושב שעדיף לסמוך על הברייתא בירושלמי שקלים: "רבן שמעון בן גמליאל אומר אין עושין נפשות (ציון קברים) לצדיקים דבריהם הן הן זכרונן".
מאשר מאמר אגדתי בסוטה לד ע"ב לגבי כלב, שאפשר בכלל לפרש שהאבות היו מיוחדים, כי הם היו אבות האומה ולא שאר הצדיקים ואז אין סתירה.
לגבי היציאה לבית הקברות בתענית גשמים, שגם אם נכריע כשיטה בגמרא שיבקשו עלינו רחמים (שזה מחלוקת אם בכלל פוסקים כך), לא הולכים לקבר מסויים, אלא מתפללים בכלליות בבית הקברות.
בנוסף המסכת שמחות בפירוש אומר שלא פונים לקברים.

אבל העלייה ההמונית לקברי צדיקים, זה כבר סוג של פולחן, והחתם סופר כותב שזה זלזול בירושלים.

אני לא בוחר מקורות, אלא מנסה להבין את התורה וחז"ל.
אני לא בקיאה כמוך.נעמי28
אני יכולה להיכנס לגוגל ולהביא ציטוט ולצאת חכמה.
תחסוך ממני.

יש צדדים לכאן ולכאן כמו כל נושא בערך בתורה.

יש לך על מי לסמוך אם אתה לא רוצה ללכת.
אבל גם למי שהולך יש על מי לסמוך.
הם בטח לא עובדי עבודה זרה.

אני חי את התורה שאני לומד ומביע דעה עלחסדי הים
פי זה.
אני לא מהאלו שאומר יש מחלוקות, אז אין לי דעה מוצקה.

אני מגבש לעצמי דעה מוצקה מכל המכלול של הלימוד תורה שלי.

כשאני קורא תנ"ך ורואה שאין דבר כזה פולחן קברים, זה אומר משהו. כשאני קורא על התוכחות של הנביאים נגד הבמות, זה אומר משהו. כשאני לומד משניות ורואה שהציון היחיד של קברות היה כדי שאנשים דווקא יתרחקו מהם כי הם טמאים, זה אומר משהו.

כל הזמן אפשר להגיד תירוצים מפה ומפה, השאלה אם זאת הכוונה הכללית של ה' ושל התורה, או שזה פולחן מאוחר שהתפתח בגלל סיבות פסיכולוגיות אנושיות ולא על פי התורה.
אתה יורה את החץ ואז מצייר את המטרהחדשכאן
זה כבר שיפוט אישי ולא ענייני כלל. אני מנסהחסדי הים
להיות כמה שיותר אובקייטיבי. לכל אחד יש נטיות אישיות, אבל כל הזמן מנסים להתגבר עליהם ולהיות אובייקטיבי.
אני יודע דבר אחד, שיש אל אחד בשמיים, ואותו אני צריך לעבוד, ולא להיכנע ולהביע דעות פופוליסטיות שהעם נמשך אחריהם בלי יותר מדי מחשבה ושהפורום מוחא להם כפיים.

תענה עניינית, למה לא מופיע במקרא והמשנה הענין של תפילה בקברות צדיקים, אלא הפוך מדגישים את העניין להתרחק מפני טומאה.
הרי גם אז היה אפשרות להתפלל על קברים, ועמים קדומים שהיו אז נהגו כך.
מוזר לשמוע את זה ממךבן מערבא

 

הרי ממה שהתרשמתי אתה נמשך בכל עניין אחרי הזוהר והנסתר, ואתה מתעלם מזה שזה המקור הכי משמעותי של אלה שתומכים בכך. 

זה נושא אחר לחלוטין. אגיד בקצרהחסדי הים
וכתבתי את זה פעם פה.
יש לי שתי הסתייגויות לזוהר ולקבלה, במיוחד לפסוק על פי זה להלכה:
1. אני סובר שסיום כתיבת הזוהר היה במאה ה-13. אני כן סבור שזה נסמך על מסורות קדומות שהתפתחו עם השנים, אבל הם עברו הרבה שינויים עד שנערכו סופית בזוהר. כך שעם כל קדושתו, צריך להתייחס אליו בזהירות.
2. לא פוסקים על פי אגדות (ירושלמי פאה ב, ד)

לגבי ההתייחסות הספציפית של הזוהר לקברים, זה עוד נושא.
בטוח, לא כתוב שמה לגבי עלייה המונית לקברים.
אוקיי. אולי נפתח את זה בהזדמנות.בן מערבא


דרשות הר"ן חמבקש אמונה

"ונראה לי עוד. כי מלבד השתתף הנביא עם הנביא והחכם עם החכם בתועלת קבול החכמה כמו שפירשנו. יש בזה ענין אחר.

והוא שאין ספק שראוי שנאמין שכמו שבזמן שבית המקדש קיים היה המעון ההוא המקודש מקום מוכן לחול שפע הנבואה והחכמה עד שבאמצעות המקום ההוא היה שופע על כל ישראל. כן ראוי שיהיו הנביאים והחכמים מוכנים לקבל החכמה והנבואה. עד שבאמצעותם יושפע השפע ההוא על המוכנים מבני דורם גם אם לא ישתתפו עמם. אבל מצד המצאה בדורם. שהם עצמם כמו המקדש המקודש. והרמב"ן ז"ל כתב בסוף סדר והיה עקב. ויתכן באנשי זאת המעלה שתהיה נפשם גם בחייהם צרורה בצרור החיים כי הם בעצמם מעון לשכינה כאשר רמזו בעל ספר הכוזרי ע"כ ואפשר שנתכוין גם לה. ולפיכך בהמצא לחכמים והחסידים בדורות יהיה השפע שופע עליהם. ובאמצעותם אפשר שיהיה שופע על כל המוכנים מבני דורם. וכ"ש לאותם שהם מתקרבים אליהם ומשתתפים עמהם. ולא בחייהם בלבד כי גם אחרי מותם. מקומות קברותיהן ראויין להמצע השפע שם בצד מן הצדדים. כי עצמותיהם אשר כבר היו כלים לחול עליהם השפע האלהי. עדיין נשאר בהם מן המעלה והכבוד שיספיק לכיוצא בזה. ומפני זה אמרו רז"ל (סוטה לד) שראוי להשתטח על קברי הצדיקים ולהתפלל שם. כי התפלה במקום ההוא תהיה רצויה יותר. להמצא שם גופות אשר חל עליהם כבר השפע האלהי."

 

 

איך אתה עם חז"ל שאחרי המקרא והמשנה?חדשכאן
התכוונתי להגיד שאני קודם כל מסתכלחסדי הים
על התנ"ך והמשנה והתנאים ומנסה לדלות את הכיוון הכללי, ואז ממשיך בבירור. ברגע שיש לך את בסיס ההסתכלות, אז אחרי זה הדברים יותר ברורים.
כמו שכתבתי אני חושב שגם חז"ל אחריהם התנגדו לכך, אם כי יש בזה מחלוקות איך להבין את חז"ל.


אני מביע את דעתי.
תלמוד זה נחשב?חדשכאן
או שעוצרים בתנאים?
נחשב. זה חז"ל. אבל התכוונתי להגידחסדי הים
שצריך לבנות את השלבים אחד על גבי השני.
זה כמו אדם שמסתכל מגבוה על הנוף של מקום מסויים בצורה כללית ואז מתחיל לרדת הפרטים
לעומת אדם שמתחיל מהפרטים ועולה אל הנוף.
השני הרבה יותר מסתבך בדרך.

ככה זה תורתינו צריך להתחיל מהמקרא לתנאים, לאמוראים, לגאונים, לראשונים, לאחרונים.
מי שמתחיל הפוך מסתבך והרבה פעמים משיג חלק מהאמת או דבר שמנוגד לאמת.
אני פשוט מפקפק במה שאתה אומרחדשכאן
כי יש גמרות מפורשות במעלה שבזה.
ומדרשים.

בעיניך הם מהווים סתירה למה שכתוב במקרא ובמשנה?
הם עצמם לא הבינו נכון, כמוך, את הדברים?
תביא ונדון.חסדי הים
הבאתי כבר לעיל שני מקורות שמביאים אלו שרוצים להסתייע מהם והתייחסתי לגביהם.

אם אתה מתכוון לעוד מקורות אשמח להתייחס.

גם בגמרא הגישה הכללית זה כדברי הירושלמי בשקלים: "רבן שמעון בן גמליאל אומר אין עושין נפשות (ציון קברים) לצדיקים דבריהם הן הן זכרונן" ויש סוגיות הלכתיות לגבי הריחוק מהם.

זו הנק'חדשכאן
על כל מקור שאביא, תמצא הסבר למה זה מתאים לדעה שלך.
ואז תביא מקור "עיקרי יותר" שאומר אחרת.

תנסה לסנן את ההוראה שניתן ללמוד מהדברים, מהדברים עצמם.
מה נאמר ומה הטעם. ואז לראות אם זה סותר בהכרח.

[בהתייחסות הפשוטה ביותר: החת"ס אומר ששכרם רב בלי ספק.]
תלוי במקור שתביא. אם תביאחסדי הים
מקור טוב שלא הכרתי או גם מקור שכבר הכרתי אבל תביא הבנה אמתית חדשה וזווית שלא ידעתי, יכול להיות שזה יחולל אצלי שינוי.

נגיד, דוגמה קצת שונה מהשרשור: דנתי עם הקרוב שלי כשלמדנו את החינוך, לגבי אם מוסר זה מדין רודף. אז אמרתי לו בחינוך זה בטוח לא מדין רודף, כי הוא מקשר את זה לא לרודף אלא ל'לא תלך רכיל'. גם אמרתי לו שאמנם בגמרא בברכות אפשר להבין כדברי הקרוב שלי, אבל חייבים להסביר בצורה מסויימת שהצעתי, כי מוסר זה גם בממון הקל, אז איך זה יכול להיות קשור לרודף. גם הסימנים אחרים לגמרי ב'חושן משפט' למוסר ורודף.

אז הוא הראה לי רא"ש שבפירוש אומר שזה מדין רודף, ואז הסתכלתי בעוד ראשונים לפניו כמו היראים (הוא קצת אחרת בסברא מהרא"ש) שגם סוברים שזה מדין רודף. אז ראיתי שיש ראשונים שסוברים שזה מדין רודף, ויש את החינוך והמאירי שסוברים שזה מדין 'לא תלך רכיל'.
בסדר חשבתי משהו על פי סוגיות הגמרא, והוא הראה לי בחלק מהראשונים אחרת.
אני מוכן להודות איפה שטעיתי.
יצא בזול כי לא היה לך אג'נדהחדשכאן
לגבי דין רודף
אין הבדל בין חלקים בתורה.חסדי הים
נראה לך שקל לי לקבל רגשית שיהודי שרודף אחרי פנויה (נידה) לעשות בה מעשה, אסור לך להרוג את הרודף.
אתה רוצה לקבל את הדעה של ה'מנחת חינוך' ברמב"ם שמותר (ונראה שהוא סובר ככה אולי גם ברש"י) אבל אתה יודע ש'המקנה' אומר בצורה כללית וברש"י שאסור, ויש פה ספק נפשות.
(ברור שצריך למנוע אותו בדרכים אחרות, לא בכריתת אבר ונפשות)
נראה לך שקל לקבל את זה רגשית. זה יותר קשה לי אישית לקבל, מאם יוכיחו לי שמותר להתפלל באיזה קבר של צדיק.
אבל זאת התורה.
אתה אגדה!חדשכאן
אין ספק
אז הסתכלתי קצת בשבתחדשכאן
בא רק ניסגר על הדברים..
מה אתה טוען? ומה הראיות העיקריות שלך? (הסתכלתי בעיקר במימרא שאתה מרבה לצטט בשם רשב"ג)
אני חושב שצריכים קודם להתחיל מבירור מעמיק יותרנוגע, לא נוגע
מהיחס בזמן התנך לעניין.
לדוג':
1. אם יש מקדש, לכאורה פשיטא שאין טעם ואין רצון ללכת לקברות צדיקים, יש אפשרות למפגש עם השכינה.

2. ראו אז שאיש מת שנגע בעצמות אלישע קם לתחיה. אז מן הסתם הבינו הרבה יותר מהיום שקבר זה לא סתם.

אז לכאורה יוצא שההליכה לקברות צדיקים יש בה עניין ושורש וחשיבות (כלומר לא רק בגלל שהלב נפתח שם יותר לתפילה, אלא מצד עצם זה שזה מקום מנוחת הצדיק ויש שם מעלה רוחנית).
מצד שני, זה חסרון. הרי כשהיה מקדש לא היינו צריכים את זה.

אז בעצם יוצא ככה- מי שהולך לצדיק כי מבין שעכשיו כשאין מקדש והשראת שכינה לצערנו וזה מה יש בדיעבד- זה ניחא ואפילו טוב.
אבל מי שלא חי את הרצון למקדש ורואה את הביקור בקברות צדיקים כשורש ועיקר ביהדות- איבד את הכיוון.

לחלק בין המוני ללא זה סתם המצאהמבקש אמונה

ואם כל המרגלים היו הולכים עם כלב להתפלל שלא להיכשל בדיבת הארץ?

פתאום היו הופכים לעובדי עבודה זרה? נו באמת..

 

וכתוב במדרש שהשובים נצטוו לא לתת ליהודים להתפלל עד שיגיעו לבבל

אז החתם סופר ממציא. נקווה שהוא באמת ממציאחסדי הים
את החלק שזה מביא לאסונות. אבל לצערינו דברי קדשו התקיימו לצערינו הרב.
תביא את הציטוט המדוייק ונראה מה הוא אמרמבקש אמונה

לא ראיתי שום צדיק שהביא את החתם סופר לבטל את העלייה למירון

(או שהבינו אחרת או שלא הסכימו איתו)

 

העניין הוא (בלי להעליב) שאתה לא נצמד למה שאמרו חכמי ישראל כי הם חכמי ישראל

אלא קודם מגבש דעה ואז מביא את מי ש"זכה" לכוון לדעתך.. איך אפשר להתייחס לזה ברצינות

הבאתי בקצרה:חסדי הים
"אמנם ידעתי כי שמעתי שעכשיו אכשיר דרי וממרחק יבואו ידרושו את ה' בעה"ק צפת ביום ל"ג בעומר בהלולא דרשב"י ז"ל ואם כי כל כוונתם לש"ש שכרם רב בלי ספק ע"ד ודיגולו ודליקו נרות עלי אהבה כמ"ש תוס' ר"פ אין מעמידין אבל מטעם זה בעצמו הייתי אני מן הפרושים כבן דרותאי שלא אצטרך להיות יושב שם ומשנה מנהגם בפניהם ושלא ארצה להתחבר עמהם בזה... מ"מ לעשותו יום שמחה והדלקה ובמקום ידוע דוקא שיהי' תל תלפיות שהכל נפנים לשם לא ידעתי אם רשאים לעשות כן והוה כעין מ"ש רלב"ח במי שנדר לקבר שמואל הנביא יע"ש וכבר עלה בלבי לומר לפמ"ש רמב"ן באגרת הנפלא שלו שכל מקום המקודש יותר מחברו חרוב ושמם יותר מחברו ע"כ הואיל ובעו"ה עדיין לא הגיע עד עתה זמן בנינו ע"כ הי' זאת כדי שלא יתישב ירושלים ביתר עז כי לא זכינו לכך מי יתן ויזכני הי"ת להיות ממישבים של ירושלים ועכ"פ לא ממהרסים וממחריבים ח"ו להאריך גלות ישראל." (שו"ת יורה דעה רל"ג)

"אך לפי דברי אליה' זכור לטוב שרעידת הארץ הוא מקנאת ירושלי' נ"ל כי צדיק הוא אלקינו, וקנאת ירושלי' עשתה זאת, כי שם שער השמים עיר שחוברה לה יחדיו שם הר המורי' עקידת יצחק שם שכב יעקב וחלם לו סולם שם הר בית ה' ותל שכל פיות עליו פונים ולא זזה שכינה מכותל מערבי, והנה לגמרי זה מקרוב מאה שנים שמו שמו פניהם לצפת כי שם קבר איש אלקי הרשב"י במירון והאר"י בצפת וכל העולים לא"י לא שמו פניהם אלא לצפת וטברי' וירושלי' נשכחה לגמרי והוא עיר שם ה' שמה שגם בזה"ז מצוה לעלות לרגל לירושלים והוכיח בשיל"ת יעבץ ח"א, לא שם איש על לב אלא לעלות לצפת להילולא דרשב"י אשר כבר הי' לי ויכוח בזה עם הגאון מהר"ז מרגליות זצ"ל היכן מצינו לעשות יום מועד ביום סילוק צדיק הלא אחז"ל הרי עלי שלא לאכול בשר כיום שמת בו רבו וז' אדר מיתת משה רבינו הוא יום תענית וכן ר"ח ניסן שמתו בו נדב ואביהו ויו"ד ניסן שמתה בה מרים וכ"ו ניסן יום מיתת יב"נ ומאי דקרי לי' בזוהר הילולא הוא ע"ד דאחז"ל במס' מ"ק קצף על עולמו ולקח ממנו נפשות נפש נקי' וצדיק ושמח בהם ככלה חדשה ועד"ז פירשתי ויודו שמים פלאך ד' אף אמונתך בקהל קדושים והל"ל גם אמונתך ולא לשון אף שהוא מדה"ד ואף וחימה אבל לפי הנ"ל יובן כי סלוקן של חכמים נקרא פלא כידוע ע"כ אמר ויודו שמים פלאך ד' למעלה בשמים יודו וישמחו על הפלא סילוק חכמים ועלייתו למעלה כי שמח בו ככלה חדשה, אך אף וחימה הוא אמונתך בקהל קדושים בקהל ישראל כי יצטערו על שקצף על עולמו ולקח מהם נפשות, ועכ"פ לא ידעתי מה מקום להילולא ולעזוב את ירושלים עד החימה עמה בעו"ה וצדיק ד' המביט לארץ ותרעד אותיו' עדר ירושלים הקודש וצדיק הוא גאון עוזנו מהו' ישראל אשר קבץ יתר פליטת צפת להעלותם ירושלים והי' שם לאחדים עד תבנה ותכונן ירושלים בב"א:" (תורת משה סוף אמור)



תודה 👍מבקש אמונה

קודם אציין, שגם אני מבין מדבריו כמוך שהוא לא ממש בעד עליה קבועה למירון בזמן הפטירה

 

אבל...!!

קודם כל הוא לא אומר שזה אסור אלא "לא ידעתי אם רשאים לעשות כן"

ומה שהוא אומר שמהרסים ומחריבים ומאריכים את הגלות זה על אלה שהלכו לגור באיזור קברי הצדיקים במקום בירושלים.

משמע מסוף התשובה שעל עצם העלייה:חסדי הים
"ועכ"פ לא ממהרסים וממחריבים ח"ו להאריך גלות ישראל".

בנוסף, היום ירושלים עוד לא בנויה! מתפללים כל יום ברכת 'בונה ירושלים'.

אומרים ב'נחם':
"יְרוּשָׁלַיִם וְאֶת הָעִיר הָאֲבֵלָה וְהַחֲרֵבָה וְהַבְּזוּיָה וְהַשּׁוֹמֵמָה. הָאֲבֵלָה מִבְּלִי בָנֶיהָ וְהַחֲרֵבָה מִמְּעוֹנוֹתֶיהָ. וְהַבְּזוּיָה מִכְּבוֹדָהּ. וְהַשּׁוֹמֵמָה מֵאֵין יוֹשֵׁב. וְהִיא יוֹשֶׁבֶת וְרֹאשָׁהּ חָפוּי כְּאִשָּׁה עֲקָרָה שֶׁלֹּא יָלָדָה."
כי סביב ירושלים המקודשת (מקום אכילת קדשים קלים) יש המון ישמעאלים אויבים, ובעיקר הר הבית ומקום המקדש יש שם את ה'שיקוץ המשומם'.
אז בונים בכל העולם היכלות לצדיקים, אבל שוכחים את היכל ה'.
לכן הסברא של החתם סופר שייכת גם היום.

נוסיף את דברי הרמב"ן על המגיפה בימי דוד:
"ואני אומר בדרך סברא, שהיה עונש על ישראל בהתאחר בנין בית הבחירה, שהיה הארון הולך מאהל אל אהל כגר בארץ, ואין השבטים מתעוררים לאמר נדרוש את ה' ונבנה הבית לשמו"
אני מגבש את דעתי על פי התנ"ך וחז"לחסדי הים
מה דבר ה' הכי ישר שיוצא מהם.
אחרי זה אני מנסה למצוא את הדעות שהכי ישרות בעיניי שמייצגים ומעמיקים ומרחיבים את חז"ל ולא סותרים אותם, ועליהם אני סומך.

דרך אגב גם אתה תביא מקור בחז"ל לזה שאסרו על הגולים להתפלל על קבר רחל, כי אני לא מכיר מדרש כזה ומעניין אותי איפה זה.
אני רק יודע שאם מקום הקבר הוא במקום שנמצא בו כיום, מסתבר שהגולים היו הגולים האחרונים למצרים בתקופת ירמיהו.
מקור למה שאמרתימבקש אמונה

פסיקתא רבתי לא

"בשעה שבא נבוכדנצר ושרף את בית המקדש והגלה את ישראל ושבה אותם, לא עשה אסטטיא בכל ארץ ישראל אלא היו רודפים אותם כמה שנאמר על צוארינו נרדפנו (איכה ה' ה') ולמה היו רודפים אותם אלא היו חוששים לנפשם לומר אלקיהם של אומה זו מצפה להם שיעשו תשובה שמא יעשו תשובה עד שהם נתונים בתוך ארצם והוא עושה לנו כדרך שעשה לסנחריב לכך לא עשו אסטטיא בכל ארץ ישראל וכיון שבאו על הנהרות בבל וראו עצמם שהם נתונים בידם על אדמתם מיד עשה אסטטיא"

 

מצטער אבל זה לא נראה שאתה מגבש דעה על פי חז"ל, אולי רק לפי מה שמסתדר לך ואפילו אם זה לא מפורש. 

מה גם, שאתה יוצא בהצהרה שכל מי שלא הבין כמוך וודאי עושה איסור בזמן שיש עוד דעות וגם חכמי ישראל שלא חשבו כמותם לא היו נחרצים כל כך

התכוונתי למקור של איסור הבבלים תפילהחסדי הים
על קבר רחל.
אתה בעצם מסיק מהמדרש, שאם היו נותנים להם מקום לחנות, הם היו רצים לקבר רחל ומתפללים, זה חידוש שלך.

מלבד זה, כמו שכתבתי אם אתה סבור שקבר רחל זה במיקום היום, אז כמעט כל העם היו צפונית סביב ירושלים לפני החורבן, אז למה העבירו אותם לבבל דרך קבר רחל דרומה.
כנראה הכוונה של המדרש לגבי רחל זה על הגולים האחרונים למצרים בזמן ירמיהו שרחל בכתה עליהם, אלא אם כן ממקמים את קבר רחל בבנימין.

עוד דבר, שברור שהתפללו אלו שגלו, רק המדרש מדבר על תשובה.
אני מבין שאתה חושב שהנקודה הזאת פחות קשורה לדיון, כי אתה בעצם התכוונת לטעון מהתחלה שהיו מתפללים וחוזרים בתשובה בחנייה אצל קבר רחל.
אני רק מעיר שזה גם עוד הבדל שלא הבנתי מדבריך בהתחלה.
נו, זה המקור.מבקש אמונה

רדפו אותם עד כדי שאפילו לא יהיה להם פנאי לחזור בתשובה, ולא לתת להם רגע לחנות

אז וודאי שהם לא יכלו להתפלל על קבר רחל.

זה לא קשור למה שרצית להוכיח.

 

לעומת זאת,

כן כתוב שקברו של משה נסתתר כדי שלא יתפללו עליו ועומד ומבטל את הגזירה

אבל מאיפה יש לך הוא אמינא שרצו להתפללחסדי הים
על קבר?

אם זה המדרש בראשית רבה שמובא ברש"י לגבי רחל: היא ביקשה עליהם רחמים.
זה לא אומר שום דבר עליהם.
גם כמו שכתבתי אם אתה סבור שהדבר ליד בית לחם, כנראה זה היה בגלות האחרון בזמן ירמיהו שגלו למצרים והבבלים לא הגלו אותם, אלא גלו מפחד.
אתה זה שצריך להוכיח שהם בכוונה נמנעו מלהתפללמבקש אמונה
עבר עריכה על ידי מבקש אמונה בתאריך ז' באייר תשפ"ג 17:09

יתכן שגם בגלות השניה לא נתנו להם פנאי להתפלל.. זה לא ראיה שלא עצרו שם באחת הפעמים

 

אבל לעומת זאת כתוב שאם היה את קברו של משה היו מתפללים אליו והוא היה מבטל את הגזירה

משמע מחז"ל שתפילה על קברי צדיקים מועילה.

והבאתי את דברי הר"ן למעלה.. נראה לי שהוא היה מספיק בקיא בתורה

לא אמרתי בכוונה נמנעו. אמרתיחסדי הים
שהעיקר חסר מהספר לא כתוב שרצו להתפלל בקבר רחל בכלל. כל הדיון התחיל כי נעמי טענה בשרשור מזה שרחל ביקשה רחמים אז הם התכוונו להתפלל על קברה. זה לא כתוב בשום מקום.
בגלות למצרים הם גלו לבד. הבבלים לא רדפו אותם בכלל. לא היה מי שימנע אותם להתפלל.

לא הבנתי למה אתה מתכוון. תביא את המדרש לגבי ביטול הגזירה על ידי תפילה על קברו ונראה.
יש מדרש פסיקתא זוטרתא (לקח טוב) ב'וזאת הברכה' שאומר: "ומפני מה לא נודע קבורתו של משה כדי שלא יהו ישראל הולכין ומניחין שם בית המקדש ומזבחים ומקטרים שם. וכדי שלא יטמאו אומות העולם את קברו בפסיליהם ובתועבותיהם:" וזה כתוב בקיצור בר"ח פלטיאל: "שלא יטעו אחריו".
אתה תגיד שזה לא מוכיח את טענתי, כי פה יש גם חשש של עבודה זרה, אבל כמו שאמרתי בשרשור אחר, יש הרבה שמבקשים מהמת עצמו דברים ובכלל לא מ-ה', וזה איסור "דורש אל המתים" שקרוב לעבודה זרה וגם עושים את זה מרכז פולחן כעבודה זרה. יש גם את הטענה על עזיבת בית המקדש.
שוב זה לא מוכיח לגמרי, אבל זה ברוח הדברים שאני מנסה להגיד כאן.

לגבי הר"ן אמרתי שיש בזה מחלוקת. אני התכוונתי לחז"ל. הרמב"ם בפשטות לא פוסק כר"ן כי הוא כותב בכלליות: "והצדיקים אין בונים להם נפש על קברותיהם שדבריהם הם זכרונם ולא יפנה אדם לבקר הקברות."
הרמב"ם סמכות הלכתית יותר מרכזית מהר"ן. (במיוחד שלדעתי 'פסק' בספר מחשבה יש לזה פחות תוקף, אבל זה כבר דיון ארוך אחר)

גם בר"ן הוא לא מדבר על עלייה המונית וגם הוא לא מדבר על קבר צדיק שנמצא בין קברות אחרים, שאז יש בעיות אחרות וארמוז: מגן אברהם (או"ח סוף סי' תקנ"ט): "וכתב בכתבי האר"י דאין לילך על הקברות אלא לצורך הלויית המת, ובפרט אם לא תיקן עון קרי מתדבקים בו החיצונים".
"ואתם שלא חושבים כמו חסדי הים עובדים עבודה זרה"מבקש אמונה

פסוק ידוע

זה פסוק?אלפיניסטית

זה אחד מארבע עשרה עיקרים זה

אני לא מבין על מה יוצא קצפךפשוט אני..
לאנשים יש יצר להרוג, התורה התירה להם לאכול המבורגר.
לאנשים יש יצר לעבודה זרה, התורה התירה להם את מירוו.
לא מדויקultracrepidamאחרונה

מה שלכאורה כתוב/רמוז בגמרא זה שהתורה התירה (וחייבה!) את עבודת המקדש והקרבנות מתוך אותו יצר

(בדיוק כמו שהתורה התירה ורואה באור חיובי את קיום העולם מתוך יצר העריות)

בואו נדבר רגע על זהנעמי28
שברלנד ממדליקי המדורות במירון??
אני בשוק
למה אין רב אחד שקם ומוחה?
מזעזע
רבים מוחים ומחוהסטורי
הרב שמואל אליהו נלחם נגד זה. זה לא תלוי ברבנים. מבחינה חוקית הוא ריצה את עונשו שנגזר עליו ולכן אי אפשר לעשות כלום.

מזעזע, זוועתי, מבחיל - אבל כל עוד שאלפי חסידים (שוטים...) נוהים אחריו, הוא יכול להדליק כאבת נפשו.
לא ראיתי. כל הכבוד לונעמי28
איך דבר כזה קורה
מרתיח
אגבמבקש אמונה

יש קו ברסלב מיוחד 9961* שיוצא נגדו בשצף קצף עם הקלטות, עדויות, וכו' וכו'

דיברתי על שנים קודמות. השנה עוד לא ראיתיהסטורי
השנה אמרו שהוא לא ידליק.. ככה שמעתי לפחותמבקש אמונה


באמת מענייןדי שרוט
במה לעבוד ומה אפשר לעשות בתקופת חיפוש עבודה?צע

כבר כמעט חודשיים שאני מחפש עבודה.

נראלי שיש מין תום כזה שבע"ה נמצא בקלות עבודה, ולכן זה בסדר לקבל דמי אבטלה נמוכים שנגזרים ממשרת סטודנט..


ואז מגיע הרגע הזה, שאתה מבין שאולי ח"ו זה יכול לקחת הרבה יותר זמן .. ויפה שעה אחת קודם גם לחשוב על הכנסה זמנית וגם על לוז או משהו כזה ..


אני מניח שלרבים מילואים זאת אופציה אבל אין לי כח ורצון לפרט למה, אבל ישמצב גדול שאני מנוע מלעשות מילואים..

(לא עשיתי במלחמה..)


האם יש רעיונות אחרים למקומות עבודה זמניים?


במהלך התואר לא קמתי בזמן אז קל וחומר עכשיו שאני ללא מסגרת.. ואני מניח שאולי עבודה תוכל לגרום לי לבריאות ויציבות .. וכמובן גם להכנסה..


רעיונות אחרים לסדר ויציבות עשיה לימוד והתקדמות בתקופה מאתגרת זו מלבד עבודה זמנית/או על הצד שאתקשה למצוא עבודה זמנית זה גם מבורך..


בתפילה לפרנסה בשפע ולמציאת מקום עבודה מתאים ומספק לכולם.. ואולי אפילו השבוע אעדכן שדברים יסתדרו והתקבלתי😃


תודה רבה..

אולי משלוחים? ראיתי מלא שעושיםזיויק
והכי חשוב להתמקצע במה שאתה טוב
עבודה היא ברכה בלי קשר לתוכן שלהמשה

מה הכישרון הטבעי שלך? מה למדת?

סיימתי לימודי ראיית חשבון ב"ה.צע
לא עולם שאני מכירמשה

בינתיים אני במקומך הייתי יושב בבית ולומד שני דברים לעומק

 

1.AI

2. אקסל

ולא פחות חשוב מזה את השילוב בניהם.

 

 

נשמע רעיון ממש טוב, תודה.צע

אקסל אני מכיר קצת, היה לא מעט בתואר..

וגם יודע שיש קורסים חינמיים..


 

איך לומדים ai? אתה מכיר דרך או קורס?

ותוכל להסביר מעט מה יש ללמוד בזה? 

אתה צריך בסוף ללמוד איך לעשות את העבודה שלךמשה

כללומר. לנצל את הזמן כדי להתקדם מקצועית ולא רק "לחכות" שמישהו יואיל בטובו להסתכל עליך. כמובן גם הקו"ח שלך יתעדכנו  בהתאם.

 

לימודי AI ברשת - למה זה לא שורה? 

AI יש לא מעט חומר. הייתי מחפש ללמוד על השילוב בין AI לבין המקצוע שלך. כלומר  איך לשאול שאלות על טבלאות דוחות וחשבוניות וכל אלה. בסוף איך לעשות את העבודה שלך טוב יותר.

אופס… טעותפ.א.
אתה כבר עם רישיון רו"ח, אחרי סטאז' של שנתיים?פ.א.אחרונה

יש הבדל גדול בין סיום לימודי חשבונאות ובין מי שמחזיק ברישיון לעסוק בראיית חשבון.  


אם אתה עם רישיון - חיפוש העבודה הוא שונה מחיפוש מקום לעשות בו סטאז'  

גם כיוון תעסוקתי הוא שונה - עם רישיון אתה כבר צריך לבחור כיוון התמחות / תת-התמחות מקצועי בתחום הגדול של ראיית חשבון.   

האם אחרי שמחת תורה התשפ"ד הפכתם לאנשים טובים יותר?זיויק

או שנשארתם אותו הדבר?

ומה המשמעות למה שעברתם? או שלא עברתם..

לצערי לא. אותו בן אדם.צעאחרונה
דברים שאני עושה לפעמים/משה

יחד עם שאר פרוייקטי הווטסאפ של ערוץ 7, הנה עוד אחד: אייטמים מעניינים שאני (או הצוות) דגים מהפורום.

 

מוזמנים להצטרף. קבוצה שקטה של 2 אייטמים ביום בממוצע .

 

ערוץ 7 הפורומים - Whatsapp

ילדה שיוצאת מלא פעמים בלילה ממיטת מעבר, מותשים.עינב66

אשמח לשמוע מנסיונכם כשילדה בת שנתיים ותשע עברה למיטת מעבר (כי למדה לצאת מהמיטת תינוק), מה הכי עזר לכן שתשאר במיטה שלה במהלך הלילה ולא תבוא אליכם חמש פעמים?

רוצים להתחיל איתה מהלך אבל מנסים להבין מה יגרום לה להישאר במיטה שלה ולא לבוא אלינו כי היא יכולה וזה מפתה לצאת ולהיות עצמאית.


מבחינת שפה היא מבינה אבל לא הכי מדברת עדיין.

תכתבי בפורוםרקאני

הריון ולידה

פה זה פחות רלוונטי

בפועלנפשי תערוג

מה שיעזור זה להחזיר כל פעם

כל פעם


אבל זה מתיש ומנסיון אישי באיזה שלב באמצע הלילה נשברים כי רוצים לישון

עם הזמן זה עובר.


ואתם כהורים.

אל תרגישו שנכשלתם אם היא בכל זאת מגיעה למיטה 

לא נוראנחלתאחרונה

כיף להיות במיטה עם אבא ואמא!  לא נורא בכלל. אם יש מיטה רחבה מספיק

והילדונת לא בועטת נוראות תוך כדי שינה, לא נורא. חושבת שזה נותן בטחון

לילד.  אולי להתפלל על זה, אם זה מפריע? לבקש עצה טובה מהשם?

אנשים שמבינים בכסף השקעות וכוניק זמניק
אני אשמח לשמוע אותכם שם בשאלה קטנה שאלה על חסכון קטן - חיסכון השקעה וצריכה
פורום תורני דתי לאומירוצה להשתחרר

מכירים את פורום אוצר החכמה? לתורה? ועוד כמה קצת פחות מוצלחים?

יש הרבה פורומים תורניים חרדיים. הראשונים שהזכרתי מוצלחים מאוד בהרבה מובנים, פעילים, ואפשר למצוא בהם דברים מעניינים גם לאחר זמן.

האם יקום פורום תורני דתי לאומי? שיהיה ברמה, פעיל, לגופו של עניין (בדרך כלל כמובן), ומעניין?

תגיד אוצר החוכמההפי

תגיד לי אלפי ספרים תורניים ב"ה שעזרו לי שנים

באיזה הקשר זה פורום? 

תחפשי בגוגל 'פורום אוצר החכמה'רוצה להשתחרר

ותגלי מקום מעניין מאוד. זה לא 'אוצר החכמה' עצמו - ספריית הספרים הענקית, אם כי יש ביניהם קשר כמובן.

זה פורום תורני, רובו חרדי אך לא כולו. חלק מהכותבים מוכרים (הרב איתם הנקין ז"ל, יבל"א הרב יוסף בדיחי, הרב יואל קטן, ועוד מן הסתם), אם כי כולם משתמשים בשמות אנונימיים כמו כאן.

זה קצת מצחיק אבלנקדימון

מי ששם בפורומים אלה מי שנחלשו רוחנית והתדרדרו לפורומים. אצלנו, החזקים לא משוטטים בדברים כאלה באינטרנט וממילא לא תראה מקבילה.

 

זו פרשנות בלבד.

לא חושב שזה נכוןרוצה להשתחרר

כלומר, מן הסתם יש שם רבים כאלה, אבל ודאי לא כולם. יש שם אנשים גדולים, ידענים ומעניינים, יראי שמיים בהחלט.

חלקם גם רבנים מוכרים, כפי שכתבתי להפי.

בסוף השימוש בכלים כאלה מועיל לפיתוח של שיח תורני, לפתרון שאלות, ועוד.

אה, ואני מכיר חברה חזקים מאוד אצלנו שמכירים את הפורומים האלה. כל מי שמחפש באינטרנט מדי פעם תשובות לשאלות תורניות עיוניות (לא הלכתיות פשוטות), כמעט בטוח נפגש בזה. דווקא חברה ברמה גבוהה לדעתי. אז אמנם הצדיקים הנ"ל אינם משוטטים יומם ולילה באינטרנט, אבל יוצא לפעמים להיכנס.

בינינו, קשה ברשת להישאר בדיונים מעמיקים כל הזמןמתוך סקרנות
להבנתי, סוד ההצלחה של הפורומים שהזכרת הוא שרוב גולשיו עם חסימה חזקה מאוד לרשת, ככה שאין לה באמת "רשת" שמושכת אותם לכל מיני מקומות ומפריעה לריכוז...
יש סיפור מעניין עם אוצר החכמה והפורום שלהםמשה

לעצם העניין. כנראה בעולם הדתי לאומי יש לא מעט פעילות כאן (פחות משהייתי רוצה) ולא מעט גדולי תורה צעירים כותבים דווקא בפייסבוק.

יש קבוצת פייסבוק/ווטסאפ של רבנים לדעתיארץ השוקולדאחרונה
אבל לא יודע אם היא סגורה, רק שמעתי עליה מרב שאני מכיר
ממש מושך אותי כל הנושא הזה של בניה ויצירהרק נשמה

עכשיו יש לי אפס ניסיון אבל אני ממש רוצה לדעת לעבוד עם חומרים לעשות חריטות בעץ לבנות רהיטים וכאלה לא בקטע של מקצוע סתם כתחביב אבל אין לי מושג איך מתחילים וגם איך משלבים הכל עם לימודי תואר

יש למישהו רעיונות לקורסים או סדנאות או ליודעת מה?

פשוט להתחיל, בכל דרך, להשקיעזיויק
מהאינטרנט בשלב א', ואחר כך תתקדמי לדברים ממשיים יותר
יש ביוטיוב כמויות של חומר בחינםמשהאחרונה

משם אפשר להתחיל. אחר כך להתקדם...

לשבור הרגלים קבועיםזיויק

יוצא לכם? קל? קשה? יש טיפים?


כמו כן היה לי הרגל טוב שנטשתי ורוצה לחזור אליו.

איך שוברים את הכבדות שחוסמת ביני לבינו?

ההובי של חייoo

לשנות הרגלים רעים

ליצור הרגלים טובים


כשהבנתי את הקונספט של ההרגל זה הפך קל


ממליצה על ספר כוחו של הרגל

הוא מסביר את הרעיון של

טריגר- פעולה- תגמול

איך להיפטר/ ליצור הרגל

אמיתי? זה קל לך?זיויק
אחפש את הספר
לשנותoo

או ליצור הרגל זה תהליך מתמשך


הרבה אנשים אוהבים תוצאות של כאן ועכשיו

לא אוהבים תהליכים

וזה גורם לקושי בהשגת דברים


אני כן אוהבת תהליכים

מסוגלת לראות את התוצאה העתידית ולחכות בסבלנות

לרוב גם נהנת מהדרך

לכן בעיניי זה לא קשה

אחרים בטח יקראו לזה קשה עד בלתי ישים

נשמע נדיר ממשזיויק
זה באמת קשה מאד מאד, מתאים לאנשים ספציפייםנפש חיה.
חדמשזיויק
עם זאת זה מאתגר תסכימי איתי
לאט לאטנפש חיה.

ממליצה לקרא קצת טורים של הרב יצחק פנגר

ללכת בצעדים קטנים 

ולחלק את החזון הגדול למטרות קטנות ברות ביצוע

תהיי ספציפית?זיויק
וזה עזר?
אשתדלנפש חיה.

לפני כמה שבועות בעלון הידברות הרב פנגר רשם טורים בנושא שינוי התנהגות

ופירט איך לעשות את זה צעד צעד

זה עלונים לפני חודש- חודש וחצי ככה.


לגבי הצעדים הקטנים-

נגיד שאתה רוצה לרוץ מרתון שזאת המטרה הגדולה, אז

קודם אפשר כצעד ראשון להגביר מוטיבציה ובמקביל להוריד את המושג המופשט (רוצה לרוץ מרתון)

לפס מעשי (שינויים קטנים - לשים את הנעליים ליד הדלת, אפילו בלי לנעול, בשלב מאוחר יותר לקבוע זמן לריצה)


כשהייתה לי מטרה גדולה

השיטה של צעדים קטנים עזרו לי להגיע אליה....


היום אני מתמודדת עם דברים שאותה טכניקה בהחלט תשמש אותי


רק צריך לרצות

ולעשות משהו קטן בכיוון. 

תודההזיויק
מתחילים לאט לאטנפשי תערוג

ומוסיפים כמה שיכולים

אי אפשר לשבור הרגליםצדיק יסוד עלום
אפשר לשבור הרגלים, זה לוקח זמן אבל קורהקעלעברימבאר
הפך היהדותזיויק
הפך הפסיכולוגיהקעלעברימבאר
מידות בסיסיות בנפש אי אפשר, אבל אפשר לנתב אותןקעלעברימבאר
למקומות אחרים בשבירת הרגלים. כדוגנת מי שזולד במזל מאדים בגמרא
יש לנו ש"ס שלם לצטטצדיק יסוד עלום
פוק חזי
איפה בשס?קעלעברימבאר
אנשים נשארים אותו הדבר,צדיק יסוד עלום

בני אדם הם יצורים קטנים וחלשים

הרצון להשתנות תמיד מתבדה

המציאות סותרת את דבריך. אבל מביןקעלעברימבאר
ללבך❤️
נדבר עוד כמה שנים בפורום גרושים גרושותצדיק יסוד עלום
אל תדאג יהיה טוב❤️🙂קעלעברימבאראחרונה

אולי יעניין אותך